Zo ver ik had begrepen vandaag: Als je geen VIN hebt, dan staat je wagen niet op de Morning Cornella die overmorgen aankomt.
Hoe kom je aan die informatie?BliXem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:03:
Zo ver ik had begrepen vandaag: Als je geen VIN hebt, dan staat je wagen niet op de Morning Cornella die overmorgen aankomt.
Dat zegt nog niets... op mijn factuur heb ik de afgelopen maand 3 verschillende VINs gespot...BliXem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:03:
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Heb sinds 16 april besteld, maar tot op heden nog niets vernomen, geen VIN, helemaal niets. Ik betwijfel het voor mezelf dat de wagen op de boot staat... Afwachten dan maar.NielsTn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:06:
[...]
Dat zegt nog niets... op mijn factuur heb ik de afgelopen maand 3 verschillende VINs gespot...
Ik heb op 2 april mijn bestelling geplaatst en daarna op 8 april een factuur gekregen met daarop een VIN. Omdat Auto Pilot daarna gratis werd, heb ik (tegen een kleine meerprijs) AP toe laten voegen aan mijn bestelling. Ik heb wel een nieuwe koopovereenkomst gekregen, maar geen nieuwe factuur.
Ik heb er al wel eens een belletje aan gewaagd, maar daar werd het niet heel veel duidelijker van. Inderdaad afwachten...
Ik heb er al wel eens een belletje aan gewaagd, maar daar werd het niet heel veel duidelijker van. Inderdaad afwachten...
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Vandaag contact gehad over mijn bestelling van 16 april, mij werd verteld dat de boot met een grote lading tesla's op 11 mei aankomt en dat dan bij het lossen van de boot de vin-nummers aan de reserveringsnummers worden gekoppeld.
Hier 10-04 maar ook nog niks vernomenBliXem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:12:
[...]
Heb sinds 16 april besteld, maar tot op heden nog niets vernomen, geen VIN, helemaal niets. Ik betwijfel het voor mezelf dat de wagen op de boot staat... Afwachten dan maar.
Hoe hebben jullie via de leasemaatschappij die Tesla aan je account gekoppeld?
Zwarte M3P. Alleen kleur hebben ze incorrect doorgevoerd dus hij is nu nog rood
Ah, oké. Hier een witteKatseviool schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:20:
[...]
Zwarte M3P. Alleen kleur hebben ze incorrect doorgevoerd dus hij is nu nog rood
Oef... een performance. Wel heel leuk, maar voor mij was de gewone LR al snel zat.Anoniem: 971957 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:50:
en hier ook een witte m3p (12 april besteld).
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ging bij mij automatisch, ik kreeg een verzoek van de LM op welke gegevens de Tesla moest komen te staan (email / naam). Deze opgegeven en daarna kreeg ik een uitnodiging op dit email adres met daarop de bestelling van mijn Model 3.CurtPoindexter schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:40:
Hoe hebben jullie via de leasemaatschappij die Tesla aan je account gekoppeld?
Op dit account heb ik alles staan, alle facturen, bestellingen, RN en VIN. Ook staat hier netjes de leverdatum en configuratie in.
Gaat hier over Van Mossel Lease overigens..
Morgen om 15:00 mag ik mijn Model 3 (AWD LR, Midnight Silver, wit interieur, 18" wielen) ophalen.. Ben benieuwd of hij er echt staat en of hij mooi afgeleverd wordt..
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Het lijkt erop dat dit per leasemaatschappij erg verschilt. Mijn bestelling is gedaan door Leaseplan, Tesla account is een paar dagen na bestelling aangemaakt op het opgegeven e-mailadres. Maar aan mijn account is nog geen auto gekoppeld, dat gebeurt pas ten tijde van levering is mij verteld. Ze hebben blijkbaar al vaker issues gehad met auto's die door hun toekomstige eigenaar alvast gesummond werden, vandaar dat dit op deze manier nu vaak gedaan wordt (volgens Tesla)Wiebbe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:19:
[...]
Ging bij mij automatisch, ik kreeg een verzoek van de LM op welke gegevens de Tesla moest komen te staan (email / naam). Deze opgegeven en daarna kreeg ik een uitnodiging op dit email adres met daarop de bestelling van mijn Model 3.
Op dit account heb ik alles staan, alle facturen, bestellingen, RN en VIN. Ook staat hier netjes de leverdatum en configuratie in.
[...]
Thanks voor de info, ik ben benieuwd. De info is nogal conflicterend. Niet over dit proces hoor, maar over model en features enzo. Tesla adverteert op de site nog steeds dat AP is inbegrepen. Mijn maatschappij (Alphabet) idem dito. Hoor van alles over dat dat 30 april was afgelopen maar ik zie het nog niet.Wiebbe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:19:
[...]
Ging bij mij automatisch, ik kreeg een verzoek van de LM op welke gegevens de Tesla moest komen te staan (email / naam). Deze opgegeven en daarna kreeg ik een uitnodiging op dit email adres met daarop de bestelling van mijn Model 3.
Morgen om 15:00 mag ik mijn Model 3 (AWD LR, Midnight Silver, wit interieur, 18" wielen) ophalen.. Ben benieuwd of hij er echt staat en of hij mooi afgeleverd wordt..
Gaat bij mij om de RWD long range, overigens.
Ik heb hem van de week ingeschoten en meestal gaat er wel even tijd overheen voordat er iets gebeurt bij de leasemaatschappij. We wachten dus maar af.
Heb al wel een Tesla account aangemaakt maar dit zal er wel eentje worden op mijn zakelijke adres dan.
Overigens is het nogal een rommeltje in mijn account met alles:

Duurde even voor ze alles goed hadden

Oh noes.. No more TreinTijden :(
interessant wel allemaal hoe dat werkt.. ik bestel ook via de lease en was afgelopen zaterdag naar een Tesla servicecenter. Ze hebben daar een account voor mij gemaakt met mijn configuratie (heb nu dus een reserveringsnummer).. Ik heb vervolgens bij de lease gevraagd of ze de bestelling aan dat nummer kunnen koppelen, dit was geen probleem.
Waarschijnlijk gaat de lease donderdag/vrijdag over tot bestelling. Ben benieuwd of het nog impact heeft dat mijn reserveringsnummer van afgelopen zaterdag is ^^ of dat deze pas echt telt als er "betaald" is
Waarschijnlijk gaat de lease donderdag/vrijdag over tot bestelling. Ben benieuwd of het nog impact heeft dat mijn reserveringsnummer van afgelopen zaterdag is ^^ of dat deze pas echt telt als er "betaald" is
Niet de enige dus... en vreemde is dat hun systeem geen mail stuurt met iets van een update in het account etc.... zo heb ik 3 weken op een factuur mogen wachten....Wiebbe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:12:
Overigens is het nogal een rommeltje in mijn account met alles:
[Afbeelding]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Een update over mijn levering:
De manager in Tilburg was ook niet blij met het verhaal en heeft diezelfde dag een liftgate uit een andere Model 3 laten halen en bij ons gemonteerd. De liftgate die besteld was voor ons wordt dan op de andere Model 3 gezet. Fantastisch gehandeld en zeer tevreden over de auto.
Er is wat mis met een module (denk ik) want regeneratief remmen, noodremmen, stabiliteitscontrole, cruise control en auto pilot werken niet. Binnenkort even langs een service centre om het te laten repararen. Heel erg is het niet want het rijden is verder fantastisch
.
Er was een hoop misgegaan tussen Tilburg en het delivery team in Amsterdam. Afspraak stond voor vorige week vrijdag maar werd woensdag weer geannuleerd omdat ze volgens het delivery team de voorbumper vergeten waren te bestellen. Vond het maar een apart verhaal dus ben naar Tilburg gereden om verhaal te halen bij de bron. Het bleek de liftgate te zijn die besteld moest worden en dat was niet goed gecommuniceerd naar Amsterdam (en dus ons).tweegroenethee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:53:
[...]
Ik zal mijn geweldige leveringsproblemen hier ook maar even delen.
Eerste levering was 30 maart gepland in Tilburg. Daar aangekomen; "We've got some bad news for you".. Levering kon niet doorgaan omdat de Amerikaanse koplampen erop zaten en die voldoen niet aan de Europese richtlijnen. Bel dan even van te voren denk ik dan, maar goed kan gebeuren. Vandaag zijn de koplampen vervangen, levering stond voor morgen. Krijg ik net een mail dat ze bij het vervangen van de koplampen de voorbumper beschadigd hebben. Super service voor een product van bijna €70k..
De manager in Tilburg was ook niet blij met het verhaal en heeft diezelfde dag een liftgate uit een andere Model 3 laten halen en bij ons gemonteerd. De liftgate die besteld was voor ons wordt dan op de andere Model 3 gezet. Fantastisch gehandeld en zeer tevreden over de auto.
Er is wat mis met een module (denk ik) want regeneratief remmen, noodremmen, stabiliteitscontrole, cruise control en auto pilot werken niet. Binnenkort even langs een service centre om het te laten repararen. Heel erg is het niet want het rijden is verder fantastisch
Anoniem: 971957
Overzicht tesla carriers
https://docs.google.com/s...mLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview
De volgende boot naar Europa is de Nocc Oceanic
https://www.marinetraffic...ome/shipid:713879/zoom:10
https://docs.google.com/s...mLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview
De volgende boot naar Europa is de Nocc Oceanic
https://www.marinetraffic...ome/shipid:713879/zoom:10
02/05/2019: Tesla order agreement geaccepteerd door Alphabet voor de Model 3, RWD, AP+FSD, Zwart
09/05/2019: Van Tesla te horen gekregen dat mijn auto op 08/05/2019 aangekomen is in Zeebrugge.
Niet onaardig.... levertijd tot aan land van 6 dagen.
1 probleem: ik had eigenlijk 24 april besteld en definitieve order bevestiging maar Alphabet was vergeten de elektronische voorwaarden bij Tesla te accepteren voor mijn order waardoor die nu op 2 mei staat (toen ik ze daarop attendeerde).
Tesla denkt dat ze voor mij die AP van €3200 gewoon alsnog coulance kunnen geven, ook al is mijn order 3 dagen na de cutoff van 29/04. Maar dat zou ik morgen te horen krijgen.
Prijs is voor nu gewoon €53.000 + €3200 + €5400. Bij diverse collega's is de €3200 er al af gehaald afgelopen week.
09/05/2019: Van Tesla te horen gekregen dat mijn auto op 08/05/2019 aangekomen is in Zeebrugge.
1 probleem: ik had eigenlijk 24 april besteld en definitieve order bevestiging maar Alphabet was vergeten de elektronische voorwaarden bij Tesla te accepteren voor mijn order waardoor die nu op 2 mei staat (toen ik ze daarop attendeerde).
Tesla denkt dat ze voor mij die AP van €3200 gewoon alsnog coulance kunnen geven, ook al is mijn order 3 dagen na de cutoff van 29/04. Maar dat zou ik morgen te horen krijgen.
Prijs is voor nu gewoon €53.000 + €3200 + €5400. Bij diverse collega's is de €3200 er al af gehaald afgelopen week.
[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 09-05-2019 17:25 ]
Zelfde week als jij dus een M3P besteld. Heb gevoel dat enkel VIN’s voor RWD en AWD reeds zijn toegekend.Anoniem: 971957 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:50:
en hier ook een witte m3p (12 april besteld).
Anoniem: 455473
Nog heel even geduld jongens, ze zijn er bijna:
https://www.reddit.com/r/...e_oosterhout_netherlands/
Ik heb ook nog geen VIN toegewezen gekregen. Blijft een Black Box wanneer de M3P geleverd gaat worden.Katseviool schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:42:
[...]
Zelfde week als jij dus een M3P besteld. Heb gevoel dat enkel VIN’s voor RWD en AWD reeds zijn toegekend.
Lijkt er wel op dat ze er nog een aantal hebben staan:
Wauw, dat is snel. Ik heb gisteren nog geïnformeerd bij Tesla of ze al meer wisten wanneer mijn LR AWD geleverd zou kunnen worden (besteld op 29 maart door leasemaatschappij), maar daar konden ze nog niks over zeggen. Er was op het moment van bellen ook nog geen VIN gekoppeld.Malarky schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:23:
02/05/2019: Tesla order agreement geaccepteerd door Alphabet voor de Model 3, RWD, AP+FSD, Zwart
Vooral voor de RWD heb ik de laatste week meerdere berichten voorbij zien komen dat er al VIN's toegekend zouden zijn, en zelfs al leverdata gecommuniceerd zijn. Heeft iemand met een bestelling voor een AWD al een VIN toevallig? Of meer informatie over het moment van leveren?Katseviool schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:42:
Zelfde week als jij dus een M3P besteld. Heb gevoel dat enkel VIN’s voor RWD en AWD reeds zijn toegekend.
Apart als dat zo werkt, je zou toch zeggen dat ze precies weten welke VIN's en configuraties er op die boot zijn gezet in de VS. Dan zouden ze, terwijl die boot onderweg is, alles al helemaal verdeeld kunnen hebben over de openstaande orders.Godlikev schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:38:
...dat de boot met een grote lading tesla's op 11 mei aankomt en dat dan bij het lossen van de boot de vin-nummers aan de reserveringsnummers worden gekoppeld.
Ik had eerst een M3 LR AWD (blauw, verder standaard) in bestelling, sinds 29 april en kreeg van Tesla Eindhoven te horen dat er "waarschijnlijk wel eentje binnenkort in de haven zou staan", maar echt concreet werd het niet.
Afgelopen woensdag heb ik mijn bestelling omgezet naar een M3 LR AWD met trekhaak, dus nu is helemaal niets bekend van een leverdatum. Mijn contact bij Tesla Eindhoven gaf aan dat het kon zijn dat er al wagens met trekhaak op de boot zitten, maar ook dat er nog geen eentje gemaakt is, ze weten het ook niet (net zoals ze niet wisten dat die optie voor de trekhaak er aan zat te komen). Is een beetje een loterij zo.
Ik heb afgelopen week nog met tesla gebeld en die lieten mij weten dat ze de SR+ nog niet bevestigt hebben gekregen dat deze daadwerkelijk op de boot staan, vandaar dat deze op de website ook nog geen levertijd hebben en de LR wel
Zat zojuist in mijn Tesla account te kijken, heb een leverdatum voor de M3 LR RWD
.
Volgende week mag ik hem op gaan halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Xentor op 11-05-2019 18:33 ]
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Zolang je niet gebelt bent en een tijd hebt ontvangen, is alles nog openXentor schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:20:
Zat zojuist in mijn Tesla account te kijken, heb een leverdatum voor de M3 LR RWD.
Ik zou 7 mei jl mijn M3 ontvangen (bron finale rekening). Tot op heden niets vernomen qua tijd etc
Ah check, maar mijn delivery staat als de 16e op de finale rekening en als 15e echt als tekst op de site onder het reserverings en vin nummer.NielsTn schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Zolang je niet gebelt bent en een tijd hebt ontvangen, is alles nog open
Ik zou 7 mei jl mijn M3 ontvangen (bron finale rekening). Tot op heden niets vernomen qua tijd etc
Ik vind het toch nog altijd heel interessant hoe er mensen kunnen zijn die RWD besteld hebben nadat ik mijn AWD besteld heb (15 april), die toch al een VIN en zelfs een potentiële leverdatum hebben.
Gelukkig ben ik totaal niet ongeduldig....
Ik ben heel benieuwd. Als mijn leasemaatschappij de boel doordrukt gaat mijn AWD bestelling er volgende week doorheen.OmegAero schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:52:
Ik vind het toch nog altijd heel interessant hoe er mensen kunnen zijn die RWD besteld hebben nadat ik mijn AWD besteld heb (15 april), die toch al een VIN en zelfs een potentiële leverdatum hebben.
zojuist nog eens met Tesla Amsterdam gebelt: er is pas iets definitief zodra er telefonisch met jou een afspraak over aflevering (datum + tijd) is vastgelegd. Tot die tijd: is het een loterij, en kan eea hooguit 'tijdelijk' gekoppeld worden.Xentor schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:45:
[...]
Ah check, maar mijn delivery staat als de 16e op de finale rekening en als 15e echt als tekst op de site onder het reserverings en vin nummer.
Ik hoor voor mijn blauwe M3 al weer eea uitschuiven naar eind mei, half juni...
Zojuist ook gebeld door Tesla Amsterdam, afspraak staat voor die desbetreffende woensdagNielsTn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:35:
[...]
zojuist nog eens met Tesla Amsterdam gebelt: er is pas iets definitief zodra er telefonisch met jou een afspraak over aflevering (datum + tijd) is vastgelegd. Tot die tijd: is het een loterij, en kan eea hooguit 'tijdelijk' gekoppeld worden.
Ik hoor voor mijn blauwe M3 al weer eea uitschuiven naar eind mei, half juni...
Hier hetzelfde, verwachte levering is bij mij verschoven van eind april/begin mei ten tijde van bestelling (eind maart, blauw, AWD, 19") naar eind mei/eerste week van juni..NielsTn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:35:
[...]
Ik hoor voor mijn blauwe M3 al weer eea uitschuiven naar eind mei, half juni...(bestel datum: eind maart)

Ben benieuwd of er al uitleveringen zijn van M3(P) met de FSD optie aangevinkt.
Mogelijk dat ze deze pas uitleveren als de nieuwe batch auto's met de v3 hardware binnen is.
Mogelijk dat ze deze pas uitleveren als de nieuwe batch auto's met de v3 hardware binnen is.
Ben vandaag gebeld over mijn LR AWD (standaard alles, geen FSD). Gaf aan dat het ws half juni werd maar dikke disclaimer dat er nog niks vast stond. Is echt net gisteren besteld denk ik.Phontana schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:12:
[...]
Hier hetzelfde, verwachte levering is bij mij verschoven van eind april/begin mei ten tijde van bestelling (eind maart, blauw, AWD, 19") naar eind mei/eerste week van juni..
[ Voor 4% gewijzigd door CurtPoindexter op 14-05-2019 14:33 ]
zie zojuist in final invoice nummer 2 nieuwe afleverdatum (29-mei) staan. zou mooi zijnPhontana schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:12:
[...]
Hier hetzelfde, verwachte levering is bij mij verschoven van eind april/begin mei ten tijde van bestelling (eind maart, blauw, AWD, 19") naar eind mei/eerste week van juni..
#paszingenalsdebeergeschotenis
Vanochtend een telefoon gehad dat hij uitgesteld werd naar eind van de week omdat ze de kentekenplaten nog niet binnen hadden. Nu de afspraak op vrijdag staan om de M3 LR RWD op te halen.Xentor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Zojuist ook gebeld door Tesla Amsterdam, afspraak staat voor die desbetreffende woensdag.
Net bericht gehad van de leasemaatschappij dat de verwachte leverweek is vastgesteld op week 23. Naar aanleiding daarvan maar weer even contact gehad met Tesla om te vragen of ze al meer konden vertellen, maar zij geven aan dat ze zelf nog niet eens weten wanneer ze nieuwe auto's kunnen verwachten en wanneer deze dan gekoppeld gaan wordenNielsTn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:45:
[...]
zie zojuist in final invoice nummer 2 nieuwe afleverdatum (29-mei) staan. zou mooi zijnde dag er op ook vrij

[ Voor 3% gewijzigd door Phontana op 14-05-2019 15:03 ]
Kunnen we wedstrijdje gaan doen: die van mij (LR AWD, FSD 'accessoire') is als het goed is ook gisteren/vandaag besteld (vandaag welkomstmail van Tesla). (Nog?) niet gebeld echter.CurtPoindexter schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:33:
[...]
Ben vandaag gebeld over mijn LR AWD (standaard alles, geen FSD). Gaf aan dat het ws half juni werd maar dikke disclaimer dat er nog niks vast stond. Is echt net gisteren besteld denk ik.
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Ben benieuwd!dabutcha76 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:07:
[...]
Kunnen we wedstrijdje gaan doen: die van mij (LR AWD, FSD 'accessoire') is als het goed is ook gisteren/vandaag besteld (vandaag welkomstmail van Tesla). (Nog?) niet gebeld echter.

Mijn welkomstmail is van 9 mei, maar er was wat gedoe over wel niet AP (op de RWD, zie de soap in het Tesla topic). Dus uiteindelijk afgelopen vrijdag aangepast naar een AWD. Dat lijkt goed gegaan te zijn dus.
In mijn Tesla account staat mijn reservering nu op "we are drafting your contract" of iets van die strekking.
@CurtPoindexter Same here: We are drafting up your contract and will contact you when you can make your final payment.
We zien het wel, bestelproces bij de LM was ook... interessant zullen we maar zeggen.
We zien het wel, bestelproces bij de LM was ook... interessant zullen we maar zeggen.
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Heb gisteren (13 mei) ook eindelijk de final invoice 2 gekregen mét VIN nummer (een andere dan op de eerste factuur). Er staat bij mij alleen geen verwachte afleverdatum.NielsTn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:45:
[...]
zie zojuist in final invoice nummer 2 nieuwe afleverdatum (29-mei) staan. zou mooi zijnde dag er op ook vrij

Mijn bestelproces is ook wel speciaal en dat is volgens mij bij Tesla niet echt handig.
Eerste bestelling gedaan op 12 april van SR+, maar aangezien levertijd vaag blijft een week later upgrade gedaan naar LR AWD. Vorige week nog upgrade gedaan naar versie met een trekhaak.
Inmiddels staat alles goed in het account. Levertijd is volgens de website van Tesla mei. Maar heb nog geen eindfactuur, leverdatum of VIN. Enkel bestelovereenkomst, aanbetalingsfactuur en creditfactuur van de aanbetaling (overigens nog geen geld retour gehad).
Eerste bestelling gedaan op 12 april van SR+, maar aangezien levertijd vaag blijft een week later upgrade gedaan naar LR AWD. Vorige week nog upgrade gedaan naar versie met een trekhaak.
Inmiddels staat alles goed in het account. Levertijd is volgens de website van Tesla mei. Maar heb nog geen eindfactuur, leverdatum of VIN. Enkel bestelovereenkomst, aanbetalingsfactuur en creditfactuur van de aanbetaling (overigens nog geen geld retour gehad).
Vandaag ging het allemaal snel achter elkaar:
- vanochtend opeens een vierde document, "eindfactuur", in mijn account.
- nog geckecked dat het ook klopt. Het was de bestelde M3 LR AWD, in blauw met trekhaak
- even gebeld met Tesla Eindhoven hoe het nu zit met betalen. Verhaal is dat er voor morgen iemand van het delivery team ingepland is die met me de aflevering af ging stemmen en dan ook de betaling.
- net om 5 uur kreeg ik een SMS, afleverdatum is 21-5-2019, 16:00
- die datum staat ook in mijn Tesla account nu
Morgen maar eens bellen, ik heb ook nog geen kenteken (nodig voor de verzekering) en of ook alles klopt met de FSD. Hiervan heb ik ten tijde van de bestelling in april al via mail doorgegeven dat ik deze "na levering" wil (ivm lagere bijtelling) tegen de prijs van 7400 EUR, heb ik ook bevestiging van in de mail. Die "na levering prijs" is sinds vanmorgen dus naar 8500 EUR, ik reken erop dat ik gewoon netjes de eerder overeengekomen 7400 EUR betaal.
Voor anderen die wachten in een nutshell de tijdlijn:
29-4 besteld: M3 LR AWD, blauw
8-5 bestelling aangepast door toevoegen trekhaak
14-5: melding dat de auto er is, aflevering op 21-5
Als het echt allemaal zo gaat lopen is het de snelste levering van een auto voor mij ooit. Ik heb zelfs langer moeten wachten op een auto waar bij het tijdstip van bestellen al duidelijk was dat de wagen bij de importeur in Nederland op voorraad stond. Nu maar hopen dat alles klopt.
- vanochtend opeens een vierde document, "eindfactuur", in mijn account.
- nog geckecked dat het ook klopt. Het was de bestelde M3 LR AWD, in blauw met trekhaak
- even gebeld met Tesla Eindhoven hoe het nu zit met betalen. Verhaal is dat er voor morgen iemand van het delivery team ingepland is die met me de aflevering af ging stemmen en dan ook de betaling.
- net om 5 uur kreeg ik een SMS, afleverdatum is 21-5-2019, 16:00
- die datum staat ook in mijn Tesla account nu
Morgen maar eens bellen, ik heb ook nog geen kenteken (nodig voor de verzekering) en of ook alles klopt met de FSD. Hiervan heb ik ten tijde van de bestelling in april al via mail doorgegeven dat ik deze "na levering" wil (ivm lagere bijtelling) tegen de prijs van 7400 EUR, heb ik ook bevestiging van in de mail. Die "na levering prijs" is sinds vanmorgen dus naar 8500 EUR, ik reken erop dat ik gewoon netjes de eerder overeengekomen 7400 EUR betaal.
Voor anderen die wachten in een nutshell de tijdlijn:
29-4 besteld: M3 LR AWD, blauw
8-5 bestelling aangepast door toevoegen trekhaak
14-5: melding dat de auto er is, aflevering op 21-5
Als het echt allemaal zo gaat lopen is het de snelste levering van een auto voor mij ooit. Ik heb zelfs langer moeten wachten op een auto waar bij het tijdstip van bestellen al duidelijk was dat de wagen bij de importeur in Nederland op voorraad stond. Nu maar hopen dat alles klopt.
Heb op 16 april de M3 LR AWD Wit met AP besteld. Zag vandaag een eindfactuur met een VIN. De wagen zou op de NOCC moeten staan die 21-22 mei aankomt. We komen in de buurt !
Je kan er op rekenen, maar als ik de berichten lees zou ik er van uit gaan dat dat niet zonder slag of stoot gaat een misschien zelfs helemaal niet.eckru schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:30:
Ik zeg niet dat je het niet moet proberen, maar wilde je even waarschuwen 😛
Dat doe ik zeker!
Maar ik ga er vandaag wel achterkomen, ik houd jullie op de hoogte!
UPDATE: net gebeld met mijn sales bij Tesla Eindhoven. FSD factuur krijg ik nadat de auto uitgeleverd is, voor de vooraf afgesproken prijs van 7400 EUR. Levering staat nog steeds op 21 mei.
Hij vroeg me ook nog een foto te mailen van de achterbumper met en zonder trekhaak gemonteerd, ze hebben 'm zelf nog nooit gezien bij Tesla Eindhoven.
[ Voor 23% gewijzigd door eckru op 15-05-2019 10:44 ]
Net maar even gebeld met Tesla. Levering 2 a 3 weken. Volgende stap is dat systeem automatisch een afspraak gaat inplannen. Ben benieuwd.
mensen hier ervaring met de doorlooptijd van een bestelling bij Tesla? Dus niet de leveringstijd maar hoe lang het duurt voordat een bestelling wordt opgepikt.
Lease heeft gisterochtend alles doorgezet naar Tesla (verzoek tot bestellen van auto met bijbehorend RN nummer van mijn account). Bij mijn andere auto's (benzine, bij reguliere dealers) belde ik altijd naar de dealer met het bericht dat ze de auto mogen bestellen en dit in hun mailbox zit, en hup besteld. Bij Tesla Rotterdam gaven ze aan dat dit allemaal via het hoofdkantoor gebeurd en daar pakken ze het gewoon op zodra ze tijd hebben..
Moet ik hier een week voor rekenen of doen ze dit normaliter sneller?
Lease heeft gisterochtend alles doorgezet naar Tesla (verzoek tot bestellen van auto met bijbehorend RN nummer van mijn account). Bij mijn andere auto's (benzine, bij reguliere dealers) belde ik altijd naar de dealer met het bericht dat ze de auto mogen bestellen en dit in hun mailbox zit, en hup besteld. Bij Tesla Rotterdam gaven ze aan dat dit allemaal via het hoofdkantoor gebeurd en daar pakken ze het gewoon op zodra ze tijd hebben..
Vorige week vrijdag ingeschoten bij de leasemaatschappij. Volgens mij zaterdag of zondag kreeg ik een RN nummer in mijn Tesla account. Maandag was het stil, dinsdag werd ik gebeld door Tesla dat alles OK was.ls789 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:43:
mensen hier ervaring met de doorlooptijd van een bestelling bij Tesla? Dus niet de leveringstijd maar hoe lang het duurt voordat een bestelling wordt opgepikt.
Volgens mij is het nu een kwestie van wachten. Maar de doorlooptijd lijkt heel kort te zijn.
oh dat klinkt positiefCurtPoindexter schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:45:
[...]
Vorige week vrijdag ingeschoten bij de leasemaatschappij. Volgens mij zaterdag of zondag kreeg ik een RN nummer in mijn Tesla account. Maandag was het stil, dinsdag werd ik gebeld door Tesla dat alles OK was.
Volgens mij is het nu een kwestie van wachten. Maar de doorlooptijd lijkt heel kort te zijn.
Maandag dus m'n Tesla account ontvangen, helaas staat die helemaal leeg. Leasemaatschappij geeft mij gewoon weinig antwoord op vragen, Behalve dat de Advanced AP eruit is en ik 7 euro meer ga betalen voor de FSD optie. Vind ik prima, maar ik hoop dat daardoor niet de bestelling langer gaat duren.
Toch een beetje de sinterklaas spanning zo
Toch een beetje de sinterklaas spanning zo
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Vandaag in mijn Tesla account is de melding verschenen "We are drafting up your contract and will contact you when you can make your final payment". Er zit dus voortgang in 
De tijdlijn:
12-04 besteld: M3P, wit
15-04 bestelling aangepast door toevoegen FSD
15-05 mededeling "we are drafting up your contract"
16-05 creditnota in mijn account aangetroffen voor de terugbetaling van de aanbetaling van EUR 2k.
23-05 contact gehad met Tesla -> levering mogelijk pas in juni.
De tijdlijn:
12-04 besteld: M3P, wit
15-04 bestelling aangepast door toevoegen FSD
15-05 mededeling "we are drafting up your contract"
16-05 creditnota in mijn account aangetroffen voor de terugbetaling van de aanbetaling van EUR 2k.
23-05 contact gehad met Tesla -> levering mogelijk pas in juni.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 971957 op 23-05-2019 14:55 ]
Zie hier dat ze er een NL tekst van hebben gemaakt:
Zie echter ook dat er nu een kopje financiering staat. Zal wel statisch zijn want ik heb al een overeenkomst met FindioVolgende stappen
Naarmate de leverdatum van uw Model 3 dichterbij komt, zullen wij contact met u opnemen om de registratie, betaalwijze en inruilgegevens te bevestigen, indien van toepassing.
Uw financiering
U kunt financiering aanvragen bij een van onze voorkeurspartners:
- Findio
Vandaag weer wat stappen gezet:
Allereerst het kenteken gekregen. Bij RDW gechecked, alles klopt:
- gewicht is van een AWD (1831 kg)
- trekhaak aanwezig, er zijn waardes opgenomen voor het aanhangergewicht (geremd 910kg, ongeremd 750kg).
- Cataloguswaarde klopt (€60.430)
- hij is blauw
Afleverdatum staat onveranderd op 21-5-2019
Tot slot is mijn Wheel Cap Kit vandaag aangekomen. Die heb ik gewoon via de Tesla webshop besteld, was binnen 2 dagen binnen.
Allereerst het kenteken gekregen. Bij RDW gechecked, alles klopt:
- gewicht is van een AWD (1831 kg)
- trekhaak aanwezig, er zijn waardes opgenomen voor het aanhangergewicht (geremd 910kg, ongeremd 750kg).
- Cataloguswaarde klopt (€60.430)
- hij is blauw
Afleverdatum staat onveranderd op 21-5-2019
Tot slot is mijn Wheel Cap Kit vandaag aangekomen. Die heb ik gewoon via de Tesla webshop besteld, was binnen 2 dagen binnen.
De afleverdatum van 29 mei is nu kennelijk naar 6 juni gezet na telefonisch contact.... weer een week wachten....;)
Weet iemand wanneer de restant betaling plaatsvindt van de Model 3 nadat je de 2000 euro aanbetaling hebt gedaan. Vindt dit plaats bij levering of als enkele dagen na het plaatsen van de order? Het gaat om een particuliere aankoop.
Enkele dagen na de 2000. Euro aanbetaling. Je moet in je omgeving de factuur tegemoet zien. Bij mij bleef dat op een vage reden 2-3 weken uit, ondanks bellen. Jammer dat er in zo’n stadium van kopen niet een email met bijlage als notiificatie verstuurd wordt.PSP123 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:21:
Weet iemand wanneer de restant betaling plaatsvindt van de Model 3 nadat je de 2000 euro aanbetaling hebt gedaan. Vindt dit plaats bij levering of als enkele dagen na het plaatsen van de order? Het gaat om een particuliere aankoop.
Bedrag dient voor overdracht betaald te zijn (ik heb ook als particulier gekocht)
Helder, thx voor je reactie!NielsTn schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:25:
[...]
Enkele dagen na de 2000. Euro aanbetaling. Je moet in je omgeving de factuur tegemoet zien. Bij mij bleef dat op een vage reden 2-3 weken uit, ondanks bellen. Jammer dat er in zo’n stadium van kopen niet een email met bijlage als notiificatie verstuurd wordt.
Bedrag dient voor overdracht betaald te zijn (ik heb ook als particulier gekocht)
Laatste stappen voor aflevering morgen:
- RDW.nl geeft nu een tenaamstelling aan (vanmiddag 17:08, een dag voor de leverdatum)
- De "aantal eigenaren" staat nu op "privé 0/ zakelijk 1", dus auto is juist geregistreerd op mijn BV (weer van belang voor de MIA)
Delivery day UPDATE:
Vanmiddag mijn Model 3 opgehaald bij Tesla Tilburg. Een vriend die al wat ervaring heeft (heeft nu al zijn tweede model S en nu ook een Model 3 voor zijn vrouw) heeft me gebracht en wat tips gegeven.
De delivery expert was erg aardig en kende de nukken van een Tesla levering goed. We hebben de lak en afwerking rondom goed gechecked, jammergenoeg toch wat zaken gevonden, krassen op de voorbumper, gekke ronde vlekjes in de blanke lak op de voorste klep, krassen op het linker achterlicht en krassen rond de deurgreep van de bestuurdersgreep. Allemaal foto's van gemaakt en daar wordt een case van gemaakt bij Tesla Service Eindhoven. Jammer dat het "first time right" niet zo lijkt te lukken.
De verkoper in Eindhoven had me ook gevraagd om een foto te schieten van de trekhaak en de bumper. Er is echter niet zo veel te zien, het is de best weg gewerkte trekhaak die ik ooit gezien heb. In de onderkant van de achterbumper zit een rechthoekig vak, daar kun je de trekhaak in klikken.
De trekhaak zelf zit in een mooie tas, in de frunk. Is een Westfalia trekhaak, lekker Deutsch!
Daarna natuurlijk rijden, heerlijk, wat een lekkere wagen. Even bij vd Valk in Eindhoven, eten en aan de supercharger (7500 km gratis via de referral, daar doe ik wel een tijdje mee!!), dat is mooi om te zien hoe dat werkt. Lekker vanuit dat app alles in de gaten houden en tussen het eten en de koffie even de auto van de lader gehaald.
Meteen stond thuis een update klaar. Daarna de melding dat ik nu 5% meer vermogen heb, hogere top en acceleratie, dat is toch een mooi begin!
- RDW.nl geeft nu een tenaamstelling aan (vanmiddag 17:08, een dag voor de leverdatum)
- De "aantal eigenaren" staat nu op "privé 0/ zakelijk 1", dus auto is juist geregistreerd op mijn BV (weer van belang voor de MIA)
Delivery day UPDATE:
Vanmiddag mijn Model 3 opgehaald bij Tesla Tilburg. Een vriend die al wat ervaring heeft (heeft nu al zijn tweede model S en nu ook een Model 3 voor zijn vrouw) heeft me gebracht en wat tips gegeven.
De delivery expert was erg aardig en kende de nukken van een Tesla levering goed. We hebben de lak en afwerking rondom goed gechecked, jammergenoeg toch wat zaken gevonden, krassen op de voorbumper, gekke ronde vlekjes in de blanke lak op de voorste klep, krassen op het linker achterlicht en krassen rond de deurgreep van de bestuurdersgreep. Allemaal foto's van gemaakt en daar wordt een case van gemaakt bij Tesla Service Eindhoven. Jammer dat het "first time right" niet zo lijkt te lukken.
De verkoper in Eindhoven had me ook gevraagd om een foto te schieten van de trekhaak en de bumper. Er is echter niet zo veel te zien, het is de best weg gewerkte trekhaak die ik ooit gezien heb. In de onderkant van de achterbumper zit een rechthoekig vak, daar kun je de trekhaak in klikken.
De trekhaak zelf zit in een mooie tas, in de frunk. Is een Westfalia trekhaak, lekker Deutsch!
Daarna natuurlijk rijden, heerlijk, wat een lekkere wagen. Even bij vd Valk in Eindhoven, eten en aan de supercharger (7500 km gratis via de referral, daar doe ik wel een tijdje mee!!), dat is mooi om te zien hoe dat werkt. Lekker vanuit dat app alles in de gaten houden en tussen het eten en de koffie even de auto van de lader gehaald.
Meteen stond thuis een update klaar. Daarna de melding dat ik nu 5% meer vermogen heb, hogere top en acceleratie, dat is toch een mooi begin!
[ Voor 75% gewijzigd door eckru op 21-05-2019 23:37 ]
Vandaag van zowel leasemaatschappij als Tesla te horen gekregen dat het uitleveren van auto’s pas weer in juni plaats gaat vinden. De eerder genoemde levering in mei gaan ze dus niet halen.
Wanneer ze precies gaan leveren weten ze nog niet, want er worden nog steeds geen VIN’s gekoppeld.

Wanneer ze precies gaan leveren weten ze nog niet, want er worden nog steeds geen VIN’s gekoppeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Phontana op 22-05-2019 16:05 ]
16 april een witte LR AWD + AP besteld. Ik mag 'm op 1 juni ophalen. Ben benieuwd!
Ik heb dezelfde configuratie besteld, alleen dan al een paar dagen eerder. Heb ook al een VIN, maar verder blijft het stil. Nog geen leverdatum gehoord. Misschien toch weer eens bellen...BliXem schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:33:
16 april een witte LR AWD + AP besteld. Ik mag 'm op 1 juni ophalen. Ben benieuwd!
De boot is gister aangekomen. Heb je jouw Tesla account al gecheckt? Ik kwam er net achter namelijk. Geen mail of telefoontje.antonboonstra schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:37:
[...]
Ik heb dezelfde configuratie besteld, alleen dan al een paar dagen eerder. Heb ook al een VIN, maar verder blijft het stil. Nog geen leverdatum gehoord. Misschien toch weer eens bellen...
16 april een SR+ besteld maar tot heden ook nog niets vernomen/geen melding op account
Zelf besteld of via leasemaatschappij?BliXem schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:33:
Ben ik ook benieuwd naar.. tot nu toe hoor ik, en samen met mij nog wat andere collega’s, op bestellingen via Alphabet.. 14 mei besteld bij Tesla maar sindsdien niet eens een bevestiging. Alphabet gaf aan niks te hebben vernomen (ook niet na een aantal herinneringen)
Zelf besteld, en de wagen staat in België niet in NL. Misschien dat er nog een extra weekje overheen gaat om de wagens naar NL te transporteren.
Via Alphabet heb ik inmiddels een RN. 10 mei besteld, grijze AWD zonder FSD.ls789 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:36:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar.. tot nu toe hoor ik, en samen met mij nog wat andere collega’s, op bestellingen via Alphabet.. 14 mei besteld bij Tesla maar sindsdien niet eens een bevestiging. Alphabet gaf aan niks te hebben vernomen (ook niet na een aantal herinneringen)
Denk niet dat die van mij op de boot staat.
Zou je de foto's van die puntjes ook eens kunnen posten? Ben wel benieuwd naar over wat voor zaken dit nou eigenlijk gaat.eckru schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:27:
16 mei besteld via Alphabet maar ook radiostilte...ls789 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:36:
[...]
De bestelling is ter controle aangeboden aan de dealer zodra de dealer de offerte heeft goedgekeurd ontvangt u hiervan een bevestiging.negahrev schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:30:
[...]
16 mei besteld via Alphabet maar ook radiostilte...

Hier ook weinig terugkoppeling van de leasemaatschappij. Mijn M3 is begin mei besteld, en kreeg deze week een bevestiging van de leasemaatschappij, maar nog niks van Tesla.. In de bevestigingsbrief van LeasePlan staat levering week 22, maar dus nog geen feedback van Tesla, en ook niks in m'n account.
Op 8 mei heb ik de M3 RWD Pearl White + trekhaak laten bestellen. Geschatte levertijd is de week van 7 augustus.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Het lijkt wel alsof het een loterij blijft. Ik heb op 8 mei (dag van de trekhaak-bekendmaking) mijn bestelling van 29 april (M3 LR AWD, blauw) omgezet naar een M3 LR AWD, blauw, trekhaak. Die auto heb ik gisteren gekregen.TRON schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:38:
Op 8 mei heb ik de M3 RWD Pearl White + trekhaak laten bestellen. Geschatte levertijd is de week van 7 augustus.
Laat ik dan hopen dat het nog flink vervroegd wordteckru schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:50:
[...]
Het lijkt wel alsof het een loterij blijft. Ik heb op 8 mei (dag van de trekhaak-bekendmaking) mijn bestelling van 29 april (M3 LR AWD, blauw) omgezet naar een M3 LR AWD, blauw, trekhaak. Die auto heb ik gisteren gekregen.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Heb zojuist de RWD besteld, dankzij de vele tips en informatie hier.. ontzettend bedankt!
De mail richting Tesla net de deur uit gedaan voor aanpassing AWD naar RWD, ben benieuwd.
Ik kon gebruikmaken van een referral link, dus als het goed is nog netjes de 7.500 kilometer gratis superchargen. Ik zag dat wel in mijn bestelling, maar volgens mij niet in mijn online account maar ik ga er maar vanuit dat het netjes is verwerkt. Nu maar duimen
De mail richting Tesla net de deur uit gedaan voor aanpassing AWD naar RWD, ben benieuwd.
Ik kon gebruikmaken van een referral link, dus als het goed is nog netjes de 7.500 kilometer gratis superchargen. Ik zag dat wel in mijn bestelling, maar volgens mij niet in mijn online account maar ik ga er maar vanuit dat het netjes is verwerkt. Nu maar duimen
Doe allemaal eens relaxt met je mei bestellingen en “ik heb nog niks vernomen van Tesla”
hier begin april besteld en ook nog steeds radiostilte.
Het is gewoon een beetje vaag/onduidelijk proces en die Nederlandse agents aan de telefoon weten het ook allemaal niet. Gewoon afwachten
Het is gewoon een beetje vaag/onduidelijk proces en die Nederlandse agents aan de telefoon weten het ook allemaal niet. Gewoon afwachten
[ Voor 58% gewijzigd door Katseviool op 23-05-2019 08:53 ]
Van de referral bestelling krijg jij als besteller geen bevestiging of inzicht of het gelukt is. Degene waarvan je de referral code hebt gekregen kan in zijn/haar "loot box" in de app wel zien dat je besteld hebt. Als je M3 dan geleverd is krijgen jullie allebei 7500 km laden en krijg jij 'm ook te zien in jouw loot box, bij "resterende gratis supercharging km".Staatslot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:44:
Ik ben gisteren voor de lol even naar vd valk gereden voor een koffie en superchargen, heb nog 7419 km over nu. Dus daar doe ik wel een paar jaar mee, toch leuk!
6 mei bestelling geplaatst M3 LR AWD blauw en op 8 mei ook trekhaak toegevoegd, dit is na wat geklungel pas bevestigd de 16e. Ik had al een VIN voor de wagen zonder trekhaak, maar helaas tot nu nog geen update omtrent de nieuwe bestelling. Na telefoneren met Tesla over de trekhaak (ergens 10-15 mei), werd er toen gezegd dat de levering begin-midden juni te verwachten is -- geen beloftes.eckru schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:50:
Het lijkt wel alsof het een loterij blijft. Ik heb op 8 mei (dag van de trekhaak-bekendmaking) mijn bestelling van 29 april (M3 LR AWD, blauw) omgezet naar een M3 LR AWD, blauw, trekhaak. Die auto heb ik gisteren gekregen.
Ben benieuwd
helaas zijn de kilometers maar 6 maanden geldigeckru schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:00:
[...]
Van de referral bestelling krijg jij als besteller geen bevestiging of inzicht of het gelukt is. Degene waarvan je de referral code hebt gekregen kan in zijn/haar "loot box" in de app wel zien dat je besteld hebt. Als je M3 dan geleverd is krijgen jullie allebei 7500 km laden en krijg jij 'm ook te zien in jouw loot box, bij "resterende gratis supercharging km".
Ik ben gisteren voor de lol even naar vd valk gereden voor een koffie en superchargen, heb nog 7419 km over nu. Dus daar doe ik wel een paar jaar mee, toch leuk!

Haha, someone's read the fine print! Waar staan deze regels?ls789 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:43:
[...]helaas zijn de kilometers maar 6 maanden geldig
update: al gevonden:
"Gratis Supercharging-kilometers zijn van toepassing op alle voertuigen op dezelfde account en vervallen zes maanden nadat de kilometers zijn toegevoegd. Iedere extra referral verlengt de vervaldatum met zes maanden."
Dat wordt vaak naar vd Valk in de komende maanden!
[ Voor 39% gewijzigd door eckru op 23-05-2019 10:33 ]
Bij elke referral worden ze wel weer vernieuwd. Zelf heb ik onbeperkt superchargen voor 9 maanden, maar ben er één keer geweest puur om te kijken hoe het was. Persoonlijk vind ik het jammer dat je niet gewoon "Tesla-credits" krijgt die je naar eigen inzicht kan gebruiken voor accessoires, onderhoud óf superchargen.ls789 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:43:
[...]
helaas zijn de kilometers maar 6 maanden geldighele slechte actie al zeg ik het zelf
Daarnaast denk ik dat ze momenteel niet echt het referalprogram nodig hebben om verkoop aan te jagen... Ik blijf van mening dat de Model 3 (misschien alleen de performance) nooit onderdeel hadden moeten maken van het referral program. De Model 3 verkoopt zichzelf wel, maar de S&X kunnen een zetje gebruiken.
De kans om 9 maanden in een Y of 3 maanden in Roadster te rijden vind ik dan een stuk interessanter aangezien je daar aan mee blijft doen totdat je ooit een keer wint.
Hier bij de voorwaarden:https://www.tesla.com/nl_NL/support/referral-programeckru schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:11:
[...]
Haha, someone's read the fine print! Waar staan deze regels?
update: al gevonden:
"Gratis Supercharging-kilometers zijn van toepassing op alle voertuigen op dezelfde account en vervallen zes maanden nadat de kilometers zijn toegevoegd. Iedere extra referral verlengt de vervaldatum met zes maanden."
Dat wordt vaak naar vd Valk in de komende maanden!
staat: Gratis Supercharging-kilometers zijn van toepassing op alle voertuigen op dezelfde account en vervallen zes maanden nadat de kilometers zijn toegevoegd. Iedere extra referral verlengt de vervaldatum met zes maanden.
stiekem werkt het wel, ik had nooit een model 3 besteld als ik niet even had proefgereden in de model 3 van mijn buurman..Deveon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Bij elke referral worden ze wel weer vernieuwd. Zelf heb ik onbeperkt superchargen voor 9 maanden, maar ben er één keer geweest puur om te kijken hoe het was. Persoonlijk vind ik het jammer dat je niet gewoon "Tesla-credits" krijgt die je naar eigen inzicht kan gebruiken voor accessoires, onderhoud óf superchargen.
Daarnaast denk ik dat ze momenteel niet echt het referalprogram nodig hebben om verkoop aan te jagen... Ik blijf van mening dat de Model 3 (misschien alleen de performance) nooit onderdeel hadden moeten maken van het referral program. De Model 3 verkoopt zichzelf wel, maar de S&X kunnen een zetje gebruiken.
De kans om 9 maanden in een Y of 3 maanden in Roadster te rijden vind ik dan een stuk interessanter aangezien je daar aan mee blijft doen totdat je ooit een keer wint.
Ik wilde namelijk niet elektrisch rijden
Maar dan is de vraag; had je ook een proefrit gemaakt als de buurman hier geen (financieel) voordeel aan had? Als Model 3 rijder neem ik graag bekenden mee voor een ritje hoor!ls789 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:45:
[...]
stiekem werkt het wel, ik had nooit een model 3 besteld als ik niet even had proefgereden in de model 3 van mijn buurman..
Ik wilde namelijk niet elektrisch rijdenen vond de auto niet heulll mooi. Ik had al een BMW en naar mijn mening was dit de beste auto in zijn klassen (vooral bochtenwerk kon bij proefritjes in bijv een Mercedes/Audi niet tippen aan mijn BMW). Mijn buurman wist mij te strikken voor een proefritje in zijn model 3
week erop BMW weg en model 3 besteld.. incl zijn referralcode natuurlijk haha
Die vraag kan hij alleen beantwoordenDeveon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Maar dan is de vraag; had je ook een proefrit gemaakt als de buurman hier geen (financieel) voordeel aan had? Als Model 3 rijder neem ik graag bekenden mee voor een ritje hoor!
Vandaag contact gehad met Tesla en daarbij is er aangeven dat er vertragingen zijn. Levering van mijn M3P zal in juni zijn (besteld 12-04, nog geen VIN gekoppeld).Katseviool schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:50:
Doe allemaal eens relaxt met je mei bestellingen en “ik heb nog niks vernomen van Tesla”hier begin april besteld en ook nog steeds radiostilte.
Nice, hier een dag later een zwarte M3P besteld
Het is allemaal nog redelijk snel vind ik. Ik heb meerdere collega's die tussen de 3 en 6 maanden op levering van hun ICE auto hebben moeten wachten dus dan doet Tesla het met gemiddeld 2 a 3 maanden (maar regelmatig ook sneller) nog heel redelijk.
Uiteraard zijn we ongeduldig, je wilt je nieuwe speeltje z.s.m.!
Uiteraard zijn we ongeduldig, je wilt je nieuwe speeltje z.s.m.!
Net gebeld met Tesla. VIN is gekoppeld en auto was in transport naar Zeebrugge. Volgens mij op deze:s5zone schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:33:
[...]
6 mei bestelling geplaatst M3 LR AWD blauw en op 8 mei ook trekhaak toegevoegd, dit is na wat geklungel pas bevestigd de 16e. Ik had al een VIN voor de wagen zonder trekhaak, maar helaas tot nu nog geen update omtrent de nieuwe bestelling. Na telefoneren met Tesla over de trekhaak (ergens 10-15 mei), werd er toen gezegd dat de levering begin-midden juni te verwachten is -- geen beloftes.
Ben benieuwdGaat over levering in België
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=355222000
Levering verwacht 2/3e week van juni
Qua leveren doet Tesla het helemaal niet slecht in vergelijking met de andere fabrikanten. Een Hyundai duurt 12 tot 13 maanden, een Skoda Kodiaq deed dat vorig jaar ook dus wat is dan 2 tot 3 maanden. De communicatie kan wel veel beter maar het lijkt er op dat de boot vol gestampt wordt en dat ze bij aankomst pas kijken wie ze kunnen bedienen.
Per kwartaal gaan we naar 1500 ja. In april 485 M3s en mei komt op nog geen 400 uit.doc schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:16:
[...]
1500? Er rijden er al dik 3400 op Nederlands kenteken
[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 24-05-2019 15:32 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
De eerste boot in mei is nog maar 3 dagen geleden aangekomen. Er komt nog wel weer een stormvloed aan komende dagen / weken
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 24-05-2019 15:44 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.