Je had het al aangepast zie ik, maar klopt S-Edition moet je wel hebben anders mis je nogal wat essentiele zaken rondom assistentie. En klopt dit is ook de reden dat een advanced edition niet verstandig is. Tuurlijk rationeel gezien is een ID7 een wat betere keus, helemaal nu met de limited edition uitvoeringen. En heb ze ook beiden even bekeken en in gezeten. En hierin zie je duidelijk wel kwaliteitsverschil, de vraag is natuurlijk wil je ervoor betalen of niet (altijd al geweest tussen VW/AudiTrue schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:35:
[...]
Ik vind die A6 echt ook heel mooi, maar rij zelf een ID.7 destijds was de A6 nog niet beschikbaar. Maar met de huidige prijzen (ID.7 Limited Edition modellen) denk ik dat ik toch voor een ID.7 zou gaan die fiscaal een stukje goedkoper kan dan een relatief kale A6. Grootste minpunt van de ID.7 voor mij is denk ik nog de stuurwielbediening, maar daar wen je ook aan (en het werkt best innovatief), maar als dat ook alles is is het verder een uitstekende auto.
Ik kan het niet voor je invullen, maar als je inkomen in verhouding is met je leasebudget zou ik persoonlijk comfortabel richting de 80k een leuke A6 configureren.
Vergeet met de A6 het Tech Pro niet voor wat in de ID.7 het IQ drive (of in Skoda Travel Assist) is wat je met een nieuw auto volledig wilt benutten en niet half - die systemen bij VAG rijden gewoon fenomenaal. Ik meen dat daar net een stukje rijstrook begeleiding inzit wat wat anders is dan de preventie heen-en-weer ping-pong, let op dat ik het hier niet 100% zeker weet, laat je goed informeren.
Wat ik zo snel zie, mis je dan:
- Uitwijkassistent en afslaanassistent
- Emergency brake assist vóór
- Proactieve inzittendenbescherming voor, opzij en achter
- Zijairbags voor- en achterin, gordijnairbags, centrale airbag voorin
- Lane departure warning en emergency assist
- Front cross-traffic assist
- Lane change warning, uitstapwaarschuwing, rear cross-traffic assist en afslaanassistent achter
pre-edit: ik zie dat dit al in de S-edition zit, dus die heb je wel, moet je nagaan waar je genaaid kunt worden als je niet oplet bij de advanced edition ..
Maar stoel en stuurverwarming in een EV wil ik dan niet missen, zeker i.c.m. voor verwarming voor een rit is dat echt heerlijk én zorgt voor een iets lager instelbare klimaattemperatuur wat erg bevorderlijk is voor de range.
Ik zie nu als ik een A6 configureer zo'n beetje als mijn ID.7 dat ik al snel richting de 85-90k gaen dan was mijn ID.7 destijds duur met net geen 70k waar een ID.7 LE met mijn opties nu op de 64k hangt.
De CLA gaat te klein worden qua kofferbak. Verder wel mooie auto qua techniek.
juanpabloo schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:40:
Staat de mercedes cla (station) bewust niet op de lijst? Met opties stuk lagere fiscale waarde dan de Audi en ook nog veel betere range.
Volgens mij nog niet.....
Stel ik ga wachten tot 2026 dan komt ook de IX3 van BMW op het lijstje. Alleen nu met nog een "lage" bijtelling scheelt het toch weer iets en probeer ik een auto op kenteken te krijgen op 31-12-2025.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
:strip_exif()/f/image/Qi4upZwjUv0SHBUuhJFRQDe1.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/afEaLVlNd73JzU9pcNVH2oo5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Sse6bHAEJGcmqLDTVYiCxzAN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YPma15dPpMi228CYPIZILkGA.png?f=user_large)