Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Guillome
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik ben al tijden aan het zoeken naar een nieuwe auto, maar aangezien ik de laatste tijd zoveel pech heb gehad en veel reparatiekosten heb gemaakt (2000 euro) ben ik ook wel geinteresseerd in leasen.

De voordelen zijn makkelijk:
- Reparaties en onderhoud wordt voor je geregeld en kost niets (extra)
- Nieuwe wagen naar jouw smaak
- Vaste lasten per maand, geen verrassingen

Nadelen:
- Duur per maand

Alhoewel dat duur zijn ook weer enigsinds meevalt omdat er een aantal kosten wegvallen:
- Wegenbelasting (met diesel al gauw 100 euro/maand)
- Verzekering (+-40 per maand)
- Reparatiekosten en onderhoud (al snel 600 tot 1000 per jaar)

Vragen die ik heb zijn:
- Wat valt er onder 'schade' die je soms wel zelf moet betalen? Botsing of een kapotte waterpomp?
- Wat houdt Privé bijtelling in?
- Wat zijn nadelen die ik over het hoofd zie?
- Wat zijn de voordelen?
- Wat kan ik aftrekken van de belasting oid? Werk 36 uur in dienstverband en daarnaast freelance (4 tot 8 uur per week)
- Bij bijv. JustLease.nl zie ik simpele auto`s bij prive lease en de mooie autos bij AutoLease. Kan dat dan alleen voor bedrijven?

Mijn werk doet helaas (nog) niet aan leasen.

Wensen voor de auto:
- Rij 20k per jaar dus diesel is optie
- Stille, zuinige doch pittige motor.
..- 1 op 17/18 minimaal met normaal rijgedrag. Dus wel de regels van zuinig rijden maar wel beetje doorrijden en normaal optrekken en niet als een slak.
..- Pittig alswel vergelijkbaar met mijn 1.6 Lantra uit 1996
- Geen suffe of hele kleine auto. 107 zijn me echt te klein, en een oma autotje vind ik ook niets. Zit zelf aan een seat ibiza of vw polo of citroen c3 oid te denken

[Voor 23% gewijzigd door Guillome op 11-10-2012 15:19]

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Dank je, aanvulling in de ts :)
Die boete is wel een belangrijke..

[Voor 36% gewijzigd door Guillome op 11-10-2012 15:13]

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Ja ik weet dat die kosten gewoon in de maandelijkse kosten zitten. Maar die maandelijkse kosten heb ik zelf nu ook, maar dan natuurlijk veel lager. Je betaalt extra voor risicovermindering.

En ik wil geen nieuwe auto, maar +- 3 jaar oude. Budget ongeveer 10k over 2 jaar.

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
107 is me veel te klein :) Heb wel ergens 2e hans leases gezien, ook wel interessant. Ga daar nog eens naar op zoek.

[Voor 63% gewijzigd door Guillome op 11-10-2012 15:46]

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Nee das excl brandstof.

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Om te kopen een Seat Ibiza 1.9 TDI. Die zijn uit 2008/2009 ongeveer rond de 10k.
Over een jaar of 2 zal dat wat lager zijn. Ik zal de site even bekieken

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Association schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:47:
Zullen niet veel maatschappijen zijn die een 3 jaar oude auto gaan leasen aan je denk ik
En waarom?

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Ja lenen wil ik absoluut niet. En eigenlijk is leasen dat natuurlijk ook...

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Catch22 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:25:
en die je naar een kostenefficiente garage brengt kan het echt wel uit.
Hier zit een belangrijk punt van mijn neiging naar leasen: garages. Wat bedoel je met een kostenefficiente garage? En wat voor garage is nou goed?

Ik heb een tijdje bij een dealer gezeten maar die vragen 400 euro voor een luchtmassameter terwijl die bij een goedkope garage voor 150 erin zit. Idem voor lambda, minstens 2 keer zo duur. En dan het uurloon..

Maar ik heb ook bij goedkope garages gezeten, maar dan moet je 3 keer terug omdat het steeds niet goed is, halfbakken werk etc etc.

Ik heb dus niet een goede garage (in de buurt), en daar baal ik van. Heb er al een aantal geprobeerd.
De laatste ook, mijn dynamo is stuk. Hij zou `m laten maken bij een reviseerbedrijf. Na 2 keer 'veel vertrouwen' te hebben dat ie goed is bleef ie stuk en moest ik weer proberen daar te komen zonder dynamo. Nu wordt hij vervangen, hopelijk is dat nu voldoende... en dan vaak geen leenauto beschikbaar. Dat gezeur ben ik zat

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
? Wou je zeggen dat 2000 euro niet veel is voor reparaties?

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

Niet als je het vergelijkt met 12 maanden lang 550 euro betalen voor een leaseauto, dan zit je op 6600 euro.
En als je voor die 2000 euro weer een jaar vooruit kan, ben je toch goedkoper uit.
Dat is toch appels met peren vergelijken? In 12 maanden betaal ik voor zo`n auto ook 500 euro wegenbelasting (benzine) en 600 euro verzekering en ongeveer 500 euro onderhoud/reparatie. En afschrijving. Zit nog steeds veel tussen, maar ik heb dan ook een leasebedrag van 350 in mijn hoofd en niet 550.

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Wie heeft het over brandstof? Benzine stond er voor wegenbelasting. Diesel is daarin veel duurder

[Voor 53% gewijzigd door Guillome op 12-10-2012 10:57]

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Ik reken me ook niet rijk, het gaat om de zekerheid, niet om winst.

Als ik bijv. deze zie: http://www.mijndomein.nl/auto/detail/9
350 per maand. Inclusief reparatie onderhoud verzekering etc.
Zelf zou ik hieraan 100 (wb) en 50 (verzekering) kwijt zijn per maand. Onderhoud zal in het begin misschien 250 per jaar zijn. Afschrijving heel veel want hij kost 14k nieuw.
Rukapul schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:00:
[...]

Dat ligt eraan hoelang/hoeveel je voor die 2k kan rijden. Dat is de enige parameter die telt. Dat is namelijk ook de parameter die je hanteert bij het evalueren van mogelijke alternatieven.
Das heel logisch

[Voor 30% gewijzigd door Guillome op 12-10-2012 11:09]

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Maar een dealer vraagt goedkope-garage-prijs * 3 zo`n beetje.

If then else matters!

• Guillome
  • Niet online
Verdienen met 19/km? Denk dat je dan een droombeeld voor ogen hebt. Niet doen met eigen auto zou ik zeggen.

If then else matters!

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True