[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 72 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.025 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 06:56
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46823/full.jpg
Flight Simulator 2002 en 2004 Vragen en mooiste Thumbnails Deel 72
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het een beetje verdeeld. :)
  • Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen worden gewoon verwijderd. Bij herhaling
    volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
    waarom deze regels er zijn.----.
Wat staat ons te wachten:
Level-D Simulations Boeing 767
Pilot in Command heeft zijn naam gewijzigd en is nu bezig met de 2de versie van hun 767 die volledig compatible is met FS2004! Er zijn ondertussen twee promotional video's uitgekomen van de 767! Je kan ze hier en hier vinden.

Inmiddels is ook de Operating Manual uitgekomen. De release zal waarschijnlijk niet meer lang op zich laten wachten.
DreamFleet Boeing 727
DreamFleet is ook inmiddels al weer een hele tijd bezig met de productie van de Boeing 727. Wellicht kan deze kist binnenkort ook in het rijtje zeer goede FS2004 addons.
Officiele DreamFleet B727 Pagina
DreamFleet website

PMDG 747
Na de geweldige 737NG serie van PMDG wordt er nu door PMDG gewerkt aan een heuse 747. Veel longhaul vliegers zitten met smart op deze queen of the sky te wachten.
B747 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

PMDG MD11
Velen vinden het jammer dat Bill Grabowski gestopt is met zijn tot dat moment nog als freeware geplande MD11 panel. Hij heeft zich ondertussen bij het PMDG team gevoegd waar men na de release van de Boeing 747 keihard gaat werken aan "The Last Tri-Jet".
MD11 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.

Probeer niet groter te posten dan 512 x384 pixels, maar het mooiste is het maken van een thumbnail. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze:
    code:
    1
    2

[url=http://www.groteplaatjes.nl/grootplaatje.jpg]
    [img]http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg[/img][/url]
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
  • Het is niet erg als je foto's van echte vliegtuigen post, maar houd het beperkt.
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
Flightdeck Solutions
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Flightsim FAQ's

FS9 (texture) tweaks
Er zijn nog wat bekende texture tweaks die je FS9 framerates beter kunnen maken, je moet dan wat settins in je fs9.cfg configuratie-file wijzigen (voor wie hem niet kan vinden, die staat in C:Documents and Settings%USERNAME%Application DataMicrosoftFS9fs9.cfg). Voor een zeer compleet overzicht met tweaks kan je hier terecht.

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? ( deze, of deze)
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
"Wil je even op MSN komen?"
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Settings om FS2002 er op zijn mooist uit te laten zien
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
PMFlightPlanner
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner

:? On-line vliegen

Er is een speciaal topic hiervoor, [rml]Plan hier je online vluchten + IP[/rml] - probeer je afspraken daar te maken om het algemene topic (hetgeen je nu leest dus) niet te vervuilen. Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC. Om het moeilijk te maken is er nog een nieuw netwerk bij om online te vliegen; FPI.

:? AI vliegtuigen

Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
ATCBox.com - Schiphol ATC Streams, Foto's en een leuk forum
Airside TV - Diverse films en webcasts
FSTV - Flightsim related webcasts
Navigatie Hulp
Airwork.nl - Piloten Portal
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Airliners.net - Véél vliegtuigfoto's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

[Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
Veranderd in deze startpost.

Oud logo
• ATR is inmiddels released
• In de nieuwe template kunnen er geen url tags meer in sub tags
• Kapotte links weggehaald
• Nieuw logo (bedankt DutchCommando)
• Linkje naar deel 71 fixt
• Link naar Operating Manual Level-D 767 toegevoegd
Disclaimer uit de FAQ.
:o Deze startpost ziet er echt vet uit!

Tegenwoordig worden er prachtige startposts gemaakt en natuurlijk mag je deze mensen een compliment geven voor hun moeite, alleen is het niet de bedoeling, zoals hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Replies met enkel "Mooie startpost :9" of in die trant worden niet meer toegestaan, omdat het simpelweg te veel worden, sommige topics krijgen eerst meer dan 25 complimentjes en daarna begint de discussie pas.
Je kunt een complimentje geven in een "gewone reply" met de offtopic tag of deze user aanspreken via ICQ/MSN of email.

[ Voor 11% gewijzigd door Tux op 10-01-2005 22:05 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ye Greate'96 schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:41:
^^ Maar hij blijft mooi! ;)

Hier een korte vlucht (25 nm) van Curacao naar Bonaire!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk eens aan, dat ik dit nog mag meemaken :D B)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ok, zal, 'em meteen even in het nieuwe deel posten: :)

Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fs2/8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

50 km met een 747 is anders wel heel economisch verantwoord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Sleepie schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:23:
[...]

Noof, het klinkt bijna alsof je iets fout hebt gedaan met het installeren van de FDE van Bob Scott. Misschien vergeten (of vergeten te saven), de veranderingen in je aircraft.cfg door te voeren ?
Ik weet het, dit moet bijna beledigend klinken voor je ... maar toch, van mij kun je dat wel hebben toch...Muahahahaha :7
I know I'm stupid, but not thát stupid as you are muhahahaha :7 :>

Gesaved en al, netjes geinstalled/replace etc. (is ook de enige .air file in de folder en de enige .cfg met de goede verwijzing naar de .air file) To be sure dan maar, wilt ieman me dan zijn goed werkende cfg en simfile naar mij toe mailen? _/-\o_ :>

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94390

Ye Greate'96 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:00:
Ok, zal, 'em meteen even in het nieuwe deel posten: :)
Er bestaat extra scenery voor Curacao hoor...freeware...
http://www.tradewind.org/ Ergens halverwege de pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91858

Anoniem: 94390 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:53:
[...]

Dat klopt!

En het is nog hele mooie scenery ook! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linkje naar deel 71 ontbreekt. Misschien ook leuk voor de geïnteresseerden: Het Luchtvaart Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04
Alstublieft:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46823/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
als je in FS9 <shift><z><z> doet krijg je naast een heleboel info over coördinaten, kias etc ook op het laatst :v:..%. Wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
van ATC(default FS9) krijg ik opdracht om op rwy18 te landen via een right downwind leg. Ik kom noord aanvliegen. Klopt het dan dat ik de strip rechts van me moet houden, doorvliegen voorbij de strip en dan een 180gr turn om op rwy18 uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
en als laatste.....

hoe bedien je de mixture (in dit geval een Cessna). Ik meen dat het iets met de EGT te maken had en dan alleen op grotere hoogte maar wanneer hoe/wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:28
Jopp schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:36:
als je in FS9 <shift><z><z> doet krijg je naast een heleboel info over coördinaten, kias etc ook op het laatst :v:..%. Wat houdt dit in?
bedoel je FUEL 100 %, dat betekent dat je een volle tank hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:28
Jopp schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:55:
en als laatste.....

hoe bedien je de mixture (in dit geval een Cessna). Ik meen dat het iets met de EGT te maken had en dan alleen op grotere hoogte maar wanneer hoe/wat?
dat staat uitgelegd in 't learning center :P (bij index en dan M en dan Mixture)
offtopic:
had eigenlijk moeten editten |:(

[ Voor 7% gewijzigd door b..RAM op 08-12-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Jopp schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:54:
van ATC(default FS9) krijg ik opdracht om op rwy18 te landen via een right downwind leg. Ik kom noord aanvliegen. Klopt het dan dat ik de strip rechts van me moet houden, doorvliegen voorbij de strip en dan een 180gr turn om op rwy18 uit te komen?
Nee, de 18 is juist recht voor je neus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Ye Greate'96 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:27:
[...]

Nee, de 18 is juist recht voor je neus!
Inderdaad, je moet alleen even keren om op de downwind leg uit te komen en daarna pas 180 graden draaien om te landen (de pattern afmaken). Zo doe ik dat tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
AuC schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:55:
[...]

Inderdaad, je moet alleen even keren om op de downwind leg uit te komen en daarna pas 180 graden draaien om te landen (de pattern afmaken). Zo doe ik dat tenminste.
eeuh,
ben nu even de draad kwijt: de 18 KAN niet voor je neus liggen dacht ik want ik vlieg pal noord: 360 graden dus en de 18 is 180 graden dus pal zuid.

Dus dacht ik: links naast t vliegveld (ivm de right downwindleg) etc etc. Of zie ik t VAUD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
b..RAM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:55:
[...]

bedoel je FUEL 100 %, dat betekent dat je een volle tank hebt ;)
nee, dit is iets anders, als je shiftZZ indrukt (shift ingedrukt houden en let op de dubbeleZ, geen typefout) dan is de laatste parameter V:30,1% maar deze waarde varieert heel snel en varieert bij mij tussen de 4 en 30.

Als ik het zou moeten gokken dan is het het percentage wat nieuw op het scherm geschreven moet worden, als er weinig ah beeld verandert dan is het % laag maar dit is puur een gok, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC

AuC

Jopp schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:59:
[...]

eeuh,
ben nu even de draad kwijt: de 18 KAN niet voor je neus liggen dacht ik want ik vlieg pal noord: 360 graden dus en de 18 is 180 graden dus pal zuid.

Dus dacht ik: links naast t vliegveld (ivm de right downwindleg) etc etc. Of zie ik t VAUD?
Standaard moet je het vliegveld aan je linkerkant houden (bochten maken naar links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC

AuC

Ah w8...Sorry foutje: je moet het vliegveld inderdaad rechts houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
AuC schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:07:
[...]

Standaard moet je het vliegveld aan je linkerkant houden (bochten maken naar links).
nog even: ATC zegt: landen op rwy18 (dus hgd180) met een right downwind leg.

Stel je staat op de strip, hdg 180 graden en als je dan right downwind aanhoudt betekent dit dat als je vanaf het zuiden, hdg 360 aan komt vliegen je het vliegveld aan je RECHTER hand moet houden. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Jopp schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:59:
[...]

eeuh,

Ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb.
Vlieg je nou van het noorden richting het zuiden?
In dat geval land je dus op de 18.

Maar, bekijk dit plaatje maar van schiphol, dan kan je het zelf zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.xinu.nl/users/edwin/aviation/schiphol/EHAM-medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
b..RAM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:00:
[...]

dat staat uitgelegd in 't learning center :P (bij index en dan M en dan Mixture)
offtopic:
had eigenlijk moeten editten |:(
ah, sorry dat ik de vraag postte, }:O ik had mijn boek al helemaal doorgespit, kon niets vinden maar er bestaat ook nog zoiets als een learning centrum, bedankt voor de reminder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Ye Greate'96 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]
Ik vlieg vanuit het zuiden richting het noorden, dus het kompas op N (360 gr). Situatie is Meigs field (sentiment...)

Fraai plaatje van Schiphol overigens, met de spottersplaatsen zo te zien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Met andere woorden, right hand 18R is RECHTERHAND circuit, ofterwijl een circuit met rechtse bochten. Maakt dus geen snars uit vanwaar je komt als je maar circuitjes rechtsom maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ye Greate'96 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]
Je moet gewoon focussen op die middelste McDonalds. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Jopp schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:11:
[...]

nog even: ATC zegt: landen op rwy18 (dus hgd180) met een right downwind leg.

Stel je staat op de strip, hdg 180 graden en als je dan right downwind aanhoudt betekent dit dat als je vanaf het zuiden, hdg 360 aan komt vliegen je het vliegveld aan je RECHTER hand moet houden. Of niet?
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Anoniem: 94390 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:53:
[...]

Die ga ik uitproberen. Want zoals de Julianabrug? (die hoge iig) in FS zit, lijkt nergens op.

-edit-
Hmm... die zit dus helemaal niet in deze scenery. Net als de Emmabrug en dat olie ding op 't eiland. Jammer.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 08-12-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023
Even een vraagje hoor :) Wat vinden jullie beter?
• FSTerrain
• MyWorld 2004

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

iemand dit al eens gezien op airliners?

http://www.airliners.net/open.file/303677/L/

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wel stijl :P

Op de RIAT dit jaar zagen we ook een Fins display team, die alle vier (met BAe Hawks) gekleed als kerstman hun display vlogen. Dat verzin je ook niet 8)7

edit: Feauteau - http://www.airliners.net/open.file/727850/L/

[ Voor 8% gewijzigd door Tsuru op 09-12-2004 12:13 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, de tijd van de slee met rendieren is definitief voorbij he, ook de kerstman moet zich aanpassen aan de toenemende globalisering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84869

Als de baas dat ziet... :D
Tsuru schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:04:
[...]
Wel stijl :P

Op de RIAT dit jaar zagen we ook een Fins display team, die alle vier (met BAe Hawks) gekleed als kerstman hun display vlogen. Dat verzin je ook niet 8)7

edit: Feauteau - http://www.airliners.net/open.file/727850/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Woei mn PSS meuk geeft goeie MCDU Vspeeds aan, móói. Kleine dingen getweaked zodat mn neus mooi 3-4 graden pitch heeft op final. Ik gebruik wel PSS's air file & cfg file, omdat anders van mn flap manouvre speeds geen hout meer klopt.

Het klopt als een Airbus nu, S-speed op +/- 170. Zag een Airfrance A330 (Justplane DVD) @ KBOS g/s intercept config flaps 1 @ S-speed, pitch 8 graden :P (en bij flaps 2 gaat ie weer netjes naar +/- 160 kt en pitch naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Vlucht van Schiphol naar Sola (Noorwegen) :)

Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://yegreate96.ja.nl/fokker/11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91635

MIL MI-17

Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/3249/fs920041210112950466fs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/387/fs920041210114232319lz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/7641/fs920041210113639281yi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/5663/fs920041210103641706jh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC

AuC

Ben weer flink aan het oefenen. Vooral landen ging me niet zo goed af. Net even een Cessna gepakt en een aantal touch and go's gemaakt... Landen gaat nu eindelijk perfect. :+

Gisteren vloog ik overigens met een boeing 747 naar Le Bourget (Frankrijk). Was ik in de buurt van het vliegveld, moest ik contact opnemen met Soestenberg Approach :? Ik heb wel vaker gemerkt dat ATC het niet prima deed, maar dit sloeg alles :9. Zijn hier geen patches voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

AuC schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:13:
Ben weer flink aan het oefenen. Vooral landen ging me niet zo goed af. Net even een Cessna gepakt en een aantal touch and go's gemaakt... Landen gaat nu eindelijk perfect. :+

Gisteren vloog ik overigens met een boeing 747 naar Le Bourget (Frankrijk). Was ik in de buurt van het vliegveld, moest ik contact opnemen met Soestenberg Approach :? Ik heb wel vaker gemerkt dat ATC het niet prima deed, maar dit sloeg alles :9. Zijn hier geen patches voor?
Dat heb ik ook regelmatig. Best wel irritant.
Zelfs de nieuwste patch van Microsoft voor FS9 heeft er geen effect op. Helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 11:52

Japie.G

Colour Classic

Ye Greate'96 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:57:
Vlucht van Schiphol naar Sola (Noorwegen) :)

plaatje
plaatje
enz.
Mooi water! Welk water is dat? Of ligt het nou gewoon net aan de lichtinval dat het er zo mooi uitziet!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Japie.G schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:43:
[...]

Mooi water! Welk water is dat? Of ligt het nou gewoon net aan de lichtinval dat het er zo mooi uitziet!
Hmm, ligt aan de lichtinval denk ik.
Ik heb geen addons voor water oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Ye Greate'96 op 10-12-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Klopt, ik heb precies hetzelfde water. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.a.cathalina/Personal/Water.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.a.cathalina/Personal/Water_panel.jpg

Mijn interpretatie van de RFP V2: Gemerged met de Posky N924FT van Gary Hayes met wat eigen custom textures voor de vleugels en motoren.
http://www.panelshop.com
http://www.projectopensky...p?filename=os742v3pol.zip

Op dit moment onderweg voor mijn VA als PO128 van Hong Kong naar Seoul met 112 ton versgevangen vis :P

http://www.globecargo.org/pilot_world_map.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Tsuru schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:11:
Klopt, ik heb precies hetzelfde water. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn interpretatie van de RFP V2: Gemerged met de Posky N924FT van Gary Hayes met wat eigen custom textures voor de vleugels en motoren.
http://www.panelshop.com
http://www.projectopensky...p?filename=os742v3pol.zip

Op dit moment onderweg voor mijn VA als PO128 van Hong Kong naar Seoul met 112 ton versgevangen vis :P

http://www.globecargo.org/pilot_world_map.php
Jammer dat je niet gebruik maakt van de INS om ook echt te navigeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

DutchCommando schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:58:
[...]

Jammer dat je niet gebruik maakt van de INS om ook echt te navigeren :).
Als je tijdversnelling gebruikt geeft de INS-HDG coupling wat problemen, daarom gebruik ik GPS als primaire navigatie en de 3 INS-en als backup. Ze zijn wel altijd alledrie aligned en klaar voor gebruik :)

Raar probleem dat ik ook wel eens tegenkwam: bij het passeren van de datumgrens op RJAA-PANC sloeg de tweede INS op hol en zat ik volgens de LON gegevens op een niet bestaand punt (-359 graden WL 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Tsuru schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:05:
[...]
Als je tijdversnelling gebruikt geeft de INS-HDG coupling wat problemen, daarom gebruik ik GPS als primaire navigatie en de 3 INS-en als backup. Ze zijn wel altijd alledrie aligned en klaar voor gebruik :)

Raar probleem dat ik ook wel eens tegenkwam: bij het passeren van de datumgrens op RJAA-PANC sloeg de tweede INS op hol en zat ik volgens de LON gegevens op een niet bestaand punt (-359 graden WL 8)7 )
Welke TCAS gauge is dat eigenlijk, en hoe kan ik die makkelijk installeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

DutchCommando schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:27:
[...]

Welke TCAS gauge is dat eigenlijk, en hoe kan ik die makkelijk installeren? :P
Lee Hetherington's TCAS II v7: http://library.avsim.net/download.php?DLID=48834

Installeren, even je standaard VSI en je transponder vervangen door de gauges in het pakket en de onzichtbare logic gauge erbij pielen en klaar.

De meeste mensen vragen mij ook altijd waarom ik hem bruin laat... ik vind dat eigenlijk wel iets hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 22:38

Kolky

subtitle not available

Eindelijk weer nieuws van de Project Fokker mensen:
5 Dec 2004
After 12 months of being in silence, we are now happy to announce the forthcoming release of v2, which is scheduled for mid December 2004
Heeft iemand enig idee wat er voor veranderingen zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ze hebben de preview screenshots offline gehaald, maar ze waren bezig aan een 3D-cockpit, een nieuw panel (dat naar ik mag aannemen nu wel goed werkt met FS9.1) en een wat uitgebreider visual model (onder andere motoren met maitenance mode) :)

http://www.avsim.com/fokker/screenshots.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Tsuru op 12-12-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
742 met Civa is leuk en "lastig" :*)

GCTS - EHAM NWA 742 voor MPH.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Mooie beelden Gilly! :P

Twee kleine opmerkingen: FL270 is veel te laag, zelfs voor een vluchtje van Tenerife naar Amsterdam. Om mijn flightlevels te bepalen voor de 747 heb ik het volgende spreadsheetje gemaakt, afgeleid uit een 747-2PW AOM. Op deze hoogtes legt je kist (bij M0.85) de grootste afstand af voor een gegeven hoeveelheid peut, uiteraard volgens de geldende regels van de ATC in dat gebied. Op de Canarische eilanden gebruikt men voor zover ik weet ook al RVSM, dus zelfs in het ergste geval had je meteen naar FL310 gemogen: :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.a.cathalina/Personal/Flight%20Levels.gif

En Northwest gebruikt net als de KLM de tape-style motorinstrumenten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Tsuru op 12-12-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Ja das allemaal prachtig, maar als je vanaf Tenerife vertrekt op MTOW dan zou ik niet weten hoe ik op EPR pwr FL310 moet halen.
Zo ver ik weet ik het heel normaal op een step climb te doen met zo'n bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Kan makkelijk voor zover ik weet :)

Zorg alleen wel dat je boven FL100 meteen accelereert naar 330 KIAS en dit tijdens de klim voldhoud totdat je mach nummer in de 0.8 zit op ongeveer FL280. Zo zou het moeten lukken :)

Deze tabellen zijn trouwens ook om stepclimbs te doen: Als je opstijgt op het absolute MTOW van 833000 pond zal je je kist ongeveer 800000 pond wegen als je op kruishoogte bent. Je begint in RVSM oost op FL310 en gaat naar FL330 op 720000 pond, naar FL350 op 660000 pond, enzovoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Die tabellen klopt natuurlijk geen ene reet van. Welk flightlevel je kan halen ligt aan gewicht, temperatuur, luchtdruk etc. Die tabel houd enkel rekening met gewicht. Daarnaast is climben op 330 KIAS bijna niet te doen, tenzij je een vrij lege 742 hebt. Een realistischer getal zit tussen de 300 en 310.

En nee, RVSM heeft opzich ook totaal NIKS met het gewicht te maken.

vliegende tijd piloot

[ Voor 51% gewijzigd door DutchCommando op 12-12-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Misschien is het zo wat begrijpelijker:

Dit is de "power band" van een 747-200, waarin hij de meeste afstand kan afleggen per 1000 pond plofstof, uitgaande van het gewicht en de vlieghoogte. Combineer deze gegevens met de geldende regels voor het luchtruim waar je in vliegt, et presto. :Y) Gewicht heeft in dit soort kisten ALLES met vlieghoogte (en dus RVSM) te maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.a.cathalina/Personal/747-2PW_m85.jpg

Die tabellen zijn de bare essence, luchtdruk heeft totaal er niets mee te maken omdat je altijd 1013,2 vliegt op kruishoogte, snelheid is altijd M0.85 en de temperatuur is ISA.
DutchCommando schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:05:

[...]

Daarnaast is climben op 330 KIAS bijna niet te doen, tenzij je een vrij lege 742 hebt. Een realistischer getal zit tussen de 300 en 310.

[...]
Ook dat is niet waar. De AOM schrijft voor het op 330 knopen te doen, en hij gaat door tot de 360 als het nodig mocht zijn. De reden hiervoor is het opbouwen van een hoge groundspeed en dus veel kinetische energie, wat je helpt tot grotere hoogtes te klimmen en tevens wat tijd scheelt, aangezien je al vroeg boven de 450KTAS zit. Als je eenmaal op FLwhatever bent aangekomen is het accelereren tot M0.85 een peuleschilletje. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Tsuru op 12-12-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:45:

En Northwest gebruikt net als de KLM de tape-style motorinstrumenten ;)
En hoe is dat bij Polar geregeld met teletijdmachines en GPS aan boord van hun 742 dan ?

Trouwens ik neem zo is wat fpl's en zie dat alle 742 die ver gaan ~0800uur en Cargo's allemaal onder FL300 blijven.

-B742/H-SDHIRWXY/S
-PANC2125
-N0485F290 DCT ANC J115 FAI DCT HARVZ/M081F290 M452 TAYTA/M082F310
ACAQ TAPMO/M083F330 ACAQ LT PTSQ 7059N01000W/M083F350 PTSQ
LIRKI/N0471F350 UH71 SUM UL7 PELET UL74 TOPPA
-EHAM0829

-B742/H-SDHIRWXY/S
-EHAM0800
-N0504F280 BERGI UL602 GOW UN580 TIR/N0496F300 UN572 GOMUP/M084F300
DCT 57N020W 56N030W/M084F320 55N040W 52N050W/M084F340 DCT
CRONO/N0492F340 DCT DOTTY N164B MIILS DCT MLT/N0492F360 DCT
CAM/N0495F350 DCT ALB/N0518F260 V213 SAX DCT
-KEWR0657 KJFK

-B742/H-SDHIRWXY/S
-EHAM0900
-N0495F290 ARNEM UL603 DETEV/N0494F310 UL603 KFT UL868 GISER UL862
SPL UL607 ATV UL995 KEA UL617 SIT UL613 PAXIS/N0503F310 UL613 GESAD
W3 DBA B12 SML A727 NUBAR/N0499F330 UA727 NAK DCT GV DCT
-HKJK0730 HKMO

Om er maar ff een paar te noemen. Niet dat ik die tabbellen wil gaan tegenspreken, maar de praktijk wijst toch iets anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Een Garmin GPS kun je tgenwoordig voor enkele honderden dollars kopen, dus is het haast stom als je er geen bij je hebt. Bij de 747-400 is GPS tegenwoordig standaard in de avionica voor IRS updating, en in de 747-200s van Polar hebben ze er ook altijd een bij zich. Los, dat wel.

Je kunt er meerdere verschillende filosofiëen op na houden voor de cruise, en die van mij is hoger=beter, en ik besteed extra aandacht aan meepikken van een leuke tailwind waar mogelijk. Andere vliegers leggen de prioriteit bijvoorbeeld bij snelheid in de vorm van pure KTAS. Iedere aerodynamicus weet dat geluidssnelheid in lucht evenredig is met de temperatuur (SAT), en dat je op lagere hoogtes bij hetzelfde machnummer een hogere KTAS hebt. Snelheid is tegenwoordig uiteraard van zodanig groter belang geworden dat de brandstof penalty hier niet langer tegenop weegt, en kiezen de meeste IRL captains ervoor om lager/sneller te vliegen. :)

Vergeet trouwens niet dat dat hun initial FL is, en dat ze maar een klein deel van hun vlucht op FL280/290 zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsuru op 12-12-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121157

Ik schat Gilly wel zo hoog in dat hij zich ook met levelwinden bezig houdt en dergelijke zaken, wat hem een besluit doet nemen om op FL270 te hangen ;)

Dank je Gilly voor je hulp en plaatjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:40:
Een Garmin GPS kun je tgenwoordig voor enkele honderden dollars kopen, dus is het haast stom als je er geen bij je hebt. Bij de 747-400 is GPS tegenwoordig standaard in de avionica voor IRS updating, en in de 747-200s van Polar hebben ze er ook altijd een bij zich. Los, dat wel.

Je kunt er meerdere verschillende filosofiëen op na houden voor de cruise, en die van mij is hoger=beter, en ik besteed extra aandacht aan meepikken van een leuke tailwind waar mogelijk. Andere vliegers leggen de prioriteit bijvoorbeeld bij snelheid in de vorm van pure KTAS. Iedere aerodynamicus weet dat geluidssnelheid in lucht evenredig is met de temperatuur (SAT), en dat je op lagere hoogtes bij hetzelfde machnummer een hogere KTAS hebt. Snelheid is tegenwoordig uiteraard van zodanig groter belang geworden dat de brandstof penalty hier niet langer tegenop weegt, en kiezen de meeste IRL captains ervoor om lager/sneller te vliegen. :)

Vergeet trouwens niet dat dat hun initial FL is, en dat ze maar een klein deel van hun vlucht op FL280/290 zitten.
Uiteraard, dat is om een slok van de welbekende borrel af te krijgen en daarna rap weer verder omhoog.
Net als in mijn geval dus. Die shots was na een flight time van 35 minuten. Inmiddels heb ik FL360 M. 0.845 voorstaan.

Straks is kijken of ik 16MWDOCL kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:40:
Zoals op het vluchtplan te zien klimt de kist in stappen naar FL350. FL290, FL310,FL330 en als laatste FL350. Ook wel step climb genoemd, of zie ik nu spoken?

De tabel die jij aangeeft is onafhankelijk van de winden die er op dat moment zijn. Het maakt veel uit of jij op je optimum cruize altitude (voor longest range) tegenwind of rugwind hebt. Met tegenwind zal je logischerwijs een kleinere range hebben.

Uiteraard is in het algemeen, hoger = zuiniger. Maar een 747 @ MTOW heeft dan op zulke hoogtes een zo ontzettend slecht climb performance, dat de hele lange klim @ maximum climb thrust méér kost dan dat je in stappen met climb thrust gaat klimmen. Ben daarom wel benieuwd hoe jij het 1x dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:13:

[...]

De tabel die jij aangeeft is onafhankelijk van de winden die er op dat moment zijn. Het maakt veel uit of jij op je optimum cruize altitude (voor longest range) tegenwind of rugwind hebt. Met tegenwind zal je logischerwijs een kleinere range hebben.

[...]
Ook dat zit er in zekere zin in verwerkt: Als je een vlucht aan het plannen bent en eens kijkt hoe de winden zijn op hoogte kun je al naar gelang dit positief of negatief uitvalt meer of minder brandstof meenemen. Zelfs als dit maar 4000 pond brandstof scheelt liggen door het lagere gewicht alle stepclimb points ongeveer ~80NM eerder in de te vliegen afstand.
Ben daarom wel benieuwd hoe jij het 1x dan doet.
Dat heb ik net allemaal uitgelegd.

Als je in het begin je snelheid goed hoog houdt kun je die energie later goed gebruiken om sneller tot de goede hoogte door te klimmen of ook, als dat nodig mocht zijn je klim te "expediten" door gewoon de neus op te trekken zonder je zorgen te hoeven maken dat je snelheid te ver terugloopt. :)

Probeer het gewoon eens.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsuru op 12-12-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

Wie weet er nog een mooie (freeware) addon om een mooiere wake te krijgen, dus die streep achter je motoren als je hoog vliegt :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941 schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:27:
Wie weet er nog een mooie (freeware) addon om een mooiere wake te krijgen, dus die streep achter je motoren als je hoog vliegt :o ?
Zie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121157

[b][message=22340016,noline]
Als je in het begin je snelheid goed hoog houdt kun je die energie later goed gebruiken om sneller tot de goede hoogte door te klimmen of ook, als dat nodig mocht zijn je klim te "expediten" door gewoon de neus op te trekken zonder je zorgen te hoeven maken dat je snelheid te ver terugloopt. :)

Probeer het gewoon eens.
Dit doe ik ook en is inderdaad een supermethode om "snel" hogere hoogtes te vliegen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Een technisch vraagje:

binnenkort wil ik beginnen de PDMG 737 onder de knie te krijgen. Ik heb de Metzinger Advanced Tutorial (V2) gedownload.

Nou wil ik in mijn PC 2 videokaarten stoppen: 1*de 9600pro, hier moet dan FS9 op draaien en 1* een simpel PCI kaartje, hier moet ik dan op een 2e scherm het manual (118 pagina's) met AcroReader kunnen lezen en dan wat daar staat uit kunnen voeren in FS9 op het andere scherm.

Is dit mogelijk?

Daarnaast zou ik dan ipv het manual tijdens de vlucht (met andere vliegtuigen) op dat 2e scherm bv het GPS willen draaien.

Zelfde vraag, is dat technisch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Voor beide geldt: Dat is technisch mogelijk ja... ik heb het ook een tijdje zo gedaan, tot ik een kaart kocht met 2 uitgangen.

Ik dacht dat je wel in het BIOS je PCI kaart als primaire kaart aan moet vinken ipv de AGP kaart, aangezien Windows anders kan gaan miepen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tsuru op 12-12-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
Ja dat is mogelijk. Als de dual monitor instellingen goed staan is het mogelijk een gauge te undocken en naar je tweede scherm te verslepen :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Tux schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:26:
Ja dat is mogelijk. Als de dual monitor instellingen goed staan is het mogelijk een gauge te undocken en naar je tweede scherm te verslepen :)
alleen als je FS windowed draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Japie.G schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:28:
[...]

Jammer dat dat in FS9 niet meer kan idd... in the good old days of FS2002 kon je nog wel straffeloos ALT+ENTER in rammen met gauges undocked, ongeacht de hoeveelheid schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:31:
[...]
Jammer dat dat in FS9 niet meer kan idd... in the good old days of FS2002 kon je nog wel straffeloos ALT+ENTER in rammen met gauges undocked, ongeacht de hoeveelheid schermen :P
Huh hoe bedoel je? Ik draai FS9 wel gewoon windowd over 3 schermen en werkt perfect... Het maakt toch niet uit dat je windowd of fullscreen draaid? Behalve je startbalk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
Japie.G schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:28:
[...]

Je kan ze ook op je tweede scherm houden terwijl je fullscreen draait.

Ga naar windowed toe (Alt+Enter).
Undocken en verslepen naar tweede monitor
Naar fullscreen (Alt+Enter).

Nu wordt de achtergrond van de tweede monitor zwart en blijven de gauges daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Megamind schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:35:
[...]

Huh hoe bedoel je? Ik draai FS9 wel gewoon windowd over 3 schermen en werkt perfect... Het maakt toch niet uit dat je windowd of fullscreen draaid? Behalve je startbalk dan?
Ik bedoel dat je in FS9 niet meer kan schakelen tussen windowed en full-screen met panel undocked zoals in FS2002 :)

edit: als je weer terug naar windowed gaat staat alles namelijk weer mooi in het hoofdscherm van FS9. Vrij irritant in een multimonitor setup. :/

[ Voor 16% gewijzigd door Tsuru op 12-12-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:13:
Die tabellen zijn de bare essence, luchtdruk heeft totaal er niets mee te maken omdat je altijd 1013,2 vliegt op kruishoogte, snelheid is altijd M0.85 en de temperatuur is ISA.
Luchtdruk heeft er natuurlijk wel wat mee te maken. Je hebt je Altimeter staan op 1013,3 of 29.92 maar dat betekent natuurlijk niet dat de luchtdruk buiten gelijk is aan die 1013,3.
Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:19:

Probeer het gewoon eens.
Het door jou voorgestelde "snel vliegen om zo eerder cruise alt te bereiken" is niet toepasbaar op een standaard vleugel. Enkel deltawings zoals die van de Concorde hebben baat bij het continue aanhouden van Vmo. Voor een normale jet is het continue aanhouden van een hoge snelheid juist slechter voor de climb performance. Een goed voorbeeld is dit grafiekje die behalve op ground level ook goed toepasbaar is op hoogtes rond cruise altitude.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47010/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:19:
[...]
Ook dat zit er in zekere zin in verwerkt: Als je een vlucht aan het plannen bent en eens kijkt hoe de winden zijn op hoogte kun je al naar gelang dit positief of negatief uitvalt meer of minder brandstof meenemen. Zelfs als dit maar 4000 pond brandstof scheelt liggen door het lagere gewicht alle stepclimb points ongeveer ~80NM eerder in de te vliegen afstand.
Ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde natuurlijk wanneer de winds anders zijn dan verwacht. Natuurlijk heb je een grotere range én zuinigere vlucht als je een cruize FL inplant waar de de winds en range optimaal zijn, en alles is zoals verwacht/gepland is.
[...]
Dat heb ik net allemaal uitgelegd.

Probeer het gewoon eens.
Check, ik snap wat je bedoeld. Echter een 747, en zowat alle heavy wide body aircrafts, hebben -zoals gezegd- op die hoogte een echt beroerde climb performance. Bij lichtere kisten werkt de door jouw gegeven manier prima maar een 747 verliest zo snel zoveel kinetische energie dat je echt niet de kist (tegen MTOW aan) van een step climb kan afzien. Zelfs met een snelheid tegen Vne aan zal het niet lukken om van FL290 naar FL330 (4000ft verschil!!), zonder dat je snelheid kritisch word. (al dan niet ATC/traffic flow of stall speed gerelateerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Tsuru schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:38:
[...]
Vrij irritant in een multimonitor setup. :/
op de hcc zag ik die setup met iets van acht moni's (ff pic zoeken..gevonden)

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/@gotpics/fsimhcc.jpg

Hoe krijg je ingodsnaam zoiets voor elkaar! Kan ik meerdere videokaarten in mn systeem drukken ofzo?

Iemand een tutorial voor? Kijk twee kan ik begrijpen op een dual monitor videokaart, maarja 8 is een ander verhaal...

edit:
of is dit meer een vraag voor VeB...

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 12-12-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 21-05 16:04
deze nerd heeft meerdere compus staan om zijn schermen aan te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jochem op 12-12-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Lijkt wel een FS Lanparty in je eentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:13:

[...]

Check, ik snap wat je bedoeld. Echter een 747, en zowat alle heavy wide body aircrafts, hebben -zoals gezegd- op die hoogte een echt beroerde climb performance. Bij lichtere kisten werkt de door jouw gegeven manier prima maar een 747 verliest zo snel zoveel kinetische energie dat je echt niet de kist (tegen MTOW aan) van een step climb kan afzien. Zelfs met een snelheid tegen Vne aan zal het niet lukken om van FL290 naar FL330 (4000ft verschil!!), zonder dat je snelheid kritisch word. (al dan niet ATC/traffic flow of stall speed gerelateerd)
Het zal je verbazen hoe makkelijk een 747-200 van 330KIAS @ FL290 naar M0.75 @ FL330 gaat. En dat met 1000fpm continu als het nodig is, I kid you not. :o

De kinetische energie is kwadratisch aan je snelheid, en het is gewoon onwerkelijk hoeveel je nog overhoudt aan het eind van je klim. Hoe verbazend het ook klinkt, het werkt echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
En na al dat opstijgen komt er een tijd van landen :Z

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84869

das donker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

als je die cockpit ziet van die 747-200 en de huidige 747-400 is het toch wel duidelijk te zien dat er een boel veranderd is de loop der jaren.. ben benieuwd of er in de toekomst nog veel zou veranderen aan de huidige cockpits van boeing. ik denk niet eens zo gek veel.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
'k ben bezig om een nwe PC samen te stellen, eigenlijk toch wel specifiek voor FS9...
(maar ik denk dat de lezers hier dat WEL begrijpen B)

Daarom (hier) de vraag: heeft het (veel) zin om 1Gb intern mem te nemen tov 512Mb of is dat overkill.

Binnen FS9 wil ik gebruik maken van de add-ons AI-traffic, PDMG 737, NLscenery.

Er komt een SATA disk in dus wat dat betreft is 't wel weer snel als FS9 iets moet opzoeken denk ik.

Heeft (duur) overclockbaar geheugen zin icm FS9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123809

1 GB heeft zeker zin want FS schiet snel over de 512 MB heen - en gaat dan dus swappen.
Of overclockbaar geheugen zin heeft weet ik niet, maar wat wel zin heeft: een zo snel mogelijke processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Liever 2 gig geheugen een een dikke vette CPU. 2 gig alleen als je geld teveel hebt :P

Overigens kun je ook gewoon met je settings spelen. Ik geef m'n voorkeur aan een vloeiende simulatie, wat ten koste gaat aan gebouwen, bomen etc. Om een landing met 3 FPS te maken op een overbevolkt schiphol zie ik niet zo zitten :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385

Hoe kom je in gods naam zo hoog met een heli :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Bolk schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:34:
Liever 2 gig geheugen een een dikke vette CPU. 2 gig alleen als je geld teveel hebt :P

Overigens kun je ook gewoon met je settings spelen. Ik geef m'n voorkeur aan een vloeiende simulatie, wat ten koste gaat aan gebouwen, bomen etc. Om een landing met 3 FPS te maken op een overbevolkt schiphol zie ik niet zo zitten :)
hmm ik weet niet hoor, ik heb mijn 1 gig eigenlijk nooit vol gehad naar mijn weten dus of 2 gig nou zo voordelig is? gewoon dualchannel, 2x512 corsair met wat flinke heatsinks dr op en die fsb omhoog knallen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC

AuC

Japie.G schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:24:
[...]

op de hcc zag ik die setup met iets van acht moni's (ff pic zoeken..gevonden)

[afbeelding]

Hoe krijg je ingodsnaam zoiets voor elkaar! Kan ik meerdere videokaarten in mn systeem drukken ofzo?

Iemand een tutorial voor? Kijk twee kan ik begrijpen op een dual monitor videokaart, maarja 8 is een ander verhaal...

edit:
of is dit meer een vraag voor VeB...
8 maar?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jiv1/flightsim/images_flightsim/cockpit.jpg

:X Lijkt me op zich wel een hele fijne ervaring met 12 monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
nealzie schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:55:
hmm ik weet niet hoor, ik heb mijn 1 gig eigenlijk nooit vol gehad naar mijn weten dus of 2 gig nou zo voordelig is? gewoon dualchannel, 2x512 corsair met wat flinke heatsinks dr op en die fsb omhoog knallen maar :P
Overklokken heeft wel degelijk zin. Normaal draaide ik met een flink overclocked system, maar omdat ik aan een nieuw casemod project bezig ben, heb ik mijn waterkoeling tijdelijk even uit mn kast gehaald. Om de temperaturen een beetje redelijk te houden, draai ik nu ook weer gewoon standard. En ik kan dat verschil dus echt goed merken.
Je videokaart overklokken is trouwens ook een optie die ik zeker zou overwegen. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
als je meerdere schermen hebt met ieder z'n videokaart, krijg je dan geen problemen dat je kwaliteitsverschillen en misschien ook timingsverschillen krijgt op je beeld?

Ik bedoel: stel je hebt je cockpit view verdeeld over 2 schermen en op 1 scherm draait je 9800pro en op de ander een pci kaartje (slechts 1 AGP slot) dan krijg je toch verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:37
AuC schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:11:
[...]

8 maar?

[afbeelding]

De maandelijkse energierekening lijkt me niet zo'n fijne ervaring. :7
Net zo min als de t@#$ng herrie die al die pc's zullen produceren.

edit: waarom zijn er nog geen goede 3D/VR LCD/OLED brillen met voldoende hoge resolutie?
Samen met een head-tracker moet dat toch wel mogelijkheden bieden?

[ Voor 18% gewijzigd door mekkieboek op 13-12-2004 20:10 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128940

[...]

8 maar?

[afbeelding]

WTF :D dit lijkt me ook wel super :D zit ik met mijn ene pctje en mijn 17inch monitor en een joysticky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

8 maar?

[afbeelding]

Vooral die gordel is belangrijk als je wilt stuntvliegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 21-05 16:04
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/gctseham16.jpg
Ja HARRY! A2... dus al mijn tomaten en pompoenen plat. Hangen allemaal in de netten achter het schot. Gosh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

[...]

8 maar?

[afbeelding]

dude, ga dan echt vliegen >:) >:)

Wat vet zeg! Maar hoe krijg je zoiets ingodsnaam technisch voor elkaar! Via LAN linken ofzo?? Maar hoe krijg je ze dan gesynced..

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 13-12-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:37
Net een stuk zitten kijken van een dvd van Transavia, van schiphol naar innsbruck en weer terug. Is wel moeilijke approach / landing zeg. Wel leuk hoor dat je zoveel dingen herkent van het vliegen met PMDG 737ng. Toch wel een paar eye openers, bv. dat ze vanaf 9500 tot 2000 voet een 'gear down flaps 30' approach doen om de snelheid binnen de perken te houden vw het stijle pad. En de spectaculaire baseturn naar runway 08 midden tussen de bergen. En keren op de runway omdat ze de laatste afslag niet konden halen. Ik ga dat zelf eens proberen, maar dan veilig achter mijn pctje met 17 inch scherm en mijn joystickje :) :) :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 00:31

bennierex

Pilot_Z

Japie.G schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:13:
[...]

dude, ga dan echt vliegen >:) >:)

Wat vet zeg! Maar hoe krijg je zoiets ingodsnaam technisch voor elkaar! Via LAN linken ofzo?? Maar hoe krijg je ze dan gesynced..
Daar is een programmatje voor, WideView heet het geloof ik. Kun je via LAN meerdere pc's linken om daarop ook van FS op de main computer gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
mekkieboek schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:46:
Net een stuk zitten kijken van een dvd van Transavia, van schiphol naar innsbruck en weer terug. Is wel moeilijke approach / landing zeg. Wel leuk hoor dat je zoveel dingen herkent van het vliegen met PMDG 737ng. Toch wel een paar eye openers, bv. dat ze vanaf 9500 tot 2000 voet een 'gear down flaps 30' approach doen om de snelheid binnen de perken te houden vw het stijle pad. En de spectaculaire baseturn naar runway 08 midden tussen de bergen. En keren op de runway omdat ze de laatste afslag niet konden halen. Ik ga dat zelf eens proberen, maar dan veilig achter mijn pctje met 17 inch scherm en mijn joystickje :) :) :)
Succes. Hij blijft leuk en moeilijk. Beetje jammer dat je in FS niet echt de goede visual references hebt voor deze approach. En even over je schouder kijken is ook niet echt makkelijk helaas.
Zelfde geldt voor de approach op Madeira Funchal. Met wat scenery heb je de approach lights wel, maar het blijft lastig om 'rond te kijken' in FS. De viewwisselingen duren dan gewoon te lang. In dat geval zou zo'n flinke multi-monitor setup wel handig zijn.
Aan de andere kant, als je een stuk of 10 PC's en 13 monitoren wegzet, bouw dan meteen een complete cockpit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

bennierex schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:21:
[...]

Daar is een programmatje voor, WideView heet het geloof ik. Kun je via LAN meerdere pc's linken om daarop ook van FS op de main computer gebruik te maken.
Is het dan ook mogelijk om de load over meerdere pc's te verspreiden?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Sleepie schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:27:
[...]

Overklokken heeft wel degelijk zin. Normaal draaide ik met een flink overclocked system, maar omdat ik aan een nieuw casemod project bezig ben, heb ik mijn waterkoeling tijdelijk even uit mn kast gehaald. Om de temperaturen een beetje redelijk te houden, draai ik nu ook weer gewoon standard. En ik kan dat verschil dus echt goed merken.
Je videokaart overklokken is trouwens ook een optie die ik zeker zou overwegen. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van alle beetjes helpen.
daarom... gewoon flink die fsb omhoog enzo... vooral vid kaart helpt ook enorm idd... flinke heatsink voor je gpu kopen en daar een cpu fan op zetten oid...
maargoed, om op zijn samenstel project terug te komen :P ik zou dus vooral een goed mobo, proc, vid kaart en ram nemen :P lol, alles dus eigenlijk :D als je niet wil occen zou ik dus gewoon 2x 512 op dual channel, flinke graka en lekker veel cpu power, zoveel als je budget aan kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan duidelijk niet meedoen wat betreft "mooiste screenshots".

Zie hier waarom:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/fs2004klein.JPG
Clickable.

Ik vind dit dus echt niet om aan te zien, en welke settings ik ook wijzig, het blijft zo lelijk. Wat moet ik hier aan doen? Ik heb een Sapphire Radeon 9200 Atlantis met de nieuwste ATI Catalyst drivers. Ook met oudere drivers doet dit probleem zich voor. Ik gebruik (nog) geen add-on scenery.

Op deze screenshot staan de settings niet helemaal optimaal omdat ik aan het testen was, maar het gaat dus om dat lelijke korrelige aanzicht wat naarmate de afstand groter word steeds erger wordt. Antialiasing staat overigens aan.

[ Voor 20% gewijzigd door mjszwo op 14-12-2004 16:47 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.