Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:37:
[...]

Zeker bij de Models Y die niet uit Berlijn komen ja, dus alleen de RWD die uit Berlijn komt is meestal wel goed. De LR komt niet uit Berlijn, dus.....
"The cars we produce here are not just the most efficient in production but the highest quality."

Quote van een kerel genaamd Meneer Musk in Shanghai in 2023 :P

OT:
Kenteken ook binnen! Het gaat toch echt gebeuren volgende week _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Zeemon123 op 07-12-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:37:
De LR komt niet uit Berlijn, dus.....
Volgens mij is het al vaker gezegd, maar wat je zegt klopt niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr-fernando
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-01 12:24
Hier 2 december een M3 RDW Stealth Grey besteld en na initiele indicatie van 2-6 weken, vandaag versprongen naar 2 jan-27 feb :-( nogal een verschilletje.

Iemand recent nog een Stealth Grey besteld? benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeemon123
mr-fernando schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:09:
Hier 2 december een M3 RDW Stealth Grey besteld en na initiele indicatie van 2-6 weken, vandaag versprongen naar 2 jan-27 feb :-( nogal een verschilletje.

Ik!

17 november besteld, 14 december ophalen. Klein beetje hoop voor je: Die van mij heeft ook een tijdje op 1 jan - 25 februari gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:13:
[...]

Dat zijn nogal gedurfde uitspraken dat alleen een RWD uit Berlijn komt en dat deze modellen beter in elkaar zouden zitten.

Even inlezen?
Misschien beter lezen voor jou? Ik schrijf niet dat de RWD alleen uit Berlijn komt, en ook niet dat alleen RWD's uit Berlijn komen. Wat ik wel schrijf is dat de RWD's uit Berlijn volgens Tesla medewerkers het beste in elkaar zitten (met als achtergrond, wat ik niet schreef dat dat de nieuwste fabriek is).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zeemon123 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:31:
[...]

"The cars we produce here are not just the most efficient in production but the highest quality."

Quote van een kerel genaamd Meneer Musk in Shanghai in 2023 :P

OT:
Kenteken ook binnen! Het gaat toch echt gebeuren volgende week _/-\o_
Grapjas. Berlijn was toen nog niet open. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
InZane schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:47:
[...]

Volgens mij is het al vaker gezegd, maar wat je zegt klopt niet..
Daar heb je wel een punt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024

21 November besteld, versprongen van 14-31 december naar 9 januari-4 maart..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024

hier besteld via LM op 10/10/2023 ... eerst was gecommuniceerd 24/10.... op 26/10 was gecommuniceerd dan "25-31/12" ... Dan verschoof het naar 25/12... Dan weer naar 14-31 december en nu naar 8 januari 2024... Ik hoop dat het terug naar voor geschoven wordt maar ik vrees ervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
daemonix schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:24:
[...]

Grapjas. Berlijn was toen nog niet open. :P
Zeker? Volgens mij zei hij dat Juni dit jaar. Tenminste alle video's en artikelen er van zijn begin juni dit jaar gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 12:42
13-10 Stealth grey besteld via LM
Als er een beschikbaar was voor 30-11 zou ik hem nog krijgen ivm leverstop december.
LM heeft nu 15 januari genoemd, maar volgens mij wordt hij pas 31 december besteld, dus vanaf dan ongeveer 2 - 6 weken tellen.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pattex
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-04-2024
Jonazzty schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:43:
[...]

hier besteld via LM op 10/10/2023 ... eerst was gecommuniceerd 24/10.... op 26/10 was gecommuniceerd dan "25-31/12" ... Dan verschoof het naar 25/12... Dan weer naar 14-31 december en nu naar 8 januari 2024... Ik hoop dat het terug naar voor geschoven wordt maar ik vrees ervoor..
Zelfde hier…. Van 14-31 dec naar 2 feb - 17 april. LM heeft bevestigd dat het nog even gaat duren. Oorzaak trekhaak en conflict in het Suez Kanaal. Alle boten moeten via Afrika varen + 10 dagen vaartijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWink
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:47
Nijntje12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:01:
[...]

Dankjewel voor je snelle en duidelijke reactie! Een week speling is prima. Dan valt er wel wat te regelen.
Ben benieuwd of de afhaaldatum aan het einde van het jaar nog speling heeft: Ik wil privé een SEPP subsidie witte Model Y RWD bestellen, prijs wordt eindelijk interessant. Maar zo standaard uitvoering dat het wel zeer snel leverbaar zal zijn en dat wil ik niet, ik heb wel paar weekjes geduld:

Ik wil eigenlijk net voor de kerst bestellen, meer zekerheid dat ik hem nog voor onder de 45000 kan bestellen en op tijd subsidie kan aanvragen, maar wel op kenteken 2024 kan krijgen (gunstig voor restwaarde).
Als ik uitstel aanvraag voor de levering, ze gaan hem dan toch niet al op kenteken zetten en pas later uitleveren? Dan loop ik de subsidie mis.

Twijfel:
Of is het slim om te wachten met bestellen na 1 januari, meer kans op een hardware upgrade (of is de voorraad witte standaard Model Y RWD heel groot?), maar ook meer kans op hogere prijs, en geen gedoe met uitstellen levering?

Denken jullie dat ze die voorraad standaard Model Y RWD misschien nog in de eindejaarsaanbieding doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-04 23:04
MWink schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:00:
[...]

Ik wil eigenlijk net voor de kerst bestellen, meer zekerheid dat ik hem nog voor onder de 45000 kan bestellen en op tijd subsidie kan aanvragen, maar wel op kenteken 2024 kan krijgen (gunstig voor restwaarde).
Als ik uitstel aanvraag voor de levering, ze gaan hem dan toch niet al op kenteken zetten en pas later uitleveren? Dan loop ik de subsidie mis.
Hoezo loop je dan subsidie mis? Die is in 2023 2950 euro (met nog genoeg in de pot) en in 2024 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MWink schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:00:
[...]

Ben benieuwd of de afhaaldatum aan het einde van het jaar nog speling heeft: Ik wil privé een SEPP subsidie witte Model Y RWD bestellen, prijs wordt eindelijk interessant. Maar zo standaard uitvoering dat het wel zeer snel leverbaar zal zijn en dat wil ik niet, ik heb wel paar weekjes geduld:

Twijfel:
Of is het slim om te wachten met bestellen na 1 januari, meer kans op een hardware upgrade (of is de voorraad witte standaard Model Y RWD heel groot?), maar ook meer kans op hogere prijs, en geen gedoe met uitstellen levering?

Denken jullie dat ze die voorraad standaard Model Y RWD misschien nog in de eindejaarsaanbieding doen?
Grote kans dat er eind van het jaar op voorraad auto's wel een korting zal zitten, maar daar zit meestal de voorwaarde bij levering voor xx/xx (waar bij xx dan 31/12 is, dus nog levering in Q3) Dan tellen ze voor tesla ook mee in leveringen 2023 Q4, want ze willen zo graag hun target van 1,8 miljoen halen (verwacht ik).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWink
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:47
bonjour schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:19:
[...]

Hoezo loop je dan subsidie mis? Die is in 2023 2950 euro (met nog genoeg in de pot) en in 2024 ook.
Dat weet ik, maar ik bedoel als ze hem al op kenteken zetten (1e inschrijving nog in 2023) omdat ik het ophalen uitstel dan komen de 3 data op kenteken niet overeen en dan loop ik de subsidie mis. Of worden alle 3 data pas bij afhalen ingevoerd in RDW register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Tijd voor deel #2 -> Het grote Tesla Levering topic #2

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 458 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.