Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Jackberry schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:24:
[...]

Edit: levertijd net bijgewerkt in de app van 15-31 dec naar 9 januari - 4 maart :|
Oei, terwijl wij in zelfde schuitje zaten met onze Stealth Grey. Ik mag hem 14 december ophalen in Groningen! Ook nadat hij bij mij een tijdje op volgend jaar stond, dus wie weet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pattex
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-04-2024
Jackberry schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:24:
[...]

Dit ging over M3 niet MY, MY heeft kortere levertijd. 2-3 weken volgens Tesla website en zo hier te lezen klopt dat aardig

Edit: levertijd net bijgewerkt in de app van 15-31 dec naar 9 januari - 4 maart :|
Same Here… van 14-31 dec naar 2 feb - 17 april. Betreft een M3 RWD Stealth Grey 19 inch met Trekhaak… 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brthfs
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
brthfs schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:51:
Vandaag heeft Athlon (België) mijn bestelling naar Tesla (Hasselt) doorgezet. Weet iemand of Athlon deftig mijn gegevens doorgeeft en of ik de bestelling ga kunnen volgen in de app? En wanneer?

M3 LR Deep Blue Metallic + zwart interieur

Moet wel huidige lease uitrijden tot 27/3… Zien hoe lang Tesla wilt wachten met uitleveren.
Na 2 dagen al zichtbaar in de app. Geen sms gekregen vandaag, maar had zelf account gemaakt met e-mail adres van werk. 16-19 weken is exact einde lease van de huidige.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fztO9gTv-z2I9Goei3QFtvLChSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dM13A4wusNOaHfKfaTYEv4XY.jpg?f=fotoalbum_large :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
Pattex schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:20:
[...]

Same Here… van 14-31 dec naar 2 feb - 17 april. Betreft een M3 RWD Stealth Grey 19 inch met Trekhaak… 🥲
Precies hetzelfde hier. Rwd Stealth gray met trekhaak. Hopelijk wordt het niet echt zo laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Zeemon123 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:58:
[...]

Oei, terwijl wij in zelfde schuitje zaten met onze Stealth Grey. Ik mag hem 14 december ophalen in Groningen! Ook nadat hij bij mij een tijdje op volgend jaar stond, dus wie weet…
Heel nice! Jij hebt dus al een VIN?

Fingers crossed, dit jaar nog zou leuk zijn maar anders begin volgend is ook geen ramp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Jackberry schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:45:
[...]

Heel nice! Jij hebt dus al een VIN?

Fingers crossed, dit jaar nog zou leuk zijn maar anders begin volgend is ook geen ramp
Yep, besteld op 17 november, VIN sinds 27 november. Leverdatum op 14 december.

Gezien de Stealth Grey verhalen hier lijk ik enorm veel geluk te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:46
The_Haunted schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:06:

Bij het ophalen van je tesla moet je je rijbewijs, betalingsbewijs en eventueel een verzekeringsbewijs meenemen.
En natuurliijk je order (RN) nummer
Voor zover als ik weet ( en dat is niet ver) dient een verzekeringsbewijs alleen overlegd te worden als de verzekering bij Tesla afgesloten werd.
Aan ons werd er bij de aflevering in september niet gevraagd naar de verzekering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VeltunNL
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik mag me ook eindelijk aansluiten bij de rij met wachtenden.
Nog even wachten maar dan wel een leuk kerstcadeau
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrzlzyK3YJaZG1PvB2LZBRLUDk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agrgVXBzqsSvtbiGAHQEoPnX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-02-2024
Leverdatum is bij mij geüpdated van 14-31 december naar 29-31 december. Ik zit bij ALD, dus hopelijk komt het net goed uit dat ik mijn auto in eerste week januari kan ophalen ivm de leveringstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Aphrodite schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:36:
Leverdatum is bij mij geüpdated van 14-31 december naar 29-31 december. Ik zit bij ALD, dus hopelijk komt het net goed uit dat ik mijn auto in eerste week januari kan ophalen ivm de leveringstop.
Hier ook ALD... Hier hadden ze mij ook gezegd 14-31 maar wel direct ook "vanaf 22 doen we geen inschrijvingen meer." ... Ik hoop dus dat hij nog voor 31/12 geleverd wordt.. Maar als ik jou comment lees wordt dat dus sowieso niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
Jonazzty schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:55:
[...]

Hier ook ALD... Hier hadden ze mij ook gezegd 14-31 maar wel direct ook "vanaf 22 doen we geen inschrijvingen meer." ... Ik hoop dus dat hij nog voor 31/12 geleverd wordt.. Maar als ik jou comment lees wordt dat dus sowieso niet het geval?
Ik heb nog een vraag uitstaan bij ALD of ze die leverstop bij mij kunnen bevestigen. Mochten ze wel een leverstop hebben dan had je volgens mij, na levering bij Tesla, nog 7 dagen om de auto op te halen (als ik de berichten goed heb gelezen in dit forum tenminste). Ik hoop dat als de auto er dan zou zijn en ALD is standvastig op die leveringstop, dat ik hem dan op zijn laatst op kan halen tussen 5 en 7 januari. Dat zou voor ALD dan geen probleem moeten zijn hoop ik, omdat het dan in het nieuwe jaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 10:38
Megat schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:52:
[...]
Voor zover als ik weet ( en dat is niet ver) dient een verzekeringsbewijs alleen overlegd te worden als de verzekering bij Tesla afgesloten werd.
Aan ons werd er bij de aflevering in september niet gevraagd naar de verzekering
Bij mij werd er achteraf ook niet naar gevraagd, ik zag hem alleen in een lijstje van mee te nemen dingen staan dus als een echte dwangneuroot had ik hem wel meegenomen. :P

Achteraf dus inderdaad niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-03-2024
Aphrodite schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:36:
Wat is jouw configuratie en heb je al een VIN in de app? Hier dezelfde levertermijn, maar dit is ondertussen ook al 5 keer gewijzigd sinds juni dit jaar, dus heb er geen vertrouwen in dat er nu wel de waarheid zou staan ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

Fjeze

AllesPerfect!

Hier toevallig meer die hem via Arval leasen?
Wanneer zagen jullie de auto in de tesla app?

Konden jullie de levering beetje volgen via de app?

Mijne is 1,5 week geleden besteld maar zie nog niks in mij Tesla app.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
Snoeptrommel schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:29:
[...]

Wat is jouw configuratie en heb je al een VIN in de app? Hier dezelfde levertermijn, maar dit is ondertussen ook al 5 keer gewijzigd sinds juni dit jaar, dus heb er geen vertrouwen in dat er nu wel de waarheid zou staan ;-).
Vin heb ik nog niet. Ik heb een RWD 18 inch zwart/zwart met trekhaak besteld in augustus. Ik heb inmiddels meerdere afleverdata voorbij zien komen, maar deze is toch nog het meest specifiek tot nu toe. Je hebt gelijk, ik zal er niet raar van op kijken als het alsnog aangepast wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
Ik krijg zojuist de schriftelijke bevestiging vanuit ALD dat er geen leverstop is en ik wel mijn auto gewoon zou kunnen ophalen.. Zou dit per werkgever misschien anders geregeld kunnen zijn?

[ Voor 52% gewijzigd door Aphrodite op 04-12-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
Aphrodite schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:10:
[...]

Vin heb ik nog niet. Ik heb een RWD 18 inch zwart/zwart met trekhaak besteld in augustus. Ik heb inmiddels meerdere afleverdata voorbij zien komen, maar deze is toch nog het meest specifiek tot nu toe.
We houden het in de gaten. Hier in bestelling een blauwe rwd met zwarte bekleding en trekhaak. Geen leverdstop vanuit LM. Mogelijk komen ze op dezelfde boot, maar wij zitten kennelijk al in hetzelfde schuitje ;-). We gaan meemaken of die net als de rest weer verspringt naar februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
Snoeptrommel schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:49:
[...]

We houden het in de gaten. Hier in bestelling een blauwe rwd met zwarte bekleding en trekhaak. Geen leverdstop vanuit LM. Mogelijk komen ze op dezelfde boot, maar wij zitten kennelijk al in hetzelfde schuitje ;-). We gaan meemaken of die net als de rest weer verspringt naar februari...
Haha, I see what you did there.
Fingers crossed! Waar haal jij de auto op trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bee-Marcel
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-01 19:30
Besteld: 25-11

Model 3: RWD, Stealth Grey, 19", zwart interieur

Status updates:
  • 27/11: RN en VIN in de app, leverdatum: 4-13 dec.
  • 04/12: Leverdatum: 5-19 dec.
Zou mooi zijn als het hier bij blijft, want de vorige auto is al verkocht. Anders is het even een tijdje back-to-basic ;).

Twee vraagjes voor jullie:
  1. Wij hebben een deel 'financial lease', dit is allemaal al akkoord bevonden en getekend, maar in de app zien we nog geen vinkje staan bij de betaalmethode. Alleen dat de betaling dmv. financial lease wordt gedaan. Klopt dit, of zouden we in de app ook een vinkje moeten zien bij de betalingsmethode?
  2. Hoe weet ik op welke boot de auto staat? Telefonisch werd aangegeven dat hij onderweg is naar Barcelona, maar ik kan dit niet echt koppelen aan een logische boot die aansluit bij de levertijd in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yutVUiCO2Vtn3gN3JamGSpJHi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a65F1BULwW9N2LZ3cjs67QX7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Bee-Marcel op 04-12-2023 15:29 . Reden: Adjusted date ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
Aphrodite schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:05:
[...]

Haha, I see what you did there.
Fingers crossed! Waar haal jij de auto op trouwens?
Geen idee. Kon je een voorkeur opgeven? Vermoed dat het Tilburg zal worden en als dat zo is, helemaal prima. Laat eerst die leverdatum maar eens waarheid worden ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangoTangoNL
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
Snoeptrommel schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:29:
[...]

Hier hetzelfde geval, we blijven hopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• den11
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-10-2024
Bee-Marcel schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:13:

Twee vraagjes voor jullie:
  1. Wij hebben een deel 'financial lease', dit is allemaal al akkoord bevonden en getekend, maar in de app zien we nog geen vinkje staan bij de betaalmethode. Alleen dat de betaling dmv. financial lease wordt gedaan. Klopt dit, of zouden we in de app ook een vinkje moeten zien bij de betalingsmethode?
  2. Hoe weet ik op welke boot de auto staat? Telefonisch werd aangegeven dat hij onderweg is naar Barcelona, maar ik kan dit niet echt koppelen aan een logische boot die aansluit bij de levertijd in de app
1. Ik kan me geen betaalmethode herinneren, maar op een gegeven moment zie je bij 'Volgende stappen', 'betalingen' dit staan;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSx6NYuoXflfiZlMKWGLNAcrNMo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uJPECT2zDBMJXYFCrUEPPiH2.png?f=user_large
Met daarachter de bedragen.
Gefinancierd zal het bedrag van financial lease moeten zijn.
En dan maar wachten op de eindfactuur om het verschuldigde bedrag te betalen.

Dat duurde bij mij best lang. Woensdag ophalen, vorige vrijdag pas eindfactuur gehad en net bevestiging dat betaling helemaal in orde is.

2. Ik heb gebeld en gevraagd of ze weten waar de auto is en/of op welke boot hij staat.

Mooie kleur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bee-Marcel
  • Laatst online: 15-01 19:30
den11 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:49:
[...]

1. Ik kan me geen betaalmethode herinneren, maar op een gegeven moment zie je bij 'Volgende stappen', 'betalingen' dit staan;
[Afbeelding]

2. Ik heb gebeld en gevraagd of ze weten waar de auto is en/of op welke boot hij staat.

Mooie kleur :)
Thanks voor de info. Dan wachten we nog even op dat financieringsoverzicht in de app :).

Ik zal ze eens bellen voor meer info.

Veel plezier woensdag!!! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-02 16:56
Bee-Marcel schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:13:
Besteld: 25-11

Model 3: RWD, Stealth Grey, 19", zwart interieur
Kijk nog iemand met de 19" optie. Staat die auto zoveel beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Skupjo schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:38:
[...]

Kijk nog iemand met de 19" optie. Staat die auto zoveel beter 8)
Ja, maar helaas weinig keuze met Stealth grey als je prive nog subsidie wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:36

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jackberry schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:52:
[...]

Ja, maar helaas weinig keuze met Stealth grey als je prive nog subsidie wil
De subsidie gebruiken om de 19 inch later los te kopen in winterbanden pakket. Hou je nog geld over ook van de 2950 euro subsidie. Kan je of de winterbanden gaan gebruiken of verpatsen op marktplaats.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Yes! Vandaag mail van de leasemaatschappij.

Model Y performance met witte bekleding is besteld. LM zegt het kan 2-6 duren. Iemand ervaring met deze combinatie?

Heel benieuwd 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRunner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Hij komt, hij komt, die mooie zwarte Tesla.

Ik mag vandaag m’n Tesla Model Y ophalen in Tilburg en ik kan eigenlijk niet wachten, ook al moet ik nog een paar uur werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
Wackmack schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:16:
Yes! Vandaag mail van de leasemaatschappij.

Model Y performance met witte bekleding is besteld. LM zegt het kan 2-6 duren. Iemand ervaring met deze combinatie?

Heel benieuwd 😋
Komt uit Berlijn, dus die termijn kan prima.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
zoarakrzs schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:11:
[...]

Zojuist bericht gehad van Tesla dat de auto is vertraagd vanuit Zeebrugge en de leverdatum is verplaatst naar 5 december. Nog iets langer wachten helaas 8)7
Update: Weer vertraagd en een nieuwe datum gepland voor zaterdag 9 december. Auto staat nog steeds in Zeebrugge! Ik hoop dat ik de auto voor het nieuwe jaar wel krijg. Blijven toch wel bezig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRunner
zoarakrzs schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:22:
[...]

Update: Weer vertraagd en een nieuwe datum gepland voor zaterdag 9 december. Auto staat nog steeds in Zeebrugge! Ik hoop dat ik de auto voor het nieuwe jaar wel krijg. Blijven toch wel bezig zo.
Dat is klote. Geven ze ook aan waarom hij steeds maar niet naar NL komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovanmanen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-01-2024
zoarakrzs schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:22:
[...]

Klote! Ik zou de mijne ook vrijdag 1 december ophalen, maar kreeg 30 november te horen dat hij vertraagd was. Nieuwe afspraak gemaakt voor 6 december (morgen). Hopen maar dat er in de loop van vandaag niets veranderd. Toen ik gisteren belden werd ik verteld dat de auto in België was en vandaag in Tilburg verwacht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
RRunner schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:32:
[...]

Dat is klote. Geven ze ook aan waarom hij steeds maar niet naar NL komt?
Helaas niet. De medewerkers aan de lijn geven aan dat zij daar niets over horen en alleen weten of de auto er is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 12:44
Ik ga donderdag mijn M3 ophalen in Utrecht. is er nog iets waar ik goed op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
hugovanmanen schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:47:
[...]

Klote! Ik zou de mijne ook vrijdag 1 december ophalen, maar kreeg 30 november te horen dat hij vertraagd was. Nieuwe afspraak gemaakt voor 6 december (morgen). Hopen maar dat er in de loop van vandaag niets veranderd. Toen ik gisteren belden werd ik verteld dat de auto in België was en vandaag in Tilburg verwacht werd.
Tesla delivery geeft aan 24 uur vantevoren aan te geven als de levering is vertraagd, maar ze kunnen daarna ook nog weleens mailen met een teleurstellend bericht. Houd je mail in de gaten zou ik zeggen en als je niks hoort heb je geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolleberta
  • Laatst online: 31-07-2024
op 22-11 akkoord gegeven richting de LM voor een zwarte model Y RWD zonder verdere opties. 4-12 einde van de middag kreeg ik een mail van Tesla dat mijn auto daadwerkelijk besteld is, nog geen half uur later zag ik in de app van Tesla dat er al een VIN gekoppeld is en de verwachte levering 4-12 tot 11-12 is. Aardig vlot als je het mij vraagt. Zal wel door de standaard keuze zijn dat er veel op voorraad in Tilburg staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22
Yokidrink schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:50:
Ik ga donderdag mijn M3 ophalen in Utrecht. is er nog iets waar ik goed op moet letten?
Er is een hele checklist van een paar A4'tjes beschikbaar (even googlen op Tesla Model 3 delivery checklist). Heeft mij wel geholpen. De meeste auto's hebben nog wat lijm resten, van folie wat er tijdens transport op zit, laat dat er daar afhalen, want het is best hardnekkig spul.

Loop die lijst goed na, want dan heb je mensen in de buurt die je kunnen helpen. Als het later via een service verzoek moet kan je discussies krijgen of het bij aflevering al was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
SiErRa schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:19:
[...]

Er is een hele checklist van een paar A4'tjes beschikbaar (even googlen op Tesla Model 3 delivery checklist). Heeft mij wel geholpen. De meeste auto's hebben nog wat lijm resten, van folie wat er tijdens transport op zit, laat dat er daar afhalen, want het is best hardnekkig spul.

Loop die lijst goed na, want dan heb je mensen in de buurt die je kunnen helpen. Als het later via een service verzoek moet kan je discussies krijgen of het bij aflevering al was of niet.
Je hebt gelijk inderdaad: https://www.teslamagazine..._3_delivery_checklist.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
En dat allemaal in een half uurtje :D denk dat ik mijn vader maar de helft van de lijst ga geven. Heeft hij ook wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22
Yokidrink schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:36:
[...]

En dat allemaal in een half uurtje..
Dat is krap, vooral als je wat gaat vinden. Ik heb er uren gezeten.
Je koopt een nieuwe auto, die moet gewoon perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Yokidrink schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:36:
[...]
En dat allemaal in een half uurtje :D denk dat ik mijn vader maar de helft van de lijst ga geven. Heeft hij ook wat te doen.
Dat half uurtje zijn ze totaal niet streng op :)

Ik ben ongeveer zo'n 40 min bezig geweest bij ophalen en het doornemen van de ''tesla prep'' lijst.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mauricefoldes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:07
Ik heb gisteren na lang wachten bij Tesla Utrecht m’n M3 AWD, Deep blue in ontvangst mogen nemen. Heel blij mee en rijd erg comfortabel! Auto was in perfecte staat zonder schade of lijmresten, maar ik adviseer anderen er toch op te letten om goed je auto te controleren bij ontvangst. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or8TdAf6XXxd6VZk2bwQsc5Rw9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYcSp3iEFwIt6f5XXCtFxOu7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Daarnet nog eens rechtstreeks naar Tesla gebeld ipv naar ALD.
Uiteraard is mn voorziene levering weer achteruit geschoven. Zou nu geschat staan op 8/1/2024.
Alhoewel de Tesla Advisor ook instant zei "wel vreemd want hij is al besteld van 10/10/2023... Ik bel zodadelijk even naar ons Delivery Center om te informeren voor je, en bel je terug" .... Ik hoop dus dat die nog een recentere levering uit de brand kan slepen. Maar hij wist wel te zeggen dat er nog steeds geen VIN aan mijn RN gelinkt was :( .... Ondertussen een dik uur verder, ben benieuwd wanneer ze mij terug zullen bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-05 15:54
Het is vandaag vier weken geleden dat ik mijn Ultra Red Model 3 RWD ging ophalen in Tilburg en hem na uren wachten niet mee naar huis kon nemen omdat de auto dacht dat hij nog in Shanghai was. Sindsdien rijd ik een leenauto van Tesla en nu vier weken later ben ik nog niet veel wijzer. De laatste update die ik van Tesla gehad heb, was twee weken geleden na lang aandringen via verschillende kanalen. Toen zeiden ze dat ze nog aan het wachten waren op onderdelen (gps module?) en er bovenop zatten. Sindsdien niets meer gehoord en heb de afgelopen twee weken rustig afgewacht want had geen zin meer om er nog veel energie in te steken. Ik heb gisteren weer terug gemaild omdat ik er nu wel een beetje klaar mee ben en weer niks hoor, maar nog geen reactie.
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
mauricefoldes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:03:
Ik heb gisteren na lang wachten bij Tesla Utrecht m’n M3 AWD, Deep blue in ontvangst mogen nemen. Heel blij mee en rijd erg comfortabel! Auto was in perfecte staat zonder schade of lijmresten, maar ik adviseer anderen er toch op te letten om goed je auto te controleren bij ontvangst. ;)

[Afbeelding]
mooi :) ik heb dezelfde kleur gekozen dus dank voor de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
Simone96 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:35:
Het is vandaag vier weken geleden dat ik mijn Ultra Red Model 3 RWD ging ophalen in Tilburg en hem na uren wachten niet mee naar huis kon nemen omdat de auto dacht dat hij nog in Shanghai was. Sindsdien rijd ik een leenauto van Tesla en nu vier weken later ben ik nog niet veel wijzer. De laatste update die ik van Tesla gehad heb, was twee weken geleden na lang aandringen via verschillende kanalen. Toen zeiden ze dat ze nog aan het wachten waren op onderdelen (gps module?) en er bovenop zatten. Sindsdien niets meer gehoord en heb de afgelopen twee weken rustig afgewacht want had geen zin meer om er nog veel energie in te steken. Ik heb gisteren weer terug gemaild omdat ik er nu wel een beetje klaar mee ben en weer niks hoor, maar nog geen reactie.
Wat een drama zeg! Is dat wel een beetje netjes geregeld bij Tesla?? M.a.w. je hebt toch geen extra kosten aan die leenauto ??

Hopelijk wordt het snel opgelost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• den11
mauricefoldes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:03:

[Afbeelding]
Erg mooi in het blauw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
den11 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:30:
[...]

Wat een drama zeg! Is dat wel een beetje netjes geregeld bij Tesla?? M.a.w. je hebt toch geen extra kosten aan die leenauto ??

Hopelijk wordt het snel opgelost...
Voor zover ik weet niet nee, en ik kan ook gratis superchargen met deze leenauto. Maar ik wil gewoon mijn eigen auto en op de hoogte worden gehouden van de status van mijn auto, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Simone96 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:35:
Ja, ook dit is Tesla. Om echt moedeloos van te worden. Ik begrijp de mensen die vinden dat dit een reden kan zijn om niet voor Tesla te kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Yes, ik kan zaterdag (9 december) mijn Model Y ophalen. Door de leasemaatschappij op 27 november besteld. Geen trekhaak, geen fratsen, zwart, ik wil tenslotte de subsidie. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidduzy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 13:29
Ik kan eindelijk ook beginnen aftellen.
Tesla MY RWD deep blue besteld via fleet op 09/11, goedgekeurd door werkgever en Tesla 16/11, besteld bij LM (ALD) 16/11, bestelling bij Tesla doorgekomen op 19/11.

Leveringsdatum in app verschoof tot vorige week, toen VIN gekoppeld en aflevering 07-13/12.

Vandaag mail gekregen van Fleet dat de wagen er bijna zou zijn en de documenten en nummerplaten naar Tesla worden gestuurd vandaag.

Tesla aan de lijn gehad, momenteel kunnen er geen Teslas bij in Drogenbos vanwege vele uitleveringen en wagens die niet worden opgehaald…

Hopelijk alsnog voor 22/12 afhaling, gezien inschrijvingsstop ALD (en in het buitenland 20/12-04/01).

Nu nog een manier vinden om van Vilvoorde (DriveX) waar ik de wagen moet inleveren naar Drogenbos te geraken en uiteraard deze afspraken te laten aansluiten …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
De Taptes vloermatten (alle 6) voor de Highland zijn nu verkrijgbaar. Andere maat als de vorige versie van de model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRunner
kabski schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:55:
[...]

EAS Insurance kwam vandaag alsnog met een offerte. Ik heb er ook geen goed gevoel bij. De informatie rammelt of is verouderd en de prijs is te hoog.

Morgen even kijken of mijn ABN Amro bankpas al bij de post zit om de autoverzekering online te kunnen afsluiten, anders ga ik ze bellen. Moet wel klaar zijn voor woensdag natuurlijk! :P
Je hebt hem nu denk ik al afgesloten, maar voor mensen die nog aan het kijken zijn. Via Pricewise en Independer kan je de ABN AMRO verzekering afsluiten zonder ABN bankrekening. Dat heb ik ook gedaan. Ik moet de definitieve papieren nog binnen hebben, maar ik heb via de mail al de acceptatiebevestiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
davidduzy schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:16:

Nu nog een manier vinden om van Vilvoorde (DriveX) waar ik de wagen moet inleveren naar Drogenbos te geraken en uiteraard deze afspraken te laten aansluiten …
Mijn zoon kreeg daarvoor een taxicheque bij Belfius.
In elk geval, van Vilvoorde naar Drogenbos met openbaar vervoer duurt wel even.
Ik zou een Uber nemen als er verder niks aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe is jullie ervaring met de witte leren bekleding en kinderen? Kan het wel iets hebben? Makkelijk schoon te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Wackmack schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:40:
Hoe is jullie ervaring met de witte leren bekleding en kinderen? Kan het wel iets hebben? Makkelijk schoon te krijgen?
Het is heel makkelijk schoon te krijgen.
En ik vind zwart ook niet zo makkelijk omdat je alle kruimels ziet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tommie12 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:43:
[...]

Het is heel makkelijk schoon te krijgen.
En ik vind zwart ook niet zo makkelijk omdat je alle kruimels ziet liggen.
Dank! Per ongeluk verkeerde topic geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:03
Ik heb vorige maandag (27/11) een voorraadmodel Model Y LR besteld icm financial lease via tesla.com. Afgelopen maandag pas bericht gekregen dat de financiering rond was en wacht nu op de contracten, leverdatum en de factuur voor de eindbetaling. Je zou toch verwachten dat bij een voorraadmodel alles sneller geregeld gaat.

Anyways, ik lees hele checklists hierboven bij het ophalen. Is dat ook echt nodig voor de Model Y ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Silversin schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:08:
Ik heb vorige maandag (27/11) een voorraadmodel Model Y LR besteld icm financial lease via tesla.com. Afgelopen maandag pas bericht gekregen dat de financiering rond was en wacht nu op de contracten, leverdatum en de factuur voor de eindbetaling. Je zou toch verwachten dat bij een voorraadmodel alles sneller geregeld gaat.

Anyways, ik lees hele checklists hierboven bij het ophalen. Is dat ook echt nodig voor de Model Y ? :D
Zeker bij de Models Y die niet uit Berlijn komen ja, dus alleen de RWD die uit Berlijn komt is meestal wel goed. De LR komt niet uit Berlijn, dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 04:43
RRunner schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:07:
[...]

Je hebt hem nu denk ik al afgesloten, maar voor mensen die nog aan het kijken zijn. Via Pricewise en Independer kan je de ABN AMRO verzekering afsluiten zonder ABN bankrekening. Dat heb ik ook gedaan. Ik moet de definitieve papieren nog binnen hebben, maar ik heb via de mail al de acceptatiebevestiging gehad.
RRunner schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:07:
[...]

Ik rij alweer een week rond als een blij ei in mijn Model 3 LR! :)

Inderdaad een goede tip dat deze autoverzekering ook zonder ABN Amro bankrekening kan.

Extra tip voor de aanstaande Long Range bezitters:
Ontbreekt ABN Amro in de lijst of wordt aangegeven dat deze verzekeraar geen aanbod voor je heeft, vul dan in dat je auto SCM alarmklasse 3 heeft. Dat heeft een Tesla niet in die vorm, het enige gevolg is 2,5% eigen risico bij diefstal. Voor zover ik weet worden Tesla's niet massaal gestolen dus voor mij was dat acceptabel. Nogmaals, dit extra eigen risico bij diefstal geldt alleen voor de LR / AWD variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 22:35
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:37:
[...]

Zeker bij de Models Y die niet uit Berlijn komen ja, dus alleen de RWD die uit Berlijn komt is meestal wel goed. De LR komt niet uit Berlijn, dus.....
Weet je dat zeker? Volgens mij zijn waren juist de China modellen het beste afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
maharens schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:40:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij zijn waren juist de China modellen het beste afgewerkt.
Volgens iemand bij Tesla de Berlijn modellen. Ik heb wel vertrouwen in zijn opmerkingen. ;) Die geven ook de minste problemen volgens hem, hooggeplaatste medewerker met inzicht in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Er zijn ook LR modellen die uit Berlijn komen...
En je kan 100% zeker zijn als je een Quicksilver of MCR LR bestelt dat die uit Berlijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:42:Volgens iemand bij Tesla de Berlijn modellen. Ik heb wel vertrouwen in zijn opmerkingen. ;) Die geven ook de minste problemen volgens hem, hooggeplaatste medewerker met inzicht in dit soort zaken.
Uit eigen ervaring meen ik te weten dat dat niet per definitie zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:42:
[...]

Volgens iemand bij Tesla de Berlijn modellen. Ik heb wel vertrouwen in zijn opmerkingen. ;) Die geven ook de minste problemen volgens hem, hooggeplaatste medewerker met inzicht in dit soort zaken.
Ik vraag me af of er een groot verschil is. Ook komt de MiC vaak beter uit de reviews dan de MiG op YT. Ik heb een MiG en daar zat een achterportier scheef in, de spoiler hing na 2 maand los en mijn remmen maken een enorm kabaal. Alles is nu netjes opgelost maar ik denk dat bij Tesla sowieso de kans groter is op "issues". Verder komen de meeste LRs nu ook uit Berlijn zo te zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:42:
[...]

Zonder inzicht in goede statistieken blijft dit gespeculeer en zijn die uitspraken voor mij even veel waard als die van de zus van de bakker die een relatie had met een 'medewerker' van Tesla.

Objectief kan je enkel vast stellen dat de kwaliteit een pak beter geworden is sinds de auto's minder uit de VS komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:59:
[...]

Zonder inzicht in goede statistieken blijft dit gespeculeer en zijn die uitspraken voor mij even veel waard als die van de zus van de bakker die een relatie had met een 'medewerker' van Tesla.

Objectief kan je enkel vast stellen dat de kwaliteit een pak beter geworden is sinds de auto's minder uit de VS komen.
Gelukkig voor mij is het geen gespeculeer. De statistieken zijn niet openbaar (en terecht) maar het verhaal is 100% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:21:
[...]

Gelukkig voor mij is het geen gespeculeer. De statistieken zijn niet openbaar (en terecht) maar het verhaal is 100% betrouwbaar.
"Trust me"....

Ofwel leg je bewijzen voor, ofwel zwijg je.
Het valt niet te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:24:
[...]

"Trust me"....

Kom hier langs, dan zal ik introduceren bij de persoon. Zwijgen doe ik geen geval, en al helemaal niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:25:
[...]

Kom hier langs, dan zal ik introduceren bij de persoon. Zwijgen doe ik geen geval, en al helemaal niet voor jou.
Dan is het blijkbaar toch niet zo'n geheim, als je een wildvreemde (ik dus) inzicht kan laten geven...

Je weet goed genoeg dat het zo niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:31:
[...]

Dan is het blijkbaar toch niet zo'n geheim, als je een wildvreemde (ik dus) inzicht kan laten geven...

Je weet goed genoeg dat het zo niet werkt.
Met mijn introductie ben je geen wildvreemde meer. Je krijgt echt geen inzicht in de statistieken zelf, maar er word je wel uitgelegd waarom de informatie betrouwbaar is. Dat ga ik hier zeker niet publiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:21
Tommie12 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:24:
[...]

"Trust me"....

Precies dit. De discussie zal hier wel stoppen. Hij vindt dat hij een punt geeft maar toont niets om het te onderbouwen. Dan is 't inderdaad zus-van-de-bakker-met-een-vriend-bij-Tesla. Dat soort uitspraken zonder bron staat het internet vol mee, allemaal even onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:51:
[...]

Met mijn introductie ben je geen wildvreemde meer. Je krijgt echt geen inzicht in de statistieken zelf, maar er word je wel uitgelegd waarom de informatie betrouwbaar is. Dat ga ik hier zeker niet publiceren.
We gaan het er bij laten, anders ben ik gewoon de man die via een ongekend profiel op Tweakers kon praten met iemand die beweerde Tesla data te hebben maar ze niet publiek te mogen maken.
En dan moet ik gaan beweren "Trust me". Gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Ik kreeg vandaag antwoord op mijn mail naar Tesla Tilburg.

Ze zeggen dat ze me ontkoppeld hebben van de auto die ik eigenlijk zou krijgen (dat was een paar weken geleden al zo).
En dat ik nu bovenaan de lijst van wachtenden sta voor een nieuwe Ultra Red RWD Model 3 en het wachten is op een boot vanuit China, heb ook nog geen VIN.

Geen verdere info. Dus blijkbaar was de auto die ik eigenlijk zou krijgen niet te repareren terwijl ze paar weken geleden nog op onderdelen aan het wachten waren en krijg ik toch een nieuwe. Volgens de app is de verwachte levering tussen 1 januari en 25 februari. Dus ik mag mooi weer achteraan sluiten en nog eens 1 a 2 maanden wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Simone96 op 06-12-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Martijntj schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:52:
[...]

Precies dit. De discussie zal hier wel stoppen. Hij vindt dat hij een punt geeft maar toont niets om het te onderbouwen. Dan is 't inderdaad zus-van-de-bakker-met-een-vriend-bij-Tesla. Dat soort uitspraken zonder bron staat het internet vol mee, allemaal even onbetrouwbaar.
Het is anders gewoon een kwestie van tellen van problemen bij de afleveringen hier he? Zo moeilijk is dat niet voor jullie. Ik weet wat de uitkomst is, jullie geloven het niet. Dan ga je toch zelf even tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 08:50
[...]

Op basis van de gekoppelde VIN lijkt mijn nieuwe YLR toch echt uit Berlijn te komen…..

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidduzy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 13:29
Tommie12 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:23:
[...]

Mijn zoon kreeg daarvoor een taxicheque bij Belfius.
In elk geval, van Vilvoorde naar Drogenbos met openbaar vervoer duurt wel even.
Ik zou een Uber nemen als er verder niks aangeboden wordt.
Helaas bij mijn werkgever geen voorziening.

Ondertussen ook de befaamde SMS ontvangen om de aflevering in te plannen (15/12 16:00)

Helaas DriveX nog niet kunnen bereiken om inlevering in te plannen.

MobilityPlus laadkaart werd ook verzonden en toegang tot de app is al in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCGZpArziN5l33YciLK_BP6jjR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CuLIeTXXRb8FHKbaeHCyOPsU.png?f=fotoalbum_large

Iemand dit wel is mee gemaakt? Huidige leasecontract loopt tot week 38. Echter ga ik dat voor een gunstig bedrag afkopen.

LM zei daarom levertijd 2-6 weken. Tesla app zegt echter week 38? Wat is de waarheid? LM net even mailtje gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Wackmack schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:45:
[Afbeelding]

Iemand dit wel is mee gemaakt? Huidige leasecontract loopt tot week 38. Echter ga ik dat voor een gunstig bedrag afkopen.

LM zei daarom levertijd 2-6 weken. Tesla app zegt echter week 38? Wat is de waarheid? LM net even mailtje gestuurd.
Glitch in the matrix.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:57:
[...]

Het is anders gewoon een kwestie van tellen van problemen bij de afleveringen hier he? Zo moeilijk is dat niet voor jullie. Ik weet wat de uitkomst is, jullie geloven het niet. Dan ga je toch zelf even tellen?
Heb je ooit meer dan 3 pagina’s statistiek gestudeerd?

Stop er nu maar mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ah, gelukkig, het is hier weer lekker gezellig :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• M3H
  • Laatst online: 30-10-2024

M3H

Gistermiddag was het dan eindelijk tijd om de auto in Utrecht op te halen! FYI, de trekhaak wordt in een stoffen hoes meegeleverd en is niet standaard gemonteerd. Kan evt ter plekke erin gezet worden, maar bij voorkeur niet gezien de drukte met afleveren.
En checken van de auto is echt wel belangrijk. Mijn 'buurman' (de witte op de foto) had bij de achterbumper -in het diffuser deel- schade van transport en iets dat er echt flink tegenaan gereden was...

Ik rijd nu flink wat kilometers, wat is dat heerlijk met de LRAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL2HtDubAJko3YKhKL-psiHZ5DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5CHR6z105qXRS7EbEYxS0PK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:10
[...]

Dat zijn nogal gedurfde uitspraken dat alleen een RWD uit Berlijn komt en dat deze modellen beter in elkaar zouden zitten.

Even inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
M3H schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:44:
Gistermiddag was het dan eindelijk tijd om de auto in Utrecht op te halen! FYI, de trekhaak wordt in een stoffen hoes meegeleverd en is niet standaard gemonteerd. Kan evt ter plekke erin gezet worden, maar bij voorkeur niet gezien de drukte met afleveren.
En checken van de auto is echt wel belangrijk. Mijn 'buurman' (de witte op de foto) had bij de achterbumper -in het diffuser deel- schade van transport en iets dat er echt flink tegenaan gereden was...

Ik rijd nu flink wat kilometers, wat is dat heerlijk met de LR[Afbeelding]
Gaat het hier om een afneembare trekhaak? Of moest de hele trekhaak nog gemonteerd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aphrodite
Ik heb vanochtend een update gehad in de app: van 29-31 december, naar 7-14 december. VIN is nu ook zichtbaar. Woop! :) Kan alleen nog geen afspraak inplannen zie ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Aphrodite schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:43:
Ik heb vanochtend een update gehad in de app: van 29-31 december, naar 7-14 december. VIN is nu ook zichtbaar. Woop! :) Kan alleen nog geen afspraak inplannen zie ik..
Als je erg ongeduldig bent kan je Tesla Delivery bellen op 013 799 9525. Kan volgens mij alleen bij een prive aankoop, maar daarvan ben ik niet 100% zeker. Zij kunnen je i.i.g. wel vertellen waar je auto zich nu bevindt, of het kenteken al besteld is etc.

Soms komt de leverafspraak SMS niet door. Bij mij ook niet, zonder te bellen naar dat nummer had ik nu nog aan het wachten zijn verwacht ik. Maar goed, bij lease werkt dat waarschijnlijk anders.

En zorg dat je al je ''taken'' online in je Tesla account gedaan hebt. Zoals NAW gegevens invullen en rijbewijs inscannen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 07-12-2023 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Aphrodite schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:43:
Toch nog naar voor geschoven?! .. Want jij was toch ook aan het wachten via ALD LM hé? ... Toen ik Tesla belde eerder deze week kreeg ik te horen "vreemd dat het voor jou zolang duurt, we gaan het checken met Delivery Team en je iets laten weten" ... en toen bleef het stil :-( .. Ik verwacht dus niet dat die van mij vervroegd zal worden.

Wanneer was jou order nu weer geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
spartacusNLD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:46:
[...]

Als je erg ongeduldig bent kan je Tesla Delivery bellen op 013 799 9525. Kan volgens mij alleen bij een prive aankoop, maar daarvan ben ik niet 100% zeker. Zij kunnen je i.i.g. wel vertellen waar je auto zich nu bevindt, of het kenteken al besteld is etc.

Soms komt de leverafspraak SMS niet door. Bij mij ook niet, zonder te bellen naar dat nummer had ik nu nog aan het wachten zijn verwacht ik. Maar goed, bij lease werkt dat waarschijnlijk anders.

En zorg dat je al je ''taken'' online in je Tesla account gedaan hebt. Zoals NAW gegevens invullen en rijbewijs inscannen. :)
Thanks voor de info, misschien dat ik ze nog even ga bellen straks, just to be sure :)

Ik heb de NAW gegevens allemaal ingevuld, de optie tot inscannen rijbewijs zie ik niet. Kan het te maken hebben dat het een leaseauto is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aphrodite
Jonazzty schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:48:
[...]

Toch nog naar voor geschoven?! .. Want jij was toch ook aan het wachten via ALD LM hé? ... Toen ik Tesla belde eerder deze week kreeg ik te horen "vreemd dat het voor jou zolang duurt, we gaan het checken met Delivery Team en je iets laten weten" ... en toen bleef het stil :-( .. Ik verwacht dus niet dat die van mij vervroegd zal worden.

Wanneer was jou order nu weer geplaatst?
Jup, dat klopt inderdaad. Is jouw levertijd ondertussen ook nog weer aangepast, of niet? Wel vervelend zeg dat er zoveel onduidelijkheid is.. :-( En anders gewoon maar weer even bellen? Komt hoe dan ook wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Aphrodite schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:01:
[...]

Thanks voor de info, misschien dat ik ze nog even ga bellen straks, just to be sure :)

Ik heb de NAW gegevens allemaal ingevuld, de optie tot inscannen rijbewijs zie ik niet. Kan het te maken hebben dat het een leaseauto is?
Kijk je toevallig op je telefoon? De mobiele website laat niet altijd alles zien. Op PC zie je het wellicht wel. En anders wordt er of bij afhalen naar gevraagd of moet je leasemaatschappij deze gegeven al hebben doorgegeven. Maar vast iemand die hier een Tesla leased die je een 100% antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
spartacusNLD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:05:
[...]

Kijk je toevallig op je telefoon? De mobiele website laat niet altijd alles zien. Op PC zie je het wellicht wel. En anders wordt er of bij afhalen naar gevraagd of moet je leasemaatschappij deze gegeven al hebben doorgegeven. Maar vast iemand die hier een Tesla leased die je een 100% antwoord kan geven.
Ik heb allebei even gecheckt, de app en de website. Misschien zie ik ook wel iets over het hoofd hoor. :p Ik wacht het even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
[...]

Levertijd stond tot voor kort (volgens Tesla, want ik heb niets op papier, denk dat die account nog bij Fleet Manager zit) stond de levertermijn op "14/12 - 31/12" ... Maar toen ik eergisteren (dinsdag dus) belde naar Tesla om na een aantal weken nog even te polsen, wisten ze mij te zeggen dat het nu op 5 januari stond. De advisor vond dat zelf ook vreemd (aangezien hij al in bestelling staat sinds 10/10/2023) ... Maar ja... Meer dan contact opnemen met het Delivery Team en mij daarna terugbellen kon hij niet doen zei hij.... Ik heb dan een paar uur later zelf nog eens teruggebeld, en toen werd me gezegd dat ze nog geen antwoord hadden gekregen van het Delivery Team.

Gaat hier wel om ALD Belgie, moest dat iets uitmaken. Geen idee of jij ook in Belgie zit of niet, maar ik weet dat hier ook veel Nederlanders zitten, daarom geef ik het toch maar even mee :-p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Degebruiker2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Levertijd indicatie van 6-13 december omgezet naar definitieve datum: 14 december. Nog 1 week voordat ik mijn M3 SR mag ophalen. Beloofd een lange week te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aphrodite
Jonazzty schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:09:
[...]

Levertijd stond tot voor kort (volgens Tesla, want ik heb niets op papier, denk dat die account nog bij Fleet Manager zit) stond de levertermijn op "14/12 - 31/12" ... Maar toen ik eergisteren (dinsdag dus) belde naar Tesla om na een aantal weken nog even te polsen, wisten ze mij te zeggen dat het nu op 5 januari stond. De advisor vond dat zelf ook vreemd (aangezien hij al in bestelling staat sinds 10/10/2023) ... Maar ja... Meer dan contact opnemen met het Delivery Team en mij daarna terugbellen kon hij niet doen zei hij.... Ik heb dan een paar uur later zelf nog eens teruggebeld, en toen werd me gezegd dat ze nog geen antwoord hadden gekregen van het Delivery Team.

Gaat hier wel om ALD Belgie, moest dat iets uitmaken. Geen idee of jij ook in Belgie zit of niet, maar ik weet dat hier ook veel Nederlanders zitten, daarom geef ik het toch maar even mee :-p
He bah wat irritant zeg, gek ook dat ze je niets kunnen vertellen? Ik heb gemerkt dat het er bij ALD ook wel aan ligt wie je te spreken krijgt. Nu zit in niet bij ALD Belgie maar Nederland, maar ook daar ervaarde ik dezelfde problemen aks jij beschrijft...

Ik heb ondertussen Tesla gebeld, kenteken doorgekregen via de sms en de auto staat in Groningen. Ik mag de auto de 18e ophalen. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
[...]

Dat zal idd komen doordat het om een leaseauto gaat. Ik heb ook nooit m'n rijbewijs in hoeven scannen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48
Jajaja, daar isdie dan!

Paar krassen op de portier, achterbumper en wat lijmresten verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fP8dzbcAVACafMgqp812uGkXsLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZF35B09myOnlB6paP9MsaFfD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3H
  • Laatst online: 30-10-2024

M3H

StarboardIsonic schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:45:
[...]

Gaat het hier om een afneembare trekhaak? Of moest de hele trekhaak nog gemonteerd worden?
De voorziening van de trekhaak is af fabriek, de trekhaak zelf zit niet op de Tesla bij de levering maar wordt meegeleverd in een hoes. Die moet je dus zelf even plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aphrodite
Gyrolion schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:15:
Jajaja, daar isdie dan!

Paar krassen op de portier, achterbumper en wat lijmresten verder.

[Afbeelding]
Bwoaaaah mooi hoor! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
M3H schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:32:
[...]

De voorziening van de trekhaak is af fabriek, de trekhaak zelf zit niet op de Tesla bij de levering maar wordt meegeleverd in een hoes. Die moet je dus zelf even plaatsen.
Dank! Je bent dus een van de eerste met een trekhaak af fabriek!
Pagina: 1 ... 458 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.