ff opnieuw opstarten? Ik kan ook niet spelen als ik van 1 naar dual monitor switch, moet ik ook opnieuw opstarten
nee, dat is 't niet. ik start gewoon op met beide monitoren aan en werkend, als ie dus opstart met het windows bureaublad kan ik ook met de muis van de ene naar de andere monitor.Megamind schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:48:
ff opnieuw opstarten? Ik kan ook niet spelen als ik van 1 naar dual monitor switch, moet ik ook opnieuw opstarten
Kan iemand mij vertellen wat de APU voor iets is? (automatische poep uitlaatmekkieboek schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:35:
[...]
Ik denk dat Kolky bedoelt dat de Project F70 wel degelijk de APU beschermplaat heeft. En dat klopt idd. Heb ik over het hoofd gezien. Alleen de linkerkant heeft dat niet, maar de APU zit dan ook aan de rechterkant...
[...]
Kan het nergens vinden...
Verwijderd
Iemand een idee waar ik sids/stars van de USA kan vinden? Op navdata.at staan er maar 2... en ik ben toch op zoek naar meer...
Auxiliary power unit, deze kleine turbine motor achterin het vliegtuig zorgt voor stroom als de hoofdmotoren niet draaien en zorgt voor de benodigde bleed om de motoren te kunnen starten...b..RAM schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:36:
[...]
Kan iemand mij vertellen wat de APU voor iets is? (automatische poep uitlaat)
Kan het nergens vinden...
Verwijderd
Voor de volledigheid, bleed air dus.Megamind schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:43:
[...]Auxiliary power unit, deze kleine turbine motor achterin het vliegtuig zorgt voor stroom als de hoofdmotoren niet draaien en zorgt voor de benodigde bleed om de motoren te kunnen starten...
Wou jij zeggen dat je jouw 2e monitor op die Virge baggerkaart hebt gegooid? Er zitten toch 2 outlets op die 9600!?!? of ben ik nou gek. Ja de ene is een DVI uitgang, maar als het goed is heb je een converter van DVI naar SVGA gekregen erbij anders moet je die gaan halen. Die Virge S3 kan wellicht die resolutie die jij wilt helemaal niet aan, daarnaast vraag ik me af of die kaart wel goede 3D ondersteuning heeft (hardware technisch).Setup: Athlon 3000+, 1Gb intern, Radeon 9600 256Mb AGP en een Virge S3 4Mb PCI kaart.
of gewoon een snellere pci kaart regelen. 4 mb is wel heel erg weinig...
Kan toch? Je moet er alleen wel voor zorgen dat je 3D-beeld op je 9600 draait en bijvoorbeeld je instrumentenpaneel undocked op die Virge.Jochem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:42:
[...]
Wou jij zeggen dat je jouw 2e monitor op die Virge baggerkaart hebt gegooid? Er zitten toch 2 outlets op die 9600!?!? of ben ik nou gek. Ja de ene is een DVI uitgang, maar als het goed is heb je een converter van DVI naar SVGA gekregen erbij anders moet je die gaan halen. Die Virge S3 kan wellicht die resolutie die jij wilt helemaal niet aan, daarnaast vraag ik me af of die kaart wel goede 3D ondersteuning heeft (hardware technisch).
Werkt prima.
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
Jeehaa die contrails zitten gewoon in FS2004/AI traffic aircraft...

jeehaa schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:44:
mooi filmpje. even een vraagje hoe kom je aan die contrails? die zijn mooi. of zijn die dat van de startpost?
Dagje verder: ik ga inderdaad een verloop DVI--> VGA halen (nog niet zo heel makkelijk te vinden, 3 computerboeren verder en die heeft 'm).Tsuru schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:13:
[...]
Kan toch? Je moet er alleen wel voor zorgen dat je 3D-beeld op je 9600 draait en bijvoorbeeld je instrumentenpaneel undocked op die Virge.
Werkt prima.
Dan kan ik 2 mon op de 9600 aansluiten, evt stop ik er nog een (betere) PCI kaart in zodat ik 2 monitoren voor het vliegbeeld heb en 1 voor bv GPS of een handleiding (2e hands kosten CRT's niet veel meer).
Wel vreemd blijft dat of Windows of FS9 de hardwareversnelling van de 9600 uit zet omdat kennelijk de Virge S3 kaart het niet aan kan. Maar ja....computers......
(PS: ik hoop niet dat Bill aspiraties heeft om ook vliegtuigsoftware te gaan ontwikkelen......)
Verwijderd
Weet iemand ook of er een tutorial flight handleiding is voor de pss dash 8? lijkt me een mooie kist om tijdens de feestdagen te gaan leren kennen!
k sta op het punt om met de PDMG 737 ad gang te gaan en heb daarvoor het manual van de Amerikaan Fred Clausen (Metzinger adviseerde om eerst deze door te nemen voor zijn manual...)
Mijn vraag is: geadviseerd wordt om o.a. de volgende dingen paraat te hebben (naast FS en een boel geduld....
:
a) The default SU2 Procedures for KORD and KJFK
b) Default Navdata present in SU2(0312 cycle)
Wat bedoelt hij hiermee?
Is dit iets wat al in de PDMG 737 zit? Ik heb wel de Pullman 4 arrival procedure voor KORD te pakken, is dat wat hij bij (a) bedoelt?
Mijn vraag is: geadviseerd wordt om o.a. de volgende dingen paraat te hebben (naast FS en een boel geduld....
a) The default SU2 Procedures for KORD and KJFK
b) Default Navdata present in SU2(0312 cycle)
Wat bedoelt hij hiermee?
Is dit iets wat al in de PDMG 737 zit? Ik heb wel de Pullman 4 arrival procedure voor KORD te pakken, is dat wat hij bij (a) bedoelt?
Hij bedoelt dat je de sidstars en navdata airac up to date moet hebben.
Te downloaden op www.navdata.at
Ah, thnx!!rellehenk schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:18:
Hij bedoelt dat je de sidstars en navdata airac up to date moet hebben.
nu ik dit bekeken heb nog 1 vraagje svp: ik heb de airac database voor de NG gedownload (nog geen idee wat het is of wat het doet maar goed, dat zal wel duidelijk worden in de loop vh verhaal) dus dan heb ik de (b) waarschijnlijk te pakken.
Maar de a): The default SU2 Procedures for KORD and KJFK
Wat zijn dat en heb ik dat op het moment dat ik de airac PIC-PMDG_0413.zip installeer?
De PIC-PMDG_0413.zip is een bestand waarin alle data zit. Denk aan intersections/airways enz
Een sidstar is een procedure bestand voor een bepaald vliegveld. Hier zitten de sids en stars in, approach-procedures enz. Ze werken vanzelfsprekend wel met elkaar samen
Het beste kun je gewoon de AIO voor de PMDG737 installeren. Dan heb je alle sidstar-procedures in 1x
De AIO-file (met als inhoud helemaal textbestandjes) unzip je naar C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\PMDG\SIDSTARS
Een sidstar is een procedure bestand voor een bepaald vliegveld. Hier zitten de sids en stars in, approach-procedures enz. Ze werken vanzelfsprekend wel met elkaar samen
Het beste kun je gewoon de AIO voor de PMDG737 installeren. Dan heb je alle sidstar-procedures in 1x
De AIO-file (met als inhoud helemaal textbestandjes) unzip je naar C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\PMDG\SIDSTARS
[ Voor 24% gewijzigd door Floppie op 25-12-2004 12:28 ]
Weer een stukje duidelijker.....
Bijna helemaal zelfs
want, misschien voel je m al aankomen....: WAT is een AIO ??? (sommige mensen moet je inderdaad alles uitleggen....)
Als dat duidelijk is ben ik er helemaal klaar voor, voorlopig iedereen prettige dagen!
Bijna helemaal zelfs
want, misschien voel je m al aankomen....: WAT is een AIO ??? (sommige mensen moet je inderdaad alles uitleggen....)
Als dat duidelijk is ben ik er helemaal klaar voor, voorlopig iedereen prettige dagen!
[ Voor 12% gewijzigd door Joppnl op 25-12-2004 12:39 ]
All in One
Dan download je alle beschikbare sidstar files in 1 bestand, ipv alle velden los van elkaar
Dan download je alle beschikbare sidstar files in 1 bestand, ipv alle velden los van elkaar
Eerst de SID/STAR files van PMDG downloaden http://www.precisionmanua...il.asp?iFile=440&iType=13
Deze bevat namelijk wel vrijwel alle grote Amerikaanse velden. Op navdata zijn er nauwelijks Amerikaanse velden geupload. En voor die tutorials etc heb je nou net de Amerikaanse info nodig
.
Daarna de All In One SID/STAR package van de navdata.at site halen en over de rest mieteren
.
Deze bevat namelijk wel vrijwel alle grote Amerikaanse velden. Op navdata zijn er nauwelijks Amerikaanse velden geupload. En voor die tutorials etc heb je nou net de Amerikaanse info nodig
Daarna de All In One SID/STAR package van de navdata.at site halen en over de rest mieteren
Weet iemand waar ik info (specs/features/bediening) kan vinden over de oude FMC van de 747-300?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
In een 747-300.ND schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:56:
Weet iemand waar ik info (specs/features/bediening) kan vinden over de oude FMC van de 747-300?
Fijne dagen allemaal.
Bedoel ik.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:43:
[...]
In een 747-300.
Fijne dagen allemaal.
Fijne kerst iedereen!
Verwijderd
Was een flauw geintje van me, maar je snapte hem niet

Grrr, kan niet wachten tot die 767 uitkomt. Eens kijken hoe dat is, lekker longhaul vliegen
Verwijderd
FF een vraagje. Ik heb mij helemaal suf gelezen, maar kon dit probleem nergens in het forum vinden. Ik heb het volgende probleem:
Ik draai FS2004 op een redelijk systeem met de laatste updates en patches. Ook de patch van FS. Bij het starten van de sim gaat alles nog goed. Beeld gaat lekker soepel, zelfs op het Schiphol van NL2000 met alles aan. Vervolgens een mooi vlucht maken wat ook soepel verloopt. Maar dan komt het....de landing. Alles gaat soepel en goed tot....de wielen de grond raken. Op dat moment lijkt er wel een schakelaar om te gaan en gaat de sim ineens over van een soepel lopend beeld naar 1 beeldje per 2 seconden. En dan overdrijf ik niet. Hij is dan niet meer vooruit te branden. Enige oplossing is dan de pc herstarten.
Een behoorlijke domper als je net een uurtje of 3 gevlogen hebt, een keurige landing in zet en vervolgens dus vast loopt. En nog een keer voor de duidelijkheid, hij doet dus pas raar zodra je de grond raakt. Als je bijvoorbeeld op een meter hoogte blijft vliegen en niet de grond raakt blijft alles ook soepel verlopen.
Het maakt niet uit welk vliegveld je kiest, hij heeft het overal. Zelfs op vliegvelden met 1 strip en 1 boom. Ook het soort vliegtuig maakt niet uit.
Owhja herinstallatie heeft niet geholpen.
Ik draai FS2004 op een redelijk systeem met de laatste updates en patches. Ook de patch van FS. Bij het starten van de sim gaat alles nog goed. Beeld gaat lekker soepel, zelfs op het Schiphol van NL2000 met alles aan. Vervolgens een mooi vlucht maken wat ook soepel verloopt. Maar dan komt het....de landing. Alles gaat soepel en goed tot....de wielen de grond raken. Op dat moment lijkt er wel een schakelaar om te gaan en gaat de sim ineens over van een soepel lopend beeld naar 1 beeldje per 2 seconden. En dan overdrijf ik niet. Hij is dan niet meer vooruit te branden. Enige oplossing is dan de pc herstarten.
Een behoorlijke domper als je net een uurtje of 3 gevlogen hebt, een keurige landing in zet en vervolgens dus vast loopt. En nog een keer voor de duidelijkheid, hij doet dus pas raar zodra je de grond raakt. Als je bijvoorbeeld op een meter hoogte blijft vliegen en niet de grond raakt blijft alles ook soepel verlopen.
Het maakt niet uit welk vliegveld je kiest, hij heeft het overal. Zelfs op vliegvelden met 1 strip en 1 boom. Ook het soort vliegtuig maakt niet uit.
Owhja herinstallatie heeft niet geholpen.
Indd flauw zegVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:24:
[...]
Was een flauw geintje van me, maar je snapte hem niet![]()
Grrr, kan niet wachten tot die 767 uitkomt. Eens kijken hoe dat is, lekker longhaul vliegen
Verwijderd
hmm, interessant probleem... Aangezien het probleem zich pas voordoet bij de touchdown kan het eigenlijk maar aan 2 dingen liggen:
1- de touchdown sound; dus misschien heeft je geluidskaart moeite om de touchdown-wav af te spelen.
2- het touchdown effect; wellicht heeft je grafische kaart hier moeite mee.
Ik hoop dat je hiermee iets verder kan komen, een panklare oplossing heb ik ook niet helaas...
1- de touchdown sound; dus misschien heeft je geluidskaart moeite om de touchdown-wav af te spelen.
2- het touchdown effect; wellicht heeft je grafische kaart hier moeite mee.
Ik hoop dat je hiermee iets verder kan komen, een panklare oplossing heb ik ook niet helaas...
Verwijderd
Kennen jullie deze link ook? Leuk linkje om je enroute charts of departures/arrivals charts vanaf te plukken!
https://164.214.2.62/products/digitalaero/index.cfm
Hoi, Na lange tijd weer eens FS9 uit de kast getrokken. Ik had ergens gezien dat er al weer een nieuwere versie van FrankO's traffic aanwezig was. Na lang zoeken in de oude threads het ftp adres en user/pass gevonden. Echter een probleem. Inloggen lukt wel maar als ik het pakket wil dl'n is mijn password ineens niet goed
Kortom, ik kan het er niet afhalen.
Is er iets waar ik niet op gelet heb? Heb ik berichten gemist?
Is er iets waar ik niet op gelet heb? Heb ik berichten gemist?
Verwijderd
Ja, heeft een tijdje in de startpost gestaan, is blijkbaar er weer uit verdwenen. Dit is de officiele DoD site, die vanaf oktober 2005 dicht gaat. Dan wordt dit soort info als geheim geclassificeerd...Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:52:
Kennen jullie deze link ook? Leuk linkje om je enroute charts of departures/arrivals charts vanaf te plukken!
Finncomm vluchtje met de Feelthere ERJ 145
EFHK - EFRO - EFKT - EFHK
Op naar Rovaniemi

EFHK - EFRO - EFKT - EFHK
Op naar Rovaniemi

Om ook longhaul vluchten te kunnen maken vlieg ik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar met een PMDG BBJ2. Zo ben ik een paar dagen terug zonder problemen van EHAM naar TNCM gevlogen (inclusief headwind provided by FS Meteo).Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:24:
[...]
Die BBJ2 krijg je door pmdg_bbjmil.zip (te vinden op Avsim) te installeren. Je hebt dan de beschikking over een aantal militaire varianten van de 737NG, de BBJ en de BBJ2. Aangezien de BBJ's o.a. extra fuel tanks en een hoger MTOW hebben dan de standaard 737-700/800 zijn longhaul vluchten geen probleem meer.
[ Voor 5% gewijzigd door Joni op 26-12-2004 17:11 ]
Volgens mij is die resolutie nog niet de senaat doorgekomen hoor, alhoewel de kans klein is dat hij niet geaccepteerd word aangezien de Republikeinen nu toch een meerderheid hebben...Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:48:
[...]
Ja, heeft een tijdje in de startpost gestaan, is blijkbaar er weer uit verdwenen. Dit is de officiele DoD site, die vanaf oktober 2005 dicht gaat. Dan wordt dit soort info als geheim geclassificeerd...
Net mijn 2e inzending gedaan voor de Stick and Rudder competition. a.k.a. Hoe vlieg ik zo netjes mogelijk een circuitje op EHRD (of een ander veld) met een klein PPL/GA kistje (Flight1 C177 b'vo!).
Scoretje van 1300 en nog wat. Das al meer dan -700 de eerste keer ;-)
info: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?t=369
results: http://cgi.nickph.plus.com/landanalysis/src-stats.php
Ik moet toegeven dat het erg verslavend is om zo netjes mogelijk te vliegen
[ Voor 11% gewijzigd door Jochem op 27-12-2004 00:23 ]
Vraag over navigatie: moet een sid altijd aansluiten op een punt op een high airway of mag ik met een direct leg aansluiting zoeken? Als ik bv van EHAM naar LOWI wil kan dat op meer manieren maar er is een airway tb6 die vanaf valkenburg in een keer vlak bij lowi komt, dwz vlakbij de tulsi star van lowi. Er is alleen geen passende sid aansluiting. Maar met een lopik of arnem sid en een direct legje ben ik klaar, idem dito aan de lowi kant. Mag dat of is dat niet zo realistisch?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Lijkt me nou eigenlijk geen zak aanJochem schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:22:
Net mijn 2e inzending gedaan voor de Stick and Rudder competition. a.k.a. Hoe vlieg ik zo netjes mogelijk een circuitje op EHRD (of een ander veld) met een klein PPL/GA kistje (Flight1 C177 b'vo!).
I want JET POWERRR
Verwijderd
Asalink komt met deze route, LOPIK lijkt dus een goede keuze. Verder mag je natuurlijk tussen airways wisselen. Volgens mij gebruik je over het algemeen geen DCT legs, misschien iemand anders meer/betere info?mekkieboek schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:43:
Vraag over navigatie: moet een sid altijd aansluiten op een punt op een high airway of mag ik met een direct leg aansluiting zoeken? Als ik bv van EHAM naar LOWI wil kan dat op meer manieren maar er is een airway tb6 die vanaf valkenburg in een keer vlak bij lowi komt, dwz vlakbij de tulsi star van lowi. Er is alleen geen passende sid aansluiting. Maar met een lopik of arnem sid en een direct legje ben ik klaar, idem dito aan de lowi kant. Mag dat of is dat niet zo realistisch?
EHAM SID LOPIK UN852 DIK UM150 TGO UL607 ALGOI STAR LOWI
http://rfinder.asalink.net/
.
Ja, die had ik idd gezien maar lui als ik ben gaf ik de voorkeur aan een single airway route. De L603 gaat ik een keer van arnem naar de munich vor en via een klein stapje naar lowi.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:31:
[...]
Asalink komt met deze route, LOPIK lijkt dus een goede keuze. Verder mag je natuurlijk tussen airways wisselen. Volgens mij gebruik je over het algemeen geen DCT legs, misschien iemand anders meer/betere info?
EHAM SID LOPIK UN852 DIK UM150 TGO UL607 ALGOI STAR LOWI
http://rfinder.asalink.net/
.
Zojuist (met succes) gevlogen:
EHAM 24
SID ARNEM
L603 MUN
DIRECT TULSI (STAR)
APPROACH LOCDMEEAST08
LOWI 08
Ik kreeg trouwens van de fs9 toren van LOWI de instructie left traffic voor runway 08

Verwijderd
Ik vond dit leuk dus meteen de boel erop gezet.Blazer schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:08:
[...]
Om ook longhaul vluchten te kunnen maken vlieg ik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar met een PMDG BBJ2. Zo ben ik een paar dagen terug zonder problemen van EHAM naar TNCM gevlogen (inclusief headwind provided by FS Meteo).
Die BBJ2 krijg je door pmdg_bbjmil.zip (te vinden op Avsim) te installeren. Je hebt dan de beschikking over een aantal militaire varianten van de 737NG, de BBJ en de BBJ2. Aangezien de BBJ's o.a. extra fuel tanks en een hoger MTOW hebben dan de standaard 737-700/800 zijn longhaul vluchten geen probleem meer.
Nu zit ik alleen met dit soort lange vluchten hoe je je fuel kan plannen want de fuelplanner van de PMDG site klopt niet als ik het goed heb.
Kan je mij vertellen wat jij gebruikt om nu uit te rekenen how much fuel you need om een lange vlucht te maken?? ook met oog op headwind enzo
Vliegt zo rot als je net voor de kust zonder sap komt te staan.
hoe wordt IRL een jet-motor gestart?
ik heb weleens gehoord dat zo'n motor technisch gezien niet uit zichzelf kan starten door er bv een gasmengsel in te spuiten en dan te laten ontploffen (bougie??)
Ik heb wel eens gehoord dat bij modelvliegtuigen met zo'n soort motor de mensen met een soort fietspomp eerst de zaak moeten aanblazen voordat ie kan aanslaan maar eerlijk gezegd, de laatste keer dat ik op Schiphol was nog nooit zoiets gezien
Of zorgt de APU voor een onderdruk zodat de hoofdmotor kan starten en zo ja, hoe wordt dan weer deze APUmotor gestart?
ik heb weleens gehoord dat zo'n motor technisch gezien niet uit zichzelf kan starten door er bv een gasmengsel in te spuiten en dan te laten ontploffen (bougie??)
Ik heb wel eens gehoord dat bij modelvliegtuigen met zo'n soort motor de mensen met een soort fietspomp eerst de zaak moeten aanblazen voordat ie kan aanslaan maar eerlijk gezegd, de laatste keer dat ik op Schiphol was nog nooit zoiets gezien
Of zorgt de APU voor een onderdruk zodat de hoofdmotor kan starten en zo ja, hoe wordt dan weer deze APUmotor gestart?
Verwijderd
De APU word gestart met de batterij, die zorgt ervoor dat de kleine motor op toeren komt en dan fuel erin en lopen.Jopp schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:58:
hoe wordt IRL een jet-motor gestart?
Ik heb wel eens gehoord dat bij modelvliegtuigen met zo'n soort motor de mensen met een soort fietspomp eerst de zaak moeten aanblazen voordat ie kan aanslaan maar eerlijk gezegd, de laatste keer dat ik op Schiphol was nog nooit zoiets gezien![]()
De APU geeft lucht waardoor men weer een motor kan starten.
De lucht (bleedair) zorgt ervoor dat de motor op een bepaald toerental kan komen en dan gaat de fuel erin en doormiddel van compressie en een vonk start hij op.
Tis simpel uitgelegd maar daardoor begrijp je het makkelijker.
Kleine apu is nodig om de grote jongens onder de vleugels aan te slingeren.
Heeft een vliegtuig nou geen apu dan gebruikt met een jetstarter, zeg maar een hele grote compressor die er voor zorgt dat met genoeg lucht op het systeem kan krijgen om de motor te starten.
Ik gebruik die fuelplanner toch als richtlijn. Maar het is inderdaad erg lastig. Ik zorg ervoor dat ik altijd genoeg brandstof heb door standaard in de fuelplanner een headwind van 100 knopen in te vullen bij een vlucht naar de VS. Beter te veel als te weinig.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:25:
[...]
Ik vond dit leuk dus meteen de boel erop gezet.
Nu zit ik alleen met dit soort lange vluchten hoe je je fuel kan plannen want de fuelplanner van de PMDG site klopt niet als ik het goed heb.
Kan je mij vertellen wat jij gebruikt om nu uit te rekenen how much fuel you need om een lange vlucht te maken?? ook met oog op headwind enzo
Vliegt zo rot als je net voor de kust zonder sap komt te staan.
Over het algemaan is het zo dat je headwind hebt bij het oversteken van de Atlantische Oceaan van Europa richting de VS en tailwind bij het oversteken van Oceaan van de VS richting Europa.
Waar ik overigens achter gekomen ben is dat de hoeveelheid fuel op de destination aangegeven door de FMC (fuel at xxxx) in het begin van de vlucht niet klopt. Tijdens het klimmen is de hoeveelheid die de FMC aan geeft veels te hoog. Als je vervolgens even na de T/C aan het cruizen bent krijg je meestal een "insufficient fuel" melding. Uiteindelijk kom je dan met ruim genoeg brandstof aan op je bestemming.
Te weinig brandstof meenemen is mij nog nooit gebeurd. Teveel wel: op een vlucht van KLGA naar EHAM stond ik op de GA apron op Schiphol Oost met nog meer dan 3000 kilogram fuel in de center tank.
[ Voor 11% gewijzigd door Joni op 27-12-2004 22:31 ]
Verwijderd
Oke, we gaan wel is ff stoeien en zien wat er van komt. Net even vlucht gedaan van EGUN naar BIKF en inderdaad kwam ik aan met veels te veel. Ik had al gezien in Navigator dat ie veel minder aan gaf dus misschien kan ik die als een kleine leidraad gebruiken.Blazer schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:10:
[...]
Ik gebruik die fuelplanner toch als richtlijn. Maar het is inderdaad erg lastig.
..........
Nu wat anders.
Het weekend heb ik mijn MS sidewinder opengehaald om te zien waarom ie zo veel speling heeft in het midden en wat blijkt, de houders waar de assen in draaien zijn uitgesleten waardoor ik hem zoveel kan bewegen zonder dat er iets gebeurd. Je kan er niet veel aan doen want het is allemaal plastic dus ik denk dat ik nu eens aan iets anders moet gaan denken.
Nu zie ik sticks van SAITEK maar kan alleen maar iets vinden op tweakers over de X45. Zijn er mensen die bijv. de Cyborg EVO kennen??
Ik zoek een joystick die vooral goed reageerd op de zeg maar kleinste beweging en niet dat je bijv. iets gas geeft dat ie van 20% meteen naar 26% gaat want dat is niet lekker taxieën. Dan blijf je aan het corrigeren.
Dus wat gebruiken we op tweakers voor FS9 en deel je ervaring met mij.
Saitek evo
PDMG 737 startup:
als ik dit vliegtuig laadt dan zijn de eicas panelen zwart.
Nou is dat hier en daar jullie natuurlijk ook wel bekend: extra stukje software
en de zaak draait weer.
Toch zou het hier wel eens kunnen zijn dat ik wat schakelaartjes over moet halen maar na een half uur klikken en proberen gebeurt er niets.
Om de kist te starten kom ik nu op het volgende pobleem:
Het Fred Clausen manual zegt:
• Open up the Overhead Panel
• Turn on the Battery Switch ON
Echter, deze schakelaar zit onder een soort (beveiligings) klepje. Als ik erop klik gaat het klepje wel open maar de schakelaar krijg ik niet op "on". Moet je daar dan een andere toetscombinatie voor gebruiken of kan ie niet aan of...?
Of zoek ik verkeerd om de eicas aan te krijgen?
Nou is dat hier en daar jullie natuurlijk ook wel bekend: extra stukje software
Toch zou het hier wel eens kunnen zijn dat ik wat schakelaartjes over moet halen maar na een half uur klikken en proberen gebeurt er niets.
Echter, deze schakelaar zit onder een soort (beveiligings) klepje. Als ik erop klik gaat het klepje wel open maar de schakelaar krijg ik niet op "on". Moet je daar dan een andere toetscombinatie voor gebruiken of kan ie niet aan of...?
Verwijderd
Als het klepje omhoog is, dan is ie toch al aan?Jopp schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:16:
PDMG 737 startup:
Nou is dat hier en daar jullie natuurlijk ook wel bekend: extra stukje softwareen de zaak draait weer.
737NG heeft geen EICAS. Er zijn wat probs met FSUIPC 3.44 en enkele kisten. Probeer een eerdere versie van FSUIPC te installeren.Jopp schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:16:
PDMG 737 startup:
Nou is dat hier en daar jullie natuurlijk ook wel bekend: extra stukje softwareen de zaak draait weer.
Klepje naar beneden is aan (dus dicht klepje) kijk maar naar je emergency lights.Jopp schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:16:
PDMG 737 startup:
EICAS zonder CA heeftie welDutchCommando schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:31:
[...]
737NG heeft geen EICAS. Er zijn wat probs met FSUIPC 3.44 en enkele kisten. Probeer een eerdere versie van FSUIPC te installeren.
Toen ik begon met de PMDG had ik altijd bij mn EICAS temperaturen e.d. staan, maar na een hoop updates kan ik alleen nog maar het toerental aflezen, het gene eronder is gewoon niks. Hoe komt dat?ND schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:12:
[...]
EICAS zonder CA heeftie welEngine Indication System
Is dat niet een EICAS optie ofzo onder het PMDG menu?Megamind schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:21:
[...]
Toen ik begon met de PMDG had ik altijd bij mn EICAS temperaturen e.d. staan, maar na een hoop updates kan ik alleen nog maar het toerental aflezen, het gene eronder is gewoon niks. Hoe komt dat?
Verwijderd
Dat is correctmekkieboek schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:33:
[...]
Is dat niet een EICAS optie ofzo onder het PMDG menu?
EFIS dan.DutchCommando schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:33:
[...]
Dat is incorrect. Boeing 737 heeft geen EICAS

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Misschien help je iemand meer met te zeggen hoe dat dan wel heet, en hoe het werkt, dan telkens maar te zeggen: Het bestaat niet dus ik vertel er niks overDutchCommando schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:33:
[...]
Dat is incorrect. Boeing 737 heeft geen EICAS

EICAS scherm = Engine Indication and Crew Alerting System scherm, ofterwel motor indicatie en waarschuwing messages op het zelfde scherm. Bij de 737NG zijn deze gescheiden, zoals te zien is aan de hypermoderne Recall Buttons en lichtjes op de glareshield 
En volgens mij (bron vergeten
ja euhm als je 20+ AOM's/BOM's hebt gelezen weet je niet meer wat waar staat) is EICAS-display onderdeel van EICAS, dus zonder display = geen EICASystem. Officieel heeft de NG dan ook geen EICAS 
En nu moet PMDG heel gauw met de 747-4xx komen
http://www.airliners.net/open.file/743852/L/
En volgens mij (bron vergeten

En nu moet PMDG heel gauw met de 747-4xx komen
http://www.airliners.net/open.file/743852/L/
[ Voor 11% gewijzigd door ND863 op 29-12-2004 16:30 ]
rellehenk schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:20:
[...]
Misschien help je iemand meer met te zeggen hoe dat dan wel heet, en hoe het werkt, dan telkens maar te zeggen: Het bestaat niet dus ik vertel er niks over![]()
ND schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:12:
[...]
EICAS zonder CA heeftie welEngine Indication System
Verwijderd
Even een link naar een super-tip die ik hier nog nooit voorbij heb zien komen: een gauge die de aircraft shadows toggled! M.a.w. on the fly de schaduwen van je eigen vliegtuig EN die van de AI kisten aan- of uitschakelen, zonder opnieuw te hoeven laden. Werkt perfect bij mij en scheelt gemiddeld al snel een fps of 3/4 op drukke airports! Perfect dus tijdens die lastige approaches waar vloeiend beeld een vereiste is.
http://forums.avsim.net/d...forum=121&topic_id=227925
Dus ff de gauge dl'en vanuit de link in de post, de gauge in je gauge folder gooien en de gauge op een vrij plekje op het panel van je favo kist installeren. Dan zie je een kleine switch waarmee je de shadows kunt toggle'en. Let op: geregistreede versie van FSUIPC vereist.
Dus ff de gauge dl'en vanuit de link in de post, de gauge in je gauge folder gooien en de gauge op een vrij plekje op het panel van je favo kist installeren. Dan zie je een kleine switch waarmee je de shadows kunt toggle'en. Let op: geregistreede versie van FSUIPC vereist.
Ja opzich aardig, maar alle velden zijn redelijk druk, bij mij.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:35:
Even een link naar een super-tip die ik hier nog nooit voorbij heb zien komen: een gauge die de aircraft shadows toggled! M.a.w. on the fly de schaduwen van je eigen vliegtuig EN die van de AI kisten aan- of uitschakelen, zonder opnieuw te hoeven laden. Werkt perfect bij mij en scheelt gemiddeld al snel een fps of 3/4 op drukke airports! Perfect dus tijdens die lastige approaches waar vloeiend beeld een vereiste is.
Dus waarom zou je het niet altijd uitschakellen? Net als scenery schaduw.
Wordt tijd voor Ti4200 <--> 6600GT
Verwijderd
Ik vlieg ook veel op kleine veldjes en eerlijk gezegd vind ik het zonder schaduwen er niet uitzien... . Heb dan altijd idee dat de vliegtuigen beetje zweven boven de tarmac. Het oog wil ook wat en dus is het een perfecte, makkelijke oplossing voor mij.Gilly schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:37:
[...]
Ja opzich aardig, maar alle velden zijn redelijk druk, bij mij.
Dus waarom zou je het niet altijd uitschakellen? Net als scenery schaduw.
Wordt tijd voor Ti4200 <--> 6600GT
Heb gister avond sinds lange tijd weer even online gevlogen, 2x t/g EHAM 18R full stop op de 18C. Alleen een paar sh*tty things:
- PMDG panel is niet meer af te lezen in windowed mode @ 1024x768
- In windowed mode omdat het makkelijker is met SB ATC dir en fpl filen
- HostSB.dll dan gebeuren er rare dingen bij mij. Het scherm flikkert dan een paar keer en ik krijg dan bijvoorbeeld het file flightplan schermpje niet voor mn FS view, maar voor een blanco desktop
Heb wel een paar vragen:
Hoe the hell krijg ik TCAS op de PMDG? Hij staat op internal AI feed (dacht dat t zo moest in combi met SBRelay) en verder staat op FSUIPC alles default. Kon het ook niet super goed testen, maar toen ik lined up met 24 stond zag ik de voorgaande kist (arnem1s) niet op mn ND. (TA/RA mode) Ik kreeg rechts op mn ND wel in continue in t geel 'traffic' te zien.
Experts pls help! (Jochem had em werkend toch?)
- PMDG panel is niet meer af te lezen in windowed mode @ 1024x768
- In windowed mode omdat het makkelijker is met SB ATC dir en fpl filen
- HostSB.dll dan gebeuren er rare dingen bij mij. Het scherm flikkert dan een paar keer en ik krijg dan bijvoorbeeld het file flightplan schermpje niet voor mn FS view, maar voor een blanco desktop
Heb wel een paar vragen:
Hoe the hell krijg ik TCAS op de PMDG? Hij staat op internal AI feed (dacht dat t zo moest in combi met SBRelay) en verder staat op FSUIPC alles default. Kon het ook niet super goed testen, maar toen ik lined up met 24 stond zag ik de voorgaande kist (arnem1s) niet op mn ND. (TA/RA mode) Ik kreeg rechts op mn ND wel in continue in t geel 'traffic' te zien.
Heb je wel het TFC knopje ingedruk op de MCP? Het knopje zit in het midden van de Range selector voor het Navigation display.ND schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:32:
Heb wel een paar vragen:
Hoe the hell krijg ik TCAS op de PMDG? Hij staat op internal AI feed (dacht dat t zo moest in combi met SBRelay) en verder staat op FSUIPC alles default. Kon het ook niet super goed testen, maar toen ik lined up met 24 stond zag ik de voorgaande kist (arnem1s) niet op mn ND. (TA/RA mode) Ik kreeg rechts op mn ND wel in continue in t geel 'traffic' te zien.Experts pls help! (Jochem had em werkend toch?)
hm dat was die instelling bij PMDG menu ergens, dan kan je kiezen voor fs2004 of fsuipc. maar die moet geloof ik staan op fs2004
Las net de mini tutorial door van PMDG TCAS en indd TFC vergeten. OepsJRR schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:11:
[...]
Heb je wel het TFC knopje ingedruk op de MCP? Het knopje zit in het midden van de Range selector voor het Navigation display.
En bij PMDG styles staat het indd op FS2004 Internal
Ah, thnx,Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:16:
[...]
<Knip>
.......Heeft een vliegtuig nou geen apu dan gebruikt met een jetstarter, zeg maar een hele grote compressor die er voor zorgt dat met genoeg lucht op het systeem kan krijgen om de motor te starten.
hoe ziet zo'n jet-starter er dan uit, is dat een hele grote fan op een zeg maar soort karretje die ze bij de jet-motor neerzetten en die voor onder- of overdruk zorgt ?
Een karretje waar een dikke slang wordt aangesloten op het bleed air systeem van het vliegtuigJopp schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:44:
[...]
Ah, thnx,
hoe ziet zo'n jet-starter er dan uit, is dat een hele grote fan op een zeg maar soort karretje die ze bij de jet-motor neerzetten en die voor onder- of overdruk zorgt ?
http://www.airliners.net/open.file/146736/L/
http://www.airliners.net/open.file/256252/L
[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 30-12-2004 16:52 ]
geen EICAS/EFIS PDMG 737 : Oplossing gevonden!!!!
ik had kennelijk de verkeerde benaming gebruikt (efis/eicas) maar in ieder geval: de digitale instrumenten van de 737 doen het weer:
Klacht:
panelen waren helemaal zwart, rest werkte wel helemaal, kon ook vliegen met het toestel maar verder dus niets zien.
Oorzaak:
registratie (!!) FSUIPC 3.411: Op het moment dat je FSUIPC 3.411 registreert en je start FS9 opnw op (zoals vereist) werkt FSUIPC inderdaad goed, met alle opties echter je hebt geen beeld meer op de PDMG737
Oplossing:
Als je geen eerdere versie van FSUIPC hebt: uit de -modules folder het bestand fsuipc.key verwijderen en anders de fsuipc.dll van een andere versie (bv 3.40) over de bestaande heenzetten, de key kan je gewoon laten staan.
In het 1e geval heb je wel de laatste versie van FSUIPC maar niet alle opties omdat je niet geregistreerd bent, in het laatste geval een erdere versie met wel alle opties.
Met dank aan allen die gereageerd hebben en in t bijzonder DutchCommando voor het aangeven van de richting.
ik had kennelijk de verkeerde benaming gebruikt (efis/eicas) maar in ieder geval: de digitale instrumenten van de 737 doen het weer:
Klacht:
panelen waren helemaal zwart, rest werkte wel helemaal, kon ook vliegen met het toestel maar verder dus niets zien.
Oorzaak:
registratie (!!) FSUIPC 3.411: Op het moment dat je FSUIPC 3.411 registreert en je start FS9 opnw op (zoals vereist) werkt FSUIPC inderdaad goed, met alle opties echter je hebt geen beeld meer op de PDMG737
Oplossing:
Als je geen eerdere versie van FSUIPC hebt: uit de -modules folder het bestand fsuipc.key verwijderen en anders de fsuipc.dll van een andere versie (bv 3.40) over de bestaande heenzetten, de key kan je gewoon laten staan.
In het 1e geval heb je wel de laatste versie van FSUIPC maar niet alle opties omdat je niet geregistreerd bent, in het laatste geval een erdere versie met wel alle opties.
Met dank aan allen die gereageerd hebben en in t bijzonder DutchCommando voor het aangeven van de richting.
Online vliegers misschien zin in een 3 hoek tor + fly by Valkenburg vanavond @ vatsim?
EHRD-EHBK-EHGG-fly by EHVB-EHAM
EHRD-EHBK-EHGG-fly by EHVB-EHAM
[ Voor 3% gewijzigd door ND863 op 30-12-2004 18:58 ]
Verwijderd
Sinds vandaag trotse bezitter van een Saitek evo joystick die mijn gamele ms sidewinder vervangt. VLiegt weer ouderwets strak en zeer precies. Ben er echt heel blij mee, miijn dag kon niet stuk. Totdat....... de garage belde
Er zijn wat dingen gevonden aan de auto en daar bent u niet blij mee.
Achterdemper verrot ( wist ik al )
Distributieriem gaar ( sh*t )
Maar toen......uw achterste remschijven zien helemaal blauw (oververhit) wat gekomen is doordat de blokken aan de binnenkant zijn blijven hangen. Wat nu
schijven vervangen, remklauwen vervangen en nieuwe handremkabel. Totale kosten 1500 pleuros inclusief. Mijn dag die zo lekker begon was in 1 klap helemaal naar de kl**en.
Sorry dat ik het hier neerzet, wou het ff van me afschrijven, thx
Er zijn wat dingen gevonden aan de auto en daar bent u niet blij mee.
Achterdemper verrot ( wist ik al )
Distributieriem gaar ( sh*t )
Maar toen......uw achterste remschijven zien helemaal blauw (oververhit) wat gekomen is doordat de blokken aan de binnenkant zijn blijven hangen. Wat nu

schijven vervangen, remklauwen vervangen en nieuwe handremkabel. Totale kosten 1500 pleuros inclusief. Mijn dag die zo lekker begon was in 1 klap helemaal naar de kl**en.
Sorry dat ik het hier neerzet, wou het ff van me afschrijven, thx

Je mag van geluk spreken dat je auto geen vliegtuig is, want je wilt niet weten hoeveel alleen al 1 meter remkabel kost
Verwijderd
oef wat ben ik blij met mijn leasebakkie... 
Sterkte ermee, klinkt alsof je volgende week niet de LevelDsim 767 op een legale manier kan halen...
Sterkte ermee, klinkt alsof je volgende week niet de LevelDsim 767 op een legale manier kan halen...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 22:45 ]
Terug van mn vluchtjes EHRD-EHBK-EHGG-EHVB-EHRD, zowat cross country door NL dus. Met de 737-900. Lukte het me gister nog om dat ding super relaxt op de baan te zetten met de landing, vandaag was het bij 3 van de 3 landingen 3x niks
. Of het kwam omdat er toevallig 3x op de 3 velden winds gusts waren, of omdat er iets mis ging met SB weather en FS weather... Best wel kuddo als je dus op 50ft een flinke wind gust (15) krijgt, je stijgt dan namelijk weer, en 2 seconden later ZAK je weer als een _BAK_STEEN_ naar beneden... Niet leuk als je dat op 50ft gebeurt
. Zo ging het exact 3x vanavond 
Oh voor de mensen die geen last van hebben met rare wind snelheden maar de 737-900 wel een pain in the *rsch vinden om te landen, here's the trick> 3 deg. glideslope, op 50ft t gas erop blijven houden en heeeeeeeeeeel langzaam pitch uppen (maar dan ook heel langzaam, nog geen graad per seconde), op 20ft RA trek je 2-3 degree erbij en vlak voor 10ft trek je t gas dicht. Houd je RA in de gaten voor een NOG zachtere landing.

Oh voor de mensen die geen last van hebben met rare wind snelheden maar de 737-900 wel een pain in the *rsch vinden om te landen, here's the trick> 3 deg. glideslope, op 50ft t gas erop blijven houden en heeeeeeeeeeel langzaam pitch uppen (maar dan ook heel langzaam, nog geen graad per seconde), op 20ft RA trek je 2-3 degree erbij en vlak voor 10ft trek je t gas dicht. Houd je RA in de gaten voor een NOG zachtere landing.
50ft, gas los, rem erop, tja het geeft wat rook maar je staatND schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:54:
aaah shut upMegamind schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:00:
[...]
50ft, gas los, rem erop, tja het geeft wat rook maar je staat![]()
Verwijderd
Hoef je mij niet te vertellen.ND schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:39:
Je mag van geluk spreken dat je auto geen vliegtuig is, want je wilt niet weten hoeveel alleen al 1 meter remkabel kost
Ik werk in het vliegtuig onderhoud dus die prijzen zijn mij bekend
Verwijderd
Hoeveel wat moet kostenJochem schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:30:
ben opeens benieuwd hoeveel dat kost.
1 meter hydraulisch remkabel voor een vliegtuig, laten we zeggen de 777.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:29:
[...]
Hoeveel wat moet kostenme auto of het vliegtuig
Word er eigenlijk beetje moe van, maar het switchen van views (vooral naar external view) en het opstarten, laden duurt zoooooo enorm lang. Na het afsluiten is mn PC ook zo enorm traag voor 3 minuten. Hoe is dit bij julie, en wat zijn de tips do's and dont's om dit proces te versnellen?
Verwijderd
Dat kan ik zo niet zeggen want die haal je niet op de rol. onderdeel word specifiek gemaakt volgens vliegtuig type en heeft een partnummer met serial zodat het altijd terug gevoerd kan worden waar en aan wie het verkocht is. Kan ook zijn dat het een ruil deel is wat veel gebeurd in de vliegwereld. Vaak zitten de maatschappijen in een poel en laten op die manier hun onderdelen roeleren. Scheelt aanzienlijk in prijs en vaak kan je dan op korte termijn aan onderdelen komen. Kan je wel een voorbeeld geven dat een gewoon econemy foodtray al gauw op een 200 tot 300 euro kan komen. En dan te bedenken dat er vaak passagiers zijn die zo hun mes erin zetten en op die manier wel een ff een tafel van 300 euro naar de knoppen helpen. Ik meen bijv. dat een grote beurt voor een MD11, pax uitvoering, die een C-check krijgt een slordige 400.000 euro kost en dat is zonder de rottigheid die word gevonden. Bedoel maarND schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:41:
[...]
1 meter hydraulisch remkabel voor een vliegtuig, laten we zeggen de 777.
Verwijderd
Wat voor pc heb je en wat zit erin. Ik draai best soepel FS9 met pmdg en switchen duurt maar een fractie van een seconde. Op cruise klikt ie meteen om en meteen beeld alleen op een druk veld kan het soms zijn dat sommige texture's iets langer duren. Afsluiten is zo gebeurd en daarna kan ik zo weer aan de gang met andere zaken. Dus ik denk dat of je pc het niet allemaal aankan of je moet wat instellingen veranderen.ND schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:57:
Word er eigenlijk beetje moe van, maar het switchen van views (vooral naar external view) en het opstarten, laden duurt zoooooo enorm lang. Na het afsluiten is mn PC ook zo enorm traag voor 3 minuten. Hoe is dit bij julie, en wat zijn de tips do's and dont's om dit proces te versnellen?
Trouwens, 1024 werkgeheugen doet wonderen met FS9, zeker weten.
Hmm zo zou ik het ook wel willen, zo snel en soepel.
Config: P4 2,2Ghz, 512MB DDR, 60GB ATA100 en ATI 9700.
Ik zat er al over na te denken er 512MB erbij te prikken... maar heb zo mn twijfels of dat écht zoveel gaat helpen.
Config: P4 2,2Ghz, 512MB DDR, 60GB ATA100 en ATI 9700.
Ik zat er al over na te denken er 512MB erbij te prikken... maar heb zo mn twijfels of dat écht zoveel gaat helpen.
ja
Ik merkt het verschil wel tussen 512 en 1024 MB! Het laden gaat duidelijk sneller, wat voor videokaart heb je? Ik heb nog een geforce 4600ti en bij mij gaat de pmdg view switchen ook best langzaam. Als ik gewoon met een cessnatje vlieg en ik zet mn view over 3 monitoren dan haalt ie wel 18 fps, niet met alle ground texture settings op zn hoogst dan
Verwijderd
Vandaag: Niets te doen op het werk, dus ik dacht "Laat ik eens wat gaan surfen en de active topics van GoT bekijken." Zie ik daar zomaar een topic "[FS200X] Vragen en mooiste screenshots, deel 72" (!!!!!!). Ik dacht "Potverdorie! Heb ik dat al die tijd maar gemist op de GoT? Zeker oogkleppen op gehad!
" Mijn geluk kon bijna niet op toen ik ook nog een waanzinnig goede startpost zag met veel mooie en handige links. "Nu eindelijk mooie plaatjes kijken!" is wat ik dacht toen ik die had uitgelezen, maar nee. Alleen maar slap geouwehoer over flightlevels, blauwgekleurde remschijven, verbruik, etc etc etc.
Niet dat het niet interessant en leerzaam is, maar toch echt iets meer voor de pro's. 
Jammer. Hoopte dat er toch wel een zooi knappe screenshots bij stonden, maar dat viel zwaar tegen. Kunnen jullie niet de discussies in een aparte topic aan gaan en deze vullen met screenshots? Ik zal ook zeker wat knappe plaatjes maken en hier gaan plaatsen. Dit topic staat nu in de favorieten.
Verder wel 1 vraag; Wat is de beste/betere software om meer Traffic in FS9 te genereren? Free-, Payware, maakt niet uit.

Jammer. Hoopte dat er toch wel een zooi knappe screenshots bij stonden, maar dat viel zwaar tegen. Kunnen jullie niet de discussies in een aparte topic aan gaan en deze vullen met screenshots? Ik zal ook zeker wat knappe plaatjes maken en hier gaan plaatsen. Dit topic staat nu in de favorieten.
Verder wel 1 vraag; Wat is de beste/betere software om meer Traffic in FS9 te genereren? Free-, Payware, maakt niet uit.
Verwijderd
Kijk voorgaande delen van FS9 en je ziet veel screenshots. Er is alleen een keer iets gebeurd waardoor we aan banden zijn gelegd en niet meer dan 10 per post mogen en ook een bepaald formaat. Sinds die tijd is het bergafwaarts gegaan met posten van pic's, helaas, wat ook ik mocht er graag naar kijken hoe anderen vlogen en met wat.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:17:
Vandaag: Niets te doen op het werk, dus ik dacht "Laat ik eens wat gaan surfen en de active topics van GoT bekijken." Zie ik daar zomaar een topic "[FS200X] Vragen en mooiste screenshots, deel 72" (!!!!!!). Ik dacht "Potverdorie! Heb ik dat al die tijd maar gemist op de GoT? Zeker oogkleppen op gehad!" Mijn geluk kon bijna niet op toen ik ook nog een waanzinnig goede startpost zag met veel mooie en handige links. "Nu eindelijk mooie plaatjes kijken!" is wat ik dacht toen ik die had uitgelezen, maar nee. Alleen maar slap geouwehoer over flightlevels, blauwgekleurde remschijven, verbruik, etc etc etc.
Niet dat het niet interessant en leerzaam is, maar toch echt iets meer voor de pro's.
Ik wil best wel weer wat gaan posten maar omdat ik op hoge resolutie vlieg en ik moet ze croppen naar 800 dan verlies je gewoon kwaliteit. Ik heb dan zoiets van dat ik ze niet meer mooi vind en dat het gevoel dan weg is. dus bij deze weet je een beetje hoe het zit.
Verwijderd
Hier ff wat pics
ATR van Flight1

PMDG 737-700 C40 uitvoering, crosswind landing.

Pic op orgineel formaat zoals ik het op me scherm heb
ff klikken
ATR van Flight1

PMDG 737-700 C40 uitvoering, crosswind landing.

Pic op orgineel formaat zoals ik het op me scherm heb
ff klikken
Verwijderd
Ìk heb de laatste dagen last dat als ik start met FS en laad eerst de 172 en dan de PMDG dat mijn trottle maar op 1 motor werkt....hoe kon je dat ook alweer oplossen. Heb me al rot lopen zoeken. Volgens mij was er een commando voor om dat ff recht te zetten.
Default hoort hij juist op 2 throttles te werken. Haal in ieder geval de bind select engine weg uit je key config, want daardoor werkt slechts 1 engine goedVerwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:04:
Ìk heb de laatste dagen last dat als ik start met FS en laad eerst de 172 en dan de PMDG dat mijn trottle maar op 1 motor werkt....hoe kon je dat ook alweer oplossen. Heb me al rot lopen zoeken. Volgens mij was er een commando voor om dat ff recht te zetten.
Als Level-D 767 en PMDG 747 en MD11 released zijn dan zie je hier alleen maar pics
. daarna duurt het ook niet lang meer voordat er weer iemand begint te meuren dat er teveel pics in staan bla bla blaa PMDG's 737NG is ook wel toppie, maar hij mist de X-factor en gaat dus ook niet door naar de volgende ronde.
Verwijderd
eeehhh in welke file staan de bindsDutchCommando schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:32:
[...]
Default hoort hij juist op 2 throttles te werken. Haal in ieder geval de bind select engine weg uit je key config, want daardoor werkt slechts 1 engine goed.
edit:
je bedoelde natuurlijk bij settings-->assignments....staat standaard op E...heb ik nu wegehaald. Is zien of het werkt.
je bedoelde natuurlijk bij settings-->assignments....staat standaard op E...heb ik nu wegehaald. Is zien of het werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 19:59 ]
Als dat niet werkt heb je misschien een default flight opgeslagen waarbij je perongeluk van tevoren al op E gedrukt had. In dat geval dus ff een nieuwe DF makenVerwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:48:
[...]
eeehhh in welke file staan de binds
edit:
Verwijderd
Hoop het beste voor je maar denk zomaar dat de PMDG 747 ook de "X-factor" gaat missenND schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:34:
Als Level-D 767 en PMDG 747 en MD11 released zijn dan zie je hier alleen maar pics. daarna duurt het ook niet lang meer voordat er weer iemand begint te meuren dat er teveel pics in staan bla bla blaa PMDG's 737NG is ook wel toppie, maar hij mist de X-factor en gaat dus ook niet door naar de volgende ronde.
Gelukkig MMV allemaal.
Vraag: mijn pmdg 737ng (met of zonder x factor
) geeft al vliegend de windrichting en -sterkte op het ND scherm. Hoe meet een vliegtuig eigelijk de windrichting? Ik bedoel, verstoort een tegenwind van > 300 knopen niet elke meting op dat gebied?
Vraag: mijn pmdg 737ng (met of zonder x factor
Ga maar na.... je pakt de TAS en heading (uit de AirData computer), groundspeed en ground track (uit IRS/GPS) en dan kun je de wind er zo uit berekenen.mekkieboek schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:31:
Gelukkig MMV allemaal.
Vraag: mijn pmdg 737ng (met of zonder x factor) geeft al vliegend de windrichting en -sterkte op het ND scherm. Hoe meet een vliegtuig eigelijk de windrichting? Ik bedoel, verstoort een tegenwind van > 300 knopen niet elke meting op dat gebied?
Denk je even online te gaan vliegen (Frankfurts new year's event) en dan krijg je geen beeld met PMDG, alleen omdat je een nieuwere fsuipc erop hebt geknald. Na 2x restarten heb ik het wel weer gehad, PC ratelt lekker 2 minuten traag bij elke start en exit en ondertussen zijn we een half uur verder. T**f maar op kl*te zooi 
Diegene waar het switchen, starten en afsluiten in/van FS9, is het nog steeds zo snel als je online gaat met sbHost, SB2, SBrelay en AVC?
Diegene waar het switchen, starten en afsluiten in/van FS9, is het nog steeds zo snel als je online gaat met sbHost, SB2, SBrelay en AVC?
[ Voor 19% gewijzigd door ND863 op 01-01-2005 21:13 ]
Je hebt echt te weinig memory! Je zal zien dat het allemaal al veel beter loopt als je 1024mb hebt. Of het daarboven nogsteeds zoveel uitmaakt weet ik niet, nooit geprobeerd
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
3.44 FSUIPC version heeft inderdaad problemen (ATR, PMDG, AS2004). Ik ben ook weer nodeloos terug bij 3.40. Oudere DLLs zijn wel te verkrijgen hoor via ondergetekene of slaapmans.
Verwijderd
Ik heb nog 3.4.1.1 . Als iemand hem wil hebben mail het dan maar even dan stuur ik hem. Mailadres staat bij me account.Jochem schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:17:
3.44 FSUIPC version heeft inderdaad problemen (ATR, PMDG, AS2004). Ik ben ook weer nodeloos terug bij 3.40. Oudere DLLs zijn wel te verkrijgen hoor via ondergetekene of slaapmans.
Zeg wel ff of je alleen de .dll wil of de complete 1.5 mb set
Heb nu 3.40 er weer op, maar nog niet geprobeerd dus. Was morgen avond van plan om de 742 weer ens uit de hangar te trekken voor een paar touch & go's.
Ben ik nou de enige, of hebben meer mensen net ietjes meer liever de DF734? OMG wat een vette kist was dat zeg. Mooie tijden waren dat, daar heb ik echt mee leren vliegen.
Ben ik nou de enige, of hebben meer mensen net ietjes meer liever de DF734? OMG wat een vette kist was dat zeg. Mooie tijden waren dat, daar heb ik echt mee leren vliegen.
[ Voor 40% gewijzigd door ND863 op 02-01-2005 00:14 ]
FSuipc 3.44 heeft helemaal geen problemen.
FSuipc 3.44 heeft een aanpassing zitten in het registratie gedeelte, bepaalde code reeksen die niet door hem verstrekt zijn werken alleen niet meer. Als je de 3 files FSUIPC.* uit je modules verwijderd en alleen 3.44 fsuipc.DLL terugplaats werkt alles al nooit te voren. Registreer je daarna weer met je code en werkt het niet meer dan moet je via support een nieuwe code aanvragen.
Ofwel, soms moet je ook is iets kopen
FSuipc 3.44 heeft een aanpassing zitten in het registratie gedeelte, bepaalde code reeksen die niet door hem verstrekt zijn werken alleen niet meer. Als je de 3 files FSUIPC.* uit je modules verwijderd en alleen 3.44 fsuipc.DLL terugplaats werkt alles al nooit te voren. Registreer je daarna weer met je code en werkt het niet meer dan moet je via support een nieuwe code aanvragen.
Ofwel, soms moet je ook is iets kopen
Dit topic is gesloten.