[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 72 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Iemand een link naar de site van DOD of DMA enroute charts? :7 * Nd komt hopeloos op pilotshops uit ipv de homepage

Bij lhshop heb je Jeppesen en DMA charts. De laatste is aanzienlijk goedkoper. Advies iemand?

[ Voor 32% gewijzigd door ND863 op 07-01-2005 17:01 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02
Na een crossing over de atlantic zou de deviation +- 5 mijl bedragen. De accuracy index gaat vrij snel omhoog naar de 9 maar is in dat geval niet direct onprecies te noemen. Het is mandatory om voor de crossing nog via de DME @ Shannon de INS te updaten tot een accuracy index van 1. Na de crossing update je de INS met een VOR in New Foundland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:28:
Nee de vorige keer ging ik met de concorde oceaan over zonder enige vorm van correctie en kwam toen 30 mijl zuidelijker uit dan bedoeld 8)7
20-30 mijl is redelijk normaal voor een transatlantische vlucht met triple INS-mixing. :)
ND schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:52:
Iemand een link naar de site van DOD of DMA enroute charts? :7 * Nd komt hopeloos op pilotshops uit ipv de homepage

Bij lhshop heb je Jeppesen en DMA charts. De laatste is aanzienlijk goedkoper. Advies iemand?
Probeer AERAD/Thales. Worden o.a. bij Martinair gebruikt en zijn aanzienlijk minder prijzig dan Jeppesen. Ook maken ze voor je aerodromes behalve aparte velletjes voor in een map ook aparte boekjes die een stuk makkelijker zijn met updaten en in het gebruik dan die fragiele vliegpapieren vodjes in de bekende Jeppesen map. Ook hun enroute charts zijn makkelijker uitneembaar (een grote map met allemaal kleine, dubbelzijdige plastic mapjes waarin je aparte enroute charts zitten).

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

OMG! via die torrent file komt frank zijn AI gewoon binnen met 480 kB/s :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
jos_zwa schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:20:
OMG! via die torrent file komt frank zijn AI gewoon binnen met 480 kB/s :P
kuche kuche.. ik zie hier een upload van 500 kB/s O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik denk dat ik maar voor DOD/DMA/NIMA high alt kaartjes ga (3,95 per stuk). Heb nog een paar vragen.
De link die ik gaf, dat zijn dus de kaarten maar dan digitaal :P Alleen op 100% view zijn ze bar slecht af te lezen. In het echt zijn te gewoon hetzelfde formaat + duidelijkheid als die van Jeppesen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
Wat verwachten of hopen jullie nou dat er in fs 2006 komt??

Hier is mn verlanglijst

- Betere textures
- Betere ondergrond --> MS train simulator ???
- Een levende wereld, want in 2004 lijkt het wel alsof jij en de ATC het enige levende zijn, iets van rijdende auto's e.d zou meer realisme geven
- Betere ATC voice
- Realistischer geluid
- Misschien een betere engine die dit ten goede komt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mwha de engine vind ik erg goed hoor! NDB VOR ILS die perfect kloppen met de buiten wereld, een goed GPS assenstelsel dat behoorlijk klopt, vliegtuigen reageren zeer realistisch enz enz. ATC mag wel iets sneller praten want dat is gewoon bout, de interne AI die mag ook wel beetje sneller taxiëen en vacaten, er zijn heel veel patches voor textures enzo maar dorpen en steden mogen van mij wel iets voller (oja en mensen wonen niet aan de rand van een startbaan :P )

Ze mogen wel de engine iets stabieler maken zodat je niet tijdens de landing op KLAX crasht als je een 6 uurige vlucht achter de rug heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat een afgang zeg, ik ben net voor het eerst gecrashed en nog wel online op VATSIM ook. De wind schoot steeds van 26 naar 40+ knopen. De final approach ging op zich nog best wel redelijk. Het laatste stukje bleef de windsterkte hangen op ongeveer 40 knopen, maar vlak voor de touchdown werd dat weer 26 knopen en kwam ik iets hard neer. Hierdoor crashde ik en Sqauwkbox met mij. Wat een afgang zeg. :'(

Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een beter texture cache gebeuren lijkt me wel handig, elke keer als ik land hangt ie even omdat ie schijnbaar een texture oid in moet laden (ik vermoed de rookwolkjes).
Kan ik wel texture detail enz laag zetten maar dat is niet echt een oplossing (als de boel eenmaal geladen is draait het prima).

Wel grappig om gewoon lompe dingen te proberen, heb net geprobeert met de POSKY 747 op Duxfort (Engeland, 1.4km baan) te landen, 't gaat net :P al zou ik niet graag in dat vliegtuig willen zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:33:
een beter texture cache gebeuren lijkt me wel handig, elke keer als ik land hangt ie even omdat ie schijnbaar een texture oid in moet laden (ik vermoed de rookwolkjes).
Kan ik wel texture detail enz laag zetten maar dat is niet echt een oplossing (als de boel eenmaal geladen is draait het prima).

Wel grappig om gewoon lompe dingen te proberen, heb net geprobeert met de POSKY 747 op Duxfort (Engeland, 1.4km baan) te landen, 't gaat net :P al zou ik niet graag in dat vliegtuig willen zitten :X
Blazer doelt op het opvangen van windshears, niet over het blijven hangen van FS. Hoe je daar bij komt weet ik ook even niet 8)7.

EDIT: Voor het geval je doelt op de "wat kan er beter in FS2006" post: Quote voortaan even. Overigens vind ik een betere "texture cache" maar een vreemde "feature". Jij bent de enige die last heeft van dit probleem voor zover ik weet. Het probleem zal dan ook bij je eigen PC liggen :).
Blazer schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:05:
Wat een afgang zeg, ik ben net voor het eerst gecrashed en nog wel online op VATSIM ook. De wind schoot steeds van 26 naar 40+ knopen. De final approach ging op zich nog best wel redelijk. Het laatste stukje bleef de windsterkte hangen op ongeveer 40 knopen, maar vlak voor de touchdown werd dat weer 26 knopen en kwam ik iets hard neer. Hierdoor crashde ik en Sqauwkbox met mij. Wat een afgang zeg. :'(

Heeft iemand tips om dit te voorkomen?
Op een hogere snelheid vliegen, in dit geval had ik bijvoorbeeld gekozen voor een snelheid van VREF + 5 (standaard) + 14 (verschil tussen 26 en 40 knopen). Een hogere snelheid in dit soort situaties is sowieso beter. Flaps 30 ipv 40 (3 ipv FULL) = beter :).

[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 07-01-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
1/2 x wind + volledige gust igv wind boven 10 knopen met als max VREF + 20 voor 737 .
In dit geval dus 13 + 14 = 27. Dit wordt dus VREF + 20

Uitgaande van wind recht op de baan, 26 knots gusting 40

[ Voor 19% gewijzigd door Floppie op 07-01-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

DutchCommando schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:46:
[...]

Blazer doelt op het opvangen van windshears, niet over het blijven hangen van FS. Hoe je daar bij komt weet ik ook even niet 8)7.

EDIT: Voor het geval je doelt op de "wat kan er beter in FS2006" post: Quote voortaan even. Overigens vind ik een betere "texture cache" maar een vreemde "feature". Jij bent de enige die last heeft van dit probleem voor zover ik weet. Het probleem zal dan ook bij je eigen PC liggen :).

[...]
Ik heb hier anders ook last van, maar enkel in de buitenview. Direct bij touchdown blijft 'ie even hangen om textures oid in te laden en daarna loopt het allemaal weer goed.

[ Voor 4% gewijzigd door bennierex op 08-01-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Zelf geen last van, speccies: http://www.tweakers.net/gallery/18401/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
DutchCommando en rellehenk, bedankt voor de tips. Het klink eigenlijk heel logisch en ik heb het volgens mij al eens ergens gelezen ook, dom dat ik het zelf niet bedacht heb. |:(

Ik heb net een keer of tien geoefend met dezelfde weersomstandigheden als gisteren. Dankzij jullie tips ben ik geen een keer gecrashed.

Ik vloog gisteren btw met een PMDG 738 (BBJ2) en de wind was 230 @ 26 gusting 40. De landingsbaan was 22 op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gauges zijn bij PMDG zwart, en de engines runnen. Het is dus geen cold and dark start. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Avionics switch wel omgezet? Batterijen in je overhead aangezet? (avionics switch staat nog een paar pagina's terug iets over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb m al.. ik heb een andere FSUIPC geinstalleerd, de nieuwste. Een programma had een oude versie erop gezet.. Toch bedanktt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag wat betreft "Frank's AI-traffic" (SUPERMOOI!!!!!)
Er staat als je de versie 4.0 naar 4.1 upgrade je een bestandje kan draaien wat "RUN" heet...
Dat is om evt. veranderingen te wissen......
Maar staat die in je "centrale" FS9 folder want daar heb ik er wel een gezien maar ik ben er niet zeker van voordat ik iets verkeerds wis ofzo.

Hoe dan ook wat een fantastisch stuk software is hier gemaakt door de betreffende mensen!!!

FANTASTISCH!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Dankzij Dutchcommando de RFP747 naar V2 ge-update. Alleen lekker hoor, beveiliging erin dat die alleen RFP aircrafts doet :r Kan ik wéér gaan klooien met *.cfg's :(

Dutchcommando,advice on RFP panel & Posky model + Posky's FDE of RFP panel & Posky model + RFP FDE? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
ND schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:18:
Dankzij Dutchcommando de RFP747 naar V2 ge-update. Alleen lekker hoor, beveiliging erin dat die alleen RFP aircrafts doet :r Kan ik wéér gaan klooien met *.cfg's :(

Dutchcommando,advice on RFP panel & Posky model + Posky's FDE of RFP panel & Posky model + RFP FDE? :>
Ergens op deze pagina :) http://forums.avsim.net/d...385&mesg_id=130385&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

[rml][ Luchtvaart] Het monster is hier[/rml] :)

[ Voor 88% gewijzigd door Tsuru op 09-01-2005 07:06 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wat ik nou toch tegenkom - screenshots van de nieuwe Tristar van Erick Cantu!

Afbeeldingslocatie: http://www.eastern-va.com/review/fleet/tristar2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eastern-va.com/review/fleet/tristar3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eastern-va.com/review/fleet/tristar4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eastern-va.com/review/fleet/tristar5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eastern-va.com/review/fleet/tristar6.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Bedankt! Ga het zo proberen.

Nog iets, met V2 kreeg ik bij de RFP kisten de beveiligings check "is this aircraft RFP742?", en dat was die dus wel. Bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:00:
[...]

Bedankt! Ga het zo proberen.

Nog iets, met V2 kreeg ik bij de RFP kisten de beveiligings check "is this aircraft RFP742?", en dat was die dus wel. Bekend iets?
Geen last van, maar ik gebruik dan ook de verschillende loaders niet. Ik heb de weight-balance table zo aangepast dat ik het totale payload plaatje in FS2004 zelf kan veranderen zonder dat het CoG al te veel verandert ... wel zo makkelijk, maar eigenlijk alleen echt bruikbaar als je puur cargo vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsuru schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:24:
Wat ik nou toch tegenkom - screenshots van de nieuwe Tristar van Erick Cantu!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:9
ooh, me like! :9

eindelijk een goede Tristar voor FS! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Tsuru schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:26:
[...]
Geen last van, maar ik gebruik dan ook de verschillende loaders niet. Ik heb de weight-balance table zo aangepast dat ik het totale payload plaatje in FS2004 zelf kan veranderen zonder dat het CoG al te veel verandert ... wel zo makkelijk, maar eigenlijk alleen echt bruikbaar als je puur cargo vliegt.
Wat heeft CoG te maken met de continue groene message balk bovenin? Het gaat trouwens om de message "<aircraft title> - Ready for Pushback V2?" Best wel irritant balkje.
Oplossing: Options > general settings > text display op continues zetten.

Wat heeft de RFP FDE toch verschrikkelijk veel rolweerstand :( Moet 70% gassen om hem van zn plek af te krijgen en 50% om em rechtdoorrollend te houden. Misschien maar weer terug naar V1...overigens wel een eitje om em over zn max landing weight op 18R via V1 te vacaten, en dat zonder maximum braking

[ Voor 35% gewijzigd door ND863 op 09-01-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:23:
[...]

Wat heeft CoG te maken met de continue groene message balk bovenin? Het gaat trouwens om de message "<aircraft title> - Ready for Pushback V2?" Best wel irritant balkje.
Oplossing: Options > general settings > text display op continues zetten.

Wat heeft de RFP FDE toch verschrikkelijk veel rolweerstand :( Moet 70% gassen om hem van zn plek af te krijgen en 50% om em rechtdoorrollend te houden. Misschien maar weer terug naar V1...overigens wel een eitje om em over zn max landing weight op 18R via V1 te vacaten, en dat zonder maximum braking
Een andere, veelgehoorde klacht is het niet kunnen gebruiken van je loadeditors met een Posky merge. Dàt heeft de CoG met jouw probleem te maken. :* Dat je dat nog niet had ontdekt?

70% is trouwens wel èrg veel... op hoeveel EPR zit je dan? Zelfs op MTOW heb ik niet meer dan 1.08 nodig om hem in beweging te krijgen, het enige dat wel raar is is dat hij niet op idle thrust kan taxiën, maar verder... :?

Er is een update waar zoiets mee gefixt werd... ff zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsuru op 09-01-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Load editors - RFP/Posky merge --> snap ik
Load editors - CoG/Posky merge --> snap ik
RFP origineel - irritante message --> irritant
CoG - irritante message --> :?
Anyhow, de message is al opgelost.

Gebruik jij ook Sec.Generation V2 (en niet V1)? Dat je maar +/- 1.08 EPR nodig hebt om hem in beweging te krijgen had ik namelijk wel in V1...

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 09-01-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:28:
Load editors - RFP/Posky merge --> snap ik
Load editors - CoG/Posky merge --> snap ik
RFP origineel - irritante message --> irritant
CoG - irritante message --> :?
Anyhow, de message is al opgelost.

Gebruik jij ook Sec.Generation V2 (en niet V1)? Dat je maar +/- 1.08 EPR nodig hebt om hem in beweging te krijgen had ik namelijk wel in V1...
RFP V2 hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had er beter bij kunnen zetten: 'KLM verslagen door de concurrentie :p'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Doet KLM de afhandeling van China Airlines op het vliegveld van Bangkok?? Wel bizar trouwens. Zo'n towtruck kan normaalgesproken best een stootje hebben!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of deze al een keer voorbij gekomen is, maar dit ziet er toch wel erg vet uit! :9

Afbeeldingslocatie: http://simsoftworkshop.com/uploads/photos/82.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Als je daarvoor vergeet een NOTAM uit te geven ben je ook wel een klojo ook imho |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Laatst online: 07-03 21:17
heeft er iemand ervaring met een AVEX show?

Ik kwam m tegen op http://www.avex2005.com/

Dit jaar in februari in Sharm, Egypte, ik heb een behoorlijke Egypte ervaring dus dit lijkt me wel leuk om evt ook te doen, ik zie alleen dat je op uitnodiging als visitor mag komen maar iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb Frank zijn ai full geinstalleerd en mijn traffic.bgl is nu 81,8 MB. Klopt dat een beetje? volgens mij was is met die versie daarvoor niet veel kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
jos_zwa schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:28:
ik heb Frank zijn ai full geinstalleerd en mijn traffic.bgl is nu 81,8 MB. Klopt dat een beetje? volgens mij was is met die versie daarvoor niet veel kleiner
Daarvoor had je geen bestand met de naam "traffic.bgl".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

DutchCommando schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:51:
[...]

Daarvoor had je geen bestand met de naam "traffic.bgl".
ik wel. ook daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:15:
[...]

Doet KLM de afhandeling van China Airlines op het vliegveld van Bangkok?? Wel bizar trouwens. Zo'n towtruck kan normaalgesproken best een stootje hebben!
Daarvoor kan je hier terecht: Het Luchtvaart Topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft iedereen die ook maar enige vorm van eigen ai toevoegd aan FS! Enige variatie kan zijn dat er na traffic en voor .bgl nog extra info staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Waarom gaat de autoland functie niet aan? (737pdmg):

- ik kom aan ri landingsbaan, keurig uitgelijnd
- beide nav radio's op ILS freq
- speed 180, 5gr flaps
- autospoilers ge-armed
- FMC init had ik al 134/30 gekozen
- apr button geeft g/s in display
- langzaam aan naar flaps 30 en naar vref+5 (139 dus)
- dan druk ik op cmd B, de 2e autopilot
- er komt niet in het wit "flare" te staan en dat doet ie ook niet

kist blijft de g/s volgen, ik krijg dan op een gegeven moment de waarschuwing "glidepath", ik disengage dan wel de A/P en flare op de hand maar t moet toch ook autom kunnen, wat vergeet ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Dunno maar bij de 742 moet je voor 1200ft AGL al AP B activeren (met nav mode op LAND) voor een autoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Weet iemand wat de maximale indicatie is voor engine vibration? (dus vanaf 0.0 tot hoever loopt deze schaal?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kwam versie 4.0 op 78.4MB en de nieuwe versie op (afgerond) 80 MB. ;)
jos_zwa schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:07:
Weet iemand wat de maximale indicatie is voor engine vibration? (dus vanaf 0.0 tot hoever loopt deze schaal?)
Jeetje Noof, nu al aan je presentatie begonnen? :P

5.

5 wat?

Tsja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LevelD sim heeft de operations manual gereleasd voor de 767 ! :P
Wel onder voorbehoud uiteraard :7

http://www.leveldsim.com/sevensix_downloads.asp

stampen maar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:08:
LevelD sim heeft de operations manual gereleasd voor de 767 ! :P
Wel onder voorbehoud uiteraard :7

http://www.leveldsim.com/sevensix_downloads.asp

stampen maar :o
Dan kan de release van de kist niet lang meer duren!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
nee pcies. maar eerlijk gezegd werd dat ook wel tijd.

overigens vind ik dat deze manual als ik er zo ff vlot doorheen blader dat hij veel weg heeft van de pmdg 737ng met hier en daar wat dingen die anders zijn. maar ik kan er naast zitten, t was dan ook een vlugge bladerronde :)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 02:00:
nee pcies. maar eerlijk gezegd werd dat ook wel tijd.

overigens vind ik dat deze manual als ik er zo ff vlot doorheen blader dat hij veel weg heeft van de pmdg 737ng met hier en daar wat dingen die anders zijn. maar ik kan er naast zitten, t was dan ook een vlugge bladerronde :)
het blijft een Boeing he. Wat ik me nog kan herinneren van de vorige PIC 767 was dat hij in grote lijnen lijkt op de PMDG 737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
is alleen maar beter :) ik ben niet zo van lezen :D

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
k snap niet precies de verschillen tussen VNAV PTH en VNAV SPD.

Ik bedoel: stel ik vlieg op FL270 en ik moet naar 8000 dan is daar een bepaald path voor. Dat kan ie dan toch gewoon volgen en de snelhied van de kist kan mbv de throttles geregeld worden.

Tenzij natuurlijk het path zo steep is dat zelfs met de throttles dicht de snelheid te groot wordt maar in dat geval krijg je toch wel de melding drag required.

Dus waarom dan nog de VNAV spd? (dit is toch wel de ias spd en niet de Vspeed maar goed, vraag blijft t zelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
· VNAV SPD – The AFDS maintains the FMC speed displayed on the
airspeed indicator and/or the CDU CLIMB or DESCENT pages
· VNAV PTH – The AFDS maintains FMC altitude or descent path
with pitch commands.

Descent –
· VNAV SPD descent
- Autothrottle holds idle
- AFDS holds FMC target speed.
· VNAV PTH descent
- Autothrottle holds idle but can command FMC SPD mode if ground
speed becomes too low to maintain FMC vertical path
- AFDS tracks FMC descent path.

[ Voor 40% gewijzigd door Floppie op 11-01-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

VNAV SPD > Throttles gaan helemaal naar idle en de A/P houdt met de trim de airspeed vast.

VNAV PTH > Ideaal glijpad volgen vanaf TOD... throttles gaan meestal ook helemaal naar idle, maar hier wordt zowel een bepaalde airspeed vasgehouden als een glide path, dus vaak toch niet helemaal. Dat kan soms de "DRAG REQD" melding opleveren als je echt exact op de berekende TOD bent gaan dalen en onverwacht veel rugwind hebt ofzo. :)

Overigens is het bij een echte motor verstandig om eerst heel voorzichtig de throttles naar idle te brengen als je net 12 uur onderweg bent geweest. Dit met het oog op slijtage en een omgekeerde warmteschok voor de turbines (Je EGT daalt 200 graden in een paar seconden als je de A/T in een keer op VNAV SPD of zelfs LVL CHG mept... en das niet zo goed voor je dure motoren :P )

edit: zo dan :P

[ Voor 198% gewijzigd door Tsuru op 11-01-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Je had het zo mooi in het Nederlands samengevat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
zie dat er nog een reactie is, eerst ga k deze lezen, sorry voor deze (overbodige) post

[ Voor 91% gewijzigd door Joppnl op 11-01-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik weet trouwens een truukje voor het "DRAG REQUIRED", heel vaak is het zo dat hij het niet haalt omdat hij bv op fl100 nog moet slowen naar 250 kts. Dus als je bij DES page nou instelt de snelheid op 250 kts daalsnelheid, dan slowt hij eerst naar 250 en gaat dan pas dalen bij TOD, werkt iets beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Megamind schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:06:
Ik weet trouwens een truukje voor het "DRAG REQUIRED", heel vaak is het zo dat hij het niet haalt omdat hij bv op fl100 nog moet slowen naar 250 kts. Dus als je bij DES page nou instelt de snelheid op 250 kts daalsnelheid, dan slowt hij eerst naar 250 en gaat dan pas dalen bij TOD, werkt iets beter :)
Maar dan ben je wel langer onderweg :)

Ik daal altijd gewoon met kruissnelheid, niks idle of wat dan ook... gewoon duwen en langzaam de throttles terugbrengen naar 1.2 EPR en ze daar laten. De snelheid kun je laten oplopen tot Mmo/Vmo - 10KIAS ofzo, en het allemaal gewoon zo plannen dat je wat extra mijlen over hebt om op FL100 de snelheid eruit te halen. Een Airbus MCDU doet dit allemaal automagisch voor je, maar een Boeing FMC heeft hier voor zover ik weet geen voorziening voor (en de 747-200 zeker niet :P ). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
ahaaa, t begint me iets duidelijker te worden.

Toch:

quote: "VNAV PTH > Ideaal glijpad volgen vanaf TOD.."

- Wat maakt een glijpad een "ideaal" glijpad en waarin verschilt dat met VNAV SPD
- waarom zie ik in het display dat de FMC tijdens de daling wisselt van VNAV PTH nr SPD en omgekeerd?

(1 gek kan meer vragen dan 101 wijzen kunnen beantwoorden.... ;) )

(maar t gaat goed hier, thnx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Jopp schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:13:
ahaaa, t begint me iets duidelijker te worden.

Toch:

quote: "VNAV PTH > Ideaal glijpad volgen vanaf TOD.."

- Wat maakt een glijpad een "ideaal" glijpad en waarin verschilt dat met VNAV SPD
- waarom zie ik in het display dat de FMC tijdens de daling wisselt van VNAV PTH nr SPD en omgekeerd?

(1 gek kan meer vragen dan 101 wijzen kunnen beantwoorden.... ;) )

(maar t gaat goed hier, thnx)
Een toestel volgt een ideaal glijpad als je 0% vermogen nodig hebt, geen spoilers en toch op snelheid blijft, eventueel nog aangepast met altitude contraints van bepaalde transitions en STARs. De spoilerhandle wordt niet voor niets in deze fase de "lever of shame" genoemd: als je hem nodig hebt, heb je iets fout gedaan :P

Van het tweede staat me trouwens niets bij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
ok, k ga nog een keer de route doen en dan kijken of en hoe en wanneer de FMC automatisch omschakelt van pth nr spd, er gebeurt ook zo veel tijdens een vlucht. (zeker als t 1 van je eerste is...)

Nog iets vreemds:

ik vlieg op FL270, spd .771, krijg van ATC opdracht om ipv bocht links (planning FMC) wegens traffic op hdg 354 te vliegen. Heading op 354, hdg knop a/p ipv lnav, toestel gaat bewegen naar...hdg 351. Een paar andere hdg's geprobeerd maar er blijft een afwijking in zitten van een aantal graden, da's toch raar? 8)7

Ook al is er zijwind dan moet ie toch in ieder geval op de aangegeven hdg gaan vliegen, dat je door de zijwind ergens anders uitkomt is weer een ander verhaal.

Ik vergelijk dan trouwens de hdg die ik instel op het a/p gedeelte met de aangegeven heading op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
De HDG is een heading die je gaat sturen op je magnetisch kompas, dat de wind er tegenaan blaast daar heeft die 737 niks aan die stuurt gewoon je ingestelde koers. Als je dus een crosswind hebt dan zal je zien dat je voorliggende koers (welke kant je vliegtuig op wijst) anders is als de koers die je beweegt over de grond.

Bij de FMC is het anders dat is een track over de grond die die volgt en berekent dan zelf welke koers hij moet sturen, rekening gehouden met wind, om toch over het lijntje te vliegen :)

Als een ATC vraagt om 300 dan stuur je dus gewoon 300, en als de ATCer het niet bevalt dan zal die snel genoeg een nieuwe HDG opgeven...

Ik geloof dat de airbus wel windcorrecties toe past op de hdg bug

[ Voor 35% gewijzigd door Megamind op 12-01-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Bij Airbusjes ook niet, ATC wil ook nog weleens een vector meegeven waarbij er rekening is gehouden met de wind. (bv heading 220 to intercept LOC 18R ipv heading 210 bv in verband met crosswind vanuit het westen) Overigens hebben de bussen wel een diamantje op de ND die je track aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
ND schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:37:
Overigens hebben de bussen wel een diamantje op de ND die je track aangeeft.
Hieruit maak ik op dat de 737NG zoiets niet heeft? Wat geeft het driehoekje boven in de ND van de PMDG 737NG dan aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Joni schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:57:
[...]

Hieruit maak ik op dat de 737NG zoiets niet heeft? Wat geeft het driehoekje boven in de ND van de PMDG 737NG dan aan? :)
Ik zei niet dat de NG het niet had. Ik wist het niet zeker, dan ga ik er ook niet bijzetten dat de NG het wel/niet heef :z Overigens, was het niet een wit streepje die de track aangeeft? of dat was weer bij een andere kist 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je gratis een mooie A380 downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
ND schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:33:
[...]

Ik zei niet dat de NG het niet had. Ik wist het niet zeker, dan ga ik er ook niet bijzetten dat de NG het wel/niet heef :z Overigens, was het niet een wit streepje die de track aangeeft? of dat was weer bij een andere kist 8)7
Daarom vroeg ik het ook. ;) En een streepje zou ook kunnen, hoewel ik er vrij zeker van ben dat het een driehoekje is net zoals hier.

Maar wat voor symbooltje het ook is, het geeft dus wel de track aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
@joni: in jouw voorbeeld (driehoekje is net zoals <hier>), het plaatje:

de heading staat ingesteld op zo'n 66 graden. Het witte driehoekje staat op de 63 graden.

Toch heb je wind van links (296gr/36knopen). Hoe kan je dan volgens het witte 3-hoekje links van je hdg koers uitkomen als je ook wind van links hebt? Drift naar rechts is dan toch waarschijnlijker?

Overigens wist ik dat niet van dat 3-hoekje, zal er tijdens m'n volgende vlucht op letten, wel knap dat ie dat zo berekent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weer eens een paar piccies. Lang geleden dat ik hier pics poste, maar bij deze. Korte vlucht gedaan van LFPG naar LFMN.

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ellenrogier.tweakdsl.nl/fs/lfpg/LFPGLFMN27.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Heb mn DOD charts binnen (op 4 na), een super korte review DOD vs Jeppesen.

Wat me meteen opvalt is dat het papier dikker is dan die van Jeppesen. Iets dunner dan dat van een normale autowegkaart. Minder scheurbaar dus als die van Jeppesen, maar ik vind juist die van Jeppesen makkelijker in de omgang. Als je de kaart bijvoorbeeld open hebt en je wilt je onder je kaart ff iets schrijven o.i.d. dan kun je bij de Jeppesen, door zn dunheid, even snel een hoekje wegschuiven. Met de DOD kaarten kun je ze beter helemaal oppakken. De Jeppesen kun je wat makkelijker dubbelslaan dan de DOD charts. Aan de andere kant, als je dat ding 20x in 2 minuten open en dicht vouwt dan wil de Jeppesen nogal scheur gevoelig zijn, daar waar de vouwrandjes zijn.

De kaarten zelf, DOD vind ik zelf wat overzichtelijker, maar bij de Jeppesen kaart is de geografie velen malen beter. (op de DOD charts zit je te pleuris te zoeken waar land en zee is) Minpuntje van de DOD kaarten is dat de exacte lokatie van fixes en vooral navigatie bakens beduidend slechter leesbaarder zijn dan die van Jeppesen. DOD gebruikt kleinere lettertypes dan Jeppesen. VOR bakens (DOD) vind ik wat minder opvallen doordat de bijbehorende tekst niet zo snel naar voren komt. (het vakje met de freq, naam en lokatie is een stuk kleiner)

Dan de prijs, voor kaarten van DOD betaal je €3,40 per stuk en voor Jeppesen betaal je €8,95 per kaart. (LHS prijzen Incl) Voor de helft van de prijs van Jeppesen heb je ook Europa compleet maar dan met DOD charts. Je kan dus voor hetzelfde geld meer kaarten van DOD halen, en dus meer dan alleen Europa. Kwalitatief zijn de DOD beter door hun papierdikte. Qua gebruiksgemak en het daadwerkelijk gebruiken vind ik, ondanks dat in het algemeen de Jeppesen iets minder overzichtelijk is, de Jeppesen beter. Of je dat de prijs waard vind hangt van je eisen af. Wil je stevige kaarten voor een super goede prijs dan zijn de kaarten van DOD prima geschikt voor je. Voor betere aflezing en meer gebruiksgemak ben je het beste af bij Jeppesen.

Hoe dan ook, met beide kaarten kun je je positie bepalen en je route aflezen. Ontevreden zul je waarschijnlijk niet zijn met 1 van deze 2 kaarten. Speelt geld een rol, kies dan voor DoD.

EDIT:
Oeh mooie kist :9~ Departure plaatje is supermooi!

[ Voor 3% gewijzigd door ND863 op 12-01-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jopp schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:00:
@joni: in jouw voorbeeld (driehoekje is net zoals <hier>), het plaatje:

de heading staat ingesteld op zo'n 66 graden. Het witte driehoekje staat op de 63 graden.

Toch heb je wind van links (296gr/36knopen). Hoe kan je dan volgens het witte 3-hoekje links van je hdg koers uitkomen als je ook wind van links hebt? Drift naar rechts is dan toch waarschijnlijker?

Overigens wist ik dat niet van dat 3-hoekje, zal er tijdens m'n volgende vlucht op letten, wel knap dat ie dat zo berekent!
Dan klopt het toch, de voorliggende koers is 66 graden en de te sturen is 63 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Megamind schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:55:
[...]

Dan klopt het toch, de voorliggende koers is 66 graden en de te sturen is 63 :)
aaaahaaaah, ik dacht dat dat witte 3hoekje was waar je uit zou komen met de geselecteerde hdg en wind maar 't is dus andersom: als je op de hdg wilt uitkomen dan moet je de waarde van het witte 3-hoekje aanhouden. DUIDELIJK, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:38:
Waar kan je gratis een mooie A380 downloaden?
je hebt geluk, een paar dagen terug heeft Robert Versluys een A380 gereleased. Te downloaden van bijvoorbeeld http://www.avsim.com. Zie hier voor wat plaatjes: http://forums.avsim.net/d...562&mesg_id=181562&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Owja om nog wat toe te voegen aan mn review:
Ik ga ens met de 742F naar Stockholm vliegen, altijd lekker weertje daar en kan ik mooi mn nieuwe charts gebruiken.... Met EELDE VOR maar de INS update uitgevoed (mbh de EHAM SID chart, waar EEL nog opstaat) en onderweg boven denemarken wil ik ens een leuk VORtje uitzoeken....... chart erbij, uitklappen........... waar ben ik nu........ juistem......... daarzo........... waar gaat UN873 naartoe....... aha!......... k.............ergens een VORtje uitpikken............... hmm niet zo ver weg........... goed we neemen AAL VOR........... checko, ff in NAV1 tunen.......... woei we have a signal en DME readout........... great! INSje erbij.............. 7&9 voor INS update mode, checko we hebben de lokatie nodig.................... chart erbij.......... en dan valt je smoel open van stomme verbazing: DoD charts hebben helemaal geen VOR positie op hun kaarten staan!!! :X 8)7 |:( Voel je je dan ff genaaid zeg. Anders ik wel. Nouja toen maar de vlucht verder gedaan met een Jeppesen chart uit 2001 die ik toevallig van dat gebied nog had liggen. Lat & Long posities van Fixes etc staan er wél op, en bij sommigen bakens staat wel een Lat & Long bij, maar dan juist weer geen frequency van dat baken 8)7

Edit:
EHAM-ESSA, met dank aan de Dutchvacc/Euroute Flight Progress Card System, hoef ik de route niet meer in FSBuild te ontplooien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa10.jpg

Kl*te rudder van MSFS, of je hebt geen autorudder/anti-yaw 'of je hebt geen manual rudder control. *zucht*
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/fs/ehamessa11.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door ND863 op 12-01-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Weet je meteen waar je bij Jeppesen dat extra geld voor betaalt hehe :7

Kleine tip: De yaw damper van FS zuigt nu eenmaal kameleballen, dat was al bekend. Wat je kunt doen is je gewoon aanleren de yaw damper uit te laten bij je departure, samen met het intrekken van je landing gear aan te zetten, en weer uit als je op final zit, net als in de oude 707 die IRL ook zo'n fijn systeem had/heeft. Werkt als een tiet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:38:
[...]

je hebt geluk, een paar dagen terug heeft Robert Versluys een A380 gereleased. Te downloaden van bijvoorbeeld http://www.avsim.com. Zie hier voor wat plaatjes: http://forums.avsim.net/d...562&mesg_id=181562&page=3
Waar precies vind ik het bestand? Ik ben reeds geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Tsuru schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:49:
Weet je meteen waar je bij Jeppesen dat extra geld voor betaalt hehe :7

Kleine tip: De yaw damper van FS zuigt nu eenmaal kameleballen, dat was al bekend. Wat je kunt doen is je gewoon aanleren de yaw damper uit te laten bij je departure, samen met het intrekken van je landing gear aan te zetten, en weer uit als je op final zit, net als in de oude 707 die IRL ook zo'n fijn systeem had/heeft. Werkt als een tiet. ;)
Ja meer inktgeld indd 8)7

Kzal ens ff checken met de yaw demper switches. Kan me herinneren dat met V1 + Posky geen effect had namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:59:
[...]
Waar precies vind ik het bestand? Ik ben reeds geregistreerd.
mwoah, klein beetje moeite doen kan geen kwaad :O Hint: zoek in de 'file library' op "Robert Versluys"

:P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:04:
[...]

Ja meer inktgeld indd 8)7

Kzal ens ff checken met de yaw demper switches. Kan me herinneren dat met V1 + Posky geen effect had namelijk.
Met de RFP V2 werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:16:
[...]

mwoah, klein beetje moeite doen kan geen kwaad :O Hint: zoek in de 'file library' op "Robert Versluys" :P
Ok, had ik gedaan, maar ik wist niet dat er bij de resultaten meerdere pagina's waren. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
Ik heb even een dringende vraag:

Ik heb flightsim2004 ingesteld op realtime.. en als ik dan ergens in amerika start dan klopt idd de tijd ja.. maar ik wil dat hij de automatische tijd van nederland pakt, dus als ik om 10 uur savonds in nederland start wil ik dat hij de precieze nederlandse tijd geeft en niet de tijd die het op dat moment in amerika is..

Da was mn vraagske ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

flugelisoke schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:24:
Ik heb even een dringende vraag:

Ik heb flightsim2004 ingesteld op realtime.. en als ik dan ergens in amerika start dan klopt idd de tijd ja.. maar ik wil dat hij de automatische tijd van nederland pakt, dus als ik om 10 uur savonds in nederland start wil ik dat hij de precieze nederlandse tijd geeft en niet de tijd die het op dat moment in amerika is..

Da was mn vraagske ;)
even je kist op schiphol zetten en dan even de tijd aan de huidige nederlandse tijd aanpassen, als je dat gedaan hebt save je de flight en zet je het vinkje "save as default" aan en dan zal ie altijd de goede tijd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop te zoeken maar kan het niet vinden, de site van Bob Scott voor de FDE's van de luchtbus. Kan iemand mij de link geven?? Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
@ ND

Ik heb zitten zoeken op de site van Jeppesen maar ik kan alleen maar kaartenpakketen vinden van 200euro en hoger, waar vind jij die chart's van +- 6 euro?
Alvast bedankt

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:12:
Ik loop te zoeken maar kan het niet vinden, de site van Bob Scott voor de FDE's van de luchtbus. Kan iemand mij de link geven?? Thx ;)
http://home.comcast.net/~gulfstream-v/index.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Happy-Amd_Freak schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:14:
@ ND

Ik heb zitten zoeken op de site van Jeppesen maar ik kan alleen maar kaartenpakketen vinden van 200euro en hoger, waar vind jij die chart's van +- 6 euro?
Alvast bedankt
www.lhshop.nl
Deze schijnt echter ook aan de prijzige kant te zijn met 8,95 per stuk, maar ik kan op Jeppesen.com geen losse kaarten vinden. Een heel setje europa bij Jeppesen (kit) kost 69,- Goedkoper als je dus deze los bij de lhshop haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan wat nieuwe screenshots van de PMDG MD-11 online: http://www.precisionmanuals.com/html/MD11/MD11gallery.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Qua systemen ziet het er allemaal wel OK uit, maar de panel graphics vind ik nou niet echt payware-waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
ND schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:23:
[...]

www.lhshop.nl
Deze schijnt echter ook aan de prijzige kant te zijn met 8,95 per stuk, maar ik kan op Jeppesen.com geen losse kaarten vinden. Een heel setje europa bij Jeppesen (kit) kost 69,- Goedkoper als je dus deze los bij de lhshop haalt.
Hardstikke bedankt, volgens mij is hun website nu alleen een beetje kapoet, 't menu wilt niet goed werken :?

't werkt nu weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 13-01-2005 15:25 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bennierex schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:31:
[...]

Qua systemen ziet het er allemaal wel OK uit, maar de panel graphics vind ik nou niet echt payware-waardig.
Kwam er nou eindelijk maar eens een grote kist uit... Kzit al tijden te wachten op de leukere kisten (767, 747 en md11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Hallo Flight simmers!

Ik ben onlangs weer begonnen met simmen.
Als kleine kiddo ben ik begonnen met FS4 tot aan FS98.
Toen dus lange tijd niets eraan gedaan en ben nu weer begonnen met fs9.
Ik las deze topic en keek echt mijn ogen uit. In de tijd van fs98 wist ik er behoorlijk wat vanaf en volgde alles. Maar nu ik dit topic lees, lijkt het alsof ik echt van een andere planeet kom!
Ik ben het meest geinteresseerd in het "grote kisten" werk, zoals de 747 en 767 en MD11.

Ondanks dat dit een zeer goede topic is, met een goede intro, ben ik toch benieuwd naar de "must have" files van fs9.
-Wat moet je hebben om bv ai vliegtuigen te importeren? En hoe zit dat precies met alles rondom AI vliegtuigen? Wat is nou precies AFCAD?
-Wat zijn de beste aircrafts in de categorie "grote kisten"?
-Zijn er programma's om aan je vliegtuigen panels toe te wijzen, of moet je dit zelf doen?
-Wat zijn de beste realistische panels met alles erop en eraan zoals een werkende boordcomputer. In de tijd van fs98 had ik een add-on pakket EFIS en zou nu graag iets soortgelijks zien?
-Wat is het beste flight planner programma?

Deze vragen hebben mij afgelopen weken menig uur op internet bezig gehouden, en ik heb door alle forums een beetje verschillende files gedownload, maar ik kan niet echt erachter komen wat nou echt de must have files zijn voor een flightsimmer die vanaf niets begint. Hoe kan het zo realistisch mogelijk worden in fs9 om met grote kisten te vliegen?
Ik zou het echt super vinden als jullie mij een eindje op weg konden helpen! bv gewoon een lijstje van files die jij het beste vindt en niet zonder zou kunnen, ook de minder voor de hand liggende dingen.

Alvast bedankt en hopelijk kan ik dan snel op jullie niveau meepraten en hulp terug geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:06
[Wat moet je hebben om bv ai vliegtuigen te importeren? En hoe zit dat precies met alles rondom AI vliegtuigen? Wat is nou precies AFCAD?
Deze weet ik wel, Als je goede AI wil moet je het pakket van The FrankO downloaden v4.1 d8 ik. de link zwerft hier over het draadje rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
paoloA schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:28:
-Wat is het beste flight planner programma?
Dat zal FSNavigator zijn, ik werk er zelf niet mee omdat ik het vet bagger vind :P maar het wordt door andere wel gebruikt omdat het zo'n beetje de enigste uitweg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een must-have imho is ActiveSky2004. Dit hulpprogramma download het actuele weer en is vele malen beter dan de standaard WX engine in FS. Je krijgt er zelfs een weerradar bij. Het is helaas wel payware ... www.hifisim.com

Al die texture resizes aan het begin van de thread zijn erg goed om de performance hoog te houden, zou ik zeker downloaden.

En verder zou ik eens rondneuzen op bv www.avsim.com. In de downloadsectie kan je oa sorteren op het aantal downloads, dat geeft wel een aardige indicatie wat goed is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Megamind schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:22:
[...]

Dat zal FSNavigator zijn, ik werk er zelf niet mee omdat ik het vet bagger vind :P maar het wordt door andere wel gebruikt omdat het zo'n beetje de enigste uitweg is :P
Beste flightplanner is gewoon Routefinder @ http://rfinder.asalink.net/free/

Doorgaans snel en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....vind ik niet helemaal. Al het verkeer uit het Zuiden van Europa komt via PESER binnen. DENUT en HELEN kan de Routefinder database schijnbaar niet goed vinden. Ik heb dit al eens doorgegeven aan die jongens van Routefinder, maar het is nog steeds niet opgelost. :'(
DutchCommando schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:41:
[...]

Beste flightplanner is gewoon Routefinder @ http://rfinder.asalink.net/free/

Doorgaans snel en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinair Niner One Zero ready for the push and start :)

You will have pushback control accessable from your overhead panel via the Ground Call button. The pushback control dialogue will enable you to select your pushback distance and the direction of the aircraft nose after the pushback. It will also include an optional interactive sequence for start-up procedure.

It's very different from slewing or using the FS puschback command.

Tero Boeing 757 f/o

:P Eindelijk eens echt push back en ondertussen de engines starten. Kom ik op LD767 forum tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:51:
....vind ik niet helemaal. Al het verkeer uit het Zuiden van Europa komt via PESER binnen. DENUT en HELEN kan de Routefinder database schijnbaar niet goed vinden. Ik heb dit al eens doorgegeven aan die jongens van Routefinder, maar het is nog steeds niet opgelost. :'(

[...]
Dat is idd een bug, maar gewoon zelf invullen dat je FROM Airport XXXX to Intersection (bijvoorbeeld HELEN) wilt kan natuurlijk ook. Bovendien vlieg ik tegenwoordig nauwelijks meer @ AMS maar meer in Azië.
rdluca schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:36:
:P Eindelijk eens echt push back en ondertussen de engines starten. Kom ik op LD767 forum tegen.
Ye, dat menu-tje staat ook op een pagina in de Operations Manual :).

[ Voor 20% gewijzigd door DutchCommando op 13-01-2005 22:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.