Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +34Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05-12 19:38
Mede-auteur:
  • CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online

CurtPoindexter

Het grote Tesla Levering Topic

Voor al je vragen / issues met de levering van je Tesla Model S / 3 / X / Y of Roadster.
De bestelling
Hier zijn vreselijk veel vragen over dus lees mee en post daarna pas.
Het proces in een notendop
  1. Via de website van Tesla stel je het gewenste model samen.
  2. Je betaalt € 2000,- aan
  3. Je krijgt van Tesla een "Tesla account"
  4. In die Tesla account vind je jouw ReserveringsNummer, RNxxxxxxxx
  5. Zodra de auto op te halen valt krijg je één of meerdere SMSjes met een afhaalafspraak
  6. Je krijgt tevens een mail met afhaalafspraak
  7. Kort voor de levering krijg je een mail met het kenteken
  8. Op de dag van de afspraak stekker je naar Tilburg / Groningen om je nieuwe voiture in ontvangst te nemen.
Levering en bestelling door een leasemaatschappij
Als je bij een (private) leasemaatschappij (vanaf nu: LM) bestelt is het proces grofweg hetzelfde. De LM handelt alle betalingen en facturen af. Jij krijgt "ineens" een Tesla account en het wachten kan beginnen.
Initiële bestelling
Je krijgt een reserveringsnummer (RN) zodra de 2K aanbetaling binnen is bij Tesla. Hier kan enkele dagen overheen gaan. Als je via een leasemaatschappij (LM) bestelt dan ben je dus afhankelijk van de LM. Je weet dat dit gelukt is als je een Tesla account krijgt en een RN krijgt.

Deze stap kan tot 2 weken duren, als je LM traag is.

Leaseblokkade
Als je contract bij jouw LM pas op 20 september 2021 afloopt zal Tesla niks doen tot en met die datum. Dit is door de LM aangegeven en Tesla gaat daar niet aan tornen. Het is dan net alsof je de bestelling doet op 20 september 2021. Sommige mensen hebben aangegeven dat er wel degelijk een auto was gekoppeld maar je zal hem niet krijgen voor 20 september 2021. Of er voor jou ook een auto is gekoppeld kan je zien in je account (zie verderop)
Het lange wachten
Heb je een RN? Gefeliciteerd! Zet maar vast een wachtmuziekje aan...
Auto gekoppeld
Tesla maakt niet op bestelling. Eigenlijk doen ze maar wat. In hun fabrieken maken ze batch-gewijs de Tesla's die ze leuk vinden. Die worden vervolgens naar klanten verscheept. Als jij een blauwe SR+ bestelt en toevallig hebben ze die week alleen maar zwarte Performance modellen gemaakt heb je dikke pech. Kijk dus niet op als andere Tweakers eerder aan de beurt zijn dan jij. Maar nog voordat jouw auto in Nederland is en jij je knuistjes op het stuurwiel hebt kan je in je account al zien dat er een auto aan jouw RN is gekoppeld.

In de broncode van je Tesla account-pagina kan je zoeken naar je VIN, het voertuig-identificatienummer. Klik op "Bron weergeven" in je browser en zoek naar "5Y". Dit zijn de eerste twee karakters van je voertuig. Als je die kan vinden weet je dat er in de fabriek van Tesla een Model 3 speciaal voor jou in elkaar is geflanst.

De VIN staat ook op de factuur, samen met een leverdatum. De daadwerkelijke afleverdatum kan hier van af wijken. De aflever-SMS (zie onder) heeft het laatste woord.

In sommige gevallen verschijnt de VIN niet of pas heel laat (een dag van te voren). Geen paniek dus.

Het kan tot 4 weken duren voor je een VIN in je broncode ziet, vanwege de batches bij Tesla.
Het ophalen + leveren
Levermoment
Superleuk natuurlijk dat je een VIN hebt maar die auto moet deze kant nog op. Tesla verscheept de auto's op grote vrachtschepen naar Zeebrugge. Er is een Excel sheet waar je de schepen kan bijhouden. Meestal gaan de aflevering-SMSjes (zie boven) de deur uit 2 tot 3 dagen nadat de boot is aangekomen. Heeft jouw Tesla de reis overleeft en was-ie niet zeeziek zal je dus een SMS krijgen.

Het levermoment is meestal 6 tot 12 dagen vooruit. Je kan deze aanpassen als je echt niet kan.

De schepen die Tesla gebruikt worden door die-hard fans bijgehouden in deze Google Sheet. Je kan ook op de kaart zien waar het schip nu is. Dit zegt niet vreselijk veel maar het is leuk tijdverdrijf. Denk er aan dat schepen die uit het zicht van de kust zijn, doorgaans niet meer geupdated worden. Je ziet de schepen dus "ineens" voor de kust van Frankrijk verschijnen.

Doorgaans worden de aflever-SMSjes een paar dagen verstuurd nadat er een boot in Zeebrugge is aangekomen. De auto's worden namelijk gekeurd en vervoerd voor ze echt geleverd kunnen worden.

Het kan tot 4 weken duren voor je een aflever-SMS krijgt, vanaf het moment dat er een VIN gekoppeld is. De koppeling met jouw reservering wordt relatief laat gemaakt en de auto's zijn dan al een tijdje onderweg. Er is geen vast moment voor de aankomst van een aflever-SMS, maar de trend is eind van de dag.
Kan ik niet een voorraadmodel kopen?
Jazeker! Je kan op de website van Tesla kijken wat er op voorraad is:

Voorraad Model 3
Voorraad Model S
Voorraad Model X

Deze modellen kan je direct aanschaffen via de website. De totale levertijd is dan 2 tot 3 weken vanaf het moment van bestellen. Sommige users lukt het om in één week te bestellen, te betalen en af te halen.

Dit kan zeker een goed idee zijn als je tegen de veranderende bijtellingsregels van 2020 aanloopt.
Ik ga de auto ophalen!
Hoera! Wat leuk!

Als je in Tilburg komt om je Tesla op te halen moet je vooral letten op de volgende dingen:
  1. Controleer altijd de lak
  2. Check het interieur op foutjes (naden van de bekleding, dashboard, stuur etc)
  3. Check de velgen
  4. Check of de laadkabel aanwezig is (type 2 blauwe kabel en de thuis lader)
  5. Check dat de keyfobs beide goed werken.
Specifiek voor de Model X check je:
  1. Check de alignment van de falcon wing doors
  2. Check de spoiler (dat hij niet hobbelig is)
  3. Check of de trekhaak aanwezig is en dat de sleutels goed passen in het slot
Specifiek voor de Model 3 check je
  1. Zijn de bakjes in de middenconsole goed uitgelijnd
Laat alle problemen opschrijven en maak foto's. Zorg dat het vast gelegd wordt. Zorg voor je eigen kopie van het document.

Als er te veel issues zijn, of de auto voldoet gewoon niet geef het aan en laat hem staan. Ze moeten hem gewoon goed afleveren. Laat je vooral niet verleiden om de auto af te nemen. Tilburg zal je zeker proberen over te halen om als nog de auto mee te nemen.

Na aflevering en nog wat kleine issues? Neem contact op met het service center en laat ze fixen. In goed overleg worden issues meestal goed opgepakt en snel opgelost.
Testen na aflevering
Thuis laden met Type 2
Als je wilt laden met CHAdeMO test het zo snel mogelijk testen dit is namelijk een stukje software in een van de computers en dat kan mis gaan. Ga naar je fastned en hang hem aan de paal.

Test supercharging
Je kan elke Tesla opladen bij een Supercharger, ook als er nog geen betalingsgegevens gekoppeld zijn aan je account (tot een zekere hoogte).

Schade herstel van de lak
Niet elk schadeherstelbedrijf is goed in wat ze doen helaas. Dus let op dat als de Tesla terug komt het goed gedaan is. Wees heel kritisch.

Belangrijke veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het voor mijn Tesla Model 3 er is?
Heel Nederland wilt graag een Model 3 omdat begin 2020 de bijtellingsregels zijn veranderd. Er is veel druk op Tesla om de auto's te leveren. De meeste gebruikers in dit topic melden leveringen tussen 1 en 12 weken. Dit is nogal een brede marge, maar er zijn ook gewoon teveel factoren. Sorry.
Wat moet ik doen om het sneller te laten gaan?
Iets anders dan denken aan je Tesla.
Hou ik altijd dezelfde VIN?
Nee. Soms kan de VIN wijzigen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is jouw auto van de boot gewaaid of was de kwaliteit van de geleverde auto echt gewoon vreselijk. Dan wordt er een nieuwe VIN aan je account gekoppeld. Dit kan zowel positief als negatief zijn voor de levertijd. Daar is helaas geen peil op te trekken.

Let ajb op het volgende!

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

We zeggen dit niet omdat we nou zo AVG-minded zijn, maar besef je dat dit ook maar gewoon mensen met een bijbaan zijn, en die verdienen het niet om met naam en toenaam op het internet te staan.

Natuurlijk mag je wel algemene informatie en telefoonnummers delen.

Verder geniet van een van de beste autos ooit gemaakt!!!
Lijst van bestellingen van tweakers
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

https://1drv.ms/x/s!AmJO-b-2IM_IzlMC2BYVMOzyggwv?e=4q6wLm
Verkopen per maand / week etc :)
https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9

MeZZiN wijzigde deze reactie 28-11-2019 20:07 (121%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Killingsjaakie
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 30-10 22:35
Deveon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:38:
@MeZZiN EAP is niet meer. Het is AP en FSD. Het gaat inderdaad om een 3 en krijg het als “service”, oftewel compensatie voor prijsverlaging. Het originele plan was EAP achteraf buiten de bijtelling, maar ik kom helemaal geen optie voor trial of upgrade tegen.
Hier precies hetzelfde. AP nog steeds niet actief. Vanwege bijtelling zonder besteld voor latere upgrade, maar als compensatie zou ik dit krijgen (middels sms update weken geleden). Ook nergens in het account een upgrade mogelijkheid nog maar AP of FSD. Meerdere malen gebeld. Vorige week gaven ze aan dat ze mochten communiceren dat AP diezelfde week nog uitgerold zou worden. Dus gisteravond met goede hoop naar 2019.8.5 ge-update, maar AP nog steeds niet beschikbaar. Vooral de totaal onduidelijke communicatie en verwachtingen beginnen mij zelfs als grote Tesla fan toch echt te storen. Gewoon onprofessioneel die ruis. Maar denk dat we niet anders dan geduld moeten hebben...

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:59
7 april 2017 gereserveerd en vandaag, 735 dagen later, opgehaald. Een Model 3 LR, rood, 19" velgen en FSD.

Om ook een ander geluid te laten horen: het afhalen ging heel soepel. Het was niet druk, we moesten ongeveer een kwartiertje wachten voor we geholpen werden. Aangezien dit onze eerste Tesla ervaring is, kregen we netjes uitgebreid uitleg over hoe alles werkt. Even rond de auto gelopen, geen problemen gezien met lak of afwerking en alle kabels lagen klaar bij het wegrijden. Ook de inruilauto achtergelaten en na ongeveer 3 kwartier weer buiten. Hij had ongeveer 60% lading, ruim genoeg om thuis te komen maar toch onderweg even de Supercharger getest en ook meteen bij thuiskomst een publieke paal.

Los van eerste verschoven afleverdatum van twee weken geleden een soepele ervaring. De communicatie voor het afleveren was soms wat laat of rommelig, en dat is deels onnodig als het proces beter loopt, maar verder erg blij.

En hij gaat als de brandweer :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:59
Requiem19 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:52:
Hierboven lees ik dat er keurig een laadkabel geleverd is. Zijn er nog andere recente ervaringen? Krijg je nu wel of niet de laadkabel(s) bij levering er direct bij?

Als je die kabels niet krijgt kun je namelijk alleen laden bij SC of bij Fastned begrijp ik...
Bij Tilburg staat bij de uitgang een pallet met Type 2 kabels, dus als er niks in de kofferbak ligt, pakken ze hem daar, was onderdeel van de aflever checklist. De andere kabel die je krijgt is een gewone stopcontact stekker, dus voor druppelladen.

Horen er eigenlijk telefoonoplaadkabels bij te zitten?

DaCoTa wijzigde deze reactie 12-04-2019 12:41 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 02-12 21:42
Nadat zonder goed gevolg in Tilburg ben geweest vorige week, weet ik nog steeds niet wanneer ik mijn Model 3 nu eindelijk geleverd krijg..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 04-12 20:55

Wiebbe

<none />

DaCoTa schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:58:
[...]

Heb je iets gehoord wat de oorzaak was van de vertraging? Ik had gelezen dat hij in België stond ipv Tilburg, maar verder niks?

In Tilburg stond in ieder geval een hele rij auto's in de werkplaats waarbij de koplampen eraf lagen, kan zijn dat ze daarmee bezig zijn?
Zat er toevallig een Midnight Silver tussen? :P

Ik had al het vermoeden dat er iets mis was met mijn model wat meer tijd ging kosten.. Hopelijk hoeven ze niet te wachten op een leverling koplampen uit de USA..
DaCoTa schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:58:
[...]
Horen er eigenlijk telefoonoplaadkabels bij te zitten?
Ja, die horen erbij te zitten. Je krijgt een USB-C en een Lightning kabeltje.

Wiebbe wijzigde deze reactie 12-04-2019 14:51 (17%)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Naast wat er in de TS staat; de telefoonkabeltjes.

Model 3 DM / 3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@IceOnFire @Killingsjaakie Vanochtend tot mijn verrassing heb ik Autopilot geactiveerd gekregen. Levering was 1 maart en zonder AP besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Killingsjaakie schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:34:
[...]
Gaaf! Dat biedt perspectief! Kwam dat nog via een (kleine) update binnen, via een melding in het scherm of werkte het gewoon (stuurtje in beeld)?
Nope, zag opeens een blauwe cirkel bij cruisecontrol. Autosteer moet je eerst zelf aanzetten en kon alleen in park dus dat mag ik op de terugweg gaan ervaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Wiebbe schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:01:
[...]

Dat geeft wel wat perspectief. Ik hoop alleen dat het voor mij nu niet ook 4 maanden duurt maar dan zonder loaners :+

Het verbaast me dat de onderdelen van een SC moeten komen.. juist de plek waarvan je altijd hoort dat ze niks op voorraad hebben en die hun onderdelen weer ergens moeten bestellen. Toen ik vroeg of de onderdelen toevallig samen met de nieuwe lading model 3 zou aankomen was hij daar heel stellig in: nee, die halen we gewoon uit Nederland.
Ze zijn nu ook druk bezig om in SC voorraad te houden van onderdelen ipv alles te bestellen. Ze hebben nog niet heel veel voorraad maar wel meer om sneller de SC weer vrij te maken voor nieuwe klanten.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killingsjaakie
Het werkt! AP zojuist actief geworden! Inderdaad even optie stuurautomaat aanzetten als je stilstaat. Echt te gek. Gewoon magie dat AP. Super raar gevoel. Maar prachtig stukje techniek. Net of je nu al in de toekomst zit! Veel plezier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Tesla is me nu gewoon aan het trollen, krijg ik vandaag dit mailtje:

https://i.imgur.com/uAMARRG.png

Uiteraard helemaal blij, levering op 23 april! Blijkbaar hebben ze het snel op kunnen lossen!

Bel ik op om te vragen of ik mijn oude lease auto bij hun kan achterlaten zodat ze hem daar weer op kunnen halen en om een andere dag te kiezen, wordt ik meteen in de wacht gezet. Komt de medewerker 5 minuten later terug:

"Sorry, maar uw auto mocht helemaal nog geen leverafspraak krijgen, er is wat fout gegaan". "De afspraak mag echt pas begin mei plaats vinden".

Beetje blij maken met een dode mus enzo :(

Hij heeft nu de afspraak erin gezet voor 1 mei.. Hij kon me wel vertellen dat de gehele drive unit vervangen moet worden. Dat is volgens mij nog wel wat, die hebben ze niet zomaar even overal op voorraad lijkt me. Hopelijk kunnen ze die wel ergens op een redelijke termijn vandaan toveren :'(

Wiebbe wijzigde deze reactie 16-04-2019 17:00 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwernsen
Het lijkt erop dat ik ook een model 3 krijg! Ik mag donderdagochtend mijn wagen ophalen. Heb zelfs een kenteken. Ze moesten wel terugkomen op de belofte de auto thuis af te leveren. Blijkbaar maken ze zoveel fouten bij het afleveren (verkeerde auto, mensen hele dag laten wachten, etc) dat ze helemaal gestopt zijn met het thuis afleveren...

Ik heb me maar inschikkelijk opgesteld. Voor je het weet geven ze de auto weg aan een ander.

Ik denk overigens dat ik een open sollicitatie naar Tesla stuur. Ik zie wel een rol weggelegd bij Quality Control. 😄

• aToMac
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-11 07:06
Nieuwe lading is onderweg voor zij die nog wachten:

https://twitter.com/Paul91701736/status/1118684506922180613

• lanzes
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 26-11 08:05

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwernsen
Ik heb afgelopen donderdag mijn Tesla ontvangen. Het was al een stuk rustiger dan vorige keer. Dat maakte de service een stuk aangenamer. Alle kabels in ruime mate aanwezig.

Het was het wachten waard. Wat een verslavende auto!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killingsjaakie
Haha, jazeker, dat was ook mijn vraag, luxe auto, luxe / dikke kentekenplaten! Logisch! antwoord: niet mogelijk. Maar deze kun je eenvoudig zelf bestellen na die tijd: https://www.rdw.nl/partic.../kentekenplaatfabrikanten
wimpie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:09:
Iemand al gevraagd om 'luxe' kentekenplaten (met oplegletters)? Die standaard platen zijn echt geen porem.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

BliXem schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:42:
[...]

Tja, vervelend inderdaad. Al zou ik proberen om er nog wat uit te krijgen als compensatie. Bijvoorbeeld 6 maanden gratis laden aan de superchargers. Dit had natuurlijk vooraf gecheckt moeten worden voordat de auto de boot op ging. Hoe hebben ze die dan op de boot gekregen trouwens? Met z'n alle duwen?
Goede vraag. Het komt ondertussen bijna op het punt dat als ik hem ga annuleren en opnieuw bestellen ik hem iets goedkoper krijg (60368 ipv 60400) en ook een referral code erbij kan gebruiken.

De boot komt ergens rond 9 mei aan, dus daar zal vast wel een vergelijkbaar model op staan :p

• Deveon
  • Niet online
BliXem schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:42:
[...]

Tja, vervelend inderdaad. Al zou ik proberen om er nog wat uit te krijgen als compensatie. Bijvoorbeeld 6 maanden gratis laden aan de superchargers. Dit had natuurlijk vooraf gecheckt moeten worden voordat de auto de boot op ging. Hoe hebben ze die dan op de boot gekregen trouwens? Met z'n alle duwen?
De andere drive-unit :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Killingsjaakie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:37:
Update: Inmiddels de mogelijkheid (in mijn Tesla account) om voor 7.400 euro te upgraden naar FSD! Dat is nog de 'gebruikelijke' upgrade prijs. Verwachting is dat ieder moment de prijs met 3.000 doller, is meestal ook euro's, gaat stijgen en dus op 10.000 euro uit gaat komen. Op dit moment vind ik de upgrade nog niet helemaal waard, maar doen? Ja / Nee? Dan wel als eerste de nieuwe FSD computer.

[...]
Mijn issue dus ook ik zie nu 6400 euro staan. Dus nu betalen voor eigenlijk een feature die nog niet bestaat.

Het probleem is wie gaat 10000 euro betalen voor de feature die eerst rond de 4500 kost. (of zelfs 2000) Ik had het moeten doen toen ik 2000 zag staan. Maar voor nu zie ik niet dat mijn huidige EAP al compleet geleverd is. Ik mis nog zo veel features die ik al had moeten hebben.

Dus de afweging is wil je wachten tot de 10000 euro variant (wat bijna niemand gaat betalen omdat het gewoon te duur is) of kijken of tesla slim wordt en gewoon de prijs weer verlaagd naar normaal niveau. Ik snap ook niet de reden waarom de prijs zo te verhogen voor huidige klanten. Als hij naar 10000 gaat heb ik dan totaal 15000 euro betaald voor alleen EAP en FSD Dat is extreem veel geld voor een feature die op dit moment niet eens leverbaar is.

En verwacht de nieuwe FSD computer pas als de eerste feature beschikbaar komt eerder krijg je hem waarschijnlijk niet.

Kijk maar even naar deze lijst en voor de meeste model x/s EAP klanten van voor 2019 hebben de belangrijkste feature al NoA en de rest lijkt me heel lastig om goed te krijgen door tesla. Ik zie niet dat mijn auto any time soon de binnen stad van amsterdam kan navigeren. Mensen kunnen het al niet laat staan een AI.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:04
Katseviool schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Zwarte M3P. Alleen kleur hebben ze incorrect doorgevoerd dus hij is nu nog rood :)
Ah, oké. Hier een witte :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lanzes
en hier ook een witte m3p (12 april besteld).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Overigens is het nogal een rommeltje in mijn account met alles:

Duurde even voor ze alles goed hadden :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lanzes
Overzicht tesla carriers
https://docs.google.com/s...mLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview

De volgende boot naar Europa is de Nocc Oceanic
https://www.marinetraffic...ome/shipid:713879/zoom:10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08:03

Malarky

Wils voor wat ieder

02/05/2019: Tesla order agreement geaccepteerd door Alphabet voor de Model 3, RWD, AP+FSD, Zwart
09/05/2019: Van Tesla te horen gekregen dat mijn auto op 08/05/2019 aangekomen is in Zeebrugge.

Niet onaardig.... levertijd tot aan land van 6 dagen. :P

1 probleem: ik had eigenlijk 24 april besteld en definitieve order bevestiging maar Alphabet was vergeten de elektronische voorwaarden bij Tesla te accepteren voor mijn order waardoor die nu op 2 mei staat (toen ik ze daarop attendeerde).

Tesla denkt dat ze voor mij die AP van €3200 gewoon alsnog coulance kunnen geven, ook al is mijn order 3 dagen na de cutoff van 29/04. Maar dat zou ik morgen te horen krijgen.

Prijs is voor nu gewoon €53.000 + €3200 + €5400. Bij diverse collega's is de €3200 er al af gehaald afgelopen week.

Malarky wijzigde deze reactie 09-05-2019 17:25 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lanzes
Katseviool schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:42:
[...]

Zelfde week als jij dus een M3P besteld. Heb gevoel dat enkel VIN’s voor RWD en AWD reeds zijn toegekend.
Ik heb ook nog geen VIN toegewezen gekregen. Blijft een Black Box wanneer de M3P geleverd gaat worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-12 17:01
Inmiddels staat er bij de SR+ juni als verwachte levering.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OmegAero
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02-12 21:11
Ik vind het toch nog altijd heel interessant hoe er mensen kunnen zijn die RWD besteld hebben nadat ik mijn AWD besteld heb (15 april), die toch al een VIN en zelfs een potentiële leverdatum hebben.

Gelukkig ben ik totaal niet ongeduldig.... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
OmegAero schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:52:
Ik vind het toch nog altijd heel interessant hoe er mensen kunnen zijn die RWD besteld hebben nadat ik mijn AWD besteld heb (15 april), die toch al een VIN en zelfs een potentiële leverdatum hebben.

Gelukkig ben ik totaal niet ongeduldig.... ;)
Ik ben heel benieuwd. Als mijn leasemaatschappij de boel doordrukt gaat mijn AWD bestelling er volgende week doorheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Phontana schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Hier hetzelfde, verwachte levering is bij mij verschoven van eind april/begin mei ten tijde van bestelling (eind maart, blauw, AWD, 19") naar eind mei/eerste week van juni.. :/
Ben vandaag gebeld over mijn LR AWD (standaard alles, geen FSD). Gaf aan dat het ws half juni werd maar dikke disclaimer dat er nog niks vast stond. Is echt net gisteren besteld denk ik.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 14-05-2019 14:33 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eckru
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 29-11 21:36
Vandaag ging het allemaal snel achter elkaar:
- vanochtend opeens een vierde document, "eindfactuur", in mijn account.
- nog geckecked dat het ook klopt. Het was de bestelde M3 LR AWD, in blauw met trekhaak
- even gebeld met Tesla Eindhoven hoe het nu zit met betalen. Verhaal is dat er voor morgen iemand van het delivery team ingepland is die met me de aflevering af ging stemmen en dan ook de betaling.
- net om 5 uur kreeg ik een SMS, afleverdatum is 21-5-2019, 16:00
- die datum staat ook in mijn Tesla account nu

Morgen maar eens bellen, ik heb ook nog geen kenteken (nodig voor de verzekering) en of ook alles klopt met de FSD. Hiervan heb ik ten tijde van de bestelling in april al via mail doorgegeven dat ik deze "na levering" wil (ivm lagere bijtelling) tegen de prijs van 7400 EUR, heb ik ook bevestiging van in de mail. Die "na levering prijs" is sinds vanmorgen dus naar 8500 EUR, ik reken erop dat ik gewoon netjes de eerder overeengekomen 7400 EUR betaal.

Voor anderen die wachten in een nutshell de tijdlijn:
29-4 besteld: M3 LR AWD, blauw
8-5 bestelling aangepast door toevoegen trekhaak
14-5: melding dat de auto er is, aflevering op 21-5

Als het echt allemaal zo gaat lopen is het de snelste levering van een auto voor mij ooit. Ik heb zelfs langer moeten wachten op een auto waar bij het tijdstip van bestellen al duidelijk was dat de wagen bij de importeur in Nederland op voorraad stond. Nu maar hopen dat alles klopt.

Tesla M3 LR AWD + T + FSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eckru
Dat doe ik zeker! :) Proefrit was zo rond de tijd dat de geruchten rondom prijsstijgingen van 3000 EUR/USD voor FSD rondgingen, vlak voor dat "autonomous driving" event. Dus ik heb het expliciet met de verkoper besproken en ook de bestelling geplaatst onder de voorwaarde dat ik de achteraf-prijs van 7400 EUR zou krijgen. Dit is ook via mail vastgelegd.

Maar ik ga er vandaag wel achterkomen, ik houd jullie op de hoogte!

UPDATE: net gebeld met mijn sales bij Tesla Eindhoven. FSD factuur krijg ik nadat de auto uitgeleverd is, voor de vooraf afgesproken prijs van 7400 EUR. Levering staat nog steeds op 21 mei.
Hij vroeg me ook nog een foto te mailen van de achterbumper met en zonder trekhaak gemonteerd, ze hebben 'm zelf nog nooit gezien bij Tesla Eindhoven.

eckru wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:44 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eckru
Vandaag weer wat stappen gezet:

Allereerst het kenteken gekregen. Bij RDW gechecked, alles klopt:
- gewicht is van een AWD (1831 kg)
- trekhaak aanwezig, er zijn waardes opgenomen voor het aanhangergewicht (geremd 910kg, ongeremd 750kg).
- Cataloguswaarde klopt (€60.430)
- hij is blauw ;)

Afleverdatum staat onveranderd op 21-5-2019

Tot slot is mijn Wheel Cap Kit vandaag aangekomen. Die heb ik gewoon via de Tesla webshop besteld, was binnen 2 dagen binnen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• eckru
Laatste stappen voor aflevering morgen:
- RDW.nl geeft nu een tenaamstelling aan (vanmiddag 17:08, een dag voor de leverdatum)
- De "aantal eigenaren" staat nu op "privé 0/ zakelijk 1", dus auto is juist geregistreerd op mijn BV (weer van belang voor de MIA)

Delivery day UPDATE:

Vanmiddag mijn Model 3 opgehaald bij Tesla Tilburg. Een vriend die al wat ervaring heeft (heeft nu al zijn tweede model S en nu ook een Model 3 voor zijn vrouw) heeft me gebracht en wat tips gegeven.

De delivery expert was erg aardig en kende de nukken van een Tesla levering goed. We hebben de lak en afwerking rondom goed gechecked, jammergenoeg toch wat zaken gevonden, krassen op de voorbumper, gekke ronde vlekjes in de blanke lak op de voorste klep, krassen op het linker achterlicht en krassen rond de deurgreep van de bestuurdersgreep. Allemaal foto's van gemaakt en daar wordt een case van gemaakt bij Tesla Service Eindhoven. Jammer dat het "first time right" niet zo lijkt te lukken.

De verkoper in Eindhoven had me ook gevraagd om een foto te schieten van de trekhaak en de bumper. Er is echter niet zo veel te zien, het is de best weg gewerkte trekhaak die ik ooit gezien heb. In de onderkant van de achterbumper zit een rechthoekig vak, daar kun je de trekhaak in klikken.
De trekhaak zelf zit in een mooie tas, in de frunk. Is een Westfalia trekhaak, lekker Deutsch!

Daarna natuurlijk rijden, heerlijk, wat een lekkere wagen. Even bij vd Valk in Eindhoven, eten en aan de supercharger (7500 km gratis via de referral, daar doe ik wel een tijdje mee!!), dat is mooi om te zien hoe dat werkt. Lekker vanuit dat app alles in de gaten houden en tussen het eten en de koffie even de auto van de lader gehaald.

Meteen stond thuis een update klaar. Daarna de melding dat ik nu 5% meer vermogen heb, hogere top en acceleratie, dat is toch een mooi begin!

eckru wijzigde deze reactie 21-05-2019 23:37 (75%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
ls789 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:36:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar.. tot nu toe hoor ik, en samen met mij nog wat andere collega’s, op bestellingen via Alphabet.. 14 mei besteld bij Tesla maar sindsdien niet eens een bevestiging. Alphabet gaf aan niks te hebben vernomen (ook niet na een aantal herinneringen)
Via Alphabet heb ik inmiddels een RN. 10 mei besteld, grijze AWD zonder FSD.

Denk niet dat die van mij op de boot staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Staatslot
  • Laatst online: 08:47
Heb zojuist de RWD besteld, dankzij de vele tips en informatie hier.. ontzettend bedankt!
De mail richting Tesla net de deur uit gedaan voor aanpassing AWD naar RWD, ben benieuwd.

Ik kon gebruikmaken van een referral link, dus als het goed is nog netjes de 7.500 kilometer gratis superchargen. Ik zag dat wel in mijn bestelling, maar volgens mij niet in mijn online account maar ik ga er maar vanuit dat het netjes is verwerkt. Nu maar duimen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 06:55
Doe allemaal eens relaxt met je mei bestellingen en “ik heb nog niks vernomen van Tesla” ;) hier begin april besteld en ook nog steeds radiostilte.

Het is gewoon een beetje vaag/onduidelijk proces en die Nederlandse agents aan de telefoon weten het ook allemaal niet. Gewoon afwachten :)

Katseviool wijzigde deze reactie 23-05-2019 08:53 (58%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:18
Deveon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Bij elke referral worden ze wel weer vernieuwd. Zelf heb ik onbeperkt superchargen voor 9 maanden, maar ben er één keer geweest puur om te kijken hoe het was. Persoonlijk vind ik het jammer dat je niet gewoon "Tesla-credits" krijgt die je naar eigen inzicht kan gebruiken voor accessoires, onderhoud óf superchargen.

Daarnaast denk ik dat ze momenteel niet echt het referalprogram nodig hebben om verkoop aan te jagen... Ik blijf van mening dat de Model 3 (misschien alleen de performance) nooit onderdeel hadden moeten maken van het referral program. De Model 3 verkoopt zichzelf wel, maar de S&X kunnen een zetje gebruiken.

De kans om 9 maanden in een Y of 3 maanden in Roadster te rijden vind ik dan een stuk interessanter aangezien je daar aan mee blijft doen totdat je ooit een keer wint.
stiekem werkt het wel, ik had nooit een model 3 besteld als ik niet even had proefgereden in de model 3 van mijn buurman..
Ik wilde namelijk niet elektrisch rijden :P en vond de auto niet heulll mooi. Ik had al een BMW en naar mijn mening was dit de beste auto in zijn klassen (vooral bochtenwerk kon bij proefritjes in bijv een Mercedes/Audi niet tippen aan mijn BMW). Mijn buurman wist mij te strikken voor een proefritje in zijn model 3 >:) week erop BMW weg en model 3 besteld.. incl zijn referralcode natuurlijk haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lanzes
Katseviool schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:50:
Doe allemaal eens relaxt met je mei bestellingen en “ik heb nog niks vernomen van Tesla” ;) hier begin april besteld en ook nog steeds radiostilte.

Het is gewoon een beetje vaag/onduidelijk proces en die Nederlandse agents aan de telefoon weten het ook allemaal niet. Gewoon afwachten :)
Vandaag contact gehad met Tesla en daarbij is er aangeven dat er vertragingen zijn. Levering van mijn M3P zal in juni zijn (besteld 12-04, nog geen VIN gekoppeld).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-10 20:33
De product specialist bij Tesla Duiven (proefrit gedaan) meldde dat in zijn ervaring de meeste klanten 2 weken voor levering duidelijkheid kregen. Geduld was het devies dus, maar hij knikte wel ten aanzien van een mogelijk Q2 push, dus het kon in juni nog wel eens hard gaan.

Proefrit was wel echt een trip naar de toekomst trouwens, mein Gott :)

6500WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 06:55
Krijg net opeens sms:
Voorafgaand aan uw Model 3 levering, dient u zich in te loggen op uw Tesla-account http://www.tesla.com/teslaaccount en informatie in te vullen die van toepassing is: Leveringslocatie, inruiloptie, betaalmethode, registratie en adres. SMS STOP als u geen SMS meer wilt ontvangen.
Ik heb alleen al die informatie bij bestellen opgegeven en binnen mijn account kan ik die gegevens niet eens zien/aanpassen 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eckru
Staatslot schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:09:
Waar en wanneer verscheen jullie kenteken precies?
Kenteken verschijnt niet op de factuur, ook niet in je Tesla account. Kenteken kan alleen de verkoper van Tesla je vertellen. Overigens is mij verteld dat het op-kenteken-zetten van je wagen door Tesla pas gestart wordt nadat er betaald is.

Achteraf staat wel de RDW tenaamstellingsbrief in je account, maar dan heb je 'm al afgehaald.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 04-12 19:36

antonboonstra

3670Wp + WP + Tesla + Zero

Er staan aardig wat auto's in Groningen, klaar om gepoetst en afgeleverd te worden. Maar eentje is wit, dus als het goed is, is die voor mij...

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 03-07 23:55
inmiddels checklist document aan t aanleggen, zodat ik gestructureerd bij oplevering de M3 kan onderzoeken voor definitieve ontvangst :)
donderdag 6-6 vanaf 1030u mag ik starten...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05-12 13:17
NielsTn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:24:
inmiddels checklist document aan t aanleggen, zodat ik gestructureerd bij oplevering de M3 kan onderzoeken voor definitieve ontvangst :)
Misschien een idee om je checklist hier te delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-11 00:14
NielsTn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:24:
Wil je die delen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Hier alvast wat punten van andere online checklists. Doe er je voordeel mee!

Deze punten komen van een lijst voor Tesla dealers en zijn ws. al gedekt:

• All four valve stem covers
• Both key cards work on the B-pillar
• Charge port door sits flush with tail light (uitgelijnd)
• Check tear tail lights for condensation
• Check seats for tears and smudges
• Check wheels and uderside for scrapes due to loading / unloading
• Dash is clear of scuffs / marks
• Door trim alignment
• Doors, hood and trunk open properly
• Floor / frunk mats installed (front trunk)
• Lightning and mini USB charger cables
• Look for dirty finger prints on "premium textile headliner"

Zelf kan je nog checken:

• Odometer <= 50 miles (80 km)
• Turn signals functional
• Brake lights functional
• Back-up camera is functional
• Deuren enzo gaan soepeltjes open (raam gaat ook omlaag)
• Windshield free of cracks (e.g., where meets roof)
• Vanity mirrors free of cracks
• Body panels free of dents
• Rear window glass undistorted
• Dash free of residue / fading tattoo (e.g., from paperwork + sun)
• Center console free of scratches

En natuurlijk ook nog:

• All speakers are functional (including subwoofer). Shift balance in UI to verify.
• Main display free of significant dead pixels
• Air conditioner functional
• Heater functional
• Seat adjustments functional

De short-list is dan:

Check voor beschadigingen op vier punten:
• Lak, interieur, schermen en glas.

Check functionaliteiten:
• Alle deuren, alle ruiten, alle spiegels.
• Audio en deuren.
• Lichten en scherm.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 31-05-2019 16:41 (7%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• NielsTn
checklist so far (Word format):
https://www.renewable-energy-now.org/checklistM3.docx

NielsTn wijzigde deze reactie 31-05-2019 17:32 (20%)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eckru
Hier kan je de check voor de laadkabels nog toevoegen.
Je zou moeten hebben:
- home charger (zit een zwarte rechthoekige tas)
- type2 laadkabel (deze is bij mij blauw, meter of vier gok ik).
Deze lagen bij mijn M3 netjes in de "kuil" in de bagegeruimte

En, als je de trekhaak hebt besteld, zou er nog zo´n rechthoekige tas moeten zijn met de trekhaak erin (deze lag bij mijn M3 in de frunk)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-12 17:01
antonboonstra schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:43:
Er staan aardig wat auto's in Groningen, klaar om gepoetst en afgeleverd te worden. Maar eentje is wit, dus als het goed is, is die voor mij...
[Afbeelding: Tesla Model 3 (Groningen 30--05-2019)]

[Afbeelding: Tesla Model 3 (Groningen 30--05-2019)]
Een van de grijze mag ik woensdag ophalen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonyMusk
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 18-06 16:58
mmm....ik heb die berichten hier een beetje gevolgd en gelezen. Samenvattend zijn er dus mensen die een zeer snelle levering hebben gehad (binnen twee weken) en mensen die een wat langere levertijd hebben gehad (bijv. bestellen eind mei is levering augustus)....Maar wat te denken van mijn bestelling via LM (LR, standaard zwart, 18"aero, dus basic uitvoering qua mogelijkheden) 14-2 besteld en op 1-6-19 nog helemaal niets gehoord of gezien..... Hoe zullen we deze bestelling dan noemen??Je zou verwachten dat een bestelling van "basic" Tesla (er was in februari alleen de keus tussen LR en Performance). Tesla zelf een paar keer gecontacteert; Ja bestelling was goed binnengekomen en aanbetaling idd gedaan via LM. Reserveringsnummer is het enige wat we hebben. Maar geen auto.... Frustreert dan een beetje als je leest dat anderen later bestellen en al rijden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

En vandaag staan er ineens nog meer Model 3 in Groningen. Volgens mij zijn er alleen maar een stuk op 6 zwarte bij gekomen.

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
Phontana schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Heb de mijne (LR AWD blauw 19”) op 29 maart besteld bij LeasePlan en wacht nog steeds op een leverdatum. Volgens Tesla staat hij op de Grand Phoenix die morgenavond aankomt in Zeebrugge, meer weet ik op dit moment ook nog niet.
Zojuist gebelt: kenteken ontvangen van de LR AWD blauw en standaard aerowheels. Donderdag ochtend ophalen (besteld eind maart...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-11 00:14
solot schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:46:
Iemand ervaring met leveringen via Leaseplan? Afgelopen woensdag is mijn bestelling op "bestelling in behandeling" gezet. Enig idee hoelang het kan duren voor ik iets hoor over een leveringstermijn/week? Gaat om een M3 LR RWD 19 inch Solid Black
Begin mei besteld (M3 LR RWD trekhaak), 11 juni levering. Sinds een week een RN, daarvoor radiostilte.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
solot schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:31:
Vandaag bericht ontvangen dat mij Tesla week 22 geleverd wordt. Erg vlotte levertijd als dat nagekomen wordt (+-5 weken)
Dat klopt wel, want het is al week 23 :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• solot
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-12 21:01
CurtPoindexter schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:50:
[...]

Dat klopt wel, want het is al week 23 :+
😝 *Week 28

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NielsTn
Kenteken binnen,
checklist nog uitprinten,
papieren en sleutels verzamelen,
auto uitruimen,
nieuwe verzekering geregeld...

laat die M3 nu maar komen :) #zinan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lanzes
Zojuist een SMS ontvangen van Tesla dat levering van mijn M3P tussen 17/06 en 30/06 gaat plaatsvinden.
Vriend van me heeft ook een paar minuten later dezelfde SMS ontvangen. Wellicht zijn er meer hier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superyupkent
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-12 07:35
Op 15 mei bestelling bij Leasemaatschappij (Mister Green) ingeschoten. Aanstaande zaterdag mogen we hem in Tilburg ophalen. Zwarte LR AWD, behoorlijk snel wat mij betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s5zone
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 24-11 21:15
s5zone schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:33::
6 mei bestelling geplaatst M3 LR AWD blauw en op 8 mei ook trekhaak toegevoegd, dit is na wat geklungel pas bevestigd de 16e. Ik had al een VIN voor de wagen zonder trekhaak, maar helaas tot nu nog geen update omtrent de nieuwe bestelling. Na telefoneren met Tesla over de trekhaak (ergens 10-15 mei), werd er toen gezegd dat de levering begin-midden juni te verwachten is -- geen beloftes.

Ben benieuwd :) Gaat over levering in België
s5zone schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:18:
Net gebeld met Tesla. VIN is gekoppeld en auto was in transport naar Zeebrugge. Volgens mij op deze:
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=355222000

Levering verwacht 2/3e week van juni
Afspraak voor levering bij Ghent-Latem

Dinsdag 18 juni at 11:00

Ook via SMS toegekregen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:07
De parkeerplaatsen bij de vestigingen van tesla in tilburg staan alweer mutjevol met model 3's. Dus leveren maar de komende weken :)

SPECS

Acties:
  • +8Henk 'm!

• NielsTn
Zo.... vanochtend als een van de eersten de Zoe ingeleverd en de Model 3 opgehaald. Wauw! Het was t wachten waard!

Model3
Men liet weten circa 80 autos vandaag uit te gaan leveren.

Als laadkabel werd er een van ca 4 meter lengte meegegeven (lag al achter in de kofferbak)
levertijd order plaatsing - levering: 10 weken.

NielsTn wijzigde deze reactie 07-06-2019 14:44 (68%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:33
NielsTn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:39:
Zo.... vanochtend als een van de eersten de Zoe ingeleverd en de Model 3 opgehaald. Wauw! Het was t wachten waard!

[Afbeelding: Model3]
Men liet weten circa 80 autos vandaag uit te gaan leveren.

Als laadkabel werd er een van ca 4 meter lengte meegegeven (lag al achter in de kofferbak)
Gefeliciteerd! Blijft mooi die blauwe kleur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phontana
Ik heb gisteren maar eens gebeld of ze al meer wisten over de levering van mijn Model 3 (besteld eind maart). Ze hadden vorige week namelijk aangegeven dat hij deze week in Zeebrugge aan zou komen. Na 45 minuten in de wachtrij te hebben gestaan kon een medewerker van Tesla mij vertellen dat het goed was dat ik even contact had opgenomen omdat er al een afspraak voor mij gepland stond voor volgende week donderdag, maar dat ze mij niet konden bellen of SMS'en omdat de leasemaatschappij geen telefoonnummer van mij had doorgegeven. 8)7

Gelukkig heb ik zelf gebeld, geen idee hoe ik er anders achter was gekomen. Ze hebben wel mijn e-mailadres, want daar hebben ze zelf een account op aangemaakt. Blijkbaar hebben ze er niet aan gedacht om dan maar even te mailen?
Muchachooo schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:37:
Iemand een idee tot hoe laat je Tesla kan bellen? Heb vandaag tussen 17:00 en 18:30 (!) in de wacht gehangen en begon me af te vragen of ze het überhaupt melden als ze dicht zijn...
Ik geloof tot 17:30. Als je rond die tijd in de wachtrij staat laten ze je nog een tijdje staan, waarna je opeens een keer te horen krijgt dat er niemand meer bereikbaar is. Dit heb ik een aantal weken geleden in ieder geval meegemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
Inspired schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:26:
Snap ook niet dat er niet meer info in je Tesla account komt. Qua levertijd en waar de auto ongeveer is. Zal ze in het callcenter ook de nodige tijd opleveren. Ik heb nu inmiddels ook een account, maar echt nuttig is het niet.
heb al eens een tweet naar tesla/Elon gestuurd om in elk geval bij wijzigingen in je account een email te ontvangen. Zover ik zie nog niets mee gedaan.
Valt mij op: op een smartphone in portrait zie je geen details, ga je naar landscape kantelen dan zie je wel details van je voertuig, en facturen/invoices....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• solot
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-12 21:01
Ok, vandaag Tesla account gekregen, ingevuld. Ook even gebeld omdat ik per ongeluk geselecteerd had een auto in te willen leveren. Na 50minuten in de wacht bleek mijn auto al klaar te staan en kon ik direct een afspraak maken om op te halen 👌 Volgende week vrijdag staat hij klaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dabutcha76
Update: er staat in mijn Tesla-account inmiddels ook een VIN bij, dus het lijkt er toch echt van te gaan komen nu :)

@antonboonstra is het voor jou directe aankoop of via leasemaatschappij?

dabutcha76 wijzigde deze reactie 08-06-2019 12:00 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

dabutcha76 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:38:
Update: er staat in mijn Tesla-account inmiddels ook een VIN bij, dus het lijkt er toch echt van te gaan komen nu :)

@antonboonstra is het voor jou directe aankoop of via leasemaatschappij?
Directe aankoop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:04
dijkmans93 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:19:
[...]

Ik zie nu geen enkele 3 in deze landen staan hoor...
tesla heeft de model 3 uit dat overzicht gehaald, vanochtend stond het er nog in en kon je zien op welk terrein die stond, zelfs in de haven van Zeebrugge of overslagplaatsen van logistiek dienstverlener Gefco.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 21:53
Na een week elke dag een refresh te hebben gedaan op de login pagina heb ik dan nu een factuur met VIN mogen ontvangen. Besteld op 20 mei, LR AWD met wit interieur en 18” trouwens. Nu de factuur ook betaald is is het weer afwachten geblazen.

Is er trouwens een manier om de VIN te koppelen aan de Tesla app oid? Of wachten, wachten? Auto is door mijn werkgever besteld en staat dus niet op mijn naam.

..::System Specs::..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:43
ls789 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:53:
mega clusterfuck bij dat Tesla... ik had een VIN en all of a sudden is die weg. Ik had al een sms met levering tussen 17 en 30 juni (niet echt concreet dus) maar had toen een VIN. Nu is die VIN weg en vraag mij af of er dan uberhaupt geleverd gaat worden in die periode..

Vanmorgen was ook een site online met inventory cars en daar zag ik meerdere grijze model 3's staan met mijn config (in NL!)
Huh? Wat is de ‘mega clusterfuck’?
Je auto kan toch nog prima tussen 17 en 30 juni geleverd worden?
Wat maakt de vin nu precies uit, of was je gehecht aan dit nummer :+ ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MarkGr
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 10-09 18:57
Hallo,

Om het forum aan te vullen met mijn bestelervaring hierbij mijn tijdslijn en uitgevoerde acties, de +/- 100 x dat ik de configuratie heb gedaan niet meegenomen.

Long Range All-Wheel Drive
Lakkleur Solid Black
19'' Sportvelgen
Volledig zwart premium interieur
Autopilot
Volledig zelfrijdende besturing
Trekhaak

6-6-2019 -> Bestelling geplaatst (zakelijk, iDeal aanbetaald)
RN met aanbetalingsfactuur en bestelovereenkomst waren meteen beschikbaar.
Direct alle mogelijke gegevens geüpload zoals rijbewijs en KVK uittreksel.
In mijn Tesla account gelijk al mijn gegevens ingevuld.

8-6-2019 -> Bleek er sinds de 7e een definitieve factuur beschikbaar te zijn waarbij mijn VIN nummer vermeld stond! Het vreemde was dat er een afleverdatum van 18-5-2019 stond. Waarschijnlijk een typo.
Wel gelijk de betaling voldaan, je weet maar nooit dacht ik.

9-6-2019 -> Na een aantal keer proberen iemand van Tesla gesproken. Ze gaf aan dat het vreemd was maar ze zou er achter aan gaan. Eind van de dag werd ik terug gebeld met de vraag of ik in de gelegenheid ben voor de aflevering op 17-6-2019!

10-06-2019 -> Via SMS een bevestiging van de afspraak voor de aflevering

11-06-2019 -> Via SMS bevestiging van het kenteken en nog een keer een belletje van Tesla voor de bevestiging van de aflevering en dat de betaling in goede orde was ontvangen.

Ik vind het ongelooflijk. binnen 11 dagen een zelf samengestelde auto afhalen. Ze zetten de gevestigde orde op een flinke achterstand, niet alleen met de technologie als je het mij vraagt!

• aToMac
MarkGr schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:23:
Ik vind het ongelooflijk. binnen 11 dagen een zelf samengestelde auto afhalen. Ze zetten de gevestigde orde op een flinke achterstand, niet alleen met de technologie als je het mij vraagt!
Dit noemen ze voorraad. Die afleverdatum zou ook best al gekoppeld kunnen zijn aan de VIN, maar dat iemand anders hem heeft geweigerd in verband met kwaliteitsproblemen.

Tip: Wees scherp en als alles goed gaat, gefeliciteerd en veel plezier.

• Djerro123
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:00
aToMac schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:32:
[...]

Zover ik weer zijn er nog geen SR+ naar Europa op de boot gegaan. Als ze zegt eind juni betekent dat ze deze week aan land moeten komen.
Ik begreep dat koppelen van VIN dus op of zelfs na de boot gebeurd, niet voor de boot, dat lijkt niet te stroken met wat je zegt?

• $tranger
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-11 16:04
Op 6 juni heb ik m'n LR RWD zwart/trekhaak besteld. De afgelopen week wat updates gekregen en wat dingetjes in orde gemaakt. Zojuist werd ik gebeld door Tesla; levering deze maand gaat niet lukken, we hebben 'm niet staan. Echter wel met 19 inch, welke ik nu zonder meerprijs aangeboden krijg. Ik ben zeer verrast en verheugd; wat een prima oplossing :-)

• aToMac
Djerro123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Ik begreep dat koppelen van VIN dus op of zelfs na de boot gebeurd, niet voor de boot, dat lijkt niet te stroken met wat je zegt?
Je hebt gelijk, dat is incompatibel met elkaar. Ze zijn er wel of niet. Schrödingers Tesla.

Volgens berichten waren er op de boot die gisteren aan is gekomen SR+ aan boord.

cc: @MarkGr

• Godlikev
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04-12 17:34
Hoppa, mijn zwarte SR+ levering:
Afspraak voor levering bij Tilburg Factory & Delivery Center
Vrijdag 21 juni om 14:00

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Phontana
Ik heb gisteren mijn Model 3 LR AWD blauw 19” mogen ophalen. Het was het wachten wel waard, wat een fantastische auto. Levering ging soepel, ik heb alles gecontroleerd en (nog) geen issues kunnen vinden. Enige minpuntje: ze konden de telefoonkabels niet meeleveren want die hadden ze niet op voorraad. Dus daarvoor mag ik binnenkort nog een keertje naar het SeC..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
Phontana schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:19:
Ik heb gisteren mijn Model 3 LR AWD blauw 19” mogen ophalen. Het was het wachten wel waard, wat een fantastische auto. Levering ging soepel, ik heb alles gecontroleerd en (nog) geen issues kunnen vinden. Enige minpuntje: ze konden de telefoonkabels niet meeleveren want die hadden ze niet op voorraad. Dus daarvoor mag ik binnenkort nog een keertje naar het SeC..
het voordeel wat je hebt als je buiten de end of month, of zelfs einde kwartaal je auto mag ophalen _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinslo
  • Laatst online: 11:56
Phontana schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:39:
[...]

Valt voor mij gelukkig wel mee, SeC is erg dicht bij mijn werk. Mede daarom vond ik het ook wel prima om het even op te halen, heb ik weer een excuus voor wat extra kilometers :) En dan kan ik bij het SeC meteen vragen of ze misschien 2 Lightning kabeltjes kunnen leveren ipv 1 Lightning en 1 USB-C, want die laatste heb ik niet zoveel aan.
Mocht niet lukken kunnen wij wel ruilen. Heb niets aan de lightning kabel. Krijg de Model 3 als alles goed gaat volgende week vrijdag. :*)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• dabutcha76
* dabutcha76 zit NU bij Tesla in Groningen :D

(En er staat iets roods met het juiste kenteken op 5 meter van me te wachten op een laatste doekje!)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11:38
iMick schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Na overleg met Tesla + Leaseplan wordt het helaas toch de SR+. Mijn RWD was nog niet besteld en kom dus ook niet in aanmerking voor mogelijke compensatie..
Vraag me ook sterk af wat die compensatie gaat zijn. Eigenlijk snap ik ook niet waarom bestelde auto's niet uitgeleverd zouden kunnen worden. Je kunt de verkochte auto's toch uitleveren? Het is niet dat het een heel ander model is waar de onderdelen er niet meer voor zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• $tranger
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-11 16:04
En inmiddels ook een leverdatum ontvangen; 21 juni. ik heb 'm besteld op 6 juni, erg netjes dus, net iets meer dan 2 weken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lanzes
Wackmack schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:14:
Als ik moet kiezen, is het echt lastig, std+ of long range. Zou eerst zeggen de std+ range maar ga er wel vier ja in rijden. F*uck het geld, ga er nog op vooruit tov een diesel :)
Altijd voor de long range gaan. Ik had een Model S 75D en heb destijds spijt gehad dat ik niet voor de 100D had gekozen. Inmiddels de 75D verkocht en een 3 besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
lanzes schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:15:
[...]

Altijd voor de long range gaan. Ik had een Model S 75D en heb destijds spijt gehad dat ik niet voor de 100D had gekozen. Inmiddels de 75D verkocht en een 3 besteld.
Helemaal mee eens, hopelijk een mooie alternatief van Tesla en anders lekker de AWD bestellen, keus is gemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 17:20
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Iets meer info graag idd.

Besteld via LM? Of direct? En was hij al bij Tesla besteld? Had je een Tesla account gekregen met RN nummer? Of LM gewoon aan het slapen geweest en nog niks bestel? Kan me niet voorstellen dat Tesla nu al orders gaan cancellen zonder met iets van een alternatief te komen. Volgens mail wisseling met LMs zou Tesla pas volgende week met meer info komen over lopende bestellingen waar wellicht geen auto meer voor zou komen. En wel contactpersoon heb je contact mee gehad? Van Tesla of LM?
Ik heb 'm inderdaad zelf online via de Tesla site besteld (ondernemer). Betaal 'm uit eigen portemonnee, dus geen lease.

Had inderdaad een Tesla account en direct RN nummer gekregen.

En toen kwam gisteren het bericht (van de salesman van Tesla). Bestelling geannuleerd, auto komt niet meer ;w

Toen direct met die kerel contact opgenomen. Hij kon niet echt met een goed alternatief komen. Hij bood aan om een model uit voorraad te kiezen. Ze hebben nu nog 14 wagens op voorraad (voornamelijk zwart en verder metallic silver LR AWD's, maar die worden dan direct een stuk duurder en dat wilde ik via de RWD juist niet).

Ik mikte op een compensatie, maar daar had sales niet zo'n trek in. Toch vond ik dat ze wel met iéts moesten komen, want ze annuleren gewoon een reeds voltooide bestelling en dat is niet zo chique.

Na veel vijven en zessen teruggevallen op een zwarte LR RWD, maar dan wel met de 19" wielen (persoonlijk vind ik de combi zwarte lak met aero wielen niet zo mooi staan). De 19" wielen krijg ik er gratis bij. Zwart met 19" ziet er wel strak uit. Ze wilden dit eerst alleen doen op de upgrade van LR RWD > LR AWD, maar nu dus alsnog op de LR RWD.

Tevreden met hoe ze dit hebben afgehandeld en hierdoor krijg ik dan waarschijnlijk toch al op korte termijn de Model 3. Ze checken nog wel of 'ie wordt geleverd met HW3.0 (zodat ik later nog kan upgrade naar Full Self Driving).

Ben benieuwd of dit nu wél allemaal soepel wordt afgehandeld :)

Jaap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

dfrenner schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:09:
[...]
Altijd Long Range! Deze zomer lijkt het allemaal perfect zo’n short range plus. Maar dan wordt het winter en komt je actieradius op de snelweg opeens onder de 200 km uit (op 90%) lading ivm sparen van de accu.
Waarom zou je de accu maar tot 90% opladen als je weet dat je een rit van 200 km gaat maken? Voor korte ritjes is 100% lading inderdaad niet nodig, en ook voor langdurige stilstand is het beter de accu niet tot 100% te laden, maar het is onzinnig dat je nooit de accu tot 100% moet laden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
Djerro123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Ik dacht dat Tesla kostenloos alle HW2.5 zou vervangen? In dat licht zou ik namelijk dan zeggen: jammer maar helaas, moet je hem een keertje langs SC brengen om de chip te laten vervangen :)
alleen voor degene(n) die FSD besteld hebben (bij oa de Model 3), daar volgt hardware-upgrade zowiezo. De rest? wel..misschien betalen maar? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-12 15:31

Zebby

Gamed

Lekker blijven bestellen en kilometers vreten jongens, en dan als je lease contract eindigt mij ff een berichtje sturen dat ik hem direct uit de lease overneem, scheelt zo weer 1-2k dat ze hem niet hoeven te poetsen/stallen :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• J.apiooo
Djerro123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Ik dacht dat Tesla kostenloos alle HW2.5 zou vervangen (mits je FSD hebt gekocht)? In dat licht zou ik namelijk dan zeggen: jammer maar helaas, moet je hem een keertje langs SC brengen om de chip te laten vervangen :)
Thanks, goed punt. Heb 'm zonder FSD gekocht.

Ga eens vragen hoe zo'n upgrade t.z.t. in zijn werk gaat.

Dan het betere nieuws: Net bericht gehad van Tesla dat ik mijn Model 3 LR RWD over een week (24e) kan ophalen in Tilburg. Yay :*)

Jaap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.apiooo
Wackmack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:07:
[...]

Goed nieuws! Wanneer is je auto besteld? Via LM?
Ik ben ondernemer en heb 'm dus direct besteld bij Tesla (via de online shop).

Besteld op 27-5. Maar afgelopen vrijdagmiddag ontving ik een annuleringsmail (dus dat de auto niet meer geleverd zou gaan worden). Toen direct contact gehad en zaterdag gewisseld naar een LR RWD voorraadmodel.

Jaap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:14
Zojuist in mijn account gezien dat mijn rooie Model 3 SR+ 3 vrijdag 28 juni bij mij thuis geleverd gaat worden. Geen belletje, SMS of mailtje maar het staat ineens in mijn Tesla account. Nou, kom maar op!
*O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:00
DigiDaan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:37:
Zojuist in mijn account gezien dat mijn rooie Model 3 SR+ 3 vrijdag 28 juni bij mij thuis geleverd gaat worden. Geen belletje, SMS of mailtje maar het staat ineens in mijn Tesla account. Nou, kom maar op!
*O*
Wauw ik heb ook gelijk gekeken en in mijn account staat vrijdag 28e (12.30)!! (Silver midnight, zwart, Aero), ook geen sms of iets.. woehoe helemaal happy!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:11
Ik vanmorgen een sms en in mijn account verschenen.

Vrijdag 28 juni kan ik de auto ophalen in Tilburg.

SR+ zwart, aero wheels

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09-10 19:46
Zojuist kreeg ik het bericht dat bij een andere LM een voorstel van Tesla kwam in het kader van de LR RWD.

Voorstel Tesla:
RWD --> AWD
Prijsverschil is 4.000 Euro, korting van 2.000 Euro.
Fiscale waarde niet aanpasbaar...

i5 4670k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Asus HD7950 DirectCU II Top V2 @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
Katseviool schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:19:
Zie ik opeens een eindfactuur (14 juni 2019) in mijn account met betaalverzoek om 7 dagen voor levering (a.s. maandag) te betalen.

Net maar betaald en hopen dat het goed komt maar waarom niet even een melding dat er een eindfactuur klaar staat 8)7
Al eens getwitterd naar Elon want t is handig om te weten als er wat staat...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dabutcha76
Zo, was ff druk, maar wil jullie een fotootje toch niet onthouden. LR AWD Aero, Multi-coat Red.

https://tweakers.net/ext/f/9DVRDm9ZrWXUI6jh1IoZJ4lr/thumb.jpg

Aflevering was smooth: aardige gozer bij Tesla Groningen, werd ook wel echt ff een momentje van gemaakt. Auto was netjes opgeladen, ritje naar huis was een smile van oor tot oor. De kleur is ook echt fantastisch, verandert helemaal mee met de lichtval erop.

Er bleek ook een Aero Wheel cap kit in het magazijn te liggen, dus die ook maar meteen gekocht en ter plaatse geïnstalleerd.

Uiteindelijk (na wat gerommel in de keten wagenparkbeheerder/leasemaatschappij/Tesla), vanaf het moment dat Tesla écht vond dat er een bestelling was (14 mei) levering op 14 juni. Exact een maand dus, da's toch best aardig.

dabutcha76 wijzigde deze reactie 18-06-2019 15:32 (21%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ligt het aan mij of beginnen die Aero velgen niet alleen steeds mooier te worden, maar door het contrast ook mooier dan de 19"? Gister zag ik een grijze rijden met chrome delete en de Aero's en zag er serieus goed uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:14
Deveon schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:01:
Ligt het aan mij of beginnen die Aero velgen niet alleen steeds mooier te worden, maar door het contrast ook mooier dan de 19"? Gister zag ik een grijze rijden met chrome delete en de Aero's en zag er serieus goed uit.
Aero's waren altijd al mooi. :)

Ik vind persoonlijk de Model 3 met de 19" velgen er uitzien als de eerste de beste standaard leasebak. Maar ja, dat vind ik...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eckru
Deveon schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:01:
Nee hoor, ik snap het wel. Ik heb mijn M3 (blauw) met 18" Aero's besteld en was vast van plan de OEM banden te verkopen aan een vriend (heeft zelfde banden op zijn Alfa), de 18" velgen voor winterbanden te gaan gebruiken, voor de zomer dan een setje 19" Turbines uit de USA laten komen.

Ik heb ook al de wheelcap kit van Tesla gekocht, maar toen ik de auto kreeg vond ik de Aero's eigenlijk wel bij de auto passen. Dus besloten om eerst een tijdje met Aero's te rijden en dat bevalt eigenlijk wel.

Voor de winter bestel ik gewoon bij Tesla zelf een 18" Aero winterset (2050 EUR voor velgen, banden en TPMS sensoren een goed deal). Aero's all the way!

Pagina: 1 2 3 ... 83

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True