[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 72 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.052 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

Japie.G

Colour Classic

Caponi schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:45:
Ik kan duidelijk niet meedoen wat betreft "mooiste screenshots".

Zie hier waarom:

[afbeelding]
Clickable.

Ik vind dit dus echt niet om aan te zien, en welke settings ik ook wijzig, het blijft zo lelijk. Wat moet ik hier aan doen? Ik heb een Sapphire Radeon 9200 Atlantis met de nieuwste ATI Catalyst drivers. Ook met oudere drivers doet dit probleem zich voor. Ik gebruik (nog) geen add-on scenery.

Op deze screenshot staan de settings niet helemaal optimaal omdat ik aan het testen was, maar het gaat dus om dat lelijke korrelige aanzicht wat naarmate de afstand groter word steeds erger wordt. Antialiasing staat overigens aan.
In je hardware ff anisotropische filtering aanzetten, en dan even experimenteren hoeveel.

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/@gotpics/anisotropic_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/@gotpics/anisotropic_2.JPG

[ Voor 96% gewijzigd door Japie.G op 14-12-2004 16:55 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:53

bennierex

Pilot_Z

Bolk schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:31:
[...]

Is het dan ook mogelijk om de load over meerdere pc's te verspreiden?
De load die FS zelf met zich mee brengt niet, maar de load vwb het renderen van je beeld wel lijkt me. Hier kun je meer info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Japie.G schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:50:
[...]

In je hardware ff anisotropische filtering aanzetten, en dan even experimenteren hoeveel.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb het even geprobeert, maar het heeft helaas geen enkel nut, het blijft zo lelijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Laatst online: 06-06 07:22
En als je bij de driver instellingen instelt dat AA enzo toepassingsgebonden zijn en dan in FS2k4 AA aanzetten?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123809

Tux schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:14:
En als je bij de driver instellingen instelt dat AA enzo toepassingsgebonden zijn en dan in FS2k4 AA aanzetten?
Niet doen, het is algemeen bekend in de FS-community dat de MSFS AA zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
Anoniem: 123809 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:29:
[...]

Niet doen, het is algemeen bekend in de FS-community dat de MSFS AA zuigt.
Maar je hebt wel kans dat het beeld beter wordt dan het er nu uitziet op de screenshots :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Caponi schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:09:
[...]

Heb het even geprobeert, maar het heeft helaas geen enkel nut, het blijft zo lelijk ;(
mipmap quility (ofzoiets) in fs9 verlagen

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

The_FrankO schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:33:
[...]

mipmap quility (ofzoiets) in fs9 verlagen
ja die moet op 4x

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tux schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:31:
[...]

Maar je hebt wel kans dat het beeld beter wordt dan het er nu uitziet op de screenshots :P
Maar dat is niet het geval helaas. De ground textures zien er zoiezo heel verlept uit, zoals je hier kan zien.

Mipmap quality heb ik ook al flink mee lopen spelen. Dan verdwijnt die korreligheid wel, maar krijg ik er even gruwelijke graphics voor terug. Dan verdwijnen alle details.

[ Voor 19% gewijzigd door mjszwo op 14-12-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Gaat iemand vanavond nog meedoen aan Crowd Skies? Of is IVAO een verboden woord geworden hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90313

Caponi schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:36:
[...]

Maar dat is niet het geval helaas. De ground textures zien er zoiezo heel verlept uit, zoals je hier kan zien.

Mipmap quality heb ik ook al flink mee lopen spelen. Dan verdwijnt die korreligheid wel, maar krijg ik er even gruwelijke graphics voor terug. Dan verdwijnen alle details.
Ik hou het op een ATI probleem, hier met me 9800 ook van die bagger textures. Voor mij nooit meer ATI. Moet zeggen dat het bij mij wel minder is dan bij jouw..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 14-12-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Caponi schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:45:
Ik kan duidelijk niet meedoen wat betreft "mooiste screenshots".

Zie hier waarom:

[afbeelding]
Clickable.

Ik vind dit dus echt niet om aan te zien, en welke settings ik ook wijzig, het blijft zo lelijk. Wat moet ik hier aan doen? Ik heb een Sapphire Radeon 9200 Atlantis met de nieuwste ATI Catalyst drivers. Ook met oudere drivers doet dit probleem zich voor. Ik gebruik (nog) geen add-on scenery.

Op deze screenshot staan de settings niet helemaal optimaal omdat ik aan het testen was, maar het gaat dus om dat lelijke korrelige aanzicht wat naarmate de afstand groter word steeds erger wordt. Antialiasing staat overigens aan.
Staat "texture filtering" wel aan?
Overigens ziet 't er bij mij wel goed uit, heb een Ati mobility R9600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:47
Sleepie schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:19:
[...]

maar het blijft lastig om 'rond te kijken' in FS. De viewwisselingen duren dan gewoon te lang. In dat geval zou zo'n flinke multi-monitor setup wel handig zijn.
Soms is de virtual cockpit handiger dan de 2d versie. Door uit te zoomen heb je dan meer zicht door de zijruiten links en rechts. Maar dan zijn de knoppen van bv de mcp weer te klein om snel te bedienen. Zucht...

|       |       |   ·  |     |  Â·  |    |  Â· |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Is er trouwens een alternatieve manier om rond te kijken in de VC zonder een middelste mousebutton of scrollwheel? Ik zag in de opties bij keyboard assignments wel Left (pan) en zo. Deze werken wel, maar die werken dan alleen voor left en right. Als ik bij up (pan) en down (pan) een control zet en deze vervolgens uittest dan schiet ik naar een standaard positie. :X

[ Voor 5% gewijzigd door AuC op 14-12-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AuC schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:05:
Is er trouwens een alternatieve manier om rond te kijken in de VC zonder een middelste mousebutton of scrollwheel? Ik zag in de opties bij keyboard assignments wel Left (pan) en zo. Deze werken wel, maar die werken dan alleen voor left en right. Als ik bij up (pan) en down (pan) een control zet en deze vervolgens uittest dan schiet ik naar een standaard positie. :X
Als je een joystick gebruikt kun je de headswitch hiervoor prima gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
AuC schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:05:
Volgens mij is dat RETURN of BACKSPACE gecombineerd met SHIFT of CTRL of SHIFT-CTRL.
Probeer zelf even wat de effecten zijn. Verder - en = voor zoomen (als ie niet in realtime versnel modus staat na de r toets, zo ja selecteer je de cockpit view weer met de BACKSPACE zonder extra toetsen. Om mijn joystick zit een ronde 8 way view knop waarmee je handig, zij het een beetje traag, kan rondkijken.
Oh ja, SPACEBAR voor reset naar default view (1st officer's seat, blik naar voren)
Als je na pannen de CTRL als eerste loslaat, blijft ie in de laatste stand, dacht ik.
edit: mvriend was me te snel af

[ Voor 13% gewijzigd door mekkieboek op 14-12-2004 22:24 ]

|       |       |   ·  |     |  Â·  |    |  Â· |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102749

Beste GoT vrienden,

Op de ATCbox website kwam ik een link tegen naar een filmpje dat een echte MUST SEE is!!

Ik kreeg er echt kippevel van, muziek is ook top!

Received an email of Maurits who has another great movie of a flight he made in the cockpit: Bonaire-Quito-Guayaquil-Bonaire.

The movie is exclusive to his website but he agreed I notified you on the existense so go and have a look:

www.biff.nl (second movie: KL 753-754 Bonaire-Quito-Guayaquil-Bonaire)

Special note: the airport of Quito is very special, the elevation is over 10.000 feet and the approach has to be flown visual through some high terrain (Andes mountains)!! And the airport is in the middle of the city, quite spectacular to see...

Enjoy, it's really a beautiful movie!!

Unquote

Allemaal ff kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20
Gathering of Tweakers FAQ
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
@X2Sea:

Fantastisch filmpje inderdaad :)
Wat ook een mooi filmpje is, maar die heeft iedereen hier al gezien uiteraard is die enorme scheve approach op Kai-Tak Airport van een Boeing 747.

@DutchCommando:
Misschien handig om ook meteen iets nuttigs te zeggen als je toch reageert.
Om ook maar even iets te quoten uit de FAQ:
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

• Mensen erop wijzen dat er iets niet klopt aan de thread (searchvraag e.d.) Zie ook: deze mededeling.
• Reacties die niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:29:
@DutchCommando:
Misschien handig om ook meteen iets nuttigs te zeggen als je toch reageert.
Om ook maar even iets te quoten uit de FAQ:
[...]
Iemand wijzen op een onderdeel van de forumregels vind ik weldegelijk constructief, mijn reactie niet nuttig noemen vind ik dan ook zeer vreemd. Ik geef immers aan dat groeten niet nodig is volgens de FAQ. Iets wat x2sea misschien nog niet was opgevallen.

Ik vraag mij dan ook af waarom je mij wijst op de FAQ terwijl ik iets constructiefs post terwijl in het vorige topic je niet gereageerd hebt bij een niet-constructieve post

[ Voor 4% gewijzigd door DutchCommando op 15-12-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Anoniem: 102749 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:34:
Beste GoT vrienden,

Op de ATCbox website kwam ik een link tegen naar een filmpje dat een echte MUST SEE is!!

Ik kreeg er echt kippevel van, muziek is ook top!

Received an email of Maurits who has another great movie of a flight he made in the cockpit: Bonaire-Quito-Guayaquil-Bonaire.

The movie is exclusive to his website but he agreed I notified you on the existense so go and have a look:

www.biff.nl (second movie: KL 753-754 Bonaire-Quito-Guayaquil-Bonaire)

Special note: the airport of Quito is very special, the elevation is over 10.000 feet and the approach has to be flown visual through some high terrain (Andes mountains)!! And the airport is in the middle of the city, quite spectacular to see...

Enjoy, it's really a beautiful movie!!

Unquote

Allemaal ff kijken...
whoa! Mooi man! Dat eerste filmpje mag er trouwens ook wezen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 19:37
http://www.leveldsim.com

site is online!! we komen dichterbij!

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

DutchCommando & armageddon_2k1: Als jullie de FAQ zo goed kennen, dan weten jullie ook dat je dit soort discussies niet in een topic moet houden wat daar niet voor bedoeld is. Zouden jullie dit uit kunnen vechten op IRC/ICQ/MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 12:09
* Sleepie gaat maar eens een hele grote kerstboom zoeken waar een B767 en een B744 onder passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
En het beste nieuws is misschien wel dat er gewoon op de site het volgende plaatje staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.leveldsim.com/images/fall04.gif

Oftewel, voor het begin van de winter (binnen een week dus ;)) is hij er.
Sleepie schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:30:
[...]
* Sleepie gaat maar eens een hele grote kerstboom zoeken waar een B767 en een B744 onder passen :P
Ach, de kerstboom mag iets kleiner zijn, daar de 747 nog nieteens in de beta fase is beland kan je die niet voor deze kerst onder de boom krijgen ;). Maar het is inderdaad een goed idee om voor volgend jaar kerst al een zeer grote boom te zoeken.

O-) O-) O-) O-) O-)

[ Voor 49% gewijzigd door DutchCommando op 15-12-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
bij mij gaat ie er aan hangen :) aan z'n stabilo denk ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepie schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:30:
[...]

Als je een geschikte boom gevonden hebt, hou ik me ook aanbevolen :Y) Hij mag zelfs iets kleiner wezen aangezien die 747 er niet onder hoeft. Erg benieuwd hoe de 767 in de praktijk gaat bevallen. Trouwens iemand nog wel is iets gehoord over die network gauges wat in een vroeg stadium werd beloofd door LevelD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
network gauges? was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130776

[offtopic]
Gaan er nog mensen naar EHAM om de PH-BUK weg te zien gaan richting het Aviodrome?
[offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83314

Project Fokker released V2 F70 & F100!

http://fokker.avsim.net/

Afbeeldingslocatie: http://fokker.avsim.net/images/preview-10.jpg

:9

• Sleepie
Als ze daar nou nog eens een goed werkende FMC aan toe zouden voegen, dan zou hij helemaal af zijn :P

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

IRL is het FMS van de A310/A300-600 hetzelfde als dat van de Fokker 70/100, dus in theorie zou je de FMC, het ND en het EFIS glareshield panel van je SSW A310 op de PF F100/F70 kunnen knippen-plakken. Dan heb je iig laterale navigatie :P

Dan nog een manier vinden om de juiste performance data erin te pielen en je hebt een Fokker met een volledig bruikbaar FMS, dus ook met VNAV data :Y)

edit: Zojuist even met de V2 gevlogen, en ik heb tot dusver èèn kleine gripe:

Goed dat de EPR en EGT waarden nu wel een beetje kloppen, maar dat deze alleen op de backup EI te vinden zijn, en (nog) niet op de MFD zelf :/

[ Voor 25% gewijzigd door Tsuru op 16-12-2004 00:42 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Anoniem: 84869

Zal wel in versie in de volgende versie komen neem ik aan!
Sleepie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:06:
[...]

Als ze daar nou nog eens een goed werkende FMC aan toe zouden voegen, dan zou hij helemaal af zijn :P

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 09:36
Ik zeg altijd maar: Je moet een gekregen paard niet in de bek kijken...

Anoniem: 84869

Precies, ik denk dat het de beste Fokker beschikbaar is op het moment. Vroeger werd bij dat project alleen aan aicrraft modeling gedaan dacht ik, dus Project Fokker doet het steeds beter. Maar om een of andere reden zien commerciele developers niets in de Fokker serie.
rellehenk schreef op donderdag 16 december 2004 @ 03:17:

• Sleepie
rellehenk schreef op donderdag 16 december 2004 @ 03:17:
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik bedoel het ook zeer zeker niet als kritiek. Wat Project Fokker als freeware maakt, is gewoon erg netjes.
Maar als ze in staat zouden zijn om er ook een FMC in te verwerken, dan zouden ze een product hebben, waar menig commercieel gemaakte add-on nog een puntje aan kan zuigen.

• The_FrankO
  • Niet online
Was die panel maker van de Fokker F50 panel niet bezig met een FMS voor project fokker?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Sleepie
The_FrankO schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:23:
Was die panel maker van de Fokker F50 panel niet bezig met een FMS voor project fokker?
Bedoel je die Scandinavier Espen Huppeldepup ?
Dan weet ik misschien wel iemand die ons daar wat meer over kan vertellen.

Sleepie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:32:
[...]
Bedoel je die Scandinavier Espen Huppeldepup ?
Dan weet ik misschien wel iemand die ons daar wat meer over kan vertellen.
Die is alleen bezig met een F50 FMC. Er is een tijd geweest dat de makers van het Project Fokker F70/F100 ons nog FMC en VC beloofde. Had daar stiekem toch wel op gehoopt, maar goed het geheel lijkt er goed uit te zien. Komt in ieder geval op me stapel te liggen met freeware addons die ik nog wil proberen.

Anoniem: 111246

Anoniem: 130776 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:25:
[offtopic]
Gaan er nog mensen naar EHAM om de PH-BUK weg te zien gaan richting het Aviodrome?
[offtopic
Ik ben niet geweest maar op airlners.net staan wel wat pics:
http://www.airliners.net/...C733383%2C733382%2C733381

En hier nog wat:
http://www.campus-site.nl/klm/index.html

http://www.airliners.net/...iation/read.main/1864368/

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 16-12-2004 17:59 ]

Anoniem: 130776

Nou, hier zijn dan wat pics (allemaal clickable)

Bij mijn aankomst op Schiphol bleek de PH-BUK al op de ponton te staan. Foto is genomen vanaf de parkeerplaats bij de oude Fokker fabriek.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02122_thumb.JPG

Staartstuk zonder het hoogteroer (dat stond op een grote vrachtwagen op het Fokker parkeerterrein te wachten.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02125_thumb.JPG

Alleen het achterstuk was verlicht via generatoren, dus een overzichtsplaatje
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02126_thumb.JPG

Ziet er vreemd uit, een kist zonder staart en hoogteroer. Groot gapend gat blijft over.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02133_thumb.JPG

Linker vleugel van de kist. Je ziet (vlgs mij) een pijp voor de brandstof zitten. Ook zie je goed hoe dik zo'n vleugel is als je een man ernaast zet.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02135_thumb.JPG

Foto iets meer in de lengte genomen. Neus is net niet te zien.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02140_thumb.JPG

Staartstuk
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02141_thumb.JPG

Vanaf de andere kant
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02158_thumb.JPG

Ponton was inmiddels gedraaid zodat ik op zo'n 4 meter van de kist kon staan. Hier een shot van de plaats waar het landingsgestel normalitair zit
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02181_thumb.JPG

Ophanging ivan een van de motorgondels
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02189_thumb.JPG

Aansluitpunt van de rechtervleugel
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02190_thumb.JPG

Vertrek richting de A9
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1083/DSC02196_thumb.JPG

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
mag ik de cockpit hebbe? :P
owh hij gaat naar lelystad :(

[ Voor 42% gewijzigd door nealzie op 16-12-2004 21:16 ]

• dnoize
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:20
Een tijdje geleden zag ik wat foto's van home cockpits, hier ff mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://www.boeing737ng.com/DSCF1149.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.boeing737ng.com/DSCF1132.JPG

Het is de bedoeling dat het uiteindelijk een volledige 737NG wordt.

Het mip en de glareshield zijn bijna volledig af. Alleen de standby instruments en de rechter efis moeten er nog in. Verder is hij geheel compleet en in schaal 1 op 1.
Volgende maand wordt de huidige CDU vervangen door een betere (en in de juiste kleur)
Dan gaat ook de lower eicas erin (de huide CDU krijgt een nieuwe faceplate en verhuist naar rechts)

Ik ben nu bezig met de throttle quadrant. De throttles zijn net geleverd door een laser frees bedrijf. De pedestal zie je niet op de foto, maar com, nav, adf en transponder werken. ook 1 op 1 replica's. Home made panels die binnenkort ook vervangen worden door exacte laser gefreesde copieen.

Daarna volgt de overhead die ook volledig functioneel zal zijn.....

De beamer was ff geleend, ik werk zelf met een multimonitor setup....

Ik mis alleen nog de shell....iemand nog een 737 shell liggen ? ;)

maar goed...tis nog lang niet af......all comments apreciated :-)

zijn er nog meer bouwers hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja ik ben bezig met mijn eigen autopilot, beetje algemeen voor elk FS vliegtuig, maar wil ook een 737NG gaan namaken zoals jou, ziet er errg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

dnoize schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:29:
Een tijdje geleden zag ik wat foto's van home cockpits, hier ff mijn bijdrage:

[afbeelding]
[afbeelding]

Het is de bedoeling dat het uiteindelijk een volledige 737NG wordt.
Ziet er goed uit. Mag ik vragen waar je werkt? ;)

Ik heb alleen de MCP nog maar, maar dat alleen al is een vermogen. En via welke interface koppel jij het aan je PC?

Maar kan jij een kleine prijsschatting maken van het geheel. Ben wel erg benieuwd hoeveel ik nog moet sparen.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Anoniem: 130776 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:24:
Nou, hier zijn dan wat pics (allemaal clickable)

Bij mijn aankomst op Schiphol bleek de PH-BUK al op de ponton te staan. Foto is genomen vanaf de parkeerplaats bij de oude Fokker fabriek.
[afbeelding]

Staartstuk zonder het hoogteroer (dat stond op een grote vrachtwagen op het Fokker parkeerterrein te wachten.
[afbeelding]

Alleen het achterstuk was verlicht via generatoren, dus een overzichtsplaatje
[afbeelding]

Ziet er vreemd uit, een kist zonder staart en hoogteroer. Groot gapend gat blijft over.
[afbeelding]

Linker vleugel van de kist. Je ziet (vlgs mij) een pijp voor de brandstof zitten. Ook zie je goed hoe dik zo'n vleugel is als je een man ernaast zet.
[afbeelding]

Foto iets meer in de lengte genomen. Neus is net niet te zien.
[afbeelding]

Staartstuk
[afbeelding]

Vanaf de andere kant
[afbeelding]

Ponton was inmiddels gedraaid zodat ik op zo'n 4 meter van de kist kon staan. Hier een shot van de plaats waar het landingsgestel normalitair zit
[afbeelding]

Ophanging ivan een van de motorgondels
[afbeelding]

Aansluitpunt van de rechtervleugel
[afbeelding]

Vertrek richting de A9
[afbeelding]
Konden ze dat ding niet overvliegen naar lelystad :9 >:) ;)

Damn die home-made cockpit ziet er echt mega gaaf uit! Ben ook benieuwd naar de kosten van zo'n project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
Japie.G schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:02:
Baan is te kort. Het zou op zich net kunnen, maar bij een klein foutje schiet je door aan het einde van de baan. De verzekeraars durfden het ook niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:53

bennierex

Pilot_Z

Tux schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:10:
[...]

Baan is te kort. Het zou op zich net kunnen, maar bij een klein foutje schiet je door aan het einde van de baan. De verzekeraars durfden het ook niet aan :P
Nouja, qua lengte van de baan ging het nog wel, maar de breedte laat niet veel ruimte over en dat vond men toch te riskant. (zeker als je bedenkt dat je op dat veld zo ongeveer altijd crosswind hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bennierex schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:06:
[...]

Nouja, qua lengte van de baan ging het nog wel, maar de breedte laat niet veel ruimte over en dat vond men toch te riskant. (zeker als je bedenkt dat je op dat veld zo ongeveer altijd crosswind hebt)
Toch is het te doen :) Kijk maar is hierzo http://forums.simflight.com/viewtopic.php?t=30021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
davhor schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 08:21:
[...]
Ik heb alleen de MCP nog maar, maar dat alleen al is een vermogen. En via welke interface koppel jij het aan je PC?

Maar kan jij een kleine prijsschatting maken van het geheel. Ben wel erg benieuwd hoeveel ik nog moet sparen.
Als interface gebruik ik IOcards van www.opencockpits.com.
Ik heb hier een mastercard, 2 displaycards en een servokaart.
De mcp en efis heb ik kant en klaar van cpflight.
De IOcards gebruik ik voor de annunciators en switches op de MIP, alles op de pedestal en straks een 2e mastercard voor de overhead. De servokaart ga ik straks gebruiken om met servos de engine start switches terug te laten springen.
Op gemotoriseerde throttles zit ik nog te studeren, maar dat kan ook via IOcards.

Verder gebruik ik een mix van echte onderdelen, home made panels, panelen van Flightdecksolutions en een lokale grafeerder.

Tot nu toe ben ik zo'n 2000 euro kwijt. Ik denk dat ik uiteindelijk op zo'n 5000 euro uitkom.
Als het helemaal af is ga ik aan het volgende project denken (een gesloten shell) en een beperkte vorm van een motion platform. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

dnoize schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:16:
[...]

Als interface gebruik ik IOcards van www.opencockpits.com.
Ik heb hier een mastercard, 2 displaycards en een servokaart.
De mcp en efis heb ik kant en klaar van cpflight.
De IOcards gebruik ik voor de annunciators en switches op de MIP, alles op de pedestal en straks een 2e mastercard voor de overhead. De servokaart ga ik straks gebruiken om met servos de engine start switches terug te laten springen.
Op gemotoriseerde throttles zit ik nog te studeren, maar dat kan ook via IOcards.

Verder gebruik ik een mix van echte onderdelen, home made panels, panelen van Flightdecksolutions en een lokale grafeerder.

Tot nu toe ben ik zo'n 2000 euro kwijt. Ik denk dat ik uiteindelijk op zo'n 5000 euro uitkom.
Als het helemaal af is ga ik aan het volgende project denken (een gesloten shell) en een beperkte vorm van een motion platform. :)
Gaaf hoor.....zo'n project. En de kosten vallen al met al nog mee! Heb je een website waar ik je voortgang kan bekijken. Kan ik nog wat van leren. Zit er hard aan te denken om er ook 1 te gaan maken, maar moet nog een hoop bestuderen voordat ik eraan begin.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Op de Flight1 Arriving Soon page staat nu ook de LD767!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385

Japie.G schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:02:
[Lap tekst]

Paar mi-26 erboven hangen :P.
Dat zal er gaaf uithebbengezien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
davhor schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:12:
[...]

Gaaf hoor.....zo'n project. En de kosten vallen al met al nog mee! Heb je een website waar ik je voortgang kan bekijken. Kan ik nog wat van leren. Zit er hard aan te denken om er ook 1 te gaan maken, maar moet nog een hoop bestuderen voordat ik eraan begin.
de website wordt www.boeing737ng.com , maar hij is nu nog niet actief.
Alleen de voorpagina staat er nog maar, maar ik hoop hem in de loop van de week een stuk verder af te maken. Ik heb fotos gemaakt van het begin (ben nu zo'n 3 maanden bezig) en dat hele proces, inclusief tutorials komt op mijn website.
Kosten kun je goed in de hand houden.....als je veel zelf maakt en toevallig tegen dingen aanloopt blijft het binnen de perken. Maar ik ken ook iemand die er al meer dan 50.000 euro tegenaan heeft gesmeten. Maar het detail gaat bij hem zo ver dat er zelfs originele COLE engine start switches inzitten. (a 2500 dollar per stuk), dan werk ik wel met een servo van een tientje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
dnoize schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:33:
[...]
Kosten kun je goed in de hand houden.....als je veel zelf maakt en toevallig tegen dingen aanloopt blijft het binnen de perken. Maar ik ken ook iemand die er al meer dan 50.000 euro tegenaan heeft gesmeten. Maar het detail gaat bij hem zo ver dat er zelfs originele COLE engine start switches inzitten. (a 2500 dollar per stuk), dan werk ik wel met een servo van een tientje ;)
50.000??? Misschien dat je er dan beter nog iets bij kan leggen en op eigen kosten een commercial pilot licence kan halen. En natuurlijk zorgen dat je bij Transavia of zo aan de bak komt, liefst als piloot, zie http://travel.howstuffworks.com/pilot.htm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
Ja die C-130 staat er al een jaar .... ;)

Laten we hopen dat hij snel komt, zitten alweer bijna 1 1/2 jaar zonder fatsoenlijke heavy :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 09:36
Weet je hoe lang de ATR daar heeft gestaan ;)

Toch verwacht ik hem wel dit weekend omdat op de nieuwe website van LevelD nog steeds Fall 04 staat :)

edit: Gilly iets eerder met hetzelfde argument :p

[ Voor 7% gewijzigd door Floppie op 17-12-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
mekkieboek schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:06:
[...]

50.000??? Misschien dat je er dan beter nog iets bij kan leggen en op eigen kosten een commercial pilot licence kan halen. En natuurlijk zorgen dat je bij Transavia of zo aan de bak komt, liefst als piloot, zie http://travel.howstuffworks.com/pilot.htm :)
dat was hij al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kerstkadootje van AI Aardvark: de eerste 737ng (de 900) is klaar :). Klm repaint zit erbij (een van de weinige 900 gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Even simpel vraagje... Stel de wind is 180, ga je dan opstijgen van RW36 en landen op RW18 of juist andersom? De wind wordt aangegeven waar hij vandaan komt en volgens mij stegen ze op met de wind tegen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
dat lijkt me logisch :)? wind tegen en niet wind mee. anders ontwikkeld er zich geen goede airspeed rond de vleugels en ontstaat er te weinig lift. wind is 180 dan rwy 18 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ok maar ik dacht als je windje mee land en het waait hard misschien ga je dan wel te hard over de runway of je krijgt geen goede lift omdat je lage snelheid vliegt en flaps hebt uitstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
[shift-delete]

[ Voor 255% gewijzigd door Jochem op 20-12-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Megamind schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:29:
Ok maar ik dacht als je windje mee land en het waait hard misschien ga je dan wel te hard over de runway of je krijgt geen goede lift omdat je lage snelheid vliegt en flaps hebt uitstaan..
voor landen hetzelfde verhaal. Tegen wind geeft een goede lift onder de vleugels waardoor je veel draagvermogen krijgt en het is ook gevaarlijk om met de wind in de rug te landen, omdat je dan een tailstrike kan krijgen.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Ik heb een vaag probleempje met de AI. Ik heb Proj. AI geinstalleerd maar ik merk nu dat er af en toe wat vreemde dingen gebeuren, zoals 3 vliegtuigen die op een meter achter elkaar willen landen. Ligt dat aan Project AI of is dat gewoon de "AI generator" van FS9 (oftewel, ik moet gewoon wat minder AI laten spawnen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

jeehaa schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:25:
dat lijkt me logisch :)? wind tegen en niet wind mee. anders ontwikkeld er zich geen goede airspeed rond de vleugels en ontstaat er te weinig lift. wind is 180 dan rwy 18 gebruiken...
Megamind schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:29:
jos_zwa schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:10:
[...]

voor landen hetzelfde verhaal. Tegen wind geeft een goede lift onder de vleugels waardoor je veel draagvermogen krijgt en het is ook gevaarlijk om met de wind in de rug te landen, omdat je dan een tailstrike kan krijgen.
Wind heeft in principe niks met lift of tailstrikes te maken, tenzij je er echt een zooitje van maakt en tijdens de start de rode lampjes sneller dichterbij ziet komen dan berekend of ingeschat. :P

Het enige dat een probleem is, is het opbouwen of juist kwijtraken van de grondsnelheid met de wind in de rug. Dit omdat je IAS lager uitvalt in vergelijking met de grondsnelheid in plaats van andersom, hetgeen het geval is met de ideale situatie: tegenwind.

Bij de start houdt zelfs maar een beetje rugwind van 10 knopen in dat je veel meer baanlengte nodig hebt om je rotatiesnelheid te bereiken, omdat je V1, VR en V2 allemaal in KIAS zijn en het opbouwen van genoeg grondsnelheid om diezelfde snelheden te bereiken (KIAS+10) veel meer baanlengte kost.

En uiteraard geldt ook bij de landing dat je meer baanlengte nodig hebt om de hogere snelheid eruit te krijgen.

Interessante link

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 83328 schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:50:
Ik heb een vaag probleempje met de AI. Ik heb Proj. AI geinstalleerd maar ik merk nu dat er af en toe wat vreemde dingen gebeuren, zoals 3 vliegtuigen die op een meter achter elkaar willen landen. Ligt dat aan Project AI of is dat gewoon de "AI generator" van FS9 (oftewel, ik moet gewoon wat minder AI laten spawnen)?
Ja, dat had ik ook wel eens met losse PAI installers. Duplicate routes misschien die pai er niet uitfiltert ofzo? Sinds ik het complete AI pakket van The_Frank_O heb geinstalleerd heb ik dat niet meer. Daarmee heb je tevens in een keer ontzettend veel PAI airlines. Blader even terug in dit forum voor dit ai pakket, misschien staat er nog een actieve ftp link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Laatst online: 07-03 21:17
Wind heeft in principe niks met lift of tailstrikes te maken, tenzij je er echt een zooitje van maakt en tijdens de start de rode lampjes sneller dichterbij ziet komen dan berekend of ingeschat. :P

Het enige dat een probleem is, is het opbouwen of juist kwijtraken van de grondsnelheid met de wind in de rug. Dit omdat je IAS lager uitvalt in vergelijking met de grondsnelheid in plaats van andersom, hetgeen het geval is met de ideale situatie: tegenwind.

Bij de start houdt zelfs maar een beetje rugwind van 10 knopen in dat je veel meer baanlengte nodig hebt om je rotatiesnelheid te bereiken, omdat je V1, VR en V2 allemaal in KIAS zijn en het opbouwen van genoeg grondsnelheid om diezelfde snelheden te bereiken (KIAS+10) veel meer baanlengte kost.

En uiteraard geldt ook bij de landing dat je meer baanlengte nodig hebt om de hogere snelheid eruit te krijgen.
k Ben even de draad kwijt: conclusie (?):

1) starten en landen tegen de wind in omdat dan je ias hoger ligt dan de gs (nl ias=gs+windcomponent) zodat je in beide gevallen een kortere baanlengte nodig hebt.

Wat ik echter niet snap is de opmerking in de post hiervoor: als wind 180gr is dan rwy 18 gebruiken.

Met wind 180 (dus uit t zuiden) heb je de wind toch in je rug (rwy18= eveneens 180 graden).

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Jopp schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:00:
[...]

k Ben even de draad kwijt: conclusie (?):

1) starten en landen tegen de wind in omdat dan je ias hoger ligt dan de gs (nl ias=gs+windcomponent) zodat je in beide gevallen een kortere baanlengte nodig hebt.

Wat ik echter niet snap is de opmerking in de post hiervoor: als wind 180gr is dan rwy 18 gebruiken.

Met wind 180 (dus uit t zuiden) heb je de wind toch in je rug (rwy18= eveneens 180 graden).

?
Je zegt het zelf eigenlijk al, maar met een koers (naar) 180 vlieg je precies tegen een eventuele wind (van) 180 in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Runway 18(0) = richting van die baan, magnetisch noorden.
Wind 180 is wind KOMT UIT richting 180.

Dus in dat geval stijg en land je in de richting (180) waar de wind VANDAAN komt (180).

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22

JRR

Plaatjestijd :)

Van Dusseldorf naar Amsterdam met de nieuwe project Fokker F70. Mooi werk hebben die mannen geleverd. Framerates zijn super en het model vliegt ook erg lekker.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jasperrom/DUSAMS10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
ND schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:12:
Runway 18(0) = richting van die baan, magnetisch noorden.
Wind 180 is wind KOMT UIT richting 180.

Dus in dat geval stijg en land je in de richting (180) waar de wind VANDAAN komt (180).
Ik denk laat ik eens behulpzaam zijn en ik had toch niets te doen, heb ik er een vette schets van gemaakt met Paint :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/GoT/windrichting.JPG

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121157

Dat lijkt wel een scheet uit heading 180 :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als die fart dus uit 180 blaat moet je dus ook opstijgen in dezelfde richting?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Megamind schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:12:
Als die fart dus uit 180 blaat moet je dus ook opstijgen in dezelfde richting?:P
Ja dan moet je ook opstijgen vanaf 18R, dus de kant waar het vliegtuig zit in bovenstaande tekening.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
ik heb een paar post geleden de vraag gesteld over de windrichting nadat iemand anders het onderwerp begonnen was en ik vind de tekening een mooi stukje huisvlijt, (waar het dan eventueel ook op mag lijken :*)

(en buiten dat, het is me nu HELEMAAL duidelijk :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

PH-GOT, Winds 250 15 knots met windscheten up to 25knots, cleared for.........

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 21-05 16:04
aleen de clou is wel dat je niet mag opstijgen van de 18R maar wel landen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jochem schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:32:
aleen de clou is wel dat je niet mag opstijgen van de 18R maar wel landen. :Y)
Verklaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
als het over schiphol gaat mag dat idd niet. als het ergens anders is dan ligt het er natuurlijk maar aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
Faro - Barcelona met een ERJ 145

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lpfrlebl14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
JRR schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:54:
Plaatjestijd :)

Van Dusseldorf naar Amsterdam met de nieuwe project Fokker F70. Mooi werk hebben die mannen geleverd. Framerates zijn super en het model vliegt ook erg lekker.
Inderdeed mooi werk van proj f70. Ik mis alleen de zwarte (schroei?) vlekken aan de achterkant :)
Afbeeldingslocatie: http://pulse.xs4all.nl/f70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92316

mekkieboek schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:30:
[...]

Inderdeed mooi werk van proj f70. Ik mis alleen de zwarte (schroei?) vlekken aan de achterkant :)
[afbeelding]
Die zwarte schroei vlek wat jij bedoelt is de uitlaat van de APU. Vooraan zit de uitlaat en daarachter zit een beschermplaat om de romp te beschermen tegen de hitte van de APU uitlaat.

FF plaatje om duidelijk te maken
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/f70apu.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 92316 op 22-12-2004 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 92316 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:46:
[...]
Die zwarte schroei vlek wat jij bedoelt is de uitlaat van de APU. Vooraan zit de uitlaat en daarachter zit een beschermplaat om de romp te beschermen tegen de hitte van de APU uitlaat.
Da's duidelijk. Het leek me ook een beetje onwaarschijnlijk, een schroeiplek op de romp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Laatst online: 27-05 21:11

Kolky

subtitle not available

mekkieboek schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:30:
[...]

[afbeelding]
Geen 'schroeivlek'? Oh ja? Kijk dan eens op de 6e pic van JRR:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
nou dat is t toch niet? dat stond hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
jeehaa schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:10:
nou dat is t toch niet? dat stond hierboven...
Ik denk dat Kolky bedoelt dat de Project F70 wel degelijk de APU beschermplaat heeft. En dat klopt idd. Heb ik over het hoofd gezien. Alleen de linkerkant heeft dat niet, maar de APU zit dan ook aan de rechterkant...

Maar even heel iets anders, de MCP van de 737ng heeft ook een N1 knop, waarvoor dient dat? Als ik op de N1 LIMIT page van de fmc kies voor b.v. 22k derate, dan geldt er toch al een limiet, met of zonder n1 knop op de MCP???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
N1 = continue max selected thrust, onderdeel van LVL CHG.
SPEED = geen N1 omdat dan de thrust veranderd word aan de benodigde thrust om een bepaalde snelheid te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DutchCommando schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:53:
N1 = continue max selected thrust, onderdeel van LVL CHG.
SPEED = geen N1 omdat dan de thrust veranderd word aan de benodigde thrust om een bepaalde snelheid te behouden.
Ok, bij to/ga houdt ie zich dacht ik ook aan de derate, bij SPEED niet, en da's logisch idd. Dus als ik lvl-chg doe met de n1 switch aan, dan blijft ie op max rated thrust staan ook als de req. level is bereikt? (ik heb even geen toegang tot een fs9 pc anders kon ik zelf testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Als de ingestelde hoogte bereikt is met LVL-CHG gaat hij vanzelf over op IAS en ALT HOLD afaik :)

Anoniem: 102749

Filmpje: Airbus impressions. Voor de liefhebbers: http://www.xs4all.nl/~ant...%20A320%20LSZH%20EGFF.wmv :P

• jeehaa
mooi filmpje. even een vraagje hoe kom je aan die contrails? die zijn mooi. of zijn die dat van de startpost?

• DutchCommando
mekkieboek schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:05:
[...]

Ok, bij to/ga houdt ie zich dacht ik ook aan de derate, bij SPEED niet, en da's logisch idd. Dus als ik lvl-chg doe met de n1 switch aan, dan blijft ie op max rated thrust staan ook als de req. level is bereikt? (ik heb even geen toegang tot een fs9 pc anders kon ik zelf testen).
Dat is meteen de reden waarom op een Boeing 737 men eigenlijk nooit een thrust derate gebruikt maar altijd een flexible takeoff temperature (ipv derate de temperatuur invullen). Dan word de thrust on t/o lager maar in het geval van een go around gaat de thrust wel weer naar max.

En ja, LVL CHG + N1 reaching ALT = SPEED + ALT HOLD

• mekkieboek
DutchCommando schreef op donderdag 23 december 2004 @ 07:45:
[...]
Dat is meteen de reden waarom op een Boeing 737 men eigenlijk nooit een thrust derate gebruikt maar altijd een flexible takeoff temperature (ipv derate de temperatuur invullen). Dan word de thrust on t/o lager maar in het geval van een go around gaat de thrust wel weer naar max.

En ja, LVL CHG + N1 reaching ALT = SPEED + ALT HOLD
Ik begrijp nog niet helemaal waar die N1 knop dan voor nodig is. Maar ik zal vanavond de pmdg 737-700 uit de hangar trekken en ga met jullie informatie het eea uitzoeken, waaronder die flex t/o temp. Tenminste, als pmdg die gemodelleerd heeft...

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

N1 is gewoon de modus waarmee de autothrottle de command N1 uit de FMC aanhoudt.... of die nou derated, flex, of iets anders is. :)

Anoniem: 37518

ik heb eindelijk weer wat tijd gevonden om te kunnen gaan vliegen. ik wil nu met de pss a330 en a340 vluchtjes gaan maken. Ik heb de base installers geinstalleerd, maar kan me nog herinneren dat er verschillende patches en updates nodig zijn (bijvoorbeeld de air files enz). Kan iemand mij aangeven welke ik nog moet hebben zodat de pss redelijk vliegt (raar om te zeggen in 1 zin... haha). Graag voor zowel de a330 alswel de a340....
Thanx!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22

JRR

Anoniem: 37518 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:27:
ik heb eindelijk weer wat tijd gevonden om te kunnen gaan vliegen. ik wil nu met de pss a330 en a340 vluchtjes gaan maken. Ik heb de base installers geinstalleerd, maar kan me nog herinneren dat er verschillende patches en updates nodig zijn (bijvoorbeeld de air files enz). Kan iemand mij aangeven welke ik nog moet hebben zodat de pss redelijk vliegt (raar om te zeggen in 1 zin... haha). Graag voor zowel de a330 alswel de a340....
Thanx!
Je hebt de air files van Bob Scott nodig. De links naar deze bestanden kun je geloof ik in het forum van PSS vinden. Ook zou ik als ik jou was de modellen vervangen door Posky modellen.

• Sleepie
Anoniem: 37518 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:27:
Thanx!
Dat waren de FDE files van Bob Scott, ik denk dat je die wel op avsim kunt vinden, als je even op die naam zoekt.
edit:
Damn, sneller typen volgende keer :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 23-12-2004 11:36 ]

Anoniem: 37518

JRR schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:35:
[...]

Je hebt de air files van Bob Scott nodig. De links naar deze bestanden kun je geloof ik in het forum van PSS vinden. Ook zou ik als ik jou was de modellen vervangen door Posky modellen.
Dat vervangen is inderdaad wel een goeie, hoe zat het ook alweer met het aliasen van panel en sound? Wat moest je ook alweer in die txt files plaatsen.
Oef ik wordt oud, kan het me niet meer herinneren....

• Joppnl
iemand ervaring met het volgende?

vandaag 2 monitoren op 1 PC ah werken gekregen.

Setup: Athlon 3000+, 1Gb intern, Radeon 9600 256Mb AGP en een Virge S3 4Mb PCI kaart.

Alles werkt, behalve....

Als ik FS9 start dan krijg ik nu de melding: "cannot use 3D accelerator as it has less than the requierd amount of video memory.....switching to software 3D.

Vervolgens start FS9 op alleen het zieet er niet uit, heel blokkerig etc. Het undocken van bv het GPS gaat prima, kan dat ook op de andere monitor zetten alleen het hoofdscherm zoals gezegd ziet er belabberd uit.

Nou weet ik niet of dit specifiek een FS9 iets is maar da's t enige grafische wat ik heb draaien en misschien is iemand dit eerder tegengekomen ?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.