Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +34Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Mede-auteur:
  • CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online

CurtPoindexter

Het grote Tesla Levering Topic

Voor al je vragen / issues met de levering van je Tesla Model S / 3 / X / Y of Roadster.
De bestelling
Hier zijn vreselijk veel vragen over dus lees mee en post daarna pas.
Het proces in een notendop
  1. Via de website van Tesla stel je het gewenste model samen.
  2. Je betaalt € 2000,- aan
  3. Je krijgt van Tesla een "Tesla account"
  4. In die Tesla account vind je jouw ReserveringsNummer, RNxxxxxxxx
  5. Zodra de auto op te halen valt krijg je één of meerdere SMSjes met een afhaalafspraak
  6. Je krijgt tevens een mail met afhaalafspraak
  7. Kort voor de levering krijg je een mail met het kenteken
  8. Op de dag van de afspraak stekker je naar Tilburg / Groningen om je nieuwe voiture in ontvangst te nemen.
Levering en bestelling door een leasemaatschappij
Als je bij een (private) leasemaatschappij (vanaf nu: LM) bestelt is het proces grofweg hetzelfde. De LM handelt alle betalingen en facturen af. Jij krijgt "ineens" een Tesla account en het wachten kan beginnen.
Initiële bestelling
Je krijgt een reserveringsnummer (RN) zodra de 2K aanbetaling binnen is bij Tesla. Hier kan enkele dagen overheen gaan. Als je via een leasemaatschappij (LM) bestelt dan ben je dus afhankelijk van de LM. Je weet dat dit gelukt is als je een Tesla account krijgt en een RN krijgt.

Deze stap kan tot 2 weken duren, als je LM traag is.

Leaseblokkade
Als je contract bij jouw LM pas op 20 september 2021 afloopt zal Tesla niks doen tot en met die datum. Dit is door de LM aangegeven en Tesla gaat daar niet aan tornen. Het is dan net alsof je de bestelling doet op 20 september 2021. Sommige mensen hebben aangegeven dat er wel degelijk een auto was gekoppeld maar je zal hem niet krijgen voor 20 september 2021. Of er voor jou ook een auto is gekoppeld kan je zien in je account (zie verderop)
Het lange wachten
Heb je een RN? Gefeliciteerd! Zet maar vast een wachtmuziekje aan...
Auto gekoppeld
Tesla maakt niet op bestelling. Eigenlijk doen ze maar wat. In hun fabrieken maken ze batch-gewijs de Tesla's die ze leuk vinden. Die worden vervolgens naar klanten verscheept. Als jij een blauwe SR+ bestelt en toevallig hebben ze die week alleen maar zwarte Performance modellen gemaakt heb je dikke pech. Kijk dus niet op als andere Tweakers eerder aan de beurt zijn dan jij. Maar nog voordat jouw auto in Nederland is en jij je knuistjes op het stuurwiel hebt kan je in je account al zien dat er een auto aan jouw RN is gekoppeld.

In de broncode van je Tesla account-pagina kan je zoeken naar je VIN, het voertuig-identificatienummer. Klik op "Bron weergeven" in je browser en zoek naar "5Y". Dit zijn de eerste twee karakters van je voertuig. Als je die kan vinden weet je dat er in de fabriek van Tesla een Model 3 speciaal voor jou in elkaar is geflanst.

De VIN staat ook op de factuur, samen met een leverdatum. De daadwerkelijke afleverdatum kan hier van af wijken. De aflever-SMS (zie onder) heeft het laatste woord.

In sommige gevallen verschijnt de VIN niet of pas heel laat (een dag van te voren). Geen paniek dus.

Het kan tot 4 weken duren voor je een VIN in je broncode ziet, vanwege de batches bij Tesla.
Het ophalen + leveren
Levermoment
Superleuk natuurlijk dat je een VIN hebt maar die auto moet deze kant nog op. Tesla verscheept de auto's op grote vrachtschepen naar Zeebrugge. Er is een Excel sheet waar je de schepen kan bijhouden. Meestal gaan de aflevering-SMSjes (zie boven) de deur uit 2 tot 3 dagen nadat de boot is aangekomen. Heeft jouw Tesla de reis overleeft en was-ie niet zeeziek zal je dus een SMS krijgen.

Het levermoment is meestal 6 tot 12 dagen vooruit. Je kan deze aanpassen als je echt niet kan.

De schepen die Tesla gebruikt worden door die-hard fans bijgehouden in deze Google Sheet. Je kan ook op de kaart zien waar het schip nu is. Dit zegt niet vreselijk veel maar het is leuk tijdverdrijf. Denk er aan dat schepen die uit het zicht van de kust zijn, doorgaans niet meer geupdated worden. Je ziet de schepen dus "ineens" voor de kust van Frankrijk verschijnen.

Doorgaans worden de aflever-SMSjes een paar dagen verstuurd nadat er een boot in Zeebrugge is aangekomen. De auto's worden namelijk gekeurd en vervoerd voor ze echt geleverd kunnen worden.

Het kan tot 4 weken duren voor je een aflever-SMS krijgt, vanaf het moment dat er een VIN gekoppeld is. De koppeling met jouw reservering wordt relatief laat gemaakt en de auto's zijn dan al een tijdje onderweg. Er is geen vast moment voor de aankomst van een aflever-SMS, maar de trend is eind van de dag.
Kan ik niet een voorraadmodel kopen?
Jazeker! Je kan op de website van Tesla kijken wat er op voorraad is:

Voorraad Model 3
Voorraad Model S
Voorraad Model X

Deze modellen kan je direct aanschaffen via de website. De totale levertijd is dan 2 tot 3 weken vanaf het moment van bestellen. Sommige users lukt het om in één week te bestellen, te betalen en af te halen.

Dit kan zeker een goed idee zijn als je tegen de veranderende bijtellingsregels van 2020 aanloopt.
Ik ga de auto ophalen!
Hoera! Wat leuk!

Als je in Tilburg komt om je Tesla op te halen moet je vooral letten op de volgende dingen:
  1. Controleer altijd de lak
  2. Check het interieur op foutjes (naden van de bekleding, dashboard, stuur etc)
  3. Check de velgen
  4. Check of de laadkabel aanwezig is (type 2 blauwe kabel en de thuis lader)
  5. Check dat de keyfobs beide goed werken.
Specifiek voor de Model X check je:
  1. Check de alignment van de falcon wing doors
  2. Check de spoiler (dat hij niet hobbelig is)
  3. Check of de trekhaak aanwezig is en dat de sleutels goed passen in het slot
Specifiek voor de Model 3 check je
  1. Zijn de bakjes in de middenconsole goed uitgelijnd
Laat alle problemen opschrijven en maak foto's. Zorg dat het vast gelegd wordt. Zorg voor je eigen kopie van het document.

Als er te veel issues zijn, of de auto voldoet gewoon niet geef het aan en laat hem staan. Ze moeten hem gewoon goed afleveren. Laat je vooral niet verleiden om de auto af te nemen. Tilburg zal je zeker proberen over te halen om als nog de auto mee te nemen.

Na aflevering en nog wat kleine issues? Neem contact op met het service center en laat ze fixen. In goed overleg worden issues meestal goed opgepakt en snel opgelost.
Testen na aflevering
Thuis laden met Type 2
Als je wilt laden met CHAdeMO test het zo snel mogelijk testen dit is namelijk een stukje software in een van de computers en dat kan mis gaan. Ga naar je fastned en hang hem aan de paal.

Test supercharging
Je kan elke Tesla opladen bij een Supercharger, ook als er nog geen betalingsgegevens gekoppeld zijn aan je account (tot een zekere hoogte).

Schade herstel van de lak
Niet elk schadeherstelbedrijf is goed in wat ze doen helaas. Dus let op dat als de Tesla terug komt het goed gedaan is. Wees heel kritisch.

Belangrijke veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het voor mijn Tesla Model 3 er is?
Heel Nederland wilt graag een Model 3 omdat begin 2020 de bijtellingsregels zijn veranderd. Er is veel druk op Tesla om de auto's te leveren. De meeste gebruikers in dit topic melden leveringen tussen 1 en 12 weken. Dit is nogal een brede marge, maar er zijn ook gewoon teveel factoren. Sorry.
Wat moet ik doen om het sneller te laten gaan?
Iets anders dan denken aan je Tesla.
Hou ik altijd dezelfde VIN?
Nee. Soms kan de VIN wijzigen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is jouw auto van de boot gewaaid of was de kwaliteit van de geleverde auto echt gewoon vreselijk. Dan wordt er een nieuwe VIN aan je account gekoppeld. Dit kan zowel positief als negatief zijn voor de levertijd. Daar is helaas geen peil op te trekken.

Let ajb op het volgende!

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

We zeggen dit niet omdat we nou zo AVG-minded zijn, maar besef je dat dit ook maar gewoon mensen met een bijbaan zijn, en die verdienen het niet om met naam en toenaam op het internet te staan.

Natuurlijk mag je wel algemene informatie en telefoonnummers delen.

Verder geniet van een van de beste autos ooit gemaakt!!!
Lijst van bestellingen van tweakers
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

https://1drv.ms/x/s!AmJO-b-2IM_IzlMC2BYVMOzyggwv?e=4q6wLm
Verkopen per maand / week etc :)
https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9

MeZZiN wijzigde deze reactie 28-11-2019 20:07 (121%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
En deze voor de toekomst :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Ze gaan geen onderdelen uit de auto halen wij hadden de issue met de trekhaak wat echt een simpel om ruil iets is dat ging echt niet omdat elk onderdeel nummers heeft en serie nummers etc. Dus jouw auto wordt geen onderdelen leverancier.

Maar het voor mij niet nieuw dat ze even een auto niet kunnen vinden mijne waren zo even kwijt en ook vergeten. Gelukkig gevonden en een hele nieuwe set sleutels + crypto box verder en ik kon hem weer ophalen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Ga even naar het service center en bespreek het daar die kunnen een hele hoop meer doen. Maar goed auto pilot is wel een toggle die gepushed wordt vanuit tesla US. En ik neem even aan model 3? Het verhaal met de model x en s is nog weer wat anders met vorige versies en de huidige versie die geleverd wordt.

Alle tesla nu uitgeleverd kunnen gewoon EAP / FSD krijgen zonder dat je lang hoeft het is gewoon al in de software en hardware geregeld het staat alleen niet aan. Het is zelf zo suf dat de features lijst van toggles zijn die gepushed worden vanuit tesla HQ natuurlijk hashed :) Maar als je het OS openbreekt kan je het zelf aanzetten.

Maar heb je EAP besteld of als service gekregen?

Trouwens kunnen mensen die op dit moment een delivery van de auto krijgen aangeven wat nu meegeleverd wordt aan laadkabels. Bij welk type. Zelf heb ik nog een oude TMC (met rode adapter ipv blauw) waar niets meer voor te krijgen lijkt te zijn... de hele site is overhoop gehaald voor het bestelen van onderdelen zie ik.

MeZZiN wijzigde deze reactie 09-04-2019 22:09 (18%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Oh ja dat is waar ok EAP is weer veranderd.... ik heb nog EAP en kon FSD kopen alleen die laatste feature bevat eigenlijk helemaal niets nuttig voor de komende 2 jaar ofzo.

Updates hebben geen enkele invloed op de aan zetten van features van de auto dat is een apart proces.

Met tesla moet je wel geduld hebben helaas. Ze doen het al weer beter dan een paar weken terug toen liep alles door drukt vast.

De gratis upgrade doet me een beetje denken aan apple die had ook zo iets ooit dat ze een firmware update niet gratis konden leveren vanwege boekhoud redenen omdat het een upgrade van specs was. Kan een US issue zijn. Dat ze dat dus goed moeten regelen. Waardoor het niet snel gaat zoals als je het zou direct kopen.

AP/EAP/FSD zijn feature toggles deze kunnen gewoon remote aan of uitgezet worden. Alleen deze toggles moeten wel op een manier op de auto gezet worden door een proces.

@Deveon dan staat in je account het gewoon al aan alleen is het nog niet gepushed naar je auto.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Klopt ook weer omdat er een bestand op je tesla staat die aangeeft dat het wel of niet aanstaat. Deze wordt door tesla gepushed als je het in SC handmatig fixen zal waarschijnlijk de push versie hem weer overschrijven.

We hebben ook met zijn alle een tesla computer gekocht die toevallig wielen heeft :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Requiem19 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:52:
Zojuist bij ons wagenpark m'n laadpas alvast opgehaald.

De man van het wagenparkbeheer zei dat bijna alle M3's tot nu toe zonder laadkabel zijn geleverd. Als dat het geval is, zei hij, mag ik de aflevering weigeren. Ga ik niet doen, want geen zin in weer een ritje Amsterdam-Tilburg.

Hierboven lees ik dat er keurig een laadkabel geleverd is. Zijn er nog andere recente ervaringen? Krijg je nu wel of niet de laadkabel(s) bij levering er direct bij?

Als je die kabels niet krijgt kun je namelijk alleen laden bij SC of bij Fastned begrijp ik...
Je kan 2 dingen doen 1 weigeren en weer terug naar huis maar dan nog een keer als de auto compleet is of 2 wel mee nemen notitie laten maken dat ze hem maar na leveren. Type2 3 fase kost gewoon 200 euro ruim dus die hoort er gewoon bij. En op de site staat ook dat ene type 2 kabel + TMC standaard is + blauwe adapter en gewone stekker adapter voor TMC.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Wiebbe schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:07:
Helaas is mijn Model 3 in een zogenaamde "service lock" volgens delivery. Er is echt iets goed mis mee waarvoor ze moeten wachten op onderdelen. Wat er mis is kunnen ze nog steeds niet zeggen (volgens delivery geeft de service afdeling dat gewoon weg niet aan) en ze "verwachten" dat het voor het einde van de maand is opgelost.. Het onderdeel zou van een van de service centers moeten komen en niet met de boot vanuit de USA..

Het kan ook eerder, maar later zou echt niet moeten gebeuren!
Wees geduldig je wil niet het proces in dat ze na delivery alles nog moeten fixen (ze doen het wel maar kost extreem veel tijd). Heeft mij ipv een rode tesla een zwarte opgeleverd + 4 maanden rijden in een loaner. Op dit moment heb ik meer gereden in loaners dan ik mijn eigen tesla gereden heb. Loaners staan op ongeveer 35000 kilometer en eigen tesla 15000 kilometer 8)7. Ik weet nu wel het verschil tussen een 100D en een 75D en geen enkele spijt van de keuze voor 75D de extra range van de 100D heb je zo weinig nodig (if ever) dat het nooit het prijs verschil waard was. Wel moet ik zeggen service van tesla altijd wel heel goed is langzaam maar wel goed.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Wiebbe schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:01:
[...]

Dat geeft wel wat perspectief. Ik hoop alleen dat het voor mij nu niet ook 4 maanden duurt maar dan zonder loaners :+

Het verbaast me dat de onderdelen van een SC moeten komen.. juist de plek waarvan je altijd hoort dat ze niks op voorraad hebben en die hun onderdelen weer ergens moeten bestellen. Toen ik vroeg of de onderdelen toevallig samen met de nieuwe lading model 3 zou aankomen was hij daar heel stellig in: nee, die halen we gewoon uit Nederland.
Ze zijn nu ook druk bezig om in SC voorraad te houden van onderdelen ipv alles te bestellen. Ze hebben nog niet heel veel voorraad maar wel meer om sneller de SC weer vrij te maken voor nieuwe klanten.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Wiebbe schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:30:
[...]

Goede vraag. Het komt ondertussen bijna op het punt dat als ik hem ga annuleren en opnieuw bestellen ik hem iets goedkoper krijg (60368 ipv 60400) en ook een referral code erbij kan gebruiken.

De boot komt ergens rond 9 mei aan, dus daar zal vast wel een vergelijkbaar model op staan :p
Bel even met tesla als er issues zijn willen ze vast wel wat regelen voor je. Kan niet praten voor Model 3 service natuurlijk (heb zelf een X) maar meestal wil tesla echt wel kijken of je ze iets kunnen helpen plus het kost hun echt veel meer als jij nu annuleert en een nieuwe besteld. Het is meestal niet heel moeilijk voor tesla om gratis supercharging te regelen of een laadpaal of iets....

De issue die jij heeft heeft te maken dat final test in tilburg plaats vinden waarbij de drive unit en de accu in tilburg pas in de auto gezet wordt. Wat wel vreemd is natuurlijk dat hij wel op kenteken staat maar nog niet rijden kan....

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Lol je wilt niet weten wat ze allemaal niet zien in alle plekken binnen tesla..... als ook iemand maar iets gekeken had naar mijn eerste tesla hadden ze hem nooit op de boot mogen zetten. Verbazen doet mij het niet.

Ok dat is wel nieuw maar goed dan nog final test vindt plaats in tilburg dus als er nog iets naar boven komt is het daar.

Wel weer goede service van tesla morgen moesten mijn winterbanden vervangen voor zomer banden en omdat mijn tesla nog niet terug is regelen ze het voor mij scheelt mij weer een actie super tof :)

MeZZiN wijzigde deze reactie 29-04-2019 15:00 (22%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Killingsjaakie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:37:
Update: Inmiddels de mogelijkheid (in mijn Tesla account) om voor 7.400 euro te upgraden naar FSD! Dat is nog de 'gebruikelijke' upgrade prijs. Verwachting is dat ieder moment de prijs met 3.000 doller, is meestal ook euro's, gaat stijgen en dus op 10.000 euro uit gaat komen. Op dit moment vind ik de upgrade nog niet helemaal waard, maar doen? Ja / Nee? Dan wel als eerste de nieuwe FSD computer.

[...]
Mijn issue dus ook ik zie nu 6400 euro staan. Dus nu betalen voor eigenlijk een feature die nog niet bestaat.

Het probleem is wie gaat 10000 euro betalen voor de feature die eerst rond de 4500 kost. (of zelfs 2000) Ik had het moeten doen toen ik 2000 zag staan. Maar voor nu zie ik niet dat mijn huidige EAP al compleet geleverd is. Ik mis nog zo veel features die ik al had moeten hebben.

Dus de afweging is wil je wachten tot de 10000 euro variant (wat bijna niemand gaat betalen omdat het gewoon te duur is) of kijken of tesla slim wordt en gewoon de prijs weer verlaagd naar normaal niveau. Ik snap ook niet de reden waarom de prijs zo te verhogen voor huidige klanten. Als hij naar 10000 gaat heb ik dan totaal 15000 euro betaald voor alleen EAP en FSD Dat is extreem veel geld voor een feature die op dit moment niet eens leverbaar is.

En verwacht de nieuwe FSD computer pas als de eerste feature beschikbaar komt eerder krijg je hem waarschijnlijk niet.

Kijk maar even naar deze lijst en voor de meeste model x/s EAP klanten van voor 2019 hebben de belangrijkste feature al NoA en de rest lijkt me heel lastig om goed te krijgen door tesla. Ik zie niet dat mijn auto any time soon de binnen stad van amsterdam kan navigeren. Mensen kunnen het al niet laat staan een AI.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Hoe hebben jullie via de leasemaatschappij die Tesla aan je account gekoppeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Wiebbe schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Ging bij mij automatisch, ik kreeg een verzoek van de LM op welke gegevens de Tesla moest komen te staan (email / naam). Deze opgegeven en daarna kreeg ik een uitnodiging op dit email adres met daarop de bestelling van mijn Model 3.

Op dit account heb ik alles staan, alle facturen, bestellingen, RN en VIN. Ook staat hier netjes de leverdatum en configuratie in.

Gaat hier over Van Mossel Lease overigens..

Morgen om 15:00 mag ik mijn Model 3 (AWD LR, Midnight Silver, wit interieur, 18" wielen) ophalen.. Ben benieuwd of hij er echt staat en of hij mooi afgeleverd wordt..
Thanks voor de info, ik ben benieuwd. De info is nogal conflicterend. Niet over dit proces hoor, maar over model en features enzo. Tesla adverteert op de site nog steeds dat AP is inbegrepen. Mijn maatschappij (Alphabet) idem dito. Hoor van alles over dat dat 30 april was afgelopen maar ik zie het nog niet.

Gaat bij mij om de RWD long range, overigens.

Ik heb hem van de week ingeschoten en meestal gaat er wel even tijd overheen voordat er iets gebeurt bij de leasemaatschappij. We wachten dus maar af.

Heb al wel een Tesla account aangemaakt maar dit zal er wel eentje worden op mijn zakelijke adres dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
OmegAero schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:52:
Ik vind het toch nog altijd heel interessant hoe er mensen kunnen zijn die RWD besteld hebben nadat ik mijn AWD besteld heb (15 april), die toch al een VIN en zelfs een potentiële leverdatum hebben.

Gelukkig ben ik totaal niet ongeduldig.... ;)
Ik ben heel benieuwd. Als mijn leasemaatschappij de boel doordrukt gaat mijn AWD bestelling er volgende week doorheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Phontana schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Hier hetzelfde, verwachte levering is bij mij verschoven van eind april/begin mei ten tijde van bestelling (eind maart, blauw, AWD, 19") naar eind mei/eerste week van juni.. :/
Ben vandaag gebeld over mijn LR AWD (standaard alles, geen FSD). Gaf aan dat het ws half juni werd maar dikke disclaimer dat er nog niks vast stond. Is echt net gisteren besteld denk ik.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 14-05-2019 14:33 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
dabutcha76 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Kunnen we wedstrijdje gaan doen: die van mij (LR AWD, FSD 'accessoire') is als het goed is ook gisteren/vandaag besteld (vandaag welkomstmail van Tesla). (Nog?) niet gebeld echter.
Ben benieuwd! B-)

Mijn welkomstmail is van 9 mei, maar er was wat gedoe over wel niet AP (op de RWD, zie de soap in het Tesla topic). Dus uiteindelijk afgelopen vrijdag aangepast naar een AWD. Dat lijkt goed gegaan te zijn dus.

In mijn Tesla account staat mijn reservering nu op "we are drafting your contract" of iets van die strekking.

• CurtPoindexter
  • Niet online
ls789 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:43:
mensen hier ervaring met de doorlooptijd van een bestelling bij Tesla? Dus niet de leveringstijd maar hoe lang het duurt voordat een bestelling wordt opgepikt.

Lease heeft gisterochtend alles doorgezet naar Tesla (verzoek tot bestellen van auto met bijbehorend RN nummer van mijn account). Bij mijn andere auto's (benzine, bij reguliere dealers) belde ik altijd naar de dealer met het bericht dat ze de auto mogen bestellen en dit in hun mailbox zit, en hup besteld. Bij Tesla Rotterdam gaven ze aan dat dit allemaal via het hoofdkantoor gebeurd en daar pakken ze het gewoon op zodra ze tijd hebben..

Moet ik hier een week voor rekenen of doen ze dit normaliter sneller?
Vorige week vrijdag ingeschoten bij de leasemaatschappij. Volgens mij zaterdag of zondag kreeg ik een RN nummer in mijn Tesla account. Maandag was het stil, dinsdag werd ik gebeld door Tesla dat alles OK was.

Volgens mij is het nu een kwestie van wachten. Maar de doorlooptijd lijkt heel kort te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
ls789 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:36:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar.. tot nu toe hoor ik, en samen met mij nog wat andere collega’s, op bestellingen via Alphabet.. 14 mei besteld bij Tesla maar sindsdien niet eens een bevestiging. Alphabet gaf aan niks te hebben vernomen (ook niet na een aantal herinneringen)
Via Alphabet heb ik inmiddels een RN. 10 mei besteld, grijze AWD zonder FSD.

Denk niet dat die van mij op de boot staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
wickedsight schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:51:
[...]

Huh? Morning Cornelia is volgens mij ruim 2 weken geleden al aangekomen hoor.
De Nocc Oceanic kwam van de week aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
wickedsight schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:02:
[...]

Ja, maar dat was dus niet de eerste boot van mei.
Oh zo, nee dat is waar. Volgens mij is nummer drie ook alweer onderweg. Ik vind die spreadsheet niet vreselijk goed leesbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
eckru schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:08:
[...]

You never know. Ik heb mijn blauwe LR AWD + trekhaak besteld op 8 mei, is 21 mei geleverd.
Het is alleen zo dat Tesla Nederland geen inzicht heeft, je ontdekt de afleverdatum (SMSje) op hetzelfde moment als Tesla Nederland zelf.
Ja dat heb ik gevolgd, vond het wel mooi om te zien dat dat zo snel ging. Ik zit met spanning naast mijn telefoon :D.

Ik moet in juni rijden voor een bruiloft. Dat zal nu in mijn Kadjar zijn en dat vind het bruidspaar allemaal best (die hebben niks met auto's). Maar stiekem zou ik het supergaaf vinden als ik hem dan al heb :9~
n3z schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:37:
Is er een lijst met welke combinatie het snelst leverbaar is?

Of die al hier op voorraad of op de boot staan?
Nee, en nee. Het maakt sowieso niet uit welke software je kiest, want dat is zo gepiept. Maar voorrraadinformatie geeft Tesla echt niet weg helaas.

• CurtPoindexter
  • Niet online
palthe schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:07:
Bedoel je die aan het einde op de 2de foto? Staat er al best een tijdje en is dus niet net afgeleverd. Overigens een prachtige kleur, met dat parelmoer effect. Veel mooier dan op de plaatjes. Ik heb zelf de SR+ in het zwart besteld en de LM gaf aan dat ik uit moet gaan van 1 juli (week geleden besteld).
Het zou toch niet zo zijn dat die van mij er al tussen staat :p?
Dat zou op zich wel kunnen. Ik krijg de indruk dat ze een redelijke mix op die boten prakken en dan hier lokaal pas gaan matchen met de bestellingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Hier alvast wat punten van andere online checklists. Doe er je voordeel mee!

Deze punten komen van een lijst voor Tesla dealers en zijn ws. al gedekt:

• All four valve stem covers
• Both key cards work on the B-pillar
• Charge port door sits flush with tail light (uitgelijnd)
• Check tear tail lights for condensation
• Check seats for tears and smudges
• Check wheels and uderside for scrapes due to loading / unloading
• Dash is clear of scuffs / marks
• Door trim alignment
• Doors, hood and trunk open properly
• Floor / frunk mats installed (front trunk)
• Lightning and mini USB charger cables
• Look for dirty finger prints on "premium textile headliner"

Zelf kan je nog checken:

• Odometer <= 50 miles (80 km)
• Turn signals functional
• Brake lights functional
• Back-up camera is functional
• Deuren enzo gaan soepeltjes open (raam gaat ook omlaag)
• Windshield free of cracks (e.g., where meets roof)
• Vanity mirrors free of cracks
• Body panels free of dents
• Rear window glass undistorted
• Dash free of residue / fading tattoo (e.g., from paperwork + sun)
• Center console free of scratches

En natuurlijk ook nog:

• All speakers are functional (including subwoofer). Shift balance in UI to verify.
• Main display free of significant dead pixels
• Air conditioner functional
• Heater functional
• Seat adjustments functional

De short-list is dan:

Check voor beschadigingen op vier punten:
• Lak, interieur, schermen en glas.

Check functionaliteiten:
• Alle deuren, alle ruiten, alle spiegels.
• Audio en deuren.
• Lichten en scherm.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 31-05-2019 16:41 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
De boot komt dinsdag aan.

• CurtPoindexter
  • Niet online
eckru schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:01:

Was bij mij ook zo inderdaad. Bij mij was er daarna opeens een factuur in de Tesla account (zie je niet in de app) voor de eindbetaling + dezelfde dag een mededeling via SMS dat de levering een week erna zou zijn.
De app geeft bij mij alleen een leeg scherm. Met Tesla logo dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
NielsTn schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:28:
[...]

Zojuist gebelt: kenteken ontvangen van de LR AWD blauw en standaard aerowheels. Donderdag ochtend ophalen (besteld eind maart...)
Je bent gebeld of je hebt ze gebeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Tanako schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:02:
Als het VIN nummer niet op de bijgevoegde documenten staan, kun je de volgende stappen volgen om het VIN nummer te vinden;
1. ga naar Electric Cars, Solar Panels & Clean Energy Storage | Tesla
2. klik op ' Tesla account'
3. klik op ' Beheren'
4. rechter muis klik - 'view page source' (Windows/IOS kan dat verschillend zijn) om de code achter het scherm te tonen in je browser.
5. zoek op ' 5Y' (5 => Country assembly = US & Y => Tesla) en je kunt in de code lezen wat je VIN nummer is.

Succes.

Dit stond op facebook en teslamotorsforum voor mensen waarbij hun vin nog niet is verschenen
Thx voor de tip. Er staat echt vreselijk veel info in de JSON in die pagina, als je weet waar je moet kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
ls789 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:10:
[...]

nog andere interessante info die je hebt gevonden welke je kan delen :)?
Niet over mijn auto, want er is nog te weinig bekend. Maar wel wat referenties naar "third party lease" enzo :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
solot schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:31:
Vandaag bericht ontvangen dat mij Tesla week 22 geleverd wordt. Erg vlotte levertijd als dat nagekomen wordt (+-5 weken)
Dat klopt wel, want het is al week 23 :+

• CurtPoindexter
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:38:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met Leaseplan en de bestelling van mijn Model 3. Geen idee hoe dat allemaal gaat. Bij mij is ook nog even de vraag welke waarde de auto heeft. Offerte was nog met losse AP, en dit heeft Tesla per 16/5 weer aangepast.
Ik zou daar zelf achteraan gaan. Bij mij was het zo dat de LM dat niet gecorrigeerd heeft. Die kwamen er pas achter toen ik belde, "oh ja, Tesla heeft de bestelling geweigerd" ofzoiets.

• CurtPoindexter
  • Niet online
dabutcha76 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:28:
@CurtPoindexter in mijn account staat nu een melding dat ik 'm volgende week vrijdag mag ophalen bij Tesla in Groningen. Dat is in lijn met wat Delivery me vertelde aan de telefoon gisteren (zelf gebeld, 34 minuten wachttijd ;-)). Nog geen mail of overige communicatie vanuit Tesla, alleen de melding in mijn Tesla-account.
Leuk! Ik heb nog niets helaas ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Ik moet bekennen dat ik nu gewoon in de wachtstand sta. Als in: ik hoor het wel.

Wat ik toch wel gewend ben van andere fabrikanten is een "ongeveertje" en dan drie tot negen (!) maanden radiostilte.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 03:17:
[...]

Zelfde hier. De persoon die de auto gaat rijden, alleen die krijgt toch een account neem ik aan?
Waarom zouden ze twee accounts aanmaken voor 1 auto?
De berijder heeft een account, net als de eigenaar. Dat is vaak dezelfde account maar dat hoeft niet.

Je kan je partner of je kinderen berijder maken zonder dat ze al jouw facturen en shit te zien krijgen.

• MeZZiN
antonboonstra schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Ik moet de Tesla nog ophalen, maar dit is gewoon in Groningen. Vanuit Tesla gezien kan dit gewoon en is dit in het bestelproces te selecteren. Heb wel eens gehoord dat de leasemaatschappij eist dat je 'm in Tilburg ophaalt, maar ik heb 'm privé gekocht.
Het heeft te maken met dat je meer dan 250 kilometer van tilburg woont dan kan je hem ophalen bij de dichts bijzijnde SC. Misschien hebben ze de regels iets versoepeld maar dat was de regel vorig jaar.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
dan is het beleid aangepast it is something

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Zie ook steeds meer tesla op de weg uitrol gaat lekker in nederland. Goed bezig allemaal!!!

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Ze hebben gewoon de opties die je kan kiezen verkleint en de populaire worden gewoon op voorraad gemaakt. Bij de model x hebben ze de keuze ook sterk verkleint om maar minder verschillende varianten te moeten maken.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CurtPoindexter
  • Niet online
Strijdhagen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:48:
Net bericht van Leaseplan gekregen.
Heb de standard range plus besteld vorige week met alleen een zilver kleurtje als add-on.
Levertijd schatting is week 35, valt een beetje tegen maargoed, als ik hem eerder wilde dan had ik hem maar in het zwart moeten bestellen (denk ik)
Er wordt al vanalles uitgeleverd maar mijn zilveren / grijze AWD doet er ook "lang" over. Tussen haakjes want ik weet wat de levertijden zijn van hybride BMW's en baby's zijn eerder klaar dan die auto's.

• CurtPoindexter
  • Niet online
eckru schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:37:
[...]

Er staan zes grijze LR AWD's (met Aero's, dat wel) op voorraad: https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3 (even filteren links op AWD en Grijs)
Ik heb precies de combinatie besteld die er nog niet bij staat. :+

Wat op zich prima is. Zou wel gek zijn anders :P

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 13-06-2019 16:07 (7%)

• CurtPoindexter
  • Niet online
Oeboema schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:17:
[...]

Ik vermoed dat ze een aantal zwarte RWDs op voorraad hadden. Mijn buurman heeft vorige week ook binnen 1 week een zwarte RWD geleverd gekregen. Hij wel :(
Ik wacht "al" sinds begin mei op een grijze AWD. Mijn combinatie is blijkbaar zeldzaam. Ach ja.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Sympathieke vent van Tesla sales aan de lijn. Mijn huidige auto loopt pas in aug af dus voor die tijd krijg ik sowieso geen Tesla. Dat is een deal tussen de leasemij en mijn werkgever.

Tesla zal een weekje voor die tijd beginnen met het matchen van een auto maar ik moet nog ff geduld hebben.

Als ze hem nu leveren mag ik hem in aug pas ophalen. Zo werkt het bij ons helaas. Het mag een weekje schelen maar niet twee maanden.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 21-06-2019 13:56 (11%)

• MeZZiN
Maar je kan best even om de tijd te overbruggen via het stopcontact laden.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Smobbo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:46:
[...]

Ik lees veel over het risico op gesmolten stopcontacten, dus dat maakt me een beetje huiverig.
De logische aansluiting zou een bestaande simpele opzetwandcontactdoos in de schuur zijn, niet echt een vertrouwenwekkende aansluiting. }:O
je moet wel een stopcontact nemen die geschikt is (dus max 16A met normale kabel je tesla vraagt maar 13A dus geen groot issue. Ik laad nu al 2 autos op 2 stopcontacten als voor een jaar niets gesmolten. En als je zorgen maakt zet je hem op 10A.

Maar als je het niet vertrouwd niet doen natuurlijk. maar de meeste huis tuin en keuken stopcontacten zijn gewoon geschikt. Ik laad op vakantie altijd via het stopcontact.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CurtPoindexter
  • Niet online
TictaCNL schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Echt jammer om dit soort berichten over de kwaliteit van de auto en het aantal geannuleerde afleverpogingen te lezen. Ze snappen zelf toch wel dat dit voor de lange termijn niet goed is m.b.t. het negatieve beeld dat mensen van Tesla gaan krijgen? Liever iets minder auto's afleveren, maar wel goede service bieden toch? Dit is echt desastreus voor het merk Tesla.
Vergis je niet. Tesla-rijders zijn een stuk mondiger. Ik heb niet het gevoel dat andere merken het per se slechter doen.

Met wat meer volwassen vakgarages kan je nog wel een keer een raam recht leggen of een bumper uitlijnen.

Aangezien iedereen altijd bij Tesla uitkomt voor koop en reparatie is het nooit de garage die kut is, altijd Tesla zelf.

De beroepsgroep garagehouders en autodealers heeft diverse keurmerken en kwaliteitsgaranties moeten ontwikkelen om de rotte appels er uit te krijgen. En die zijn er nog méér dan voldoende.

Ik geef je geen ongelijk hoor maar het speelveld is anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
sahinasappelsap schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:32:
Zo mijn M3 heeft 4,5 week bij Tesla/Bodyshop gestaan en onder de streep:
1. Deuk eruit gehaald die er bij de aflevering in zat
2. Mijn lak is kapot gepolijst en alle krassen zitten er nog steeds in. Zie foto's, krassen zitten all over de auto.
3. Mijn stuur piept nog steeds
...en alle andere 12 zaken zijn nog steeds niet opgelost. Ik werd vriendelijk verzocht mijn auto mee te nemen en dan zouden ze het eea gaan uitzoeken omtrent de schade aan de lak. Heb ze gezegd dat overspuiten goedkoper en sneller was geweest, maar neen.... Niets meer gehoord en ik krijg geen reactie meer op mails. Tevens kan ik in de Tesla App geen enkel Nederlandse SeC terugvinden om service te plannen.

Kunnen die boeven bij Tesla niet gewoon aangeklaagd worden of iets dergelijks? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met zoveel ellende...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Damm maar goed zelf veel issues ook gehad met tesla (eigenlijk de bodyshop) uiteindelijk een nieuwe auto gekregen. Maar goed gewoon terug gaan en accepteer geen andere oplossing dan een echte oplossing. Ze moeten dit gewoon fixen. En je kan ALD vragen voor hulp en die helpen je echt wel alleen je kan zelf meer voor elkaar krijgen dan ALD kan doen voor je.

Moet zelf ook weer terug nog steeds niet alles gefixed maar goed het is acceptabel maar niet voor een extreem dure auto. Plus ALD gaat het uiteindelijk weer verhalen op mij als ik hem ooit weer inlever.

Maar goed ik zou Den haag vermijden in iedergeval daar zit zo crap body shop die krijg na 8-10 keer lak fixen nog steeds niet goed. Maar als je daar al geweest bent gewoon eisen dat ze het netjes oplossen en dan graag bij een goede body shop.

Plus al de issues echt groot blijven vraag aan ALD een expert alleen als zijn oordeel is dat de auto in orde is is dat bindend. Dus zo lang zou ik gewoon inspelen op de service center goodwill om het op te lossen. De aanhouder wint hierin en wees nooit vervelend maar geeft gewoon aan dat ze het goed moeten doen en dat ze het netjes moeten opleveren.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Ik heb zelf ooit een motor op de zaak gekocht die ik heb ik gewoon prive geregistreerd en op de zaak ingedient maar motor is wat anders soms als een auto. Maar overleg met je boekhouder / belasting dienst om te checken hoe het moet.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CurtPoindexter
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Ach, je bent ~ één week speciaal met een nieuwe reeks. Daarna niet meer. :)
Het is elke keer hetzelfde met die reeksen. Tot het punt dat ze niet meer aangeven wanneer ze hem omhangen want mensen gingen dus echt zitten wachten. 7(8)7

• CurtPoindexter
  • Niet online
Marco100 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:12:
Op 26-06 bestelling door LM naar Tesla doorgezet. Tot op heden nog niets gehoord. SR+ , 19 inch met trekhaak. Morgen toch maar eens bellen met Tesla. LM zegt dat ik van zelf bericht krijg van Tesla. Erg vaag. Heeft iemand een tel nummer van Tesla die de lease maatschappijen bedient...
En zie hier de reden dat ook leasemaatschappijen eindeloos in de wacht staan...

• CurtPoindexter
  • Niet online
Voor degenen die het interessant vinden (ik denk niemand :P ).

Ik heb op 13 mei een Tesla Model 3* besteld via mijn LM. Mijn huidige contract liep gisteren pas af dus daar moest ik op wachten :'( :'(. Van Tesla en mijn LM geleerd dat in dit soort gevallen Tesla pas gaat zoeken naar een auto op de datum dat het contract afloopt, en niet eerder. Ik probeerde er nog omheen te lullen bij mijn LM maar ze waren onverbiddelijk. Althans: ze leveren met liefde 17 auto's uit per persoon als je werkgever het maar goed vindt. En die is niet zo gek :P

Verder logisch op zich dat Tesla wacht tot die datum, want Tesla mag de auto niet voor die datum leveren (of ik mag dus bijbetalen en boetes, dubbele lasten en weet-ik-veel).

Maargoed ik had ze vorige week even aan de lijn en toen gaven ze al aan van 'we gaan een paar dagen van te voren zoeken' en sinds vanmorgen heb ik een VIN in de broncode van mijn Tesla account staan. Hoera!

Nu wachten op een smsje of een belletje of weet-ik-veel en dan ruil ik mijn huidige bak in voor een Tesla. Hoera! *O*

* Grijs, aero velgen, zwart interieur, AWD LR

• CurtPoindexter
  • Niet online
lighting_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

De verkopen gaan in 2020 zowieso inzakken vanwege hoger bijtelling en In 2020 komen meer concurrenten met EV's.
Met levertijden van 9 maanden dus in 2021 merken we het misschien :+

• CurtPoindexter
  • Niet online
antwerpenmike schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:06:
Ik zeg toch niet dat er iets mis is?
Ik zou zelf de VIN er uit halen maar dat terzijde.

De rest van de meldingen zijn geen foutmeldingen per se, maar dat zijn de teksten die je krijgt ALS er een fout te melden valt.

• CurtPoindexter
  • Niet online
curry684 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Het "lekken" van VINs is op geen enkele manier gevaarlijk of bedreigend. Het ding is gewoon te lezen achter je voorruit en zo.
wist ik niet, thx.

• CurtPoindexter
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

[..]
Er gaan zoveel verhalen over de werkwijze in de rondte dat er geen echte waarheid lijkt te zijn.
[..]
Klopt. Ik ben er al uit dat de verhalen in dit topic echt alle kanten op vliegen. Ik vind het erg leuk om een beetje te speculeren en te kletsen maar voor iedereen die A roept is er wel iemand die B heeft meegemaakt, C te horen heeft gekregen, D concludeert uit n=1, zich E kan herinneren van de showroom, F heeft gehoord van de lease-maatschappij en G op internet heeft gelezen.

Ik heb inmiddels een VIN (leuk trucje dat) en ik wacht geduldig af.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Tijd en datum komen ook in je Tesla account dus wachten op sms is nergens voor nodig.

• CurtPoindexter
  • Niet online
sham27 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:53:
[...]

Gaaf wit/wit. Veel plezier ermee.

Ik blijf het wel bijzonder dat Tesla alle auto's aflevert met van die cheap-ass kentekenplaten. Waarom niet even luxe platen voor kostprijs 10-20 meer op zo'n dure auto.

Maargoed altijd zelf nog te doen.
Echt who cares :')

Kleinepiemelsyndroom heet dat.

• CurtPoindexter
  • Niet online
sham27 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:11:
[...]

Zo zo, volwassen reactie.. ;w

Overigens zou kleinepiemelsyndroom juist zijn dat je duurste typeaanduiding op je auto plakt ;) Mijn auto wordt vaker onderschat dan overschat.
Oh er is niks volwassen aan mijn reactie hoor. Het een standaarddingetje voor kleine pikkies om luxe platen op hun auto te plakken. Kan je wat van vinden maar zo werkt het wel.

• CurtPoindexter
  • Niet online
mooste schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:52:
[...]

Volgens mij zijn die documenten nu bij iedereen weg.
Ja bij mij ook ineens.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Ik ga maandag even in de wacht hangen kijken wat ze zeggen.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Wel jammer dat ik constant van de lijn wordt gegooid. 10m, 30m. En dan ineens “bedankt voor het bellen. Doei he”. Tuut tuut tuut

• CurtPoindexter
  • Niet online
Yes, ik heb ook een SMS. En ik zit de site echt al sinds mei te refreshen. Wist ik veel (destijds) wat een leaseblokkade was :'). Ik echt elk schip refreshen en volgen, jeetje. Ongeduldig much :').

Anyway, 13 aug ging de block er af. Ergens vanmiddag een smsje gekregen dat-ie klaar staat. 12 sept ophalen. :7

Grijze all-wheel drive, long range, zwart interieur met Aero velgen.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 06-09-2019 17:05 (10%)

• CurtPoindexter
  • Niet online
Zahariac schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:25:
[...]

Wellicht namen verzamelen van degene die wel meer informatie gaven?

kon mij in ieder geval niks vertellen.
Lijkt me beetje zinloos, en niet heel netjes eigenlijk.

Ik ben ook nieuwsgierig maar Tesla moet een heel leger telefoonschapen inzetten om ieders domme vraag maar te beantwoorden. Geef een vinger en we grijpen met zijn allen de hand en de arm er ook maar bij.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Elnestor schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:39:
Vrijdag mag ik ook mijn M3 ophalen (LR AWD Pearl White lease via WG eind juli besteld).
Ik moet naar huis nog 160 kilometer rijden en heb nog geen laadpaal (schijnt ook daar erg druk te zijn).
Nu las ik op het forum dat de auto vaak niet volgeladen is en dat de eerste dag gratis geladen kan worden bij de Tesla SUC.
Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om de eerste dag te kunnen laden bij de SUC ? Of kan ik gewoon mijn auto aansluiten en gaat hij dan gewoon laden ?
160km ga je makkelijk redden, zelfs op 40% kom je een heel eind. Tenzij je echt de rimboe in rijdt kom je sowieso nog een super charger tegen.

• CurtPoindexter
  • Niet online
mooste schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:18:
[...]

Levering SMS is normaal hoor? :?
Rappel betekent herhaling :*

• CurtPoindexter
  • Niet online
naii11 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:17:
[...]

Duidelijk, maar wel apart. Het is immers hun auto.
Klopt, maar jij bent verantwoordelijk. Dus als jij die inspectie doet en je verprutst hebt mag je er zelf voor lappen. Ze dekken zich goed in :+

• CurtPoindexter
  • Niet online
ElonDusk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:30:
[...]

Of je hebt 0 euro eigen risico zoals bij ons >:)
Linksom of rechtsom betaal je die toch wel zelf. LM is geen Sinterklaas.

• CurtPoindexter
  • Niet online
wizzz999 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:56:
[...]

Engels, maar zojuist wel een kenteken gekregen.. Met dank aan Annette
Misschien ben ik een zeikerd jongens maar ik vond het echt niet tof dat jullie de namen van medewerkers gaan uitwisselen. Al zijn het dan maar voornamen en wie weet nog pseudoniemen ook.

Ja, we zijn allemaal nieuwsgierig naar meer informatie. Maar ik krijg nu de indruk dat we met zijn allen elke speld die we er bij Tesla tussen kunnen krijgen met twee handen beet pakken om er een flinke scheur van te maken.

Uiteindelijk worden we daar allemaal slechter van. Dan gaat de chat op slot, de telefoon er op en loop je echt tegen een muur als je meer wilt weten.

Ik stel voor dat we de TS updaten met de opgedane kennis en daar moeten mensen het maar mee doen.

Soms kan je ook teveel willen en ik vind dat we elkaar helemaal gek maken in dit topic. Volgens mij is dat niet de Tesla ervaring waar we naar op zoek zijn.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Nee. Er is echt geen indicatie dat lease-bestellingen voor gaan. De indruk nu is eerder dat gewone mensen voorgaan omdat dat voor Tesla makkelijker te regelen is.

Maar als puntje bij paaltje komt:

1. er moet gewoon gelapt worden
2. er moet een auto zijn.

Dus in jouw geval is er gewoon geen auto. En binnen jouw bestelling gaat het gewoon op volgorde. Als er toevallig 200 andere mensen zijn met jouw combi dan zit je gewoon te wachten. Botte pech. Ben je de enige dan ben je eerder aan de beurt, leasemaatschappij of niet.

Bedenk je echter wel dat Tesla niet op order produceert: ze maken gewoon van alles wat. Dan weer dit en dan weer dat. Dat bleek wel toen de trekhaak optie er bij kwam. Bleken ze al weken lang te maken! De boot stond er vol mee!

Iedereen die zijn order wijzigde naar een trekhaak super happy want die waren ineens sneller aan de beurt.

Als Tesla toevallig deze week alleen maar blauwe performance modellen maakt (ik zeg maar wat) zit jij te wachten. Maar de knul die een blauwe performance bestelt krijgt hem meteen. Zo zit het een beetje.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 12-09-2019 15:40 (9%)

• CurtPoindexter
  • Niet online
@MeZZiN wil je mij anders aan de TS toevoegen?

• MeZZiN
Done :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CurtPoindexter
  • Niet online
Ik heb de OP alvast aangevult met nieuwe informatie:

MeZZiN in "Het grote Tesla Levering topic"

Wie feedback heeft mag zich melden in de DM, dan vervuilt dit topic niet. Ik ga sowieso nog aanvullen.

• CurtPoindexter
  • Niet online
JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:32:
[...]

Sporadisch? Ik kom ze bijna elke dag wel tegen als ik op de weg zit. :D
"Ziet u ook zoveel Hyundais de laatste tijd?"

• CurtPoindexter
  • Niet online
MarcHilk schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:53:
Kunnen die SMSen trouwens de hele dag binnen komen? Of zijn er specifieke slots? Iemand een idee? Kreeg gisteren via de chat te horen dat de laatste status van mijn auto was: “In Transit to Delivery Center”. Hij was al in Zeebrugge geweest. Ga er dus vanuit dat hij in Tilburg is (misschien al een tijdje).
Ik heb ze om 11:00 gehad en om 19:00. Geen peil op te trekken. Heb de OP ook aangepast.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Count_B schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:33:
Als je dit topic mag geloven zou je inderdaad toch bijna denken dat heel de openbare weg alleen maar uit Model 3's bestaat!

Ik zie er overigens wel steeds meer rijden, dat wordt straks 30 min. wachten als je bij een supercharger staat :-)
Ik weet nu wat een super charger kost en daar ga ik niet staan met mijn Model 3 :X

• CurtPoindexter
  • Niet online
anboni schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:06:
[...]

huh? 25ct/kWh is nou niet heel extreem. Volgens mij zijn de meeste laadpassen van allerlei andere providers duurder.
Ik stond er een half uur was ik een tientje verder. Van 30% naar 80%. Dat snelladen heeft ook nadelen ;)

• CurtPoindexter
  • Niet online
Powergrim schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:59:
Hier ook een SMS ontvangen, op de 23ste rechtstreeks ophalen op de Koopman terminal in Amsterdam. Ik vermoed dat Tesla ergens 3000 Tesla's moest stallen en het daar heeft gedaan ;-). Nou de vraag, hoe komen we daar?

Hoe heeft het voor de meeste gewerkt met het inleveren van de huidige lease-auto. Konden jullie omwisselen en met de leasemaatschappij iets afspreken dat ze daar de auto weer konden halen?
Misschien kan je dat beter aan je eigen leasemaatschappij vragen.

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat ik nu twee auto's voor de deur heb staan :+

• CurtPoindexter
  • Niet online
Rambo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:19:
Chat kon me gisteren niets vertellen. Was nog geen voertuig gekoppeld aan RN (vin in de source).
23-07 bij Leaseplan besteld. In de order staat vermeld: niet leveren voor 21-08. 21-08 Welkomstmailtje van Tesla ontvangen. 23-08 mailtje Leaseplan met verwachte leverdatum: week 38.
Ik zou een week van tevoren bericht krijgen van Tesla. Deze week dus.
Niets gehoord. Conclusie: kans is klein dat de Tesla week 38 wordt geleverd :/
Mail gestuurd naar Delivery en gevraagd of ze een status update kunnen geven. Geen reactie.
/k*t

edit:

Tesla account:

[...]

Mag ik ervan uitgaan dat ik binnenkort een leverdatum ga afspreken of moet de Leasemaatschappij nog betalen en gaat hier iets mis?
Je geeft aan dat er nog geen VIN in de source staat. Als alles in orde is gemaakt door de LM zal deze vanzelf verschijnen maar dit kan rustig 4 weken duren (zie ook de OP van dit topic). Als je een RN hebt is de aanbetaling gedaan.

De definitieve factuur komt sowieso pas nadat er een auto is gekoppeld. Je kan je LM vragen of ze deze hebben ontvangen maar ik verwacht van niet.

Kortom: geduld.
The Source schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 00:27:
Vandaag een SMS gehad dat ik mijn M3 kan ophalen in Amsterdam.
Nu woon ik tussen vlak bij Tilburg.
Wat is de beste manier om het afhaal / lever adres te laten wijzigen?

Overigens;
29/8 besteld bij LM a la cart
31/8 welkoms mail
2/9 Vin
14/9 SMS delivery
20/9 geplande levering

Erg snel!
Heel eerlijk: ik denk dat het het makkelijkste is om naar Amsterdam te kleppen. Tesla is moeilijk te bereiken op het moment, zeker voor zaken rondom de Delivery. Aangezien je toch in de buurt van Tilburg woont kan je eventueel ook zelf naar het delivery-adres rijden en het daar vragen. Maar wellicht krijg je het deksel op de neus en kunnen ze helaas niks voor je betekenen.

Zelf zou ik gewoon lekker naar Amsterdam gaan en het ritje terug gebruiken om de auto te leren kennen :)

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 14-09-2019 06:49 (27%)

• CurtPoindexter
  • Niet online
Ik weet niet wie jullie wijsgemaakt heeft dat de super charger gratis is op de dag van aflevering maar in mijn auto staat gewoon 10,50 voor een sessie op de eerste dag.

Reken je maar niet rijk hoor

• CurtPoindexter
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:18:
Nice @JamesB009. De blauwe kleur ziet er mooi uit zo in het zonnetje zeg. Ook Hankook’s zie ik. Toch de standaard band geworden blijkbaar.
Hangt wellicht van het model af. Ik heb een LR AWD met Michelin er onder.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Ik wil dat soort dingen van Tesla horen eigenlijk. Niet dat die zo fantastisch communiceren want het is vooral Elon Musk met weer een scheet op Twitter.

Maar dit soort roddels, geruchten en halve waarheden maakt het allemaal heel moeilijk om te zien waar je nou aan toe bent.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Taro schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:01:
[...]

Alles is uiteraard relatief, maar een voorbeeld: Een LR AWD kost nu bijvoorbeeld 129 Euro netto per maand, dan is dat na 1-1-2020 258 Euro netto + over 5k extra 22% ipv 8%. Kortom, je auto wordt meer dan 2x zo duur. Dan maakt het niet uit of het nog steeds goedkoper is, het wordt meer dan 2x zo duur.

Daarom zou ik een voorraadmodel uitkiezen, weet je zeker dat levering dit jaar nog lukt en dan lease je deze voor bijv. 5 jaar en benut je alle voordelen maximaal.
Hoe kom je bij dat netto bedrag als we het over bijtelling hebben?

• CurtPoindexter
  • Niet online
ALSET schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:40:
Klopt het dat je je huidige lease auto niet meer kan achterlaten bij Tesla? Mensen die hier onlangs tegenaan zijn gelopen? Blijkt namelijk dat LM (Alphabet) niks voor je regelt, ze verwijzen je door naar een inleverpunt op 8km afstand, waar je met OV 45 min. over doet om te komen... :(
Hoe streng is jouw LM? Ik heb die van mij een dag later ingeleverd. Net zo makkelijk.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Powergrim schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
Voor de mensen die afgelopen dagen hun M3 hebben opgehaald. Zat er bij jullie een Type2 laadkabel bij? Of wordt deze nog nabezorgd?
Ik kreeg er maar één kabel bij. Die blauwe van Mennekes.

• MeZZiN
Wesleymaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:01:
[...]

@MeZZiN en @CurtPoindexter wellicht kunnen deze BI dashboardjes in de topicstarter worden gezet?
Done. Leuke stat :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CurtPoindexter
  • Niet online
Wesleymaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:53:
[...]

Je dient ook de tesla connecter pakket erbij te krijgen

[Afbeelding]
Ja die ligt ws in de achterbak. Ik dacht dat dat een noodgevallen-setje was oid :$

• CurtPoindexter
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:20:
Beetje off-topic, maar aangezien hier de meeste mensen recent besteld hebben verwacht ik hier het beste geholpen te worden.

Wilde zojuist bestellen en de aanbetaling doen maar krijg na het betalingsscherm van de bank zelf een foutmelding "The HTTP 414 URI Too Long". Vervolgens kan ik alleen terugklikken en alle gegevens opnieuw invullen. Geen mailtjes ontvangen van een bestelling of reserveringen op mijn creditcard. Weet iemand of dit een tesla of een rabobank issue is?
Ik kreeg dit ook bij mij Rabobank CC toen ik een kabeltje kocht. Ik kan je niet helpen met een oplossing ben ik bang maar wil wel even bevestigen dat je niet de enige bent.

• CurtPoindexter
  • Niet online
bakafish schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:15:
[...]

En hoe ga je nu de waarheid achterhalen? 8)7
Volgende vraag: "Ik heb drie Tesla's maar ik hang al een uur in de wacht. What to do?"
roderickvd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:59:
[...]

Top man, veel plezier!

En, kan je gewoon lopend het terrein betreden (dus zonder de shuttlebus)? Via de hoofdingang?
Je moet je melden bij de hoofdingang en daar kan je gewoon heen lopen. Naar de P lopen kan ook zelf (als je weet waar het is) maar de kans bestaat dat je wel even aan het sjouwen bent.

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 20-09-2019 13:20 (45%)

• CurtPoindexter
  • Niet online
Divak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:29:
[...]

[...]

Bedankt, dat is precies wat er nodig was 8)
Ze gaan dan inderdaad naar het midden en zo zijn ze prima af te nemen :)
Denk er wel aan dat je dan alsnog een halve kras hebt met een beetje pech.

• MeZZiN
Bel ze. SMS is een lastig iets voor ze. Mijn auto was al 3-4 keer klaar om opgehaald te worden in het SC hun systemen zeker voor SMS is totaal niet op orde.

Bellen is sneller hierin.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Tim_1984 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:27:
[...]

Na 7 oktober zullen de verkopen wel instorten. Dan weten ze hoeveel ze hier naartoe moeten verschepen. Met een productie van +- 1000 per dag moet dat toch geen probleem zijn
Zelfs na 7 oktober met leveringen in 2020 zal een tesla best een goed idee kunnen zijn omdat het veel range geeft en tja de betere EV en altijd goedkoper dan een benzine auto als alternatief. Het verdubbeld van 4 naar 8 dan nog is het veel minder dan 22%.

Het is niet zo erg als die van vorig jaar max 50k was een groter issue.

Dus natuurlijk zal het langzamer gaan omdat iedereen nu al besteld ipv straks maar dat pakt wel op in het nieuwe jaar plus veel leasemaatschappijen zullen auto's op voorraad nemen zoals met de X en S gebeurde. En die waren nog lang dit jaar in de lease te krijgen voor 4% natuurlijk wel met een iets hogere lease prijs natuurlijk.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CurtPoindexter
  • Niet online
Marvaa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:15:
Ik zie meerder keerdere hier de restricties voorbij komen. Wat wordt daarmee bedoeld? Wanneer zou er een restrictie op de bestelling kunnen zitten?
Ik wacht er zelf op eentje via de LM, kan het dan ook?
Staat ook in de OP. Je hebt in de regel een lease-restrictie of een blokkade tot en met de datum dat je huidige leasecontract afloopt.

• CurtPoindexter
  • Niet online
CRoNiXX schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:58:
Zag gister nog een voorstukje trouwens, van Radar over de Service van Tesla (vanavond in de uizending), gaat geen positief bericht worden kreeg ik het idee :9
Dit is meer iets voor het Tesla topic.

• CurtPoindexter
  • Niet online
WonderWoman666 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Ah dank je, was er idd niet op gekomen om op 4 Levering te klikken aangezien deze disabled lijkt. Stond eerst gewenste afleverdatum 29-12 en verwachte afleverdatum 29-12. Is op 12 sept aangepast naar gewenste aflever datum 12-sept maar daarna geen verwachte afleverdatum meer ...
Mijn ervaring met Alphabet is dat ze daar niks mee doen, met die pagina's. Het is een afslagje van hun administratie meer niet.

• MeZZiN
Velgen zijn niet het duurste onderdeel van de auto. Paar standaard velgen halen op marktplaats is zo geregeld voor een nette prijs weegt niet op tegen de extra bijtelling volgend jaar.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CurtPoindexter
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:15:
[...]

Laat me deze even uitleggen ;)

Een modeljaar loopt *niet* gelijk met de jaarwisseling. Modeljaren hebben te maken met oa de vakantie van fabrieksmedewerkers. In de zomer zijn de meesten vrij en worden er bijvoorbeeld aanpassingen gedaan aan de productielijn. Vanaf september (ruwweg) gaat men over op het volgende productiejaar. In dit geval is dat 2020. Dat gaat door tot medio augustus/zomer van 2020 en vanaf daar komt het volgende jaar 2021.

Ik heb een 2020 VIN gekregen : je auto is gebouwd na de zomervakantie van 2020
Ik heb een 2019 VIN gekregen : deze auto is gebouwd voor de zomervakantie van 2020 en na die van 2019
Is dat ook het geval bij Tesla? Die is een stuk iteratiever dan de oude garde en no way dat de Amerikanen een zomervakantie inlassen.

Dat blijkt ook uit dit artikel waarin Elon de productie in maart aanpast.

Kan je wel roepen "ja maar emergency" maar ik herinner me meer van dit soort kleine en grote changes.

Zomervakantie past meer bij Franse en Duitse merken, die dikke CAO's hebben en met hun 60e nog met pensioen mogen.

• MeZZiN
ZGaro schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:37:
[...]

Thx! Ja daar gaat het nu over, over het ombouwen van de meterkast en aansluiten van de Tesla Wall Connector. Als ik hier en daar lees is 450-500 euro geen slechte prijs.
Is het ook niet zorg alleen voor de juiste aardlek hebt (Type B ) kost samen met de juiste groep 300 euro ongeveer. Verder prima palen en heel erg hoog tweakers gehalte je kan er een pi aan hangen en dan je stroom balanceren als je het leuk vindt.

MeZZiN wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:18 (0%)
Reden: kleine aanpassing om dat Type B Type B) werdt

Tesla MX - Leaf 2.zero

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True