• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:14
DeNachtwacht schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:31:
@assje Sorry, maar dat is appels met peren vergelijken.
Zoals ik zeg; het is situationeel. Als je een nieuwe baan aanneemt waarvoor je een nette auto nodig hebt en je onzekerheid hebt over de duur ervan dan is een lease van 2 jaar misschien wel een prima idee.
Nogmaals ik ben opzicht benieuwd naar goede voorbeelden / aanbiedingen waarbij aanschaf van auto X (bijna) niet interessant is ten opzichte van diezelfde auto private leasen voor een realistischere periode, zeg 5 of liever zelfs 10 jaar want dat is veel meer de gemiddelde gebruiksduur van een auto voor veel mensen.
Ik koop mijn auto's ook altijd voor een periode van 5 jaar maar toch zit ik inmiddels op mijn 7e auto in 16 jaar (gemiddeld 3 jaar per auto als ik mijn huidige nog een paar jaar rijd).

In ons huishouden daarnaast 2x een private lease auto gehad als 2e auto:
  • Kia Picanto €199/maand contract voor 4 jaar maar (kostenloos) van de hand gedaan na 2 jaar
  • Skoda Citigo EV €239/maand contract voor 5 jaar volledig benut
In beide gevallen heb ik bij afsluiten en einde aanschaf/verkoopwaarde bekeken. In beide gevallen was ik achteraf niet goedkoper uit geweest door dezelfde auto zelf aan te schaffen voor dezelfde periode en werkelijke kilometers.

YMMV

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 19-03-2026 14:04 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]


  • cptingreenfield
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-06 14:59
DeNachtwacht schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:31:
@assje Sorry, maar dat is appels met peren vergelijken. Dan kun je net zo goed zeggen "een auto huren is altijd voordeliger dan kopen, want als je hem een week nodig hebt kost dat €500 terwijl kopen je voor die week €42.000 kost en verkopen daarna kan max nog voor +/- €38.000 (even als voorbeeld).". Voor een relatief korte periode zijn we het natuurlijk snel eens; een nieuwe auto kopen is per definitie relatief heel duur omdat je in de eerste 3 jaar vaak de helft van je waarde kwijt bent. Dus natuurlijk is leasen in die situatie slimmer. Maar ik ben ook daar al benieuwd of de bekende 'verstandige koop' van een auto van 2-3 jaar oud niet al eigenlijk altijd slimmer is dan private lease, want dit soort auto's verliezen hun waarde veel minder snel en kun je dus ook vaak nog behoorlijk goed verkopen daarna.

Nogmaals ik ben opzicht benieuwd naar goede voorbeelden / aanbiedingen waarbij aanschaf van auto X (bijna) niet interessant is ten opzichte van diezelfde auto private leasen voor een realistischere periode, zeg 5 of liever zelfs 10 jaar want dat is veel meer de gemiddelde gebruiksduur van een auto voor veel mensen.
Nouja er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden (geweest) waarbij private lease écht een betere optie is/was.

Een 3 jaar oude ID4 staat hier bij de dealer voor 35k te koop (nieuwprijs 52k, 45.000 km op de teller)
Volgens de ANWB calculator kost die auto voor 5 jaar gebruik EXCL brandstof 739,75 per maand.

Dezelfde auto NIEUW private leasen kost je 667 per maand voor 5 jaar.
Dat scheelt je al 70 euro per maand en je hebt zelf geen enkel risico.
Dan heb je ook nog eens 35k over die je kunt investeren, levert je zo 50-200 euro per maand op afhankelijk van je risicobereidheid.

Uiteindelijk moet je gewoon naar de kosten per maand kijken. Die Van Udenhout deals zijn echt mega scherp. Ik rijdt nu een Skoda Elroq voor 439 euro per maand (15.000 km).
Ik was ook in de markt voor een gebruikte EV (max 25k aanschafwaarde). Alle vergelijkbare EV's zaten alleen aan verzekering, onderhoud en wegenbelasting al op 260+ euro per maand. Dan houd je nog 180 euro over voor de afschrijving. Er is geen enkele EV te vinden in dat segment waarbij dat gaat lukken. Dat lukt alleen als je een gebruikte EV van 5 jaar nog 10 jaar gaat rijden. Dan zit je op dezelfde maandlasten maar loop je een enorm risico op hogere onderhoudskosten.

Ik weeg over 2 jaar gewoon weer opnieuw af wat dan het goedkoopst is, maar er zijn dus echt genoeg voorbeelden waarbij leasen goedkoper is dan kopen, zelfs als je tweedehands koopt.

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35

-tom-562

Oliesjeik

Hier een ID4 voor netto 490 euro (SEPP subsidie) voor 15k km per jaar , en daar kon nog 20 euro vanaf, maar ik heb direct vervangend vervoer, verlaagd eigen risico en een trekhaak als optie er bij genomen.

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:49
Voor alle private leasers bij JustLease/Arval: controleer je factuur goed, vooral het bedrag dat je betaalt aan wegenbelasting (MRB). Vergelijk dit met een berekening via de website van de Belastingdienst.

Ik ontdekte zojuist dat ik sinds begin contract (bijna een jaar al) ongeveer €50 per maand te veel betaal. Dit wordt nadat ik het gemeld had wel gecrediteerd, maar ik moest hier zelf achter komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Exception op 20-03-2026 15:22 ]


  • bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:33
Ik zie op dit moment weinig aantrekkelijke aanbiedingen voor nieuwe elektrische auto’s. Vrijwel alle deals lijken gericht op tweedehands modellen met rond de 100.000 km op de teller.

Op welke websites kijken jullie voor goede private lease-aanbiedingen?

Zelf houd ik ANWB, Justlease, Athlon en Hellolease in de gaten. Gelukkig heb ik nog tot juli de tijd, maar gezien de levertijden van 3 à 4 maanden moet ik nu wel langzaam gaan rondkijken naar iets nieuws.

  • Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-03 16:46
Watvoor auto zoek je? Hierboven staan 2 best goede aanbiedingen voor de Cupra Raval en de Skoda Elroq.

  • Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
bjornricardo33 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:51:
Ik zie op dit moment weinig aantrekkelijke aanbiedingen voor nieuwe elektrische auto’s. Vrijwel alle deals lijken gericht op tweedehands modellen met rond de 100.000 km op de teller.

Op welke websites kijken jullie voor goede private lease-aanbiedingen?

Zelf houd ik ANWB, Justlease, Athlon en Hellolease in de gaten. Gelukkig heb ik nog tot juli de tijd, maar gezien de levertijden van 3 à 4 maanden moet ik nu wel langzaam gaan rondkijken naar iets nieuws.
Ik ben zelf ook in augustus aan de beurt; wat me opvalt ten opzichte van 5 jaar terug => de aanbiedingen liggen nu bij de fabrikanten zelf en niet bij de grote lease bedrijven
Zie een Opel Frontera, een Fiat Panda, een Hyundai INSTER etc. Bij de leasemaatschappijen stukken duurder.

Mijn eerste private lease was een Kia bij 1 van die bedrijven, daar kon de dealer niet tegenop. Volgende een Nissan; ook VEEL duurder bij de dealer. Maar het lijkt alsof de rollen nu zijn omgedraaid.

  • new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 13:24
Heeft iemand hier ervaring met het inleveren van een occassion Private Lease bij JustLease/Arval zelf? Het gaat om een auto uit 2019 met twee twijfelgevallen vwb acceptabele schade, die ik nog wel wat kan bijwerken. Ik vraag mij af of er nog iets coulanter wordt omgegaan met de ocassion Private Lease wagens? Er wordt wel genoemd dat er rekening wordt gehouden met de km-stand en de leeftijd van de auto.

Ook is er een optie om een schouwing te laten doen (max 5 werkdagen voor inleveren auto) bij een schadehersteller. De staat van de auto is dan leidend, dit om te voorkomen dat er in de rit van klant > depot nog iets gebeurd. Iemand hier ervaring mee? Of beter door Macadam laten doen op hun depot?

  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:26
new_born89 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:37:
Heeft iemand hier ervaring met het inleveren van een occassion Private Lease bij JustLease/Arval zelf? Het gaat om een auto uit 2019 met twee twijfelgevallen vwb acceptabele schade, die ik nog wel wat kan bijwerken. Ik vraag mij af of er nog iets coulanter wordt omgegaan met de ocassion Private Lease wagens? Er wordt wel genoemd dat er rekening wordt gehouden met de km-stand en de leeftijd van de auto.

Ook is er een optie om een schouwing te laten doen (max 5 werkdagen voor inleveren auto) bij een schadehersteller. De staat van de auto is dan leidend, dit om te voorkomen dat er in de rit van klant > depot nog iets gebeurd. Iemand hier ervaring mee? Of beter door Macadam laten doen op hun depot?
Ik zit zelf ook bij JustLease/Arval en ga ook mn PL wagen inleveren, afgelopen donderdag een inspectie bij een schadehersteller laten uitvoeren, lekker dicht bij huis. Inspectie was binnen 10min klaar ,foto,s genomen, rapportje opgemaakt en via mail ook naar mij toegestuurd, wagen zag er prima uit.
Morgen wordt de wagen opgehaald op de locatie waar ik mijn nieuwe wagen opga halen, nog even afwachten of ook dat soepel verloopt, wel neem ik voor de zekerheid morgen ook nog een aantal foto,s tav de staat met schades dat we geen discussie krijgen of die er al wel of niet in zaten bij de overdracht.

Dit is mijn 3e keer dat ik een PL wagen inlever, nooit problemen/discussie gehad tav schades, heb het idee dat men er vrij redelijk mee om gaat een krasje of portier deukje wordt niet moeilijk overgedaan, geen idee natuurlijk wat jou schades zijn maar na 7 jaar verwachten ze echt niet dat die er nog als nieuw uitziet, volgens mij is wel ergens terug te vinden wat acceptabele schades zijn.

  • Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:49
new_born89 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:37:
Heeft iemand hier ervaring met het inleveren van een occassion Private Lease bij JustLease/Arval zelf? Het gaat om een auto uit 2019 met twee twijfelgevallen vwb acceptabele schade, die ik nog wel wat kan bijwerken. Ik vraag mij af of er nog iets coulanter wordt omgegaan met de ocassion Private Lease wagens? Er wordt wel genoemd dat er rekening wordt gehouden met de km-stand en de leeftijd van de auto.

Ook is er een optie om een schouwing te laten doen (max 5 werkdagen voor inleveren auto) bij een schadehersteller. De staat van de auto is dan leidend, dit om te voorkomen dat er in de rit van klant > depot nog iets gebeurd. Iemand hier ervaring mee? Of beter door Macadam laten doen op hun depot?
Ik heb 5 jaar geleden een PL auto ingeleverd in Utrecht na 3 jaar lease. Er werd uitvoerig geïnspecteerd en er werden plekjes gevonden die mij nog nooit opgevallen waren. Maar ze hebben het allemaal beoordeeld als normale gebruiksporen dus geen problemen mee gehad.

  • Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:47

Phntm

Tlingelingeling

new_born89 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:37:
Heeft iemand hier ervaring met het inleveren van een occassion Private Lease bij JustLease/Arval zelf? Het gaat om een auto uit 2019 met twee twijfelgevallen vwb acceptabele schade, die ik nog wel wat kan bijwerken. Ik vraag mij af of er nog iets coulanter wordt omgegaan met de ocassion Private Lease wagens? Er wordt wel genoemd dat er rekening wordt gehouden met de km-stand en de leeftijd van de auto.

Ook is er een optie om een schouwing te laten doen (max 5 werkdagen voor inleveren auto) bij een schadehersteller. De staat van de auto is dan leidend, dit om te voorkomen dat er in de rit van klant > depot nog iets gebeurd. Iemand hier ervaring mee? Of beter door Macadam laten doen op hun depot?
Kijk voor de zekerheid in de inlever handleiding. Ik had ook na 2 jaar een hyundai i20 ingeleverd bij Hyundai lease (Arval) en dat had ook wat schades die nooit waren opgevallen. Echter allemaal normale gebruikerschade. Auto werd opgehaald en het leven ging verder. Nu bij justlease, echter neem ik de auto over dit keer. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met Arval door de jaren heen. Altijd behulpzaam geweest voor de problemen die ik ervaarde en nooit lastig geweest. Zelfs bij een ongelukje die ik laatst heb gehad in de laatste 3 maanden van mijn contract, is de schade gerepareerd (en ik zat fout in deze ongelukkige situatie).

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
crunchytail schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:00:
Nieuwe private groeilease deals bij Van den Udenhout (10.000 km/jaar - 24 maanden):
  • €299 - Skoda Fabia Monte Carlo Edition
  • €329 - Audi A1 Sportback Advanced Edition
  • €349 - Volkswagen Polo Life Edition
  • €375 - Volkswagen Taigo Life Edition
  • €399 - CUPRA Raval Business First Edition (elektrisch)
  • €399 - Audi A3 e-hybrid (plug-in hybride)
  • €399 - Volkswagen T-Roc Life First Edition DSG (automaat)
  • €399 - Skoda Elroq Business Edition 60 (elektrisch)
  • €649 - Audi Q3 e-hybrid Pro Line S tronic
[Afbeelding]

De Audi deals staan op een aparte pagina.

[Afbeelding]
Topdeals. Weet jij toevallig wat de addertjes zijn voor private GROEI lease? Ik zie dat de PL prijzen hoger zijn bij henzelf dan de Private lease groei contracten. TErwijl de groei slechts 24 maanden lopen (vind ik een voordeel)

  • _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:52
bjornricardo33 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:51:
Ik zie op dit moment weinig aantrekkelijke aanbiedingen voor nieuwe elektrische auto’s. Vrijwel alle deals lijken gericht op tweedehands modellen met rond de 100.000 km op de teller.
Waarom moet het nieuw zijn? Ik heb zelf een private lease occasion (overgenomen met 60K km op de teller toen ie bijna 6 jaar oud was) en die leek bij aflevering zo goed als nieuw.. Scheelde 500 euro per maand in leaseprijs met een nieuwe! (700 vs 1200 geloof ik)

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
meermarco schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:32:
[...]

Topdeals. Weet jij toevallig wat de addertjes zijn voor private GROEI lease? Ik zie dat de PL prijzen hoger zijn bij henzelf dan de Private lease groei contracten. TErwijl de groei slechts 24 maanden lopen (vind ik een voordeel)
Tevreden klant hier, ben geen addertjes tegengekomen. Bij Groeilease is Van den Udenhout zelf het leasebedrijf.

Voordeel: scherpe tarieven, kortlopende contracten en er is géén sprake van een BKR-registratie.
Nadeel: onderhoud dient bij Van den Udenhout in Brabant plaats te vinden.

Bij mijn contract (24 maanden - 10.000km/j) werd verteld dat gedurende de looptijd geen onderhoud nodig is, maar dit is afhankelijk van het aantal kilometers dat je gaat rijden. Als het meezit valt de eerste onderhoudsbeurt dus samen rond het inleveren van de auto. ;) Daarnaast heb je gewoon mobiliteitsgarantie (pechhulp) in Europa.

Woon zelf in de regio Amsterdam en ben 1x naar Den Bosch gereden om de auto op te halen.

[ Voor 19% gewijzigd door crunchytail op 23-03-2026 16:25 ]


  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10
meermarco schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:32:
[...]

Topdeals. Weet jij toevallig wat de addertjes zijn voor private GROEI lease? Ik zie dat de PL prijzen hoger zijn bij henzelf dan de Private lease groei contracten. TErwijl de groei slechts 24 maanden lopen (vind ik een voordeel)
Mijn dochter heeft hier ook voor gekozen en mogen morgen de Elroq ophalen. Ze gaven aan dat ze dit aanbieden om op deze manier over 2 jaar meer occasions te kunnen aanbieden. Auto's rijden nu 2 jaar met ongeveer 20.000 kilometer, die kunnen straks waarschijnlijk heel gunstig als occasion weer verkocht worden.

Het zal ongetwijfeld uit kunnen voor de dealer en het is de perfecte manier om te kijken over PL iets voor je is.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
crunchytail schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:16:
[...]

Tevreden klant hier, ben geen addertjes tegengekomen. Bij Groeilease is Van den Udenhout zelf het leasebedrijf.

Voordeel: scherpe tarieven, kortlopende contracten en er is géén sprake van een BKR-registratie.
Nadeel: onderhoud dient bij Van den Udenhout in Brabant plaats te vinden.

Bij mijn contract (24 maanden - 10.000km/j) werd verteld dat gedurende de looptijd geen onderhoud nodig is, maar dit is afhankelijk van het aantal kilometers dat je gaat rijden. Als het meezit valt de eerste onderhoudsbeurt dus samen rond het inleveren van de auto. ;) Daarnaast heb je gewoon mobiliteitsgarantie (pechhulp) in Europa.

Woon zelf in de regio Amsterdam en ben 1x naar Den Bosch gereden om de auto op te halen.
ahh dat is een nadeel idd. Woon zelf in de omgeving Alkmaar-Haarlem

  • Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-03 16:46
Hier uit dezelfde omgeving, maar gezien het prijsverschil bij andere aanbieders (60-70 euro per maand), zelfs voor de 50 versie ipv de 60 in deze aanbieding, toch gewoon de "gok" genomen om een Elroq via Van den Udenhout te leasen. Maken we er dagje Den Bosch van ook geen ramp.

  • sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
crunchytail schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:16:
[...]

Tevreden klant hier, ben geen addertjes tegengekomen. Bij Groeilease is Van den Udenhout zelf het leasebedrijf. Zelf woon ik in omgeving Eindhoven.

Voordeel: scherpe tarieven, kortlopende contracten en er is géén sprake van een BKR-registratie.
Nadeel: onderhoud dient bij Van den Udenhout in Brabant plaats te vinden.

Bij mijn contract (24 maanden - 10.000km/j) werd verteld dat gedurende de looptijd geen onderhoud nodig is, maar dit is afhankelijk van het aantal kilometers dat je gaat rijden. Als het meezit valt de eerste onderhoudsbeurt dus samen rond het inleveren van de auto. ;) Daarnaast heb je gewoon mobiliteitsgarantie (pechhulp) in Europa.

Woon zelf in de regio Amsterdam en ben 1x naar Den Bosch gereden om de auto op te halen.
Ik kan ook mijn zeer positieve ervaring delen over de Groeilease van Udenhout.

Ik heb 2,5 jaar geleden een 2-jaar groeilease contract afgesloten op een VW Up voor €299,- in de maand.
Na 1,5 jaar kwamen er hele goede deals op VW Taigo's. Omdat je in de groeilease altijd mag overstappen, zolang het maandbedrag maar hoger is, ben ik Januari 2025 overgestapt op een VW Taigo voor €314,- in de maand.

Het is voor ons een tweede auto, naast een grotere familiewagen die we zelf gekocht hebben.
10.000km per jaar is prima voor ons. Met de Taigo kom ik hier bijna aan.

Er zitten geen addertjes onder het gras. Deze lease prijzen zijn enorm scherp. Ze kopen groot in en verkopen na 2 jaar de auto's met lage kilometerstand. Daar is veel vraag naar.

Jij een nieuwe auto zonder zorgen en de dealer een interesant business model waar ze geld uit halen.

  • headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10

headout

Oi oi!

Ik probeer te ontdekken wat het verschil is tussen Groelease en de reguliere lease. Behalve tarief per maand en lengte van het contract: zijn er nog andere verschillen?

  • sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
headout schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:22:
Ik probeer te ontdekken wat het verschil is tussen Groelease en de reguliere lease. Behalve tarief per maand en lengte van het contract: zijn er nog andere verschillen?
Behalve de korte looptijd van 24 maanden en de aardig goede tarieven heb je vooral nog 1 ander ding wat handig kan zijn: je kan altijd switchen naar een andere auto voor 2 jaar, nog voordat je huidige contract is afgelopen; zolang deze een hoger maandtarief heeft.

Maar daar hoef je helemaal geen gebruik van te maken.

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
sebasmeer schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:31:
[...]


Ik kan ook mijn zeer positieve ervaring delen over de Groeilease van Udenhout.

Ik heb 2,5 jaar geleden een 2-jaar groeilease contract afgesloten op een VW Up voor €299,- in de maand.
Na 1,5 jaar kwamen er hele goede deals op VW Taigo's. Omdat je in de groeilease altijd mag overstappen, zolang het maandbedrag maar hoger is, ben ik Januari 2025 overgestapt op een VW Taigo voor €314,- in de maand.

Het is voor ons een tweede auto, naast een grotere familiewagen die we zelf gekocht hebben.
10.000km per jaar is prima voor ons. Met de Taigo kom ik hier bijna aan.

Er zitten geen addertjes onder het gras. Deze lease prijzen zijn enorm scherp. Ze kopen groot in en verkopen na 2 jaar de auto's met lage kilometerstand. Daar is veel vraag naar.

Jij een nieuwe auto zonder zorgen en de dealer een interesant business model waar ze geld uit halen.
Dank. Twijfel tussen de a3 en Elroq. Beide goede deals. Vooral de a3 pro line plug-in hybrid is echt heel scherp lijkt het.

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
headout schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:22:
Ik probeer te ontdekken wat het verschil is tussen Groelease en de reguliere lease. Behalve tarief per maand en lengte van het contract: zijn er nog andere verschillen?
Zie mijn reactie 1 pagina terug.

  • d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09

d0s

sssst

meermarco schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:54:
[...]


Dank. Twijfel tussen de a3 en Elroq. Beide goede deals. Vooral de a3 pro line plug-in hybrid is echt heel scherp lijkt het.
Deals zijn voorbij, toch?

  • d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09

d0s

sssst

d0s schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:09:
[...]


Deals zijn voorbij, toch?
Opnieuw opengezet naar Pasen toe zo te zien.

  • codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:37
Elroqs zijn niet meer beschikbaar bij Udenhout voor Groei lease.

  • R9_Lima
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 10:15
Goedemorgen, ik kom net deze deal tegen, lijkt me een goede deal, maar vraag me af of iemand weet of hier een addertje verborgen zit, ik kan het niet vinden iig.

https://www.poncenter.nl/...-e-150-kw-204-pk-52161958

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35

-tom-562

Oliesjeik

R9_Lima schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:36:
Goedemorgen, ik kom net deze deal tegen, lijkt me een goede deal, maar vraag me af of iemand weet of hier een addertje verborgen zit, ik kan het niet vinden iig.

https://www.poncenter.nl/...-e-150-kw-204-pk-52161958
Wat is de daadwerkelijke prijs? Er staat wel 24 maanden PL contract, maar als je bij Informatie klikt, dan krijg je gewoon een 5-jarig contract met 5000km, dan is het toch niet zo bijzonder?

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • R9_Lima
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 10:15
Ik heb een offerte opgevraagd. Er staat gewoon 24 maanden, 10.000km gekozen. Eigen risico 250,-. 424,- euro per maand.

  • R9_Lima
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 10:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q26jiTccdd6m0-ZzRyEMaKeAHqk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9tr2yqX0Afw4rBgEU92QxTXC.jpg?f=user_large

427,-

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35

-tom-562

Oliesjeik

Meerprijs per KM is wel goedkoop. Volgens mij is dit een vergelijkbare actie als die PL Groeideals zoals eerder hier gepost. Als je geen EV wilt lijkt me dit vrij netjes.

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • m3diqx
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-05 12:45
-tom-562 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:20:
[...]

Meerprijs per KM is wel goedkoop. Volgens mij is dit een vergelijkbare actie als die PL Groeideals zoals eerder hier gepost. Als je geen EV wilt lijkt me dit vrij netjes.
Hebben ze nog leuke deals? De T-Roc was helaas al helemaal weg, en de Elroq ging al helemaal rap.

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35

-tom-562

Oliesjeik

m3diqx schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:17:
[...]


Hebben ze nog leuke deals? De T-Roc was helaas al helemaal weg, en de Elroq ging al helemaal rap.
Geen idee, ik zou vooral pepper.com in de gaten houden, als er deals zijn, worden ze vaak daar wel gepost (of in dit topic)

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
Agelopen zaterdag nog een raar iets qua Private Lease - offerte;

Online direct te bestellen - Hyundai Inster - de Pulse + ander kleurtje + winter pack + 'trekhaak' + winterbanden (met velgen) = 10k kilometer - extra kilometers 8 cent pkm = 423,11 euro bij looptijd van 6 jaar.

Dan ga je naar de dealer - die zelf al zegt 'wij als groep hebben deze aanbieding niet, maar wij kunnen natuurlijk dit via Hyundai ook regelen' => gezien dan de 'koop' echt bij een dealer komt - vonden we dit niet verkeerd. Hij beetje verdienen - wij een directe contact.

Hij rekenen; 445 euro voor precies dezelfde auto - maar dan 15 cent voor extra kilometer.

Hij had ook GEEN idee waar het verschil weg kwam....

  • m3diqx
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-05 12:45

  • Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
*knip*

[ Voor 166% gewijzigd door twain4me op 31-03-2026 17:36 . Reden: V&A ]


  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:26
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 31-03-2026 17:36 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]


  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
m3diqx schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:17:
[...]


Hebben ze nog leuke deals? De T-Roc was helaas al helemaal weg, en de Elroq ging al helemaal rap.
Gewoon op de site kijken. Maar helaas is alles al op/weg. :(

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
meermarco schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:35:
[...]

Gewoon op de site kijken. Maar helaas is alles al op/weg. :(
Gelukkig hebben ze iedere 2 a 3 maanden nieuwe deals. :)

  • R9_Lima
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 10:15
m3diqx schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Òm welke auto gaat het?
Deze, maar alles is al weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVqF9mLbjjp0eiu_MTXU2QBK73k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fYoQ4faRszOtgMm7Z7f4Ar2G.jpg?f=user_large

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
crunchytail schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:38:
[...]

Gelukkig hebben ze iedere 2 a 3 maanden nieuwe deals. :)
Goed te weten. BEste even wachten dus! Hopelijk ook Kamiq's of T crosses

  • BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Just Lease heeft de occasions flink in prijs verlaagd. Zitten een aantal koopjes tussen, ook voor slechts 24 maanden!

  • bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:33
Vandaag zag ik een artikel waarin stond dat het kabinet plannen heeft om subsidie te geven voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto. Heeft iemand hier al meer informatie over, bijvoorbeeld wanneer dit ingaat? Wij overwegen namelijk om binnenkort een elektrische auto te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjornricardo33 op 19-04-2026 16:28 ]


  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:26
Het zijn beginnende plannen, zal echt niet binnen een paar weken definitief zijn. Als het al door gaat.

  • jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:17:
Hier is een vloeiendere en nettere versie van je tekst:

Vandaag zag ik een artikel waarin stond dat het kabinet plannen heeft om subsidie te geven voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto. Heeft iemand hier al meer informatie over, bijvoorbeeld wanneer dit ingaat? Wij overwegen namelijk om binnenkort een elektrische auto te kopen.
Heb je nu een AI variant gebruikt om deze zin te laten schrijven?

  • bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:33
jeroenkb schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:34:
[...]

Heb je nu een AI variant gebruikt om deze zin te laten schrijven?
Haha bijna goed. Wilde samenvatting hebben van de laatste 5 bladzijdes maar was te veel van het goede 😁

  • ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik heb vorige week maandagavond bij Broekhuis een aanvraag ingediend, meteen de financiële info verzameld en ingediend, en ben nu al een week (vandaag is de 5e werkdag na de aanvraag) aan het wachten op een reactie.

Heeft iemand enig idee hoelang het normaal duurt voordat je iets van Broekhuis hoort?

[ Voor 4% gewijzigd door ThaStealth op 28-04-2026 20:20 ]

Mess with the best, die like the rest


  • Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:57
Ik heb vorige week mijn occasion lease Enyaq binnengekregen van JustLease. Deze heeft echter een storing in de parkeersensoren, wat ze al hadden kunnen weten, aangezien er een melding over het schoonmaken van de sensoren zichtbaar was op de foto's die ze geplaatst hadden. Als deze melding gegeven wordt wanneer de auto al schoon is wijst dit duidelijk op een storing. De auto kan pas begin juni (!) terecht bij de dealer (ik heb er 3 benaderd).
Ik heb ze gemaild dat dit toch wel erg slordig is en ik een 25% korting zou willen op mijn eerste factuur.

- Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Een auto afgeleverd met storing(en)?
- Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Skoda Enyaq 2022 Limited Edition 80 || Sony A7III


  • STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53
Veneficus schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:21:
Ik heb vorige week mijn occasion lease Enyaq binnengekregen van JustLease. Deze heeft echter een storing in de parkeersensoren, wat ze al hadden kunnen weten, aangezien er een melding over het schoonmaken van de sensoren zichtbaar was op de foto's die ze geplaatst hadden. Als deze melding gegeven wordt wanneer de auto al schoon is wijst dit duidelijk op een storing. De auto kan pas begin juni (!) terecht bij de dealer (ik heb er 3 benaderd).
Ik heb ze gemaild dat dit toch wel erg slordig is en ik een 25% korting zou willen op mijn eerste factuur.

- Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Een auto afgeleverd met storing(en)?
- Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Hier ook justlease occassion.

-Overal butienom (lak)schade, een sideskirt gaat ook niet meer lekker op z'n plek
-Banden voor versleten
-Uitlijning niet OK
-Bandenspanningstoring (weg na oppompen)
-App werkt niet - vereist dealerbezoek

Deden verder ook niet moeilijk om 2 nieuwe banden te laten monteren en uitlijnen. App geef ik wel een keer aan zodra hij een beurt moet en die sideskirt..idk :). Ze maken het zichzelf wel makkelijk :)

  • codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:37
Het is bijna zover...nog een maandje en dan mag ik mijn Citroen eC4 inleveren. Heb er dan 2 jaartjes opzitten in PL en heb vanaf dan een Leapmotor B10 in PL. De B10 lease ik 4 jaar, 17.000km/j. voor 560 euro per maand. Het is de luxe Design pro max uitvoering, 434km WLTP. Ik heb altijd met plezier in de eC4 gereden zonder problemen maar kijk uit naar de B10 met veeeeel meer luxe, grootte en opties.

  • DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
codegro schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:31:
Het is bijna zover...nog een maandje en dan mag ik mijn Citroen eC4 inleveren. Heb er dan 2 jaartjes opzitten in PL en heb vanaf dan een Leapmotor B10 in PL. De B10 lease ik 4 jaar, 17.000km/j. voor 560 euro per maand. Het is de luxe Design pro max uitvoering, 434km WLTP. Ik heb altijd met plezier in de eC4 gereden zonder problemen maar kijk uit naar de B10 met veeeeel meer luxe, grootte en opties.
Sterkte met het inlevergedoe :-) Zorg dat je overal zelf ook foto's van maakt zodat je geen gedoe kan krijgen met de LM (ja ik heb helaas al 2 keer zelf mijn gelijk moeten behalen m.b.v. eigen foto's omdat LM onterechte schade claimde)

  • codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:37
DjMark schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:13:
[...]

Sterkte met het inlevergedoe :-) Zorg dat je overal zelf ook foto's van maakt zodat je geen gedoe kan krijgen met de LM (ja ik heb helaas al 2 keer zelf mijn gelijk moeten behalen m.b.v. eigen foto's omdat LM onterechte schade claimde)
Zal ik zeker doen, bedankt voor de tip

  • Agora
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-06 22:47
codegro schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:31:
Het is bijna zover...nog een maandje en dan mag ik mijn Citroen eC4 inleveren. Heb er dan 2 jaartjes opzitten in PL en heb vanaf dan een Leapmotor B10 in PL. De B10 lease ik 4 jaar, 17.000km/j. voor 560 euro per maand. Het is de luxe Design pro max uitvoering, 434km WLTP. Ik heb altijd met plezier in de eC4 gereden zonder problemen maar kijk uit naar de B10 met veeeeel meer luxe, grootte en opties.
Waar heb je die deal voor de B10 geregeld? Ik weet dat de prijzen voor de B10 de afgelopen weken aan het stijgen zijn (van Mossel onlangs nog een €30 verhoging voor Design PM met 12.000 voor 72mnd) dus ben hard op zoek naar een schappelijke deal :)

  • Retep91
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:41
Agora schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:55:
[...]

Waar heb je die deal voor de B10 geregeld? Ik weet dat de prijzen voor de B10 de afgelopen weken aan het stijgen zijn (van Mossel onlangs nog een €30 verhoging voor Design PM met 12.000 voor 72mnd) dus ben hard op zoek naar een schappelijke deal :)
Op de eigen site van leapmotor kom je ook op dat bedrag. Zat zelf te kijken naar de T03 als tweede auto ook niet heel duur daar.

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
DjMark schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:13:
[...]

Sterkte met het inlevergedoe :-) Zorg dat je overal zelf ook foto's van maakt zodat je geen gedoe kan krijgen met de LM (ja ik heb helaas al 2 keer zelf mijn gelijk moeten behalen m.b.v. eigen foto's omdat LM onterechte schade claimde)
Waar deden ze moeilijk dan? Ik heb tot nu toe nl best goede ervarigen, en wil 'jouw' aanbieders evt vermijden. Ik denk zelf aan van Udenhout op dit moment

  • codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:37
Agora schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:55:
[...]

Waar heb je die deal voor de B10 geregeld? Ik weet dat de prijzen voor de B10 de afgelopen weken aan het stijgen zijn (van Mossel onlangs nog een €30 verhoging voor Design PM met 12.000 voor 72mnd) dus ben hard op zoek naar een schappelijke deal :)
Bij Leapmotor/Stellantis rechtstreeks.

  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:26
ik heb bij LP nu 2x een PL wagen ingeleverd, duidelijke afspraken, nooit problemen gehad alles netjes afgehandeld.

  • DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
meermarco schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:48:
[...]

Waar deden ze moeilijk dan? Ik heb tot nu toe nl best goede ervarigen, en wil 'jouw' aanbieders evt vermijden. Ik denk zelf aan van Udenhout op dit moment
privatelease.com (bestaat inmiddels niet meer volgens mij)

arval private lease

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35

-tom-562

Oliesjeik

Je bent van te voren akkoord gegaan met de voorwaarden, dus je weet wat je kan verwachten.

Het loont wel om van te voren de auto (met de hand) te wassen en na te lopen met een potje kleurwax of commandant o.i.d.. Dat heb ik bij de mijne toen ook gedaan (waarvan ik wist dat er wat plekjes op zaten). En natuurlijk het interieur netjes maken, eventueel met een natstofzuiger de bekleding reinigen.

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
-tom-562 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:24:
Je bent van te voren akkoord gegaan met de voorwaarden, dus je weet wat je kan verwachten.

Het loont wel om van te voren de auto (met de hand) te wassen en na te lopen met een potje kleurwax of commandant o.i.d.. Dat heb ik bij de mijne toen ook gedaan (waarvan ik wist dat er wat plekjes op zaten). En natuurlijk het interieur netjes maken, eventueel met een natstofzuiger de bekleding reinigen.
Voorwaarden en afspraken waren duidelijk. In mijn 2 gevallen claimde de LM door mij veroorzaakte schade (die er niet op zat bij het inlevermoment en dus niet door mij veroorzaakt kon zijn).

En in beide gevallen kon ik dat aantonen met de foto's die ik zelf bij inleveren genomen had. Vandaar mijn advies.

  • new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 13:24
Ik heb recent mijn occassion private lease ingeleverd bij Arval / JustLease. Na inname werden er schades doorbelast (2x eigen risico). De schades waren echter al aanwezig toen de auto door mij ontvangst werd genomen, omdat ik dit met foto's kon bewijzen werd eea kwijtgescholden. Er is nooit een momentopname geweest van de reeds aanwezige schade tijdens ontvangst, dat proces bestaat niet of hebben zij totaal niet op orde. Overigens wordt in de innamehandleiding gesproken over "acceptabele en niet-acceptabele" schade, maar daarin zit dan weer geen onderscheid in nieuw of occassion private lease (wagen van 7 jaar oud heeft doorgaans veel meer gebruikersschades). Iets om dus op te letten en zelf goed te documenteren.

  • BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
new_born89 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:25:
Ik heb recent mijn occassion private lease ingeleverd bij Arval / JustLease. Na inname werden er schades doorbelast (2x eigen risico). De schades waren echter al aanwezig toen de auto door mij ontvangst werd genomen, omdat ik dit met foto's kon bewijzen werd eea kwijtgescholden. Er is nooit een momentopname geweest van de reeds aanwezige schade tijdens ontvangst, dat proces bestaat niet of hebben zij totaal niet op orde. Overigens wordt in de innamehandleiding gesproken over "acceptabele en niet-acceptabele" schade, maar daarin zit dan weer geen onderscheid in nieuw of occassion private lease (wagen van 7 jaar oud heeft doorgaans veel meer gebruikersschades). Iets om dus op te letten en zelf goed te documenteren.
Herkenbaar, ik ervaar ook vaak stroeve communicatie bij Justlease, maar je kunt het wel altijd makkelijk de gemaakte fouten corrigeren bij ze. Een barst in mijn voorruit werd veroorzaakt door een sterretje dat er al bij overname van de occasion in zat. Het werd dus kosteloos en zonder beroep op eigen risico gerpareerd.

Verder had ik ook rondom kleine schades gemeld, die ook eenmalig als 'schade' op de optielijst stonden. Ik ga er dus vanuit dat ik vrijwel alle schades die er op de auto zitten (en waarvan er zover ik weet 0 door mij zijn veroorzaakt) netjes op EUR 0,- gezet worden eind dit jaar als ik de auto inlever. Wel vermoed ik dat ze daar even op moet wijzen als ik de auto inlever ;)

Zelf vind het daarom een voordeel om een occasion te leasen, je hoeft niet zo gestressed zijn om elk puntje dat op de auto zit.

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Deze week had ik een leuke casus. Mijn PL-auto moet voor een reparatie naar de dealer. Die moesten hem twee dagen, maar "waarschijnlijk een week" binnen hebben. Dat bleek al direct een week te worden.

Ik kreeg als vervangend vervoer een B-segment auto, terwijl mijn auto toch zeker D-segment is. Nu zou ik daar normaal niet zo om klagen, maar ik heb drie jonge kinderen en vrouw te vervoeren (we hebben niet voor niets een grote auto). Ik zag dat niet voor me, dus ik zat te denken, hoe ga ik dat doen deze week...

Ik bellen met de berijdersdesk van Volkswagen Private Lease: "U heeft recht op gelijkwaardig vervoer, dus u kunt de dealer vragen om dat voor u te regelen, dan gaat de nota naar ons". Dus ik weer contact opnemen met de dealer. "Meneer, wij hebben hier niet groter dan B-segment. Als het groter moet, dan zal de leasemaatschappij hier wat neer moeten zetten voor u." Dus ik weer bellen met de berijdersdesk. "O, dus zo gaan ze ermee om, ik bel zelf wel even."

Halfuur later weer de berijdersdesk aan de telefoon: "Meneer, einde van de dag kunt u gelijkwaardig vervoer ophalen. Ze bellen u nog van de dealer." En inderdaad, toen kreeg ik een belletje en hadden ze dus tóch wel een gelijkwaardige auto beschikbaar.. :)

Tot nu toe ben ik dus heel tevreden met VWFS, ze helpen je goed en je krijgt gewoon een naam die je weer mag bellen als er wat is etc.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:47

Phntm

Tlingelingeling

JanHenk schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:40:
Deze week had ik een leuke casus. Mijn PL-auto moet voor een reparatie naar de dealer. Die moesten hem twee dagen, maar "waarschijnlijk een week" binnen hebben. Dat bleek al direct een week te worden.

Ik kreeg als vervangend vervoer een B-segment auto, terwijl mijn auto toch zeker D-segment is. Nu zou ik daar normaal niet zo om klagen, maar ik heb drie jonge kinderen en vrouw te vervoeren (we hebben niet voor niets een grote auto). Ik zag dat niet voor me, dus ik zat te denken, hoe ga ik dat doen deze week...

Ik bellen met de berijdersdesk van Volkswagen Private Lease: "U heeft recht op gelijkwaardig vervoer, dus u kunt de dealer vragen om dat voor u te regelen, dan gaat de nota naar ons". Dus ik weer contact opnemen met de dealer. "Meneer, wij hebben hier niet groter dan B-segment. Als het groter moet, dan zal de leasemaatschappij hier wat neer moeten zetten voor u." Dus ik weer bellen met de berijdersdesk. "O, dus zo gaan ze ermee om, ik bel zelf wel even."

Halfuur later weer de berijdersdesk aan de telefoon: "Meneer, einde van de dag kunt u gelijkwaardig vervoer ophalen. Ze bellen u nog van de dealer." En inderdaad, toen kreeg ik een belletje en hadden ze dus tóch wel een gelijkwaardige auto beschikbaar.. :)

Tot nu toe ben ik dus heel tevreden met VWFS, ze helpen je goed en je krijgt gewoon een naam die je weer mag bellen als er wat is etc.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
JanHenk schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:40:
Deze week had ik een leuke casus. Mijn PL-auto moet voor een reparatie naar de dealer. Die moesten hem twee dagen, maar "waarschijnlijk een week" binnen hebben. Dat bleek al direct een week te worden.

Ik kreeg als vervangend vervoer een B-segment auto, terwijl mijn auto toch zeker D-segment is. Nu zou ik daar normaal niet zo om klagen, maar ik heb drie jonge kinderen en vrouw te vervoeren (we hebben niet voor niets een grote auto). Ik zag dat niet voor me, dus ik zat te denken, hoe ga ik dat doen deze week...

Ik bellen met de berijdersdesk van Volkswagen Private Lease: "U heeft recht op gelijkwaardig vervoer, dus u kunt de dealer vragen om dat voor u te regelen, dan gaat de nota naar ons". Dus ik weer contact opnemen met de dealer. "Meneer, wij hebben hier niet groter dan B-segment. Als het groter moet, dan zal de leasemaatschappij hier wat neer moeten zetten voor u." Dus ik weer bellen met de berijdersdesk. "O, dus zo gaan ze ermee om, ik bel zelf wel even."

Halfuur later weer de berijdersdesk aan de telefoon: "Meneer, einde van de dag kunt u gelijkwaardig vervoer ophalen. Ze bellen u nog van de dealer." En inderdaad, toen kreeg ik een belletje en hadden ze dus tóch wel een gelijkwaardige auto beschikbaar.. :)

Tot nu toe ben ik dus heel tevreden met VWFS, ze helpen je goed en je krijgt gewoon een naam die je weer mag bellen als er wat is etc.
Dat klinkt goed vanuit lease aanbieder perspectief idd. Zo wordt je dus genept door een dealer. Zal me niks verbazen als ze gewoon D declareren bij de lease. Hetzelfde gehad bij een grote schade.

  • P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb nu met VWFS geen problemen. Kreeg laatst direct exact dezelfde auto mee van de dealer.

Mijn vorige was van Peugeot en daarin was de leasemij stellig van overtuiging dat de wachttijd vervangend vervoer inging op het moment dat ik de vervangende auto kreeg. De auto was afgesleept en na 72 uur heb ik gevraagd om vervangend vervoer. Dan zou ik alsnog de eerste 72 uur in rekening gebracht krijgen. Hun uitleg was zelfs dat als ik bijvoorbeeld 14 dagen zou wachten op vervangend vervoer ik de eerste 72 uur zelf zou moeten betalen. Nu een belletje met Stiching keurmerk Private lease kon ik direct een vervangende auto ophalen :)

Ze proberen je soms wel echt te naaien hoor.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl


  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
Nieuwe private lease-deals bij Van den Udenhout in Brabant. Betreft contracten met een looptijd van 24 maanden en 10.000 km/jaar.

Onderhoud en reparaties dienen plaats te vinden bij Van den Udenhout. Pechhulp voor Nederland en Europa is inbegrepen.
  • €289 - SEAT Ibiza Style
  • €299 - Volkswagen Polo Edition
  • €369 - CUPRA Raval (meerdere kleuren - elektrisch)
  • €399 - Audi A3 Sportback (plug-in hybride)
  • €449 - Skoda Elroq 60 Business Edition (elektrisch)
  • €469 - Skoda Elroq 60 Sportline met trekhaak (elektrisch)
  • €449 - Seat Leon Sportstourer FR (plugin-hybride)
  • €499 - Seat Leon Sportstourer Style Business Int. (plugin-hybride)
Meeropties:
  • *Inzittende verzekering (SVI): € 5,- p/m
  • 5.000 kilometer extra p/j: € 50,- p/m
  • Winterbanden: € 35,- p/m
  • All-season banden: € 25,- p/m
  • Maandelijks opzegbaar (na 12 maanden): € 40,- p/m
  • Eigen risico verlagen naar € 125,-: € 10,- p/m
  • Eigen risico verlagen naar € 250,-: € 7,50 p/m
  • Meerprijs per km: € 0,15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx65a9txdws5DaxI2Pl9fo2gWxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tRMU7r699e17bKmFv8uSWvEA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkEiuRFHb1KcalqgPsqZo-7OOq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fut4ylY6xe6zaPFg4qPHTTnm.png?f=fotoalbum_large

  • d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09

d0s

sssst

BasvanS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:40:
[...]

Herkenbaar, ik ervaar ook vaak stroeve communicatie bij Justlease, maar je kunt het wel altijd makkelijk de gemaakte fouten corrigeren bij ze. Een barst in mijn voorruit werd veroorzaakt door een sterretje dat er al bij overname van de occasion in zat. Het werd dus kosteloos en zonder beroep op eigen risico gerpareerd.

Verder had ik ook rondom kleine schades gemeld, die ook eenmalig als 'schade' op de optielijst stonden. Ik ga er dus vanuit dat ik vrijwel alle schades die er op de auto zitten (en waarvan er zover ik weet 0 door mij zijn veroorzaakt) netjes op EUR 0,- gezet worden eind dit jaar als ik de auto inlever. Wel vermoed ik dat ze daar even op moet wijzen als ik de auto inlever ;)

Zelf vind het daarom een voordeel om een occasion te leasen, je hoeft niet zo gestressed zijn om elk puntje dat op de auto zit.
Hier een tegengeluid.

Vorige maand onze leaseauto ingeleverd bij Justlease / Arval. Iets voor einde contract. De auto was nog heel netjes, op de velgen na.

Voorschouw gedaan bij Schadenet, waar de velgen werden genoteerd en een klein deukje waar schadenet van aangaf dat dit vermoedelijk onder acceptabele schade zou vallen. De 3 velgen werden wel genoteerd en daar had ik ook rekening mee gehouden.

Uiteindelijk is er maar 1x €125 aan herstelkosten voor een velg in rekening gebracht. Terwijl we zelf rekening hadden gehouden met in het slechtste geval 3x eigen risico.

De inleverprocedure kan beter qua klantreis, je merkt dat het 2 bedrijven zijn (Arval en Justlease) waar systemen door elkaar lopen. Desalniettemin altijd snel en netjes te woord gestaan door de klantenservice en ook conform afspraak het contract en BKR beëindigd. We hebben de auto destijds overgenomen van een familielid na overlijden en die procedure ging ook heel soepel.

Al met al tevreden dus en het kan dus ook soepel gaan, zelfs bij vroegtijdige inlevering. Overigens hiervoor in 2019 eerder een Nissan Leaf geleased bij Privatelease.com (werd toen overgenomen door justlease) en dat ging destijds ook heel soepel.

  • Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35

Bever!

3

crunchytail schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:26:
Nieuwe private lease-deals bij Van den Udenhout in Brabant. Betreft contracten met een looptijd van 24 maanden en 10.000 km/jaar.

Onderhoud en reparaties dienen plaats te vinden bij Van den Udenhout. Pechhulp voor Nederland en Europa is inbegrepen.
  • €289 - SEAT Ibiza Style
  • €299 - Volkswagen Polo Edition
  • €369 - CUPRA Raval (meerdere kleuren - elektrisch)
  • €399 - Audi A3 Sportback (plug-in hybride)
  • €449 - Skoda Elroq 60 Business Edition (elektrisch)
  • €469 - Skoda Elroq 60 Sportline met trekhaak (elektrisch)
  • €449 - Seat Leon Sportstourer FR (plugin-hybride)
  • €499 - Seat Leon Sportstourer Style Business Int. (plugin-hybride)
Meeropties:
  • *Inzittende verzekering (SVI): € 5,- p/m
  • 5.000 kilometer extra p/j: € 50,- p/m
  • Winterbanden: € 35,- p/m
  • All-season banden: € 25,- p/m
  • Maandelijks opzegbaar (na 12 maanden): € 40,- p/m
  • Eigen risico verlagen naar € 125,-: € 10,- p/m
  • Eigen risico verlagen naar € 250,-: € 7,50 p/m
  • Meerprijs per km: € 0,15
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag even langs gereden bij Audi, helaas alles al uitverkocht

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
Bever! schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:02:
[...]

Vandaag even langs gereden bij Audi, helaas alles al uitverkocht
Jammer! De Audi A3 is al meermaals bij ze in de aanbieding geweest voor deze prijs, dus wellicht bij de volgende actie weer beschikbaar. :)

  • Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 15:25
Bever! schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:02:
[...]

Vandaag even langs gereden bij Audi, helaas alles al uitverkocht
Ik heb gisteren (zaterdag 30 mei) nog een A3 kunnen bestellen bij de vestiging in Breda. Uit het gesprek maakte ik op dat ze er nog meerdere hadden.

Ik wilde eigenlijk graag een Cupra Raval, maar de Essential uitvoering leek me tóch een beetje karig. Ze hadden toevallig nog wel 1 Business First Edition vanwege een annulering, maar die is sinds de vorige aanbieding in prijs omhoog gegaan + er zat een duurdere lak op.

Voor €414 leek de Audi A3 met toch interessanter dan de Cupra Raval voor €449.

  • ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:53
Chippu schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:52:
[...]

Ik heb gisteren (zaterdag 30 mei) nog een A3 kunnen bestellen bij de vestiging in Breda. Uit het gesprek maakte ik op dat ze er nog meerdere hadden.

Ik wilde eigenlijk graag een Cupra Raval, maar de Essential uitvoering leek me tóch een beetje karig. Ze hadden toevallig nog wel 1 Business First Edition vanwege een annulering, maar die is sinds de vorige aanbieding in prijs omhoog gegaan + er zat een duurdere lak op.

Voor €414 leek de Audi A3 met toch interessanter dan de Cupra Raval voor €449.
Hier idem. Vrijdag jl. ben ik gebeld voor een afspraak en gisteren langs geweest bij de Audi vestiging in Breda voor de A3. Ook voor €414. Het gaat ook om een nieuw te bestellen auto i.p.v. een voorraadmodel zoals ik had verwacht. Dus wellicht toch de moeite waard om nogmaals contact op te nemen @Bever! ?

Heb de aanvraag in gang laten zetten en denk dat ik ook daadwerkelijk ga tekenen. Ik rijd nu naar volle tevredenheid een 2019 Model 3 in eigendom, maar vanwege een verhuizing betaal ik nu én meer all-risk én kan ik niet (meer) thuis opladen. Betaal nu €255 voor alleen al all-risk en wegenbelasting dus dan kan de A3 al snel uit als je ook onderhoud, afschrijving en rentederving/gemist rendement meerekent, nog los van de andere voordelen zoals een gloednieuwe auto.

  • Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35

Bever!

3

Chippu schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:52:
[...]

Ik heb gisteren (zaterdag 30 mei) nog een A3 kunnen bestellen bij de vestiging in Breda. Uit het gesprek maakte ik op dat ze er nog meerdere hadden.

Ik wilde eigenlijk graag een Cupra Raval, maar de Essential uitvoering leek me tóch een beetje karig. Ze hadden toevallig nog wel 1 Business First Edition vanwege een annulering, maar die is sinds de vorige aanbieding in prijs omhoog gegaan + er zat een duurdere lak op.

Voor €414 leek de Audi A3 met toch interessanter dan de Cupra Raval voor €449.
Dat vind ik wel erg merkwaardig.. zal vandaag bellen inderdaad

  • Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:57
STIMPPYYY schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:37:
[...]


Hier ook justlease occassion.

-Overal butienom (lak)schade, een sideskirt gaat ook niet meer lekker op z'n plek
-Banden voor versleten
-Uitlijning niet OK
-Bandenspanningstoring (weg na oppompen)
-App werkt niet - vereist dealerbezoek

Deden verder ook niet moeilijk om 2 nieuwe banden te laten monteren en uitlijnen. App geef ik wel een keer aan zodra hij een beurt moet en die sideskirt..idk :). Ze maken het zichzelf wel makkelijk :)
Nu moet ik zeggen dat ze inderdaad ook niet moeilijk doen over service. Ik ben intussen aan mijn 4e private lease auto toe, en het wereldje is in die jaren een stuk volwassener geworden. Geen gedoe met doorverwijzen naar de goedkoopste garage, maar gewoon direct een afspraak bij de dealer maken. Dat maakt een occasion private lease eigenlijk ook zonder risico: alle reparaties en service inclusief.

Skoda Enyaq 2022 Limited Edition 80 || Sony A7III


  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
crunchytail schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:26:
Nieuwe private lease-deals bij Van den Udenhout in Brabant. Betreft contracten met een looptijd van 24 maanden en 10.000 km/jaar.

Onderhoud en reparaties dienen plaats te vinden bij Van den Udenhout. Pechhulp voor Nederland en Europa is inbegrepen.
  • €289 - SEAT Ibiza Style
  • €299 - Volkswagen Polo Edition
  • €369 - CUPRA Raval (meerdere kleuren - elektrisch)
  • €399 - Audi A3 Sportback (plug-in hybride)
  • €449 - Skoda Elroq 60 Business Edition (elektrisch)
  • €469 - Skoda Elroq 60 Sportline met trekhaak (elektrisch)
  • €449 - Seat Leon Sportstourer FR (plugin-hybride)
  • €499 - Seat Leon Sportstourer Style Business Int. (plugin-hybride)
Meeropties:
  • *Inzittende verzekering (SVI): € 5,- p/m
  • 5.000 kilometer extra p/j: € 50,- p/m
  • Winterbanden: € 35,- p/m
  • All-season banden: € 25,- p/m
  • Maandelijks opzegbaar (na 12 maanden): € 40,- p/m
  • Eigen risico verlagen naar € 125,-: € 10,- p/m
  • Eigen risico verlagen naar € 250,-: € 7,50 p/m
  • Meerprijs per km: € 0,15
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemd. Ingeschreven op de nieuwsbrief, maar niks ontvangen. Door deze post kijk ik nu, en helaas niks meer beschikbaar voor deze prijzen

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
Bever! schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:37:
[...]

Dat vind ik wel erg merkwaardig.. zal vandaag bellen inderdaad
En een update?

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
meermarco schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:55:
[...]

Vreemd. Ingeschreven op de nieuwsbrief, maar niks ontvangen. Door deze post kijk ik nu, en helaas niks meer beschikbaar voor deze prijzen
Via de voorraad kun je de beschikbaarheid van private groeilease niet zien. Gaat namelijk (ook) om nieuwe bestellingen.

Als je een offerte opvraagt krijg je de actieprijs. Je kunt ze het beste even bellen. :)

  • Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35

Bever!

3

Gebeld en alle a3s zijn op, helaas.

  • Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 15:25
ZXRY schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:54:
[...]

Hier idem. Vrijdag jl. ben ik gebeld voor een afspraak en gisteren langs geweest bij de Audi vestiging in Breda voor de A3. Ook voor €414. Het gaat ook om een nieuw te bestellen auto i.p.v. een voorraadmodel zoals ik had verwacht. Dus wellicht toch de moeite waard om nogmaals contact op te nemen @Bever! ?

Heb de aanvraag in gang laten zetten en denk dat ik ook daadwerkelijk ga tekenen. Ik rijd nu naar volle tevredenheid een 2019 Model 3 in eigendom, maar vanwege een verhuizing betaal ik nu én meer all-risk én kan ik niet (meer) thuis opladen. Betaal nu €255 voor alleen al all-risk en wegenbelasting dus dan kan de A3 al snel uit als je ook onderhoud, afschrijving en rentederving/gemist rendement meerekent, nog los van de andere voordelen zoals een gloednieuwe auto.
Heb je toevallig ook een testrit gemaakt? Zo ja, hoe beviel dat ten aanzien van je Model 3? Ik ga volgend weekend zelf ook nog even langs om een testrit te maken, maar het zal ongetwijfeld een upgrade zijn vergeleken met mijn Seat Ibiza. ;)

De levertijd op mijn offerte is halverwege augustus.
Bever! schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:28:
[...]

Gebeld en alle a3s zijn op, helaas.
Ah, balen. Ze hebben wel regelmatig groeilease aanbiedingen, de vorige was namelijk in maart. Grote kans dat er binnen een aantal maanden weer een aanbieding is.

  • Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:49
Weet iemand in hoeverre het mogelijk is te schuiven in leveringsdatum, bijvoorbeeld bij vd Udenhout? Mijn huidige lease loopt eind december af. Dus als er bij wijze van spreken in september weer een deal is, dan ben ik geïnteresseerd, maar wel liefst pas levering eind december en niet bijvoorbeeld medio November.

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
Chippu schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:27:
[...]

Ah, balen. Ze hebben wel regelmatig groeilease aanbiedingen, de vorige was namelijk in maart. Grote kans dat er binnen een aantal maanden weer een aanbieding is.
Doorgaans iedere 2 a 3 maanden een nieuwe actie. Ik zal ze hier (en op Pepper) blijven delen. :)

  • FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
Mania-92 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:34:
Weet iemand in hoeverre het mogelijk is te schuiven in leveringsdatum, bijvoorbeeld bij vd Udenhout? Mijn huidige lease loopt eind december af. Dus als er bij wijze van spreken in september weer een deal is, dan ben ik geïnteresseerd, maar wel liefst pas levering eind december en niet bijvoorbeeld medio November.
Ik heb t tot 2 maanden kunnen pushen bij van Udenhout maar dat was wel de max. Gebruik gemaakt van de aanbieding van eind Januari en begin april de auto opgehaald. (Seat Leon)

  • ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:53
Mania-92 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:34:
Weet iemand in hoeverre het mogelijk is te schuiven in leveringsdatum, bijvoorbeeld bij vd Udenhout? Mijn huidige lease loopt eind december af. Dus als er bij wijze van spreken in september weer een deal is, dan ben ik geïnteresseerd, maar wel liefst pas levering eind december en niet bijvoorbeeld medio November.
Zal er ook aan liggen of het een voorraadmodel of een nieuw te bestellen auto is. Bij de Audi A3 is de levering pas in augustus.

  • ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:53
Chippu schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:27:
[...]

Heb je toevallig ook een testrit gemaakt? Zo ja, hoe beviel dat ten aanzien van je Model 3? Ik ga volgend weekend zelf ook nog even langs om een testrit te maken, maar het zal ongetwijfeld een upgrade zijn vergeleken met mijn Seat Ibiza. ;)
Ja heb een testrit gemaakt, al was het relatief kort. En het beviel, is een beetje een stugge auto maar daar ben ik wel fan van. Stuurt ook fijn en ligt degelijk op de weg. Ik heb bij auto’s altijd dat ik binnen een paar minuten zeker weet of het een auto voor mij is, en dat gevoel gaf de A3 zeker.

Verschil met de Model 3 is met name de acceleratie, ten nadele, maar dat wist ik vooraf. Heb afgelopen jaren in richting de 50 verschillende auto’s gereden en ik vind de Model 3 echt ontzettend fijn rijden, komt qua sturen erg in de buurt van een BMW 3 serie. De A3 PHEV is wat minder een stuurmansauto, en dat is Audi in z’n algemeen wat minder, maar het reed wel heel fijn en is zeker geschikt als dagelijks vervoer.

Lang verhaal kort: ik vind de A3 voor dagelijks vervoer zeker geen stap terug qua rijgedrag, alleen qua opties en acceleratie/souplesse. Maar het hebben van een instrumentarium voor je neus en fysieke knoppen is bijv. weer een voordeel.

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
Bever! schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:28:
[...]

Gebeld en alle a3s zijn op, helaas.
Oh jammer. Ik hoopte naast de A3 op T-rocs of T cross, maar die zaten er deze keer uberhaupt niet bij.

  • kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03
Recent heb ik mijn private lease voertuig ingeleverd bij directlease private. Eén van de velgen had flinke stoepschade en er waren meer kleine dingen mis met de auto waar ik naar de letter van het innameprotocol voor zou moeten betalen. Gelukkig was Directlease erg coulant. Wellicht dat anderen iets aan deze informatie hebben.
edit:
Ik heb dus niet betaald voor de schades.

[ Voor 8% gewijzigd door kurt15 op 02-06-2026 17:54 ]


  • EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 12:19
Wij hebben een Toyota Yaris aangevraagd. Aanvraag goedgekeurd, alleen levertijd 2,5 maand! Terwijl er op de site stond direct leverbaar.

Dat is wel een tegenvaller natuurlijk. Omdat we het een goede aanbieding vonden wachten we maar, maar intussen zit vrouwlief wel zonder auto.

Het is een basisuitvoering 1.5 Hybrid. Gemiddeld verbruik op spritmeister is rond de 1 op 25. Niet onbelangrijk in deze tijden, en dat maakte het voor ons een veel betere aanbieding dan B segmenteren van concurrenten.

420,00 per maand bij 20.000 km per jaar. 6 jarig contract en na een jaar per maand opzegbaar.

Gewoon via Toyota zelf. Onderhoud gebeurd ook bij de Toyota dealer.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb


  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
EvoII schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:56:
Wij hebben een Toyota Yaris aangevraagd. Aanvraag goedgekeurd, alleen levertijd 2,5 maand! Terwijl er op de site stond direct leverbaar.

Dat is wel een tegenvaller natuurlijk. Omdat we het een goede aanbieding vonden wachten we maar, maar intussen zit vrouwlief wel zonder auto.

Het is een basisuitvoering 1.5 Hybrid. Gemiddeld verbruik op spritmeister is rond de 1 op 25. Niet onbelangrijk in deze tijden, en dat maakte het voor ons een veel betere aanbieding dan B segmenteren van concurrenten.

420,00 per maand bij 20.000 km per jaar. 6 jarig contract en na een jaar per maand opzegbaar.

Gewoon via Toyota zelf. Onderhoud gebeurd ook bij de Toyota dealer.
Die snap ik nooit zo goed. 6 jaar. Maar voor jou eigenlijk 1 jaar vast. En je kan er daarna elke maand vanaf. Met 20K km een goede deal. Jammer dat de Yaris cross zoveel hoger uitkomt.

  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:26
EvoII schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:56:
Wij hebben een Toyota Yaris aangevraagd. Aanvraag goedgekeurd, alleen levertijd 2,5 maand! Terwijl er op de site stond direct leverbaar.

Dat is wel een tegenvaller natuurlijk. Omdat we het een goede aanbieding vonden wachten we maar, maar intussen zit vrouwlief wel zonder auto.

Het is een basisuitvoering 1.5 Hybrid. Gemiddeld verbruik op spritmeister is rond de 1 op 25. Niet onbelangrijk in deze tijden, en dat maakte het voor ons een veel betere aanbieding dan B segmenteren van concurrenten.

420,00 per maand bij 20.000 km per jaar. 6 jarig contract en na een jaar per maand opzegbaar.

Gewoon via Toyota zelf. Onderhoud gebeurd ook bij de Toyota dealer.
Tav het "zuinige" hybride rijden, lees dit even, schandalig natuurlijk.

https://www.ad.nl/auto/plug-inhybrides-verbruiken-gemiddeld-401-procent-meer-benzine-dan-fabriek-heeft-aangegeven~a40ea5b9/

  • TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:41
Gelukkig is een Yaris geen plugin hybride, dus deze stemmingmakerij gaat niet op.

Buiten dat, zoals in de tekst staat is bij een plugin alles afhankelijk van het laadgedrag van de eigenaar.

  • Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
Bij AutoWeek hebben ze bewezen dat je gewoon fabrieksopgave kunt rijden 3,8L/100km (Aygo X). Niet eens per se hypermilen. Weliswaar de Aygo X maar dezelfde aandrijflijn. https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/zo-zuinig-kan-de-populaire-toyota-aygo-x-zijn/

  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:39
Heb je ook dit stuk gelezen:

Volgens het ICCT ligt de oorzaak van het verschil in benzineverbruik niet zozeer bij de fabrikanten, maar komt het vooral door de manier waarop plug-inhybrides worden gebruikt.

Gebruikersfouten.

  • BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Vanuit Just Lease werd ik geattendeerd op mijn aflopende Private Lease contract in December dit jaar. Daarbij werd ook wat informatie verstuurd over een mogelijke opvolger en dus interessante aanbieding.

Nu heb ik gevraagd wat een levering ruim voor december zou betekenen voor mijn huidige contract, ik heb immers niks aan 2 auto's en verwacht dat ik dan een boete moet betalen voor het eerder inleveren. Hebben jullie wellicht ervaring het wisselen van contract en hoe Just Lease dan omgaat met 1-2 maanden eerder overstappen op een nieuw voertuig?

  • RippedBonobo
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 24-06 16:41
Broekhuis heeft mooie deals. Wie heeft er ervaring moet Broekhuis? Ik wil een volkswagen T Roc leasen, maar de dichtsbijzijnste Broekhuis VW dealer zit op 130 km afstand.


Heeft iemand ervaring met het feit dat je lease auto naar een willekeurige niet-broekhuis merkdealer brengt voor onderhoud? Broekhuis zegt dat dit mag.

[ Voor 20% gewijzigd door RippedBonobo op 24-06-2026 14:40 ]


  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
RippedBonobo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:58:
Broekhuis heeft mooie deals. Wie heeft er ervaring moet Broekhuis? Ik wil een volkswagen T Roc leasen, maar de dichtsbijzijnste Broekhuis VW dealer zit op 130 km afstand.


Heeft iemand ervaring met het feit dat je lease auto naar een willekeurige niet-broekhuis merkdealer brengt voor onderhoud? Broekhuis zegt dat dit mag.
499 voor 6 jaar en 5000KM is toch niet echt scherp?

  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
BasvanS schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:15:
Vanuit Just Lease werd ik geattendeerd op mijn aflopende Private Lease contract in December dit jaar. Daarbij werd ook wat informatie verstuurd over een mogelijke opvolger en dus interessante aanbieding.

Nu heb ik gevraagd wat een levering ruim voor december zou betekenen voor mijn huidige contract, ik heb immers niks aan 2 auto's en verwacht dat ik dan een boete moet betalen voor het eerder inleveren. Hebben jullie wellicht ervaring het wisselen van contract en hoe Just Lease dan omgaat met 1-2 maanden eerder overstappen op een nieuw voertuig?
Ik denk dat dat geen probleem is als je vervolgcontract ook bij justlease is, maar dat zou ik bij twijfel altijd even door hun laten bevestigen.

  • RippedBonobo
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 24-06 16:41
meermarco schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:09:
[...]

499 voor 6 jaar en 5000KM is toch niet echt scherp?
Waar zie jij een nieuwe T-roc (2026 refresh) voor goedkoper? Bij VW zelf is hij 50 eu p/m duurder.

  • Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Voor dat geld lease je ook een ID.4 en voor €30 meer een ID.7. Dan wist ik het wel...

T-Roc is bij VW zelf overigens ook 499 voor 60 maanden/5k per jaar:

https://privatelease.volkswagen.nl/aanbod/Volkswagen/T-Roc/personaliseer?YearlyKm=5000&Duration=60&filter=0&vehicleId=119048&ReliefVehicleProduct=100182&TireProduct=Z&OwnRiskLevel=400301&color=5

  • kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03
Ik heb enkele maanden geleden bij van den udenhout een t roc geleased voor 2 jaar met 10k km voor 427 euro per maand.

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
kurt15 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:32:
Ik heb enkele maanden geleden bij van den udenhout een t roc geleased voor 2 jaar met 10k km voor 427 euro per maand.
Precies. Dat zijn beetje de bedragen die ik ook voorbij zag komen.

  • Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00

Bjk

Ik zie op Mobilist €419 in de maand 5k/60mnd (occasion). En voor dat geld kun je ook nog wel een jonge ID.4 leasen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bjk op 24-06-2026 20:55 ]

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.