[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 70 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.201 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/header2.jpg
Flight Simulator 2002 en 2004 Vragen en mooiste Thumbnails Deel 70
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69
FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het een beetje verdeeld. :)
  • Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.
  • Geen offtopic gebabbel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen worden gewoon verwijderd. Bij herhaling
    volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
    waarom deze regels er zijn.----.
Wat staat ons te wachten:

Flight 1 ATR
Flight1 werkt nog steeds hard aan de ATR. Er gaan steeds meer geruchten de ronde dat de werkelijke release niet al te lang meer op zich laat wachten.
preview screenshots

DreamFleet Boeing 727
DreamFleet is ook inmiddels al weer een hele tijd bezig met de productie van de Boeing 727. Wellicht kan deze kist binnenkort ook in het rijtje zeer goede FS2004 addons.
Officiele DreamFleet B727 Pagina
DreamFleet website

PMDG 747
Na de geweldige 737NG serie van PMDG wordt er nu door PMDG gewerkt aan een heuse 747. Veel longhaul vliegers zitten met smart op deze queen of the sky te wachten.
PMDG Website
PMDG Forum

CaptainSim Boeing 707
CaptainSim werkt al een hele tijd aan de Boeing 707. Volgens de verhalen in hun forum laat de release niet al te lang meer opzich wachten.
CaptainSim 707 Website
Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.

Probeer niet groter te posten dan 512 x384 pixels, maar het mooiste is het maken van een thumbnail. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze:
    code:
    1
    2

[url=http://www.groteplaatjes.nl/grootplaatje.jpg]
    [img]http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg[/img][/url]
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
  • Het is niet erg als je foto's van echte vliegtuigen post, maar houd het beperkt.
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware vliegtuigen?

Dreamfleet 2000 (737 'oude generatie' maar met mooie FMC)
Justflight Software *nieuwe link!
Phoenix Simulation Software (PSS) (Airbus A320/A330/A340, Dash 8[])
Ariane Gmax 737
Wilco Publishing
Pilot in Command 767 (PIC) (767 alleen voor FS2002)
Lago (Tornado, F16)
Simulation Software Workshop
Precision Manuals Development Group (PMDG 737 NG, nog mooier dan Dreamfleet)
Panelshop 747-200
CaptainSim
Aeroworx

:? Waar vind ik payware scenery?

UK2000 series en London Airports
German airports (Beek/Maastricht zit in GAP4)
Simflyers - Various Airports
FlyTampa - Diverse Airports
Sim-Wings - Zuid-Europa, Canarische Eilanden, Frankrijk
PTSim - Portugal / Madeira
Lago Georenders - gedetailleerder hoogtecontouren (mooiere bergen dus)
Swedflight Pro - Zweden scenery

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
Flightdeck Solutions
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Flightsim FAQ's

FS9 (texture) tweaks
Er zijn nog wat bekende texture tweaks die je FS9 framerates beter kunnen maken, je moet dan wat settins in je fs9.cfg configuratie-file wijzigen (voor wie hem niet kan vinden, die staat in C:Documents and Settings%USERNAME%Application DataMicrosoftFS9fs9.cfg). Voor een zeer compleet overzicht met tweaks kan je hier terecht.

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? (of deze, of deze)
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
"Wil je even op MSN komen?"
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Settings om FS2002 er op zijn mooist uit te laten zien
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen. (of deze)
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
PMFlightPlanner
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner

:? On-line vliegen

Er is een speciaal topic hiervoor, [rml]Plan hier je online vluchten + IP[/rml] - probeer je afspraken daar te maken om het algemene topic (hetgeen je nu leest dus) niet te vervuilen. Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC. Om het moeilijk te maken is er nog een nieuw netwerk bij om online te vliegen; FPI.

:? AI vliegtuigen

Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
ATCBox.com - Schiphol ATC Streams, Foto's en een leuk forum
Airside TV - Diverse films en webcasts
FSTV - Flightsim related webcasts
Navigatie Hulp
Airwork.nl - Piloten Portal
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Airliners.net - Véél vliegtuigfoto's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    [Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
Disclaimer uit de FAQ.
:) Deze startpost ziet er echt vet uit!

Tegenwoordig worden er prachtige startposts gemaakt en natuurlijk mag je deze mensen een compliment geven voor hun moeite, alleen is het niet de bedoeling, zoals hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Replies met enkel "Mooie startpost :9" of in die trant worden niet meer toegestaan, omdat het simpelweg te veel worden, sommige topics krijgen eerst meer dan 25 complimentjes en daarna begint de discussie pas.
Je kunt een complimentje geven in een "gewone reply" met de offtopic tag of deze user aanspreken via ICQ/MSN of email.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo deeltje 70 is geopend :) Zal nog wat linkjes aanpassen als iemand nog suggesties heeft en met name voor "Wat staat ons te wachten:" hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik zou eens kijken welke links niet meer goed zijn. Er staan er een aantal in die dood zijn:

http://www.ai-traffic.2ya.com/
http://www.aitraffic.net/

Erz ullen er nog wel meer zijn denk ik.

En misschien de tip uit het vorige deeltje in de startpost:

http://www.microsoft.com/...nter_display_settings.asp

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 01:44:
Veel succes, tis niet zo moeilijk denk ik.....
Je hebt helemaal gelijk én je hebt helemaal niet gelijk.

Je kan inderdaad als newbie FS2004 kopen, installeren en meteen met een standaard Boeing wegvliegen en ook weer landen: damage op nul, gewoon een beetje heen en weer jassen met de joystick en hopla, klaar ben je. Helemaal niet moeilijk. Doodsimpel. Een kind kan de was doen. Maar denk niet dat je het dan gedaan hebt zoals het in het echt gaat...!

Als je het ECHT wilt doen, zo realistisch mogelijk, dan ben je toch echt wel heel wat meer tijd kwijt! En echt wel wat meer dan 1 avondje, zoals jij nu... En helemaal als je die PMDG wilt vliegen (die je wel HEEL snel 'gekocht' hebt voor een beginneling, moet ik zeggen...)!

Het is eigenlijk jammer dat je begon met de opmerking:
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:33:
Ik heb namelijk geen tijd/zin om er jaren aan te zitten voordat ik alles begrijp.
Hiermee wek je de indruk dat je ff snel alles wilt leren en of 'wij' je maar ff willen helpen. En wel snel. ;) Maar zo werkt dat niet. (Jammergenoeg... ;))

Zoals anderen al zeiden: lees eerst ALLE info die bij FS zit (pdf en ingame tutorials: internet info komt later wel) en breng alles in praktijk. Ik weet zeker dat als je dan hier terugkomt en men hier merkt dat je echt je best doet om het goed te leren, dat men je graag verder wil helpen om het beter en beter te leren. Ik zou dat maar gaan doen voordat je hier allemaal opmerkingen à la RTFM krijgt... ;) Ik vraag zelf ook HEEL VEEL (lees dit topic maar door! Oops, topic is dicht: eh... lees het VORIGE topic maar door! ;)) maar ik vraag het wel pas als ik het eerst zelf heb geprobeerd en er dan alsnog niet uitkom. Maar opmerkingen als:
...en kom amper van de grond af met de 737.
Hoe taxi je eigenlijk? Hebben ze in de echte cockpit een navigatie systeem die links/rechts zegt?
...zijn wel erg basic.

Ik vlieg nu al jaren (af en aan) met MSFS en leer nog steeds heel veel. Want inderdaad ontwikkelt zowel de luchtvaart als de simulatie ervan zich steeds maar weer door en door. En zo blijf je bezig...

Dessalniettemin alsnog van harte welkom in ons midden (en Belloo ook!) :)

EDIT
Ik heb net m'n icon met de Boeing 737 weer in ere hersteld! Is 'ie niet PRACHTIG? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 09:13:
Zo deeltje 70 is geopend :) Zal nog wat linkjes aanpassen als iemand nog suggesties heeft en met name voor "Wat staat ons te wachten:" hou ik me aanbevolen :)
Om te beginnen staat ons een Boeing 747-400 van PMDG nog te wachten. PMDG kennende moet dat weer een superkist worden.

Verder een paar kleinigheidjes nog :
De link naar de tutorial van Metzinger kun je weghalen, die tutorial is offline gehaald (voor Deel 3 moet waarschijnlijk betaald worden :( )
Daaronder staat iets over de "nieuwe" AIRAC0308 ... da's ook al ff geleden ;)
En Settings om FS2002 er op zijn mooist uit te laten zien .... ik denk dat iedereen wel in t FS9 tijdperk leeft intussen ;)

Hellogoodbye mooi gesproken. Inderdaad is er hier op het forum aardig wat kennis aanwezig, maar we gaan niet voor de tig-ste keer de basics van het vliegen in FS2004 uitleggen. Dat kun je prima zelf leren uit de lessen en de groundschool.
Basis navigatie, opstijgen, landen, ILS approaches, en een hoop termen/afkortingen uit de luchtvaart, het wordt allemaal prima uitgelegd daar.
Dat is ook je startpunt voordat je een ingewikkelde add-on als de PMDG gaat kopen.

@BEKOL Je begint zo mooi in je eerste post door te zeggen dat je een sim hebt gekocht ipv aan "spelletje". Piloten krijgen een flink zware opleiding voordat ze gaan vliegen (gelukkig maar). En zeker met een addon als de PMGD is FS9 zowat net zo ingewikkeld als een simulator waar real-life piloten in trainen. Niet gek dat je daar dan toch wel wat tijd voor moet uittrekken he. Als je daar geen zin in hebt, denk ik dat je inderdaad je geld aan de verkeerde software hebt uitgegeven. Maar als je doorzet en een jaartje flink leest/leert/probeert zul je merken dat je in een jaar een gigantische kennis hebt opgebouwd. En dan je eerste vlucht online op VATSIM met begeleiding van ATC (verkeersleiding) ... dat geeft echt een kick als dat dan helemaal soepel loopt.

[ Voor 83% gewijzigd door Sleepie op 17-08-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo aantal aanpassingen gedaan.. meer opmerkingen en nieuwe links zijn welkom. Ik zal zorgen dat de startpost in de loop van dit topic nog wat verder wordt uitgebreid en links die weinig toevoegen aan het geheel verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de replies (hellogoodbye en Sleepie).

Sorry als ik de verkeerde indruk heb gewekt, dat ik een luie donder ben. Ik wil zeker wel gaan leren en oefenen, maar het is niet de bedoeling dat ik jaren bezig ben om omhoog te komen en ook weer terug te komen op de grond.

Ik kan er gewoon niet tegen als ik geen progressie zie......hoop dat jullie het begrijpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat ik ook nog met regelmaat doe: pak een cessna op Rotterdam Airport en ga gewoon short circuits draaien. Takeoff, rondje vliegen en weer landen. Hoe vaker je dat doet des te beter begin je de werking van het toestel te snappen. Spelen met flaps, roer ed. heeft mij veel geholpen te begrijpen wat voor effecten dat op het toestel heeft omdat het allemaal vrij soepel gaat in een klein toestel.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk thanks man!

Alleen ik vind een cessna persoonlijk wat klein :P Zo'n grote metalen vogel doet me meer, jou niet? :D

Ik heb vanacht als een gek de 737 manuals doorgelezen en zit me nu in de sid en star dingen te verdiepen.

Bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 11:09:
Iedereen bedankt voor de replies (hellogoodbye en Sleepie).

Sorry als ik de verkeerde indruk heb gewekt, dat ik een luie donder ben. Ik wil zeker wel gaan leren en oefenen, maar het is niet de bedoeling dat ik jaren bezig ben om omhoog te komen en ook weer terug te komen op de grond.

Ik kan er gewoon niet tegen als ik geen progressie zie......hoop dat jullie het begrijpen .
Je hoeft ook geen jaren bezig te zijn hoor. Ik kwam hier anderhalf jaar geleden ook als aardige n00b binnengewandeld.
Begin eens met de lessen gewoon. Het begint misschien ietwat saai, maar de progressie gaat aardig vlot in het begin. Elke les leer je weer wat bij, niet alleen vliegtechnisch, maar (als je de moeite neemt om de groundschool te lezen) ook wat theorie die je later goed kutn gebruiken.

Voor je het weet ben je anderhalf jaar verder en vlieg je op VATSIM ".....after SPL direct 5 miles north abeam WP" voor een zachte landing op runway 27 van Schiphol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 11:34:
Bolk thanks man!

Alleen ik vind een cessna persoonlijk wat klein :P Zo'n grote metalen vogel doet me meer, jou niet? :D

Ik heb vanacht als een gek de 737 manuals doorgelezen en zit me nu in de sid en star dingen te verdiepen.

Bedankt iedereen
Ik zou me toch echt eerst in wat kleiner spul verdiepen als ik jou was. Want als je de basics die Bolk opnoemt (effect van flaps etc.) niet weet dan kom je met zo'n 737 ook nergens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ok Sleepie, ik zal het onthouden. _/-\o_

Maar die FMC snap ik denk ik wel hoor. WP 360/5????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 12:31:
Oh ok Sleepie, ik zal het onthouden. _/-\o_

Maar die FMC snap ik denk ik wel hoor. WP 360/5????
Goed zo. Flink aan het lezen geweest dus :)
Maar ook al is de tutorial van de PMDG nog zo goed, ik ben het met bovenstaande posters eens dat je de basis een beetje overslaat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ja tuurlijk hebben jullie gelijk. Jullie zijn tenslotte de diehards hier :)

Ik heb net 3 kwartier rondgehangen in een cessna en dat ging best goed. Ik kan een stabiele klim uitvoeren en nette bochtjes nemen. Het nemen van de downwind en base legs (zeg ik het zo goed?) gaat ook wel goed, alleen ik kan moeilijk de breedte van het veld inschatten.

Stiekem verlang ik nu weer naar die grote vogel (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik de PMDG aardig onder de knie krijg, heb ik voor mezelf een soort checklist gemaakt met ALLES er op wat ik MOET doen: alle knopjes en zo die een keertje gebruikt MOETEN worden staan er op. Dus dingen die ik alleen maar moet checken (die toch altijd goed staan... ;)) heb ik er uit gelaten. Het is dus geen bruikbare ECHTE checklist: er staan ook dingen op die normaal niet op een checklist staan (bij de take off en landing) maaar ik ben ook niet zover gegaan alles wat ik in de FMC moet zetten op de lijst te zetten (dat weet ik wel en dat wijst zich ook grotendeels vanzelf). In ieder geval kan ik met deze lijst een complete vlucht maken zonder iets te vergeten. En dan ook nog zoals het hoort ook.

Tenminste, dat denk ik...

Misschien zie ik iets over het hoofd of staat er complete onzin op. Ook weet ik niet zeker of de volgrode van sommige dingen wel okay is (vooral bij het opstaren en de shutdown). Dus... laat ik jullie ff m'n lijst zien! :) Het is nogal lang, vrees ik, maar ik hoop dat niemand dat erg vind. En uiteindelijk hebben andere PMDG 737 wannabee pilots er ook ngo wat aan... ;)

Komt 'ie (weet iemand overigens hoe je tabs kunt invoegen in een post...?):

PMDG BOEING 737NG CHECKLIST

ACCEPTANCE CHECK
DOORS : OPEN
BATTERY : ON
GROUND POWER : ON
APU START : START
APU GENERATOR : ON
APU BLEED AIR : ON
GROUND POWER : OFF

COCKPIT PREPARATION
YAW DAMPER : ON
FUEL PUMPS (FOR TANKS CONTAINING FUEL) : ON
CABIN/UTIL POWER : ON
IFE/PASS SEAT POWER : ON
EMERGENCY EXIT LIGHTS : ARMED (GUARD DOWN)
PASSENGER SIGNS : ON
WINDOW HEAT : ON
SYSTEM A HYDRAULIC PUMPS : ON
SYSTEM B HYDRAULIC PUMPS : ON
FLIGHT ALTITUDE INDICATOR OVERHEAD: SET
LANDING ALTITUDE OVERHEAD: SET
POSITION LIGHT : ON
LOGO LIGHT : ON
RECIRCULATION FAN : AUTO
AIR CONDITIONING PACKS : AUTO
ISOLATION VALVE : OPEN
ENGINE BLEED AIR : ON
FLIGHT PATH VECTOR : ON
COURSE : SET
FLIGHT DIRECTOR : ON
HEADING : SET TO RUNWAY HEADING
ALTITUDE : SET TO TAKEOFF CLIMB CLEARANCE
AUTOBRAKE : RTO
RADIOS : TUNED AS REQUIRED
TRANSPONDER : CODE ENTERED
FMC : SET
MCP : SET V2+20 ON MCP
DOORS : CLOSED

PUSHBACK AND START
PUSHBACK
AIR CONDITIONING PACKS : OFF
ANTI-COLLISION LIGHT : ON
#2 ENGINE STARTER : GROUND
#2 N2 : 20%
#2 START LEVER : IDLE
#2 ENGINE STARTER : AUTO-OFF
#1 STARTER : GROUND
#1 N2 : 20%
#1 START LEVER : IDLE
#1 ENGINE STARTER : AUTO-OFF

AFTER START
ENGINE GENERATORS : ON
PROBE HEAT : ON
AIR CONDITIONING PACKS : AUTO
APU START : OFF
APU GENERATOR : OFF
APU BLEED AIR : OFF
ISOLATION VALVE : AUTO
ALL CAUTIONS : OFF

TAXI
TAXI LIGHT : ON
FLAPS : SET
STABILIZER TRIM : SET

CLEARED FOR TAKE OFF, BEFORE TURNING ON THE RUNWAY
ENGINE STARTERS : CONT
LANDING LIGHT : ON
STROBE LIGHT : ON
TAXI LIGHT : OFF
RUNWAY TURNOFF LIGHT : ON AND OFF AS REQUIRED
AUTOTHROTTLE : ARM
TCAS : SELECT TEST ON TRANSPONDER
TRANSPONDER : TA/RA

TAKE OFF
THROTTLES : 40%
TO/GA : ON
ROTATE : AT VR
POSITIVE CLIMB : GEAR UP
400 FT : SELECT ROLL MODE
800 FT : REDUCE PITCH; SPD 240; RETRACT FLAPS ON SCHEDULE
1000 FT : AUTOPILOT ON
3000 FT : SELECT VERTICAL MODE
AUTOBRAKE : OFF
ENGINE STARTERS : OFF

CLIMB AND CRUISE
CLIMBING THROUGH 10,000 : LOGO LIGHT OFF; LANDING LIGHT OFF; PASSENGER SIGNS OFF
TRANSITION ALTITUDE : SET ALTIMETERS TO STANDARD

DESCENT
PRIOR TO REACHING TOP OF DESCENT : SET MCP ALTITUDE SELECTOR FOR DESCENT
SPEED BRAKE : AS REQUIRED (NOT BELOW 1500 FT)
TRANSITION ALTITUDE : SET ALTIMETERS TO LOCAL ALTIMETER SETTING
DESCENDING THROUGH 10,000 : PASSENGER SIGNS ON; LANDING LIGHT ON; LOGO LIGHT ON
FMC : SET ARR
FINAL APPROACH COURSE : SET COURSE AS REQUIRED
MINIMUMS : SET MA AS REQUIRED
VHF NAV RADIOS : SET AS REQUIRED FOR FINAL APPROACH

APPROACH
10 NM : SPD 180; FLAPS 5; ALT 2000 (OR ASSIGNED ALT)
AUTOBRAKE : SET
AUTOSPOILERS : ARM
ENGINE STARTERS : CONT
VOR LOC : ON WHEN SCALE COMES ALIVE
APP : ON WHEN LOC IS INTERCEPTED
GS ALIVE : GEAR DOWN; SET VREF+15 ON MCP; LOWER FLAPS ON SCHEDULE
GS ON : VREF+5 ON MCP; FLAPS 30; SET MA ALT ON MCP
AUTOPILOT 2 : ON FOR AUTOLAND (ON ABOVE 800 FT)
MANUAL LANDING: AUTOPILOT OFF ABOVE 500 FT

LANDING
AUTOPILOT : OFF IN CASE OF AUTOLAND
THROTTLES : IDLE (F1)
REVERSERS : ON (F2)
80 KNOTS : REVERSERS OFF (F1)
AUTOSPOILERS : RETRACT (ADVANCE THROTTLE A LITTLE)
AUTOBRAKE : OFF

MISSED APPROACH
TO/GA : ON AT MINS
FLAPS : 15
POSITIVE CLIMB : GEAR UP
400 FT : SELECT ROLL MODE; SPD 200
1000 FT : RETRACT FLAPS ON SCHEDULE; AUTOPILOT ON

TAXI-IN
SPEED BRAKE LEVER : DOWN
FLAP LEVER : UP
APU START : AS DESIRED (CHOOSE APU OR GROUND)
PROBE HEAT : OFF
ENGINE STARTERS : OFF
TAXI LIGHT : ON
LANDING LIGHT : OFF
STROBE LIGHT : OFF
FLIGHT DIRECTOR : OFF
TRANSPONDER : STANDBY

SHUTDOWN
TAXI LIGHT: OFF
ANTI-COLLISION LIGHT : OFF
FUEL PUMPS : OFF
PASSENGER SIGNS : OFF
GROUND POWER : (IF APU IS NOT ON) ON
APU GENERATOR : (IF STARTED) ON
APU BLEED AIR : (IF STARTED) ON
ENGINE GENERATORS : OFF
ENGINE BLEED AIR : OFF
DOORS : OPEN
YAW DAMPER : OFF
WINDOW HEAT : OFF
SYSTEM A HYDRAULIC PUMPS : OFF
SYSTEM B HYDRAULIC PUMPS : OFF
RECIRCULATION FAN : OFF
ISOLATION VALVE : CLOSED
LOGO LIGHT : OFF
POSITION LIGHT : OFF
ENGINE START LEVERS : CUTOFF

SECURE
EMERGENCY EXIT LIGHTS : OFF
CABIN/UTIL POWER : OFF
IFE/PASS SEAT POWER : OFF
AIR CONDITIONING PACKS : OFF
APU START : (IF STARTED) OFF
APU GENERATOR : (IF STARTED) OFF
APU BLEED AIR : (IF STARTED) OFF
GROUND POWER : (IF APU IS NOT ON) OFF
BATTERY : OFF
DOORS : CLOSED

Zo.... dat was 'm.... Ik heb 'm ook als (een beter printbare) pdf, als iemand dat wil (één dubbelzijdig A4'tje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Wat een lijst zeg :)

Paar dingetjes (na vluchtig doorlezen)

400 FT : SELECT ROLL MODE
800 FT : REDUCE PITCH; SPD 240; RETRACT FLAPS ON SCHEDULE
1000 FT : AUTOPILOT ON
3000 FT : SELECT VERTICAL MODE

Dit stukkie komt uit de PMDG manual denk ik :) Ten eerste is vrij standaard in Europa 250 kts max IAS below FL100. De 240 knots komt uit het Amerikaanse.
Bovendien geldt het niet overal, in de SID turns op EHAM geldt bijvoorbeeld een standard speed van 220 kts. Verder zijn de hoogtes waarop je alles aanschakelt natuurlijk vrij te kiezen, maar dat wist je zelf ook wel.

DESCENT
...
TRANSITION ALTITUDE : SET ALTIMETERS TO LOCAL ALTIMETER SETTING

Bij descend spreek je niet over TA, maar over Transition Level (TL).
Een tipje waar/hoe je die in kan stellen want ik heb al eerder gemerkt dat niet iedereen deze optie kent :
Ga naar de DES page op je FMC en line-select "ForeCast". Daar kun je op de bovenste lijn links het TL ingeven.

APPROACH
10 NM : SPD 180; FLAPS 5; ALT 2000 (OR ASSIGNED ALT)
GS ALIVE : GEAR DOWN; SET VREF+15 ON MCP; LOWER FLAPS ON SCHEDULE
GS ON : VREF+5 ON MCP; FLAPS 30; SET MA ALT ON MC

Ook dit is nooit helemaal standaard natuurlijk. Niet elk veld is de intercept hoogte 2000 feet. En bijvoorbeeld (uit mn hoofd) Rome Fiumicino (LIRF) heeft een line-up van iets van 13.zoveel mijl.
Verder zijn die speeds (komt denk ik weer uit een PMDG manual :? ) ook niet helemaal correct. Op EHAM : 160 knots until the OM or 4 DME (of was het nou 5 DME :? ) Als je bij G/S intercept al naar VREF+5 gaat, vlieg je echt in de weg hoor (zeker later op een wat drukkere vatsim dag).
Nog een tipje : DE -800 en -900 landen beter als je ipv VREF+5 gewoon VREF selecteert, maar PMDG houdt vol dat dit geen bug is ;)

Verder zou ik deze lijst na een vluchtje of 10 eens voorzichtig aan de kant gooien, en gewoon de Normal Checklists erbij pakken. Da's dan toch weer een stukkie dichter bij realisme, nietwaar ? De bijgeleverde Checklists van PMDG lijken overigens heel goed op de IRL gebruikte checklists.
Eventuele missertjes van mijn kant voorbehouden. Dit is allemaal uit mn hoofd, ik heb hier op de zaak geen FS, PMDG en/of Charts bij de hand ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Sleepie op 17-08-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie! :)

Ik heb delen van de PMDG manual gemixed met info uit Metzinger's tutorial en er vervolgens (op mijn wijze) logisch naar gekeken.

Een boel van wat ik noem heb ik gewoon als richtlijn er in gezet. Zo ook inderdaad de hoogte waarop je een en ander aan- of uitzet. Ik had 240 kts gedaan omdat volgens mij Metzinger er ook iets onder ging zitten voor de zekerheid... of zo... Speed restrictions staan er niet in omdat je die nooit van tevoren weet, natuurlijk...

TL wist ik niet... Dank je.

Ook bij de APP heb ik gewoon maar wat gemiddelde richtlijnen getypt (ik zei daarom al: or assigned alt). Ook daar geld weer dat je de charts moet bekijken voor eventuele restricties en juiste afstanden.
Dat van bij G/S intercept nog ff wat sneller blijven vliegen wist ik niet (mijn info heb ik uit Metz' s tut). Wanneer kan je dan het beste Vref (i.p.v. Vref+5) instellen...?

Het is inderdaad de bedoeling dat ik een en ander na een tijdje uit m'n hoofd doe (gaat vanzelf!). :) En dan met de 'echte' checklist ga vliegen. Maar als je met de PMDG nog niet zolang bezig bent is zo'n lijst als deze wel handig. Ik heb hele tijden met alle manuals en tutorials op een stapel achter m'n scherm gezeten en steeds weer dacht ik: 'waar staat ook al weer wanneer ik dit of dat moet doen' en bovendien staat er een heleboel info omheen die je op dat moment niet echt meer nodig hebt... Je bladert je dan te pletter en als je niet oppast vlieg je je ook nog te pletter! :) Dit is dus echt een lijst voor n00bs like me! ;)

Ik heb hier op m'n werk jammergenoeg ook FS niet bij de hand... maaar wel alle pdf files! :)

Nog iemand opmerkingen over de start-up en shutdown (met al die generator en bleeds door elkaar....)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 14:31:

Nog een tipje : DE -800 en -900 landen beter als je ipv VREF+5 gewoon VREF selecteert, maar PMDG houdt vol dat dit geen bug is ;)
Hee slaapmans, toch nog eens wat aan je landingtechnieken werken dan :+
Nergens last van met VREF+5

Bij de 800/900 moet je idd niet te hard aan je stick trekken anders gaat hij weer klimmen met VREF - 10 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:47
Maybe the craziest pattern in the world. If you find something more
creepy, please tell me!

http://www.dassu.de/Kontakt/Downloads/Platzrunde06.jpeg

:? :? 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 17-08-2004 15:10 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
rellehenk schreef op 17 augustus 2004 @ 15:09:
[...]

Hee slaapmans, toch nog eens wat aan je landingtechnieken werken dan :+
Nergens last van met VREF+5

Bij de 800/900 moet je idd niet te hard aan je stick trekken anders gaat hij weer klimmen met VREF - 10 :D
Ik kan me vaag nog herinneren dat ik die tip van iemand kreeg ... ik dacht dat jij het was. Met VREF+5 land ik hem ook wel hoor, vrees niet. Maar toch heb ik nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt aan het landen van de -800/900. Waar we samen al es over gediscussieerd hebben trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 17 augustus 2004 @ 15:09:
Maybe the craziest pattern in the world. If you find something more
creepy, please tell me!

http://www.dassu.de/Kontakt/Downloads/Platzrunde06.jpeg

:? :? 8)7
GAAF blackhole. Heb jij dit gevlogen en waar was dit? Dit wil ik ook kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 15:20:
[...]

GAAF blackhole. Heb jij dit gevlogen en waar was dit? Dit wil ik ook kunnen :P
haha nee dit heb ik niet zelf gevlogen , maar kwam dit op een site tegen ...
Maar vond hem gewoon leuk om hem te posten.

Maar mischien dat je goed naar de kaart kan kijken, en misschien het vliegveld kan opzoeken.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manzenberg.......daar ben ik eens naar toe gereden door de sneeuw :(

Innsbruck? 8)7

edit: Ah ik zie onderin "ALPEN"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat in de B737 de Engine Bleed Air switches altijd op ON staan. Klopda? Zo ja, dan kan ik dat dus schrappen uit 'm 'checklist'.
Als ik de 737 Cold and Dark opstart staan sommige knoppen altijd verkeerd (volgens mij). Ik zal vanavond ff kijken of ik een screen kan maken van hoe het staat en hoe het volgens mij zou moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
Barcelona (favoriet :) ) naar Schiphol.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lebleham24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's Gilly, doe je iedere keer printscreen-->paste-->save?

En waarom staat je gear niet op OFF? Of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:47
Als je gaat landen moet je zeker niet je gear op off hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 18:18:

In de virtual cockpit is de OFF positie niet aanwezig. Ik weet echter zeker dat Gilly hem wel op OFF had staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik ;)

Maar ik bedoel inflight, want op 7000 voet staat ie in de up positie. Of ben ik nu aan het zeiken?

@DutchCommando

Oh ok, dat wist ik niet. Maar hij hoort normaal gesproken dus toch op OFF te staan. Is gilly een echte piloot?

Thanks

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 18:28:
Dat snap ik ;)

Maar ik bedoel inflight, want op 7000 voet staat ie in de up positie. Of ben ik nu aan het zeiken?

@DutchCommando

Oh ok, dat wist ik niet. Maar hij hoort normaal gesproken dus toch op OFF te staan. Is gilly een echte piloot?

Thanks
Hij zegt net dat in de virtual cockpit de off positie niet geanimeerd is.... Dus als ie de OFF positie zou staan, staat ie in de virtual cockpit nog steeds op UPP...

lol jahoor, net je post editten he ;)
Anyway, ja hij hoort in de off positie te staan. Ennuh nee Gilly is geen echte piloot, waarom denk je dat echt :? 8)7 Is niet zo moeilijk hoor die PMDG vliegen, moet natuurlijk wel willen en een beetje intelligent zijn zegmaar... (snel leren is altijd handig ;))

[ Voor 23% gewijzigd door McFlipp op 17-08-2004 18:36 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een leuke standaard rondje of procedure op Schiphol met behulp van radiobakens?
Ik heb het VOR vliegen nu denk ik aardig door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 18:49:
Weet iemand een leuke standaard rondje of procedure op Schiphol met behulp van radiobakens?
Ik heb het VOR vliegen nu denk ik aardig door :)
Tja, PAM DCT SPY DCT SPL SPL R-240 en op SPL D9.0 ofzo ga je links 150, dan links 090 en intercept ILS 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 18:18:

Nee voor shots gebruik ik het tooltje ScreenShooter. In een ver verleden is gemaakt door iemand die veel op dit forum kwam. Geen idee waar dat te downloaden is.

Over die OFF positie van de gear, zoals al gezegd, die positie is niet aanwezig in de VC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Gilly is toch Airbus A330 piloot bij Dutchbird? :?

*hint meer airbus pics óf 747 pics hint*

Hellogoodbye, hoe gaat het met je EGLL approach?

[ Voor 53% gewijzigd door ND863 op 17-08-2004 19:07 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf Gilly. Vliegt een Airbus anders dan een Boeing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha je laat je flink in de zeik nemen ;)

www.dutchbird.nl -> check ff de vloot :P :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zeg heeft iemand wel eens die allerlaatste ATP checkride gedaan? Die is verdomd moeilijk zeg :P Na 4x ben ik er maar gekapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij nog het laatste AI pakket van Frank?
(Die site mocht niet meer had ik begrepen, en op overnet/kazaa staat ie niet).
Ik dacht handig te zijn door dat ding van het weekend te fikken (samen met nog een paar gig aan andere FS add-ons) maar helaas: DVD rot? :'( :'(

FS is zo kaal.... :S

De rest van wat ik had kan ik denk ik nog wel van avsim enzo downloaden, kan de filenames wel nog uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik wat pics laat zien van mijn trip naar EBBR (EGLL was me net ff te ver vandaag: sorry ND! ;)), nog even eenpic van de PDMG Coold and dark cockpit zoals PMDG hem telkens tevoorschijn tovert...

...en dan een pic van alle knoppen die ik daardoor dus elke keer moet omzetten. En daarbij vraag ik me dus af of ik het wel goed doe... Mss moeten ze niet allemaal om...?

Graag uw advies!

En dan nu wat pics van EHAM-EBBR, die ik speciaal vloog vandaag om eens een keer wat ECHTE pics te laten zien (i.p.v. alleen maar pics met vragen... ;)).

Klaar voor de start...

AF!

Bye bye, Schiphol!

Okay, we naderen EBBR. Dus ik pak de charts er bij, laadt de juiste STAR en bewerk hem zo dat 'ie een beetje naar m'n zin is (dus van ANT naar BUN en dan naar EBBR). Ik heb de ND in PLAN mode gezet zodat je 'mijn' STAR goed kan zien (hij is dus inclusief de MA weer retour naar BUN).

Hier maak ik de bocht naar BUN en schakel ik over op HDG om de officiele HDG 217 van de charts te vliegen:

Ja.... en toen ging het mis! Wat bleek... ik had de verkeerde RWY geselecteerd (L i.p.v. R) en daardoor klopte de ILS freq niet en moest ik alles met de hand op de radio instellen en kreeg ik ladingen FMC foutmeldingen en kon ik de Vref niet zien en weet ik veel wat er allemaal mis ging... ;) Na een hoop gerommel in de cockpit kon ik nog net op tijd de juiste runway in de FMC proppen enkwam het uiteindelijk nog helemaal goed. Alleen had ik tussendoor geen tijd meer voor pics, dus... Hier ben ik al on final:

Daar ga ik...

Gelukkig... ik ben er en iedereen leeft nog... ;)

Soms zit het toch zo tegen... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 12-10-2004 20:37 . Reden: images weggehaald; gehacked account ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Weet iemand waar ik FrankO zijn AI pack kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je moet niet je recirc fans uitzetten volgens mij, ik zit nooit aan die knoppen :/ Wel als je je APU start geen dual bleed krijgen, dus óf engine bleed óf apu bleed (anders start je motor niet eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op 17 augustus 2004 @ 19:51:
Lees even 2 posts terug.
Dat kan dus niet meer. :(
Als ik em nog had, dan had je em bij mij wel kunnen downloaden, maar die DVD is dus naar z'n klote. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
DeeJee schreef op 17 augustus 2004 @ 19:51:
Ja, nergens.

Versie 4.0 is een aantal weken geleden door Frank op usenet gepost. Ik denk dat het daar ook bij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Yaw demper moet ook aan volgens mij. :)

De recirc kan je uitzetten, want dat maakt toch alleen maar herrie.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:56:
de Yaw demper moet ook aan volgens mij. :)
Maar niet voordat je bleed air systeem door je motoren gevoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 17 augustus 2004 @ 19:55:
[...]

Ja, nergens.

Versie 4.0 is een aantal weken geleden door Frank op usenet gepost. Ik denk dat het daar ook bij blijft.
Mag ik hier vragen waar op usenet?
Of is ie er allang weer af?
En wat is anders een mooi en goed (gratis) alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:49:

[...]

...en dan een pic van alle knoppen die ik daardoor dus elke keer moet omzetten. En daarbij vraag ik me dus af of ik het wel goed doe... Mss moeten ze niet allemaal om...?

Afbeeldingslocatie: http://www.freeupload.net/uploads/6977.jpg

Graag uw advies!

[...]
Standby power --> AUTO
Alle hydraulic pumps --> OFF
Engine bleeds --> ON
Isolation valve --> CLOSE of AUTO
Recirculation fans --> OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
ND schreef op 17 augustus 2004 @ 19:05:
Gilly is toch Airbus A330 piloot bij Dutchbird? :?

*hint meer airbus pics óf 747 pics hint*

Hellogoodbye, hoe gaat het met je EGLL approach?
Ik zal morgen eens voor je kijken wat ik met een Airbusje kan gaan doen :). Als je tips hebt voor een vluchtje...

[ Voor 6% gewijzigd door DutchCommando op 17-08-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:53:
[...]

Lees even 2 posts terug.
Dat kan dus niet meer. :(
Als ik em nog had, dan had je em bij mij wel kunnen downloaden, maar die DVD is dus naar z'n klote. :S
Oeps sorry. Niet gezien. Iemand die ons kan helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Vergeet niet later je engine drive hydraulic pumps weer op ON te zetten, voor t geval je afvraagt waarom de flaps niet uitgaan en je niet kan rotaten :P en het einde van de baan al in zicht is met +300km/u...

Trouwens, heeft er iemand wel ens zo'n pomp in zn handen gehad? (ja hij past in je hand! En er komt 300psi uit! :o :D 8) )

Dutchcommando > how about EHAM-EGLL via Azië en de grote oceaan? :Y (iig genoeg tijd om pics te maken hehehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

ND schreef op 17 augustus 2004 @ 20:32:
Vergeet niet later je engine drive hydraulic pumps weer op ON te zetten, voor t geval je afvraagt waarom de flaps niet uitgaan en je niet kan rotaten :P en het einde van de baan al in zicht is met +300km/u...

Trouwens, heeft er iemand wel ens zo'n pomp in zn handen gehad? (ja hij past in je hand! En er komt 300psi uit! :o :D 8) )

Dutchcommando > how about EHAM-EGLL via Azië en de grote oceaan? :Y (iig genoeg tijd om pics te maken hehehe)
Jep, die liggen mooi opengewerkt door de docent motoren in een van de lokalen bij ons. Vernuftige dingen weten ze te maken zeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie

)
offtopic:
Noofmans, laat ik nou toevallig in de pompen-industrie werken :)
Juist een klein pompje kan op zich vrij makkelijk hogere drukken leveren.
Een water-injectie pomp voor een olieveld, 512 bar druk bij een uitlaat van 8" en een flow waar je in een kwartiertje een compleet wedstrijd-zwembad mee leegtrekt.....dat zijn de jongens op pompengebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:59:
[...]

Mag ik hier vragen waar op usenet?
Ja, dat wil ik ook graag weten! ProjectAI levert erg mooi spul en een handige installer maar om nou alle airlines afzonderlijk te sponzen en te installeren is nogal een gedoe...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mekkieboek schreef op 17 augustus 2004 @ 20:47:
[...]

Ja, dat wil ik ook graag weten! ProjectAI levert erg mooi spul en een handige installer maar om nou alle airlines afzonderlijk te sponzen en te installeren is nogal een gedoe...
Die is er intussen wel af vrees ik. Post was al zo'n 3 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo hier even wat anders een vluchtje met een F16.
Om weer eens lekker wat G.tjes te trekken 8)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/17XK34NZJ216

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/P27JA1BAVQK1

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1Y2CTBYS1G3D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LH3SJH196N47

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4A48E75035K0

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/D4ZH70ZDPUFA

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/293EW4T04TNY

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1X77737BOHA9

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/U65MC0X6Y29Q

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/92Q5KY8JQ2LK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:49:
Voordat ik wat pics laat zien van mijn trip naar EBBR (EGLL was me net ff te ver vandaag: sorry ND! ;)),

<cut>

Ja.... en toen ging het mis! Wat bleek... ik had de verkeerde RWY geselecteerd (L i.p.v. R) en daardoor klopte de ILS freq

<cut>

Soms zit het toch zo tegen... ;)
EHAM-EBBR zit je inderdaad niet erg mee 8)7
T'is maar goed dat je zoveel geduld hebt :)
Ik heb gisteren ook Schiphol Zaventem geprobeerd, om jullie navigatie bevindingen in de praktijk proberen te brengen. Ik had overigens vantevoren een direct leg van ANT naar BUN tussengevoegd en alle DISCO's geclosed. Mag denk ik niet maar ach ja zonder ATC...

Anyway, er is trouwens een waanzinnig mooie freeware scenery voor EBBR.
Zie http://users.pandora.be/r...n.fs2000.pages/page2.html
Maar dat wist je misschien al.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 20:50:
[...]

Die is er intussen wel af vrees ik. Post was al zo'n 3 weken geleden.
Hmm, bummer.
Als ik het heb wil ik best mijn ftp poort enkele dagen open laten.
Maar ja, het is ook niet zo aardig richting (de vrijwilligers van) ProjectAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 20:35:
[...]

offtopic:
Noofmans, laat ik nou toevallig in de pompen-industrie werken :)
Juist een klein pompje kan op zich vrij makkelijk hogere drukken leveren.
Een water-injectie pomp voor een olieveld, 512 bar druk bij een uitlaat van 8" en een flow waar je in een kwartiertje een compleet wedstrijd-zwembad mee leegtrekt.....dat zijn de jongens op pompengebied ;)
[offtopic]
Lijkt me wel een typische sleepie meiden versier-truuk "dat zijn de jongens op pompengebied.... maar je hebt mij nog niet zien pompem....."[/offtopic]
:+

Hoeveel druk zouden de hydraulic EDP leveren zónder tussenkomst van de gearbox? (direct drive pumpje, hmmm ik gok dat als je 1 lekkage heb je hele kist onder de smeurie zit :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
mekkieboek schreef op 17 augustus 2004 @ 20:47:
[...]

Ik wil binnenkort wel een keertje savonds AI-project hosten op mijn server.
Dit zal niet langer dan 24 uur, ik wil het een paar dagen later eventueel dan wel weer opnieuw 24 uur sharen.

Mijn probleem is dat ik ook maar met een 40kb/s maximaal kan hosten. Dit verstoort mijn internet behoorlijk.

Ik heb vroeger wel vaker een paar delen voor the_FrankO (maker van AIproject) gehost.
Mocht er dus vraag zijn zeg dan een datum dan probeer ik die avond mijn thuis server online te houden.

Ik heb versie 4.0 (23 rar-delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat de intercept capaciteiten van een 737 zijn?

Een 60 graden automatische intercept wil nog wel lukken, maar wat als we gaan praten over 90+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:36:
Iemand enig idee wat de intercept capaciteiten van een 737 zijn?

Een 60 graden automatische intercept wil nog wel lukken, maar wat als we gaan praten over 90+?
Een 60 graden intercept is natuurlijk al een waardeloze controller aan het werk geweest :+
Normaal is 30 tot 45 graden maximaal. 90+ gaat zeker niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een snel antwoord! Ok beperken tot maximaal 45 graden is begrepen.

Her en der heb ik ook kaarten gevonden maar snapte er geen snars van :|
Was 1 grote puzzel.......

Oh en waar vinden jullie routes? Ik heb nu door dat ik 4 letter codes moet intikken in de computer om vervolgens met luchtwegen en punten te navigeren. Lnav voor de links/rechts coördinatie en vnav voor verticale/snelheids coördinatie. Yippie?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:42:
Dat is een snel antwoord! Ok beperken tot maximaal 45 graden is begrepen.

Her en der heb ik ook kaarten gevonden maar snapte er geen snars van :|
Was 1 grote puzzel.......

Oh en waar vinden jullie routes? Ik heb nu door dat ik 4 letter codes moet intikken in de computer om vervolgens met luchtwegen en punten te navigeren. Lnav voor de links/rechts coördinatie en vnav voor verticale/snelheids coördinatie. Yippie?
Je hebt wel een vreemd leerproces BEKOL :) Stuk basis weet je geen snars van en dingen die je normaal leert nadat je basis onder de knie hebt dreun je zo op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verkeerde knop :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:50:
[...]

Je hebt wel een vreemd leerproces BEKOL :) Stuk basis weet je geen snars van en dingen die je normaal leert nadat je basis onder de knie hebt dreun je zo op 8)7
We kunnen hier wel moeilijke dingen gaan zeggen, maar ik blijf erbij dat je eerst de basis lessen eens moet vliegen.
Kennis van basis navigatie heb je gewoon nodig !

[ Voor 37% gewijzigd door Sleepie op 17-08-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je nog meer leren dan? Ik weet wat heading, hoogte is. Ik kan nu ook op VOR's vliegen met de juiste koersen.....dat is toch de basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:59:
Wat moet je nog meer leren dan? Ik weet wat heading, hoogte is. Ik kan nu ook op VOR's vliegen met de juiste koersen.....dat is toch de basis?
Dat is iets ja, maar ook de theorie uit de groundschool. Dingen als TA en TL, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 21:55:
[...]

We kunnen hier wel moeilijke dingen gaan zeggen, maar ik blijf erbij dat je eerst de basis lessen eens moet vliegen.
Kennis van basis navigatie heb je gewoon nodig !
Dan zouden hier wel heel wat mensen over moeten stappen op een B747 200 :)
Ik wil dan wel eens zien hoe veel mensen er dan nog goed aankomen :)

Als we het over Basic hebben :D

(Nee geen omgebouwde, dus zonder FMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Blackhole schreef op 17 augustus 2004 @ 22:01:
[...]

Ok, morgenavond samen een vatsim vluchtje EHAM-EKCH op de basic navigatie-instruments dan maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:59:
Met alle respect Bekol maar je doet me toch voor als een luie vogel. Je leest wel wat door maar liefst zo snel mogelijk en met een half oog. Om het goed onder de knie te krijgen moet je veel meer bereid zijn zelf onderzoek te doen in plaats van grootste basic te vragen wat ook in startpost en op google te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 17 augustus 2004 @ 22:01:
[...]

Hoe volg je airways zonder fcm dan Blackhole?

Sleepie,

voor zover mijn superkennis het toelaat:
Boven de Transition Level vliegt iedereen op de standaard druk, 1013hPA ofzoiets.
Wanneer men daar onder duikt, schakelt men over naar de lokale druk zodat iedereen op dezelfde hoogte vliegt.
Boven de TL spreek je van een flightlevel en daaronder altitude???

Ook is er de transition altitude. Deze geldt bj take offs. Na passeren van de TA zet je je druk op standaard. Het verschil in TA en TL noemen we Transition Layer.

Hoop dat je (en ik) er wat aan hebt.......Als ik onzin aan het spuien ben, graag correcties van de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 22:02:
[...]

Ok, morgenavond samen een vatsim vluchtje EHAM-EKCH op de basic navigatie-instruments dan maar ?
Sorry ik vlieg niet ONLINE ..

Maar ik geloof wel dat er hier mensen zijn die het kunnen.
Maar het zullen er al een hoop minder zijn dan die op FMC vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 17 augustus 2004 @ 22:04:
[...]

Sorry ik vlieg niet ONLINE ..

Maar ik geloof wel dat er hier mensen zijn die het kunnen.
Maar het zullen er al een hoop minder zijn dan die op FMC vliegen.
Kom op Black denk dat je me nog veel kan leren met de 744-200 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
nogmaals :) waarom vatsim, waarom geen IVAO. dat zit savonds helemaal vol met control en op vatsim zie ik heel weinig mensen

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:04:
[...]

Waar dacht je dat ze VOR's , NDB voor uit gevonden hebben?

UITLEG:

VOR: navigatiebaken dat in iedere richting signalen uitzendt
NDB: navigatiebaken dat in 1 richting signalen uitzendt
DME: wordt gebruikt in conjuctie met VORs en NDBs om afstanden tot bakens te bepalen

VOR zend 360 signalen uit in alle richtingen. 360 radialen dus, zodat je heel precies op één zo'n radial kan afstemmen (met de NAV 1 of 2 radio) en precies op de lijn van dat ene radial naar het baken kan toevliegen. Het NAV instrument geeft aan of je links van, precies op, of rechts van de radial vliegt.

Een NDB (= Non Directional Beacon) zend maar 1 signaal uit, wel in alle richtingen. Het wijzertje op de NDB-meter wijst dan altijd in de richting van het baken waarop op dat moment is afgestemd.

DME is een soort aanvulling op een VOR of NDB baken waarmee je ook de afstand tot dat baken kan zien in nautical miles.

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 17-08-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
adewidt schreef op 17 augustus 2004 @ 21:33:
[...]

Ik wil binnenkort wel een keertje savonds AI-project hosten op mijn server.
Dit zal niet langer dan 24 uur, ik wil het een paar dagen later eventueel dan wel weer opnieuw 24 uur sharen.

Mijn probleem is dat ik ook maar met een 40kb/s maximaal kan hosten. Dit verstoort mijn internet behoorlijk.

Ik heb vroeger wel vaker een paar delen voor the_FrankO (maker van AIproject) gehost.

Mocht er dus vraag zijn zeg dan een datum dan probeer ik die avond mijn thuis server online te houden.

Ik heb versie 4.0 (23 rar-delen)
??Is FrankO zelf van ProjectAI?? Ik begrijp er niks meer van.

Hoedanook, ik wil wel helpen. Dan host ik het ook wel af en toe een dag. Ik heb het alleen nog niet. Ik heb geloof ik 320 kbit/s naar buiten. Ik weet alleen niet of ik een datacap heb voor uitgaand verkeer. Morgenavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
jeehaa schreef op 17 augustus 2004 @ 22:06:
nogmaals :) waarom vatsim, waarom geen IVAO. dat zit savonds helemaal vol met control en op vatsim zie ik heel weinig mensen
Drukte is niet het enige waar ik voor ga. Ik ben niet onder de indruk van de capaciteiten van de gemiddelde controller op IVAO, sorry.
Da's misschien een nadeel als je zelf het een en ander van ATC weet.
No offense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok Blackhole, thanks voor de uitleg.

Maar als je een lange route vliegt, dan gaat dat toch niet altijd via radiobakens als VOR en NDB? Hoe doe je dat dan? Dus een echte luchtweg volgen over de kaart, waar geen VOR's op de weg zitten om op af te stemmen?

thanks for the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:04:
[...]

Sleepie,

voor zover mijn superkennis het toelaat:
Boven de Transition Level vliegt iedereen op de standaard druk, 1013hPA ofzoiets.
Wanneer men daar onder duikt, schakelt men over naar de lokale druk zodat iedereen op dezelfde hoogte vliegt.
Boven de TL spreek je van een flightlevel en daaronder altitude???

Ook is er de transition altitude. Deze geldt bj take offs. Na passeren van de TA zet je je druk op standaard. Het verschil in TA en TL noemen we Transition Layer.

Hoop dat je (en ik) er wat aan hebt.......Als ik onzin aan het spuien ben, graag correcties van de users.
Je hoeft geen airways te gaan volgen zonder FMC. Als je maar weet hoe een airway opgebouwd is, waar je hem kan verlaten en waar je er op kan, ben je al een heel eind. Dan nog even goed bekijken hoe het werkt met SIDs en STARs en je kan al een complete vlucht maken... ;)

Dat verhaal over TA/TL klopt helemaal. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
BEKOL jij hebt volgens mij de cursus Google-voor-gevorderden iig met goed gevolg gedaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met googlen, lezen en common sense? 8)7 8)7

Tijd voor de kinders

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Allez dat gaat wel zeer rap zo, een vers GoT deel en 4 pagina's in minder dan een dag!
Is de zomer voorbij ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:16:
Wat is er mis met googlen, lezen en common sense? 8)7 8)7
ja ik vind het nog altijd beter dan hier vragen :)

Want veel dingen kan je inderdaad via Google en zo vinden.
Alles is wel eens geschreven of herschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
mekkieboek schreef op 17 augustus 2004 @ 22:09:
[...]

??Is FrankO zelf van ProjectAI?? Ik begrijp er niks meer van.

Hoedanook, ik wil wel helpen. Dan host ik het ook wel af en toe een dag. Ik heb het alleen nog niet. Ik heb geloof ik 320 kbit/s naar buiten. Ik weet alleen niet of ik een datacap heb voor uitgaand verkeer. Morgenavond?
Nouja ik heb het totaal pakket van the FrankO versie 4 op mijn pc.
Er is dacht ik nog een ander ai-project die projectAI heet.

Maar aitp v4.0 is geloof ik degene die je bedoeld.
Dat is het totaal pakket van Frank in ieder geval.

Enige probleem is dat de 23 rar bestanden wachtwoord beveiligd zijn en dat wachtwoord heb ik niet meer. En dit kan ik ook niet meer op FTD terug zoeken.
Ik heb naar Frank al een mailtje gestuurd voor het wachtwoord want ik wil het zelf ook weer installeren.

Als iemand hier toevallig nog het wachtwoord heeft zou die het dan naar mij willen mailen "adewidt at xs4all dot nl"

#edit
ik heb wachtwoord ondertussen al gevonden op FTD.
Dacht het niet mogelijk meer was, maar dus wel.

[ Voor 7% gewijzigd door adewidt op 17-08-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik zou ook even aan Frank vragen of je het wel verder mag verspreiden. Ik denk niet dat Frank zit te wachten op weer een mail van Project AI namelijk. Ondanks jullie goede bedoelingen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 22:09:
[...]

Drukte is niet het enige waar ik voor ga. Ik ben niet onder de indruk van de capaciteiten van de gemiddelde controller op IVAO, sorry.
Da's misschien een nadeel als je zelf het een en ander van ATC weet.
No offense.
true maar je moet nu student 3 zijn om te mogen controllen op EHAM dus dat is mooi, dan heb je dus geen prutsers zitten die vergeten de qnh te vermelden. we hadden gister fly in van EGLL naar EHAM met allemaal s3 tot sup's en dat was best een hoog staaltje ATC werk met ook alle torens, grounds, radars, approach, departure. en dan ook 'monitor west ground 121.900'

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 22:29:
Ik zou ook even aan Frank vragen of je het wel verder mag verspreiden. Ik denk niet dat Frank zit te wachten op weer een mail van Project AI namelijk. Ondanks jullie goede bedoelingen hoor :)
Echt verspreiden zal ik niet doen.
Ik stel het beschikbaar voor een paar mensen hier, die zal ik ook per mail benaderen zodra ik de bestanden online heb gezet. Ik laat het ook niet meer dan 24 uur online staan (in beveiligde map). Dat zal toch niet zo'n probleem zijn?

Ik heb namelijk niet eens de capaciteit om het te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Zoals ik al eerder had aangegeven is Brussel prefered runway 25 L (LEFT, links dat ding aan de linkerkant). Noofmans had indd in zijn uitgebreide 'tutorial' voor EBBR 25R als voorbeeld aangehaald. Maar prefered is LINKS. 25R alleen voor transport (cargo) en militair, en/of als 'overloop' van 25L.

Sleepie vroeg zicht af of het tot 4 of 5 DME vanaf de threshold 160 knots moet worden gevlogen op EHAM. Dat is 4 DME. 4DME is de 'normale' plaats voor een Outer Marker. Alleen is dat in moderne landingssystemen vaak niet meer geimplementeerd (Polderbaan!). Resume van de snelheden op de approach:

Downwind leg
4 (a 5 mijl parrallel aan de extended centerline 3000 ft, 220 knots

Base leg
op ca. 9-10 mijl threshold, 2000 ft, 180 knots

Final intercept
ca. 30 tov final graden, bij de 18's op EHAM 160 en 210 gebruiken, 160 knots

Final tot 4 DME of OM (outer marker)
altijd ongeveer 1200 ft MSL, 160 knots

ca 5 mijl of 1400 ft
gear down.

4DME of OM tot threshold
VREF+5, flaps as selected

op de RWY
vacate eerste mogelijkheid rechts of links als de speed <= 60 a 40 knots als je high speed exits hebt. Deze liggen schuin aangesneden t.a.v. de baan. Als men zegt: long landing approved, of 'keep it rolling'. Mag je uitrollen tot het einde van de baan en hoef je de remmen ook niet zo zwaar te belasten. Sommige mensen zetten hem ook later neer, maar dat is IMHO invreten op je veiligheidsmarges.

Oops verdwaalde leer link voor onze verse piloten: http://www.vateud-td.org/

[ Voor 12% gewijzigd door Jochem op 17-08-2004 22:52 . Reden: layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een lijst geven van welke vliegvelden bij FS 2004 zitten, en dan niet de standaard vliegvelden, maar de uitgebreide zoals b.v. Schiphol en Heathrow.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Sleepie schreef op 17 augustus 2004 @ 22:02:
[...]

Sleepie op zijn best _/-\o_

Als ik goed heb kan een AP ook vanuit baseleg de localizer intercepten maar hoogstwaarschijnlijk met een overshoot (iig niet een overshoot zoals in FS2004 waar je nog steeds off center zit als je over de treshold gaat :X ) Die automatische dingen voldoen (tenminste, dat is de bedoeling) aan de strengste eisen waardoor hun echte limieten heel erg hoog zijn. (Het zou je maar gebeuren, de AP die weigert omdat je in een hoek van 34 graden komt aan vliegen ipv de 33 8)7 ) Wat ze in FS bereiken is in het eggie toch een stuk beter, gelukkig maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op 17 augustus 2004 @ 22:34:
[...]

Echt verspreiden zal ik niet doen.
Ik stel het beschikbaar voor een paar mensen hier, die zal ik ook per mail benaderen zodra ik de bestanden online heb gezet. Ik laat het ook niet meer dan 24 uur online staan (in beveiligde map). Dat zal toch niet zo'n probleem zijn?

Ik heb namelijk niet eens de capaciteit om het te verspreiden.
Ik wil dan ook best wel even een dag of wat dat draaien.
Overdag ben ik toch niet thuis en heb zo'n 8/1 mbit lijn.
Maar ja, dan moet ik wel eerst de files hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 23:00:
Kan iemand mij een lijst geven van welke vliegvelden bij FS 2004 zitten, en dan niet de standaard vliegvelden, maar de uitgebreide zoals b.v. Schiphol en Heathrow.
Alvast bedankt!
In principe alle vliegvelden van de hele wereld. Daarnaast staat de lijst ook in Flight Simulator zelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
jeehaa schreef op 17 augustus 2004 @ 22:30:
[...]

true maar je moet nu student 3 zijn om te mogen controllen op EHAM dus dat is mooi, dan heb je dus geen prutsers zitten die vergeten de qnh te vermelden. we hadden gister fly in van EGLL naar EHAM met allemaal s3 tot sup's en dat was best een hoog staaltje ATC werk met ook alle torens, grounds, radars, approach, departure. en dan ook 'monitor west ground 121.900'
Ik denk dat hij het heeft over mensen die de QNH noemen daar waar dat niet hoort, die je naar 4000 voet sturen als de transition level 45 is, die zeggen 'shutdown is approved' en dat soort zaken. Je rating doet er niet zo toe, want ook die S3's doen genoeg verkeerd. Dat is bij VATSIM zeker beter.

Bij allebei heb ik een beetje ATC gedaan en ik heb inderdaad gemerkt dat je het op IVAO snel verkeerd aangeleerd krijgt. Welk netwerk je het fijnst vindt is heel erg afhankelijk van je persoonlijke smaak. Er zijn bijvoorbeeld veel VATSIMmers die van IVAO weg zijn gegaan wegens de slechte documentatie en daardoor vaak niet erg goede ATC, maar er zijn ook vrij veel mensen die VATSIM de rug hebben gekeerd omdat er op te veel slakken zout wordt gelegd. Ik hou daar wel van, maar het is net hoe je het brengt.

Het is ook geen schande om de ene keer op het ene netwerk te vliegen en de andere keer op het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
rollebol schreef op 18 augustus 2004 @ 00:59:
[...]

Ik denk dat hij het heeft over mensen die de QNH noemen daar waar dat niet hoort, die je naar 4000 voet sturen als de transition level 45 is, die zeggen 'shutdown is approved' en dat soort zaken. Je rating doet er niet zo toe, want ook die S3's doen genoeg verkeerd. Dat is bij VATSIM zeker beter.

Bij allebei heb ik een beetje ATC gedaan en ik heb inderdaad gemerkt dat je het op IVAO snel verkeerd aangeleerd krijgt. Welk netwerk je het fijnst vindt is heel erg afhankelijk van je persoonlijke smaak. Er zijn bijvoorbeeld veel VATSIMmers die van IVAO weg zijn gegaan wegens de slechte documentatie en daardoor vaak niet erg goede ATC, maar er zijn ook vrij veel mensen die VATSIM de rug hebben gekeerd omdat er op te veel slakken zout wordt gelegd. Ik hou daar wel van, maar het is net hoe je het brengt.

Het is ook geen schande om de ene keer op het ene netwerk te vliegen en de andere keer op het andere.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is een kwestie van persoonlijke "smaak" wat je zoekt op het netwerk. Ik hou van goede ATC met goede instructies en goede vectoring. Ik heb als observer wel eens mee zitten kijken op een IVAO radarschermpje, en ik was zeker not impressed wat de vectors betrof. (En ook dat was een high-rated controller).
Dit is geen aanval op IVAO, iedere "club" moet het doen zoals hij/zij het zelf wil. Als jij met veel plezier op IVAO vliegt is het toch prima ?
Ik vlieg met net zoveel plezier op VATSIM, hoewel het daar wat minder druk is en ik me kan voorstellen dat anderen vinden dat op VATSIM op alle slakken zout wordt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 18 augustus 2004 @ 00:59:
[...]

Chapau ( ofzoeits ) _/-\o_
Zijn er al wat discussies geweest over VATSIM/IVAO , en hier kan ik het er alleen maar mee eens zijn :D
Tuurlijk weet ik dat Vatsim much professioneler is dan IVAO , ik hou eerlijk gezegd ook meer van real life vectoring etc. , vind ik geweldig. Dat IVAO zich daar niet altijd aan houd , oke jammer dan. Maar ik ben daar begonnen , en zal er voorlopig ook blijven B) :o
Misschieen een 1x een Fly Inn mee doen op Vatsim :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 09:09:

Misschieen een 1x een Fly Inn mee doen op Vatsim :7
29 Augustus is je kans om een leuk hopje te maken tussen EBBR en EHAM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Je moet het bij IVAO-NL gewoon een beetje treffen, er zijn inderdaad een paar controllers met een hoge rang (en een stafpositie) die maar wat aanklooien. Gelukkig is de nieuwe aanwas iets beter, het meeste gebeurt gewoon volgens exact dezelfde procedures als wat er in het DutchVACC approach-documentje staat, als je de juiste controller te pakken hebt. Wat ik veel vervelender vind is de piloten. Hoewel ze er zeker op VATSIM ook zijn zijn er verhoudingsgewijs veel piloten die echt geen benul hebben van wat ze aan het doen zijn.

Zo heb ik een keer tijdens een event (ik zat op approach) van een piloot op 8 miles final de vraag gehad 'ehh, in welk vakje vul je de ILS-frequentie ook al weer in?' terwijl voor hem nog een kist hing en er achter ook drie. Qua flight plans maken ze het ook bont, als ze zich er al aan houden.

Bij DutchVACC slaag ik er maar niet in om een 'mentor' te treffen. Ik heb alweer tijden geleden de STU+ toets (zo'n testje per e-mail) gedaan en gehaald, en ben wel benaderd per e-mail voor een recommendation, maar ben blijkbaar op de verkeerde tijdstippen online.

[ Voor 3% gewijzigd door rollebol op 18-08-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier misschien de PMDG 737 advanced operations tutorial V2.0 van timothy metzinger?
Ik heb 1.01 nog wel gevonden maar v2.0 die te downloaden was op AVSIM schijnt verdwenen te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 09:38:
Heeft iemand hier misschien de PMDG 737 advanced operations tutorial V2.0 van timothy metzinger?
Ik heb 1.01 nog wel gevonden maar v2.0 die te downloaden was op AVSIM schijnt verdwenen te zijn :?
www.sleepie.nl/~hans/Metzinger.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat gaat lekker! Heerlijk om 's ochtend dit topic te openen en zoveel nieuwe posts te zien! Maar 't is dan wel een klus om alles te lezen en om overal op te reageren... Laat ik het eens netjes doen zoals het hoort en in 1 post alles tegeljk doen... ;)
bennierex schreef op 17 augustus 2004 @ 20:02:
[...]

Standby power --> AUTO
Alle hydraulic pumps --> OFF
Engine bleeds --> ON
Isolation valve --> CLOSE of AUTO
Recirculation fans --> OFF
Kijk. Hier heb ik wat aan! :) Dus het klopt inderdaad dat die Engine Bleeds altijd aan blijven staan. Denk je! :)
Ja, nee, tuurlijk, logisch! Ik wil alleen maar met een ECHTE C&D cockpit starten. Daarna ga ik natuurlijk alles weer aan zetten zoals het hoort... :)
mekkieboek schreef op 17 augustus 2004 @ 21:09:
EHAM-EBBR zit je inderdaad niet erg mee 8)7
T'is maar goed dat je zoveel geduld hebt :)
Ik heb gisteren ook Schiphol Zaventem geprobeerd, om jullie navigatie bevindingen in de praktijk proberen te brengen. Ik had overigens vantevoren een direct leg van ANT naar BUN tussengevoegd en alle DISCO's geclosed. Mag denk ik niet maar ach ja zonder ATC...

Anyway, er is trouwens een waanzinnig mooie freeware scenery voor EBBR.
Zie http://users.pandora.be/r...n.fs2000.pages/page2.html
Maar dat wist je misschien al.
Het verbaasd mezelf ook hoeveel geduld ik heb... :) Maar dat komt ook omdat ik het heerlijk vind om dingen te leren en al die manuals te lezen! Daar ben ik echt gek op. Vreemd genoeg...
Die scenery kende ik nog niet: ik zal eens ff kiijken (alhoewel ik niet zo geinteresseerd ben in dat soort dingen...).
Jochem schreef op 17 augustus 2004 @ 22:44:
Zoals ik al eerder had aangegeven is Brussel prefered runway 25 L (LEFT, links dat ding aan de linkerkant). Noofmans had indd in zijn uitgebreide 'tutorial' voor EBBR 25R als voorbeeld aangehaald. Maar prefered is LINKS. 25R alleen voor transport (cargo) en militair, en/of als 'overloop' van 25L.

Downwind leg
4 (a 5 mijl parrallel aan de extended centerline 3000 ft, 220 knots

Base leg
op ca. 9-10 mijl threshold, 2000 ft, 180 knots

Final intercept
ca. 30 tov final graden, bij de 18's op EHAM 160 en 210 gebruiken, 160 knots

Final tot 4 DME of OM (outer marker)
altijd ongeveer 1200 ft MSL, 160 knots

ca 5 mijl of 1400 ft
gear down.

4DME of OM tot threshold
VREF+5, flaps as selected

op de RWY
vacate eerste mogelijkheid rechts of links als de speed <= 60 a 40 knots als je high speed exits hebt. Deze liggen schuin aangesneden t.a.v. de baan. Als men zegt: long landing approved, of 'keep it rolling'. Mag je uitrollen tot het einde van de baan en hoef je de remmen ook niet zo zwaar te belasten. Sommige mensen zetten hem ook later neer, maar dat is IMHO invreten op je veiligheidsmarges.
Dat van L en R op EBBR wist ik nog wel hoor, maar omdat ik een tijdje geoefend had op R wilde ik dat gewoon even volhouden, gewoon als test...

Die info over EHAM: geldt dat ook zo ongeveer voor andere vliegvelden of kan dat echt heel erg verschillen?
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 09:38:
Ik heb 'm wel (zoals ik eerder al had gezegd), maar hij is zo'n 31 Mb... Dus mailen gaat niet. Als iemand een server heeft waar ik 'm kan uploaden...

EDIT:
O, Sleepie was me al voor en heeft 'm beschikbaar gesteld. Metzinger had overigens op het AVSIM forum gemeld dat hij het bestand heeft weggehaald: hij werkt momenteel namelijk aan een derde versie, die overigens misschien betaald moet gaan worden... (hetgeen op zich niet heel vreemd is want het is een waar kunststukje! Ik heb al eens geld betaald voor mindere pdf's...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 10:02 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerste de beste die in dit topic nog een ander gaat corrigeren op spelfouten of afzeiken op wat voor manier dan ook, kan per direct een vakantie verwachten van onbepaalde tijd.