AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Vandaag een proefrit gemaakt met de Guilia.Faddermakker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:30:
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een nieuwe leasert. Ik maak best veel kilometers per jaar (45-50k) en wil daarom wel wat comfortabels rijden met mijn 1.90m. Daarnaast moet het een beetje vooruit komen en een automaat hebben. Mijn vorige auto was een 14% 308 met 120pk. De max aan bijtelling ligt op 400 euro.
Looptijd: 4j/40k pj
Budget: 770 ex brandstof
Co2: max 109 gram
Brandstof: Diesel, Diesel hybride of electrisch
Deze shortlist heb ik nu:
Alfa Guilia Super 150pk auto. ~ 50k - persoonlijk vind ik dit de mooiste maar hik wel tegen die bijtelling aan. Paar opties zoals betere stoelen en wat andere praktische zaken.
Alfa Guiletta super 120pk aut ~36k - Alfa in het C-segment. Mooie auto maar aan de binnenkant en qua infotainment gedateerd.Bijna full-option.
VW Golf Highline business R 115pk aut ~ 39k - Mede omdat we korting krijgen op VAG auto's misschien interessant omdat ik dan resterend bedrag terug krijg. Bijna full-option.
Volvo v40 business sport met luxuryline 150pk aut ~39k - Geen bijzondere auto maar voldoet wel aan de criteria. Genoeg power en full-option.
BMW 118d m-sportpakket 150pk aut 43k - Mijn tweede favoriet. Niet full-option maar wel alle opties die ik wil.
Hoewel die Guilia de mooiste is denk ik dat het waarschijnlijk gaat tussen de Volvo en BMW vanwege de pk's.
De stoelen die er standaard in zitten mistaan niet in een Alto uit het jaar kruik. Wat een slechte stoelen!
Hij stuurt lekker direct en genoeg power, 100-200 gaat echt snel
Offerte laten maken met betere stoelen etc en dat komt neer op 49k.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Ik heb een fout gemaakt. Het zijn wel broertjes maar geen tweelingbroertjes.Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:32:
Als je dan toch de Hyundai Kona gaat bekijken kan je net zo goed even het tweelingbroertje ook bekijken de Kia Stonic.
Voordeel van Kia en Hyundai vind ik dat ze tegenwoordig hele complete auto's leveren gelijkwaardig aan Europese tegenhangers voor een gunstig bedrag. Wil je dus een compleet uitgeruste auto dan kan het zeker lonen om eens bij deze 2 merken te kijken.
De Stonic staat op een b-segment platform en de Kona op een c-segment platform.
ik rij de VW Golf Variant Highline Business R DSG-7 voor 31k, waar komt de 39 k vandaan?Faddermakker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:30:
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een nieuwe leasert. Ik maak best veel kilometers per jaar (45-50k) en wil daarom wel wat comfortabels rijden met mijn 1.90m. Daarnaast moet het een beetje vooruit komen en een automaat hebben. Mijn vorige auto was een 14% 308 met 120pk. De max aan bijtelling ligt op 400 euro.
Looptijd: 4j/40k pj
Budget: 770 ex brandstof
Co2: max 109 gram
Brandstof: Diesel, Diesel hybride of electrisch
Deze shortlist heb ik nu:
Alfa Guilia Super 150pk auto. ~ 50k - persoonlijk vind ik dit de mooiste maar hik wel tegen die bijtelling aan. Paar opties zoals betere stoelen en wat andere praktische zaken.
Alfa Guiletta super 120pk aut ~36k - Alfa in het C-segment. Mooie auto maar aan de binnenkant en qua infotainment gedateerd.Bijna full-option.
VW Golf Highline business R 115pk aut ~ 39k - Mede omdat we korting krijgen op VAG auto's misschien interessant omdat ik dan resterend bedrag terug krijg. Bijna full-option.
Volvo v40 business sport met luxuryline 150pk aut ~39k - Geen bijzondere auto maar voldoet wel aan de criteria. Genoeg power en full-option.
BMW 118d m-sportpakket 150pk aut 43k - Mijn tweede favoriet. Niet full-option maar wel alle opties die ik wil.
Hoewel die Guilia de mooiste is denk ik dat het waarschijnlijk gaat tussen de Volvo en BMW vanwege de pk's.
Faddermakker schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:30:
[...]
Vandaag een proefrit gemaakt met de Guilia.
De stoelen die er standaard in zitten mistaan niet in een Alto uit het jaar kruik. Wat een slechte stoelen!
Hij stuurt lekker direct en genoeg power, 100-200 gaat echt snel. Afwerking binnenin is een tegenvaller, allemaal wat lomp en slordig. Ook best nog wat herrie tijdens de rit. Gek genoeg was ik blij om weer in mijn 6-bak 1.0TSI golf te stappen. De vervangende stoelen zijn wel echt veel beter maar ik denk dat ik genezen ben.
Offerte laten maken met betere stoelen etc en dat komt neer op 49k.
Ik heb zelf mijn dealer gekozen maar die gaf aan een afleverbijdrage te krijgen van de leasemaatschappij. Voor de rest is er weinig "winst". Die hele marge wordt door de leasemaatschappij gepakt (en krijgt je werkgever uiteindelijk in het leasebedrag terug, daarop moet de leasemaatschappij concurreren). Misschien dat een dealer zijn marge weg wil geven, maar kan het me niet voorstellen.SBTweaker schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:16:
Hoe zit het bij de keuze van een leaseauto met de onderhandeling van de auto? Bij een vrije dealerkeuze heeft de dealer winst als je bij hem besteld dus wat kan je er zelf uit halen? Ik dacht zelf aan wat accesoires zoals een skikoffer oid. Hoe werkt het onderhandelen over opties mbt de bijtelling?
Ga er maar vanuit dat dit resulteert in een hoger lease bedrag. De leasemaatschappij moet namelijk met die dealer onderhandelingen voeren ipv met een beperkt aantal dealers waarmee ze vaste afspraken hebben.Joni schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:56:
Het opgeven van vrije dealer keuze resulteert mogelijk in een lager leasebedrag
Verwijderd
Dat zou ik vreemd vinden. Er komt namelijk een nieuwe voorkeurspartij bij die op prijs wil concurreren. De rest zal daar dan op inspelen lijkt mij als ze de order ook willen wat resulteert in een voordeel voor de klant.jongetje schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:58:
[...]
Ga er maar vanuit dat dit resulteert in een hoger lease bedrag. De leasemaatschappij moet namelijk met die dealer onderhandelingen voeren ipv met een beperkt aantal dealers waarmee ze vaste afspraken hebben.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Met “opgeven” bedoelde ik laten vallen. Je laat de LM dus de dealer kiezen.jongetje schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:58:
[...]
Ga er maar vanuit dat dit resulteert in een hoger lease bedrag. De leasemaatschappij moet namelijk met die dealer onderhandelingen voeren ipv met een beperkt aantal dealers waarmee ze vaste afspraken hebben.
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=FTVAEbk1985 schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:16:
[...]
ik rij de VW Golf Variant Highline Business R DSG-7 voor 31k, waar komt de 39 k vandaan?
En die 49k is alleen nog maar met beperkt aantal opties en 150pk en 17". De 180pk is 1k duurder.gebruikershaes schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:11:
Poeh, Dat is aardig aan de prijs. Ik zit ook naar de Giulia te kijken. Ben die saaie Duitsers en beetje zat. Zit totaal geen leven in. In geen enkel Duits model. Bmw en beetje miss.
[...]
[ Voor 43% gewijzigd door FDMK op 03-12-2017 11:13 ]
Verwijderd
Ik denk met het aanvinken van de opties.bk1985 schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:16:
[...]
ik rij de VW Golf Variant Highline Business R DSG-7 voor 31k, waar komt de 39 k vandaan?
Diesel.bk1985 schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:16:
[...]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
De Highline R is niet meer te bestellen, vraag maar na bij de dealer.Faddermakker schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:12:
[...]
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=FTVAE
[...]
En die 49k is alleen nog maar met beperkt aantal opties en 150pk en 17". De 180pk is 1k duurder.
Serieus?Waarom? Op de site is die nu in actie(-1K).Exocet schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:05:
[...]
De Highline R is niet meer te bestellen, vraag maar na bij de dealer.
Waarop moeten ze dan concurreren? Bedrijven zoals leaseplan bestellen direct bij PON (in geval van mijn Skoda) en geven de dealer rond de 700 euro om de auto te mogen afleveren. Geloof me, dat die marge echt allang is uitgeknepen en een andere dealer alleen maar extra werk kost en die paar tientjes voordeel minder is dan de kosten om de onderhandelingen te doen en contracten af te sluiten met een nieuwe dealer.Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:09:
[...]
Dat zou ik vreemd vinden. Er komt namelijk een nieuwe voorkeurspartij bij die op prijs wil concurreren. De rest zal daar dan op inspelen lijkt mij als ze de order ook willen wat resulteert in een voordeel voor de klant.
Verwijderd
Als het enkel zal kosten werd de mogelijkheid niet aangeboden lijkt mij. Ik geloof dus zeker wel dat er meer mogelijk is en de marge (zeker bij PON) nog lang niet uitgeknepen is.jongetje schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:10:
[...]
Waarop moeten ze dan concurreren? Bedrijven zoals leaseplan bestellen direct bij PON (in geval van mijn Skoda) en geven de dealer rond de 700 euro om de auto te mogen afleveren. Geloof me, dat die marge echt allang is uitgeknepen en een andere dealer alleen maar extra werk kost en die paar tientjes voordeel minder is dan de kosten om de onderhandelingen te doen en contracten af te sluiten met een nieuwe dealer.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2017 12:13 ]
Kennelijk gebeurt dat vaker met business modellen. Eind januari of begin februari komt er waarschijnlijk een nieuw business model.Faddermakker schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:07:
[...]
Serieus?Waarom? Op de site is die nu in actie(-1K).
Daarnaast wordt deze golf met 1.6 tdi in 2018 ook al 1500 euro duurder.
Ik had deze al besteld bij Alphabet, maar werd gebeld door de dealer dat ie niet leverbaar was. Voorraad modellen ook niet meer te vinden...
Duurder vanwege de BPM?Exocet schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:24:
[...]
Kennelijk gebeurt dat vaker met business modellen. Eind januari of begin februari komt er waarschijnlijk een nieuw business model.
Daarnaast wordt deze golf met 1.6 tdi in 2018 ook al 1500 euro duurder.
Ik had deze al besteld bij Alphabet, maar werd gebeld door de dealer dat ie niet leverbaar was. Voorraad modellen ook niet meer te vinden...
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Ah ik dacht dat je bijvoorbeeld velgen achteraf door de dealer kunt laten monteren en dat je bijtelling dan lager was. Dus dat je standaard velgen besteld en dat de dealer er dan duurdere achteraf opzet.Joni schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:56:
Onderhandelen heeft geen invloed op de fiscale waarde en dus ook geen invloed op de bijtelling. Mijn ervaring is dat na het maken van een offerte bij de dealer de LM en dealer verder onderhandelen, daar komt vervolgens een prijs uit wat resulteert in een leasebedrag. Het opgeven van vrije dealer keuze resulteert mogelijk in een lager leasebedrag. Daarnaast zou je inderdaad nog zelf kunnen onderhandelen over extra’s, zoals accesoires of andere zaken (ipad heb ik ook wel eens langs zien komen hier), maar daar heb ik geen ervaring mee.
Levering wordt pas eind februari, begin maart 2018, dus ontsnappen aan de verhoging zit er niet in.
[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 03-12-2017 19:30 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Annuleren omdat de overeenkomst niet nagekomen wordt?Quad schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:29:
De Skoda Fabia Combi wordt in 2018 maar liefst 1850 euro duurder, bijna 10%, gaat mij per maand een stuk duurder worden, ongeveer 50 euro dan vooraf gedacht.
Levering wordt pas eind februari, begin maart 2018, dus ontsnappen aan de verhoging zit er niet in.
Moet nog definitief bestellen, maar ten opzichte van de eerdere offertes gaat 't nu dus duurder worden.Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:06:
[...]
Annuleren omdat de overeenkomst niet nagekomen wordt?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Meestal is dat na het aangaan van de overeenkomst niet mogelijk. Mijn gebruiksovereenkomst (te tekenen voor bestellen auto) geeft het volgende aan over de juistheid van de informatie:Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:06:
[...]
Annuleren omdat de overeenkomst niet nagekomen wordt?
En tja, om dat zou voor de rechter te brengen als jij wilt ontbinden vanwege de fiscale waarde en Arval houdt dat tegen, ik weet het niet. Ik denk dat als je tekent dat je daar gewoon aan vast zit, ongeacht de wijzigingen op het gebied van fiscale waarde, inhoud van pakketten etc.Arval besteedt veel zorg aan de correctheid van de door haar verstrekte informatie. Deze is deels afkomstig van derden. Arval is dan ook niet aansprakelijk voor schade die wordt geleden als gevolg van de gehele of gedeeltelijke onjuistheid van door haar verstrekte informatie zoals: fiscale bijtellingspercentages, CO2-uitstoot, (catalogus)prijzen en/of data.
Je kunt kijken met je dealer of een voorraadmodel ook aan je eisen voldoet. Die zijn meestal nog iets goedkoper en direct leverbaar.Quad schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:29:
En toch levert alphabet in December geen auto's uit. Mijn auto is gelukkig nog in November uitgeleverd, maar de initiële levertijd stond op Januari, omdat in December de dealer niet mocht uitleveren.t_captain schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:58:
De tijd dat er in december bijna geen auto’s werden geleverd is voorbij. Door de almaar stijgende BPM in januari neigt december naar een goede maand.
Klopt, hier net ondervonden. Het betreft een voorraad auto, maar krijg 'm pas in januari. Kennelijk heeft ie een blanco kenteken waardoor ie geen BPM verhoging krijgt, maar wel een 2018 auto.[MAUS] schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:40:
[...]
En toch levert alphabet in December geen auto's uit. Mijn auto is gelukkig nog in November uitgeleverd, maar de initiële levertijd stond op Januari, omdat in December de dealer niet mocht uitleveren.

Om te voorkomen dat ik dubbel (of zelfs triple) ga posten
Zie hier:
miicker in "Het grote Renault topic - Deel 6"
I haven’t slept for three days, because that would be too long.

* The Eagle vind die Megammel simpelweg nog steeds niet mooi, maar ziet hem wel in veel topic voorbij komen

Does nie dat crossposten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vandaar dat ik hier ook een linkje post.The Eagle schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:56:
dit zou post 4 met die lelijke foto's zijn
* The Eagle vind die Megammel simpelweg nog steeds niet mooi, maar ziet hem wel in veel topic voorbij komen
Does nie dat crossposten
Ik vind de Megane een veel leukere verschijning dan bijvoorbeeld een saaie Golf of Octavia. Gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde auto’sThe Eagle schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:56:
dit zou post 4 met die lelijke foto's zijn
Does nie dat crossposten
Als je van kerstlicht houdt dan wel jaDj-sannieboy schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:37:
[...]
Ik vind de Megane een veel leukere verschijning dan bijvoorbeeld een saaie Golf of Octavia. Gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde auto’s

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Dat is dan wel standaard bij VW heb je talrijke opties om aan te vinken als je van kerstverlichting houdt. En als ik kijk op de weg vindt het gretig aftrek.
Ik vind hem wel knap hoor. Welk maatje velgen liggen daaronder?miicker schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:59:
Mijn auto heb ik vrijdag opgehaald
Om te voorkomen dat ik dubbel (of zelfs triple) ga posten
Zie hier:
miicker in "Het grote Renault topic - Deel 6"
Vind de huidige line-up van Renault echt wel mooi om te zien. Zowel de Megane maar vooral de Talisman is zoveel auto
Zoals?Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:15:
[...]
Dat is dan wel standaard bij VW heb je talrijke opties om aan te vinken als je van kerstverlichting houdt. En als ik kijk op de weg vindt het gretig aftrek.
ThanksEngineer Stewie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:36:
[...]
Ik vind hem wel knap hoor. Welk maatje velgen liggen daaronder?
Vind de huidige line-up van Renault echt wel mooi om te zien. Zowel de Megane maar vooral de Talisman is zoveel auto.
Kleurcombo blauw/zwarte velgen staan hem echt goed! Veel veilige kilometers gewenst!miicker schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:45:
[...]
ThanksVind de Talisman en Megane inderdaad erg mooi. Dit zijn de standaard 17" velgen die horen bij de Signature Exclusiv lijn
Die hebben wel wat LED strip dagverlichting ja. Maar dan valt het wel op dat het een GTE is
Hebben trouwens niet zowat alle auto's dat, al dan niet in optie.
pun intended
[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-12-2017 16:24 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Jammer dat het bij de Golf zo ongelofelijk lelijk is gedaan. De LED Dagrijverlichting zit in de onderbumper.... in de normale koplampen er bij ziet er 100x strakker uit.Engineer Stewie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:37:
[...]
Die hebben wel wat LED strip dagverlichting ja. Maar dan valt het wel op dat het een GTE is.
Hebben trouwens niet zowat alle auto's dat, al dan niet in optie.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb dus ook een leaseauto, maar mijn werkgever bied geen tankpas. Gewoon aan het einde van de maand alle bonnetjes inleveren en declareren. Niet ideaal, maar goed. Is nu eenmaal zo.
Ben ik gewoon bij een onbemand tankstation vergeten een bonnetjes te printen... Een eerste reactie van mijn werkgever was. 'nu kan je niet declareren. We moeten echt tank-bonnetjes hebben'..... Dussss, hoe ga ik daar nu weer aankomen. Morgen maar eens langs een bemand station rijden om te vragen (gaat om Supertank bijna alleen maar in Flevoland te vinden is)
Toch ruim 60euro...
- BMW 318i Sedan, Executive
- Ford Mondeo ST Wagon
- Volvo V60 Business Sport T4
- Audi A4 Limousine Lease Edition 1.4 TFSI 6-bak
De goedkoopste van het stel is de Volvo V60, maar ik twijfel sowieso over die auto, aangezien hij echt een facelift nodig heeft. De 3 serie heeft de facelift nog niet echt nodig, maar ik begreep dat daar ook een nieuwe versie van uitkomt komend jaar?
Verwijderd
Alleen die A4 is redelijk recent volgens mij. Ik vind de Volvo, ondanks dat hij wat gedateerd is, nog zeer fraai. Succes met de moeilijke keuze.sorted.bits schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:
Vandaag de offertes aangevraagd voor de auto's op mijn shortlist:
- Ford Mondeo ST Wagon
De goedkoopste van het stel is de Volvo V60, maar ik twijfel sowieso over die auto, aangezien hij echt een facelift nodig heeft. De 3 serie heeft de facelift nog niet echt nodig, maar ik begreep dat daar ook een nieuwe versie van uitkomt komend jaar?
Waarom zou je de moeite nemen bij een onbemand tankstation tanken als je werkgever niet eens de moeite neemt om je een tankpas te geven of het bedrag uit te betalen als je vergeet je bon te printen?TripleQ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:
Aij.
Ik heb dus ook een leaseauto, maar mijn werkgever bied geen tankpas. Gewoon aan het einde van de maand alle bonnetjes inleveren en declareren. Niet ideaal, maar goed. Is nu eenmaal zo.
Ben ik gewoon bij een onbemand tankstation vergeten een bonnetjes te printen... Een eerste reactie van mijn werkgever was. 'nu kan je niet declareren. We moeten echt tank-bonnetjes hebben'..... Dussss, hoe ga ik daar nu weer aankomen. Morgen maar eens langs een bemand station rijden om te vragen (gaat om Supertank bijna alleen maar in Flevoland te vinden is)
Toch ruim 60euro...
Niet vervelend bedoelt, maar ik neem aan dat de meeste kilometers voor je werk zijn. Het lijkt me dus eerder de verantwoordelijkheid van je baas dat de brandstof wordt betaalt en een bonnetje wordt opgenomen in de administratie. Lijkt me niet dat jij er als werknemer voor op hoort te draaien als je werkgever er zo'n karige regeling op na houdt.
Het is het enige tankstation waar ik langs rij zonder omrijden naar mijn werk...ga niet speciaal omrijden om nog eens langzamer geholpen te worden bij een bemand tankstation.[MAUS] schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:35:
[...]
Waarom zou je de moeite nemen bij een onbemand tankstation tanken als je werkgever niet eens de moeite neemt om je een tankpas te geven of het bedrag uit te betalen als je vergeet je bon te printen?
Niet vervelend bedoelt, maar ik neem aan dat de meeste kilometers voor je werk zijn. Het lijkt me dus eerder de verantwoordelijkheid van je baas dat de brandstof wordt betaalt en een bonnetje wordt opgenomen in de administratie. Lijkt me niet dat jij er als werknemer voor op hoort te draaien als je werkgever er zo'n karige regeling op na houdt.
Verder met je eens hoor. Maar ik kan daar verder weinig aan doen.
Wow, dat is wel heel erg karig.TripleQ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:
Aij.
Toch ruim 60euro...
Heeft je baas een rekenmachine? Kan hij misschien eens kijken hoeveel de administratief medewerker kost die de bonnetjes inklopt en daarna in een mapje doet

Misschien kan je nog een bon opvragen via de website van het pompstation? Uiteraard onder werktijd uitzoeken. Uurtje googelen en als ‘ondeclarabel uur’ in je systeem boeken. Is de werkgever weer minimaal 60€ verder...
[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 05-12-2017 21:09 ]
Wtf is dat voor een skere baasTripleQ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:
Aij.
Toch ruim 60euro...
Cunning linguist.
Ai, minder, kijk even op je bankafschrift hoe het er op staat, als de naam van het station er op staat kan je hard maken dat je daar getankt hebt. En als het onbemand is kan je er ook geen Snickers oid gekocht hebben.TripleQ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:
Aij.
Toch ruim 60euro...
Snap ik helemaal. Moet ie voor de belastingdienst en BTW teruggave hebben en zonder wordt simpelweg niet door de accountant goedgekeurd en/of krijgt ie later gezeik mee. Of het nou 6, 60 of 600 euro is.TripleQ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:
Aij.
Toch ruim 60euro...
Dat jij geen bon hebt is (nofi) jouw fout en dus jouw probleem. Jij declareert iets, dus jij moet aan kunnen tonen
Having said that, tankpas is idd veel handiger. Of het goedkoper is: geen idee, die dingen kosten ook geld per maand. Als jullie personeelsboekhouder goedkoop is per uur, is een tankpas wellicht duurder
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mee eens. Ik ga ook echter de bon aan.The Eagle schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:50:
[...]
Snap ik helemaal. Moet ie voor de belastingdienst en BTW teruggave hebben en zonder wordt simpelweg niet door de accountant goedgekeurd en/of krijgt ie later gezeik mee. Of het nou 6, 60 of 600 euro is.
Dat jij geen bon hebt is (nofi) jouw fout en dus jouw probleem. Jij declareert iets, dus jij moet aan kunnen tonen
Having said that, tankpas is idd veel handiger. Of het goedkoper is: geen idee, die dingen kosten ook geld per maand. Als jullie personeelsboekhouder goedkoop is per uur, is een tankpas wellicht duurder
Mooie shortlist, tamelijk divers qua ruimte. Hoeveel ruimte heb je nodig? De achterbank van de BMW 3 is krap vergeleken de Mondeo.sorted.bits schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:
- Ford Mondeo ST Wagon
Persoonlijk zou ik voor de A4 gaan, nieuwste model, dus je rijdt niet na 6 maanden met een verouderd model. de 1.4 is een heerlijke motor.sorted.bits schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:
- Ford Mondeo ST Wagon
De BMW is ook erg mooi, maar ik heb niets met die amberkleurige verlichting.
Ford en Volvo vind ik het interieur er gedateerd uit zien. En de V60 is van buiten ook "oud" wat je zelf aangeeft. Grote kans dat binnen aanzienlijke tijd hij geupdate wordt naar het nieuwe gezicht.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Vreemde redenatie. Het is geen telefoon waarmee je met een oud model minder uit de voeten zou kunnen.Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:49:
[...]
Persoonlijk zou ik voor de A4 gaan, nieuwste model, dus je rijdt niet na 6 maanden met een verouderd model. de 1.4 is een heerlijke motor.
Vanuit dat standpunt wel, maar optisch gezien zou ik er wel van balen.jongetje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:59:
[...]
Vreemde redenatie. Het is geen telefoon waarmee je met een oud model minder uit de voeten zou kunnen.
Koop je een nieuwe auto voor een hoop geld is er een maand of paar maanden later een update met een mooiere neus, strakkere lijnen etc.
Nee hoor. Ik vind het bijvoorbeeld niet gaaf om een auto nu te leasen terwijl je weet dat er binnenkort een nieuw model uitkomt.jongetje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:59:
[...]
Vreemde redenatie. Het is geen telefoon waarmee je met een oud model minder uit de voeten zou kunnen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Tja, ik ben zelf misschien wat minder met de stroom mee. Ik loop daarom ook niet met de allernieuwste telefoon.Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:05:
[...]
Vanuit dat standpunt wel, maar optisch gezien zou ik er wel van balen.
Koop je een nieuwe auto voor een hoop geld is er een maand of paar maanden later een update met een mooiere neus, strakkere lijnen etc.
Mijn Octavia is nu ook een half jaar voor de facelift (al is het twijfelachtig of dat een vooruitgang is) maar ik wilde gewoon die auto met die opties. Dan ga ik niet een een andere auto kiezen omdat die ik wil met een facelift komt (ach je begrijpt wel wat ik bedoel).
Dan zit er niets anders op dan een poolauto te rijden totdat je het nieuwe model kunt bestellen (en dan nog maanden wachten totdat die leverbaar is. Daar kan beste en lange tijd overheen gaan.woutur schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:06:
[...]
Nee hoor. Ik vind het bijvoorbeeld niet gaaf om een auto nu te leasen terwijl je weet dat er binnenkort een nieuw model uitkomt.
[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 06-12-2017 09:09 ]
Dit! Ik begrijp BMW daarin echt niet. Ik vind het echt heel erg jaren 60 ogen.. en ook de nieuwste BMWs hebben gewoon deze kleur interieurverlichting. Dit is voor mij echt een reden om de BMW te laten gaan bij het uitkiezen van een nieuwe auto. Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben daarin.Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:49:
[...]
[..]
De BMW is ook erg mooi, maar ik heb niets met die amberkleurige verlichting.
[..]
*sowieso
eindelijk nog iemand gevonden die dit zegt. In mijn directe omgeving vind niemand het lelijk, ik vind het echt verschrikkelijk gewoon.DonJunior schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:11:
[...]
Dit! Ik begrijp BMW daarin echt niet. Ik vind het echt heel erg jaren 60 ogen.. en ook de nieuwste BMWs hebben gewoon deze kleur interieurverlichting. Dit is voor mij echt een reden om de BMW te laten gaan bij het uitkiezen van een nieuwe auto. Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben daarin.
Niet tobben lekker tankpassen voorstellen?TripleQ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:15:
[...]
Mee eens. Ik ga ook echter de bon aan.
[...]
***members only***
https://www.mkb-brandstof.nl/
Dat schoot bij mij ook al door mijn hoofd, snap niet dat je als werkgever moeilijk zou willen doen als er zulke eenvoudige alternatieven bestaan. Zeker als dit voor 4 leaseauto's is.Vandread schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:58:
[...]
Niet tobben lekker tankpassen voorstellen?
https://www.mkb-brandstof.nl/
En mocht het een kostenbesparing zijn: als je bedrijf van €28 failliet gaat is het sowieso een goed idee om je business model eens opnieuw onder de loep te nemen

Qua kosten moet het idd geen probleem zijn...
Het probleem met het bonnentje is ook opgelost!
Had gisteravond een mail naar info@hettankstation gedaan, en vanmorgen had ik al een mail terug met in de bijlage het bonnetje
Van de V60 komt volgend jaar een nieuw model uit. De facelift heeft de V60 een tijdje terug al gehad. Als je tot volgend jaar kunt wachten, dan is dat wellicht de moeite waard.sorted.bits schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:
- Ford Mondeo ST Wagon
Wil je bang for bucks, dan heb je denk ik het meeste aan de Ford Mondeo. Ga je voor status, dan kies je wellicht eerder voor de BMW of de Audi. De Audi vind ikzelf het meest bij de tijd.
DonJunior schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:11:
[...]
Dit! Ik begrijp BMW daarin echt niet. Ik vind het echt heel erg jaren 60 ogen.. en ook de nieuwste BMWs hebben gewoon deze kleur interieurverlichting. Dit is voor mij echt een reden om de BMW te laten gaan bij het uitkiezen van een nieuwe auto. Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben daarin.
Als je het liever niet hebt zet je het toch uit?Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:33:
[...]
eindelijk nog iemand gevonden die dit zegt. In mijn directe omgeving vind niemand het lelijk, ik vind het echt verschrikkelijk gewoon.
Steeds meer merken hebben dit erin zitten namelijk. Mercedes heeft het nog opvallender, Volvo heeft het ook geloof ik op de nieuwe modellen (kan ik vrijdag weer zien op stage).
Dat is een flink ruime lijst qua richtingen.sorted.bits schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:
- Ford Mondeo ST Wagon
Volg dit topic niet dagelijks, maar wat zijn de wensen voor de auto?
Voor sportief rijgedrag en uitstekende wegligging staat de BMW bovenaan.
Als het om de comfort en stoelen gaan wint toch de Volvo het.
De Mondeo is de grootste van het setje en met het nieuwe navisysteem goed overzichtelijk voor instellingen. Rijd verder ook goed uiteraard.
En de Audi rijd gewoon prima en heeft wat status (1x in een A4 quattro gereden dus verder geen ervaringen mee)
Is de voorkeur overigens automaat of handbak?
En wat de meesten al zeggen hierboven komt er inderdaad een nieuwe S60/V60 uit wat de minivarianten zullen worden van de S90/V90.
[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 06-12-2017 17:28 ]
Gamertag: timmie271
'Mini'-varianten dus, een S60/V60 is ook geen kleine auto.timmie271 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:27:
En wat de meesten al zeggen hierboven komt er inderdaad een nieuwe S60/V60 uit wat de minivarianten zullen worden van de S90/V90.
Heb toevallig vandaag met de A4 gereden (2.0TDI DSG) van een ex-collega en dat rijdt toch echt wel prima.
Ook goede stoelen en zeer stil vanbinnen. Uit het opgegeven lijstje zou ik voor de A4 gaan, daar ging ik zelf ook voor totdat ik de leaseprijzen bekeek, die vielen wat tegen

Het is wat je mini noemt inderdaad maar tussen de S90's en V90's zien ze er wat klein uitEngineer Stewie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:57:
[...]
'Mini'-varianten dus, een S60/V60 is ook geen kleine auto.
Heb toevallig vandaag met de A4 gereden (2.0TDI DSG) van een ex-collega en dat rijdt toch echt wel prima.
Ook goede stoelen en zeer stil vanbinnen. Uit het opgegeven lijstje zou ik voor de A4 gaan, daar ging ik zelf ook voor totdat ik de leaseprijzen bekeek, die vielen wat tegen
Heb laatst ook met zo'n variant gereden met 190pk S-line uitvoering. Hoewel die digitale cockpit voor je neus geweldig is moest ik wel even zoeken hoe dat scherm in het midden werkte
Heb de VW variant van VC genomen, het All Info Display dus. Iets minder praktisch als audi in de navigatiemodus maar nog steeds gaaf.
Is het iets wat blijft of een rage die over een tijdje weer weg is?
Vind het zelf een beetje lelijk omdat het zo vlak is. Vind de oplossing van Porsche en Lexus in de LC wel mooi.Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:09:
Virtual cockpit is idd gaaf, maar vraag me af hoe lang dit "in" blijft.
Vraag me ook af of het niet gevaarlijk is, want je zult genoeg mutsen hebben die dan tijdens het rijden lekker naar de plaatjes zitten te kijken. Mja zo heb je nu ook al genoeg mensen die continu naar de teller zitten te kijken.
Afgelopen weekend dus inderdaad maar ingepland en gedaan. Ik vond ze allemaal even prettig zitten, de BMW 3 serie vond ik persoonlijk wel erg laag. En bij de 1 serie vond ik vanwege 5 deurs wellicht dat de voordeuren wel erg klein zijn, als ik naar links kijk staar ik tegen de pillar aan terwijl ik nu ook weer niet zo lang ben of in de auto lig.robhof schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:13:
[...]
Al gereden? Welke stoelen vind je het prettigst zitten? Volstaat de 1-serie qua ruimte?
Haha, ja ik weet inderdaad ondertussen het precieze verschil in PK's tussen 160 en 200+ maar eerlijkheidshalve; de 1 serie zou het snelste moeten zijn maar dat kwam niet helemaal uit de verf denk ik. Achterwielaandrijving is tof maar om nu te zeggen dat ik dat in mijn huidige auto mis of in de A4's erna; nee niet echt. Ik vond de A4's verrassend vlot ook al lag het vermogen lager dan beide BMW's. Wellicht is een chipje nog eens een optieDarkvisje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:15:
[...]
Je weet wat het verschil is die extra pk'sik zou denk ik ook voor de BMW gaan. Hoop dat ik binnenkort zo'n keuze mag maken
Dat eerste heb ik bewust op gelet vanwege jouw comment, heb een simpele meting gedaan in mijn auto, en in beide BMW's en kwam op het volgende bij 130KM/H: VW Scirocco 89dB, BMW 120D 89dB, BMW320D 85dB.AndRo555 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:20:
[...]
Weet wel dat de 1 serie erg lawaaierig is binnen. Vooral wind (op de snelweg) en banden merk je vrij hard. De A4 is daarentegen zo wat de stilste D-segmenter die je kan vinden. Als je je snel ergert aan het geluid dan zou ik sowieso voor de A4 gaan.
De 318d zou de gouden middenweg zijn tussen sportief rijden en toch een wat 'meer' auto te hebben. Maar dat is waarschijnlijk geen optie?
Bij de A4's niet gemeten maar dat was gewoon merkbaar een stuk stiller inderdaad.
Overigens vond ik het wel meevallen dat een 320D meer auto is dan een 120D, beide met net zoveel opties aangekleed was het verschil enkel te merken in deurposten en ruimte op de achterbank. Vond het beide behoorlijke auto's.
Toevallig noemde een collega dat ook, had misschien wel een optie geweest maar ik ben er simpelweg niet kapot van, en mijn vriendin die er ook mee gaat rijden heeft weinig met Alfa.Faddermakker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:33:
Alfa Romeo Guilia zou je ook nog kunnen overwegen, 180pk met zelfde versnellingsbak als die bmw. Komt ook ongeveer op 400 netto uit.
Dat klopt inderdaad! Wanneer je zelf samenstelt, dat had ik ook kunnen doen maar dan had ik niet tussen deze auto's kunnen kiezen en waarschijnlijk een behoorlijke wachttijd gehad. Ben bij de lease maatschappij gaan vragen hoe zij staan tegenover net-niet-nieuw occasions. Dat kon dus met een max van 2 jaar en 50K KM. Ik wil wel een praktisch nieuwe auto rijden dus ben toen gaan zoeken naar auto's van max een paar maanden oud met minder dan 15K op de teller en die in uitrusting zoveel mogelijk op mij aansluiten.Joni schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:13:
[...]
Dat is precies de reden waarom ik ook voor de A4 zou kiezen. Rijden met een stille auto is zeker tijdens lange ritten een stuk comfortabeler is mijn ervaring.
@bokkow maak je overigens geen rekenfout? Zelfs met een kale A4 met die motor en metallic lak (fiscale waarde 45k) kom ik op meer dan 400 euro per maand aan nettokosten (exclusief eigen bijdrage). Vergeet niet de reductie van de inkomensafhankelijke heffingskortingen mee te nemen in je berekening, dat kan bij dit soort auto's toch aardig wat schelen.
Dat ik dan misschien geen panoramisch dak heb maar wel een dikkere auto kan rijden; dat neem ik graag voor lief
Uiteindelijk ben ik gegaan voor de tweede Audi waar we naar zijn gaan kijken. De eerste was financieel wel heel aantrekkelijk maar ook wel enigszins kaal en net wat ouder dan ik zou willen met een jaar. De tweede is een paar maanden oud en heeft net al de eerste het voordeel dat hij is afgewaardeerd vanuit de dealer (of iets dergelijks) zodat ze er een aantrekkelijke occasion van kunnen maken. Dat heeft dan weer als voordeel voor mij dat de fiscale nieuwprijs bijna 10K lager ligt dan dat deze oorspronkelijk was wat dan weer invloed heeft op mijn netto bijtelling.
En dit wordt m dan:

Met een beetje geluk kan ik er over 1-2 weken mee gaan rijden
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ik lees al een tijdje mee op dit topic. Mag in februari ook bestellen.
Een A4 limousine 1.4 TFSI staat hoog op het lijstje!
Kijk er erg naar uit!
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
De lijst is inderdaad behoorlijk 'willekeurig' lijkt het, maar dit zijn de auto's die ik na avonden googlen het leukst vindt. Mijn voorkeur gaat uit naar een benzine handbak. De handbak gewoon omdat ik dat het lekkerst vind rijden, maar benzine deels omdat dat de prijs wat drukt (en de keuze gewoon vrij staat bij ons).timmie271 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:27:
Dat is een flink ruime lijst qua richtingen.
Volg dit topic niet dagelijks, maar wat zijn de wensen voor de auto?
Voor sportief rijgedrag en uitstekende wegligging staat de BMW bovenaan.
Als het om de comfort en stoelen gaan wint toch de Volvo het.
De Mondeo is de grootste van het setje en met het nieuwe navisysteem goed overzichtelijk voor instellingen. Rijd verder ook goed uiteraard.
En de Audi rijd gewoon prima en heeft wat status (1x in een A4 quattro gereden dus verder geen ervaringen mee)
De Mondeo rijdt gewoon echt prima, daar heb ik een proefrit in gemaakt (de sedan versie dan) en daarin werkt de navigatie/bediening etc prima. Dat ding heeft zoveel meer ruimte dan mijn huidige A3.
Hieronder foto's van de Mondeo waarin ik heb proef gereden. Dit was dan wel de Sedan versie, maar ik zou eerder een Wagon pakken ivm de ruimte (en het panoramadak wat open kan).

Voordeel is dat de Mondeo en de V60 qua uitrusting veel uitgebreider zijn, voor een stuk lagere prijs. De BMW 3 serie met een leuke configuratie zit rondt de 48k, terwijl de Mondeo dan maar 43k kost.
Wat hier voorbij komt, heb ik helaas ook een beetje last van. Ik zou het minder vinden wanneer ik een auto uitgeleverd krijg en 2 weken daarna komt er een nieuw model van uit.
De A4 van @bokkow ziet er ook goed uit, welke configuratie is dat? Ik ben altijd nogal snel geneigd om overal de ST-line/S-line/M-Sport/AMG-editie van te nemen, om te voorkomen dat dit soort type auto's te veel lijken op oude-lullen-auto's. Maar dat is bij die A4 niet echt van toepassing.
Audi rijd ik nu 8 jaar, de eerste 2 en de laatste 5 jaar is me dat uitstekend bevallen. De kwaliteit is gewoon echt goed en dat weerhoud me er van om te kijken naar Renault, Ctroēn, etc. Wanneer ik in de Toyota Auris van een collega stap, valt me dat gewoon echt op dat dit heel anders aanvoelt.
[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 07-12-2017 06:44 ]
Dacht even dat het een auto was die ik wel eens heb moeten verplaatsen
Voordeel voor de Volvo (gaat z'n laatste jaartje in) en Ford is inderdaad dat er standaard al aardig wat opties opzitten waardoor ze wat aantrekkelijker zijn dan de 2 Duitsers.
Wat kan keuzes maken soms lastig zijn
Hoe dan? We hebben het over het dashboard verlichting..timmie271 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:27:
[...]
[...]
Als je het liever niet hebt zet je het toch uit?
[..]

*sowieso
Volgens mij gaat het om de interieurverlichting, niet de dashboard verlichting. Dat is wel een verschil.DonJunior schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:21:
[...]
Hoe dan? We hebben het over het dashboard verlichting..
[afbeelding]
Links of recht van de verlichtingknop zit een draaischijfje om die minimaal te zetten in ieder geval. Al dimt er wel wat meer mee binnenin geloof ik.DonJunior schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:21:
[...]
Hoe dan? We hebben het over het dashboard verlichting..
[afbeelding]
Dacht zelf eerder dat jullie de verlichtingstrips in de deuren bedoelde van de nieuwe BMW's.
Je begrijpt dat hij mij quote toch? Het ging mij dus om de dashboard verlichting .. interieurverlichting kan inderdaad uit dus daar stoor ik me niet zo aan. Maar het feit dat je een gloednieuwe 4 serie koopt met een dashboard dat er 's avonds uit ziet als een auto uit de jaren 60 vind ik gewoon niet zo mooi..sorted.bits schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:23:
[...]
Volgens mij gaat het om de interieurverlichting, niet de dashboard verlichting. Dat is wel een verschil.
BMW heeft tegenwoordig ook een digitaal dashboard in de optielijst staan.. maar die gaat dus ook op amber als je de verlichting aan zet ;s avonds.. Heel bijzonder.
*sowieso
My bad. Had het verkeerd gelezen. Dacht even dat jullie de "sier"verlichting bedoelden, maar nu ik het teruglees gaat het om de kleur van het dashboardverlichting (amber). Dat is inderdaad niet aan te passen en alleen te dimmen. Zelf vind ik de kleur wel mooi, maar gelukkig verschillen de smaken anders word het ook maar zo eentonigDonJunior schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:27:
[...]
Je begrijpt dat hij mij quote toch? Het ging mij dus om de dashboard verlichting .. interieurverlichting kan inderdaad uit dus daar stoor ik me niet zo aan. Maar het feit dat je een gloednieuwe 4 serie koopt met een dashboard dat er 's avonds uit ziet als een auto uit de jaren 60 vind ik gewoon niet zo mooi..
BMW heeft tegenwoordig ook een digitaal dashboard in de optielijst staan.. maar die gaat dus ook op amber als je de verlichting aan zet ;s avonds.. Heel bijzonder.
Gelukkig wel.. anders reden we allemaal in een Dacia Logan (niks mis mee overigens.. maar... liever niet)timmie271 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:30:
[...]
[..] maar gelukkig verschillen de smaken anders word het ook maar zo eentonig
*sowieso
Wat ik begreep is de kleur van je dashboard afhankelijk van de modus waarin je auto staat. Sport is wat meer rood getint, blauw voor normaal, etc.DonJunior schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:27:
[...]
Je begrijpt dat hij mij quote toch? Het ging mij dus om de dashboard verlichting .. interieurverlichting kan inderdaad uit dus daar stoor ik me niet zo aan. Maar het feit dat je een gloednieuwe 4 serie koopt met een dashboard dat er 's avonds uit ziet als een auto uit de jaren 60 vind ik gewoon niet zo mooi..
Op die foto zijn de klokken rood, niet amber... Of gaat het je om dat kleine schermpje in het midden?DonJunior schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:27:
[...]
Cunning linguist.
Gefeliciteerd, erg mooie wagen!bokkow schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:59:
Thanks! Het is Manhattan grijs als ik me niet vergis, op de tweede foto is dat wellicht iets meer te zien met licht in de showroom. Velgen zijn 18”, mooi formaat en toch redelijk comfortabel, inderdaad met sportonderstel! Vind ook die LED verlichting heel vet en de chromen details maken het geheel af.
Kijk er erg naar uit!
veel plezier ermee.
Dit heb ik nog niet gezien, zonder het digitale dashboard is alles in de amber/oranje tint.sorted.bits schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:35:
[...]
Wat ik begreep is de kleur van je dashboard afhankelijk van de modus waarin je auto staat. Sport is wat meer rood getint, blauw voor normaal, etc.
Hier zit trouwens wel een beredenering achter, uit onderzoek is gebleken dat dit de minst storende kleur is om 's nachts voor je snuffert te hebben.
Ik vind het vooral lelijk en gedateerd ogen.
Dan is het wit/rood van Audi toch meer mijn ding.
De klokken zijn inderdaad rood omdat je zicht in het donker daardoor niet vermindert. Niet voor niets wordt bijvoorbeeld de brug van schepen 's nachts ook rood verlicht. Je kunt dan zowel goed een kaart lezen, als buiten in het donker objecten onderscheiden. Ook wel handig in een auto. Ik snap dan ook niet dat dit ouderwets kan zijn. Het is puur veiligheid.Mad-Matt schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:15:
[...]
Dit heb ik nog niet gezien, zonder het digitale dashboard is alles in de amber/oranje tint.
Hier zit trouwens wel een beredenering achter, uit onderzoek is gebleken dat dit de minst storende kleur is om 's nachts voor je snuffert te hebben.
Ik vind het vooral lelijk en gedateerd ogen.
Dan is het wit/rood van Audi toch meer mijn ding.
Cunning linguist.
Net als groen.
In mijn auto is het wit/rood en moet zeggen dat dit nou niet echt extreem storend is, ik kan hem eventueel ook dimmen.
Maar zoals eerder gezegd, smaken verschillen.
Voor mij is dit een reden dat ik een auto hierdoor laat staan.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb de auto toch maar 3,5 a 4 jaar, dan is het weer voorbij.Mad-Matt schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:09:
Virtual cockpit is idd gaaf, maar vraag me af hoe lang dit "in" blijft.
Buiten is toch echt meer te zien dan op uw teller unit. Weet niet welke plaatjes je bedoelt maar daar komt niets meer op dan nu al het geval is. Uitgezonderd de navi map, maar of je naar daar kijkt of naar het scherm in het midden zal niet uitmaken denk ik.Deadsy schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:06:
Vind het zelf een beetje lelijk omdat het zo vlak is. Vind de oplossing van Porsche en Lexus in de LC wel mooi.
Vraag me ook af of het niet gevaarlijk is, want je zult genoeg mutsen hebben die dan tijdens het rijden lekker naar de plaatjes zitten te kijken. Mja zo heb je nu ook al genoeg mensen die continu naar de teller zitten te kijken.
Ben wel fan van de navigatiepijlen in het midden op de MFD, hoop dat dat nog mogelijk is.
Sommige zweren erbij en anderen niet.
Goed filmpje over de diverse opties in de virtual cockpit:
YouTube: Audi Virtual Cockpit explained
Ik had als tijdelijk vervoer een zeer fijne nieuwe Swift (heel veel opties, alleen jammer van de kabouter benzinetank), maar omdat ik winterbanden had aangevraagd (en dat blijkbaar niet kon onder de Swift...) kreeg ik een Yaris mee die wel winterbanden heeft.
Het was me na 25km al duidelijk maar we zijn nu een aantal dagen verder en ik kan met zekerheid zeggen; nooit, maar dan ook nooit Toyota voor mij. De stoelen zijn flut (veel te hard en maar 3-weg instelbaar), geen comfortknipper, de navigatie zit achterlijk gemonteerd, geen lichtsensor, knopjes op het stuur onverlicht en dus onvindbaar, en als je 130 rijdt maakt 'ie al meer dan 4000 toeren...
Ik heb contact opgenomen en aangegeven dat ik een andere wil, zeker omdat ik 500km in de week afleg en dat niet in dit koelblik wil doen.
Dus even afwachten
Men had het over een C3, is dat vergelijkbaar met zo'n Swift?
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 07-12-2017 13:34 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
(Nieuwe) Fiesta's zijn dan weer niet leverbaar, daar ik 5 maanden moet wachten op de mijne..gwystyl schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:01:
De C3 is waarschijnlijk wat comfortabeler afgesteld, dus als je een "rijdersauto" zoekt kan je beter om een Fiesta vragen oid. Daar kunnen vast wel winterbanden onder.
Wat gwystyl al zegt, Fiesta is een betere optie.
Anders een Polo ofzo vragen.
Wel gek dat er geen winterbanden onder je Swift kunnen, wat een onzin zeg.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.