Ga jij dit jaar je iPhone upgraden naar de nieuwe 12 Series?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

syltheboy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:25:
Ik denk dat ik nog een jaartje met mijn XS doe (de accu is minder aan het worden), al vind ik de iPhone 12 Pro wel erg mooi. Vooral de blauwe spreekt me aan. Als de volgende generatie een 120Hz scherm krijgt + USB-C dan upgrade ik waarschijnlijk wel.
Persoonlijk denk ik dat Apple op de iPhones nooit naar USB-C over gaat stappen.
Apple richt zich steeds meer op de draadloos laden (Magsafe) dus ik vermoed dat we in de toekomst naar een iPhone gaan zonder poort.
Als Apple inderdaad volgend jaar USB-C gaan introduceren op de iPhone dan kunnen ze het niet maken om een paar jaar daarna over te stappen op een toestel zonder poorten. Mensen hebben dan ineens niets meer aan hun USB-C accesoires en dit is zeer klantontvriendelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk2015 op 24-10-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:38
Luuk2015 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:03:

Als Apple inderdaad volgend jaar USB-C gaan introduceren op de iPhone dan kunnen ze het niet maken om een paar jaar daarna over te stappen op een toestel zonder poorten. Mensen hebben dan ineens niets meer aan hun USB-C accesoires en dit is zeer klantontvriendelijk.
Tuurlijk wel. Je koopt dan gewoon een draadloze lader van merk X en dan kan je USB-C kabel en oplader van Apple blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

GioStyle schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Tuurlijk wel. Je koopt dan gewoon een draadloze lader van merk X en dan kan je USB-C kabel en oplader van Apple blijven gebruiken.
Ik bedoelde eigenlijk meer de third-party accessoires.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:05
syltheboy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:25:
Ik denk dat ik nog een jaartje met mijn XS doe (de accu is minder aan het worden), al vind ik de iPhone 12 Pro wel erg mooi. Vooral de blauwe spreekt me aan. Als de volgende generatie een 120Hz scherm krijgt + USB-C dan upgrade ik waarschijnlijk wel.
Idem hier, eerste berichten gelezen van mensen die de 12 Pro nu een paar dagen gebruiken. Bij gewoon gebruik weinig toegevoegde waarde tov een XS of laat staan een 11 Pro. Mede ook omdat 5G in Nederland (nog) weinig voorstelt. Ik wacht nog wel de reviews van de mini af, het formaat spreekt mij aan maar de batterij geeft me weer twijfels. Dit Apple jaar voelt een beetje als een ‘net niet’ jaartje. Normaliter zit er altijd wel een ‘killer’ feature op of bij die me over de streep trekt, zoals foto’s maken in het donker en groothoek lens spreken me erg aan maar om alleen daarvoor nieuwe iPhone te kopen...wellicht wacht ik niet op Apple maar op de telefoonproviders met echte 5G snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 21:30

Erw

Ik twijfel heel erg om mijn 11 Pro te verruilen voor een 12 (non Pro)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Galvatron schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Idem hier, eerste berichten gelezen van mensen die de 12 Pro nu een paar dagen gebruiken. Bij gewoon gebruik weinig toegevoegde waarde tov een XS of laat staan een 11 Pro. Mede ook omdat 5G in Nederland (nog) weinig voorstelt. Ik wacht nog wel de reviews van de mini af, het formaat spreekt mij aan maar de batterij geeft me weer twijfels. Dit Apple jaar voelt een beetje als een ‘net niet’ jaartje. Normaliter zit er altijd wel een ‘killer’ feature op of bij die me over de streep trekt, zoals foto’s maken in het donker en groothoek lens spreken me erg aan maar om alleen daarvoor nieuwe iPhone te kopen...wellicht wacht ik niet op Apple maar op de telefoonproviders met echte 5G snelheden.
De 12 Mini lijkt me eigenlijk net iets te klein, maar hij past wel makkelijker in m'n broekzak. De 12 Pro en de 12 zijn weer een stukje groter dan de XS. Voor mij is een betere accu een reden om te upgraden, maar dan kan ik beter voor een 11 Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
Erw schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:16:
Waarom zou je dat doen? Dan ga je er alleen maar op achteruit. Of je moet heel bewust de mini willen voor het formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 13:37
Hier sinds maart 2018 een Xs 64Gb. In maart 2021 weer plan om te upgraden naar een 12 Pro 128Gb.
De Xs doet het nog prima, die schuiven vrouwlief en ik naar de kinderen door. Zo blijft het hele gezin goed up to date in het ecosysteem 😁
Dus mss niet helemaal ‘on-topic’ maar drie maanden later dan dit jaar gaan we upgraden.

Waar ik met name naar uitkijk zijn de upgrades qua camera’s (wide-angle!) en de vormgeving. De 4 en 4s waten wat dat aangaat geweldig met die stalen rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
Erw schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:16:
Fijn om te horen.... >:)

Maar waarom sou je willen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Waarom zou je dat doen? Dan ga je er alleen maar op achteruit. Of je moet heel bewust de mini willen voor het formaat.
Tenzij je graag een lichtere iPhone wil hebben.
Mijn 12 is echt merkbaar lichter dan m'n vorige 11 Pro.
En toch een iets groter scherm dan een 11 Pro.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 25-10-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:21
Had het plan. Heb nu de iPhone 11 Pro Max. Maar ik doe het toch niet. Al die vingerafdrukken op die metalen rand. 5G zonder mmWave. Ongeacht of je nodig hebt of niet zie ik dit als een Samsung actie (Qualcom/Enyxos), ben daar dus niet ‘blij’ mee. Rest is een beetje idem. Dus ik pas, wacht op de volgende. Mij het geld dit maal niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 21:30

Erw

RicoK schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Fijn om te horen.... >:)

Maar waarom sou je willen upgraden?
Design vind ik erg mooi

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Luuk2015 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Persoonlijk denk ik dat Apple op de iPhones nooit naar USB-C over gaat stappen.
Apple richt zich steeds meer op de draadloos laden (Magsafe) dus ik vermoed dat we in de toekomst naar een iPhone gaan zonder poort.
Dit lijkt mij ook inderdaad. Geruchten gaan al een tijdje dat Apple afwil van de poorten op de iPhone. MagSafe “2.0” is daarin weer een belangrijke stap.

USB-C komt niet meer naar de iPhone om die reden schat ik zo in.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34

muhda

Time & Space traveler

Heb nu een Samsung S9 Plus die niet meer goed functioneert. Door verschillende redenen ben ik weer aan het kijken naar iOS en een overstap naar iPhone 12. Hoe is de overstap van Android naar iOS? Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

muhda schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 02:45:
Heb nu een Samsung S9 Plus die niet meer goed functioneert. Door verschillende redenen ben ik weer aan het kijken naar iOS en een overstap naar iPhone 12. Hoe is de overstap van Android naar iOS? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Veel dingen kunnen makkelijk overgezet worden via een app die Apple aanbiedt op Android.
Let wel op dat Whatsapp overzetten van Android naar iOS een behoorlijke issue kan zijn. Er zijn geen officiele manieren om dit te doen. Er bestaan wel betaalde tools die zeggen dat ze het kunnen doen, echter heb ik wel gelezen dat veel niet werken. Zelf ga ik binnenkort ook de overstap maken naar iOS en dan ga ik denk ik met een schone Whatsapp beginnen. De rest zet ik wel over.

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:19
Ik zoek even input en ervaring van mede tweakers.

Ik heb momenteel nog een antieke Iphone 6.. (mede door een 2e werktelefoon nooit vervangen), maar ik wil nu toch een nieuwe icm verlenging van mijn abo. Eigenlijk al een tijdje op zoek naar een XS vanwege formaat, echter zijn deze zowel nieuw als 2e hands redelijk prijzig. Voor een beetje extra heb je dus een nieuwe 12 of 11 pro.

Nu mijn vraag:
Welke zouden jullie adviseren, en wat zijn de onderlinge verschillen tussen de nieuwe 12 en de 11 Pro?

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 07:58
Ik heb momenteel een iPhone XS Max uit Hong Kong met fysiek dual sim.
Nu wil ik sowieso gaan upgraden naar de 12 Pro Max. Echter twijfel ik of ik het gewoon in Nederland moet aanschaffen SIM + eSIM of weer via Hong Kong Dual SIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivier2222
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:10
emot schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:45:
Ik zoek even input en ervaring van mede tweakers.

Ik heb momenteel nog een antieke Iphone 6.. (mede door een 2e werktelefoon nooit vervangen), maar ik wil nu toch een nieuwe icm verlenging van mijn abo. Eigenlijk al een tijdje op zoek naar een XS vanwege formaat, echter zijn deze zowel nieuw als 2e hands redelijk prijzig. Voor een beetje extra heb je dus een nieuwe 12 of 11 pro.

Nu mijn vraag:
Welke zouden jullie adviseren, en wat zijn de onderlinge verschillen tussen de nieuwe 12 en de 11 Pro?
Zelfde vraag werd gesteld in dit topic. Daar staat een video van een kwartier waar de verschillen duidelijk worden uitgelegd.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste