Vreemd allemaal was me nog nooit een probleem opgevallen. Net voor zekerheid even getest maar ATR en PMDG doen het super met me onlangs aangeschafte FSUIPC key. AS2004 ook nog gebruikt bij laatste vlucht met FSUIPC 3.44, werkte ook naar behoren.
Ik lees hier zoveel over FSUIPC, maar zou iemand me kort en krachtig kunnen uitleggen wat het is?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
FSUIPC is een library/module (DLL) die je nodig hebt om de meeste addons te kunnen gebruiken. Met deze module kun je namelijk zo'n beetje alle verschillende parameters (air data, navigatie, weer, traffic, multiplayer, etc) uit FS200x extraheren en introduceren.Japie.G schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:35:
Ik lees hier zoveel over FSUIPC, maar zou iemand me kort en krachtig kunnen uitleggen wat het is?
Hij was ooit gratis, maar tegenwoordig heb je een licentie nodig.
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Het is in principe nog steeds gratis, alleen kun je dan geen gebruik maken van de extra mogelijkheden die het programma biedtTsuru schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:51:
[...]
FSUIPC is een library/module (DLL) die je nodig hebt om de meeste addons te kunnen gebruiken. Met deze module kun je namelijk zo'n beetje alle verschillende parameters (air data, navigatie, weer, traffic, multiplayer, etc) uit FS200x extraheren en introduceren.
Hij was ooit gratis, maar tegenwoordig heb je een licentie nodig.
Verwijderd
Wat zijn die extra's dan?rellehenk schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:32:
[...]
Het is in principe nog steeds gratis, alleen kun je dan geen gebruik maken van de extra mogelijkheden die het programma biedt
Verwijderd
Pfff ik installeer net de ATR72-500 , maar ging niet helemaal goed met die service packs enzo. Dus ik uninstall hem weer, wil weer gaan vliegen, start de PMDG737NG niet meer
De default planes werken wel (cesna). Maar zodra ik de 737NG laad bij create flight en dan Fly now, dan blijf de laadbalk steken bij 0%
Dan komt er zo'n rapport verzenden venster van )(#_$&@#(&%windows
Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb ook m'n oude FSUIPC (3.4) weer terugzet, dus dat kan het niet zijn want die werkte hiervoor ook al goed.
De default planes werken wel (cesna). Maar zodra ik de 737NG laad bij create flight en dan Fly now, dan blijf de laadbalk steken bij 0%

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 17:54 ]
'k heb nu 2 toevoegingen geïnstalleerd:
- PDMG SID/STARS (procedures 0413)
- AIO (All In One) file
Nu heb ik ook nog ergens een AIRAC 767 Pilot in Command / 737 NG file gevonden maar dat lijkt me meer een te installeren hulp-programma.
Ik heb de installatie maar afgebroken van dit progr omdat ik niet weet wat het is of wat het doet.
Is het zinvol om dit te installeren?
- PDMG SID/STARS (procedures 0413)
- AIO (All In One) file
Nu heb ik ook nog ergens een AIRAC 767 Pilot in Command / 737 NG file gevonden maar dat lijkt me meer een te installeren hulp-programma.
Ik heb de installatie maar afgebroken van dit progr omdat ik niet weet wat het is of wat het doet.
Is het zinvol om dit te installeren?
AIRAC is navigatiedata. Deze moet je installeren
.
Je mag best iets duidelijker zijn hoor. Ik neem aan dat je de ingebouwde trap bij sommige PMDG 737NG's bedoelt? In dat geval gaat de trap eruit met het "extend concord nose and visor fully" commando. Je moet dus aan die actie eerst een toets o.i.d. toekennen.
[ Voor 25% gewijzigd door Joni op 02-01-2005 21:00 ]
Verwijderd
Je moet nooit met create flight meteen de pmdg inladen maar beginnen met de default cessna en als alles is opgestart dan pas de pmdg opstarten.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:48:
Pfff ik installeer net de ATR72-500 , maar ging niet helemaal goed met die service packs enzo. Dus ik uninstall hem weer, wil weer gaan vliegen, start de PMDG737NG niet meer![]()
De default planes werken wel (cesna). Maar zodra ik de 737NG laad bij create flight en dan Fly now, dan blijf de laadbalk steken bij 0%Dan komt er zo'n rapport verzenden venster van )(#_$&@#(&%windows
Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb ook m'n oude FSUIPC (3.4) weer terugzet, dus dat kan het niet zijn want die werkte hiervoor ook al goed.
Dus je kan wel een vlucht gaan plannen en zo maar laat je plane nog op standaard. Staat ook in de manuel van pmdg.
@diOndOrAntt
edit:
ik was net ff te laat met uitleg
De trap zit niet standaard in alle vliegtuigen en zeker niet de default vliegtuigen van FS9. Heb je een vliegtuig waar een trap inzit zoals sommige pmdg's dat hebben dan moet je een een knop toewijzen aan ik dacht het commando "wingfold"en dan komt hij eruit. Deuren kunnen wel open met Shift - E.
edit:
tis inderdaad zoals Gilly hieronder zegt. Mijn fout. Laten we zeggen dat het de vermoeidheid was.
Opstarten doe ik altijd met als plane de 172. Meer gewoonte geworden en gaat stuk sneller en minder kans op fouten want pmdg inladen vergt nogal wat en de kans op fouten is groter. Daarom dus. Is mijn mening en meer niet. Ieder zijn eigen manier
tis inderdaad zoals Gilly hieronder zegt. Mijn fout. Laten we zeggen dat het de vermoeidheid was.
Opstarten doe ik altijd met als plane de 172. Meer gewoonte geworden en gaat stuk sneller en minder kans op fouten want pmdg inladen vergt nogal wat en de kans op fouten is groter. Daarom dus. Is mijn mening en meer niet. Ieder zijn eigen manier
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 00:46 ]
Beter isVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:00:
[...]
@diOndOrAntt
edit:
De trap zit niet standaard in alle vliegtuigen en zeker niet de default vliegtuigen van FS9. Heb je een vliegtuig waar een trap inzit zoals sommige pmdg's dat hebben dan moet je een een knop toewijzen aan ik dacht het commando "wingfold"en dan komt hij eruit. Deuren kunnen wel open met Shift - E.
-retract concorde nose fully
&
-Extend concorde nose fully
'k Probeer de FMC te programmeren:
vlucht van KJFK naar KORD : KJFK-COATE-J36-FNT.PMM4-KORD
In de RTE page 1 kan ik inderdaad KJFK en KORD invoeren, werkt.
Echter, in page 2, VIA, kent ie COATE niet, J36 niet en FNT ook niet, ik krijg dan de melding dat het niet in de database zit.
Ik heb de AIO file extract en in de subdir FMCWP/NAVDATA geplaatst
de PDMG SIDSTAR data in de /PMDG/SIDSTAR dir geplaatst
en het programma AIRAC 0413 gerund.
Wat gaat er fout en hoe kan ik zien of ik de data op m'n harddisk heb staan waar ie om vraagt? (de navdata zoals coate en j36 etc)?
Echter, in page 2, VIA, kent ie COATE niet, J36 niet en FNT ook niet, ik krijg dan de melding dat het niet in de database zit.
Wat gaat er fout en hoe kan ik zien of ik de data op m'n harddisk heb staan waar ie om vraagt? (de navdata zoals coate en j36 etc)?
Je moet in ieder geval de AIO file van http://www.navdata.at ook in de SIDSTAR map plaatsen, zie ook het readme bestand.
helaas: had ik ook al gedaan.....Overigens geeft de FMC bij NAVDATA aan dat ik AIRAC 0413 heb dus dat lijkt me wel goed.Blazer schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:11:
Je moet in ieder geval de AIO file van http://www.navdata.at ook in de SIDSTAR map plaatsen, zie ook het readme bestand.
Nog meer opties/mogelijkheden?
OnzinVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:00:
[...]
Je moet nooit met create flight meteen de pmdg inladen maar beginnen met de default cessna en als alles is opgestart dan pas de pmdg opstarten.
Dus je kan wel een vlucht gaan plannen en zo maar laat je plane nog op standaard. Staat ook in de manuel van pmdg.
Ik start altijd op via create flight en heb nog nooit een probleem ondervonden
Same here. Staat ook in de ATR manual dat je eerst met de C172 op Meigs moet beginnen oid, maar dit is tot op heden overbodig gebleken.rellehenk schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:38:
[...]
Onzin
Ik start altijd op via create flight en heb nog nooit een probleem ondervonden
Just to be sure ... COATE moet bovenaan rechts ingevuld worden, dan J36 op de tweede regel links en FNT weer op de tweede regel rechts.Jopp schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:08:
'k Probeer de FMC te programmeren:
helaas.....maakt ook niets uit: not in database blijft t antwoord...Just to be sure ... COATE moet bovenaan rechts ingevuld worden, dan J36 op de tweede regel links en FNT weer op de tweede regel rechts.
ik hoop dat we hier uit kunnen komen want zonder een vluchtplan kan ik het manual niet verder volgen.
Ik heb trouwens iets over een HOLD in de FMC... Als ik gewoon een route erin heb staan, en mijn route bevat geen ARTIP (eham dus), maar de controller vraagt of ik ff kan holden bij ARTIP, ik heb op alle knoppen geduwd maar hoe kan ik er snel een hold tussen mijn route krijgen zonder dat alles gelijk op DISCO staat en in het honderd loopt
Uit je eerdere post maak ik op dat je fix COATE bij 'VIA' invult. Dat kan niet, je gaat VIA een airway NAAR een FIX. (Via UL980 naar LOGAN). Dus echt absoluut 100000% sure?Jopp schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:22:
[...]
helaas.....maakt ook niets uit: not in database blijft t antwoord...
ik hoop dat we hier uit kunnen komen want zonder een vluchtplan kan ik het manual niet verder volgen.
Dan zou ik checken of:
- in je PMDG/sidstar map daadwerkelijk je all in one filetjes zetten (ipv nóg een folder dieper)
- je bij de instal van de AIRAC je FS ROOT hebt opgegeven, en niet /FMCWP/navdata.
747 tijd. Wat zijn dat krengen om te landen zeg als je lange tijd met de kleine kisten hebt gesimt. Reageert de APtrim van de RFP742 in combinatie met Posky's 742/3 ook traag? (als je een bocht maakt zak de kist ineens 200ft...)
En hoe voer je op correcte wijze een go around uit? (aangezien ik de autothrottle niet zo lekker meer aan de gang krijg).
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Volgas 100% N1, gear up, flaps zoals indicated up, op naar 4000ft en of de ATC volgen of een go-around procedure uitvoerenND schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:33:
[...]
En hoe voer je op correcte wijze een go around uit? (aangezien ik de autothrottle niet zo lekker meer aan de gang krijg).
Kleine correctie: je mag nooit in in 1x flaps up roepen in zo'n kist, zelfs niet bij een 737. Het wordt zelfs automagisch voor je op je ASI aangegeven, dus gewoon netjes je flap speeds aanhouden als je accelereert en je flaps stap voor stap intrekken. Voor de 737NG weet ik dit niet zeker, maar in de 747 mag je zelfs niet eens je landingsgestel intrekken als je niet eerst flaps 20 green of lager hebt in de go-around.Megamind schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:36:
[...]
Volgas 100% N1, gear up, flaps zoals indicated up, op naar 4000ft en of de ATC volgen of een go-around procedure uitvoerenVaak (teminste bij de 737NG) is het TO knopje ook een GA knop, zodat je direct je APP onderbreekt en weer stijgt
Ik geloof dat je ook nog gebonden aan bepaalde snelheidslimieten van ATC in de omgeving van Schiphol (Noofmans?), dus afhankelijk van hoe zwaar je bent kom je misschien zelfs niet eens aan flaps up toe. In de 747 blijf ik iig meestal steken op flaps 5 of 10.
[ Voor 4% gewijzigd door Tsuru op 02-01-2005 23:52 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Ik vraag me af hoe je geen ARTIP in je route naar EHAM kunt hebben. Ik ga er even vanuit dat je vanuit NORKU of EELde komt, anders klinkt een hold @ARTIP nogal onlogisch (in mijn oren in ieder geval).Megamind schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:25:
Ik heb trouwens iets over een HOLD in de FMC... Als ik gewoon een route erin heb staan, en mijn route bevat geen ARTIP (eham dus), maar de controller vraagt of ik ff kan holden bij ARTIP, ik heb op alle knoppen geduwd maar hoe kan ik er snel een hold tussen mijn route krijgen zonder dat alles gelijk op DISCO staat en in het honderd loopt
Maar goed, op zich lijkt het me niet zo moeilijk, je voert gewoon een direct to ARTIP in en dan maak je een hold bij ARTIP. Tijdens de hold heb je tijd genoeg om de eventuele disco's dan weg te poetsen.
OK: ik heb airac nogmaals geinstalleerd en nou werkt t wel. ????ND schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:33:
[...]
Uit je eerdere post maak ik op dat je fix COATE bij 'VIA' invult. Dat kan niet, je gaat VIA een airway NAAR een FIX. (Via UL980 naar LOGAN). Dus echt absoluut 100000% sure?
Dan zou ik checken of:
- in je PMDG/sidstar map daadwerkelijk je all in one filetjes zetten (ipv nóg een folder dieper)
- je bij de instal van de AIRAC je FS ROOT hebt opgegeven, en niet /FMCWP/navdata.
Geen idee waarom, heb precies t zelfde gedaan als eerst en nu werkt t wel, bedankt voor de support.
Nog 1 vraagje: kan ik ook op de harddisk bv COATE terugvinden? Zo kan ik dus in de toekomst ook kijken of ik wel het bestand op de hdd heb staan.
Ik doelde meer op de juiste FRATS (state of the art autothrottle system) handelingen in de 747-200Megamind schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:36:
[...]
Volgas 100% N1, gear up, flaps zoals indicated up, op naar 4000ft en of de ATC volgen of een go-around procedure uitvoerenVaak (teminste bij de 737NG) is het TO knopje ook een GA knop, zodat je direct je APP onderbreekt en weer stijgt
$% N1 hangt natuurlijk af van je thrust settings. Gear up (asap --> minder drag --> goeie climb gradient), heb dus zo mn twijfels over het niet gear uppen met meer dan flaps 20 in de 742 zoals hierboven genoemd.
Als je een SID vanaf EHAM vliegt is de 1e limit al 220 kts in de eerste bochten. Bij aan approach heb je op 30DME SPL max 250 kts en op 15DME SPL max 220 kts. Kom je vanuit een go-around in de verwachting dat je geresequenced (mooi woord) word kun je beter maximum speed 220 aanhouden. Komt ook mooi uit, speeds op downwind liggen vaak tussen 200 en 240 knoopjes. (speed 220 zit je ook vaak boven clean speed)
De mode zou in de descent al op GA moeten staan.
Ik zet na het afzetten van de autothrottle op final altijd de modus van IAS naar EPR, maar het gaat allemaal helaas niet volautomagisch
Go around > zelf optrekken, flaps 20 roepen, A/T armen en de gashendels door het instrumentenpaneel heen voor GA EPR. GA switch (onder motorinstrumenten) drukken, en bij flaps 20 green gear up. Vanaf hier weer ademhalen en de toren melden dat je de approach zo mooi vond dat je hem nog een keer vliegt
Dat van die flaps 20 is minder raar dan je denkt: als je in een 747-400 gear up selecteert met flaps 30 or 25 gaat allereerst vanzelf je "too low gear" alarm af, en bovendien klimt een 747 met flaps 30 of 25 relatief heel moeizaam omdat de weerstand van die standen gigantisch is. Eerst flaps 20, dan gear. Het staat zelfs zo in je manual.
Zelfs met een landingsgewicht van "maar" 600000 lbs haal ik trouwens maar flaps 5 bij 220 knopen. VZF ligt dan bij 233.
Ik zet na het afzetten van de autothrottle op final altijd de modus van IAS naar EPR, maar het gaat allemaal helaas niet volautomagisch
Go around > zelf optrekken, flaps 20 roepen, A/T armen en de gashendels door het instrumentenpaneel heen voor GA EPR. GA switch (onder motorinstrumenten) drukken, en bij flaps 20 green gear up. Vanaf hier weer ademhalen en de toren melden dat je de approach zo mooi vond dat je hem nog een keer vliegt
Dat van die flaps 20 is minder raar dan je denkt: als je in een 747-400 gear up selecteert met flaps 30 or 25 gaat allereerst vanzelf je "too low gear" alarm af, en bovendien klimt een 747 met flaps 30 of 25 relatief heel moeizaam omdat de weerstand van die standen gigantisch is. Eerst flaps 20, dan gear. Het staat zelfs zo in je manual.
Zelfs met een landingsgewicht van "maar" 600000 lbs haal ik trouwens maar flaps 5 bij 220 knopen. VZF ligt dan bij 233.
[ Voor 21% gewijzigd door Tsuru op 03-01-2005 11:52 ]
vanmorgen (.....7.30 begonnen....) mijn EERSTE vlucht met de PDMG gemaakt.
Pfiew, da's een heel werk zeg, zeker toen bleek dat de FMC route data verdwenen was alhoewel ik het wel gesaved had (optie save flight in FS9 maar bij load flight neemt ie dit niet mee).
Ik stond al op de RWY toen ik dus opnw de FMC moest programmeren. Een behoorlijke wachtrij achter me van vliegtuigen die OOK deze RWY wilden gebruiken maar sja, daar stond ik dus al en nood (lees: niet geprogrammeerde FMC) breekt wet.
Toch waren de passagiers best tevreden over de vlucht: halverwege extra rondje gemaakt om een wachtlusje mbv de FMC te draaien en daar na op warp 64x verder.
Over op normal speed (1*) en toen gebeurde het. Crashed FS9 (*#&%$!!) zeg maar soort van Bermuda 3-hoek, plotseling van de radar verdwenen.
Foutrapport laat zien dat het kennelijk in de terrain dll zit. Gebeurt dat vaker en heeft dat misschien met het verhogen van de sim-rate te maken?
Pfiew, da's een heel werk zeg, zeker toen bleek dat de FMC route data verdwenen was alhoewel ik het wel gesaved had (optie save flight in FS9 maar bij load flight neemt ie dit niet mee).
Ik stond al op de RWY toen ik dus opnw de FMC moest programmeren. Een behoorlijke wachtrij achter me van vliegtuigen die OOK deze RWY wilden gebruiken maar sja, daar stond ik dus al en nood (lees: niet geprogrammeerde FMC) breekt wet.
Toch waren de passagiers best tevreden over de vlucht: halverwege extra rondje gemaakt om een wachtlusje mbv de FMC te draaien en daar na op warp 64x verder.
Over op normal speed (1*) en toen gebeurde het. Crashed FS9 (*#&%$!!) zeg maar soort van Bermuda 3-hoek, plotseling van de radar verdwenen.
Foutrapport laat zien dat het kennelijk in de terrain dll zit. Gebeurt dat vaker en heeft dat misschien met het verhogen van de sim-rate te maken?
Bij de PMDG moet je de route eerst apart in de FMC zelf saven, maar wees gewaarschuwd: bij de meeste vliegtuigen met geavanceerde systemen werkt de save flight optie van FS9 zelf niet of nauwelijks.
64x is trouwens wel èrg veel! Probeer het eens op maximaal 16x
64x is trouwens wel èrg veel! Probeer het eens op maximaal 16x
Bij mij gaat de autopilot op 2x soms al flippen bij de PMDG
Vaak krijg ik dan een stall dus altijd op 1x sim speed...
Dat bedoelde ik met flaps up as indicated, dus bij de pmdg staat er heel netjes aangegeven wanneer dat moetTsuru schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:50:
[...]
Kleine correctie: je mag nooit in in 1x flaps up roepen in zo'n kist, zelfs niet bij een 737. Het wordt zelfs automagisch voor je op je ASI aangegeven, dus gewoon netjes je flap speeds aanhouden als je accelereert en je flaps stap voor stap intrekken. Voor de 737NG weet ik dit niet zeker, maar in de 747 mag je zelfs niet eens je landingsgestel intrekken als je niet eerst flaps 20 green of lager hebt in de go-around.
Ik geloof dat je ook nog gebonden aan bepaalde snelheidslimieten van ATC in de omgeving van Schiphol (Noofmans?), dus afhankelijk van hoe zwaar je bent kom je misschien zelfs niet eens aan flaps up toe. In de 747 blijf ik iig meestal steken op flaps 5 of 10.
Als ARTIP niet in je FMC zet tjaSleepie schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:58:
[...]
Ik vraag me af hoe je geen ARTIP in je route naar EHAM kunt hebben. Ik ga er even vanuit dat je vanuit NORKU of EELde komt, anders klinkt een hold @ARTIP nogal onlogisch (in mijn oren in ieder geval).
Maar goed, op zich lijkt het me niet zo moeilijk, je voert gewoon een direct to ARTIP in en dan maak je een hold bij ARTIP. Tijdens de hold heb je tijd genoeg om de eventuele disco's dan weg te poetsen.

Ja daarom vroeg ik hoe je het zo snel mogelijk een hold erin zet, als je namelijk op HOLD drukt dan gaat ie naar de dichtsbijzijnde fix, maar om daar een eigen fix in te krijgen zonder je route om te gooien lukt me nog niet zo goed...Sleepie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:06:
[...]
Wat ik bedoel, is dat je vanaf NORKU of EEL via een STAR naar EHAM altijd over ARTIP komt
Aha, ik dacht dat je ARTIP helemaal niet in je route had staan. Volgens mij werkt het gewoon als je eerst ARTIP op je scratchpad zet en dan op de HOLD button drukt.Megamind schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:29:
[...]
Ja daarom vroeg ik hoe je het zo snel mogelijk een hold erin zet, als je namelijk op HOLD drukt dan gaat ie naar de dichtsbijzijnde fix, maar om daar een eigen fix in te krijgen zonder je route om te gooien lukt me nog niet zo goed...
Je dacht wel goedSleepie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:34:
[...]
Aha, ik dacht dat je ARTIP helemaal niet in je route had staan. Volgens mij werkt het gewoon als je eerst ARTIP op je scratchpad zet en dan op de HOLD button drukt.
hoe kan het dat in de FMC komt te staan "not on intercept heading", dit staat dan op de pagina waar je kan volgen wat het volgende waypoint is, afstand tot de waypoints etc.
Dit ondanks dat ie wel de opgegeven koers volgt en ook wijzigt indien noodzakelijk.
??
Dit ondanks dat ie wel de opgegeven koers volgt en ook wijzigt indien noodzakelijk.
??
kunnen de nav-radio's "gelocked" zijn?
wilde eindnadering op ILS doen, FMC geprogrammeerd en wilde de NAV-radio ook op de ILSfreq zetten.
Alhoewel er wel een "+"-je en een "-"-tje bij de knop kwam om de freq te wijzigen als ik er met de muis overheen schoof kon ik de freq niet veranderen (de niet-actieve freq dus, de actieve is niet te wijzigen).
Ook de transfer-button om dus de ingestelde freq naar de act freq te verzetten werkte niet.
Kan dit of is er sprake van een software-probleem? In t laatste geval, hoe stabiel is de PDMG 737? (zie eerdere post van totale reset van FS9 en nou dit.... kan natuurlijk ook mijn pc of zoiets zijn maar even de ervaring graag)
wilde eindnadering op ILS doen, FMC geprogrammeerd en wilde de NAV-radio ook op de ILSfreq zetten.
Alhoewel er wel een "+"-je en een "-"-tje bij de knop kwam om de freq te wijzigen als ik er met de muis overheen schoof kon ik de freq niet veranderen (de niet-actieve freq dus, de actieve is niet te wijzigen).
Ook de transfer-button om dus de ingestelde freq naar de act freq te verzetten werkte niet.
Kan dit of is er sprake van een software-probleem? In t laatste geval, hoe stabiel is de PDMG 737? (zie eerdere post van totale reset van FS9 en nou dit.... kan natuurlijk ook mijn pc of zoiets zijn maar even de ervaring graag)
Hoofdzakelijk heeft dat te maken met het feit dat je eerst ongeveer in de goede richting moet vliegen voor je een nieuw waypoint bovenaan je route zetJopp schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:45:
hoe kan het dat in de FMC komt te staan "not on intercept heading", dit staat dan op de pagina waar je kan volgen wat het volgende waypoint is, afstand tot de waypoints etc.
??
In je aircraft.cfg staat onder het kopje radios dan waarschijnlijk voor de niet werkende radio's de "standy frequency" niet ge-enabled.Jopp schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:50:
Neem dit over in je .cfg maar maak eerst even een backup.
// Radio Type=available, standby frequency, has glide slope
Audio.1=1
Com.1=1, 1
Com.2=1, 1
Nav.1=1, 1, 1
Nav.2=1, 1, 0
Adf.1=1
Transponder.1=1
Marker.1=1
Alle PMDG patches installeren. Dit is een bekent probleem en is inmiddels d.m.v. een patch opgelost.Jopp schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:50:
Mag ik vragen welke patches je allemaal kent dan?DutchCommando schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:19:
[...]
Alle PMDG patches installeren. Dit is een bekent probleem en is inmiddels d.m.v. een patch opgelost.
Ik ken er maar 1 en dat is de update op de PDMGsite naar V1.3, die heb ik geïnstalleerd, met die patch kwam het probleem dus toch voor of zijn er nog meer patches?
En nee, het is niet leuk als je eindelijk na ruim een uur tot de ontdekking komt dat de software niet juist werkt. Over op handmatig en zonder enige vorm van clearance m ergens veilig op een baan gekregen maar vraag niet hoe!
Je kunt (denk ik) het probleem met de locked radio's tamelijk eenvoudig oplossen door in je Regional Options het decimaal symbool op . (punt) te zetten en niet op , (komma).Jopp schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:25:
[...]
Mag ik vragen welke patches je allemaal kent dan?
Ik ken er maar 1 en dat is de update op de PDMGsite naar V1.3, die heb ik geïnstalleerd, met die patch kwam het probleem dus toch voor of zijn er nog meer patches?
En nee, het is niet leuk als je eindelijk na ruim een uur tot de ontdekking komt dat de software niet juist werkt. Over op handmatig en zonder enige vorm van clearance m ergens veilig op een baan gekregen maar vraag niet hoe!
Dit zou in principe met de 1.3 update opgelost moeten zijn, maar het is het proberen waard.
Bij de 737NG is het zo dat je direct naar gear up, flaps 15 gaat. Als je op de TO/GA button drukt krijg je eerst reduced G/A thrust en als je er nog eens op drukt krijg je full G/A thrust.Tsuru schreef op maandag 03 januari 2005 @ 01:37:
De mode zou in de descent al op GA moeten staan.
Vaak zijn de procedures anders bij 2 motorige kisten tov 3 of 4 motorige kisten, omdat de 2 motorige relatief veel meer power hebben. Je zit dus met zo'n groot thrust overschot dat je je wat meer kan permitteren.
Kan iemand mij uitleggen wat het "bleed-verhaal" is.
Zover ik begrijp is bleed een luchtstroom om jet-motoren aan het werk te krijgen.
??
Als ik op het overhead panel (737PDMG) kijk dan zie ik onder aan 1 schakelaar voor APU bleed en daar links en rechs van 2 met o/off 1 vs 2, ik denk voor (hoofd-)motor 1 en 2 ? Waarom hebben die dan ook bleed-air?
Daarboven nog 2 off/auto/high switches voor ik meen de packs, wat is dat en waarvoor dient dat (ik meen iets van airco (voor de passgiers en bemanning?) en dan nog een isolation valve met een metertje.
Zowel de Clausen als Metzinger manual zeggen wel doe nu dit en dan dit etc maar waarom en wat het is en/of doet...,geen Id.
Zover ik begrijp is bleed een luchtstroom om jet-motoren aan het werk te krijgen.
??
Als ik op het overhead panel (737PDMG) kijk dan zie ik onder aan 1 schakelaar voor APU bleed en daar links en rechs van 2 met o/off 1 vs 2, ik denk voor (hoofd-)motor 1 en 2 ? Waarom hebben die dan ook bleed-air?
Daarboven nog 2 off/auto/high switches voor ik meen de packs, wat is dat en waarvoor dient dat (ik meen iets van airco (voor de passgiers en bemanning?) en dan nog een isolation valve met een metertje.
Zowel de Clausen als Metzinger manual zeggen wel doe nu dit en dan dit etc maar waarom en wat het is en/of doet...,geen Id.
Kan het zijn dat je je sim eerst gestart hebt met een andere kist in cold and dark. Ik denk dan aan een cessna ofzo waarbij batterij master en avionics master uitstaan. Als je dan vervolgens je pmdg start, die heeft geen avionics switch en dan staan die op de achtergrond dus nog uit.Jopp schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:50:
Je kunt een toetsenbord combinatie verbinden aan je master avionics switch of PMDG direct laden.
Nou zeg: dat KLOPT!! Althans, ik heb inderdaad de PDMG op deze manier gestart en ik weet niet of ik de Avionics ook uitgezet heb maar met alle info hier gevonden ga ik straks weer een poging wagen. thnxKan het zijn dat je je sim eerst gestart hebt met een andere kist in cold and dark. Ik denk dan aan een cessna ofzo waarbij batterij master en avionics master uitstaan. Als je dan vervolgens je pmdg start, die heeft geen avionics switch en dan staan die op de achtergrond dus nog uit.
Je kunt een toetsenbord combinatie verbinden aan je master avionics switch of PMDG direct laden.
als ik met 2 monitoren vlieg en ik undock het GPS (bij een std FS9 kist) en zet die op het andere scherm dan duurt het heel kort of FS9 crasht. (en niet zo heel zuinig ook: volledig zwart beeld met dan een Windows melding...dit progr heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd etc...)
Als ik het GPS gewoon op 1 scherm hou dan werkt t wel goed (eerlijk gezegd undock ik m dan niet)
Is er iemand die ook met 2 (of meer...) schermen vliegt en werkt het daarbij wel?
Als ik het GPS gewoon op 1 scherm hou dan werkt t wel goed (eerlijk gezegd undock ik m dan niet)
Is er iemand die ook met 2 (of meer...) schermen vliegt en werkt het daarbij wel?
Bleed air wordt onderandere gebruikt om de meeste turbojet motoren te starten, maar ook de airconditioning, pressurization, anti- en de-icing, hydraulische reservoirs, watertanks, etc. gebruiken bleed air om te werken.Jopp schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:51:
Kan iemand mij uitleggen wat het "bleed-verhaal" is.
??
De 3 bleed air switches onderaan het panel zijn om de betreffende bron van bleedair (APU en/of de motoren) af te sluiten van het systeem. De pack switches daarboven zijn om de airco-packs aan of uit te zetten (evt. op high flow mocht dat nodig zijn, gebeurt meestal automatisch).
De Isolation Valve regelt of er overdracht van lucht mogelijk is tussen het linker en het rechter systeem. Deze schakelaar staat over het algemeen op AUTO.
In de manual kun je een uitgebreide beschrijving van alle systemen vinden, incl. schematische tekeningen ervan.
[ Voor 5% gewijzigd door bennierex op 04-01-2005 18:28 ]
Ik zoek ook nog die AI 4.0 van FrankO en ik krijg dezelfde melding, kan degene van die server weer de juiste info neerzetten. bedankt.Trin1ty schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:26:
Hoi, Na lange tijd weer eens FS9 uit de kast getrokken. Ik had ergens gezien dat er al weer een nieuwere versie van FrankO's traffic aanwezig was. Na lang zoeken in de oude threads het ftp adres en user/pass gevonden. Echter een probleem. Inloggen lukt wel maar als ik het pakket wil dl'n is mijn password ineens niet goedKortom, ik kan het er niet afhalen.
Is er iets waar ik niet op gelet heb? Heb ik berichten gemist?
Ik sta op het punt om v4.1 uit te brengen. Ik wacht alleen op een reactie van een persoon.CreativeMind schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:08:
[...]
Ik zoek ook nog die AI 4.0 van FrankO en ik krijg dezelfde melding, kan degene van die server weer de juiste info neerzetten. bedankt.
Ik ben opzoek naar iemand die voor mij mijn site wilt hosten met bittorrent tracker (php) Als je dat kan/wil doen meld het dan even
Zitten daar de nieuwe 737ng's van Aardvark al in?The_FrankO schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:25:
[...]
Ik sta op het punt om v4.1 uit te brengen. Ik wacht alleen op een reactie van een persoon.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Cool!The_FrankO schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:25:
[...]
Ik sta op het punt om v4.1 uit te brengen. Ik wacht alleen op een reactie van een persoon.
Ik ben opzoek naar iemand die voor mij mijn site wilt hosten met bittorrent tracker (php) Als je dat kan/wil doen meld het dan even
Mijn FTP kan ik dan eventueel wel weer ter beschikking stellen.
4.0 staat er trouwens nog steeds op:
IP: 82.161.132.152
Port: 21
Login/Pass: got/got
Total speed: 50KB/sec
Max 2 users.
1 connectie per IP.
Uploaden: upload/upload
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 22:08 ]
wel jammer ik heb de kerstboom maar weer afgetuigd... de wens op een 767 aan een takje is helaas niet uitgekomen...
Verwijderd
Wachten duurt altijd lang, maar dit duurt echt langjeehaa schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:36:
wel jammer ik heb de kerstboom maar weer afgetuigd... de wens op een 767 aan een takje is helaas niet uitgekomen...
Verwijderd
Ff een vraagje. Hoe kan je de cockpit bewegen dus dat je zo een effect krijgt: 
En op welke resolutie draaien jullie? Ik heb zelf een 6600 GT op 1280x1024 maar bij mij is het niet echt scherp

En op welke resolutie draaien jullie? Ik heb zelf een 6600 GT op 1280x1024 maar bij mij is het niet echt scherp
Verwijderd
1x op de S drukken om naar Virtual Cockpit te gaan.
Dan met je POV (point of view) op je joystick lekker ronddraaien en uitzoomen.
Of active camera installeren. (niet gratis).
Dan met je POV (point of view) op je joystick lekker ronddraaien en uitzoomen.
Of active camera installeren. (niet gratis).
Natuurlijkmekkieboek schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:21:
[...]
Zitten daar de nieuwe 737ng's van Aardvark al in?
Here it isVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:17:
Oh ja een nieuwe "the Frank" AI traffic pakket??!!!!
I hope so!
Bedankt voor het aanbod maar ik probeer het even op deze manier zoals ik het nu doeVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:32:
[...]
Cool!
*knip*
AITP v4.1 is uit
Veel plezier en laat het aub een tijdje geshared staan
http://members.lycos.nl/frankaihost001
thnx! Heb het PDMG manual doorgespit (wat een hoop info trouwens!!) maar geen schema of andere uitleg (anders dan waar de knopjes voor dienen maar niet het hoe/waarom) kunnen vinden. Jouw uitleg is duidelijk, dank, welk manual refereer je naar of heb ik iets gemist in de grote hoeveelheid PDMGmanual info?Bleed air wordt onderandere gebruikt om de meeste turbojet motoren te starten, maar ook de airconditioning, pressurization, anti- en de-icing, hydraulische reservoirs, watertanks, etc. gebruiken bleed air om te werken.
<Knip>
[ Voor 34% gewijzigd door Joppnl op 05-01-2005 12:50 ]
Had paar post geleden het probleem met de gelockte radio's bij de 737 voorgelegd.
Heb nu het sterke vermoeden dat af/toe ook al laat je de Avionics schakelaar aan en de rest uit bij de Cessna om zo de 737 koud te kunnen starten er toch ergens een bitje omligt en dat de radio's niet werken, alsof dus de avionics ook uit gezet was.
Perfecte oplossing van Gilly: een toetsenbord combinatie maken om de avionics aan te zetten, dat werkt altijd. thnx een ieder voor de hulp
Heb nu het sterke vermoeden dat af/toe ook al laat je de Avionics schakelaar aan en de rest uit bij de Cessna om zo de 737 koud te kunnen starten er toch ergens een bitje omligt en dat de radio's niet werken, alsof dus de avionics ook uit gezet was.
Perfecte oplossing van Gilly: een toetsenbord combinatie maken om de avionics aan te zetten, dat werkt altijd. thnx een ieder voor de hulp
Je kon volgens mij ook ergens configureren als je bij Create Flight de PMDG ging vliegen dat hij ook cold&dark start... Maar dat moet ik even nakijken of het wel bij de PMDG was
Kan zijn dat dat niet in de PMDG-manuals staat eigenlijk. Ik heb ze zelf nooit bekeken. In de officiële manuals van Boeing staat dat allemaal. Ze zwerven wel ergens op internet rond, maar weet niet of ik daar verwijzingen naar kan plaatsen ivm copyright oid.Jopp schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:44:
[...]
thnx! Heb het PDMG manual doorgespit (wat een hoop info trouwens!!) maar geen schema of andere uitleg (anders dan waar de knopjes voor dienen maar niet het hoe/waarom) kunnen vinden. Jouw uitleg is duidelijk, dank, welk manual refereer je naar of heb ik iets gemist in de grote hoeveelheid PDMGmanual info?
Een hele handige site vwb de B737 is http://www.b737.org.uk/ (kijk onder "aircraft systems" en dan "pneumatics".
Ook op http://www.smartcockpit.com/ staan leuke dingen.
Verwijderd
Cool! :-)The_FrankO schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:08:
AITP v4.1 is uit
Hoe groot zijn de files?
I worship Thee, oh Mighty The_FrankOAITP v4.1 is uit
I worship Thee, oh Mighty DutchCommando
Edit: Zo goed? En nou niet meer storen, ik ben aan het worshippen!
[ Voor 19% gewijzigd door mekkieboek op 05-01-2005 22:51 ]
Als het maar bij worshippen blijft ehmekkieboek schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:38:
[...]
I worship thee, oh mighty DutchCommando![]()
![]()
![]()
EDIT: Waarom geen hoofdletters?
[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 05-01-2005 21:46 ]
Waarom in Torrent? ik heb geen goeie snelle Torrent ding om zeg maar te downloaden. wat raden jullie aan???
Verwijderd
Sorry, maar rtfm... er staat onder download keurig een linkie naar een uitstekend download programma...CreativeMind schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:33:
Waarom in Torrent? ik heb geen goeie snelle Torrent ding om zeg maar te downloaden. wat raden jullie aan???
Torrent is prima voor dit soort dingen. Je bent de eerste die er zo negatief over is. Ik las op FSM iemand die met 400kb/s ging dus zo langzaam gaat het nietCreativeMind schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:33:
Bij mij gaat ie download met 50 kB/s (is normaal 200kB/s). Ik denk dat de uploadstream (40 kB/s) de download stream beinvloedt bij mijn adsl modem. Maar lekker belangrijk, het is snel zat en met zijn allen tegelijk van een host is in ieder geval suboptimaal.The_FrankO schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:48:
[...]
Torrent is prima voor dit soort dingen. Je bent de eerste die er zo negatief over is. Ik las op FSM iemand die met 400kb/s ging dus zo langzaam gaat het niet
Verwijderd
4.0 = nu 4.1 zowel de update als de full versie.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:32:
[...]
Cool!
IP: 82.161.132.152
Port: 21
Login/Pass: got/got
Total speed: 50KB/sec
Max 2 users.
1 connectie per IP.
Uploaden: upload/upload
Verwijderd
Ik heb vandaag Frank's Traffic opgehaald en heb hem de hele avond aan laten staan en toen ik net thuis kwam zag ik dat ie binnen was en dat ik ruim 3000 m had geupload. Lekker hoor en voor jullie natuurlijk
Ik heb trouwens 1 vraag.
Ik heb de oudere versie nog draaien, de 3.9, kan ik de nieuwe er gewoon overheen zetten???
Ik heb de complete set opgehaald en dus niet die van 4.0 naar 4.1 gaat.
Ik heb trouwens 1 vraag.
Ik heb de oudere versie nog draaien, de 3.9, kan ik de nieuwe er gewoon overheen zetten???
The_FrankO schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:48:
[...]
Torrent is prima voor dit soort dingen. Je bent de eerste die er zo negatief over is. Ik las op FSM iemand die met 400kb/s ging dus zo langzaam gaat het niet

[ Voor 12% gewijzigd door NovemberSierra op 06-01-2005 00:17 ]
Beste is om gewoon alle PAI* mappen in je aircraft folder te verwijderen en dan de full versie 4.1 te installeren.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:14:
Ik heb vandaag Frank's Traffic opgehaald en heb hem de hele avond aan laten staan en toen ik net thuis kwam zag ik dat ie binnen was en dat ik ruim 3000 m had geupload. Lekker hoor en voor jullie natuurlijk![]()
Ik heb trouwens 1 vraag.
Controleer je poort instellingen aangezien ik zie dat je nog minder upload zal dat het probleem wel wezen
Overigens welk uur was dit genomen? In begin is er maar 1 seeder waardoor het langzaam gaat maar rond deze tijd gaat het met een hoog tempo
[ Voor 8% gewijzigd door The_FrankO op 06-01-2005 00:21 ]
De oldschool bittorent app heeft een aantal open poorten nodig. Bitcomet echter niet. Probeer Bitcomet de volgende keer eens
Mensen die AITP v4.1 hebben geinstalleerd draai even: http://www.pandasoftware..../activescan_principal.htm
Er wordt een bestand als virus gezien hoewel ik me dit niet kan voorstellen aangezien dit een officieel bestand is van de installcreater. Draai hem maar voor de zekerheid
Er wordt een bestand als virus gezien hoewel ik me dit niet kan voorstellen aangezien dit een officieel bestand is van de installcreater. Draai hem maar voor de zekerheid
Zowel full als update.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:27:
Betreft dit de full version of de upate?
En welk bestand gaat het precies om?
Panda active scan gaf dit aan:
Virus:Trj/Banker.AT Disinfected C:\Documents and Settings\Frank\Local Settings\Temp\gert0.dll
Verwijderd
MMMMM mijn mcAfee 9.0 kon niks vinden. Zal wel goed zitten dan.The_FrankO schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:04:
[...]
Zowel full als update.
Virus:Trj/Banker.AT Disinfected C:\Documents and Settings\Frank\Local Settings\Temp\gert0.dll
Toen heb ik hem laten zoeken op gert0.dll maar die vond hij niet op de pc.
Dus misschien ligt het eraan op wat voor pc hij draait.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 12:35 ]
Verwijderd
Ik heb 's een vraagje over charts. Ik vlieg regelmatig online in de USA, en dan heb je natuurlijk charts nodig. Nu zijn er van de meeste vliegvelden wel "diagrams" te vinden op de betreffende ARTCC site, maar daar staan alleen maar taxiways op. Wat ik nergens vind zijn kaarten van de gates! Hoe moet je anders weten welke gate waar is? Wie weet waar je kaarten met gatenumbers vandaan haalt voor de amerikaanse vliegvelden?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 13:26 ]
Een programma zoals Jeppesen Simcharts heeft ze onder airport staan, zijn deze nergens online te vinden onder de naam "Parking gates" o.i.d?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:25:
Ik heb 's een vraagje over charts. Ik vlieg regelmatig online in de USA, en dan heb je natuurlijk charts nodig. Nu zijn er van de meeste vliegvelden wel "diagrams" te vinden op de betreffende ARTCC site, maar daar staan alleen maar taxiways op. Wat ik nergens vind zijn kaarten van de gates! Hoe moet je anders weten welke gate waar is? Wie weet waar je kaarten met gatenumbers vandaan haalt voor de amerikaanse vliegvelden?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Verwijderd
Geen last van.The_FrankO schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:04:
[...]
Zowel full als update.
Gebruik Symantec Anti Virus Corp Edition 9.0
hehe, dat vink nou weer humorVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
Schiphol Ground maakt er weer een pestzooi van (Franko's ai, NL2000, posky 747)
Maar goed dat het een sim betreft hier
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik denk dat je 36R moet closen voor takeoff, houd alleen 36C en 36L open voor takeoff dan heb je minder problemen, alleen onnodig wachten op binnenkomend verkeer. Realistischer zou zijn aparte banen voor takeoff en voor landing maar ik heb begrepen dat dat niet kan met fs9.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
Schiphol Ground maakt er weer een pestzooi van (Franko's ai, NL2000, posky 747)
Edit: SOAR 4750??? je kunt met The_FrankO's pakket de default traffic beter weghalen, traffic genoeg dacht ik zo
[ Voor 19% gewijzigd door mekkieboek op 06-01-2005 20:41 ]
Heerlijk vluchtje gedaan, moet mn vertrouwen in INS terugwinnen (heh Dutchcommando
) Heb wel een paar belangrijke dingen geleerd.
Anyways, het gaat om een cargo vlucht met de Queen of the Skies, de 747-200 van Polar Air Cargo, EHAM-EPWA
Daar staat ze dan
De punten tot en met Osnabrück (OSN) kunnen in de INS worden gepleurd. Groot cargo zit er al, postzakken etc worden nu gebracht. INS alignment op 50%.

Engine start in progress...

Climbing to FL90 on the ARNEM1S departure

In the middle of nowhere (ergens in Deutschland) een dual DME INS update. Nu weet je ook waarom je enroute kaarten bij moet hebben, daar staan namelijk de off track VOR's met hun positie op

..

Op de 1 of andere manier is óf (voor de tienduizendste keer) mn fuel planning betje mis gegaan, óf de calculatie van LB naar KG's is misgegaan. Hoe dan ook, toen ik keek zat er nog maar 2500 lb in beide outer tanks
.....

... dat betekent dus een short ILS approach (visual no-go) om zonder fuel te komen..

Need I say more?

Volgende keer gaan we approach controllers op vatsim pesten met long final approaches of met low fuel emergency's
Anyways, het gaat om een cargo vlucht met de Queen of the Skies, de 747-200 van Polar Air Cargo, EHAM-EPWA
Daar staat ze dan

Engine start in progress...

Climbing to FL90 on the ARNEM1S departure

In the middle of nowhere (ergens in Deutschland) een dual DME INS update. Nu weet je ook waarom je enroute kaarten bij moet hebben, daar staan namelijk de off track VOR's met hun positie op

..

Op de 1 of andere manier is óf (voor de tienduizendste keer) mn fuel planning betje mis gegaan, óf de calculatie van LB naar KG's is misgegaan. Hoe dan ook, toen ik keek zat er nog maar 2500 lb in beide outer tanks

... dat betekent dus een short ILS approach (visual no-go) om zonder fuel te komen..

Volgende keer gaan we approach controllers op vatsim pesten met long final approaches of met low fuel emergency's

Verwijderd
Mooie shots weer, hulde!
Voor de liefhebbers van filmpjes, hier een landing met een UPS A300B4 in San Diego vanuit twee perspectieven (met een zeer bekende spottersview vanaf de parking lot
). Beetje brakke quali + no sound, filmpjes in divX formaat (ff wachten tot filmje geladen is +/- 4Mb/film of anders 'save as...')
Buitenaanzicht
members.home.nl/mjagersma...2_UPS_l_o_KSAN_divX_2.avi
Binnenaanzicht
members.home.nl/mjagersma/archive/A302_UPS_l_i_KSAN_divX.avi
.
Voor de liefhebbers van filmpjes, hier een landing met een UPS A300B4 in San Diego vanuit twee perspectieven (met een zeer bekende spottersview vanaf de parking lot
Buitenaanzicht
Binnenaanzicht

.
Verwijderd
Mooie pics ND. Als ik deze zo zie kijk ik toch een beetje uit naar de PMDG 747... en ook wel een beetje naar de MD11. Boven alles staat uiteraard de 767 van LevelD, maar de 747 is toch ook wel bijzonder! Leuke kist in ieder geval om weer eens long-hauls te vliegen
'k wil hier graag een vraag posten en had daarvoor een tekeningetje in Paint gemaakt.
Hoe kan ik dat tekeningetje in mijn bericht plaatsen, copy/paste kent de editor van dit forum niet, ook geen insert functie of zo....??
Hoe kan ik dat tekeningetje in mijn bericht plaatsen, copy/paste kent de editor van dit forum niet, ook geen insert functie of zo....??
Met dit knopje->
Je moet je plaatje wel ergens op een webspace gehost hebben. Misschien is dat 't probleem

Je moet je plaatje wel ergens op een webspace gehost hebben. Misschien is dat 't probleem
nou, dan maar in pure ascii :-)
......... A
4 xxxxxxxxxxx 22
..........B
.................................................................. P
Stel, ik vlieg bij P, roep ATC op en die zegt Fly right traffic, land on RWY 4.
Dus: ik moet linksaf, de strip voorbij en dan een 180 gr bocht om zo op rwy 4 uit te komen.
De vraag is nu: moet ik vanuit p naar A (dus de strip onder me) of naar B, de strip boven me?.
Gezien vanuit het vliegtuig is rechts tov de strip naar A, maar als je vanaf de strip 4 zou opstijgen en rechtsom circuit zou vliegen is het B.
Dus, A of B?
......... A
4 xxxxxxxxxxx 22
..........B
Dus: ik moet linksaf, de strip voorbij en dan een 180 gr bocht om zo op rwy 4 uit te komen.
De vraag is nu: moet ik vanuit p naar A (dus de strip onder me) of naar B, de strip boven me?.
Gezien vanuit het vliegtuig is rechts tov de strip naar A, maar als je vanaf de strip 4 zou opstijgen en rechtsom circuit zou vliegen is het B.
Dus, A of B?
[ Voor 11% gewijzigd door Joppnl op 07-01-2005 11:47 ]
SUPER LANDING!Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:47:
Mooie shots weer, hulde!![]()
Voor de liefhebbers van filmpjes, hier een landing met een UPS A300B4 in San Diego vanuit twee perspectieven (met een zeer bekende spottersview vanaf de parking lot). Beetje brakke quali + no sound, filmpjes in divX formaat (ff wachten tot filmje geladen is +/- 4Mb/film of anders 'save as...')
Buitenaanzicht
Binnenaanzicht![]()
.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Hmz nee ik kan niks vinden. Is er mss iemand anders die weet waar je charts kan vinden van de Parking Gates van amerikaanse vliegvelden?Happy-Amd_Freak schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:14:
[...]
Een programma zoals Jeppesen Simcharts heeft ze onder airport staan, zijn deze nergens online te vinden onder de naam "Parking gates" o.i.d?
kuche kuche.. staan even een tijdje op mijn 100mbit host geshared middels torrentje.The_FrankO schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:08:
AITP v4.1 is uit
totaal onduidelijk wat je bedoelft, maar als met zegt fly right, betekend dat een right hand pattern waarin dus alle (alle!) bochtjes rechtsaf gaan. (draaien over je rechtervleugel, daar waar je co-piloot zit). Moet je dus landen op 04 en je vliegt op downwind, dat zit je ten zuiden van de baan en moet je nog 2 rechterbochtjes maken voordat je op final zit.Jopp schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:46:
nou, dan maar in pure ascii :-)
......... A
4 xxxxxxxxxxx 22
..........B
Dus, A of B?
Ter verduidelijking, vanaf P volg je de puntjes naar links, en dan maak je 2 rechter bochten todat je voor baan 04 zit.Jochem schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:34:
[...]
totaal onduidelijk wat je bedoelft, maar als met zegt fly right, betekend dat een right hand pattern waarin dus alle (alle!) bochtjes rechtsaf gaan. (draaien over je rechtervleugel, daar waar je co-piloot zit). Moet je dus landen op 04 en je vliegt op downwind, dat zit je ten zuiden van de baan en moet je nog 2 rechterbochtjes maken voordat je op final zit.
Edit:
Vraagje over de CIVA INS, als je API (Accuracy Index) op 9 staat, hoe groot (nm) kan je afwijking dan maximaal bedragen? (elke index 1 omhoog if 5 mijl ofzo
En hij ging vrij rap, zonder dme update, naar de 9. Hoe doen ze dit dan als ze voor langere tijd (4 uur) de oceaan gaan oversteken? In the middle van de oceaan heb je toch geen VOR die in een straal vaan 200 mijl van je zit?
[ Voor 25% gewijzigd door ND863 op 07-01-2005 15:12 ]
wellicht leest die INS gewoon je positie van FS uit. Accuracy INF!
Nee de vorige keer ging ik met de concorde oceaan over zonder enige vorm van correctie en kwam toen 30 mijl zuidelijker uit dan bedoeld

Hey Noofmans, ook aan de INS tegenwoordig ? Leuk speelgoed he. Geen idee hoe ze dat over de oceaan doen, ik denk dat de enige optie is, zorgen dat je zo nauwkeurig mogelijk begint (nog correcten op een VOR in Ierland voor je aan de oversteek begint) en dan zodra je een VOR op bv. Newfoundland ofzo in beeld krijgt, weer gaan correcten op die VOR.ND schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:58:
[...]
Ter verduidelijking, vanaf P volg je de puntjes naar links, en dan maak je 2 rechter bochten todat je voor baan 04 zit.
Edit:
Vraagje over de CIVA INS, als je API (Accuracy Index) op 9 staat, hoe groot (nm) kan je afwijking dan maximaal bedragen? (elke index 1 omhoog if 5 mijl ofzo)
En hij ging vrij rap, zonder dme update, naar de 9. Hoe doen ze dit dan als ze voor langere tijd (4 uur) de oceaan gaan oversteken? In the middle van de oceaan heb je toch geen VOR die in een straal vaan 200 mijl van je zit?
Verder zou ik het ook niet weten
Ja inderdaad leuk speelgoed, zeker in combinatie met een 747
T zou natuurlijk ook kunnen dat deze kisten (zonder gps) extra noordelijk ofzo moeten vliegen, zodat ze onderweg wel de VOR's langs groenland e.d. kunnen ontvangen...
Enroute charts https://164.214.2.62/prod...techartscur&country=ename zijn niet erg duidelijk (helemaal niet zelfs), iemand die nog een link weet met kwalitatief betere charts? word toch maar ens tijd voor 'real' enroute charts, word mezelf alvast een kerstcadeau 2005 geven
Enroute charts https://164.214.2.62/prod...techartscur&country=ename zijn niet erg duidelijk (helemaal niet zelfs), iemand die nog een link weet met kwalitatief betere charts? word toch maar ens tijd voor 'real' enroute charts, word mezelf alvast een kerstcadeau 2005 geven

[ Voor 3% gewijzigd door ND863 op 07-01-2005 16:15 ]
Volgens mij vliegen ze zowiezo zo hoog mogelijk omdat dat de kortste weg is naar de overkant en het kortst over de grootcircel, als je natuurlijk naar newyork vliegt en je mikt op groenland dan is het niet zo erg om 10 graden lager uit te komen
Dit topic is gesloten.