Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:53

Welkom in het topic: Keuze leaseauto - Deel 5

Het vorige deel telde meer dan 10.000 posts, daarom werd het hoog tijd voor een nieuw deel!
Dit topic is vooral bedoeld om met mede-Tweakers een discussie te hebben over je (aankomende)lease-auto. Wees vriendelijk naar elkaar en help elkaar waar nodig.

Happy posting!

Wat is leasen?

Een leaseauto is een voertuig dat tegen een vaste vergoeding voor een vaste periode ter beschikking gesteld wordt aan een gebruiker, maar eigendom blijft van de koper. De eigenaar blijft veelal verantwoordelijk voor het groot onderhoud.

Hoewel een auto door particulieren geleased kan worden, zijn het vaak werkgevers die auto's leasen voor hun werknemers. De auto blijft in eigendom van de leasemaatschappij, die veelal ook verantwoordelijk blijft voor het groot onderhoud van de auto. Zogenoemde private-lease is ook welkom in dit topic.

Bron: Wikipedia (Wikipedia: Leaseauto)

Welke bijtellingspercentages?

De bijtelling wordt berekend over de cataloguswaarde (incl. BPM en BTW) van een auto inclusief opties die af-fabriek gemonteerd zijn.
Bij de dealer aangebrachte accessoires tellen niet mee voor de bijtelling (tot € 2.500). Dit bedrag vermenigvuldig je met het percentage van de bijtelling. Vervolgens hangt het er van af in welke belastingschijf je valt hoeveel je netto moet betalen.

De bijtellingspercentages zijn vanaf heden sterk aan wijzigingen onderhevig, deze wijzigingen moeten zorgen voor een duidelijker en eerlijker kostenplaatje voor berijders van (zakelijke) leaseauto's, aldus de Nederlandse regering.

Hieronder een tabel met de bijtellingspercentages per uitstoot, uitgesplitst per jaar.

Rekenvoorbeeld:
Stel je verdient 50000 euro per jaar, je valt daarmee in de 40,4% belastingschaal. De fiscale waarde van je auto is 30000 euro en het bijtellingspercentage van deze auto is 21%. Dan is de bijtelling 0,21 x 30000 = 6300 euro bruto, en dit is netto 6300 * 0,404 = 2545 euro per jaar. Dat is per maand 2545/12 = 212 euro. Je eigen bijdrage wordt van de bruto bijtelling afgetrokken, maar moet je uiteraard wel afdragen aan je werkgever. Gebruik het formulier in de link hieronder om de bijtelling in jouw situatie te berekenen.

Bron: Carblogger (http://www.carblogger.nl/bijtelling-berekenen/)

Update 2019!
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.

De onderstaande tabel geldt voor auto’s met een datum van eerste toelating in 2019.
CategorieCO2-uitstoot in gram per kilometer
4% bijtelling0
22% bijtellingmeer dan 0

In 2019 vallen alleen bepaalde auto’s zonder CO2-uitstoot in het 4%-tarief. Het verlaagde percentage van 4% geldt voor auto’s op waterstof. Voor nulemissie-auto’s die niet op waterstof rijden, geldt de 4% bijtelling slechts tot een cataloguswaarde van € 50.000.

Hoe lang geldt het verlaagde percentage?
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?
Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.
Actuele info en bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

De bijtelling voor een specifieke auto/model kan opgezocht worden op de website van AutoWeek. Zie hiervoor de link in het laatste hoofdstuk.

Wat is een eigen bijdrage?

Het kan zijn dat je je werkgever een bepaald bedrag per maand betaalt voor het privégebruik van je auto. Dit is een vast bedrag per maand of per privékilometer. Het kan zijn dat je een duurdere auto wilt rijden dan binnen je autoregeling valt. In dat geval betaal je een vergoeding aan je werkgever.

Als dit een aanvullende arbeidsovereenkomst is of als dit gezien wordt als een vergoeding voor privégebruik, dan is dat bedrag aftrekbaar. Een eigen bijdrage kan de bijtelling maximaal verlagen tot nihil. Een negatieve bijtelling is dus niet mogelijk.

Wanneer betaal je geen bijtelling?

Je betaalt geen bijtelling voor het privégebruik van een auto van de zaak als je per jaar minder dan 500 kilometer privé rijdt. Dit kun je bewijzen met een sluitende rittenadministratie, die je zelf bij moet houden. En je moet een ‘Verklaring geen privégebruik auto’ ondertekenen. Deze kun je opvragen bij de Belastingdienst.

De kilometers die je rijdt voor woon-werkverkeer wordt voor de loonbelasting gezien als zakelijk verkeer.

Leasemaatschappijen

Een select greepje grote/bekende leasemaatschappijen (Leasemij's / LM):

Openbare leaseauto berekeningen

Hieronder een lijst met websites waarin leaseberekeningen openbaar te maken zijn, dit kan als leidraad dienen om de courantheid van een bepaalde auto te kunnen toetsen. Prijzen kunnen door de hand genomen over de leasemij's sterk afwijken van elkaar.

Overige handige links

Auto's met reviews zoeken

Gezien je niet altijd tijd hebt om een proefmodel te rijden, of de auto simpelweg nog niet uit is kan het handig zijn om je te orienteren op website's om reviews en video's te bekijken. Een voorbeeld van deze zijn o.a.;
Autoblog, rijtesten op YouTube, gebruikersreviews op AutoWeek!

Leaseregelingen vergelijken

Zoals in dit topic voorgesteld door @marti28, kan het informatief en handig zijn om elkaars leaseregelingen te kunnen vergelijken door het invullen van onderstaande template:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[b]Leasebudget:[/b]
[b]Kilometrage per jaar:[/b]
[b]Contractduur:[/b]
[b]Inclusief of exclusief brandstofcomponent:[/b] [i]Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling[/i]
[b]Merkbeleid, zo ja, welke:[/b]
[b]Overige afhankelijkheden:[/b]
[b]Specifieke wensen:[/b]
[b]Uiteindelijke keuze:[/b]

Originele topicstart door @RomeoJ

Kecin wijzigde deze reactie 27-01-2019 22:47 (36%)
Reden: Auto's via reviews zoeken toegevoegd

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-10 07:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bedankt, @Kecin.

Nog een leasemij: Multilease (www.multilease.nl)

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 30-10-2017 17:23 (59%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:28

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

@Kecin
quote:
Gebruik het bovenstaande formulier om de bijtelling in jouw situatie te berekenen.
Misschien even aanpassen, er is geen bovenstaand formulier :P.

I have the cape.

• amdguard
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-10 17:54
Ik heb uiteindelijk knop doorgedrukt en mijn bestelling in de gang gezet.
Het is een nieuwe VW Polo Comfortline MY2018 geworden (1.6tdi).
Ik heb vrijwel alle opties aangevinkt:
-Advance pakket
-Executive pakket
-Licht- en zichtpakket
-R-Line exterieurpakket
-Roof pakket (zwarte dak/spiegelkappen)
-Spiegelpakket
-Style pakket (sportstoelen stof/kunstofleer)

-Airconditioning, automatisch
-Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
-Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
-High-end geluidsysteem Beats
-Metallic lak (Energetic Orange)
-Park assist
-Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel

Ik mocht eigenlijk iets vanuit B segment kiezen maar met wat leukere opties werd ie snel te duur (lees buiten budget) en dat viel mij tegen. Daarom heb ik dus full option Polo gekozen(komt op 29.540).
Wat me opviel is dat Volvo V40 d3 business edition kostte 29050 maar in de lease was behoorlijk duurder. Er zat meer dan 50 euro verschil tussen.
Nieuwe generatie van Polo is behoorlijk groter geworden, zeker qua kofferruimte _/-\o_ . Het is nu 351 liter tov 280 in de oude. Het grappigste is dat de kofferruimte in Polo is groter dan die in V40 (324lt).

Wat vinden jullie hiervan?

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik vind de nieuwe polo zeer aangenaam om te zien, maar voor zoveel geld zou ik nooit voor een b segment auto gaan, ook niet als die alle mogelijke opties heeft. Dat de bagageruimte gegroeid is is wel mooi meegenomen.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:20
Vandaag de familiewagen halen. Het is de VW Tiguan 1.4TSI 125pk Comfortline Business in parel zwart met paar leuke opties. Foto's volgen.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:15

JB

Cédric roelt!

quote:
Pon Lease kan er ook bij? https://www.vwpfs.nl/

Mijn boefje is liev!

• RZor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:22

RZor

Sorry!

quote:
Kecin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Voor dat geld gaat het krap worden ja. Ik heb voor 709 incl brandstofvoorschot (35k p/j en 48 mnd) een Octavia kunnen leasen met 5 extra opties/pakketten.

Soms wou ik dat je gewoon op fiscale waarde zou kunnen kopen, rond de 30k is er veel mooi spul te krijgen. Toen mijn Polo over de €25k ging verklaarden mensen me voor gek, maar heb er veel plezier aan beleefd. Ben benieuwd wanneer we foto’s te zien krijgen. Lekkere configuratie!
Is het bij ons dan zo uniek? Mogen een auto naar keuze uitzoeken rond de 35k, ex trekhaak en puur fiscaal. Wordt niet gekeken naar maandbedrag enzo. Auto moet vooral passen in de uitstraling en functioneel zijn.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Baberuth
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:21
Ik kreeg zojuist van de dealer te horen dat mijn, in september bestelde, Opel Astra op 11-11 wordt afgeleverd bij hen. :D :9~
Nu even afwachten wanneer ik hem mag ophalen :>

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:38
quote:
Er zijn honderden leasemaatschappijen, lijkt me ook niet nodig om ze allemaal toe te voegen toch?

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:35
quote:
amdguard schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:33:
[...]

Ik ga hem wel prive rijden, dus ga bijtelling ook betalen. Het ging mij in eerst instantie niet over de hoogte van bijtelling maar om binnen het budget te blijven. Want overschrijding betaal je 100% van je eigen zak.
Niet helemaal. Je eigen bijdrage ivm overschrijding budget gaat af van je bijtelling en pas daarna netto van je salaris. Je betaalt per saldo dus je belastingtarief (vaak 40%) minder dan de eigen bijdrage. Van elke 100 euro betaal je er dus meestal maar 60.

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• wvkreg
  • Laatst online: 19:20
quote:
wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:41:
Vandaag de familiewagen halen. Het is de VW Tiguan 1.4TSI 125pk Comfortline Business in parel zwart met paar leuke opties. Foto's volgen.
Hierbij paar foto's:

Best geslaagd, velgjes wat klein voor de rest infotainment en Carplay zijn fijn. Lane assist en ACC zijn ook makkelijk in gebruik. Ik kende het al van de Audi, maar voor t vrouwtje was het snel geleerd :)

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:02
Inmiddels ook bericht gekregen dat de door mij bestelde Megane Serie Signature (Hatchback) al is aangekomen bij de dealer (besteld begin Augustus 2017). Levertijd valt me alles mee (zeker gezien eerst begin Januari werd genoemd als leverdatum). De auto kan vanaf 6 November rijklaar afgeleverd worden :)

• Goegol
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-10 11:11
quote:
Baberuth schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:24:
Ik kreeg zojuist van de dealer te horen dat mijn, in september bestelde, Opel Astra op 11-11 wordt afgeleverd bij hen. :D :9~
Nu even afwachten wanneer ik hem mag ophalen :>
Nice, rij er nu 2 weken in, bevalt prima!
Welke uitvoering heb jij?

Hemelaar Fotografie

• Baberuth
quote:
Goegol schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

Nice, rij er nu 2 weken in, bevalt prima!
Welke uitvoering heb jij?
De 1.4 Turbo Innovation, met zo goed als alle opties erop :*)

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12-10 16:59
De bestelling is de deur uit...
Beetje zonde dat door rare regels een superb zo tegenvalt (qua opties). Uiteindelijk zijn een heel deel zeer leuk voor de heb, maar of je al die systemen gaat gebruiken. Enfin, de Octavia besteld in deze config.
In België is de Style iets anders geconfigureerd, zo zijn bv de zilveren dakrails, zilveren strip in voorgril en de LED koplampen met AFS standaard.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Merk en type    Skoda Octavia Combi 1.4TSI 110kW/150pk Style DSG  

Specificaties van de bestelde wagen
kleur interieur: Leder Satin Black (HA/PLB)
kleur exterieur: Quartz Grey metallic (F6F6)

Extra opties (exclusief BTW)
- 3-spakig multifunctioneel lederen sportstuur - DSG (Radio & Tel) (PLX): EUR 243,80
- BLIND SPOT DETECT (PWL): EUR 305,79
- Elektrische opening en sluiting van de achterklep (4E7): EUR 318,18
- ŜKODA CONNECT - Infotainment Online 1 jaar (YOU): EUR 0,00
- Panoramisch open dak (PH8): EUR 863,64
- Quartz Grey metallic (F6F6): EUR 0,00
- Verlaagd sportchassis (PKX): EUR 123,97
- Gratis metaalkleur (geldig tot 06/11/2017) - niet met conventies (PRO-02): EUR 0,00
- Metaalkleur (MEP): EUR 0,00
- Achterlichten LED High (8SP): EUR 107,44
- Lichtmetalen velgen 7,5 J x 18" PICTORIS (PJ6): EUR 276,86
- Leder Satin Black (HA/PLB): EUR 0,00
- Zetelbekleding - leder (PLB): EUR 644,63
- Geïntegreerde koplampsproeiers (PK5): EUR 111,57
- Handleiding in het Engels (0VF): EUR 0,00
- PROMO - gratis Pack Style GPS (geldig tot 06/11/2017) (PRO-03): EUR 0,00
--- Vloertapijten (0TD): EUR 0,00
--- Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm (9S6): EUR 0,00
--- Infotainment Navigatiesysteem COLUMBUS (PNE): EUR 0,00
--- Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi) en spraakbediening (PT6): EUR 0,00
- Pack Style GPS (WBF): EUR 0,00
--- SMARTLINK (9WT): EUR 0,00
--- DAB tuner (QV3): EUR 0,00
- Pack LED PLUS (PWZ): EUR 123,97
- Pack Safety (WBZ): EUR 702,48
--- DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning (PKH): EUR 0,00
--- LANE ASSIST - rijstrookhulp (PWH): EUR 0,00
--- REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera (KA2): EUR 0,00
--- ADAPTIVE CRUISE CONTROL - tot 160km/h (PSB): EUR 0,00
- Pack Style Comfort (WBG): EUR 619,83
--- KESSY - Keyless Access & Go (PDE): EUR 0,00
--- Verwarmde voorruitsproeiers (9T1): EUR 0,00
--- Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting en geheugenfunctie (PW5): EUR 0,00
--- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie (PWA): EUR 0,00
--- Parking Distance Control voor- en achteraan (7X2): EUR 0,00
- Pack Style Look (WBH): EUR 367,77
--- Verlichte voetenruimte voor- en achteraan (6T2): EUR 0,00
--- SUNSET - verduisterde ruiten achteraan (PH7): EUR 0,00
--- AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent (8G1): EUR 0,00

Engineer Stewie wijzigde deze reactie 31-10-2017 13:40 (17%)

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:29

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

quote:
J0YR1D3R schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Wat zit er op qua leuke opties? Want 34k voor een Tiguan is niet heel duur voor een Comfortline die al standaard 33k is...
Metallic lak, rest van het geld zit in een handgeschakelde bruine Audi A4 :z :+

www.google.nl

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:53
quote:
RZor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Is het bij ons dan zo uniek? Mogen een auto naar keuze uitzoeken rond de 35k, ex trekhaak en puur fiscaal. Wordt niet gekeken naar maandbedrag enzo. Auto moet vooral passen in de uitstraling en functioneel zijn.
Uniek wil ik niet zeggen, maar je zal wel in de niche zitten met zo’n regeling. Veel detacheerders (big 4) moeten het ook met een kilometerregeling en een maandbedrag doen. Sterker nog; de meeste lease sites zijn gemaakt voor dit soort berekeningen.

Jouw regeling lijkt me heerlijk :).
quote:
Thanks. Hij staat erin! :)

Kecin wijzigde deze reactie 31-10-2017 14:37 (13%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• agnocchi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03-09 16:28
quote:
wvkreg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Om het gezeik onder je post van een jaloerse Franse auto te negeren. Voor zijn idee: onderhandelen met een dealer over een leaseauto kan en werkt!

Opties:
  • Deep black pareleffect
  • 65% getint glas achter
  • Model & motoraanduiding laten vervallen
  • Achterklep, elektrisch bedienbaar
  • Bagageruimtescheidingsnet
  • Opbergpakket
  • 230-volt aansluiting
  • Achteruitrijcamera (Rear View) inclusief parkeerassistent (Park Assist)
  • Mobiele online diensten (Car-Net): 'Security & Service'
  • Noodoproep-service
  • Verkeerstekenherkenning
  • Asbak en aansteker :), niet vanwege het roken maar als prullenbak
Onderhandelen maakt toch niets uit voor de bijtelling? Alle fabrieksopties zitten in de catalogusprijs.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:29

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

quote:
amdguard schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:49:
[...]

en wat er gebeurd als iemand van dit big4 bedrif weggaat en heeft een lease auto met 100 eur overschrijding?
Meestal auto meenemen of resterende termijnen worden doorbelast aan de berijder.

Niet meer dan logisch vind ik.

www.google.nl

• kemphaas
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-10 10:34
quote:
SBTweaker schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:14:
Bij mijn huidige werkgever heb ik de volgende opties tussen normleasebedragen.

Auto leasen voor 1 januari 2018
leasebudget 780€ 35k km

of na 1 januari
€845 40k km

De bedragen zijn inclusief brandstof/tankpas.

Ik vroeg me af hoe ik bereken wat het slimst is. ik ga 30k km maximaal rijden. er wordt gesproken over een normleasebedrag, hoe reken ik dit om naar 30k km.
\voorbeeld een tiguan kost
bij 35k km €590
bij 40k km €615

dit is dus een verschil van 25€ wat dus betekend dat er €40 per maand over is.

Verder vroeg ik me af hoe het werkt als je meer/minder tankt, voorbeeld bij directlease staat Brandstof voorschot € 240,00

wat als ik er de ene maand onder zit en de ander boven, wordt dit aan het einde van het jaar verrekend of wat gebeurd hier mee?

kortom
hoe bereken je het normleasebedrag om naar minder km dan de norm (30k km ipv de norm 40k km) als je een tankpas hebt?
Hoe werkt een brandstofvoorschot bij meer/minder verbruik.
Hoeveel kilometers jij gaat rijden staat los van de berekening. Ook al zou jij maar 20.000 kilometer per jaar gaan rijden, de "berekening" wordt gedaan op basis van 48 maanden/35000km (of dus 48 maanden/40000km). De verhoging van je leasebudget staat gelijk aan de meerkosten van die extra 5000km per jaar. Je kunt in principe dus exact dezelfde auto leasen nu en na 1 januari :)

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:27
Oei, benzine! Meteen bestellen uit voorraad, levering 2017!

Spritmonitor geeft voor alle Tiguans op benzine een gemiddeld verbruik van 9.38. Voor een moderne TSI motor, maar wel in een hoge en zware auto lijkt me dat realistisch. De leasemaatschappij zal met een soortgelijk getal rekenen.

Bij een literprijs van pakweg 1.60 (1,32 ex btw) gaat er dik 50 euro op aan extra benzine. Plus 25 leaseprijs ex brandstof. Dan sta je al op verlies.

Komt nog iets bij: BPM gaat omhoog in 2018 door verlaging van de CO2 grenzen. Dat ga je ook terugzien in de leaseprijs.

Ik denk dat de auto 100 a 120 euro duurder gaat uitkomen, waarvan de baas 60 betaalt. En de bijtelling komt ook hoger uit door de hogere fiscale waarde.

En minder rijden levert meestal geen korting op je leasebedrag op. Sommige regelingen geven wel korting op zuinig rijden, buiten de snelweg tanken en minder privé rijden. Denk aan Cap. De meeste regelingen tellen echter met vaste normleasebedragen en verrekenen niets. De meer/minder kosten van het aantal zakelijke kilometers worden afaik nooit verrekend. Dus ga er maar vanuit dat je opdraait voor een leasebedrag opv 40.000 kilometer/jaar, al rijd je maar de helft.

• jongetje
quote:
mariikvt schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:02:
Is privé lease een optie? Ik had berekend dat alles op 550/600 per maand uit kwam. Voor dat bedrag heb ik ook een aardige lease bak.
Daar is dit topic voor: Prive leasen.

jongetje wijzigde deze reactie 05-11-2017 08:26 (8%)

• Thorgrem
  • Niet online
quote:
desmond schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:53:
[...]

De hybride aandrijflijn die de Toyota Prius en de Lexus CT200h met elkaar delen heb ik beide veel gereden. De Prius (Wagon) vond ik een stuk luidruchtiger en veel meer op comfort afgestemd. De Lexus voelde meer als een rijderswagen, met meer luxe ook. Ik ben erg onder de indruk van de Lexus: tamelijk rap, goed bochtenwerk, stil en comfortabel. En het verbruik is zeer laag voor benzine. Als je qua binnenruimte voldoende hebt aan de CT200h, wist ik het wel!
Ik heb de ruimte niet nodig in principe, wil gewoon comfortabel en in een beetje luxe van a naar b en rijdt zo'n 40.000 per jaar. Ook op de achterbank was het nog prima zitten voor 2 mensen die mee moeten. Maar 99% van de tijd zitten we met 1 of 2 in de auto. Ik denk dat ik met een beetje passen en meten ook nog wel een racefiets achterin kan leggen met de bank neergeklapt.

Ik was een beetje bang voor de aandrijflijn en het 'geloei' wat ik in alle vele recensies las maar dat valt echt reuze mee. Ze schijnen de auto ook al een keer of 2 van extra isolatie te hebben voorzien. Die recensies komen veelal uit 2010/2011 toen de eerste versie op de markt kwam. Het is wel wennen als je zoals ik de traditionele versnellingsbakken (al dan niet automatisch) gewend bent. Maar vond het wel aangenaam eigenlijk.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 00:27

kazuka

Building Better Worlds

quote:
Thorgrem schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:53:
[...]

Ik heb de ruimte niet nodig in principe, wil gewoon comfortabel en in een beetje luxe van a naar b en rijdt zo'n 40.000 per jaar. Ook op de achterbank was het nog prima zitten voor 2 mensen die mee moeten. Maar 99% van de tijd zitten we met 1 of 2 in de auto. Ik denk dat ik met een beetje passen en meten ook nog wel een racefiets achterin kan leggen met de bank neergeklapt.

Ik was een beetje bang voor de aandrijflijn en het 'geloei' wat ik in alle vele recensies las maar dat valt echt reuze mee. Ze schijnen de auto ook al een keer of 2 van extra isolatie te hebben voorzien. Die recensies komen veelal uit 2010/2011 toen de eerste versie op de markt kwam. Het is wel wennen als je zoals ik de traditionele versnellingsbakken (al dan niet automatisch) gewend bent. Maar vond het wel aangenaam eigenlijk.
Weet niet of ze de aandrijflijn van de nieuwe Prius en C-HR nu ook in de facelift CT200h hebben gelepeld maar die is al een stuk verfijnder en reageert directer op het gaspedaal. Ik verwacht wel dat ze die ook in de opvolger van de CT200h zullen doen (de Lexus UX wat volgens mij een compacte crossover wordt net als de C-HR).

En helemaal eens met de Lexus hybride aandrijflijn, dat rijd echt voortreffelijk. Ik zou nooit meer anders willen, of het met een Tesla zijn :) Volgende week mag ik ook eindelijk mijn IS300h ophalen.

PSN ID: Jetpaction

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16:37
Woop! Komende donderdagmiddag mijn spierwitte Octavia HB ophalen :D Méga veel zin in. Voor 't eerst in m'n leven dat ik in een showroom het doekje van een auto mag trekken. Is het al donderdag...?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:12

Richh

HODL

Bregenereren denk ik.

• t_captain
  • Laatst online: 21:27
Ik heb Parken, Rückwärts, geraDeaus, Neutral, Mehrleistung en Schaltgetriebe.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Snap ik helemaal. Maar de vraag was hoe je dat doet. En dat is dus wat ik aangaf ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MGSNK
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:47

MGSNK

Flight

ik zie toch een hoop organisaties zich focussen op die CO2 uitstoot, blij dat mijn werkgever daar niet moeilijk over doet. Maximaal 160 gram, dat komt goed uit, de T-Roc komt uit op 152 gram :+
Met 18 inch velgen zou het kantje boord 158 gram zijn.

Auto besteld, nu maar wachten...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Bart ®

Bart ®

quote:
MerijnB schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:48:
[...]

Dat is jou werkelijkheid, als je in de hoogste belastingschaal zit: 30.000*0,22÷12x0,52=286, en dat komt aardig in de buurt.
Uiteraard. Maar dat maakt de vuistregel nog niet correct. Daarnaast acht ik de kans groter dat iemand met een leasebak van 30k in de 41%-schaal zit, dan in de 52%-schaal. Hoe dan ook, gewoon individueel berekenen is het advies, in plaats van vage vuistregels gebruiken die meer dan 25% kunnen afwijken.

I have the cape.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Bart ® schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:52:
[...]

Uiteraard. Maar dat maakt de vuistregel nog niet correct. Daarnaast acht ik de kans groter dat iemand met een leasebak van 30k in de 41%-schaal zit, dan in de 52%-schaal. Hoe dan ook, gewoon individueel berekenen is het advies, in plaats van vage vuistregels gebruiken die meer dan 25% kunnen afwijken.
Hier kun je dat berekeken:
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Dit wijkt af van zelf een formule toepassen ivm belastingeffecten:
quote:
NB De inkomensafhankelijke heffingskortingen worden meegenomen bij het berekenen. Effectief verhogen deze vaak de netto bijtelling.

• Bart ®

Bart ®

quote:
MerijnB schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:09:
[...]

Helemaal eens, maar jij had het over 'de werkelijkheid', dat is nog heel wat 'strakker' dan een vuistregel ;-)
Klopt hoor, dat was zoals je terecht opmerkte mijn werkelijkheid :).

I have the cape.

• Engineer Stewie
quote:
rinkel schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
135 netto bijtelling? Maak je geen rekenfoutje?
Ja idd, had het fout. het is 139€

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 00:27

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren eindelijk mijn IS 300h mogen ophalen. Zeer blij met de kleurencombinatie! Daarnaast hebben ze model 2017 op een aantal punten echt netjes verbeterd, zowel qua rijgedrag als ex -en interieur.

Specs:

Lexus IS 300h Business Line
223pk (2.5 liter benzine motor + elektro motor)

Gekozen opties:

Morello Red exterieur / Sandstone interieur
10.3" Navigatiesysteem
Quad LED koplampen

Catalogusprijs kwam uit op 46.665 EUR

Plaaikes! :D

PSN ID: Jetpaction

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:37
Echt een gruwelijk vette bak! Misschien wel een van de mooiste auto's op de markt op dit moment. Ik moet helaas begin volgend jaar afscheid nemen van mijn CT200h. Ik hoop dat Lexus snel met volledig electrische auto's komt want bijtellingstechnisch is een IS300h gewoon niet leuk, dus dan maar een Ioniq EV volgend jaar.

HD4Life @ Full-HD

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:17

woutur

Klauwtjes uit!

Mooie kleur! Laten we zeggen dat ik wat aan de neus moet wennen :) Het interieur daarentegen ziet er tip-top uit. Ik hou er van: licht leder. Zier er prachtig uit!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Nou, ze lijken het nu wel goed te gaan oplossen. Vanmiddag krijgen we nieuwe winterbanden.

Zelf ben ik vrij en heb ik geen zin om 35km heen en terug te rijden. Dus komt er nu een chauffeur van hun deze kant op om de auto op te halen en weer terug te brengen

[Edit]
En nu weer terug. Nieuwe bandjes, met nieuwe zwarte velgen. En netjes door de wasstraat geweest

TripleQ wijzigde deze reactie 17-11-2017 16:35 (17%)

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-10 11:23
Na veel te lang wachten (1 maand te laat) eindelijk mijn nieuwe autootje mogen ophalen!
Het is een Mazda 3 HB Skylease GT diesel met afneembare trekhaak, dakdragers en mat zwart gespoten velgen.
Ik ga nog een keer kijken of ik ergens mooie foto's kan maken, maar hier alvast eentje vanaf de telefoon.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:11
quote:
TripleQ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:27:
...
Wat is jullie ervaring? Krijgen jullie wel nieuwe winterbanden bij gloednieuwe auto's?
Tijdens de aflevering stond mijn auto vorig jaar op nieuwe winterbanden (Continental), in het voorjaar kreeg ik bij de bandenwissel de banden op de auto die eronder zitten 'af fabriek' (Michelin). Netjes op de plaats waar de band van oorsprong hoorde te zitten. (Zaten stickers op met kenteken auto en LV/RV/LA/RA aanduiding per band).
Nu richting de winterwissel weer hetzelfde, dr band zit weer waar hij er in maart af kwam.

• Thorgrem
  • Niet online
quote:
wd200 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:00:
Noem het gewoon octavia het is geen dierenwinkel hier
Ik kon er hartelijk om lachen. :P

• Fanatix
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:33
quote:
Thorgrem schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:39:
[...]
Wat was de auto die je ervoor reed en hoe bevalt het in vergelijking daarmee?
Ik reed hiervoor een Renault Megane GT-Line HB (nieuwe model) met de 110 PK Diesel handbak.
Vanwege het vele file rijden wou ik graag een automaat en adaptive cruise control. Dit is dus al standaard bij de Ioniq, daarnaast liggen kinderen ook in de lijn der verwachting en was dus een grotere kofferbak ook wel fijn.

De Megane reed absoluut lekkerder en voelt ook degelijker aan. Echter is de rust die ik in de Ioniq ervaar mij veel meer waard.
Daarnaast scheelt de auto mij ook nog eens 130 euro eigen bijdrage..

Een racefiets achterin heb ik nog niet geprobeerd, ik ga na m’n vakantie even kijken of mogelijk is om er ergens een kogel onder te krijgen aangezien ik al een fietsendrager heb.
Anders ga ik misschien toch maar voor de oplossing van Hyundai zelf (moeten twee fietsen op kunnen bij ons).

Mocht je verder nog vragen hebben stuur gerust een DM, ik reageer echter beperkt vanwege het tijdsverschil en beperkte infra. ;)

Fanatix wijzigde deze reactie 22-11-2017 00:05 (3%)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Gisteren eens bij de BMW dealer geweest, samen met mijn dochter, om eens te kijken of dat misschien een optie is. Eenmaal ingestapt in een Executive editie wist ik het wel, dat zit echt lekker.

Daarna direct maar even een offerte laten maken die ik naast de offerte van de Mondeo van vorige week ga leggen. Het wordt met het M pakket wel een erg mooie auto. De prijs is nu ongeveer 47.000, maar aangezien we in januari pas gaan bestellen ging de dealer er van uit dat hij rond 45.000 uit zou komen.

BMW 318i Sedan

Kleur en bekleding

300 Alpinweiss III
HAAT Stof/Alcantara 'Hexagon' Anthrazit / Schwarz

Standaard Opties

1CB Selectie CO2 (Intern)
216 Servotronic
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem
423 Velours matten
428 Gevarendriehoek en verbanddoos
431 Automatische dimmende binnenspiegel
493 Opbergpakket
4AE Middenarmsteun voor, verschuifbaar
4NE AG-Intern
521 Regen- en lichtsensor
544 Cruise Control
548 Kilometertacho
5A1 LED-mistlampen voor
5A2 LED-koplampen
5DA Deactivering passagiersairbag
5DC Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
698 Regiocodering voor DVD
6AC Emergency Call
6AE TeleServices
6AK ConnectedDrive Services inclusief
BMW Online
6NH Basis bluetooth telefoonvoorbereiding en USB-aansluiting
845 Akoestische waarschuwing veiligheidsgordel
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8KA Condition Based Service
8R9 Koudemiddel
8S3 Automatische vergrendeling tijdens rijden (Intern)

Opties

1CA Selectie CO2 (Intern)
322 Comfort Access
337 M Sportpakket
258 Banden met noodloopeigenschappen
2PE 18 inch M Sterspaak (styling 400M)
481 Sportstoelen voor
4WG Interieurlijsten Aluminium Hexagon + accentlijsten Schwarz hoogglans
507 Park Distance Control achter (PDC)
534 2-zone aut.airconditioning Lichtpakket
481 M Sportonderstel
710 M Sportstuurwiel (Alleen i.c.m. M Sportpakket)
715 M Aerodynamicapakket
760 BMW Individual hoogglans Shadow Line
775 BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
7LF Model M Sport
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
609 Navigatiesysteem Professional
6AP Remote Services
6WB Multifunctioneel instrumentenpaneel
Z18 Modeljaar 2018
ZE5 Executive
8S2 Alarmsignaal (Intern)
7CG BMW Verlengde Garantie - 3 jaar

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

BMW waar een snelheidsmeter een standaard optie is. WAUW! Dat ze het nog noemen. Enfin, de zaken die fijn zijn: dimbare binnenspiegel, regen- en lichtsensor, cruise control en LED lampen! Van de opties die je gekozen hebt is het merendeel styling zo lijkt het? Comfort access, is dat een keyless entry (ik zou niet meer zonder willen!)? En wat zit hier allemaal bij ZE5 Executive? Neerklapbare achterbank lijkt me nog wel iets toevoegen aan deze auto.

Desalniettemin: dit blijft één van de beste (zoniet de beste) auto's in zijn klasse ondanks het feit dat ie al weer een aantal jaren meedraait.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Faddermakker
  • Laatst online: 13-10 12:32
quote:
depl0y schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:20:
[...]

In januari verwachtte hij een aanbieding die aansloot bij mijn offerte. Nu hebben ze de automaat gratis er bij, maar in januari is er een andere aanbieding.
Ah zo. Ik vond het een vreemde stelling met het oog op mogelijke verhoging van bpm in 2018.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• JackP
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-10 08:34
Wat is exact je vraag? Ik ben overigens van mening dat 621 aan kosten p/m voor een Ford Focus in de lease een hoop geld is.

Edit: je hebt e.e.a. gewijzigd aan je post.

je maandlasten zijn eigen bijdragen + Bijtelling , echter een een gedeelte van de eigen bijdrage kan van de bijtelling afgetrokken worden.. Hoe dit exact van je salaris afgaat mbt belasting netto/bruto weet ik niet.

JackP wijzigde deze reactie 24-11-2017 15:49 (54%)

• MGSNK

MGSNK

Flight

T-Roc is officieel besteld! *O*
Levertijd week 11 2018

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Engineer Stewie
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:25:

Maar dan komt het; qua bekleding heb ik de keuze uit stof, gedeeltelijk leder of volledig leder. Beide leder opties beschikken over stoelverwarming en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Volledig leder heeft daarbovenop nog een armsteun achter. Volledig leder als keuze zorgt er echter voor dat ik 8 euro over het budget heen kom.... Zowel de leasemij ("we moeten ergens een grens trekken") als de dealer kunnen weinig betekenen, dus het alternatief is gedeeltelijk leder (past net qua budget) of wat anders laten vallen; maar dan heb je het meteen over een groot pakket. Dat is eigenlijk een no-go.
Qua netto bijdrage heb ik geen idee. In België gaat de NETTO eigen bijdrage van de BRUTO 'bijtelling' af.

Wat betreft zetels is het toch een no brainer. Zoveel voegt leder nu niet toe bovenop half leder (als de andere helft alcantara is). Ik heb leder ook laten vallen omdat ik anders een andere optie moet laten vallen (in mijn geval de virtual cockpit).
Je moet inderdaad ergens de grens trekken en ikzelf heb dat ook gedaan, had gerust zelf wat kunnen opleggen voor leder, maar dat heb ik niet gedaan. Wij moeten dat ineens betalen en als je hem na een paar maanden in de prak rijdt ben je je geld gewoon kwijt...

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-10 17:24
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:25:
[...]

Maar dan komt het; qua bekleding heb ik de keuze uit stof, gedeeltelijk leder of volledig leder. Beide leder opties beschikken over stoelverwarming en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Volledig leder heeft daarbovenop nog een armsteun achter. Volledig leder als keuze zorgt er echter voor dat ik 8 euro over het budget heen kom.... Zowel de leasemij ("we moeten ergens een grens trekken") als de dealer kunnen weinig betekenen, dus het alternatief is gedeeltelijk leder (past net qua budget) of wat anders laten vallen; maar dan heb je het meteen over een groot pakket. Dat is eigenlijk een no-go.
Ik zie eerlijk gezegd niet veel situaties waarin een armsteun achteraan nodig is :)
Stoelverwarming is wel leuk, zeker in de winter.
Waar ik me echter dood aan erger in onze VW Touran, is de elektrische bestuurderszetel: dat is vreselijk traag ;( Voor mij dus alleen nog een elektrische stoel (in de auto :p) als die ook een geheugenfunctie heeft!

• MGSNK

MGSNK

Flight

quote:
Kwakkel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:13
Voor mij dus alleen nog een elektrische stoel (in de auto :p) als die ook een geheugenfunctie heeft!
Eens! Ik kwam daar ook pijnlijk achter in de Leon. Ok, elektrische stoel, geen geheugenfunctie... Het hele idee is juist dat je in de auto stapt, op een knop drukt en de auto jouw opgeslagen stand gaat innemen... -O-

• [MAUS]
quote:
desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:38:
@Thorgrem Ik kan mij vergissen maar 750 inclusief brandstof lijkt me voor het C-segment te hoog gegrepen. Waar heb je de ct200H en Auris bekeken?
Bij ons in de configurator kan ik ook de totale prijzen niet zien (alleen de afwijking t.o.v. standaardauto), maar inderdaad lijken mij de genoemde auto's (Auris / CH-R / Kia Niro) in de lease duurder dan de door mij genoemde opties (megane, 308, leon etc.).

Edit: De Kia Niro lijkt inderdaad bij Athlon Essential wel aardig in het budget te passen zijn, zal met name komen doordat het een hybride is (optimistisch brandstofvoorschot) en standaard dus al met automaat.

Toevallig zelf ook tijdelijk in een Niro gereden, was er zelf niet kapot van. Zeer comfortabele auto, maar voelde daardoor heel afstandelijk. En aan de automaat / hybride aandrijflijn kon ik niet echt wennen. Was overigens wel te spreken over de afwerking in het interieur, zag er allemaal erg netjes uit van binnen.

[MAUS] wijzigde deze reactie 26-11-2017 15:02 (33%)

• Thorgrem
  • Niet online
quote:
desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:38:
@Thorgrem Ik kan mij vergissen maar 750 inclusief brandstof lijkt me voor het C-segment te hoog gegrepen. Waar heb je de ct200H en Auris bekeken?
In Zwolle en natuurlijk in het leaseportaal. 750 Inc brandstof blijkt toch wel goed te lukken hoor. Totdat je een automaat wil. Dan valt er veel af.

Even wat voorbeelden dan inc brandstof;
Hyundai IONIQ 1.6gdi hybrid premium aut 736,-
Toyota Auris 1.8 hybrid executive cvt aut 737,-
Seat Leon 1.6tdi style business intense dsg aut 832,-
Peugeot 308 1.2 puretech bluelease premium 96kW eat aut 802,-

Kortom het is echt de automaat die het allemaal behoorlijk duurder maakt. Waardoor de hybrides aantrekkelijker uitkomen omdat het standaard automaten zijn.

Thorgrem wijzigde deze reactie 26-11-2017 15:01 (33%)

• Thorgrem
  • Niet online
quote:
desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:08:
@Thorgrem Gewoon even twee opties die je kunt overwegen
Honda Civic
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Mazda 3

De laatste heb ik zo gauw geen ACC gezien.
Leuk genoeg waren zowel de Mazda 3 en de nieuwe Civic de auto's waar ik het eerste naar gekeken heb. Beide in de lease helaas wel wat duur. De Mazda zet daar wel een prachtig 2.0 blok tegenover. Ik heb jaren in een Mazda 3 uit 2006 gereden en vond het echt een fijne auto. De Civic is prachtig maar dan zou het even afwachten zijn wat de diesel gaat doen qua leasebedrag.

Edit; helaas beide te duur indien automaat en een beetje leuk uitgerust.

• Pinobigbird
  • Laatst online: 20:04

Pinobigbird

doesn't share food!

quote:
desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:08:
@Thorgrem Gewoon even twee opties die je kunt overwegen
Honda Civic

Mazda 3

De laatste heb ik zo gauw geen ACC gezien.
De Mazda3 heeft alleen op de GT-M-uitvoering ACC, niet op de SkyLease-uitvoeringen. In de lease zijn de GT-M en de SkyLease GT ongeveer even duur, ook al heeft de GT-M een hogere cataloguswaarde. Dat komt doordat op de GT-M er meer korting gegeven kan worden dan op de SkyLease-uitvoeringen. De SkyLease-uitvoeringen hebben minder marge, maar zijn voor de leaserijder gunstiger door de lagere fiscale waarde. Dus als je een SkyLease GT overweegt, kijk dan ook naar de GT-M omdat die dan ook in je leasebudget zal passen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• Quad
  • Laatst online: 00:47

Quad

Selectief doof

Offertes ontvangen die wel aardig zijn.. Morgen ga ik ze op kantoor indienen ter beoordeling en kijken wanneer ik de beslissing kan maken.

Gekozen voor de volgende auto en opties:

Model: Skoda Fabia Combi Monte Carlo
Motor: 1.0 TSI Greentech 81kW/110pk 6 versn. Handgeschakeld
Kleur: Race Blue Metallic
Velgen: Lichtmetalen velgen 16” Italia Black
Opties:
•Sportonderstel
•Achteruitrijcamera
•Parkeersensoren
•Climatronic
•Elektrische ramen voor én achter
•In hoogte verstelbare voorstoelen
•Verwarmbare voorstoelen
•Regen & lichtsensor
•DAB
•Rubberen mattenset kofferbak
•Rubberen mattenset voorzijde
•Zwarte spiegelkappen
•Smartlink tbv Android auto

Bij elkaar zit ik dan rond 750 euro icm branfstofvoorschot.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Baberuth
Daar is ie dan! :*) :9~

Beetje gelig licht bij de dealer, in daglicht is ie nog roder :*)
Betere foto's volgen!

Baberuth wijzigde deze reactie 28-11-2017 08:51 (25%)

• Rico
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Rico

Wie dit leest is gek....

quote:
TommyGun schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:34:
[...]

Yep, meerprijs boven leasebudget en ik betaal sowieso 79,- euro voor privé gebruik.
Aha vandaar.
Bij ons mag je gewoon 10x je bruto salaris uitgeven aan een auto. En dan kijken ze naar de prijs van de auto ex btw. Meer regels zijn er niet.
Volgens mij mag je wel meer uitgeven maar dat houden ze dan in termijnen in van je bruto salaris.

Ik ga vanaf februari 2018 maar eens serieus kijken wat er hierna moet komen. Tesla Model 3 heb ik gereserveerd staan maar wanneer die ooit zal komen is een raadsel.
Mercedes CLA vind ik ook erg mooi maar dan zit ik al snel op 400+ euro aan bijtelling. Das na 5 jaar 0euro toch wel een aderlating.....keuzes keuzes....

Ford moet ook erg goed rijden dus een Focus is ook geen verkeerde keuze. Mondeo vind ik ook mooi alleen die achterkant is wel gedateerd inmiddels. Nog nooit in een Ford gereden maar ze zeggen dat ze super fijn rijden.

• bokkow
  • Laatst online: 11-10 13:35

bokkow

appleflap

Ik zit heel erg te twijfelen tussen:
Audi A4 2.0TDI Ultra 150PK 7-traps S-tronic (350,- netto bijtelling + eigen bijdrage)
BMW 120D 190PK 8-traps Steptronic (400,- netto bijtelling + eigen bijdrage)

Het moet ook een beetje ter vervanging van mijn VW Scirocco 1.4TSI 160PK 7-traps DSG als daily zijn, dus een auto waar je ook een enigszins sportief mee kan rijden, vanuit dat oogpunt neig ik meer naar de BMW. Maar aan de andere kant is de A4 wel "meer" auto. Beide zijn niet mager uitgerust maar de BMW heeft wel net wat meer opties.

Wil er iemand die knoop voor mij doorhakken? Haha, het is echt een luxeprobleem maar wel een waar ik 4 jaar lang aan vast zit. Misschien mis ik iets wel compleet over een van de twee type auto's wat de keuze veel makkelijker maakt?

• Engineer Stewie
Je geeft aan sportief te willen rijden, dat gaat met een 'kleine' BMW met 190pk wel wat makkelijker denk ik...

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:37
quote:
bokkow schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:05:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen:
Audi A4 2.0TDI Ultra 150PK 7-traps S-tronic (350,- netto bijtelling + eigen bijdrage)
BMW 120D 190PK 8-traps Steptronic (400,- netto bijtelling + eigen bijdrage)

Het moet ook een beetje ter vervanging van mijn VW Scirocco 1.4TSI 160PK 7-traps DSG als daily zijn, dus een auto waar je ook een enigszins sportief mee kan rijden, vanuit dat oogpunt neig ik meer naar de BMW. Maar aan de andere kant is de A4 wel "meer" auto. Beide zijn niet mager uitgerust maar de BMW heeft wel net wat meer opties.

Wil er iemand die knoop voor mij doorhakken? Haha, het is echt een luxeprobleem maar wel een waar ik 4 jaar lang aan vast zit. Misschien mis ik iets wel compleet over een van de twee type auto's wat de keuze veel makkelijker maakt?
Weet wel dat de 1 serie erg lawaaierig is binnen. Vooral wind (op de snelweg) en banden merk je vrij hard. De A4 is daarentegen zo wat de stilste D-segmenter die je kan vinden. Als je je snel ergert aan het geluid dan zou ik sowieso voor de A4 gaan.

De 318d zou de gouden middenweg zijn tussen sportief rijden en toch een wat 'meer' auto te hebben. Maar dat is waarschijnlijk geen optie?

• Faddermakker
Alfa Romeo Guilia zou je ook nog kunnen overwegen, 180pk met zelfde versnellingsbak als die bmw. Komt ook ongeveer op 400 netto uit.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-09 18:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zou uit deze auto's de VW nemen. Infotainment en navigatie is 1 van de beste op de markt (uitgaande van de 8")

Alfa Guilia: Mooi, maar wat je ook zegt, flinke bijtelling, beperkte opties.
Guiletta: Oud model al, gedateerd op meerdere vlakken.
V40: Ik ben hier ook naar wezen kijken, de ruimte in de auto vond ik enorm krap, bijna claustrofobisch. Dashboard vind ik verschrikkelijk. (Al die knoppen, erg gedateerd).
BMW: Vrij krap binnen, maar zeer dicht achter de Golf en verliest het alleen doordat op de Golf veel meer opties mogelijk zijn voor het geld.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Pegasus
  • Laatst online: 21:34
Ik rij nu 4 jaar een V40 en die auto bevalt erg goed. Wegligging is goed, afwerking ook. Bediening is even wennen, maar zit heel doordacht in elkaar.

En dan de stoelen, die zijn echt top. Ik heb veel verschillende auto's gereden, maar de Volvo stoelen zijn echt top. Daarbij vind ik het ook een erg mooi model en kan mij niets schelen dat er veel rondrijden. Veel mooier dan een 1-serie vind ik.

Die Business Sport met de D3 zou mijn keuze zijn. Potente motor en mooie complete uitrusting.

• Engineer Stewie
quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:12:
Nice. In Rotterdam al 2x gezien. Zo'n reclamefolder gele en een grijze
Heb dus de gele besteld in het silver.
De gele is absoluut mooi maar om daar 4 jaar naar te kijken en wonende in een boerengat zodat iedereen meteen ziet waar ge overal uithangt vond ik nu niet zo interessant.

Van de lease mocht uiteindelijk elke metallic kleur, dus ook de gele.

• Quad
  • Laatst online: 00:47

Quad

Selectief doof

Wat vindt je van een Hyundai Kona? Ik persoonlijk vind het wel een mooie auto die beetje agressief uit ziet aan de voorkant. Hij rijdt ook wel lekker, en is qua opties goed te configureren.

Quad wijzigde deze reactie 02-12-2017 12:47 (20%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Thorgrem
  • Niet online
Als je dan toch de Hyundai Kona gaat bekijken kan je net zo goed even het tweelingbroertje ook bekijken de Kia Stonic.

Voordeel van Kia en Hyundai vind ik dat ze tegenwoordig hele complete auto's leveren gelijkwaardig aan Europese tegenhangers voor een gunstig bedrag. Wil je dus een compleet uitgeruste auto dan kan het zeker lonen om eens bij deze 2 merken te kijken.

Thorgrem wijzigde deze reactie 02-12-2017 13:36 (51%)

• Thorgrem
  • Niet online
quote:
bk1985 schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:16:
[...]

ik rij de VW Golf Variant Highline Business R DSG-7 voor 31k, waar komt de 39 k vandaan?
Ik denk met het aanvinken van de opties.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-10 09:37
quote:
bk1985 schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:16:
[...]

ik rij de VW Golf Variant Highline Business R DSG-7 voor 31k, waar komt de 39 k vandaan?
Diesel.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Mijn auto heb ik vrijdag opgehaald oOo
Om te voorkomen dat ik dubbel (of zelfs triple) ga posten :p
Zie hier:
miicker in "Het grote Renault topic - Deel 6"

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
quote:
The Eagle schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:56:
dit zou post 4 met die lelijke foto's zijn :X
* The Eagle vind die Megammel simpelweg nog steeds niet mooi, maar ziet hem wel in veel topic voorbij komen :/

Does nie dat crossposten ;)
Ik vind de Megane een veel leukere verschijning dan bijvoorbeeld een saaie Golf of Octavia. Gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde auto’s :)

• Engineer Stewie
quote:
miicker schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:59:
Mijn auto heb ik vrijdag opgehaald oOo
Om te voorkomen dat ik dubbel (of zelfs triple) ga posten :p
Zie hier:
miicker in "Het grote Renault topic - Deel 6"
Ik vind hem wel knap hoor. Welk maatje velgen liggen daaronder?
Vind de huidige line-up van Renault echt wel mooi om te zien. Zowel de Megane maar vooral de Talisman is zoveel auto :).
quote:
Thorgrem schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:15:
[...]

Dat is dan wel standaard bij VW heb je talrijke opties om aan te vinken als je van kerstverlichting houdt. En als ik kijk op de weg vindt het gretig aftrek.
Zoals?

• Engineer Stewie
quote:
miicker schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:45:
[...]

Thanks :) Vind de Talisman en Megane inderdaad erg mooi. Dit zijn de standaard 17" velgen die horen bij de Signature Exclusiv lijn :)
Kleurcombo blauw/zwarte velgen staan hem echt goed! Veel veilige kilometers gewenst!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik dacht gisteravond dat mijn buren een nieuwe Renault hadden .... Bleek de kerstverlichting te zijn. >:) :Y)

pun intended

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 05-12-2017 16:24 (5%)

• [MAUS]
quote:
TripleQ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:
Aij.
Ik heb dus ook een leaseauto, maar mijn werkgever bied geen tankpas. Gewoon aan het einde van de maand alle bonnetjes inleveren en declareren. Niet ideaal, maar goed. Is nu eenmaal zo.

Ben ik gewoon bij een onbemand tankstation vergeten een bonnetjes te printen... Een eerste reactie van mijn werkgever was. 'nu kan je niet declareren. We moeten echt tank-bonnetjes hebben'..... Dussss, hoe ga ik daar nu weer aankomen. Morgen maar eens langs een bemand station rijden om te vragen (gaat om Supertank bijna alleen maar in Flevoland te vinden is)

Toch ruim 60euro...
Waarom zou je de moeite nemen bij een onbemand tankstation tanken als je werkgever niet eens de moeite neemt om je een tankpas te geven of het bedrag uit te betalen als je vergeet je bon te printen?

Niet vervelend bedoelt, maar ik neem aan dat de meeste kilometers voor je werk zijn. Het lijkt me dus eerder de verantwoordelijkheid van je baas dat de brandstof wordt betaalt en een bonnetje wordt opgenomen in de administratie. Lijkt me niet dat jij er als werknemer voor op hoort te draaien als je werkgever er zo'n karige regeling op na houdt.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:56
quote:
Aij.
Ik heb dus ook een leaseauto, maar mijn werkgever bied geen tankpas. Gewoon aan het einde van de maand alle bonnetjes inleveren en declareren. Niet ideaal, maar goed. Is nu eenmaal zo.

Ben ik gewoon bij een onbemand tankstation vergeten een bonnetjes te printen... Een eerste reactie van mijn werkgever was. 'nu kan je niet declareren. We moeten echt tank-bonnetjes hebben'..... Dussss, hoe ga ik daar nu weer aankomen. Morgen maar eens langs een bemand station rijden om te vragen (gaat om Supertank bijna alleen maar in Flevoland te vinden is)

Toch ruim 60euro...
Wow, dat is wel heel erg karig.
Heeft je baas een rekenmachine? Kan hij misschien eens kijken hoeveel de administratief medewerker kost die de bonnetjes inklopt en daarna in een mapje doet 8)7 .
Misschien kan je nog een bon opvragen via de website van het pompstation? Uiteraard onder werktijd uitzoeken. Uurtje googelen en als ‘ondeclarabel uur’ in je systeem boeken. Is de werkgever weer minimaal 60€ verder...

Smobbo wijzigde deze reactie 05-12-2017 21:09 (7%)

• Bart ®

Bart ®

quote:
Aij.

Toch ruim 60euro...
Wtf is dat voor een skere baas :'). Ik zou alles gaan declareren wat los en vast zit. En buiten werktijd de telefoon niet meer opnemen. Enz enz. Hij stug met de regeltjes, jij ook stug met de regeltjes.

I have the cape.

• jongetje
Een tankpas is toch voordeliger. Direct inzicht en vaak nog wat korting.

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-10 11:23
quote:
Aij.

Toch ruim 60euro...
Ai, minder, kijk even op je bankafschrift hoe het er op staat, als de naam van het station er op staat kan je hard maken dat je daar getankt hebt. En als het onbemand is kan je er ook geen Snickers oid gekocht hebben.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• The Eagle
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
Aij.

Toch ruim 60euro...
Snap ik helemaal. Moet ie voor de belastingdienst en BTW teruggave hebben en zonder wordt simpelweg niet door de accountant goedgekeurd en/of krijgt ie later gezeik mee. Of het nou 6, 60 of 600 euro is.
Dat jij geen bon hebt is (nofi) jouw fout en dus jouw probleem. Jij declareert iets, dus jij moet aan kunnen tonen :)

Having said that, tankpas is idd veel handiger. Of het goedkoper is: geen idee, die dingen kosten ook geld per maand. Als jullie personeelsboekhouder goedkoop is per uur, is een tankpas wellicht duurder ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
depl0y schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:
Vandaag de offertes aangevraagd voor de auto's op mijn shortlist:

- BMW 318i Sedan, Executive
- Ford Mondeo ST Wagon
- Volvo V60 Business Sport T4
- Audi A4 Limousine Lease Edition 1.4 TFSI 6-bak

De goedkoopste van het stel is de Volvo V60, maar ik twijfel sowieso over die auto, aangezien hij echt een facelift nodig heeft. De 3 serie heeft de facelift nog niet echt nodig, maar ik begreep dat daar ook een nieuwe versie van uitkomt komend jaar?
Persoonlijk zou ik voor de A4 gaan, nieuwste model, dus je rijdt niet na 6 maanden met een verouderd model. de 1.4 is een heerlijke motor.

De BMW is ook erg mooi, maar ik heb niets met die amberkleurige verlichting.

Ford en Volvo vind ik het interieur er gedateerd uit zien. En de V60 is van buiten ook "oud" wat je zelf aangeeft. Grote kans dat binnen aanzienlijke tijd hij geupdate wordt naar het nieuwe gezicht.

D3 Profile D3 XP Ladder

• jongetje
quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:49:
[...]

Persoonlijk zou ik voor de A4 gaan, nieuwste model, dus je rijdt niet na 6 maanden met een verouderd model. de 1.4 is een heerlijke motor.
Vreemde redenatie. Het is geen telefoon waarmee je met een oud model minder uit de voeten zou kunnen.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:35
quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:49:
[...]

[..]

De BMW is ook erg mooi, maar ik heb niets met die amberkleurige verlichting.

[..]
Dit! Ik begrijp BMW daarin echt niet. Ik vind het echt heel erg jaren 60 ogen.. en ook de nieuwste BMWs hebben gewoon deze kleur interieurverlichting. Dit is voor mij echt een reden om de BMW te laten gaan bij het uitkiezen van een nieuwe auto. Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben daarin.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
DonJunior schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:11:
[...]

Dit! Ik begrijp BMW daarin echt niet. Ik vind het echt heel erg jaren 60 ogen.. en ook de nieuwste BMWs hebben gewoon deze kleur interieurverlichting. Dit is voor mij echt een reden om de BMW te laten gaan bij het uitkiezen van een nieuwe auto. Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben daarin.
eindelijk nog iemand gevonden die dit zegt. In mijn directe omgeving vind niemand het lelijk, ik vind het echt verschrikkelijk gewoon.

D3 Profile D3 XP Ladder

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ik ga in ieder geval de tankpas ter sprake brengen.
Qua kosten moet het idd geen probleem zijn...

Het probleem met het bonnentje is ook opgelost!
Had gisteravond een mail naar info@hettankstation gedaan, en vanmorgen had ik al een mail terug met in de bijlage het bonnetje :9

• bokkow
  • Laatst online: 11-10 13:35

bokkow

appleflap

Sorry van de lange radiostilte, heb wel onderstaand advies meegenomen toen we afgelopen weekend een aantal proefritten hebben gemaakt met BMW 120D, BMW 320D en 2 Audi A4's.
quote:
robhof schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:13:
[...]

Al gereden? Welke stoelen vind je het prettigst zitten? Volstaat de 1-serie qua ruimte?
Afgelopen weekend dus inderdaad maar ingepland en gedaan. Ik vond ze allemaal even prettig zitten, de BMW 3 serie vond ik persoonlijk wel erg laag. En bij de 1 serie vond ik vanwege 5 deurs wellicht dat de voordeuren wel erg klein zijn, als ik naar links kijk staar ik tegen de pillar aan terwijl ik nu ook weer niet zo lang ben of in de auto lig.
quote:
Darkvisje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:15:
[...]

Je weet wat het verschil is die extra pk's :) ik zou denk ik ook voor de BMW gaan. Hoop dat ik binnenkort zo'n keuze mag maken O-)
Haha, ja ik weet inderdaad ondertussen het precieze verschil in PK's tussen 160 en 200+ maar eerlijkheidshalve; de 1 serie zou het snelste moeten zijn maar dat kwam niet helemaal uit de verf denk ik. Achterwielaandrijving is tof maar om nu te zeggen dat ik dat in mijn huidige auto mis of in de A4's erna; nee niet echt. Ik vond de A4's verrassend vlot ook al lag het vermogen lager dan beide BMW's. Wellicht is een chipje nog eens een optie :). Een korte zoektocht zegt dat 190PK/400NM ook mogelijk is.
quote:
AndRo555 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:20:
[...]

Weet wel dat de 1 serie erg lawaaierig is binnen. Vooral wind (op de snelweg) en banden merk je vrij hard. De A4 is daarentegen zo wat de stilste D-segmenter die je kan vinden. Als je je snel ergert aan het geluid dan zou ik sowieso voor de A4 gaan.

De 318d zou de gouden middenweg zijn tussen sportief rijden en toch een wat 'meer' auto te hebben. Maar dat is waarschijnlijk geen optie?
Dat eerste heb ik bewust op gelet vanwege jouw comment, heb een simpele meting gedaan in mijn auto, en in beide BMW's en kwam op het volgende bij 130KM/H: VW Scirocco 89dB, BMW 120D 89dB, BMW320D 85dB.
Bij de A4's niet gemeten maar dat was gewoon merkbaar een stuk stiller inderdaad.

Overigens vond ik het wel meevallen dat een 320D meer auto is dan een 120D, beide met net zoveel opties aangekleed was het verschil enkel te merken in deurposten en ruimte op de achterbank. Vond het beide behoorlijke auto's.
quote:
Faddermakker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:33:
Alfa Romeo Guilia zou je ook nog kunnen overwegen, 180pk met zelfde versnellingsbak als die bmw. Komt ook ongeveer op 400 netto uit.
Toevallig noemde een collega dat ook, had misschien wel een optie geweest maar ik ben er simpelweg niet kapot van, en mijn vriendin die er ook mee gaat rijden heeft weinig met Alfa.
quote:
Joni schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:13:
[...]

Dat is precies de reden waarom ik ook voor de A4 zou kiezen. Rijden met een stille auto is zeker tijdens lange ritten een stuk comfortabeler is mijn ervaring.

@bokkow maak je overigens geen rekenfout? Zelfs met een kale A4 met die motor en metallic lak (fiscale waarde 45k) kom ik op meer dan 400 euro per maand aan nettokosten (exclusief eigen bijdrage). Vergeet niet de reductie van de inkomensafhankelijke heffingskortingen mee te nemen in je berekening, dat kan bij dit soort auto's toch aardig wat schelen.
Dat klopt inderdaad! Wanneer je zelf samenstelt, dat had ik ook kunnen doen maar dan had ik niet tussen deze auto's kunnen kiezen en waarschijnlijk een behoorlijke wachttijd gehad. Ben bij de lease maatschappij gaan vragen hoe zij staan tegenover net-niet-nieuw occasions. Dat kon dus met een max van 2 jaar en 50K KM. Ik wil wel een praktisch nieuwe auto rijden dus ben toen gaan zoeken naar auto's van max een paar maanden oud met minder dan 15K op de teller en die in uitrusting zoveel mogelijk op mij aansluiten.

Dat ik dan misschien geen panoramisch dak heb maar wel een dikkere auto kan rijden; dat neem ik graag voor lief :)

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de tweede Audi waar we naar zijn gaan kijken. De eerste was financieel wel heel aantrekkelijk maar ook wel enigszins kaal en net wat ouder dan ik zou willen met een jaar. De tweede is een paar maanden oud en heeft net al de eerste het voordeel dat hij is afgewaardeerd vanuit de dealer (of iets dergelijks) zodat ze er een aantrekkelijke occasion van kunnen maken. Dat heeft dan weer als voordeel voor mij dat de fiscale nieuwprijs bijna 10K lager ligt dan dat deze oorspronkelijk was wat dan weer invloed heeft op mijn netto bijtelling.

En dit wordt m dan:

Met een beetje geluk kan ik er over 1-2 weken mee gaan rijden :)

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:59
quote:
timmie271 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:27:
Dat is een flink ruime lijst qua richtingen.
Volg dit topic niet dagelijks, maar wat zijn de wensen voor de auto?
Voor sportief rijgedrag en uitstekende wegligging staat de BMW bovenaan.
Als het om de comfort en stoelen gaan wint toch de Volvo het.
De Mondeo is de grootste van het setje en met het nieuwe navisysteem goed overzichtelijk voor instellingen. Rijd verder ook goed uiteraard.
En de Audi rijd gewoon prima en heeft wat status (1x in een A4 quattro gereden dus verder geen ervaringen mee)

Is de voorkeur overigens automaat of handbak?
En wat de meesten al zeggen hierboven komt er inderdaad een nieuwe S60/V60 uit wat de minivarianten zullen worden van de S90/V90.
De lijst is inderdaad behoorlijk 'willekeurig' lijkt het, maar dit zijn de auto's die ik na avonden googlen het leukst vindt. Mijn voorkeur gaat uit naar een benzine handbak. De handbak gewoon omdat ik dat het lekkerst vind rijden, maar benzine deels omdat dat de prijs wat drukt (en de keuze gewoon vrij staat bij ons).

De Mondeo rijdt gewoon echt prima, daar heb ik een proefrit in gemaakt (de sedan versie dan) en daarin werkt de navigatie/bediening etc prima. Dat ding heeft zoveel meer ruimte dan mijn huidige A3.

Hieronder foto's van de Mondeo waarin ik heb proef gereden. Dit was dan wel de Sedan versie, maar ik zou eerder een Wagon pakken ivm de ruimte (en het panoramadak wat open kan).

Voordeel is dat de Mondeo en de V60 qua uitrusting veel uitgebreider zijn, voor een stuk lagere prijs. De BMW 3 serie met een leuke configuratie zit rondt de 48k, terwijl de Mondeo dan maar 43k kost.

Wat hier voorbij komt, heb ik helaas ook een beetje last van. Ik zou het minder vinden wanneer ik een auto uitgeleverd krijg en 2 weken daarna komt er een nieuw model van uit.

De A4 van @bokkow ziet er ook goed uit, welke configuratie is dat? Ik ben altijd nogal snel geneigd om overal de ST-line/S-line/M-Sport/AMG-editie van te nemen, om te voorkomen dat dit soort type auto's te veel lijken op oude-lullen-auto's. Maar dat is bij die A4 niet echt van toepassing.

Audi rijd ik nu 8 jaar, de eerste 2 en de laatste 5 jaar is me dat uitstekend bevallen. De kwaliteit is gewoon echt goed en dat weerhoud me er van om te kijken naar Renault, Ctroēn, etc. Wanneer ik in de Toyota Auris van een collega stap, valt me dat gewoon echt op dat dit heel anders aanvoelt.

depl0y wijzigde deze reactie 07-12-2017 06:44 (3%)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het is niet ouderwets, het ziet er gewoon ontzettend gedateerd uit.
Net als groen.

In mijn auto is het wit/rood en moet zeggen dat dit nou niet echt extreem storend is, ik kan hem eventueel ook dimmen.

Maar zoals eerder gezegd, smaken verschillen.
Voor mij is dit een reden dat ik een auto hierdoor laat staan.

D3 Profile D3 XP Ladder

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Inderdaad, dat groen wat Toyota / Lexus nog steeds voert voelt helemaal als een dashboard uit het jaar 1500 voor christus.

Is het al bijna vrijdag?

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De C3 is waarschijnlijk wat comfortabeler afgesteld, dus als je een "rijdersauto" zoekt kan je beter om een Fiesta vragen oid. Daar kunnen vast wel winterbanden onder.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

C3 is een typisch franse auto, soft geveerd, alles op comfort.
Wat gwystyl al zegt, Fiesta is een betere optie.

Anders een Polo ofzo vragen.

Wel gek dat er geen winterbanden onder je Swift kunnen, wat een onzin zeg.

D3 Profile D3 XP Ladder

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:45
quote:
TommyGun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:31:
Wat is de Yaris een verschrikkelijke auto zeg.

[... ik kan met zekerheid zeggen; nooit, maar dan ook nooit Toyota voor mij. De stoelen zijn flut (veel te hard en maar 3-weg instelbaar), geen comfortknipper, de navigatie zit achterlijk gemonteerd, geen lichtsensor, knopjes op het stuur onverlicht en dus onvindbaar, en als je 130 rijdt maakt 'ie al meer dan 4000 toeren...
To each his own uiteraard, maar een kale Yaris vergelijken met een full-option Swift is een ding, maar dat als indicatie voor alle Toyota's zien is weer wat anders. Niet lekker gefundeerd wat mij betreft. Rij-eigenschappen zijn wel verschillend, ja.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

De opvolger voor m'n Seat Leon FR is eindelijk besteld. Het is de Mazda 3 sedan GT-M SkyActiv-G 120 automaat geworden oOo . Met alle mogelijke fabrieksopties - dat zijn er namelijk nog maar twee: de kleur van de lak (Deep Crystal Blue Mica) en de kleur van de lederen bekleding (Pure White).

Ik heb lang getwijfeld tussen deze Mazda 3 GT-M, de Ford Focus Titanium en weer een Seat Leon FR (Business Intense). Mijn must haves waren: automaat, benzine, sportieve/dynamische rijeigenschappen, (half)lederen bekleding, keyless entry (waarom dat nog steeds niet standaard is in het C-segment), rijke uitrusting (geen D-segment instapmodel), maximaal € 50,- eigen bijdrage, en stoelverwarming voor mw. Pinobigbird.

Het is niet de Leon geworden omdat ik deze nu al rijd en de facelift te weinig verschil heeft gemaakt. Ik wil toch wel iets nieuws. Ik ben nu wel uitgekeken op het interieur, wat echt de zwakste schakel is van de Leon. De 1.4 TSI met DSG is echt geniaal, maar het weggedrag valt toch wat tegen, met name in lange doordraaiers. Mijn Alor blauwe is wel een verschijning maar die kleur is niet meer leverbaar; qua uitstraling zal het daardoor alleen maar minder worden.

Het is de Focus niet geworden omdat het model zichtbaar aan het einde van zijn looptijd komt. Ook komt de facelift binnen het jaar waardoor ik dan in het 'oude' model zou rijden. Qua rijeigenschappen wel de beste, al heb ik geen proefrit gemaakt met de 150pk met de 6F35 klassieke automaat. Wel is ie ook tegen een schappelijke prijs aan te kleden met opties (voorruitverwarming ftw!), maar toch mist ie voor mij net wat spannends in de looks.

De Mazda 3 is het dus wel geworden, hoofdzakelijk om de looks van de sedan (ben ik al fan van sinds de introductie in 2014), de rijeigenschappen en de shitload aan standaard-'opties'. Ik lever t.o.v. de 1.4 TSI DSG wel in op het vermogen (-30pk, geen turbo) en ook de automaat is minder enthousiast, maar de 2.0 liter is nog steeds een dikke voldoende. En het gemak van de automaat (met standaard flippers (ja die gebruik ik iedere dag voornamelijk om af te remmen op de motor) en adaptive cruise control) maakt het verlies van een paar tienden op de 0-100 ook wel goed. De GT-M is een hele dikke uitvoering en al met al ben ik erg blij dat ik deze binnen mijn budget kan kiezen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
VinnieV schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:53:
[...]

Je kan prima nog extra opties loswrikken, maar zorg ervoor dat dat geen 'af fabriek' opties zijn. Als je bijvoorbeeld een fijn setje wielen o.i.d. achteraf door de dealer laat monteren, kan hij daar best nog leuke dingen mee doen. Ik heb daar zeer behoorlijke kortingen mee bedongen (denk aan 2 a3 % van de auto waarde, in mijn geval tussen de 12 en 1500 euro)
Het is vaak besproken. Maar die bedragen die jij noemt zijn uitzonderlijk. Als je ergens nog een korting van een paar honderd euro weet los te krijgen (setje dakdragers, (korting op) een trekhaak ...) dan mag je eigenlijk al je handjes dichtknijpen. Misschien zijn ze wat toegeeflijker aan het eind van het jaar maar lees het topic nog maar eens na: het houdt echt niet over.

Ik zie nu ook dat het bij jou om een auto van minstens 60000 euro gaat. Ik weet niet of dat ook het geval is met de Volvo's.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:28
quote:
remmuz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:10:
Ik ben een nieuwe auto aan het samenstellen.
Nou heb ik de optie om af-fabriek 18" velgen te laten monteren. De velgen komen op 800,00 en de auto wordt 238 euro duurder omdat de CO2 uitstoot hoger is met 18" velgen. Ik ga dus meer bijtellen omdat de fiscale waarde ook hoger wordt, totaal 1038 euro.
Ik kan dezelfde velgen ook als accesoire laten monteren. Kost evenveel maar ik 'bespaar' dan die 1038,00.
Ik wil achteraf natuurlijk geen gezeur daarover dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Geen uitdagingen mee gehad met een Leon 14% TDI met 18 inch velgen. (die ook over de co2 uitstoot zou komen)

"You never come second by putting other people first"

• Entity
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:48

Entity

9000rpm

quote:
remmuz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:10:
Ik ben een nieuwe auto aan het samenstellen.
Nou heb ik de optie om af-fabriek 18" velgen te laten monteren. De velgen komen op 800,00 en de auto wordt 238 euro duurder omdat de CO2 uitstoot hoger is met 18" velgen. Ik ga dus meer bijtellen omdat de fiscale waarde ook hoger wordt, totaal 1038 euro.
Ik kan dezelfde velgen ook als accesoire laten monteren. Kost evenveel maar ik 'bespaar' dan die 1038,00.
Ik wil achteraf natuurlijk geen gezeur daarover dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Ook hier geen problemen met achteraf (door de dealer) gemonteerde 18" wielen op een 14% Volvo V40 D4, ik zou me daar geen zorgen over maken.

Xbox One (Forza Horizon 4): EntityNL

• RZor

RZor

Sorry!

Ok ik heb de grootste flaw ooit van de Octavia ontdekt.

Wie heeft er in ****** naam verzonnen dat 6,8 cm doorsnede voor de bekerhouders genoeg is!!! Past geen fatsoenlijke thermosbeker in...

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

quote:
Onder de motorkap dan?
twee stuks! :+

• RZor

RZor

Sorry!

quote:
Engineer Stewie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:03:
[...]

Bij mij is het belangrijk dat ik een 1l flesje ergens kwijtraak. De bekerhouders van een Octavia zijn net genoeg voor een blikje...
Ik heb deze maar eens besteld.
Zit rond de 4 a 5 uur per dag in de auto. Smorgens vaak al anderhalf uur. Wil wel warme koffie mee dan.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Ktenolix
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 08:33

Ktenolix

Bandit GSF650A '11

quote:
Pinobigbird schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:20:
[...]

Onder de motorkap dan?
[afbeelding] twee stuks! :+
Woot, dit wordt nog warm gehouden ook! Win-win :P

The Bandit : 5.75L / 100km

• Faddermakker
quote:
MerijnB schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:00:
Ik sta op het punt een nieuw leasecontract voor een Tiguan te tekenen, ik heb alleen de pech dat sinds een week of 2 de 2018 prijzen alvast (?) gelden, en de auto nu dus zo'n €2k duurder is in aanschaf, valt hier nog over te overhandelen met sealer of LM?
Alleen als je een voorraadauto hebt en/of levering in 2017 hebt, anders niet. Die 2k is extra BPM die hoe dan ook betaald moet worden aan de overheid.

Pagina: 1 2 3 ... 18

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True