Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Dat ligt aan je lease regeling, wij kunnen voor een x bedrag per maand leasen ex brandstof (met y kilometers per jaar voor 3 of 4 jaar). dus dat kost mijn werkgever x per maand aan vaste kosten en de brandstof is variabel. Op 10 euro diesel rijdt je verder dan op 10 euro benzine. Hierdoor zijn je variabele kosten lager en je vaste kosten blijven hetzelfde. Echter kan de berijder een minder luxe auto rijden omdat diesel auto's duurder zijn dan benzine auto's.
Bij ons willen ze ook nog niet van diesel af helaas.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:41
Woop! Komende donderdagmiddag mijn spierwitte Octavia HB ophalen :D Méga veel zin in. Voor 't eerst in m'n leven dat ik in een showroom het doekje van een auto mag trekken. Is het al donderdag...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Snap ik wel, maar de auto leasen gaat. Hij past in mijn budget. Dan blijft enkel nog de brandstof over die rechtstreeks van de werkgever komt.

Vandaag is (op papier) een benzine 220€ per jaar duurder, echter wordt diesel duurder en benzine goedkoper omwille van de TAX shift in België. Eind volgende jaar moet dat 0€ verschil zijn en zelfs kantelen naar negatief voor diesel. Een leasewagen gaat over een langere periode dan 1 jaar en de toekomst voor diesel in België is zéér onduidelijk.
Ik wil een diesel rijden ALS de werkgever bijkomende kosten gerelateerd aan diesel rijden voor hun rekening neemt ipv op mij af te schuiven. Extra kosten eigen aan benzine (waar ik niet in geloof) wil ik gerust voor eigen rekening nemen.

Verder is er ook een fiscale BTW aftrekpost en de benzine valt in 90% en diesel in 80% en dat is niet meegenomen in hun berekeningen. Benzine is op 35k km goedkoper, maar in de guidelines staat 20k km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 21:34
Mag ik hier ook met vragen komen over leaseauto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:41
Merkelbeek schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:01:
Mag ik hier ook met vragen komen over leaseauto's?
Dat ligt er aan wat voor vraag het is. Als het gaat over de keuze voor een nieuwe qua auto (short list, long list, opties, rijervaringen, etc.) dan ben je aan het goede adres. Vragen over bijvoorbeeld belastingen en dergelijke horen in een ander topic thuis (gebruik de search ff). Voor specifieke vragen over modellen als er iets niet goed werkt oid kun je beter het merk specifieke topic erbij pakken (wederom: search).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Laatst online: 15:31

swat!

computeraar

B is inderdaad maximale recuperatie en daarbij gaan de remlichten ook branden. Bremsen zou dus goed kunnen :)

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52
swat! schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:18:
[...]

B is inderdaad maximale recuperatie en daarbij gaan de remlichten ook branden. Bremsen zou dus goed kunnen :)
Of gewoon van Brake, zoals Park, Drive en Reverse dat zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Bregenereren denk ik.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik heb Parken, Rückwärts, geraDeaus, Neutral, Mehrleistung en Schaltgetriebe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jongetje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:45:
[...]

Hoe doe je dat als je een leaseregeling hebt voor 4 of 5 jaar? Ik wil ook wel elke 2 jaar een nieuwe auto...
Gewoon een berekening bij de leasemij aanvragen voor de gewenste termijn. Ze geven je dan een prijs en die geef je door aan je baas of je bespreekt het met de baas met jouw motivatie om korter de betreffende auto te rijden. Simpel as that.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23
@AllSeeyinEye Dat snap ik wel, alleen mijn (en vele andere) werkgever gaat daar never nooit mee akkoord. Die gaan niet voor elke lease auto individuele afspraken maken.

[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 08-11-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
@AllSeeyinEye bij de meeste werkgevers werkt dat inderdaad niet zo.
Je krijgt dan namelijk allemaal individuele berekeningen en afwijkingen van het standaard budget/looptijd.
Auto's worden ook duurder naarmate de leasetermijnen minder worden.

Je zou dus naar gelang de termijnen minder worden steeds een kleinere auto moeten gaan rijden om op hetzelfde budget te blijven steken.

En als de Tiguan bij 35k/48 maanden al niet in budget past, dan past dat zeker niet bij 20k/24 maanden, en al helemaal niet als je eigenlijk toch 35k per jaar gaat rijden alleen komt de klap dan pas na het eerste kwartaal binnen bij de werkgever :P

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 08-11-2017 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Snap ik helemaal. Maar de vraag was hoe je dat doet. En dat is dus wat ik aangaf ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:37
Bij ons kan overigens in Alphabet Fleetagent gewoon door de berijder zelf gekozen worden voor 3,4 en 5 jaar. Alphabet rekent dan automatisch door wat dat betekent voor de leaseprijs. Zo kun je er voor kiezen om een auto wat langer te rijden en wat rijker uit te rusten (of een duurder model te kiezen) of juist een goedkopere auto wat minder lang te rijden. Wat mij betreft een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Bij ons wordt dat tussen werkgever en leasemaatschappij afgesproken.

Wij leasen standaard op 4 jaar en 30k km/jaar maar uiteindelijk is dat flexibel. Ik moet bv op 3 jaar en 3 maanden kiezen omdat ik 145k km heb bereikt. Bedoeling is dat er een nieuwe staat op 160k km.

Door veranderende werkomstandigheden (2-3x per week naar kantoor) een akkoord bereikt dat ik een benzine mag leasen (soap is al 2 weken bezig). Ze gingen nog bekijken wat dat met de leaseprijs doet.
Als dat tot gevolg heeft dat ik maar dezelfde uitrusting als een diesel kan nemen, dan zal ik alsnog een diesel nemen. Dat komt omdat ik denk dat een 2.0TDI beter tegen een stootje kan dan een 1.4 TSI...

We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Engineer Stewie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:12:
Dat komt omdat ik denk dat een 2.0TDI beter tegen een stootje kan dan een 1.4 TSI...
Wat ga je ermee doen, als botsauto gebruiken? Voor een werkgever is toch alleen het leasecontract interessant? Die betaald per maand een vast bedrag waarin het onderhoud e.d. is afgekocht. Of er dan een benzine, diesel, gas, elektrische, waterstof of stoommachine onder de motorkap zit maakt niet uit. Dat risico zit in het maand bedrag berekend door de leasemaatschappij. Maar dit lijkt me meer een discussie voor Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jongetje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:47:
[...]

Wat ga je ermee doen, als botsauto gebruiken?
Bedoel gewoon dat een 2.0 diesel wat steviger is uitgevoerd dan een 1.4TSI. Ik hoop nooit nog te botsen, laatste keer was ruim 500k km terug en dat mag zo blijven.

Bij ons is het overigens leasewagen excl brandstof, dat neemt de werkgever voor zijn rekening. Dus de keuze benzine/diesel heeft nog enig effect voor de werkgever.

Met leaseregeling topic ben ik niets denk ik, de regels tussen Nederland en België zijn nogal verschillend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Engineer Stewie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:29:
[...]
Bij ons is het overigens leasewagen excl brandstof, dat neemt de werkgever voor zijn rekening. Dus de keuze benzine/diesel heeft nog enig effect voor de werkgever.
Bij elke leaseauto moet de werkgever (en bij privelease de rijder) zelf de bandstofkosten betalen. Er is zover ik weet geen leasemaatschappij die de brandstofkosten voor zijn rekening neemt. Je betaald een voorschot en dan moet je bijbetalen of krijg je van terug.

Maar om weer on topic te gaan, welke auto's heb je op je shortlist staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Hi,

Ik lees al tijdje mee. Twijfel over keuze nieuwe leaseauto...

Ik rijd ongeveer 40k per jaar. Keuze benzine/diesel vrij maar vanwege contract op 30k is benzine veelal voordeliger (lager maandbedrag en lagere fiscale waarde). Risico voor meer km dan de 30k ligt volledig bij de werkgever.

Wensen: compacte klasse (parkeren in stad), automaat, gebonden aan merkenbeleid werkever, géén Japans of Opel/Ford...

De short list met 3 kandidaten nu:

- Volvo V40 T4 Business Sport Geartronic
Pro's: Zeer scherpe prijs en hiermee goedkoopste optie van de 3 in maandlast, potente motor, eventueel op 17 inch nog nette verschijning (en comfort), 62 liter tank!!
Cons: 'verouderd model', niet overtuigd van mediasysteem, ze staan op elke straathoek.

- Renault Mégane GT 205 EDC
Pro's: Auto is af en dikke uitstraling incl alle opties en de mooie 18 inch af fabriek velgen (17 inch is not done op deze versie), in GT trim unieke verschijning pas in x een GT zien rijden in NL, 4control is leuke gadget.
Cons: kleine tank icm praktijkverbruik is zeer vaak tanken (500 km max op tank), 'slechts' een Renault.

- Audi A3 SB 1.5TFSI S-tronic s-line
Pro's: Motor icm automaat top, dikke uitstraling in s-line, beter verbruik dan de Renault dus grotere actieradius
Cons: Audi dus opties schreeuwend duur, ik verdwaal een beetje in de optielijsten.. en weet niet zo goed wat mee te nemen en wat te laten vallen. Want dat er geschrapt moet worden, zoveel is duidelijk. 40k is echt de max voor een A3tje.. en dan mis ik nog de VC :-(

Enig licht in de duisternis? Needless to say dat de A3 de duurste is en de V40 de goedkoopste...

Maar wat is de beste km vreter...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jongetje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:51:
Maar om weer on topic te gaan, welke auto's heb je op je shortlist staan?
Ik rij nu een skoda Octavia ambition combi 3 2.0TDI 150pk en manuele 6-bak uit 2014, hier en daar nog een optie. Ik ben tevreden van die wagen behalve de stoelen en zou in eerste instantie terug dezelfde willen. De auto is kwalitatief goed genoeg en als alleenstaande met een zoontje in co-ouderschap wel groot genoeg.
Ik heb wel een hobby waar ik wat kofferruimte voor nodig heb, daarom een break en bv niet een gewone golf/A3.

1) Skoda Octavia combi 1.4TSI DSG-7 in Style uitvoering met alle packs en nog wat opties. Dit maakt hem nagenoeg full optie. Liever benzine omdat ik nog maar 35k km per jaar doe.
2) Skoda Octavia combi 2.0TDI DSG-6 in Style uitvoering met alle packs en panoramisch dak en sportonderstel. Redelijk complete auto incl 18" velgen, panodak en sportonderstel, paar nice to have dingen ontbreken, deze is vergelijkbaar met een Nederlandse Style business.
3) Skoda Superb combi 1.6TDI DSG-7 in ambition uitvoering. Enkel amundsen GPS, parkeersensoren, licht/regensensor en cruisecontrol staan erop.
4) Skoda Superb Berline 1.6TDI DSG-7 in ambition uitvoering. Enkel amundsen GPS, parkeersensoren, licht/regensensor en cruisecontrol staan erop.
5) Renault Talisman grandtour dci 130, manuele versnellingsbak en vrij standaard uitrusting. Manuele versnellingsbak probeer ik wel te vermijden.

Wij kunnen uiteindelijk niet zoveel merken kiezen (audi, bmw, mercedes, renault, VW, opel, skoda en volvo) en dan nog niet alle modellen. Zo ben ik wel geïnteresseerd in een Opel insignia maar die staat er niet tussen, een astra wel.
Er zijn 2 regels, binnen een bepaald budget met max 10% eigen opleg (probeer ik te vermijden) en een CO2 uitstoot van maximum 120gr/km.

Vandaar de 'rare' keuzes, ik hou wel van een enigsinds vlotte auto en zou liefst weer 150pk hebben. Met een gemiddeld verbruik van rond de 5l ben ik niet meteen een hardrijden maar durf het vermogen wel eens aanspreken.
De 1.6TDI vind ik in een Octavia al ondermaats en in een superb ook, de DSG bak verlicht de pijn wel.

De discussie gaat op dit moment tussen de 2.0TDI en de 1.4TSI van shortlist 1 en 2 waarbij ik de rijkelijkere uitgeruste 1.4TSI wil ipv de 2.0TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

b17b schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:10:
Hi,

Ik rijd ongeveer 40k per jaar. Keuze benzine/diesel vrij maar vanwege contract op 30k is benzine veelal voordeliger (lager maandbedrag en lagere fiscale waarde). Risico voor meer km dan de 30k ligt volledig bij de werkgever.

Wensen: compacte klasse (parkeren in stad), automaat, gebonden aan merkenbeleid werkever, géén Japans of Opel/Ford...

Pro's: Zeer scherpe prijs en hiermee goedkoopste optie van de 3 in maandlast, potente motor, eventueel op 17 inch nog nette verschijning (en comfort), 62 liter tank!!
Cons: 'verouderd model', niet overtuigd van mediasysteem, ze staan op elke straathoek.

Pro's: Auto is af en dikke uitstraling incl alle opties en de mooie 18 inch af fabriek velgen (17 inch is not done op deze versie), in GT trim unieke verschijning pas in x een GT zien rijden in NL, 4control is leuke gadget.
Cons: kleine tank icm praktijkverbruik is zeer vaak tanken (500 km max op tank), 'slechts' een Renault.

Pro's: Motor icm automaat top, dikke uitstraling in s-line, beter verbruik dan de Renault dus grotere actieradius
Cons: Audi dus opties schreeuwend duur, ik verdwaal een beetje in de optielijsten.. en weet niet zo goed wat mee te nemen en wat te laten vallen. Want dat er geschrapt moet worden, zoveel is duidelijk. 40k is echt de max voor een A3tje.. en dan mis ik nog de VC :-(

Enig licht in de duisternis? Needless to say dat de A3 de duurste is en de V40 de goedkoopste...

Heb je al in alle drie de auto's gezeten en ook gereden? Ben je lang? Zitcomfort lijkt me bij 40.000 km per jaar heel belangrijk.

De Renault viel bij ons direct af vanwege de stoelen: veel te hard. In de V40 kon ik met mijn lengte (1.97 m) niet fatsoenlijk zitten; het was eerder liggen. De stoelen in de A3 s-line vond ik ook aan de hardere kant, maar wel te doen.

Is BMW een optie? Die (sport)stoelen vind ik superfijn namelijk. De 3-cilinder 118i vond ik verrassend lekker rijden, al is de 120i (beide automaat) wel wat leuker natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
robhof schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:02:
[...]

Heb je al in alle drie de auto's gezeten en ook gereden? Ben je lang? Zitcomfort lijkt me bij 40.000 km per jaar heel belangrijk.

De Renault viel bij ons direct af vanwege de stoelen: veel te hard. In de V40 kon ik met mijn lengte (1.97 m) niet fatsoenlijk zitten; het was eerder liggen. De stoelen in de A3 s-line vond ik ook aan de hardere kant, maar wel te doen.

Is BMW een optie? Die (sport)stoelen vind ik superfijn namelijk. De 3-cilinder 118i vond ik verrassend lekker rijden, al is de 120i (beide automaat) wel wat leuker natuurlijk. ;)
Ik vind de sportstoelen van BMW juist niet zo fijn. Ik had ze in mijn 320d, maar zou de volgende keer toch zeker voor de normale stoelen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
b17b schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:10:
Hi,

Van dit rijtje zou ik voor de Volvo gaan. Een zeer fijne auto! Vond de handbak ook zeer fijn schakelen, al zou ik als veelrijder ook voor een automaat kiezen. Ik ben voornemens er privé een bij te kopen (occasion).

Wat is VC trouwens? En 17" past m.i. prima onder een Renault Megane. Denk ook aan het comfort.
Ik heb ook overwogen 18 of 19" onder mijn C-klasse te leggen, maar je merkt het echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Ik ben ondertussen nog geen steek verder met mijn onderzoek. Gelukkig kon ik het leasecontract nog een half jaartje rekken.

Aankomende donderdag mijn eerste proefrit gepland staan, Mondeo ST Line 1.5 Eco Boost.Eens kijken of een Mondeo me bevalt. Het valt me op dat de ST line standaard niet met een navigatie systeem wordt geleverd? Komende donderdag gewoon eens een offerte laten maken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Virtual Cockpit

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

sorted.bits schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:35:
Ik ben ondertussen nog geen steek verder met mijn onderzoek. Gelukkig kon ik het leasecontract nog een half jaartje rekken.

Aankomende donderdag mijn eerste proefrit gepland staan, Mondeo ST Line 1.5 Eco Boost.Eens kijken of een Mondeo me bevalt. Het valt me op dat de ST line standaard niet met een navigatie systeem wordt geleverd? Komende donderdag gewoon eens een offerte laten maken gok ik.
Jawel, elke Mondeo wordt geleverd met Sync3, dus ook met navigatie. Fijne motor die 1.5 EcoBoost met 160pk! Vlot zat in de Mondeo.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:35
Hallo,

Hier twijfel over keuze leaseauto. De regeling is aardig versoberd dus helaas geen BMW 320 EDE 163 PK meer die ik nu rijdt o.a. door: 1. max. uitstoot co2 99gr 2. minder budget en 3. beperkte merkkeuze.

Andere (serieuze) mogelijkheden zijn: BMW 1 serie (116 8)7 ), Mercedes A-klasse, Peugeot 508SW blue lease executive pack (enkel in het wit mogelijk en geen andere opties, zeer ongunstig in de lease, denk wegens het feit dat het een oud model is, 2018 nieuwe 508).

Keuzeopties die ik serieus overweeg:

Mercedes CLA 180 d (109PK) (business modellen geen optie, is meer dan 99gr uitstoot)

Geselecteerde opties
Garmin® MAP PILOT (357)
AUDIO 20 CD (505)
AUDIO 20 CD inclusief voorbereiding voor Garmin® MAP PILOT (522)
High-performance led-koplampen (632)
Nachtzwart unilak (696)
ARTICO stof Maringa zwart (351)
Viervoudig verstelbare lendensteun (U22)
Mediadisplay (857)
Remote Online (11U)
Zitcomfortpakket (U59)
Parkeerpilot (235)
Ambitionpakket (DC6)
16" LM velgen zevenspaaks, 205/55 (R20)

Ford Mondeo
1.5 TDCi ECO 88 kW (120PK) Titanium Lease Edition

Geselecteerde opties

Geselecteerde opties
Privacy Glass (OP03)
Panoramadak 5-deur (OP12)
Adaptieve Cruise Control (OP05)
White Platinum (M) (P06s)
Luxe lederen bekleding Charcoal Black (TR04)
Premium metaallak, White Platinum & Ruby Red (LAK4)
Business Pack 2/Connectivity pack (PA02)
Comfort Seat Pack Leder (PA17)
Reservewiel - 16 inch stalen velg met 215/60 band (OP25)
Geselecteerde accessoires
Lichtmetalen velgen 19 inch (accessoire)

Ik neig naar de Mondeo wegens: meer opties, ruimer, vol leder, 19 inch, meer PK. Wel een saai interieur verder. CLA heeft meer "schwung" voor mijn gevoel.

Meningen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
De CLA is een mooie auto om te zien. Verschillende collega's rijden ermee en die zijn er erg tevreden over.
Heb je al een proefrit gemaakt? Misschien verrast de Mondeo wel.

Ben zelf ook aan het kijken voor iets anders. Dacht eerst dat het de Skoda Octiavia Combi style business 2.0 met nog wat opties zou gaan worden. Maar na een ritje in de Peugeot 5008 GT-Line ..... dat is wel een mooie auto. Dan zou ik de 3008 nemen maar dan mis je de 150pk TDI.
Nog geen idee wat het moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:54:
[...]

Jawel, elke Mondeo wordt geleverd met Sync3, dus ook met navigatie. Fijne motor die 1.5 EcoBoost met 160pk! Vlot zat in de Mondeo.
Ik ben benieuwd, vandaag eens opgelet of ik ze meer zie rijden, maar de meesten zijn de Titaniums volgens mij.Nu nog eens kijken wat ik met de kleur kan doen. Via de website kan je hem iig niet configureren met een eigen kleur (de beschikbare kleuren zijn niet geweldig), dus ik hoop dat ze ook custom kleuren kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:07
TimB. schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:56:
Andere (serieuze) mogelijkheden zijn: BMW 1 serie (116 8)7 ), Mercedes A-klasse, Peugeot 508SW blue lease executive pack (enkel in het wit mogelijk en geen andere opties, zeer ongunstig in de lease, denk wegens het feit dat het een oud model is, 2018 nieuwe 508).

Ik zou vooral de BMW1 eens proberen, bij mij stond hij ook ergens achter op een lijstje totdat ik er in had gereden, toen was ik snel overtuigd 8) Inmiddels zeer tevreden eigenaar (118, dat dan weer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Aha, mooi is dat :) Als ik nu aan de beurt was voor een nieuwe auto zou het hoogstwaarschijnlijk wel een Audi A4 met VC worden. Wat een geweldige auto is dat! Zo mooi van binnen. Alle details, het dashboard, de verlichting, totale verfijning. En het rijdt ook uitstekend natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
TimB. schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:56:
Hallo,

Hier twijfel over keuze leaseauto. De regeling is aardig versoberd dus helaas geen BMW 320 EDE 163 PK meer die ik nu rijdt o.a. door: 1. max. uitstoot co2 99gr 2. minder budget en 3. beperkte merkkeuze.

Keuzeopties die ik serieus overweeg:

Mercedes CLA 180 d (109PK) (business modellen geen optie, is meer dan 99gr uitstoot)

Geselecteerde opties
Garmin® MAP PILOT (357)
AUDIO 20 CD (505)
AUDIO 20 CD inclusief voorbereiding voor Garmin® MAP PILOT (522)
High-performance led-koplampen (632)
Nachtzwart unilak (696)
ARTICO stof Maringa zwart (351)
Viervoudig verstelbare lendensteun (U22)
Mediadisplay (857)
Remote Online (11U)
Zitcomfortpakket (U59)
Parkeerpilot (235)
Ambitionpakket (DC6)
16" LM velgen zevenspaaks, 205/55 (R20)

Ford Mondeo
1.5 TDCi ECO 88 kW (120PK) Titanium Lease Edition

Geselecteerde opties

Geselecteerde opties
Privacy Glass (OP03)
Panoramadak 5-deur (OP12)
Adaptieve Cruise Control (OP05)
White Platinum (M) (P06s)
Luxe lederen bekleding Charcoal Black (TR04)
Premium metaallak, White Platinum & Ruby Red (LAK4)
Business Pack 2/Connectivity pack (PA02)
Comfort Seat Pack Leder (PA17)
Reservewiel - 16 inch stalen velg met 215/60 band (OP25)
Geselecteerde accessoires
Lichtmetalen velgen 19 inch (accessoire)

Ik neig naar de Mondeo wegens: meer opties, ruimer, vol leder, 19 inch, meer PK. Wel een saai interieur verder. CLA heeft meer "schwung" voor mijn gevoel.

Mondeo met 17". Goedkoper en comfortabeler met wat meer bescheiden velgen. Daarnaast vind overdreven grote velgen op een doorsnee auto er persoonlijk niet uit zien. Lederen bekleding moet wel je ding zijn, ik hou er totaal niet van. Het zit zeker ook niet lekkerder naar mijn idee. Maar goed, ook dat is een kwestie van smaak uiteraard.

De Mercedes CLA is een mooie auto om te zien, maar veel minder praktisch dan de Mondeo. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het infotainment systeem van Mercedes ondermaats is. Zonder de dure navi upgrade (ik neem aan die die ook bestaat voor de CLA) is het echt een waardeloos systeem. Ja, ik heb dat gare Garmin systeem helaas ook in mijn auto :'( De parkeerhulp is amper te gebruiken. Bij mijn dealer hangt een handleiding voor het personeel hoe het werkt :D Ik weet niet wat Remote Online is. Als dit een optie is waarmee je de Mercedes Me app kunt gebruiken kun je die centen maar beter in je zak houden. Die app is nl. knap waardeloos, je kunt er nagenoeg niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sorted.bits schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:12:
[...]
Nu nog eens kijken wat ik met de kleur kan doen. Via de website kan je hem iig niet configureren met een eigen kleur (de beschikbare kleuren zijn niet geweldig), dus ik hoop dat ze ook custom kleuren kunnen doen.
Dan laat je hem toch wrappen, alle kleuren en patronen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
jongetje schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:05:
[...]

Dan laat je hem toch wrappen, alle kleuren en patronen mogelijk.
Mmm, dan bestel ik hem liever in de kleur die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

sorted.bits schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:02:
[...]

Mmm, dan bestel ik hem liever in de kleur die ik wil hebben.
Helaas, bij de Mondeo geen individuele kleuren. Kijk vooral even naar de occassions op gaspedaal.nl om een betere kijk op de kleuren te krijgen. De kleuren op ford.nl vertekenen mijn inziens nogal...

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:15:
[...]

Helaas, bij de Mondeo geen individuele kleuren. Kijk vooral even naar de occassions op gaspedaal.nl om een betere kijk op de kleuren te krijgen. De kleuren op ford.nl vertekenen mijn inziens nogal...
Goede tip! Thanks. Ik moet zeggen dat sowieso de Ford website een beetje krakkemikkig is. Het valt me op dat een aantal grote autofabrikanten hun configurator echt nog niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Helemaal mee eens, sommige lopen hopeloos achter.

Mondeo is een erg mooie wagen, zeker op een paar goede grote velgen.
Hoor alleen niet zo veel positiefs over in het navi/radio systeem, nogal traag/low res en niet echt heel gebruiksvriendelijk.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb tijdens de discussies voor de bestelling van de wagen een level verhoging gekregen en ben dus naar af... En kom op een nieuwe short list

1) Skoda Octavia combi 2.0 TDI (150 pk) DSG - Style uitvoering, Ik heb een Octavia combi en ben daar tevreden over maar zit duidelijk onder budget... Wel goedkoop in bijtelling.
2) Skoda Superb (Berline/Combi) 2.0 TDI (150pk) DSG in Style uitvoering
3) Skoda Superb (Berline/Combi) 1.6 TDI (120pk) DSG in Style uitvoering (minder bijtelling)
4) Audi A4 Berline 2.0 TDI (120pk) s-tronic business model (parkeersensoren, navigatie, LED koplampen)
5) Passat Variant 1.6 TDI (115 pk) DSG in Highline uitvoering

Met de Octavia hoef ik niet te testrijden, met de superb combi 1.6 TDI ga ik vrijdag testrijden (laat de 2.0 TDI express voor wat het is voorlopig).
Ik wacht nog op een offerte voor de A4 en de Passat, maar die zijn zeker ook interessant.

Ik heb inderdaad alleen VAG auto's gekozen (Seat mag niet), heb zo niets met de Mercedes C en BMW 3 dus die vallen voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heel simpel. Vergeet Skoda. Ik gok dat je Belg bent (wij Hollanders zeggen geen Berline maar Sedan ;) ), dus die auto's kosten je allemaal eigenlijk geen drol. Ga dus voor de A4 nu je de 3 Serie kennelijk niet wil.

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-11-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:04:
Heel simpel. Vergeet Skoda. Ik gok dat je Belg bent (wij Hollanders zeggen geen Berline maar Sedan ;) ), dus die auto's kosten je allemaal eigenlijk geen drol. Ga dus voor de A4 nu je de 3 Serie kennelijk niet wil.
Belg ja. Ik vind het verschil tussen 80€ en 130-140€ nog wel wat... op 4 jaar is dat nog altijd 2400€ natuurlijk. Als alleenstaande die net gebouwd heeft is dat wel wat natuurlijk. Ofwel ben ik heel gierig :p.

Ook een beetje schrik van de ‘status’ van een audi A4, toont toch net weer wat anders. Zeker komende van een octavia.
Ook het feit dat de uitrusting minimaal is (business plus, design pack en hier en daar een losse optie) en mijn budget is erdoor.

Maar ik vind de A4 qua looks wel super...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dubbel...

[ Voor 97% gewijzigd door Engineer Stewie op 14-11-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, ik schrik niet van die bedragen. Mijn S60 kost me 425 netto/maand. Een auto rijden voor 150 euro is in Nederland simpelweg niet haalbaar, tenzij een koekblikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:45:
[...]

Belg ja. Ik vind het verschil tussen 80€ en 130-140€ nog wel wat... op 4 jaar is dat nog altijd 2400€ natuurlijk. Als alleenstaande die net gebouwd heeft is dat wel wat natuurlijk. Ofwel ben ik heel gierig :p.

Ook een beetje schrik van de ‘status’ van een audi A4, toont toch net weer wat anders. Zeker komende van een octavia.
Ook het feit dat de uitrusting minimaal is (business plus, design pack en hier en daar een losse optie) en mijn budget is erdoor.

Maar ik vind de A4 qua looks wel super...
Is de A3 sedan dan niets? Vind ik er zelf ook heel netjes uit zien. Is wel wat kleiner dan de A4, maar daardoor ook een stuk betaalbaarder en waarschijnlijk wel leuk aan te kleden met S-line edition en nog wat andere opties.
(Als je de ruimte van een A4 nodig hebt zal de A3 uiteraard niet gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[MAUS] schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:58:

Is de A3 sedan dan niets? Vind ik er zelf ook heel netjes uit zien. Is wel wat kleiner dan de A4, maar daardoor ook een stuk betaalbaarder en waarschijnlijk wel leuk aan te kleden met S-line edition en nog wat andere opties.
(Als je de ruimte van een A4 nodig hebt zal de A3 uiteraard niet gaan).
Ik ben alleenstaand maar heb wel een zoontje in co-ouderschap, die mag natuurlijk ook wel wat plaats hebben op de achterbank. De ruimte van een Superb heb ik nu niet nodig, de Octavia heeft vooral dienst gedaan als verhuisbak... Maar in principe heb ik geen Combi meer nodig.

Echter een A3 vind ik toch een maatje te klein.

Heb VAA eens berekend voor de Octavia Combi 2.0TDI DSG Style en dat is 83€ netto, de A4 sedan 2.0TDI s-tronic (120pk) komt op een 115€ netto. Best nog respectabel. Ik offer een dikke 30€ op van mijn netto opslag van 300€. Dus dat kan wel uit :+ .

Ga zeker eens een ritje met de A4 plannen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft die 2.0 TDI van VAG nog maar 120PK? Of is dat een tikfout :?

Hier in NL kun je trouwens als vuistregel nemen dat een auto van 30k je netto 300 in de maand kost.
En een aangeklede Octavia doet zomaar 30k :/

Qua co-ouderschap: geen idee hoe oud je zoontje is, maar als ie binnen nu en 4 jaar ook vriendjes van de voetbalclub mee wil nemen waarbij jij rijdt, of je wilt met hem gaan kamperen, dan is een station wel retehandig. En persoonlijk vind ik het er mooier uit zien. Pak wel de verlagingsset er onder, rijdt de Octavia ook veel meer als was het een Audi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In de A4 is de 2.0 TDI te krijgen met 120, 150 of 190 pk. Is de motor in de A4 niet anders georiënteerd dan in VW auto's? Dat zou een reden kunnen zijn dat Audi kiest voor de 2.0 TDI (i.p.v. de 1.6 TDI) als instapdiesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het lijkt me eerder dat die A4 een dermate zware bak is dat je een 2.0 TDI wilt om een beetje fatsoenlijk mee te komen.
Having said that: volgens mij zijn al die motoren het zelfde. Alleen de electronica is anders. Een 2.0 TDI VAG blok uit 2008 had standaard 140pk en dat kon dan 170 worden in de snelle versies. Waarom ze het in 's hemelsnaam terug zouden willen brengen naar 120pk, geen idee. Zal wel met uitstoot of iets fiscaals te maken hebben :z

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
ik zie toch een hoop organisaties zich focussen op die CO2 uitstoot, blij dat mijn werkgever daar niet moeilijk over doet. Maximaal 160 gram, dat komt goed uit, de T-Roc komt uit op 152 gram :+
Met 18 inch velgen zou het kantje boord 158 gram zijn.

Auto besteld, nu maar wachten...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn werkgever heeft helemaal geen milieu eisen. Als het leasebedrag acceptabel zou zijn zou ik ook een Mustang V8 mogen rijden, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klopt, de A4 is in 120,136,150 en 190pk te krijgen. Allemaal fiscale redenen.

Normaal openen ze de tool vandaag in mijn nieuw level. Dan kan ik dit weekend beslissen en naar de dealers gaan. Vrijdag ga ik alvast met efn superb rijden.

[ Voor 50% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-11-2017 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:04:
De A4 is ook een veel modernere auto dan de BMW. Die gaat toch alweer ruim 5 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03:40
Nou, ook ik mag mij gaan oriënteren op een nieuwe lease wagen. Momenteel rijd ik een 1.6 handgeschakelde Seat Leon uit 2014 – pool auto(14%)

De keuze van de nieuwe wagen is op basis van 25k km per jaar en 48 maanden. 700/800 leasebudget incl. brandstof.

Momenteel op de shortlist(inclusief alle gekozen opties):
- Skoda Ocatavia Style Business DSG 1.0 Fiscale waarde: €32.900
- Seat Leon ST Style Business 1.4 DSG Fiscale waarde: €34.090
- Golf Highline Business R 1.0 DSG 35.328

Volgens Directlease zou ik bv voor de Octavia op de volgende cijfers uitkomen.
Leaseprijs: 576 excl. BTW en excl brandstofvoorschot (brandstofvoorschot €144) netto bijtelling zou zijn 247

Is dit haalbaar met mijn budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 20:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

The Eagle schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:25:
Hier in NL kun je trouwens als vuistregel nemen dat een auto van 30k je netto 300 in de maand kost.
Die 'vuistregel' heeft wel een erg grote afwijking t.o.v. de werkelijkheid. 30.000×0,22÷12×0,4085 komt bij mij op 225 euro. Een auto van 40k kost je ongeveer 300 euro per maand.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
Bart ® schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:39:
[...]

Die 'vuistregel' heeft wel een erg grote afwijking t.o.v. de werkelijkheid. 30.000×0,22÷12×0,4085 komt bij mij op 225 euro. Een auto van 40k kost je ongeveer 300 euro per maand.
Dat is jou werkelijkheid, als je in de hoogste belastingschaal zit: 30.000*0,22÷12x0,52=286, en dat komt aardig in de buurt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MerijnB schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:48:
[...]

Dat is jou werkelijkheid, als je in de hoogste belastingschaal zit: 30.000*0,22÷12x0,52=286, en dat komt aardig in de buurt.
Uiteraard. Maar dat maakt de vuistregel nog niet correct. Daarnaast acht ik de kans groter dat iemand met een leasebak van 30k in de 41%-schaal zit, dan in de 52%-schaal. Hoe dan ook, gewoon individueel berekenen is het advies, in plaats van vage vuistregels gebruiken die meer dan 25% kunnen afwijken.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bart ® schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:52:
[...]

Uiteraard. Maar dat maakt de vuistregel nog niet correct. Daarnaast acht ik de kans groter dat iemand met een leasebak van 30k in de 41%-schaal zit, dan in de 52%-schaal. Hoe dan ook, gewoon individueel berekenen is het advies, in plaats van vage vuistregels gebruiken die meer dan 25% kunnen afwijken.
Hier kun je dat berekeken:
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Dit wijkt af van zelf een formule toepassen ivm belastingeffecten:
NB De inkomensafhankelijke heffingskortingen worden meegenomen bij het berekenen. Effectief verhogen deze vaak de netto bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
Bart ® schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:52:
[...]

Helemaal eens, maar jij had het over 'de werkelijkheid', dat is nog heel wat 'strakker' dan een vuistregel ;-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MerijnB schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:09:
[...]

Helemaal eens, maar jij had het over 'de werkelijkheid', dat is nog heel wat 'strakker' dan een vuistregel ;-)
Klopt hoor, dat was zoals je terecht opmerkte mijn werkelijkheid :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:31
Ik heb de knoop doorgehakt en ben gegaan voor een golf gte pre-facelift met 15% bijtelling. Was eerst sceptisch over de golf en zeker de gte, maar vind het een mooie auto om te zien. In kleur limestone grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-08 21:06
Vanmorgen bericht gekregen dat mijn Mégane Bose editie binnen is. Volgende week donderdag kan ik 'm ophalen. De planning was pas half januari.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kanibanani schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:02:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben gegaan voor een golf gte pre-facelift met 15% bijtelling. Was eerst sceptisch over de golf en zeker de gte, maar vind het een mooie auto om te zien. In kleur limestone grey.
Is ook mooi auto. Heb er nog geregeld spijt van dat ik de 7% GTE heb ingeruild voor mijn huidige auto. Veel rij plezier.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Een redelijke ommezwaai in mijn bestelkeuze.

De A4 viel in mijn categorie tegen (redelijk kale versie, zonder lane assist en virtual cockpit ed).

Tot mijn verbazing zat de VW Arteon wel in de keuzelijst en heb die dus gekozen.
VW Arteon R-line 2.0TDI (150pk) DSG-7 in het silver metallic met de standaard 18" velgen.
Extra opties zijn de Discovery GPS, achteruitrij camera, de led koplampen met dynamische richtingaanwijzers en bochtenverlichting (standaard zijn vaste LED), Virtual Cockpit, getinte ruiten en elektrisch verstelbare stoel incl massagefunctie aan bestuurderskant. Voor de rest is de R-line redelijk goed uitgerust.
Heb dan wel een concessie op de GPS moeten doen, het is dus niet de grote pro maar de kleine. Heb dan wel Virtual Cockpit in de plaats.

Gezien het stevig prijskaartje (47,7k catalogus) wordt bijtelling 135€ netto per maand maar vind dat zo een gruwelijke bak dat ik gewoon overstag ben gegaan :D.
Je ziet ze nauwelijks rijden en dat vind ik juist leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
135 netto bijtelling? Maak je geen rekenfoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Engineer Stewie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:07:
Gezien het stevig prijskaartje (47,7k catalogus) wordt bijtelling 135€ netto per maand maar vind dat zo een gruwelijke bak dat ik gewoon overstag ben gegaan :D.
Grappig dat je dat zegt op een forum met veel mensen uit Nederland. Voor 135 euro bijtelling kun je in nederland net een kale volkswagen up leasen met zo'n lage bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
135 euro in Belgie ;(
Doe er gerust 300 bij in Nederland ;w

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
rinkel schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
Ja idd, had het fout. het is 139€

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4568/37549187785_5f1bac68f8_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ik kan met per 1 januari 2018 ook onder de leaserijders scharen. Ben nu druk bezig met proefrijden en keuzes maken.

Mijn shortlist is nu als volgt:
- Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI Premium 7DCT
- Citroen C4 Picasso PureTech 130 S&S EAT6 Business
- Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 110kW Business Executive auto

Ik ben op die lijst uitgekomen aan de hand van een paar eisen die ik stelde:
- Leaseprijs <700 euro
- Cataloguswaarde <35000
- Beenruimte voorin goed (ben zelf 2 meter) en achterin acceptabel
- Automaat

Ik wacht nu tot onze Fleetmanager voor deze drie auto's de offerte rond heeft zodat ik een keuze kan maken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren eindelijk mijn IS 300h mogen ophalen. Zeer blij met de kleurencombinatie! Daarnaast hebben ze model 2017 op een aantal punten echt netjes verbeterd, zowel qua rijgedrag als ex -en interieur.

Specs:

Lexus IS 300h Business Line
223pk (2.5 liter benzine motor + elektro motor)

Gekozen opties:

Morello Red exterieur / Sandstone interieur
10.3" Navigatiesysteem
Quad LED koplampen

Catalogusprijs kwam uit op 46.665 EUR

Plaaikes! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tSS4AIifiRiV5mmLFzCJyq0C/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HwuiOF2uqZaH9dTyjKlllXsp/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nabFjMBUGbH35sJKiabMCCwo/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
Echt een gruwelijk vette bak! Misschien wel een van de mooiste auto's op de markt op dit moment. Ik moet helaas begin volgend jaar afscheid nemen van mijn CT200h. Ik hoop dat Lexus snel met volledig electrische auto's komt want bijtellingstechnisch is een IS300h gewoon niet leuk, dus dan maar een Ioniq EV volgend jaar.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Mooie kleur! Laten we zeggen dat ik wat aan de neus moet wennen :) Het interieur daarentegen ziet er tip-top uit. Ik hou er van: licht leder. Zier er prachtig uit!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Dat kan toch werkelijk waar niet zo zijn!
En dan praten ze allemaal over één Europa, wat een lachertje.

Het is je wel van harte gegund uiteraard, ik vind die Arteon een zeer geslaagd model om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Loei123 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:53:
[...]

Dat kan toch werkelijk waar niet zo zijn!
En dan praten ze allemaal over één Europa, wat een lachertje.

Het is je wel van harte gegund uiteraard, ik vind die Arteon een zeer geslaagd model om te zien.
Mijn Octavia combi die ik nu heb met 31k catalogusprijs kost netto de helft.
Het is in België ook zo dat je elk jaar minder betaald naargelang de leeftijd.

Ik vind de Arteon ook geslaagd maar had deze niet meegenomen in de keuze omdat ik ervan uit ging dat hij veel te duur was. Het is namelijk de eerste keer dat ik in deze categorie bestel.

Ter verduidelijking, eenzelfde uitgeruste VW Passat highline bv ging niet, de Skoda Superb was zelfs duurder als de Passat. Geen idee hoe de regels zitten.

Ik heb nu geen discover pro navigatie maar discover media (heb nu ook amundsen en heb dat ook overleeft). Beetje spijtig maar de auto zelf is geweldig. Ik hoop dat de virtual cockpit (active info display) leuk is, dan heb ik het GPS scherm niet nodig :D.
Goedkeuring leasemaatschappij is binnen, geen eigen bijdrage en nu nog handtekening van fleet manager. Het is een diesel (daarop is mijn octavia 1.4TSI afgekeurd), dus dat mag geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52
rinkel schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:16:
135 euro is overigens best veel doordat de Arteon aan 116gr/km CO2 zit. Een 520d EDE met 102gr/km van bijna 60k catalogus (48k vanaf prijs) kost je netto ongeveer evenveel. Maar dan moet je het lease budget er wel voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AndRo555 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:09:
[...]

135 euro is overigens best veel doordat de Arteon aan 116gr/km CO2 zit. Een 520d EDE met 102gr/km van bijna 60k catalogus (48k vanaf prijs) kost je netto ongeveer evenveel. Maar dan moet je het lease budget er wel voor hebben.
Ik heb een leasebudget van 620€, daar past normaal die Arteon al niet in... Laat staan een BMW 520d EDE :+ . Tov nu is dat een verdubbeling in VAA, maar al bij al valt dat wel mee om 40k km per jaar te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
AndRo555 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:09:
[...]

Ik was natuurlijk even vergeten dat hier ook mensen uit Belgie aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oef, mijn S60 kost aan cataloguswaarde om en nabij evenveel, maar daarvoor tik ik toch echt netto 438 per maand af, zonder rekening te houden met korting op andere voordeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:31
Superdaantje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:53:
[...]

Is ook mooi auto. Heb er nog geregeld spijt van dat ik de 7% GTE heb ingeruild voor mijn huidige auto. Veel rij plezier.
Thanks! Kan niet wachten totdat ik hem geleverd krijg oOo

• Engineer Stewie
AllSeeyinEye schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:38:
[...]

Oef, mijn S60 kost aan cataloguswaarde om en nabij evenveel, maar daarvoor tik ik toch echt netto 438 per maand af, zonder rekening te houden met korting op andere voordeeltjes.
Ik kon een S60 nemen, maar dan vrij basic.
We hebben zeer goede kortingen bij Skoda (25%) en VW (18% geloof ik). Volvo wordt niet veel genomen (enkel XC60 en V90 wat), dus de kortingen daar zijn een stuk minder.

We hebben vooral Skoda omdat die in mijn vorig level en huidig level veel waar voor budget bieden.
En van de hogere levels zijn er natuurlijk weer minder want dan ben je leidinggevende, senior leader of CX0 (CEO,CTO,CIO,CFO,...).

Wacht nog steeds in spanning af op goedkeuring, heb die wel van de leasemaatschappij dus de wagen lijkt wel binnen budget te passen. Nu nog even een check of de wagen past binnen de bedrijfscultuur en ge geen abnormale spoilers dan wel bandenmaat hebt gekozen oid.

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
Baberuth schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:24:
Ik kreeg zojuist van de dealer te horen dat mijn, in september bestelde, Opel Astra op 11-11 wordt afgeleverd bij hen. :D :9~
Nu even afwachten wanneer ik hem mag ophalen :>
Eindelijk een afspraak gemaakt voor het ophalen: 27 november :D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vorige maand heb ik voor het eerst in mijn leven een gloednieuwe lease auto geleverd gekregen. Deze week de winterbanden eroplaten zetten.

Blijken het half versleten 2005(!!) banden te zijn. Ben al meerdere malen bij het optrekken vanuit stilstand geslipt met de voorbanden. En de zwarte velgen zien er ook niet uit met al die roest.

Mijn werkgever gaat nu regelen dat ik nieuwe banden krijg. Het lease contract zegt niks over 'nieuwe' banden..

Wat is jullie ervaring? Krijgen jullie wel nieuwe winterbanden bij gloednieuwe auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

TripleQ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:27:
Vorige maand heb ik voor het eerst in mijn leven een gloednieuwe lease auto geleverd gekregen. Deze week de winterbanden eroplaten zetten.

Blijken het half versleten 2005(!!) banden te zijn. Ben al meerdere malen bij het optrekken vanuit stilstand geslipt met de voorbanden. En de zwarte velgen zien er ook niet uit met al die roest.

Mijn werkgever gaat nu regelen dat ik nieuwe banden krijg. Het lease contract zegt niks over 'nieuwe' banden..

Wat is jullie ervaring? Krijgen jullie wel nieuwe winterbanden bij gloednieuwe auto's?
Meestal begin je met nieuwe banden, je moet er toch 4 jaar (ongeveer) mee doen, een meestal haal je dat al niet.
Maar banden uit 2005... is het rubber ondertussen niet te hard geworden voor winterbanden, of wellicht droogte scheuren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]

Ik weet niet bij welke leasemaatschappij je zit en/of wat de afspraken van je werkgever zijn met de leasemaatschappij (het kan zo zijn dat de werkgever de winterbanden niet in het pakket heeft genomen bij de leasemaatschappij en die dus zelf regelt).

Op het moment dat de banden wel via de leasemaatschappij worden geregeld lijkt mij dit onacceptabel. Heb dit zelf ook nog nooit meegemaakt bij mijn vorige lease-auto (Athlon), hoewel er niet altijd A-merk banden onder worden gelegd zijn ze wel altijd nieuw (en worden ze om de velg gelegd).

Bij mijn nieuwe auto (vorige week geleverd) had de dealer zelf (waarschijnlijk in overleg met Alphabet) al de winterbanden er op gelegd. Dit zijn nieuwe vredestein winterbanden.

[ Voor 14% gewijzigd door [MAUS] op 17-11-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Het ziet er idd niet al te best meer uit...mijn werkgever schrok zich dood en neemt het erg hoog op ivm de veiligheid. Ze stelde zelfs voor om nog voor het weekend mijn zomerbanden er weer onder te laten zetten als ik dit weekend nog ver ging rijden. Maar gezien ik vandaag vrij ben en dit weekend niet weg ga...

Het leasepakket is inclusief winterbanden afgesloten. Het betreft een kleine lokale dealer met 2 vestigingen die ook lease aanbied. we hebben er net 4 auto's vandaan.

Zal vast opgelost worden, alleen beetje jammer dat het zo moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
TripleQ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:42:
Het ziet er idd niet al te best meer uit...mijn werkgever schrok zich dood en neemt het erg hoog op ivm de veiligheid. Ze stelde zelfs voor om nog voor het weekend mijn zomerbanden er weer onder te laten zetten als ik dit weekend nog ver ging rijden. Maar gezien ik vandaag vrij ben en dit weekend niet weg ga...

Het leasepakket is inclusief winterbanden afgesloten. Het betreft een kleine lokale dealer met 2 vestigingen die ook lease aanbied. we hebben er net 4 auto's vandaan.

Zal vast opgelost worden, alleen beetje jammer dat het zo moet gaan
Als ze op zo'n manier kosten proberen te besparen zou ik me daar niet heel comfortabel bij voelen. Als de auto daar ook gewoon in onderhoud is zou het dan ook zomaar kunnen dat ze vaker zullen proberen minder goede onderdelen te gebruiken. Gezien het feit dat het leasecontract daar is afgesloten is het onderhoud daar zeker bij inbegrepen? Anders zou ik in overleg met je werkgever zo snel mogelijk een andere dealer zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou, ze lijken het nu wel goed te gaan oplossen. Vanmiddag krijgen we nieuwe winterbanden.

Zelf ben ik vrij en heb ik geen zin om 35km heen en terug te rijden. Dus komt er nu een chauffeur van hun deze kant op om de auto op te halen en weer terug te brengen

[Edit]
En nu weer terug. Nieuwe bandjes, met nieuwe zwarte velgen. En netjes door de wasstraat geweest

[ Voor 17% gewijzigd door TripleQ op 17-11-2017 16:35 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Na veel te lang wachten (1 maand te laat) eindelijk mijn nieuwe autootje mogen ophalen!
Het is een Mazda 3 HB Skylease GT diesel met afneembare trekhaak, dakdragers en mat zwart gespoten velgen.
Ik ga nog een keer kijken of ik ergens mooie foto's kan maken, maar hier alvast eentje vanaf de telefoon.
Mazda3

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 20:16

Pinobigbird

doesn't share food!

@skoozie Veel plezier met die prachtige wagen :9~

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Mooie neus! Lekker kleurtje! Dat doet Mazda prima!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
@skoozie wachten waard neem ik aan? Wat een beauty is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

skoozie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:20:
Na veel te lang wachten (1 maand te laat) eindelijk mijn nieuwe autootje mogen ophalen!
Het is een Mazda 3 HB Skylease GT diesel met afneembare trekhaak, dakdragers en mat zwart gespoten velgen.
Ik ga nog een keer kijken of ik ergens mooie foto's kan maken, maar hier alvast eentje vanaf de telefoon.
[afbeelding]
Mooie wagen! Staat ook op m’n shortlist. Hoe is de smartphone integratie bij Mazda? Las in een review dat het vrij karig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Zo, mijn Octavia is binnen! Afgelopen woensdag op kunnen halen en gelijk tot nu toe op pad mee naar Frankrijk geweest.
2017 FL Combi
1,6 TDI DSG
Styl Busines
Zwart
Tech Line (18", alcantara, 10" Columbus, flappy paddles, stoelverwarming)
Elec. achterklep

Eerste 1000 km erop gezet, bevalt nu al erg goed, rijdt rustig maar vlot genoeg, ruimte waar je eng van wordt.
Blij met mijn keuze!

[ Voor 1% gewijzigd door RZor op 18-11-2017 17:15 . Reden: kort lontje... ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Noem het gewoon octavia het is geen dierenwinkel hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
...
Tijdens de aflevering stond mijn auto vorig jaar op nieuwe winterbanden (Continental), in het voorjaar kreeg ik bij de bandenwissel de banden op de auto die eronder zitten 'af fabriek' (Michelin). Netjes op de plaats waar de band van oorsprong hoorde te zitten. (Zaten stickers op met kenteken auto en LV/RV/LA/RA aanduiding per band).
Nu richting de winterwissel weer hetzelfde, dr band zit weer waar hij er in maart af kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:00:
Noem het gewoon octavia het is geen dierenwinkel hier
Ik kon er hartelijk om lachen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wd200 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:00:
Noem het gewoon ocavia het is geen dierenwinkel hier
There. FTFY :Y)

Nofi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:45:
[...]

Ik rijd zelf sinds vorige week in de Hyundai Ioniq Hybrid, wat m.i. een erg fijne auto is met in de Premium uitvoering ook een leuk uitrustingsniveau.
Dat heb ik maar even als tip beschouwd en vandaag eens bij de dealer langsgegaan. Die natuurlijk gelijk een proefrit aanbood. Ik moet zeggen, ook dat beviel best wel. Natuurlijk qua afwerking minder 'premium' dan de CT. Maar het scheelt ook best wel wat geld maandelijks en dan rijdt je met de Ioniq Hybrid de meest luxe versie waar eigenlijk alles op zit wat ik mij kan wensen (muv de wieldoppen die over het 15" lichtmetaal heen zitten). Daarnaast is de kofferbak ook wat groter waardoor ik denk ik makkelijker een racefiets kan meenemen met bank neergeklapt. Wel erg wennen aan het idee mogelijk Hyundai te gaan rijden. Maar hele nette auto (vind de buitenkant zelfs wel mooi) die qua afwerking en comfort ook niet onder doet voor andere niet 'premium' c-segment auto's denk ik. Wat was de auto die je ervoor reed en hoe bevalt het in vergelijking daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Ik ben nu ook aan het kijken voor een leaseauto en heb inmiddels een shortlist gemaakt. Iemand die me iets kan vertellen over de rijervaringen van onderstaande auto's?

- Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline DSG 70kW of 85kW (afhankelijk of ik uiteindelijk lederen bekleding wil)
- Seat Ibiza New EcoTSI 85kW FR Business Intense DSG-7
- Peugeot 308 Pure&Tech 96kW GT-line S&S
- Audi A1 TFSI 70kW Sport SB S-tronic

De volgorde is ook hoe mijn voorkeur (nog zonder proefrijden) is. Ik heb nu zelf een Polo 2014 1.4 diesel, m'n vriendin heeft een 2016 Polo 1.0 BlueMotion en die vind ik beide heel fijn rijden. Hiervoor heb ik Clio's gereden en qua rijgedrag merk ik echt heel veel verschil tussen de Clio's en Polo's. Verder is de Polo redelijk goedkoop qua maandelijks leasebedrag, waardoor ik deze vol kan gooien met opties (R-line, 17" velgen, panoramadak, digitaal instrumentenpaneel, extra groot touchscreen).

Voor wat betreft de Seat vind ik dit ook een heel mooie auto, waarbij dit in m'n ogen een volledige auto is met net iets minder opties dan de Polo.

De 308 en de A1 zijn wel echt outsiders op dit lijstje. De 308 vind ik toch beduidend minder mooi dan de Polo. De A1 is duur qua opties. Hier kan ik als extra opties eigenlijk alleen navigatie nemen want anders ga ik over m'n budget heen.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
MJ23 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:29:
Ik ben nu ook aan het kijken voor een leaseauto en heb inmiddels een shortlist gemaakt. Iemand die me iets kan vertellen over de rijervaringen van onderstaande auto's?

- Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline DSG 70kW of 85kW (afhankelijk of ik uiteindelijk lederen bekleding wil)

De volgorde is ook hoe mijn voorkeur (nog zonder proefrijden) is. Ik heb nu zelf een Polo 2014 1.4 diesel, m'n vriendin heeft een 2016 Polo 1.0 BlueMotion en die vind ik beide heel fijn rijden. Hiervoor heb ik Clio's gereden en qua rijgedrag merk ik echt heel veel verschil tussen de Clio's en Polo's. Verder is de Polo redelijk goedkoop qua maandelijks leasebedrag, waardoor ik deze vol kan gooien met opties (R-line, 17" velgen, panoramadak, digitaal instrumentenpaneel, extra groot touchscreen).

Voor wat betreft de Seat vind ik dit ook een heel mooie auto, waarbij dit in m'n ogen een volledige auto is met net iets minder opties dan de Polo.

De 308 en de A1 zijn wel echt outsiders op dit lijstje. De 308 vind ik toch beduidend minder mooi dan de Polo. De A1 is duur qua opties. Hier kan ik als extra opties eigenlijk alleen navigatie nemen want anders ga ik over m'n budget heen.
De 308 is een klasse hoger dan de rest (concurrent golf). Zou ik zeker overwegen

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[b][message=53315787,noline]

In Belgische termen heb je 3 B-klasse auto en 1 C-klasse auto (de 308).
Ik heb de 308 (huidig model) gehad als voorloopwagen met een 1.6HDI met 66kW en dat reed eigenlijk niet verkeerd hoor. Vanbinnen is het een mooie wagen met wijzers die tegengesteld lopen (op zen Aston Martins), zeer weinig knoppen, mooi navigatiescherm/bediening en een héél prettig stuurtje.
Vond hem ook lekker zitten, enige nadeel is de beperkte achterbank.
Het zou zomaar kunnen dat de nieuwe polo sootgelijke binnenruimte biedt, die lijkt door kijken van reviews wel een bak groter dan vroeger.

Ik zou eerst de polo en 308 rijden, audi heeft 4 mooie ringen maar volgens mij voegt die niet veel toe bovenop een polo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:18
MJ23 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:29:

Zelf in de seat een proefrit gemaakt (en uiteindelijk ook bestelt), ik moet zeggen echt een topper. Qua ruimte en inrichting redelijk vergelijkbaar met polo (hoewel polo iets meer premium materialen). De opties zijn grotensdeels vergelijkbaar, afgezien van de park assist. Seat full options zal qua prijs iets goedkoper zijn denk ik. Rijervaring zal grotendeels hetzelfde zijn (zelfde motor, onderstel etc.) dus daar hoef je het niet voor te laten. Uiteindelijk is de seat net ietsje anders (andere doelgroep), maar heeft ook veel overeenkomsten.
Pagina: 1 2 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.