Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:20

Welkom in het topic: Keuze leaseauto - Deel 5

Het vorige deel telde meer dan 10.000 posts, daarom werd het hoog tijd voor een nieuw deel!
Dit topic is vooral bedoeld om met mede-Tweakers een discussie te hebben over je (aankomende)lease-auto. Wees vriendelijk naar elkaar en help elkaar waar nodig.

Happy posting!

Wat is leasen?

Een leaseauto is een voertuig dat tegen een vaste vergoeding voor een vaste periode ter beschikking gesteld wordt aan een gebruiker, maar eigendom blijft van de koper. De eigenaar blijft veelal verantwoordelijk voor het groot onderhoud.

Hoewel een auto door particulieren geleased kan worden, zijn het vaak werkgevers die auto's leasen voor hun werknemers. De auto blijft in eigendom van de leasemaatschappij, die veelal ook verantwoordelijk blijft voor het groot onderhoud van de auto. Zogenoemde private-lease is ook welkom in dit topic.

Bron: Wikipedia (Wikipedia: Leaseauto)

Welke bijtellingspercentages?

De bijtelling wordt berekend over de cataloguswaarde (incl. BPM en BTW) van een auto inclusief opties die af-fabriek gemonteerd zijn.
Bij de dealer aangebrachte accessoires tellen niet mee voor de bijtelling (tot € 2.500). Dit bedrag vermenigvuldig je met het percentage van de bijtelling. Vervolgens hangt het er van af in welke belastingschijf je valt hoeveel je netto moet betalen.

De bijtellingspercentages zijn vanaf heden sterk aan wijzigingen onderhevig, deze wijzigingen moeten zorgen voor een duidelijker en eerlijker kostenplaatje voor berijders van (zakelijke) leaseauto's, aldus de Nederlandse regering.

Hieronder een tabel met de bijtellingspercentages per uitstoot, uitgesplitst per jaar.

Rekenvoorbeeld:
Stel je verdient 50000 euro per jaar, je valt daarmee in de 40,4% belastingschaal. De fiscale waarde van je auto is 30000 euro en het bijtellingspercentage van deze auto is 21%. Dan is de bijtelling 0,21 x 30000 = 6300 euro bruto, en dit is netto 6300 * 0,404 = 2545 euro per jaar. Dat is per maand 2545/12 = 212 euro. Je eigen bijdrage wordt van de bruto bijtelling afgetrokken, maar moet je uiteraard wel afdragen aan je werkgever. Gebruik het formulier in de link hieronder om de bijtelling in jouw situatie te berekenen.

Bron: Carblogger (http://www.carblogger.nl/bijtelling-berekenen/)

Update 2019!
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.

De onderstaande tabel geldt voor auto’s met een datum van eerste toelating in 2019.
CategorieCO2-uitstoot in gram per kilometer
4% bijtelling0
22% bijtellingmeer dan 0

In 2019 vallen alleen bepaalde auto’s zonder CO2-uitstoot in het 4%-tarief. Het verlaagde percentage van 4% geldt voor auto’s op waterstof. Voor nulemissie-auto’s die niet op waterstof rijden, geldt de 4% bijtelling slechts tot een cataloguswaarde van € 50.000.

Hoe lang geldt het verlaagde percentage?
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?
Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.
Actuele info en bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

De bijtelling voor een specifieke auto/model kan opgezocht worden op de website van AutoWeek. Zie hiervoor de link in het laatste hoofdstuk.

Wat is een eigen bijdrage?

Het kan zijn dat je je werkgever een bepaald bedrag per maand betaalt voor het privégebruik van je auto. Dit is een vast bedrag per maand of per privékilometer. Het kan zijn dat je een duurdere auto wilt rijden dan binnen je autoregeling valt. In dat geval betaal je een vergoeding aan je werkgever.

Als dit een aanvullende arbeidsovereenkomst is of als dit gezien wordt als een vergoeding voor privégebruik, dan is dat bedrag aftrekbaar. Een eigen bijdrage kan de bijtelling maximaal verlagen tot nihil. Een negatieve bijtelling is dus niet mogelijk.

Wanneer betaal je geen bijtelling?

Je betaalt geen bijtelling voor het privégebruik van een auto van de zaak als je per jaar minder dan 500 kilometer privé rijdt. Dit kun je bewijzen met een sluitende rittenadministratie, die je zelf bij moet houden. En je moet een ‘Verklaring geen privégebruik auto’ ondertekenen. Deze kun je opvragen bij de Belastingdienst.

De kilometers die je rijdt voor woon-werkverkeer wordt voor de loonbelasting gezien als zakelijk verkeer.

Leasemaatschappijen

Een select greepje grote/bekende leasemaatschappijen (Leasemij's / LM):

Openbare leaseauto berekeningen

Hieronder een lijst met websites waarin leaseberekeningen openbaar te maken zijn, dit kan als leidraad dienen om de courantheid van een bepaalde auto te kunnen toetsen. Prijzen kunnen door de hand genomen over de leasemij's sterk afwijken van elkaar.

Overige handige links

Auto's met reviews zoeken

Gezien je niet altijd tijd hebt om een proefmodel te rijden, of de auto simpelweg nog niet uit is kan het handig zijn om je te orienteren op website's om reviews en video's te bekijken. Een voorbeeld van deze zijn o.a.;
Autoblog, rijtesten op YouTube, gebruikersreviews op AutoWeek!

Leaseregelingen vergelijken

Zoals in dit topic voorgesteld door @marti28, kan het informatief en handig zijn om elkaars leaseregelingen te kunnen vergelijken door het invullen van onderstaande template:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[b]Leasebudget:[/b]
[b]Kilometrage per jaar:[/b]
[b]Contractduur:[/b]
[b]Inclusief of exclusief brandstofcomponent:[/b] [i]Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling[/i]
[b]Merkbeleid, zo ja, welke:[/b]
[b]Overige afhankelijkheden:[/b]
[b]Specifieke wensen:[/b]
[b]Uiteindelijke keuze:[/b]

Originele topicstart door @RomeoJ

Kecin wijzigde deze reactie 27-01-2019 22:47 (36%)
Reden: Auto's via reviews zoeken toegevoegd

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Kecin
* Gereserveerd voor TS *

• Kecin
quote:
Thanks! Done :)
quote:
Bart ® schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:37:
@Kecin

[...]
Misschien even aanpassen, er is geen bovenstaand formulier :P.
Ook aangepast ;-)

Kecin wijzigde deze reactie 30-10-2017 17:50 (34%)

• Kecin
quote:
amdguard schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:50:
Ik heb uiteindelijk knop doorgedrukt en mijn bestelling in de gang gezet.
Het is een nieuwe VW Polo Comfortline MY2018 geworden (1.6tdi).
Ik heb vrijwel alle opties aangevinkt:
-Advance pakket
-Executive pakket
-Licht- en zichtpakket
-R-Line exterieurpakket
-Roof pakket (zwarte dak/spiegelkappen)
-Spiegelpakket
-Style pakket (sportstoelen stof/kunstofleer)

-Airconditioning, automatisch
-Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
-Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
-High-end geluidsysteem Beats
-Metallic lak (Energetic Orange)
-Park assist
-Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel

Ik mocht eigenlijk iets vanuit B segment kiezen maar met wat leukere opties werd ie snel te duur (lees buiten budget) en dat viel mij tegen. Daarom heb ik dus full option Polo gekozen(komt op 29.540).
Wat me opviel is dat Volvo V40 d3 business edition kostte 29050 maar in de lease was behoorlijk duurder. Er zat meer dan 50 euro verschil tussen.
Nieuwe generatie van Polo is behoorlijk groter geworden, zeker qua kofferruimte _/-\o_ . Het is nu 351 liter tov 280 in de oude. Het grappigste is dat de kofferruimte in Polo is groter dan die in V40 (324lt).

Wat vinden jullie hiervan?
Mooi samengesteld. Ik heb in 2011 een jaartje een bomvolle Polo gehad (ook alles van het lijstje) en vond het een heerlijke auto, bovenverwachting goed.
Ik denk dat de dealer hem wel een tijdje in de showroom wil hebben staan haha. Wanneer komt die?

Moet wel eerlijk zijn dat mijn Octavia 2k goedkoper is, en ik die wel prefereer boven de Polo.

• Kecin
quote:
amdguard schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

dat is ook mij redenering geweest. :)

[...]

Er is nog geen leveringsdatum bekend. Ik kon helaas geen benzine nemen. Daarom is dit polo zo duur geworden.
p.s. het gaat niet over fiscale waarde maar over het lease tarief. Mijn auto kost 685 inclusief brandstof voorschot. Voor dit geld kun je geen Octavia bestellen.
Voor dat geld gaat het krap worden ja. Ik heb voor 709 incl brandstofvoorschot (35k p/j en 48 mnd) een Octavia kunnen leasen met 5 extra opties/pakketten.

Soms wou ik dat je gewoon op fiscale waarde zou kunnen kopen, rond de 30k is er veel mooi spul te krijgen. Toen mijn Polo over de €25k ging verklaarden mensen me voor gek, maar heb er veel plezier aan beleefd. Ben benieuwd wanneer we foto’s te zien krijgen. Lekkere configuratie!

• Kecin
quote:
RZor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Is het bij ons dan zo uniek? Mogen een auto naar keuze uitzoeken rond de 35k, ex trekhaak en puur fiscaal. Wordt niet gekeken naar maandbedrag enzo. Auto moet vooral passen in de uitstraling en functioneel zijn.
Uniek wil ik niet zeggen, maar je zal wel in de niche zitten met zo’n regeling. Veel detacheerders (big 4) moeten het ook met een kilometerregeling en een maandbedrag doen. Sterker nog; de meeste lease sites zijn gemaakt voor dit soort berekeningen.

Jouw regeling lijkt me heerlijk :).
quote:
Thanks. Hij staat erin! :)

Kecin wijzigde deze reactie 31-10-2017 14:37 (13%)

• Kecin
quote:
ralpje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:38:
Stiekem zijn er nog best, vooral wat kleinere, bedrijven die het op die manier doen hoor. Die kopen de auto gewoon, in plaats van dat ze leasen. Met een kleine 'vloot' (laten we zeggen tot 5 à 10 auto's) is dat voor een bedrijf best te behappen en wellicht zelfs voordeliger als je maar goede afspraken met de dealer maakt :)
Ja dat klopt, een vriend van me heeft ook zo'n constructie, beginnend bedrijf (doorstart gemaakt) en de auto's werden gewoon aangekocht. Kan ook een prima oplossing wezen, je kosten kunnen dan wel wat variabel uitvallen, maargoed, prima te doen. Het geeft je (als je goed met je leidinggevende kan) ook meer ruimte voor een andere auto dan de top 5 leasewagens van dit jaar.

• Kecin
quote:
Malarky schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:38:
[...]

Bij de big4 is de kilometerregeling ook een redelijk wassen neus daar je onbeperkt op kantoorritjes etc kan schrijven ook al werk je thuis. Nooit iemand horen klagen dat die daarmee in problemen kwam.

En ja, je hebt een maandbedrag wat bij je functielevel past, maar voor een eigen bijdrage kan je die gewoon overschrijden toch? In junior niveaus vaak weinig om met name klanten niet tegen het zere been te schoppen (die zien alleen de auto niet de eigen bijdrage).

Is toch weinig op af te dingen dan?
Sowieso dat het een wassen neus is. Maar hoe dan ook zul je bij het aanmaken van je contract een kilometrage meekrijgen? Heb de laatste 2 jaar die markt overigens niet gevolgd, dus wellicht zijn er andere regels nu :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
Xenon heeft over het algemeen (in het verleden zelfs verplicht) koplampsproeiers. Bij LED koplampen is dit bijna bij elk merk een optie of onderdeel van een pakket (lichtpakket of winterpakket).

Vaak kan je dus wel aanhouden:
Xenon: koplampsproeiers
Full-led: koplampsproeiers als optie

Kecin wijzigde deze reactie 06-03-2018 00:48 (20%)

• Kecin
quote:
loewie1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:39:
Update, nog meer mensen in de markt voor een XC40?
Eerste indicatie lease was 902 op basis van 5 jaar en 30k per jaar. Catalogus 61k

Moet nog wat aan gesleuteld worden.
Met zulke prijzen zou ik echt wel even bij de volgende dealers langs gaan:
- BMW
- Audi
- Skoda
- VW
- Mercedes

Het is een flink bedrag en daar kan je veel moois voor krijgen. Wat zijn je eisen?

• Kecin
quote:
matthewk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:41:
Jezus wat ben ik blij dat ik in België lease en bijtelling betaal.
550€ ex
Fully loaded CLA shooting brake met winterbanden met vervangwagen klasse A-segment.
Lekker bezig. Dat zijn de betere prijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
quote:
Woudloper schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:29:
Vanwege het momentum en promotie op zoek naar een nieuwe leaseauto.

Leasebudget: € 900 (zonder eigen bijdrage), max 2 x leasebudget
Kilometrage per jaar: 32000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Mercedes, Volvo, VAG (ex Seat), Peugeot, Renault, Citroën, Skoda en Ford.
Overige afhankelijkheden: winterbanden, navigatie
Specifieke wensen: ruime kofferbak, volwaardige stoelen passagiers, beenruimte (en idealiter geen middenconsole bij rechterbeen)
Uiteindelijke keuze: n.n.t.b.

Via Athlon moeten wij de auto bekijken en samenstellen. Zelf ben ik momenteel in oriëntatiefase en twijfel nog tussen een stationuitvoering of een SUV. Diverse auto's al wel bekeken. Hieronder mijn twijfels:

Station uitvoeringSUV uitvoering
Renault Talisman
Peugeot 508 SW (komt pas eind 2018)
Volkwagen Passat
Mercedes Shooting Brake (gunstig bij Athlon)

Volkswagen Tiguan
Peugeot 5008
Skoda Karoq

Mijn voorkeur gaat uit naar de Peugeot 5008 omdat ik gecharmeerd ben van de grote en ruimte die wordt geboden, maar er is nog wel 'twijfel'. Die komt voor uit de volgende factoren: a. Is dit écht de meest gunstige bij Athlon volgens leasetarief (met welke modellen heeft Athlon speciale aanbieding?), b. Wat is levertijd van dit model en wat is effect nieuwe Europese wetgeving? c. Uitstraling 5008? Is dit wel zakelijk. d. Derde rij? Die heb ik helemaal niet nodig.

Zijn er nog andere modellen die jullie zouden adviseren om naar te kijken als jullie bovenstaande verhaal zo lezen? De Audi en Volvo vallen helaas relatief duur uit in de lease, hoewel ik wel gecharmeerd ben van dit merk.
BMW 3, 5 of een Skoda SuperB. Zou daar zeker eens naar kijken. C-klasse valt af?

Edit: ik zie incl. Brandstof. Dat maakt het lastiger en kom je voor een complete auto sneller bij Skoda uit. Aan de andere kant als je budget x2 kan, al gekeken naar Tesla?

Kecin wijzigde deze reactie 07-05-2018 23:50 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:48:
@Woudloper
Is voor mij niet zo moeilijk..

https://directlease.nl/le...ort/5112?contractSettings[duration]=48&contractSettings[yearlyKm]=30000&contractSettings[ownRisk]=300&contractSettings[includeReplacementVehicle]=B&contractSettings[winterTires]=Y&contractSettings[dealerChoice]=DL&contractSettings[incomeTaxBracket]=40.80&contractSettings[contribution]=0&options[optionsSelected]=98,163,167&options[requiredChoices]=143&options[optionsAdded]=143&options[optionsRemoved]=

A4 avant S-line. Klaar. 77eur boven budget, nog lang geen 200. En je hebt een echte d segment ipv een CLA wat tussen c en d segment ligt. En premium merk. Je zou echt geen spijt hebben, echt degelijk auto.
Mooie wagen maar deze zou voor mijn smaak echt te kaal wezen.
@Woudloper die eens een proefrit in een Skoda. Ij had hetzelfde idee en rijd nu met plezier een volledig aangevulde Octavia. Ik schrik soms van de prijs/kwaliteitsverhouding. Veel auto voor je geld :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Als ik het moet kiezen dan liever een megane estate dan de skoda.
Met vergelijkbare opties nog goedkoper als het goed is.
En ik vind het zelf nog mooier dan de skoda, maar goed, smaken verschillen.
Jammer dat de 205pk variant niet meer leverbaar is..
Maar de 160pk mercedes-renault motor is ook niet slecht, 10pk meer dan 1.5tsi van vag :D
Alleen die trage touchscreen zou ik kapot slaan de k ik :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:55:
@sham27 @Kecin Echt geprobeerd (na update) of alleen maar van horen zeggen?
De navi is opzich prima hoor, echt niet zo traag als wat sommige beweren. Zelf proefgereden en ja hij is langzamer dan je iphone, maar echt niet zoals wat op internet geschreven. Volgens mij is het allemaal voor de update. En als het toch vs een touchscreen van VAG moet, scheelt echt niet veel.
Bij de VAG is het ook afhankelijk of je de upgrade versie hebt of de basis versie.
Volgens mij zijn de processors ook anders tussen basis en upgrade.

De plastic rand, ja das mijn smaak ook niet, maar zelf VW heeft ook nu glimmende plastic eromheen.
Dus wat navi betreft, kan ik niet zeggen dat de megane slechter is dan VAG in het algemeen (buiten audi, want die is met draaiknop)

Maar touchscreen in het algemeen vond ik niks. Mijn huidige voorloopauto, een A3 sportback heeft zo'n draaiknop en vind ik veel fijner. Vandaar mijn keuze uit eindelijk tussen de 3 serie, A4/A5, of Alfa Giulia.
En.. Giulia gewonnen :)
Recent een nieuwe 5008 en een Talisman mogen rijden. Beide dramatische navigatie. De VAG versies zijn vele malen sneller met carplay, navi, inschakelen PDC en parkeercamera, bluetooth, etc. Zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Het is vooral het entertainment stuk voor mij, navigeren doe ik sowieso liever via Waze + agendakoppeling.

• Kecin
quote:
t_captain schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Touchscreens hebben alleen iets te zoeken bij de bijrijder en passagiers achterin. Klimaatregeling en incar entertainment.

Voor systemen die door de bestuurder bediend worden is het gewoon een ongeschikt concept.
Eens. Ik prefereer clinate op fysieke knoppen en de rest het liefste op het stuur. Maar dan moet de responsetijd wel snel wezen bijvoorbeeld van het skippen van 10 mp3’s.

• Kecin
quote:
Psyed schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:52:
Ik lees al langer mee, maar toch eens tijd om te posten hier.

Mijn huidige lease auto (Toyota Auris Touring Sports) gaat na 4 jaar en ongeveer 190000km uit de lease. Destijds een duurdere (lees: hoger segment) auto kunnen pakken omdat we voordelen kregen op 14% auto's en ruimte extra omdat geen BPM op de auto gerekend werd. De uitvoering is erg kaal. Het enige "luxe" onderdeel op de auto is de climate contorl (enkele zone).

Volgens de officiële regels zou ik op dit moment nog in het B categorievallen. Maar omdat ik precies op de grens zit voor het C categorie heeft mijn werkgever toegang gegeven om groter te morgen rijden (in ieder geval niet kleiner dan de huidige auris).

Leasebudget: Onbekend, we krijgen een "marktconforme selectie aan autos"
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Zie lease budget, nvt
Merkbeleid, zo ja, welke: Soort van, zie lijst beschikbare auto's
Overige afhankelijkheden: minimaal AC, lm velgen en bluetooth, maar dat zit op alle beschikbare modellen.
Specifieke wensen: Het moet een estate zijn. We hebben nu een zoon en onze tweede is ondertussen ook op komst.
Beschikbare auto's
- Ford Focus Wagon 1.0 Lease Edition of 1.5TDCI Lease Edition
- Opel Astra Sports Tourer 1.0 Business Executive + Innovation+ pakket
- Renault Megane Estate 1.3 EDC Bose
- Seat Arona 1.0 Xcellence
- Seat Ateca 1.0 Business Intense
- Seat Leon 1.0 Business Intense
- Skoda Octavia Combi 1.5 TDI DSG-7 Business
- Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greentech Ambition
- Toyota Auris TS 1.2 Energy Plus
- Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline Business
- Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style
Uiteindelijke keuze:
Persoonlijke voorkeur is de Opel Astra Sports Tourer, dit omdat het Innovation+ pakket AGR stoelen heeft. Met mijn lengte (bijna 2 meter) zijn deze echt een enorme uitkomst.
Dit zou echt proefrijden worden denk ik. De Opel heeft prettige stoelen maar je kan ook een eigen stoel in de auto laten zetten.

Qua jouw lengte en grootte van een auto zou ik persoonlijk geen T-Roc doen (en ivm levertijd).

Ik denk dat de SuperB je enorm gaat verassen. Ik zou daar eens in gaan rijden als ik jou was :).

• Kecin
quote:
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:46:
:9~ @jongetje Ah oke, de oude is opzich niet slecht maar als het niet de nieuwe is, dan is het niet zo bijzonder nee. Dan is de T-Roc wel mijn keuze. Vooral omdat het de enige is van het lijstje met 150pk :D
De Style uitvoering is ook behoorlijk compleet met adaptief cruise control, parkeersensoren voor n achter, airco, bluetooth.

Maar, een automaat is ook erg prettig eigenlijk.. Dus misschien de Megane EDC, of de Octavia DSG?

@Kecin Is zeker veel ruimte, maar hij heeft 1 kind en binnenkort 2, een octavia is denk ik ruim genoeg.
En heeft ie DSG, een automaat is toch lekker.. maar handbak is ook niet verkeerd idd. En Superb is officieel D segment als het goed is. Dus wel de enige van d segment op het lijstje.
De T-Roc zou qua lengte toch geen probleem zijn? Ik ben vrij kort, erin gezeten, en ik vond hem niet echt voor mij gemaakt. Voor langere mensen zou het denk ik juist beter is. En als jongetje gelijk heb en dat dit allemaal over voorraadmodellen gaat, zou levertijden ook geen issue meer is.
Ah. Zag niet dat het geen automaat was. Dan zou ik de Octavia kiezen maar dan ook inderdaad eens de T-Roc bekijken/rijden.

• Kecin
quote:
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:19:
[...]

En het team van WhatCar.com geeft een mooie neutrale view op veel auto's!

@Kecin, misschien zijn bovenstaande links nog handig voor de topicstart.
Thanks voor de tips allen. Heb nu dit toegevoegd aan de TS:

Auto's met reviews zoeken

Gezien je niet altijd tijd hebt om een proefmodel te rijden, of de auto simpelweg nog niet uit is kan het handig zijn om je te orienteren op website's om reviews en video's te bekijken. Een voorbeeld van deze zijn o.a.;
Autoblog, rijtesten op YouTube, gebruikersreviews op AutoWeek!

• Kecin
quote:
gergs schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:07:
@Engeltje1981 Vraag over keuze leaseauto: graag template op 1e pagina invullen.
Vraag over bijtelling: ander topic Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

@Kecin ik weet dat het wellicht super lang wordt, maar is het een idee om toe te voegen op de "let op box" dat mensen even naar de eerste post moet gaan kijken? Laatste tijd toch best veel vragen zonder duidelijke parameters en dus lastig om zinnig antwoord te geven.
Ik kan die helaas niet aanpassen, dat kan alleen een mod.
Een linkje naar de OP zou niet verkeerd zijn. Ik ga het even vragen. Thx :)

• Kecin
quote:
sham27 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:50:
[...]

Voor de geïnteresseerden..

Na drie maanden is de 330i vanochtend geleverd!

Vanmorgen korte aflevering gehad. Ik moest mijn vriendin naar studie brengen en de kleine man was mee, dus had al aangegeven het kort en krachtig te houden. Dealer was dezelfde als de vorige 316i, dus het proces was al bekend. Auto stond achter een scherm en toen die omhoog ging had ik toch wel onwijs WAUW gevoel! Ik ben erg blij met de gekozen configuratie! Smaak is persoonlijk en zeker ook de witte kleur, maar ik had hem nu precies weer hetzelfde besteld. Wat een gaaf ding met precies de juiste zwarte details die hem imo zo lekker dik maken.

Na een korte uitleg over nieuwe dingen tov de 316i (met name infotainment) werd de auto gestart en de showroom uitgereden. Het was ook wel even gaaf om alvast iets van de 340i uitlaat te horen, want die klinkt serieus stuk dikker dan de standaard uitlaat! Precies goed ook, totaal niet overdreven, maar wel lekkere roffel. En dan heb ik hem nog niet eens goed kunnen proberen.

Zit nu in inrij periode van 2.000km zoals BMW opgeeft, wat betekent dat je onder de 4.000 toeren moet blijven en de kickdown niet mag gebruiken. Dat is overigens al x misgegaan, want tijdens proberen van het pookje schakelde ik terug naar zijn 1 ipv op naar zijn 3. BMW heeft het precies andersom dan ik van DSG gewend was. Ik heb er inmiddels 200km opzitten en zelfs zonder te pushen valt al op dat dit een heerlijk sterk en soepel blok is! Wat rijdt veel vermogen ontzettend comfortabel. Kan niet wachten tot ik ook het echt snelle kan proberen..

Nog niet echt tijd gehad voor goede foto’s. Helaas ook niet veel tijd om te rijden vandaag.

Enkel wat snelle shots dus:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit zijn de bedragen waar Lease Nederland weer heen moet. Dit is gewoon een heerlijke dikke bak. Super! _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Kecin
TS update gedaan met bijtelling over 2019:

Update 2019!
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.

De onderstaande tabel geldt voor auto’s met een datum van eerste toelating in 2019.
CategorieCO2-uitstoot in gram per kilometer
4% bijtelling0
22% bijtellingmeer dan 0

In 2019 vallen alleen bepaalde auto’s zonder CO2-uitstoot in het 4%-tarief. Het verlaagde percentage van 4% geldt voor auto’s op waterstof. Voor nulemissie-auto’s die niet op waterstof rijden, geldt de 4% bijtelling slechts tot een cataloguswaarde van € 50.000.

Hoe lang geldt het verlaagde percentage?
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?
Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.
Actuele info en bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True