• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-05 14:23
Vandaag zag ik een artikel waarin stond dat het kabinet plannen heeft om subsidie te geven voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto. Heeft iemand hier al meer informatie over, bijvoorbeeld wanneer dit ingaat? Wij overwegen namelijk om binnenkort een elektrische auto te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjornricardo33 op 19-04-2026 16:28 ]

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:29
Het zijn beginnende plannen, zal echt niet binnen een paar weken definitief zijn. Als het al door gaat.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:17:
Hier is een vloeiendere en nettere versie van je tekst:

Vandaag zag ik een artikel waarin stond dat het kabinet plannen heeft om subsidie te geven voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto. Heeft iemand hier al meer informatie over, bijvoorbeeld wanneer dit ingaat? Wij overwegen namelijk om binnenkort een elektrische auto te kopen.
Heb je nu een AI variant gebruikt om deze zin te laten schrijven?

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-05 14:23
jeroenkb schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:34:
[...]

Heb je nu een AI variant gebruikt om deze zin te laten schrijven?
Haha bijna goed. Wilde samenvatting hebben van de laatste 5 bladzijdes maar was te veel van het goede 😁

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:49
Ik heb vorige week maandagavond bij Broekhuis een aanvraag ingediend, meteen de financiële info verzameld en ingediend, en ben nu al een week (vandaag is de 5e werkdag na de aanvraag) aan het wachten op een reactie.

Heeft iemand enig idee hoelang het normaal duurt voordat je iets van Broekhuis hoort?

[ Voor 4% gewijzigd door ThaStealth op 28-04-2026 20:20 ]

Mess with the best, die like the rest

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:53
Ik heb vorige week mijn occasion lease Enyaq binnengekregen van JustLease. Deze heeft echter een storing in de parkeersensoren, wat ze al hadden kunnen weten, aangezien er een melding over het schoonmaken van de sensoren zichtbaar was op de foto's die ze geplaatst hadden. Als deze melding gegeven wordt wanneer de auto al schoon is wijst dit duidelijk op een storing. De auto kan pas begin juni (!) terecht bij de dealer (ik heb er 3 benaderd).
Ik heb ze gemaild dat dit toch wel erg slordig is en ik een 25% korting zou willen op mijn eerste factuur.

- Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Een auto afgeleverd met storing(en)?
- Hoe hebben jullie dit aangepakt?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27
Veneficus schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:21:
Ik heb vorige week mijn occasion lease Enyaq binnengekregen van JustLease. Deze heeft echter een storing in de parkeersensoren, wat ze al hadden kunnen weten, aangezien er een melding over het schoonmaken van de sensoren zichtbaar was op de foto's die ze geplaatst hadden. Als deze melding gegeven wordt wanneer de auto al schoon is wijst dit duidelijk op een storing. De auto kan pas begin juni (!) terecht bij de dealer (ik heb er 3 benaderd).
Ik heb ze gemaild dat dit toch wel erg slordig is en ik een 25% korting zou willen op mijn eerste factuur.

- Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Een auto afgeleverd met storing(en)?
- Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Hier ook justlease occassion.

-Overal butienom (lak)schade, een sideskirt gaat ook niet meer lekker op z'n plek
-Banden voor versleten
-Uitlijning niet OK
-Bandenspanningstoring (weg na oppompen)
-App werkt niet - vereist dealerbezoek

Deden verder ook niet moeilijk om 2 nieuwe banden te laten monteren en uitlijnen. App geef ik wel een keer aan zodra hij een beurt moet en die sideskirt..idk :). Ze maken het zichzelf wel makkelijk :)

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-05 19:29
Het is bijna zover...nog een maandje en dan mag ik mijn Citroen eC4 inleveren. Heb er dan 2 jaartjes opzitten in PL en heb vanaf dan een Leapmotor B10 in PL. De B10 lease ik 4 jaar, 17.000km/j. voor 560 euro per maand. Het is de luxe Design pro max uitvoering, 434km WLTP. Ik heb altijd met plezier in de eC4 gereden zonder problemen maar kijk uit naar de B10 met veeeeel meer luxe, grootte en opties.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03
codegro schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:31:
Het is bijna zover...nog een maandje en dan mag ik mijn Citroen eC4 inleveren. Heb er dan 2 jaartjes opzitten in PL en heb vanaf dan een Leapmotor B10 in PL. De B10 lease ik 4 jaar, 17.000km/j. voor 560 euro per maand. Het is de luxe Design pro max uitvoering, 434km WLTP. Ik heb altijd met plezier in de eC4 gereden zonder problemen maar kijk uit naar de B10 met veeeeel meer luxe, grootte en opties.
Sterkte met het inlevergedoe :-) Zorg dat je overal zelf ook foto's van maakt zodat je geen gedoe kan krijgen met de LM (ja ik heb helaas al 2 keer zelf mijn gelijk moeten behalen m.b.v. eigen foto's omdat LM onterechte schade claimde)

• codegro
DjMark schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:13:
[...]

Sterkte met het inlevergedoe :-) Zorg dat je overal zelf ook foto's van maakt zodat je geen gedoe kan krijgen met de LM (ja ik heb helaas al 2 keer zelf mijn gelijk moeten behalen m.b.v. eigen foto's omdat LM onterechte schade claimde)
Zal ik zeker doen, bedankt voor de tip

• Agora
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-05 21:06
codegro schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:31:
Waar heb je die deal voor de B10 geregeld? Ik weet dat de prijzen voor de B10 de afgelopen weken aan het stijgen zijn (van Mossel onlangs nog een €30 verhoging voor Design PM met 12.000 voor 72mnd) dus ben hard op zoek naar een schappelijke deal :)

• Retep91
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-05 11:31
Agora schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:55:
[...]

Waar heb je die deal voor de B10 geregeld? Ik weet dat de prijzen voor de B10 de afgelopen weken aan het stijgen zijn (van Mossel onlangs nog een €30 verhoging voor Design PM met 12.000 voor 72mnd) dus ben hard op zoek naar een schappelijke deal :)
Op de eigen site van leapmotor kom je ook op dat bedrag. Zat zelf te kijken naar de T03 als tweede auto ook niet heel duur daar.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 12:51
DjMark schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:13:
[...]

Waar deden ze moeilijk dan? Ik heb tot nu toe nl best goede ervarigen, en wil 'jouw' aanbieders evt vermijden. Ik denk zelf aan van Udenhout op dit moment

• codegro
Agora schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:55:
[...]

Bij Leapmotor/Stellantis rechtstreeks.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:29
ik heb bij LP nu 2x een PL wagen ingeleverd, duidelijke afspraken, nooit problemen gehad alles netjes afgehandeld.

• DjMark
meermarco schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:48:
[...]

Waar deden ze moeilijk dan? Ik heb tot nu toe nl best goede ervarigen, en wil 'jouw' aanbieders evt vermijden. Ik denk zelf aan van Udenhout op dit moment
privatelease.com (bestaat inmiddels niet meer volgens mij)

arval private lease

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31

-tom-562

Oliesjeik

Je bent van te voren akkoord gegaan met de voorwaarden, dus je weet wat je kan verwachten.

Het loont wel om van te voren de auto (met de hand) te wassen en na te lopen met een potje kleurwax of commandant o.i.d.. Dat heb ik bij de mijne toen ook gedaan (waarvan ik wist dat er wat plekjes op zaten). En natuurlijk het interieur netjes maken, eventueel met een natstofzuiger de bekleding reinigen.

Vaak bu'j te bang!

• DjMark
-tom-562 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:24:
Je bent van te voren akkoord gegaan met de voorwaarden, dus je weet wat je kan verwachten.

Het loont wel om van te voren de auto (met de hand) te wassen en na te lopen met een potje kleurwax of commandant o.i.d.. Dat heb ik bij de mijne toen ook gedaan (waarvan ik wist dat er wat plekjes op zaten). En natuurlijk het interieur netjes maken, eventueel met een natstofzuiger de bekleding reinigen.
Voorwaarden en afspraken waren duidelijk. In mijn 2 gevallen claimde de LM door mij veroorzaakte schade (die er niet op zat bij het inlevermoment en dus niet door mij veroorzaakt kon zijn).

En in beide gevallen kon ik dat aantonen met de foto's die ik zelf bij inleveren genomen had. Vandaar mijn advies.
Pagina: 1 ... 111 112 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.