• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
mensen dit gelezen: http://www.consumentenbon...o-kopen-of-prive-leasen1/ ?

Vond het wel interessant om te zien. Tabelletje:

PDF: http://www.consumentenbon...4/tabel-private-lease.pdf

Opzich is het niet heel verassend dat leasen bij de fabrikant niet duurder hoeft te zijn dan kopen. Hij pakt natuurlijk zijn marge op de prijs van de auto. Hij hoeft dus niet meer te verdienen aan de financiering. Ook word je verplicht om het onderhoud bij hem uit te voeren, iets dat veel mensen nu nog wel eens bij een ander doen dan de merkgarage.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
!null schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Motorfietsen is toch ook fietsen? :P

Maarre, hoe ver woon jij van je werk af?
17km maar het hele jaar op de fiets of motor is ook voor mij niet bespreekbaar (al doe ik beide in de zomer wel af en toe).

Ik betaal de kosten van mijn auto met liefde om hem tot mijn beschikking te hebben. Verder rijd ik ook nog 10k km zakelijk in mijn prive auto, wat me gedoe met huurauto's scheelt. Verder drukt het voor mij ook de kilometerprijs, ik krijg €0,30 netto per kilometer en daar rijd ik mijn auto makkelijk voor. Totaal rijd ik ca. 10k woon-werk + 5k prive+ 10k zakelijk dus 25k per jaar.
RemcoDelft schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:01:
[...]
Grootste nadeel: superhoge stoelen (bejaarden zijn daar blij mee) waardoor ik m'n nek ver moet buigen om een verkeerslicht te kunnen zien. De voorruit had 10 cm langer moeten zijn. En dan ben ik nog niet zo lang...
Instelbare stoelen kan dat waarschijnlijk al oplossen, maar dat zat er niet in. De 2010-Panda is de grootste, het laatste model is ronder waardoor er geen complete kinderkamer meer in/op past :P
Net even snel gezocht en ik stond inderdaad wel te kijken van de lage 2e hands prijs voor een panda.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Wat me dan wel opvalt, deze auto heeft in 7 jaar ca €7.500,- afgeschreven, nieuw kopen lijkt bij deze dus bepaald niet voordelig. Bij zo'n 500 vind ik het juist opvallend hoe weinig je afschrijft, bijna lineair lijkt het wel.

Ik heb de Panda's nooit gevonden vanwege het vermogen, 54pk. Persoonlijk weiger ik het om daar in te rijden. Wel goed om te zien hoe goedkoop autorijden kan zijn als prijs echt het enige argument is (auto uit 2009 voor 2,5k, geen idee of daar verder wat mee is).

Weten er nog mensen andere tools dan die van de ANWB/Autoweek om kosten te berekenen? Bij Marktplaats staat ook een indicatie van de maandkosten, dit is excl. verzekering en het is me onduidelijk hoe het met onderhoud/afschrijving zit.

Voor de Fiat van schoonouders:
ANWB: http://tweakers.net/ext/f/3NcJR962irVglfkFGyjifMLe/thumb.jpg
Hier nog even de brandstof aftrekken (€83/maand) geeft €262,- per maand
Details: http://tweakers.net/ext/f/ySdDDWtgGtzrgE95qfxTZvFk/thumb.jpg

Autoweek:http://tweakers.net/ext/f/kBWp1u36eOHdMtKj7MkOvSRu/thumb.jpg
Na aftrek brandstof €177,-

Dus ofwel doe ik iets goed of heb ik geluk of deze tools zijn pessimistisch.

Extra puntje, het praktijkverbruik van deze fiat is 1:15, met de twin-air verwacht ik toch 1:18, een verschil van 20% wat als het klopt ook weer €16 per maand waard is.

[Voor 70% gewijzigd door assje op 02-02-2016 15:50]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Nou het geld heb ik wel beschikbaar maar ik wil dat geld liever gebruiken voor de koop van een huis.

De lease die ik wil doen is voor 12 of 24 maanden, eerst proberen of het wel bevalt.
Ook heb ik met mijn laatste drie auto's veel pech door hoge reparatiekosten en diverse malen stil te staan langs de weg. Ik wil daar graag vanaf zijn en met een nieuwe auto is de kans op pech natuurlijk een stuk lager.
De kosten zullen ongeveer 100 euro extra zijn per maand, maar dan heb ik wel het voordeel dat ik in een nieuwe auto rij en elke twee jaar een andere kan nemen.
Ook groot voordeel is dat je niet elke 2-3 jaar bij een autohandelaar moet staan om een leuke prijs voor je inruil te krijgen en dan maar hopen of de auto die je gekocht hebt wel goed is. Dit stukje ''luxe'' is mij wel wat geld waard.

Bij de berekening van de ANWB was ik eigenlijk ook een beetje verbaast dat het zo hoog was tot ik dus mijn eigen auto eens ging uitrekenen en daarna de auto van mijn ma en dan kom je toch echt wel dicht in de buurt van de prijzen op ANWB.

Even de berekening van de GOLF
http://www.autowereld.nl/...gen-17794522/details.html
Totaalprijs inclusief wat garantie is 10.500.

Volgens mij kloppen de kosten wel aardig. De verzekering is wat duur en het onderhoud ook, als je soms zelf wat onderhoud kan doen, maar voor de rest staan er geen buitensporig hoge bedragen in dat overzicht.

[Voor 36% gewijzigd door Fable op 20-06-2016 11:33]

• frankyboy707
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:26
Ik ben ook aan het nadenken over het private leasen van een auto; een suzuki swift (via de dealer).

Heb even een vergelijkingstabelletje gemaakt tussen het kopen van een nieuwe swift en het private leasen (en dan met 0 eigen inleg of max eigen inleg, 4492) obv 15000 km per jaar en 3 jaar.

Het verschilt valt me eerlijk gezegd best mee (verschil ongeveer 45 euro p/m bij geen eigen inleg) en dan heb ik qua onderhoudskosten redelijk laag gerekend voor de koopoptie.
Restwaarde berekend adhv de koerstabellen van de ANWB en daarbij een swift gezocht die qua nieuwprijs (3 jaar geleden) het dichtst in de buurt kwam, wegenbelasting adhv belastingdienst, All risk verzekering adhv ABN amro verzekeringen en max bonus malus, Wegenwacht adhv de ANWB en onderhoud wat ik zelf denk (ANWB geeft aan ong 500,- per jaar maar dat lijkt mij wat veel ook omdat je gewoon garantie hebt en het dus alleen slijtage onderdelen zijn (vloeistoffen en banden) + aantal beurten).

Iemand nog op of aanmerkingen op de kosten?

[Voor 5% gewijzigd door frankyboy707 op 02-01-2017 16:43]

• frankyboy707
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:26
!null schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:48:
Onderhoud is wellicht wat laag, maar het zou kunnen. Heb je dealerprijzen van onderhoud bekeken?
En zet die wegenbelasting en verzekering ook even per jaar, of alles juist per maand.

Maarja, een bekende van me heeft nu dus een nieuwe Aygo geleased voor 180 euro per maand (was aanbieding), dan wordt dat nog echt fors goedkoper. Tuurlijk, dat is een auto van een lager segment, maar probeer dat maar eens te halen met zelf kopen.

[...]

Dat dus inderdaad.
Heb even gekeken en zou na 3 jaar op 831,- uitkomen excl 1x vervangen banden (daarbij uitgaand van vervangen tussen 35000 en 40000) dan zou je totaal op 1095,- oftewel 365 euro onderhoud per jaar uitkomen.
Maar dan heb je ook automatisch europese pechhulp dus de ANWB valt weg. Dan kom ik op onderstaande tabel:

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:55

mvdam

EV-Gekkie

Señor Sjon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:08:
[...]

En nu vanaf nieuwprijs gerekend? Want je blijft tweedehands met nieuw vergelijken.

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• mvdam
  • Laatst online: 11:55

mvdam

EV-Gekkie

Om dan even Appels met appels te vergelijken:

% restwaarde gebaseerd op afschrijving uit het "verleden" en lijkt redelijk te kloppen met wat ik op internet vind. :)

Ik maak een fout in de duur van de overeenkomst.

Straks thuis nog maar eens doorrekenen. :>

[Voor 48% gewijzigd door mvdam op 04-01-2017 15:09]

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Breek de automarkt is onderdeel van www.zekerbesparen.nl (staat op website + zelfde adres).Het moederbedrijf Atvangarde b.v. is in 1997 opgericht (KvK). Dus klinkt niet als scam.

Vooruitbetalen, tsja, scheelt hoop gezeur met incasso en lastige klanten. Als je een goedkoop concept op de markt zet wil je lean zijn en daar geen tijd, fte`s aan moeten verspillen.

Staat er ergens dat het een nieuwe auto is?
Ik denk dat de jaar wachttijd samenhangt met het feit dat je een jahreswagen/ overjarig model/ demo/ ex rental krijgt.

[Voor 53% gewijzigd door bombadil op 13-05-2017 11:02]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:03
bombadil schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:34:
Waar voor BreekDeAutomarkt de truck zit heb ik nog niet scherp. Is de wachttijd van 12 maanden toevallig net zo lang als het leasecontract voor 1 maanden. Soort van klantenbinding/ lock in door vroege verlenging? Of de wachttijd,zo kunnen ze rustig wachten op een leeg slot in de productielijn. Dat is goedkoop produceren.
"Andersom" kreeg ik ik de afgelopen week een folder in de bus voor private-lease van 2014-modellen. Die komen ongetwijfeld al uit de lease, en gaan zo nog een ronde mee i.p.v. de verkoop in.
Het was voor het eerst dat ik dit tegenkwam. Dit alles zal wel zorgen voor een snellere doorstroom, elke maand bij de dealer is een maand verlies.

BreekDeAutomarkt ziet er qua prijs zeer interessant uit. Ik verwacht echter wel wat "addertjes": 3000 vrije kilometers per maand bijvoorbeeld lijkt me iets anders dan 36000 vrije kilometers per jaar.
Vooruit betalen of eigenlijk 3000 euro uitlenen is een risico mocht het bedrijf failliet gaan, en dat risico loop je niet 1 maar 2 jaar. 12 maanden wachttijd is gruwelijk onhandig plannen als consument! Dat zal er waarschijnlijk toe leiden dat je na 12 maanden een duurder vervolgaanbod aanneemt, tenzij je direct als je de auto krijgt al een nieuw abonnement afsluit voor 12 maanden later.
Als bedrijf daarentegen kan ik me voorstellen dat dit fantastisch is: je neemt dan per 12 medewerkers elke maand een nieuwe auto af tegen de helft van je huidige leasekosten.
Wat me ook tegenvalt, is dat er geen voorwaarden te vinden zijn.
Hoe werkt het? 1. Vul het aanvraagformulier in. 4. Wij nemen contact op.
De meeste private lease aanbiedingen zijn tegenwoordig erg transparant. Dit niet.

Voor 4000 euro zou ik best een jaartje hierin willen rijden:

Ik kom op 1956 euro motorrijtuigenbelasting per jaar. Sorry, maar ik ben sceptisch 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben ook in de markt voor een auto. Ik wissel van werkgever en ga veel meer in dezelfde woonplaats werken, maar raak mijn lease auto dus kwijt.

Ik twijfel dus nu ook tussen een 2e hands aanschaffen of private lease. Ik heb het geld zeker voor een auto van 10k - 15k, maar kan ook echt heel makkelijk 500 euro p/m missen (mijn leaseauto kostte me netto € 440,-). Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik schat zo in dat ik bijvoorbeeld een Astra, Focus of Golf uit bijvoorbeeld 2012 zou kopen voor ongeveer 12k. Als ik dat bij de autokosten berekening invoer op anwb.nl, dan kost dat zo tussen de € 490,- en € 550,- per maand, inclusief alles, dus ook brandstof.

Private lease kost voor de auto's die ik op het oog heb, ook net zoiets. Ik zou dan wel een iets zuiniger model kiezen (misschien een Niro/Ioniq) maar de brandstofkosten komen er dan nog boven op, maar dat lijkt dan ook het enige verschil te zijn.

Ik denk dat ik zo'n € 150,- tot € 200,- brandstofkosten heb, private lease minder dan met een 2e hands.

Volgens mij zou ik de overwegingen het volgende mee moeten nemen:
- Impact op eventuele hypotheek -> nvt, ben net verhuisd en heb geen intentie om snel weer te verhuizen
- Eventuele boete bij contractbreuk -> hangt volgens mij van de voorwaarden af, grootste risico is dat ik een nieuwe baan vind binnen de contractsperiode incl lease auto. Ik heb 't geld om zo'n boete in één keer te betalen
- 2e hands is onder de streep gemiddeld goedkoper -> dat is wel de moeite waard, maar gaat vooral op als je geen tegenvallers hebt

Wij houden niet van onverwachte kosten en het gevoel van zekerheid en weten waar we aan toe zijn is ons ook geld waard. Ook het feit dat ik het geld dan nu op mijn rekening hou (en dus ook wel iets meer kan beleggen) geeft mij rust.

Zoals je misschien al leest, neig ik naar privatelease. Ik vind het prijsverschil de moeite waard voor de rust/zekerheid die het geeft. Even los van de 'lenen is slecht moraal' die hier soms wat doorsijpelt, zie ik iets over het hoofd? Wat is jullie indruk/ervaring van die anwb autokosten berekening (ik weet dat de anwb ook private lease doet en dus belang heeft bij hoge kosten, maar ik vind het er zeer geloofwaardig uit zien).

De anwb berekening van een focus, nieuwwaarde ca 21k, 20k km per jaar, 4 jaar bezit:
Autokosten Ford Focus

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Pat911 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:29:
[...]

En wat was je eindconclusie?

[...]
Dat het in mijn situatie een hele serieuze optie is om privé te leasen, al is het wel iets duurder dan tweedehands kopen. Zie screenshot hieronder obv 4 jaar 22500 km p/j rijden.

De rode lijn is feitelijk mijn budget (netto bijtelling + km bijdrage die ik krijg bij privé rijden). Bedragen zijn aan beiden kanten all in (met brandstof). Links de occasions, rechts de private lease. De Meriva, Ka, i10 en Aygo staan erin ivm andere medegebruikers van de excel :).

Het zijn niet helemaal vergelijkbare auto's, dat maakt de afweging misschien iets lastiger. Ook heb ik de kosten van de occasions wel wat aangepast, maar tbh denk ik dat bijvoorbeeld verzekeringen nog wel iets goedkoper kunnen, maar dat was me iets teveel gepuzzel.

Ik ben bij de Hyundai en Kia dealer geweest en ga de echte offerte bedragen nog toevoegen.
Sander schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Jep, ik heb zelf een keer eigen risico moeten betalen vanwege paar krassen groter dan 2 euro munt op bumper lease auto, maar dit is zakelijk geweest. Daarnaast is het ook maar de vraag of het poetsbaar is, bij mij waren het vrij diepe krassen die niet weg te poetsen waren veroorzaakt door 1 of andere idioot die niet kon parkeren (dus niet mijn schuld). Gewoon heel irritant dus want het kostte dan wel 250 euro eigen risico.

Familielid had een hele irritante maatschappij die per kras in rekening bracht en heeft uiteindelijk een arbeidsconflict van gemaakt met werkgever en aangegeven dat auto alleen zakelijk gebruikt was en dus niet op berijder af te wentelen, maar ja dat is out of scope voor dit topic.
Ik denk dat dat ook wel een beetje het verdienmodel van veel leasemaatschappijen is. Veel bedrijven vragen de offerte bij 2 of 3 bedrijven aan en kiezen de goedkoopste. Op deze manier betaal je alsnog. De dealers waarbij ik nu geweest ben geven aan dat het niet zo streng gaat en dat ze zelf innemen, maar goed, dat is natuurlijk onderdeel van het verkooppraatje...

[Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 15-06-2017 16:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Ik heb nog eens een laatste berekening gemaakt om mijn geweten te sussen om voor private lease te gaan :P

Vaste lasten als ik deze auto nu zelf zou kopen: € 105,- per maand
Met een leaseprijs van €204,- dus ruimte van €99/maand voor afschrijving.

Met die uitgangspunten zou de auto na 4 jaar en 40.000km een restwaarde van €10.264 moeten hebben om quitte te spelen (32% afschrijving wat 7,9% per jaar is).

Het voordeel van zelf aanschaffen is dat je hem langer kunt blijven rijden en het dan voordeliger wordt. Daarom eens verder gerekend met als uitgangspunt dezelfde afschrijving als volgt uit de ruimte tijdens de lease (7,9%).

Zou ik de auto dan nog 6 jaar rijden zou hij na 10 jaar en 100.000km nog 42% van zijn waarde moeten hebben om dit plaatje te laten kloppen. Mij lijkt dit op zijn zachts gezegd optimistisch.

Conclusie dus dat ik niet zie hoe ik goedkoper uit zou kunnen zijn door zelf aan te schaffen in dat geval. Dat niet alleen, ook het langer rijden van een al dan niet zelf aangeschafte auto lijkt nauwelijks interessant met huidige tarieven.

Het grootste verschil zal vermoedelijk zitten in de aanschaf, deze zal voor de LM wellicht ca. €12.000 zijn en dat gerekend wordt met €9000 restwaarde (dus maar €3.000,- afschrijving oid).

Ik ben ook wel benieuwd naar het aanbod dat de LM zou doen aan het einde van de looptijd voor overname. Als dit minder dan €10.264,- is ben ik volgens mijn berekening netto beter af.

[Voor 3% gewijzigd door assje op 24-07-2017 10:10]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• assje
  • Nu online
Moshi schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:28:
32% afschrijving over de eerste vier jaar is wel erg optimistisch. De meeste auto's hebben een halfwaardetijd* van 3 tot 5 jaar. 3 jaar voor grote auto's en auto's met heel veel opties of 5 jaar voor kleine populaire auto's. Dit is een A-segmenter met een relatief hoge aanschafprijs ten opzichte van het basismodel dus ik zou een halfwaardetijd van 4 jaar verwachten. Met andere woorden een restwaarde van 7,500 dus.

* dit geldt dus ook voor tweedehandsauto's
Ik ga zelf uit van €9000,-, daar vind ik vergelijkbare picanto's van 4 jaar oud en 40.000km ook voor.

Alsnog, in beide gevallen kan privé nieuw kopen niet uit t.o.v. van private lease.

Uitgaande van een hogere afschrijving wordt zelf 2e hands kopen wel voordeliger maar als ik ga zoeken valt het toch tegen. Als ik de auto na afloop voor €7.500,- over zou kunnen nemen is het wat mij betreft een gouden deal. Ik denk dat we zouden moeten rekenen met ca. €1.000,- voor de transactie, dan komt het ook wel ongeveer overeen met huidige 2e hands aanbod (dus aankoop voor €8.500,- en verkoop/inruil voor €7.500,-)

@Lekiame alstu, ik heb dan naar jouw restwaarde toegerekend, dan nu de vraag wat jouw lease-bedrag was :9

[Voor 21% gewijzigd door assje op 24-07-2017 10:40]

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:23
M'n huidige (vrij kale) privatelease-Polo abonnement loopt bijna af, en grote kans dat dit de opvolger gaat worden:

Ik rijd eigenlijk 30k per jaar, dus wat meer luxe is wel gewenst, maar voor de BKR is het wel prettig om voor 24*80*.65 minder geregistreerd te worden. De kleur is wel misschien wat te flashy, maar ook wel weer tof, dus dat is nog een twijfelpuntje.

De Fiesta was ook een serieuze kanshebber, maar deze is bij de ANWB niet met adaptive cruise control te bestellen en bij Ford zelf te duur in de lease. De Ibiza komt niet met automaat, maar misschien dat ik die nog wel in elkaar laat klikken bij de dealer. Als die nou veel goedkoper is, is dat misschien ook nog wel een optie.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Gisteren eindelijk (met 9 weken uiteindelijk 3 weken sneller geleverd dan verwacht, maar gevoelsmatig duurt het toch allemaal al veel te lang) de Fiesta mogen ophalen.

Hopelijk gaat het private leasen zelf goed bevallen, dan kunnen we over een kleine drie jaar weer iets nieuws uitzoeken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:10
Wartopia schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Ik zeg ook +-. je zal zelf wat moeten aanpassen om aan dat bedrag te komen, dus iets met KM of 48 ipv 36 dan kom je er wel. Dit is ook de D+, de basis versie is nog iets goedkoper maar kan ik helaas ook niet 123 vinden. Je wilt heel veel voor weinig dus je zal iets extras moeten betalen of je voorwaarden toch echt iets aanpassen zodat je aan je €325 komt. Ik rij zelf de Mazda2 en ben er heel blij mee :)

Kijk ook eens hier en laat een offerte maken! https://www.mazda.nl/privatelease/
Ik ook, sinds 1 juni. (Het is zo'n fijne auto, na 2 weken alweer dik 2000 op de teller :+)

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Organisme ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag een proefritje gemaakt in de C3. Mooie auto, ruim van binnen, 'eigenzinnige styling', rijdt goed, niks op aan te merken..... maarrrr, ik zat zojuist voor de 'fun' eens op Nissan.nl en ik zie dat Nissan momenteel een actie heeft op de Micra:

"De Nissan MICRA ACE is gebaseerd op een Acenta-uitvoering met als extra uitrusting:
- 16" lichtmetalen velgen
- NissanConnect navigatie
- Achteruitrijcamera
- Parkeersensoren"

Deze is ook verkrijgbaar als private lease model en is (op 2,50 euro na) even duur als de C3 van de consumentenbond op basis van 2 jaar en 25.000KM. Enige verschil is dus een 2 jaar contract ipv 1 jaar, maar wel +1000 KM p/jaar. Ik twijfel zeer tussen beide auto's. De Micra heeft meer snufjes (achteruitrijcamera + kleuren LCD scherm tussen de klokken/meters) maar is wel een jaar langer in de lease... Denk dat ik morgen dan nog maar even langs ga voor een proefrit in de Micra om de knoop door te hakken. Wat adviseren jullie?

Maurice-k schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:43:
Ik zat gisteren toevallig ook wat rond te klikken bij Alphabet en zag dat je meer (+50,- voor 48 maanden t.o.v. de standaard 24 maanden) betaald. :?

Normaal is het andersom
Verschilt per auto denk ik. Bij welke wagen was dat?
xoniq schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:27:
Klopt, ikwileenmazda.nl is de officiële verkoopsite van Mazda. (Als je bugs tegen komt even mij een DM sturen, die site heb ik ontwikkeld namelijk... #trots)
Ik heb het al gesloopt :+ Als je van onder naar boven begint met het selecteren van opties, d.w.z. eerst de looptijd (bijv. 3 jaar), daarna het model, pakt hij nog steeds de prijs van de looptijd van 5 jaar:
https://i.imgur.com/KQBkshE.png

PVOutput - 6130Wp (4550Wp Oost-West + 1580Wp Zuid)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:09:
599,- is wel een hele hele lage prijs voor 24 maanden:

https://www.alphabetpriva...ijd=24&kleur=Schwarz%20II

420i cabrio automaat. Komt ook nog wel lekker vooruit.

Of 499 voor een 218i automaat

https://www.alphabetpriva...ketten=Executive%20pakket
Bestelling gedaan voor de 2 serie!
https://tweakers.net/ext/f/YYIXBXNVIEtqe9nTcYfRre2D/thumb.jpg

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• RemcoDelft
Jackson6 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:06:
Twijfel tussen de actie bij ANWB met de Fiesta ST-Line en de Polo Comfortline via leasecollectief van de consumentenbond.
Even voor de beeldvorming: bij een Polo denk ik aan zo'n ding:

Maar het blijkt tegenwoordig toch meer auto te zijn dan ik dacht:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:14
En bij de Fiesta had/heb je al wel het beeld van een volwassen auto? :P

[Voor 26% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-06-2018 19:22]

12 × LG 330Wp | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Switek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:34:
Via de Nissan dealer kom ik op 294,50 voor de Micra N-Connecta bij 48m/10K. Deze was via de ANWB 229,-
Zie hem nu niet meer staan.
Dat is inderdaad een fors verschil, bij mijn configuratie was het verschil wat kleiner bij 24 maanden en 25k KM/jaar. Overigens zijn de prijzen bij de Nissan dealer weer aangepast (naar mijn idee). De 'Make the move' weken zijn namelijk is net voorbij, dus daar kan ook nog een stukje prijsverschil inzitten
wesley2004 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:13:
€335 bij nissan en €295 bij de anwb voor mijn configuratie. Dat vond ik de moeite wel. Maar helaas niet meer mogelijk voor mij.
Jammer dat hij niet meer te bestellen is bij de ANWB :-( , dat was inderdaad wel de moeite waard. Gezien de bovenstaande post gok ik dat dit ook bij een kilometrage van 10K is geweest met een wat langere looptijd als in 3-4 jaar?
Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:46:
Hehe. Gisteravond een factuurtje gekregen voor vervangend vervoer bij een grote beurt. Maar heb nooit vervangend vervoer nodig gehad of ontvangen :P

Ben benieuwd wat er is mis gegaan bij JustLease
Er gaat op dit moment héél véél mis bij JustLease. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik vandaag 1 uur en 45 minuten (!!!) in de wacht heb gestaan voordat ik iemand van de Klantenservice te pakken had. Dat is toch werkelijk van de zotte. En het erge is dat ze nog steeds geen duidelijkheid kunnen geven omtrent de leverdatum. Eerst werd mij 2 tot 3 weken beloofd en inmiddels is dat al opgelopen tot 4 weken. Reden: De voorraad auto is stiekem toch niet op voorraad en staat nog bij een externe partij. Deze moet dus nog eerst naar JustLease getransporteerd worden en wanneer deze partij dat gaat doen is een groot raadsel. *Ergens* in de komende 4 weken waarschijnlijk..... Tevens is er geen mogelijkheid om bij te houden wat de huidige leverdatum/verwachting is en ze informeren je ook niet als die wijzigt, da's niet tof als je het mij vraagt.

Check voor de gein eens hun reviews op Facebook. Hier een greep van wat er alleen al vandaag is geplaatst:

Ik vraag me serieus af wat daar voor (mis)management aan het roer staat. Het loopt al zeker 2 weken niet lekker bij die toko maar mensen bij schakelen, vanuit Terberg of het Sales team (die je wel binnen 5 minuten aan de lijn hebt), ho maar.

De enige reden waarom ik mijn aanvraag (nog) niet annuleer is omdat het nou eenmaal een goede aanbieding is en de hulp vanuit de Consumentenbond wel heel goed is... ik geef ze voorlopig nog even de voordeel van de twijfel, hopelijk komt me dat niet duur te staan.

[Voor 4% gewijzigd door Freekers op 03-07-2018 21:12]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Rebel-Rebel schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:52:
[...]

Hoe kom je aan deze info? Ik kan er niets van teruglezen..(ook een Micra besteld)
Bij de reviews op de ANWB site:

Bron: https://www.anwb.nl/auto/...nwb-private-lease/reviews (Pagina 8 op dit moment)

Denk dat het deze band betrof (foto laat zelfs Nissan dealer Bochane zien):
https://www.gelderlander....nog-tot-vrijdag~acfb9414/

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Ze krijgen het op dit moment echt niet meer gebolwerkt bij JustLease. Ik ontving gisteren deze mail:

Tevens hebben ze een aparte pagina in het leven geroepen die duidelijkheid omtrent de stand van zaken moet geven: https://justlease.nl/updates
Het idee is goed de uitvoering iets minder. Er staat eigenlijk weinig nuttige/praktische info waar ik als consument iets mee kan. Er staat dat ze problemen hebben met hun IT (sure, blame it on IT again) en dat het mogelijk allemaal wat langer gaat duren. Maar of dat in mijn geval ook zo is en hoe lang het dan gaat duren zetten ze er niet bij. Het mailadres is het standaard mailadres wat ook al zeker 2 weken niet meer beantwoord wordt en de telefonische wachttijd is sinds gisteren al niet meer bijgewerkt, terwijl dat elk half uur zou gebeuren. Beetje jammer dit, echter goed dat ze het probleem geïdentificeerd hebben en er iets proberen aan te doen.
t_captain schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:50:
Ik zou me meer zorgen maken over (verborgen) lakschade door de hitte en blusmiddelen dan over een beetje asbest wat aan de buitenkant op de auto ligt en er meteen vanaf waait.
Eens, maar de enige reden dat ik dit deelde is omdat dit als reden van vertraging werd opgegeven vanuit de ANWB.
Jackson6 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:55:
Heb ook de Micra N-Connecta besteld bij ANWB, nu maar afwachten hoe lang het duurt.

24 maanden 255 per maand, geen slechte deal als je ziet wat er allemaal op zit. Weet iemand trouwens of je luxe en/of blanco kentekenplaten krijgt via Leaseplan/ANWB?
Op basis van hoeveel KMs? Blanco kentekenplaten zijn heel makkelijk zelf te maken met wat electrotape ;)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

wesley2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:24:
Duurder dan wat? Niet duurder dan via de nissan hoor.
Wel zelfde kilometers selecteren he!
Wel dan de anwb denk ik, die prijs was heel scherp maar niet meer beschikbaar.
Het is lastig om appels met appels te vergelijken aangezien de officiele Nissan site een minimale looptijd van 24 maanden hanteert terwijl dat bij de Consumentenbond 1 jaar is. Tevens verschilt het kilometrage 2000km op jaarbasis tussen beiden. Hoe dan ook, ik kom goedkoper uit bij de consumentenbond:

Ik heb een kleurtje gekozen omdat je bij de Consumentenbond ook alleen maar kunt kiezen uit de niet-gratis kleur wit. Tevens het eigen risico verlaagd naar 300 euro omdat dit ook zo bij de Consumentenbond is om de vergelijking zo fair mogelijk te houden.

Stel ik pak de Nissan Micra Ace, ofwel de 'Mid' variant op de officiele Nissan dealer site, ziet het plaatje er als volgt uit:

Zie ik iets over het hoofd of zitten we niet op 1 lijn ;) ?

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
ricjuh schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Ook voor de witte gegaan, of toch zo'n donker kleurtje?
Frozen White d:)b , enige wat volgens mij wel is dat je niet die velgen krijgt die zijn afgebeeld op het ANWB site maar die hieronder, ik vind het ook wel jammer dat je geen privacy glass krijgt..

[Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 12-07-2018 14:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Wohoo, it's happening!

Gisteren stond het kenteken van mijn auto al in de JustLease app. Stiekem opgezocht bij de RDW maar daar zag ik dat hij nog niet verzekerd was. Vanmiddag rond 12 stond op de RDW site dat ie verzekerd was en om 4 kreeg ik mail dat ik een afleverdatum kon uitkiezen :D . Eerst mogelijke datum was a.s. Dinsdag maar dat kwam mij niet zo goed uit.

Het lijkt dus toch nog allemaal goed te komen en dat binnen de afgesproken levertijd. A.s. Dinsdag is namelijk precies 4 weken vanaf acceptatie datum. Ik ben benieuwd O+

• larshack
  • Laatst online: 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Hierbij de beloofde foto’s!
Foto's zijn klikbaar.

[Voor 189% gewijzigd door larshack op 11-08-2018 12:55]

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:51
Apart, weer een Amerikaanse uitvoering....

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
http://i66.tinypic.com/igf0oj.png

Ik heb de Fiesta ook mogen ontvangen :) wat een mooi ding!

• soundtrack
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-09 22:20
Gisteren in ontvangst genomen. *O*

[Voor 23% gewijzigd door soundtrack op 28-08-2018 10:28]

• ed1703
  • Niet online
Hier is de Fiesta ook in gebruik genomen :)
https://tweakers.net/ext/f/Nfx8GKcOWPyr0w3EG8MGJ5lm/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/buhapKciErA32iwdD9KvpqSd/thumb.jpg

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:10:
[...]

ANWB schrijft gewoon op hun site dat het mag, mits je de auto maar weer origineel inlevert. Dat wil natuurlijk niet zeggen, zoals eerder geopperd, dat je in de zomer met je winterbanden kunt rijden en dan een aanrijding veroorzaken....

Misschien is dit de reden bij Alphabet:
https://aftersalesmagazin...r-schade-met-winterbanden

Tevens las ik elders dat Alphabet ook gebruikte banden gewoon op je auto legt bij een wissel als ze die op voorraad hebben... helemaal fraai.
Waar halen ze trouwens die 30 per maand vandaan? Als ik op de website kijk is het maar 10?

allseason

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Er zijn 2 nieuwe auto's toegevoegd aan het autoleasecollectief van de consumentenbond: De Toyota Aygo en de Nissan Micra.
De Nissan Micra betreft de N-Connecta uitvoering, maar deze keer (standaard) zonder keyless entry en verwarmde voorstoelen zoals bij het voorgaand collectief was. De prijs is echter FORS duurder geworden. Afgelopen collectief kwam de Micra uit op zo'n 340 euro p/m voor 24.000KM / jaar, nu zit je maar liefst op 400 euro per maand!

Trouwens, als je het over de duivel hebt:

Het houdt niet op... niet vanzelf....

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Zie ik iets over het hoofd of klopt deze rekensom gewoon niet? Ik heb een bundel voor 24k KM/jaar. JustLease komt met creatief boekhouden op veel meer uit?

vhal schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:35:
@Freekers Maar je krijgt wel mooi het ANWB suffertje en een lidmaatschappas :+ Al ben ik even kwijt of je daar nou apart een rekening voor krijg.
"Het ANWB-lidmaatschap à € 15,- per jaar en de eventuele meerprijs voor uitbreidingen zijn wel voor eigen rekening." Steken ze toch weer mooi 15 euro in de zak voor iets waar je niet om gevraagd hebt (en volgens mij ook niet kunt opzeggen zoals je lease contract loopt).

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:51
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:39:
[...]

BMW schroeft ook af fabriek deze Hankook's onder mijn auto:
https://www.anwb.nl/binar...zb15_zb205_09_hankook.pdf

https://www.adac.de/infot...?testId=164&recordId=3368

En dat voor een Premium merk. Dus ja, mijn vertrouwen in BMW is ook weg. Beetje de Apple van auto's.
Er is helemaal niks mis met die Hankooks. Echter bij de ADAC werkt men met afwaarderingen, zelfs al zijn ze niet zo slecht.

Verder is Hankook BMW OEM tegenwoordig.
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:32:
[...]

Ik vertrouw liever op de ADAC en andere professionals dan user reviews wat dit betreft.
http://www.tyrereviews.co...op/SP-Winter-Sport-3D.htm

Prima resultaten

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-09 22:45
Señor Sjon schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:47:
Zoek op het inleverprotocol en dan zie je gelijk welke schade acceptabel is. Vroeger zat hier een velgendokter die voor 50 euro/velg de boel repareerde. Veel minder dan je eigen risico.
Even snel het inleverprotocol van JL opgezocht, oordeel zelf:

Velgschade

• assje
  • Nu online
BasvanS schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:11:
(voor elektrisch, want EUR 30 aan elektriciteit)
Waar ga jij opladen dan?

15.000km/6= ca. 2.500kWh/jaar
2.500/€30*12= €0,14/kWh

Als je op dit moment overcapaciteit op zonnepanelen hebt die geen ander doel heeft kan het maar anders lijkt het me krap.
BasvanS schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:09:
[...]

Precies dat, daar kan ik niet tegen oprijden met de Volvo + Veel meer zekerheid. Mijn Volvo is er 1 van 2004, dus is niet de beste meer, maar ik ga hem zeker missen. Ze hebben beide hun voordelen.

Wat me vooral op valt is het gat tussen Electrisch leasen of ICE. Dat laatste is vele malen duurder!
Waarom zou he dan niet willen overwegen zelf een Leaf te kopen? Of bijvoorbeeld een Hyundai Ioniq?

Ik herhaal gewoon even een eerder bericht van mezelf:

Waarom niet gewoon deze kopen?
Ah, advertentie bestaat niet meer, was een Ioniq voor €27k

Uiteraard op basis van allerlei uitgangspunten waarover je kunt discussieren maar komt op €384/maand ex. energie. Afbeelding was op basis van 25kkm/jaar en hogere energiekosten, ik denk dat de afschrijving pessimistisch is voor 15kkm/jaar en het onderhoud reëel.

Maar aangezien we in het private lease topic zitten zou ik natuurlijk PL overwegen :9 Als je inderdaad thuis laadmogelijkheid hebt en zoals je zegt bijna uitsluitend korte ritjes rijdt is elektrisch bijna een no-brainer imho.

[Voor 78% gewijzigd door assje op 20-12-2018 15:36]

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:58
Phusebox schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:07:
[...]

Misschien denk je dat de Leaf een ok kofferbak heeft, maar heb je hem al eens in het echt gezien? De kofferbak is echt klein te noemen vind ik. Vergelijkbaar met een Fiesta/Corsa schat ik. Kleiner dan een Polo volgens mij. (Op basis van gevoel en wat ik zelf gezien heb, geen absolute cijfers).

En de nieuwe Leaf zit op 435dm3.

[Voor 3% gewijzigd door Kodess op 11-01-2019 12:12]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 14:36
Kodess schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding]

En de nieuwe Leaf zit op 435dm3.
Zet er dan ook even een plaatje van de nieuwe Leaf bij want ik vermoed dat hij geen oude Leaf gaat leasen ;). Hij heeft overigens ook meer ruimte dan een Golf.

Van Justlease inmiddels het volgende vernomen:
Ik heb dit voor u nagevraagd bij mijn collega's van poolbeheer. Zij konden mij helaas nog geen indicatie geven. Wij wachten nog op heel veel auto's omdat Ford Nederland, tegen alle afspraken in, maar mondjesmaat aan ons uitlevert. Wij hopen alle auto's voor het eind van de maand binnen te hebben maar zijn hierbij afhankelijk van de importeur. Mocht u hierdoor een mobiliteitsprobleem krijgen zou ik u aanraden om in de app of online omgeving een tijdelijke huurauto aan te vragen.
Altijd fijn, als bedrijf een ander bedrijf de schuld geven naar de klant toe...

• Osxy
  • Registratie: januari 2005

Osxy

Holy crap on a cracker

BasvanS schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:35:
[...]

Zo is dat niet direct uit hun voorwaarde te halen. je zou wel kunnen stellen dat ze bij elk meetmoment de totale stand pakken (in KM) en dat deze door de totale lease termijn ipv alleen de nieuwe periode vanaf de vorige afrekening..

Dat laatste zou wel vreemd zijn.. als je dan schommelt op het randje 10k dan blijf je met terugwerkende kracht geld overmaken naar LP en/of leaseplan naar jou het jaar daarna...
Heb het per mail gekregen, ga dat gewoon goed bewaren ;)

https://i.imgur.com/hUlI8pm.png

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• r0bb
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 10:47
Tylen schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:54:
[...]

Foto van de auto is beter.

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 01:27
Over goede deals gesproken. Ik heb mij niet meer gemeld na aflevering van mijn auto.

Heb medio vorig jaar een leasecontract afgesloten voor een BMW 4 serie Gran Coupe 420i. Bij de dealer geconfigureerd naar wens, onderhandeld en uitgekomen op een totaalprijs van € 650 per maand voor 12.500 kilometers per jaar en 48 maanden. Nieuwprijs....€ 61.000

Rijd niet superveel maar houd wel van een mooie auto met wat PKs onder de kap.

Naar verhouding met de leaseprijs van sommige middenklassers vind ik het een geweldige deal. Heerlijk uitgevoerd ook, wit lederen bekleding, M-sportpakket, Harman Kardon audio, high executive pakket.

https://tweakers.net/ext/f/2JdSOmEZyts2nIhe37fnqbNi/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/ugkbub1QzYjdrCXEDlFjng20/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/q8lTHTpGfMAA5S8sken60MEM/thumb.jpg

Bevalt erg goed. Mogelijk neem ik hem na afloop van het contract over :) verwacht niet dat ik weer zo een aanbod krijg.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11:23
Martinusz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:08:
[...]

En veilingwaarde van ANWB?
12500.
Hier de hele tabel:

[Voor 12% gewijzigd door sgouman op 16-03-2019 18:21]

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:08

Phntm

Tlingelingeling

Ondertussen 2 weken de i20 bezit, ik zal straks even meer kiekjes plaatsen als ik tijd heb.

binnenkort wat meer foto's hoop ik

[Voor 42% gewijzigd door Phntm op 28-03-2019 17:22. Reden: foto's]

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-09 15:13

Spinez0r

They call me Mike.

Phntm schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Begrijpelijk, Audi is niet bepaald budget vriendelijk te noemen. Ik wens jullie in ieder geval veel veilige kilometers in jullie nieuwe bak. Op een gegeven moment zullen die toeters en bellen ook niet veel meer uitmaken want de prestaties blijven gelijk.
Dankjewel :*)

Als ik me echt heel erg ga ergeren aan de koplampen, dan ga ik ze misschien t.z.t. wel retrofitten, ik begreep dat 't in principe gewoon plug-play is met de andere koplampunits.

Kan wel een flinke klap geld kosten (1500€), dus ik moet 't wel heel belangrijk vinden om zoveel geld uit te geven.

Wat ik sowieso ga doen is de halogeenlampjes vervangen door van die Osram/philips ultraclear dingen. waardoor ik in ieder geval wat witter licht heb.

[Voor 5% gewijzigd door Spinez0r op 28-03-2019 11:09]

• sgouman
TheUninvited schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Dat is een nadeel, maar dat kost je ook geld als je de auto inruilt met die schades. Je kunt er ook nog voor kiezen om de auto over te kopen aan het einde dan kijken ze niet naar de staat verder. Je zou ook nog het eigen risico kunnen verlagen misschien? Sommige leasemaatschappijen doen dat tot 0 zelfs.
Overkopen heeft denk ik weinig zin.
De kia nieuw kost 30.000 euro. Bij arval betaal ik 20.000 euro over 4 jaar. Als ik naar kia's van 4 jaar kijk met ongeveer het aantal kilometers wat ik na 4 jaar zou hebben gereden zijn ze nog 15-16 duizen euro. Dan zou ik 36000 totaal kwijt zijn waardoor ik met verzekering etc net zo goed de auto zelf had kunnen kopen. Maar als je bijvoorbeeld voor zo'n krasje al moet betalen heb je het heel snel:

[Voor 8% gewijzigd door sgouman op 31-03-2019 14:38]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

sgouman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:47:
[...]

Dus jij bedoeld stel er zit een sterretje in je ruit in het 2e jaar. En ik zou dat melden bij mijn leasemaatschappij dat er normaal gesproken niks berekend wordt en het sterretje wordt gemaakt. Behalve bij Arval dus?
Ik denk dat als je je auto via arval hebt je naar hun aangesloten service verleners kunt gaan en de boel onder de verzekering gefixt krijgt. Ik ben aangesloten op arval vis Hyundai, maar alles wordt opgepakt door de lokale dealer. Ik heb even voor je gekeken en arval zegt dat je terecht kan voor ruitschade bij Kwikfit Euromaster en Autotaalglas deze zijn aangesloten en als je dan langs gaat met je lease bak wordt het ook geloof ik bij hun verrekend. Het zou niet moeten horen dat jij al in je 2e jaar opeens hoort: Luister is even, je hebt een sterretje laten maken dat wordt 225 eigen risico dokken. Lijkt mij heel sterk, en als arval keer op keer wordt verkozen tot beste lease maatschappij en toch hiermee weg komt... Tjah... Dan krijgen ze denk ik wel een boze menigte voor de deur daar in Houten.

Foto ter info

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-09 15:13

Spinez0r

They call me Mike.

Eergisteren Mijn private lease auto opgehaald bij de dealer, heel blij mee!

*O*

https://tweakers.net/ext/f/IEpWPWrDVinWkuQEnEHsy9Ha/thumb.jpg

Afhandeling bij de dealer ging heel soepel, en ook de levertijd was echt super, 5 weken vanaf moment van bestellen tot levering _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Kecin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:57:
Ik ben nogsteeds aan het orienteren op een volledig electrische auto voor mijn vriendin. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Pas nodig in januari volgend jaar, maar er komen nog wat VAG modellen aan en de "goedkopere" Model 3 van Tesla. Nu heb ik het gevoel dat de laatste vooral door de naam een stuk duurder zal gaan zijn bij de LM.

Ik kijk dus ondertussen ook naar een simpele financiering, maar dat is gewoon niet handig. De 6% die je dan betaald + verzekering etc is simpelweg duurder dan "gewoon" aanschaffen.
Shortlist nu:
- Leaf
- Ioniq
- Model 3 (mits budget okay is)

200 km radius is een must. Thuisladen, liefst op 3 fases. Helaas doen de eerste 2 dat niet. Ik hoop op nog flink wat innovatie dit jaar, whehe :+.
Vanuit het PSA-concern komen ook nog diverse leuke modellen. Niet het segment wat je nu opnoemt, maar wellicht ook interessant om rekening mee te houden. Vooral die Corsa smoelt erg goed vind ik (maar helaas is dat nog een rendering) die andere 2 plaatjes zijn wel vanuit de fabrikant.

Peugot e-208

DS 3 Crossback, E-Tense

Corsa EV (rendering van Autoweek)

https://www.autoweek.nl/a...-the-future-opel-corsa-2/

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kees_B schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Vanuit het PSA-concern komen ook nog diverse leuke modellen. Niet het segment wat je nu opnoemt, maar wellicht ook interessant om rekening mee te houden. Vooral die Corsa smoelt erg goed vind ik (maar helaas is dat nog een rendering) die andere 2 plaatjes zijn wel vanuit de fabrikant.

Peugot e-208
[Afbeelding]

DS 3 Crossback, E-Tense
[Afbeelding]

Corsa EV (rendering van Autoweek)
[Afbeelding]

https://www.autoweek.nl/a...-the-future-opel-corsa-2/
Daarvan was ik niet op de hoogte, dankjewel!
Ik zag wel dat er vandaag meer info uitkomt over de Volkswagen I.3D
https://www.autoweek.nl/a...-vroegtijdig-al-in-beeld/
Productie waarschijnlijk in November.

Over een paar uurtjes meer info, en een bereik van 500km!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Kia heeft afgelopen Vrijdag meer informatie naar buiten gebracht over de nieuwe Kia Niro die per Juli op de markt komt in NL. De nieuwe Kia Niro is momenteel al te bestellen/pre-orderen via het Private Lease collectief van de Consumentenbond. Het gaat dan om de nieuwe 'DynamicLine' uitvoering met de volgende specs:
Niro Hybrid
ComfortLine
- 8-inch Audio display
- Achteruitrijcamera
- 4,2-inch Supervision cluster
- 1 300 kg trekgewicht
- Actieve rijbaanassistentie
- Cruise control
- Dual zone climate control
- Lichtmetalen 16-inch wielen met aerodynamische sierdeksels
- Groothoek zijspiegel

Edition extra t.o.v. ComfortLine
- Elektronische parkeerrem
- Schakelflippers
- Autonome noodremassistentie (LFA)
- Lane following assist (LFA)
- Adaptieve cruise control (SCC)
- Digitale radio (DAB+)
- Lichtmetalen 16-inch designwielen
- Parkeersensoren achter
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Regensensor
- USB-aansluiting in de middenarmsteun
- Ventilatie uitgangen achter
- Stof/leder combinatie bekleding
- Dakrails
- Bagage rolhoes

DynamicLine extra t.o.v. Edition
- 10,25-inch navigatiesysteem + UVO Connect en TomTom Live Services
Bron: https://pers.kia.com/pers...hybrid-en-plug-in-hybrid/

Ik was benieuwd hoe deze nieuwe velgen en instrumentencluster eruit gaan zien. Aangezien de vernieuwde Kia Niro al een paar maanden verkrijgbaar is in Zuid Korea, heb ik even wat zitten Googlen in m'n beste Koreaans om te kijken of ik wat kiekjes kon vinden en dat is gelukt.

Links het instrumentencluster met 4.2" scherm wat op de DynamicLine uitvoering zit (gelijk aan het instrumentencluster wat ook in de huidige Niro zit) en rechts het instrumentencluster met 7" scherm dat op de nieuwe duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zit.

Links de sierdeksels die op de huidige/oude DynamicLine zitten (en op de nieuwe Comfortline), in het midden de nieuwe lichtmetalen 16-inch designwielen die op de nieuwe DynamicLine zitten en rechts de velgen die op de duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zitten.

1 kleur is overigens al van de Consumentenbond site verdwenen, namelijk Graphite Blue. Ik gok dat ze door de reserveringen heen zijn. Ik was gelukkig net op tijd :) Hier mijn tijdlijn tot zover:

20 April: Aanvraag ingediend via Consumentenbond website
24 April: Concept Contract ontvangen van PrivateLease.com
26 April: Email gekregen dat de levertijd met 4 weken vertraagd is van 16-20 weken naar 20-24 weken i.v.m. leveringsproblemen van de nieuwe navigatieschermen
28 April: Ondertekend contract retour gestuurd aan Privatelease.com
29 April: Verzoek tot aanleveren gegevens t.b.v. kredietcheck ontvangen van EDR
29 April: Gegevens t.b.v. kredietcheck aangeleverd
1 Mei: Kredietcheck goedgekeurd door EDR
8 Mei: Bevestiging ontvangen van Privatelease dat het contract rond is en de auto in bestelling is gezet. Verwachte levertijd 20-24 weken vanaf 'nu'.
van der Berg schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:02:
Er zijn voordelen met leasen maar het zal uiteindelijk nooit je eigen auto worden en je betaald je blauw.

[...]

Ik ga zelf nooit leasen.
Naast de reeds genoemde argumenten waarom jouw verhaal geen zuivere vergelijking is, wil ik hieraan nog de volgende zaken toevoegen:

- Als ik mijn leaseauto total loss rij, staat er binnen afzienbare tijd een nieuwe voor de deur. Dat kost me hoogstens, indien het mijn eigen fout is, het eigen risico, wat ik overigens heb afgekocht. Bij een eigen/gekochte auto van 3+ jaar krijg je hooguit de dagwaarde.

- Als mijn auto voor reparatie naar de garage moet, en deze reparatie duurt langer dan 24 uur, krijg ik gratis vervangend vervoer. Bij een eigen/gekochte auto moet je hier meestal zelf voor betalen, afhankelijk van de service die je lokale garageboer biedt.

- Als leaserijder ben je verplicht elke schade aan de auto te melden en te laten herstellen. Dat kost me in het ergste geval het eigen risico, welke ik dus heb afgekocht. Bij een eigen auto kun je ervoor kiezen de schades niet te laten herstellen, maar dat zie je natuurlijk terug in de verkoopprijs die je later voor je auto terugkrijgt.

Voor mij is leaserijden een uitkomst, maar die keuze moet iedereen voor zichzelf maken. Naast dat me de beledigingen bespaard blijven tijdens de verkoop van mijn bolide, heb ik zekerheid dat ik een auto tot m'n beschikking heb zonder onverwachte kosten. Ik zie het een beetje als 'de cloud'; voor een vast bedrijf laat je een externe partij je IT zaken regelen. Dat is gemakkelijk, geeft zekerheid en gemoedsrust, maar ja, daar betaal je natuurlijk ietsje extra voor.
Philos31 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:54:
Haha, of 7 mensen hebben van hun bedenktijd gebruik gemaakt.
Het kan natuurlijk ook zijn om "schaarste" te creëren, maar waarom dan helemaal naar op....
Maar wellicht ook gewoon nog nieuwe weten te ritsellen ergens... Hij stond echt zeker op 0, alle elektriek was op
Ik ben een van die mensen die van z'n bedenktijd gebruik heeft gemaakt, ofja beter gezegd, wel de auto heeft aangevraagd maar nooit het contract heeft ingevuld/retour gestuurd.
Valandin schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:47:
Heb zelf de Micra Tekna. Ben er behoorlijk tevreden over. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
YouTube: Nissan Micra - afscheid duurtest
Zou wel deze video even kijken, ben het volledig met alle punten eens namelijk.
De auto heeft namelijk ook wel z'n minpunten.
Ik rijd zelf momenteel een Nissan Micra N-Connecta. Alle opgenoemde punten uit de video kan ik me in terugvinden. Het meest ontevreden ben ik over het automatisch noodremsysteem van Nissan. Dat is echt verschrikkelijk overgevoelig en geeft bizar veel false positives. Hoe vaak ik wel niet met m'n neus op het dashboard heb gezeten terwijl ik 130 rijdt op een lege snelweg (met goed weer/goed zicht) is echt niet normaal te noemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
Onze zoektocht naar private lease auto lijkt nu toch zijn eind te naderen :)
We waren eerst in de markt voor een Skoda Karoq, maar die was niet heel aantrekkelijk in de lease en nu doordat er een nieuw model komt al helemaal niet meer (veel duurder geworden).

Afgelopen week dus naar Qashqai gekeken, welke een hele scherpe aanbieding was bij ALD automotive, echter de auto viel heel erg tegen (zeker vergeleken met de Karoq).

Toen kregen we een folder in de bus van mege spektakel bij de lokale VW/Skoda/Seat dealer (waar onze huidige auto ook vandaan komt), met o.a. hogere inruilpremies (moeten we nog maar zien) en ook private lease scherpe prijzen.
Hier dus contact voor opgenomen en met name op voorraadmodellen kunnen ze dus goede aanbiedingen doen. Eerst weer gekeken naar de Karoq, echter op voorraad niet wat wij wilden en nieuw in de lease nog steeds veel te duur.

Maar toen was daar de Seat Ateca, wat in basis hetzelfde is als de Karoq, en jawel daar staat er wel 1 van op voorraad zoals wij hem willen (kleur, opties etc.) hebben. Dus hop contact opgenomen en voordat het spektakel begint hebben we deze nu kunnen vastleggen (voordat ie weg is) en gaan we vrijdag kijken en wellicht ook tekenen. De prijs was inderdaad stuk scherper dan voorheen, dus na een aardig traject toch geslaagd :)

Random plaatje ter illustratie:

[Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 21-05-2019 16:26]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Een ervaring die ik wil delen en zal updaten: Ik heb gisteren als een halve gare een bocht bij een parkeergarage bij de stadshart Zoetermeer net te nauw en verkeerd genomen. Hierdoor kwam ik met mijn bumper (linksvoor) tegen een verhoogde stoep rand aan.

Resultaat: een goeie flinke lak schade inclusief geschaafd op plekken waar de lak er niet vanaf is.

Als Hyundai leaser, heb ik het eerst moeten melden bij Arval (Hyundai Lease=Arval Private Lease). Er is mij verteld dat ik een eigen risico moet gaan betalen. Niet erg aangezien het door mijn eigen toedoen is. Als bestuurder ook een schade formulier moeten invullen voor deze niet-verhaalbare schade. Afspraak staat nu op 24 Juni om het te laten herstellen. Vrijdag diezelfde week mag ik het voertuig weer ophalen. Ik krijg gedurende die week een Citroën C1 (totaal niet zelfde klasse maar whatever, wordt lachen) mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Phntm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:32:
Even heads-up voor wie geïnteresseerd is met een uitgebreid budget:

https://www.audi.nl/nl/we...video_lal-ccv-a1-a3-a4-v1

Een super Audi A3 pakket, zeker omdat de nieuwe A3 er binnenkort aan komt proberen ze zo veel mogelijk van het.oude model weg te krijgen. Komt ook nog eens met een automaat.
Zie je idd bij meer merken nu VAG ook, omdat in September de prijzen omhoog gaan.

Hier zojuist de nieuwe auto opgehaald 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Arbitrator schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:04:
[...]

Oké, bedankt voor de uitleg. Helder verhaal zo.

Wat even een belangrijke nuance is. Hogere kosten voor iets is wat mij betreft niet per se ‘slechter’ of net wat.

Waar het mij om gaat is financiële bewust wording. En auto’s met elkaar vergelijken obv kosten per km geeft gewoon een heel duidelijk beeld. Stel een Aygo kost je 10ct per km en een Yaris 15ct. Nou oke, dan weet je dus dat je bij 20.000 km per jaar € 5000 meer kosten hebt aan een Yaris, nou als de extra luxe je dat waard is, dan is dat helemaal prima!

Het gaat er in die zin niet zo erg om wàt het kost, als je maar goed weet waar je ‘ja’ tegen zegt en waar je nu echt voor betaald tov andere overwegingen.

En dan nog even sceptisch: hoeveel mensen zullen nu direct wanneer het tegen zit die lease-auto er uitknallen? Ik ben beniewd.
Ja, klopt, ik ben het met je stelling eens dat je wel moet weten dat je gewoon een abonnement aangaat en dus een verplichting.
Ik durf niet te zeggen hoeveel mensen afstand doen van hun mobiliteit, je ziet inderdaad vaak dat wanneer men bijvoorbeeld altijd heeft gefietst, en dan een auto gaat rijden, nooit meer terug wil naar de fiets. Ik denk (vooral op het platteland) dit nog wel een ding kan wezen. De stad lijkt me dit minder.
Ik woon "buitenaf", of in iedergeval, ik moet meestal wel kilometers maken wil ik bij meerdere supermarkten inkopen doen. Thuisbezorgen doen er veel nog niet. Kom ik bij vrienden of familie die Westerlijker wonen dan zie je dat thuisbezorgen van boodschappen een stuk normaler is, goede infrastructuur voor OV e.d. Daar kan je makkelijker afstand nemen door de alternatieven (kosten OV even daarbuiten gelaten) dan in het Oosten.

Die aan de TS toevoegen :P

• ThaBilly
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 27-09 20:38
Sharule schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Mooi! En ook een mooi prijsje.
Hoe lang heb je ervoor moeten wachten?
Bij bestelling werd 16 wekend gezegd (januari 2019) echter 2 weken later stond dit al op 24,daarna op 32 |:( maar uiteindelijk werd die na 26 weken geleverd 7(8)7

[Voor 21% gewijzigd door ThaBilly op 12-08-2019 22:11]

• peakaboo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Net aangevraagd, kia niro hybrid dynamicline (facelift versie juli 2019). Na 1e jaar maandelijks opzegbaar met opzegtermijn van 3 maanden, 20.000 per jaar voor 479 EUR p/mnd.

https://autoleasecollecti...a-niro-hybrid-dynamicline

Alleen jammer dat je niet deze velgen krijgt. Ben nog aan het denken of ik eigen auto inruil of zelf verkoop.

Specs lijst is best interessant:

[Voor 41% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2019 21:45]

i9-9900k / Sapphire Nitro+ RX 5700 XT 8GB / Asus ROG Strix Z390-E / Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200mhz / Crucial MX500 1TB / Samsung 840 Pro 256GB / Corsair HX750W / Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint / LG 27GL850

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Least iemand hier toevallig een Micra N-connecta bij privatelease.com via de consumentenbond?
Ik ben namelijk benieuwd met welke velgen deze auto geleverd gaat worden. Online kom ik 2 varianten tegen:

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:25
Dieken Taffert schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:11:
[...]

Vandaar dat ik "long rent" noem.

Verschil tussen leasen en huren in NL ligt deels op fiscaal vlak (leasen is fiscaal gunstig, huren niet) en zit er deels in dat je een lease-auto na aflopen lease contract vaak kunt kopen; je betaald dus voor een deel van de auto, bent voor een deel eigenaar.

[...]

Misschien, of het ligt er aan dat een Seat Altea te boek staat als extreem onbetrouwbaar... met een 2e hands Jap of Koreaan ziet het plaatje er heel anders uit.

Er zijn verschillende vergelijkingen gemaakt tussen kopen vs. private lease/long rent door Consumentenbond etc., dan komt er steeds uit dat kopen gewoonlijk voordeliger is als je dat doet met spaargeld.

In enkele situaties, vooral als het gaat om kleine goedkope auto's, kan private lease/long rent goedkoper zijn.

Maar private lease heeft nog veel meer nadelen behalve de hogere lasten:
- minder flexibel en mogelijk grote problemen bij verandering van werkgever (maandelijkse opzegging kan soms, maar dat kost ook meer en vaak is er een opzegtermijn); onverwachte uitbreiding gezin, past de kinderwaqen wel achterin?
- minder vrijheid om dingen aan te passen aan de auto: erf je onverwacht een caravan en wil je een trekhaak laten plaatsen? Dat gaat niet zo maar;
- BKR registratie, je krijgt minder hypotheek (volgens mij te omzeilen door te huren bij een bedrijf dat geen keurmerk heeft, maar lijkt me onverstandig);
- Oppassen dat je je schadevrije jaren niet kwijt raakt, de meeste mensen hebben er een aantal;
- Mogelijk gesodemieter bij inleveren auto: wie betaalt die krasjes en putjes? De eerste vervelende verhalen zijn er inmiddels;

[...]

Verschil zit in deels eigenaar worden en fiscaal gunstige regeling; dit zijn essentiële kenmerken van een lease constructie zoals die in NL wordt toegepast.

[...]

Dat weet ik niet, maar het klopt niet en je doet jezelf wel "dikker" voor dan je bent. Dat is vrij algemeen, maar niet de fraaiste eigenschap imo.

[...]

Zie boven.

Ik laat het me graag uitleggen door jou hoor: komt u maar.

[...]

Dit is onzin, want de auto is betaald. Dan ga ik er van uit dat ook onderhoud, wegenbelasting en verzekering voldaan kunnen worden.

De auto ERNA, die kan je dan niet betalen.

[...]

Je hebt kunnen betalen en kunnen betalen. De meest gezonde manier om met geld om te gaan, is door een buffer aan te houden en te sparen voor datgene dat je wil gebruiken. Het enige waar je niet aan ontkomt, is een hypotheek.

Niet voor niets wordt private lease/long rent geregistreerd bij het BKR en word je gekort op je hypotheek; de bank vindt namelijk dat je dan minder huis kunt betalen. Dat is logisch, want bezit is ook een buffer. Als je een auto van 20k koopt en je komt in de financiële moeilijkheden, kun je die weer verkopen.

Als je in de financiële moeilijkheden komt en je zit vast aan private lease, ben je dubbel het bokje. Ik ben benieuwd waarom jij dat anders ziet?

[...]

Tsja, als je een gat in je hand hebt, kun je dan niet sparen of wil je het niet?

Maakt niet uit, hoe dan ook is de gezonde, verstandige manier om met geld om te gaan ook om zo weinig mogelijk leningen en huurconstructies in te bouwen. Sparen tot je het kunt betalen en dan koop je het.
[...]

Eh nee die bezit ik niet; die houd ik vast. Ik zou dan ook nooit zeggen dat het mijn sleutels zijn.

Als ik de sleutels van jouw auto vast mag houden en ik zeg tegen een 3e persoon dat het mijn sleutels zijn, wat zeg jij dan? De kans is levensgroot dat het iets is als "ho eens even vriend..."

[...]

Volgens de Autoriteit Financiële Markten is het een huurconstructie.

Waarom geen lease? Niet fiscaal gunstig, geen % eigenaarschap zoals bij een gangbare lease constructie.
Waarom geen long rent? Die leg ik ff bij jou neer ;)
Een boel blabla, wat boeit het nu hoe het heet voor de consument, gaat er om wat je nu precies krijgt. Zelfde met een koophuis, het is jouw huis. Maar feitelijk heeft de bank het in de meeste gevallen betaald. Raak je je baan kwijt en kun je je hypotheek niet betalen zul je er uiteindelijk ook uit moeten.
En of je nu betaald voor het gebruik of je schaft iets aan, je kunt het blijkbaar betalen, daar gaat het uiteindelijk om.

Ben je van plan een nieuwe auto aan te schaffen is meestal private lease goedkoper. Ben je van plan een occasion te kopen is dat eigenlijk altijd goedkoper dan private lease.
De ANWB heeft bijvoorbeeld een duidelijke uitleg op hun site over de voor en nadelen. https://www.anwb.nl/auto/...e/private-lease-goedkoper
https://www.anwb.nl/auto/private-lease/zeven-misvattingen-over-private-lease

Alles is in dit topic ook meermaals besproken.

Daarnaast bestaat er zoiets als het Keurmerk Private Lease. Als het leasecontract daar aan voldoet, kun je bijvoorbeeld zonder problemen van je contract af als je je baan kwijt raakt.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Freekers schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:41:
Oh boy, that escalated quickly! Afgelopen week opeens een telefoontje van een vriendelijke mevrouw die belde namens Havik Auto. Mijn Kia Niro was binnen en ze belde even om een afspraak te maken... Mijn eerste reactie: Ah, dat zal wel de verkeerde kleur zijn, ik heb namelijk van kleur gewisseld. Deze nieuwe kleur zou pas in November/December binnenkomen.... maar nee, het schijnt toch echt de goede kleur te zijn. Of dat zo is zien we morgen, want dan wordt ie geleverd :D :D
Update! Hij komt niet meer vandaag!! Chauffeur heeft aanrijding gehad onderweg. Gaat terug naar de dealer voor schadeherstel.
Dit verzin je toch niet. Tweede leaseauto die ik krijg, tweede auto geleverd met schade. Beide van Terberg.

Edit: We hebben beeld

Hoe dan..... }:| :F

[Voor 5% gewijzigd door Freekers op 20-08-2019 19:54]

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Lekker bedrag, om welke BMW gaat dit en welke LM? Ben namelijk nieuwsgierig, misschien leuk voor later.
218iA Active Tourer. Met alles was we wilden (Exectutive, M-Sport, Premium Audio, Panorama Dak, afneembare trekhaak, parking pack, etc etc).

We zijn er echt supertevreden mee.

EDIT:

Prijs iets overdreven, kregen nog 1800,- korting :+

[Voor 14% gewijzigd door PWM op 20-08-2019 14:09]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

1 jaar na dato is het nog steeds een puinzooi qua administratie bij JustLease.
Ik heb 2 maanden geleden m'n bundel naar beneden gezet (dat kan eens per kwartaal en gaat dan het komende kwartaal in) en je raadt het al; ik betaal al 2 maanden op rij nog gewoon het oude tarief.
Antwoord van JustLease? Of ik het 'niet erg vind om de extra kosten te betalen, dan krijg je het later gewoon ( :') ) van ons terug'. Natuurlijk joh, ik vind het niet erg om jullie incompetentie te sponsoren. En gewoon? Niks is gewoon bij JustLease, dat heeft zich inmiddels wel uitgewezen.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb een vergelijk gemaakt tussen Private lease (actie ANWB) en de aankoop van een Ford Focus Trend edition business Wagon.

- Onze huidige auto is op veilingsites 9k waard en via de Ford dealer 11,5k (soort korting op de nieuwe wagen, winterbanden voor de helft van de nieuwprijs)
- Ik ga even uit van 5 jaar, ca 15000 km per jaar. Na 5 jaar verwachten we een nieuwe auto te leasen of kopen
- Kan iemand iets zinnigs zeggen over de restwaarde na 5 jaar en 75000 km?
- Ik wil niet al mijn spaargeld/aandelen aanwenden voor de aankoop, vandaar dat er rentekosten zijn meegenomen. Rentebaten voor de opbrengst van de huidige auto in geval van private lease
- Tweedehands wil ik niet (meer)

Mijn conclusie is dat bij een restwaarde na 5 jaar van minder dan 10.383,- private lease goedkoper is. En minder (geen) risico op waardedaling. Ga ik de auto langer rijden dan is aankoop goedkoper. Wat vinden jullie? Mis ik iets?

(probeer aub objectief te zijn, al is dit het private lease topic ;)).

[Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 22-09-2019 01:50]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Rechts de Niro van de Consumentenbond. Fijne auto.

• assje
  • Nu online
Wil er iemand een heel mooie Kia Picanto voor nog 2 jaar en 10kkm voor €204,-/maand?

Via Alphabet inclusief verlaagd eigen risico (€225) en inzittendeverzekering.
assje in "Private Lease - Deel 1"

Ik wil die Golf wel :9

[Voor 50% gewijzigd door assje op 14-10-2019 13:20]

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:41
De verkoper in kwestie was ervan overtuigd dat de Discover Media het grote beeldscherm is en géén knoppen heeft en er standaard in zit. Dit klopt toch niet?
Volgens de VW site(kopje standaard op deze uitvoering) zit er standaard een Discover Media in.

Als ik gaspedaal of mobile.de kijk zit er in iedere e-Golf een Discover Pro, toch wat apart.

• assje
  • Nu online
Ophidian schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:44:
En ik heb absoluut geen zin om met een auto te leuren op marktplaats (hoe makkelijk dat volgens sommige ook is), dus dat is voor mij geen optie ;)
Je kan natuurlijk ook gewoon naar een andere garage/handelaar gaan en kijken wat ze daar voor je auto willen geven. Andere optie is om gebruik te maken van een automakelaar, kost je bijvoorbeeld €500,- en je wordt compleet ontzorgd (opbrengt is normaal veel hoger dan inruil en maakt de kosten ruimschoots goed).

Mijn inziens doe je jezelf echt tekort als je altijd inruil als enige optie hanteert, dat kost je gewoon duizenden euro's. Ik zou sowieso nooit in willen ruilen, heel zeldzame situatie daargelaten waar het wordt gebruikt als verkapte korting.

Wij hebben na de proefrit van de Golf toch besloten er vanaf te zien. Heeft niets met de Golf te maken maar puur met weerstand tegen "groter,beter,duurder".

Wat mij nog wel opviel was hoeveel de inlevervoorwaarden verschillen tussen aanbieders. Ik heb namelijk op mijn huidige private lease auto via Alphabet wat vervelende schade door een onoplettende buurman (aub niet beginnen over verhalen, dat is een lang verhaal :P

Bij Alphabeth is de voorwaarde: krassen kleiner dan 8cm zijn acceptabel. Ofwel, deze 7-9 beschadigingen door de lak heen gaan niet ten kosten van eigen risico.

Bij Volkswagen is het als volgt:
Niet geaccepteerd:
Diepe krassen en schaafplekken die door polijsten
niet verdwijnen

• Krassen met een lengte van meer dan 10 cm
Meer dan één kras per carrosseriedeel
• Aantasting van de lak (o.a. door vogelpoep of
bestickering)
• Meer dan 5 steeninslagen per 10cm2
• Onvakkundig herstelde delen
• Diepe krassen of schaafplekken langer dan 5 cm
die niet weg te polijsten zijn op de zijspiegels
Ofwel, je krijgt de rekening voor de 6-8x eigen risco of de werkelijke reparatiekosten als deze lager zijn. Ik ben in opdacht van Alphabeth bij schadeherstelbedrijf geweest en inschatting was €1.100,- om te repareren.

Dat is nogal een verschil en iets om mee te nemen in de overweging, op mijn leasebedrag is dat gewoon 10% van de totale kosten over de looptijd. Bij Volkswagen zou ik in ieder geval altijd kiezen voor het verlaagde eigen risico. Het totaal aan meerprijs is lager dan de reductie in eigen risico, met slechts één schade is de extra premie dus al terugverdiend.

[Voor 59% gewijzigd door assje op 23-10-2019 12:56]

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-09 17:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

XiaomiGlobal schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:01:
[...]

I

Ook denk ik dat in de praktijk de actieradius te kort zal zijn: mijn vrouwtje woont in Dusseldorf en via de snelste route is dan een kleine 100KM en weer terug, dus op en neer totaal 200KM. Als ik dan ook in Dusseldorf zou kunnen opladen, dan was dat geen probleem. Maar aangezien Duitsland op dit gebied een derde wereldland is, gaat het vrijwel onmogelijk zijn om in Dusseldorf op locatie op te laden.
Ik denk dat dit prima te doen is met de Citigo, gooi je route eens door https://abetterrouteplanner.com/ dan kan je precies zien hoeveel reistijd je kwijt gaat zijn inclusief laden.

Prima te doen hoor, kost je onderweg 15 min aan de snellader :).

10.000WP | All-Electric

• xSmooth-
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Ik lees al een tijdje mee, zojuist de Arval deals in de mail ontvangen.

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Ik dacht zelf dat de e-golf uit de huidige private-lease actie min of meer identiek was aan de e-golf die in 2017 geïntroduceerd was, maar op diverse verkoopsites zie ik dat het nieuwste model zwarte 'vinnen' heeft naast de c-vormige led-verlichting. Is dit een optie? Of is dit standaard op elke e-golf vanaf eind 2019?

Links het model uit 2017

• assje
  • Nu online
BounceCloud schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:47:
Mijn advies: kijk het eerst even aan met de bijgeleverde granny-charger. Dat is een oplader die de auto met een 220V stopcontact kan laden. Ze zijn langzamer (~3kW per uur), maar voldoet bij mij meer dan prima.
Verder eens met je advies hoor maar tenzij je een (buiten)stopcontact beschikbaar hebt direct naast de parkeerplaats van je auto moet je waarschijnlijk toch iets aan gaan leggen (tenzij je structureel met een haspel aan de slag wilt).

Voor een stopcontact waar je met 10-13A gaat laden (granny) heb je ook een groep nodig waar verder niet al te veel op zit, als die niet beschikbaar is moet je toch al een groep bijplaatsen. Inderdaad als je aanleg van een laadpaal (16A) moet laten doen kost het nog wel wat maar wellicht geldt dus hetzelfde voor een (deugdelijke) optie met de granny.

Als je toch een kabel/groep moet maken zijn de meerkosten gering. Als particulier die niets hoeft te verrekenen zou ik inderdaad wel altijd gaan voor een simpele plug&charge lader zonder abonnement(kosten). Deze kan je dus prima van marktplaats halen voor een paar honderd euro (van leasers die hem toch gratis gekregen hebben een paar jaar terug).

Waar ik met de granny vooral moe van zou worden is om hem dagelijks in en uit de kofferbak te halen. Om die reden heb ik een 2e granny gekocht die ik altijd op het werk laat hangen (met een hangslotje erom).

Granny op het werk (bijna alle laadsessies want gratis):

Thuislader aan de schutting van de buurman (in overleg), incidenteel in het weekend en straks voor de private lease elektrische Citigo:
https://tweakers.net/ext/f/4pRUD2bGUTHH3bcwfAydhetT/thumb.jpg

Deze laadkast heb ik dus net vorige week opgehangen, tot die tijd hing er op die plek een simpel buitenstopcontact. Maar, de echte moeite zat dus in de ca. 30 meter vanaf mijn meterkast tot mijn parkeerplaats. Ik kon dit gelukkig doen toen we toch met de tuin bezig waren en heb direct een 3-fasekabel ingegraven om toekomstbestendig te zijn.

[Voor 33% gewijzigd door assje op 09-12-2019 15:26]

• RemcoDelft
basvn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:24:
De citigo E-IV gaat vanaf 249,- met 265km op een lading. dus is zeker een goedkope volledig electrische auto
Inflatie gaat hard, vorige week was het nog vanaf 199 euro. Aggregaatje op de vouwwagen en je kan er nog mee op vakantie ook O-)

Edit: En ik bedoelde het als grapje, maar het bestaat nog gewoon ook:

Fantastisch concept: geen wegenbelasting, voordeliger parkeren, subsidies, en toch gewoon kunnen tanken :+ 8)

[Voor 28% gewijzigd door RemcoDelft op 10-12-2019 19:52]

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Gisteravond deze mail ontvangen. Welke auto denken jullie dat er onder het rode doek zit?
Als ik kijk naar de vormen kom ik zo snel alleen bij de Honda E

Edit : denk de Mazda MX-30

[Voor 5% gewijzigd door Tricto op 13-02-2020 09:15]

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:58
Defector schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Tnx dat is echt wel een sloot aan informatie, daar kunnen we wat mee! Goed om te horen dat de ruimte geen issue is. Alleen jammer dat het lijstje met minpunten wel behoorlijk lang is.

Zijn deze punten van toepassing op het nieuwe 40kwh of oudere model?

Want de range van 150 is wel een minpunt. Ik hield zelf al een behoorlijke marge aan mbt de officiële cijfers en ging van 220 ongeveer uit. Dat is ook een beetje de ondergrens voor mij. Wanneer dat mogelijk is dan is 90% van de ritjes mogelijk met thuisladen.

En de Chademo stekker zijn daar geen verlopen voor of wordt dit echt een aflopend verhaal?
Dat is voor de 40kwh versie.

Chademo zal wel uitsterven ja, geen verloop want het is een aner protocol. Maar daar zal echt wel een oplossing voor komen.
En als je private leased geen probleem, ik verwacht niet dat Chademo in de komende 5 jaar echt verdwijnt. Wel binnen 10.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 14:36
Ik ga over 2 weken mijn private lease Fiesta inleveren en mijn ook pl e-golf in ontvangst nemen. Nu heb ik een vraagje waar misschien al iemand ervaring mee heeft. Op mijn Fiesta van 1 jaar oud zit op de voorbumper wat parkeerschade omdat ik ermee tegen een muurtje gereden ben. Nu kan ik dit melden als schade maar dan ben ik 325 euro kwijt aan eigen risico. Als ik hem inlever betaal ik de werkelijke kosten voor het repareren. Heeft iemand een idee wat de werkelijke kosten zullen zijn die Justlease zal berekenen indien ik hem zo inlever?

Auto schade

• xSmooth-
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Bij Broekhuis loopt momenteel een actie met de Fiësta ST-Line & Titanium.
Deze kun je nu voor 12 maanden leasen tegen de prijs van €299,- met 10k km.
Heb even navraag gedaan en je kan verder geen extra opties toevoegen aan deze modellen.

https://www.broekhuis.nl/private-lease/aanbod/ford-fiesta/

[Voor 9% gewijzigd door xSmooth- op 17-02-2020 16:44. Reden: link toegevoegd]

• Joster
  • Laatst online: 11:51
Ryan_ schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Vreemd. Automaat staat er niet meer tussen. 5 minuten geleden nog wel. :-(
Pwoahh, is die nu al uitverkocht? Dan had ik wel héél snel moeten beslissen 8)7

Edit; ik zie het al denk ik, de automaat mag je niet voor 24 maanden doen, naaiers...

Edit2: vanmorgen mocht dat nog wel, nu kan je bij 24 maanden echt niet meer voor automaat kiezen, bij 36 maanden en hoger wel:

https://tweakers.net/ext/f/PHVsTqd6uffxlHKwbuy1Br8e/thumb.png

[Voor 40% gewijzigd door Joster op 19-02-2020 17:05]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06:57
Erasmo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:25:
Heeft hier iemand wel eens shortlease gedaan? Ik zit nu in het buitenland maar moet binnenkort +/- 3 weken in NL zijn, en dan lijkt shortlease me aantrekkelijker dan een huurauto voor die periode. Je hebt dan een e-up voor pakweg 650 voor een maand, dat is met reguliere huur natuurlijk veel duurder.
Zou gewoon wat huren. Ik heb even snel bin Sixt voor je gekeken.
Voor 390 heb je al een klein autotje met onbeperkte kilometers. Voor 510 rij je een BMW 1 serie.

Wil je elektrisch, dan ben 460 al klaar met een BMW i3 👍

• assje
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:12:
Waarom niet? Iemand kan met een actie iets geleased hebben en om $reden ervan af willen.
Maar, als wij over een jaar van ons contract af zouden willen zit niemand op dat contract te wachten omdat hij de €80/maand subsidie niet heeft.

Vandaag opgehaald:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Ik kan hem online niet vinden (?) maar Hema komt vanaf morgen ook weer met een aanbieding.

Edit, folder is online te vinden (pagina 24), (nog) niets op de website.
https://www.folders.nl/folder/hema-week-12-13-2020

[Voor 22% gewijzigd door assje op 15-03-2020 13:56]

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:31

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Ja en dat is voor 60 maanden, en zonder LED koplampen.

De 125pk kostte me om precies te zijn €19,- p.m. meer.

[Voor 72% gewijzigd door Furr_xL op 30-03-2020 12:34]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Martinusz
@MazeWing voor 600 euro kun je ook gaan kijken maar auto’s als Seat Ateca, Skoda Karoq etc.

;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

passionate & cynical

Zo... de kogel is door de kerk!

Het is een C5 Aircross Feel geworden in de kleur polar white (standaard wit) met de volgende extra opties:
- Draadloze telefoonlader
- Grip Control & Hill Descent Assist
- Keyless Entry & Start
- Pack Drive Assist
- Verwarmbare voorruit
- Ingebouwde dashcam

niet de betreffende auto, maar qua interieur komt ie qua kleuren overeen.

Verder de aanvullende verzekeringen/eigenschappen ter zake de lease:
- 15.000 KM voor 48 maanden
- verlaagd eigen risico (van €450 naar €225)
- all-season banden (weet nog niet welk merk)
- no-claim korting
- meest uitgebreide verzekering (incl. schadeverzekering inzittenden)
- vervangend vervoer na 24 uur

Als ik dit via Citroen zelf zou doen (via de configurator) zou ik rond de €635-640 per maand kwijt zijn.
Nu alles compleet voor €507 per maand!

In eerste aanleg kon via Alphabet alleen de steel grey (die mijn vriendin afstotelijk vond) en via google uitgekomen bij Visscher PGH. Na een belletje bleek dit tevens de leverancier te zijn voor Alphabet.
Een dikke maand geleden hebben zij, in samenspraak met Alphabet, een 16-tal Feel varianten gekocht die voor een zeer scherp tarief aangeboden worden. Ik had de allerlaatste witte, die ook nog eens voorzien was van de voorruitverwarming en dashcam.

Helemaal happy dus! Inmiddels alles bij Alphabet ingediend en verwacht morgen in principe een akkoord. Volgens zowel de garage als een medewerker van Alphabet is het momenteel erg rustig, dus zijn de doorlooptijden zeer kort. Aangezien de auto al op kenteken staat, zou de auto vrijgegeven kunnen worden zodra het leasecontract rond is en Alphabet groen licht heeft gegeven. Met een beetje geluk dus misschien nog wel deze week de nieuwe auto.
Kijk ik naar de prijs en hetgeen ik er allemaal voor krijg, denk ik een zeer goede deal te pakken te hebben. Zeker wanneer ik dit vergelijk met de leaseprijzen van een Kia Ceed of Ford Focus. Beiden gaan, met aanvullende verzekeringen en banden, ook over de €500 heen. In mijn optiek is de C5 dan toch echt wel een klasse hoger en luxer...

[Voor 100% gewijzigd door MazeWing op 06-04-2020 20:42]

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
Vanochtend helaas een ongeluk met mijn auto:

Arval is helaas niet beschikbaar in het weekend dus had ik de noodhulp aan de lijn. Die hebben gelijk mijn auto opgehaald en een up voor de deur neergezet.
In mijn contract staat echter dat ik pas >48 een vervangende auto krijg dus ik ben benieuwd of hier kosten voor in rekening worden gebracht.

Aangezien dit niet mijn schuld is omdat ik voorrang had hoef ik denk ik ook niet mijn eigen risico te betalen.

Helaas ben ik de auto nu wel 2 weken kwijt omdat er een hele nieuwe deur in moet.

[Voor 50% gewijzigd door sgouman op 09-05-2020 13:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KoenBulters
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 27-09 09:49
Martinusz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:33:
[...]

Je moet even bij autokosten kijken ;) dan krijg je uitgebreide calculatie met kosten per deel. Dan moet je uiteraard wel even al een auto in gedachten hebben die je zou willen rijden.
Thanks, dat had ik nog niet gezien. Heb even verder een berekening gedaan. Toch een spreadsheet kunnen vinden om te benutten.

Heb de Skoda Citi-Go gepaakt. aanschafwaarde 22500 - 4000 subsidie.

[Voor 4% gewijzigd door KoenBulters op 26-05-2020 14:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ksborg schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Lucky! Da's aardig snel. Er is iemand in dit topic die hem begin maart had. Nog meer lucky. Haha. Ik wacht wel. Enig vervelende is dat ik nu óf APK moet regelen, óf 2 maanden zonder auto zit. En of die APK makkelijk te regelen valt is nog maar de vraag. Ik ga in elk geval een poging ondernemen.

Voordeel: de mensen die hem hebben lijken er wel enorm tevreden over! Dus ik kijk er hoe dan ook naar uit. Een 1.3 12 klepper uit 2003 verruilen voor een elektrische auto. Er zal vast een wereld voor me open gaan :+
De prijs is in ieder geval weer flink gestegen

• Jmtpes
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 24-09 22:53
Henkvdbroek schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:19:
[...]

Je hebt het innameprotocol ook digitaal gehad per mail als het goed is. Op de laatste pagina rechts onderin staat het document kenmerk. Wat staat daar bij jou?

Overigens kan je nog wel gratis inleveren, maar dan moet je naar het hoofdkantoor in Utrecht.

Edit: Ik heb inmiddels een mail ontvangen waarin ze bevestigen dat voor mij het oude protocol moet gelden en dat er een aantekening is gemaakt in het dossier. Zoals ik het begrijp is dit echter handwerk en als je er zelf niet over begint dan is er niets geregeld. Wellicht dus een tip voor mensen die binnenkort gaan inleveren om alvast te checken of deze aantekening in je dossier gezet kan worden.
Laatste pagina rechts staat niets bij mij. Voorkant staat deze foto

[Voor 18% gewijzigd door Jmtpes op 17-07-2020 12:44]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

meermarco schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:30:
Deden ze moeilijk over kleine krasjes. Want dat werd gezegd vooraf. Zelf had ik 0 issues bij inleveren. Benieuwd hoe dat is als je hem bij notabene een schadebedriif moet inleveren.
Henkvdbroek schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:27:
Ik had ook geen issues bij inleveren. Ik had 1 parkeerdeukje die waarschijnlijk wel had gemogen, maar die had ik er zelf al uit laten halen. Verder vroeg de medewerker of ik zelf wist van krassen of deuken?! Zaten er niet in, maar vond ik wel een gekke vraag. Zouden er mensen zijn die dat gaan zeggen als je ze dus blijkbaar niet door de medewerker worden opgemerkt? Ik had wel wat vogelpoep vlekken die er niet helemaal meer uit gingen. Dit heb ik van tevoren netjes gemeld bij de leasemaatschappij, maar heb ik nooit reactie op gehoord. Ook bij schadenet wisten ze hier niets van en het viel ze verder ook niet op blijkbaar, dus dan neem ik maar aan dat het niet erg was..... Ik heb in ieder geval een formulier waarop staat dat hij schadevrij is ingeleverd.
Ik heb vandaag mijn Privatelease.com auto (Kia Niro) na 15 maanden ingeleverd (van het Consumentenbond Collectief) bij een Schadenet vestiging. Mijn auto werd grondig gecontroleerd. Uiteindelijk heb ik 2 schade aantekeningen gekregen en geen 'uitstekend' maar een 'goed' v.w.b. het exterieur... Naar mijn idee vallen beide onder de acceptabele schades maar dat kon hij niet zeggen, dat was aan de leasemaatschappij (Terberg). Beide schades zijn aan de bumper ofwel 'flankbescherming' en zijn kleiner dan een creditcard:

In het voor mij geldende innameprotocol staat niks vermeld over krassen (en hoe diep die mogen zijn) enkel dat beschadigingen aan de 'flankbescherming' acceptabel zijn zolang ze kleiner zijn dan een creditcard. In latere/nieuwe innameprotocollen is er wel een aparte passage opgenomen voor krassen.

Anyway, ik ben benieuwd of Terberg iets in rekening brengt... we gaan 't zien over een week of 2-3 gok ik.

• MartijnA3
  • Laatst online: 21-09 19:47
Martinusz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:13:
[...]

De final sales deals staan niet met prijs op de site daar moet je contact voor opnemen,
Ehm...ze hebben een speciale pagina voor de final sales.

:? Maar het zal....

[Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 01-12-2020 10:24]

iRacing Profiel

• MartijnA3
Als alles goed gaat wordt deze voorraad Focus de "onze" binnenkort:

Standaard 125 pk St-Line X business met technology pack.

[Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 04-12-2020 12:45]

iRacing Profiel

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Freekers schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:40:
Vandaag, exact 2 weken nadat ik hem heb ingeleverd bij Schadenet, is de auto op transport gegaan richting Terberg in Utrecht. Komt vast door Corona zullen we maar zeggen....
Gisteravond de 'eindafrekening' ontvangen en zoals verwacht klopt deze niet. Als einddatum heeft Terberg 11 December aangehouden, op die dag is de auto namelijk aangekomen bij hun in Utrecht. Ik heb de auto echter op 26 November ingeleverd bij een Schadenet vestiging, zoals ook vermeld op het innameformulier. Dus, maar weer de telefoon ingeklommen... uiteindelijk hebben ze de datum aangepast, omdat de 'innameafdeling' aangaf dat 26 November inderdaad de juiste datum moest zijn. Zucht, waarom moet ik hier dan weer zelf achteraan?

De verrekening met de te weinig gereden KMs moet nog gebeuren, alsmede de verrekening van eventuele schades. Dat zou nog 2-3 weken in beslag kunnen nemen.... volgens mij gebruikt Terberg onderstaande project triangle in hun trainingen

• MartijnA3
Catherina schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Hoi, ik ben op zoek naar adviezen voor mijn eerste auto. Ik heb nog relatief weinig rijervaring in Nederland. Mijn budget is max €400. Ik zoek een auto om van woon- naar werkplaats dagelijks te rijden, dit is 80 km per dag. Mijn enige eis is dat het een automaat moet zijn, ivm mijn rijervaring is dit makkelijker. Parkeersensoren en een auto zuinig op benzine zouden mooie bonussen zijn. Ik twijfel tussen deze 2 auto’s:

1) https://www.leasem.nl/pri...omfort-smart-5p-aut-49-kw
2) https://www.arval.nl/priv...ease?license_plate=tn528h

Iemand die een advies voor mij heeft? Dank!
Geen prive kilometers? Hoeveel per jaar kijk je naar? En contractduur?

ANWB heeft standaard inzittendenverzekering en mogelijkheid tot ontbinden bij contract.

iRacing Profiel

• Freekers
  • Niet online

Freekers

JustLease biedt sinds kort lease contracten aan met 'onbeperkte KMs' (enkel op EVs). Lees goed de kleine lettertjes; op basis van je rijgedrag (hoe hard je optrekt, remt etc.) detecteren ze (met 'fancy AI') wie de auto bestuurd. Incidenteel mag iemand anders de auto besturen, maar voor het overgrote merendeel mag slechts één en dezelfde bestuurder in de auto rijden. Indien je deze regel overtreedt, annuleren ze de onbeperkt bundel en zetten ze hem vast op 12k km / jaar als ik me niet vergis (tegen hetzelfde tarief).

[Voor 8% gewijzigd door Freekers op 14-01-2021 20:15]

• melensuup
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 27-09 15:19

Bij deze een plaatje van hoe ik begonnen ben met vergelijken. Zijn met name de aanvullende voorwaarden waar de verschillen in zitten. Wat me ook opviel zijn de verschillen in uitrusting van de auto (in dit geval een Opel Corsa edition). Ondanks dezelfde uitvoering zit er soms wel lm-velgen onder, soms staal. Verschillen in multimedia systeem en aanwezigheid van parkeersensoren.

Er is veel om op te letten.

• Ophidian
  • Laatst online: 10:12
melensuup schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:34:
[Afbeelding]

Bij deze een plaatje van hoe ik begonnen ben met vergelijken. Zijn met name de aanvullende voorwaarden waar de verschillen in zitten. Wat me ook opviel zijn de verschillen in uitrusting van de auto (in dit geval een Opel Corsa edition). Ondanks dezelfde uitvoering zit er soms wel lm-velgen onder, soms staal. Verschillen in multimedia systeem en aanwezigheid van parkeersensoren.

Er is veel om op te letten.
Goed dat je zo vergelijkt. Maar volgens mij kloppen er een paar dingen niet.

De opzegvergoeding bij Alphabet. Je gaat bij manier 2 uit van 20 euro meer betalen bij 36 maanden. Alleen valt 28 maanden leasen wel in de 36 maanden vergoeding? Dat kan ik niet duidelijk uit de aanvullende voorwaarden halen. Daar staat bij voorbeeld 3 iets over 30 maanden leasebedrag, alleen dat is niet op de site in te vullen. 24 maanden leasen is 100 euro per maand duurder, dus zou mij niks verbazen als de 2e manier wat hoger zou uitvallen.

De ALD is wat kaler dan de andere 2. De ALD heeft namelijk een mini 5 inch schermpje op de radio, waar de andere 2 het 7 inch scherm hebben.

Je zegt dat er bij opel bij overlijden het gunstigst is. Maar als je bij ALD en Alphabet kosteloos er vanaf kan is dat gunstiger. Want als bij Opel blijkt dat jouw vrouw volgens hun voldoende salaris overhoudt om die auto te bekostigen, moet ze hem blijven door betalen. En met een dergelijk laag lease bedrag zal je daar vrij snel aan voldoen.

Ik zou overigens niet voor een witte gaan. Die oranje kleur is echt fantastisch in de zon _/-\o_

Ik weet niet of je per se een benzine Corsa nodig hebt. Je kan eventueel overwegen een EV te nemen als dat lukt met laden en kijken of je nog in aanmerking kan komen voor subsidie. :+

Of die All Risk verzekerd is of WA maakt op sich niet veel uit, dat is het risico voor de LM.

[Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 03-02-2021 11:09]

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online
Zojuist mijn contract ontvangen van de Kia E-niro via de consumentenbond. Voor diegene die geïnteresseerd zijn heb ik hieronder even twee screenshots ingevoegd van het contract en de formulering van de voorwaarden met betrekking tot het boetevrij opzeggen.

Dit staat op pagina 1 en is beschreven in artikel 2 van het contract (let even op de opmerking over brandstof, haha).
https://tweakers.net/i/O7MnrDTGlySRC0WW3FkHwIUP1DA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/napXBeGDKQBFk69TKVqvSS6F.png?f=user_large

Dit staat op pagina 2.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ferrr
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-09 18:56
citomaster schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:51:
[...]

Ik ben ook wel nieuwsgierig of je een linkje kunt delen. De actie die ik op de site van PON zie begint vanaf €339,-.
Ik heb het vermoeden dat de actie inderdaad te mooi was om waar te zijn want ze hebben hem inmiddels inderdaad gewijzigd. Gelukkig hebben we de screenshots nog.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
citomaster schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Wellicht dat ik naar de bekende weg vraag, maar heb je een voorbeeld van jouw leaseprijs vs. online-aanbieder (of zo'n kortingsactie)? Ik vind de leasetarieven die dealers presenteren namelijk doorgaans vrij fors in tegenstelling tot online-aanbieders. Is er dan zoveel onderhandelingsruimte op voorraadmodellen?
Ja hoor:

Seat Ateca 1.0 business style zwart met nog wat extra opties.
15.000km per jaar, 48 maanden
Incl. Winterbanden
Prijs per maand: 512,-

[Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 09-06-2021 21:10]

• crijnders
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 18:37

[Voor 22% gewijzigd door crijnders op 11-06-2021 09:37]

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-09 22:30
ik kreeg op 6 mei 2021 dit bericht (hiervoor was Profile al hun onderhoudspartner met voorkeur), let op het woord uitsluitend:

What's in the case?

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee