Bedankt voor het verplaatsen.Proton_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:24:
@Hansieo ff hierheen verplaatst; Wat doen we met PV als het salderen verdwijnt was toch wel heel oud. Wat vind je van Truus01's opmerking hierboven?
Wat @Truus01 aangeeft is naar mijn idee nét wat anders.
toelichting:
als /zodra salderen er afgaat, gaat het er om zo min mogelijk "boete" te gaan betalen en zelf de opgewekte energie ergens gaan inzetten waar je het "normaal" niet zou doen
(jacuzzi op brandwonden temperatuur - 1°C
autonomie is naar mijn idee anders, dit is ALTIJD goed zowel voor als ná het salderen tijdperk.
Hier hoef je geen affakkel truckjes te doen om niet te gaan (bij)betalen, al is dit zeker een bijkomstig voordeel.
Het kán /zal dus wel je hoeveelheid affakkel kWh-tjes verlagen (indien je er zat van hebt) maar je komt uiteindelijk tóch in "affakkelen" als je niet de dupe wilt zijn.
Wie kan nog input geven waar dit affakkelen het beste geplaatst kan worden opdat toekomstige /aspirant tweakers het makkelijk kunnen vinden, óók op mobyletjes?
ps: ik heb genoten van het 15 pg teruglezen..
Er was /is toch best wel wat visie hier voorbij gekomen die raak waren méér dan raak.
Zou mooi zijn als deze mensen in de TK terecht komen, moeten ze wél wat concessie doen aan hun salarissen, want TK schijnt slecht te betalen, vandaar die broodnodige bijbaantjes..
[ Voor 12% gewijzigd door Hansieo op 17-11-2023 15:34 ]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)