To each his own uiteraard, maar een kale Yaris vergelijken met een full-option Swift is een ding, maar dat als indicatie voor alle Toyota's zien is weer wat anders. Niet lekker gefundeerd wat mij betreft. Rij-eigenschappen zijn wel verschillend, ja.TommyGun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:31:
Wat is de Yaris een verschrikkelijke auto zeg.
[... ik kan met zekerheid zeggen; nooit, maar dan ook nooit Toyota voor mij. De stoelen zijn flut (veel te hard en maar 3-weg instelbaar), geen comfortknipper, de navigatie zit achterlijk gemonteerd, geen lichtsensor, knopjes op het stuur onverlicht en dus onvindbaar, en als je 130 rijdt maakt 'ie al meer dan 4000 toeren...
HI heren, aangezien ik een echte nederlander ben, vraag ik mij af of ik nog eventuele extra opties kan loswrikken bij het leveren van een lease auto naar X dealer.
Ik ben bij Volvo geweest, en heb hier goed proefgereden in twee verschillende modellen, allebei super. Nu wordt ik om de twee weken gebeld door Volvo met de vraag of ik de auto besteld heb via mijn lease maatschappij. De klemtoon van de account manager van Volvo ligt erop dat hij de auto bij hem geleverd wilt hebben. Ik gok dat hij dit wilt omdat hij dan zijn quota kan halen. (?)
Kan ik hier nog mee onderhandelen om een extra optie los te wrikken als ik de auto bij hem laat leveren, of ben ik nu een te erge Nederlander die alles voor zo weinig mogelijk geld wilt?
Ik ben bij Volvo geweest, en heb hier goed proefgereden in twee verschillende modellen, allebei super. Nu wordt ik om de twee weken gebeld door Volvo met de vraag of ik de auto besteld heb via mijn lease maatschappij. De klemtoon van de account manager van Volvo ligt erop dat hij de auto bij hem geleverd wilt hebben. Ik gok dat hij dit wilt omdat hij dan zijn quota kan halen. (?)
Kan ik hier nog mee onderhandelen om een extra optie los te wrikken als ik de auto bij hem laat leveren, of ben ik nu een te erge Nederlander die alles voor zo weinig mogelijk geld wilt?
[ Voor 3% gewijzigd door Landon op 08-12-2017 10:39 ]
Je kan prima nog extra opties loswrikken, maar zorg ervoor dat dat geen 'af fabriek' opties zijn. Als je bijvoorbeeld een fijn setje wielen o.i.d. achteraf door de dealer laat monteren, kan hij daar best nog leuke dingen mee doen. Ik heb daar zeer behoorlijke kortingen mee bedongen (denk aan 2 a3 % van de auto waarde, in mijn geval tussen de 12 en 1500 euro)Landon schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:39:
HI heren, aangezien ik een echte nederlander ben, vraag ik mij af of ik nog eventuele extra opties kan loswrikken bij het leveren van een lease auto naar X dealer.
PSN gamertag: H3nk13024
Volgens mij is dat een paar pagina's terug nog ter sprake gekomen. Wat was het antwoord toen je erom vroeg bij je dealer?Landon schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:39:
Voor de rest: jongetje in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Thanks, dit neem ik zeker mee in het gesprek.VinnieV schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:53:
[...]
Je kan prima nog extra opties loswrikken, maar zorg ervoor dat dat geen 'af fabriek' opties zijn. Als je bijvoorbeeld een fijn setje wielen o.i.d. achteraf door de dealer laat monteren, kan hij daar best nog leuke dingen mee doen. Ik heb daar zeer behoorlijke kortingen mee bedongen (denk aan 2 a3 % van de auto waarde, in mijn geval tussen de 12 en 1500 euro)
Ik heb het hier nog niet met de account manager over gehad, ik wilde eerst even informatie inwinnen hier, zodat ik iets beter in m'n schoenen sta. ;-)jongetje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:54:
[...]
Volgens mij is dat een paar pagina's terug nog ter sprake gekomen. Wat was het antwoord toen je erom vroeg bij je dealer?
Voor de rest: jongetje in "Keuze leaseauto - Deel 5"
[ Voor 35% gewijzigd door Landon op 08-12-2017 10:58 ]
De opvolger voor m'n Seat Leon FR is eindelijk besteld. Het is de Mazda 3 sedan GT-M SkyActiv-G 120 automaat geworden
. Met alle mogelijke fabrieksopties - dat zijn er namelijk nog maar twee: de kleur van de lak (Deep Crystal Blue Mica) en de kleur van de lederen bekleding (Pure White).
Ik heb lang getwijfeld tussen deze Mazda 3 GT-M, de Ford Focus Titanium en weer een Seat Leon FR (Business Intense). Mijn must haves waren: automaat, benzine, sportieve/dynamische rijeigenschappen, (half)lederen bekleding, keyless entry (waarom dat nog steeds niet standaard is in het C-segment), rijke uitrusting (geen D-segment instapmodel), maximaal € 50,- eigen bijdrage, en stoelverwarming voor mw. Pinobigbird.
Het is niet de Leon geworden omdat ik deze nu al rijd en de facelift te weinig verschil heeft gemaakt. Ik wil toch wel iets nieuws. Ik ben nu wel uitgekeken op het interieur, wat echt de zwakste schakel is van de Leon. De 1.4 TSI met DSG is echt geniaal, maar het weggedrag valt toch wat tegen, met name in lange doordraaiers. Mijn Alor blauwe is wel een verschijning maar die kleur is niet meer leverbaar; qua uitstraling zal het daardoor alleen maar minder worden.
Het is de Focus niet geworden omdat het model zichtbaar aan het einde van zijn looptijd komt. Ook komt de facelift binnen het jaar waardoor ik dan in het 'oude' model zou rijden. Qua rijeigenschappen wel de beste, al heb ik geen proefrit gemaakt met de 150pk met de 6F35 klassieke automaat. Wel is ie ook tegen een schappelijke prijs aan te kleden met opties (voorruitverwarming ftw!), maar toch mist ie voor mij net wat spannends in de looks.
De Mazda 3 is het dus wel geworden, hoofdzakelijk om de looks van de sedan (ben ik al fan van sinds de introductie in 2014), de rijeigenschappen en de shitload aan standaard-'opties'. Ik lever t.o.v. de 1.4 TSI DSG wel in op het vermogen (-30pk, geen turbo) en ook de automaat is minder enthousiast, maar de 2.0 liter is nog steeds een dikke voldoende. En het gemak van de automaat (met standaard flippers (ja die gebruik ik iedere dag voornamelijk om af te remmen op de motor) en adaptive cruise control) maakt het verlies van een paar tienden op de 0-100 ook wel goed. De GT-M is een hele dikke uitvoering en al met al ben ik erg blij dat ik deze binnen mijn budget kan kiezen.

Ik heb lang getwijfeld tussen deze Mazda 3 GT-M, de Ford Focus Titanium en weer een Seat Leon FR (Business Intense). Mijn must haves waren: automaat, benzine, sportieve/dynamische rijeigenschappen, (half)lederen bekleding, keyless entry (waarom dat nog steeds niet standaard is in het C-segment), rijke uitrusting (geen D-segment instapmodel), maximaal € 50,- eigen bijdrage, en stoelverwarming voor mw. Pinobigbird.
Het is niet de Leon geworden omdat ik deze nu al rijd en de facelift te weinig verschil heeft gemaakt. Ik wil toch wel iets nieuws. Ik ben nu wel uitgekeken op het interieur, wat echt de zwakste schakel is van de Leon. De 1.4 TSI met DSG is echt geniaal, maar het weggedrag valt toch wat tegen, met name in lange doordraaiers. Mijn Alor blauwe is wel een verschijning maar die kleur is niet meer leverbaar; qua uitstraling zal het daardoor alleen maar minder worden.
Het is de Focus niet geworden omdat het model zichtbaar aan het einde van zijn looptijd komt. Ook komt de facelift binnen het jaar waardoor ik dan in het 'oude' model zou rijden. Qua rijeigenschappen wel de beste, al heb ik geen proefrit gemaakt met de 150pk met de 6F35 klassieke automaat. Wel is ie ook tegen een schappelijke prijs aan te kleden met opties (voorruitverwarming ftw!), maar toch mist ie voor mij net wat spannends in de looks.
De Mazda 3 is het dus wel geworden, hoofdzakelijk om de looks van de sedan (ben ik al fan van sinds de introductie in 2014), de rijeigenschappen en de shitload aan standaard-'opties'. Ik lever t.o.v. de 1.4 TSI DSG wel in op het vermogen (-30pk, geen turbo) en ook de automaat is minder enthousiast, maar de 2.0 liter is nog steeds een dikke voldoende. En het gemak van de automaat (met standaard flippers (ja die gebruik ik iedere dag voornamelijk om af te remmen op de motor) en adaptive cruise control) maakt het verlies van een paar tienden op de 0-100 ook wel goed. De GT-M is een hele dikke uitvoering en al met al ben ik erg blij dat ik deze binnen mijn budget kan kiezen.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Tja nogal persoonlijk, vind juist groen altijd t best zichtbaar. Geel en rood gaan ook wel prima maar het blauw dat in veel VW's zat (oa golf 5) was echt niet te lezen.Mad-Matt schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:29:
Het is niet ouderwets, het ziet er gewoon ontzettend gedateerd uit.
Net als groen.
In mijn auto is het wit/rood en moet zeggen dat dit nou niet echt extreem storend is, ik kan hem eventueel ook dimmen.
Maar zoals eerder gezegd, smaken verschillen.
Voor mij is dit een reden dat ik een auto hierdoor laat staan.
Het is vaak besproken. Maar die bedragen die jij noemt zijn uitzonderlijk. Als je ergens nog een korting van een paar honderd euro weet los te krijgen (setje dakdragers, (korting op) een trekhaak ...) dan mag je eigenlijk al je handjes dichtknijpen. Misschien zijn ze wat toegeeflijker aan het eind van het jaar maar lees het topic nog maar eens na: het houdt echt niet over.VinnieV schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:53:
[...]
Je kan prima nog extra opties loswrikken, maar zorg ervoor dat dat geen 'af fabriek' opties zijn. Als je bijvoorbeeld een fijn setje wielen o.i.d. achteraf door de dealer laat monteren, kan hij daar best nog leuke dingen mee doen. Ik heb daar zeer behoorlijke kortingen mee bedongen (denk aan 2 a3 % van de auto waarde, in mijn geval tussen de 12 en 1500 euro)
Ik zie nu ook dat het bij jou om een auto van minstens 60000 euro gaat. Ik weet niet of dat ook het geval is met de Volvo's.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik ben een nieuwe auto aan het samenstellen.
Nou heb ik de optie om af-fabriek 18" velgen te laten monteren. De velgen komen op 800,00 en de auto wordt 238 euro duurder omdat de CO2 uitstoot hoger is met 18" velgen. Ik ga dus meer bijtellen omdat de fiscale waarde ook hoger wordt, totaal 1038 euro.
Ik kan dezelfde velgen ook als accesoire laten monteren. Kost evenveel maar ik 'bespaar' dan die 1038,00.
Ik wil achteraf natuurlijk geen gezeur daarover dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Nou heb ik de optie om af-fabriek 18" velgen te laten monteren. De velgen komen op 800,00 en de auto wordt 238 euro duurder omdat de CO2 uitstoot hoger is met 18" velgen. Ik ga dus meer bijtellen omdat de fiscale waarde ook hoger wordt, totaal 1038 euro.
Ik kan dezelfde velgen ook als accesoire laten monteren. Kost evenveel maar ik 'bespaar' dan die 1038,00.
Ik wil achteraf natuurlijk geen gezeur daarover dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Kan gewoon als de dealer daar aan mee wil werken. Hou wel rekening dat je met 18" een duurdere winterbandenregeling gaat krijgen.
En 18" en sneeuwkettingen is lastiger heb ik me laten vertellen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Geen uitdagingen mee gehad met een Leon 14% TDI met 18 inch velgen. (die ook over de co2 uitstoot zou komen)remmuz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:10:
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ook hier geen problemen met achteraf (door de dealer) gemonteerde 18" wielen op een 14% Volvo V40 D4, ik zou me daar geen zorgen over maken.remmuz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:10:
Ok ik heb de grootste flaw ooit van de Octavia ontdekt.
Wie heeft er in ****** naam verzonnen dat 6,8 cm doorsnede voor de bekerhouders genoeg is!!! Past geen fatsoenlijke thermosbeker in...
Wie heeft er in ****** naam verzonnen dat 6,8 cm doorsnede voor de bekerhouders genoeg is!!! Past geen fatsoenlijke thermosbeker in...
Gruwelijk gejatte Icoon!
Past toch in de deur.RZor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:14:
Ja maar bekerhouder...
Gruwelijk gejatte Icoon!
Verwijderd
Sowieso is de bekerhouder een ondergeschoven kindje lijkt wel. Vroeger had ik altijd fijne bekerhouders in de auto op logische/handige plekken en vaak 2 van bruikbare grote in het midden. Nu moet ik echt opletten bij het uitzoeken van de leaseauto waar, hoe en hoe groot de houders zijn. In veel auto’s vind ik het niet echt optimaal, optisch misschien mooier maar zeker niet praktischer.
Onder de motorkap dan?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Bij mij is het belangrijk dat ik een 1l flesje ergens kwijtraak. De bekerhouders van een Octavia zijn net genoeg voor een blikje...
Ik heb deze maar eens besteld.Engineer Stewie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:03:
[...]
Bij mij is het belangrijk dat ik een 1l flesje ergens kwijtraak. De bekerhouders van een Octavia zijn net genoeg voor een blikje...
Zit rond de 4 a 5 uur per dag in de auto. Smorgens vaak al anderhalf uur. Wil wel warme koffie mee dan.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Woot, dit wordt nog warm gehouden ook! Win-winPinobigbird schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:20:
[...]
Onder de motorkap dan?
[afbeelding] twee stuks!
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
In de deuren van de Octavia zijn ook bekerhouders waar gewoon een fles van een liter inpast.Engineer Stewie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:03:
[...]
Wie drinkt er ook koffie in de auto?RZor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:14:
Ik sta op het punt een nieuw leasecontract voor een Tiguan te tekenen, ik heb alleen de pech dat sinds een week of 2 de 2018 prijzen alvast (?) gelden, en de auto nu dus zo'n €2k duurder is in aanschaf, valt hier nog over te overhandelen met dealer of LM?
[ Voor 0% gewijzigd door MerijnB op 13-12-2017 08:00 . Reden: Typo ]
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Alleen als je een voorraadauto hebt en/of levering in 2017 hebt, anders niet. Die 2k is extra BPM die hoe dan ook betaald moet worden aan de overheid.MerijnB schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:00:
Ik sta op het punt een nieuw leasecontract voor een Tiguan te tekenen, ik heb alleen de pech dat sinds een week of 2 de 2018 prijzen alvast (?) gelden, en de auto nu dus zo'n €2k duurder is in aanschaf, valt hier nog over te overhandelen met sealer of LM?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Duidelijk en was ik al bang voorFaddermakker schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:01:
[...]
Alleen als je een voorraadauto hebt en/of levering in 2017 hebt, anders niet. Die 2k is extra BPM die hoe dan ook betaald moet worden aan de overheid.
Vreemde is dat ik twee weken geleden nog een offerte met de 'oude' prijs heb gehad, terwijl toen ook duidelijk was dat het levering in 2018 zou worden.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Dealers/verkopers zijn over het algemeen niet zo snel in het aanpassen en het op de hoogte zijn van de opties en mogelijkheden is helaas mijn ervaring.MerijnB schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:19:
[...]
Duidelijk en was ik al bang voor
Vreemde is dat ik twee weken geleden nog een offerte met de 'oude' prijs heb gehad, terwijl toen ook duidelijk was dat het levering in 2018 zou worden.
Ik heb bij het bestellen ook de verkoper moeten uitleggen wat de functies inhielden en zijn mij zelfs dingen verteld die na het zelf uitzoeken gewoon niet klopten.
[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 13-12-2017 08:21 ]
Iemand die altijd last had van 0,5L flesjes die niet in de bekerhouder blijven staan als je met wat vaart door de bocht gaatRZor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:14:
Geen enkel probleem inderdaad. Genoeg info over te vinden mbt fiscale bla bla. @remmuz Zie ook https://www.marklanphen.n...-lease-auto/#.WjEOOzdrzD4 welke al vaker voorbij is gekomen. Zie trouwens geen verwijzing meer naar Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4The Eagle schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:00:
Kan gewoon als de dealer daar aan mee wil werken. Hou wel rekening dat je met 18" een duurdere winterbandenregeling gaat krijgen.
Je hebt loopvlak-kettingen nodig zoals Rud Centrax. Juist veel fijner, ze zijn alleen prijzig
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 13-12-2017 12:44 ]
Mijn boefje is liev!
Wauw. Dat is een beste auto als dit de grootste flaw is. Ik zou zelf de stoelen als flaw beoordelen. Ik zit al twee jaar met pijn in mijn r**t op die dingen. Nog twee weken en ik ben daar (hopelijk) vanaf.RZor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:14:
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Welke stoelen heb je in je Octavia? Ik heb de sportstoelen en die zitten heerlijk.woutur schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:57:
[...]
Wauw. Dat is een beste auto als dit de grootste flaw is. Ik zou zelf de stoelen als flaw beoordelen. Ik zit al twee jaar met pijn in mijn r**t op die dingen. Nog twee weken en ik ben daar (hopelijk) vanaf.
Beste upgrade ever

Is een persoonlijk iets hoor. Ik vond die stoelen persoonlijk minder zitten dan de standaard stoelen + elektrische verstelling.Nohead schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:16:
[...]
Welke stoelen heb je in je Octavia? Ik heb de sportstoelen en die zitten heerlijk.
Beste upgrade ever
[afbeelding]
Is ook zeker persoonlijk. Gelukkig nog maar 2 weekjes wachten voor je andere auto, hopelijk zitten die beter ook na een langere tijd.J0YR1D3R schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:20:
[...]
Is een persoonlijk iets hoor. Ik vond die stoelen persoonlijk minder zitten dan de standaard stoelen + elektrische verstelling.
Het is ook heel persoonlijk. Ik heb de stoelen die toentertijd bij het Dynamic pakket hoorde. Volgens mij zijn dat dezelfde stoelen als jij daar hebt. In het begin vond ik ze wel fijn zitten. Tegenwoordig is het net of ik met mijn rechterbil ergens op zit. Ik heb ook een hele tijd een handdoek op de zitting gelegd. Dat hielp een beetje.Nohead schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:27:
[...]
Is ook zeker persoonlijk. Gelukkig nog maar 2 weekjes wachten voor je andere auto, hopelijk zitten die beter ook na een langere tijd.
Ik heb de standaard Ambition stoelen in mijn O3C. Laatste half jaar heb ik last van mijn rug na zowat elke lange autorit. Auto is nu bijna 3,5 jaar. Nog 2,5 a 3 maanden te gaan...woutur schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:12:
[...]
Het is ook heel persoonlijk. Ik heb de stoelen die toentertijd bij het Dynamic pakket hoorde. Volgens mij zijn dat dezelfde stoelen als jij daar hebt. In het begin vond ik ze wel fijn zitten. Tegenwoordig is het net of ik met mijn rechterbil ergens op zit. Ik heb ook een hele tijd een handdoek op de zitting gelegd. Dat hielp een beetje.
Ik heb drie jaar in een Octavia gereden met de sportstoelen. Geen centje pijn. Al zou ik die stoelen nu nooit en te nimmer meer willen, nu ik de sportstoelen van de S60 heb (ohh, ik kijk er naar uit weer in mn auto te kunnen rijden, inmiddels al zeven weken van huis weg en aan t rond tuffen in Honda HRV's, RAV4 (4WD), Mazda Tribute en Mitshubishi Pajero...)
[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-12-2017 17:18 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik kom van een V40 met sportstoelen. Vind de O3 stoelen van t techpakket toch wel fijner eerlijk gezegd. Zo zie je maar, ieder wat wils.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Moet zeggen dat de sport stoelen in de nieuwe Megane nog steeds super fijn zijn! Heerlijke ondersteuning en je zit er lekker in als je beetje sportief wilt rijden!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb 2.0TDi 150pk en dat leent zicht niet om sportief te rijden.DennusB schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:31:
Moet zeggen dat de sport stoelen in de nieuwe Megane nog steeds super fijn zijn! Heerlijke ondersteuning en je zit er lekker in als je beetje sportief wilt rijden!
De volgende is wederom een 2.0TDI met 150pk en DSG-7, dat zal wederom niet sportief zijn.
Verwacht wel meer van de R-line stoelen dan van de stoelen in de Octavia.
Beste bekerhouders ooit had ik in de Mazda RX-8. Daar paste letterlijk een flex bordeaux in.Engineer Stewie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:03:
[...]
Blijft zooo persoonlijk. Ik vond het helemaal geen prettige stoelen: veel te hard.DennusB schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:31:
In de Mégane GT vond ik het heerlijke stoelen, juist omdat ze heel veel ondersteuning bieden bij sportief rijgedrag.robhof schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:19:
[...]
Blijft zooo persoonlijk. Ik vond het helemaal geen prettige stoelen: veel te hard.
Toen ik zag dat de Mégane GT wat te prijzig zou worden naar mijn smaak en ik een 130pk versie van de Mégane zou gaan rijden viel bij mij de GT-Line als eerste af vanwege de stoelen
gwystyl schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:01:
De C3 is waarschijnlijk wat comfortabeler afgesteld, dus als je een "rijdersauto" zoekt kan je beter om een Fiesta vragen oid. Daar kunnen vast wel winterbanden onder.
Het is een C3 geworden. Rijdt en zit heel erg fijn, veel en veel beter dan de Yaris.Mad-Matt schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:20:
C3 is een typisch franse auto, soft geveerd, alles op comfort.
Wat gwystyl al zegt, Fiesta is een betere optie.
Anders een Polo ofzo vragen.
Wel gek dat er geen winterbanden onder je Swift kunnen, wat een onzin zeg.
Helaas wel een wat karige uitvoering (geen navi, climate control of parkeersensoren) maar goed.
Ik overleef 't wel
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat is jammer, maar ik vind het een erg leuke auto om te zien.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Absoluut, leuk wagentje hoor.Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:37:
Dat is jammer, maar ik vind het een erg leuke auto om te zien.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb ondertussen de offerte's binnen van de leasemaatschappij. Had gehoopt dat het leasebedrag me zou overtuigen wat 'economischer' te kiezen, maar helaas. Een leuk geconfigureerde 3 serie is goedkoper in de lease dan de V60 en de Mondeo. Ik gok door de restwaarde?
Dit maakt dingen wel heel lastig moet ik zeggen
Heeft inderdaad met restwaarde en hoeveelheid accessoires te maken.sorted.bits schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:00:
Ik heb ondertussen de offerte's binnen van de leasemaatschappij. Had gehoopt dat het leasebedrag me zou overtuigen wat 'economischer' te kiezen, maar helaas. Een leuk geconfigureerde 3 serie is goedkoper in de lease dan de V60 en de Mondeo. Ik gok door de restwaarde?
Bijtelling impact maakt voor je niet uit?
Ik ben 180 graden gedraaid met mijn leaseauto.
Door BPM verhoging en alles werd leasebedrag voor de Fabia Combi 40 euro hoger, waardoor ik net zo makkelijk een Renault Megane Estate kon gaan rijden.
Dus verder zitten kijken en uiteindelijk een Seat Leon ST Style 1.6TDI 110pk bj 2014 geaccordeerd voor lease.
Als het meezit kan ik deze de 1e week van januari ophalen.
Ik vind het niet gek om 2 jaar lang in een occasion te gaan rijden, scheelt mij ~2400 euro over 2 jaar ten opzichte van een nieuwe leasebak.
Over 2 jaar kijk ik wel weer naar een nieuwe.
Door BPM verhoging en alles werd leasebedrag voor de Fabia Combi 40 euro hoger, waardoor ik net zo makkelijk een Renault Megane Estate kon gaan rijden.
Dus verder zitten kijken en uiteindelijk een Seat Leon ST Style 1.6TDI 110pk bj 2014 geaccordeerd voor lease.
Ik vind het niet gek om 2 jaar lang in een occasion te gaan rijden, scheelt mij ~2400 euro over 2 jaar ten opzichte van een nieuwe leasebak.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is tientjes-werk, dus nee, dat maakt me niet echt uit.Nohead schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:39:
[...]
Heeft inderdaad met restwaarde en hoeveelheid accessoires te maken.
Bijtelling impact maakt voor je niet uit?
Interessante optie, die was toen 14% bijtelling waarschijnlijk? Geldt dat ook nog voor de hele duur van je leasecontract? Bijtelling staat voor 5 jaar vast vanaf eerste keer op kenteken volgens mij.Quad schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:04:
Ik ben 180 graden gedraaid met mijn leaseauto.
Ik heb een leasecontract voor 24 maanden, 14% bijtelling. Binnen 2 jaar mag ik dan een nieuwe auto uitzoeken. Dus nog 2 jaar lekker goedkoop rijden.gwystyl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:42:
[...]
Interessante optie, die was toen 14% bijtelling waarschijnlijk? Geldt dat ook nog voor de hele duur van je leasecontract? Bijtelling staat voor 5 jaar vast vanaf eerste keer op kenteken volgens mij.
⏩ PVOutput☀️
Maar 1e week van januari ophalen wil zeggen dat dat contract loopt tot 1e week januari 2020. De lage bijtelling geldt vanaf datum op kenteken ergens in 2014 tot die datum 5 jaar later in 2019. Als hij dus van bijvoorbeeld maart is, betaal je april t/m december volgens mij meer bijtelling.Quad schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:44:
[...]
Ik heb een leasecontract voor 24 maanden, 14% bijtelling. Binnen 2 jaar mag ik dan een nieuwe auto uitzoeken. Dus nog 2 jaar lekker goedkoop rijden.
Toch verbazend hoe duidelijk de regels zijn in Nederland. In België hebben ze eens van de ene dag op de andere een nieuwe berekening ingevoerd voor alle bedrijfswagens (dus ook de lopende contracten). Mooest toen ineens dubbel zoveel betalen (ging va fiscale pk's naar CO2 uitstoot).gwystyl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:47:
[...]
Maar 1e week van januari ophalen wil zeggen dat dat contract loopt tot 1e week januari 2020. De lage bijtelling geldt vanaf datum op kenteken ergens in 2014 tot die datum 5 jaar later in 2019. Als hij dus van bijvoorbeeld maart is, betaal je april t/m december volgens mij meer bijtelling.
Heb daar momenteel wel schrik voor, ik wilde zo graag een benzine rijden omdat diesel meer en meer afgestraft wordt maar werd geweigerd door leasemaatschappij en werkgever.
Heb nu een diesel met 116gr CO2 en 'bijtelling' valt reuze mee (meer als het dubbel van nu
Dat klinkt wel zo, maar in theorie zijn het hier ook uitstootklassen waar en bepaalde auto invalt. Als de overheid dan besluit de tarieven te veranderen ben je alsnog de pineut. In de praktijk komt dit volgens mij niet voor en worden de klassen en hun bijbehorende tarieven een jaar of twee vantevoren gecommuniceerd.
Auto is van december 2014, ik vermoed dat het wel goed gaat.gwystyl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:47:
[...]
Maar 1e week van januari ophalen wil zeggen dat dat contract loopt tot 1e week januari 2020. De lage bijtelling geldt vanaf datum op kenteken ergens in 2014 tot die datum 5 jaar later in 2019. Als hij dus van bijvoorbeeld maart is, betaal je april t/m december volgens mij meer bijtelling.
Contactpersoon bij leasemaatschappij zegt van wel, desnoods lever ik hem 1 maand eerder weer in, dat kan allemaal wel.
⏩ PVOutput☀️
Als hij van december 2014 is dan gaat 5 jaar later per de 1ste van de volgende maand, 1 januari 2020, het nieuwe 25% tarief gelden. Dan zit je inderdaad goed. Moet je wel je nieuwe auto dan krijgen en niet nog een maand moeten wachten omdat alle auto's naar het nieuwe jaar gepushed zijn.
Wanneer je 'm inlevert maakt toch niet uit? Alle nieuwe auto's die je kunt leasen (muv electrische) zijn 25%. Of je nu een maandje langer in een oude auto tegen 25% rijdt, of een nieuwe tegen hetzelfde percentage
.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Het is toch zonde als je oude 14% auto 25% wordt. De nieuwe auto's zijn trouwens 22%, maar dat is het verschil inderdaad ook niet.SlinkingAnt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:10:
Wanneer je 'm inlevert maakt toch niet uit? Alle nieuwe auto's die je kunt leasen (muv electrische) zijn 25%. Of je nu een maandje langer in een oude auto tegen 25% rijdt, of een nieuwe tegen hetzelfde percentage.
Holla iedereen, ik kreeg te horen dat ik zsm een auto mag leasen en dus ben ik nu aan het zoeken hoe en wat. Ik hoop dat jullie mij wijs kunnen maken want dit is mn eerste lease auto.
Leasebudget:
1000
Kilometrage per jaar:
35000 (dit moet, ongeacht dat ik wrs maar 25dkm gaan rijden. Is om iedereen te standariseren)
Contractduur:
48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
inclusief Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling geen idee
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen:
- Sportieve auto (lees: 7s naar de 100, te veel gevraagd?), sportieve chassis
- Genoeg ruimte voor kinderwagen (komt in mei mn eerste)
- Automaat, liefst met schakelding op stuur
- Stoelverwarming
- Adaptieve cruise control, liefst ook met lane change warning of nog mooier: lane keep assist
- Upgrade soundsysteem (dit is echt een must)
- Parkeersensoren, liefst met automatische parkeren en/of camera maar hoef niet per se
- Kleur maakt mij niet uit (vind wit prima), velg als het groot kan ook mooi maar hoef niet per se
Uiteindelijke keuze:
weet ik nog niet
Hebben jullie adviezen/ aandachtspunten/ aanbevelen over de type auto, hele lease regeling, etc.?
Leasebudget:
1000
Kilometrage per jaar:
35000 (dit moet, ongeacht dat ik wrs maar 25dkm gaan rijden. Is om iedereen te standariseren)
Contractduur:
48 maanden
inclusief Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling geen idee
Specifieke wensen:
- Stoelverwarming
- Adaptieve cruise control, liefst ook met lane change warning of nog mooier: lane keep assist
- Parkeersensoren, liefst met automatische parkeren en/of camera maar hoef niet per se
- Kleur maakt mij niet uit (vind wit prima), velg als het groot kan ook mooi maar hoef niet per se
Uiteindelijke keuze:
weet ik nog niet
Hebben jullie adviezen/ aandachtspunten/ aanbevelen over de type auto, hele lease regeling, etc.?
[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 20-12-2017 16:53 ]
Life is too short to drive boring cars
Golf GTE? Is vrij vlot ookgergs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:50:
Holla iedereen, ik kreeg te horen dat ik zsm een auto mag leasen en dus ben ik nu aan het zoeken hoe en wat. Ik hoop dat jullie mij wijs kunnen maken want dit is mn eerste lease auto.
Leasebudget:
1000
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
48 maanden
Specifieke wensen:
- Stoelverwarming
Uiteindelijke keuze:
weet ik nog niet
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zat ik te denken idd, maar ik voel me echt "genaaid" dat het nu alles maar 22% is terwijl ik weet dat zelfde auto behoorlijk lager kost in de bijtelling 2 jaar geleden.........
Verwijderd
Voor je budget zijn vast wel elektrische auto's verkrijgbaar. Dan voel je je met 4% bijtelling vast minder 'genaaid'.gergs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:58:
[...]
Zat ik te denken idd, maar ik voel me echt "genaaid" dat het nu alles maar 22% is terwijl ik weet dat zelfde auto behoorlijk lager kost in de bijtelling 2 jaar geleden.........
Maar met jouw budget kan je echt heel veel goed of compleet uitgeruste auto's in A, B, C segment en ook wel uit het D segment krijgen. Dus als je niet duidelijker in beeld hebt wat je eigenlijk zoekt is het moeilijk advies geven. Mijn tip zou zijn om dit weekend gewoon even wat dealers van merken die je aanspreken binnen te wandelen en daar wat rond te kijken en in wat auto's te gaan zitten.
Nou dat wordt dan een Honda Civic met 182 paarden. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=gergs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:50:
Leasebudget:
1000
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
48 maanden
Specifieke wensen:
- Stoelverwarming
Uiteindelijke keuze:
weet ik nog niet
Jammer dat deze wat hoger zit:desmond schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:02:
[...]
Nou dat wordt dan een Honda Civic met 182 paarden. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
[ Tesla MIG MYP ]
Echt snel is die wel niet hoor. Ook al plakken ze er VTEC op. Een passat met 1.4 en 150 paardjes is al even snel.desmond schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:02:
[...]
Nou dat wordt dan een Honda Civic met 182 paarden. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Waarom hebben die honda's altijd een dot pk's en zijn oertraag?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
@Thorgrem ik heb alleen geen laadpaal thuis (is een parkeergarage onder het gebouw), kan wel aanvragen maar is de infrastructuur nog niet klaar, duurt nog lang iig.
Idd ik moet gewoon rondkijken - ik ben al ermee bezig eigenlijk.
Ik heb tot nu toe proefrit gehad in deze auto's:
- BMW 118i - best klein en niet snel (van plan om 120 te proberen als het binnen budget past, of nog mooier, 320 touring)
- Honda Civic 1.5t - best ruim maar interieur is een beetje "meh". snel maar voelt niet super snel. achterkant te wild.
- Mazda 3 2.2d - trekt lekker onderin, compleet, maar een beetje saai (safe) model, en 0-100 toch nog langzaam ondanks de koppel
- Renault Megane GT 205 - compleet en zit echt lekker, maar scherm is "meh", en voor 205pk is ie langzamer op papier dan bijv 180pk duitser
@desmond idd een van de kandidaat maar de plastic knopjes op stuur en wat interieur dingetje maakt mij beetje twijfelen. ook zo dat hij niet de subtielste (vooral dat achterkant), en dus niet echt "zakelijk"
@Cyw00d zat ook te denken, je bedoelt dan eigl de meerprijs betalen als eigen bijdrage dat het netto min of meer zelfde word voor mij toch? maar ik heb geen laadpaal en idd volgens mij alsnog te duur
@azz_kikr nou het is niet super snel maar langzamer dan 150pk passat is het zeker niet. hij gaat wel naar 100 rond de low 7s, de 150pk passat is ruim boven 8s.
- BMW 118i - best klein en niet snel (van plan om 120 te proberen als het binnen budget past, of nog mooier, 320 touring)
- Honda Civic 1.5t - best ruim maar interieur is een beetje "meh". snel maar voelt niet super snel. achterkant te wild.
- Mazda 3 2.2d - trekt lekker onderin, compleet, maar een beetje saai (safe) model, en 0-100 toch nog langzaam ondanks de koppel
- Renault Megane GT 205 - compleet en zit echt lekker, maar scherm is "meh", en voor 205pk is ie langzamer op papier dan bijv 180pk duitser
@desmond idd een van de kandidaat maar de plastic knopjes op stuur en wat interieur dingetje maakt mij beetje twijfelen. ook zo dat hij niet de subtielste (vooral dat achterkant), en dus niet echt "zakelijk"
@Cyw00d zat ook te denken, je bedoelt dan eigl de meerprijs betalen als eigen bijdrage dat het netto min of meer zelfde word voor mij toch? maar ik heb geen laadpaal en idd volgens mij alsnog te duur
@azz_kikr nou het is niet super snel maar langzamer dan 150pk passat is het zeker niet. hij gaat wel naar 100 rond de low 7s, de 150pk passat is ruim boven 8s.
Nou niet overdrijven. Passat lage 8 en die civic ook. Alle bronnen geven tijden boven de 8 seconden op, en niet de ‘lage’ 7 die jij opgeeft. (Staat zelfs in ne eigen link)gergs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:22:
@Thorgrem ik heb alleen geen laadpaal thuis (is een parkeergarage onder het gebouw), kan wel aanvragen maar is de infrastructuur nog niet klaar, duurt nog lang iig.
Ook de top is best zielig. 200 opgegeven max speed?
Mss als ze de wagen wat lichter gemaakt hadden, was die best snel geweest......1350kilo voor hatchback?
Nuja, een honda koop je voor zijn degelijkheid, niet omdat ze snel zijn...
Een Audi A3 limousine 1.5 TFSI S-line iets voor je? Redelijke kofferbak, 8.2 sec naar 100 km/uur, 7 traps automaat met flippers, goed onderstel.
Ik was zelf positief verrast over wegligging, bouwkwaliteit, motor en afwerking.
Ik was zelf positief verrast over wegligging, bouwkwaliteit, motor en afwerking.
Daar heb je inderdaad zoveel aan in Nederlandazz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:41:
[...]
Nou niet overdrijven. Passat lage 8 en die civic ook. Alle bronnen geven tijden boven de 8 seconden op, en niet de ‘lage’ 7 die jij opgeeft. (Staat zelfs in ne eigen link)
Ook de top is best zielig. 200 opgegeven max speed?
Mss als ze de wagen wat lichter gemaakt hadden, was die best snel geweest......1350kilo voor hatchback?
Nuja, een honda koop je voor zijn degelijkheid, niet omdat ze snel zijn...
Of wil je het imago van leaserijders nog wat verder bevestigen?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Even wat willekeurige auto's die ik kan bedenken.gergs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:50:
Leasebudget:
1000
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
48 maanden
Specifieke wensen:
- Stoelverwarming
Uiteindelijke keuze:
weet ik nog niet
120 / 125i met m sport pakket
Cla sb 200 amg line
Hij vroeg om een sportief chassis.azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:29:
[...]
Een passat met 1.4 en 150 paardjes is al even snel.
Was geen tip over welke leasewagen.
Was gewoon om aan te geven dat die civic is niet echt snel is.
@azz_kikr de link is niet van mij, maar de civic is zeker onder 8s, ik heb proefrit gehad in de 1.5t handgeschakeld (ja jammer, ze hadden 2 proef auto’s, 1.0 automaat of 1.5 handbak) en met mijn kansloze schakkeling en natte weg haal ik nog onder 8s. Op autoweek is ie ook trouwens sneller dan fabrieksopgave gemeten (wat wel raar is, meestal andersom) https://www.autoweek.nl/a...civic-15-vtec-turbo-2017/ Maar goed ik snap je punt hij is niet de allersnelste. En dank je voor je suggestie, maar nee de passat wordt het denk ik niet...
@Pegasus De audi is zeker niet verkeerd! Staat ook op mn lijst voor proefrit. Ik ben alleen nog niet uit of de kofferbak voldoende zou zijn
@wd200 De bmw 125 gaat helaas niet in de budget passen met mn wensenlijst aan opties, 120 wellicht wel. De CLA is wel erg duur, de 200 pas in de budget niet denk ik, en degene die wel past heeft weinig pk..
@Pegasus De audi is zeker niet verkeerd! Staat ook op mn lijst voor proefrit. Ik ben alleen nog niet uit of de kofferbak voldoende zou zijn
@wd200 De bmw 125 gaat helaas niet in de budget passen met mn wensenlijst aan opties, 120 wellicht wel. De CLA is wel erg duur, de 200 pas in de budget niet denk ik, en degene die wel past heeft weinig pk..
[ Voor 41% gewijzigd door SirLct op 21-12-2017 01:18 ]
Dus een vlotte, sportievere auto, maar niet te duur? Dan denk ik direct aan:gergs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:22:
Leon 1.8TSI DSG. Snelle versnellingsbak, snelle motor, sub 1300kg en leuk onderstel. ACC etc mogelijk.
Ford 1.5 Ecoboost 182pk. Leuk onderstel en best vlot. Alleen met handbak, maar bij Ford is dat imho de beste keuze (automaat is maar matig).
Peugeot 308 GT 1.6 225pk met een moderne 8 traps automaat. Wel eerder snel dan echt een sportief onderstel.
[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 21-12-2017 01:29 ]
Tja, net wat je nodig hebt aan kofferbak. Ik kom uit een V40 😁. En dat ging prima met z'n drieën. Met wintersport gewoon een koffer op het dak.gergs schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:03:
@azz_kikr de link is niet van mij, maar de civic is zeker onder 8s, ik heb proefrit gehad in de 1.5t handgeschakeld (ja jammer, ze hadden 2 proef auto’s, 1.0 automaat of 1.5 handbak) en met mijn kansloze schakkeling en natte weg haal ik nog onder 8s. Op autoweek is ie ook trouwens sneller dan fabrieksopgave gemeten (wat wel raar is, meestal andersom) https://www.autoweek.nl/a...civic-15-vtec-turbo-2017/ Maar goed ik snap je punt hij is niet de allersnelste. En dank je voor je suggestie, maar nee de passat wordt het denk ik niet...
Ik ben de seat aan het samenstellen, waar vind je de ACC? kan het niet vinden, welke pack?AndRo555 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:20:
[...]
Dus een vlotte, sportievere auto, maar niet te duur? Dan denk ik direct aan:
Leon 1.8TSI DSG. Snelle versnellingsbak, snelle motor, sub 1300kg en leuk onderstel. ACC etc mogelijk.
Ford 1.5 Ecoboost 182pk. Leuk onderstel en best vlot. Alleen met handbak, maar bij Ford is dat imho de beste keuze (automaat is maar matig).
Peugeot 308 GT 1.6 225pk met een moderne 8 traps automaat. Wel eerder snel dan echt een sportief onderstel.
De ford ziet er echt gedateerd uit helaas, opzich wel leuk onderstel idd (2x als huurauto tijdens vakantie en bevalt prima)
Peugeot is qua pk heel interessant maar de 0-100 is dan weer niet, en een keer in een peugeot gereden en het voelt te "licht", dus qua gevoel mis je iets.
[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 21-12-2017 12:32 ]
Met een kindje zou wrs prima zijn idd. V40 is idd heel krap, 2 wkn geleden langs volvo dealer en toen wij de binnenkant zagen en de kofferbak, keek ik mn vrouw en ze keek me aan met zo'n gezicht van.. eh.. dit is wel heel klein.Pegasus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:26:
[...]
Tja, net wat je nodig hebt aan kofferbak. Ik kom uit een V40 😁. En dat ging prima met z'n drieën. Met wintersport gewoon een koffer op het dak.
In de belgische configurator voor een FR:gergs schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:28:
[...]
Ik ben de seat aan het samenstellen, waar vind je de ACC? kan het niet vinden, welke pack?
De ford ziet er echt gedateerd uit helaas, opzich wel leuk onderstel idd (2x als huurauto tijdens vakantie en bevalt prima)
Peugeot is qua pk heel interessant maar de 0-100 is dan weer niet, en een keer in een peugeot gereden en het voelt te "licht", dus qua gevoel mis je iets.
Onder Advanced Comfort and Driving Pack II, met Lane Assist; High Beam Assist; Adaptive Cruise Control; Traffic Jam Assist; Traffic sign recognition. Voor 735 euro
Zal ook wel in de NL Leon mogelijk zijn.
Heel apart, bij FR Business is de optie niet beschikbaar, maar bij standarde FR wel als "Upgrade Technology"
Volgens mij heb ik daar inderdaad al iemand eerder hetzelfde horen zeggen. Voorheen was het nog wel gewoon mogelijk.
Zit dat niet al standaard op een FR Business dan?
Vandaag eindelijk eens met de Arteon kunnen rijden (2.0TDI dsg-7).
Alhoewel die ondertussen al bijna een maand besteld is toch een bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt. Een hele goede cruiser, rijdt ook goed in snelle bochten maar voor sportief rijden komt de motor (150pk) wat power te kort.
Dat was wel te verwachten, het was groot en power inboeten of wat kleiner met 190-200pk rijden.
Alhoewel die ondertussen al bijna een maand besteld is toch een bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt. Een hele goede cruiser, rijdt ook goed in snelle bochten maar voor sportief rijden komt de motor (150pk) wat power te kort.
Dat was wel te verwachten, het was groot en power inboeten of wat kleiner met 190-200pk rijden.
Lekker boeiend in Nederland joh. Die 2.0 TDI sleurt er wel lekker aan hoor. Snel zat om lekker in te kunnen halen en waarschijnlijk is die auto verder een uitstekende cruiser die je comfortabel van a naar b brengt.Engineer Stewie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:50:
Vandaag eindelijk eens met de Arteon kunnen rijden (2.0TDI dsg-7).
Al geluk zit @Engineer Stewie niet in Nederlandwoutur schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:47:
[...]
Lekker boeiend in Nederland joh. Die 2.0 TDI sleurt er wel lekker aan hoor. Snel zat om lekker in te kunnen halen en waarschijnlijk is die auto verder een uitstekende cruiser die je comfortabel van a naar b brengt.
2.0TDI 150pk in een Passat/Arteon voldoet wel voor normaal met het verkeer mee te komen als het vlak is. Eens je in wat meer heuvelachtig landschap zoals de Ardennen hier komt, dan zijn er stukken snelweg waar je al snel 60+ seconden vol gas kan geven zonder illegale snelheden te doen. De 190pk versie past een stuk beter bij de wagen, maar de co2 uitstoot daarvan kost je wel een aardige duit in ~bijtelling.
@woutur Hij is vlot genoeg om met het verkeer mee te kunnen maar ik heb al redelijk wat auto's met de 2.0TDI gehad die een tikje sneller waren. Maar de DSG maakt mijn ermbarmelijke schakeltijden wel goed
. Maar de Arteon is natuurlijk een pak comfortabeler dan mijn huidige Octavia 3 Combi en daar is het mij vooral om te doen. De 200+km/h snelheden laat ik tegenwoordig achterwegen en 160-180km/h is mij snel genoeg in Duitsland. Zolang ik maar vlot naar de 120km/h kan ben ik tevreden.
Heb een Superb 1.6TDI getest (Arteon is altijd 2.0TDI) en dat is voor mij een nachtmerrie. Die motor past daar niet bij. Ook dringt het geluid van de 1.6TDI veel harder in het interieur als dat van een 2.0TDI en dan vergelijk ik een 1.6TDI Superb (nieuwe) met een 2.0TDI Octavia 3 pre-facelift.
@AndRo555 Ik woon in het vlakke Limburg en ben gaan testrijden in Mechelen daar waar de auto besteld is. De 190pk zal hem zeer waarschijnlijk beter liggen maar ik ben idd gebonden aan CO2 levels. Voor mij ligt die op 125gr/km, dus de 190pk kom wel maar paste niet meer binnen budget zonder eigen bijdrage.
VAA is 277€/maand bruto (140€ netto) en naar Belgische normen is dat al veel, dat is bv meer dan het dubbel van mijn O3C met 2.0TDI, dat ligt namelijk op 132€/maand bruto. (Maar hey, we hebben 300€ bruto en 70€ netto erbij gekregen
.)
Heb een Superb 1.6TDI getest (Arteon is altijd 2.0TDI) en dat is voor mij een nachtmerrie. Die motor past daar niet bij. Ook dringt het geluid van de 1.6TDI veel harder in het interieur als dat van een 2.0TDI en dan vergelijk ik een 1.6TDI Superb (nieuwe) met een 2.0TDI Octavia 3 pre-facelift.
@AndRo555 Ik woon in het vlakke Limburg en ben gaan testrijden in Mechelen daar waar de auto besteld is. De 190pk zal hem zeer waarschijnlijk beter liggen maar ik ben idd gebonden aan CO2 levels. Voor mij ligt die op 125gr/km, dus de 190pk kom wel maar paste niet meer binnen budget zonder eigen bijdrage.
VAA is 277€/maand bruto (140€ netto) en naar Belgische normen is dat al veel, dat is bv meer dan het dubbel van mijn O3C met 2.0TDI, dat ligt namelijk op 132€/maand bruto. (Maar hey, we hebben 300€ bruto en 70€ netto erbij gekregen
nee tot zover ik het kan kijken niet helaas..KevinK92 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:29:
Zit dat niet al standaard op een FR Business dan?
Ik wil graag het dak van mijn nieuwe auto volledig hoogglans-zwart hebben, af-fabriek hou ik nu zeg maar een strook metallic-lak van 50cm over tussen het panoramadak en achterruit en wil dit stukje dus graag gewrapped hebben in hoogglans zwart.
Iemand ervaring met het laten wrappen van de leaseauto?
www.google.nl
Als het goed gedaan is zie je dat niet. Na lease trek je het eraf...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:34:
Ik wil graag het dak van mijn nieuwe auto volledig hoogglans-zwart hebben, af-fabriek hou ik nu zeg maar een strook metallic-lak van 50cm over tussen het panoramadak en achterruit en wil dit stukje dus graag gewrapped hebben in hoogglans zwart.
Ik ga de R-line high gloss onderdelen ook laten wrappen met Xpel high gloss folie omdat dat krast zoals zot. Zie niet in waarom ze verschil is met particuliere wagen.
Zit nu heel erg aan het twijfelen om wat over de budget te gaan maar toch een auto gaan rijden die ik echt graag wil, met name een 3 serie.
Met alles erop en eraan is het dus ongeveer 200eur boven de leasebudget (ja ik heb het bijna allemaal gevinkt
)
Ik wil graag voorstellen naar werkgever dat het bijv 50/50 wordt gedeeld.
Dus ik wil best 100eur als eigenbijdrage en hun naar 1100 budget.
Hoe werkt dit in de praktijk? Hoeveel netto ga ik achteruit? Van verschillende site ben ik niet wijzer van..
Met alles erop en eraan is het dus ongeveer 200eur boven de leasebudget (ja ik heb het bijna allemaal gevinkt
Hoe werkt dit in de praktijk? Hoeveel netto ga ik achteruit? Van verschillende site ben ik niet wijzer van..
[ Voor 17% gewijzigd door SirLct op 13-04-2018 10:10 ]
Nee heb je al, ja kan je krijgen. Ook omdat ik weet dat sommige collega's wat boven de 1000 zit (nouja niet zo extreem als 200 boven maar 70-80 toch een paar.
Op Raet.nl kan je een bruto-netto berekening uitvoeren, waarbij je je bijtelling en je eigen bijdrage (overschrijding leasebudget plus eventuele andere bedragen, zoals een standaard eigen bijdrage voor prive gebruik en verzekeringspremie (indien van toepassing natuurlijk)) kan invoeren. Hierdoor kan je vrij nauwkeurig berekenen hoeveel je er op achteruit zou gaan.gergs schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:03:
Zit nu heel erg aan het twijfelen om wat over de budget te gaan maar toch een auto gaan rijden die ik echt graag wil, met name een 3 serie.
Met alles erop en eraan is het dus ongeveer 200eur boven de leasebudget (ja ik heb het bijna allemaal gevinkt)
We gaan gewoon vanuit van 22% bijtelling, en puur indicatief: auto van 55k, en salaris van 55k.
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8
Ik heb wel echt te veel vraag zeg... 
Ik zit te denken aan plan b, en dat is andere auto die wel binnen de budget past, en om het nog enigzins leuk te maken, chippen. Hebben jullie ervaring met het chippen van leaseauto?
Bijv. een 120i stage 1 (van 184pk 270nm naar 260pk 420nm, vooral dat koppel)
Ik zit te denken aan plan b, en dat is andere auto die wel binnen de budget past, en om het nog enigzins leuk te maken, chippen. Hebben jullie ervaring met het chippen van leaseauto?
Bijv. een 120i stage 1 (van 184pk 270nm naar 260pk 420nm, vooral dat koppel)
Ligt dat aan mij maar is een auto van 55k op een salaris van 55k niet wat scheef?gergs schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:03:
We gaan gewoon vanuit van 22% bijtelling, en puur indicatief: auto van 55k, en salaris van 55k.
Lijkt buiten proportie.
Dat lijkt bij mij al zo volgens mijn collega’s en daar is de auto minder en het loon meer.
Bij mij lijkt er overigens een vergissing gemaakt. Een maand na mij kan er nog een kale Arteon gekozen worden (dus geen elegance/R-line) en deze is om en bij dz 8k goedkoper. Dat het iets scheelt op een maand cava, maar een catalogisch waardedaling van 8k lijkt me wel heel stevig
Ja, dat dit eigenlijk bijna niet meer wordt toegestaan door leasemaatschappijen. Vroeger kon je VAG bijvoorbeeld alleen maar door abt laten tunen, maar dat mag ook al tijden niet meer.gergs schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:05:
Hebben jullie ervaring met het chippen van leaseauto?
En tuurlijk, je kunt het buiten hun om doen, maar als het dan fout loopt ben je aan de beurt.
Ik blijf het jammer vinden dat je bij Audi een A4 Avant met 2.0TDI 190pk en automaat kan krijgen die 109gr CO2 doet, terwijl de Passat of Arteon met de zwakkere versie van de 2.0TDI een pak meer CO2 uitstoot (op papier) en dus een stuk duurder zijn. De 190pk in de Arteon/Passat stoot dan zelfs meer uit dan dezelfde motor in een A6 Avant...Engineer Stewie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:05:
VAA is 277€/maand bruto (140€ netto) en naar Belgische normen is dat al veel, dat is bv meer dan het dubbel van mijn O3C met 2.0TDI, dat ligt namelijk op 132€/maand bruto. (Maar hey, we hebben 300€ bruto en 70€ netto erbij gekregen.)
En die waardes zijn alleen maar gestegen over de afgelopen twee jaar. Hier staat er nog een '107gr/km' 2.0TDI Passat Variant voor de deur.
Klopt, heb ook naar de A4 berline gekeken en daar doet dezelfde config 99gr CO2 en een A4 is nu ook niet zoveel lichter.AndRo555 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:18:
[...]
Ik blijf het jammer vinden dat je bij Audi een A4 Avant met 2.0TDI 190pk en automaat kan krijgen die 109gr CO2 doet, terwijl de Passat of Arteon met de zwakkere versie van de 2.0TDI een pak meer CO2 uitstoot (op papier) en dus een stuk duurder zijn. De 190pk in de Arteon/Passat stoot dan zelfs meer uit dan dezelfde motor in een A6 Avant...
En die waardes zijn alleen maar gestegen over de afgelopen twee jaar. Hier staat er nog een '107gr/km' 2.0TDI Passat Variant voor de deur.
Maarja, vond de Arteon mooier, was beter uitgerust en niet op elke straathoek te vinden.
Keuzes eh, maar kan de Arteon wss maar eenmalig kiezen, dat is nu dus:).
Dat hangt van je definitie van snel af. De 1.5i VTEC doet het best aardig, 182 pk / 8.2 s / 220 km/h. Ordegrootte van een BMW 320i, voor een compacte Honda. Meer vermogen dan de hot hatches van 20 jaar terugazz_kikr schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:03:
[...]
Was gewoon om aan te geven dat die civic is niet echt snel is.
Niet snel genoeg? Pak een Type-R. Cataloguswaarde in dezelfde orde als een BMW 328i, CO2 ruim onder de 200 g/km (netjes in verhouding tot het vermogen!) en 320 pk. Als dat te weinig is, moet je je eisen misschien bijstellen.
Heb nog niet teruggelezen, maar heb je een Renault Mégane Estate GT al overwogen?gergs schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:28:
[...]
Ik ben de seat aan het samenstellen, waar vind je de ACC? kan het niet vinden, welke pack?
1.6 TCe met 205 pk, 7-traps EDC (DSG), vierwielsturing, sportief onderstel, héle fijne sportstoelen (beter dan in een Leon, meer kuip), full-led standaard, en met flink wat opties blijf je rond de 37-38k.
Mijn Iron Blue Estate GT205 arriveert volgende week bij de dealer. Waarschijnlijk begin februari afleveren.
Aardig vol exemplaar geworden
Renault Mégane Estate Energy TCe 205 EDC GT
1.6 turbo, 205 pk, 280 Nm
7-traps EDC (Getrag Dual Clutch 7DTC300)
0-100: 7,4 seconden
Max. trekgewicht: 1700 kg (uiteraard minder bij beladen auto)
Standaard uitrusting
Standaard natuurlijk al erg goed uitgerust met: Sportstoelen, ambiance verlichting, dimmende binnenspiegel, elektrische ramen, led rondom, etc. etc.
Specifiek voor de GT: Vierwielsturing, sportonderstel (GTline heeft dat niet meer), RS Drive met Launchcontrol en Multi Change Down, Schakelflippers.
opties:
Speciaal metaallak Bleu Iron (de makkelijkste keuze
Easy Life Pack (parkeersensoren, achteruitrijcamera, automatisch inparkeren)
Rlink2 8,7" Potrait + Bose-systeem + DAB+
Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak (bijna nergens vindbaar op GT overigens)
Elektrische handrem (en dan ook ambientlight middentunnel)
Elektrisch verwarmbare stoelen
Head-up display in kleur
One-Touch-Folding (achterbank, 2 delen neerklapbaar)
Geen alcantara of leer gekozen, de stof vond ik prima en heb ik nu ook.
Accessoires:
Afneembare trekhaak
18" Magny Cours wielen
Fiscaal: 37.450
Consument: 41.500
De looks
En wat plaatjes bij het praatje. Voor de beeldvorming, wat foto's van internet.

Of was de opdracht: Geen Renault. Dan heb ik niets aangedragen.
Ja dat is zo. Honda is vermogen op papier. Maar in de praktijk is het niks waard. Komt er golfje naast je staan met 150 paardjes en daar sta je dan met 30pk meer.t_captain schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:01:
[...]
Dat hangt van je definitie van snel af. De 1.5i VTEC doet het best aardig, 182 pk / 8.2 s / 220 km/h. Ordegrootte van een BMW 320i, voor een compacte Honda. Meer vermogen dan de hot hatches van 20 jaar terug
Niet snel genoeg? Pak een Type-R. Cataloguswaarde in dezelfde orde als een BMW 328i, CO2 ruim onder de 200 g/km (netjes in verhouding tot het vermogen!) en 320 pk. Als dat te weinig is, moet je je eisen misschien bijstellen.
Het is gewoon een feit dat in wagens, wagens van andere merkern met minder of identiek aantal vermogen als de Honda's, gewoon sneller zijn. Uitstoot is vergelijkbaar of minder.
Honda, degelijk wel, maar snel...niet echt. (er is gewoon sneller beschikbaar in zelfde segment)
Helpt niet dat de Civic een CVT heeft waar een golfje een DSG heeft. Op zich hoeft dat niet veel te verschillen maar veel van de CVT's zijn eerder op comfort ingesteld dan op pure prestaties. (of ze doen een 8/9/10 traps automaat na wat ze nog trager maakt)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.