Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
PureLOOD schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:16:
[...]

Zelf in de seat een proefrit gemaakt (en uiteindelijk ook bestelt), ik moet zeggen echt een topper. Qua ruimte en inrichting redelijk vergelijkbaar met polo (hoewel polo iets meer premium materialen). De opties zijn grotensdeels vergelijkbaar, afgezien van de park assist. Seat full options zal qua prijs iets goedkoper zijn denk ik. Rijervaring zal grotendeels hetzelfde zijn (zelfde motor, onderstel etc.) dus daar hoef je het niet voor te laten. Uiteindelijk is de seat net ietsje anders (andere doelgroep), maar heeft ook veel overeenkomsten.
Prijs zegt toch niets in lease, herverkoopwaarde en individuele kortingen spelen een grote rol... Een polo kan gerust goedkoper zijn dan een ibiza in lease.
Een superb was bij mij duurder dan eenzelfde passat. Een 35k Opel Insignia kon niet, een 48k kostende VW Arteon wel. Renaults met moeite samen te stellen, volvo hetzelfde.

Bij ons hangt dat echt van trimester tot trimester af wat je kan leasen, dat maakt soms echt bizarre sprongen. Collega leased een BMW i3, andere collega kan 2 maanden later geen i3 leasen (beide zelfde graad/budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:41
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:37:
[...]

Prijs zegt toch niets in lease, herverkoopwaarde en individuele kortingen spelen een grote rol... Een polo kan gerust goedkoper zijn dan een ibiza in lease.
Een superb was bij mij duurder dan eenzelfde passat. Een 35k Opel Insignia kon niet, een 48k kostende VW Arteon wel. Renaults met moeite samen te stellen, volvo hetzelfde.

Bij ons hangt dat echt van trimester tot trimester af wat je kan leasen, dat maakt soms echt bizarre sprongen. Collega leased een BMW i3, andere collega kan 2 maanden later geen i3 leasen (beide zelfde graad/budget).
Ik ben het met je eens dat de prijzen inderdaad veel kunnen verschillen. Ik beredeneerde het ook uit mijzelf, dat een a1 vergelijkbare prijs zou hebben met een full options ibiza.

Ervaringen zullen zeker verschillen, maar een full option seat/ polo zal meestal wel goedkoper zijn dan een full option a1, al is het maar omdat de audi opties vaak een stuk duurder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:39:
[...]
Wat was de auto die je ervoor reed en hoe bevalt het in vergelijking daarmee?
Ik reed hiervoor een Renault Megane GT-Line HB (nieuwe model) met de 110 PK Diesel handbak.
Vanwege het vele file rijden wou ik graag een automaat en adaptive cruise control. Dit is dus al standaard bij de Ioniq, daarnaast liggen kinderen ook in de lijn der verwachting en was dus een grotere kofferbak ook wel fijn.

De Megane reed absoluut lekkerder en voelt ook degelijker aan. Echter is de rust die ik in de Ioniq ervaar mij veel meer waard.
Daarnaast scheelt de auto mij ook nog eens 130 euro eigen bijdrage..

Een racefiets achterin heb ik nog niet geprobeerd, ik ga na m’n vakantie even kijken of mogelijk is om er ergens een kogel onder te krijgen aangezien ik al een fietsendrager heb.
Anders ga ik misschien toch maar voor de oplossing van Hyundai zelf (moeten twee fietsen op kunnen bij ons).

Mocht je verder nog vragen hebben stuur gerust een DM, ik reageer echter beperkt vanwege het tijdsverschil en beperkte infra. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fanatix op 22-11-2017 00:05 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:49
Gisteren eens bij de BMW dealer geweest, samen met mijn dochter, om eens te kijken of dat misschien een optie is. Eenmaal ingestapt in een Executive editie wist ik het wel, dat zit echt lekker.

Daarna direct maar even een offerte laten maken die ik naast de offerte van de Mondeo van vorige week ga leggen. Het wordt met het M pakket wel een erg mooie auto. De prijs is nu ongeveer 47.000, maar aangezien we in januari pas gaan bestellen ging de dealer er van uit dat hij rond 45.000 uit zou komen.

BMW 318i Sedan

Kleur en bekleding

300 Alpinweiss III
HAAT Stof/Alcantara 'Hexagon' Anthrazit / Schwarz

Standaard Opties

1CB Selectie CO2 (Intern)
216 Servotronic
230 EU AG intern
2PA Slotbouten voor LM wielen
2VB Bandenspanningsweergavesysteem
423 Velours matten
428 Gevarendriehoek en verbanddoos
431 Automatische dimmende binnenspiegel
493 Opbergpakket
4AE Middenarmsteun voor, verschuifbaar
4NE AG-Intern
521 Regen- en lichtsensor
544 Cruise Control
548 Kilometertacho
5A1 LED-mistlampen voor
5A2 LED-koplampen
5DA Deactivering passagiersairbag
5DC Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
698 Regiocodering voor DVD
6AC Emergency Call
6AE TeleServices
6AK ConnectedDrive Services inclusief
BMW Online
6NH Basis bluetooth telefoonvoorbereiding en USB-aansluiting
845 Akoestische waarschuwing veiligheidsgordel
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8KA Condition Based Service
8R9 Koudemiddel
8S3 Automatische vergrendeling tijdens rijden (Intern)

Opties

1CA Selectie CO2 (Intern)
322 Comfort Access
337 M Sportpakket
258 Banden met noodloopeigenschappen
2PE 18 inch M Sterspaak (styling 400M)
481 Sportstoelen voor
4WG Interieurlijsten Aluminium Hexagon + accentlijsten Schwarz hoogglans
507 Park Distance Control achter (PDC)
534 2-zone aut.airconditioning Lichtpakket
481 M Sportonderstel
710 M Sportstuurwiel (Alleen i.c.m. M Sportpakket)
715 M Aerodynamicapakket
760 BMW Individual hoogglans Shadow Line
775 BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
7LF Model M Sport
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
609 Navigatiesysteem Professional
6AP Remote Services
6WB Multifunctioneel instrumentenpaneel
Z18 Modeljaar 2018
ZE5 Executive
8S2 Alarmsignaal (Intern)
7CG BMW Verlengde Garantie - 3 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

BMW waar een snelheidsmeter een standaard optie is. WAUW! Dat ze het nog noemen. Enfin, de zaken die fijn zijn: dimbare binnenspiegel, regen- en lichtsensor, cruise control en LED lampen! Van de opties die je gekozen hebt is het merendeel styling zo lijkt het? Comfort access, is dat een keyless entry (ik zou niet meer zonder willen!)? En wat zit hier allemaal bij ZE5 Executive? Neerklapbare achterbank lijkt me nog wel iets toevoegen aan deze auto.

Desalniettemin: dit blijft één van de beste (zoniet de beste) auto's in zijn klasse ondanks het feit dat ie al weer een aantal jaren meedraait.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
sorted.bits schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:25:

Daarna direct maar even een offerte laten maken die ik naast de offerte van de Mondeo van vorige week ga leggen. Het wordt met het M pakket wel een erg mooie auto. De prijs is nu ongeveer 47.000, maar aangezien we in januari pas gaan bestellen ging de dealer er van uit dat hij rond 45.000 uit zou komen.
Vanwaar wordt ie in Januari goedkoper?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Faddermakker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:19:
[...]

Vanwaar wordt ie in Januari goedkoper?
In januari verwachtte hij een aanbieding die aansloot bij mijn offerte. Nu hebben ze de automaat gratis er bij, maar in januari is er een andere aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
sorted.bits schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:20:
[...]

In januari verwachtte hij een aanbieding die aansloot bij mijn offerte. Nu hebben ze de automaat gratis er bij, maar in januari is er een andere aanbieding.
Ah zo. Ik vond het een vreemde stelling met het oog op mogelijke verhoging van bpm in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
woutur schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:05:
BMW waar een snelheidsmeter een standaard optie is. WAUW! Dat ze het nog noemen. Enfin, de zaken die fijn zijn: dimbare binnenspiegel, regen- en lichtsensor, cruise control en LED lampen! Van de opties die je gekozen hebt is het merendeel styling zo lijkt het? Comfort access, is dat een keyless entry (ik zou niet meer zonder willen!)? En wat zit hier allemaal bij ZE5 Executive? Neerklapbare achterbank lijkt me nog wel iets toevoegen aan deze auto.

Desalniettemin: dit blijft één van de beste (zoniet de beste) auto's in zijn klasse ondanks het feit dat ie al weer een aantal jaren meedraait.
Ik gok dat deze genoemd is omdat ik ook het multifunctioneel instrumentenpaneel heb. Welke eigenlijk die meuk allemaal weer vervangt voor een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

sorted.bits schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:17:
[...]

Ik gok dat deze genoemd is omdat ik ook het multifunctioneel instrumentenpaneel heb. Welke eigenlijk die meuk allemaal weer vervangt voor een scherm.
Heeft de F30/31 ook al een volledig digitaal dash dan? Volgens mij enkel het gedeelte onderin... ?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:41:
[...]

Heeft de F30/31 ook al een volledig digitaal dash dan? Volgens mij enkel het gedeelte onderin... ?
Door "6WB Multifunctioneel instrumentenpaneel" wordt het 1 groot scherm en krijg je dus dit: YouTube: BMW F30 6WB (eerste hit op youtube die ik kon vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:37:
[...]

Door "6WB Multifunctioneel instrumentenpaneel" wordt het 1 groot scherm en krijg je dus dit: YouTube: BMW F30 6WB (eerste hit op youtube die ik kon vinden).
Ok, wist ik niet :). Is dat sinds MY18 optioneel ofzo?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:38:
[...]

Ok, wist ik niet :). Is dat sinds MY18 optioneel ofzo?
Als hij het aan kan vinken, dan denk ik dat wel inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:45:
[...]

Als hij het aan kan vinken, dan denk ik dat wel inderdaad :).
Hehe, waar twijfel je nog tussen in het geval tussen de BMW en de Mondeo waar je in gereden had? Wat vond je van die 1.5 EcoBoost?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:48:
[...]

Hehe, waar twijfel je nog tussen in het geval tussen de BMW en de Mondeo waar je in gereden had? Wat vond je van die 1.5 EcoBoost?
De Mondeo is een veel beter uitgeruste auto voor hetzelfde geld. Daar heb ik dan ook de ST versie van laten samenstellen en qua uiterlijk zijn ze allebei lekker sportief. Ik ga eerst nog een proefrit maken in de 3 serie om te kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:54:
[...]

De Mondeo is een veel beter uitgeruste auto voor hetzelfde geld. Daar heb ik dan ook de ST versie van laten samenstellen en qua uiterlijk zijn ze allebei lekker sportief. Ik ga eerst nog een proefrit maken in de 3 serie om te kijken hoe dat bevalt.
Ik heb onlangs ook gekeken naar de Mondeo ST-line maar vond het toch minder dat je geen digitaal dashboard (ala Titanium) kan krijgen omdat de ST-line gebasseerd is op de Trend uitvoering.

Ook de chrome uitlaatsierstukken waren niet leverbaar op de 2.0TDCi waar ik naar keek, enkel als accessoire...

Al met al werd het een (te) dure auto van ruim 45k cataloguswaarde doordat ik heel wat kruisjes moest zetten om tot mijn gewenste configuratie te komen :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

woutur schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:05:
Neerklapbare achterbank lijkt me nog wel iets toevoegen aan deze auto.
Inderdaad, een heeeeel belangrijke. Ik vond (en vind) het echt belachelijk dat je die apart moet aanvinken. Vrienden van ons ontdekten dat toen hun auto werd afgeleverd. :X Mede dankzij hen zijn wij het niet vergeten. ;)

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
b17b schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:10:
Hi,

Ik lees al tijdje mee. Twijfel over keuze nieuwe leaseauto...

Ik rijd ongeveer 40k per jaar. Keuze benzine/diesel vrij maar vanwege contract op 30k is benzine veelal voordeliger (lager maandbedrag en lagere fiscale waarde). Risico voor meer km dan de 30k ligt volledig bij de werkgever.

Wensen: compacte klasse (parkeren in stad), automaat, gebonden aan merkenbeleid werkever, géén Japans of Opel/Ford...

De short list met 3 kandidaten nu:

- Volvo V40 T4 Business Sport Geartronic
Pro's: Zeer scherpe prijs en hiermee goedkoopste optie van de 3 in maandlast, potente motor, eventueel op 17 inch nog nette verschijning (en comfort), 62 liter tank!!
Cons: 'verouderd model', niet overtuigd van mediasysteem, ze staan op elke straathoek.

- Renault Mégane GT 205 EDC
Pro's: Auto is af en dikke uitstraling incl alle opties en de mooie 18 inch af fabriek velgen (17 inch is not done op deze versie), in GT trim unieke verschijning pas in x een GT zien rijden in NL, 4control is leuke gadget.
Cons: kleine tank icm praktijkverbruik is zeer vaak tanken (500 km max op tank), 'slechts' een Renault.

- Audi A3 SB 1.5TFSI S-tronic s-line
Pro's: Motor icm automaat top, dikke uitstraling in s-line, beter verbruik dan de Renault dus grotere actieradius
Cons: Audi dus opties schreeuwend duur, ik verdwaal een beetje in de optielijsten.. en weet niet zo goed wat mee te nemen en wat te laten vallen. Want dat er geschrapt moet worden, zoveel is duidelijk. 40k is echt de max voor een A3tje.. en dan mis ik nog de VC :-(

Enig licht in de duisternis? Needless to say dat de A3 de duurste is en de V40 de goedkoopste...

Maar wat is de beste km vreter...?
Reageer wel wat aan de late kant, maar kon het toch niet laten aangezien ik nu 2,5 maand de T4 Business Sport rijd. Heerlijke auto, met heel veel gratis opties (zoals je waarschijnlijk weet).
Enige nadeel tot nu toe is dat ik niet lang doe op een tank, het verbruik ligt veel hoger dan er in de boekjes staat. Rij nu gemiddeld 1 op 10, al heeft dat ook te maken met m'n zware rechtervoet en de files continue.
Ik heb overigens de handbak, scheelt toch weer wat in leaseprijs uiteindelijk. Fiscale waarde van de auto blijf dan ook onder de 30K, lijkt me zeer netjes voor een 190PK wagen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Leasebudget: 800 incl brandstof
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 mnd
Inclusiefbrandstofcomponent: Werkelijk verbruik op basis van gegevens TravelCard.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen idee?
Specifieke wensen: Station, paar nuttige opties, ruimte in auto (iig voor mij)
Uiteindelijke keuze: Nog niet..

Ik mag ook een auto uitzoeken, momenteel in de markt voor een Skoda Fabia Combi Monte Carlo 110pk 6 bak schakel, hiervan offertes voor opgevraagd en alle mogelijke opties zijn hierbij aangevinkt.

Ik wilde in eerste instantie voor een Skoda Rapid gaan, maar deze wordt niet meer in bestelling genomen tot januari.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
@Quad Skoda Octavia Combi ook overwogen? Lukt ook als het goed is met de gegevens die je gaf.

• Quad

Quad

Doof

vinom schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:51:
@Quad Skoda Octavia Combi ook overwogen? Lukt ook als het goed is met de gegevens die je gaf.
Klopt, maar daar komt hogere bijtelling overheen, plus qua opties iets minder. En daarnaast, de Monte Carlo is best bijzonder om te zien. :9

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
@Quad Dan zou ik ook de DSG automaat erop nemen, is redelijk goedkoop voor 1300euro meer vind ik echt een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 15:42
Ik heb zelf voor de Polo gekozen. Ook ik vond de Audi te duur in de opties. Ik heb proefgereden met de 70 kW-DSG en de 85 kW-DSG besteld. De 70 kW was OK maar heb ik hoop dat de 85 kW iets " gretiger" is. Rijeigenschappen van de Polo waren goed. Ik rij nu een Peugeot 208 en er was een wereld van verschil.
Houd rekening met een behoorlijke levertijd als je voor het digitaal instrumentenpaneel gaat. Ik heb daar voor gekozen en 1 november bestelling geplaatst. Verwachte leverdatum staat nu op (eind) maart!
MJ23 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:29:
Ik ben nu ook aan het kijken voor een leaseauto en heb inmiddels een shortlist gemaakt. Iemand die me iets kan vertellen over de rijervaringen van onderstaande auto's?

- Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline DSG 70kW of 85kW (afhankelijk of ik uiteindelijk lederen bekleding wil)
- Seat Ibiza New EcoTSI 85kW FR Business Intense DSG-7
- Peugeot 308 Pure&Tech 96kW GT-line S&S
- Audi A1 TFSI 70kW Sport SB S-tronic

De volgorde is ook hoe mijn voorkeur (nog zonder proefrijden) is. Ik heb nu zelf een Polo 2014 1.4 diesel, m'n vriendin heeft een 2016 Polo 1.0 BlueMotion en die vind ik beide heel fijn rijden. Hiervoor heb ik Clio's gereden en qua rijgedrag merk ik echt heel veel verschil tussen de Clio's en Polo's. Verder is de Polo redelijk goedkoop qua maandelijks leasebedrag, waardoor ik deze vol kan gooien met opties (R-line, 17" velgen, panoramadak, digitaal instrumentenpaneel, extra groot touchscreen).

Voor wat betreft de Seat vind ik dit ook een heel mooie auto, waarbij dit in m'n ogen een volledige auto is met net iets minder opties dan de Polo.

De 308 en de A1 zijn wel echt outsiders op dit lijstje. De 308 vind ik toch beduidend minder mooi dan de Polo. De A1 is duur qua opties. Hier kan ik als extra opties eigenlijk alleen navigatie nemen want anders ga ik over m'n budget heen.

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:11:
Ik mag over enkele maanden ook gaan kiezen;

Leasebudget: 763 + mogelijkheid tot 20% eigen bijdrage (totaal 915,- euro)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Ford, Lexus, Mercedes, MINI, Nissan, Renault, Smart, Toyota
Overige afhankelijkheden: Maximale CO2-uitstoot van 120 gram de kilometer
Specifieke wensen: Diesel
Uiteindelijke keuze: ???
Ik mag eindelijk gaan bestellen! Maar... geen diesel (helaas) vanwege de door mijn werkgever opgegeven kilometrage van <30k per jaar, dus dan val ik al snel terug in de 1-liter motoren voor de vele modellen. Erger is dat het budget daardoor ook lager ligt (maar benzine auto's zijn ook goedkoper dus dat heft elkaar op lijkt me?).

Hoe dan ook, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een Focus. Inmiddels heb ik de volgende auto geconfigureerd;

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium 125 pk 5d - Magnetic Mica Lak

De Titanium uitvoering is al behoorlijk aangekleed, dus ik heb enkel nog de volgende pakketten toegevoegd;
Advanced Technology Pack
Light Upgrade Pack

Als accessoires alleen elektrisch inklapbare buitenspiegels toegevoegd.

Maar dan komt het; qua bekleding heb ik de keuze uit stof, gedeeltelijk leder of volledig leder. Beide leder opties beschikken over stoelverwarming en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Volledig leder heeft daarbovenop nog een armsteun achter. Volledig leder als keuze zorgt er echter voor dat ik 8 euro over het budget heen kom.... Zowel de leasemij ("we moeten ergens een grens trekken") als de dealer kunnen weinig betekenen, dus het alternatief is gedeeltelijk leder (past net qua budget) of wat anders laten vallen; maar dan heb je het meteen over een groot pakket. Dat is eigenlijk een no-go.

Uiteindelijk zijn de financiële waardes als volgt;

Indicatieve fiscale waarde: 29.259,17 tegen 22%
Leasetarief: 867,44
Eigen bijdrage: 221,44
Indicatieve netto maandlasten (incl. privé gebruik): 376,38

Dat laatste bedrag is wat er netto van mijn salaris gaat elke maand? Dat is de EB + bijtelling of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 24-11-2017 15:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
Wat is exact je vraag? Ik ben overigens van mening dat 621 aan kosten p/m voor een Ford Focus in de lease een hoop geld is.

Edit: je hebt e.e.a. gewijzigd aan je post.

je maandlasten zijn eigen bijdragen + Bijtelling , echter een een gedeelte van de eigen bijdrage kan van de bijtelling afgetrokken worden.. Hoe dit exact van je salaris afgaat mbt belasting netto/bruto weet ik niet.

[ Voor 54% gewijzigd door JackP op 24-11-2017 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
T-Roc is officieel besteld! *O*
Levertijd week 11 2018

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
TommyGun schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:25:

Maar dan komt het; qua bekleding heb ik de keuze uit stof, gedeeltelijk leder of volledig leder. Beide leder opties beschikken over stoelverwarming en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Volledig leder heeft daarbovenop nog een armsteun achter. Volledig leder als keuze zorgt er echter voor dat ik 8 euro over het budget heen kom.... Zowel de leasemij ("we moeten ergens een grens trekken") als de dealer kunnen weinig betekenen, dus het alternatief is gedeeltelijk leder (past net qua budget) of wat anders laten vallen; maar dan heb je het meteen over een groot pakket. Dat is eigenlijk een no-go.
Qua netto bijdrage heb ik geen idee. In België gaat de NETTO eigen bijdrage van de BRUTO 'bijtelling' af.

Wat betreft zetels is het toch een no brainer. Zoveel voegt leder nu niet toe bovenop half leder (als de andere helft alcantara is). Ik heb leder ook laten vallen omdat ik anders een andere optie moet laten vallen (in mijn geval de virtual cockpit).
Je moet inderdaad ergens de grens trekken en ikzelf heb dat ook gedaan, had gerust zelf wat kunnen opleggen voor leder, maar dat heb ik niet gedaan. Wij moeten dat ineens betalen en als je hem na een paar maanden in de prak rijdt ben je je geld gewoon kwijt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
TommyGun schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:25:
[...]

Ik zie eerlijk gezegd niet veel situaties waarin een armsteun achteraan nodig is :)
Stoelverwarming is wel leuk, zeker in de winter.
Waar ik me echter dood aan erger in onze VW Touran, is de elektrische bestuurderszetel: dat is vreselijk traag ;( Voor mij dus alleen nog een elektrische stoel (in de auto :p) als die ook een geheugenfunctie heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
Kwakkel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:13
Voor mij dus alleen nog een elektrische stoel (in de auto :p) als die ook een geheugenfunctie heeft!
Eens! Ik kwam daar ook pijnlijk achter in de Leon. Ok, elektrische stoel, geen geheugenfunctie... Het hele idee is juist dat je in de auto stapt, op een knop drukt en de auto jouw opgeslagen stand gaat innemen... -O-

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 21:17
amdguard schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:50:
Ik heb uiteindelijk knop doorgedrukt en mijn bestelling in de gang gezet.
Het is een nieuwe VW Polo Comfortline MY2018 geworden (1.6tdi).
Ik heb vrijwel alle opties aangevinkt:
-Advance pakket
-Executive pakket
-Licht- en zichtpakket
-R-Line exterieurpakket
-Roof pakket (zwarte dak/spiegelkappen)
-Spiegelpakket
-Style pakket (sportstoelen stof/kunstofleer)

-Airconditioning, automatisch
-Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
-Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
-High-end geluidsysteem Beats
-Metallic lak (Energetic Orange)
-Park assist
-Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
Een paar dagen geleden kreeg ik te horen dat er een auto van collega vrij komt: Nissan Qashqai Business Edition 1.5 diesel van 2016 en er is de mogelijkheid om dit auto over te nemen. Verwachte aflever datum van mijn bestelde VW polo staat op 18.04.30 (dus nog ruim 5 maanden) vanwege de kozen opties zoals R-line en panoramadak, terwijl die Qashqai komt vrij binnen een paar weken. Qua bijtelling zal financiele plaatje vergelijkbaar zijn en ik zit nu te denken of het overnemen van Nissan Qashqai een goede keuze is dan de nieuwe VW Polo. Aan ene kant Qashqai is wat groter en rijdt wat comfortabeler + bijna direct rijden en aan andere kant VW polo zal splinter nieuw zijn met alle goodies van 2018 maar met nog 5 maanden wachttijd.

Wat vinden jullie hiervan/ wat zouden jullie doen in dit situatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MGSNK schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:38:
[...]

Eens! Ik kwam daar ook pijnlijk achter in de Leon. Ok, elektrische stoel, geen geheugenfunctie... Het hele idee is juist dat je in de auto stapt, op een knop drukt en de auto jouw opgeslagen stand gaat innemen... -O-
Gewoon tegen uw partner zeggend at ze zelf maar een auto moet regelen dan :p.
Nogal vrij stom om dat niet te nemen als je met 2 personen met 1 wagen rijdt natuurlijk. Vooral omdat er tig zaken af te stellen zijn aan een stoel.
Als mijn partner rijdt met mijn wagen mag ze enkel de zetel naar voor zetten, van de rest moet ze afblijven (geen elektrische zetels overigens).
amdguard schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:34:

Kon je de Nissan ook zelf nemen? Indien ja, waarom Polo gekozen?
Indien nee, heb je de ruimte nodig? Een Vw Polo ziet er wel mooi uit en rijdt voor zijn klasse zeer prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

amdguard schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:34:
[...]

Een paar dagen geleden kreeg ik te horen dat er een auto van collega vrij komt: Nissan Qashqai Business Edition 1.5 diesel van 2016 en er is de mogelijkheid om dit auto over te nemen. Verwachte aflever datum van mijn bestelde VW polo staat op 18.04.30 (dus nog ruim 5 maanden) vanwege de kozen opties zoals R-line en panoramadak, terwijl die Qashqai komt vrij binnen een paar weken. Qua bijtelling zal financiele plaatje vergelijkbaar zijn en ik zit nu te denken of het overnemen van Nissan Qashqai een goede keuze is dan de nieuwe VW Polo. Aan ene kant Qashqai is wat groter en rijdt wat comfortabeler + bijna direct rijden en aan andere kant VW polo zal splinter nieuw zijn met alle goodies van 2018 maar met nog 5 maanden wachttijd.

En kan je die Polo simpelweg annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Engineer Stewie schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:24:
Nogal vrij stom om dat niet te nemen als je met 2 personen met 1 wagen rijdt natuurlijk. Vooral omdat er tig zaken af te stellen zijn aan een stoel.
Dat is het probleem juist, zeker bij de Volkswagen Groep auto's; veel modellen hebben wel een optie voor elektrisch verstelbare stoelen, zonder geheugenfunctie -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

MGSNK schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:28:
[...]

Dat is het probleem juist, zeker bij de Volkswagen Groep auto's; veel modellen hebben wel een optie voor elektrisch verstelbare stoelen, zonder geheugenfunctie -O-
Bij de Volvo V40 heeft de Luxury Line wel een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, maar die heeft geen geheugenfunctie. Daarvoor is een aparte optie (047 Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie voor stoel en buitenspiegels (alleen i.c.m. optie 167)), en dat is dan weer niet op alle uitvoeringen beschikbaar. Goed opletten dus.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 21:17
Engineer Stewie schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:24:
[...]

Kon je de Nissan ook zelf nemen? Indien ja, waarom Polo gekozen?
Indien nee, heb je de ruimte nodig? Een Vw Polo ziet er wel mooi uit en rijdt voor zijn klasse zeer prima hoor.
als ik zou nu Qashqai willen bestellen dan gaat ie boven mijn budget liggen (na facelift wat duurder geworden)
Wat betreft de ruimte, nee dat heb ik niet echt nodig maar in mijn geval het gaat meer over hoe comfortabeler de auto rijdt en aflevertijden.
Jeroen V schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:01:
[...]

En kan je die Polo simpelweg annuleren?
Die medewerker is ook geïnteresseerd dat zijn auto overgenomen wordt daarom is hij ook bereid om annuleringskosten te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leasebudget:
rond de 750 wil ik kwijt zijn. Minder is altijd beter.
Kilometrage per jaar:
40.000
Contractduur:
48 maand (4 jaar)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief. Brandstof component wordt modelafhankelijk berekend in het leaseportaal van de werkgever.
Merkbeleid, zo ja, welke:
Nee
Overige afhankelijkheden:
Geen
Specifieke wensen:
C-segment
Automaat
Adaptieve CC
Achteruitrijcamera
DAB+
Racefiets moet achterin passen met bank neergeklapt
Liefst geen 1.0 driepitter tenzij die aan alle overige wensen voldoet.

Verder zou het leuk zijn als er zaken als verwarmbare voorstoelen en dergelijke inzitten.
Uiteindelijke keuze:
Nog niet gemaakt.
Tot nu toe gekeken naar de;
Toyota Auris; geen ACC mogelijk
Toyota C-HR; vormgeving viel niet in de smaak
Lexcus Ct 200h; leuk aangekleed te duur, ook wat onpraktische qua kofferbak ruimte
Kia Nero; op zich mooie auto. Buurman heeft hem echter al en vond hem wat minder dan de Ioniq
Hyundai Ioniq hybride; tot nu toe de grootste kanshebber daar kan ik de premium versie van nemen die eigenlijk aan alle wensen voldoet.
Nieuwe Polo; b-segment niet enthousiast over
Golf; naar mijn mening te duur voor wat je krijgt
Nieuwe Micra; b-segment niet in automaat leverbaar

Zijn er nog andere ideeën? Zie ik modellen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:31:
Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
40.000
Contractduur:
48 maand (4 jaar)
Inclusief. Brandstof component wordt modelafhankelijk berekend in het leaseportaal van de werkgever.
Nee
Geen
Specifieke wensen:
C-segment
Automaat
Adaptieve CC
Achteruitrijcamera
DAB+

Verder zou het leuk zijn als er zaken als verwarmbare voorstoelen en dergelijke inzitten.
Uiteindelijke keuze:
Nog niet gemaakt.
Lexcus Ct 200h; leuk aangekleed te duur, ook wat onpraktische qua kofferbak ruimte
Kia Nero; op zich mooie auto. Buurman heeft hem echter al en vond hem wat minder dan de Ioniq
Hyundai Ioniq hybride; tot nu toe de grootste kanshebber daar kan ik de premium versie van nemen die eigenlijk aan alle wensen voldoet.

Renault Megane, Peugeot 308, Ford focus, Seat Leon, Skoda Octavia zijn allemaal C-segment en te krijgen met de opties die je wil en waarschijnlijk ook wel te configureren binnen de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[MAUS] schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:09:
[...]

Renault Megane, Peugeot 308, Ford focus, Seat Leon, Skoda Octavia zijn allemaal C-segment en te krijgen met de opties die je wil en waarschijnlijk ook wel te configureren binnen de prijs.
Dat valt eigenlijk vies tegen. Een beetje leuk geconfigureerd komen deze modellen allemaal dik boven datgene wat ik nu gevonden heb uit.

Megane kom je dan in de Zen uitvoering uit terwijl je eigenlijk de Bose uitvoering wil. De automaat maakt het vrij duur allemaal. De Octavia kom je uit op een 1.0tsi ambition business die dan kaal al op 743 incl brandstof zit. Dan moet je nog beginnen met opties aanvinken. Vandaar dat ik in eerste instantie ook in de hybride hoek heb gekeken dan heb je standaard automaat. Waar ik wel naar zou kunnen kijken is de Focus aangezien daar flinke kortingen op zitten, dat zal de bijtelling ook ten goede komen. Maar dat is wel een al wat verouderd model qua interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Thorgrem Ik kan mij vergissen maar 750 inclusief brandstof lijkt me voor het C-segment te hoog gegrepen. Waar heb je de ct200H en Auris bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:22
desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:38:
@Thorgrem Ik kan mij vergissen maar 750 inclusief brandstof lijkt me voor het C-segment te hoog gegrepen. Waar heb je de ct200H en Auris bekeken?
Bij ons in de configurator kan ik ook de totale prijzen niet zien (alleen de afwijking t.o.v. standaardauto), maar inderdaad lijken mij de genoemde auto's (Auris / CH-R / Kia Niro) in de lease duurder dan de door mij genoemde opties (megane, 308, leon etc.).

Edit: De Kia Niro lijkt inderdaad bij Athlon Essential wel aardig in het budget te passen zijn, zal met name komen doordat het een hybride is (optimistisch brandstofvoorschot) en standaard dus al met automaat.

Toevallig zelf ook tijdelijk in een Niro gereden, was er zelf niet kapot van. Zeer comfortabele auto, maar voelde daardoor heel afstandelijk. En aan de automaat / hybride aandrijflijn kon ik niet echt wennen. Was overigens wel te spreken over de afwerking in het interieur, zag er allemaal erg netjes uit van binnen.

[ Voor 33% gewijzigd door [MAUS] op 26-11-2017 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:38:
In Zwolle en natuurlijk in het leaseportaal. 750 Inc brandstof blijkt toch wel goed te lukken hoor. Totdat je een automaat wil. Dan valt er veel af.

Even wat voorbeelden dan inc brandstof;
Hyundai IONIQ 1.6gdi hybrid premium aut 736,-
Toyota Auris 1.8 hybrid executive cvt aut 737,-
Seat Leon 1.6tdi style business intense dsg aut 832,-
Peugeot 308 1.2 puretech bluelease premium 96kW eat aut 802,-

Kortom het is echt de automaat die het allemaal behoorlijk duurder maakt. Waardoor de hybrides aantrekkelijker uitkomen omdat het standaard automaten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
@Thorgrem Gewoon even twee opties die je kunt overwegen
Honda Civic
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Mazda 3

De laatste heb ik zo gauw geen ACC gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:08:
Honda Civic

Mazda 3

Leuk genoeg waren zowel de Mazda 3 en de nieuwe Civic de auto's waar ik het eerste naar gekeken heb. Beide in de lease helaas wel wat duur. De Mazda zet daar wel een prachtig 2.0 blok tegenover. Ik heb jaren in een Mazda 3 uit 2006 gereden en vond het echt een fijne auto. De Civic is prachtig maar dan zou het even afwachten zijn wat de diesel gaat doen qua leasebedrag.

Edit; helaas beide te duur indien automaat en een beetje leuk uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Japanners zijn nu eenmaal niet zogoed in returnwaarde en daardoor duur in lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

desmond schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:08:
Honda Civic

Mazda 3

De Mazda3 heeft alleen op de GT-M-uitvoering ACC, niet op de SkyLease-uitvoeringen. In de lease zijn de GT-M en de SkyLease GT ongeveer even duur, ook al heeft de GT-M een hogere cataloguswaarde. Dat komt doordat op de GT-M er meer korting gegeven kan worden dan op de SkyLease-uitvoeringen. De SkyLease-uitvoeringen hebben minder marge, maar zijn voor de leaserijder gunstiger door de lagere fiscale waarde. Dus als je een SkyLease GT overweegt, kijk dan ook naar de GT-M omdat die dan ook in je leasebudget zal passen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Al gekeken voor een Volvo v40 business sport? De diesel (D3) geartronic kost je 31k, alleen zit geen ACC in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:35:
Japanners zijn nu eenmaal niet zogoed in returnwaarde en daardoor duur in lease.
Wordt een beetje offtopic, maar Honda houdt zijn waarde bij mijn weten heel goed vast. Zie https://encrypted.google....Vaw16X6-7TRSToBl_BLxI0_z6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:31:
Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
40.000
Contractduur:
48 maand (4 jaar)
Nee
Geen
Specifieke wensen:
C-segment
Automaat
Adaptieve CC
Achteruitrijcamera
DAB+

Uiteindelijke keuze:
Nog niet gemaakt.

Ik heb zelf zojuist - eerste post in dit topic, dus hoezee!! - een Ford Fiesta Vignale geconfigureerd. Zit ex. brandstof op 479 bij Athlon en dan heb je zo'n beetje de hele boel bij elkaar. Halflederen bekleding, ACC, Winter Pack, B&O-speakers. Ik weet alleen niet wat hij doet qua opbergruimte achterin, daar had ik persoonlijk geen eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KevinK92 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:25:
[...]

Ik heb zelf zojuist - eerste post in dit topic, dus hoezee!! - een Ford Fiesta Vignale geconfigureerd. Zit ex. brandstof op 479 bij Athlon en dan heb je zo'n beetje de hele boel bij elkaar. Halflederen bekleding, ACC, Winter Pack, B&O-speakers. Ik weet alleen niet wat hij doet qua opbergruimte achterin, daar had ik persoonlijk geen eisen.
Inclusief brandstof en automaat zit hij hier op 757 (brandstof is 241). Wel mooie auto maar voldoet niet aan een aantal van mijn wensen. Heel veel plezier er mee, zal vast heerlijk rijden. Daar staat Ford wel om bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Offertes ontvangen die wel aardig zijn.. Morgen ga ik ze op kantoor indienen ter beoordeling en kijken wanneer ik de beslissing kan maken.

Gekozen voor de volgende auto en opties:

Model: Skoda Fabia Combi Monte Carlo
Motor: 1.0 TSI Greentech 81kW/110pk 6 versn. Handgeschakeld
Kleur: Race Blue Metallic
Velgen: Lichtmetalen velgen 16” Italia Black
Opties:
•Sportonderstel
•Achteruitrijcamera
•Parkeersensoren
•Climatronic
•Elektrische ramen voor én achter
•In hoogte verstelbare voorstoelen
•Verwarmbare voorstoelen
•Regen & lichtsensor
•DAB
•Rubberen mattenset kofferbak
•Rubberen mattenset voorzijde
•Zwarte spiegelkappen
•Smartlink tbv Android auto

Bij elkaar zit ik dan rond 750 euro icm branfstofvoorschot.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

De Focus is besteld, nu begint het lange wachten :)

Indicatieve fiscale waarde € 29.409,21
Bijtellingspercentage € 22%
Leasetarief € 869,68
Eigen bijdrage € 223,68
Indicatieve netto maandlasten berekend o.b.v. privé gebruik € 378,87

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
Daar is ie dan! :*) :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zXhFCrc.jpg

Beetje gelig licht bij de dealer, in daglicht is ie nog roder :*)
Betere foto's volgen!

[ Voor 25% gewijzigd door Baberuth op 28-11-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Baberuth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:43:

[afbeelding]

Betere foto's volgen!
Gefeliciteerd! Ben ook wel benieuwd naar foto's van de binnekant :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Rico

Wie dit leest is gek....

TommyGun schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:42:
De Focus is besteld, nu begint het lange wachten :)

Indicatieve fiscale waarde € 29.409,21
Bijtellingspercentage € 22%
Leasetarief € 869,68
Eigen bijdrage € 223,68
Indicatieve netto maandlasten berekend o.b.v. privé gebruik € 378,87
Wat houdt die eigen bijdrage in? Is dat omdat je een duurdere auto hebt genomen dan je budget toeliet?
Heb dat bij ons nog nooit gezien. Betalen de bijtelling en verder niks.
Rij nu nog de Volt maar die moet er per 1 aug 2018 uit en dus ga ik van 0% bijtelling naar 4 of 22%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Rico schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:33:
[...]

Wat houdt die eigen bijdrage in? Is dat omdat je een duurdere auto hebt genomen dan je budget toeliet?
Heb dat bij ons nog nooit gezien. Betalen de bijtelling en verder niks.
Rij nu nog de Volt maar die moet er per 1 aug 2018 uit en dus ga ik van 0% bijtelling naar 4 of 22%.
Yep, meerprijs boven leasebudget en ik betaal sowieso 79,- euro voor privé gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Baberuth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:43:

[afbeelding]

Betere foto's volgen!
Wow erg mooi in het fel rood. Ik zit ook te denken om eens een rode auto te nemen...staat vaak toch wel mooi.
Goede keuze die kleur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

TommyGun schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:34:
[...]

Yep, meerprijs boven leasebudget en ik betaal sowieso 79,- euro voor privé gebruik.
Aha vandaar.
Bij ons mag je gewoon 10x je bruto salaris uitgeven aan een auto. En dan kijken ze naar de prijs van de auto ex btw. Meer regels zijn er niet.
Volgens mij mag je wel meer uitgeven maar dat houden ze dan in termijnen in van je bruto salaris.

Ik ga vanaf februari 2018 maar eens serieus kijken wat er hierna moet komen. Tesla Model 3 heb ik gereserveerd staan maar wanneer die ooit zal komen is een raadsel.
Mercedes CLA vind ik ook erg mooi maar dan zit ik al snel op 400+ euro aan bijtelling. Das na 5 jaar 0euro toch wel een aderlating.....keuzes keuzes....

Ford moet ook erg goed rijden dus een Focus is ook geen verkeerde keuze. Mondeo vind ik ook mooi alleen die achterkant is wel gedateerd inmiddels. Nog nooit in een Ford gereden maar ze zeggen dat ze super fijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Rico schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:41:
[...]

Aha vandaar.
Bij ons mag je gewoon 10x je bruto salaris uitgeven aan een auto. En dan kijken ze naar de prijs van de auto ex btw. Meer regels zijn er niet.
Volgens mij mag je wel meer uitgeven maar dat houden ze dan in termijnen in van je bruto salaris.
Ja, dat is dus min of meer hetzelfde; alleen bij ons is het leasebudget gekoppeld aan je salarisschaal.

Daarboven betaal je dus zelf, maar gaat wel weer (deels) van de bijtelling af.
Ford moet ook erg goed rijden dus een Focus is ook geen verkeerde keuze. Mondeo vind ik ook mooi alleen die achterkant is wel gedateerd inmiddels. Nog nooit in een Ford gereden maar ze zeggen dat ze super fijn rijden.
De Mondeo is een geweldige auto, maar je had het over Tesla en een CLA... does not compute? ;)

Desalniettemin zou ik de Mondeo (zeker de Vignale <3 :9~ ) absoluut overwegen.

Of een dikke BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

TommyGun schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:43:
[...]

Ja, dat is dus min of meer hetzelfde; alleen bij ons is het leasebudget gekoppeld aan je salarisschaal.

[...]

De Mondeo is een geweldige auto, maar je had het over Tesla en een CLA... does not compute? ;)

Desalniettemin zou ik de Mondeo (zeker de Vignale <3 :9~ ) absoluut overwegen.

Of een dikke BMW :)
Nou als ik voor 4% zou gaan nu dan het liefst de tesla model 3. Ga ik voor 22% dan wil ik ook wat moois en ik vind nu de CLA wel mooi. Zijn nog wel meer mooie auto's maar ik hou van een coupe lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
TommyGun schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:43:
[...]

Bij ons is boven leasebudget in 1x af te tikken en mag 10% van de waarde van de wagen zijn (excl BTW).
Dus in mijn geval zou ik tot 4800€ extra in de opties mogen gaan en zelf bij betalen.
Je kan die eenmalige bijdrage wel inbrengen in de persoonsbelasting (wordt van VAA afgetrokken dan (Belgische bijtelling).

Ik had na de keuze voor mijn wagen nog maar 1600€ voor opties, maar al met al nog mooi uitgerust :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Engineer Stewie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:17:
[...]

Bij ons is boven leasebudget in 1x af te tikken en mag 10% van de waarde van de wagen zijn (excl BTW).
Dus in mijn geval zou ik tot 4800€ extra in de opties mogen gaan en zelf bij betalen.
Je kan die eenmalige bijdrage wel inbrengen in de persoonsbelasting (wordt van VAA afgetrokken dan (Belgische bijtelling).

Ik had na de keuze voor mijn wagen nog maar 1600€ voor opties, maar al met al nog mooi uitgerust :).
Ahja vergeten te zeggen, zit bij ons wel een cap op van 20%, om scheef leasen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
Ben wel benieuwd of jullie het volgende ook hebben gehad:

Omdat we met een klein bedrijf zijn en gaan verhuizen heeft iedereen ineens een leaseauto nodig (nu nog OV of fiets, straks niet meer te doen door een afgelegen locatie). Baas zegt dus: zoek maar iets moois uit in dit en dit bedrag.

Ik ben 'belast' met het opvragen van offertes en het contact met de LM's. Nu ga ik de Ford Fiesta Vignale (zie hierboven ergens) bestellen en heb verschillende offertes ontvangen. Qua prijs zo nu en dan eens een klein verschil, de LM is nu uitgekozen. Komen ze alleen met een levertijd van 150 dagen (21 weken)! Dat terwijl ik bij andere LM's een levertijd van 10 tot 12 weken als uitgangspunt heb gekregen.

Iemand die hier ook ervaring mee heeft/heeft gehad? Ik heb via het officiële Ford Credit-kanaal ook al een vraag uitstaan met betrekking tot die levertijd, maar ben benieuwd naar jullie verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dit jaar gaan ze sowieso niet meer bestellen, de Ford dealer vertelde mij dat de boel pas weer in februari gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
KevinK92 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:26:
Ben wel benieuwd of jullie het volgende ook hebben gehad:

Omdat we met een klein bedrijf zijn en gaan verhuizen heeft iedereen ineens een leaseauto nodig (nu nog OV of fiets, straks niet meer te doen door een afgelegen locatie). Baas zegt dus: zoek maar iets moois uit in dit en dit bedrag.

Ik ben 'belast' met het opvragen van offertes en het contact met de LM's. Nu ga ik de Ford Fiesta Vignale (zie hierboven ergens) bestellen en heb verschillende offertes ontvangen. Qua prijs zo nu en dan eens een klein verschil, de LM is nu uitgekozen. Komen ze alleen met een levertijd van 150 dagen (21 weken)! Dat terwijl ik bij andere LM's een levertijd van 10 tot 12 weken als uitgangspunt heb gekregen.

Iemand die hier ook ervaring mee heeft/heeft gehad? Ik heb via het officiële Ford Credit-kanaal ook al een vraag uitstaan met betrekking tot die levertijd, maar ben benieuwd naar jullie verhalen.
Er zijn twee soorten dealers, zij die de levertijd conservatief schatten, en zij die wat optimistischer zijn. Helaas weet je de echte levertijd pas als er een productieplek is gereserveerd, en dat is dus pas na bestellen. Ik denk dat die 10-12 weken wel kloppen. Hoewel het eea ook afhankelijk is van beschikbaarheid onderdelen. Denk aan Virtual cockpit die de levertijd bij VAG aanzienlijk verlengt. Mocht het vervoer problematisch worden in de tussentijd, overleg even met LM wat zij hierin kunnen betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
Ik zit heel erg te twijfelen tussen:
Audi A4 2.0TDI Ultra 150PK 7-traps S-tronic (350,- netto bijtelling + eigen bijdrage)
BMW 120D 190PK 8-traps Steptronic (400,- netto bijtelling + eigen bijdrage)

Het moet ook een beetje ter vervanging van mijn VW Scirocco 1.4TSI 160PK 7-traps DSG als daily zijn, dus een auto waar je ook een enigszins sportief mee kan rijden, vanuit dat oogpunt neig ik meer naar de BMW. Maar aan de andere kant is de A4 wel "meer" auto. Beide zijn niet mager uitgerust maar de BMW heeft wel net wat meer opties.

Wil er iemand die knoop voor mij doorhakken? Haha, het is echt een luxeprobleem maar wel een waar ik 4 jaar lang aan vast zit. Misschien mis ik iets wel compleet over een van de twee type auto's wat de keuze veel makkelijker maakt?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Je geeft aan sportief te willen rijden, dat gaat met een 'kleine' BMW met 190pk wel wat makkelijker denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

bokkow schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:05:
Audi A4 2.0TDI Ultra 150PK 7-traps S-tronic (350,- netto bijtelling + eigen bijdrage)

Het moet ook een beetje ter vervanging van mijn VW Scirocco 1.4TSI 160PK 7-traps DSG als daily zijn, dus een auto waar je ook een enigszins sportief mee kan rijden, vanuit dat oogpunt neig ik meer naar de BMW. Maar aan de andere kant is de A4 wel "meer" auto. Beide zijn niet mager uitgerust maar de BMW heeft wel net wat meer opties.

Wil er iemand die knoop voor mij doorhakken? Haha, het is echt een luxeprobleem maar wel een waar ik 4 jaar lang aan vast zit. Misschien mis ik iets wel compleet over een van de twee type auto's wat de keuze veel makkelijker maakt?
Al gereden? Welke stoelen vind je het prettigst zitten? Volstaat de 1-serie qua ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44

Je weet wat het verschil is die extra pk's :) ik zou denk ik ook voor de BMW gaan. Hoop dat ik binnenkort zo'n keuze mag maken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52

Weet wel dat de 1 serie erg lawaaierig is binnen. Vooral wind (op de snelweg) en banden merk je vrij hard. De A4 is daarentegen zo wat de stilste D-segmenter die je kan vinden. Als je je snel ergert aan het geluid dan zou ik sowieso voor de A4 gaan.

De 318d zou de gouden middenweg zijn tussen sportief rijden en toch een wat 'meer' auto te hebben. Maar dat is waarschijnlijk geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
Alfa Romeo Guilia zou je ook nog kunnen overwegen, 180pk met zelfde versnellingsbak als die bmw. Komt ook ongeveer op 400 netto uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ik zie dat Skoda hun list/fiscale prijs voor de combi en hatchback voor dit jaar gelijkgetrokken heeft.
Best leuk omdat het ook positief is voor de bijtelling van de combi.
Zijn er nog meer producenten die voor een eindejaar sprintje dit soort acties in december gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:20:
[...]

Weet wel dat de 1 serie erg lawaaierig is binnen. Vooral wind (op de snelweg) en banden merk je vrij hard. De A4 is daarentegen zo wat de stilste D-segmenter die je kan vinden. Als je je snel ergert aan het geluid dan zou ik sowieso voor de A4 gaan.
Dat is precies de reden waarom ik ook voor de A4 zou kiezen. Rijden met een stille auto is zeker tijdens lange ritten een stuk comfortabeler is mijn ervaring.

@bokkow maak je overigens geen rekenfout? Zelfs met een kale A4 met die motor en metallic lak (fiscale waarde 45k) kom ik op meer dan 400 euro per maand aan nettokosten (exclusief eigen bijdrage). Vergeet niet de reductie van de inkomensafhankelijke heffingskortingen mee te nemen in je berekening, dat kan bij dit soort auto's toch aardig wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Ik ben geen fan van VW maar de nieuwe Arteon Business R 1.5 TSI staat bovenaan mijn lijstje. Fiscale waarde 43k en heeft vrijwel alle opties. Bij mijn werkgever mag ik tot 40k leasen en maximaal 10% eigen bijdrage. Alleen keuze uit VAG 🙄. Mag wel benzine, dat is weer gunstig voor de fiscale waarde.

Verder op mijn lijstje:
Audi A4 limousine of Avant 1.4 TFSI Lease Edition
A3 limousine S-Line Edition 1.5 TFSI

Komende weken proef rijden 😁

[ Voor 11% gewijzigd door Pegasus op 28-11-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Pegasus Die ziet er inderdaad mooi uit.... wat doet een Passat met dezelfde opties? Of een A4? Ik heb het vermoeden dat de A4 een stuk kaler gaat zijn, maar Passat misschien iets goedkoper met dezelfde opties en motor. Als de meerprijs van de Arteon te overzien is (zowel in leasebedrag als bijtelling), zou ik ook liever de Arteon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Pegasus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:45:
Ik ben geen fan van VW maar de nieuwe Arteon Business R 1.5 TSI staat bovenaan mijn lijstje. Fiscale waarde 43k en heeft vrijwel alle opties. Bij mijn werkgever mag ik tot 40k leasen en maximaal 10% eigen bijdrage. Alleen keuze uit VAG 🙄. Mag wel benzine, dat is weer gunstig voor de fiscale waarde.

Verder op mijn lijstje:
Audi A4 limousine of Avant 1.4 TFSI Lease Edition
A3 limousine S-Line Edition 1.5 TFSI

Komende weken proef rijden 😁
De wagen die ik vorige week besteld heb komt overeen met een Arteon Business R (bestaat niet zo in België). Enige wat ik niet lijk te hebben is spraakbediening.
En dingen zoals de LED High koplampen heb ik moeten bijnemen bovenop de Arteon R-line, terwijl op mijne wel DLA gaat zitten en op een Business R blijkbaar niet volgens de optielijst.
Heb overigens een 2.0TDI (150pk) DSG en die komt in België in mijn config op 48,4k uit.

Hij was overigens goedkoper om te leasen dan een Audi A4, VW Passat variant en Skoda Superb combo...

[ Voor 4% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-11-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik ken de Arteon alleen van de billboards. Dacht in eerste instantie dat het de langverwachte opvolger van de Phaeton is, maar kennelijk meer de Passat CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
t_captain schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:02:
Ik ken de Arteon alleen van de billboards. Dacht in eerste instantie dat het de langverwachte opvolger van de Phaeton is, maar kennelijk meer de Passat CC?
Officieel is het een nieuw model, boven de passat geplaatst.
Het platform ls het MQB chassis van de Superb met andere ophanging, dus 5cm langere wielbasis dan de passat, ook 10cm langer in totaal. Binnenkant is echter quasi identiek aan de Passat.
De Arteon heeft altijd een onafhankelijke ophanging achteraan (dus geen torsie), minstens 150pk en is gemaakt zodat er probleemloos 20” velgen onderpassen. Het zou ook het design van de nieuwe VW’s moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een nieuwe leasert. Ik maak best veel kilometers per jaar (45-50k) en wil daarom wel wat comfortabels rijden met mijn 1.90m. Daarnaast moet het een beetje vooruit komen en een automaat hebben. Mijn vorige auto was een 14% 308 met 120pk. De max aan bijtelling ligt op 400 euro.

Looptijd: 4j/40k pj
Budget: 770 ex brandstof
Co2: max 109 gram
Brandstof: Diesel, Diesel hybride of electrisch

Deze shortlist heb ik nu:

Alfa Guilia Super 150pk auto. ~ 50k - persoonlijk vind ik dit de mooiste maar hik wel tegen die bijtelling aan. Paar opties zoals betere stoelen en wat andere praktische zaken.

Alfa Guiletta super 120pk aut ~36k - Alfa in het C-segment. Mooie auto maar aan de binnenkant en qua infotainment gedateerd.Bijna full-option.
VW Golf Highline business R 115pk aut ~ 39k - Mede omdat we korting krijgen op VAG auto's misschien interessant omdat ik dan resterend bedrag terug krijg. Bijna full-option.
Volvo v40 business sport met luxuryline 150pk aut ~39k - Geen bijzondere auto maar voldoet wel aan de criteria. Genoeg power en full-option.
BMW 118d m-sportpakket 150pk aut 43k - Mijn tweede favoriet. Niet full-option maar wel alle opties die ik wil.

Hoewel die Guilia de mooiste is denk ik dat het waarschijnlijk gaat tussen de Volvo en BMW vanwege de pk's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zou uit deze auto's de VW nemen. Infotainment en navigatie is 1 van de beste op de markt (uitgaande van de 8")

Alfa Guilia: Mooi, maar wat je ook zegt, flinke bijtelling, beperkte opties.
Guiletta: Oud model al, gedateerd op meerdere vlakken.
V40: Ik ben hier ook naar wezen kijken, de ruimte in de auto vond ik enorm krap, bijna claustrofobisch. Dashboard vind ik verschrikkelijk. (Al die knoppen, erg gedateerd).
BMW: Vrij krap binnen, maar zeer dicht achter de Golf en verliest het alleen doordat op de Golf veel meer opties mogelijk zijn voor het geld.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Engineer Stewie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:14:
[...]

Officieel is het een nieuw model, boven de passat geplaatst.
Het platform ls het MQB chassis van de Superb met andere ophanging, dus 5cm langere wielbasis dan de passat, ook 10cm langer in totaal. Binnenkant is echter quasi identiek aan de Passat.
De Arteon heeft altijd een onafhankelijke ophanging achteraan (dus geen torsie), minstens 150pk en is gemaakt zodat er probleemloos 20” velgen onderpassen. Het zou ook het design van de nieuwe VW’s moeten worden.
Dus 1 stapje boven de Passat, maar niet op het niveau waar ooit de Phaeton was bedacht. Die had in de basisuitvoering een 3.2 V6 (241pk) of 3.0 V6 TDI (224 pk) en liep door naar 8, 10 of 12 cylinders voor de topmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Mad-Matt schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:46:
Ik zou uit deze auto's de VW nemen. Infotainment en navigatie is 1 van de beste op de markt (uitgaande van de 8")

Alfa Guilia: Mooi, maar wat je ook swagged, flinke bijtelling, beperkte opties.
Guiletta: Oud model al, gedateerd op meerdere vlakken.
V40: Ik ben hier ook naar wezen kijken, de ruimte in de auto vond ik enorm krap, bijna claustrofobisch. Dashboard vind ik verschrikkelijk. (Al die knoppen, erg gedateerd).
BMW: Vrij krap binnen, maar zeer dicht achter de Golf en verliest het alleen doordat op de Golf veel meer opties mogelijk zijn voor het geld.
Die Golf wantrouw ik voor die 115pk maar nog niet mee gereden. Jij wel?
Qua ruimte heb ik niet veel nodig, incidenteel moet ik een server - al dan niet in doos - meenemen, meer hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
t_captain schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:06:
[...]

Dus 1 stapje boven de Passat, maar niet op het niveau waar ooit de Phaeton was bedacht. Die had in de basisuitvoering een 3.2 V6 (241pk) of 3.0 V6 TDI (224 pk) en liep door naar 8, 10 of 12 cylinders voor de topmodellen.
Nee, de Phaeton heeft een audi/mercedes/BMW pricetag en dus kiezen mensen logischerwijs daarvoor. Denk niet dat er in Europa nog iets zoals een Phaeton komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faddermakker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:30:
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een nieuwe leasert. Ik maak best veel kilometers per jaar (45-50k) en wil daarom wel wat comfortabels rijden met mijn 1.90m. Daarnaast moet het een beetje vooruit komen en een automaat hebben. Mijn vorige auto was een 14% 308 met 120pk. De max aan bijtelling ligt op 400 euro.

Looptijd: 4j/40k pj
Budget: 770 ex brandstof
Co2: max 109 gram
Brandstof: Diesel, Diesel hybride of electrisch

Deze shortlist heb ik nu:

Alfa Guilia Super 150pk auto. ~ 50k
Alfa Guiletta super 120pk aut ~36k
VW Golf Highline business R 115pk aut ~ 39k
Volvo v40 business sport met luxuryline 150pk aut ~39k
BMW 118d m-sportpakket 150pk aut 43k
Lastige keuze. Wat het maandelijks vervelend maakt met deze modellen is dat je qua bijtelling omhoog schiet. Maar dat is een afweging die jezelf moet maken.

Van dit rijtje zou ik voor de V40 gaan denk ik. Niet de meest praktische qua ruimte maar wel gewoon een heel goed afgewerkte en fijn rijdende auto. De BMW schijnt door oa zijn achterwielaandrijving ook erg fijn te rijden maar zegt mij qua model niet zoveel. Ik zou in deze 2 een testrit maken. Als leuke outsider misschien ook eens serieus gaan kijken naar een Giulietta. Misschien wel wat verouderd, maar in een mooie kleur nog steeds een prachtige auto die je tenminste niet op elke straathoek tegenkomen (bij wijze van). Liever een auto met wat sterke en zwakke punten maar met een bult karakter dan een Golf die het veilige midden bewandeld denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Engineer Stewie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:34:
[...]

Nee, de Phaeton heeft een audi/mercedes/BMW pricetag en dus kiezen mensen logischerwijs daarvoor. Denk niet dat er in Europa nog iets zoals een Phaeton komt.
Ik betwijfel uberhaupt of je een Phaeton onder VW vlag zou moeten uitbrengen. Het eerste model is een rekwisiet uit de tijd dat VW erg op prestige was gericht. W8, V10 en W12 motoren, Touareg en Phaeton. Glazen fabriek in Dresden. Bugatti.

Daarom vond ik de billboards met de Arteon ook opvallend. De auto werd gefotografeerd als nogal king size, dat wekte bij mij de indruk dat het een nieuwe entree was in het F-segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Arteon is 10cm kleiner dan een Audi A7 en 20cm groter dan een Audi A5. ‘Prestige’ is wat minder natuurlijk.

Qua grote is het dus D segment volgens mij (In België toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Arteon is volgens mij gewoon de opvolger van de (Passat) CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Faddermakker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:20:
[...]

Die Golf wantrouw ik voor die 115pk maar nog niet mee gereden. Jij wel?
Qua ruimte heb ik niet veel nodig, incidenteel moet ik een server - al dan niet in doos - meenemen, meer hoeft niet.
Ja, mee gereden. Snel is anders, maar hij kan prima mee in het verkeer.
Als je in de Golf niet vertrouwd in de lange termijn qua vermogen (weet niet wat je referentiekader is, als je van een stuk meer vermogen komt dan gaat het tegenvallen, maar dat is altijd met een stap terug) en je goed zit in de BMW, dan zou ik zeker voor die wagen gaan boven de Volvo.

Waarom geen A3 Sportback of sedan op je lijstje? Zeker de 150pk TFSI COD met S-tronic is een heerlijke motor.

[ Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 29-11-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gwystyl schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:06:
Arteon is volgens mij gewoon de opvolger van de (Passat) CC.
Ja, maar hij is wel wat meer "premium" op de markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Mad-Matt schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:30:
[...]

Ja, mee gereden. Snel is anders, maar hij kan prima mee in het verkeer.
Als je in de Golf niet vertrouwd in de lange termijn qua vermogen (weet niet wat je referentiekader is, als je van een stuk meer vermogen komt dan gaat het tegenvallen, maar dat is altijd met een stap terug) en je goed zit in de BMW, dan zou ik zeker voor die wagen gaan boven de Volvo.

Waarom geen A3 Sportback of sedan op je lijstje? Zeker de 150pk TFSI COD met S-tronic is een heerlijke motor.
Ik mag alleen maar diesels :(

Ik reed dus een 308 met 120pk, dat is een acceptabel performanceniveau. Vandaar de scepsis over de golf.
Nu heb ik een Golf 1.0 TSI 3-cilinder als voorloper en deze is voor alleengebruik prima zat.
Ik moet vooral goed zitten want zit 2-3 uur per dag in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ah ok, dan moet je idd even verder kijken.
Ik zou dan voor de BMW gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mad-Matt schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:34:
[...]

Ja, maar hij is wel wat meer "premium" op de markt gezet.
En ook een stuk ruimer geworden. Het heikel punt, kleine toegang tot de koffer, is ook opgelost. Ben benieuwd naar hoeveel we die gaan zien rondrijden. Ik heb mijn steentje bijgedragen. Vind hem zo mooi dat ik hem zonder test rijden heb besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nice. In Rotterdam al 2x gezien. Zo'n reclamefolder gele en een grijze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
Ik rij nu 4 jaar een V40 en die auto bevalt erg goed. Wegligging is goed, afwerking ook. Bediening is even wennen, maar zit heel doordacht in elkaar.

En dan de stoelen, die zijn echt top. Ik heb veel verschillende auto's gereden, maar de Volvo stoelen zijn echt top. Daarbij vind ik het ook een erg mooi model en kan mij niets schelen dat er veel rondrijden. Veel mooier dan een 1-serie vind ik.

Die Business Sport met de D3 zou mijn keuze zijn. Potente motor en mooie complete uitrusting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mad-Matt schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:12:
Nice. In Rotterdam al 2x gezien. Zo'n reclamefolder gele en een grijze
Heb dus de gele besteld in het silver.
De gele is absoluut mooi maar om daar 4 jaar naar te kijken en wonende in een boerengat zodat iedereen meteen ziet waar ge overal uithangt vond ik nu niet zo interessant.

Van de lease mocht uiteindelijk elke metallic kleur, dus ook de gele.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Engineer Stewie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:47:
[...]

Heb dus de gele besteld in het silver.
De gele is absoluut mooi maar om daar 4 jaar naar te kijken en wonende in een boerengat zodat iedereen meteen ziet waar ge overal uithangt vond ik nu niet zo interessant.

Van de lease mocht uiteindelijk elke metallic kleur, dus ook de gele.
Mooi omschreven "de gele besteld in zilver" :P
Slimme keuze, voor je het weet ben jij dit:

http://www.mirror.co.uk/n...ow-car-vandalised-9849456

Hoe heb je hem geconfigureerd en wat was het totaal? (Ik heb het idee dat hij best snel erg duur wordt, beetje Audi praktijken)

• Engineer Stewie
Mad-Matt schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:10:
Mooi omschreven "de gele besteld in zilver" :P
Slimme keuze, voor je het weet ben jij dit:

http://www.mirror.co.uk/n...ow-car-vandalised-9849456
Ik heb een 'state-of-the-art' nieuwbouw, heel modern vanbinnen, heel klassiek vanbuiten in een doodlopende straat (3 huizen). Heb goede buren en anders zet ik hem wel binnen hoor :)
Mad-Matt schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:10:
Hoe heb je hem geconfigureerd en wat was het totaal? (Ik heb het idee dat hij best snel erg duur wordt, beetje Audi praktijken)
De configuratie tussen Nederland en België scheelt wel wat.

Volgens mij is het een Business R in Silver metallic met achteruitrijcamera, bestuurdersstoel incl massagefiunctie en elektrische verstelling. Maar zonder Driver profile selection en spraakbediening.

Maar opzich is dat al een complete auto natuurlijk, totaalprijs in België 48,4k voor de 2.0TDI (150pk) met DSG. In Nederland 50,5k€.

Opzich een stevig prijskaartje, maar 'bijtelling' is 140€ netto. Valt wel weer mee (Huidige Octavia Combo 2.0TDI is 63€ for the reference).

[ Voor 24% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-11-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Kunnen jullie mij helpen een ruimtelijke, beetje sportief-uitziende lease auto te vinden?

Budget: 600 (excl brandstof & BTW)
Eigen bijdrage privé gebruik: 10% van het budget, indien niet het volledige budget wordt gebruikt wordt de eigen bijdrage hiermee verrekend
Netto bijtelling: Ik denk rond de €200-220. Ik weet niet of dit realistisch is maar ik ga uit van de bedragen die directlease.nl noemt. Lager mag natuurlijk altijd!
Brandstof: Ik heb altijd diesel gereden, maar ik wil de bijtelling wel zo laag mogelijk houden dus denk benzine dan maar?
Voorkeur: SUV, omdat het mij stoere auto's lijken en wat meer ruimte
Momenteel rij ik: Renault Clio uit 2014, ik heb geen idee welke uitvoering maar het lijkt erg basic; Ik vind deze wel fijn rijden, maar een beetje te klein; Verder heb ik ook niet echt vergelijkingsmateriaal want het is mijn eerste auto

Wat ik zelf al heb bedacht (maar weet dus niet of dit echt het maximale haalt uit mijn budget bij zo laag mogelijke bijtelling)

Opel Crossland X 1.2 Turbo 130pk Innovation: Erg ruimtelijk, 130pk, innovation+ pakket (incl parkeerhulp).
Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 Dynamic: Vind ik wel mooi & stoer eruit zien, 120pk, weinig/geen extra opties maar zit al redelijk veel inbegrepen in de standaard uitrusting.
Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Connect Pro: 117pk, weinig tot geen opties, kan niet vinden of deze nou wel/geen navigatie heeft
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 120pk/TURBO MULTIAIR 150: Mooie auto, afhankelijk van de versie 120 of 150pk, aardig wat opties. Maar is geen SUV en lijkt ook maar net ietsjes groter dan mijn huidige Clio

Graag hoor ik wat jullie vinden of adviseren. Andere auto's die niet in dit lijstje staan kunnen natuurlijk ook

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat vindt je van een Hyundai Kona? Ik persoonlijk vind het wel een mooie auto die beetje agressief uit ziet aan de voorkant. Hij rijdt ook wel lekker, en is qua opties goed te configureren.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 02-12-2017 12:47 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Oh die had ik nog niet eens gezien! Zal wel aan mijn zoek opties hebben gelegen bij autoweek
Dat is zeker inderdaad een goede optie. Bijtelling is ook laag zo te zien ook bij maximale opties. Top! Dank je! :)

Edit: Ah ik zie het al waarom ik die nog niet was tegen gekomen, op autoweek wordt die geclassificeerd als hatchback. Maar vind hem zelf ook wat meer weg hebben van een SUV/crossover, dus zeker een goede optie om te overwegen

[ Voor 35% gewijzigd door FT Twisty op 02-12-2017 12:53 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch de Hyundai Kona gaat bekijken kan je net zo goed even het tweelingbroertje ook bekijken de Kia Stonic.

Voordeel van Kia en Hyundai vind ik dat ze tegenwoordig hele complete auto's leveren gelijkwaardig aan Europese tegenhangers voor een gunstig bedrag. Wil je dus een compleet uitgeruste auto dan kan het zeker lonen om eens bij deze 2 merken te kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2017 13:36 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.