Wij hebben vandaag de Tesla voor het eerst 'echt' getest door een road trip te maken.. Vanaf ons huis, via Malibu door heel LA en terug. Ik was benieuwd of wat langere ritten ook zouden bevallen en of het laden (niet thuis) irritant zou zijn.
Klein verslagje: 8:45 thuis vertrokken met 100% en, de navigatie op Malibu (180 miles) volgens de navigatie zouden we met zo'n 21% aankomen. Besloten om in Oxnard 'te tanken':
Na 1 bakje koffie kreeg ik al de notificatie dat we verder konden (ik denk na een minuut of 15?) maar na 3 uur rijden was de pauze zeker niet irritant.
Toen zijn we met zo'n 85% vertrokken, en heel LA doorgereden en een mooie hike gemaakt. Rond 3 uur besloten rustig terug te gaan rijden en weer bij Oxnard te tanken, mooie plek om even snel wat te eten. Na 30 minuten konden we weer verder (met zo'n 30% geparkeerd, en met 90% verder). Bij precies 55 kWh toch even gekeken wat ons verbruik was en:
Hebben ze toch gelijk bij Tesla

250 mile op 55 kWh
Toen we thuis kwamen nog even snel een foto gemaakt en dit was het totale verbruik:
Dat komt een beetje neer op dat we 242 mile (389 km) op een volle lading konden rijden, en dat is ook wel redelijk wat ik verwacht had. Niks speciaals gedaan, gewoon 65 mile (104 km) per uur (op de files in LA na) en een road trip van in totaal (inc alle pauzes, wandelingen en tank stops) zo'n 11 uur.
Erg leuke dag, en ik zou dus zo weer met de Tesla op pad gaan.
Wat data:
- 8:45 tot 20:00 onderweg
- 423 mile / 680 km gereden
- 227 Wh/m / 140 Wh/km verbruik
- 45 minuten 'getankt' in totaal (voor $0 want referal bonus)
- 55 vliegjes dood gereden