Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm geplande start lijkt stuk, staat op 8:30 vertrek. Net bericht dat hij 5:30 klaar was met laden.

Merken anderen ook verschil met laatste update?

Voice commandos ook nog steeds stuk.

Daarnaast is 90% bij mij declaratie weken steevast 89% in de auto?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
89 VS 90 heb ik ook last vast.
Heb het laatst een keertje andersom gehad.

90 procent geladen en kwam bij de auto. 92 procent op het display.

Het lijkt wel door de warmte te koken.
Auto stond toen vol in de zon.

Lijkt met iets met de berekening te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:54:
Here we go again.
Ja ik ben blij met de acceleratie en 4% bijtelling. Mag ik dan geen kritiek uiten op hetgeen overduidelijk niet werkt, en tot gevaarlijke situaties leidt?

Er is nog meer om over te zeiken hoor, ik hield al rekening met de tere zieltjes hier. :+ :+ :+
Ik rij nu een kleine 25k met de model 3, dagelijkse rit op de snelweg de gehele tijd op AP. Geen enkel probleem.
Sinds afgelopen najaar is het remmen bij invoegend verkeer juist veel beter geworden.

Enige irritante is bij verkeer dat je baan verlaat dat hij wat te conservatief is en wacht tot de auto helemaal van de baan is. Dan geef ik een beetje gas bij tot de auto voor me weg is en dan neemt de auto het weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 06:02:
Hmmm geplande start lijkt stuk, staat op 8:30 vertrek. Net bericht dat hij 5:30 klaar was met laden.

Merken anderen ook verschil met laatste update?

Voice commandos ook nog steeds stuk.

Daarnaast is 90% bij mij declaratie weken steevast 89% in de auto?!
Is altijd al zo geweest dat hij in de US daluren gaat laden. Dus voor 6 uur klaar. Hij zet de climate als het goed is nog wel ff aan voor 8:30.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 04-02-2020 07:16 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
joke_name schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 06:17:
89 VS 90 heb ik ook last vast.
Heb het laatst een keertje andersom gehad.

90 procent geladen en kwam bij de auto. 92 procent op het display.

Het lijkt wel door de warmte te koken.
Auto stond toen vol in de zon.

Lijkt met iets met de berekening te zijn.
De auto laad tot het limiet dat je hebt ingesteld, maar als die vervolgens weer een procentje gebruikt voor het een of ander gaat die niet meteen weer bijladen. Dat zou echt killing zijn voor de accu. Pas bij een paar procenten verlies laad die weer op tot het limiet.
90 -> 92 kan zijn dat die tot 90% heeft geladen terwijl de accu warm is en de accu vervolgens is afgekoeld? Omdat het maximum beschikbaar dan lager wordt, zou je theoretisch hoger uit kunnen komen met de zelfde kWh geladen in de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Caelorum schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:23:
[...]

De auto laad tot het limiet dat je hebt ingesteld, maar als die vervolgens weer een procentje gebruikt voor het een of ander gaat die niet meteen weer bijladen. Dat zou echt killing zijn voor de accu. Pas bij een paar procenten verlies laad die weer op tot het limiet.
90 -> 92 kan zijn dat die tot 90% heeft geladen terwijl de accu warm is en de accu vervolgens is afgekoeld? Omdat het maximum beschikbaar dan lager wordt, zou je theoretisch hoger uit kunnen komen met de zelfde kWh geladen in de accu.
Gisteren aan de supercharger gehangen in Leiderdorp. Gevuld tot ingestelde limiet, maar mijn telefoongesprek duurde langer. Hij laadde automatisch opnieuw als er een procentje was weggevloeid. Dus ik weet niet of het helemaal klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel cellen, BMS, temp, display zonder decimalen, genoeg redenen waarom 90 laden ook 89 of 91 kan zijn. Aan de paal zal hij ook af en toe weer bijladen maar niet continu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:15:
Veel cellen, BMS, temp, display zonder decimalen, genoeg redenen waarom 90 laden ook 89 of 91 kan zijn. Aan de paal zal hij ook af en toe weer bijladen maar niet continu.
Inderdaad. Waar maakt men zich druk om. Nog even doorklagen en dan doet Tesla hetzelfde als VW met de temp meter van koelwater. Als deze maar enigsinds goed is: in het midden.
Nieuwe softwareversie: visueel percentage accu geoptimaliseerd (gewenste accucapaciteit = X -> then display X). En, geen klachten meer.
ik ben geen programmeur dus excuses voor de gebrekkige code :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Misschien een domme vraag maar kan het zo snel niet vinden, maar hoe kan je gepland opladen? Ik wil graag instellen dat hij op een bepaalde tijd klaar is maar kan niks vinden in de app. Of is dit iets wat je kan instellen op een paal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 07:38
Malt007 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:08:
Misschien een domme vraag maar kan het zo snel niet vinden, maar hoe kan je gepland opladen? Ik wil graag instellen dat hij op een bepaalde tijd klaar is maar kan niks vinden in de app. Of is dit iets wat je kan instellen op een paal?
Je moet het in de auto zelf doen. In het laad scherm (op te roepen door op het bliksem symbool te klikken) dan midden onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
@Stef87 Wat zegt de app als je de charge limit helemaal tot 100% doorschuift? Dan geeft hij linksonder aan wat het maximum aantal km. zou moeten zijn. Wellicht gemist, maar heb niet alles gelezen in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Onlangs video in de link hieronder gezien. Gistermiddag eea binnen gekregen. Ik twijfel nog of ik het zal installeren of dat ik dit beter even kan navragen bij mijn bezoek de 17e aan de tesla garage.

Het rubber om het glazen dak schijnt eventueel los te kunnen laten bij hoge snelheden en niet goed te zijn voor weersinvloeden na verloop van tijd ( groene aanslag, water wat nu zonder deze kit beter goed 'wegloopt').

Tja dat zijn de verhalen en of t überhaupt helpt met het windgeruis is ook maar de vraag.

Omdat het maar 25 euro kost heb ik het besteld maar nu ik onder de video de andere berichten lees ( soms goed soms klagen over loslaten, niet goed voor regen afloop enz.) twijfel ik een beetje :).

Zijn er hier Model 3 rijders die het al hebben geprobeerd?

YouTube: $20 Solution to Model 3 Wind Noise

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@Verwijderd Ik heb zo'n rubber in m'n dakraam. Helpt een beetje maar niet denderend veel. Meeste geluid komt van de banden af. Heb overigens ook strips op de deuren en dat doet wat mij betreft een stuk meer (al is het ook meer werk om aan te brengen). Overigens kan je het dakraamrubber en strips op ali voor heel veel minder vinden dan bij andere shops (die het toch weer bij ali halen!).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:15:
Maar het zegt dus niets als dat de afgelopen weken structureel 89% is?
Als ik in de app het limiet aanpas is "rit" ook 89% en als ik hem helemaal tot het einde zet, is het 99%

100% komt ook niet in beeld.

Dit betekent verder niets volgens jou?
ybos schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:28:
[...]

Inderdaad. Waar maakt men zich druk om. Nog even doorklagen en dan doet Tesla hetzelfde als VW met de temp meter van koelwater. Als deze maar enigsinds goed is: in het midden.
Nieuwe softwareversie: visueel percentage accu geoptimaliseerd (gewenste accucapaciteit = X -> then display X). En, geen klachten meer.
ik ben geen programmeur dus excuses voor de gebrekkige code :+
Ik vraag het mij af, omdat ik al tijden geen 90% meer heb gezien. Betekent dat "iets" of niet?
Gewoon een vraag, niets meer, niets minder!
Malt007 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:08:
Kan alleen in de auto, zou inderdaad een mooie toevoeging zijn in de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Maar het zegt dus niets als dat de afgelopen weken structureel 89% is?
Als ik in de app het limiet aanpas is "rit" ook 89% en als ik hem helemaal tot het einde zet, is het 99%

100% komt ook niet in beeld.

Dit betekent verder niets volgens jou?
Dat tot max 99% had ik ook eerst, nu is de max 98% bij me. Geen idee of het bij hogere temperaturen weer 100% gaat zijn of dat dit degradatie is? Is wel iets van de laatste updates. Dus kan best zijn dat BMS nu de temp meeneemt oid? Tot iets van November kon ik altijd naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Dus als jullie het op "RIT" zetten dan zie je 89%? Ik zie gewoon 90%.

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElonDusk schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:48:
Rit is in de app wel 90%. Maar na laden staat er vaak maar 89%. Ook als hij net klaar is, en even daarna ook. Slider voor "rit" geeft ook 89% aan zie ik nu.. :) Slider helemaal naar rechts is 98% bij me.

Daarbij gaat de slider in de app nu maar tot 98% bij me. Geen 100% meer.

Maar hebben meer mensen last van sinds de laatste updates;

https://teslamotorsclub.c...-max-charge.180970/page-3

@Stef87 Welke percentages krijg jij als je de auto op percentage zet?

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 04-02-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Rit is in de app wel 90%. (Slider) Maar na laden staat er vaak maar 89%. Ook als hij net klaar is, en even daarna ook.

Ah zo... dat 90% vaak maar 89% is als ik vertrek heb ik bijna altijd. In de app kan ik wel tot 100% sliden. Benieuwd waarom sommige het wel hebben en andere niet :P

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElonDusk schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:52:
[...]

Ah zo... dat 90% vaak maar 89% is als ik vertrek heb ik bijna altijd. In de app kan ik wel tot 100% sliden. Benieuwd waarom sommige het wel en andere het niet hebben :P
Ik had het in het begin ook niet. Zal toch wat te maken hebben met BMS calibratie en/of degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElonDusk schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:48:
Klopt, dan zie ik 89% en als ik hem helemaal tot het einde vul staat er 99%.
In de app en in de auto...
[...]

Rit is in de app wel 90%. Maar na laden staat er vaak maar 89%. Ook als hij net klaar is, en even daarna ook. Slider voor "rit" geeft ook 89% aan zie ik nu.. :) Slider helemaal naar rechts is 98% bij me.

Ook in de app is het bij mij 89%

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49487155962_cfa7561226_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49486945721_7a650cb5fb_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BlakHawk Bij mij is 90% > 98% nu en 100% > 98%. Heb hem vanaf juli en nu 15k gereden. Weinig SuC en laden tot 80%. (Accu zit eigenlijk altijd in de range van 50-80) Dus op zich redelijk netjes "onderhouden".

@ElonDusk Je hebt hem nog niet zo lang denk ik?

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 04-02-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:59:
@BlakHawk Bij mij is 90% > 98% nu en 100% > 98%. Heb hem vanaf juli en nu 15k gereden. Weinig SuC en laden tot 80%. (Accu zit eigenlijk altijd in de range van 50-80) Dus op zich redelijk netjes "onderhouden".

Maar heeft heeft niets met degradatie ala @Stef87 te maken?
Ik zag dat 100% (via de battery app) bij mij nog 487 km is met de LR bij 5500km gereden.

Ik laad altijd tot 90% en tussen de 30-60% laad ik weer naar 90%.

In 5500km:
5 snellaadsessies
1x tot 100% geladen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:54:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kijk vaak naar de API wat die als data doorgeeft, en in de app zie je usable_battery. Dit betekent als bijvoorbeeld op dat moment de batterij wat koud is, hij minder percentage laat zien, dan daadwerkelijk in de auto zit. Dit zorgt er dus voor dat je in app ziet dat er bij de 90% lijn, toch maar 89% staat.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:01:
[...]

Ik zag dat 100% (via de battery app) bij mij nog 487 km is met de LR bij 5500km gereden.
Kan degradatie zijn, maar kan ook calibratie issue van BMS zijn. Of gewoon niet vaak naar <20% leeg gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Kan degradatie zijn, maar kan ook calibratie issue van BMS zijn. Of gewoon niet vaak naar <20% leeg gereden.
Nog maar 1 keer gedaan inderdaad.
Zal het deze lading weer een keer proberen.

Het lastige is dat ik geen gegarandeerde laadplek heb thuis, dus ik laad vanaf 40% zo veel mogelijk.
adjego schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Ik kijk vaak naar de API wat die als data doorgeeft, en in de app zie je usable_battery. Dit betekent als bijvoorbeeld op dat moment de batterij wat koud is, hij minder percentage laat zien, dan daadwerkelijk in de auto zit. Dit zorgt er dus voor dat je in app ziet dat er bij de 90% lijn, toch maar 89% staat.
Dit is na een rit, dus koude accu lijkt mij niet... Maar misschien wel hoor...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:59:

5600km gereden :)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:33

GB2

Nu ik die schreenshots zie van de Tesla App, als ik een SuC zoek staat er vaak bij hoeveel stalls er zijn en hoeveel beschikbaar, (voorbeeld; Dordrecht 8/16 beschikbaar, Breda 3 / 12 beschikbaar) maar soms is deze leeg, wat vervelend is, hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:54:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb in de app nu 87% en 96%. Ik maak me er niet zo'n zorgen over. Zal wel iets in de software aangepast zijn sinds de meest recente versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ybos schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb in de app nu 87% en 96%. Ik maak me er niet zo'n zorgen over. Zal wel iets in de software aangepast zijn sinds de meest recente versie.
Hoeveel km is het bij jou voor een volle accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Bij mij ging hij ook maar tot 99% afgelopen keer, had 'm op 100% gezet voor calibratie.
Nu geeft de auto 500 KM range aan bij 100%, Teslamate stats geeft 400 KM aan.
Bij 52% is het verschil nog maar 50 KM, dus naar mate ik meer naar de 0% ga hoe correcter de afstand lijkt te worden.
Zal binnenkort eens gewoon 90% laden en dan kijken hoeveel Km ik gereden heb bij 10%.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik kom tot 514 km vol, waar in 530 had verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Hoeveel km is het bij jou voor een volle accu?
Ik heb de instelling op percentage staan dus zou ik dat even in de auto moeten aanpassen (maar heb een SR+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Gisteren afspraak gehad bij service Tesla. Je dient bij afspraak de auto direct voor garagedeur te rijden. Dacht snel klaar te zijn. Windgeruis verhelpen en afstellen koplampen. Was toch meer aan de hand..... raammechanisme/motor beide kanten vervangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teslalrp schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:11:
514...? Waar zie je dat? Niet in app slider lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teslalrp schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:11:
514 is echt veel!

Mijn LR heeft vanaf het begin nooit de 500 gezien.
Nu dus op 487 met de normale LR AWD.
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Als hij in de auto op KM staat en niet op percentage, dan zie je dat wel in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Als ik resterende laadtijd en aantal km per uur opladen bereken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:15:
[...]

514 is echt veel!

Mijn LR heeft vanaf het begin nooit de 500 gezien.
Nu dus op 487 met de normale LR AWD.

[...]

Als hij in de auto op KM staat en niet op percentage, dan zie je dat wel in de app.
Ja, maar daar ga je met een Performance echt geen 514km zien. LR AWD is max 500km in de app op 100%. Performance zal rond de 475 zitten op 100% oid in de app.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 04-02-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Als ik onder het kopje 'Software' kijk in de auto, blijft hij zeggen dat hij de navigatie gegevens wil updaten. Verbind ik echter met WiFi gebeurt er helemaal niets.

Iemand ook dit probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Ja, maar daar ga je met een Performance echt geen 514km zien. LR AWD is max 500km in de app op 100%. Performance zal rond de 475 zitten op 100% oid in de app.
Leek mij ook al vrij veel.

Dit verklaart een hoop:
Teslalrp schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Als ik resterende laadtijd en aantal km per uur opladen bereken
Dan zegt de auto dus niet 514 bij 100% accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:18:
Als ik onder het kopje 'Software' kijk in de auto, blijft hij zeggen dat hij de navigatie gegevens wil updaten. Verbind ik echter met WiFi gebeurt er helemaal niets.

Iemand ook dit probleem of een oplossing?
Nee. Heb ik niet. :) Maar wel een keer een software update download vast gehad. Heb dit toen via de US chat op laten lossen. Zie je iets van voortgang bij de download van de maps? Of helemaal nog niet begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Ik heb vorige week tot 485 km opgeladen. Resterende laadtijd was 1 uur met snelheid 29 km/ uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:03:
[...]

Nog maar 1 keer gedaan inderdaad.
Zal het deze lading weer een keer proberen.

Het lastige is dat ik geen gegarandeerde laadplek heb thuis, dus ik laad vanaf 40% zo veel mogelijk.

[...]

Dit is na een rit, dus koude accu lijkt mij niet... Maar misschien wel hoor...
Hier een kleine snippet van wat de API teruggeeft.

code:
1
2
3
4
        "charge_state": {
            "battery_level": 86,
            "usable_battery_level": 85,
}

Dit is nadat de auto al vanaf vanochtend aan het laden is, wel aan een 1-fase 16A aansluiting, dus gaat niet snel en daardoor koelt ook de batterij weer wat af. Er kan daardoor snel een delta ontstaan tussen deze twee waardes. Is deze delta > 3, dan zie je ook het blauwe sneeuwvlokje bij je batterij status in de auto.

En ook nu heb ik dus als ik de slider op 90% lijn zet, maar een weergave van 89% in de app. Hij zal hem laden tot 90% adhv "battery_level" maar de app geeft de andere waarde weer.

[ Voor 9% gewijzigd door adjego op 04-02-2020 11:25 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teslalrp schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:22:
Ik heb vorige week tot 485 km opgeladen. Resterende laadtijd was 1 uur met snelheid 29 km/ uur
Je zag 485km in de auto? Hoeveel procent SoC was dat? Lijkt mij vrij veel voor een P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:24:
[...]

Je zag 485km in de auto? Hoeveel procent SoC was dat? Lijkt mij vrij veel voor een P.
Ja auto gaf 485 km aan. Ik heb deze niet op Percentage staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
Ja, even voor de volledigheid, als je KM in de battery slider van de app wilt zien, moet je in de auto de display inderdaad op km zetten, anders zie je ook % in de battery slider.

Bij mij geeft hij dus max 486km aan, waar dat in het begin 498km was. Moet er wel bij zeggen dat er veel variatie in zit, die waarde is absoluut niet stabiel, er kan zo 5 of 10km bij of afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teslalrp schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Ja auto gaf 485 km aan. Ik heb deze niet op Percentage staan
En als je in de app de slider naar 100% zet? Wat staat er dan onderin het hoekje aan km's? 500 oid? Dat blijf ik gek vinden. Omdat de P gewoon lagere rating heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:28:
[...]

En als je in de app de slider naar 100% zet? Wat staat er dan onderin het hoekje aan km's? 500 oid? Dat blijf ik gek vinden. Omdat de P gewoon lagere rating heeft.
Ik zal vanmiddag eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teslalrp schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Ik zal vanmiddag eens kijken
Op de telefoon bedoel ik dan. Die geeft een projectie van km's als je met de slider schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:34:
[...]

Op de telefoon bedoel ik dan. Die geeft een projectie van km's als je met de slider schuift.
Dat heb ik nog nooit gezien, net even gecontroleerd en echt niets te zien.

Edit:
Aha links onder in het batterij plaatje. Ik keek linksonder in het scherm...

Bij mij geeft de LR AWD 490km aan bij 100% en 441km bij 90%.

Totaal gereden kilometers 28.000.

[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 04-02-2020 11:48 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Zijn er Teslamodel 3 gebruikers die een Ratio laadkabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerialqueen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik kreeg net een vraag van mijn baas die een Performance wil aanschaffen. Het klopt toch, dat tot 100% laden bij elke keer niet goed is voor de accu?

[ Voor 88% gewijzigd door aerialqueen op 04-02-2020 14:49 ]

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die Teslamate gebruiken? Wat zijn jullie efficiencycijfers? Vind t nogal tegenvallen in mijn geval namelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8c86JWQY/teslamate.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
IceOnFire schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:23:
Zijn er meer mensen die Teslamate gebruiken? Wat zijn jullie efficiencycijfers? Vind t nogal tegenvallen in mijn geval namelijk :)

[Afbeelding]
Ja heb hem vorige week ook lopen.
Gisteren stond er bij mij 38.5 kwh p 100 km over 147km
Ook niet heel denderend verbruik , maar wel te verklaren (dagelijks 40 km woon / werk verkeer met een hoop stoplichten en 10 km snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Madnessy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:38:
[...]
Ja heb hem vorige week ook lopen.
Gisteren stond er bij mij 38.5 kwh p 100 km over 147km
Ook niet heel denderend verbruik , maar wel te verklaren (dagelijks 40 km woon / werk verkeer met een hoop stoplichten en 10 km snelweg)
Is bij jou het verschil tussen bruto en netto verbruik ook zo groot? Wel leuk overigens dat je goed kan zien dat de efficientie inderdaad temperatuur-afhankelijk is. Mooi tooltje ook sowieso, alle info die Teslafi enzo hebben maar dan gewoon lokaal zonder anderen toegang tot je auto data te geven.

[ Voor 21% gewijzigd door IceOnFire op 04-02-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Hoe berekent hij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Hij leest via de API de laadsessies van de auto uit. Denk dat dat wel is wat de auto zelf aan energie ziet binnenkomen, dus ik vrees dat er voor wat je bij de meter afrekent nog de laadverliezen bijkomen. Dat moet ik binnenkort eens valideren zodra ik het maandelijkse overzicht van mn laadpas binnen heb :)

Je kan ook mooi de laadcurves zien bijvoorbeeld;

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d05P4PqR/teslamate.pngupload picture link

[ Voor 22% gewijzigd door IceOnFire op 04-02-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
IceOnFire schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:48:
[...]

Is bij jou het verschil tussen bruto en netto verbruik ook zo groot? Wel leuk overigens dat je goed kan zien dat de efficientie inderdaad temperatuur-afhankelijk is. Mooi tooltje ook sowieso, alle info die Teslafi enzo hebben maar dan gewoon lokaal zonder anderen toegang tot je auto data te geven.
net even gekeken 18.7 kwh netto , brutto 38.7 over 173 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
Madnessy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:05:
[...]

net even gekeken 18.7 kwh netto , brutto 38.7 over 173 km
Ik zou eerder zeggen dat het iets is met de lage hoeveelheid km's

Ik heb 19.6 kWh netto en 21.3 kWh gross. Dit is wel over 1667 km gelogd. Af en toe zie ik nog wel een bugje dat hij de rit niet goed afsluit en de efficientie van de rit niet berekend heeft. Misschien dat het daar mee te maken heeft oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madnessy
arnoutvw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Ik zou eerder zeggen dat het iets is met de lage hoeveelheid km's

Ik heb 19.6 kWh netto en 21.3 kWh gross. Dit is wel over 1667 km gelogd. Af en toe zie ik nog wel een bugje dat hij de rit niet goed afsluit en de efficientie van de rit niet berekend heeft. Misschien dat het daar mee te maken heeft oid?
Denk eerder dat het te maken heeft met het "rijdende" verbruik en "stilstaande" verbruik.
Ik heb sentry aan staan en op week basis rijd ik ongeveer 5 uur per week oid (zal pak en beet ergens rond de 100 - 120 km zijn) en ik laad toch 2x van 40% naar 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
Madnessy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Denk eerder dat het te maken heeft met het "rijdende" verbruik en "stilstaande" verbruik.
Ik heb sentry aan staan en op week basis rijd ik ongeveer 5 uur per week oid (zal pak en beet ergens rond de 100 - 120 km zijn) en ik laad toch 2x van 40% naar 90%
Klinkt wel logisch rij 400-500 km per week maar eigenlijk heel weinig sentry mode. Thuis en op kantoor staat die uit. Als hij idd het totale verbruik meet inclusief sentry mode kan dat wel een groter verschil verklaren al vind ik 2 keer z'n hoog verbruik ook wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
arnoutvw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Klinkt wel logisch rij 400-500 km per week maar eigenlijk heel weinig sentry mode. Thuis en op kantoor staat die uit. Als hij idd het totale verbruik meet inclusief sentry mode kan dat wel een groter verschil verklaren al vind ik 2 keer z'n hoog verbruik ook wel apart.
als de auto in een week 5 uur rijdt, en 163 uur op sentry staat vindt ik het niet zo gek, sentry gebruikt redelijk wat.

edit: zomaar een gedachte; wel opvallend dat je je werkelijke energiegebruik zowat kunt verdubbelen met sentry. Zal een eventuele LM ook gaan merken. Vraag me af of ze daar ook nog eens met naheffingen beginnen, of zou dit 1 van de redenen kunnen zijn dat Tesla's nu in de lease al flink duurder zijn dan voorheen?

[ Voor 23% gewijzigd door IVIaarten op 04-02-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IVIaarten schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:27:
[...]

als de auto in een week 5 uur rijdt, en 163 uur op sentry staat vindt ik het niet zo gek, sentry gebruikt redelijk wat.

edit: zomaar een gedachte; wel opvallend dat je je werkelijke energiegebruik zowat kunt verdubbelen met sentry. Zal een eventuele LM ook gaan merken. Vraag me af of ze daar ook nog eens met naheffingen beginnen, of zou dit 1 van de redenen kunnen zijn dat Tesla's nu in de lease al flink duurder zijn dan voorheen?
Want? “Brandstof” is altijd apart en obv voorschot. Zal de lm niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Gé Brander schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:42:
[...]

Dat heb ik nog nooit gezien, net even gecontroleerd en echt niets te zien.

Edit:
Aha links onder in het batterij plaatje. Ik keek linksonder in het scherm...

Bij mij geeft de LR AWD 490km aan bij 100% en 441km bij 90%.

Totaal gereden kilometers 28.000.
Bij mij geeft hij 445 bij 90% en 494 bij 100%. Als ik tot 90% opgeladen heb staat er bij rated range in de auto 448 of 449 wat omgerekend 498-499km is bij 100% en derhalve overeen komt met de EPA opgave.

Betreft een performance met 4000km op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Werkgever i.p.v. LM dan. Iemand zal toch het verschil moeten bijleggen tussen het voorschot en het (theoretisch) 2x hogere gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madnessy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Dat is hier eerder uitgerekend, had idd 50 euro per maand aan stroom, 600 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Hoor het wel vanzelf van mijn werkgever.
Kan ook zijn dat het ze geen hol intresseert omdat ik toch met eigen paal laad (en dat weer automatisch gedeclareerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madnessy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Hoor het wel vanzelf van mijn werkgever.
Kan ook zijn dat het ze geen hol intresseert omdat ik toch met eigen paal laad (en dat weer automatisch gedeclareerd wordt)
Bij de meeste bedrijven gaat het inderdaad zo. Op het moment van tekenen willen ze wel eens moeilijk doen om een EUR over budget. Brandstof erdoor jagen tegen 200% van de norm boeit dan vaak weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Lol je rijdt een stuk zuiniger dan ik doe. Even zonder plaatje:

15 °C / 63.3%
10 °C / 73.0%
5 °C / 70.0%
0 °C / 62.5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
In de carpolicy van m'n werkgever staat wel dat de meerkosten van steeds openbaar laden t.o.v. thuis laden verrekend "kunnen" worden, maar genoeg collega's die al tijden rijden en geen eigen laadpaal hebben. Misschien als er elke week een paar Fastned-sessies zonder Maingau-pas gedaan worden dat je dan wel een berichtje krijgt... ;)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Lol je rijdt een stuk zuiniger dan ik doe. Even zonder plaatje:

15 °C / 63.3%
10 °C / 73.0%
5 °C / 70.0%
0 °C / 62.5%
Haha wow dat scheelt nogal ja. Ik rijd naar mijn eigen idee wel vrij rustig maar dan nog is dat een aardig verschil. Wat staat er bij jou bij gemiddelde snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
DaCoTa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:16:
@Stef87 Wat zegt de app als je de charge limit helemaal tot 100% doorschuift? Dan geeft hij linksonder aan wat het maximum aantal km. zou moeten zijn. Wellicht gemist, maar heb niet alles gelezen in het topic.
Inderdaad gemist. Momenteel op slechts 295km bij 90 procent en 327km bij 100 procent. Ik heb enkel bewust een keer niet in kilometers gesproken omdat ik dan ''te horen krijg'' dat ik maar op procenten moet gaan rijden en er niets aan de hand is want: Tesla :F

(Het is al veel lager dan andere sinds ongeveer twee weken nadat ik de auto had ontvangen, nu ongeveer 4maand oud bij 15.000km)
[...]

@Stef87 Welke percentages krijg jij als je de auto op percentage zet?
Ik krijg en zie gewoon 0 - 100% bij het opladen) daalt je SoC% van 90 naar 89% door de vampire drain, maar de auto wacht even (denk ik) tot 88% voor hij weer een procentje gaat bijladen.

(In ieder geval twee dagen geleden zag ik 90/100 procent, mijn vriendin is er vandaag mee weg dus kan niet even kijken want hij staat op kilometers op haar profiel)
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:01:
[...]

Ik laad altijd tot 90% en tussen de 30-60% laad ik weer naar 90%.

In 5500km:
5 snellaadsessies
1x tot 100% geladen.
Of het echt degradatie is weet ik natuurlijk niet (al denk ik van wel, maar binnen die -30%) normaal komt SoC nooit onder de 40% wat ik nu dus wel eens ga doen om te kijken of ik de BMS de ''bodem'' kan laten leren.

Mijn getallen van mijn laatste post met foto's zijn gebaseerd op een warme batterij. Er kan 1-2-3 procent verschil zitten tussen zichtbaar/bruikbare soc op basis van temperatuur, is het meer zie je een sneeuwvlokje en maken ze dit ook duidelijk in de app.
Count_B schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:32:
Kan er niet een apart topic worden gemaakt voor het verbruik van een model 3? Heel dit topic wordt vervuild door tweakers die hele complottheorieën aan het bedenken zijn als het een keer een paar graden kouder is of als er een paar druppels uit de lucht vallen...
Ten eerste dit gaat niet over verbruik maar over verloren bruikbare batterijcapaciteit. Als je wilt kan je er prima overheen lezen. Alles maar wegwuiven als complottheorieën... gewoon |:( Als jij het zoveel beter weet kom dan maar eens met je eigen verklaring?

Ook de dingen die niet goed gaan/zijn moeten gewoon hier kunnen worden besproken, dat hoort er ook bij.

Misschien in het algemeen is het handig een 100% aparte aftakking voor Tesla te maken op het forum, maar dat is een ander verhaal..

[ Voor 14% gewijzigd door Stef87 op 04-02-2020 14:53 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Kan er niet een apart topic worden gemaakt voor het verbruik van een model 3? Heel dit topic wordt vervuild door tweakers die hele complottheorieën aan het bedenken zijn als het een keer een paar graden kouder is of als er een paar druppels uit de lucht vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Hier mijn efficiency details.

Toch best redelijk denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xmssVnC.png

[ Voor 18% gewijzigd door yeehaw op 04-02-2020 14:40 . Reden: fix img ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 16:18
Helemaal mee eens

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Waar zie jij iemand met een complottheorie trouwens? De accu is volgens mij een redelijk belangrijk onderdeel van de Model 3. Dus niet zo gek dat daar over discussie is. Helemaal als bepaalde rijders ineens flink capaciteit kwijt lijken te zijn.
Dit zijn inderdaad veel nuttigere posts. :) Je gaat nu bij elke post reageren of het het eens bent of niet? Je kunt het ook gewoon bij de +1 houden hoor.

@yeehaw

Iets lijkt me niet te kloppen. Je auto verbruikt meer dan dat erin gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 04-02-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:05
Vannacht zijn de zijspiegels van m'n auto gestolen. Bij andere Tesla's in de buurt is dit ook gebeurd. Helaas had ik mijn Sentry mode uitstaan omdat het verbruik zo hoog is, maar dat ga ik nu weer aanzetten. Wat denken jullie, het werk van een professionele bende of een Teslahater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wow, zijspiegels stelen. Wat zou daar de reden van zijn? Het lijkt me dat die dingen an sich niet zoveel opleveren op de zwarte markt. Maar dan de afzonderlijke onderdelen misschien wel? Zijn ze met geweld gestolen of is het 'netjes' gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
aerialqueen schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:13:
Ik kreeg net een vraag van mijn baas die een Performance wil aanschaffen. Het klopt toch, dat tot 100% laden bij elke keer niet goed is voor de accu?
Ja.

Genoeg op het internet te vinden (charge limit). Hier alvast een linkje:
https://cleantechnica.com...et-life-of-an-ev-battery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Reteip schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:25:
Wow, zijspiegels stelen. Wat zou daar de reden van zijn? Het lijkt me dat die dingen an sich niet zoveel opleveren op de zwarte markt. Maar dan de afzonderlijke onderdelen misschien wel? Zijn ze met geweld gestolen of is het 'netjes' gedaan?
Ze zijn bijna niet te leveren. Doen het goed op ebay, schijnt.

Dus, wanneer je spiegels kapot zijn, dan kan je ze daar scoren, in plaats van maanden wachten op nieuwe.

Bron: Heb ik ergens gelezen ;) Dus of het exact zo is, weet ik niet zeker.

edit: excuus voor twee posts achter elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door claudior op 04-02-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
quanggie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:17:
Vannacht zijn de zijspiegels van m'n auto gestolen. Bij andere Tesla's in de buurt is dit ook gebeurd. Helaas had ik mijn Sentry mode uitstaan omdat het verbruik zo hoog is, maar dat ga ik nu weer aanzetten. Wat denken jullie, het werk van een professionele bende of een Teslahater?
Ik welke plaats/regio is dat? Ik heb geen Sentry mode en/of alarm geactiveerd. Misschien toch wel verstandig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quanggie
Het lijkt alsof het netjes is gedaan. Alleen het glas van de zijspiegel is gestolen, de kap eromheen is nog intact. Ik breng de auto morgen naar de garage en dan kijken ze of de bedrading nog intact is.
Reteip schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanggie
In Amsterdam Buitenveldert. Toen ik de garage belde, bleek ik al het derde slachtoffer te zijn.
Teslalrp schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:32:
[...]

Ik welke plaats/regio is dat? Ik heb geen Sentry mode en/of alarm geactiveerd. Misschien toch wel verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterr94
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 19:59
Stef87 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:50:
[...]

Super.. Fijn dat je even kan testen, daar ben ik blij mee! Ik hoop dat het gewoon een calibratiefout is ofzo (al ben ikcbanf van niet...).

Ik ben benieuwd naar je resultaten.

**Edit** Bonus screenshot:

[Afbeelding: Grafiek]

Ik zou ver beneden vergelijkbare SR+ en zitten.
Welke app is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
BatteryCompare via iOS. Kost 3€ Ongeveer

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 04-02-2020 16:17 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:22:
[...]

Nee. Heb ik niet. :) Maar wel een keer een software update download vast gehad. Heb dit toen via de US chat op laten lossen. Zie je iets van voortgang bij de download van de maps? Of helemaal nog niet begonnen?
Ja, de gewone software updates doet hij wel gewoon. Het zijn puur de navigatiegegevens waar hij over blijft melden. Dat is het kromme er van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:06:
[...]

@yeehaw

Iets lijkt me niet te kloppen. Je auto verbruikt meer dan dat erin gaat.
Haha, dat is wel vreemd idd. Ik heb ook niet echt bergafwaarts gereden of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Dat van de gestolen zijspiegels was vorige week hier toch ook gepost door iemand anders waar het ook is gebeurd? Volgens mij bij de ene netjes met kabels weggehaald, daarna iemand anders waar het was losgeknipt.
Ze zijn slecht leverbaar en daardoor wat geld waard, maar er zitten blijkbaar ook extra WiFi/GPS-sensoren in?

Ik heb in ieder geval een parkeerplaats achter hek van mijn appartementsgebouw, maar geen fijn idee als je gewoon voor een afspraak ergens anders bent...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:33

GB2

Wi-Fi antenne zit achter de linker kap.
Dus niet in / aan de spiegel.

Ik zet Sentry mode standaard aan, eigenlijk van de zotte dat andere met hun poten aan je spullen komen en dat het moet net als die ene post op dumpert van die gozer die over die laadkabel stond te pissen.
Je zou bijna die 480 V op je auto gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceOnFire schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:01:
[...]

Haha wow dat scheelt nogal ja. Ik rijd naar mijn eigen idee wel vrij rustig maar dan nog is dat een aardig verschil. Wat staat er bij jou bij gemiddelde snelheid?
Klik voor groot:

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2021 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:57
@Stef87 net naar kantoor klopte het wel: accu van 80 -> 70% en precies 5 kWh verbruikt volgens de computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 17-09 15:37
Stef87 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:50:
[...]

Super.. Fijn dat je even kan testen, daar ben ik blij mee! Ik hoop dat het gewoon een calibratiefout is ofzo (al ben ik bang van niet...).

Ik ben benieuwd naar je resultaten.

**Edit** Bonus screenshot:

[Afbeelding: Grafiek]

Ik zou ver beneden vergelijkbare SR+ en zitten.
Kun je hier wat mee? Vandeweek een ritje gemaakt van 135km en volgens Teslamate een verbruik van 26,03kWh. SR+ 19". Accu daarbij van 89% naar 36% leeggereden.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacorgaZ schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:47:
Dat van de gestolen zijspiegels was vorige week hier toch ook gepost door iemand anders waar het ook is gebeurd? Volgens mij bij de ene netjes met kabels weggehaald, daarna iemand anders waar het was losgeknipt.
Ze zijn slecht leverbaar en daardoor wat geld waard, maar er zitten blijkbaar ook extra WiFi/GPS-sensoren in?

Ik heb in ieder geval een parkeerplaats achter hek van mijn appartementsgebouw, maar geen fijn idee als je gewoon voor een afspraak ergens anders bent...
De vraag is dan welk servicecenter je helpt als je zelf een setje spiegels meeneemt om er in te draaien :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:47

[Afbeelding]
Ja zeker! :*) Mijn resultaten zijn vergelijkbaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KiLYvyP.png

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
ex87 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:38:
@Stef87 net naar kantoor klopte het wel: accu van 80 -> 70% en precies 5 kWh verbruikt volgens de computer.
Dat lijkt inderdaad precies zoals het hoort: zo'n 50 kWh bruikbaar (omgerekend) bedankt!
ArPi75 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:27:
[...]

Kun je hier wat mee? Vandeweek een ritje gemaakt van 135km en volgens Teslamate een verbruik van 26,03kWh. SR+ 19". Accu daarbij van 89% naar 36% leeggereden.
Gaf de auto zelf ook aan dat er 26.03 kWh was verbruikt? Deze zal vast ook kunnen kloppen alleen ik heb in mijn geval aangehouden wat de auto zelf zegt te hebben gebruikt met 50% sinds opladen :)

Totaal 53% verbruikt, een snelle rekensom: 26.03 kWh /53 = 0.4911 x100 = 49.11 kWh capaciteit (prima dus, gezien 53% ook 52.51 of 53.49% kan zijn door afrondingen)

Enne... bedankt! (welke software is dit trouwens..?)

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 04-02-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Meen je niet. Is niet te filmen toch dit? Spiegels van dat barrel stelen? En waarom? Is er al zo een grote tweedehands markt voor model 3 zijspiegels? Pff.. Is dit de 'golf navigatiescherm' van 2020?

Zal overigens wel een Oost-Europese/Balkanbende zijn. Haters zouden ze eraf trappen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 17-09 15:37
Stef87 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Gaf de auto zelf ook aan dat er 26.03 kWh was verbruikt? Deze zal vast ook kunnen kloppen alleen ik heb in mijn geval aangehouden wat de auto zelf zegt te hebben gebruikt met 50% sinds opladen :)

Totaal 53% verbruikt, een snelle rekensom: 26.03 kWh /53 = 0.4911 x100 = 49.11 kWh capaciteit (prima dus, gezien 53% ook 52.51 of 53.49% kan zijn door afrondingen)

Enne... bedankt! (welke software is dit trouwens..?)
Ik weet helaas niet wat de auto zelf aangaf; die 26,03kWh kwam ook uit de software (Teslamate). Deze leest echter letterlijk de auto uit waarmee ik vermoed dat het informatie is die uit de auto zelf is gekomen.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@naii11 ”van dat barrel”. Nog steeds zo blij met je Tesla. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Hierbij mijn cijfers:

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/teslamate_consumption.png

Volgens mij een nette score op net consumption en een gemiddelde score op gross consumption. Ik rijd nogal wat langere ritten en rijd dan op mijn gemak maar ik vind het wel fijn om lekker warm te zitten :)

Hier in de buurt nog niet gehoord/gezien dat er Tesla spiegels gejat zijn, wel de BMW X3 spiegels van de overburen een week of 6 geleden. Ook een clean job (spiegels dichtgeklapt en toch he glas met binnenwerk netjes verwijderd).

Toch meer Sentry aanzetten ook al is er nogal wat beweging van de bosjes naast de oprit. Pin to drive ook reeds ingesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door LiquidSmoke op 04-02-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Inspired schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:21:
@naii11 ”van dat barrel”. Nog steeds zo blij met je Tesla. :)
Gemengde gevoelens. Over het algemeen wel, maar ik houd m'n hart vast. Staat pas 8300km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17
Bij een collega van mij ook. Bizar.

Wanneer kunnen we Sentrymode beelden bekijken in onze auto dan? :)

Zou toch een kwestie van tijd moeten zijn...

PVoutput

Pagina: 1 ... 35 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: