Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Proton_ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:46:
[...]

Dat is inderdaad niet toevallig, we houden naar aanleiding van de de laatste commerciële golf ons beleid aangaande bedrijfsaccounts weer even tegen het licht :)
Ik verwacht dat voor het einde van het weekend daar wel consensus is.
Heb jullie dan ook al een idee hoe om te gaan met de verschillende topics?

We hebben een algemeen stekker accu topic.

Maar daarnaast het HW topic toen kwam Duravolt en inmiddels is er nog een partij met een aanbieding in geduikeld.
En dan nog het eenvoudige thuisaccu topic

Komt er voor elk merk een topic? Of zoveel mogelijk in een algemeen topic?

Voor de wp en wpb zijn er ook merkgebonden topics maar ook iets algemeens.

Het Duravolt topic heeft nu bijv. Ook niet een echt lekkere eerste post die zou van Duravolt moeten zijn met alle beschikbare informatie daarin.
Als ze dan met een bedrijfs acount aanwezig zijn in dar topic laat ze dan ook een goede openingspost verzorgen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ronald.42 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:03:
[...]
die zou van Duravolt moeten zijn met alle beschikbare informatie daarin.
Als ze dan met een bedrijfs acount aanwezig zijn in dar topic laat ze dan ook een goede openingspost verzorgen.
Nou nee, bedrijfsaccounts mogen geen topics starten, dat wordt dan namelijk meestal gewoon één groot reclamepraatje. Deelname van bedrijven hoort in principe beperkt te blijven tot het beantwoorden van vragen over producten/diensten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Topicstarter
@stil Heh :) nee, vooral omdat het tijd kost om een club vrijwilligers asynchroon op 1 lijn te krijgen, meestal duurt dat wel even. Het topic gaat zo snel mogelijk weer open, maar voor verwachtingsmanagment is dat waarschijnlijk niet heel snel.

@Ronald.42 In principe bepaalt de community welke topics te openen (door ze simpelweg te openen) en is het aan de topicstarter om af te kaderen en een startpost bij te houden (evt door mede-auteurs uit te nodigen), de Duravolt accu bleek een rebrand te zijn, vandaar de iets grotere scope.

Voor de warmtepompen hebben we nu merktopics en dat vind ik wel fijn werken: de signaal/ruisverhouding wordt er beter van als het over specifieke settings gaat.
Batterijen lijken vooralsnog minder settings te hebben, dus daar geeft versnippering minder voordelen, maar ze hebben ook allemaal een andere app/ecosysteem dus veel synergie is er ook niet (?). We merken vanzelf wel wat werkt, denk ik.
Als versnippering problematisch wordt dan is het denk ik een goede eerste stap als de topicstarters met elkaar overleggen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:08:
[...]

Nou nee, bedrijfsaccounts mogen geen topics starten, dat wordt dan namelijk meestal gewoon één groot reclamepraatje. Deelname van bedrijven hoort in principe beperkt te blijven tot het beantwoorden van vragen over producten/diensten.
Daar zit wat in.
Maar nu is er een topic start bij duravolt waar weinig in staat en vervolgens komen tig keer dezelfde vragen voorbij die al dan niet beantwoord worden.
Het zou fijn zijn als dat in een openingspost samengevat was.
Een beetje zo van dit is het product en dat kan het en eventueel in de toekomst zou zus en zo mogelijk zijn.

Er lopen nu soms oeverloze discussies over zaken die helemaal niet duidelijk zijn.
Dit wordt natuurlijk ook gevoed door het uitblijven van reacties van partijen die wel aanwezig zijn maar geen zin/tijd/diepgaande informatie hebben om al die vragen te beantwoorden.

Homewizard heeft bijvoorbeeld onlangs wel weer netjes gereageerd en beargumenteerd waarom ze bepaalde keuzes maken.
Andere verkopende partijen blijven daar wat achter maar hebben met prijs per kwh wel aandacht.

Ergens zou je op de één of andere wijze moeten verlangen dat het hebben van een bedrijfsacount om je product te pushen ook inhoud dat je bijv. wekelijks een inhoudelijke reactie geeft op vragen.
En als dat wederkerende vragen zijn zou het antwoord in de openingspost kunnen staan en dan kunnen ze of andere deelnemers aan het topic daar simpel naar verwijzen.

Het blijft lastige materie om het te stroomlijnen vrees ik :Y

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mocht iemand zich geroepen voelen om de topicstart aan te vullen, dan kunnen we natuurlijk altijd mensen toevoegen als mede-topicstarter (aannemende dat de huidige TS daar geen bezwaar tegen heeft).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:44:
Mocht iemand zich geroepen voelen om de topicstart aan te vullen, dan kunnen we natuurlijk altijd mensen toevoegen als mede-topicstarter (aannemende dat de huidige TS daar geen bezwaar tegen heeft).
Ik waag me daar niet eerder aan dan ik zelf de accu hier op de plank heb staan.
Prima om zoiets te doen maar dan wel met het apparaat in handen zodat ik weet wat het echt is.

Beetje zoals mijn wp van de afhaal Chinees die heb ik ook niet eerder bij iemand geplaatst dan dat ik er zelf tevreden over was.

Zo zal het er bij bijv. De duravolt vooral van af hangen of hij een beetje vlot NOM bij kan houden betreffende opladen ontladen waneer de vraag daar is.
Niet dat hij minutenlang werk heeft om het vermogen op of af te schalen en of de accu een beetje lekker zijn capaciteit houd en het gemak waarmee bepaalde zaken zijn te beïnvloeden.

Nu is het alleen nog maar wat men zegt dat ie kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@Sarpo @MiBe @brambo123 en anderen, ik dacht behulpzaam te zijn maar zat er naast, excuses.
Het modelcontractverzameltopic is weer open, maar hoe voorkomen we dubbel werk?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:45
Proton_ schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:22:
@Sarpo @MiBe @brambo123 en anderen, ik dacht behulpzaam te zijn maar zat er naast, excuses.
Het modelcontractverzameltopic is weer open, maar hoe voorkomen we dubbel werk?
Top, bedankt voor je begrip. No hard feelings :)

Voorkomen dubbel werk? Weet ik 123 niet. Zal er eens over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:41
Iemand enig idee hoe vaak de laatste 365 dagen de energieprijzen negatief waren en op hoeveel van die dagen het prijsverschil groter dan 15 cent was of iemand een idee waar ik deze jaargegevens kan verkrijgen zodat ik het zelf kan uitzoeken?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@stil In het day-ahead topic vind je vast wat je zoekt, bijvoorbeeld Stefannn in "Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic." en er zwerven heel wat api's en excelsheets rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De titel van het topic: Zonnepanelen-boete is misleidend.

Alsof zonnepanelen hebben strafbaar is

Het gaat over teruglevering, niet boete op zonnepanelen, dus 'Terugleverkosten zonnepanelen' of anders 'Terugleverboete zonnepanelen' zou de lading veel beter dekken

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2025 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@Verwijderd dat zou een goede afkadering zijn, maar vanaf het begin gaat het ook over andere tariefconstructies - lagere welkomstbonus/cashback, hoger vastrecht, geen drie jaar contract mogelijk, andere kWh prijs en andere creatieve vondsten die teruglevering ontmoedigen en minder interessant maken. In andere media wordt de term 'boete' ook gebruikt, al is het slechts framing.
Misschien wordt het wel tijd voor een deel 2 met een samengevatte startpost (even overleggen met @marktweakt)?

[ Voor 8% gewijzigd door Proton_ op 24-08-2025 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het interessant zou zijn om een topic te hebben: "De toekomst van de energiemarkt (2027 ev)"

Waarin we nieuws, techniek-ontwikkelen, beleid kunnen posten die de toekomstige energierekening vorm gaat geven. Met een positieve blik op beleid en technologie. Inzicht geven in wat eraan gaat komen. En niet klagen dat de overheid onbetrouwbaar is, afspraken zijn verbroken, blabla

Ik weet niet hoeveel waarde het heeft om nog een apart topic te hebben over terugleverkosten. TLK zijn maar een van de prijscomponenten in een contract. Het topic is aangemaakt toen alles net in gang kwam en nieuw was. Nu is het een van de parameters in het contract.....niemand kiest een contract uit puur op tlk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marktweakt wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Verwijderd "Met een positieve blok op beleid en technologie." Ik neem aan dat je -blik- bedoeld?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onetime schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:28:
@Verwijderd "Met een positieve blok op beleid en technologie." Ik neem aan dat je -blik- bedoeld?
Correct!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@Verwijderd Is dat niet gewoon De energiemarktcrisis: ontwikkelingen en achtergronden of Energie-en inflatiecrisis in Nederland?
We moeten ook waken voor (nog verdere) versnippering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zou goed passen, die topics kende ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
Die staan in AWM,@defiant is een alias van Energie-en inflatiecrisis in Nederland een goed idee om ook in TFE makkelijk vindbaar te maken? De ander heeft al een alias :)

[ Voor 34% gewijzigd door Proton_ op 25-08-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:17
Over het zonnepanelen-boetetopic het volgende;
Ik vind het nogal een ingewikkeld om te lezen topic. Het gaat veel over (voor mij oninteressante) thuisbatterijen, balans-handelen in het elektriciteitsnet, tariefstructuren (dynamisch of vaste elektriciteitsprijzen).
Er wordt bijna niet over de boetes die gerekend worden gesproken, hoe die gecalculeerd worden, welke energieleverancier en dergelijken. Zo is het topic gestart ooit. Voor alle andere onderwerpen zijn namelijk andere topics aanwezig.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
Is het mogelijk, en wenselijk, om een apart topic te maken voor wat er zoal speelt met de oude/analoge/draaischijf/Ferraris meters?

In steeds meer topics ontstaat er discussie over.
In sommige topics past het wel, in andere eigenlijk niet. Het is in ieder geval behoorlijk versnippert. Zo staat er recentelijk iets in De zonnepanelen-boete, maar ook in Thuisaccu: al interessant (voor mij)?.
Het is jammer dat deze informatie niet centraal staat en centraal bediscussieerd wordt. (En naar verwezen kan worden bij discussies in andere topics.)

Er zijn ook wat oudere topics, die mogelijk geschikt zijn om de meer recente posts naar toe te verhuizen:
Voordelen oude meter? of Oude "draaischijf"-meter en nieuw energiecontract.
Maar dan zou ik wel graag een titelwijziging zien, iets als 'De toekomst van de analoge energiemeter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
En het zijn ook nog vermoeiende discussies in de combi met topics waar het eigenlijk bijna non-topic is. Dus verplaatsen zou een goede zet zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Rojado op 14-09-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@Truus01 Een nieuw topic met een topicstart waar wat moeite in is gestoken kan discussies wat stroomlijnen, posts verplaatsen is wat onpraktisch als ze ouder zijn dan de topicstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Proton_ op 15-09-2025 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@fonsoy over het oorspronkelijke onderwerp is blijkbaar alles wel gezegd. Verder vind ik het inderdaad een ingewikkeld onderwerp, ook om te modereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Proton_ schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:57:
@Truus01 Een nieuw topic met een topicstart waar wat moeite in is gestoken kan discussies wat stroomlijnen, posts verplaatsen is wat onpraktisch als ze ouder zijn dan de topicstart.
Dan stel ik voor om een van die oude topics te gebruiken voor het verplaatsen van de meer recente posts en de titel aan te passen.
Eventueel kan daar dan ook de topicstart van aangepast worden.

En mij lijkt Voordelen oude meter? het meest geschikt.

Ter hulp om te verplaatsen... De posts over analoge meters vanaf hier: Truus01 in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?" en hier: lfah2000 in "De zonnepanelen-boete"
(Ik wil nog wel verder zoeken, specificeren, en indien nodig eventueel meewerken aan een TS.)

[ Voor 28% gewijzigd door Truus01 op 15-09-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
Die oude topics zijn m.i. dan weer minder geschikt omdat de topicstarters niet erg actief lijken, of zien @dr.cody of @Cliff dat wel zitten?
Zo niet, dan is een nieuw topic met goede afkadering beter dan topickaping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Proton_ schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:53:
Die oude topics zijn m.i. dan weer minder geschikt omdat de topicstarters niet erg actief lijken, of zien @dr.cody of @Cliff dat wel zitten?
Zo niet, dan is een nieuw topic met goede afkadering beter dan topickaping :)
Op zich maakt dat in die oude topics niet eens zoveel uit, wat er in de TS staat, het gaat om waar het topic over gaat en wat er verder in het topic staat.
De meeste mensen lezen dat van de meeste (wat langere) topics toch niet, lezen alleen de laatste paar berichten.
En juist in bv de laatste paar pagina's aan posts in het zonnepanelen-boete topic (waar het nauwelijks nog on topic te noemen is), staat heel veel interessante en goede informatie.

Zoals gezegd, als het nodig lijkt, wil ik best meewerken aan iets van een TS, desnoods als mede-auteur, maar ik ga niet alles herhalen wat er in die vele posts staat, omdat er een nieuw topic moet komen en die oude posts niet verplaatst kunnen worden.
Dan ga ik liever door met de berichten in het zonnepanelen-boete topic, of net daar waar het aangehaald wordt en het nodig lijkt om erop in te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38
Ik lees nog mee hoor! En ik heb nog steeds mijn oude achteruitlopende meter!

Wat mij betreft dus prima om mijn oude topic te gebruiken.

Oh, ik las trouwens pas in de krant dat ik een 'notoire weigeraar' zou zijn van een nieuwe meter. Dat is echt niet waar. Ik heb één keer een aanbod gehad tijdens covid. Maar ik wilde toen niemand in huis hebben en bovendien moesten mijn vrouw en ik thuiswerken, dus een dagje zonder stroom was erg onhandig. Ik heb toen netjes gevraagd of zo'n nieuwe meter ook later kon. Geen probleem zei die man aan de deur.

Daarna nooit meer iets gehoord.

[ Voor 77% gewijzigd door Cliff op 16-09-2025 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@Cliff Goed om te horen :)
Als je wil, kan je bij je topicstart een mede-auteur toevoegen.

Het topic heet nu De toekomst van de analoge energiemeter en heeft een alias in TFE.
Ik zal later eea verplaatsen.

Pagina: 1 2 Laatste