Prijs zegt toch niets in lease, herverkoopwaarde en individuele kortingen spelen een grote rol... Een polo kan gerust goedkoper zijn dan een ibiza in lease.PureLOOD schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:16:
[...]
Zelf in de seat een proefrit gemaakt (en uiteindelijk ook bestelt), ik moet zeggen echt een topper. Qua ruimte en inrichting redelijk vergelijkbaar met polo (hoewel polo iets meer premium materialen). De opties zijn grotensdeels vergelijkbaar, afgezien van de park assist. Seat full options zal qua prijs iets goedkoper zijn denk ik. Rijervaring zal grotendeels hetzelfde zijn (zelfde motor, onderstel etc.) dus daar hoef je het niet voor te laten. Uiteindelijk is de seat net ietsje anders (andere doelgroep), maar heeft ook veel overeenkomsten.
Een superb was bij mij duurder dan eenzelfde passat. Een 35k Opel Insignia kon niet, een 48k kostende VW Arteon wel. Renaults met moeite samen te stellen, volvo hetzelfde.
Bij ons hangt dat echt van trimester tot trimester af wat je kan leasen, dat maakt soms echt bizarre sprongen. Collega leased een BMW i3, andere collega kan 2 maanden later geen i3 leasen (beide zelfde graad/budget).