Acties:
  • +38Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 17:27
Mede-auteur:
  • CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online

CurtPoindexter

Het grote Tesla Levering Topic

Voor al je vragen / issues met de levering van je Tesla Model S / 3 / X / Y of Roadster.
De bestelling
Hier zijn vreselijk veel vragen over dus lees mee en post daarna pas.
Het proces in een notendop
  1. Via de website van Tesla stel je het gewenste model samen.
  2. Je betaalt € 2000,- aan
  3. Je krijgt van Tesla een "Tesla account"
  4. In die Tesla account vind je jouw ReserveringsNummer, RNxxxxxxxx
  5. Zodra de auto op te halen valt krijg je één of meerdere SMSjes met een afhaalafspraak
  6. Je krijgt tevens een mail met afhaalafspraak
  7. Kort voor de levering krijg je een mail met het kenteken
  8. Op de dag van de afspraak stekker je naar Tilburg / Groningen om je nieuwe voiture in ontvangst te nemen.
Levering en bestelling door een leasemaatschappij
Als je bij een (private) leasemaatschappij (vanaf nu: LM) bestelt is het proces grofweg hetzelfde. De LM handelt alle betalingen en facturen af. Jij krijgt "ineens" een Tesla account en het wachten kan beginnen.
Initiële bestelling
Je krijgt een reserveringsnummer (RN) zodra de 2K aanbetaling binnen is bij Tesla. Hier kan enkele dagen overheen gaan. Als je via een leasemaatschappij (LM) bestelt dan ben je dus afhankelijk van de LM. Je weet dat dit gelukt is als je een Tesla account krijgt en een RN krijgt.

Deze stap kan tot 2 weken duren, als je LM traag is.

Leaseblokkade
Als je contract bij jouw LM pas op 20 september 2021 afloopt zal Tesla niks doen tot en met die datum. Dit is door de LM aangegeven en Tesla gaat daar niet aan tornen. Het is dan net alsof je de bestelling doet op 20 september 2021. Sommige mensen hebben aangegeven dat er wel degelijk een auto was gekoppeld maar je zal hem niet krijgen voor 20 september 2021. Of er voor jou ook een auto is gekoppeld kan je zien in je account (zie verderop)
Het lange wachten
Heb je een RN? Gefeliciteerd! Zet maar vast een wachtmuziekje aan...
Auto gekoppeld
Tesla maakt niet op bestelling. Eigenlijk doen ze maar wat. In hun fabrieken maken ze batch-gewijs de Tesla's die ze leuk vinden. Die worden vervolgens naar klanten verscheept. Als jij een blauwe SR+ bestelt en toevallig hebben ze die week alleen maar zwarte Performance modellen gemaakt heb je dikke pech. Kijk dus niet op als andere Tweakers eerder aan de beurt zijn dan jij. Maar nog voordat jouw auto in Nederland is en jij je knuistjes op het stuurwiel hebt kan je in je account al zien dat er een auto aan jouw RN is gekoppeld.

In de broncode van je Tesla account-pagina kan je zoeken naar je VIN, het voertuig-identificatienummer. Klik op "Bron weergeven" in je browser en zoek naar "5Y". Dit zijn de eerste twee karakters van je voertuig. Als je die kan vinden weet je dat er in de fabriek van Tesla een Model 3 speciaal voor jou in elkaar is geflanst.

De VIN staat ook op de factuur, samen met een leverdatum. De daadwerkelijke afleverdatum kan hier van af wijken. De aflever-SMS (zie onder) heeft het laatste woord.

In sommige gevallen verschijnt de VIN niet of pas heel laat (een dag van te voren). Geen paniek dus.

Het kan tot 4 weken duren voor je een VIN in je broncode ziet, vanwege de batches bij Tesla.
Het ophalen + leveren
Levermoment
Superleuk natuurlijk dat je een VIN hebt maar die auto moet deze kant nog op. Tesla verscheept de auto's op grote vrachtschepen naar Zeebrugge. Er is een Excel sheet waar je de schepen kan bijhouden. Meestal gaan de aflevering-SMSjes (zie boven) de deur uit 2 tot 3 dagen nadat de boot is aangekomen. Heeft jouw Tesla de reis overleeft en was-ie niet zeeziek zal je dus een SMS krijgen.

Het levermoment is meestal 6 tot 12 dagen vooruit. Je kan deze aanpassen als je echt niet kan.

De schepen die Tesla gebruikt worden door die-hard fans bijgehouden in deze Google Sheet. Je kan ook op de kaart zien waar het schip nu is. Dit zegt niet vreselijk veel maar het is leuk tijdverdrijf. Denk er aan dat schepen die uit het zicht van de kust zijn, doorgaans niet meer geupdated worden. Je ziet de schepen dus "ineens" voor de kust van Frankrijk verschijnen.

Doorgaans worden de aflever-SMSjes een paar dagen verstuurd nadat er een boot in Zeebrugge is aangekomen. De auto's worden namelijk gekeurd en vervoerd voor ze echt geleverd kunnen worden.

Het kan tot 4 weken duren voor je een aflever-SMS krijgt, vanaf het moment dat er een VIN gekoppeld is. De koppeling met jouw reservering wordt relatief laat gemaakt en de auto's zijn dan al een tijdje onderweg. Er is geen vast moment voor de aankomst van een aflever-SMS, maar de trend is eind van de dag.
Kan ik niet een voorraadmodel kopen?
Jazeker! Je kan op de website van Tesla kijken wat er op voorraad is:

Voorraad Model 3
Voorraad Model S
Voorraad Model X

Deze modellen kan je direct aanschaffen via de website. De totale levertijd is dan 2 tot 3 weken vanaf het moment van bestellen. Sommige users lukt het om in één week te bestellen, te betalen en af te halen.

Dit kan zeker een goed idee zijn als je tegen de veranderende bijtellingsregels van 2020 aanloopt.
Ik ga de auto ophalen!
Hoera! Wat leuk!

Als je in Tilburg komt om je Tesla op te halen moet je vooral letten op de volgende dingen:
  1. Controleer altijd de lak
  2. Check het interieur op foutjes (naden van de bekleding, dashboard, stuur etc)
  3. Check de velgen
  4. Check of de laadkabel aanwezig is (type 2 blauwe kabel en de thuis lader)
  5. Check dat de keyfobs beide goed werken.
Specifiek voor de Model X check je:
  1. Check de alignment van de falcon wing doors
  2. Check de spoiler (dat hij niet hobbelig is)
  3. Check of de trekhaak aanwezig is en dat de sleutels goed passen in het slot
Specifiek voor de Model 3 check je
  1. Zijn de bakjes in de middenconsole goed uitgelijnd
Laat alle problemen opschrijven en maak foto's. Zorg dat het vast gelegd wordt. Zorg voor je eigen kopie van het document.

Als er te veel issues zijn, of de auto voldoet gewoon niet geef het aan en laat hem staan. Ze moeten hem gewoon goed afleveren. Laat je vooral niet verleiden om de auto af te nemen. Tilburg zal je zeker proberen over te halen om als nog de auto mee te nemen.

Na aflevering en nog wat kleine issues? Neem contact op met het service center en laat ze fixen. In goed overleg worden issues meestal goed opgepakt en snel opgelost.
Testen na aflevering
Thuis laden met Type 2
Als je wilt laden met CHAdeMO test het zo snel mogelijk testen dit is namelijk een stukje software in een van de computers en dat kan mis gaan. Ga naar je fastned en hang hem aan de paal.

Test supercharging
Je kan elke Tesla opladen bij een Supercharger, ook als er nog geen betalingsgegevens gekoppeld zijn aan je account (tot een zekere hoogte).

Schade herstel van de lak
Niet elk schadeherstelbedrijf is goed in wat ze doen helaas. Dus let op dat als de Tesla terug komt het goed gedaan is. Wees heel kritisch.

Belangrijke veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het voor mijn Tesla Model 3 er is?
Heel Nederland wilt graag een Model 3 omdat begin 2020 de bijtellingsregels zijn veranderd. Er is veel druk op Tesla om de auto's te leveren. De meeste gebruikers in dit topic melden leveringen tussen 1 en 12 weken. Dit is nogal een brede marge, maar er zijn ook gewoon teveel factoren. Sorry.
Wat moet ik doen om het sneller te laten gaan?
Iets anders dan denken aan je Tesla.
Hou ik altijd dezelfde VIN?
Nee. Soms kan de VIN wijzigen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is jouw auto van de boot gewaaid of was de kwaliteit van de geleverde auto echt gewoon vreselijk. Dan wordt er een nieuwe VIN aan je account gekoppeld. Dit kan zowel positief als negatief zijn voor de levertijd. Daar is helaas geen peil op te trekken.

Let ajb op het volgende!

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

We zeggen dit niet omdat we nou zo AVG-minded zijn, maar besef je dat dit ook maar gewoon mensen met een bijbaan zijn, en die verdienen het niet om met naam en toenaam op het internet te staan.

Natuurlijk mag je wel algemene informatie en telefoonnummers delen.

Verder geniet van een van de beste autos ooit gemaakt!!!
Lijst van bestellingen van tweakers
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

https://1drv.ms/x/s!AmJO-b-2IM_IzlMC2BYVMOzyggwv?e=4q6wLm
Verkopen per maand / week etc :)
https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9

[Voor 121% gewijzigd door MeZZiN op 28-11-2019 20:07]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
En deze voor de toekomst :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 17:02

Wiebbe

<none />

Het levercircus is hier volgens mij begonnen. Mijn Model 3 (18", Midnight Metallic Silver, Basic AP) is besteld op 15 maart door de LM (Van Mossel). Ergens had ik de stille hoop dat ik hem nog zou krijgen in de einde maart madness, maar helaas niks te horen gekregen.

Blijkt dat de auto wel al op 29 maart op kenteken is gezet en al een gehele tijd klaar staat in Tilburg. Volgens de delivery telefoon/mensen is hij begin april daar naar toe verhuist, maar staat hij nog steeds klaar ter inspectie. Normaal gesproken wordt de inspectie gedaan in Zeebrugge, maar dat kon niet of zijn ze vergeten en nu moeten ze dat dus doen in Tilburg.

Uiteraard weet niemand precies wat de status er van is, en wanneer ze het gaan doen: "We willen wel zeker zijn dat u een perfecte Tesla afgeleverd krijgt". Ergens ben ik bang dat mijn Model 3 is gebruikt als onderdelen bak voor de einde maart madness en iets nu niet te leveren is of ontbreekt :( Aan de andere kant verwacht ik nu natuurlijk een perfecte Model 3 zonder ook maar enige panel gaps of krasjes op de lag :+

Van Mossel krijgt ook geen enkele informatie dus wachten we rustig met zn allen af! Al met al mag ik niet klagen, want mijn collega wacht al 6 maanden op zijn Volkswagen Tiaguan All Space en die is blijkbaar nog niet eens gemaakt! :P

[Voor 5% gewijzigd door Wiebbe op 09-04-2019 17:30]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• MeZZiN
Ze gaan geen onderdelen uit de auto halen wij hadden de issue met de trekhaak wat echt een simpel om ruil iets is dat ging echt niet omdat elk onderdeel nummers heeft en serie nummers etc. Dus jouw auto wordt geen onderdelen leverancier.

Maar het voor mij niet nieuw dat ze even een auto niet kunnen vinden mijne waren zo even kwijt en ook vergeten. Gelukkig gevonden en een hele nieuwe set sleutels + crypto box verder en ik kon hem weer ophalen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vandaag een hele eerlijke medewerker van Tesla aan de lijn die aangaf dat Autopilot voor mij niet geactiveerd is en nog niet bekent is wanneer ik het krijg (1 maart geleverd, geen AP besteld). Blijkbaar heeft “delivery” iets belooft wat ze technisch niet waar kunnen maken.

Zijn er inmiddels al mensen met de “basis” AP, dus zonder FSD (summon, NoA) actief hebben in hun Tesla?

• MeZZiN
Ga even naar het service center en bespreek het daar die kunnen een hele hoop meer doen. Maar goed auto pilot is wel een toggle die gepushed wordt vanuit tesla US. En ik neem even aan model 3? Het verhaal met de model x en s is nog weer wat anders met vorige versies en de huidige versie die geleverd wordt.

Alle tesla nu uitgeleverd kunnen gewoon EAP / FSD krijgen zonder dat je lang hoeft het is gewoon al in de software en hardware geregeld het staat alleen niet aan. Het is zelf zo suf dat de features lijst van toggles zijn die gepushed worden vanuit tesla HQ natuurlijk hashed :) Maar als je het OS openbreekt kan je het zelf aanzetten.

Maar heb je EAP besteld of als service gekregen?

Trouwens kunnen mensen die op dit moment een delivery van de auto krijgen aangeven wat nu meegeleverd wordt aan laadkabels. Bij welk type. Zelf heb ik nog een oude TMC (met rode adapter ipv blauw) waar niets meer voor te krijgen lijkt te zijn... de hele site is overhoop gehaald voor het bestelen van onderdelen zie ik.

[Voor 18% gewijzigd door MeZZiN op 09-04-2019 22:09]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 15:49
Wiebbe schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:29:
Van Mossel krijgt ook geen enkele informatie dus wachten we rustig met zn allen af! Al met al mag ik niet klagen, want mijn collega wacht al 6 maanden op zijn Volkswagen Tiaguan All Space en die is blijkbaar nog niet eens gemaakt! :P
Je mag er vanuit gaan dat een VW, indien besteld... bespoke wordt geproduceerd.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Deveon
  • Niet online
@MeZZiN EAP is niet meer. Het is AP en FSD. Het gaat inderdaad om een 3 en krijg het als “service”, oftewel compensatie voor prijsverlaging. Het originele plan was EAP achteraf buiten de bijtelling, maar ik kom helemaal geen optie voor trial of upgrade tegen.

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 16:50
Er is ook een Google sheet waarin lieferungen voor Europa worden bijgehouden, volgens mij betreft dit alleen de Model 3.

http://bit.ly/M3Orders

[Voor 43% gewijzigd door Khil op 09-04-2019 22:56]

Toon de skills in je profiel.

• Killingsjaakie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-11-2021
Deveon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:38:
@MeZZiN EAP is niet meer. Het is AP en FSD. Het gaat inderdaad om een 3 en krijg het als “service”, oftewel compensatie voor prijsverlaging. Het originele plan was EAP achteraf buiten de bijtelling, maar ik kom helemaal geen optie voor trial of upgrade tegen.
Hier precies hetzelfde. AP nog steeds niet actief. Vanwege bijtelling zonder besteld voor latere upgrade, maar als compensatie zou ik dit krijgen (middels sms update weken geleden). Ook nergens in het account een upgrade mogelijkheid nog maar AP of FSD. Meerdere malen gebeld. Vorige week gaven ze aan dat ze mochten communiceren dat AP diezelfde week nog uitgerold zou worden. Dus gisteravond met goede hoop naar 2019.8.5 ge-update, maar AP nog steeds niet beschikbaar. Vooral de totaal onduidelijke communicatie en verwachtingen beginnen mij zelfs als grote Tesla fan toch echt te storen. Gewoon onprofessioneel die ruis. Maar denk dat we niet anders dan geduld moeten hebben...

• MeZZiN
Oh ja dat is waar ok EAP is weer veranderd.... ik heb nog EAP en kon FSD kopen alleen die laatste feature bevat eigenlijk helemaal niets nuttig voor de komende 2 jaar ofzo.

Updates hebben geen enkele invloed op de aan zetten van features van de auto dat is een apart proces.

Met tesla moet je wel geduld hebben helaas. Ze doen het al weer beter dan een paar weken terug toen liep alles door drukt vast.

De gratis upgrade doet me een beetje denken aan apple die had ook zo iets ooit dat ze een firmware update niet gratis konden leveren vanwege boekhoud redenen omdat het een upgrade van specs was. Kan een US issue zijn. Dat ze dat dus goed moeten regelen. Waardoor het niet snel gaat zoals als je het zou direct kopen.

AP/EAP/FSD zijn feature toggles deze kunnen gewoon remote aan of uitgezet worden. Alleen deze toggles moeten wel op een manier op de auto gezet worden door een proces.

@Deveon dan staat in je account het gewoon al aan alleen is het nog niet gepushed naar je auto.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Deveon
  • Niet online
MeZZiN schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:55:
Updates hebben geen enkele invloed op de aan zetten van features van de auto dat is een apart proces.

[...]

AP/EAP/FSD zijn feature toggles deze kunnen gewoon remote aan of uitgezet worden. Alleen deze toggles moeten wel op een manier op de auto gezet worden door een proces.

@Deveon dan staat in je account het gewoon al aan alleen is het nog niet gepushed naar je auto.
Wat mij gister vertelt is dat ze het in theorie kunnen inschakelen op de auto, maar dan staat het met de volgende update weer uit. Helaas wilde hij dit niet voor mij doen gezien er veel updates op de planning stonden. Goed ingeschat want ik had gisteravond weer een update.

Maar het huidige advies is wachten en zonder indicatie hoe lang het kán duren. Gelukkig is het een genot om met één pedal driving te rijden, al gaat het wel vaak en snel véél te hard O-)

• MeZZiN
Klopt ook weer omdat er een bestand op je tesla staat die aangeeft dat het wel of niet aanstaat. Deze wordt door tesla gepushed als je het in SC handmatig fixen zal waarschijnlijk de push versie hem weer overschrijven.

We hebben ook met zijn alle een tesla computer gekocht die toevallig wielen heeft :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Killingsjaakie
Reactie van Tesla deze morgen:

Hartelijk dank voor uw email.

Hoewel ik begrijp dat het wachten lang duurt, heb ik helaas niet meer informatie voor u momenteel.

Het activeren van de functies zal inderdaad middels een software update gebeuren. De juiste afdeling is er mee bezig deze zo spoedig mogelijk naar alle auto's te verzenden.

Het spijt mij u niet anders te kunnen informeren, wij doen uiteraard ons uiterste best dit zo snel mogelijk te realiseren.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Tesla
MeZZiN schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:54:
Klopt ook weer omdat er een bestand op je tesla staat die aangeeft dat het wel of niet aanstaat. Deze wordt door tesla gepushed als je het in SC handmatig fixen zal waarschijnlijk de push versie hem weer overschrijven.

We hebben ook met zijn alle een tesla computer gekocht die toevallig wielen heeft :)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Nou, hier weten ze echt niks meer. Mijn model 3 heeft een "defect" die is gevonden tijdens de inspectie. Die moet eerst gefixed worden voor ik hem mag ophalen, maar wat er dan mis is kunnen ze niet voor mij uitvinden "de inspectie jongens zeggen alleen dat ze klaar zijn, maar niet waar ze op wachten".

Toen maar even aangekaart dat bijvoorbeeld verkeerde achterlichten wel een paar weken kan duren (ivm levering van onderdelen) dus ik wel wil weten wat er dan mis is. Gaan ze "proberen" uit te vogelen bij de inspectie afdeling.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:51

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

@Deveon Ik had AP al erbij besteld en die werkt gelukkig vanaf het begin.

Enige probleem met de levering, de dag dat er ruim 400 werden gedaan, was dat mijn 3 nog ergens achter in de fabriek stond, zonder kentekenplaten. Ik had al wel die dag een bericht gehad dat de auto op mijn naam was overgeschreven, dus is wist vrij zeker dat hij daar ergens moest zijn, maar dat was dus even zoeken! :X

En gisteren contact gehad met SeC Eindhoven; de 4,5 meter kabels zijn beperkt leverbaar, maar de 7,5 meter nog niet, en ze wisten ook niet wanneer die er weer zullen zijn. Omdat ik wist dat er waarschijnlijk geen kabel mee zou worden geleverd, had ik zelf al een 4 meter 16A kabel gekocht online, ik wacht nu nog wel even op die lange dikke 32A kabel.

• Deveon
  • Niet online
@Killingsjaakie Bij mij gaf die expliciet aan dat het niets met een update te maken heeft maar in theorie zo aan kunnen zetten, alleen bij de eerst volgende update staat het dan weer uit. Blijkbaar is er een centraalsysteem waar het goed moet staan en dat is nog niet ongeregeld.

Wat ik denk is dat “Autopilot” nog niet bestaat in de software en enkel “Enhanced Auto Pilot” en “Full Self Driving”. Wat dan weer jammer is dat ze niet voor nu EAP activeren om later deze weer uit te kleden, noem het een trial voor FSD.

@gauchov6 EAP neem ik aan of heb je na 1 maart besteld?

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:51

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

@gauchov6 EAP neem ik aan of heb je na 1 maart besteld?
Gewone AP, ik heb pas half maart besteld, na de prijsverlaging, en voor de prijsverhoging…

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:12
Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt totdat je een VIN toegewezen krijgt? Ik heb van de leasemaatschappij een RN-nummer gekregen, maar Tesla had daar nog geen VIN aan gekoppeld. Ze konden me daardoor nog niet vertellen wanneer ik mijn Model 3 kan verwachten.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20
7 april 2017 gereserveerd en vandaag, 735 dagen later, opgehaald. Een Model 3 LR, rood, 19" velgen en FSD.

Om ook een ander geluid te laten horen: het afhalen ging heel soepel. Het was niet druk, we moesten ongeveer een kwartiertje wachten voor we geholpen werden. Aangezien dit onze eerste Tesla ervaring is, kregen we netjes uitgebreid uitleg over hoe alles werkt. Even rond de auto gelopen, geen problemen gezien met lak of afwerking en alle kabels lagen klaar bij het wegrijden. Ook de inruilauto achtergelaten en na ongeveer 3 kwartier weer buiten. Hij had ongeveer 60% lading, ruim genoeg om thuis te komen maar toch onderweg even de Supercharger getest en ook meteen bij thuiskomst een publieke paal.

Los van eerste verschoven afleverdatum van twee weken geleden een soepele ervaring. De communicatie voor het afleveren was soms wat laat of rommelig, en dat is deels onnodig als het proces beter loopt, maar verder erg blij.

En hij gaat als de brandweer :+

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Zojuist bij ons wagenpark m'n laadpas alvast opgehaald.

De man van het wagenparkbeheer zei dat bijna alle M3's tot nu toe zonder laadkabel zijn geleverd. Als dat het geval is, zei hij, mag ik de aflevering weigeren. Ga ik niet doen, want geen zin in weer een ritje Amsterdam-Tilburg.

Hierboven lees ik dat er keurig een laadkabel geleverd is. Zijn er nog andere recente ervaringen? Krijg je nu wel of niet de laadkabel(s) bij levering er direct bij?

Als je die kabels niet krijgt kun je namelijk alleen laden bij SC of bij Fastned begrijp ik...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaCoTa
Requiem19 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:52:
Hierboven lees ik dat er keurig een laadkabel geleverd is. Zijn er nog andere recente ervaringen? Krijg je nu wel of niet de laadkabel(s) bij levering er direct bij?

Als je die kabels niet krijgt kun je namelijk alleen laden bij SC of bij Fastned begrijp ik...
Bij Tilburg staat bij de uitgang een pallet met Type 2 kabels, dus als er niks in de kofferbak ligt, pakken ze hem daar, was onderdeel van de aflever checklist. De andere kabel die je krijgt is een gewone stopcontact stekker, dus voor druppelladen.

Horen er eigenlijk telefoonoplaadkabels bij te zitten?

[Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 12-04-2019 12:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:02
Nadat zonder goed gevolg in Tilburg ben geweest vorige week, weet ik nog steeds niet wanneer ik mijn Model 3 nu eindelijk geleverd krijg..

• DaCoTa
bwernsen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:49:
Nadat zonder goed gevolg in Tilburg ben geweest vorige week, weet ik nog steeds niet wanneer ik mijn Model 3 nu eindelijk geleverd krijg..
Heb je iets gehoord wat de oorzaak was van de vertraging? Ik had gelezen dat hij in België stond ipv Tilburg, maar verder niks?

In Tilburg stond in ieder geval een hele rij auto's in de werkplaats waarbij de koplampen eraf lagen, kan zijn dat ze daarmee bezig zijn?

• bwernsen
DaCoTa schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:58:
[...]

Heb je iets gehoord wat de oorzaak was van de vertraging? Ik had gelezen dat hij in België stond ipv Tilburg, maar verder niks?

In Tilburg stond in ieder geval een hele rij auto's in de werkplaats waarbij de koplampen eraf lagen, kan zijn dat ze daarmee bezig zijn?
Nadat ik vorige week via delivery geen duidelijkheid heb gekregen, heb ik het deze week via de leasemaatschappij gespeeld. Zij zouden mij op de hoogte houden. Uiteraard ook daar niks van gehoord.

Iedereen belooft beterschap, maar ondertussen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

DaCoTa schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:58:
[...]

Zat er toevallig een Midnight Silver tussen? :P

Ik had al het vermoeden dat er iets mis was met mijn model wat meer tijd ging kosten.. Hopelijk hoeven ze niet te wachten op een leverling koplampen uit de USA..
DaCoTa schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:58:
[...]
Horen er eigenlijk telefoonoplaadkabels bij te zitten?
Ja, die horen erbij te zitten. Je krijgt een USB-C en een Lightning kabeltje.

[Voor 17% gewijzigd door Wiebbe op 12-04-2019 14:51]

• DaCoTa
Wiebbe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:50:
[...]
Zat er toevallig een Midnight Silver tussen? :P

Ik had al het vermoeden dat er iets mis was met mijn model wat meer tijd ging kosten.. Hopelijk hoeven ze niet te wachten op een leverling koplampen uit de USA..
[...]
Ja, die horen erbij te zitten. Je krijgt een USB-C en een Lightning kabeltje.
Haha, genoeg zilveren gezien, eigenlijk in alle kleuren wel :-)

Helaas, de telefoonkabeltjes zitten er niet bij, ze worden nageleverd. Klopt het dat de kabeltjes nog niet los te bestellen zijn?

Als iemand een Lightning kabel nodig heeft en een USB-C over, hoor ik het graag ;-)

• Deveon
  • Niet online
Mijn telefoonkabels lagen bij het inleveren ook niet in de auto, maar gelukkig merkte ik het tijdig en heeft die snel een setje gepakt.

Hoe doen jullie het eigenlijk met twee telefoons en een usb-stick voor de dashcam? Als mijn USB stick niet werkt laad mijn telefoon ook niet dus vertrouw een splitter ook niet echt. De tweede iPhone hangt daarom meestal aan de 12V lader.

• MeZZiN
Requiem19 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:52:
Zojuist bij ons wagenpark m'n laadpas alvast opgehaald.

De man van het wagenparkbeheer zei dat bijna alle M3's tot nu toe zonder laadkabel zijn geleverd. Als dat het geval is, zei hij, mag ik de aflevering weigeren. Ga ik niet doen, want geen zin in weer een ritje Amsterdam-Tilburg.

Je kan 2 dingen doen 1 weigeren en weer terug naar huis maar dan nog een keer als de auto compleet is of 2 wel mee nemen notitie laten maken dat ze hem maar na leveren. Type2 3 fase kost gewoon 200 euro ruim dus die hoort er gewoon bij. En op de site staat ook dat ene type 2 kabel + TMC standaard is + blauwe adapter en gewone stekker adapter voor TMC.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Killingsjaakie
Bij iemand al AP actief op de model 3 in NL vanaf 1 maart waarbij via de sms beloofd was dat het gratis geactiveerd zou worden (ivm prijswijziging)? Zoals eerder aangegeven vele malen met Tesla contact gehad waarbij het ieder moment aangezet zou kunnen worden. Maar inmiddels (3) weken verder. 2.000km zonder AP... Afgelopen dagen hoorde ik dat Tesla AP standaard gaat leveren. Dus misschien was het deels wachten daarop en de inrichting van hun systeem achter de schermen dat het nu echt snel aangezet gaat worden?

• Killingsjaakie
USB kabeltjes voor telefoon niet meegeleverd tijdens aflevering. Wist niet dat het erbij hoorde tot ik zat te klooien met eigen kabeltje en het opzocht. Kan ze vast ophalen bij Tesla garage. Iemand ervaring mee dat ze de kabeltjes als nog mee kunnen geven?

• Deveon
  • Niet online
Lijkt mij niet dat ze heel moeilijk doen over een paar kabels van een paar euro als je net minimaal €55k hebt betaald ;)

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Killingsjaakie schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:28:
Bij iemand al AP actief op de model 3 in NL vanaf 1 maart waarbij via de sms beloofd was dat het gratis geactiveerd zou worden (ivm prijswijziging)? Zoals eerder aangegeven vele malen met Tesla contact gehad waarbij het ieder moment aangezet zou kunnen worden. Maar inmiddels (3) weken verder. 2.000km zonder AP... Afgelopen dagen hoorde ik dat Tesla AP standaard gaat leveren. Dus misschien was het deels wachten daarop en de inrichting van hun systeem achter de schermen dat het nu echt snel aangezet gaat worden?
Ik wacht ook nog steeds.. Inmiddels een maand geleden de auto opgehaald en nog altijd niks.. Ik kom ook niet verder dan "ja meneer het gaat echt ooit goedkomen fijne dag verder want meer weten we ook niet" :/

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Vandaag de M3 ophalen in Tilburg.

Naast de tips in de openingspost: heeft iemand nog andere belangrijke checks / adviezen qua aflevering?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Naast wat er in de TS staat; de telefoonkabeltjes.

• DaCoTa
Requiem19 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:34:
Vandaag de M3 ophalen in Tilburg.

Naast de tips in de openingspost: heeft iemand nog andere belangrijke checks / adviezen qua aflevering?
Zeggen dat je nog nooit in een Tesla hebt gezeten helpt :-)

En idd telefoonkabeltjes.

Veel plezier!
Killingsjaakie schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:31:
USB kabeltjes voor telefoon niet meegeleverd tijdens aflevering. Wist niet dat het erbij hoorde tot ik zat te klooien met eigen kabeltje en het opzocht. Kan ze vast ophalen bij Tesla garage. Iemand ervaring mee dat ze de kabeltjes als nog mee kunnen geven?
Ik heb ze gebeld, maar ze hebben ze momenteel niet bij de SC. Zodra ze op voorraad zijn zou ik gebeld moeten worden. Terug naar Tilburg is me echt te ver hiervoor.

[Voor 44% gewijzigd door DaCoTa op 15-04-2019 10:29]

• DaCoTa
-dubbel-

[Voor 98% gewijzigd door DaCoTa op 15-04-2019 10:29]

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Helaas is mijn Model 3 in een zogenaamde "service lock" volgens delivery. Er is echt iets goed mis mee waarvoor ze moeten wachten op onderdelen. Wat er mis is kunnen ze nog steeds niet zeggen (volgens delivery geeft de service afdeling dat gewoon weg niet aan) en ze "verwachten" dat het voor het einde van de maand is opgelost.. Het onderdeel zou van een van de service centers moeten komen en niet met de boot vanuit de USA..

Het kan ook eerder, maar later zou echt niet moeten gebeuren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@IceOnFire @Killingsjaakie Vanochtend tot mijn verrassing heb ik Autopilot geactiveerd gekregen. Levering was 1 maart en zonder AP besteld.

• MeZZiN
Wiebbe schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:07:
Helaas is mijn Model 3 in een zogenaamde "service lock" volgens delivery. Er is echt iets goed mis mee waarvoor ze moeten wachten op onderdelen. Wat er mis is kunnen ze nog steeds niet zeggen (volgens delivery geeft de service afdeling dat gewoon weg niet aan) en ze "verwachten" dat het voor het einde van de maand is opgelost.. Het onderdeel zou van een van de service centers moeten komen en niet met de boot vanuit de USA..

Het kan ook eerder, maar later zou echt niet moeten gebeuren!
Wees geduldig je wil niet het proces in dat ze na delivery alles nog moeten fixen (ze doen het wel maar kost extreem veel tijd). Heeft mij ipv een rode tesla een zwarte opgeleverd + 4 maanden rijden in een loaner. Op dit moment heb ik meer gereden in loaners dan ik mijn eigen tesla gereden heb. Loaners staan op ongeveer 35000 kilometer en eigen tesla 15000 kilometer 8)7. Ik weet nu wel het verschil tussen een 100D en een 75D en geen enkele spijt van de keuze voor 75D de extra range van de 100D heb je zo weinig nodig (if ever) dat het nooit het prijs verschil waard was. Wel moet ik zeggen service van tesla altijd wel heel goed is langzaam maar wel goed.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Killingsjaakie
Deveon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:50:
@IceOnFire @Killingsjaakie Vanochtend tot mijn verrassing heb ik Autopilot geactiveerd gekregen. Levering was 1 maart en zonder AP besteld.
Gaaf! Dat biedt perspectief! Kwam dat nog via een (kleine) update binnen, via een melding in het scherm of werkte het gewoon (stuurtje in beeld)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Killingsjaakie schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:34:
[...]
Gaaf! Dat biedt perspectief! Kwam dat nog via een (kleine) update binnen, via een melding in het scherm of werkte het gewoon (stuurtje in beeld)?
Nope, zag opeens een blauwe cirkel bij cruisecontrol. Autosteer moet je eerst zelf aanzetten en kon alleen in park dus dat mag ik op de terugweg gaan ervaren.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:50:
Kijk! Dat klinkt hoopvol.. De mijne vandaag nog maar eens expliciet aan de wifi hangen dan. Welke softwareversie heb je?

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

MeZZiN schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:09:
[...]

Wees geduldig je wil niet het proces in dat ze na delivery alles nog moeten fixen (ze doen het wel maar kost extreem veel tijd). Heeft mij ipv een rode tesla een zwarte opgeleverd + 4 maanden rijden in een loaner. Op dit moment heb ik meer gereden in loaners dan ik mijn eigen tesla gereden heb. Loaners staan op ongeveer 35000 kilometer en eigen tesla 15000 kilometer 8)7. Ik weet nu wel het verschil tussen een 100D en een 75D en geen enkele spijt van de keuze voor 75D de extra range van de 100D heb je zo weinig nodig (if ever) dat het nooit het prijs verschil waard was. Wel moet ik zeggen service van tesla altijd wel heel goed is langzaam maar wel goed.
Dat geeft wel wat perspectief. Ik hoop alleen dat het voor mij nu niet ook 4 maanden duurt maar dan zonder loaners :+

Het verbaast me dat de onderdelen van een SC moeten komen.. juist de plek waarvan je altijd hoort dat ze niks op voorraad hebben en die hun onderdelen weer ergens moeten bestellen. Toen ik vroeg of de onderdelen toevallig samen met de nieuwe lading model 3 zou aankomen was hij daar heel stellig in: nee, die halen we gewoon uit Nederland.

• Deveon
  • Niet online
IceOnFire schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:51:
[...]

Kijk! Dat klinkt hoopvol.. De mijne vandaag nog maar eens expliciet aan de wifi hangen dan. Welke softwareversie heb je?
2019.8.6, maar is niet doormiddel van een update getriggerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Wiebbe schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:01:
[...]

Dat geeft wel wat perspectief. Ik hoop alleen dat het voor mij nu niet ook 4 maanden duurt maar dan zonder loaners :+

Het verbaast me dat de onderdelen van een SC moeten komen.. juist de plek waarvan je altijd hoort dat ze niks op voorraad hebben en die hun onderdelen weer ergens moeten bestellen. Toen ik vroeg of de onderdelen toevallig samen met de nieuwe lading model 3 zou aankomen was hij daar heel stellig in: nee, die halen we gewoon uit Nederland.
Ze zijn nu ook druk bezig om in SC voorraad te houden van onderdelen ipv alles te bestellen. Ze hebben nog niet heel veel voorraad maar wel meer om sneller de SC weer vrij te maken voor nieuwe klanten.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killingsjaakie
Het werkt! AP zojuist actief geworden! Inderdaad even optie stuurautomaat aanzetten als je stilstaat. Echt te gek. Gewoon magie dat AP. Super raar gevoel. Maar prachtig stukje techniek. Net of je nu al in de toekomst zit! Veel plezier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Tesla is me nu gewoon aan het trollen, krijg ik vandaag dit mailtje:

https://i.imgur.com/uAMARRG.png

Uiteraard helemaal blij, levering op 23 april! Blijkbaar hebben ze het snel op kunnen lossen!

Bel ik op om te vragen of ik mijn oude lease auto bij hun kan achterlaten zodat ze hem daar weer op kunnen halen en om een andere dag te kiezen, wordt ik meteen in de wacht gezet. Komt de medewerker 5 minuten later terug:

"Sorry, maar uw auto mocht helemaal nog geen leverafspraak krijgen, er is wat fout gegaan". "De afspraak mag echt pas begin mei plaats vinden".

Beetje blij maken met een dode mus enzo :(

Hij heeft nu de afspraak erin gezet voor 1 mei.. Hij kon me wel vertellen dat de gehele drive unit vervangen moet worden. Dat is volgens mij nog wel wat, die hebben ze niet zomaar even overal op voorraad lijkt me. Hopelijk kunnen ze die wel ergens op een redelijke termijn vandaan toveren :'(

[Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 16-04-2019 17:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bwernsen
Het lijkt erop dat ik ook een model 3 krijg! Ik mag donderdagochtend mijn wagen ophalen. Heb zelfs een kenteken. Ze moesten wel terugkomen op de belofte de auto thuis af te leveren. Blijkbaar maken ze zoveel fouten bij het afleveren (verkeerde auto, mensen hele dag laten wachten, etc) dat ze helemaal gestopt zijn met het thuis afleveren...

Ik heb me maar inschikkelijk opgesteld. Voor je het weet geven ze de auto weg aan een ander.

Ik denk overigens dat ik een open sollicitatie naar Tesla stuur. Ik zie wel een rol weggelegd bij Quality Control. 😄

• antonboonstra
  • Laatst online: 19:27

antonboonstra

6235Wp | WP | Tesla | Zero

antonboonstra schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:07:
[...]

Heb zojuist ook een mailtje gestuurd. Beetje zuur dat het huidige identieke model met AP slechts 562 euro duurder is. Dat had ik er wel voor over gehad.
Inmiddels mijn bestelling kunnen laten aanpassen, zodat ik voor € 599,50 extra Autopilot krijg toegevoegd.
Beste meneer Boonstra,

Helemaal goed! Ik heb de situatie en de bevestiging doorgezet naar onze collega’s van de administratie afdeling te Amsterdam. Zij zullen de bestelling aanpassen.

De auto zelf veranderd enkel software matig dus de aanpassing zal geen impact hebben op levertijd. De auto staat op dit moment in de haven van San Fransisco te wachten om toegewezen te worden aan een transportschip om de overtocht naar de haven van Zeebrugge te maken. Zodra er concerter zicht is op aflevering zal ik tijdig contact met u opnemen.

Ik zal er voor zorgen dat de software geactiveerd is bij de aflevering. De auto zelf heeft vervolgens nog zo’n 50-100 km nodig om alle 8 camera’s correct te calibreren voor het daadwerkelijke gebruik.

Met vriendelijke groet,

... | Store & Delivery Coördinator Tesla Groningen

Canon EOS 7D | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 4945Wp | PV output 1290Wp | Tweakers PVOutput lijst

Anoniem: 84766

Nieuwe lading is onderweg voor zij die nog wachten:

https://twitter.com/Paul91701736/status/1118684506922180613

• lanzes
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-11-2019

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 15:48
Vind het wel vaag dat ik nog steeds geen VIN code heb terwijl volgens order levering in mei gaat plaatsvinden. Volgens FAQ van Tesla zou je namelijk 5-6 weken voor productie namelijk de VIN code ontvangen

[Voor 72% gewijzigd door Katseviool op 18-04-2019 23:09]

• Phontana
Katseviool schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:44:
Vind het wel vaag dat ik nog steeds geen VIN code heb terwijl volgens order levering in mei gaat plaatsvinden. Volgens FAQ van Tesla zou je namelijk 5-6 weken voor productie namelijk de VIN code ontvangen
Ik heb ook nog geen VIN, wel meerdere keren naar gevraagd maar konden ze nog niet vertellen. Ik heb wel al meerdere keren van Tesla te horen gekregen dat mijn auto begin mei geleverd gaat worden, nadat er nieuwe auto’s met de boot zijn gekomen (die Tesla begin mei verwacht). Auto is besteld op 29 maart door de leasemaatschappij. Wanneer is die van jou besteld?

• Katseviool
10 april op Tesla website. Ik zal ze anders zo wel even bellen

[Voor 15% gewijzigd door Katseviool op 19-04-2019 07:50]

• antonboonstra

antonboonstra

Ik heb ook nog geen VIN, terwijl de auto ook begin mei geleverd zou moeten worden.

Canon EOS 7D | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 4945Wp | PV output 1290Wp | Tweakers PVOutput lijst

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iemand al gevraagd om 'luxe' kentekenplaten (met oplegletters)? Die standaard platen zijn echt geen porem.

Divide and conquer.

• Katseviool
De lease was wel goedgekeurd en alles opgestuurd door Findio, echter was het nog niet verwerkt in de online file.

Verder gaan ze schijnbaar de wagens pas koppelen als de boot vertrekt. Dit zal een dezer dagen zijn gaven ze net aan.

[Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 19-04-2019 12:36]

• Deveon
  • Niet online
wimpie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:09:
Iemand al gevraagd om 'luxe' kentekenplaten (met oplegletters)? Die standaard platen zijn echt geen porem.
Voor een paar tientjes geregeld bij de lokale kentekenboer. Aangezien ik midden in de chaos de auto in ontvangst heb genomen was ik al lang blij dat er een kenteken op zat :+

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-03 19:13
Phontana schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 06:36:
[...]

Ik heb ook nog geen VIN, wel meerdere keren naar gevraagd maar konden ze nog niet vertellen. Ik heb wel al meerdere keren van Tesla te horen gekregen dat mijn auto begin mei geleverd gaat worden, nadat er nieuwe auto’s met de boot zijn gekomen (die Tesla begin mei verwacht). Auto is besteld op 29 maart door de leasemaatschappij. Wanneer is die van jou besteld?
Vermoedelijk is er een hele floot aan wagens natuurlijk. Zo ver ik had begrepen gaan ze kijken wat er allemaal binnen was, en er zal dan gematch gaan worden, dus als je dezelfde configuratie/kleur hebt, dan passen ze die toe aan je account.

• BliXem
antonboonstra schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:22:
Ik heb ook nog geen VIN, terwijl de auto ook begin mei geleverd zou moeten worden.
Hier ook niet trouwens. Deze week besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwernsen
Ik heb afgelopen donderdag mijn Tesla ontvangen. Het was al een stuk rustiger dan vorige keer. Dat maakte de service een stuk aangenamer. Alle kabels in ruime mate aanwezig.

Het was het wachten waard. Wat een verslavende auto!

• BliXem
bwernsen schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:49:
Ik heb afgelopen donderdag mijn Tesla ontvangen. Het was al een stuk rustiger dan vorige keer. Dat maakte de service een stuk aangenamer. Alle kabels in ruime mate aanwezig.

Het was het wachten waard. Wat een verslavende auto!
Wanneer had jij de wagen besteld en kreeg je direct een VIN?

• bwernsen
BliXem schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:56:
[...]

Wanneer had jij de wagen besteld en kreeg je direct een VIN?
De auto is door de Leasemaatschappij gereserveerd bij de aankondiging een paar jaar geleden. VIN nummer nooit gezien, alle bestelde Tesla’s zijn op naam van leasemaatschappij gezet en worden pas op naam berijder gezet bij levering.

• NielsTn
  • Laatst online: 00:03
acidfever schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:18:
Afgelopen donderdag na veel onduidelijkheid mijn model 3 mogen ophalen. Helaas ging dat wederom niet helemaal foutloos (onduidelijkheid tussen lease maatschappij en Tesla met tenaamstelling). Enorm lang moeten wachten en uiteindelijk zelf een oplossing moeten bemiddelen.

Aflevering zelf was prima, niets op aan te merken. Daarna met een dikke smile in de auto tot na een kilometer of 5-6 een foutmelding m.b.t. het bandenspanning systeem verscheen. De auto kon de sensoren niet uitlezen.
Meteen Tesla gebeld waar ik eerst te horen kreeg dat ik zelf maar moest bedenken wat ik nu moest doen maar na mijn reactie dat mijn 5km oude Model 3 al een foutmelding geeft en ik toch wel even actie verwacht het advies om terug te rijden naar het aflever centrum.

Na daar nog wat tergende situaties met het baliepersoneel te hebben meegemaakt die ik jullie zal besparen verscheen er een monteur die het euvel netjes heeft opgelost.

Daarna eindelijk naar huis om er achter te komen dat AP niet geactiveerd is (vergeten te vragen bij aflevering maar wel op voorhand afgestemd met sales zoals velen dat hier hebben gedaan).

Weet iemand hoe/ wanneer ik nu AP krijg? Ik heb de SMS ontvangen dat ik AP zou krijgen en ook voor aflevering met sales gesproken en bevestigd gekregen dat ik AP in mijn account had staan.

Wachten of bellen?
misschien iets voor het Tesla afleveringen topic elders?
Kennis kreeg zijn bevestigingen van AP activatie per SMS (ontving de model 3 bij de eerste leveringen in maart j.l.)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• acidfever
  • Laatst online: 26-03 15:08

acidfever

I am allready working!

Afgelopen donderdag na veel onduidelijkheid en eerdere aflever afspraken mijn model 3 mogen ophalen.

Helaas ging dat wederom niet helemaal foutloos (onduidelijkheid tussen lease maatschappij en Tesla met tenaamstelling). Enorm lang moeten wachten en uiteindelijk zelf een oplossing moeten bemiddelen.

Aflevering zelf was prima, niets op aan te merken. Daarna met een dikke smile in de auto tot na een kilometer of 5-6 een foutmelding m.b.t. het bandenspanning systeem verscheen. De auto kon de sensoren niet uitlezen.
Meteen Tesla gebeld waar ik eerst te horen kreeg dat ik zelf maar moest bedenken wat ik nu moest doen maar na mijn reactie dat mijn 5km oude Model 3 al een foutmelding geeft en ik toch wel even actie verwacht het advies om terug te rijden naar het aflever centrum.

Na daar nog wat tergende situaties met het baliepersoneel te hebben meegemaakt die ik jullie zal besparen verscheen er een monteur die het euvel netjes heeft opgelost.

Daarna eindelijk naar huis om er achter te komen dat AP niet geactiveerd is (vergeten te vragen bij aflevering maar wel op voorhand afgestemd met sales zoals velen dat hier hebben gedaan).

Weet iemand hoe/ wanneer ik nu AP krijg? Ik heb de SMS ontvangen dat ik AP zou krijgen en ook voor aflevering met sales gesproken en bevestigd gekregen dat ik AP in mijn account had staan.

Wachten of bellen?

• Deveon
  • Niet online
Je kan bellen, maar Tesla Nederland kan toch niets voor je doen behalve controleren of het goed staat. Autopilot wordt geactiveerd vanuit de VS.

Overigens was mijn Model 3 niet voorzien van de juiste bandenspanning, na er 3 bar in te pompen geen last meer gehad van meldingen.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Deveon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:02:
Je kan bellen, maar Tesla Nederland kan toch niets voor je doen behalve controleren of het goed staat. Autopilot wordt geactiveerd vanuit de VS.

Overigens was mijn Model 3 niet voorzien van de juiste bandenspanning, na er 3 bar in te pompen geen last meer gehad van meldingen.
Dat hebben ze inderdaad als eerste getest maar de auto herkende de sensoren niet eens. Ik weet niet wat ze uiteindelijk hebben gedaan maar ik krijg nu gewoon bandenspanning van de 4 individuele banden in het scherm dus het zal wel goed zijn.

Ik zal wel eens bellen of AP nu echt geactiveerd staat en dan maar afwachten. Frustrerend!

• Phontana
Zojuist nog even met Tesla gebeld om te vragen of ze misschien nog een update hadden over de levering van mijn Model 3. Toen ik begin van de maand had gevraagd was het antwoord "In Tilburg staan er genoeg, dus als de leasemaatschappij alles op orde heeft kunnen we snel leveren", twee weken later werd er tegen mij verteld dat het begin mei zou worden, en zojuist aan de telefoon was het antwoord "Voor zover ik kan zien wordt het eind mei". Geen idee dus hoe lang het nog daadwerkelijk gaat duren..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killingsjaakie
Haha, jazeker, dat was ook mijn vraag, luxe auto, luxe / dikke kentekenplaten! Logisch! antwoord: niet mogelijk. Maar deze kun je eenvoudig zelf bestellen na die tijd: https://www.rdw.nl/partic.../kentekenplaatfabrikanten
wimpie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:09:

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Verkeerde forum, excuus

[Voor 93% gewijzigd door acidfever op 23-04-2019 17:03]

• Killingsjaakie
Upgrade naar FSD (vanaf AP) en Tesla Autonomy Day:

FSD - de nieuwe computer vanaf april in model 3 productie. Ik zat bij de eerste levering, dus circa productie januari / februari. Iemand al info of de nieuwe computer met terugwerkende kracht standaard ingebouwd gaat worden? I.v.m. de volgende overdenkingen:

Komende de nieuwe FSD functies eerst wel op onze 'oude' 2.5 computer?

Ik wil upgraden naar FSD in de toekomst, dan wil ik niet eerst meer een afspraak moeten maken voor inbouw van de nieuwe computer met de nodige wachttijd...maar 'gewoon' snel de activatie kunnen rondmaken.

Zou het verstandig zijn om daarom nu te upgrade naar FSD, waarbij aangegeven wordt dat mensen die nu FSD hebben gekocht de computer upgrade gratis krijgen, waardoor de kans groter is dat je eerder een oproep krijgt om de nieuwe computer geplaatst te krijgen en sowieso toekomst-proof bent.

Maar.... ik heb nergens (niet in de auto, niet in mijn account) de mogelijkheid om te upgraden nu van AP naar FSD. Kan dat alleen via een Tesla punt of telefonisch?

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Volgens mij hebben verschillende mensen nu al FSD functionaliteit (zoals navigate on autopilot) met HW2.5 dus ja: er komt zeker functionaliteit eerst naar de oude hardware. Volledige FSD zou alleen HW3.0 vereisen die ze dan bij mensen gaan inbouwen.

Vanaf wanneer dat gaat gebeuren is zover ik weet nog niet bekend.

[Voor 72% gewijzigd door acidfever op 25-04-2019 09:48]

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Hier nog steeds geen Tesla Model 3 geleverd. Bestelling plaats gevonden op 15 maart, op kenteken gezet op 29 maart. Maar bij de inspectie bleek de drive unit defect te zijn..

Service lock tot 30 april voor het vervangen van de DU. Leverafspraak staat al 2 weken op 1 mei, maar ik wordt net gebeld dat ze nog steeds niet klaar zijn en niet zeker weten of hij 1 mei wel af is..

Ik krijg dinsdag te horen of ik hem woensdag mag ophalen, moet wel nog van alles regelen voor mijn vorige lease auto ophalen etc maar de medewerker aan de telefoon weet ook verder niks van zijn collega's bij service..

De auto "mist" al bijna een maand op de weg, terwijl hij wel al op kenteken staat, is eigenlijk wel belachelijk. De medewerker weet nog wel te zeggen: "Ja, gelukkig geven we u geen kapotte auto mee".

Nee, gelukkig niet nee -_-

[Voor 15% gewijzigd door Wiebbe op 26-04-2019 13:56]

• BliXem
Wiebbe schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:54:
Hier nog steeds geen Tesla Model 3 geleverd. Bestelling plaats gevonden op 15 maart, op kenteken gezet op 29 maart. Maar bij de inspectie bleek de drive unit defect te zijn..

Service lock tot 30 april voor het vervangen van de DU. Leverafspraak staat al 2 weken op 1 mei, maar ik wordt net gebeld dat ze nog steeds niet klaar zijn en niet zeker weten of hij 1 mei wel af is..

Ik krijg dinsdag te horen of ik hem woensdag mag ophalen, moet wel nog van alles regelen voor mijn vorige lease auto ophalen etc maar de medewerker aan de telefoon weet ook verder niks van zijn collega's bij service..

De auto "mist" al bijna een maand op de weg, terwijl hij wel al op kenteken staat, is eigenlijk wel belachelijk. De medewerker weet nog wel te zeggen: "Ja, gelukkig geven we u geen kapotte auto mee".

Tja, vervelend inderdaad. Al zou ik proberen om er nog wat uit te krijgen als compensatie. Bijvoorbeeld 6 maanden gratis laden aan de superchargers. Dit had natuurlijk vooraf gecheckt moeten worden voordat de auto de boot op ging. Hoe hebben ze die dan op de boot gekregen trouwens? Met z'n alle duwen?

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

BliXem schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:42:
[...]

Tja, vervelend inderdaad. Al zou ik proberen om er nog wat uit te krijgen als compensatie. Bijvoorbeeld 6 maanden gratis laden aan de superchargers. Dit had natuurlijk vooraf gecheckt moeten worden voordat de auto de boot op ging. Hoe hebben ze die dan op de boot gekregen trouwens? Met z'n alle duwen?
Goede vraag. Het komt ondertussen bijna op het punt dat als ik hem ga annuleren en opnieuw bestellen ik hem iets goedkoper krijg (60368 ipv 60400) en ook een referral code erbij kan gebruiken.

De boot komt ergens rond 9 mei aan, dus daar zal vast wel een vergelijkbaar model op staan :p

• Deveon
  • Niet online
BliXem schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:42:
[...]

De andere drive-unit :+

• MeZZiN
Wiebbe schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:30:
[...]

Goede vraag. Het komt ondertussen bijna op het punt dat als ik hem ga annuleren en opnieuw bestellen ik hem iets goedkoper krijg (60368 ipv 60400) en ook een referral code erbij kan gebruiken.

De boot komt ergens rond 9 mei aan, dus daar zal vast wel een vergelijkbaar model op staan :p
Bel even met tesla als er issues zijn willen ze vast wel wat regelen voor je. Kan niet praten voor Model 3 service natuurlijk (heb zelf een X) maar meestal wil tesla echt wel kijken of je ze iets kunnen helpen plus het kost hun echt veel meer als jij nu annuleert en een nieuwe besteld. Het is meestal niet heel moeilijk voor tesla om gratis supercharging te regelen of een laadpaal of iets....

De issue die jij heeft heeft te maken dat final test in tilburg plaats vinden waarbij de drive unit en de accu in tilburg pas in de auto gezet wordt. Wat wel vreemd is natuurlijk dat hij wel op kenteken staat maar nog niet rijden kan....

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

MeZZiN schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:30:
[...]

Bel even met tesla als er issues zijn willen ze vast wel wat regelen voor je. Kan niet praten voor Model 3 service natuurlijk (heb zelf een X) maar meestal wil tesla echt wel kijken of je ze iets kunnen helpen plus het kost hun echt veel meer als jij nu annuleert en een nieuwe besteld. Het is meestal niet heel moeilijk voor tesla om gratis supercharging te regelen of een laadpaal of iets....

De issue die jij heeft heeft te maken dat final test in tilburg plaats vinden waarbij de drive unit en de accu in tilburg pas in de auto gezet wordt. Wat wel vreemd is natuurlijk dat hij wel op kenteken staat maar nog niet rijden kan....
Nou, de model 3's komen compleet van de boot af in tegenstelling tot de S en de X die afgebouwd worden in Tilburg. Daarom is het zo apart dat ze het niet gezien hebben in San Francisco of in Zeebrugge.

Maar even contact opnemen met Tesla, kijken of ze coulant willen zijn.. (Zeker nu met de 7500 km gratis superchargen!)

• MeZZiN
Lol je wilt niet weten wat ze allemaal niet zien in alle plekken binnen tesla..... als ook iemand maar iets gekeken had naar mijn eerste tesla hadden ze hem nooit op de boot mogen zetten. Verbazen doet mij het niet.

Ok dat is wel nieuw maar goed dan nog final test vindt plaats in tilburg dus als er nog iets naar boven komt is het daar.

Wel weer goede service van tesla morgen moesten mijn winterbanden vervangen voor zomer banden en omdat mijn tesla nog niet terug is regelen ze het voor mij scheelt mij weer een actie super tof :)

[Voor 22% gewijzigd door MeZZiN op 29-04-2019 15:00]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• NielsTn
  • Laatst online: 00:03
zojuist gekeken en de gevraagde factuur eindelijk in mijn dossier gespot... dus time to 'bleed' ;)
Vreemd dat zo'n belangrijk moment niet door Tesla geautomatiseerd aangekondigd wordt via een extra mailtje naar de klant... Scheelde mij zeer veel bellen

hoe 'fixed' is die leverdatum die op de factuur getoond wordt? is dat 'bij benadering'/onder voorbehoud? of 'vast'?

[Voor 19% gewijzigd door NielsTn op 29-04-2019 16:14]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

NielsTn schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:13:
zojuist gekeken en de gevraagde factuur eindelijk in mijn dossier gespot... dus time to 'bleed' ;)
Vreemd dat zo'n belangrijk moment niet door Tesla geautomatiseerd aangekondigd wordt via een extra mailtje naar de klant... Scheelde mij zeer veel bellen

hoe 'fixed' is die leverdatum die op de factuur getoond wordt? is dat 'bij benadering'/onder voorbehoud? of 'vast'?
Ik zou het erop houden dat het zeer weinig betekent. Je kunt eerder uit gaan van een datum die aan de rechterkant van het scherm verschijnt op de teslaaccount pagina, maar ook daar zullen ze 3 dagen van te voren nog voor bellen of het door gaat.

Ik kreeg vandaag te horen dat mijn voertuig (welke al een kenteken had) definitief is afgeschreven. Kapot, defect, niet meer te maken.

Ik moet waarschijnlijk wachten op een nieuwe ladinget de boot, of als ik geluk heb een model wat nog klaar staat in Tilburg maar nog niet was verkocht. (Er zijn er een aantal met wit interieur die nog beschikbaar zijn).

Hr, de LM en Tesla zijn in conclaaf.. :p

[edit]

Nou, de bestelling is geplaatst, auto is aangepast naar het nieuwe model:

61,417.50 is de Long Range, Midnight Silver, Black Interior en Autopilot van uw huidige bestelling
61,418.00 is de Long Range, Midnight Silver, White Interior nu met lagere prijs en gratis Autopilot

Scheelde 50ct, maar die zijn kwijtgescholden. Fiscale waarde zou voor mij hetzelfde moeten zijn. Er moest nog wel een kenteken op, die aanvraag loopt nu maar het kan nog wel een paar dagen duren voor hij op kenteken staat. Daarom nu een nieuwe leverafspraak op: 8 mei.

Nieuwe vin: 5YJ3E7EB4KF22XXXX

Hij is echt helemaal door de inspectie heen deze keer volgens de medewerker (hoop ik :+ )

Het leek erop dat het toevoegen van een referral code aan de aangepaste bestelling niet ging lukken :(

[Voor 26% gewijzigd door Wiebbe op 30-04-2019 12:38]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wiebbe schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:54:

Hahaha, jij blij! :+

8)7

Youtube: DashcamNL

• Katseviool
Nou volgens mij trekken ze het niet meer Tesla. Telefonisch valt er amper doorheen te komen.

[Voor 71% gewijzigd door Katseviool op 30-04-2019 19:29]

• Phontana
Katseviool schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:10:
Nou volgens mij trekken ze het niet meer Tesla. Telefonisch valt er amper doorheen te komen.
Vanmiddag nog gebeld, kreeg meteen iemand aan de lijn.. Je krijgt wel elke keer het bandje dat ze ‘op dit moment een hoog belvolume’ ervaren, maar tot nu toe nog een een keer lang hoeven wachten.

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 18:32
Is er toevallig iets bekend wat de levertijd zal zijn van de SR+?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:22
negahrev schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:58:
Is er toevallig iets bekend wat de levertijd zal zijn van de SR+?
Goede vraag! Ben ik ook benieuwd naar!
Vandaag ff met tesla gebeld en de dame daar kon nog niets zeggen, maar zei tegelijkertijd dat ze ‘hoopte op dit jaar’. Euh, oke?! Zeg dan niet, want dat is nog echt veel te lang :+ !

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:50

siemenz

Koetje

Smobbo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Goede vraag! Ben ik ook benieuwd naar!
Vandaag ff met tesla gebeld en de dame daar kon nog niets zeggen, maar zei tegelijkertijd dat ze ‘hoopte op dit jaar’. Euh, oke?! Zeg dan niet, want dat is nog echt veel te lang :+ !
Stel de dezelfde vraag maar bij de Kia e Niro dealer en je krijgt hetzelfde antwoord

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:12

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Leaseplan geeft bij mij dus aan dat de levertijd 3+ maanden is, iemand enig idee hoe realistisch dat is? levertijd is volgens de website nog "Mei" als ik de Tesla configurator gebruik. Ik heb gekozen voor de LR AWD, met Advanced auto-pilot

Bestelling is dinsdag geplaatst.

[Voor 11% gewijzigd door TeGek op 03-05-2019 10:17]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phontana
TeGek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:17:
Leaseplan geeft bij mij dus aan dat de levertijd 3+ maanden is, iemand enig idee hoe realistisch dat is? levertijd is volgens de website nog "Mei" als ik de Tesla configurator gebruik. Ik heb gekozen voor de LR AWD, met Advanced auto-pilot

Leaseplan gaf bij mij ook een langere levertijd aan dan wat er op de Tesla site stond en wat ze in de winkel zeiden. Bestelling is 29 maart geplaatst, verwachte levertijd volgens Tesla was op dat moment begin mei. Leaseplan gaf toen al aan dat ze op basis van de afgelopen maanden eerder verwachtten dat het 2 maanden zou duren. Tesla zegt nu zelf ook eind mei, dus 2 maanden sinds bestelling. Ik denk dat Leaseplan in jouw geval ook de verwachtingen wat bijstelt t.o.v. wat de website meldt, aangezien het nog eens wil veranderen bij Tesla.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 19:55

Valt volgensmij niet echt een pijl op te trekken, en ze weten het zelf ook niet.
Hier namelijk rond 30 april besteld via Leasemaatschappij, Model 3 LR RWD, verwachtte leverdatum was augustus/september.

Kreeg gisteren een telefoontje van Tesla dat hij op de boot stond en ik hem rond 16 mei al kon verwachten :D.

Verder qua configuratie gewoon standaard:
Zwart
Aero wheels
Zonder AP (Is alleen voor bestellingen voor 30 april las ik, staat tevens ook niet in mijn Tesla account).

iRacing profiel | Ryzen 7700x | 6700XT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phontana
Xentor schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Valt volgensmij niet echt een pijl op te trekken, en ze weten het zelf ook niet.
Hier namelijk rond 30 april besteld via Leasemaatschappij, Model 3 LR RWD, verwachtte leverdatum was augustus/september.

Kreeg gisteren een telefoontje van Tesla dat hij op de boot stond en ik hem rond 16 mei al kon verwachten :D.

[...]
Er valt inderdaad geen pijl op te trekken als ik dit zo lees. Mijn bestelling is op 29 maart geplaatst en tot nu toe kan Tesla mij niet meer vertellen dan 'we verwachten eind mei te kunnen leveren', maar ze kunnen niet zeggen of mijn auto op de boot staat of wat dan ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BliXem
Xentor schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Verder qua configuratie gewoon standaard:
Zwart
Aero wheels
Zonder AP (Is alleen voor bestellingen voor 30 april las ik, staat tevens ook niet in mijn Tesla account).
Wel al een VIN bekend?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tino
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 10:22
Ik heb 19 april besteld M3 LR AWD en ook ik kan hem vanaf 15 mei uitgeleverd krijgen...

Vin zou gekoppeld moeten zijn, maar kan hem nergens zien als ik mijn M3 beheer op de tesla website...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killingsjaakie
Update: Inmiddels de mogelijkheid (in mijn Tesla account) om voor 7.400 euro te upgraden naar FSD! Dat is nog de 'gebruikelijke' upgrade prijs. Verwachting is dat ieder moment de prijs met 3.000 doller, is meestal ook euro's, gaat stijgen en dus op 10.000 euro uit gaat komen. Op dit moment vind ik de upgrade nog niet helemaal waard, maar doen? Ja / Nee? Dan wel als eerste de nieuwe FSD computer.
Killingsjaakie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:36:
Upgrade naar FSD (vanaf AP) en Tesla Autonomy Day:

FSD - de nieuwe computer vanaf april in model 3 productie. Ik zat bij de eerste levering, dus circa productie januari / februari. Iemand al info of de nieuwe computer met terugwerkende kracht standaard ingebouwd gaat worden? I.v.m. de volgende overdenkingen:

Komende de nieuwe FSD functies eerst wel op onze 'oude' 2.5 computer?

Ik wil upgraden naar FSD in de toekomst, dan wil ik niet eerst meer een afspraak moeten maken voor inbouw van de nieuwe computer met de nodige wachttijd...maar 'gewoon' snel de activatie kunnen rondmaken.

Zou het verstandig zijn om daarom nu te upgrade naar FSD, waarbij aangegeven wordt dat mensen die nu FSD hebben gekocht de computer upgrade gratis krijgen, waardoor de kans groter is dat je eerder een oproep krijgt om de nieuwe computer geplaatst te krijgen en sowieso toekomst-proof bent.

Maar.... ik heb nergens (niet in de auto, niet in mijn account) de mogelijkheid om te upgraden nu van AP naar FSD. Kan dat alleen via een Tesla punt of telefonisch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Killingsjaakie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:37:
Update: Inmiddels de mogelijkheid (in mijn Tesla account) om voor 7.400 euro te upgraden naar FSD! Dat is nog de 'gebruikelijke' upgrade prijs. Verwachting is dat ieder moment de prijs met 3.000 doller, is meestal ook euro's, gaat stijgen en dus op 10.000 euro uit gaat komen. Op dit moment vind ik de upgrade nog niet helemaal waard, maar doen? Ja / Nee? Dan wel als eerste de nieuwe FSD computer.

[...]
Wat mij het meeste zorgen baart aan dit upgrade scherm is dat ik naast FSD ook kan (moet) upgraden naar autopilot terwijl ik deze nog geactiveerd zou moeten krijgen. Ik hoop dan ook niet dat dit dus betekent dat ik kan gaan strijden met Tesla om mijn gratis autopilot geactiveerd te krijgen aangezien het er op lijkt dat niet is geregistreerd dat ik hier recht op heb.

Extra irritant omdat ik (zoals veel andere) de week van aflevering nog contact heb gehad met Tesla sales en mij daar werd verzekerd dat AP geactiveerd zou zijn bij aflevering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 19:55
BliXem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:36:
[...]

Wel al een VIN bekend?
Nee nog niet bij mij, wellicht bij de LM bekend. Zo ver ik overal lees krijg je deze ook pas bij levering, als het via een LM gaat. Verder is er tevens nog niks veranderd binnen mijn Tesla account.

iRacing profiel | Ryzen 7700x | 6700XT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Killingsjaakie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:37:

[...]
Mijn issue dus ook ik zie nu 6400 euro staan. Dus nu betalen voor eigenlijk een feature die nog niet bestaat.

Het probleem is wie gaat 10000 euro betalen voor de feature die eerst rond de 4500 kost. (of zelfs 2000) Ik had het moeten doen toen ik 2000 zag staan. Maar voor nu zie ik niet dat mijn huidige EAP al compleet geleverd is. Ik mis nog zo veel features die ik al had moeten hebben.

Dus de afweging is wil je wachten tot de 10000 euro variant (wat bijna niemand gaat betalen omdat het gewoon te duur is) of kijken of tesla slim wordt en gewoon de prijs weer verlaagd naar normaal niveau. Ik snap ook niet de reden waarom de prijs zo te verhogen voor huidige klanten. Als hij naar 10000 gaat heb ik dan totaal 15000 euro betaald voor alleen EAP en FSD Dat is extreem veel geld voor een feature die op dit moment niet eens leverbaar is.

En verwacht de nieuwe FSD computer pas als de eerste feature beschikbaar komt eerder krijg je hem waarschijnlijk niet.

Kijk maar even naar deze lijst en voor de meeste model x/s EAP klanten van voor 2019 hebben de belangrijkste feature al NoA en de rest lijkt me heel lastig om goed te krijgen door tesla. Ik zie niet dat mijn auto any time soon de binnen stad van amsterdam kan navigeren. Mensen kunnen het al niet laat staan een AI.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Hopelijk zit mijn auto op de Morning Cornelia die op 8 mei aankomt in Zeebrugge. Afhankelijk van de snelheid van het lossen, zou een levering in mei nog mogelijk moeten zijn. Die van mij hoeft in ieder geval niet eerst langs het leasebedrijf omdat ik 'm privé heb gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strijdhagen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 09:29

De Model 3 en S zijn vandaag van leaseplan af gehaald, terwijl ik net wilde bestellen...
Lijkt dus veel besteld te zijn de laatste tijd, 3 maanden zou dus zomaar kunnen kloppen.

edit: De 3 en X zijn er inmiddels weer!

[Voor 3% gewijzigd door Strijdhagen op 06-05-2019 17:44]

Pagina: 1 2 3 ... 415 Laatste

Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee