Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
Vind de huidige deal van VW voor een ID4 77kw voor 499 en 60 mnd 10k pj best een goede deal.. onze huidige Nissan Leaf 62 kWh loopt bijna af en daar betalen we gewoon 430e om voor afgelopen 5 jaar.

Het is sowieso goedkoper dan een vergelijkbare grote benzine auto leasen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29
Wuder schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:12:
Vind de huidige deal van VW voor een ID4 77kw voor 499 en 60 mnd 10k pj best een goede deal.. onze huidige Nissan Leaf 62 kWh loopt bijna af en daar betalen we gewoon 430e om voor afgelopen 5 jaar.

Mooie aanbieding ja, die KM-verhoging is ook weer nice. 10k - 450e en 487 bij 15k. Maar je betaald 9.1c per gereden extra km = precies het verschil per maand tussen 10k en 15k. Kortom, je kan beter 10k ipv 15k km epr jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-09 19:43
Mijn huidige leasecontract loopt nog ongeveer 6 maanden, maar ik ben me nu alvast aan het oriënteren op een opvolger. Aangezien de elektrische markt snel verandert en er regelmatig interessante leaseaanbiedingen langskomen, kijk ik alvast goed rond. mijn huidige Kona electric rijd ik nu bijna 5 jaar met veel plezier.

Momenteel valt de VW ID.4 me positief op:

€449 p/m (private lease)

10.000 km/jaar

Redelijk compleet uitgerust

Ruimte en actieradius zijn prima voor dagelijks gebruik

Toch twijfel ik ook sterk over de ID.7:

€519 p/m voor de 77 kWh-variant

286 pk (RWD)

Ook goed uitgerust

Meer ruimte, moderner interieur en flink wat extra features (o.a. HUD, beter infotainment)

De ID.7 is natuurlijk een stuk ruimer en luxer, wat het verschil in maandbedrag wellicht rechtvaardigt. Maar €70 verschil per maand is op jaarbasis toch zo’n €840 extra.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:17
Wegenbelasting ook even meetellen, de ID7 is een zware jongen. Dat gaat volgend jaar ook een groter gat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
bjornricardo33 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:38:
Mijn huidige leasecontract loopt nog ongeveer 6 maanden, maar ik ben me nu alvast aan het oriënteren op een opvolger. Aangezien de elektrische markt snel verandert en er regelmatig interessante leaseaanbiedingen langskomen, kijk ik alvast goed rond. mijn huidige Kona electric rijd ik nu bijna 5 jaar met veel plezier.

€449 p/m (private lease)

10.000 km/jaar

286 pk (RWD)

Ook goed uitgerust

Meer ruimte, moderner interieur en flink wat extra features (o.a. HUD, beter infotainment)

De ID.7 is natuurlijk een stuk ruimer en luxer, wat het verschil in maandbedrag wellicht rechtvaardigt. Maar €70 verschil per maand is op jaarbasis toch zo’n €840 extra.
Daarmee vergelijk je 51kwh met 77kwh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
bjornricardo33 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:38:

€449 p/m (private lease)

10.000 km/jaar

286 pk (RWD)

Ook goed uitgerust

Volgens de site is deze 539, dus maakt het iets minder interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
https://www.directleaseprivate.nl/alle-merken/hyundai/i10/

Nieuwe Hyundai I10 voor 319 per maand!

Klein maar lease technisch fijn;
- na 12 maanden opzegbaar (!!)
- 15.000 km per jaar inclusief (!!!)

American Express vraagbaak

• STIMPPYYY

• ACE777
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-09 15:13
Hoi,

Ik weet niet zeker of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik lever deze maand mijn private leaseauto in. Dit was mijn eerste auto, en helaas is er bij alle vier de velgen flinke schade ontstaan door stoepranden rondom.

Nu ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben, specifiek met Stellantis. Wat kan ik het beste doen? Ik kan de velgen voor €600 laten repareren. Als de leasemaatschappij de schade aan alle vier de velgen als één schadegeval rekent, betaal ik ongeveer €300, wat aanzienlijk minder is dan de volledige reparatie. Maar als ze het als vier losse schadegevallen rekenen, loopt de rekening op tot ongeveer €1200, en dan had ik beter zelf de reparatie kunnen doen.

Stellantis zelf geeft hierover geen duidelijk antwoord, dus ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 17:19
ACE777 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:36:
Hoi,

Ik weet niet zeker of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik lever deze maand mijn private leaseauto in. Dit was mijn eerste auto, en helaas is er bij alle vier de velgen flinke schade ontstaan door stoepranden rondom.

Nu ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben, specifiek met Stellantis. Wat kan ik het beste doen? Ik kan de velgen voor €600 laten repareren. Als de leasemaatschappij de schade aan alle vier de velgen als één schadegeval rekent, betaal ik ongeveer €300, wat aanzienlijk minder is dan de volledige reparatie. Maar als ze het als vier losse schadegevallen rekenen, loopt de rekening op tot ongeveer €1200, en dan had ik beter zelf de reparatie kunnen doen.

Stellantis zelf geeft hierover geen duidelijk antwoord, dus ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
In principe is het zo dat je elke niet-acceptabele schade binnen een x aantal dagen moet melden. Doe je dit niet, dan kan het dus zijn dat ze per schadegeval het volledige eigen risico in rekening brengen. Wat een niet-acceptabele schade is, staat in je leasevoorwaarden. Houd er echter rekening mee dat dit een verdienmodelletje is voor de maatschappij. Een snelle Google-hit Zoekterm: Stellantis lease acceptabele schades inleveren.

• ACE777
Puddi Puddin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:42:
[...]

In principe is het zo dat je elke niet-acceptabele schade binnen een x aantal dagen moet melden. Doe je dit niet, dan kan het dus zijn dat ze per schadegeval het volledige eigen risico in rekening brengen. Wat een niet-acceptabele schade is, staat in je leasevoorwaarden. Houd er echter rekening mee dat dit een verdienmodelletje is voor de maatschappij. Een snelle Google-hit Zoekterm: Stellantis lease acceptabele schades inleveren.
Bedankt voor je reactie, Puddi. Dit document heb ik inderdaad gelezen. Mijn vraag is vooral of uit ervaring blijkt of ze dit allemaal als één grote schade aan de velgen zien, of echt als vier losse gevallen, dus dat het in de praktijk 1.200 euro wordt in plaats van 300 euro.

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:17
Uit mijn leasecontract van 2023 bij Stellantis:

Schades die u niet gemeld heeft, moet u na definitieve inname van de auto aan Stellantis vergoeden.

Lijkt mij dat ze dan dus de totale schade gaan verhalen.

Maar hoe heftig is de schade echt? Ik heb het schadeprotocol document ook nog en daar staat dat velgbeschadiging op de buitenste rand tot max 10cm acceptabel is, wat imo ook al erg coulant is. Misschien is dat intussen gewijzigd maar je kan vast ergens in hun portal het huidige schadeprotocol vinden. Snippet uit het schadeprotocol (2023):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PgRNKhYrj1gDyVMUjB4cqcEnJ8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4XgwOiYigteOrv0oFtqt0Xay.png?f=user_large

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 13:07
Wuder schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:12:

Wauw, ik rij zelf 25K km per jaar, dat zou dan uitkomen op ongeveer 650 per jaar? Dat is fors goedkoper dan mn occasion lease model S, al heeft die laatste gratis stroom als bonus dan.

• ACE777
Takkeding schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:15:

Schades die u niet gemeld heeft, moet u na definitieve inname van de auto aan Stellantis vergoeden.

Maar hoe heftig is de schade echt? Ik heb het schadeprotocol document ook nog en daar staat dat velgbeschadiging op de buitenste rand tot max 10cm acceptabel is, wat imo ook al erg coulant is. Misschien is dat intussen gewijzigd maar je kan vast ergens in hun portal het huidige schadeprotocol vinden. Snippet uit het schadeprotocol (2023):

[Afbeelding]
De schades zijn in mijn geval echt volledig rondom... :'(

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33
Takkeding schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:15:

[Afbeelding]
Ben ik nou gek of hebben ze voor dat rechter / tweede voorbeeld gebruik gemaakt van een wieldop ipv een velg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:22

-tom-562

Oliesjeik

Valorian schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:45:
[...]

Ben ik nou gek of hebben ze voor dat rechter / tweede voorbeeld gebruik gemaakt van een wieldop ipv een velg?
Dat klopt. Maar kijk naar de foto, dat lijkt mij een foto uit 1998 ofzo, toen de meest auto;s nog wieldoppen hadden.
Nu ik dit typ, tegenwoordig hebben de meeste auto's ook weer wieldoppen :+ :D

Vaak bu'j te bang!

• Carsten
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Maar rondom de velg is juist geen probleem? De buitenste 10cm rand mag gewoon schade hebben? Geen happen uit de band en zo natuurlijk. Post eens een foto, dan kunnen we meekijken? Ik zou gokken op inleveren tenzij het echt hele grote schades zijn in het hart van de velgen.

In mijn ervaring met met inleveren is juist erg positief, we waren ook bang voor een aantal schades. Maar kregen een rekening waarbij alle schades aan de voorkant op de bumper voor minder dan 1 eigen risico waren gerekend. De rest viel allemaal onder gebruik schades, hangt misschien ook af hoe oud je auto al is en je moet wat mazzel hebben...

• Wuder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
_Anvil_ schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:38:
[...]

Wauw, ik rij zelf 25K km per jaar, dat zou dan uitkomen op ongeveer 650 per jaar? Dat is fors goedkoper dan mn occasion lease model S, al heeft die laatste gratis stroom als bonus dan.
Ja daarom, we gebruiken onze Leaf als tweede auto en in afgelopen 5 jaar 40k gereden dus die 10k pj is meer dan genoeg voor ons. Gelijk een stuk moderner en groter auto met meer bereik.

• STIMPPYYY
Bij van Mossel lease mag er een kras niet groter dan 10cm (dacht ik) op de velg zitten. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat wanneer je de velgen helemaal gaar rijdt je ook niets betaald. Kans bestaat dat ze niet moeilijk doen, doen ze wel moeilijk jammer dan. Verkeerd gegokt. Zou gewoon inleveren en als ze idiote bedragen vragen aangeven dat je ‘m zelf laat repareren.

• STIMPPYYY
Wuder schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:56:
[...]

Ja daarom, we gebruiken onze Leaf als tweede auto en in afgelopen 5 jaar 40k gereden dus die 10k pj is meer dan genoeg voor ons. Gelijk een stuk moderner en groter auto met meer bereik.
Zo’n ID4 schrijft met gemak 20k af in 5 jaar. Dan zit je al aan 333 euro per maand. Wegenbelasting 85 euro. Verzekering 60 euro per maand. Onderhoud en bandjes 20 euro.
Zit je al op 500 euro (bijna), maar heb je zelf wel al het gezeik.

Als dat ding richting de 2e hands prijs gaat van 10-12k ga je er pas echt iets op verdienen.

Telkens als ik die berekeningen opnieuw doe schrik ik van de bedragen. Moet echt een keer wat meer gaan fietsen en de auto gewoon de deur uitdoen 🫠.

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-09-2025 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 17:47
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:32:
Zou gewoon inleveren en als ze idiote bedragen vragen aangeven dat je ‘m zelf laat repareren.
Ingeleverd is ingeleverd, dan kun je niet vragen of je de sleutel nog even een weekje mag hebben zodat er nog wat reparaties kunnen worden gedaan.

Wil je zekerheid, betaal die € 600. Wil je een gokje van € 1.200 doen, lever de auto zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:16
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:37:
[...]

Zo’n ID4 schrijft met gemak 20k af in 5 jaar. Dan zit je al aan 333 euro per maand. Wegenbelasting 85 euro. Verzekering 60 euro per maand. Onderhoud en bandjes 20 euro.
Zit je al op 500 euro (bijna), maar heb je zelf wel al het gezeik.

Als dat ding richting de 2e hands prijs gaat van 10-12k ga je er pas echt iets op verdienen.

Telkens als ik die berekeningen opnieuw doe schrik ik van de bedragen. Moet echt een keer wat meer gaan fietsen en de auto gewoon de deur uitdoen 🫠.
Dit heb ik elke dag weer.. totdat ik naar buiten stap en naar werk moet :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hetisookwat schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:26:
[...]

Dit heb ik elke dag weer.. totdat ik naar buiten stap en naar werk moet :(.
Gaat ‘m hier ook niet worden idd 🫩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sandro! schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:32:
[...]

Ingeleverd is ingeleverd, dan kun je niet vragen of je de sleutel nog even een weekje mag hebben zodat er nog wat reparaties kunnen worden gedaan.

Wil je zekerheid, betaal die € 600. Wil je een gokje van € 1.200 doen, lever de auto zo in.
Ja eens. Of even langs garage om te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 22:06
Of de foto's opsturen met de vraag of dit wel of niet als schade gemeld moet worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Laatst online: 26-09 19:43
STIMPPYYY schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:43:
[...]

Volgens de site is deze 539, dus maakt het iets minder interessant
Klopt maar aantal dealer geven noch eens 20 euro korting op dit bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
bjornricardo33 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:24:
[...]

Klopt maar aantal dealer geven noch eens 20 euro korting op dit bedrag
Kan je in een PM of hier aangeven welke dealers?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Eerdere ervaringen
Ook even meelezen hier. Ooit (2014) toen Private Lease net opkwam heb ik voor m'n vriendin wel eens een Peugeot 108 geleased via Athlon. Inclusief reclame op de auto. Voor minder dan 200 euro per maand... Dat waren nog eens tijden ;) Goede ervaringen mee destijds. Ook geen problemen met inleveren of iets dergelijks. Sindsdien doen we het met één auto als gezin en heb ik altijd zelf gekocht. Ook nieuw. Private Lease wel naar gekeken, maar was eigenlijk nooit écht interessant.

Maar nu
Ik wilde graag de ID.7 Tourer als opvolger van mijn huidige (4 jaar oude) Enyaq. Eerst nog een beetje 'te duur', dus heb het wat aangekeken. Toen kwamen de Limited Editions en werd het al interessanter qua prijs. En tóen las ik dat ze bij VWPFS de ID.7 Tourer in de aanbieding hadden voor PL.

Tsja, ik wilde al graag die wagen hebben (daar was ik eigenlijk al over uit vóórdat de actie kwam). Dus die tarieven hebben me over de streep getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/prd-productservice-media/products/45406034/images/81620b9f4da1088411d3a19fb63bc78d/original.webp
Het is een VW ID.7 Tourer Pro S LE in aquamarine blauw, met interieur plus, exterieur plus, 20", trekhaak, de hele mikmak.

Contract
48 maanden, 20.000km/jr voor 801 euro per maand. Tarief voor 2025, de verhoging in MRB per 2026 zal wel worden doorberekend.

Vergelijking met koop
Ik heb zeker vergeleken met nieuw kopen. Uiteraard doe je dan wat aannames, zoals wat jouw verzekeringspremie zou worden (80 euro per maand gepakt) en wat voor rente je over het kapitaal dat je inbrengt rekent (3% genomen). Aan de lage kant gehouden. Onderhoud is makkelijk, dat is nihil of nagenoeg nihil, behoudens een set banden. Verreweg de belangrijkste component is de afschrijving. Daartoe ook onderzocht wat voor korting ik zou kunnen krijgen op nieuw kopen (± 2K) en meegenomen in de vergelijking.

Uiteindelijk heb ik eigenlijk vooral gekeken wat het 'omslagpunt' is, waarbij zelf aankopen goedkoper zou zijn. Om goedkoper uit te komen met nieuw kopen, moet ik dan de auto na 48 maanden voor minimaal ± 38K inruilen.... Dat gaat het niet worden, dat is 60% van de nieuwprijs dus 10% per jaar. Reken maar dat de inruilwaarde tzt rond de 30-32K of misschien zelfs nog lager zou liggen.

Kortom, ik ga binnenkort weer eens private leasen 8)

Voor wat betreft de inkomenstoets moest ik best wel wat stukken aanleveren (ondernemer, tweede huis, etc.), maar die heb ik natuurlijk wel paraat. Geen enkele vraag over gehad verder.

Levering midden oktober.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 19:41
JanHenk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:07:
Eerdere ervaringen
Ook even meelezen hier. Ooit (2014) toen Private Lease net opkwam heb ik voor m'n vriendin wel eens een Peugeot 108 geleased via Athlon. Inclusief reclame op de auto. Voor minder dan 200 euro per maand... Dat waren nog eens tijden ;) Goede ervaringen mee destijds. Ook geen problemen met inleveren of iets dergelijks. Sindsdien doen we het met één auto als gezin en heb ik altijd zelf gekocht. Ook nieuw. Private Lease wel naar gekeken, maar was eigenlijk nooit écht interessant.

Maar nu
Ik wilde graag de ID.7 Tourer als opvolger van mijn huidige (4 jaar oude) Enyaq. Eerst nog een beetje 'te duur', dus heb het wat aangekeken. Toen kwamen de Limited Editions en werd het al interessanter qua prijs. En tóen las ik dat ze bij VWPFS de ID.7 Tourer in de aanbieding hadden voor PL.

Tsja, ik wilde al graag die wagen hebben (daar was ik eigenlijk al over uit vóórdat de actie kwam). Dus die tarieven hebben me over de streep getrokken.

[Afbeelding]
Het is een VW ID.7 Tourer Pro S LE in aquamarine blauw, met interieur plus, exterieur plus, 20", trekhaak, de hele mikmak.

Contract
48 maanden, 20.000km/jr voor 801 euro per maand. Tarief voor 2025, de verhoging in MRB per 2026 zal wel worden doorberekend.

Vergelijking met koop
Ik heb zeker vergeleken met nieuw kopen. Uiteraard doe je dan wat aannames, zoals wat jouw verzekeringspremie zou worden (80 euro per maand gepakt) en wat voor rente je over het kapitaal dat je inbrengt rekent (3% genomen). Aan de lage kant gehouden. Onderhoud is makkelijk, dat is nihil of nagenoeg nihil, behoudens een set banden. Verreweg de belangrijkste component is de afschrijving. Daartoe ook onderzocht wat voor korting ik zou kunnen krijgen op nieuw kopen (± 2K) en meegenomen in de vergelijking.

Uiteindelijk heb ik eigenlijk vooral gekeken wat het 'omslagpunt' is, waarbij zelf aankopen goedkoper zou zijn. Om goedkoper uit te komen met nieuw kopen, moet ik dan de auto na 48 maanden voor minimaal ± 38K inruilen.... Dat gaat het niet worden, dat is 60% van de nieuwprijs dus 10% per jaar. Reken maar dat de inruilwaarde tzt rond de 30-32K of misschien zelfs nog lager zou liggen.

Voor wat betreft de inkomenstoets moest ik best wel wat stukken aanleveren (ondernemer, tweede huis, etc.), maar die heb ik natuurlijk wel paraat. Geen enkele vraag over gehad verder.

Levering midden oktober.
Gefeliciteerd, prachtige auto!

Ik zelf rijd nu een Lynk en Co 01 en heb vorige week een proefrit in de VW ID.7 Tourer gemaakt. Ik was erg teleurgesteld in het interieur voor een auto van 50K+ (hoeveelheid hard plastic, kraken, kwaliteit van de speakers (speaker kwaliteit kun je natuurlijk nog het plus pakket voor nemen, maar maakt de auto ook weer een heel stuk duurder) etc.). Daarnaast vond ik de binnenspiegel + de achterruit erg weinig zicht geven. Persoonlijke smaak en mening natuurlijk, maar het viel mij wel op. De stoelen zitten wel hemels! En voor de prijs waarvoor ze hem nu maandelijks aanbieden wel een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
JanHenk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:07:
Eerdere ervaringen

Maar nu

[Afbeelding]

Contract

Vergelijking met koop

Levering midden oktober.
Leuke analyse om te lezen, keertje uit het wat duurdere PL segment voor de afwisseling. Zelf heb ik een vergelijkbaar sommetje gemaakt voor een gebruikte model S. Ben nu heel blij dat ik voor occasion PL gegaan ben, vanwege afschrijving en onderdeelprijzen/build quality (1200 euro voor een Tesla koplamp, lol)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hetisookwat
Voor degenen die het leuk vinden om te zien/weten. Dit zijn de statistieken van Privateleaseovernemen nadat mijn auto er ~2 weken op staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d854zh-2wh2Tm5HFBwtG_6Ywme4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gj66xrKqAsx6OIAvXcxXvzN3.png?f=user_large

Met daarbij: 0 reacties.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Hetisookwat schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:41:
Voor degenen die het leuk vinden om te zien/weten. Dit zijn de statistieken van Privateleaseovernemen nadat mijn auto er ~2 weken op staat:
[Afbeelding]

Gaat hem niet worden op die site, wening interesse zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:23
Het meerendeel van de bezoekers kwam waarschijnlijk van hier 😄

• Hetisookwat
ramrodwillem schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:04:
[...]

Gaat hem niet worden op die site, wening interesse zo te zien.
Ben d’r bang voor. Helaas is de markt voor overnames vrij dun bezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:14
Hetisookwat schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:05:
[...]

Ben d’r bang voor. Helaas is de markt voor overnames vrij dun bezaaid.
Heb deze site tot nu 2 x gebruikt voor een overname van een PL contract. In beide gevallen ging het over een zeer aantrekkelijk aanbod.

593 voor een EV6 is niet percee een scherpe deal. Wellicht is het een idee om het tarief van 10k KM op te vragen bij KIA en daarmee te adverteren. De overname kandidaat kan toch kiezen voor een nieuwe bundel. 10k KM kan zo maar 100 euro per maand goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
BasvanS schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:10:
[...]

Heb deze site tot nu 2 x gebruikt voor een overname van een PL contract. In beide gevallen ging het over een zeer aantrekkelijk aanbod.

593 voor een EV6 is niet percee een scherpe deal. Wellicht is het een idee om het tarief van 10k KM op te vragen bij KIA en daarmee te adverteren. De overname kandidaat kan toch kiezen voor een nieuwe bundel. 10k KM kan zo maar 100 euro per maand goedkoper zijn.
Da's een goede tip! Ik ga het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hetisookwat schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:41:
[Afbeelding]

Ik vrees dat het aanbod gewoon te duur is/ lijkt.

Heb de site zelf gebruikt, aantrekkelijke deals zijn in no time weg.. (zonder dat de advertentie verdwijnt of dat je reactie terug krijgt, heel irritant)

"te groot voor ons gezin" Die heb ik nog nooit gehoord, andersom wel :P

Alleen maar lekker toch, extra ruimte, of pk's etc.

[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 12-09-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18
Die site is ook brak als maar zijn kan. Filteren werkt niet fatsoenlijk sorteren laag hoog kan niet etc
Dat mensen hier geld voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
alki schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:54:
Die site is ook brak als maar zijn kan. Filteren werkt niet fatsoenlijk sorteren laag hoog kan niet etc
Dat mensen hier geld voor betalen
Eens.

Maar ja, weinig alternatieven he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Zit zelf ook te denken om mn PL aan te bieden voor de laatste 2 jaar maar zal weinig kans van slagen hebben denk ik, of ik moet het aantrekkelijk maken met een bonus maar via die site gaat het niet worden, misschien nog meer geluk op MP?

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 16:04
Ik heb onze PL auto ook via Marktplaats "verkocht"
Was binnen 1 dag een potentiële overnemer.
Hele overname proces nam zo'n 4 weken in beslag.

Ligt eraan of je een goede aanbieding had destijds met de lease prijs. Anders helpt een overname bonus idd om je auto sneller aan de man te brengen.

Het aanbieden om de overname kosten op je te nemen is het minste wat je kunt doen. Ongeveer 300 euro (afhankelijk van waar je de auto in de lease hebt)

Weet dat er nu veel goede aanbiedingen zijn om nieuwe auto's te leasen. Het moet dus wel interessant voor iemand zijn om jouw auto te willen overnemen.

• bassej
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 10:51
Zijn er hier mensen die nog een leuke EV 'short lease' deal gezien hebben?

Ik zag de MINI 18 maanden deal voor 399eu voorbij komen. Vind ik fantastisch, omdat ik vaak na twee jaar wel weer wat anders zou willen....

Afgelopen 2-3 jaar heb ik een IONIQ 28 kWh gereden. Alleen de afschrijving per maand zat al op 300 euro per maand terwijl dat destijds al een flink gebruikte auto was met 120.000 km bij aanschaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
bassej schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:05:
Zijn er hier mensen die nog een leuke EV 'short lease' deal gezien hebben?
Misschien 24 maanden een Volkswagen ID7 Tourer Limited Edition met 10.000 km per jaar voor € 529,- per maand?

https://www.century.nl/ac...rs/volkswagen/id-7-tourer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassej
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 10:51
Gelukszak schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:15:
[...]

Misschien 24 maanden een Volkswagen ID7 Tourer Limited Edition met 10.000 km per jaar voor € 529,- per maand?

Thanks, hele snelle reactie. Zowel ID4 als ID7 kunnen interessant zijn. Ben benieuwd naar de offerte (,vooral prijs voor 15.000km ipv de lagere).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04
Hier nog even een reminder/tip voor alle mede-private-leasers in dit topic ;-)

Maak bij ophalen/terugbrengen etc. van je pl of eventueel vervangende auto ALTIJD foto's van de auto.
4 jaar geleden leverde ik mijn vorige PL auto in, en de leasemaatschappij (toendertijd privatelease.com) stuurde doodleuk facturen voor het eigen risico omdat ze schade claimde. Toen ik naar specificatie/bewijs zocht had ik gelukkig mijn eigen gemaakte foto's om te bewijzen dat ik niet verantwoordelijk was voor de schade.

Nu de afgelopen weken in de afhandeling van mijn PL contract bij Arval. Die deden hetzelfde...
Nu heeft Arval ongeveer alles fout gedaan wat je kan verzinnen (echt schokkend hoe incapabel dat bedrijf is), en heeft mij allerlei facturen gestuurd voor in totaal honderden euro's (brandstofkosten, eigen risico etc.) Doordat ik foto's had en doordat ik mijn contract goed gelezen had(en hen daarmee op mijn eigen contract heb kunnen wijzen) hebben ze alle facturen ingetrokken... Dus voor mij heeft het vooral heel veel tijd en frustratie gekost maar geen euro's.

Ik heb nu sinds een maand mijn 3e PL auto, dit keer via Van Mossel, daar loopt alles tot nu toe uitstekend, dus ik ben benieuwd hoe dat verder verloopt, tot nu toe zijn mijn ervaringen met private lease maatschappijen bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:17
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe ook geen hoge dunk heb van Arval. Sinds mei nieuw PL contract, en ik merkte de eerste maand dat er hoger bedrag afgeschreven werd dan in het contract staat. Bij ze gemeld, "oh ja gaan we rechtzetten en het teveel betaalde bedrag krijgt u gecrediteerd". Volgende maand hetzelfde, opnieuw commitment dat het zou worden rechtgezet. Maand erop weer hetzelfde! Weer wat boze mails gestuurd, en nu is het bedrag wel juist. Ik merkte wel dat het bedrag nog niet gecrediteerd was. Toen ik ze hier aan herinnerde kreeg ik de reactie dat dat pas bij de eindafrekening gebeurt 8)7

Hiervoor paar jaar bij Van Mossel geleast. Zij hebben een slechte naam maar ik heb wel een goede ervaring met ze gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:17
marvel27 schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:33:
Ik merkte wel dat het bedrag nog niet gecrediteerd was. Toen ik ze hier aan herinnerde kreeg ik de reactie dat dat pas bij de eindafrekening gebeurt 8)7
Dan zou ik ook een maandje niet betalen en aangeven dat dat bij de eindafrekening wel gecorrigeerd wordt. Wtf is dat voor een houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Laatst online: 26-09 16:03
Paar maanden geleden na 5 jaar mijn Skoda ingeleverd. VWPFS (PON) doet het dan best netjes.
Goede communicatie, geen rare fratsen en eerst een keuring door externe partner met veel foto's voordat de auto werd opgehaald.

Had gedacht dat het 3 schades waren maar ze hadden er 2 bij elkaar opgeteld. Het verrekenen van het teveel geïncasseerde deel ging net als bij de fiscus. Innen is ook echt op dag 1 van de periode die ze zich geven. Uitbetalen gebeurt 5 dagen te laat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik ben van plan om via justlease een occasion te leasen. Als in, het contract is getekend. Echter hoor ik al ruim anderhalve week niets van de financiële afdeling. Overigens ben ik wel netjes gebeld met de melding dat ze last hebben van de overgang naar Salesforce en er daardoor vertraging kan ontstaan (max een dag of 5). Dus maar gemaild, maar geen reactie. Eerlijk gezegd twijfel ik of ik niet zelf moet annuleren. Als dit al niet soepel loopt zie ik wel op tegen de aflevering en uiteindelijk inlevering.
Zit momenteel bij Van Mossel en dat verloopt prima verder.
Het is trouwens ook echt een klein karretje, stelt tov onze inkomsten echt niets voor dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:41
Wie kan met mij mee rekenen? Momenteel rijd ik een EV6 naar volle tevredenheid. Elektrisch rijden is voor ons ook echt een blijvertje (ook icm heel veel zonnepanelen die ook na 2027 nog lucratief zijn bij elektrisch rijden).

Mei 2027 eindigt het contract voor de EV6 en ben ik aan het rondkijken naar opvolgers. Omdat wij ook netwerkpleegouders zijn zou het handig zijn om minimaal 6 zitplaatsen te hebben. Elektrische auto's zijn helaas nog niet breed beschikbaar met meer dan 5 zitplaatsen. Er zijn nu net een paar op de markt in het luxere segment (EV9, Ioniq 9, Volvo EX90). Het had echt mijn sterke voorkeur om vanaf 2027 een auto te kopen en niet meer te gaan leasen. Ik hoef namelijk echt geen nieuwe auto, maar een occasion moet tegelijkertijd ook wel leuk geprijsd zijn. Als wij gaan voor de EV6 (kopen) zou ik hopelijk tegen die tijd een mooie occassion of onze eigen auto tegen ca. 35k kunnen kopen. Dat vind ik een mooi bedrag.

Een EV9 vind ik eigenlijk te groot en de Ioniq 9 en EX90 zijn pas zo kort op de markt dat je over 2 jaar nog altijd de hoofdprijs betaald.

Mijn opties zijn dan ca. 65k aftikken voor een jonge occassion of toch weer gaan private leasen. Ik ben er nu voor aan het sparen. Omdat ik een fervent belegger ben haal ik met mijn geld ook mooie rendementen. Dus als ik een auto koop heb ik minder geld om te beleggen en dat wil ik meetellen als "rentelasten".

Mijn calculatie van de maandlasten is dan als volgt:
Verzekering€175
Onderhoud*1€75
Afschrijving*2€417
Gederfde rente*3€268
Totale maandlasten€935

*1 = reservering onderhoud
*2 = Ik denk aan €35000 afschrijving in 7 jaar. Tegelijkertijd heb ik er een hard hoofd in dat ik voor een tzt occassion van dan 9 jaar oud nog 30.000 ontvang bij inruil.
*3 = € 65000 belegd met gem rendement van 7.5% = €4875. Na box 3 nieuwe stijl (36% over werkelijk rendement) resteert dan € 3217 per jaar).
Momenteel is mijn jaarrendement met beleggen overigens gemiddeld over de afgelopen 7 jaar +20% per jaar doordat ik veel aan optietrading doe, maar ik houd het voor deze calculatie graag "bescheiden".

Klopt mijn berekening een beetje? Want een dergelijke auto leasen kost ca. €1200 pm. Dus dan levert kopen nog altijd een voordeel op, in de grootste mate dat ik flexibel ben als ik een hypotheek om wat voor reden dan ook moet afsluiten. Maar misschien komt er een goede aanbieding voor leasen langs en dan kan ik in elk geval een goede vergelijking voor mijzelf maken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
B-Bandit schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:12:
Wie kan met mij mee rekenen? Momenteel rijd ik een EV6 naar volle tevredenheid. Elektrisch rijden is voor ons ook echt een blijvertje (ook icm heel veel zonnepanelen die ook na 2027 nog lucratief zijn bij elektrisch rijden).

Mei 2027 eindigt het contract voor de EV6 en ben ik aan het rondkijken naar opvolgers. Omdat wij ook netwerkpleegouders zijn zou het handig zijn om minimaal 6 zitplaatsen te hebben. Elektrische auto's zijn helaas nog niet breed beschikbaar met meer dan 5 zitplaatsen. Er zijn nu net een paar op de markt in het luxere segment (EV9, Ioniq 9, Volvo EX90). Het had echt mijn sterke voorkeur om vanaf 2027 een auto te kopen en niet meer te gaan leasen. Ik hoef namelijk echt geen nieuwe auto, maar een occasion moet tegelijkertijd ook wel leuk geprijsd zijn. Als wij gaan voor de EV6 (kopen) zou ik hopelijk tegen die tijd een mooie occassion of onze eigen auto tegen ca. 35k kunnen kopen. Dat vind ik een mooi bedrag.

Een EV9 vind ik eigenlijk te groot en de Ioniq 9 en EX90 zijn pas zo kort op de markt dat je over 2 jaar nog altijd de hoofdprijs betaald.

Mijn opties zijn dan ca. 65k aftikken voor een jonge occassion of toch weer gaan private leasen. Ik ben er nu voor aan het sparen. Omdat ik een fervent belegger ben haal ik met mijn geld ook mooie rendementen. Dus als ik een auto koop heb ik minder geld om te beleggen en dat wil ik meetellen als "rentelasten".

Mijn calculatie van de maandlasten is dan als volgt:
Verzekering€175
Onderhoud*1€75
Afschrijving*2€417
Gederfde rente*3€268
Totale maandlasten€935

*1 = reservering onderhoud
*2 = Ik denk aan €35000 afschrijving in 7 jaar. Tegelijkertijd heb ik er een hard hoofd in dat ik voor een tzt occassion van dan 9 jaar oud nog 30.000 ontvang bij inruil.
*3 = € 65000 belegd met gem rendement van 7.5% = €4875. Na box 3 nieuwe stijl (36% over werkelijk rendement) resteert dan € 3217 per jaar).
Momenteel is mijn jaarrendement met beleggen overigens gemiddeld over de afgelopen 7 jaar +20% per jaar doordat ik veel aan optietrading doe, maar ik houd het voor deze calculatie graag "bescheiden".

Klopt mijn berekening een beetje? Want een dergelijke auto leasen kost ca. €1200 pm. Dus dan levert kopen nog altijd een voordeel op, in de grootste mate dat ik flexibel ben als ik een hypotheek om wat voor reden dan ook moet afsluiten. Maar misschien komt er een goede aanbieding voor leasen langs en dan kan ik in elk geval een goede vergelijking voor mijzelf maken.
De Model-X heb je in een 7 zitter. Die zijn betaalbaar (zeker voor 35k te krijgen). Echter houd wel rekening met de onderhoudkosten. De afschrijving zal er ook nog wel zijn, maar beduidend minder dan een nieuwe auto. Overigens bestaat is de Model-S er ook in 7-zitter alleen zou ik daar niet aan beginnen (omgekeerde stoeltjes, echt een no-go wmbt).

Zo nu en dan heb je ook nog wel eens 50/50 deals (marktplaats zoeken bv) of een mooie rente-actie (onlangs bij Tesla 0.99% en bij MG) bij huurkoop. Dat kan wellicht gezien je beleggingen een mooie optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:41
STIMPPYYY schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:36:
[...]

De Model-X heb je in een 7 zitter. Die zijn betaalbaar (zeker voor 35k te krijgen). Echter houd wel rekening met de onderhoudkosten. De afschrijving zal er ook nog wel zijn, maar beduidend minder dan een nieuwe auto. Overigens bestaat is de Model-S er ook in 7-zitter alleen zou ik daar niet aan beginnen (omgekeerde stoeltjes, echt een no-go wmbt).

Zo nu en dan heb je ook nog wel eens 50/50 deals (marktplaats zoeken bv) of een mooie rente-actie (onlangs bij Tesla 0.99% en bij MG) bij huurkoop. Dat kan wellicht gezien je beleggingen een mooie optie zijn.
Oh ja, de Model X. Hoewel we inmiddels anti-Elon zijn, is de portemonnee ook zeker een belangrijke factor. De model X kan je inderdaad ook wel voor circa 35-40k oppikken en dan heb je een relatief jong model. Dat vind ik helemaal niet verkeerd! Afgelopen zomer ook ervaren dat Tesla nog altijd een van de betere laadnetwerken heeft op het punt van spreiding.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
B-Bandit schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:46:
[...]

Oh ja, de Model X. Hoewel we inmiddels anti-Elon zijn, is de portemonnee ook zeker een belangrijke factor. De model X kan je inderdaad ook wel voor circa 35-40k oppikken en dan heb je een relatief jong model. Dat vind ik helemaal niet verkeerd! Afgelopen zomer ook ervaren dat Tesla nog altijd een van de betere laadnetwerken heeft op het punt van spreiding.
Voor het laadnetwerk hoef je niet per sé een Tesla te kopen inmiddels. Hun app kun je ook gebruiken met andere auto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@B-Bandit Ik maak wel gebruik van de Superchargers als het zo uitkomt, maar daarvoor hoef je geen Tesla te hebben. :)

Wat ik heb gedaan voor de (gederfde) rente is iets anders dan jij. Om te beginnen betaal ik geen box 3 heffing, als dat het jou zou besparen is dat zeker een overweging om mee te nemen (en maakt zelf kopen in casu interessanter). Tot zover kan ik het volgen.

Maar verder heb ik gebruik gemaakt van een amortisatieschema (annuïteitenschema) om de rentecomponent te berekenen die eigenlijk iedere maand minder wordt. Immers, het kapitaal dat in je auto vastzit, wordt ook maandelijks minder. Je kan er ook een lineaire lening-schema van maken overigens, maar veel financial leases werken met een annuïteit (vast maandbedrag rente en aflossing) dus heb ik dat ook aangehouden voor mijn fictieve gederfde rente.

Jij blijft nu de volledige rente rekenen over je beginkapitaal voor de hele looptijd, dat lijkt me niet realistisch. Afhankelijk van de looptijd die je wil aanhouden (aantal maanden) en hoe hoog de ingeschatte restwaarde (dus fictieve slotsom) is, kan het verschil zo 25% zijn, als in, dat de werkelijke gederfde rente lager is.

Rekenvoorbeeld: mijn auto met ~ 63.000 aanschaf, ~ 39.000 inruil, over 48 maanden. Tegen 3% nominale rente, levert een totale (annuïtaire) rente op van ~ € 6.175. Oftewel 'gemiddeld' € 129 per maand. Zou ik alleen rente over het beginkapitaal nemen, dan kom je op € 158 per maand voor de hele looptijd. Vind ik zelf geen eerlijk vergelijk.

Verder zou ik zelf wel rekenen met een hoger rendement. Hoe lager je dat inschat, hoe meer het muntje naar 'zelf kopen' zou vallen. Ik vind het zelf altijd wel een leuke gedachtenoefening om te vergelijken met financial lease rentes (8-9%), of het langjarig gemiddelde van een indexfonds (7-8%).

Het kan wel echt uit om te wachten op een aanbieding in de private lease overigens. Maar jouw genoemde auto's zullen zelden tot nooit in de aanbieding komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:14
IDBUZZ nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-09 20:06
Ik rijd nu 3 jaar een Ford Kuga via Broekhuis Lease. Altijd gedacht dat eigen risico niet van toepassing is voor zaken waar je niets aan kan doen (zoals in mijn geval hagelschade op het dak). Ik kan daar nu 300 euro voor aftikken. Zijn er lease-maatschappijen waar je wel verzekerd bent voor dit soort zaken, of is dit gebruikelijk in de private-lease?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-09 09:29
Niet verhaalbare schades kosten je normaal eigenlijk altijd eigen risico. Of je moet dit afgekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

FerryHidden schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:42:
Ik rijd nu 3 jaar een Ford Kuga via Broekhuis Lease. Altijd gedacht dat eigen risico niet van toepassing is voor zaken waar je niets aan kan doen (zoals in mijn geval hagelschade op het dak). Ik kan daar nu 300 euro voor aftikken. Zijn er lease-maatschappijen waar je wel verzekerd bent voor dit soort zaken, of is dit gebruikelijk in de private-lease?
Voor mij tot nu toe het enige minpunt in PL.
Lekke band / bandreparatie, scheur in de ruit etc.. is zelf aftikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:04

Bever!

3

d0s schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:36:
[...]

Voor mij tot nu toe het enige minpunt in PL.
Lekke band / bandreparatie, scheur in de ruit etc.. is zelf aftikken.
Interessant, heb meerdere lekke banden gehad met verschillende pl aanbieders en nooit eigen risico betaald voor het fixen van een band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18
Eigen risico heb je ook bijna altijd met je prive auto zo gek is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

Bever! schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:44:
[...]

Interessant, heb meerdere lekke banden gehad met verschillende pl aanbieders en nooit eigen risico betaald voor het fixen van een band.
KIA Autolease. Moest 45 euro aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_verhoeven
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:01
Graag jullie input:
Al ongeveer 12 jaar lease ik 2 zakelijke auto’s bij VWPFS. Bevalt goed met nooit problemen bij inleveren. Zelfs met forse schades (bedrijfsbus) wordt er fatsoenlijk mee omgegaan.

Nu privé voor mijn vrouw ook aan het kijken naar de id4 aanbieding. Rijdt veel (30k) en is niet de zuinigste op haar auto. Haar Kia Niro is in 4 jaar tijd daarom ook niet veel meer waard en afschrijving is daardoor vrij heftig (15k verwacht ik afgeschreven in 130k km). Met al het onderhoud, banden en reparaties zijn we toch wel snel 1000 euro per maand kwijt geweest. Met de hoge prijzen voor 2ehands is PL toch wel interessant aan het worden.

4 jaar contract met 30k zit nu op 729 in gewenste configuratie en daar komt komend jaar ongeveer 60 euro bij voor wegenbelasting. Thuis kunnen we laden met (beperkt) zonnestroom. Ik gok dat we daarom wel onder of gelijk met die 1000 euro kunnen blijven van de Kia met een nieuwe en grotere auto.

Heeft iemand ervaring met particuliere lease bij VWPFS? Ik lees iig al positive inlever ervaringen. Hoe zit het met jaarlijkse verhogingen? Zakelijk ben ik ieder jaar wel een klein beetje meer kwijt door diverse redenen.

Mis ik nog andere goede deals - hoog en dus rond de 750 met 30k/4jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
m_verhoeven schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:55:
Graag jullie input:
Al ongeveer 12 jaar lease ik 2 zakelijke auto’s bij VWPFS. Bevalt goed met nooit problemen bij inleveren. Zelfs met forse schades (bedrijfsbus) wordt er fatsoenlijk mee omgegaan.

Nu privé voor mijn vrouw ook aan het kijken naar de id4 aanbieding. Rijdt veel (30k) en is niet de zuinigste op haar auto. Haar Kia Niro is in 4 jaar tijd daarom ook niet veel meer waard en afschrijving is daardoor vrij heftig (15k verwacht ik afgeschreven in 130k km). Met al het onderhoud, banden en reparaties zijn we toch wel snel 1000 euro per maand kwijt geweest. Met de hoge prijzen voor 2ehands is PL toch wel interessant aan het worden.

4 jaar contract met 30k zit nu op 729 in gewenste configuratie en daar komt komend jaar ongeveer 60 euro bij voor wegenbelasting. Thuis kunnen we laden met (beperkt) zonnestroom. Ik gok dat we daarom wel onder of gelijk met die 1000 euro kunnen blijven van de Kia met een nieuwe en grotere auto.

Heeft iemand ervaring met particuliere lease bij VWPFS? Ik lees iig al positive inlever ervaringen. Hoe zit het met jaarlijkse verhogingen? Zakelijk ben ik ieder jaar wel een klein beetje meer kwijt door diverse redenen.

Kwam hierboven een ID7 langs voor 529, 24 mnd, voor 10k KM.. Een offerte opvragen voor deze auto op 30k kan nog wel eens lonen. Moet je wel groter willen rijden natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Graag jullie input:

Misschien even JustLease occassion checken (of uberhaupt een tweedekansje?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
BasvanS schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:00:
[...]

Kwam hierboven een ID7 langs voor 529, 24 mnd, voor 10k KM.. Een offerte opvragen voor deze auto op 30k kan nog wel eens lonen. Moet je wel groter willen rijden natuurlijk!
De ID.4 is nog wel net iets goedkoper dan de ID.7 Tourer. Beide zijn wel in de aanbieding bij VWPFS. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Bij de ID.4 heb je nog wel wat meer opties qua configuratie overigens, het is wat een ander type auto.

30K km/jaar is wel het maximum qua kilometrage voor VWPFS. Hoger kán in theorie wel, maar moet je speciaal opvragen en zal wat minder leuk zijn qua tarief vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
JanHenk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:22:
[...]

De ID.4 is nog wel net iets goedkoper dan de ID.7 Tourer. Beide zijn wel in de aanbieding bij VWPFS. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Bij de ID.4 heb je nog wel wat meer opties qua configuratie overigens, het is wat een ander type auto.

30K km/jaar is wel het maximum qua kilometrage voor VWPFS. Hoger kán in theorie wel, maar moet je speciaal opvragen en zal wat minder leuk zijn qua tarief vermoed ik.
Mss mogelijk in combinatie met een minder lange looptijd wel. Kan me niet voorstellen dat de ID7 bij Century boven de 750 gaat komen voor 30k KM. De ID7 is dan wel meer auto, maar idd wel een van een totaal ander type en natuurlijk, zoals bij zoveel aanbiedingen, je moet het toen met de voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
Eigenlijk al ruim 5 jaar geen problemen. Dit jaar nieuwe PL aangegaan bij VWPFS (weer Skoda) en tot nu toe geen problemen gehad. Jaarlijkse verhoging van door te belasten kosten altijd mooi op tijd doorgegeven en factuur is goed gespecificeerd. 1* schade gehad door andere weggebruiker en daar was ook alles snel geregeld (kon wel blijven rijden). Heb trouwens ook een keer of 3 in die 5 jaar rechtsvoor lek gereden. Nooit een factuur gezien O-)

Het is n=1 maar ik heb geen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
BasvanS schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:51:
[...]

Mss mogelijk in combinatie met een minder lange looptijd wel. Kan me niet voorstellen dat de ID7 bij Century boven de 750 gaat komen voor 30k KM. De ID7 is dan wel meer auto, maar idd wel een van een totaal ander type en natuurlijk, zoals bij zoveel aanbiedingen, je moet het toen met de voorraad.
Die van mij zit er alvast boven, voor minder kilometers ook. :+ (zie eerdere post). Maar goed, zelf vind ik de ID.7 ook meer auto dan de ID.4. Maar dat de ID.7 goedkoper is, is in ieder geval niet waar. Als je kijkt naar de lease-vanafprijzen die worden gepubliceerd dan.

Ik kan hem overigens 3 oktober ophalen, een paar weken eerder dan verwacht. Ben benieuwd naar het communicatieproces omtrent private lease en levering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_verhoeven
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:01
Bedankt voor de input! We gaan testrijden en een offerte op laten maken.

Id7 is te groot/laag voor haar maar bedankt voor de suggestie. Ga justlease ook nog even bekijken.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:30
TinusXIII schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:49:
[...]

Century heeft m ook staan.

https://www.century.nl/acties/private-lease-toppers
Vanaf 499. 525 als ik op de ID7 klik. Looptijd maakt niet uit, 24 of 60 maanden. Prijs is hetzelfde.
Gisteren is de pagina van de ID.7 aangepast. Lijkt erop dat je niet meer 'gratis' de looptijd kunt verlagen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 19:15
LuPo schreef op woensdag 24 september 2025 @ 05:36:
[...]

Gisteren is de pagina van de ID.7 aangepast. Lijkt erop dat je niet meer 'gratis' de looptijd kunt verlagen.
Ik zie 'm nog wel staan? Heb zelf een offerte aangevraagd, werd dezelfde dag nog gebeld en krijg z.s.m. een voorstel o.b.v. 24 maanden en 15k km.

Naar aanleiding van deze pagina:

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 24 september 2025 @ 05:36:
[...]

Kon ook niet, er staat overal vanaf bij, bij het aanvragen van de offerte krijg je de juiste (hogere) prijzen

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
Aldusso schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:17:
[...]

Kon ook niet, er staat overal vanaf bij, bij het aanvragen van de offerte krijg je de juiste (hogere) prijzen
Weet je dit zeker? Er staat toch duidelijk:

"Bepaal je eigen looptijd bij Century, 24 tot en met 60 maanden. Jouw Private Lease tarief blijft hetzelfde!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nd3YO9m7XteH5dA_dIxI4x-LrdM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WqyEjNw7jYjqByUTFRyQaSA4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Gelukszak op 24-09-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb ook een aanvraag gedaan @Gelukszak inderdaad, staat letterlijk. Wel benieuwd naar de meerprijs per km overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Net contact gehad. Lease periode 24 of 60 maanden maakt niet uit voor de prijs. Prijs kan wel omhooggaan als je 24maanden kiest en erna door wilt met het contract.

15k km - per km extra +7,2cent (totaal 565 euro)
10k km - per km extra +10.2 cent

Kleurtje muv nardo gray = 16 euro extra pm

[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-09-2025 19:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:44
Van den Udenhout in Brabant heeft van vrijdag 26 september t/m zondag 28 september mooie mooie private (groei)lease deals :)

Betreft een vaste looptijd van 24 maanden zónder BKR-registratie.
Aantal km/j: 10.000, dit aantal kun je wel aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihsV0rYHZWS6DI5RHWkfPpHesz8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ruGARsKyJYqoBtggrp9QVdrx.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDa3sXkP00qKDNBD4FidR9Uy17Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/JVx1cENOQ1sfdpfmooMstyAl.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmqlIDFsEtg2m_pwGKgPwaOHWsY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/xz3oiNr1Wl4L51LGkIrX0Pfq.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-lSOMJgM_deIVBUPA31vKPVrnU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/eSwTuL6Ewgw3jqDWVQkq6V6P.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0I9yNTeUeWw3O76LvUOCiU7QjU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/YV6P0lUhwtY5He75b3UAWhPn.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPbrRdjxI6I78reVBPe2jPDNP-M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/RxOMEzBXWbplTczHPTaXttFy.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIH3o6xVEku5NNWALdShMyhz3WE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/rFSafONi0K0OHLyeXwDdS7Xl.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3dsPLpKWv5_LKQqj-RO2TjFQjo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/v5B74f6OosAlry3hIEgduwF9.webp?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 24-09-2025 18:30 ]

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:23
STIMPPYYY schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:35:
Net contact gehad. Lease periode 24 of 60 maanden maakt niet uit voor de prijs. Prijs kan wel omhooggaan als je 24maanden kiest en erna door wilt met het contract.

15k km - per km extra +7,2cent (tot 565)
10k km - per km extra +10.2 cent

Kleurtje muv nardo gray = 16 euro extra pm
Dan is het volgens mij wel een interessante deal?

• Louwke
  • Laatst online: 08:39
Was me ook aan het oriënteren op een private lease. Maar nu viel me op bij een Elroq dat wanneer je bv 15k km afsluit je de extra kilometers goedkoper hebt dan wanneer je hem voor 20k afsluit. stel je rijd 20k km Dan scheelt het met een 15k contract ongeveer 500 in totaal. Zie ik iets over het hoofd?

Untappd: Louwke80

• BasvanS
Louwke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:15:
Was me ook aan het oriënteren op een private lease. Maar nu viel me op bij een Elroq dat wanneer je bv 15k km afsluit je de extra kilometers goedkoper hebt dan wanneer je hem voor 20k afsluit. stel je rijd 20k km Dan scheelt het met een 15k contract ongeveer 500 in totaal. Zie ik iets over het hoofd?
Maak je rekensommetje hier even, dan kijken we mee!

• STIMPPYYY
tjubbie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:34:
[...]

Dan is het volgens mij wel een interessante deal?
Voor de hoeveelheid auto best een aardige deal. Vermoed dat de afschrijving in 3 jaar al gauw richting de 400 euro p/m gaat. Dan reken ik met 15k afschrijving in 3 jaar.

Toch iets anders:

10k km - meerprijs per km 8.71c en minder km 3.56c - 568 euro p/m
15k km - meerprijs per km 7.38c en minder km 3.53c - 532 euro p/m (waarom geen 529 is mij een raadsel eerlijk gezegd)

500euro eigen risico

Met MRB volgend jaar zit je toch ruim op 600 euro of meer... dus best een hoop geld.

Heb het eigenlijk niet echt nodig. Sterker nog, ik heb een aanvraag lopen voror een kleinere PV omdat ik vrij weinig km/s maak en dus 95% van de tijd het niet nodig heb. Maarja, wel lekker op vakantie en hier kan je tenminste wel fatsoenlijke afstanden mee rijden. Anders moet ik de Tiguan pakken voor de vakanties, ook geen ramp, maar die heeft toch al meer dan 2ton gereden wat voor grote afstanden toch een risico is... lastig. Wel net de hele zooi vervangen (kettting etc.)

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 09:27
Nu sinds een maand in het bezit van een ID.4 pro limited. Wat voor mij deze deal extra scherp maakte, los van het feit dat de aanbiedingen nu al zeer scherp zijn vind ik, is dat ik een dealer heb gevonden die op voorraadmodellen nog eens extra korting op het al scherpe maandtarief geeft. In mijn geval had ik ook het geluk dat mijn id.4 ook nog extra opties had waarvoor ik anders voor had moeten betalen (zo uit mijn hoofd ging het om de dynamic light assist en elektrische achterklep. Het kan daarom lonen om bij je dealer ook even naar voorraadmodellen te vragen.

• BasvanS
Sjors81 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:55:
Nu sinds een maand in het bezit van een ID.4 pro limited. Wat voor mij deze deal extra scherp maakte, los van het feit dat de aanbiedingen nu al zeer scherp zijn vind ik, is dat ik een dealer heb gevonden die op voorraadmodellen nog eens extra korting op het al scherpe maandtarief geeft. In mijn geval had ik ook het geluk dat mijn id.4 ook nog extra opties had waarvoor ik anders voor had moeten betalen (zo uit mijn hoofd ging het om de dynamic light assist en elektrische achterklep. Het kan daarom lonen om bij je dealer ook even naar voorraadmodellen te vragen.
Hoe ziet je uiteindelijke deal eruit, en bij welke dealer?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Overigens, wie nog budget PL wilt, de Leapmotor T03 is nu erg scherp te leasen, vanaf 199 euro (zeker als je nog SEPP subsidie hebt en je wilt wat kleiners rijden ofzo)

Vaak bu'j te bang!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 09:27
BasvanS schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:58:
[...]

Hoe ziet je uiteindelijke deal eruit, en bij welke dealer?
Incl. verlaagd eigen risico en direct vervangend vervoer betaal ik 465 bij 10k per jaar en 60 maanden. Ik had deze ook voor 36 maanden kunnen nemen, dan was ik 482 kwijt. Het relatief kleine verschil wordt verklaard door de extra korting die er wordt gegeven en bij 36 maanden dus een hogere korting per maand geeft.
Als ik de auto nu samenstel op vw.nl kom ik incl. designpakket uit op 528 euro per maand bij 60mnd. Dit is nog zonder de elektrische achterklep (die kun je nu niet los aanvinken en maakt onderdeel uit van een ander optiepakket) en het verlaagde eigen risico en direct vervangend vervoer. Dealer kan ik helaas niet met jullie delen (reden hiervoor kan ik indien gewenst wel via dm geven).

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:41:
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Overigens, wie nog budget PL wilt, de Leapmotor T03 is nu erg scherp te leasen, vanaf 199 euro (zeker als je nog SEPP subsidie hebt en je wilt wat kleiners rijden ofzo)
Nieuwe Spring ook voor 199 zag ik. Is de leap beter denk je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:42:
[...]

Nieuwe Spring ook voor 199 zag ik. Is de leap beter denk je?
70kW motor, dus je rijdt sowieso niet in een opgevoerde brommobiel, standaard DC laden (ok, maar 48kW, maar dat is bij een Spring een optie) en zo te zien verder ook beter in de opties

Vaak bu'j te bang!

• BasvanS
Sjors81 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:42:
[...]

Incl. verlaagd eigen risico en direct vervangend vervoer betaal ik 465 bij 10k per jaar en 60 maanden. Ik had deze ook voor 36 maanden kunnen nemen, dan was ik 482 kwijt. Het relatief kleine verschil wordt verklaard door de extra korting die er wordt gegeven en bij 36 maanden dus een hogere korting per maand geeft.
Als ik de auto nu samenstel op vw.nl kom ik incl. designpakket uit op 528 euro per maand bij 60mnd. Dit is nog zonder de elektrische achterklep (die kun je nu niet los aanvinken en maakt onderdeel uit van een ander optiepakket) en het verlaagde eigen risico en direct vervangend vervoer. Dealer kan ik helaas niet met jullie delen (reden hiervoor kan ik indien gewenst wel via dm geven).
Je hebt DM.. overigens is de ID4 wel een zware auto, komt EUR 62 bij over 3 maanden. dan word het EUR 544 voor 36 maanden 10k. En ik heb 18K nodig...

• Louwke
BasvanS schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:36:
[...]

Maak je rekensommetje hier even, dan kijken we mee!
Nou als ik kijk op de website
60 maanden 20k voor 624
60 maanden 15k voor 583 9ct per kilometer daarboven dus voor 5k 450 euro is 37.5 euro per maand. Scheelt dus een 4 euro per maand. Is een gratis 533 km per jaar in dat geval.
Geen idee waarom je dan 20k af zou sluiten.

• BasvanS
Louwke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:02:
[...]

60 maanden 20k voor 624
60 maanden 15k voor 583 9ct per kilometer daarboven dus voor 5k 450 euro is 37.5 euro per maand. Scheelt dus een 4 euro per maand. Is een gratis 533 km per jaar in dat geval.
Kan alleen verklaard worden als de extra kosten per extra KM lager is bij een 20k Abbo.
We hebben dit overigens wel eens eerder gezien. Volgens mij word je wel automatisch naar de volgende staffel gezet als je over die bundel heen gaat. Er komt dan wel met 1 KM extra rijden inneenns EUR 42 bij voor dat jaar ;) Dure KM!

• Holzschuh
Louwke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:02:
[...]

60 maanden 20k voor 624
Is dat dan via VWPFS? Ik heb mijn Skoda (eerst Kamiq, nu Elroq) via VWPFS gehad voor 15K p/j en door onvoorziene omstandigheden uiteindelijk met net iets minder dan 35K teveel ingeleverd 8)7

Nooit sprake van geweest dat ik in een hoger pakket terecht moest komen en toch paar keer 20k+ aangegeven bij de jaarlijkse controle.

• Louwke
Holzschuh schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:27:
[...]

Is dat dan via VWPFS? Ik heb mijn Skoda (eerst Kamiq, nu Elroq) via VWPFS gehad voor 15K p/j en door onvoorziene omstandigheden uiteindelijk met net iets minder dan 35K teveel ingeleverd 8)7

Nooit sprake van geweest dat ik in een hoger pakket terecht moest komen en toch paar keer 20k+ aangegeven bij de jaarlijkse controle.
Ja via de Skoda website, was gewoon in de configuratie aan het spelen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
STIMPPYYY schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:51:
Ik ben van plan om via justlease een occasion te leasen. Als in, het contract is getekend. Echter hoor ik al ruim anderhalve week niets van de financiële afdeling. Overigens ben ik wel netjes gebeld met de melding dat ze last hebben van de overgang naar Salesforce en er daardoor vertraging kan ontstaan (max een dag of 5). Dus maar gemaild, maar geen reactie. Eerlijk gezegd twijfel ik of ik niet zelf moet annuleren. Als dit al niet soepel loopt zie ik wel op tegen de aflevering en uiteindelijk inlevering.
Zit momenteel bij Van Mossel en dat verloopt prima verder.
Het is trouwens ook echt een klein karretje, stelt tov onze inkomsten echt niets voor dus dat kan het probleem niet zijn.
Imiddels contact gehad en alles afgerond. Dus 14 dagen opzegtermijn gaan in.

Ik rijd nu een MG4 voor 448 p/m wat een prima auto is en goed betaalbaar (SEPP zit er ook nog op en flexlease). Omdat deze auto eigenlijk voor mij het 'slechtste' van twee werelden is, te klein voor lange ritten en geen trekhaak, nutteloos op korte afstanden en stad. Mede daarom heb ik bij justlease een occassion voor een Honda E (Advance met leer etc.. meest luxe uitvoering en in alle opzichten luxer dan de MG4) afgesloten voor 280 p/m. Rijd 95% v/d tijd in en rondom de stad. Denk dat iedereen de nadelen wel weet, maarja...tis wel echt een super gaaf karretje en wellicht kan ik 'm wel overnemen na 3 jaar.

Zat nog even te twijfelen om voor de ID7 te gaan, maar dan moet ik alle SEPP terugbetalen en zit je op ruim 600 euro p/m (wat een prima deal is voor de auto). Onze benzineauto voldoet voor grotere afstanden en de vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Laatst online: 26-09 15:02
Even uit nieuwsgierigheid, maar waarom hoef je de SEPP niet terug te betalen met de Honda E, en wel met de ID7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Omdat de E onder de catalogusprijs en voorwaarden van SEPP valt en daarmee je een kenteken wijziging kunt indienden.

De ID7 kost 48k en valt daarmee buiten de voorwaarden van 45k max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:41:
[...]

Imiddels contact gehad en alles afgerond. Dus 14 dagen opzegtermijn gaan in.

Ik rijd nu een MG4 voor 448 p/m wat een prima auto is en goed betaalbaar (SEPP zit er ook nog op en flexlease). Omdat deze auto eigenlijk voor mij het 'slechtste' van twee werelden is, te klein voor lange ritten en geen trekhaak, nutteloos op korte afstanden en stad. Mede daarom heb ik bij justlease een occassion voor een Honda E (Advance met leer etc.. meest luxe uitvoering en in alle opzichten luxer dan de MG4) afgesloten voor 280 p/m. Rijd 95% v/d tijd in en rondom de stad. Denk dat iedereen de nadelen wel weet, maarja...tis wel echt een super gaaf karretje en wellicht kan ik 'm wel overnemen na 3 jaar.

Zat nog even te twijfelen om voor de ID7 te gaan, maar dan moet ik alle SEPP terugbetalen en zit je op ruim 600 euro p/m (wat een prima deal is voor de auto). Onze benzineauto voldoet voor grotere afstanden en de vakanties.
EUR 280 voor een Honda E? Zie hem op de site niet staan, maar dat lijkt me een erg goede deal!

*Blijft iirritant, mensen die wel een bedrag noemen maar geen looptijd EN KM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
BasvanS schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:37:
[...]

EUR 280 voor een Honda E? Zie hem op de site niet staan, maar dat lijkt me een erg goede deal!

*Blijft iirritant, mensen die wel een bedrag noemen maar geen looptijd EN KM..
Sorry, 12k km en 3 jaar looptijd. Is een occasion (30k gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:58:
[...]

Was overigens niet lullig bedoeld!

Bij Just lease is dat het laagste tarrief (en terrecht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:58:
[...]

Kon je de SEPP subsidie meenemen? Want je hebt subsidie gekregen voor een nieuwe auto in principe.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:26:
[...]

Kon je de SEPP subsidie meenemen? Want je hebt subsidie gekregen voor een nieuwe auto in principe.
Net bericht gehad van RVO, auto moet op naam staan met een voertuigsverplichting. Dat gaat Arval nu regelen. Dus komt goed (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
BasvanS schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:06:
[...]

Was overigens niet lullig bedoeld!

Bij Just lease is dat het laagste tarrief (en terrecht!)
No worries :). Klopt inderdaad. Heb nu 20k per jaar, maar kan niet omlaag.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-09-2025 14:00 ]

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.