Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-02 23:00

Wiebbe

<none />

Tesla is me nu gewoon aan het trollen, krijg ik vandaag dit mailtje:

https://i.imgur.com/uAMARRG.png

Uiteraard helemaal blij, levering op 23 april! Blijkbaar hebben ze het snel op kunnen lossen!

Bel ik op om te vragen of ik mijn oude lease auto bij hun kan achterlaten zodat ze hem daar weer op kunnen halen en om een andere dag te kiezen, wordt ik meteen in de wacht gezet. Komt de medewerker 5 minuten later terug:

"Sorry, maar uw auto mocht helemaal nog geen leverafspraak krijgen, er is wat fout gegaan". "De afspraak mag echt pas begin mei plaats vinden".

Beetje blij maken met een dode mus enzo :(

Hij heeft nu de afspraak erin gezet voor 1 mei.. Hij kon me wel vertellen dat de gehele drive unit vervangen moet worden. Dat is volgens mij nog wel wat, die hebben ze niet zomaar even overal op voorraad lijkt me. Hopelijk kunnen ze die wel ergens op een redelijke termijn vandaan toveren :'(

Wiebbe wijzigde deze reactie 16-04-2019 17:00 (4%)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 21:52
Killingsjaakie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:37:
Update: Inmiddels de mogelijkheid (in mijn Tesla account) om voor 7.400 euro te upgraden naar FSD! Dat is nog de 'gebruikelijke' upgrade prijs. Verwachting is dat ieder moment de prijs met 3.000 doller, is meestal ook euro's, gaat stijgen en dus op 10.000 euro uit gaat komen. Op dit moment vind ik de upgrade nog niet helemaal waard, maar doen? Ja / Nee? Dan wel als eerste de nieuwe FSD computer.

[...]
Mijn issue dus ook ik zie nu 6400 euro staan. Dus nu betalen voor eigenlijk een feature die nog niet bestaat.

Het probleem is wie gaat 10000 euro betalen voor de feature die eerst rond de 4500 kost. (of zelfs 2000) Ik had het moeten doen toen ik 2000 zag staan. Maar voor nu zie ik niet dat mijn huidige EAP al compleet geleverd is. Ik mis nog zo veel features die ik al had moeten hebben.

Dus de afweging is wil je wachten tot de 10000 euro variant (wat bijna niemand gaat betalen omdat het gewoon te duur is) of kijken of tesla slim wordt en gewoon de prijs weer verlaagd naar normaal niveau. Ik snap ook niet de reden waarom de prijs zo te verhogen voor huidige klanten. Als hij naar 10000 gaat heb ik dan totaal 15000 euro betaald voor alleen EAP en FSD Dat is extreem veel geld voor een feature die op dit moment niet eens leverbaar is.

En verwacht de nieuwe FSD computer pas als de eerste feature beschikbaar komt eerder krijg je hem waarschijnlijk niet.

Kijk maar even naar deze lijst en voor de meeste model x/s EAP klanten van voor 2019 hebben de belangrijkste feature al NoA en de rest lijkt me heel lastig om goed te krijgen door tesla. Ik zie niet dat mijn auto any time soon de binnen stad van amsterdam kan navigeren. Mensen kunnen het al niet laat staan een AI.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 20-02 23:00

Wiebbe

<none />

Overigens is het nogal een rommeltje in mijn account met alles:

Duurde even voor ze alles goed hadden :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22-02 13:54
Inspired schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Per kwartaal gaan we naar 1500 ja. In april 485 M3s en mei komt op nog geen 400 uit.
De laatste maand van het kwartaal is over het algemeen het drukst, maar pas aan het eind van het jaar weten we het zeker :)

http://www.ev-volumes.com/wp-content/uploads/2019/01/EUR-A-12-2018.png

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 22-02 17:53

antonboonstra

3670Wp + WP + Tesla + Zero

Er staan aardig wat auto's in Groningen, klaar om gepoetst en afgeleverd te worden. Maar eentje is wit, dus als het goed is, is die voor mij...

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-02 14:14
vanmiddag kon ik het e.e.a. aan gegevens invullen echter drukte ik per ongeluk op "ja" bij inleveren auto... nu krijg ik dit dus niet weg is staat het zoals hieronder.. ik moet daar gegevens invullen van de auto die ik wil inleveren (en ik ga dus niks inleveren hehe). Maandag maar even bellen..

klopt het overigens dat je na deze info doorgaat naar volgende stap?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 22-02 17:53

antonboonstra

3670Wp + WP + Tesla + Zero

En vandaag staan er ineens nog meer Model 3 in Groningen. Volgens mij zijn er alleen maar een stuk op 6 zwarte bij gekomen.

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +8Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-07-2019
Zo.... vanochtend als een van de eersten de Zoe ingeleverd en de Model 3 opgehaald. Wauw! Het was t wachten waard!

Model3
Men liet weten circa 80 autos vandaag uit te gaan leveren.

Als laadkabel werd er een van ca 4 meter lengte meegegeven (lag al achter in de kofferbak)
levertijd order plaatsing - levering: 10 weken.

NielsTn wijzigde deze reactie 07-06-2019 14:44 (68%)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-02 19:33
ls789 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:43:
[...]

waar staat zo een melding precies in het account?
Klopt het dat je bij een leasebestelling de factuur niet te zien krijgt? Vanmorgen zei Tesla aan de telefoon dat ze de factuur gingen opmaken.. maar denk dat ik deze niet te zien krijg (levering is 100% juni maar wisten niet precies wanneer. Auto is wel al van Zeebrugge naar Tilburg onderweg)
Dit is mijn huidige status, dus nog altijd 'drafting up contract', maar wel met een melding voor een afspraak ter rechterzijde. Overigens ga ik dinsdag a.s. nog wel ff bellen met Tesla en/of Leaseplan als er nog geen mail is, zodat ik straks niet voor Jan-met-de-korte-achternaam in Groningen sta.

Tesla_account

6500WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-02 19:33
Zo, was ff druk, maar wil jullie een fotootje toch niet onthouden. LR AWD Aero, Multi-coat Red.

https://tweakers.net/ext/f/9DVRDm9ZrWXUI6jh1IoZJ4lr/thumb.jpg

Aflevering was smooth: aardige gozer bij Tesla Groningen, werd ook wel echt ff een momentje van gemaakt. Auto was netjes opgeladen, ritje naar huis was een smile van oor tot oor. De kleur is ook echt fantastisch, verandert helemaal mee met de lichtval erop.

Er bleek ook een Aero Wheel cap kit in het magazijn te liggen, dus die ook maar meteen gekocht en ter plaatse geïnstalleerd.

Uiteindelijk (na wat gerommel in de keten wagenparkbeheerder/leasemaatschappij/Tesla), vanaf het moment dat Tesla écht vond dat er een bestelling was (14 mei) levering op 14 juni. Exact een maand dus, da's toch best aardig.

dabutcha76 wijzigde deze reactie 18-06-2019 15:32 (21%)

6500WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 21:29
Zie trouwens nu wel dat de rubbers op het bak niet helemaal lekker zitten:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 17:42
quanggie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:21
Wel apart was dat een mede-tweaker die daar was, geen telefoonkabels meekreeg.

En de auto.. Die rijdt erg fijn :)

https://imgur.com/a/cdpspdi
quanggie!! :D

Hier is die medetweakert. Samen met quanggie vandaag de levering gehad in Tilburg. In mijn geval de Model 3 LR RWD in zwart met de 19" sloffen.

Ook hier een goede levering. Bij inspectie buiten een klein schadeplekje op de 'motorkap' ( :+ ) gevonden. Die gaat het servicecenter in Duiven fixen.

En de telefoonkabels worden dus later langsgebracht. Die zijn ook niet zo belangrijk.

Om een tweaker te quoten: "En de auto.. Die rijdt erg fijn :)"

Have fun quanggie en de anderen die later deze week nog hun levering verwachten d:)b

Jaap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-02 11:38
Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:46:
Nadat ik inlog zie ik mijn auto met reserveringsnummer.
Nu zie ik sinds gisteren ook een vin nummer en een eindfactuur. Die zie je alleen op de desktop website of door je iPhone naar landscape te draaien, anders zie je alleen wat algemene info. Ja zo slecht is de site :+ !
In de app zie ik niets. Die laat alleen het tesla logo in grijs met zwarte achtergrond zien. Ik gok dat dit hoort tot ik de auto ontvangen heb.
@Cyw00d , heb jij wel een mail gehad om een account aan te maken? Dus niet zelf alvast een account gemaakt?
Dikke edit:

Ik had een ander mail adres opgegeven toen ik de uitnodiging kreeg. Maar ik heb nu wachtwoord vergeten gedaan bij het originele mail en daarmee ingelogd en nu zie ik dus wel mijn auto staan enz. Daar ging het dus fout. 8)7

Ik heb trouwens dit nu als ik inlog in de app en nog geen VIN in de code, die is null of leeg overal.

tesla app

En dit op de website, nice!
mytesla

Cyw00d wijzigde deze reactie 25-06-2019 13:03 (34%)

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• PSP123
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-02 14:45
Hmm, zag zojuist deze op de inventory lijst staan. Zouden we een price drop krijgen op de Longe range AWD?

]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Volodos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Dat is wel bijzonder. Als ik dezelfde auto nu configureer op de site kost hij gewoon nog 58,3k...
Hier nu 59,3k:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-02 19:50
Zo mijn M3 heeft 4,5 week bij Tesla/Bodyshop gestaan en onder de streep:
1. Deuk eruit gehaald die er bij de aflevering in zat
2. Mijn lak is kapot gepolijst en alle krassen zitten er nog steeds in. Zie foto's, krassen zitten all over de auto.
3. Mijn stuur piept nog steeds
...en alle andere 12 zaken zijn nog steeds niet opgelost. Ik werd vriendelijk verzocht mijn auto mee te nemen en dan zouden ze het eea gaan uitzoeken omtrent de schade aan de lak. Heb ze gezegd dat overspuiten goedkoper en sneller was geweest, maar neen.... Niets meer gehoord en ik krijg geen reactie meer op mails. Tevens kan ik in de Tesla App geen enkel Nederlandse SeC terugvinden om service te plannen.

Kunnen die boeven bij Tesla niet gewoon aangeklaagd worden of iets dergelijks? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met zoveel ellende...

https://tweakers.net/ext/f/rUBQggCkMGM371j2LXinwUub/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/QS95KIFAKZSIW4hGM9IDqjbS/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/hXo05zTeuvoSYQUIzFljngQf/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronjansen87
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-02 20:06
sahinasappelsap schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:32:

2. Mijn lak is kapot gepolijst en alle krassen zitten er nog steeds in. Zie foto's, krassen zitten all over de auto.
Ik heb zelf het idee dat de krassen onder de blanke topcoating zitten. Ik heb m dit weekend gelijk even echt goed gewassen (zoals altijd met de hand) en de krassen op de kofferdeksel lijken bij nadere inspectie wel onder de topcoating te zitten. Ik dacht ze er wel uit te poetsen, maar dan maak je het met polijsten alleen maar erger. Toch maar gewoon even naar het SeC ermee.

Zo heb ik toch nog eventjes een witte ;)

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Barbapapa1
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 08-08-2019
Inmiddels een behoorlijk rampzalige (nog-niet) levering achter de rug. Inmiddels is de levering drie maal verzet nadat hij expliciet bevestigd was, twee keer de dag voor de levering en een keer de dag van de levering.

Op zich is alles beter dan voor niks naar Tilburg reizen, maar het totale gebrek aan communicatie en het onmogelijk zelf kunnen bereiken van Tesla heeft nu proporties bereikt dat ik me echt afvraag of ik in de maling genomen wordt.

Ik heb het even overzichtelijk in een tijdlijn gezet (vooral voor mezelf natuurlijk). Ik heb overigens wel al een laadpas, laadsleutelhanger, een kenteken en alles sinds vorige week, maar vooralsnog nog geen auto.

Elon denkt misschien dat hij een grote logistieke uitdaging heeft, maar het valt ook niet mee om met een drukke baan en twee kleine kinderen drie dagen achter elkaar n.a.v. bevestigde afspraken je hele agenda om te gooien om een auto te halen 2.5 uur van je huis af.

Ik had alle begrip gehad als ik bijv. donderdag had gehoord dat het echt superdruk was en het twee weken uitgesteld werd, in plaats van dit gedoe.

Maar goed. Vanmiddag hing ik weer drie kwartier in de wacht waarna ik de melding kreeg dat Sales niet beschikbaar was. Deze was nieuw voor me en toen ik later terugbelde kreeg ik hetzelfde bericht. Dus de klantenservice lijkt nu officieel omgevallen.

Als iemand nog een gouden tip heeft, I'm all ears.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barbapapa1
Inspired schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:25:
[...]

Ik zou prive nog geen electrische auto kopen. Maar wellicht meer iets voor een ander topic. Ik zou zelf nog een jaar of 2 wachten.

/edit

Nou nou. Na vijf kwartier iemand gesproken.. Donderdag "mag" ik naar Tilburg.
Ik hoop heel hard dat die auto er gewoon staat voor je!

On a sidenote, leasemaatschappij maar gevraagd of ze dit herkennen en wat ze voor me kunnen betekenen:

Hoi "Barbapapa1",

Dit is helaas de standaard bij Tesla. Wij komen al maanden niet meer in contact met ze en de klachten stromen binnen. Het zijn mooie auto’s maar…

Voor wat betreft een voorloper, dat is mogelijk. We kunnen in principe de volgende werkdag leveren. Wanneer zou je een auto willen hebben?

Ik werd er bijna (positief) emotioneel van (kudos Arval). Morgen heb ik waarschijnlijk een fijne Volkswagen Up om toch naar m'n werk te kunnen, maar ik maak me toch wel ernstig zorgen voor later. Ik heb immers al een kentekenbewijs, meerdere laadpassen, dus dat ding is van mij, ik weet alleen niet waar 'ie is, maar dat komt vast ooit goed.

Maar als ik hem straks heb en hij gaat kapot én je kan letterlijk een week lang niemand bereiken?

Barbapapa1 wijzigde deze reactie 02-07-2019 22:56 (177%)

• Barbapapa1

Delivery is dicht. Ben doorgereden naar sales/service. Nee meneer, we kunnen u echt niet helpen want de auto staat niet hier. Nee er is echt geen oplossing, u kunt het beste maandag even delivery bellen. Of misschien een email sturen?

Nee het kan echt alleen via delivery en dat is een hele andere afdeling en er is vandaag niemand. Nee, ze zijn alleen het laatste weekend van het kwartaal open.

Neem 't die jongen niet kwalijk..maar goed. Terug naar Utrecht maar. |:( 7(8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barbapapa1
Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:06:
Wilde gok; geen belletje gehad zeker?
http://memegenerator.nl/memes/35570.jpg

Inderdaad niet teruggebeld. Ook geen emailtje ontvangen wat ik nog als alternatief had aangedragen. Heb m'n tijdslijntje nog maar even bijgewerkt, ik verwacht een behoorlijke administratieve chaos qua bijtelling op m'n werk, dan heb ik de onderbouwing vast klaar staan.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59304996#59304996

@Inspired Ben wel echt blij met je medeleven en positieve berichten, merk dat het mij weer helpt om niet helemaal uit m'n plaat te gaan van dit gedrag. Ze kunnen een hoop van je leren daar bij Tesla :).

Update 22:30. Mail gestuurd.
Hoi [Delivery dame],

Helaas heb ik niks gehoord vandaag. Ik vind dat echt heel vervelend, want volgens mij hadden we een afspraak gemaakt dat je mij zou terugbellen.

Hopelijk kun je dit morgen doen, vanaf 8.30 ben ik beschikbaar, spreek je graag!

[Barbapapa1]

8)7

Barbapapa1 wijzigde deze reactie 08-07-2019 22:31 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barbapapa1
Neuh, afspraak voor vrijdag werd donderdag afgezegd uiteraard. Iets met kentekenplaten. Dinsdag 11.00 is de nieuwe afspraak. Gisteren eind middag nog wel gebeld door iemand van sales die een voicemail achter heeft gelaten met het bericht dat hij de auto echt fysiek heeft zien staan en er niets meer fout zou kunnen gaan (hij had zelfs gisteren opgehaald kunnen worden zei ie..... :F).

Dinsdag dus..moet t tijdslijntje nog even updaten :).

edit: Tijdslijn pas niet meer in één plaatje. Update dan maar zo:

Rest van tijdslijn:
https://gathering.tweaker...message/59304996#59304996

Barbapapa1 wijzigde deze reactie 13-07-2019 07:59 (15%)

• Barbapapa1
arsimo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Dat kenteken heeft nooit op jouw naam gestaan maar simpelweg gekoppeld aan de VIN en op naam van Tesla (het zit net iets anders maar daar komt het op neer). Pas als je die auto had opgehaald met dat kenteken zou het op je naam zijn gekomen.
Ah ok. Ook niet op naam van de LM dan?

</indewar>

• T7D_Sneezy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-02 17:35
Ik heb sinds vanmorgen een VIN in mijn sourcecode staan. SR+ MSM 19"besteld op 24 Juni.
Ik neem dus aan dat hij op de triumph ace staat.

Ik kreeg ook van Tesla Fleet een overzicht van de uitrusting van de verschillende model 3 niveau's.
Zo wist ik eigenlijk alle verschillen wel (dacht ik) maar de ambient verlichting wist ik dan weer niet.

Ook zegt Tesla dat je binnenkort zou kunnen moeten upgraden naar Premium connectivity. Dat is voor de SR+ rijders natuurlijk wel fijn.

**These features are part of our Premium Connectivity package. Customers will be able upgrade to Premium Connectivity or extend their existing Premium Connectivity in the future. We hope to announce pricing and details for this soon. Customers who currently have Premium Connectivity will not be downgraded until they’re presented with an option to extend the service.

T7D_Sneezy wijzigde deze reactie 18-07-2019 08:52 (89%)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
MagicTempest schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:56:
[...]

Oef, dat wordt een flinke afkoop. Een jaar eerder afkopen zal vast niet goedkoop zijn. Is dat wel interessant qua bijtelling dan?

Volgend jaar is dan wel 8% over 40k en 22% over de rest, maar dat maakt een Tesla nog steeds stukken goedkoper dan een vergelijkbare ICE.
Het goedkoopste is om het zo dicht mogelijk op het einde van 2019 te doen. Heb het allemaal doorgerekend, inclusief afkoop.
Inspired schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:22:
[...]

Heeft het wel zoveel zin met negen maand? In mijn ervaring is het snel 9 x kale lease. Dat zal 5-10k zijn. Met 100 EUR meer bijtelling vanaf 2020 is het maar de vraag of het dan voordelig is. Ook omdat je dan dus minimaal 9 maand langer kunt genieten van 8%/45k. Als je een (fikse) eigen bijdrage hebt is het al helemaal niet zinvol om te doen. Los van het feit dat je natuurlijk liever nu in een Model 3 wilt zitten dan volgend jaar. :) Ook moet je natuurlijk rekening houden met het feit dat het storm zal gaan lopen en bestelling per bepaalde datum niet mogelijk is. Dus, je zult in oktober toch echt wel moeten bestellen. Dat kan betekenen dat je dan de auto per eind oktober ook al hebt. Zit je aan 11 maand afkopen. Tegen een besparing van 100 per maand kan ik me bijna niet voorstellen dat het voordeliger is dan wachten.
[...]
Wel dus. :)

Mijn afkoop is nu €1900. In november ongeveer €1400.

Scenario's die ik heb bekeken/berekend:
1. Golf GTE uitrijden, daarna een (luxe) Golf Variant leasen;
2. Golf GTE in 2019 afkopen, Model 3 leasen tegen 2019 voorwaarden;
3. Golf GTE uitrijden, in 2020 Model 3 leasen tegen 2020 voorwaarden.\

Resultaat:
https://i.ibb.co/cYDX1CL/Screenshot-2.png

MrAcid wijzigde deze reactie 01-08-2019 15:26 (10%)

Twitter | Strava

• Bas40
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 18-01 08:33
25 juli bevestiging vanuit LM van bestelling
ST+, Midnight Silver, black int, trekhaak

31 juli email naar tesla om te checken of alles goed stond
1 aug response alles in orde. Verwachte levertijd aug/sep in Tilburg.

Weet iemand of het een issue is als de LM mijn email adres heeft doorgegeven aan Tesla maar er op dat adres al een tesla account (was nieuwsgierig) bestaat?

https://ditiserg.nl/download/M3confirm_small.png

• wouter1971
  • Laatst online: 11-02 19:35

SFL Conductor is op stoom om auto’s te laden, zou dat voor de 4000 zijn waar over gepost werd? oOo

wouter1971 wijzigde deze reactie 02-08-2019 09:42 (6%)

[ Tesla M3 LR AWD 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• JM3
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 08-12-2019
Mijn idee, maar het staat er toch echt :) Die paar weken wachten is geen probleem, maar wel jammer haha

JM3 wijzigde deze reactie 02-08-2019 12:12 (61%)

• Master_G
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:44
mvdam schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:07:
[...]
Aangezien die auto volgens mij nu-ongeveer-van-de-boot-gereden wordt
Hoop het niet voor je, denk dat ie niet zo goed tegen het zoute water kan. :+

Nog heeeeeel ff en hij is in Zeebrugge.

Wat kan voorpret toch leuk zijn >:)

• IceTeaGX
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:23
Master_G schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:34:
Hoop het niet voor je, denk dat ie niet zo goed tegen het zoute water kan. :+

Nog heeeeeel ff en hij is in Zeebrugge.
[Afbeelding]

Wat kan voorpret toch leuk zijn >:)
Hij heeft zich precies wel even vergist van haven:
https://tweakers.net/ext/f/fcfvtQMroZ7HEII0ykrLZi50/thumb.png

• Rambo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 26-01 11:45

:9~

Heb vorige week dezelfde config maar dan non-performance besteld ... Als dit nou een optie was in de config (Leaseplan) :X

Ga ik nu niet meer voor elkaar krijgen, voorraad auto en ik mag hem pas 1 sept rijden.
edit: wie weet staat er over twee weken eenzelfde op voorraad, dan maar even kijken of er wat mogelijk is

Rambo wijzigde deze reactie 05-08-2019 17:09 (17%)

• ismael86
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 12:52

ismael86

M3 Performance Base | Trekhaak

Cyw00d schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:14:
[...]

Houd goed in de gaten dat deze worden geleverd zonder de "standaard" Autopilot. Die is dus niet standaard op dit model.
Niet allemaal, die van mij had het gelukkig wel:
Model 3 bestelling

Volgens mij is het standaard op alle M3's maar hebben ze de configuratie soms niet goed ingevoerd.

Alle mensen die een M3 LR RWD hadden besteld hebben ook autopilot gekregen na de bestelling in de configuratie een tijd geleden.

Ben heel erg benieuwd naar de LR AWD Performance!
In de VS zijn ze wel geleverd maar daar is de trekhaak geen optie, vraag mij af hoe ze deze op kenteken gaan zetten?

• RWGW
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 16-02 01:31
ZeRoC00L schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Moet er niet eerst (door het lokale service center) een sim kaart ofzo geplaatst worden ?
Lijkt me sterk dat de auto's met een US sim geleverd worden, en e-sim is nog niet gebruikelijk in nederland.
Zal via IoT connected zijn. Hier zijn geen simkaarten voor nodig :)
Overigens zit ik bij een provider voor de zakelijke markt welke al eSims heeft (Weliswaar in betafase, maar mijn iPhone doet het prima op dat kaartje)

Edit: Ik had het fout. Zit een simkaart in:

Bron: https://teslamotorsclub.c...e-sim-card-located.19561/

RWGW wijzigde deze reactie 06-08-2019 15:30 (16%)
Reden: Extra informatie, ik had ongelijk

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-02 11:38
Ik heb een NodeJS scriptje gemaakt die de VIN ophaalt uit de broncode en mij een push notification stuurt. Hierdoor kwam ik er achter dat er gisterenavond opeens een VIN was.

Edit, het resultaat:

Mocht iemand interesse hebben, het werkt middels puppeteer en ik wil de code wel delen, is erg simpel.

Cyw00d wijzigde deze reactie 14-08-2019 12:34 (45%)

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• Bazi
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-02 11:30
De SFL Conductor, het tweede schip onderweg naar Europa, is nu in de (eerste) sluizen van het Panama kanaal. Webcam

• Bazi
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-02 11:30
Bazi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:45:
De SFL Conductor, het tweede schip onderweg naar Europa, is nu in de (eerste) sluizen van het Panama kanaal. Webcam

[Afbeelding: SFL Conductor Panama]
En nu is de SFL Conductor in de tweede (en laatste) set sluizen. Als het goed is over zo'n anderhalve week in Zeebrugge.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:37

mvdam

EV-Gekkie

lost95 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Ze unloaden alles met behulp van enhanced summon ;);)
Dus dan heb je het over 4500 auto's, 5km/h of 1,38 m / s rijden.

Je moet 1-voor-1 de boot af, gemiddeld per auto.. 200-300mtr rijden. (Verdiepingen af / op, naar de parking.)

Afstanden even grof geschat vanaf deze Google Maps van die locatie in Zeebrugge.
https://goo.gl/maps/oHp7f2HsCHUdWb5CA

Dus worst-kaas scenario is 300mtr à 1,38mtr / sec = 217 sec = +- 3,5 minuut.

Dan kun je met een afstand van 10 meter tussen de auto's elke 7,5 seconden een auto beginnen met uitladen. 29 auto's tegelijk dus, (217 sec / 7,5sec).

4500 / 29 = 155x 217 sec nodig voor uitladen = 561 minuten of 9,35 uur :+

Voordeel is wel dat je maar 29 man nodig hebt om die auto's te "besturen" of 14,5 als je er met elke hand eentje doet :9 :9 :9 :9

Edit of 1 hele grote eindbaas met 40 schermen om zich heen om te bewaken dat er geen besluiten om rechtsaf het water in te rijden.

Edit: Bizar statistiekje, Uitgaande van grofweg €55.000 per M3 op een boot van 4500 heb je het over een omzet van €247,5miljoen (in de BTW) per boot.
Even uitgaande van kosten van €750 van wal-tot-wal per auto (hoog ingeschat denk ik) En ex-btw.

Heb je het nog steeds over €201miljoen aan waarde. = $223.209.204 aan omzet op 1 boot. Lang niet gek O+

mvdam wijzigde deze reactie 16-08-2019 12:07 (36%)

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• wouter1971
Volgende boot SFL Conductor onderweg. Komt komend weekend aan in Zeebrugge.

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:46

_O-

Nieuwe VIN (nummer 3 alweer), leverdatum vooralsnog nog steeds 11 september.

(Rood, AWD, 19")

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-02 19:05

Fioravanti

Fioravantastisch!

Was vandaag toevallig op tijd klaar in Tilburg, dus even langs de Store gereden. Kwam ondertussen nog langs Delivery én nog een andere locatie waar er tientallen stonden, indrukwekkend!

Heb bij de receptie een tijdje gesproken over de beste 'strategie'. Heb al een tijdje een RN, maar die staat op 30-11. Dat lijkt me te krap, zeker toen de medewerker bevestigde wat ik hier al een paar keer gelezen heb: vanaf dan gaan ze pas op zoek..

Hij raadde mij dan ook aan de datum restrictie eraf te laten halen, zodat delivery op tijd op zoek kan. Waarop zijn collega aanvulde dat ze sinds kort geen orders met restrictiedatums accepteren van LM's. Wat daar van waar is weet ik niet, maar ik vermoed dat het 'window of opportinity' zich begint te sluiten. Mede omdat ze aangeven dat ze nog wat mega orders verwachten van LM's die massaal op voorraad gaan inkopen.

Goed, terug naar mijn eigen case: LR AWD, Blauw, Wit, 19", FSD. Is een combi die niet zo vaak voor komt. Al krijg ik nog verrassend veel hits bij het RDW op blauwe Model 3's (2019: 1041 stuks). Al zal een kleiner deel daarvan aansluiten op mijn configuratie, je ziet ook mooi de drukte einde kwartaal:

Maand in 2019 | Aantal
1 8
2 82
3 338
4 57
5 60
6 357
7 92
8 47
Eindtotaal 1041

Dus het grote rekenen kon beginnen! Aangezien mijn huidige auto per 15-12 afloopt had ik al nagevraagd wat de boete is. Dat combinerend met het verschil in bijtelling t.o.v. nu, laat zien dat ik vanaf nu al voordeliger uit ben (over 4 jaar gerekend). Uiteraard groeit dat voordeel met het verstrijken van de maanden tot 2020.

M3 levering

Als het goed is wordt ik deze week nog teruggebeld door mijn case owner bij Tesla. Ben vooral benieuwd naar de gemiddelde levertijd van mijn config, daar heeft Delivery meer zicht op. Gemiddelde levertijd overall is nu 6 weken zeiden ze bij de receptie in Tilburg. Daarna de keuze maken om de restrictie eraf te halen, of te vervroegen.

Fioravanti wijzigde deze reactie 20-08-2019 21:12 (7%)

• JM3
Bij deze

Is trouwens via LM

JM3 wijzigde deze reactie 21-08-2019 17:05 (9%)

• ismael86
  • Laatst online: 22-02 12:52

ismael86

M3 Performance Base | Trekhaak

mvdklip schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:40:
Voor de volledigheid nog even de mail zoals ik die van Tesla ontvangen heb:

[...]

Irritant dat Tesla soms het een, soms het ander zegt. Bovenstaande lijkt mij echter zakelijk gezien helemaal juist. Je betaalt als afnemer het resterende bedrag inclusief alle BTW die je dan later weer terugvordert.
Voor de aanbetaling heb ik ook een credit invoice ontvangen in mijn account. Deze streept deze dan weg.
Aanbetaling Credit Tesla

Als ze de aanbetaling dan niet terugstorten dan ben je er ook.

Het totaal komt dan overeen met de factuur. De BTW post op de factuur is van voor de verrekening.
Factuur Tesla

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:42
mooste schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:39:
[...]

Dit weekend? Misschien kijk ik verkeerd maar volgens de GPS tracker is dat schip nog in de buurt van Zuid Amerika. Ik dacht aan volgend weekend?

Hopelijk kijk ik naar de goede tracker? Sommige links om te tracken zitten achter een paywall.
Komt omdat er geen bereik is in de Atlantische Oceaan.
Schip komt waarschijnlijk maandag aan.
https://i.imgur.com/ejVquXc.png?1

bottom line wijzigde deze reactie 22-08-2019 12:59 (22%)

• wouter1971
bottom line schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Komt omdat er geen bereik is in de Atlantische Oceaan.
Schip komt waarschijnlijk maandag aan.
[Afbeelding]
Hier is ie, 13.44 uur.

• buiz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-02 14:57

Tesla's incoming!

• Tumste
  • Laatst online: 14-10-2019

Zit jij net als ik?

Tesla M3 LR AWD 19" | Solid Black | Black Interior | FSD

• Mday
  • Laatst online: 21-02 17:54
Holy crap ik schrok ook even

Mday wijzigde deze reactie 28-08-2019 15:11 (49%)

M3 AWD | Pearl White | Sept '19

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:16
Even de url bekeken: https://3.tesla.com/model3/delivery-estimate
Haal je de 3 weg kom je na even wachten op een nieuwe pagina. Weet niet of dit gaat helpen om de druk weg te nemen bij delivery:

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:16
Ja, ik krijg nu ook RN..... besteld:

Nu nog de update naar Nederland... ;)

MasterMaceMichu wijzigde deze reactie 28-08-2019 16:02 (15%)

• wouter1971

Ze hebben het wel megadruk. Drukker dan vorige kwartalen nog. Groene lijn.

• wouter1971

Denk dat dit de reden is dat we ineens 2x VIN zien?

• Mday
MagicTempest schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Bij mij redirect die wel meteen. Ook al staat er redirect=no.
Raar! Ik heb op meerdere browsers/computers gezeten... daarnet ook even Edge geprobeerd, blijft gewoon hangen op die pagina met dit:
Model3

het moet dus deze pagina zijn (is met VIN...)
https://tweakers.net/ext/f/Zq5OXZJyvezNDV8WEIT2Ol6s/thumb.png

Mday wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:27 (49%)

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

MrAcid schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:17:
[...]

Het premium interieur is niet standaard op de Standard Range Plus versie.
Tesla X uitvoeringen

Voor de X wel toch?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• alberthakvoort
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21-02 18:55
Via de directe URL ook een VIN, en een afleverdatum... alleen nog geen contact via sms etc gehad...

Ik had als afhaal locatie Groningen opgegeven...Dus nog even afwachten

alberthakvoort wijzigde deze reactie 30-08-2019 14:28 (25%)

Passieve woning + (D)WTW + SolarEdge 6530Wp + Ecodan 5 kW Warmtepomp CV | SWW

• buiz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-02 14:57
En hierbij het overzicht met boten onderweg;

Eerste aankomt is 6sep

Én er komt een 4e schip! Vertrekt uit SFO rond 6 Sep
Bootreis is ~22 dagen.

buiz wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:06 (57%)

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:22
Het wordt nog druk de komende maand(en).

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-02 20:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Divak schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:45:
Wat is er mis met de kentekenplaten, wat is luxe, en wat is cheapass?
Sommige mensen vinden dit luxe

Als alternatief voor de cheapass gestanste platen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• MrAcid
  • Niet online

Poll: Hoeveel Model 3 kentekenregistraties in september 2019?
< 2000
2000 - 2499
2500 - 3000
> 3000
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402074&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Twitter | Strava

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:47
Besteld op 17-7.
Levertijd tussen 1-9 en 8-9 september.
Op 2-9 nog geen update, dus uit ongeduld maar alvast wat proefritjes gaan maken.

• Mday
account

Dit toont hij sinds kort als ik inlog. Hoezo, secondary account. Doe es nie!

Mday wijzigde deze reactie 04-09-2019 12:09 (8%)

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:45
Na veel administratieve rompslomp mijn auto op kunnen halen. Achter is het nog snel gegaan, binnen 4 weken.

Na weer een lange rit heb ik een perfecte aflevering gehad. Ben wel geteld max 5 binnen geweest. Na binnenkomst werd ik direct geholpen. Snel rijbewijs en rwd gegevens gecontroleerd. Vervolgens na de auto gelopen, rondje gemaakt. Even zitten, telefoon koppelen en reed direct weg. Voor mij een perfecte aflevering op deze manier. In de hal zaten drie aardige jongens die je eventueel kon aanspreken.

Het heerlijke auto rijden kon beginnen. Mijn collega heeft de long range awd en ik de rwd versie. Was even bang dat de auto niet snel genoeg zou gaan echter niets is minder waar. Wat een vermogen, echt ongekend! Heerlijke rit naar huis gehad icm de ACC en natuurlijk auto pilot. Vind ACC iets fijner omdat je dan iets makkelijker kan wisselen tussen de rijbaan. ACC is echt geweldig, beetje sturen en muziek luisteren.

Richting huis warme broodjes gehaald. Deze kunnen perfect in de voor trunk zodat je niks ruikt. Als laatste nog even de kinderwagen in de auto gedaan. Een bugaboo past gelukkig perfect, deze is zelfs tweepersoons :)

De voorpret was al geweldig, het auto rijden helemaal, je wordt echt ontziend.

Wackmack wijzigde deze reactie 04-09-2019 15:23 (10%)

• Zerotorescue
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-02 18:18
Stef87 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:26:
[...]

Ik hoop het voor je dat het echt zo snel lukt.

Ik zou hem 2-9 krijgen en auto SR+ is 31-7 besteld met direct een RN.

Laatste update die ik had was dat de auto 12-9 aan gaat komen in Tilburg.

(Ik heb nog geen kenteken, eindfactuur of sms) —-> wanneer krijg je de eindfactuur normaal gesproken (financial lease tesla)?
Ik kreeg de eindfactuur exact 1 week voor afleverdatum. Deze bevat het totaalbedrag en hier staat nog niets over Findio. Ik kreeg 3 uur later een overzicht met de verrekening van het financieringsbedrag en wat ik nog moest overmaken:

Dat gisteravond overgemaakt en een betaalbewijs terug gemaild (dat wordt gevraagd) en daar kreeg ik vanochtend direct een bevestiging op.

Zerotorescue wijzigde deze reactie 04-09-2019 16:37 (7%)

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:06
JamesB009 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:46:
[...]
Een vraag voor mensen die een afspraak hebben, zie je dit online bij de tesla account ook staan? Zo ja, waar? :)
Op de beheerpagina (https://www.tesla.com/nl_...duct-finalize?rn=RNxxxx):

Taro wijzigde deze reactie 04-09-2019 22:58 (12%)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance | 6140 WP Zonnepanelen

• KrL
  • Laatst online: 21-02 22:57

KrL

Foto foto..

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:46
ShadowFrys schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:09:
Veranderd de status op jullie account ook wanneer je een SMS en leverdatum krijgt?

Aan de linkerkant staat nog steeds de 'we stellen uw contract op'-riedel.

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-02 19:33
Slurpgeit schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:37:
Je hebt er niet heel veel aan denk ik, maar als je een Tesla account hebt kan je ook "verborgen" documenten opvragen. Zo heb ik alleen de bevestiging van Tesla en een document over "grijze markten" in m'n account staan, maar als ik hierheen ga:

https://www.tesla.com/nl_...unt/document-hub/get-list

Krijg ik ook een "documentId" van de "PURCHASE_ORDER". Als ik dat ID in deze url zet, krijg ik de originele inkooporder van de LM te zien:

https://www.tesla.com/tes...ument/order-agreement/<id hier>
Grappig, nu ik een afspraak heb staat daar ook een "Tenaamstellingsverslag" van de RDW, kan ik stiekem m'n kenteken al bekijken :o .

• Tomaatje01
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 24-11-2019
Vandaag met @FGroentje zijn Tesla opgehaald.

14-8 besteld door LM - 10-9 opgehaald.

We hebben ons aangemeld bij de check-in balie bij het Delivery centre. We waren een uur te vroeg, maar dat was geen probleem, want de auto stond al klaar zei de medewerker. Hij zei dat vanwege drukte (echt waar?) de auto's klaar staan op parkeerterreinen in de buurt.

Binnen een paar minuten waren we aangemeld en konden we mee met een shuttle busje naar een van de parkeerterreinen. Daar mocht je tussen zo'n 100 Model 3's je auto zoeken a.d.h.v. je kenteken.

Auto gevonden en geïnspecteerd. Zoals @Erik ook zei, her en der wat lijmresten, zand en vuil op de auto. Dus goed zoeken naar eventuele krassen etc. (Tip: Neem een poetsdoek mee, kan je makkelijk zoeken en kijken of het vuil is of beschadigingen zijn) Er zat zelfs nog een flinke sticker op de auto, die moeilijk eraf te krijgen is.

Wat kleine puntjes aangekaart bij een medewerker. Sommige punten werd al direct gezegd "Gaan we niets aan doen". Andere dingen zijn genoteerd en worden dan waarschijnlijk later door een SeC opgelost. Daarna rijdt je naar het einde van het parkeerterrein, wordt je uitgecheckt en veel plezier met je Tesla ;-)

Batterij was 20% vol. Dus bij v/d Valk Breda de supercharger aangesloten. Na 30 minuten weer helemaal vol.

Het parkeerterrein waar wij waren:

• Wesleymaur
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-01 20:28
T7D_Sneezy schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:19:
Wat betreft de SR+ zitten er nu zwarte kappen in de voorbumper waar voorheen mistlampen zaten.
Toch is dat raar gezien:

• Taro
Op de website stond duidelijk dat een trekhaak niet achteraf te monteren valt. Nou ben ik erg benieuwd of er op een Performance (P+) ook een eventuele bevestiging voor een trekhaak zit? Want dan had ik een andere uitvoering besteld...

Taro wijzigde deze reactie 11-09-2019 19:18 (17%)

• Taro
Vanmiddag om 16:00 de Model 3 opgehaald, vorige week maandag als voorraad model gekozen: Performance met 19", trekhaak en zwart/zwart. Ik was 3 kwartier te vroeg bij Tesla, de papieren moesten nog worden afgedrukt, na 10 minuten was dat geregeld, 2 handtekeningen gezet, binnen 2 minuten in een busje gestapt richting parkeerplaats 3. De App deed het nog niet omdat ik te vroeg was, maar gelukkig zag ik hem al snel staan toen we werden vrijgelaten :)

Velgen gecontroleerd, lak gecontroleerd, pasjes gecontroleerd, interieur gecontroleerd, laadkabels in orde, alles in orde. Trekhaak los meegeleverd. Wel wat lijmresten, hebben ze netjes weggehaald. 29% lading, wat overeenkomt met 146 kilometer. Aangezien de rit >150 km zou worden werd ik via de Supercharger bij V/d Valk Zaltbommel gestuurd. Na een paar honderd meter merkte ik op dat de rechter achterdeur rammelde bij oneffenheden in de weg. Dacht dat deze misschien niet goed dicht zat, dus na aankomst bij Zaltbommel even de rubbers gecontroleerd, maar zag er prima uit en daarna extra hard dichtgesmeten met de hoop dat dat de oorzaak was. Na aankomst ook wat andere nieuwe eigenaren gesproken. Snelladen ging daar maar met 72 kW, mijn buurman met 100, terwijl we beide alleen op de betreffende laadpalen/paren stonden. Inmiddels stond de stand op 98 km, laden op 100% gezet en toen had ik +-40 minuten om wat te eten voordat hij vol was. Even snel wat naar binnen geschoven, de voortgang in de gaten gehouden en snel weer naar buiten bij 98%. Wederom een praatje gemaakt met iemand anders, toch leuk :)

Snel wat instellingen aangepast, de A27 opgedraaid en vol gas gegeven, WOW!! Met een glimlach op mijn gezicht de rest van de rit genietend voltooid.

Zojuist nog even met het gezin en wat vrienden een paar ritjes gemaakt, die vinden het prachtig. De kinderen lachend op de achterbank, mijn vrouw misselijk...

Ik bel morgen wel even over die deur, maar als dat het ergste is dan ben ik erg tevreden.

Er stonden honderden Model 3's op de parkeerplaatsen en er reden een paar volle opleggers weg. De chauffeur van de bus vertelde dat ze er vandaag >400 leveren. Ook vertelde hij dat pas op de boot de match wordt gemaakt met de bestelde auto's. Bestel je dus een niet gangbaar model, of een model dat net niet in die ene batch zit, dan moet je sowieso op de volgende boot wachten met de hoop dat dat model daar net wel op staat.

Ik heb overigens niets meer gehoord van de betreffende medewerker van Tesla, ik zal hem nu ook geen vragen meer voorleggen, hij zal wel gewoon erg druk zijn.

Let overigens op: Vlak bij Tilburg stond er op de snelweg een politiecontrole, waarschijnlijk omdat ze de komende tijd per dag 400 hard langs scheurende Tesla's verwachten ;)

Een impressie, dit is maar een gedeelte van parkeerplaats 3 bij Tesla:

• Taro
Mday schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:53:
[...]

Wat is met die banden het verschil?
Michelin wordt door velen als het betere merk gezien en Hankook als een minder merk. Persoonlijk maakt het mij niets uit, mits ze maar wel dezelfde rij-eigenschappen hebben zoals rol-/luchtweerstand, heavy load, evenveel grip en even lang meegaan. Ik persoonlijk heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of ze in de praktijk ook echt van elkaar afwijken of niet, of dat het meer een gevoel is bij veel rijders.

Edit:
Zitten jullie allemaal de RDW site te refreshen? :)

Taro wijzigde deze reactie 12-09-2019 22:25 (11%)

• JamesB009
  • Laatst online: 18-01 13:36

JamesB009

Sjimmeh!!

Config: Model 3, LR AWD, Blue, Zwart, 19" Sportvelgen

Hier mijn proces:
17-07 besteld bij LM
23-07 LM heeft order bij Tesla geplaatst
30-07 Bericht van Tesla met een account + RN
04-09 Door dit topic gekeken, en in de broncode staat een VIN! (5YJ3E7EB8KF33XXXX)
06-09 SMS voor aflevering op 13-09 om 17:00!
09-09 Email met bevestiging + (Engelstalige) SMS met nog een bevestiging (op beiden geantwoord)
13-09 AFHALEN
Gisteren was het dan "eindelijk" zo ver, eindelijk omdat het proces van de leaseauto lang heeft geduurd, niet perse de levering van Tesla.

Bij de poort wordt je al netjes opgevangen door een vriendelijk meneer en zegt waar je je moet melden en de auto kan parkeren.
Daarna naar de balie waar 5 mannen en vrouwen zitten, direct aan de beurt en legitimatie laten zien, alles in orde en ze gaat even kijken waar mijn auto staat. Blijkt dat mijne in de fabriek staat, de geluksvogel die ik ben! Netjes gevraag of ik er even en foto van mag maken, dit was geen probleem!

De dame die mij hielp vroeg netjes of ik nog wat uitleg nodig had of dat ik wist hoe het werkte, dit verliep allemaal makkelijk en ze geeft aan als ik er klaar voor ben, rijd maar weg, het is allemaal in orde.

Doordat ik hem in de fabriek mocht ophalen hing mijn tesla netjes aan de lader, dus had een range van 420KM!

De ervaring is, zoals iedereen beaamt, echt geweldig! Ik moest de auto om 17:00 ophalen, dus op de terugweg (naar Arnhem) in de file, kon ik meteen de adaptive cruise control uitproberen, WAT EEN GENOT! Automatisch remmen en optrekken, het leven in de auto wordt een stuk relaxter zo!
Eenmaal thuis nog even extra rondjes gereden, en ineens was het 23:00, de range was ondertussen onder de 150km gekomen, dus even 30 minuten aan de supercharger en weer 450km er op.

Net nog even gewassen, want echt schoon was die niet, je zag de kringen op de ramen nog zitten van het monteren, maar dat mag de pret niet drukken.

Succes, en vooral veel plezier, voor iedereen die nog in spanning zit te wachten, het is het wachten meer dan waard in mijn ogen!

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Wesleymaur
nbetgem schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:46:
[...]

Vind die 18” velgen (zonder dop) niet om aan te gluren maar hey! Over smaak valt niet te twisten 😉

Exact....

Wesleymaur wijzigde deze reactie 16-09-2019 19:48 (40%)

• RogerSch
  • Laatst online: 21-02 21:42
Wesleymaur schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:43:
Valt me op dat maar weinig mensen de 19" velgen nemen. Ben ik dan zo kieskeurig dat ik de 18" aero niet zo mooi vindt? Of is dat voor vele puur een economische overweging?
Ik had de 18" aero besteld en de achteraf 18" LM velgen T-Sportline geplaatst. Vanwege verminderd rijcomfort en mogelijk meer geluid wilde ik geen 19".

• Divak
naii11 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:59:
Vraagje.

Op een normale Amsterdamse openbare laadpaal duurt het ongeveer 4, 4,5 uur om helemaal op te laden, van 10% naar 95% ongeveer.

Is het zo dat Superchargen niet veel verschil maakt bij de SR+? Ik las iets op een Amerikaans forum dat de SR+ niet veel sneller opgeladen kan worden vanwege beperkingen?
Bij een supercharger is gewoon 100 kW laden mogelijk, misschien in de toekomst nog meer (zoals ook met de LR is geupgrade).

Divak wijzigde deze reactie 18-09-2019 09:02 (17%)

• Devster
  • Laatst online: 21-02 15:35

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ruimte zat bij de terminal:

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Wesleymaur
CurtPoindexter schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:59:
[...]

Ik kreeg er maar één kabel bij. Die blauwe van Mennekes.
Je dient ook het tesla connector pakket erbij te krijgen

Wesleymaur wijzigde deze reactie 19-09-2019 13:44 (4%)
Reden: Opmaak fout en typo

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-02 17:05
Voor de mensen die zich druk maken over de banden die niet meer Michelin maar Hankook geworden zijn, hier een mooi overzicht en vergelijking:
Bron: https://www.reddit.com/r/...f_best_model_3_compatible

Hatsjoe wijzigde deze reactie 18-09-2019 12:26 (21%)

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Nexz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:01:
[...]

Heb je de YAML daarvoor? Scheelt mij weer coden... :D
Ik doe het met Home assistant, maar die code kan ik wel delen. Het zijn twee cUrl commando's die ik aanroep en de output push ik naar mijn telegram.

Call1 om Access token op te halen

code:
1
curl -X POST -H "Cache-Control: no-cache" -H "Content-Type: multipart/form-data; boundary=----WebKitFormBoundary7MA4YWxkTrZu0gW" -F "grant_type=password" -F "client_id=81527cff06843c8634fdc09e8ac0abefb46ac849f38fe1e431c2ef2106796384" -F "client_secret=c7257eb71a564034f9419ee651c7d0e5f7aa6bfbd18bafb5c5c033b093bb2fa3" -F "email=HIERJEMAILADRESl" -F "password=HIERJEPASSWORD" "https://owner-api.teslamotors.com/oauth/token"

Call2 om gekoppelde voertuigen op te halen a.d.h.v. de Access token van Call 1

code:
1
curl --include --header "Authorization: Bearer ACCESTOKENHIER" "https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles"

In flow heb ik dat zo gemaakt, maar DM maar als je meer info wilt.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Mday
https://tweakers.net/ext/f/4w8MXrOp9JJS4eA55wUyhXL5/thumb.jpg

Ik voel me nu vies omdat ik foto's maak uit een rijdende auto maar kon het niet laten sorry, autopilot is best handig maar ook niet heel geschikt voor mensen zoals ik

Mday wijzigde deze reactie 19-09-2019 13:52 (37%)

• Mday
Flip2019 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:56:
[...]

Die 2e van achteren bovenop is een grijze toch ... dus van mij 8)7
https://tweakers.net/ext/f/8YKgm8ltWUh2aiMQaaEeB66s/thumb.jpg
sorry O-)

• GAEvakYD
  • Nu online
Hmmmm boeiend.

De LM heeft 11-9 mijn order ingeschoten en zelfde dag heb ik van Tesla een account gekregen en ook een RN nummer. Daarna geen updates meer. In het statusoverzicht stond alleen een vinkje bij de eerste stap "Plaats uw bestelling".

Nu heb ik vanmorgen contact gehad met DeliveryNL en nu heb ik een nietszeggende mail van delivery over leveringen, SMS'jes etc, maar verder niets nuttigs. Boeide is nu wel dat de status op de website opeens verder is, inclusief stappen 'Voorbereiden voor levering' en 'betaling'. Echter zie ik nergens op de website of in de source een Datum of VIN of iets. Kan ook haast niet, maar toevallig is het wel.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• GAEvakYD
  • Nu online
kreature schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:17:
[...]

Ik heb diezelfde DeliveryNL mail ook ontvangen vandaag.
Net gekeken en wel degelijk een VIN gevonden! Yey
Nice. Wanneer heb jij besteld en RN nummer gekregen?

Net bij mij gecheckt maar Vin is helaas ondanks de email leeg.

• Hatsjoe
CRoNiXX schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:40:
[...]

zou je ook eens kunnen screenshotten, zoals GAEvakYD deed?

Gezien de grote hoeveelheid persoonlijke informatie in dat JSON object heb ik praktisch alles geblurred.

• Zipsop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-02 11:20
Ben net even langs de haven in Amsterdam gereden uit nieuwsgierigheid (Mocht helaas geen Tesla bestellen vanwege alle issues dus nog 4 jaar benzine)

Maar er staan er al een hele kudde op jullie te wachten.

Het rode gedeelte staat iig helemaal vol, en er staan er her en der nog bosjes M3's Ook een file richting een soort van Mega wasstraat, waarschijnlijk voor het aflever klaar maken.

Moest helaas van de beveiliging moven voor ik betere foto's kon maken.

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 04-02 22:42
The Source schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:26:
Nu in A'dam afhalen. Tent ingericht voor ontvangst, parkeren moeilijk. Vandaag 4 mensen per uur om te proberen en leren. Proefdag. Maandag 25 per half uur
Zo dat was een lange file van Adam naar huis :)

Mijn evaring vandaag bij het ophalen van mijn model 3 in Amsterdam:
Had een afspraak om 15h maar ik was 14.15 aanwezig. Parkeren was moeilijk dit terwijl het helemaal niet druk was. We hadden eerst achter een slagboom geparkeerd maar een mevrouw stond snel buiten om ons weg te wijzen toen bleek dat ik niet bij ze op kantoor binnenstapte. Dit was bij het kruisje. Uiteindelijk op de parkeerplaats ervoor geparkeerd echter was die ook gereserveerd en van een ander bedrijf. Ga er maar vanuit dat dit maandag als er echte 25 man per half uur komen je niet je andere auto tijdelijk kunt parkeren, dus met de pendel bus gaan waar in de email over gesproken werd. Deze heb ik overigens niet gezien.

Op het terein dat Tesla huurt is ook plek echter worden daar alle leasebakken neergezet die omgeruild dienen te worden, voornamelijk BMW's.

Bij de ingang stonden een paar gele hesjes (dikke pijl) die ons naar een grote tent verwezen (W = Welkom).

Daarnaast was er op het terein ook nog een anderer grote tent die voor assemblage werd gebruikt gok ik. Er stond een lange rij auto voor echter hadden de 18"nog niet de wieldoppen erop zitten. Hier zullen ze ook wel gecharghed worden en gewassen?

In de welkoms tent kon je ff wat water / zero of pure cola drinken terwijl je moest wachten. Er zat iemand te wachten (hoop geen tweaker) die zijn auto kwam afhalen echter stond die nog in zeebrugge(?). Meneer baalde als een stekker. Bij de bali moet je even je gegevens / rijbewijs, etc laten zien en dan wordt je app geactiveerd en kun je naar de auto. Mijn LM moest nog een bepaald nummer doorgeven... weet niet wat echter 10m later was dat ook geregeld. Toen was er nog geklooi met papieren waar mij naar niet opstond omdat het van een andere LM was. Anyway mijn papier gevonden, handtekenen en kun kunt naar buiten zoeken. Allemaal erg vriendelijk, ze vertelde ook dat wij proefkonijnen waren en dat het maandag pas echt druk zou worden.

Nu was het niet druk dus naar buiten lopen en ik liep er direct op. Wellicht stonden de autos op tijds volgorde ofzo. Mijn auto stond in een vak van 20 ofzo andere autos en ik heb vanaf mijn auto (blauw dak) een foto gemaakt naar de andere kant.

Mijn accu was 53% vol ofzo en 50% toen ik wegreed, alles natuurlijk uitgeprobeerd en getest. Ik had 2 uitgebreide checklijsten en heb met een collega goed de tijd genomen om alles te controleren. Er liepen ook vriendelijke en kundige service medewerkers rond waar je dingen aan kon vragen en die je meehielpen waar nodig.

3 problemen gevonden;

1. Vocht in rechter achterlamp. Viel binnen fout marge. Was ook ERG klein, maar ja toch gevonden na grondige check. Kan ik mee leven.

2. Links achter deur rubbers zijn er schandalig in verwerkt, echt een maandag ochtend job. Alle andere zagen er ook niet top uit. Werd een werk order voor aangemaakt.

3. Rechts voor was de console beschadigd, nou ja... er zaten kreukels in. Hier werd ook een werkorder voor aangemaakt.

Wellicht worden deze problemen via een mobiele service unit opgelost.

Daarna weer naar de welkoms tent om je af te melden en doei doei.

Met 50% batterij, een zware rechtervoet en een monsterfile richting Eindhoven begon ik m wel te knijpen toen hij 7% aantikte. Bij mijn telefoon baal ik al bij 15% (dan gaat hij ook in powersaving mode :) ). Anyway Eindhoven supercharger heeft dit opgelost, ging erg snel. O+

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen geholpen heb.

The Source wijzigde deze reactie 20-09-2019 21:51 (83%)

• rolandb
  • Laatst online: 08:30
maartenott schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:04:
Om makkelijk vanaf mijn iPhone te kunnen checken of ik al een VIN heb, heb ik net even een shortcut in elkaar geknutseld die via de Tesla API checkt of er al een auto gekoppeld is aan mijn account. Voor wie hier ook blij van wordt, hier is de shortcut te vinden: https://www.icloud.com/sh...86d0e4cee934f1727f270559c
Lijkt me echt superhandig, maar krijg deze error :?

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-02 23:16
Hatsjoe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:19:

[...]

Dat lijkt mij een import auto te zijn gezien de km stand (50km) en de tenaamstelling van 1 zakelijke eigenaar in begin 2019. Bij import auto's ligt de datum van eerste toelating dan op de datum dat ze voor het eerst een buitenlands kenteken hebben ontvangen (zie Bijlage, Paragraaf 2, Artikel 5 van bovengenoemd wetsartikel).
Geen import, want eerste toelating (eerste keer op kenteken) en eerste afgifte NL (eerste keer op kenteken in NL) is hetzelfde. Ik vermoed dat dealer of importeer het gewoon op de zaak heeft gezet.. daarom een 0/1 (zakelijk) bij aantal eigenaren.

maar een dealer die een auto in zn inboedel krijgt zorgt niet ervoor dat de aantal eigenaren stijgt, behalve als ze hard/op naam in de inboedel van het bedrijft komt te staan (zoals bij de eerste tenaamstelling op 05/03).

een importauto begint altijd met 0/1 (zakelijk) of 1/0(prive) eigenaar, zelfs als je de tiende eigenaar bent. eigenaarcijfer geldt alleen in nederland.

Simply1337 wijzigde deze reactie 23-09-2019 08:49 (11%)

• NickH
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 11:18
Vandaag levering van mijn Model 3 LR gehad, hieronder mijn ervaring ter lering en vermaak.

Genoeg parkeerplek beschikbaar in tegenstelling tot wat de mail zei:

Eenmaal op het leveringsterrein wordt je naar de Tesla tent geleid om daar te horen te krijgen waar je auto staat. Allemaal vlot gegaan, geen rij, moest even wachten op de tenaamstelling van de leasemaatschappij en kon even zitten en water/koffie/thee pakken:

Toen alles geregeld was werden we op pad gestuurd met het kenteken en de rij waarin de auto stond:

Aldaar de auto goed bekeken en als snel kwam er een Tesla medewerker met de vraag of alles in orde was en of hij ergens mee kon helpen of iets kon uitleggen.

Ik had een tweetal krasjes gevonden waar stickers hadden gezeten (frunk rechtsvoor en wielkast linksachter), deze zijn er netjes uitgehaald en toen ik de auto terug had was alles in orde.

Bij de uitgang de tenaamstelling laten zien (waar ze de auto direct als geleverd melden gok ik) en ik kon op pad en de auto in de app zien staan.

Meteen even de supercharger uitgeprobeerd in Gouda:

Al met al een hele soepele ervaring, goed geholpen en ontzettend blij met de auto!

• Divak
Ik heb de auto ook gisteren aan het begin van de middag opgehaald. Hierboven staat een mooi verslag, dat was precies ook mijn dag. Inderdaad (gelukkig) voldoende plek om even te parkeren, als iemand je brengt om de auto op te halen. Dat is geen enkel probleem.

Maar dat terrein... geweldig. Honderden M3's bij elkaar, echt indrukwekkend.

Bij aankomst in de tent stonden 4 mannen aan de balie, waarvan 3 erg chagrijnig. Blijkbaar verloopt het niet bij iedereen soepeltjes. Ik werd door een vriendelijke vrouw direct geholpen, ik was een kwartier te vroeg, naar haar idee was ik mooi op tijd. Top :D Liet mijn rijbewijs zien, moest even 2 handtekeningen zetten en voor mijn gevoel stond ik binnen 2 minuten buiten op zoek naar mijn auto.

De auto was snel gevonden, en zag er heel mooi uit. Het begon net te regenen. Alles snel nagelopen en we konden direct wegrijden. Eenmaal bij de supercharger in de zon zag ik ook rechtsvoor op de bumper een hele kleine kras. Jammer, maar die poets ik zelf wel weg. Met het blote oog nauwelijks te zien.

Verder.. "experience". Meh, gewoon alsof je bij het postkantoor een pakketje komt ophalen, maar dan wel een geweldig pakketje 8)

Verder is de afwerking binnen toch niet helemaal 100%. Hier en daar een stukje stof dat uitsteekt, of nog wat lijmresten. Ook op het raam zat nog wat lijm wat ik thuis er zo vanaf poetste.

Ik kreeg de auto trouwens met 205 km, wat mij betreft prima. In Leiderdorp bij de supercharger even een patatje gegeten en er stond weer 450 km op de teller. Bij het verlaten van de snelweg sloeg de auto wel helemaal op hol... knipperlicht deed het niet meer, het scherm stond vast, en ik kon de auto niet neutraal of zijn achteruit zetten.. erg raar. Na 10-20 sec stil te hebben gestaan ging het scherm uit en werd alles automatisch gereboot en werkte het weer.. raar.. Maar ik stond wel stil midden op de parkeerplaats. Hopelijk een kinderziekte van de auto, daarna heb ik de rest van de avond (tot 22.00) geen last meer gehad.

Het scherm was even wennen, maar heb je snel door. ACC en autosteer heb ik ook niet eerder in een auto gehad en was even wennen, maar werkt prima. Het enige is dat ik vind de auto wel erg 'vingervlek' gevoelig is. Niet alleen op de ramen, maar ook de deur zelf. Iets extra poetsen. Ook voelt het alsof ik de hele motorkap in elkaar deuk zal ik de voorklep dicht doe, dat voelt veel te fragiel. Misschien even aan wennen.

Het belangrijkste aandachtspunt voor mij persoonlijk, ik kom voor mijn werk ook wel vaak in 'stoffige' gebieden. Door een keertje laks te zijn heeft bij mijn vorige auto een zandkorrel onder de ruitenwisser een enorme kras gemaakt op mijn ruit. Nu wilde ik bij de Tesla ook de ruitenwissers afnemen, maar de ruitenwisser aan de passagierskant krijg je niet eens omhoog omdat hij onder de motorkap ligt... weet iemand hoe je daar op een manier (beter) bij kan komen? Het lukt opzich wel om de wisser af te nemen, maar heel erg onhandig.

Voor de geïntereseerden:

LR, AWD, Deep Blue, Zwart interieur, 18" aero.

19-7-2019 Bestelling geplaatst.
19-7-2019: Welkom bij Tesla e-mail.
22-7-2019: Welkom bij Tesla, alles is geregeld e-mail, als het zover is, alleen je rijbewijs meenemen.
12-8-2019: E-mail met verwacht leverdatum: 1 - 9 september.
13-9-2019: SMS met tijd en leverdatum 23-9-2019.
13-9-2019: E-mail met tijd en leverdatum 23-9-2019.
17-9-2019: Nog een SMS met tijd en leverdatum.
18-9-2019: Herinnering per e-mail.
22-9-2019: Herinnering per e-mail.
23-9-2019: D-Day, auto opgehaald.

In de tussentijd niet gebeld, gechat, gemaild. Gewoon achterover geleund, met een grijns op mijn gezicht alle bel- en chat-perikelen in dit topic gevolgd en geduldig gewacht. :)

Allemaal veilige kilometers gewenst!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:22:
Poll: Hoeveel Model 3 kentekenregistraties in september 2019?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402074&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Iedereen die 3000+ had gestemd heeft gewonnen: je mag in Amsterdam bij de Koopmans Terminal een Model 3 uitzoeken. :+

MrAcid wijzigde deze reactie 24-09-2019 13:14 (37%)

Twitter | Strava

• cronixx
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-01 18:34
Voor de volledigheid, deze mail kreeg ik, en vele anderen met mij, op 4 September van Tesla:

Tesla Mail

Edit: even Thumbnail van gemaakt

cronixx wijzigde deze reactie 25-09-2019 12:32 (37%)

• ShadowFrys
Vandaag mijn M3 SR+ opgehaald bij de Koopman Terminal in Amsterdam, waar Tesla een afhaal centrum heeft ingericht om aan alle aanvragen te kunnen voldoen en geen files bij Tilburg te veroorzaken :)

Had 30-8 besteld en dus binnen 1 maand al ophalen, mooi vlot.
Was bestelling via lease maatschappij. Kleur wit, interieur zwart, met trekhaak.

Had een afspraak om 12:00 uur, dus om 11:00 mijn oude lease auto ingeleverd bij een schadebedrijf op ongeveer 4km loopafstand. Inname oude auto was in 15min gepiept, dus had nog 45min om relax naar de Koopman terminal te lopen. Kwam 10min voor 12 aan en door alle Tesla borden was al direct duidelijk waar ik moest zijn.

In een tijdelijk ingericht Tesla commando centrum melde ik mij bij 1 van de balies en daar gingen ze mijn papieren en ID controleren. Daarna was het wachten op het papierwerk voor mijn M3.
En toen ging het even mis, mijn auto was nog niet op kenteken gezet (of zoiets). Het kenteken zelf had ik maandag al ontvangen, maar blijkbaar moest er nog iets geregistreerd worden.

Dan maar even wachten en een rondje over het terrein maken.

http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3957.JPG

http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3958.JPG

http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3959.JPG

Om 13:00 uur kreeg ik te horen dat het nog iets langer ging duren....
Inmiddels had ik mijn Tesla wel gevonden op het terrein en ben ik begonnen met de inspectie.
Alles zag er van buiten en binnen tiptop uit, geen lakschade of restjes lijm.
Samen met een Australische Tesla medewerker, die eerder in Noorwegen en Engeland had gewerkt, gecontroleerd of alles aanwezig was. Laders check, trekhaak.... die moest nog even opgehaald worden en ook die check. Stoelen instellen, telefoon koppelen, radio test. Ook stond er een update klaar, maar die heb ik niet uitgevoerd.

Om 14:30 uur kreeg ik te horen dat ik even met de leasemaatschappij moest bellen voor een OTT (?) code, die hadden ze nodig voor de registratie. LM had het ook druk en na 20min eindelijk iemand aan de lijn die mij kon helpen. Deze persoon even gekoppeld aan de Tesla medewerker en om 15:00 uur kon ik eindelijk met het papierwerk en mijn Tesla op weg !

Voor de zekerheid eerst even naar Badhoevedorp om hem aan de supercharger te hangen en daarna op weg naar huis. Range was waarschijnlijk net niet genoeg.

http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3960.JPG

http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3961.JPG

Bij thuiskomst de update geïnstalleerd, in 25min klaar, en daarna even een testritje met het gezin gemaakt en nog even bij de plaatselijke vd Valk de supercharger getest.
Toevallig kwam er nog een andere Tesla M3 rijder die hem ook net had opgehaald in Amsterdam.

Al met al was het even wachten, maar dat was het dubbel en dwars waard. Personeel is echt super vriendelijk en behulpzaam en die M3 rijdt werkelijk super !! Happy me :)

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-02 13:28

bebopper

I'm an absolute beginner...

Gisteren de mijne opgehaald, was te vroeg maar dat was geen probleem. Auto was nog niet geactiveerd in mijn account, dus kon em niet laten toeteren maar heb em wel vrij snel gevonden gelukkig. Ongeveer 1 uur later was ie wel netjes geactiveerd, ze stemmen dat echt af op de ophaaltijd, dus kwam doordat ik zelf te vroeg was.

Er staan er heel veel :-)

Rode tentjes waar de medewerkers zich bevinden, 3 rijen waar je je moet melden afhankelijk van waar jouw Tesla op je staat te wachten.

Wat is ie schitterend mooi en hij rijd heerlijk, van Amsterdam terug naar Maastricht was een feestje, onderweg bijgeladen bij de fastcharger in Zaltbommel (was wel nodig, met 3% resterend thuiskomen wilde ik toch niet doen voor de eerste rit).

bebopper wijzigde deze reactie 26-09-2019 11:31 (8%)

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• Ninjetsu NL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-02 11:06
Hier ook mijn ervaringen met betrekking tot de aflevering van mijn Tesla Model 3 in Amsterdam!

Configuratie: Tesla Model 3, SR+, Midnight Silver Metallic, zwart interieur, aero wheels.

Het proces:

- 31/07 bestelling bij LM
- 03/09 leasecontract getekend en bevestigd bij LM
- 04/09 schriftelijke bevestiging van bestelling bij Tesla door LM
- 05/09 Tesla account ontvangen + RN
- 09/09 Bleek toch een leverrestrictie te hebben => laten verwijderen door LM
- 12/09 Leverrestrictie bleek toch niet verwijderd te zijn... nogmaals gevraagd te verwijderen... |:(
- 12/09 Mail Tesla Delivery NL met bevestiging verwijdering leverrestrictie >:)
- 12/09 VIN in source :D
- 16/09 SMS met levering voor volgende week 23/09 oOo
- 18/09 gebeld en afspraak verzet naar 24/09
- 19/09 bericht en bevestiging dat afspraak in Amsterdam is
- 24/09 afhalen in Koopman Terminal te Amsterdam

Uiteindelijk ben ik de 24e vertrokken met de trein vanuit het verre Zuiden om rond 14u in Amsterdam te zijn. Uiteindelijk was ik een uurtje te vroeg, just to be sure! Aangekomen te Sloterdijk stond er aan de voorkant (er zijn heel veel voorkanten) een shuttlebus te wachten bij een setje vlaggen die mij uiteindelijk naar de Terminal zou transporteren.
Rond 13.10u daar aangekomen en daar de grote tent aangetroffen die men ook al eerder beschreven heeft. Het was aardig druk en na eventjes gewacht te hebben kon ik me melden bij de balie en werd het een en ander in gang gezet. Aangezien ik aan de vroege kant was, was mijn auto nog niet klaar, maar alle papierwerk werd wel alvast in orde gemaakt :)

Tesla view tent

Gaan zitten en vervolgens een dik half uur gesproken met een vader en zoon die hun 4e Model 3 op kwamen halen. Uiteindelijk was ik alsnog eerder aan de beurt en mocht ik met een tijdelijk tenaamstellingsbewijs op pad om mijn Model 3 te gaan zoeken.

Tesla Terminal

Uiteraard een grondige check gedaan en drie punten gevonden:
- Een wat grote panel gap naar mijn mening
- Rubbers die niet helemaal aansluiten rondom de B-stijl
- Voorruit die enkel milimeters afwijkt van het panoramadak

Deze zijn allemaal netjes aan mijn account toegevoegd door de Australische guy die mij heeft geholpen met dat soort zaken. Ondertussen ook nog verteld over zijn ervaringen en hij vertelde dat de hele terminal met Tesla's uitgeleverd moest worden voor maandag. Hij heeft me ook nog wat dingen laten zien in de auto zelf en vervolgens kon ik op weg naar huis met een acculading van 44%. Het grappige is, is dat je vanuit daar en onderweg meerdere Model 3 ziet rijden, waarvan ik vermoed dat er veel van de Koopman Terminal af kwamen!

De auto rijdt geweldig. Onderweg al genoten van TACC en Autopilot en het gemak waarmee je met een pedaal kunt rijden is echt fenomenaal! Ik heb zelf nooit in snelle auto's mogen rijden dus dit is echt een enorme upgrade voor mij! >:) Wat mij wel op valt is dat de auto je niet aan spoort tot te snel rijden, eerder zorgt hij er voor dat je juist relaxter rijdt :)

In Zaltbommel aan de supercharger gehangen en dat ging ook allemaal als vanzelf. Al met al een heerlijke ervaring en een heerlijke auto! Ik blijf hier nog wel even rond hangen om vragen te beantwoorden, net als een aantal van jullie heeft gedaan bij mijn voorpret

P.S.: mijn auto heeft dus geen UFO-geluiden er op zitten en het interessante is ook dat mijn SR+ op de Michelin Pilot Sport banden is uitgeleverd! d:)b

• Hatsjoe
Ik zie dat mijn auto zojuist op naam gesteld is (zaterdag 13:00 ophalen). Wat mij opvalt is dat deze als eigenaar "prive" op naam gezet is en niet zakelijk. Zie:

Ik heb de auto zakelijk gekocht op naam van mijn bedrijf (eenmanszaak) met financial lease. Ik ging er vanuit dat dan de eigenaar ook mijn bedrijf zou zijn en de auto dus als "zakelijk" geregistreerd zou zijn. Nu is het zo dat mijn eenmanszaak natuurlijk geen rechtspersoon is. Zou het daardoor komen?

Andere die ook als eenmanszaak de tesla gekocht hebben welke bovenstaande kunnen bevestigen?

Edit: zojuist zelf het antwoord gevonden: https://www.rdw.nl/zakeli...naam-zetten-rechtspersoon
Het klopt dus gewoon :P

Hatsjoe wijzigde deze reactie 26-09-2019 15:45 (14%)

• Hatsjoe
mrwolf schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:35:
[...]

Ik krijg hem morgen, ook van de boot in A'dam. Kenteken is al 2 maanden geleden geregistreerd... Vast een uitzondering, niemand kan me vertellen wat er met die auto gebeurd is afgelopen tijd.
Aantal pagina's terug had ik hierover een discussie met een mede-tweaker. Het kenteken wordt inderdaad eerder aangevraagd, echter is dat niet van belang voor o.a. de bijtelling. Het aanvragen van een keteken wordt waarschijnlijk gedaan zodra Tesla weet dat een bepaalde VIN voor de Nederlandse markt is. Of de auto nou in Amerika, op de boot of in Nederland staat maakt hierin niet uit.

De datum die van belang is is de datum eerste toelating, en dat is de datum van de tenaamstelling. Als je nu dus kijkt op https://ovi.rdw.nl/ en dan bij "Vervaldata en historie" zie je deze data. Dit staat er bij mij:

De datum is van gister terwijl ik al enkele weken een kenteken heb.

• cronixx
easy-cloud schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:17:
[...]

Thanks! Dan heb ik er inderdaad nog geen jammer genoeg haha
Zoiets wordt het dan:

TeslaAccount

• MrAcid
  • Niet online

Tesla tenaamstellingen de afgelopen 3 jaar (per kwartaal). De Model 3 is echt een absurde hit. :)

Twitter | Strava

• cronixx
incomer schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:06:
Gisteren de aflevering gehad, de papieren waren nog niet helemaal op orde dus moest even een half uurtje wachten maar verder ging het top.

Wat rijdt de auto top! Heb wel 2 scheurtjes in het rubber tussen het raam en de deurpost. Hoe kan ik die het beste melden? Gewoon via de app of een mail naar delivery. Heb ze helaas niet gezien bij afleveren
Bedoel je zoals dit:

RaamScheur
??
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True