Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 03:19

Welkom in het topic: Keuze leaseauto - Deel 5

Het vorige deel telde meer dan 10.000 posts, daarom werd het hoog tijd voor een nieuw deel!
Dit topic is vooral bedoeld om met mede-Tweakers een discussie te hebben over je (aankomende)lease-auto. Wees vriendelijk naar elkaar en help elkaar waar nodig.

Happy posting!

Wat is leasen?

Een leaseauto is een voertuig dat tegen een vaste vergoeding voor een vaste periode ter beschikking gesteld wordt aan een gebruiker, maar eigendom blijft van de koper. De eigenaar blijft veelal verantwoordelijk voor het groot onderhoud.

Hoewel een auto door particulieren geleased kan worden, zijn het vaak werkgevers die auto's leasen voor hun werknemers. De auto blijft in eigendom van de leasemaatschappij, die veelal ook verantwoordelijk blijft voor het groot onderhoud van de auto. Zogenoemde private-lease is ook welkom in dit topic.

Bron: Wikipedia (Wikipedia: Leaseauto)

Welke bijtellingspercentages?

De bijtelling wordt berekend over de cataloguswaarde (incl. BPM en BTW) van een auto inclusief opties die af-fabriek gemonteerd zijn.
Bij de dealer aangebrachte accessoires tellen niet mee voor de bijtelling (tot € 2.500). Dit bedrag vermenigvuldig je met het percentage van de bijtelling. Vervolgens hangt het er van af in welke belastingschijf je valt hoeveel je netto moet betalen.

De bijtellingspercentages zijn vanaf heden sterk aan wijzigingen onderhevig, deze wijzigingen moeten zorgen voor een duidelijker en eerlijker kostenplaatje voor berijders van (zakelijke) leaseauto's, aldus de Nederlandse regering.

Hieronder een tabel met de bijtellingspercentages per uitstoot, uitgesplitst per jaar.

Rekenvoorbeeld:
Stel je verdient 50000 euro per jaar, je valt daarmee in de 40,4% belastingschaal. De fiscale waarde van je auto is 30000 euro en het bijtellingspercentage van deze auto is 21%. Dan is de bijtelling 0,21 x 30000 = 6300 euro bruto, en dit is netto 6300 * 0,404 = 2545 euro per jaar. Dat is per maand 2545/12 = 212 euro. Je eigen bijdrage wordt van de bruto bijtelling afgetrokken, maar moet je uiteraard wel afdragen aan je werkgever. Gebruik het formulier in de link hieronder om de bijtelling in jouw situatie te berekenen.

Bron: Carblogger (http://www.carblogger.nl/bijtelling-berekenen/)

Update 2019!
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.

De onderstaande tabel geldt voor auto’s met een datum van eerste toelating in 2019.
CategorieCO2-uitstoot in gram per kilometer
4% bijtelling0
22% bijtellingmeer dan 0

In 2019 vallen alleen bepaalde auto’s zonder CO2-uitstoot in het 4%-tarief. Het verlaagde percentage van 4% geldt voor auto’s op waterstof. Voor nulemissie-auto’s die niet op waterstof rijden, geldt de 4% bijtelling slechts tot een cataloguswaarde van € 50.000.

Hoe lang geldt het verlaagde percentage?
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?
Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.
Actuele info en bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

De bijtelling voor een specifieke auto/model kan opgezocht worden op de website van AutoWeek. Zie hiervoor de link in het laatste hoofdstuk.

Wat is een eigen bijdrage?

Het kan zijn dat je je werkgever een bepaald bedrag per maand betaalt voor het privégebruik van je auto. Dit is een vast bedrag per maand of per privékilometer. Het kan zijn dat je een duurdere auto wilt rijden dan binnen je autoregeling valt. In dat geval betaal je een vergoeding aan je werkgever.

Als dit een aanvullende arbeidsovereenkomst is of als dit gezien wordt als een vergoeding voor privégebruik, dan is dat bedrag aftrekbaar. Een eigen bijdrage kan de bijtelling maximaal verlagen tot nihil. Een negatieve bijtelling is dus niet mogelijk.

Wanneer betaal je geen bijtelling?

Je betaalt geen bijtelling voor het privégebruik van een auto van de zaak als je per jaar minder dan 500 kilometer privé rijdt. Dit kun je bewijzen met een sluitende rittenadministratie, die je zelf bij moet houden. En je moet een ‘Verklaring geen privégebruik auto’ ondertekenen. Deze kun je opvragen bij de Belastingdienst.

De kilometers die je rijdt voor woon-werkverkeer wordt voor de loonbelasting gezien als zakelijk verkeer.

Leasemaatschappijen

Een select greepje grote/bekende leasemaatschappijen (Leasemij's / LM):

Openbare leaseauto berekeningen

Hieronder een lijst met websites waarin leaseberekeningen openbaar te maken zijn, dit kan als leidraad dienen om de courantheid van een bepaalde auto te kunnen toetsen. Prijzen kunnen door de hand genomen over de leasemij's sterk afwijken van elkaar.

Overige handige links

Auto's met reviews zoeken

Gezien je niet altijd tijd hebt om een proefmodel te rijden, of de auto simpelweg nog niet uit is kan het handig zijn om je te orienteren op website's om reviews en video's te bekijken. Een voorbeeld van deze zijn o.a.;
Autoblog, rijtesten op YouTube, gebruikersreviews op AutoWeek!

Leaseregelingen vergelijken

Zoals in dit topic voorgesteld door @marti28, kan het informatief en handig zijn om elkaars leaseregelingen te kunnen vergelijken door het invullen van onderstaande template:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[b]Leasebudget:[/b]
[b]Kilometrage per jaar:[/b]
[b]Contractduur:[/b]
[b]Inclusief of exclusief brandstofcomponent:[/b] [i]Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling[/i]
[b]Merkbeleid, zo ja, welke:[/b]
[b]Overige afhankelijkheden:[/b]
[b]Specifieke wensen:[/b]
[b]Uiteindelijke keuze:[/b]

Originele topicstart door @RomeoJ

Kecin wijzigde deze reactie 27-01-2019 22:47 (36%)
Reden: Auto's via reviews zoeken toegevoegd

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-07 16:55
quote:
wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:41:
Vandaag de familiewagen halen. Het is de VW Tiguan 1.4TSI 125pk Comfortline Business in parel zwart met paar leuke opties. Foto's volgen.
Hierbij paar foto's:

Best geslaagd, velgjes wat klein voor de rest infotainment en Carplay zijn fijn. Lane assist en ACC zijn ook makkelijk in gebruik. Ik kende het al van de Audi, maar voor t vrouwtje was het snel geleerd :)

• swat!
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-07 21:54

swat!

computeraar

Gisteren een proefritje gemaakt met een e-Golf. En ik moet zeggen: positief verrast!
De e-Golf rijdt gewoon goed en het feit dat je zelf het niveau van de recuperaties kan instellen is ook erg fijn (snel even in ‘b’ tikken bij een rotonde bijvoorbeeld), uitrusting was ook dik in orde.

In mijn geval zou het gaan om een leaseconstructie voor een periode van 4 jaar. De twijfel zit een beetje in het feit dat de ontwikkelingen zo hard gaan qua accu/capaciteit dat je al snel auto’s gaat krijgen met een grotere actieradius. Qua woon-werk verkeer is de actieradius prima maar voor incidentele ritten niet, als je dan ook nog 45 min staat te wachten voor ‘snelladen’ voelt dat ietwat lang.

Die 45 min is bij snelladen (20-80%), klopt dat of kan het sneller bij het juiste snelllaadstation?
Zijn er meer mensen die hiermee hebben geworsteld?

swat! wijzigde deze reactie 05-11-2017 10:27 (15%)

2500wp (oost) + 3575Wp (zuid) + 1650Wp (west)

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 02-07 13:37
quote:
rinkel schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
135 netto bijtelling? Maak je geen rekenfoutje?
Ja idd, had het fout. het is 139€

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:03

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren eindelijk mijn IS 300h mogen ophalen. Zeer blij met de kleurencombinatie! Daarnaast hebben ze model 2017 op een aantal punten echt netjes verbeterd, zowel qua rijgedrag als ex -en interieur.

Specs:

Lexus IS 300h Business Line
223pk (2.5 liter benzine motor + elektro motor)

Gekozen opties:

Morello Red exterieur / Sandstone interieur
10.3" Navigatiesysteem
Quad LED koplampen

Catalogusprijs kwam uit op 46.665 EUR

Plaaikes! :D

PSN ID: Jetpaction

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-07 14:15
Na veel te lang wachten (1 maand te laat) eindelijk mijn nieuwe autootje mogen ophalen!
Het is een Mazda 3 HB Skylease GT diesel met afneembare trekhaak, dakdragers en mat zwart gespoten velgen.
Ik ga nog een keer kijken of ik ergens mooie foto's kan maken, maar hier alvast eentje vanaf de telefoon.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Baberuth
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-07 13:22
Daar is ie dan! :*) :9~

Beetje gelig licht bij de dealer, in daglicht is ie nog roder :*)
Betere foto's volgen!

Baberuth wijzigde deze reactie 28-11-2017 08:51 (25%)

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-07 14:30

bokkow

appleflap

Sorry van de lange radiostilte, heb wel onderstaand advies meegenomen toen we afgelopen weekend een aantal proefritten hebben gemaakt met BMW 120D, BMW 320D en 2 Audi A4's.
quote:
robhof schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:13:
[...]

Al gereden? Welke stoelen vind je het prettigst zitten? Volstaat de 1-serie qua ruimte?
Afgelopen weekend dus inderdaad maar ingepland en gedaan. Ik vond ze allemaal even prettig zitten, de BMW 3 serie vond ik persoonlijk wel erg laag. En bij de 1 serie vond ik vanwege 5 deurs wellicht dat de voordeuren wel erg klein zijn, als ik naar links kijk staar ik tegen de pillar aan terwijl ik nu ook weer niet zo lang ben of in de auto lig.
quote:
Darkvisje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:15:
[...]

Je weet wat het verschil is die extra pk's :) ik zou denk ik ook voor de BMW gaan. Hoop dat ik binnenkort zo'n keuze mag maken O-)
Haha, ja ik weet inderdaad ondertussen het precieze verschil in PK's tussen 160 en 200+ maar eerlijkheidshalve; de 1 serie zou het snelste moeten zijn maar dat kwam niet helemaal uit de verf denk ik. Achterwielaandrijving is tof maar om nu te zeggen dat ik dat in mijn huidige auto mis of in de A4's erna; nee niet echt. Ik vond de A4's verrassend vlot ook al lag het vermogen lager dan beide BMW's. Wellicht is een chipje nog eens een optie :). Een korte zoektocht zegt dat 190PK/400NM ook mogelijk is.
quote:
AndRo555 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:20:
[...]

Weet wel dat de 1 serie erg lawaaierig is binnen. Vooral wind (op de snelweg) en banden merk je vrij hard. De A4 is daarentegen zo wat de stilste D-segmenter die je kan vinden. Als je je snel ergert aan het geluid dan zou ik sowieso voor de A4 gaan.

De 318d zou de gouden middenweg zijn tussen sportief rijden en toch een wat 'meer' auto te hebben. Maar dat is waarschijnlijk geen optie?
Dat eerste heb ik bewust op gelet vanwege jouw comment, heb een simpele meting gedaan in mijn auto, en in beide BMW's en kwam op het volgende bij 130KM/H: VW Scirocco 89dB, BMW 120D 89dB, BMW320D 85dB.
Bij de A4's niet gemeten maar dat was gewoon merkbaar een stuk stiller inderdaad.

Overigens vond ik het wel meevallen dat een 320D meer auto is dan een 120D, beide met net zoveel opties aangekleed was het verschil enkel te merken in deurposten en ruimte op de achterbank. Vond het beide behoorlijke auto's.
quote:
Faddermakker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:33:
Alfa Romeo Guilia zou je ook nog kunnen overwegen, 180pk met zelfde versnellingsbak als die bmw. Komt ook ongeveer op 400 netto uit.
Toevallig noemde een collega dat ook, had misschien wel een optie geweest maar ik ben er simpelweg niet kapot van, en mijn vriendin die er ook mee gaat rijden heeft weinig met Alfa.
quote:
Joni schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:13:
[...]

Dat is precies de reden waarom ik ook voor de A4 zou kiezen. Rijden met een stille auto is zeker tijdens lange ritten een stuk comfortabeler is mijn ervaring.

@bokkow maak je overigens geen rekenfout? Zelfs met een kale A4 met die motor en metallic lak (fiscale waarde 45k) kom ik op meer dan 400 euro per maand aan nettokosten (exclusief eigen bijdrage). Vergeet niet de reductie van de inkomensafhankelijke heffingskortingen mee te nemen in je berekening, dat kan bij dit soort auto's toch aardig wat schelen.
Dat klopt inderdaad! Wanneer je zelf samenstelt, dat had ik ook kunnen doen maar dan had ik niet tussen deze auto's kunnen kiezen en waarschijnlijk een behoorlijke wachttijd gehad. Ben bij de lease maatschappij gaan vragen hoe zij staan tegenover net-niet-nieuw occasions. Dat kon dus met een max van 2 jaar en 50K KM. Ik wil wel een praktisch nieuwe auto rijden dus ben toen gaan zoeken naar auto's van max een paar maanden oud met minder dan 15K op de teller en die in uitrusting zoveel mogelijk op mij aansluiten.

Dat ik dan misschien geen panoramisch dak heb maar wel een dikkere auto kan rijden; dat neem ik graag voor lief :)

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de tweede Audi waar we naar zijn gaan kijken. De eerste was financieel wel heel aantrekkelijk maar ook wel enigszins kaal en net wat ouder dan ik zou willen met een jaar. De tweede is een paar maanden oud en heeft net al de eerste het voordeel dat hij is afgewaardeerd vanuit de dealer (of iets dergelijks) zodat ze er een aantrekkelijke occasion van kunnen maken. Dat heeft dan weer als voordeel voor mij dat de fiscale nieuwprijs bijna 10K lager ligt dan dat deze oorspronkelijk was wat dan weer invloed heeft op mijn netto bijtelling.

En dit wordt m dan:

Met een beetje geluk kan ik er over 1-2 weken mee gaan rijden :)

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:56
quote:
timmie271 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:27:
Dat is een flink ruime lijst qua richtingen.
Volg dit topic niet dagelijks, maar wat zijn de wensen voor de auto?
Voor sportief rijgedrag en uitstekende wegligging staat de BMW bovenaan.
Als het om de comfort en stoelen gaan wint toch de Volvo het.
De Mondeo is de grootste van het setje en met het nieuwe navisysteem goed overzichtelijk voor instellingen. Rijd verder ook goed uiteraard.
En de Audi rijd gewoon prima en heeft wat status (1x in een A4 quattro gereden dus verder geen ervaringen mee)

Is de voorkeur overigens automaat of handbak?
En wat de meesten al zeggen hierboven komt er inderdaad een nieuwe S60/V60 uit wat de minivarianten zullen worden van de S90/V90.
De lijst is inderdaad behoorlijk 'willekeurig' lijkt het, maar dit zijn de auto's die ik na avonden googlen het leukst vindt. Mijn voorkeur gaat uit naar een benzine handbak. De handbak gewoon omdat ik dat het lekkerst vind rijden, maar benzine deels omdat dat de prijs wat drukt (en de keuze gewoon vrij staat bij ons).

De Mondeo rijdt gewoon echt prima, daar heb ik een proefrit in gemaakt (de sedan versie dan) en daarin werkt de navigatie/bediening etc prima. Dat ding heeft zoveel meer ruimte dan mijn huidige A3.

Hieronder foto's van de Mondeo waarin ik heb proef gereden. Dit was dan wel de Sedan versie, maar ik zou eerder een Wagon pakken ivm de ruimte (en het panoramadak wat open kan).

Voordeel is dat de Mondeo en de V60 qua uitrusting veel uitgebreider zijn, voor een stuk lagere prijs. De BMW 3 serie met een leuke configuratie zit rondt de 48k, terwijl de Mondeo dan maar 43k kost.

Wat hier voorbij komt, heb ik helaas ook een beetje last van. Ik zou het minder vinden wanneer ik een auto uitgeleverd krijg en 2 weken daarna komt er een nieuw model van uit.

De A4 van @bokkow ziet er ook goed uit, welke configuratie is dat? Ik ben altijd nogal snel geneigd om overal de ST-line/S-line/M-Sport/AMG-editie van te nemen, om te voorkomen dat dit soort type auto's te veel lijken op oude-lullen-auto's. Maar dat is bij die A4 niet echt van toepassing.

Audi rijd ik nu 8 jaar, de eerste 2 en de laatste 5 jaar is me dat uitstekend bevallen. De kwaliteit is gewoon echt goed en dat weerhoud me er van om te kijken naar Renault, Ctroēn, etc. Wanneer ik in de Toyota Auris van een collega stap, valt me dat gewoon echt op dat dit heel anders aanvoelt.

depl0y wijzigde deze reactie 07-12-2017 06:44 (3%)

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:59
quote:
timmie271 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:27:
[...]

[...]

Als je het liever niet hebt zet je het toch uit? :+

[..]
Hoe dan? We hebben het over het dashboard verlichting..

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

quote:
Onder de motorkap dan?
twee stuks! :+

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:18

Nohead

PSN ID: Nohead

quote:
woutur schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:57:
[...]

Wauw. Dat is een beste auto als dit de grootste flaw is. Ik zou zelf de stoelen als flaw beoordelen. Ik zit al twee jaar met pijn in mijn r**t op die dingen. Nog twee weken en ik ben daar (hopelijk) vanaf.
Welke stoelen heb je in je Octavia? Ik heb de sportstoelen en die zitten heerlijk.
Beste upgrade ever

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• adinsx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06-06 13:48
quote:
gergs schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:28:
[...]

Ik ben de seat aan het samenstellen, waar vind je de ACC? kan het niet vinden, welke pack?
De ford ziet er echt gedateerd uit helaas, opzich wel leuk onderstel idd (2x als huurauto tijdens vakantie en bevalt prima)
Peugeot is qua pk heel interessant maar de 0-100 is dan weer niet, en een keer in een peugeot gereden en het voelt te "licht", dus qua gevoel mis je iets.
Heb nog niet teruggelezen, maar heb je een Renault Mégane Estate GT al overwogen?
1.6 TCe met 205 pk, 7-traps EDC (DSG), vierwielsturing, sportief onderstel, héle fijne sportstoelen (beter dan in een Leon, meer kuip), full-led standaard, en met flink wat opties blijf je rond de 37-38k.

Mijn Iron Blue Estate GT205 arriveert volgende week bij de dealer. Waarschijnlijk begin februari afleveren.
Aardig vol exemplaar geworden :P

Renault Mégane Estate Energy TCe 205 EDC GT
1.6 turbo, 205 pk, 280 Nm
7-traps EDC (Getrag Dual Clutch 7DTC300)
0-100: 7,4 seconden
Max. trekgewicht: 1700 kg (uiteraard minder bij beladen auto)

Standaard uitrusting
Standaard natuurlijk al erg goed uitgerust met: Sportstoelen, ambiance verlichting, dimmende binnenspiegel, elektrische ramen, led rondom, etc. etc.
Specifiek voor de GT: Vierwielsturing, sportonderstel (GTline heeft dat niet meer), RS Drive met Launchcontrol en Multi Change Down, Schakelflippers.

opties:
Speciaal metaallak Bleu Iron (de makkelijkste keuze :p )
Easy Life Pack (parkeersensoren, achteruitrijcamera, automatisch inparkeren)
Rlink2 8,7" Potrait + Bose-systeem + DAB+
Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak (bijna nergens vindbaar op GT overigens)
Elektrische handrem (en dan ook ambientlight middentunnel)
Elektrisch verwarmbare stoelen
Head-up display in kleur
One-Touch-Folding (achterbank, 2 delen neerklapbaar)

Geen alcantara of leer gekozen, de stof vond ik prima en heb ik nu ook.

Accessoires:
Afneembare trekhaak
18" Magny Cours wielen

Fiscaal: 37.450
Consument: 41.500

De looks
En wat plaatjes bij het praatje. Voor de beeldvorming, wat foto's van internet.

Of was de opdracht: Geen Renault. Dan heb ik niets aangedragen.

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:54
Ghehe ja onze dochter is nu 1.5 dus de kinderwagen gaat sowieso niet meer mee. We hebben nu een buggy die heel klein opvouwt.

Alleen doe je toch een paar jaar met zo'n leasebak en wie weet komt er dan een 2de. Dan wordt het wel lastig lijkt me.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Als je dan echt wil dat je 3 kinderen leuk achterin zitten gun ze dan alle drie een volwaardige stoel. Een Citroen C4 Picasso komt dan als eerste bij mij op.

Thorgrem wijzigde deze reactie 24-12-2017 19:51 (31%)

• adinsx
quote:
Engineer Stewie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:56:
Heb je een Renault zo snel?
Auto is besteld 30/11, levering voorzien 28/02. Vond ik al best snel.
31 oktober besteld, 1 december geproduceerd,
12 december in Zeebrugge (per boot vanuit Santander - Spanje), vandaag 29 december bij de dealer.

Betreft een IV Estate GT205 met redelijk wat opties:
Rlink2 potrait + Bose
Schuif/kanteldak
Stoelverwarming
EasyLife (vanwege achteruitrijcamera)
Elektrische handrem
Head-up-display

Aflevering: 3 februari helaas pas i.v.m. huidige Mégane III GTline die tot 1 februari moet.
18 januari wordt de afneembare trekhaak gemonteerd evenals de 18" Magny Cours wielen (zomerset). De wielen op de foto wordt de winterset.

Nog vijf weken aftellen dus, maar vanmiddag alvast nader kennismaken :+

• adinsx
quote:
Thorgrem schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:27:
Alvast heel veel plezier er mee straks in februari, ik vind het veruit de mooiste c-segment station en vooral in deze kleur komt hij heel goed tot zijn recht.
In de zomerzon en goed gepoetst (detailen is een hobby ;) ) nog beter, maar hij mag er zijn zo inderdaad:

• Engineer Stewie
quote:
TommyGun schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:32:
1500 euro om van 18" naar 19" te gaan? Ik zou het wel weten, lekker bij 18" blijven. Is ook beter voor het comfort. Over 3 weken neem je een stoeprandje mee en dan zit je daar, te huilen ;)
Vind de 18” velg klein lijken, het oog wil ook wat natuurlijk. Rij normaal niet op een borduur en de band is op 19” nog steeds vrij hoog met de 245/40R19 band. Wordt dus niet echt een laag profielband. Maar het blijft een bak geld voor 3 of 4 zomers.
Maar mss zit het gewoon in mijn hoofd en valt het irl mee. Wa zullen het zien.

Deze zitten er standaard op:

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:17
quote:
gergs schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:54:
[...]

Jeetje wat ben ik toch dan een zeiker zeg! Ik krijg mn eerste in een paar maanden en ik zat te zeiken over de ruimte toen ik de v40 ging bekijken bij de dealer. En jij met 3 achterin!
(ivm. de breedte en goede positionering van de stoelen heb ik wel al een Multimac achterin)

• Engineer Stewie
quote:
Slowmotion schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Hahahaja dan zou ik de ford ook boycotten.. Maar de Arteon heb ik ook even naar gekeken. (vooral het geel (oker) in de VW reclame vind ik mooi :9~ .. Welke kleur heb je gekozen.
Hele mooie auto, deze stond niet in onze lease lijst, zal wel met de uitstoot te maken hebben.. 106 is het maximum bij ons. en Diesel is een eis i.v.m. km per jaar. dus dan valleen een hoop modellen af.
CO2 is idd 116gr voor de 2.0TDI DSG. Ik heb de silver als kleur in R-line trim omdat het exterieur er voor het bedrijf 'zakelijk' moet uitzien. Oker was dus niet toegestaan en zou ook wel hard getwijfeld hebben om zoiets 3,5-4 jaar op mijn oprit te hebben staan. In zo een kleine community val je dan wel heel hard op.
Dus ook de standaard 18" velgen erop terwijl ik toch echt fan ben van grote velgen. Beetje zonde maar een gekregen paard maar niet in de bek kijken zeker. 'Bijtelling in België is overigens maar 140€ netto/maand, dat is weer leuk :+ .

Mijn uitvoering komt overeen met deze, excl het '4motion' label.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-07 15:07
Vandaag eindelijk m'n nieuwe leasebak op mogen halen. Met de volgende opties:
  • Upgrade Beats Audio
  • Upgrade Exclusive
  • Upgrade Professional 1
  • Full-LED koplampen
  • Meditteraneo Blue
  • 1.0 EcoTSI 85kW/115pk 6 versn. handgeschakeld
Wist eerst niet zeker of de standaard kleur van de Ibiza wel mooi zou zijn, omdat deze ook slecht te vinden is op foto's of video's online, maar ben positief verrast en erg tevreden. O+

Enige minpuntje tot zover zijn de halogeen mistlampen, terwijl je voor een full-LED pakket gaat.

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• secury
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16-07 13:58
Een hele tijd terug alweer heb ik hier een lijstje gepost van mijn potentiële leaseauto's en voor eventuele tips van jullie kant. Inmiddels is de auto er, en het is niet een auto die in dat lijstje zat.

Uiteindelijk heb ik proefgereden in de volgende auto's:
  • A4 lease edition 1.4 stronic.
  • Tiguan highline 1.4 stronic.
  • Giulia 2.0T
  • C180 van een collega gereden.
bevindingen daarvan.
  • De Tiguan viel af door het windgeruis, en de leaseprijs t.o.v. de afwerking.
  • De Giulia was mijn eerste keus, maar mijn vrouw vond het verschrikkelijk. Schrok wel van de leaseprijs en het feit dat ik daardoor letterlijk geen optie meer kon aanvinken. Dus die viel ook af. (wel een heerlijk blok die 2.0T, anderhalf uur met een grijns gereden).
  • De C180 was wel lekker, maar ook niet meer dan dat, dan had de A4 eerder mijn interesse.
Met mijn vrouw samen ging ik naar de dealer om een a4 te bestellen, een s-line edition limousine (en niet de lease edition die ik initieel op het oog had). Waarom een limousine? We houden beiden niet van de looks van een station. De dealer vroeg mij tijdens de bestelling waarom ik van de lease edition naar de s-line edition was gegaan, voor mij was dat omdat ik de a4 zonder s-line exterieur nogal 'suf' vind. Zeker niet lelijk.. maar ook niet de meest aansprekende auto.
Toen kreeg ik te horen dat de a5 ook leverbaar zou worden als s-line edition, waardoor die binnen mijn budget zou vallen met alle opties die ik voor ogen had! Nou.. doe dat dan maar, door de grote achterklep ook een stuk makkelijker spullen inladen dan de a4 limo.

Inmiddels 1000km op de teller, sinds vorige week in bezit:

A5SBachter

A5SBvoor

s-line edition met als extra opties:
  • Inklapbare spiegels.
  • Meerkleurig interieur verlichting.
  • Afgevlakt stuurwiel.
  • Comfort key.
  • Geluidssysteem achteraf via een specialist (Audi soundsystem viel bijzonder tegen, B&O duur).
De auto is echt geweldig comfortabel en een echte kilometervreter.
Vandaag de winterbanden eronder laten leggen, want later deze week moet ik naar het buitenland.
Ik was erg bang dat de 1.4 mij ontevreden zou achterlaten (ondanks een proefrit ermee in de a4), echter is er niets aan de hand zolang ik er geen onredelijke dingen van verwacht.
Het is in ieder geval een stuk vlotter dan de A3 g-tron die ik hiervoor had.

Mijn oudste dochter is iets minder blij, want die kon in de a3 net goed naar buiten kijken, maar de bank in de A5 is nogal diep en de raamlijn hoog.. dus nu zal ze weer even moeten wachten >:) .

• Ktenolix
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16-07 15:15

Ktenolix

Bandit GSF650A '11

Vorige week vrijdag opgehaald :)

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI
Blue Lease Premium, met standaard:
  • Keyless entry
  • Denon geluidssysteem
  • Pack Full LED:
    • Sportieve bumber a la GT line
    • LED koplampen met grootlicht assistent
    • LED richtingaanwijzers met dynamic scrolling
    • LED mistlampen met adaptieve bochtverlichting
  • Vaste trekhaak (besteld, maar auto is met afneembare trekhaak geleverd)
Echter heb ik de adaptieve bochtverlichting nog niet gezien in de mistlampen.. Ik had verwacht dat deze gewoon aan gingen in de bochten (zoals bij VW group) of anders dat de koplampen mee zouden draaien, maar dat heb ik nog niet kunnen waarnemen. Ook geen instelling daarvoor gevonden. Iemand hier ervaring mee?

Daarnaast heb ik nu keyless entry, maar ik vroeg me af of de auto vanzelf op slot gaan als ik buiten het bereik loop. Nu moet ik eerst het handvat indrukken om de auto op slot te doen.

Auto rijdt verder als een tierelier en de extra ruimte t.o.v. mijn vorige auto (Seat Leon hatchback) is meer dan welkom. :)

Ktenolix wijzigde deze reactie 07-02-2018 07:43 (82%)

The Bandit : 5.75L / 100km

• adinsx
quote:
gergs schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:22:
Proefrit is zeker een must. Vooral als je net niet de gewone postuur heb. Ik ben zelf niet zo lang en vond de stoelen in de renault echt gewoon zalig. Zelf de GT sportstoel in de megane, jeetje wat een feest om alleen maar te zitten. Past precies. Maar ja voor iemand anders mss dan weer niet.

Had ook proefrit in de Jeep Compass, qua ruimte echt super goed, alles voelt degelijk, en van buiten stoer ook. Maar de zitting is gewoon niet gemaakt voor mij. Ik kan voorstellen dat langere mensen wel dit juist kunnen waarderen.

Je moet ook van de interieur houden, van foto heb je de gevoel niet. Uit eindelijk zit je binnen en de looks buiten is leuk in het begin, maar wat je de komende 4 jaar gaat zien en voelen is de interieur.
Ook niet onbelangrijk, de infotainment systeem. Hoe makelijk is ie te bedienen en of het allemaal snel werkt.

Zo had ik bijv de astra (vond niet mooi en te veel knopjes op stuur), civic (knopjes op stuur ziet er plastic uit, infotainment systeem vind ik niet fijn), focus/mondeo (te druk met knopjes en vond het niet mooi, of de upgrade versie die opeens heel saai met 1 scherm en rare knopjes) uit mn shortlist weggehaald.

Als je reviews online raadpleegt, ga toch nog steeds proefrijden. Maak een lijst met je vraagpunten obv de online reviews en dan gerichter kijken naar het issue. Zo had ik bijv online de review van megane gekeken en de infotainment touchscreen zou langzaam zijn en dat de GT 205pk automaat niet vlot schakelt, nou.. proefgereden en allemaal meevallen. De reviewer zijn vaak te scherp en die zijn ook mens, die heeft gewoon mening die niet per se het zelfde moeten zijn als die van jou. Wat voor hem een probleem is, mss juist niet voor jou.
Dat inderdaad. Ik ben nu een week gewend aan mijn nieuwe leaser, de Mégane IV Estate GT205.
Ok de bak ik niet de allersnelste als een PDK van Porsche, maar doet niet onder voor een DSG. Is een 7DCT300 Getrag-bak. Ook gebruikt door Ford, BMW en Mini.
Vergeet niet dat ten opzichte van de introductie (waar veel revieuws of rijtesten op gebaseerd zijn) al een aantal software verbeteringen zijn doorgevoerd.
Rlink2 werkt eigenlijk ook prima. Zeker niet traag, maar qua logica zijn er betere systemen.

Al met al, ik geniet. En qua looks zijn de Fransen toch ook lekker bezig ;)

Oh en de sportstoelen zijn inderdaad ge-wel-dig. Net als 4Control. 8)

Edit: ook niet onbelangrijk. 3,5k opties en 3,8k accessoires. Consumentenprijs: stukje over de 40k. Fiscaal 37.205. Samen met 145,- eigen bijdrage aan bedrijf net iets meer dan 400 netto in de maand voor een vlotte en goed sturende gezinsstation ;).

adinsx wijzigde deze reactie 09-02-2018 21:53 (4%)

• KevinK92
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:24

Iemand een V60 bestelt die hem nu gaat afbestellen? Wat een beest is dit zeg.

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:33

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Van het weekend even wezen kijken. Bare in mind het zijn twee verschillende auto's

De Karoq

Vond hem toch niet zo mooi als op de website. Je hebt pas een idee wat het voor een auto is als je hem in het echt ziet. Ik vond hem klein aan de achterkant. Beetje alla Audi Q3

Ook het interieur, het nieuwe grote LCD display zoals @gergs hierboven ook zegt, tegenwoordig is alles touch, geen draaiknoppen meer. Nog meer afleiding voor de berijder. Maar dat terzijde.

Vervolgens naar mijn nr 1 boven aan de lijst, de XC40:

...... *kwijl* wat een toffe vette bak. Hij is groot (niet veel kleiner dan een XC60) hoog, en mooi afgewerkt.

Alvast even een proefberekening laten maken op basis van lease budget T4 (190PK) met alle pakketten en een paar opties moet lukken. Nu deze week nog even horen of de huidige leasewagen wordt overgenomen door een nieuw in dienst te komen collega.

Nu bestellen is levering in juli voor de geïnteresseerden.

Fingers crossed!

discogs

• Engineer Stewie
Schaamteloze crosspost...

Vandaag dus de auto gaan inwisselen. Eerst de skoda (die wel wat lichte gebruikssporen heeft) laten controleren maar dat was allemaal prima. Geen extra kosten.

Daarna de Arteon afgehaald en naar huis gereden. Keurige, strakke bak. Dat ding rijdt voortreffelijk!.
Zeer blij met mijn keuze.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:45

JB

Cédric roelt!

quote:
depl0y schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:27:
[...]

Yup, door de spoiler wordt de achterklep inderdaad te zwaar. De opties, tja, die kan ik wel missen. Bij mijn huidige A3 moet ik ook nog steeds glimlachen als ik hem zie (S-line, rode kleur, zgn black-edition waarbij alles wat normaal chrome is, zwart is). Dat is mij echt wel inklapbare spiegels waard (en die andere 2 missende opties ook wel) :P
Jazeker, dat moet ook! Toentertijd bestond de ST nog niet als keuze dus wellicht was ik daar ook voor gegaan hoor, maar nu ik de opties heb, kan ik sommige niet meer missen. Elektrische klep _/-\o_ :9~ O+ Op 16" ballonbanden is inderdaad geen gezicht en met de verlaging en geblindeerde ramen vind ik het zo sportief genoeg :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:56
quote:
JB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Jazeker, dat moet ook! Toentertijd bestond de ST nog niet als keuze dus wellicht was ik daar ook voor gegaan hoor, maar nu ik de opties heb, kan ik sommige niet meer missen. Elektrische klep _/-\o_ :9~ O+ Op 16" ballonbanden is inderdaad geen gezicht en met de verlaging en geblindeerde ramen vind ik het zo sportief genoeg :)

***members only***
Het ziet er prima uit inderdaad. Blinderen van de ramen laat ik achteraf doen en dan zou het deze moeten zijn (met LED ipv Xenon):

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:10

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

quote:
depl0y schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:52:
[...]

Oh echt? Nou in mijn A3 zit Xenon en ik vind de lichtopbrengst echt te weinig, had daar veel meer van verwacht op 1 of andere manier. Dus nu maar LED, met grootlichtassistent, hopende dat dat genoeg licht gaat opbrengen.
De ‘Ford Dynamic LED’ koplampen geven zeker genoeg licht. Zijn zeer snel in het reageren op de omstandigheden.

Bijvoorbeeld als je een verkeersdrempel neemt en de neus de lucht in gaat reageert de bundel zeer snel met acteren door naar beneden te gaan. Ook de bochtenverlichting voegt echt wat toe :)
quote:
Die velgen, ja, dat klopt, kon geen plaatje vinden met de 18" variant :)
U vraagt, wij draaien :>

www.google.nl

• CFC-Mathijs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:56
quote:
Randleman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Gefeliciteerd met je keuze! Rij nu bijna 2 jaar in een CX-3 GT-M. Geinige auto en eens wat anders dan alle v40's en 308's. De GT Luxury kende ik niet maar blijkbaar is dit een actiemodel gebaseert op de TS+ maar dan met leer en keyless entry?
Thanks! Bevalt de CX-3 je nog steeds?

Klopt, het is een kruising tussen de TS+ en GT-M.Vond met name het interieur echt heel stijlvol:

Verder heeft het de volgende opties bovenop de TS+:
- Achteruitrijcamera
- 18" LM velgen
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Stoelverwarming
- GT-M grille
- Head-up display icl verkeersbordenherkenning
- geintegreerd navigatie

http://specs.tweak.to/18507

• dfrenner
  • Laatst online: 15-07 09:32
Gisteren een proefrit gemaakt in een Jeep Compass. Erg dikke bak! De voorkant vind ik prachtig. Alleen het jammere, de proefrit vas in een 4x4 170pk diesel van 50k....
Ik zou een 120pk 2wd sport sowieso kunnen leasen en waarschijnlijk de longitude ook, maar het business pakket is waarschijnlijk te duur. Hierdoor mis je navigatie en climate control.
Hoe overkomelijk is dat?

Als ik mijn huidige Peugeot bekijk, ik gebruik de trage navigatie nooit meer, omdat hij onlogische keuzes maakt en heel traag is. Om over updates nog te zwijgen. Altijd mijn telefoon met Apple kaarten.

Climatecntrol is iets waar ik wel echt aan gewend ben... een handmatige airco is echt heel lang geleden. Ga ik daar aan wennen? Is de glimlach als je naar de Jeep toeloopt voldoende om dat te compenseren?

We hebben om bij de Sportrage en de Tucson gekeken, waarbij vooral de laatste ook erg mooi is, maar lang niet zo bijzonder als de Jeep. Veel opties en ruimer, dat wel... De proefrit volgt volgende week in de Tucson, maar ik betwijfel of hij het gevoel van de Jeep gaat evenaren...

Sport:

Longitude:

VS

dfrenner wijzigde deze reactie 25-02-2018 08:11 (23%)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-07 15:59

amahusu

taking over the world!

Afgelopen weekend uitgebreid kunnen proefrijden in de Kia Optima SW. Het was een Executive uitvoering met alle mogelijke toeters en bellen. En ik moet zeggen dat de wagen me behoorlijk heeft verrast. Tijdens de orientatie voor een nieuwe auto in het D-segment kwam deze nooit echt naar voren omdat ie niet te kiezen was in de online calculator op directlease.nl en leaseplan.nl. Waarom weet ik niet, maar eigenlijk onbegrijpelijk.

Qua ruimte is doet ie niet onder voor de talisman of passat (die eerder op m'n shortlist stonden). De ruimte achterin is gigantisch en ook de kofferbak biedt meer dan genoeg ruimte voor een kinderwagen, wandelwagen en nog een zooi tassen/boodschappen.

Waar ik bij de Passat het hele nav/media gedeelte vies vond tegenvallen blinkt de Optima hierin echt uit. Retesnelle en intuitive bediening, Harman Kardon audio systeem, Apple Carplay, wireless charging voor mobiel, you name it en het zit er in. De afwerking en gebruikte materialen van het dashboard vond ik ook strakker eruitzien dan de Talisman.

Ook qua rijcomfort vond ik de Optima beter dan de Talisman en Passat. Ondanks z'n grootte is de 1.7 liter diesel motor vrij rap, waar ik de Talisman en Passat met soortgelijke motorinhoud tegen vond vallen. Hij stuurt alleen wel echt licht, dat verwachtte ik niet voor zo'n grote auto. De stoelen van de Talisman vond ik misschien iets te zacht zitten en die van de Passat iets te stug, dit zit er lekker tussenin plus dat je echt elke gedeelte van de stoel electrisch kan instellen (en die stand kan opslaan).

En last but not least vind ik em qua looks ook wel erg mooi en stoer ogen

Dus ik ben aangenaam verrast, zeker ook door het prijskaartje. Voor rond de 44k rijd je een auto met alle mogelijke technische snufjes, lederen bekleding, schuifbaar panorama dak etc. Ik heb voor de gein eens vergeleken wat me dat bij een Renault of VW zou kosten, dan zit je al gauw tegen de 50k.

Morgen maar eens mailen met de baas ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +16Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-07 15:22

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de geinteresseerden: ik heb eindelijk mijn Alfa Romeo Giulia opgehaald. Ondertussen heb ik er zo'n 600 kilometer mee gereden. Ik heb mijn ouders vervoerd en vriendin en kind. Foto's heb ik net even op de parkeerplaats geschoten met een crappy telefoon :)

Interieur
http://docserver.nl/interieur.jpg
Prachtig! Ik heb de auto besteld met het Luxury Pack waardoor ik lederen bekleding afgewerkt met walnoothout heb. Ook het dashboard is met leder afgewerkt. De ruimte valt na de Skoda wel tegen. Op de achterbank is echt beduidend minder plek. Dat wist ik vantevoren. De stoelen zijn goed instelbaar en voor de kleinere mens onder ons: hij schuift bij het openen van het portier naar achteren zodat je makkelijker kan uitstappen. Het mediasysteem werd vaak afgekraakt maar ik vind het fijn werken. Een draaiknop ipv touchscreen werkt nu eenmaal ontspannender. De menu's zijn redelijk logisch, er zijn shotcuts en het kaartmateriaal komt bij TomTom vandaan. Het standaard geluidssysteem is best OK. Wil je iets meer, dan zou ik voor het Premium audio systeem gaan omdat je dan in ieder geval een subwoofer erbij krijgt met een aparte versterker. Kan je altijd nog helemaal los gaan op custom upgrades. Airco werkt prima. De stoelverwarming mag wat sneller en warmer wat mij betreft. Vanochtend de stuurverwarming (ja, echt!) eens geprobeerd. Die warmde snel op. De achterbak is niet erg groot. Tja, ik kom dan ook bij het Octavia ruimtewonder vandaan. Opbergvakken voor zonnebrillen, telefoons en flessen is karig. Positief is de hele inrichting met comfortabele fijne stoelen, de armleuning, hoeveer je het stuur naar je toe kan trekken, de ambiance verlichting en nog veel meer.

Exterieur
http://docserver.nl/voorkant.jpg
Geweldig, hier ga ik vier jaar lang elke keer met een glimlach instappen. Fraaie lijnen in een mooie kleur (blauw mettalic). Ik heb er Lusso 18 inch velgen onder zitten die er erg mooi uitzien. Dubbele uitlaatpijp laat de auto er wat sportiever uitzien en ze worden ook allebei gebruikt (geen fake meuk dus). Over de dagrijverlichting ben ik wat minder positief. Twee korte streepjes aan de binnenkant van de lichten vind ik een beetje iel staan. Die hadden van mij gewoon naar de buitenkant doorgetrokken mogen worden.

Rijden en rijgedrag
Voor elk wat wils met de D.N.A. knop. Van rijden met je vriendin en kind in de A stand tot lekker fel met de D stand. De gasrespons, stugheid stuurinrichting en op/neerschakelmomenten worden in deze standen beïnvloed. Erg prettig voor passagiers is de A stand. Hierdoor trek je niet zo snel op, maakt de motor niet veel lawaai en is het reiscomfort voor hen echt prettig. Bij het stoplicht is het wel sloom optrekken :)

De auto stuurt scherp en licht. Van eerder windgeruis wat ik tijdens de proefrit erg waarnam is weinig meer over. Ook het 18 inch lichtmetaal maakt niet veel geluid met winterbanden eronder. Ik heb de auto besteld met adaptive cruise control en dat is voor iemand die dat nog nooit gebruikt heeft een verademing. De auto remt mooi geleidelijk af op je voorganger en geeft (wat laat) weer gas als je er langsgaat. In de file trekt ie mooi door tot aan de volgende auto en stopt als nodig. Ik moest soms wel een keer het pedaal weer aanraken om de auto weer in gang te brengen als hij langer dan 5 seconden had stilgestaan. De motor is vrij stil maar je hoort em wel als je flink gas geeft. Da's niet erg. Ik heb het idee dat de auto niet heel vlot is maar dat komt door de versnellingsbak. Deze schakelt zo snel en vloeiend dat je niet zo goed doorhebt dat je continue accelereert. De auto gaat in een 7 seconden naar de 100 en dat is toch echt niet traag te noemen. Ik moet nog voor de eerste keer tanken dus over het verbruik kan ik niet veel vertellen.

Tips
• Ik heb de auto zonder het Driver Assistance pakket genomen. Daar zaten onder andere dimmende binnen en buitenspiegels in, parkeersensoren voor en achter met een camera en blind spot monitoring in. Mijn vriendin vond dat erg jammer. Is ook niet tot slecht los te bestellen. Moet in een duur pakket.
• Het Sportivo pakket is erg fijn met goede stoelen voor mensen zonder kinderen (geperforeerd leder, daar gaat vuil in zitten).
• Bij lichte bekleding kun je beter meteen zwarte automatten bestellen :)
• Neem premium (niet HK) geluid als je van plan bent de audio later uit te breiden.
• Mail je leasemaatschappij met een offerte ipv online tool. Kan zoveel geld schelen dat een auto wél in één keer binnen je budget valt.

Conclusie
In de versie waarin ik de auto besteld heb, kan hij zich prima meten met de 3-serie, A-4 of C-Klasse. Er zijn wat kleinigheden maar de auto is wat mij betreft verder fantastisch. Ik heb me in dit verhaal vooral gefocussed op dingen die ik niet zo fijn vond zodat potentiele leasers daar op kunnen letten. Vergis je niet: ik heb nog nooit zo'n luxe, mooie, uitzonderlijk fijne auto gereden. Snel, mooi en lichtvoetig. Precies zoals je een Italiaanse vrouw ook zou willen :) Ben je in de markt in dit segment? Ga em proefrijden, lease em en verfraai de Nederlandse snelwegen!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• KevinK92
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:24
Even een kleine post van mijn Fiësta die maandag geleverd is; excuses voor de crappy telefoonfoto's

Het is echt een heerlijke auto om in te rijden.Je merkt wel dat je in een B-segmenter zit maar de afwerking in Vignale-trim is uitmuntend. Het audiosysteem van B&O is ook zeer goed te noemen en een welkome toevoeging.

Ik heb er nu zo'n 600km op staan en die heb ik met veel plezier gereden. Het enige waar ik als privégebruiker wat tegenop zou zien is het verbruik in combinatie met de automaat. Over de eerste 600 km 1:12 is niet echt zuinig te noemen. De automaat zelf is overigens wel weer heel erg fijn.

• Zware Unit
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-07 20:53
Kogel is door de kerk en de order is ingeschoten. Mijn Outlander wordt rond juli vervangen door een Tesla Model S 75D.

Veel opties zijn er niet beschikbaar, maar heb gekozen voor een schuifdak, laadpaal op mijn oprit, Multi-Coat Red, Creme Premium interieur en Koolstofvezel afwerking. Misschien dat ik de chrome onderdelen nog laat wrappen in mat zwart, want het vele chrome is wel erg Amerikaans.

De autopilot opties heb ik laten schieten, want voor >5k EUR rijd ik nog wel even zelf. Mocht Tesla het beschikbaar stellen als maandelijks abonnement wil ik het best een tijdje testen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-07 13:15

TommyGun

Stik er maar in!

Daar is 'ie dan :D

http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150519_thumb.jpg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150525_thumb.jpg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150621_thumb.jpg
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150642_thumb.jpg

Helaas met 1 puntje in de lak (stofje waarschijnlijk) maar goed, niets aan te doen. Vrees wel voor die pianolak (hoogglans) deurlijsten (qua krassen) maar we gaan het zien.

Heerlijke wagen zeg O+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:20
quote:
Pinobigbird schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:15:
@Taro De Mondeo is een erg mooie D-segmenter, en als je die "te normaal" vindt dan wordt het moeilijk ;-). Maar ik snap het heel goed als het al je huidige auto is. Ik denk dat de Mazda 6 van hetzelfde kaliber is en nog het meest in de buurt komt.
De Mazda 6 wordt hier in de juiste kleur vanuit de juiste hoek ook goedgekeurd.

Ik vermoed dat het uiteindelijk zoiets gaat worden:

ST:

Vignale (In de witte versie valt het extra chrome niet zo op, maar wel meer pk's en van binnen mooier dan de ST):

I‘m not buying $BTC, I‘m selling fiat | Bitcoin prijzen vergelijken | Domotica

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:13
Ik snap de prijsverschillen niet zo tussen bijvoorbeeld hieronder links Athlon (819 per maand) rechts Alphabet (938 per maand) voor dezelfde auto. Gelukkig kunnen we kiezen uit meerdere lease maatschappijen, maar het maakt het wel lastig welk bedrag nu realistischer is.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:31

Entity

9000rpm

Vorige week mijn nieuwe leasewagen opgehaald en ben er erg blij mee *O*

Leasebudget: 910 euro/mnd
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 4jr
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Uitstoot max 110g/km, alleen diesel
Specifieke wensen: Automaat, Xenon, Navi, voldoende vermogen, leuke auto
Uiteindelijke keuze: Jaguar XE 2.0 e-performance 120kW Pro Edition Pure automaat, met opties "Winter Pack" (Xenon en stoelverwarming) en Meridian 380W audio

Het is een redelijke basisuitvoering, maar alle belangrijke zaken zitten erop en meer budget was er niet (eigen bijdrage mag niet bij ons). Financieel is het wel een stapje achteruit, want ik ga van een 14% Volvo V40 D4 uit 2014 naar een 22% Jaguar XE. Maar je krijgt er een erg leuke auto voor terug! Vooral de voorkant vind ik erg geslaagd en de auto rijdt erg fijn, niet in de laatste plaats door de 8-traps automaat. Vergeleken met de Volvo ook veel comfortabeler, maar die Volvo stond dan ook op 18" wielen en sportonderstel.

Ik vind het ook leuk om een bijzondere auto te hebben, je komt de XE simpelweg niet vaak tegen en mensen kijken vaak raar op als je zegt dat je een Jaguar van de zaak hebt ("Ben je directeur geworden?"). Ze hebben vaak niet door dat de auto goedkoper is dan een vergelijkbare A4/C-klasse/3-serie en daar kijkt men niet van op.

Leasewagen
https://tweakers.net/ext/f/T9Ol8JFaG46AQOaZ8VrU2H8m/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/TR6VEdmu1W6lZQaPhPRsr9ig/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/sJukvbQY4YOh1AKf5O0Z5wKx/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/FE6MbyrwWEzyFLFyp8cn1z8b/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/Hrd7npK3iIiSCP8j1442y2He/thumb.jpg

Xbox One (Forza Horizon 4): EntityNL

• 1063865
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
Weet iemand wanneer je bij de CLA het grootste scherm krijgt? Dus bijna zonder rand bedoel ik:

Ik dacht dat dit samenhangt met de optie 'smartphone integratie, maar blijkbaar niet?
Het is ook niet Comand online.

1063865 wijzigde deze reactie 21-04-2018 18:23 (5%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:13
quote:
DeluxZ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:03:
[...]
Hier heeft een Software Designer een budget van 639 p/m INCLUSIEF brandstof bij 35k km. Nu jij weer :+ Oh en om het leuker te maken. Onder de 706 euro max uitstoot van 112gram/km voor benzine en 98gram/km voor diesel. Vanaf 706 euro mag je 127gm/km voor benzine en 109gram/km voor diesel. ;w
Damn.. rij je dan zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-07 10:08

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

quote:
Palomar schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:06:
[...]

In die configurators zitten nog wel eens wat onlogischheden ;) Ik zou gewoon kijken of in het pakket parkeersensoren zitten. Volgens mij heb je ook nog een vinkje met 'toon standaardopties'. Dan staan parkeersensoren er ws. ook wel bij.
Ok ja het lijkt het geval te zijn dat de configurator gewoon opties laat zien die al standaard worden meegeleverd bij een bepaalde type. In sommige gevallen geeft die wel al aan als 'standaard' naast de optie, maar meeste gevallen moet ik dus opletten wat al standaard erin zit en die opties niet aanvinken want is dus dubbel.

Hier een screenshot wat ik bedoel: Parkdistance of parkeersensor

Ik heb het wat bewerkt omdat het anders niet in 1 schermpje pastte, maar dat is dus wat ik bedoel

Hier staat het dus zelfs 3-dubbel

Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16-07 17:27
Leasebudget: €675/maand alles inclusief. Aanbetaling mogelijk.
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, zo ja, welke: Alf Romeo, Audi, BMW, Fiat, Ford, Jeep, Mazda, Mercedes, Mini, Opel, Peugot, Seat, Skoda, Smart, Volvo, Volkswagen

Overige afhankelijkheden: Bij Athlon. Metaalkleur/Airco/GPS/min. 4 deuren/Parkeersensoren achteraan

Specifieke wensen: Dit wordt mijn eerste auto, ik ben 25, woon nog thuis (België) en ben alleen. Ik rij nu in een A1 aanloopauto die toch wel te klein is. Ik ben +1m90 groot.

Uiteindelijke keuze: Geen idee. Ik leun naar de nieuwe mercedes A-klasse omdat die een futuristische update
heeft gehad vanbinnen, maar de 180d heeft een automatische versnellingsbak van Renault. De BMW is te duur en te kaal vrees ik, Audi idem. Opel Insignia/Ford Mondeo/Skoda Octavia geeft het meeste luxe voor het geld maar heeft dan weer niet de uitstraling van een premium duitser. Keuzes... moeilijk.
Ik heb momenteel volgende keuzes geselecteerd:
spoiler:
.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:33
quote:
Destralak schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:56:
[...]

@gergs @jongetje hoor ook graag jullie suggesties.
Zelf ben ik wel fan van Skoda zoals je gemerkt hebt. Vind ze ze Skoda Kodiaq of Karoq ook niet mooi. Die kun je tussen de 40 en 50k erg mooi aankleden.

Kodiaq

Karoq

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:59
@Destralak

Wat betreft de VAG concern ben ik eigl alleen voor een audi. Mede door de afwerking, en ook de bediening systeem. Ik ben totaal geen fan van touchscreen. En alles behalve audi in de VAG groep is met touchscreen.

Een Q2 is zelfde als A3, alleen dat achterlichten man, hebben ze gejat uit een polo ofzo? Ik vind het echt zonde. Q3 is weer niet zelfde als A4 (zou je denken). Hier zit de bedieningsknoppen (zo'n idrive systeem) niet in de middentunnel maar op dashboard. Persoonlijk vind ik dit echt raar en onhandig.

A4 heeft bijna zelfde interieur als A5.
A5 is eigenlijk Arteon met ander jasje. Maar qua afwerking en bediening beter dan de Arteon.
Arteon is dan van vw dus met touchscreen terwijl A5 met draaiknop in middenvak.
A5 sportback is ook erg ruim, mede door de hatch achterkant is bagageruimte groter dan je denkt.
Eigl is het bijna zo groot als station. Maar wel met mooie lijnen van coupe.
Dus mijn suggestie zou zijn de A5 sportback. De 150pk is voldoende als je toch geen speed freak bent, en dus kan je het erg goed aankleden voor 50k.

Als je echt perse suv/crossover wilt zou ik eigl een BMW X1 aanraden maar je wilt geen BMW.
Het houdt dus op. Een T-Roc is een klasse onder de A5 e.d. wat je eerst op je lijstje heb, dus zou ik voor die budget eigl niet aanraden. Een Tiguan kan, maar die is zonder led koplamp en R pakket eigl super lelijk. Met alles erop eraan best duur. En ook touchscreen. Dus nee die zou ik niet aanraden.

Voorbeeldje A5 sportback
https://directlease.nl/le...=&options[optionsRemoved]=
53k met alles erop en eraan.
1.4tfsi 150pk, automaat, S-Line edition, 18 inch velgen, Upgrade Audio, Stoelverwarming, Assistentiepakket (adaptief cc, lane keep), LED koplampen, 3 zone climate control, Virtual cockpit, Prof navi, Handsfree kofferbak (handig voor volle handen met 2 kinderen), Parkeersensoren rondom.

gergs wijzigde deze reactie 17-05-2018 12:51 (25%)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +10Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-06 07:43
Zo, hier ook de knoop doorgehakt en uiteindelijk toch voor de nieuwe V60 gekozen.
Met als volgt de config:

Volvo V60 T5 Geartronic Momentum
Ice White solid lak
Charcoal T-tec bekleding
Exterior styling kit
20" 10 spaaks Turbine Black/Diamond cut velgen (zomer)
18" 5-Y Spaaks Black / Diamond Cut (winter)
Zonder model/type aanduiding
Verwarmbaar stuurwiel
4 spaaks geperforeerd leder sportstuurwiel
Park assist voor
Park assist camera achter
Verwarmde voorstoelen en verwarmde aquablade ruitenwisserbladen
Drive Mode settings
15mm verlaagd sportchassis
Zwarte hemelbekleding
Business Pack Connect

Nu mag het lange wachten beginnen!

PhuSioN wijzigde deze reactie 23-05-2018 07:59 (6%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:12

CXNeXo

This behavior is by design.

Na lang mee gelezen te hebben hier en vele dealer bezoekjes later eindelijk de knoop doorgehakt, ik ga mijn opel ampera omruilen voor een benzineslurper ... De Hyundai i30n

-N2 High Performance pack
-Electrisch schuifdak

Kan niet wachten tot hij er is :)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:11

Rivanov

Apple freak

Vandaag gereden met de A200 DCT bij ASV Veghel. Heerlijke auto! Was ook in exact dezelfde configuratie als de lease-offerte die momenteel bij m'n werkgever ligt ter beoordeling. Enkel de kleur week af, want ik heb Mountain Grey opgenomen in m'n configuratie.

- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Connectiviteitspakket smartphone (Apple Carplay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- Automatische airconditioning THERMOTRONIC
- DAB+
- High-Performance LED koplampen

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Zeer fijne auto. Rijdt nu een Peugeot 308 dus sowieso stap vooruit natuurlijk naar een Mercedes. Motor rijdt erg fijn i.c.m. de 7-traps DCT. Schakelt erg soepel. Rijdt nu een diesel dus dan is een benzine altijd even 'wennen' qua koppel. Bij diesel heb je gewoon wat meer koppel ter beschikking wat 'sneller' aanvoelt. Maar desalniettemin komt deze met z'n 163pk natuurlijk ook goed van z'n plek.

Zitpositie met de sportstoelen is ook prima. Goed te verstellen. Je zit ook lekker diep wat ik persoonlijk erg fijn vind. Het nieuwe MBUX systeem werkt ook erg goed. Ik heb geen enkel commando hoeven te herhalen, systeem herkende alles.

'Hey Mercedes, ik heb het warm'
'Oke, ik zet de temperatuur lager'

etc. etc.

Ben zeer enthousiast. Hopelijk gaat m'n directeur de lease-offerte die ik heb ingediend goedkeuren.
In November moet m'n 308 eruit. Huidige levertijd zit op +/- 2 maanden.

Einde van het jaar komen er nog wat extra kleuren bij. Nu is het meer 'fifty shades of grey'. Maar de kleuren zouden dan iets van geel en blauw worden. Dus dat gaat 'm toch niet worden. M'n voorkeur gaat uit naar Mountain Grey.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:20
@Rivanov Mooie samenstelling zo je nieuwe A. Ik vind het mooie auto, al vond ik het interieur wat te afstandelijk. Wel super afgewerkt enzo. Maar kan ook kwestie van wennen zijn. Ik vind hem alleen zo gruwelijk duur!
quote:
sham27 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:19:
[...]

En een update wat betreft de leaser..

Vooralsnog is het geworden:
BMW 330i Touring
M Shadow Edition
Alpinweiss met Dakota Cognac leder
Style 704M
Audio Pack
RTI

Verder ben ik nog aan het kijken om achteraf ramen te tinten en alu sportpedalen en een performance uitlaat te laten plaatsen.

Het enige wat rest is de definitieve order in onze lease portal. Morgen nog een keer langs de dealer voor definitieve offerte.

EN ik wacht op garanties van BMW mbt de WLTP..
En met plaatjes. Zo gaat ie maandagochtend ingeleverd worden bij werkgever. Morgen nog dagje om alles te laten bezinken..

BMW 330i Touring M Shadow Edition
Alpinweiss - Dakota Cognac met Carbon Dark / Perlglanz chroom interieurlijsten
Audio pack
RTI
Sportautomaat
19” 704M

Accessoires:
- 340i uitlaat
- Getint glas achter
- M Performance pedalen

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:20
Een tijdje geleden heb ik hier gepost over de keuze tussen o.a. een Ford Mondeo Wagon ST of Audi A4/A5/A6 Avant/Sportback. Ik ben toen naar de Ford dealer geweest en heb de ST bekeken. Van buiten erg mooi, van binnen gebaseerd op de Trend line, terwijl ik nu een Titanium gewend ben. Mijn vrouw en ik vonden de huidige Titanium van binnen al een beetje mwah mwah, maar de Trend is weer een stapje terug met analoge meters en dergelijke.

Uiteindelijk besloten om ook naar de Audi en BMW dealer te gaan. De A5 sportback vonden we erg mooi, maar achterin is de hoofdruimte echt wel beperkt en met 2 opgroeiende kinderen moeten we de ruimte achterin wel meenemen. De A6 Avant en Q5 vallen binnen het budget, maar vinden we teveel van het goede wat betreft netto bijtelling.

Daarna naar de BMW dealer geweest. De 320i Touring (ik rijd 30-35k per jaar, dus benzine is prima) beviel wel, veel mooier interieur dan de Ford en van buiten ook mooi.

Ik ben er al over uit dat ik weg ga bij Ford, het wordt een Audi A4 2.0 TFSI Avant of BMW 320i Touring M-line. In beide heb ik overigens nog niet gereden, dat volgt binnenkort.

Ik heb de volgende configuraties op het oog:

Audi A4 Avant S-line
- 2.0 TFSI
- Blackline
- Panorama dak
- + aantal andere overeenkomstige details

BMW 320i Touring M-line
- 2.0 Benzine
- Privacy glass
- Panorama dak
- + aantal andere overeenkomstige details

De kleur en een aantal andere details zijn niet belangrijk voor de keuze tussen 1 van de 2. De Audi vind ik er bruter uitzien dan de BMW, maar in de configuratie die ik kies is de BMW +-2.000 Euro goedkoper.

Van de week was ik nog bij de Audi dealer en die had net een A4 Avant S-line black edition binnen, op de velgen en de kleur na precies wat ik zou willen:

Wat zouden jullie mij aanraden en waarom, de Audi of de BMW? Ik weet dat het een persoonlijke keuze is, en ik ga beide nog proefrijden, maar mijn voorkeur gaat nu uit naar de Audi. Ik ben een Ford Mondeo 2015 Titanium Wagon gewend, dus ga er qua ruimte op achteruit, maar met bijv. de 190 pk van de Audi vs 150 pk van de Ford, de automaat, het interieur, etc. ga ik er sowieso op vooruit. Ik weet echter nog niet goed waarom iemand een BMW of Audi verkiest boven de ander, los van het uiterlijk en persoonlijke voorkeur.

I‘m not buying $BTC, I‘m selling fiat | Bitcoin prijzen vergelijken | Domotica

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:51
Heb ook net de knoop doorgehakt :*) . Rij momenteel een Volvo V40 D4 Geartronic Carbon Edition, maar wilde graag wat meer ruimte. Het is de nieuwe V60 geworden :). Configuratie is als volgt:

Volvo V60 T5 Geartronic Inscription
- Business Pack Connect
- Intellisafe Pro Line
- Scandinavian Line
- Charcoal Lederen Contourstoelen
- LED Mistlampen
- 20" Velgen (Welke n.t.b., wordt waarschijnlijk R-design velg van de V90)
- Verlaagd sportchassis
- Automatisch dimmende binnen + buitenspiegels
- Zwarte hemelbekleding
- Lederen geperforeerd sportstuurwiel + verwarmbaar
- Parkassist voor
- Verwarmbare voorruit
- Ramen blinderen (achteraf)
- Dubbele geïntegreerde eindpijpen

Zo laat de Configurator hem dan zien:
http://i66.tinypic.com/11i070j.png

Heb proef gereden in de V90 T5, en die reed als een zonnetje :). Levering verwacht pas in oktober, dus dat duurt nog wel even :'(

Bloemstukje wijzigde deze reactie 27-05-2018 13:51 (9%)

gewoon nee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dfrenner
quote:
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:08:
Ik gok dat je bij die 1% hoort waarbij occassion-lease tot de mogelijkheden behoort.

Tot hoelang heb je die 7% bijtelling nog? Wel een leuke upgrade natuurlijk :P
Occasion lease kan ook via dezelfde leasemij he...
Zo mogen wij maar kiezen tussen twee partijen, leaseplan en athlon. Beide partijen bieden occasion lease aan. Contracten en afspraken/voorwaarden zijn verder gelijk. Offerte wordt exact gelijk afgehandeld als een nieuwe.

Vaak heeft de voormalige berijder een fikse boete moeten afdragen om het leasecontract eerder op te breken. Dat voordeel werd in mijn geval doorberekend aan de volgende berijder, anders kon het nooit zo goedkoop.

Auto is van dec 2015, maar heeft al wel 150k gelopen. Dat zie je er overigens niet aan af en je merkt het al helemaal niet tijdens het rijden. Nadeel is wel dat ik pas echt zag waar ik voor getekend had, toen hij geleverd werd... Maar dat viel echt meer dan 100% mee. Qua vermogen is dit wel een beetje een "one in a lifetime opportunity".

7% is max 5 jaar, dus dec 2020. Maar voor die tijd is de 200.000km die hij max mag hebben al lang gehaald. Ik heb een contract voor 12 maanden afgesloten en 35k. Hoe minder ik rijd, hoe langer ik hem kan rijden.

Ik heb wel echt geluk gehad met de prijs, want wij mogen niets bijleggen...
Budget was max 700 per maand ex brandstof
Norm van 35.000km per jaar
En verplicht diesel.

Voor 12 maanden €674 per maand ex brandstof.

dfrenner wijzigde deze reactie 01-06-2018 15:21 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

quote:
Woudloper schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:29:
Vanwege het momentum en promotie op zoek naar een nieuwe leaseauto.

Leasebudget: € 900 (zonder eigen bijdrage), max 2 x leasebudget
Kilometrage per jaar: 32000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Mercedes, Volvo, VAG (ex Seat), Peugeot, Renault, Citroën, Skoda en Ford.
Overige afhankelijkheden: winterbanden, navigatie
Specifieke wensen: ruime kofferbak, volwaardige stoelen passagiers, beenruimte (en idealiter geen middenconsole bij rechterbeen)
Uiteindelijke keuze: n.n.t.b.

Na wikken en wegen, diverse proefritjes heb ik uiteindelijk gekozen van een Peugeot 5008 omdat deze veel bood. Proefrit in de Skoda heeft mij niet kunnen overtuigen, nu wachten tot het levermoment (helaas pas tegen de herfst):

Acties:
  • +10Henk 'm!

• gergs
Eigenlijk al een week maar door prive omstandigheden nog geen foto's kunnen maken.
Maar hij is er..

Leasebudget: 1000
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nvt
Overige afhankelijkheden: Nvt
Specifieke wensen: Automaat, genoeg ruimte voor kinderwagen, sportief, als mogelijk d-segment
Uiteindelijke keuze:
Alfa Romeo Giulia - Super A/T 2.0T 200pk <3
- Bianco Alfa pastellak
- Rood leer
- Sport pack incl 25w Xenon
- 17" velgen
- Remklauwen rood
- Veloce Interior Pack: Rood lederen sportstoelen
- Driver assistance pack
- Power seats pack
- Climate upgrade pack
- 7" instrument display
- Aluminium paddle shifter
- Auto dimming rear view mirror

Wat foto's, sorry voor de crappy tel camera. En om de admin niet boos te maken, in thumbnail formaat.
Click voor grote foto

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:44

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Restwaarde van de Peugeot 5008 is blijkbaar hoger dan die van de C4

Fiscale waardes:
Peugeot 5008: €37.870,-
Peugeot 308SW: € 32470,-
Citroen C4: €36.180,-

Even een vergelijking met de Citroen en de 5008 bij een andere LM

Leaseprijs 5008 €90,- per maand minder
Leaseprijs C4 Picasso 100,- per maand minder.

Equator wijzigde deze reactie 06-06-2018 11:11 (36%)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• wh00pz
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-07 15:32
Mijn huidige Golf 7 1.2 Business Edition mag in oktober vervangen worden..

Verstand: Neem een grotere auto, mini SUV ivm 1 kid en plannen voor 2e, dus:
- T-Roc
- Ateca
- Superb
- Karoq

Hart: Neem weer een C-segment auto, maar dit keer premium (meer budget), waar je elke dag een glimlach van krijgt:
- BMW 1 serie
- Audi A3
- Merc A (nieuwe)

Na lang nadenken, knoop doorgehakt: ik volg mijn hart..
Dus BMW 1, Audi A3 of Merc A...
BMW 1 wordt in 2019 vervangen, en zal dus al snel in een auto rijden wat niet meer het nieuwste is.
Audi A3 supergave bak, maar oei wat zijn de opties duur!
Dus gekozen voor de nieuwe Merc A200, met volgende configuratie:

A-klasse A 200 Business Solution AMG DCT 5d
Kleur: Mountaingrijs metallic
Opties:
- Connectiviteitspakket smartphone
- Warmtewerend donkergetint glas

Levering medio oktober.

Kan niet wachten!

wh00pz wijzigde deze reactie 11-06-2018 14:19 (12%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Yeah, werkgever is akkoord met m'n voorstel van de Mercedes A-Klasse! *O*
De configuratie zoals hij wordt:

Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT

Kleur: Mountain Grey (Berggrijs)
Velgen: 18" vijf-dubbelspaaks AMG-Line

Paketten:
- AMG Line interieur
- Business Solution AMG exterieur
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Connectiviteits Smartphone (Apple CarPlay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Widescreen Cockpit (2 x 10" scherm)
- Licht- en zicht pakket

Exterieur:
- Privacy glas, zijruiten achter + achterruit
- Panorama schuifdak
- High Performance LED koplampen

Interieur:
- AMG Vloermatten
- Automatische aircoconditioning THERMOTRONIC
- Sportstoelen voor
- Stoelverwarming voor
- DAB+ radio
- Multifunctioneel AMG stuurwiel incl. schakelpeddels

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
Iamhere schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:14:
[...]

Feli!!
Heeft de nieuwe A geen diamond grill meer bij de AMG line?
Jawel.

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01:02
Auto gisteren in ontvangst mogen nemen :)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22:33
Wegens overstap naar een ander bedrijf heb ik mijn bestelling van VW Polo Comfortline met R-line geannuleerd en begin maart een bestelling voor een andere wagen geplaatst.
Het is een van de laatste Volvo V40 Business Edition T4 geworden met zowel Luxury Line als Scandinavian Line erbij. De kleur is Onyx Black, niet mijn eerste keuze geweest maar helaas was ik te laat met het bestellen van Bursting Blue, dan kon niet meer.

Medio mei mocht ik deze auto in ontvangst nemen en een maandje later heb ik al bijna 3k km gereden. Wat een geweldige auto is dat zeg. De wegligging is uitstekend (t.o.v. alle autos dat ik tot nu toe gereden heb) en het voelt alsof jij ten alle tijden een behoorlijk groot reserve aan het vermogen hebt. Volgens mij is het enorm veel auto voor het geld. De fiscale waarde zit rond 33k en dat is voor een auto met 190PK!!
Hierbij nog wat fotos:

• amdguard
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22:33
quote:
Landon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Nice man! Ik heb ook een V40 Business Sport, weliswaar de D3 met Geartronic en ook de zwarte variant.

Dikke opties ook! Ik heb de Luxery & Scandinavian line niet. Toch 'raar' dat de D3 en T4 in basisprijs even duur waren, maar je bij de T4 toch meer opties krijgt. (Zie High Performance spoiler en 17" wielen).

Heb de mijne sinds eind april en ben er super tevreden mee, behalve dat ik het jammer vind dat die gelimit is op 199. (Autobahn ;-) )
Mijn is handgeschakeld. Standkachel en die volvo app is een mooie toevoeging. Hoeft jij niet meer met dat draaiknop zitten te klooien. Wat ik vreemd vind is dat bij v40 Business Edition voor de facelift kreeg jij ook een verwarmbaar voorruit maar bij de facelift niet meer...

Ik zag dat bij T4 er inderdaad High Performance Spoiler zit maar ik verwachtte eigenlijk dit :

Maar kreeg hem toch niet, nu vraag ik me af hoe de 'gewone' dan eruit ziet?

Zijn ze allemaal trouwens begrensd op 199?
quote:
Batiatus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Enige nadeel wat ik tot nu toe ondervonden heb is het verbruik in de stad.. scheelt echt ontzettend veel met de snelweg. Oh, en zwart wordt snel vies :+ . Qua PK's zal je ook niet snel een betere optie vinden als lease.
Ja dat heb ik ook gemerkt, zit makkelijk op 8.5-10 voor kortere afstanden. En zwart... Belachelijk is dat, binnen dag of 3 na het wassen weer vies en dat is echt te zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-07 10:14
quote:
amdguard schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:35:
[...]

Mijn is handgeschakeld. Standkachel en die volvo app is een mooie toevoeging. Hoeft jij niet meer met dat draaiknop zitten te klooien. Wat ik vreemd vind is dat bij v40 Business Edition voor de facelift kreeg jij ook een verwarmbaar voorruit maar bij de facelift niet meer...

Ik zag dat bij T4 er inderdaad High Performance Spoiler zit maar ik verwachtte eigenlijk dit :
[afbeelding]
Maar kreeg hem toch niet, nu vraag ik me af hoe de 'gewone' dan eruit ziet?

Zijn ze allemaal trouwens begrensd op 199?

[...]

Ja dat heb ik ook gemerkt, zit makkelijk op 8.5-10 voor kortere afstanden. En zwart... Belachelijk is dat, binnen dag of 3 na het wassen weer vies en dat is echt te zien.
De gewone spoiler ziet er nog iets 'saaier' uit naar mijn mening, jij hebt aan de achterkant nog twee omhoogstaande flaps.

Normale spoiler;
http://lifeonshow.vo.loscdn.net/1565/autoimage/PN17ZXO/VOLVO__V40__D2_R-DESIGN__DIESEL______PN17ZXO-e02_md.jpg?0810

Daarnaast heb je dan nog de High Performance (die op jouw auto zit), de 'aerodynamische' van jouw afbeelding, en de Polestar spoiler. (Alleen twee flaps).

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-07 10:13

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Voor de geinteresseerde, ik heb gisteren mijn nieuwe Renault Mégane in ontvangst mogen nemen. Voor de mensen die 'Het grote Renault topic' niet volgen, post ik het hier ook maar eventjes :+

Uiteraard wat fotootjes gemaakt :)

Members only:

Al met al ziet er zo op het eerste gezicht hartstikke mooi uit 8)
Nu hopen op fijne en veilige KM's :)
Nog even een korte samenvatting van welke uitvoering het is, het betreft een Renault Mégane dCi 110 EDC Série Signature Exclusiv in de kleur Blue Cosmos, met als optie het Schuifkanteldak.
Als accessoires heb ik deze hele 'nuttige' zaken erbij:

- Haaienvin
- Drempelverlichtin
- Slotbouten
- Bagageruimtebak omkeerbaar
- Dakdragers
- Brandblusser

Ben benieuwd hoe die gaat bevallen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
thefox154 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:51:
[...]

Dat is misschien tegenwoordig ofzo waar jij het over hebt maar een r-design kaal noemen dat slaat nergens op. Heb je er zelf ook eentje? En letop goed lezen : hij heeft het over 2015 modellen!!

Mijn r-design had gewoon netjes standaard xenon, stoel verwarming, high perf audio etc aanboord. Hij remt zelfs automatisch voor slagbomen, erg irritant :+ En dat was een 2015 model inde 2.0d versie. Heb hem net ingeleverd dus weet echt wel hoe het zit. Hoe het tegenwoordig is geen idee, ondanks dat hij perfect reed staat een v40 ivm gezinsuitbreiding nu niet op het lijstje. De shortlist nu is een cx5, insignia of Kuga.
Ik heb een MY2015 V40 D4 Business gehad voor 3 jaar, dus ik weet wel waar ik het over heb. Jij hebt waarschijnlijk een Business Sport uit 2015 gehad, geen MY2015? Hieronder een screenshot uit de prijslijst van de MY2015 Business uitvoeringen:

Geen regensensor, geen cruise control, geen verstelbare passagiersstoel, geen dimmende spiegel etc. Enkel extra plastic en halfleer (en nog wat specfieke design dingetjes). Xenon is op geen enkele uitvoering standaard, enkel op de Ocean Race.

Website

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Xenon is altijd standaard geweest op de Summum :> :+
Nope...kijk maar eens in de prijslijst. Vanaf een bepaald modeljaar is dat niet meer standaard, vrij snel na de introductie zelfs al.

2013:

2014:

2015:

De prijs is wel netjes gelijk gebleven ;)

Website

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-07 15:54
Afgelopen weekend in een Ford Mondeo hybrid proefgereden. Fijne auto! Even wennen aan de cvt automaat, maar het rijdt als de brandweer.

http://i66.tinypic.com/353709f.jpg

http://i65.tinypic.com/1anhi.jpg

http://i67.tinypic.com/2v8lvea.jpg

Dit is een Vignale uitvoering.

LuPo wijzigde deze reactie 02-07-2018 19:35 (17%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:52
Vorige week dinsdag was het na bijna 6maanden de sleutel overdracht, in mijn keuze (en de kleine keuze lijst i.v.m. de co2 uitstoot) lijst was de Opel op nummer 2 gekomen maar wel de uiteindelijke keuze.

nu de eerste 3100 km op de teller, en ik moet bekennen dat dit een heerlijke rijders auto is, de stoelen zitten mij als gegoten en de auto ligt formidabel op de weg. de instrumenten binnen handbereik en het geluidssysteem (bose) is super.

De Volvo V40 hiervoor reed fijn maar dit een stuk relaxter. Tussen de Volvo en de Opel had ik als tussen auto een Skoda Octavia, maar die rijdt niet zo lekker en relaxt als de Volvo en de Opel (eigenlijk wel blij dat ik die mocht inleveren :) )

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-07 20:53
Vandaag in Tilburg opgehaald.

Eerste indruk:
- POWER.... POWER >:) Je bent sneller dan 99% van de autos op de weg en het gaat allemaal met zeer veel gemak
- Mooi en rustig / clean interieur
- Lekkere stoel met goede verstel opties
- Cheap ass afwerking achterbak
- Zeer goede app om auto op afstand te bedienen, werkt snel en stabiel
- Software update na aflevering, persoonlijk vind ik dit vreemd verhaal als je de auto nieuw ophaalt bij Tesla
- Geen snelheidsbeperking, enkel dynamische cruisecontrol

De laadpaal die NewMotion bij mij heeft geïnstalleerd lijkt defect te zijn, dus laad de auto momenteel met 13A op. Schiet natuurlijk niet op, maar gelukkig heb ik in de buurt een Supercharger mocht ik een volle accu nodig hebben.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• LuPo
quote:
LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 05:36:
De codes om een leaseauto te bestellen zijn weer binnen. Oktober 2018 gaat de V40 Momentum 1.6 D2 eruit.

***members only***

Need to have: AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, verwarmbaar stoel (en stuur), achteruitrijcamera
Nice to have: automaat, vermogen, Full-LED/Xenon

We willen eigenlijk niet (ver) boven de €641 leasebudget gaan. Zodoende kan mijn vrouw een dag minder gaan werken (dan zakt het leasetarief evenredig mee bij haar werk).

Keuze qua auto's wat ons betreft:

- Opel Astra (ST niet mogelijk vanwege uitstoot)
- Opel Grandland X
- nieuwe Ford Focus (Wagon)
- Ford Mondeo Hybrid
- Toyota Auris (Touring) hybrid

Bijtelling wordt aardig hoger vanwege 14%->22%. Dus de fiscale waarde willen we het liefst niet te hoog laten worden. Dus iig sub €40k.

Wat me opviel. De nieuwe Ford Focus Wagon valt me qua prijs momenteel mee. Het moet dus verplicht een diesel (of benzine hybrid) zijn en met de 120pk 1.5 tdci Lease Edition kom ik <€30k. Dit is in het leaseportaal. Dan heb ik alle gebruikelijke dingen zoals AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, metaallak etc.
Als extra's een achteruitrijcamera en verwarmbaar stuur en stoelen.

Een andere optie is een Opel Astra. Maar die komt met vergelijkbare uitrusting op ~€32k. Dan heb je niet eens de Sports Tourer en die kunnen we ook niet kiezen.

De Mondeo Hybrid Titanium voor €33k of Titanium X voor €35k blijven ook nog een optie. Nadeel is de sedan versie en de relatief kleine en onhandige bagageruimte door het accupakket. Voordeel is de automaat en 190pk! :)

De Grandland X vind ik eigenlijk maar een dure, hoog op de poten staande Astra. Mijn vrouw is van deze auto echter wel gecharmeerd.

De Toyota Auris Touring hybrid is denk ik een wat saaie keuze. Heeft wel een automaat.

Mensen met goede tips? Binnenkort dealers langs en proefritten maken denk ik. In juli komt de nieuwe Focus bij de dealer.
De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Standaarduitrusting:
4-weg verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
8 inch touch&swipe scherm
Achterbank in delen neerklapbaar met middenarmsteun met bekerhouders
Bagage afdekhoes
Cruise Control i.c.m. Speed Limiter
Curtainairbags voor en achter en knie airbag bestuurder
Dual Zone automatische airconditioning (links en rechts apart instelbaar)
Elektrisch bedienbare portierramen rondom
Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels met geintegreerde richtingaanwijzers
Elektrische parkeerrem
FordEasy Fuel
FordPower startbutton
Geavanceerde parkeerassistent -incl. Park-out assist en parkeersensoren voor en achter
Global Closing: Centraal openen en sluiten van portierramen voor en achter
Guide-me-home verlichting
Hill Start Assist
Inschakelbare passagiersairbag
ISOfix bevestigingspunten
LED dagrijverlichting, LED achterlichten en LED bagageruimteverlichting
Mistlampen voor
Multi Colour Ambient Lighting (subtiele LED interieurverlichting)
MyKey
Pollenfilter
Radio/CD-speler met 8 luidsprekers, DAB+, 2 USB-aansluitingen
Ruimtebesparend reservewiel
Skiluik
Statische bochtverlichting
SYNC 3: Geavanceerd Bluetooth en Voice Control systeem incl. Navigatie (West-Europa)

Meeruitrusting Titanium Hybrid:
Mistlampen voor
MyKey
Pollenfilter
16 inch 10-spaaks lichtmetalen velgen
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde richtingaanwijzers
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Chromen sierlijst rondom portierramen
Elektrisch bedienbare achterklep
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
FordKeyless Entry Grootlicht assistent
Hoogglans zwarte afwerking grille met chromen omlijsting
Instaplijsten voor van geborsteld roestvrijstaal
Lane Keeping Aid
Regensensor
Sportstoelen voor
Verkeersbordherkenning
Verwarmbare voorruit
Schakelpeddels aan het stuurwiel (PowerShift automaat)

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
http://i67.tinypic.com/rayu8k.jpg

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/modneo-vignale-ac-009.jpg?itok=b4Hm2nP2

Members only:

Nu 14 weken wachten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-07 18:43
Binnenkort moet ik ook beslissen welke leasewagen ik neem. Met mijn budget kom ik bij onderstaande selectie uit. Graag wat meningen :+

Volvo V40 1.5 T2 Black Edition Geartronic (122 pk):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Lichtmetalen velgen 18" Narvi met 225/40 R18 banden klasse C
P500 Charcoal Linné textiel/T-Tec zetelbekleding in Charcoal interieur
Style pack
LED koplampen
Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates
Regensensor
Volvo On Call: geïntegreerde E-Call/SOS functie, On Call service en comfortdiensten via de app
Metaalkleur 711 Bright Silver Metallic
Park Assist achteraan
Sensus Connect High Performance met radio-CD/DVD, 7" scherm, USB/AUX-aansluiting en 8 LS

pro: mooie standaarduitrusting / erg goede zetels (naar het schijnt) / understated
con: bejaard model

Mercedes A 180d Launch Edition (116 pk)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
7G-DCT Geautomatiseerde 7-gang versnellingsbak
Parkeerpakket
Spiegelpakket
Progressive
Smartphone connnectiviteitspakket
Standardpakket
Advantagepakket
Zetelcomfortpakket
Visibiliteitspakket
Berggrijs
Velgen 17" (10-spaaks)
Leder Artico zwart
Sierelementen in carbon-look
Dakbekleding in stof zwart
Automatische klimaatregeling "Thermotronic"
Sportzetels vooraan
MBUX multimediasysteem
Smartphone integratiepakket (Apple CarPlayTM / Android Auto)
Media-Display (10 inch)
Vooruitrusting digitale radio
Achteruitrijcamera met geleidelijnen
Actieve parkeerassistent inclusief PARKTRONIC
Actieve spoorassistent
COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ongevalwaarschuwing via geïntegreerd radarsysteem
Snelheidslimietassistent
Koplampen high-performance met LED-verlichting
Snelheidsregelaar TEMPOMAT met variabele snelheidsbegrenzer SPEEDTRONIC
Comfort ophanging met verlaagde chassis
Variabele sport stuurbekrachtiging
Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
Multifunctioneel stuurwiel in leder

pro: kakelvers model, fantastisch interieur, mooie uitrusting
con: motorisatie

Renault Megane 1.2 TCE Bose Edition (132 pk):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Grand Tour 18" velgen
LED koplampen "Pure Vision"
Bose Sound System met aanraakscherm 8,7" in kleur : 7 LS + 1 subwoofer + digitale versterker
Head-up display
Lederpack
Verwarmde zetels
PDC voor & achter
achteruitrijcamera
rijvak controlessysteem
spiegels elektrisch inklapbaar
ruiten donkder getint achteraan
keyless go
DAB radio

pro: leuk design
con: ...?

Peugeot 308 1.2 Puretech GT Line(130 pk)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
18" Lichtmetalen velgen Saphir Black.
Glazen panoramisch dak
Leder Nappa Mistral zwart (verwarmd + masseerfunctie)
Automatische airconditioning met bizone temperatuurregeling
Elektrisch bediende. inklapbare buitenspiegels met verwelkomingslicht
Achteruitcamers. 180° panoramisch zicht
Mirror screen (Apple Carplay)
Dubbelgetinte zijruiten en achterruit
Buitenspiegelhulzen in zwart Perla Nera
Dubbele sportuitlaat
radiatorrooster en sierlijst Perla Nera Zwart
achtergrond richtingaanwijzers en mistlampen Perla Nera zwart
zwarte sierrand van de ruiten
zwarte dakstangen
Leeuw + Peugeot-opschrift vóór-en achteraan in antraciet

pro: zeer rijkelijk uit te rusten wegens grote korting, quasi full option
con: minder premium?

BMW 118 iA (136 pk)

code:
1
2
3
4
5
6
CC met remfunctie
PDC achter
metaalkleur
Sportzetels vooraan
Sportstuurwiel M
...

pro: reeds bekend met BMW / rijgedrag
con: spartaans uitgerust, zelfs CC niet standaard / basis al vrij duur, dus (zeer) weinig ruimte voor opties

Testrit met de V40 en de A klasse staan reeds gepland. De BMW valt meer dan waarschijnlijk af... Over de 2 Franse broertjes twijfel ik nog wat, al is de 308 zeker niet oninteressant gezien hoe goed ik die kan uitrusten.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-07 08:40

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat is mogelijk, heb veel vrienden/kennissen die dit zelfde gevoel hebben. (waar je mee omgaat raak je mee besmet denk ik maar).

Een goed voorbeeld is de XC90:

tot medio 2014:

Daarna:

Bij dit model vind ik het erg duidelijk, het "oude" model liep erg lang en ziet er naast het nieuwe model direct gedateerd uit. Persoonlijk zou ik dan flink balen. Aan de andere kant is het wel vaak een goed moment voor een erg goede deal.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Vandaag van auto gewisseld met m'n collega. Rij nu deze shortlease tot mijn A-klasse geleverd wordt in september.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:55
De auto staat bij de dealer, komende woensdag wordt ie afgeleverd...

XC40 T4 Geartronic Momentum

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ReneEnZo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-11-2018
quote:
JB schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:26:
[...]
Gaaf! Die hoor je niet zo snel voorbij komen. Heb je een foto? :)
Ja zeker, eentje van bovenaf. Enige wat ik gewijzigd heb zijn de velgen, de standaard velgen zijn niet echt mooi. Voor de rest de standaard business edition.

Heb tijdens het zoeken naar auto's de autozoeker van Autoweek gebruikt. Leuk voor een eerste indruk, maar niet alle details kloppen met de werkelijkheid. De zaken die er niet standaard op zouden zitten, maar er in de praktijk wel degelijk bij zitten:

Start/Stop systeem (versnelling in 'vrij' zetten en de koppeling loslaten, zodra de koppeling wordt ingetrapt start de motor weer)
Verwarmde zitplaatsen is inclusief de achterbank
Verwarmd stuurwiel
Verschuifbare achterbank
Panoramadak is met een schuif/kanteldak functie. Bij de Qashqai is dit niet het geval, daar is het alleen een panoramadak. (volgens de dealer dan....)
Inklapbare buitenspiegels, zie de foto (in te stellen als niet/bij openen deuren/bij starten motor)

Ben er zeer tevreden mee, zo als eerder gezegd een zeer ruime auto voor een mooie prijs (net geen 37K). Hiervoor heb ik 'limousine' types gereden, de laatste 5 jaar een Peugeot 508. Niets mis mee, maar achter mij kon niemand zitten met de stoel helemaal naar achteren en ik merk nu dat je dan toch wel erg laag zit. In de Nissan kan makkelijk een volwassene achter mij zitten, ondanks dat ik de stoel helemaal naar achteren heb staan.

• Arachnan
  • Laatst online: 05-07 10:43
Gisteren dan toch eindelijk mijn nieuwe leasewagen kunnen ophalen: Seat Ateca 1.4 150PK DSG FR Business Intense in Nevada White met:
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Panorama schuif/kanteldak
  • Upgrade Technology DSG
  • Upgrade Winter
  • Virtual Cockpit
  • Nieuwe 18" velgen

Een erg groot verschil met mijn Toyota Auris Station met CVT automaat :+

• alionfire
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17:57

Ideeën hierover? Ik ben even aan het uitzoeken welke BMW en Audi (daar heb ik vooral ervaring mee) modellen binnen mijn budget passen. Ik ga sowieso nog wat proefritjes aanvragen. Wat een moeilijke keuze :P

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-07 11:23
Nou de auto is eindelijk rond alleen nog wat documenten tekenen. _/-\o_

Volkswagen Polo 1.0 115pk DSG
Kleur: White Silver Metallic
Velgen: 17" bonneville bi-color

En wat opties :*)

Zal wel een tijdje duren voordat deze binnen is heb niks gehoord over de extra kosten als die in 2019 wordt geleverd dus ben benieuwd.

En een plaatje ter illustratie:

• JeroenV_
  • Laatst online: 15-07 16:33
quote:
Leoon. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:59:
Ben ik toch wel benieuwd waarom? Zag er laatst 1 rijden en ziet er goed uit, maar ook van binnen of is dat minder dan bij VW?
Meer auto voor hetzelfde geld, ik kon nl de Executive versie pakken voor praktisch hetzelfde leasebedrag als de Polo met al die opties.
Daarbij een iets hogere zit wat ook prettig is, en ook zaken als lederen bekleding etc die de Polo niet heeft.
De Polo heeft dan wel weer wat andere zaken die een Niro niet heeft, maar uiteindelijk won het gevoel voor de laatste. Van binnen is er dan ook weinig mis mee:

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:33

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Het is nog veel sneller gegaan

Hopelijk deze week afhalen :)

discogs

• gergs

Nice move Alfa :P

gergs wijzigde deze reactie 28-08-2018 13:13 (64%)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:20
quote:
sham27 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:43:
En met plaatjes. Zo gaat ie maandagochtend ingeleverd worden bij werkgever. Morgen nog dagje om alles te laten bezinken..

BMW 330i Touring M Shadow Edition
Alpinweiss - Dakota Cognac met Carbon Dark / Perlglanz chroom interieurlijsten
Audio pack
RTI
Sportautomaat
19” 704M

Accessoires:
- 340i uitlaat
- Getint glas achter
- M Performance pedalen

[afbeelding]

[afbeelding]
Voor de geïnteresseerden..

Na drie maanden is de 330i vanochtend geleverd!

Vanmorgen korte aflevering gehad. Ik moest mijn vriendin naar studie brengen en de kleine man was mee, dus had al aangegeven het kort en krachtig te houden. Dealer was dezelfde als de vorige 316i, dus het proces was al bekend. Auto stond achter een scherm en toen die omhoog ging had ik toch wel onwijs WAUW gevoel! Ik ben erg blij met de gekozen configuratie! Smaak is persoonlijk en zeker ook de witte kleur, maar ik had hem nu precies weer hetzelfde besteld. Wat een gaaf ding met precies de juiste zwarte details die hem imo zo lekker dik maken.

Na een korte uitleg over nieuwe dingen tov de 316i (met name infotainment) werd de auto gestart en de showroom uitgereden. Het was ook wel even gaaf om alvast iets van de 340i uitlaat te horen, want die klinkt serieus stuk dikker dan de standaard uitlaat! Precies goed ook, totaal niet overdreven, maar wel lekkere roffel. En dan heb ik hem nog niet eens goed kunnen proberen.

Zit nu in inrij periode van 2.000km zoals BMW opgeeft, wat betekent dat je onder de 4.000 toeren moet blijven en de kickdown niet mag gebruiken. Dat is overigens al x misgegaan, want tijdens proberen van het pookje schakelde ik terug naar zijn 1 ipv op naar zijn 3. BMW heeft het precies andersom dan ik van DSG gewend was. Ik heb er inmiddels 200km opzitten en zelfs zonder te pushen valt al op dat dit een heerlijk sterk en soepel blok is! Wat rijdt veel vermogen ontzettend comfortabel. Kan niet wachten tot ik ook het echt snelle kan proberen..

Nog niet echt tijd gehad voor goede foto’s. Helaas ook niet veel tijd om te rijden vandaag.

Enkel wat snelle shots dus:

BMW F31 330i M Sport Shadow

• DarkSide

DarkSide

theres no place like ::1

Na veel wikken en wegen nu een offerte opgevraagd voor de volgende auto:

Volkswagen Golf Highline 1.0 TSI met DSG:
  • White Silver Metallica
  • Advance Pakket
  • Bestuurdersassistentenpakket Plus i.c.m LED plus
  • Executive Pakket
  • R-line SportPakket
  • Dynaudio
  • Discover pro
  • LED plus icm Advance pakkket
  • 18" Sebring velgen
  • Trailer Assist
  • Ergonomische Bestuurdersstoel
  • Schakelpaddles
  • Kessy
De Auto moet er dan ongeveer zo uit zien:

Helaas was de 1.5 TSI 150 pk boven budget. Ook als ik wat opties liet vallen.
En de 130 PK had nog gekund maar die is niet met sportpakket leverbaar.
En aangezien ik die wel graag wou. Maar de 1.0 gekozen.

rij nu een Golf highline business met 1.2 TSI (en daarvoor een Octavia met 1.2 TSI) Dus de 110 PK is al een vooruitgang :D .

Nu hopen dat de offerte snel goedgekeurd word.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dfrenner
Artbij schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:32:
Ik heb twee jonge kinderen en een station. Octavia toevallig, een maat rijd een V40. Die V 40 is echt vijf klasse kleiner, niet alleen in de kofferruimte maar overal in de auto. Hij heeft sinds kort een kleine en is na het uitzoeken van een kinderwagen meteen langs de fleetmanager gegaan voor een andere auto.

Laat je voor die 5 of 10 euro bijtelling niet in zo'n klein hok praten. Ik heb elke keer als ik iets groters moet vervoeren een glimlach op mij gezicht, niet omdat ik de ruimte nodig heb, maar omdat alles er zonder passen en meten in gaat.

Ter info, die maat van de V40 had stukken van de bekleding van de kofferbak eruit gehaald omdat er anders zijn golfclubs niet in pasten...
Je moet er iets voor over hebben om een Volvo te kunnen rijden ;)

Even serieus, natuurlijk is ruimte leuk, maar dan krijg je er gewoon een erg saaie auto voor terug. Ik heb ook Skoda gereden, toen onze kleine net geboren was. Van een C30, naar een 14% bijtelling Skoda! Er waren maar twee redenen die golden: ruimte en goedkoop... Op alle andere aspecten miste ik de C30...

Daarna een Focus en een 308 gereden en ik moet zeggen dat ik van alle stations de Focus het spannends vond rijden. De rest was saai, emotieloos, gevoelloos en enkel bedoeld om binnen budget zo veel mogelijk van A naar B te kunnen brengen.

Sinds een aantal maanden nu de V60 en als er iets is wat die mist, is het kofferbakruimte :+
Vakantie was deze zomer even passen en meten... Maar vroeger gingen mijn ouders met een Renault 19 op vakantie...

Strekking van het verhaal: Je gebruikt de ruimte die je hebt! Uiteindelijk kon alles in de V60 mee, zonder zelfs een dakkoffer te gebruiken!

Ik zou voor geen goud terug willen naar de auto's hiervoor... Maar als het dan toch moest: de Focus!

Uiteindelijk heb ik de V60 maar voor een jaar geleased en ik hoop dat ik hem nog kan en mag verlengen...

Ruimte is een aantal keer in het jaar belangrijk, maar vooral voor vakantie. Als het dan echt niet lukt is er nog een dakkoffer! Maar plezier in het rijden merk je iedere minuut dat je erin rijdt!

Al is het soms een samenspel tussen mijn vrouw (ruimte) en ik (een spannende auto).
Wackmack schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:13:
Goede tips. Ga binnenkort eens op pad on te kijken naar de verschillende auto's. Deze past ook goed in het budget : Volkswagen Tiguan
2.0 TDI 110kW DSG Highline Business R
Voor SUV's vond ik de Jeep Compass best lekker rijden!
Ankona schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:24:
Onmogelijk en noodzaak zijn grote woorden. Punt is gewoon dat wat meer ruimte gewoon handig is. Heb je die ruimte niet, dan zal daar vast wel in veel gevallen een mouw aan te passen zijn en gaan er geen mensen dood. Het is maar net of je dat wil.

En de mensen die vinden dat een kleine auto groot genoeg is.... Ik ken ze ook, maar als ze dan iets groots te vervoeren hebben kloppen ze bij mij aan om te helpen.... is je auto dan groot genoeg of niet? (Zelfde als die paupers bij mij in de familie die zich prima zonder auto zeggen te kunnen redden. Maar ik mag ze wel altijd van het station halen.... )
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:29:
Tja, veel kinderwagens zijn simpelweg belachelijk groot. Maar er zijn dus echt wel meerdere typen die niet alleen plat vouwen, maar ook in de breedte vouwen. Die dus eigenlijk als een buggy gevouwen worden.

[...]

Wat is een kleine auto? Doel je op niet-stations?
Als ik iets groots moet vervoeren dan laat ik het bezorgen. Simpel as that.
Station betekent niet altijd meer ruimte ;)
Mijn V60 is het schoolvoorbeeld daarvan!

Al helpt een station wel mee voor het stapelen. Je kunt door tot het plafond...
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:04:
@Ankona
Ik rijd een Volvo S60. Kwalificeert dat als klein? Het enige dat ik niet kan is grote objecten vervoeren, maar daar heb ik dus sowieso zelden tot nooit behoefte aan omdat bezorgen een prima oplossing is. Ik heb ook geen trekhaak, nog nooit een moment gehad dat ik die gemist heb ook. Voor de twee verhuizingen de afgelopen 15 jaar heb ik een vrachtwagentje (grootste op Rijbewijs B) gehuurd.
Ik dacht dat de trekhaak standaard bijgeleverd werd bij Volvo. Hij zit zo mooi weggewerkt bij mij in een zijvak van de kofferbak...

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:22:
Je gaat voor de HB.
Zo jammer dat die dynamische richting aanwijzers niet beschikbaar zijn op de variant
Nee de variant! Bij de comfortline business staan die op de laatste pagina van de configurator. Als accessoire. Moet je handmatig invoeren bij je LM-configurator.

https://tweakers.net/ext/f/G27u2ShFHEoUTltesnNChBDU/thumb.png

@DarkSide dat is bij de configurator van VW zelf :p, zie screenshot

Sjaak_Trekhaak wijzigde deze reactie 15-09-2018 14:26 (22%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Crosspost uit Mercedes topic;

Vanmiddag paar foto's per mail ontvangen van de verkoper, als voorpret voor dinsdag (aflevering). ;)

• DarkSide

DarkSide

theres no place like ::1

Wackmack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:12:
https://service.directlea...lusief-brandstof-mogelijk-

Zie nergens dat een prijs inclusief of exclusief is op d'r site. Heb 750e, exclusief brandstof.

De eis 40.000KM, 48 maanden en diesel icm 750e lijkt een stuk leuker dan het is. Moet veel consessies doen in de vorm van niet full options.T-Roc is erg erg mooi, deze kan gelukkig wel, als ik iets bij leg.
Bij samenstellen zie je toch een bedrag staan exclusief brandstof staan.
En daaronder in het klein incl brandstof.

Dus als je een snel een t-roc aanklikt zonder opties e.d. kom je hier op uit.

Met 750 ex brandstof kun je best wel wat leuks samenstellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• LuPo
LuPo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:28:
[...]

De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Standaarduitrusting:
4-weg verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
8 inch touch&swipe scherm
Achterbank in delen neerklapbaar met middenarmsteun met bekerhouders
Bagage afdekhoes
Cruise Control i.c.m. Speed Limiter
Curtainairbags voor en achter en knie airbag bestuurder
Dual Zone automatische airconditioning (links en rechts apart instelbaar)
Elektrisch bedienbare portierramen rondom
Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels met geintegreerde richtingaanwijzers
Elektrische parkeerrem
FordEasy Fuel
FordPower startbutton
Geavanceerde parkeerassistent -incl. Park-out assist en parkeersensoren voor en achter
Global Closing: Centraal openen en sluiten van portierramen voor en achter
Guide-me-home verlichting
Hill Start Assist
Inschakelbare passagiersairbag
ISOfix bevestigingspunten
LED dagrijverlichting, LED achterlichten en LED bagageruimteverlichting
Mistlampen voor
Multi Colour Ambient Lighting (subtiele LED interieurverlichting)
MyKey
Pollenfilter
Radio/CD-speler met 8 luidsprekers, DAB+, 2 USB-aansluitingen
Ruimtebesparend reservewiel
Skiluik
Statische bochtverlichting
SYNC 3: Geavanceerd Bluetooth en Voice Control systeem incl. Navigatie (West-Europa)

Meeruitrusting Titanium Hybrid:
Mistlampen voor
MyKey
Pollenfilter
16 inch 10-spaaks lichtmetalen velgen
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde richtingaanwijzers
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Chromen sierlijst rondom portierramen
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
FordKeyless Entry Grootlicht assistent
Hoogglans zwarte afwerking grille met chromen omlijsting
Instaplijsten voor van geborsteld roestvrijstaal
Lane Keeping Aid
Regensensor
Sportstoelen voor
Verkeersbordherkenning
Verwarmbare voorruit
Schakelpeddels aan het stuurwiel (PowerShift automaat)

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
[Afbeelding]

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
[Afbeelding]

Members only:

Nu 14 weken wachten!
Auto komt eind oktober aan bij de dealer. Ze hebben wat lopen treuzelen met bestellen :/ (er was wat gedoe over aftermarket leder), waardoor de auto volgens mij twee weken later is besteld. Tweede week november ophalen zoals het er nu uitziet. Zin in! :)

Dit is de kleur en ook de gekozen velgen
http://i66.tinypic.com/2i0ggno.jpg
http://i65.tinypic.com/zr4oy.jpg

• JeroenV_
  • Laatst online: 15-07 16:33
Vanmorgen de nieuwe leaser in ontvangst mogen nemen; een Kia Niro in Executive uitvoering.

Me = :*)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Even schaamteloze crosspost uit Mercedes topic. ;)
Vanmiddag m'n nieuwe leaseauto opgehaald.

Zo, ik heb 'm!
Vanmiddag om 15:30 had ik aflevering waarna ik om 16:00 bij de dealer vertrok. Hij kon me weinig nieuws vertellen. :+

Helaas was het vanuit Gouda naar huis (omgeving Eindhoven) kommer en kwel in het verkeer en was het alleen maar file rijden. Lange leve de automaat dus! 8)

Enfin, hier wat snelle foto's.

Apple Carplay werkt! :)

En filmpje kijken onderweg. :+

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:44

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

pitchdown schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:33:
Welke SUV of station heeft 3 volwaardige zitplaatsen achter? Lees 2 x kinderstoel en een volwaardige plek in het midden.
Skoda kodiaq?
Grand C4 O-)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Rico
  • Laatst online: 00:06

Rico

Wie dit leest is gek....

Rico schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:31:
[...]

Ik ben ook bezig met een 3008.
Gaat bij mij om een 1.2 blue lease premium handgeschakeld.
Doe er dan het led pakket op, de focal audio en de diamond carrosserie afwerking.
Rijdt erg goed die auto en de hoge zit is ook fijn. Voelt alsof je in een veel grotere auto rijdt.
Dashboard is echt heel erg mooi...stoelen zitten ook zeer goed.
Er is nu een gratis leer actie die achteraf ingebouwd wordt dus telt niet mee voor de bijtelling
Morgen wordt die van mij waarschijnlijk besteld.
Auto staat bij de dealer en mag hem vrijdag ophalen:

http://members.home.nl/rlinker/3008.jpg

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:24:
Dan haal je een netje van 10 euro bij de Halfords als je dat echt wilt. Meer is het verder ook niet wat ze meeleveren. Lijkt me niet een dure optie waard. Sowieso is een krat achterin de kofferbak handiger om spullen in te zetten dan een net imho :)
Ik bedoel meer zoiets. Zou wat mij betreft standaard moeten zijn op een station :)

Sjaak_Trekhaak wijzigde deze reactie 27-09-2018 15:37 (23%)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-07 16:28
Ik heb vorige week de focus opgehaald. Absoluut lekker kleurtje!

• dfrenner
Speedyco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Nee hoeft niet per se VAG te zijn. Ik ben ook bij dealers van Hyundai en Ford geweest. Het sprak me net niet aan. De Mazda 6 is ook erg netjes. BMW 3 serie touring is helaas te duur. De nieuwe KIA Proceed sprak mij aan alleen is die er nog niet.
Maar de Mazda 6 kan ook?
En toch kies je dan een Golf? Zou je dan niet liever wachten op de Golf 8? Die komt ook begin 2019 toch?

Een 6 is toch veel meer auto, normaal vergelijkbaar met de Passat?

De ProCeed heb ik even gemist: "De andere uitvoeringen verschijnen begin 2019 op de markt."

Strakke bak zeg, als je nu moet bestellen idd wat te laat... Tenzij je kunt overbruggen met een voorloper, maar er zijn nog geen prijzen bekend :(

• gergs
Van de 3 versie (launch, 1e facelift, 2e facelift) welke heb je?
Ik vind persoonlijk de koplamp (en achterlicht) van 1e facelift het mooist.
De nieuwste vind ik dat de lampen te "dun" is....

gergs wijzigde deze reactie 12-10-2018 16:54 (3%)

• Jeroenzer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11-07 12:20

Jeroenzer

Rookworst zonder r is ookworst

gergs schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:53:
Van de 3 versie (launch, 1e facelift, 2e facelift) welke heb je?
Ik vind persoonlijk de koplamp (en achterlicht) van 1e facelift het mooist.
De nieuwste vind ik dat de lampen te "dun" is....
[Afbeelding]
Ik heb wel de nieuwste versie:

• gergs
gwystyl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

Ze hadden dat ding gewoon 3 serie hatchback moeten noemen, dan was er niks aan de hand. Net als Audi met de A4/A5 varianten. Dat zijn gewoon carrosserie varianten van hetzelfde model ipv verschillende modellen.

Ford maakt het op het moment zelfs nog bonter door de verschillende uitrustingsniveaus van de Focus compleet verschillende modellen te noemen.....
Ben niet helemaal mee eens. Ik zie tegenwoordig groter verschillen tussen a4 en a5 sportback dan een 3 serie en 4 serie GC. Ik moet zeggen dat de laatste A5 echt mooi is, alleen jah, niet echt mijn ding.
De nieuwe 3... mwah.. ik vind in aantal dingen verbeterd maar hier en daar ook weer niet.
Stuurwiel vind ik de vorige mooier (zeker de M sportstuur). Toerenteller omgekeerd (Peugeot?) Koplamp is nu gejat van... Peugeot.. Achterlicht van Lexus. Waarom zo identiteitsloos geworden snap ik niet. Ze hebben zelf de hofmeister knik veranderd.....
En wie is de debiel die had bedacht dat meer knopjes beter is om driving modus te selecteren? En ook goedkoop ogend plastic gebruiken? (van foto's dan)
Van dit

Naar dit

• gergs
Ankona schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:30:
[...]

Vergeet niet dat veel (vooral grotere) werkgevers veel minder aan de leasemaatschappij betalen dan de offerte prijs die jij als berijder te zien krijgt (en waarop je eventuele eigen bijdrage gebaseerd is)

Ja, vies trucje.
Ja idd.. Gelukkig is het bij mij niet zo.
MadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Ik zit vast aan leaseplan, dus allemaal leuk dat directlease goedkoper is maar ik moet het ermee doen.

En inderdaad bijtelling :/
https://www.leaseplandire...Highline#tab=leaseproduct
712eur incl brandstof. En dat is met EU tankpas, 710eur met NL tankpas.

Ik weet niet of het al besteld is maar wellicht kun je het meenemen in je beslissing:
- achteruitrijcamera bij een hatchback vind ik overbodig
- Ik zou juist winterpakket aanvinken - stoelverwarming is toch echt fijn :D
- R line exterieur van 586 eur vind ik veel geld voor een R line badge en wat zwarte delen (desnoods spuit je het met plasti dip kan je later eraf halen... maar ik kan het alleen van foto's beoordelen dus wellicht eerst in het echt kijken bij de dealer naast elkaar?)

- Style pakket, vond ik ook duur 348eur. Van foto's zie je niet zo snel de verschil.
Het zou een sport-comfortstoelen zijn maar op foto bijna geen verschil. Dus wellicht even langs dealer en even uitproberen? Als de normale goed zit zou ik deze ook niet aanvinken. (Als je schakkelpaddels wil kost dit maar 97eur)

Links "Style", rechts normaal
- Executive pakket vind ik ook aan de dure kant (1,239eur). Ik gebruik zelf nooit de navi van de auto dus als ik zelf moet kiezen zou ik voor de Composition Media zonder navi gaan (249eur) + app connect (kan je android auto/ apple carplay gebruiken voor navi evt) (186eur). Probleem is dat je dan geen beats audio kan kiezen. Deze vond ik zelf matig (heeft het ooit geluisterd), klinkt vrij blikkerig, voor 300 eur kon je al een aftermarket van Focal o.i.d. laten monteren en dit zou veel beter klinken. Save the 100 bucks om later weer eraf te halen voordat je de auto terug leveren (sommige LM vond het niet erg - sterker nog, als het netjes is gedaan zou dit alleen maar een added value zijn) https://www.focal.com/en/...cal-volkswagenr/is-165-vw

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True