Mijn keuzelijst is inmiddels geslonken tot;TheRealNiels schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:57:
[...]
Inmiddels al weer een paar maanden verder en een aantal aanpassingen qua eisen gemaakt.
Besloten dat de actieradius niet per se 500 km moet zijn, maar wel boven de 450 moet uitkomen.
Daarnaast M3 gereden en er toch achter gekomen dat ik deze (op termijn) te weinig ruimte vind. De MY ook proef gereden en deze was qua ruimte top, reed wel wat lomper maar nog steeds te doen. Is wel +-100 eu p.m. boven budget.
Daarnaast nog proefritten staan voor Skoda Elroq en KIA EV5, iemand nog andere tips of suggesties?
Kia EV5 - prettige ruime auto, met erg veel fijne en handige functies in de auto. Qua rijden rijdt hij prima maar wel een beetje braafjes wmb. Geeft me wellicht een beetje een ‘brave huisvader’ gevoel terwijl ik nu (nog) geen kinderen heb.
Tesla Model Y LR RWD - een wat sportievere auto waarbij ik wel erg moet wennen aan het minimalistisch design voor een bestuurder. Nog steeds opzich prima ruim maar wel minder ruimte dan de Kia. Daarnaast niet onbelangrijk, wat duurder waardoor ik wat eigen bijdrage zal moeten bijleggen.
Twijfel momenteel erg of ik dat er voor over heb, of dat de Kia eigenlijk al wel aan mijn verwachtingen voldoet.
Wie heeft tips?