Hallo,
Ik ben al tijden aan het zoeken naar een nieuwe auto, maar aangezien ik de laatste tijd zoveel pech heb gehad en veel reparatiekosten heb gemaakt (2000 euro) ben ik ook wel geinteresseerd in leasen.
De voordelen zijn makkelijk:
- Reparaties en onderhoud wordt voor je geregeld en kost niets (extra)
- Nieuwe wagen naar jouw smaak
- Vaste lasten per maand, geen verrassingen
Nadelen:
- Duur per maand
Alhoewel dat duur zijn ook weer enigsinds meevalt omdat er een aantal kosten wegvallen:
- Wegenbelasting (met diesel al gauw 100 euro/maand)
- Verzekering (+-40 per maand)
- Reparatiekosten en onderhoud (al snel 600 tot 1000 per jaar)
Vragen die ik heb zijn:
- Wat valt er onder 'schade' die je soms wel zelf moet betalen? Botsing of een kapotte waterpomp?
- Wat houdt Privé bijtelling in?
- Wat zijn nadelen die ik over het hoofd zie?
- Wat zijn de voordelen?
- Wat kan ik aftrekken van de belasting oid? Werk 36 uur in dienstverband en daarnaast freelance (4 tot 8 uur per week)
- Bij bijv. JustLease.nl zie ik simpele auto`s bij prive lease en de mooie autos bij AutoLease. Kan dat dan alleen voor bedrijven?
Mijn werk doet helaas (nog) niet aan leasen.
Wensen voor de auto:
- Rij 20k per jaar dus diesel is optie
- Stille, zuinige doch pittige motor.
..- 1 op 17/18 minimaal met normaal rijgedrag. Dus wel de regels van zuinig rijden maar wel beetje doorrijden en normaal optrekken en niet als een slak.
..- Pittig alswel vergelijkbaar met mijn 1.6 Lantra uit 1996
- Geen suffe of hele kleine auto. 107 zijn me echt te klein, en een oma autotje vind ik ook niets. Zit zelf aan een seat ibiza of vw polo of citroen c3 oid te denken
Ik ben al tijden aan het zoeken naar een nieuwe auto, maar aangezien ik de laatste tijd zoveel pech heb gehad en veel reparatiekosten heb gemaakt (2000 euro) ben ik ook wel geinteresseerd in leasen.
De voordelen zijn makkelijk:
- Reparaties en onderhoud wordt voor je geregeld en kost niets (extra)
- Nieuwe wagen naar jouw smaak
- Vaste lasten per maand, geen verrassingen
Nadelen:
- Duur per maand
Alhoewel dat duur zijn ook weer enigsinds meevalt omdat er een aantal kosten wegvallen:
- Wegenbelasting (met diesel al gauw 100 euro/maand)
- Verzekering (+-40 per maand)
- Reparatiekosten en onderhoud (al snel 600 tot 1000 per jaar)
Vragen die ik heb zijn:
- Wat valt er onder 'schade' die je soms wel zelf moet betalen? Botsing of een kapotte waterpomp?
- Wat houdt Privé bijtelling in?
- Wat zijn nadelen die ik over het hoofd zie?
- Wat zijn de voordelen?
- Wat kan ik aftrekken van de belasting oid? Werk 36 uur in dienstverband en daarnaast freelance (4 tot 8 uur per week)
- Bij bijv. JustLease.nl zie ik simpele auto`s bij prive lease en de mooie autos bij AutoLease. Kan dat dan alleen voor bedrijven?
Mijn werk doet helaas (nog) niet aan leasen.
Wensen voor de auto:
- Rij 20k per jaar dus diesel is optie
- Stille, zuinige doch pittige motor.
..- 1 op 17/18 minimaal met normaal rijgedrag. Dus wel de regels van zuinig rijden maar wel beetje doorrijden en normaal optrekken en niet als een slak.
..- Pittig alswel vergelijkbaar met mijn 1.6 Lantra uit 1996
- Geen suffe of hele kleine auto. 107 zijn me echt te klein, en een oma autotje vind ik ook niets. Zit zelf aan een seat ibiza of vw polo of citroen c3 oid te denken
[ Voor 23% gewijzigd door Guillome op 11-10-2012 15:19 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router