Toon posts:

Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 114 Laatste
Acties:
  • 954.582 views

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Welkom in het topic: Keuze leaseauto - Deel 5

Het vorige deel telde meer dan 10.000 posts, daarom werd het hoog tijd voor een nieuw deel!
Dit topic is vooral bedoeld om met mede-Tweakers een discussie te hebben over je (aankomende)lease-auto. Wees vriendelijk naar elkaar en help elkaar waar nodig.

Happy posting!

Wat is leasen?

Een leaseauto is een voertuig dat tegen een vaste vergoeding voor een vaste periode ter beschikking gesteld wordt aan een gebruiker, maar eigendom blijft van de koper. De eigenaar blijft veelal verantwoordelijk voor het groot onderhoud.

Hoewel een auto door particulieren geleased kan worden, zijn het vaak werkgevers die auto's leasen voor hun werknemers. De auto blijft in eigendom van de leasemaatschappij, die veelal ook verantwoordelijk blijft voor het groot onderhoud van de auto. Zogenoemde private-lease is ook welkom in dit topic.

Bron: Wikipedia (Wikipedia: Leaseauto)

Welke bijtellingspercentages?

De bijtelling wordt berekend over de cataloguswaarde (incl. BPM en BTW) van een auto inclusief opties die af-fabriek gemonteerd zijn.
Bij de dealer aangebrachte accessoires tellen niet mee voor de bijtelling (tot € 2.500). Dit bedrag vermenigvuldig je met het percentage van de bijtelling. Vervolgens hangt het er van af in welke belastingschijf je valt hoeveel je netto moet betalen.

De bijtellingspercentages zijn vanaf heden sterk aan wijzigingen onderhevig, deze wijzigingen moeten zorgen voor een duidelijker en eerlijker kostenplaatje voor berijders van (zakelijke) leaseauto's, aldus de Nederlandse regering.

Hieronder een tabel met de bijtellingspercentages per uitstoot, uitgesplitst per jaar.

Rekenvoorbeeld:
Stel je verdient 50000 euro per jaar, je valt daarmee in de 40,4% belastingschaal. De fiscale waarde van je auto is 30000 euro en het bijtellingspercentage van deze auto is 21%. Dan is de bijtelling 0,21 x 30000 = 6300 euro bruto, en dit is netto 6300 * 0,404 = 2545 euro per jaar. Dat is per maand 2545/12 = 212 euro. Je eigen bijdrage wordt van de bruto bijtelling afgetrokken, maar moet je uiteraard wel afdragen aan je werkgever. Gebruik het formulier in de link hieronder om de bijtelling in jouw situatie te berekenen.

Bron: Carblogger (http://www.carblogger.nl/bijtelling-berekenen/)

Update 2019!
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.

De onderstaande tabel geldt voor auto’s met een datum van eerste toelating in 2019.
CategorieCO2-uitstoot in gram per kilometer
4% bijtelling0
22% bijtellingmeer dan 0

In 2019 vallen alleen bepaalde auto’s zonder CO2-uitstoot in het 4%-tarief. Het verlaagde percentage van 4% geldt voor auto’s op waterstof. Voor nulemissie-auto’s die niet op waterstof rijden, geldt de 4% bijtelling slechts tot een cataloguswaarde van € 50.000.

Hoe lang geldt het verlaagde percentage?
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?
Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.
Actuele info en bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

De bijtelling voor een specifieke auto/model kan opgezocht worden op de website van AutoWeek. Zie hiervoor de link in het laatste hoofdstuk.

Wat is een eigen bijdrage?

Het kan zijn dat je je werkgever een bepaald bedrag per maand betaalt voor het privégebruik van je auto. Dit is een vast bedrag per maand of per privékilometer. Het kan zijn dat je een duurdere auto wilt rijden dan binnen je autoregeling valt. In dat geval betaal je een vergoeding aan je werkgever.

Als dit een aanvullende arbeidsovereenkomst is of als dit gezien wordt als een vergoeding voor privégebruik, dan is dat bedrag aftrekbaar. Een eigen bijdrage kan de bijtelling maximaal verlagen tot nihil. Een negatieve bijtelling is dus niet mogelijk.

Wanneer betaal je geen bijtelling?

Je betaalt geen bijtelling voor het privégebruik van een auto van de zaak als je per jaar minder dan 500 kilometer privé rijdt. Dit kun je bewijzen met een sluitende rittenadministratie, die je zelf bij moet houden. En je moet een ‘Verklaring geen privégebruik auto’ ondertekenen. Deze kun je opvragen bij de Belastingdienst.

De kilometers die je rijdt voor woon-werkverkeer wordt voor de loonbelasting gezien als zakelijk verkeer.

Leasemaatschappijen

Een select greepje grote/bekende leasemaatschappijen (Leasemij's / LM):

Openbare leaseauto berekeningen

Hieronder een lijst met websites waarin leaseberekeningen openbaar te maken zijn, dit kan als leidraad dienen om de courantheid van een bepaalde auto te kunnen toetsen. Prijzen kunnen door de hand genomen over de leasemij's sterk afwijken van elkaar.

Overige handige links

Auto's met reviews zoeken

Gezien je niet altijd tijd hebt om een proefmodel te rijden, of de auto simpelweg nog niet uit is kan het handig zijn om je te orienteren op website's om reviews en video's te bekijken. Een voorbeeld van deze zijn o.a.;
Autoblog, rijtesten op YouTube, gebruikersreviews op AutoWeek!

Leaseregelingen vergelijken

Zoals in dit topic voorgesteld door @marti28, kan het informatief en handig zijn om elkaars leaseregelingen te kunnen vergelijken door het invullen van onderstaande template:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[b]Leasebudget:[/b]
[b]Kilometrage per jaar:[/b]
[b]Contractduur:[/b]
[b]Inclusief of exclusief brandstofcomponent:[/b] [i]Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling[/i]
[b]Merkbeleid, zo ja, welke:[/b]
[b]Overige afhankelijkheden:[/b]
[b]Specifieke wensen:[/b]
[b]Uiteindelijke keuze:[/b]

Originele topicstart door @RomeoJ

[Voor 36% gewijzigd door Kecin op 27-01-2019 22:47. Reden: Auto's via reviews zoeken toegevoegd]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Kecin
  • Niet online
* Gereserveerd voor TS *

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bedankt, @Kecin.

Nog een leasemij: Multilease (www.multilease.nl)

[Voor 59% gewijzigd door AllSeeyinEye op 30-10-2017 17:23]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Kecin
  • Niet online
Thanks! Done :)
Bart ® schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:37:
@Kecin

[...]
Misschien even aanpassen, er is geen bovenstaand formulier :P.
Ook aangepast ;-)

[Voor 34% gewijzigd door Kecin op 30-10-2017 17:50]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

@Kecin
Gebruik het bovenstaande formulier om de bijtelling in jouw situatie te berekenen.
Misschien even aanpassen, er is geen bovenstaand formulier :P.

Cunning linguist.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 08:04
B-Real schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:54:
Ik heb de 1.4 TSI proefgereden in een Seat Leon en vond het een fijn blok. Voelt stukken sneller aan dan 1.4 Turbo met 150pk in mijn huidige Opel Astra!
Ondanks dat de 1.4 TSI genoeg pk's en newtonmeters hebt ga je denk ik het koppel van de 2.0TDI wel missen, dat is toch een beetje inherent aan de dieselmotoren tegenwoordig. Zonder (op papier) sneller te zijn voelen ze vaak wel vlotter aan bij dagelijks gebruik door het koppel en daarbij behorende schakellui rijden.

Proefritje maken en voor jezelf bepalen of de karakteristiek van een turbo benzine je aan staat i.v.m. een turbo diesel.

Maaruh, hoezo "moet" je direct een andere auto bij een functieverhoging en hoezo dan dezelfde auto maar iets luxer? Nieuwe auto uitkiezen is altijd leuk, maar ik snap niet waarom je werkgever dat lease contract wil afkopen omdat jij per se direct in een duurdere auto moet rijden. Dat kan toch best aan het einde van je leasecontract?
Even verduidelijken mss:
- mijn leasecontract loopt normaal tot augustus 2018, maar ik heb de 150k kilometer bereikt. Moet dus nu bestellen en niet na de functieverhoging (Maart 2018). Bedrijf wil er niet van af wijken, ik wil gerust verder rijden of even een andere auto op de parking nemen, helaas.
- Ik wil graag een break en ben beperkt tot Octavia, Superb, CLA shooting break, Mondeo, Megane en Talisman (enkel 1.5, 1.6 diesel manueel) wegens budget en CO2 uitstoot. Dus BLW 3, X1, alle meecedes varianten, nissan en volvo vallen af.
- Ik kan in de Octavia de 1.6TDI, 2.0TDI (met minder opties) en de 1.4TSi nemen. 1.8TSI helaas niet wegens teveel CO2, qua budget kan het.
- In België is het landschap aan het veranderen, heel onduidelijk wat de regering gaat doen mbt diesel, de prijs gaat in elk geval flink omhoog. Daarmee Benzine.
- Ik ben alleen (1 zoon in co-oudersschap), een Octavia is meer dan ruim genoeg, al vind ik de superb er leuk uitzien. Ik kom veel in Brussel en de Octavia is ‘slechts’ 4,7m, dat raak je wee makkelijker kwijt dan 4,9m.

Alles in rekening genomen kom ik dus op een full option (op een paar prullen na) Octavia 1.4TSI. Bijtelling zoals jullie dat noemen is 80€ netto per maand, ook dat is zeer netjes. En ben zeer tevreden van de octavia.

Dat een benzine geen koppelrijke diesel is weet ik, ik schakel nu zelden terug, maar ik ga naar een DSG, dus laat die maar terugschakelen moest dat nodig zijn.

Proefrit staat voor aanstaande vrijdag. Ben benieuwd.

De 1.5TSI leveren ze in Belgie wel op VW en Audi, maar nog niet bij Skoda.

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-06 11:33
Ik heb uiteindelijk knop doorgedrukt en mijn bestelling in de gang gezet.
Het is een nieuwe VW Polo Comfortline MY2018 geworden (1.6tdi).
Ik heb vrijwel alle opties aangevinkt:
-Advance pakket
-Executive pakket
-Licht- en zichtpakket
-R-Line exterieurpakket
-Roof pakket (zwarte dak/spiegelkappen)
-Spiegelpakket
-Style pakket (sportstoelen stof/kunstofleer)

-Airconditioning, automatisch
-Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
-Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
-High-end geluidsysteem Beats
-Metallic lak (Energetic Orange)
-Park assist
-Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel

Ik mocht eigenlijk iets vanuit B segment kiezen maar met wat leukere opties werd ie snel te duur (lees buiten budget) en dat viel mij tegen. Daarom heb ik dus full option Polo gekozen(komt op 29.540).
Wat me opviel is dat Volvo V40 d3 business edition kostte 29050 maar in de lease was behoorlijk duurder. Er zat meer dan 50 euro verschil tussen.
Nieuwe generatie van Polo is behoorlijk groter geworden, zeker qua kofferruimte _/-\o_ . Het is nu 351 liter tov 280 in de oude. Het grappigste is dat de kofferruimte in Polo is groter dan die in V40 (324lt).

Wat vinden jullie hiervan?

• Engineer Stewie
Leuke auto die polo maar klinkt mij duur. Maar prijzen tussen Nederland en België verschillen nogal geloof ik.

Bovengenoemde skoda combi met zowat alle opties komt in België op 36000€ (wat ik al achterlijk duur vind).

• Anoniem: 181786
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik vind de nieuwe polo zeer aangenaam om te zien, maar voor zoveel geld zou ik nooit voor een b segment auto gaan, ook niet als die alle mogelijke opties heeft. Dat de bagageruimte gegroeid is is wel mooi meegenomen.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
Sommige reviews zien de meerwaarde van de Golf niet meer t.o.v. de nieuwe Polo. Dat is wel een compliment voor de Polo. Geen idee in hoeverre dit ook echt steekhoudend is. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:52
LuPo schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:30:
Sommige reviews zien de meerwaarde van de Golf niet meer t.o.v. de nieuwe Polo. Dat is wel een compliment voor de Polo. Geen idee in hoeverre dit ook echt steekhoudend is. :P
Tsja, dat zal voor veel mensen het geval kunnen zijn. Vooral als je een auto privé gaat aanschaffen denk ik. De Polo lijkt me echt een volwassen auto.
Daarentegen denk ik dat de geluidsisolatie nog wel altijd minder zal zijn dan die van de Golf en de Golf blijft natuurlijk wel wat ruimer. Ik vermoed ook dat de krachtigere motoren in de Golf liggen.

Benieuwd wat/wanneer/hoe de volgende generaties van VAG eruit zullen zijn. Nieuwe A3, Gold, Leon, Octavia. Die nieuwe Golf zal dus vast ook weer een stapje ruimer worden waardoor het verschil met de Polo weer duidelijker zal worden lijkt me.

• Kecin
  • Niet online
amdguard schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:50:
Ik heb uiteindelijk knop doorgedrukt en mijn bestelling in de gang gezet.
Het is een nieuwe VW Polo Comfortline MY2018 geworden (1.6tdi).
Ik heb vrijwel alle opties aangevinkt:
-Advance pakket
-Executive pakket
-Licht- en zichtpakket
-R-Line exterieurpakket
-Roof pakket (zwarte dak/spiegelkappen)
-Spiegelpakket
-Style pakket (sportstoelen stof/kunstofleer)

-Airconditioning, automatisch
-Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
-Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
-High-end geluidsysteem Beats
-Metallic lak (Energetic Orange)
-Park assist
-Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel

Ik mocht eigenlijk iets vanuit B segment kiezen maar met wat leukere opties werd ie snel te duur (lees buiten budget) en dat viel mij tegen. Daarom heb ik dus full option Polo gekozen(komt op 29.540).
Wat me opviel is dat Volvo V40 d3 business edition kostte 29050 maar in de lease was behoorlijk duurder. Er zat meer dan 50 euro verschil tussen.
Nieuwe generatie van Polo is behoorlijk groter geworden, zeker qua kofferruimte _/-\o_ . Het is nu 351 liter tov 280 in de oude. Het grappigste is dat de kofferruimte in Polo is groter dan die in V40 (324lt).

Wat vinden jullie hiervan?
Mooi samengesteld. Ik heb in 2011 een jaartje een bomvolle Polo gehad (ook alles van het lijstje) en vond het een heerlijke auto, bovenverwachting goed.
Ik denk dat de dealer hem wel een tijdje in de showroom wil hebben staan haha. Wanneer komt die?

Moet wel eerlijk zijn dat mijn Octavia 2k goedkoper is, en ik die wel prefereer boven de Polo.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:34
Ik denk ook dat dit met name een tijdelijk effect gaat zijn. De polo is net vernieuwd en de golf is komende jaren aan de beurt. Op dit moment kun je dus in de Polo vrijwel alles (bijna) net zo goed krijgen in de polo als in de golf (bijv. active info display en dergelijke). Ik denk dat volkswagen met de nieuwe golf weer wat meer verschil gaat creëren tussen beide modellen door de golf wellicht ook iets te laten groeien en ervoor te zorgen dat deze ook weer luxer uitgevoerd kan worden dan de huidige polo.

Ryzen 5 7600X | ASUS TUF Radeon RX 7900 XT OC| Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast 32GB 6000CL36 | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Fractal Meshify 2 Compact | Corsair RM750x | LG 38GN950

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:48
Engineer Stewie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Even verduidelijken mss:
- mijn leasecontract loopt normaal tot augustus 2018, maar ik heb de 150k kilometer bereikt. Moet dus nu bestellen en niet na de functieverhoging (Maart 2018). Bedrijf wil er niet van af wijken, ik wil gerust verder rijden of even een andere auto op de parking nemen, helaas.
- Ik wil graag een break en ben beperkt tot Octavia, Superb, CLA shooting break, Mondeo, Megane en Talisman (enkel 1.5, 1.6 diesel manueel) wegens budget en CO2 uitstoot. Dus BLW 3, X1, alle meecedes varianten, nissan en volvo vallen af.
- Ik kan in de Octavia de 1.6TDI, 2.0TDI (met minder opties) en de 1.4TSi nemen. 1.8TSI helaas niet wegens teveel CO2, qua budget kan het.
- In België is het landschap aan het veranderen, heel onduidelijk wat de regering gaat doen mbt diesel, de prijs gaat in elk geval flink omhoog. Daarmee Benzine.
- Ik ben alleen (1 zoon in co-oudersschap), een Octavia is meer dan ruim genoeg, al vind ik de superb er leuk uitzien. Ik kom veel in Brussel en de Octavia is ‘slechts’ 4,7m, dat raak je wee makkelijker kwijt dan 4,9m.

Alles in rekening genomen kom ik dus op een full option (op een paar prullen na) Octavia 1.4TSI. Bijtelling zoals jullie dat noemen is 80€ netto per maand, ook dat is zeer netjes. En ben zeer tevreden van de octavia.

Dat een benzine geen koppelrijke diesel is weet ik, ik schakel nu zelden terug, maar ik ga naar een DSG, dus laat die maar terugschakelen moest dat nodig zijn.

Proefrit staat voor aanstaande vrijdag. Ben benieuwd.

De 1.5TSI leveren ze in Belgie wel op VW en Audi, maar nog niet bij Skoda.
En een Golf Variant 1.5TSI? Dat is een net wat 'betere' Octavia, maar dan met een paar gram minder CO2 wat dan weer voordeliger is voor je VAA.
Van een 2.0TDI handbak naar een 1.4/1.5TSI DSG ga je je niet beklagen. Best een goede combo.

• amdguard
dat is ook mij redenering geweest. :)
Kecin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:02:
[...]

Ik denk dat de dealer hem wel een tijdje in de showroom wil hebben staan haha. Wanneer komt die?

Moet wel eerlijk zijn dat mijn Octavia 2k goedkoper is, en ik die wel prefereer boven de Polo.
Er is nog geen leveringsdatum bekend. Ik kon helaas geen benzine nemen. Daarom is dit polo zo duur geworden.
p.s. het gaat niet over fiscale waarde maar over het lease tarief. Mijn auto kost 685 inclusief brandstof voorschot. Voor dit geld kun je geen Octavia bestellen.

• Kecin
  • Niet online
amdguard schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

[...]

Er is nog geen leveringsdatum bekend. Ik kon helaas geen benzine nemen. Daarom is dit polo zo duur geworden.
p.s. het gaat niet over fiscale waarde maar over het lease tarief. Mijn auto kost 685 inclusief brandstof voorschot. Voor dit geld kun je geen Octavia bestellen.
Voor dat geld gaat het krap worden ja. Ik heb voor 709 incl brandstofvoorschot (35k p/j en 48 mnd) een Octavia kunnen leasen met 5 extra opties/pakketten.

Soms wou ik dat je gewoon op fiscale waarde zou kunnen kopen, rond de 30k is er veel mooi spul te krijgen. Toen mijn Polo over de €25k ging verklaarden mensen me voor gek, maar heb er veel plezier aan beleefd. Ben benieuwd wanneer we foto’s te zien krijgen. Lekkere configuratie!

• Engineer Stewie
AndRo555 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:12:
[...]

En een Golf Variant 1.5TSI? Dat is een net wat 'betere' Octavia, maar dan met een paar gram minder CO2 wat dan weer voordeliger is voor je VAA.
Van een 2.0TDI handbak naar een 1.4/1.5TSI DSG ga je je niet beklagen. Best een goede combo.
Kan, maar veel verder dan het gps pack en parkeersensoren kom ik niet qua opties of ik moet nazr trendline gaan. En dan is een Octavia style in een zo goed als full optie trim wel leuker.

Ik twijfel nog tussen volledig leder en leder/alcantara omwille van hitte in de zomer.

• amdguard
Kecin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Voor dat geld gaat het krap worden ja. Ik heb voor 709 incl brandstofvoorschot (35k p/j en 48 mnd) een Octavia kunnen leasen met 5 extra opties/pakketten.

Soms wou ik dat je gewoon op fiscale waarde zou kunnen kopen, rond de 30k is er veel mooi spul te krijgen. Toen mijn Polo over de €25k ging verklaarden mensen me voor gek, maar heb er veel plezier aan beleefd. Ben benieuwd wanneer we foto’s te zien krijgen. Lekkere configuratie!
Aangezien het feit dat eerste Polo's worden geleverd pas in Januari krijgen jullie de fotos nog een paar maanden niet. :)
Ik ben zelf ook benieuwd hoe gaat ie in het echt eruit zien. >:)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
amdguard schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

[...]

Ga je hem niet privé rijden dan? Want dan is de fiscale waarde ook belangrijk voor de hoogte van je bijtelling.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• amdguard
LuPo schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 06:54:
[...]

Ga je hem niet privé rijden dan? Want dan is de fiscale waarde ook belangrijk voor de hoogte van je bijtelling.
Ik ga hem wel prive rijden, dus ga bijtelling ook betalen. Het ging mij in eerst instantie niet over de hoogte van bijtelling maar om binnen het budget te blijven. Want overschrijding betaal je 100% van je eigen zak.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:56
Ik moet zeggen dat ik de Polo mooi vind maar de ibiza doet mij persoonlijk iets meer en die staat op hetzelfde nieuwe platform, mensen die hier met beide gereden hebben?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46
Vandaag de familiewagen halen. Het is de VW Tiguan 1.4TSI 125pk Comfortline Business in parel zwart met paar leuke opties. Foto's volgen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01

JB

Cédric roelt!

Pon Lease kan er ook bij? https://www.vwpfs.nl/

Mijn boefje is liev!

• Engineer Stewie
Bon, Ik ben er helemaal uit denk ik.

De dingen die ik nog geprobeerd heb, ik neem sowieso een octavia omdat dat qua prijs/volume de beste auto is.

1) O3 Combi - 1.4TSI 150pk DSG - Style uitvoering, nagenoeg full optie is mijn eien bijdrage 370€ (helft recupereerbaar via personenbelasting - België)
2) O3 Combi - 2.0 TDI 150 pk DSG - ambition uitvoering - veel opties maar zeker niet op zelfde niveau door stoffen zetels, amundsen GPS, geen LED koplampen met AFL,.... - Eigen bijdrage
3) Golf Variant - 1.5TSI 150pk DSG - Highline uitvoering, hetzelfde uitgevoerd als de octavia - Eigen bijdrage een whopping 4850€ (mag niet overigens)
4) Golf Variant - 1.5TSI 150pk DSG - Highline uitvoering, hetzelfde uitgevoerd als hierboven maar zonder 18" velgen, LED koplampen en leder interieur - Eigen bijdrage 1700€

Lijkt me wel duidelijk dat de Octavia Combi 1.4TSI Style ruimschoots wint voor een alleenstaande man :).

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Kecin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Is het bij ons dan zo uniek? Mogen een auto naar keuze uitzoeken rond de 35k, ex trekhaak en puur fiscaal. Wordt niet gekeken naar maandbedrag enzo. Auto moet vooral passen in de uitstraling en functioneel zijn.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 21:32
Ik kreeg zojuist van de dealer te horen dat mijn, in september bestelde, Opel Astra op 11-11 wordt afgeleverd bij hen. :D :9~
Nu even afwachten wanneer ik hem mag ophalen :>

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 11:21
Snowhite0901 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:13:
Ik moet zeggen dat ik de Polo mooi vind maar de ibiza doet mij persoonlijk iets meer en die staat op hetzelfde nieuwe platform, mensen die hier met beide gereden hebben?
Ik rij sinds een aantal weken de nieuwe Ibiza FR Business Intense versie (foto's staan ook in dit topic). Ik moet zeggen het is een verademing tegenover mijn Renault Clio Estate. De ACC is echt een verademing en verhoogt het rijcomfort enorm! Verder is het een pittig dingetje en heeft het voldoende power om een sprintje te trekken. Daarnaast is het multimedia systeem met Android Auto echt geweldig; nu kan ik tenminste Google Maps op het multimedia systeem draaien en Flitsmeister open hebben op mijn smartphone _/-\o_

Ik heb alleen dat ik nog enorm moet wennen aan de stoelen (ik krijg last van mijn rechter onder dijbeen tijdens het rijden) maar dit heeft meer met het afstellen van de stoel te maken. Ik denk nu de juiste combinatie te hebben, maar dat zal over een paar weken blijken.

[Voor 9% gewijzigd door Frozenhands op 31-10-2017 09:40]

"That's what I do. I drink and I know things."

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22
Er zijn honderden leasemaatschappijen, lijkt me ook niet nodig om ze allemaal toe te voegen toch?

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:40
amdguard schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:33:
[...]

Ik ga hem wel prive rijden, dus ga bijtelling ook betalen. Het ging mij in eerst instantie niet over de hoogte van bijtelling maar om binnen het budget te blijven. Want overschrijding betaal je 100% van je eigen zak.
Niet helemaal. Je eigen bijdrage ivm overschrijding budget gaat af van je bijtelling en pas daarna netto van je salaris. Je betaalt per saldo dus je belastingtarief (vaak 40%) minder dan de eigen bijdrage. Van elke 100 euro betaal je er dus meestal maar 60.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• wvkreg
wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:41:
Vandaag de familiewagen halen. Het is de VW Tiguan 1.4TSI 125pk Comfortline Business in parel zwart met paar leuke opties. Foto's volgen.
Hierbij paar foto's:

Best geslaagd, velgjes wat klein voor de rest infotainment en Carplay zijn fijn. Lane assist en ACC zijn ook makkelijk in gebruik. Ik kende het al van de Audi, maar voor t vrouwtje was het snel geleerd :)

• Engineer Stewie
Knappe wagen! @wvkreg

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:34
Inmiddels ook bericht gekregen dat de door mij bestelde Megane Serie Signature (Hatchback) al is aangekomen bij de dealer (besteld begin Augustus 2017). Levertijd valt me alles mee (zeker gezien eerst begin Januari werd genoemd als leverdatum). De auto kan vanaf 6 November rijklaar afgeleverd worden :)

Ryzen 5 7600X | ASUS TUF Radeon RX 7900 XT OC| Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast 32GB 6000CL36 | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Fractal Meshify 2 Compact | Corsair RM750x | LG 38GN950

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[MAUS] schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:46:
De auto kan vanaf 6 November rijklaar afgeleverd worden :)
Da's mijn verjaardag. Het is mij 3x gelukt een nieuwe auto te laten leveren op mijn verjaardag :) Ook voor mijn nieuwe auto wilde ik dat doen, maar die staat nog zeker 10 dagen op de boot helaas.

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15
Baberuth schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:24:
Ik kreeg zojuist van de dealer te horen dat mijn, in september bestelde, Opel Astra op 11-11 wordt afgeleverd bij hen. :D :9~
Nu even afwachten wanneer ik hem mag ophalen :>
Nice, rij er nu 2 weken in, bevalt prima!
Welke uitvoering heb jij?

Hemelaar Fotografie

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 21:32
Goegol schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

Nice, rij er nu 2 weken in, bevalt prima!
Welke uitvoering heb jij?
De 1.4 Turbo Innovation, met zo goed als alle opties erop :*)

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
Gisteren een nieuwe wagen besteld;

Renault Megane Estate Bose edition eco2 in cosmos blue met als extra easy life pakket en trekhaak.

ik heb met opzet de eco2 gekozen omdat deze dan qua e.b. voor mij 0 is itt de gewone 110dci. Levertijd verwacht rond feb/mrt

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Engineer Stewie
De bestelling is de deur uit...
Beetje zonde dat door rare regels een superb zo tegenvalt (qua opties). Uiteindelijk zijn een heel deel zeer leuk voor de heb, maar of je al die systemen gaat gebruiken. Enfin, de Octavia besteld in deze config.
In België is de Style iets anders geconfigureerd, zo zijn bv de zilveren dakrails, zilveren strip in voorgril en de LED koplampen met AFS standaard.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Merk en type    Skoda Octavia Combi 1.4TSI 110kW/150pk Style DSG  

Specificaties van de bestelde wagen
kleur interieur: Leder Satin Black (HA/PLB)
kleur exterieur: Quartz Grey metallic (F6F6)

Extra opties (exclusief BTW)
- 3-spakig multifunctioneel lederen sportstuur - DSG (Radio & Tel) (PLX): EUR 243,80
- BLIND SPOT DETECT (PWL): EUR 305,79
- Elektrische opening en sluiting van de achterklep (4E7): EUR 318,18
- ŜKODA CONNECT - Infotainment Online 1 jaar (YOU): EUR 0,00
- Panoramisch open dak (PH8): EUR 863,64
- Quartz Grey metallic (F6F6): EUR 0,00
- Verlaagd sportchassis (PKX): EUR 123,97
- Gratis metaalkleur (geldig tot 06/11/2017) - niet met conventies (PRO-02): EUR 0,00
- Metaalkleur (MEP): EUR 0,00
- Achterlichten LED High (8SP): EUR 107,44
- Lichtmetalen velgen 7,5 J x 18" PICTORIS (PJ6): EUR 276,86
- Leder Satin Black (HA/PLB): EUR 0,00
- Zetelbekleding - leder (PLB): EUR 644,63
- Geïntegreerde koplampsproeiers (PK5): EUR 111,57
- Handleiding in het Engels (0VF): EUR 0,00
- PROMO - gratis Pack Style GPS (geldig tot 06/11/2017) (PRO-03): EUR 0,00
--- Vloertapijten (0TD): EUR 0,00
--- Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm (9S6): EUR 0,00
--- Infotainment Navigatiesysteem COLUMBUS (PNE): EUR 0,00
--- Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi) en spraakbediening (PT6): EUR 0,00
- Pack Style GPS (WBF): EUR 0,00
--- SMARTLINK (9WT): EUR 0,00
--- DAB tuner (QV3): EUR 0,00
- Pack LED PLUS (PWZ): EUR 123,97
- Pack Safety (WBZ): EUR 702,48
--- DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning (PKH): EUR 0,00
--- LANE ASSIST - rijstrookhulp (PWH): EUR 0,00
--- REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera (KA2): EUR 0,00
--- ADAPTIVE CRUISE CONTROL - tot 160km/h (PSB): EUR 0,00
- Pack Style Comfort (WBG): EUR 619,83
--- KESSY - Keyless Access & Go (PDE): EUR 0,00
--- Verwarmde voorruitsproeiers (9T1): EUR 0,00
--- Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting en geheugenfunctie (PW5): EUR 0,00
--- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie (PWA): EUR 0,00
--- Parking Distance Control voor- en achteraan (7X2): EUR 0,00
- Pack Style Look (WBH): EUR 367,77
--- Verlichte voetenruimte voor- en achteraan (6T2): EUR 0,00
--- SUNSET - verduisterde ruiten achteraan (PH7): EUR 0,00
--- AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent (8G1): EUR 0,00

[Voor 17% gewijzigd door Engineer Stewie op 31-10-2017 13:40]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Hierbij paar foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Best geslaagd, velgjes wat klein voor de rest infotainment en Carplay zijn fijn. Lane assist en ACC zijn ook makkelijk in gebruik. Ik kende het al van de Audi, maar voor t vrouwtje was het snel geleerd :)
Wat zit er op qua leuke opties? Want 34k voor een Tiguan is niet heel duur voor een Comfortline die al standaard 33k is...

Website

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:43

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

J0YR1D3R schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Wat zit er op qua leuke opties? Want 34k voor een Tiguan is niet heel duur voor een Comfortline die al standaard 33k is...
Metallic lak, rest van het geld zit in een handgeschakelde bruine Audi A4 :z :+

www.google.nl

• Kecin
  • Niet online
RZor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Is het bij ons dan zo uniek? Mogen een auto naar keuze uitzoeken rond de 35k, ex trekhaak en puur fiscaal. Wordt niet gekeken naar maandbedrag enzo. Auto moet vooral passen in de uitstraling en functioneel zijn.
Uniek wil ik niet zeggen, maar je zal wel in de niche zitten met zo’n regeling. Veel detacheerders (big 4) moeten het ook met een kilometerregeling en een maandbedrag doen. Sterker nog; de meeste lease sites zijn gemaakt voor dit soort berekeningen.

Jouw regeling lijkt me heerlijk :).
Thanks. Hij staat erin! :)

[Voor 13% gewijzigd door Kecin op 31-10-2017 14:37]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:39

ralpje

Deugpopje

Stiekem zijn er nog best, vooral wat kleinere, bedrijven die het op die manier doen hoor. Die kopen de auto gewoon, in plaats van dat ze leasen. Met een kleine 'vloot' (laten we zeggen tot 5 à 10 auto's) is dat voor een bedrijf best te behappen en wellicht zelfs voordeliger als je maar goede afspraken met de dealer maakt :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Kecin
  • Niet online
ralpje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:38:
Stiekem zijn er nog best, vooral wat kleinere, bedrijven die het op die manier doen hoor. Die kopen de auto gewoon, in plaats van dat ze leasen. Met een kleine 'vloot' (laten we zeggen tot 5 à 10 auto's) is dat voor een bedrijf best te behappen en wellicht zelfs voordeliger als je maar goede afspraken met de dealer maakt :)
Ja dat klopt, een vriend van me heeft ook zo'n constructie, beginnend bedrijf (doorstart gemaakt) en de auto's werden gewoon aangekocht. Kan ook een prima oplossing wezen, je kosten kunnen dan wel wat variabel uitvallen, maargoed, prima te doen. Het geeft je (als je goed met je leidinggevende kan) ook meer ruimte voor een andere auto dan de top 5 leasewagens van dit jaar.

• Engineer Stewie
In mijn vorig bedrijf was dat ook zo. Die kochten de wagen aan en tankkaarten ook in eigen beheer. Je hebt bij aankoop een grote eenmalige afschrijving, maar daarna is het pakken goedkoper dan leasen...

Daar was de regeling, bij start krijg je x-bedrag. Elke jaar kwam er 2% bij + de overnameprijs van je huidige wagen (vanaf de 2de dus) mag je ook bijtellen. En dan elke 120k kilometer of max 5 jaar wisselen.

• wvkreg
J0YR1D3R schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Om het gezeik onder je post van een jaloerse Franse auto te negeren. Voor zijn idee: onderhandelen met een dealer over een leaseauto kan en werkt!

Opties:
  • Deep black pareleffect
  • 65% getint glas achter
  • Model & motoraanduiding laten vervallen
  • Achterklep, elektrisch bedienbaar
  • Bagageruimtescheidingsnet
  • Opbergpakket
  • 230-volt aansluiting
  • Achteruitrijcamera (Rear View) inclusief parkeerassistent (Park Assist)
  • Mobiele online diensten (Car-Net): 'Security & Service'
  • Noodoproep-service
  • Verkeerstekenherkenning
  • Asbak en aansteker :), niet vanwege het roken maar als prullenbak

[Voor 24% gewijzigd door wvkreg op 31-10-2017 15:50]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

In mijn vorig bedrijf was dat ook zo. Die kochten de wagen aan en tankkaarten ook in eigen beheer. Je hebt bij aankoop een grote eenmalige afschrijving, maar daarna is het pakken goedkoper dan leasen...
Wij zijn juist van koop auto's naar lease auto's gegaan. Vaak bij 1x een defect buiten garantie/regulier onderhoud en je bent duurder uit met koop. Een van mijn collega's heeft laatst voor meer dan 10k een onderhoudsbeurt gehad. Als het geen lease was had mijn werkgever hier niet zo hard om gelachen.

Tankkaarten zijn bij ons wel in eigen beheer.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Om het gezeik onder je post van een jaloerse Franse auto te negeren.
_/-\o_ Je kunt het ook niet laten he, altijd maar honger hebben moet echt vervelend zijn :P
Voor zijn idee: onderhandelen met een dealer over een leaseauto kan en werkt!
I know, zit zelf in het bestelproces atm ;)
Opties:
  • Deep black pareleffect
  • 65% getint glas achter
  • Opbergpakket
  • 230-volt aansluiting
  • Noodoproep-service
Feliciteer je vrouw maar, fijne wagen! ;)

www.google.nl

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 13:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit doen ze bij mijn bedrijf ook, Ik vind het een voordeel, je koopt hem "zelf", dus je kan een leuke deal maken.
Prijs is vast voor aanschaf, inruilwaarde wordt niet naar gekeken, dus eigenlijk wel fijn.

Nog een paar maanden en dan kan ik weer rond gaan kijken. (al doe ik dat stiekem al natuurlijk)

D3 Profile D3 XP Ladder

• agnocchi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 13:19
wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Om het gezeik onder je post van een jaloerse Franse auto te negeren. Voor zijn idee: onderhandelen met een dealer over een leaseauto kan en werkt!

Opties:
  • Deep black pareleffect
  • 65% getint glas achter
  • Opbergpakket
  • 230-volt aansluiting
  • Noodoproep-service
Onderhandelen maakt toch niets uit voor de bijtelling? Alle fabrieksopties zitten in de catalogusprijs.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

agnocchi schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Onderhandelen maakt toch niets uit voor de bijtelling? Alle fabrieksopties zitten in de catalogusprijs.
Klopt. Wel kun je onderhandelen over (extra) accessoires of bijvoorbeeld de leaseprijs per maand.

www.google.nl

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41

Malarky

Wils voor wat ieder

Kecin schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Uniek wil ik niet zeggen, maar je zal wel in de niche zitten met zo’n regeling. Veel detacheerders (big 4) moeten het ook met een kilometerregeling en een maandbedrag doen. Sterker nog; de meeste lease sites zijn gemaakt voor dit soort berekeningen.

Jouw regeling lijkt me heerlijk ;)
Bij de big4 is de kilometerregeling ook een redelijk wassen neus daar je onbeperkt op kantoorritjes etc kan schrijven ook al werk je thuis. Nooit iemand horen klagen dat die daarmee in problemen kwam.

En ja, je hebt een maandbedrag wat bij je functielevel past, maar voor een eigen bijdrage kan je die gewoon overschrijden toch? In junior niveaus vaak weinig om met name klanten niet tegen het zere been te schoppen (die zien alleen de auto niet de eigen bijdrage).

Is toch weinig op af te dingen dan?

• Kecin
  • Niet online
Malarky schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:38:
[...]

Bij de big4 is de kilometerregeling ook een redelijk wassen neus daar je onbeperkt op kantoorritjes etc kan schrijven ook al werk je thuis. Nooit iemand horen klagen dat die daarmee in problemen kwam.

En ja, je hebt een maandbedrag wat bij je functielevel past, maar voor een eigen bijdrage kan je die gewoon overschrijden toch? In junior niveaus vaak weinig om met name klanten niet tegen het zere been te schoppen (die zien alleen de auto niet de eigen bijdrage).

Sowieso dat het een wassen neus is. Maar hoe dan ook zul je bij het aanmaken van je contract een kilometrage meekrijgen? Heb de laatste 2 jaar die markt overigens niet gevolgd, dus wellicht zijn er andere regels nu :).

• amdguard
Malarky schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:38:
[...]

en wat er gebeurd als iemand van dit big4 bedrif weggaat en heeft een lease auto met 100 eur overschrijding?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

amdguard schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:49:
[...]

en wat er gebeurd als iemand van dit big4 bedrif weggaat en heeft een lease auto met 100 eur overschrijding?
Meestal auto meenemen of resterende termijnen worden doorbelast aan de berijder.

Niet meer dan logisch vind ik.

www.google.nl

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41

Malarky

Wils voor wat ieder

amdguard schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:49:
[...]

Verschillend. Bij ons kun je ze kosteloos aan een collega proberen over te doen (prikbord) eventueel aangevuld met een cash bijdrage om er sneller vanaf te zijn.

Lukt dat niet dan gaat die terug naar de prefered leasemij waarbij je 1, 2 of 3 maanden lease boete betaald naar gelang je leaseperiode nog zou lopen. Hogere overschrijving is hoger maandbedrag is hogere ‘boete’.

Overigens worden auto”s ook regelmatig meegenomen naar de nieuwe werkgever.

Aangezien je zoveel collega’s hebt, de doorloop hoog is en een erg internationaal karakter (constante uitwisseling van mensen voor 3, 12 of 24 maanden) zijn er veel mensen op zoek naar short lease voor de prijs van longterm lease. Daardoor werkt prikbord systeem vrij goed en kan iedereen kosteloos van zijn auto af.

Vind het zelf aangenamer dan de gratis maar verplichte pool. Hier kies je gelijk je eigen auto bij indienstreding.

[Voor 23% gewijzigd door Malarky op 31-10-2017 19:54]

• RZor

RZor

Sorry!

Wij kopen ze niet hoor, zit gewoon bij Wagenplan/athlon. Alleen dus geen regels voor maandbedrag, wel budget.
13 auto’s in ons team, maar wij vallen onder kantoor België, die regelen alles voor de auto’s. Loon is wel via kantoor NL. Zwaar ingewikkeld. Ik heb een auto in ieder geval :P

[Voor 14% gewijzigd door RZor op 31-10-2017 20:51]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• agnocchi
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:26:
[...]

Klopt. Wel kun je onderhandelen over (extra) accessoires of bijvoorbeeld de leaseprijs per maand.
De leaseprijs wordt (in mijn geval) bepaald door de leasemaatschappij. De dealer heeft hier verder niets mee. Wat ik tot nu toe elke keer ben tegengekomen zijn dealers, die geen of echt heel minimaal accessoires er gratis op doen omdat ze toch door de leasemaatschappij (zoals ze dat zelf noemen) uitgeknepen worden. De leasemaatschappij wil een bepaalde korting en als de dealer hier niet in mee gaat, dan zal de leaseprijs voor mij (en mijn werkgever) hoger zijn. Dit kan dan resulteren in een extra bijdrage voor mij.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat ze worden uitgeknepen klopt. Maar ruimte voor een extraatje is er altijd. Een maatpak of paar schoenen of iPad lukt altijd wel hoor.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• JB

JB

Cédric roelt!

agnocchi schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:32:
[...]

De leasemaatschappij wil een bepaalde korting en als de dealer hier niet in mee gaat, dan zal de leaseprijs voor mij (en mijn werkgever) hoger zijn. Dit kan dan resulteren in een extra bijdrage voor mij.
Dan gaat de LM naar een andere dealer.

Mijn boefje is liev!

• agnocchi
AllSeeyinEye schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:34:
Dat ze worden uitgeknepen klopt. Maar ruimte voor een extraatje is er altijd. Een maatpak of paar schoenen of iPad lukt altijd wel hoor.
Dat had ik eerder moeten weten O-)
JB schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:37:
[...]
Dan gaat de LM naar een andere dealer.
Dat klopt, maar dan vervallen ook de extra gratis opties weer.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is wel een belofte die je hard / waar moet maken, dat de auto bij die dealer besteld wordt en dat je m daar in onderhoud zal doen.

• agnocchi
AllSeeyinEye schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:40:
Dat is wel een belofte die je hard / waar moet maken, dat de auto bij die dealer besteld wordt en dat je m daar in onderhoud zal doen.
Een belofte doen en die ook daadwerkelijk na (kunnen) komen is wel een dingetje.... Ik heb mijn nieuwe auto wel besteld bij mijn huidige dealer. Dat werd iets duurder voor mijn werkgever, maar zat voor mij binnen het budget. Ik ben erg tevreden met ze en hoef dan ook niet op zoek naar iets anders.
Mijn nieuwe auto heeft alleen een trekhaak extra als niet-fabrieksoptie, maar de ruimte voor onderhandelen zat er niet in....

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:40:
Jup, het bestellen heb je niet altijd invloed op (verschilt per werkgever) maar ik gun wel altijd het onderhoud en daar zijn ze het blijste mee. Het beetje marge op leveren van de auto is niet interessant.

Mijn boefje is liev!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 00:27
Bij mijn huidige werkgever heb ik de volgende opties tussen normleasebedragen.

Auto leasen voor 1 januari 2018
leasebudget 780€ 35k km

of na 1 januari
€845 40k km

De bedragen zijn inclusief brandstof/tankpas.

Ik vroeg me af hoe ik bereken wat het slimst is. ik ga 30k km maximaal rijden. er wordt gesproken over een normleasebedrag, hoe reken ik dit om naar 30k km.
\voorbeeld een tiguan kost
bij 35k km €590
bij 40k km €615

dit is dus een verschil van 25€ wat dus betekend dat er €40 per maand over is.

Verder vroeg ik me af hoe het werkt als je meer/minder tankt, voorbeeld bij directlease staat Brandstof voorschot € 240,00

wat als ik er de ene maand onder zit en de ander boven, wordt dit aan het einde van het jaar verrekend of wat gebeurd hier mee?

kortom
hoe bereken je het normleasebedrag om naar minder km dan de norm (30k km ipv de norm 40k km) als je een tankpas hebt?
Hoe werkt een brandstofvoorschot bij meer/minder verbruik.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:47

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[MAUS] schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:46:
Inmiddels ook bericht gekregen dat de door mij bestelde Megane Serie Signature (Hatchback) al is aangekomen bij de dealer (besteld begin Augustus 2017). Levertijd valt me alles mee (zeker gezien eerst begin Januari werd genoemd als leverdatum). De auto kan vanaf 6 November rijklaar afgeleverd worden :)
Wij hadden volgens mij ergens gelijk besteld nl begin aug. Ik mag mijn Megane estate bose op 9 nov halen >:)

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46
wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Hierbij paar foto's:

Beter laat dan nooit: gefeliciteerd!
Hier een mede Tiguan rijder en ik ben dik tevreden met de wagen, gaat je vrouw veel plezier aan beleven ;) .

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:20
SBTweaker schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:14:

Auto leasen voor 1 januari 2018
leasebudget 780€ 35k km

of na 1 januari
€845 40k km

Ik vroeg me af hoe ik bereken wat het slimst is. ik ga 30k km maximaal rijden. er wordt gesproken over een normleasebedrag, hoe reken ik dit om naar 30k km.
bij 35k km €590
bij 40k km €615

dit is dus een verschil van 25€ wat dus betekend dat er €40 per maand over is.

Verder vroeg ik me af hoe het werkt als je meer/minder tankt, voorbeeld bij directlease staat Brandstof voorschot € 240,00

wat als ik er de ene maand onder zit en de ander boven, wordt dit aan het einde van het jaar verrekend of wat gebeurd hier mee?

kortom
hoe bereken je het normleasebedrag om naar minder km dan de norm (30k km ipv de norm 40k km) als je een tankpas hebt?
Hoe werkt een brandstofvoorschot bij meer/minder verbruik.
Hoeveel kilometers jij gaat rijden staat los van de berekening. Ook al zou jij maar 20.000 kilometer per jaar gaan rijden, de "berekening" wordt gedaan op basis van 48 maanden/35000km (of dus 48 maanden/40000km). De verhoging van je leasebudget staat gelijk aan de meerkosten van die extra 5000km per jaar. Je kunt in principe dus exact dezelfde auto leasen nu en na 1 januari :)

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• RZor

RZor

Sorry!

Het duurde even maar nu eindelijk een datum. De 15e mag ik om mijn Cavia. Ben erg benieuwd, en is ook niet voor z'n tijd. Mn V40 begint rare kuren te vertonen. Multimedia systeem gaat soms at random uit, motor begint steeds rauwer te klinken, foutjes in display weergave. En volgens de Volvo garage is er niks aan de hand.
Prima, dan zoek je t er maar fijn mee uit. Nog twee weken uitzingen waarvan 1 week niet thuis, dus tijd gaat nu echt snel.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• wvkreg
GeeMoney schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:49:
[...]

Beter laat dan nooit: gefeliciteerd!
Hier een mede Tiguan rijder en ik ben dik tevreden met de wagen, gaat je vrouw veel plezier aan beleven ;) .
Wij samen, want ik rijdt er ook vaak in. Ik merkte al wel 1 probleempje. Bij een warme start blijft de navigatie staan op initialiseren. Voor de rest top bakkie en zelfs 125 pk valt goed mee :)

• GeeMoney
wvkreg schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:58:
[...]

Wij samen, want ik rijdt er ook vaak in. Ik merkte al wel 1 probleempje. Bij een warme start blijft de navigatie staan op initialiseren. Voor de rest top bakkie en zelfs 125 pk valt goed mee :)
Ik heb de kwaal niet, reset de unit anders even door de powerknop lang ingedrukt te houden (>10seconden).

Het enige wat mij is opgevallen is "getik" van (ik vermoed) zekeringen tijdens het rijden voornamelijk op ACC/Lane Assist lijkt het op.
Ik dacht eerst iets met het uitzetten van het dashboard maar dat zit allemaal mokervast en is van "zacht" materiaal dus dat tikt niet. Na aandachtig luisteren lijkt het links onder het stuur vandaan te komen en soms zelfs achter het AI display. Niet hard of zo maar ik hoor het wel.

• wvkreg
SDCard eruit erin is ook een oplossing.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:25

t_captain

Moderator General Chat
SBTweaker schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:14:

Auto leasen voor 1 januari 2018 leasebudget 780€ 35k km

of na 1 januari
€845 40k km

bij 35k km €590
bij 40k km €615
Excl brandstof is de auto inderdaad 25 euro duurder.

Een Tiguan op diesel loopt volgens Spritmonitor ongeveer 7.5l/ 100km. Met een dieselprijs van 1.07 ex BTW komen die extra 5000 kilometers neer op ongeveer 33 euro aan diesel. Eventueel een klein beetje hoger omdat je de dieselprijs gemiddeld over de komende 4 jaar moet nemen ipv de actuele. Totale meerkosten pakweg 60 euro per maand.

Lood om oud ijzer dus.

• AndRo555
t_captain schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:20:
[...]

Een Tiguan op diesel loopt volgens Spritmonitor ongeveer 7.5l/ 100km.
7.5l/100km is erg ruim voor een diesel Tiguan. Als ik op 150pk TDi's vanaf 2015 selecteer kom ik op 6.8l/100km. (https://www.spritmonitor....5&power_e=155&powerunit=2) en aangezien daar nog 4motion varianten tussen zitten zal het reele verbruik wel wat minder zijn.

• GeeMoney
AndRo555 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:32:
[...]

7.5l/100km is erg ruim voor een diesel Tiguan. Als ik op 150pk TDi's vanaf 2015 selecteer kom ik op 6.8l/100km. (https://www.spritmonitor....5&power_e=155&powerunit=2) en aangezien daar nog 4motion varianten tussen zitten zal het reele verbruik wel wat minder zijn.
Ik zit na precies 10.000 kilometer gisteren en tanken op precies deze 10k :) op 1 op 16.4 gemiddeld.
En ik rijd gemiddeld, soms sportief maar lange stukken en 90% op ACC.
(Tiguan MY18 van 6 weken oud en berekend aan de hand van getankte liters en niet de boordcomputer, die is iets rooskleuriger namelijk)

[Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 03-11-2017 11:40]

• SBTweaker
kemphaas schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:04:
[...]

Hoeveel kilometers jij gaat rijden staat los van de berekening. Ook al zou jij maar 20.000 kilometer per jaar gaan rijden, de "berekening" wordt gedaan op basis van 48 maanden/35000km (of dus 48 maanden/40000km). De verhoging van je leasebudget staat gelijk aan de meerkosten van die extra 5000km per jaar. Je kunt in principe dus exact dezelfde auto leasen nu en na 1 januari :)
Dan is het totaal bedrag toch lager en is er meer over van het budget dus zou ik extra opties kunnen?

• SBTweaker
t_captain schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:20:
[...]

Excl brandstof is de auto inderdaad 25 euro duurder.

Een Tiguan op diesel loopt volgens Spritmonitor ongeveer 7.5l/ 100km. Met een dieselprijs van 1.07 ex BTW komen die extra 5000 kilometers neer op ongeveer 33 euro aan diesel. Eventueel een klein beetje hoger omdat je de dieselprijs gemiddeld over de komende 4 jaar moet nemen ipv de actuele. Totale meerkosten pakweg 60 euro per maand.

Lood om oud ijzer dus.
We mogen alleen een benzine auto kiezen. Aangezien ik minder minder kms ga maken krijg je de begrote benzine dan niet terug die begroot is aan het einde van het jaar?

[Voor 8% gewijzigd door SBTweaker op 03-11-2017 18:58]

• AndRo555
GeeMoney schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:38:
[...]

Ik zit na precies 10.000 kilometer gisteren en tanken op precies deze 10k :) op 1 op 16.4 gemiddeld.
En ik rijd gemiddeld, soms sportief maar lange stukken en 90% op ACC.
(Tiguan MY18 van 6 weken oud en berekend aan de hand van getankte liters en niet de boordcomputer, die is iets rooskleuriger namelijk)
Voorwiel of vierwiel aangedreven Tiguan? Ik rij met dezelfde motor in een Passat rond de 5.4l/100km (1 op 18.5) (ahv getankte liters) over heel de zomer(banden). Op de winters mag je er .4l/100km bijtellen Dat met een vergelijkbare rijstijl als jij, veel ACC en af en toe sportief/sneller (DE).
Weet wel dat mijn Passat geen SCR uitlaatgasnabehandeling heeft en dus geen adblue verbruikt. Met SCR zou het verbruik nog lager liggen. De NOx nabehandeling kost namelijk extra brandstof met een lean NOx trap (LNT) in vergelijking met SCR/adblue.

De grap is dan nog dat de auto die ik nu rijd, een 2015 Passat 2.0TDI, euro 6, zonder adblue sinds kort enkel leverbaar is in SCR/adblue variant, terwijl de emissie norm niet veranderd is. De omstandigheden/cyclus waaronder die norm gehaald moet worden is ondertussen wel veranderd. Plot twist, SCR auto's stoten meer NOx uit als ze koud zijn dan een LNT. Dus als er straks een MY18/19 Passat de huidige vervangt dan stoot die meer NOx uit in de straat hier dan de huidige... Vooruitgang?

/end rant

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Oei, benzine! Meteen bestellen uit voorraad, levering 2017!

Spritmonitor geeft voor alle Tiguans op benzine een gemiddeld verbruik van 9.38. Voor een moderne TSI motor, maar wel in een hoge en zware auto lijkt me dat realistisch. De leasemaatschappij zal met een soortgelijk getal rekenen.

Bij een literprijs van pakweg 1.60 (1,32 ex btw) gaat er dik 50 euro op aan extra benzine. Plus 25 leaseprijs ex brandstof. Dan sta je al op verlies.

Komt nog iets bij: BPM gaat omhoog in 2018 door verlaging van de CO2 grenzen. Dat ga je ook terugzien in de leaseprijs.

Ik denk dat de auto 100 a 120 euro duurder gaat uitkomen, waarvan de baas 60 betaalt. En de bijtelling komt ook hoger uit door de hogere fiscale waarde.

En minder rijden levert meestal geen korting op je leasebedrag op. Sommige regelingen geven wel korting op zuinig rijden, buiten de snelweg tanken en minder privé rijden. Denk aan Cap. De meeste regelingen tellen echter met vaste normleasebedragen en verrekenen niets. De meer/minder kosten van het aantal zakelijke kilometers worden afaik nooit verrekend. Dus ga er maar vanuit dat je opdraait voor een leasebedrag opv 40.000 kilometer/jaar, al rijd je maar de helft.

• GeeMoney
AndRo555 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:08:
[...]

Voorwiel of vierwiel aangedreven Tiguan? Ik rij met dezelfde motor in een Passat rond de 5.4l/100km (1 op 18.5) (ahv getankte liters) over heel de zomer(banden). Op de winters mag je er .4l/100km bijtellen Dat met een vergelijkbare rijstijl als jij, veel ACC en af en toe sportief/sneller (DE).
Weet wel dat mijn Passat geen SCR uitlaatgasnabehandeling heeft en dus geen adblue verbruikt. Met SCR zou het verbruik nog lager liggen. De NOx nabehandeling kost namelijk extra brandstof met een lean NOx trap (LNT) in vergelijking met SCR/adblue.

De grap is dan nog dat de auto die ik nu rijd, een 2015 Passat 2.0TDI, euro 6, zonder adblue sinds kort enkel leverbaar is in SCR/adblue variant, terwijl de emissie norm niet veranderd is. De omstandigheden/cyclus waaronder die norm gehaald moet worden is ondertussen wel veranderd. Plot twist, SCR auto's stoten meer NOx uit als ze koud zijn dan een LNT. Dus als er straks een MY18/19 Passat de huidige vervangt dan stoot die meer NOx uit in de straat hier dan de huidige... Vooruitgang?

/end rant
Voorwiel aandrijving. Bedenk wel dat de Tiguan behoorlijk meer wind vangt en een stuk hoger is. Volgens mij ook nog zwaarder. Hij zit dacht ik op 1560kg op kenteken mijn Tiguan.
En inderdaad met Adblue.

• AndRo555
GeeMoney schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:32:
[...]

Voorwiel aandrijving. Bedenk wel dat de Tiguan behoorlijk meer wind vangt en een stuk hoger is. Volgens mij ook nog zwaarder. Hij zit dacht ik op 1560kg op kenteken mijn Tiguan.
En inderdaad met Adblue.
De Tiguan vangt inderdaad een stuk meer wind. Echt zwaarder is de Tiguan wel niet. Een vergelijkbare SCR Passat Variant zit op 1540kg terwijl de mijne net onder de 1500kg duikt.
Ik moet er wel bij vermelden dat het gros van de snelwegverkeer dat er mee gedaan wordt tussen de 100 en de 120 ligt. Het verschil tussen dat en 130 is best behoorlijk.

• GeeMoney
AndRo555 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:37:
[...]

De Tiguan vangt inderdaad een stuk meer wind. Echt zwaarder is de Tiguan wel niet. Een vergelijkbare SCR Passat Variant zit op 1540kg terwijl de mijne net onder de 1500kg duikt.
Ik moet er wel bij vermelden dat het gros van de snelwegverkeer dat er mee gedaan wordt tussen de 100 en de 120 ligt. Het verschil tussen dat en 130 is best behoorlijk.
Een normale passat (geen variant) weegt 1370kg.
Een toevallige Passat variant 2017 staat volgens Finnik op 1440kg.
Inderdaad mijn Tiguan 1560kg en hij is 20cm hoger dan een passat. Dat scheelt behoorlijk wat op het verbruik verwacht ik.
Ik rijd het grootste stuk 137 op de ACC .

[Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 03-11-2017 21:46]

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
SBTweaker schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:55:
[...]

We mogen alleen een benzine auto kiezen.
Benzine. Geen TDI, geen AdBlue, geen 1:16.4.

• mariikvt
  • Laatst online: 29-07-2018

mariikvt

BattleNet: Barriie#2102

Hoi hoi,

Weet niet helemaal of ik hier goed zit, hoe dan ook.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een auto. Plan was een 2de handse Toyota Auris (Hybrid) aan te schaffen voor woon-werk vervoer. Ik teken echter binnenkort mijn nieuwe vast contract. Met name het vast had ik niet verwacht. Vandaar dat ik dacht dat privé lease misschien een optie is.

Voornaamste reden van het kopen van een 2de handse auto was de restwaarde. Mocht ik geen werk meer hebben kunnen we hem altijd nog verkopen. Nu dat wel goed lijkt te zitten voor in ieder geval de komende paar jaar ben ik verder aan het kijken.

Het liefst rijd ik hybride/elektrisch, groen ftw. Traject is Tilburg -> Eindhoven, ~ 90 km per dag. Al hoewel hij waarschijnlijk ook regelmatig op Schiphol gaat staan. Mits niet met de trein. Dus automaat is geen overbodige luxe, vandaar ook hybride. Auris rijd volledig elektrisch onder de ~40km p/u en dat komt nog wel eens voor.

Is privé lease een optie? Ik had berekend dat alles op 550/600 per maand uit kwam. Voor dat bedrag heb ik ook een aardige lease bak.

• jongetje
mariikvt schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:02:
Is privé lease een optie? Ik had berekend dat alles op 550/600 per maand uit kwam. Voor dat bedrag heb ik ook een aardige lease bak.
Daar is dit topic voor: Prive leasen.

[Voor 8% gewijzigd door jongetje op 05-11-2017 08:26]

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:13

swat!

computeraar

Gisteren een proefritje gemaakt met een e-Golf. En ik moet zeggen: positief verrast!
De e-Golf rijdt gewoon goed en het feit dat je zelf het niveau van de recuperaties kan instellen is ook erg fijn (snel even in ‘b’ tikken bij een rotonde bijvoorbeeld), uitrusting was ook dik in orde.

In mijn geval zou het gaan om een leaseconstructie voor een periode van 4 jaar. De twijfel zit een beetje in het feit dat de ontwikkelingen zo hard gaan qua accu/capaciteit dat je al snel auto’s gaat krijgen met een grotere actieradius. Qua woon-werk verkeer is de actieradius prima maar voor incidentele ritten niet, als je dan ook nog 45 min staat te wachten voor ‘snelladen’ voelt dat ietwat lang.

Die 45 min is bij snelladen (20-80%), klopt dat of kan het sneller bij het juiste snelllaadstation?
Zijn er meer mensen die hiermee hebben geworsteld?

[Voor 15% gewijzigd door swat! op 05-11-2017 10:27]

EV6 Plus

• Niet online
Gisteren bij de dealer een proefrit gemaakt in de facelift van de Lexus CT200h. De facelift heeft hem goed gedaan. Ook voor het eerst met een hybride auto gereden, wat een heerlijke aandrijflijn is dat. Zeker een kanshebber, daarna naar de Toyota dealer gegaan om de Auris en CHR te bekijken. De Auris is helaas niet leverbaar met ACC en de CHR vond de partner niet mooi (zacht uitgedrukt).

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:34
Anoniem: 181786 schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:24:
Gisteren bij de dealer een proefrit gemaakt in de facelift van de Lexus CT200h. De facelift heeft hem goed gedaan. Ook voor het eerst met een hybride auto gereden, wat een heerlijke aandrijflijn is dat. Zeker een kanshebber, daarna naar de Toyota dealer gegaan om de Auris en CHR te bekijken. De Auris is helaas niet leverbaar met ACC en de CHR vond de partner niet mooi (zacht uitgedrukt).
Ik rijd zelf sinds vorige week in de Hyundai Ioniq Hybrid, wat m.i. een erg fijne auto is met in de Premium uitvoering ook een leuk uitrustingsniveau.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:24:
De hybride aandrijflijn die de Toyota Prius en de Lexus CT200h met elkaar delen heb ik beide veel gereden. De Prius (Wagon) vond ik een stuk luidruchtiger en veel meer op comfort afgestemd. De Lexus voelde meer als een rijderswagen, met meer luxe ook. Ik ben erg onder de indruk van de Lexus: tamelijk rap, goed bochtenwerk, stil en comfortabel. En het verbruik is zeer laag voor benzine. Als je qua binnenruimte voldoende hebt aan de CT200h, wist ik het wel!

• Niet online
desmond schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:53:
[...]

De hybride aandrijflijn die de Toyota Prius en de Lexus CT200h met elkaar delen heb ik beide veel gereden. De Prius (Wagon) vond ik een stuk luidruchtiger en veel meer op comfort afgestemd. De Lexus voelde meer als een rijderswagen, met meer luxe ook. Ik ben erg onder de indruk van de Lexus: tamelijk rap, goed bochtenwerk, stil en comfortabel. En het verbruik is zeer laag voor benzine. Als je qua binnenruimte voldoende hebt aan de CT200h, wist ik het wel!
Ik heb de ruimte niet nodig in principe, wil gewoon comfortabel en in een beetje luxe van a naar b en rijdt zo'n 40.000 per jaar. Ook op de achterbank was het nog prima zitten voor 2 mensen die mee moeten. Maar 99% van de tijd zitten we met 1 of 2 in de auto. Ik denk dat ik met een beetje passen en meten ook nog wel een racefiets achterin kan leggen met de bank neergeklapt.

Ik was een beetje bang voor de aandrijflijn en het 'geloei' wat ik in alle vele recensies las maar dat valt echt reuze mee. Ze schijnen de auto ook al een keer of 2 van extra isolatie te hebben voorzien. Die recensies komen veelal uit 2010/2011 toen de eerste versie op de markt kwam. Het is wel wennen als je zoals ik de traditionele versnellingsbakken (al dan niet automatisch) gewend bent. Maar vond het wel aangenaam eigenlijk.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Anoniem: 181786 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:53:
[...]

Ik heb de ruimte niet nodig in principe, wil gewoon comfortabel en in een beetje luxe van a naar b en rijdt zo'n 40.000 per jaar. Ook op de achterbank was het nog prima zitten voor 2 mensen die mee moeten. Maar 99% van de tijd zitten we met 1 of 2 in de auto. Ik denk dat ik met een beetje passen en meten ook nog wel een racefiets achterin kan leggen met de bank neergeklapt.

Ik was een beetje bang voor de aandrijflijn en het 'geloei' wat ik in alle vele recensies las maar dat valt echt reuze mee. Ze schijnen de auto ook al een keer of 2 van extra isolatie te hebben voorzien. Die recensies komen veelal uit 2010/2011 toen de eerste versie op de markt kwam. Het is wel wennen als je zoals ik de traditionele versnellingsbakken (al dan niet automatisch) gewend bent. Maar vond het wel aangenaam eigenlijk.
Weet niet of ze de aandrijflijn van de nieuwe Prius en C-HR nu ook in de facelift CT200h hebben gelepeld maar die is al een stuk verfijnder en reageert directer op het gaspedaal. Ik verwacht wel dat ze die ook in de opvolger van de CT200h zullen doen (de Lexus UX wat volgens mij een compacte crossover wordt net als de C-HR).

En helemaal eens met de Lexus hybride aandrijflijn, dat rijd echt voortreffelijk. Ik zou nooit meer anders willen, of het met een Tesla zijn :) Volgende week mag ik ook eindelijk mijn IS300h ophalen.

• agnocchi
martinvdm schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:36:
[...]

Wij hadden volgens mij ergens gelijk besteld nl begin aug. Ik mag mijn Megane estate bose op 9 nov halen >:)
De planning voor mijn nieuwe Mégane Bose was 15 januari, maar ik was toevallig voor de apk van mijn huidige Mégane bij de dealer en zat nog even met de verkoper te kletsen toen hij zag, dat mijn nieuwe al op het distributiecentrum staat. Dan is het nog een kleine 2 weken voordat hij kan rijden.
Meteen de leasemaatschappij gebeld en als ze 'm voor 25 november klaar hebben (de huidige apk loopt dan af en hij is niet goedgekeurd vanwege de gloeispiraal), dan mag hij geleverd worden :)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:30
Vandaag met enige pijn in t hart de V60 achtergelaten bij een Volkswagen dealer, en een Volkswagen Passat variant Highline meegenomen.

De V60 heeft mij nooit teleurgesteld, een hele fijne auto.

• Niet online
rinkel schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:50:
Vandaag met enige pijn in t hart de V60 achtergelaten bij een Volkswagen dealer, en een Volkswagen Passat variant Highline meegenomen.

Sterkte. En wie weet bevalt het na een gewenningsperiode wel.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 06-11-2017 22:02]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rinkel schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:50:

Waarom dan niet opnieuw genomen?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:30
AllSeeyinEye schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:17:
[...]

Waarom dan niet opnieuw genomen?
De V60 wordt komend jaar vernieuwd. Op zich heb ik daar niet zo heel veel moeite mee om dan in een wat ouder model te rijden, ook al eens gedaan, maar wou eigenlijk niet nog eens 5 jaar in dezelfde auto rijden.
Daarnaast hebben wij leasecategorien waarbij voor VAG auto’s geen meeneemverplichting geldt. Ik wou dit keer geen meeneemverplichting...

[Voor 4% gewijzigd door rinkel op 06-11-2017 23:24]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Doe je m toch voor 2 of 3 jaar? ;)

• jongetje
Hoe doe je dat als je een leaseregeling hebt voor 4 of 5 jaar? Ik wil ook wel elke 2 jaar een nieuwe auto...

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
swat! schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:55:
Gisteren een proefritje gemaakt met een e-Golf. En ik moet zeggen: positief verrast!
De e-Golf rijdt gewoon goed en het feit dat je zelf het niveau van de recuperaties kan instellen is ook erg fijn (snel even in ‘b’ tikken bij een rotonde bijvoorbeeld), uitrusting was ook dik in orde.
Wat is 'b'?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:22

Griffin

Is mythical

Waar 'b' voor staat weet ik niet, maar het zorgt ervoor dat de auto meer afremt door extra regeneratie. (heb het in de Auris Hybride ook)

Verder is er een paar weken geleden schade gereden aan mijn auris, dus nu een vervangende auto... gloednieuwe octavia combi. Laat deze nu net op de long list staan voor nieuwe lease auto volgend jaar... maar even proefrit maken van paar dagen 8)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
B van bremsen dus :)

• Engineer Stewie
Ik kan nog geen benzine kiezen, laat staan hybride...

Enfin, mijn keuze voor leasewagen is on hold gezet omdat we geen akkoord bereiken. Geen van de 2 wil toegeven, ik heb mijn berekening gegeven en wacht op hun berekening zodat ze mij kunnen tonen dat diesel effectief voordeliger is.
Pagina: 1 2 3 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee