• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

bjornricardo33 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor de info.

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe EV en heb momenteel o.a. de volgende modellen op de radar staan: Polestar 2, Volkswagen ID.3, ID.4, Cupra Born, Škoda Elroq, Zeekr X en Kia EV3/EV4 (of eventueel de Hyundai-tegenhangers).

Het merk maakt me op zich niet zoveel uit (behalve Tesla — die valt voor mij af).
Belangrijk voor mij zijn:
  • Budget rond de €500 per maand
  • Minimaal 10.000 km per jaar
  • Goede actieradius óf een kleinere accu die echt snel kan laden
Onze huidige Kona Electric (64 kWh) haalt aan de snellader vaak maar zo’n 50 kW, en dat schiet bij langere ritten (bijv. Parijs of München) gewoon niet echt op.

Wat ik vooral belangrijk vind is dat je met vier personen comfortabel kunt zitten. We rijden nu een Kona Electric 64 kWh, maar met groter wordende kinderen begint het achterin toch wat krap te worden.

Volgende week ga ik bij een aantal dealers langs om te kijken en proef te zitten/rijden. De lease loopt nog tot juli, dus qua timing zit ik nog goed, maar met levertijden van soms 4 maanden wil ik er wel op tijd bij zijn.

De ID.4 heb ik al gereden: fijne auto en voldoende ruimte, maar het echte rijplezier zit wat mij betreft pas in de versie met de grote accu en 286 pk — en die wordt helaas te duur. Verder heb ik Enyaq via mijn werk een weekje gereden vond de auto top alleen verbruik en ladesnelheid waren niet top.
De ID.4 met kleine accu kan 150kW laden op piek. Die kan je krijgen rond hou prijs

Vaak bu'j te bang!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:06
bjornricardo33 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor de info.

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe EV en heb momenteel o.a. de volgende modellen op de radar staan: Polestar 2, Volkswagen ID.3, ID.4, Cupra Born, Škoda Elroq, Zeekr X en Kia EV3/EV4 (of eventueel de Hyundai-tegenhangers).

Het merk maakt me op zich niet zoveel uit (behalve Tesla — die valt voor mij af).
Belangrijk voor mij zijn:
  • Budget rond de €500 per maand
  • Minimaal 10.000 km per jaar
  • Goede actieradius óf een kleinere accu die echt snel kan laden
Onze huidige Kona Electric (64 kWh) haalt aan de snellader vaak maar zo’n 50 kW, en dat schiet bij langere ritten (bijv. Parijs of München) gewoon niet echt op.

Wat ik vooral belangrijk vind is dat je met vier personen comfortabel kunt zitten. We rijden nu een Kona Electric 64 kWh, maar met groter wordende kinderen begint het achterin toch wat krap te worden.

Volgende week ga ik bij een aantal dealers langs om te kijken en proef te zitten/rijden. De lease loopt nog tot juli, dus qua timing zit ik nog goed, maar met levertijden van soms 4 maanden wil ik er wel op tijd bij zijn.

De ID.4 heb ik al gereden: fijne auto en voldoende ruimte, maar het echte rijplezier zit wat mij betreft pas in de versie met de grote accu en 286 pk — en die wordt helaas te duur. Verder heb ik Enyaq via mijn werk een weekje gereden vond de auto top alleen verbruik en ladesnelheid waren niet top.
Leapmotor B10?

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:52
Is zeker een proefrit waard bij de locale Opel dealer. Prijs en ruimte en uitrusting zijn top, over het rijgedrag / rijsystemen verschillen de reviews ik zal deze zeker bekijken.

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:52
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:26:
[...]

Wat vindt jij een interessante prijs? De occasionleaseprijzen die ik langs zie komen lijken vooral een goede deal voor de maatschappij, die zo een poging doen om hun restwaardeverlies op het eerste contract nog enigzins in te perken ;) Als de betreffende maatschappij qua maandbedrag zo'n 70% van het maandbedrag van een nieuwe wil zien (wat vaak zo is) terwijl de auto al de helft aan waarde ingeleverd heeft weet je dat je toch echt getild wordt ;)
Ik ben het met je eens,bij sommige auto is er al 50% afschrijving geweest maar lease prijs is enorm hoog. Vooral bij een id4 of cupra Born betaal je nauwelijks een verschil met een nieuwe.
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.