Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
@adinsx Knappe megane hoor. Zou ik ook nog wel willen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Vermogen meet je niet aan het stoplicht. De 0-80 win je met de juiste bakverhoudingen, een lichte auto en genoeg mechanische grip.

Wil je vermogen toetsen? Doe een 120-200 op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Telt 180-280 ook? :p

YouTube: Giulia Quadrifoglio, maatje te groot voor Golf GTE - A-drei

Ja, was leenauto voor een week ;). Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
azz_kikr schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:20:
[...]

Ja dat is zo. Honda is vermogen op papier. Maar in de praktijk is het niks waard. Komt er golfje naast je staan met 150 paardjes en daar sta je dan met 30pk meer.

Het is gewoon een feit dat in wagens, wagens van andere merkern met minder of identiek aantal vermogen als de Honda's, gewoon sneller zijn. Uitstoot is vergelijkbaar of minder.
Honda, degelijk wel, maar snel...niet echt. (er is gewoon sneller beschikbaar in zelfde segment)
Dan doet een Audi A3 limousine 1.5 TFSI met 150 pk het inderdaad beter. 0-100 km in 8.2 sec. Top 224 km/u en een uitstoot van 113 Gr/km met s-tronic en op 18 inch. En rijdt ook echt goed met een strakke wegligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

t_captain schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:49:
Vermogen meet je niet aan het stoplicht. De 0-80 win je met de juiste bakverhoudingen, een lichte auto en genoeg mechanische grip.

Wil je vermogen toetsen? Doe een 120-200 op de snelweg.
Die laatste sprint win je ook door twee van die drie factoren. En beide win je met méér vermogen.
Gunst. Een auto van 41000 euro is langzamer dan een van 107000 :) Wel ontzettend gaaf om die auto een week te rijden!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
azz_kikr schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:20:
[...]Het is gewoon een feit dat in wagens, wagens van andere merkern met minder of identiek aantal vermogen als de Honda's, gewoon sneller zijn. Uitstoot is vergelijkbaar of minder.
Honda, degelijk wel, maar snel...niet echt. (er is gewoon sneller beschikbaar in zelfde segment)
Graag een bron voor deze boude stelling? De laatste Civic heeft de beste ophanging in het segment en is daarmee een echte rijdersauto, net als b.v. een Ford Focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 00:07
Rijdt er iemand hier een mini clubman? Ben vooral benieuwd naar de ruimte. Vind het echt een gave bak, maar weet niet of het qua bagage etc kan met een baby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
gebruikershaes schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 18:24:
Rijdt er iemand hier een mini clubman? Ben vooral benieuwd naar de ruimte. Vind het echt een gave bak, maar weet niet of het qua bagage etc kan met een baby.
Ga eens bij een dealer kijken, recent een weekend mee gereden en te vergelijken met een golf qua ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
Erg belangrijk is het type kinderwagen wat je wil gebruiken! Voor onze V40 hadden we speciaal de Bugaboo aangeschaft en die paste perfect.

Jeetje, het lijkt hier het Viva forum wel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Welk type is dan ook nog wel van belang haha.

Hier nog de Bugaboo Buffalo (net gechecked bij wederhelft want ik weet dat natuurlijk niet uit t hoofd) en die is redelijk goed op te vouwen maar wordt zeker niet klein. Past prima in huidige Megane III Estate, en ook weer in de IV estate GT, voor zolang het nog nodig is. Jongste dochter is 1,5 en loopt het liefst. Oudste van 3 sowieso. Nog een jaartje voor het gemak dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ghehe ja onze dochter is nu 1.5 dus de kinderwagen gaat sowieso niet meer mee. We hebben nu een buggy die heel klein opvouwt.
Afbeeldingslocatie: https://thumbor.babyhuiscasita.nl/4Zh9qD8LbMVq81zg71X5WiOy9k4=/trim:top-left:50/fit-in/800x800/https%3A%2F%2Fwww.babyhuiscasita.nl%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache%2F1%2Fimage%2F9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95%2Fg%2Fb%2Fgb_qbit_sea_port_blue_wandelwagen.jpg

Alleen doe je toch een paar jaar met zo'n leasebak en wie weet komt er dan een 2de. Dan wordt het wel lastig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
wd200 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:04:
[...]

Ga eens bij een dealer kijken, recent een weekend mee gereden en te vergelijken met een golf qua ruimte
Ja dat ga ik sowieso doen, maar was benieuwd naar ervaringen van anderen. Vaak merk je pas of het lukt of niet als je de auto daadwerkelijk in gebruik hebt. Hoe reed die eigenlijk?

Sorry voor 2 posts. Niet aan gedacht.

[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 24-12-2017 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
gebruikershaes schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:41:
[...]

Ja dat ga ik sowieso doen, maar was benieuwd naar ervaringen van anderen. Vaak merk je pas of het lukt of niet als je de auto daadwerkelijk in gebruik hebt. Hoe reed die eigenlijk?

Sorry voor 2 posts. Niet aan gedacht.
Hoe een mini rijdt ? Verschillend per model en uitvoering.

Ik had een 3 cilinder met 100 pk ofzo mee ?
Prima voor dagelijks gebruikt maar ik miste de automaat ( heb ik zelf)

Daarnaast miste ik het "kart" gevoel maar daar is de clubman wellicht ook niet voor gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leasebak en kinderen is heel simpel: een station en liefst zo groot mogelijk. Dat heet ontzorgen in het weekend en aangezien dat je enige nog een beetje vrije tijd is wil je je daar ook niet druk hoeven te maken over past het nou net wel of niet. Gewoon klep open, zooi er in, klep dicht en niet meer over nadenken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:39:
Leasebak en kinderen is heel simpel: een station en liefst zo groot mogelijk. Dat heet ontzorgen in het weekend en aangezien dat je enige nog een beetje vrije tijd is wil je je daar ook niet druk hoeven te maken over past het nou net wel of niet. Gewoon klep open, zooi er in, klep dicht en niet meer over nadenken :)
Een gemiddelde C-segment hatchback heeft ook genoeg ruimte voor een gezin. Een B-segment Clio estate of C4 Cactus voldoet voor veel gezinnen ook prima. Mensen overschatten vaak wat ze echt nodig hebben aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
The Eagle schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:39:
Waar, maar de rest van de tijd rijd je in die auto en dan moet het ook een beetje leuk zijn. Rijd nu in en passat. Prima dergelijke bak, maar saaier vind je ze bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn gezin van 5 past prima in een S60. En is ook leuk om te rijden

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AllSeeyinEye schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:03:
Mijn gezin van 5 past prima in een S60. En is ook leuk om te rijden
Hoeveel kinderstoelen passen daarin?
Mijn vriendin en ikzelf hebben in totaal 3 kinderen (zij 2, ik 1, leeftijd 5,5 en 2 en dus allen in een stoeltje) en er zijn praktisch geen 5 zitters waar 3 kinderstoelen naast elkaar passen.
Superb ging zelfs niet... omdat ik weiger met een allochtonenbusje te rijden en ik 90% van de tijd alleen zit heb ik voor de Arteon R-line gekozen. Rij ik tenminste (voor mij) iets leuks.

Het nadeel is als we weggaan we ofwel alles in haar auto proppen (als je goed duwt past het wel...) en als we ver moeten rijden we met 2 wagens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:59:
[...]

Een gemiddelde C-segment hatchback heeft ook genoeg ruimte voor een gezin. Een B-segment Clio estate of C4 Cactus voldoet voor veel gezinnen ook prima. Mensen overschatten vaak wat ze echt nodig hebben aan ruimte.
Naast mijn Megane III Estate hebben we voor de eerste gezinsuitbreiding de Twingo II de deur uit gedaan voor een Clio IV Estate. Past toch allemaal wat beter maar genoeg? Nee, niet met de wandelwagen nog in de 'ligbak' formatie (tot ze zitten gebruikt) en natuurlijk gaan we altijd met de leaseauto als we met z'n allen gaan.
Maar alleen een Bsegment station? Ik zou er niet aan beginnen.

Volgend jaar gaat er hooguit nog een buggie mee, dus naast mij mijn IV Estate GT205 kan er voor de Clio wel een hatchback terug komen. Misschien zelfs wel een Zoe, want de Clio maakt slecht 5.000 km per jaar en allemaal kleine afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Engineer Stewie schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:20:
[...]

Mijn vriendin en ikzelf hebben in totaal 3 kinderen (zij 2, ik 1, leeftijd 5,5 en 2 en dus allen in een stoeltje) en er zijn praktisch geen 5 zitters waar 3 kinderstoelen naast elkaar passen.
Superb ging zelfs niet... omdat ik weiger met een allochtonenbusje te rijden en ik 90% van de tijd alleen zit heb ik voor de Arteon R-line gekozen. Rij ik tenminste (voor mij) iets leuks.

Het nadeel is als we weggaan we ofwel alles in haar auto proppen (als je goed duwt past het wel...) en als we ver moeten rijden we met 2 wagens...
Geen idee, de jongste is 9.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11-09 22:49
[...]

De grote sedan van BMW heeft een interieurruimte van liefst 10 centimeter meer dan de grootste Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Touran of tiguan past dat in elk geval. Of een sharan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan echt wil dat je 3 kinderen leuk achterin zitten gun ze dan alle drie een volwaardige stoel. Een Citroen C4 Picasso komt dan als eerste bij mij op.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/citroen_c4_picasso_seats.jpg?itok=O4dg4MYQ

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:02:
[...]

Touran of tiguan past dat in elk geval. Of een sharan
Touran is niks voor mij, Tiguan had dan weer teveel CO2. BMW te duur.
Citroen ook niet te kiezen. Altijd iets eh :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:07:
Als je dan echt wil dat je 3 kinderen leuk achterin zitten gun ze dan alle drie een volwaardige stoel. Een Citroen C4 Picasso komt dan als eerste bij mij op.

[afbeelding]
Franse rommel daar zou ik nog niet dood in gevonden worden en lekker elke week naar de garage |:( liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:00:
[...]

Franse rommel daar zou ik nog niet dood in gevonden worden en lekker elke week naar de garage |:( liever niet
Nou nou.. Je staat echt niet elke week bij de garage hoor.. En met lease krijg je, meestal, toch een vervangende auto dus zo erg is het ook weer niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:20:
[...]

Nou nou.. Je staat echt niet elke week bij de garage hoor.. En met lease krijg je, meestal, toch een vervangende auto dus zo erg is het ook weer niet.
Maat van me werk bij een dealer van die fanse autos als k hem moet geloven is het om te huilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:31:
[...]

Maat van me werk bij een dealer van die fanse autos als k hem moet geloven is het om te huilen
Ach ieder wat wils.

1 van de betere BMW dealers in Nederland vergeet ook de remmen te ontluchten na vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:00:
[...]

Leuk voor in het café dat soort uitspraken maar verder ook niet. Ieder zijn voorkeur hoor maar generalisatie is echt niet nodig in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Precies. Om de kwaliteit hoef je een Franse auto niet meer te laten staan tegenwoordig. Het design daarentegen heeft nog altijd ruim voldoende reden daarvoor..... :r

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
AllSeeyinEye schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:03:
Precies. Om de kwaliteit hoef je een Franse auto niet meer te laten staan tegenwoordig. Het design daarentegen heeft nog altijd ruim voldoende reden daarvoor..... :r
Design is een smaak iets.
De een vind het lelijk dat hun eens iets proberen en de ander vind een Duitse bak weer saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar zijn de meening verschillend over . Schijnt toch bagger te zijn maar koop lekker zon rommel. Geloof lekker wat je wilt . Bij dat ik geen franse zooi rij. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk in het c-segment van niet premium merken dan winnen de Fransen het wat mij betreft met vlag en wimpel qua exterieur en is het qua interieur gelijkspel met de Duitsers. Niets mis met een Peugeot 308 of Renault Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:07:
[...]

Nou daar zijn de meening verschillend over . Schijnt toch bagger te zijn maar koop lekker zon rommel. Geloof lekker wat je wilt . Bij dat ik geen franse zooi rij. 7(8)7
En wat rij je dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 uit de vag stal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Deadsy schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:07:
[...]

Design is een smaak iets.
De een vind het lelijk dat hun eens iets proberen en de ander vind een Duitse bak weer saai.
Het meest opmerkelijke vind ik dat de designkoers met ieder model een hele andere kant op gaat. Teken dat ze niet weten wat ze willen en niet tevreden zijn met het (dan) oude model. De gevestigde orde daarentegen weet het met kleine of minimale aanpassingen doorgaans goed in stijl en lijn te houden. Zie BMW, VW, AUDI, Volvo. Gewoon een reeks goed vormgegeven modellen die na 10 jaar nog altijd grotendeels gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
99999
AllSeeyinEye schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:13:
[...]

Het meest opmerkelijke vind ik dat de designkoers met ieder model een hele andere kant op gaat. Teken dat ze niet weten wat ze willen en niet tevreden zijn met het (dan) oude model. De gevestigde orde daarentegen weet het met kleine of minimale aanpassingen doorgaans goed in stijl en lijn te houden. Zie BMW, VW, AUDI, Volvo. Gewoon een reeks goed vormgegeven modellen die na 10 jaar nog altijd grotendeels gelijk zijn.
Kun je ook omdraaien, dat de grote merken niets nieuws durven te doen.
Dat hun klanten niet willen opvallen en liever een conservatief iets rijden.
Want de BMWs, Audis etc die er leuk uitzien zijn vaak de versies die je nauwelijks op straat ziet. Die wat je doorgaans ziet zijn voor mijn smaak toch weer saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Wat is de "grootste, goedkoopste" leaseauto voor als je een ritje met 4-5 personen wilt doen.
1m80-1m95 ieder geval lange personen.

Opel astra station, zit erg ruim. Maar suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En polo van dit jaar een en s5 uit 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:21:
[...]

En polo van dit jaar een en s5 uit 2016
Ik vind een Clio een stuk aantrekkelijker dan een Polo. De Polo's die ik op vakanties heb gehuurd waren nou niet bepaald overtuigend. Dan liever de Clio's die ik een tijdje heb moeten rijden, meer waar voor je geld. Die S5 ziet er leuk uit, jammer dat ze teruggeroepen moesten worden ivm een gordels die los konden schieten bij een aanrijding. Voorsprong door techniek zullen we het maar noemen. VAG komt er overigens ook niet best vanaf met dieselgate.

En zo zie je maar weer, geen enkel merk is heilig. Neerbuigend doen over Franse automerken is dus nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:54:
[...]

Ik vind een Clio een stuk aantrekkelijker dan een Polo. De Polo's die ik op vakanties heb gehuurd waren nou niet bepaald overtuigend. Dan liever de Clio's die ik een tijdje heb moeten rijden, meer waar voor je geld. Die S5 ziet er leuk uit, jammer dat ze teruggeroepen moesten worden ivm een gordels die los konden schieten bij een aanrijding. Voorsprong door techniek zullen we het maar noemen. VAG komt er overigens ook niet best vanaf met dieselgate.

En zo zie je maar weer, geen enkel merk is heilig. Neerbuigend doen over Franse automerken is dus nergens voor nodig.
Een cilo meer waard voor geld dan een polo. Sorry ik val lachend van me stoel...

Kwa rest waarde komt een cilo niet eens in de buurt van wat je polo na een paar jaar nog waard is..

En dan heb ik nog niet eenz over wegligging en afwerking ..

Blijven gewoon slechte autos franse moeten geen autos bouwen laat ze het bij wijn houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:07:
[...]

Een cilo meer waard voor geld dan een polo. Sorry ik val lachend van me stoel...

Kwa rest waarde komt een cilo niet eens in de buurt van wat je polo na een paar jaar nog waard is..

En dan heb ik nog niet eenz over wegligging en afwerking ..

Blijven gewoon slechte autos franse moeten geen autos bouwen laat ze het bij wijn houden
Zo te horen heb je al flink van de wijn gesnoept. Wellicht praat je morgenochtend wel zinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:10:
[...]

Zo te horen heb je al flink van de wijn gesnoept. Wellicht praat je morgenochtend wel zinnig.
Haha grapig zeker fan van die franse rommel 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:15:
[...]

Haha grapig zeker fan van die franse rommel 👍
Ik ben niet merkentrouw, maar toen ik zelf nog auto's kocht was dat meestal Japans. Dus nee ik ben nergens fan van, ik sta er een stuk objectiever in dan jij zo te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adinsx
Dames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:18:
[...]

Ik ben niet merkentrouw, maar toen ik zelf nog auto's kocht was dat meestal Japans. Dus nee ik ben nergens fan van, ik sta er een stuk objectiever in dan jij zo te lezen.
Laat ik het zo zeggen toen ik een franse auto had kende dealer al snel mijn naam en nummer uit zijn hooft was een nieuw cilo in 2011of 2012 gelukkig na een half jaar ellende die auto mogen inleveren alles wat stuk kon ging ook stuk. Dus nooit meer een franse auto. Nu al jaren vw en audi klant nog nooit iets er aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Joostje123 schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:20:
Wat is de "grootste, goedkoopste" leaseauto voor als je een ritje met 4-5 personen wilt doen.
1m80-1m95 ieder geval lange personen.

Opel astra station, zit erg ruim. Maar suggesties?
Skoda Fabia Combi of binnenkort de nieuwe Rapid? Komen met nieuwe modellen vanaf januari.

Ik ga zelf vanaf 15 januari bijna 2 jaar in een Seat Leon ST occasion rijden, kost mij ongeveer 130 euro aan bijtelling per maand, het komende 2 jaar.

Was de 250 euro per maand voor een Fabia Combi iets teveel van het goede.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:39:
[...]

Laat ik het zo zeggen toen ik een franse auto had kende dealer al snel mijn naam en nummer uit zijn hooft was een nieuw cilo in 2011of 2012 gelukkig na een half jaar ellende die auto mogen inleveren alles wat stuk kon ging ook stuk. Dus nooit meer een franse auto. Nu al jaren vw en audi klant nog nooit iets er aan gehad.
Tsja, je kan op je eigen bekrompen mening afgaan of vertrouwen op onderzoeksresultaten. Nou weet ik niet hoe betrouwbaar dit onderzoek is, maar zal vast meer waarheidsgetrouw zijn dan die praatjes van je vriend.

Maar ieder z'n ding. Doe lekker waar je blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:39:
[...]

Ach, n=1 , zulke excessen heb je bij ieder merk. Het zou je sieren om er iets minder met gestrekt been in te gaan, doet mij denken aan de F1 topics :+

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 25-12-2017 08:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:04:
[...]

Tsja, je kan op je eigen bekrompen mening afgaan of vertrouwen op onderzoeksresultaten. Nou weet ik niet hoe betrouwbaar dit onderzoek is, maar zal vast meer waarheidsgetrouw zijn dan die praatjes van je vriend.

[video]

Maar ieder z'n ding. Doe lekker waar je blij van wordt.
Geen praatjes feiten hij werkt er tenslote.zon flimpje kan ideen wel maken daar geloof ik al hellemaal niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
https://www.rtlnieuws.nl/...tos-het-minst-betrouwbaar

Ik geloof dat direct, maar betwijfel of een lease rijder dat gaat merken (daar gaat dit topic immers over).
De meeste problemen zullen na 4 jaar beginnen...

[ Voor 68% gewijzigd door MGSNK op 25-12-2017 10:35 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hahaha, en dan dat linkje plaatsen. Serieus wat hebben we (technische redactie autotechniek) gelachen om dat slechte stuk journalistiek van RTL.

Kijk de weblog op Autoweek even van Mark Klaver. Dan snap je waarom die RTL onzin niets van klopt.

Of maakt een zachte band, kapot lampje, etc iets een slechte auto?
Nee, de diagnosespecialisten waar ik veel contact mee heb verfoeien juist BMW, Audi, VAG om de prul die het tegenwoordig maakt. Kettingen die bij 40k gaar zijn, je kent de verhalen.

Ieder merk, ook frans heeft zijn dingen. Maar per definitie Duits is beter dan Frans gaat allang niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Laatst online: 08-09 21:58
Wel ook even het artikel lezen he ;)
Merken als Volkswagen, Seat en Skoda kwamen met een rapportcijfer van rond de zes maar nipt beter uit de test.
Franse auto's zijn misschien niet de betrouwbaarste, maar het is niet alsof er een enorm gat zit tussen franse auto's en bijvoorbeeld de VAG merken (Audi daar gelaten blijkbaar).

Maar mijn inziens dwalen we een beetje af van het topic en krijgen we hier alleen maar een duits vs frans welles nietes spelletje van.

Weer beetje on-topic: zojuist de nieuwe prijslijsten van de Seat Ateca gezien voor 2018, die krijgt nu ook blijkbaar business uitvoeringen :*) Toch maar goed dat ik niet dit jaar nog snel heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Arachnan schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:36:
Wel ook even het artikel lezen he ;)
Geen conclusies trekken die er niet staan, ik heb niks geroepen over Frans vs Duits :O .

Ongeacht het merk geloof ik niet dat je heel rap betrouwbaarheids problemen gaat krijgen met een gloednieuwe auto. Ik meen dat alle grote merken nu minstens 2 jaar fabrieksgarantie bieden.
Gezien dit topic om leaseauto's gaat, denk ik dat de lange termijn betrouwbaarheid niet heel relevant is.
Je levert de auto in en zoekt vrolijk weer een nieuwe uit O-)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hoewel Mike's praat werkelijk geen enkel steekhoudend argument bevat, hoeft niet te betekenen dat hij geen gelijk heeft (of dat hij wel gelijk heeft).

Dus ik heb mijn blik over de Duitse pannenstatistieken geworpen. Nu weet ik niet hoe groot het wc-eendeffect is (Duits onderzoek met veel Duitse auto's) maar daar komen de Japanners en Duitsers toch wel als meest betrouwbaar uit de bus. Zie: https://www.adac.de/infot...nd-panne/pannenstatistik/

Edit: voor leaseauto's is de betrouwbaarheid niet zo heel relevant. Op korte termijn doen ze het allemaal prima . Mijn Italiaanse, Franse en Tjechische leaseauto's hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Allemaal meer dan 180000 km gereden. Ook maar n=3 natuurlijk :P

[ Voor 22% gewijzigd door woutur op 25-12-2017 11:02 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:31:
https://www.rtlnieuws.nl/...tos-het-minst-betrouwbaar

Ik geloof dat direct, maar betwijfel of een lease rijder dat gaat merken (daar gaat dit topic immers over).
De meeste problemen zullen na 4 jaar beginnen...
Ik heb gelezen over de opbouw van dit journalistieke wanproduct. Het is vrij nietszeggend aangezien ze de nuttige data (alles wat buiten APK keuringen gebeurd) weg hebben gelaten en zaken als versleten ruitenwissers wel meerekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:41:
[...]
Ongeacht het merk geloof ik niet dat je heel rap betrouwbaarheids problemen gaat krijgen met een gloednieuwe auto. Ik meen dat alle grote merken nu minstens 2 jaar fabrieksgarantie bieden.
Gezien dit topic om leaseauto's gaat, denk ik dat de lange termijn betrouwbaarheid niet heel relevant is.
Je levert de auto in en zoekt vrolijk weer een nieuwe uit O-)
Je kan altijd, bij elk merk gewoon dikke pech hebben met je nieuwe auto.
Zo heeft een familielid eens een gloednieuwe Land Rover gekocht en nog binnen de garantieperiode van de hand gedaan omdat werkelijk alles wat kapot kon ook daadwerkelijk kapot ging. Later kocht die een gloednieuwe Golf waarbij vooral met de turbo grote problemen waren. Meerdere malen terug naar de garage. En zo zijn er van elk merk wel van die maandagochtend modellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:04:
Ik heb gelezen over de opbouw van dit journalistieke wanproduct. Het is vrij nietszeggend aangezien ze de nuttige data (alles wat buiten APK keuringen gebeurd) weg hebben gelaten en zaken als versleten ruitenwissers wel meerekende.
Weggelaten? :')
Je kan niet iets weglaten wat er niet is, jij bent immers niet verplicht je auto voor onderhoud naar de officiele dealer te rijden, je zou het zelfs thuis kunnen doen als je dat zou willen. Met andere woorden: die cijfers zijn niet weggelaten, ze zijn er gewoonweg niet met de gewenste betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:10:
[...]

Weggelaten? :')
Je kan niet iets weglaten wat er niet is, jij bent immers niet verplicht je auto voor onderhoud naar de officiele dealer te rijden, je zou het zelfs thuis kunnen doen als je dat zou willen. Met andere woorden: die cijfers zijn niet weggelaten, ze zijn er gewoonweg niet met de gewenste betrouwbaarheid.
Die cijfers zijn er over het algemeen (muv de thuisklussers, een verwaarloosbaar klein deel dus) wel degelijk. Denken dat er geen registratie is van autoreparaties bij de onafhankelijke garage buiten de APK om en denken dat autofabrikanten en andere onderdelenmakers geen voorraadbeheer hebben. En aannemen dat de ANWB zelf geen statistieken bijhoudt van pechgevallen langs de weg... :F

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:13:
[...]

Die cijfers zijn er over het algemeen (muv de thuisklussers, een verwaarloosbaar klein deel dus) wel degelijk. Denken dat er geen registratie is van autoreparaties bij de onafhankelijke garage buiten de APK om en denken dat autofabrikanten en andere onderdelenmakers geen voorraadbeheer hebben. En aannemen dat de ANWB zelf geen statistieken bijhoudt van pechgevallen langs de weg... :F
Ga jij toch lekker even al die garages e-mailen en bellen om te kijken of ze de informatie met je willen delen? :D

Van alle auto's word slechts 37% bij een merkdealer onderhouden. De rest van de reparaties vind plaats bij onafhankelijken (37%), 18% 'Overig' (dus thuisklussers) en 8% bij fastfitters.

De statistieken bestaan pas als ze daadwerkelijk beschikbaar zijn, anders bestaan ze voor mij alleen van horen zeggen of speculatie.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we afspreken dat de volgende die in dit topic een auto uit een bepaald land "troep" noemt, of iets van die strekking, een weekje op vakantie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Nog terugkomen op mijn vraag van een paar pagina eerder, nou ja, ik ben nog steeds niet uit.
Wel duidelijk dat ik de 320 maar uit mn shortlist kan verwijderen, het wordt te duur.
Nu komt alfa giulia op het lijst. Als ik het niet zo gek aankleed, dan zou in theorie de 200pk super nog passen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
gergs schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:58:
Nog terugkomen op mijn vraag van een paar pagina eerder, nou ja, ik ben nog steeds niet uit.
Wel duidelijk dat ik de 320 maar uit mn shortlist kan verwijderen, het wordt te duur.
Nu komt alfa giulia op het lijst. Als ik het niet zo gek aankleed, dan zou in theorie de 200pk super nog passen.
VW T-Roc bekeken? 190PK, All Wheel Drive :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@MGSNK heb ik inderdaad bekeken, wel leuk omdat het net wat anders is.
Alleen helaas, als ik de 35000km erop zet dan komt het net boven de 1000 eur max budget.
Als er een actie is o.i.d. dan is het echt leuk ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

gergs schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:58:
Ik kan de Alfa niet zo goed onder de 1000 inclusief brandstof krijgen tenzij je echt nul opties neemt. Voorraadmodellen zijn er natuurlijk ook. Dan is ie misschien net te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
En een 318 / c180 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:25
Een Volvo V60?
T4 Geartronic Business Sport is 7,3 naar de 100, en € 962,- bij directlease

Heb je nog wat over voor de Scandinavische line

Een D5 Twintig engine zou ook kunnen, maar de brandstof component is de onzekere factor 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
woutur schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:58:
[...]

Ik kan de Alfa niet zo goed onder de 1000 inclusief brandstof krijgen tenzij je echt nul opties neemt. Voorraadmodellen zijn er natuurlijk ook. Dan is ie misschien net te doen.
bij leaseplan heb ik het wel kunnen samenstellen, super 200pk automaat, wit, met rood half leer, stuurschakkel, 25w xenon, climate upgrade, driver assistance.
nee heb ik ook overwogen maar ik wil absoluut niet in zogenaamd dikke bmw rijden die niet echt vooruit te branden is... heb namelijk in een 118i proefrit gehad, en nee, is niet wat ik zoek..
Rob-T6 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:38:
Een Volvo V60?
T4 Geartronic Business Sport is 7,3 naar de 100, en € 962,- bij directlease

Heb je nog wat over voor de Scandinavische line

Een D5 Twintig engine zou ook kunnen, maar de brandstof component is de onzekere factor 😉
Ik was ook langs volvo dealer en de v60 zou idd kunnen, maar de dealer zelf gaf aan dat ie binnen nu en wrs half jaar vervangen gaat worden.. ik vind zelf zonde als ik net een nieuwe auto "heb" die binnen 6 maanden opeens niet meer "nieuw" is..

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Ben me ook weer stilletjes aan, aan het oriënteren op een nieuwe lease-auto. M'n huidige (Peugeot 308 Premium) zit tot november komend jaar in de lease. Maar kans is aanwezig dat deze eerder wordt doorgeschoven naar een nieuwe collega zodat ik al voortijdig een nieuwe mag uitzoeken.
M'n exacte budget is nog niet helemaal bekend (zit rond € 750/€800 excl. brandstof), maar potentiële kanshebbers die nu op m'n wishlist staan.

Leasevoorwaarden zoals ze doorgaans opgesteld worden binnen het bedrijf is 4 jaar o.b.v. +/- 35.000 km per jaar. (al zit ik in het jaar 2017 al op 43.000 dus hoe m'n nieuwe contract precies gaat zijn is nog onduidelijk). Brandstof is diesel.

Mercedes A-klasse
De Business Solution AMG is erg gunstig in de lease. In Maart wordt de opvolger aangekondigd en hopelijk blijft deze qua prijs enigszins gelijk met het huidige model. Al betwijfel ik dat..

BMW 1-serie
Ben van oudsher een echte BMW man, dus het zou top zijn als ik nu eens BMW kon gaan rijden. Helaas is de 1-serie in de configuratie die ik graag wil stukken duurder dan bovenstaande A-klasse. Om lekker te smoelen wil ik toch het liefst M-Line maar dat trekt de cataloguswaarde en maandelijks leasebedrag aanzienlijk omhoog.

Audi A3
Qua prijs natuurlijk idem als bovenstaande 1-serie. A3 op een wenselijk uitrustingsniveau, wordt gewoon erg duur. Maar we gaan toch eens kijken wat er mogelijk is. ;)

Opel Astra OPC Line
Heb vorig jaar kort (4 maanden) een nieuwe Opel Astra 1.4 Turbo Innovation privé gereden. Erg fijne wagen die toen weer het veld moest ruimen vanwege een lease-auto. Maar wel een potentiële kanshebber om deze auto weer in de lease te nemen, gezien zijn gunstige prijzen. Het liefst nu wel met OPC Line exterieur om 'm nét wat dikker te maken. Zou deze graag ook een keer in het echt willen zien, maar ben benieuwd of deze specificatie überhaupt ergens staat.

Deze week even een rondje langs wat dealers maken om vrijblijvend te oriënteren. Altijd leuk. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• adinsx
Lekker op tijd beginnen met de zoektocht, altijd leuk! Begon zelf denk ik ook een jaar terug met nadenken over de opvolger. C- of D-segment station, en hoe ik onder de PON-regeling bij het bedrijf uit zou kunnen komen. (Kwamen van vrije merkenkeuze, maar is ingeperkt). Uiteindelijk rond de zomer gelukt uitzondering te krijgen, alleen D-segment station (Talisman Estate) kwam er niet doorheen. Te prijzig, of twee uitzonderingen (c-segment is de standaard) werd te veel.

Na bestelling eind oktober zit ik nu al dagen te hopen op het appje van de verkoper dat een mooie blauwe Mégane Estate GT205 binnen is. Die moet alleen nog blijven staan tot de aflevering 2 / 3 februari. :O

Maar, de zoektocht blijft toch het allerleukste. Aftellen tot de levering is gewoon niet leuk, en als de auto eenmaal is afgeleverd is na een x-aantal maanden de lol van iets nieuws ook wel weer weg :*)

• Engineer Stewie
Heb je een Renault zo snel?
Auto is besteld 30/11, levering voorzien 28/02. Vond ik al best snel.

• Rivanov
Huidige A-klasse is helaas geen optie meer. Model is niet meer te bestellen aldus de verkoper bij ASV Eindhoven. Enkel nog keuze uit modellen ergens op voorraad.

Nieuwe A zal vanaf zomer 2018 leverbaar zijn. Prijzen en uitvoeringen nog niet bekend..hij wist wel te vertellen dat de handbak pas vanaf 2019 leverbaar is. Bij introductie enkel automaat.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rivanov schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:18:

Nieuwe A zal vanaf zomer 2018 leverbaar zijn. Prijzen en uitvoeringen nog niet bekend..hij wist wel te vertellen dat de handbak pas vanaf 2019 leverbaar is. Bij introductie enkel automaat.
Dat is toch geen probleem? Kan me niet voorstellen dat iemand graag een handbak wil hebben nowadays

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:05:
[...]

Dat is toch geen probleem? Kan me niet voorstellen dat iemand graag een handbak wil hebben nowadays
Een handbak is over het algemeen fors goedkoper. Dus ja, veruit de meerderheid zal een handbak kiezen als hij/zij een auto koopt of leased.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:22:
[...]

Een handbak is over het algemeen fors goedkoper. Dus ja, veruit de meerderheid zal een handbak kiezen als hij/zij een auto koopt of leased.
Bij de huidige A-klasse is de automaat goedkoper dan de handgeschakelde variant.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wel bijzonder dat ze dan ruim een half jaar aan orders laten schieten. Nou is de A-klasse natuurlijk niet hun volumemodel, maar ik vind het vreemd dat ze een half jaar voor het nieuwe model mondjesmaat leverbaar wordt al geen orders meer aannemen voor het huidige model. Bijna niemand zal hem uit de folder bestellen, dus de eerste orders zullen in de zomer komen, en de eerste leveringen dan Q3? Dat is bijna een jaar zonder verkochtre A-klasse!
De meeste andere fabrikanten gooien er een paar actiemodellen tegenaan en proberen nog zoveel mogelijk van het oude model te verkopen.

Verwijderd

Tankiej schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:54:
[...]

Bij de huidige A-klasse is de automaat goedkoper dan de handgeschakelde variant.
Ik heb even in het leaseportaal van mijn werkgever gekeken en bij sommige versies is dat idd zo. Mooi werk, maar dat is bij veruit de meeste merken niet zo heb ik ervaren bij het uitzoeken van een auto.

• Rivanov
gwystyl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:55:
Wel bijzonder dat ze dan ruim een half jaar aan orders laten schieten. Nou is de A-klasse natuurlijk niet hun volumemodel, maar ik vind het vreemd dat ze een half jaar voor het nieuwe model mondjesmaat leverbaar wordt al geen orders meer aannemen voor het huidige model. Bijna niemand zal hem uit de folder bestellen, dus de eerste orders zullen in de zomer komen, en de eerste leveringen dan Q3? Dat is bijna een jaar zonder verkochtre A-klasse!
De meeste andere fabrikanten gooien er een paar actiemodellen tegenaan en proberen nog zoveel mogelijk van het oude model te verkopen.
De verkoper die ik sprak gaf aan dat de A-klasse nog zó goed loopt dat er zelfs geen 'Final Edition' komt.. maargoed. Wat daarvan helemaal waar is, weet ik natuurlijk ook niet.
Sowieso weet ik niet of er helemáál geen A-klasse meer te bestellen is, of dat het enkel om de Business Solution AMG uitvoering ging, waar ik expliciet voor ging kijken vanmiddag.

Tevens wist hij me te vertellen dat het vanaf het nieuwe model A-klasse ook mogelijk is om op de Business Solution een panoramaschuifdak te configureren. Iets wat op het huidige model niet mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-12-2017 19:12 ]

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:05:
[...]

Ik heb even in het leaseportaal van mijn werkgever gekeken en bij sommige versies is dat idd zo. Mooi werk, maar dat is bij veruit de meeste merken niet zo heb ik ervaren bij het uitzoeken van een auto.
Wij kiezen een auto en afhankelijk van type hebben we een overblijvend optiebudget.
Voor ons kost een automaat 150-250€ optiebudget. Toch zijn er nog die dat laten liggen... 8)7

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ga volgende maand switchen van werkgever en mag daarbij mijn oude leaseauto achterlaten en een nieuwe uitzoeken.

Leasebudget: 925 euro benzine / 1025 euro bij diesel
leasemaatschappij Athlon
Kilometrage per jaar: 38.000
Contractduur: 48 maand
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen:
- Station of SUV ivm kind (en wellicht meer in de toekomst)
- Comfortabel

Ik hoop uit één van de volgende modellen te kunnen kiezen:
- Volkswagen Passat Variant (automaat)
- Volkswagen Tiguan (automaat)

Hebben jullie een idee of dit mogelijk zou zijn met het budget wat ik ter beschikking krijg? Ik mag evt. 10% boven het leasebedrag gaan zitten in de vorm van een eigen bijdrage.

Suggesties voor andere auto's zijn ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Tiguan benzine automaat met best wel wat leuke opties lukt wel. Heb je ook nog eens 110kw Highline, met executive pakket, keyless entry en Discover Pro. Kwam op 950 euro voor de benzine. Bij Athlon hebben ze ook de Mazda CX5 in de aanbieding.

Met een TRoc kun je je helemaal uitleven op de opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adinsx
Engineer Stewie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:56:
Heb je een Renault zo snel?
Auto is besteld 30/11, levering voorzien 28/02. Vond ik al best snel.
31 oktober besteld, 1 december geproduceerd,
12 december in Zeebrugge (per boot vanuit Santander - Spanje), vandaag 29 december bij de dealer.

Betreft een IV Estate GT205 met redelijk wat opties:
Rlink2 potrait + Bose
Schuif/kanteldak
Stoelverwarming
EasyLife (vanwege achteruitrijcamera)
Elektrische handrem
Head-up-display

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hk2kZuH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w7L0vh6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WtIFDTa.jpg

Aflevering: 3 februari helaas pas i.v.m. huidige Mégane III GTline die tot 1 februari moet.
18 januari wordt de afneembare trekhaak gemonteerd evenals de 18" Magny Cours wielen (zomerset). De wielen op de foto wordt de winterset.

Nog vijf weken aftellen dus, maar vanmiddag alvast nader kennismaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast heel veel plezier er mee straks in februari, ik vind het veruit de mooiste c-segment station en vooral in deze kleur komt hij heel goed tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Is echt een knappe bak. Helaas doen we niet aan benzine, en vond de te kiezen Renaults diesel maar niets.

Nog even geduld en dan kan je je uitleven.
Ik ga de standaard 18” als winterwielen gebruikenben er komen aftermarket 19” zomerwielen onder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan heb je binnen drie jaar een probleem als de ontwikkeling zo gaat als nu.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-12-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:53:
[...]

Als je nu een diesel koopt heb je binnen vier jaar (de gemiddelde leasetermijn) echt geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adinsx
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:27:
Alvast heel veel plezier er mee straks in februari, ik vind het veruit de mooiste c-segment station en vooral in deze kleur komt hij heel goed tot zijn recht.
In de zomerzon en goed gepoetst (detailen is een hobby ;) ) nog beter, maar hij mag er zijn zo inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26167869_1521638174570948_9116356605834375194_n.jpg?oh=156ce5c425dc7d9de26dca50a17791ca&oe=5AC36697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:52
[...]

BE != NL

Ik ken geen bedrijven die benzines toelaten. Met uitzondering van wat plug in hybides in het dure segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
En terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Over 3 jaar bestel ik een nieuwe :).
België moet nog aan die transformatie beginnen. Bij ons ligt max km voor Benzine op 25000km/jaar. Dat doe ik al aan woon/werk verkeer, wat in België priveverkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb t niet over wat werkgevers willen, maar wat overheden eisen en wat autobouwers steeds meer doen: diesel afschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:52:
Ik heb t niet over wat werkgevers willen, maar wat overheden eisen en wat autobouwers steeds meer doen: diesel afschaffen
Overheden zullen met de realiteit rekening moeten houden. Ze zullen dus langzaam af moeten bouwen indien ze dat willen.

Hoe zie jij dat probleem binnen nu en 3 jaar voor je voor de mensen die in 2018 een diesel gaan leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
Mercedes icm handbak is :r
Automaat is ook meteen 1e optie dat je moet aanvinken bij een Benz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Wat is de verwachting voor een nieuwe Volvo V40? Is daar al iets over bekend? Of wordt dat sowieso pas minimaal 2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:52:
Ik had een offerte voor benzibe binnen gedaan.
Skoda Octavia Combi Style 1.4TSI DSG. Was geweigerd want benzine was duurder dan benzine.

Morgen 1/1/2018 kost diesel evenveel en eind 2018 is benzine goedkoper dan diesel.
Morgen komt er voor 50l diesel 3,81€ bij en voor benzine gaat er 1€ af omwille van accijnzen die wijzigen.

Ik heb face 2 face de discussie aangegaan want wilde eigenlijk geen diesel. Heb die strijd verloren maar door een snel doorgeduwde interne promotie mag ik wel een Arteon R-line rijden met 2.0TDI DSG. Kan er mee leven en kan maar hopen dat hij heel duur wordt voor de werkgever :).

Heb ondertussen nog wat nagetrapt en het artikel doorgestuurd want na de discussie hebben ze max km van benzine naar 25000km getrokken. Wat nog veel te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Engineer Stewie schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:48:
[...]

Ik had een offerte voor benzibe binnen gedaan.
Skoda Octavia Combi Style 1.4TSI DSG. Was geweigerd want benzine was duurder dan benzine.

Morgen 1/1/2018 kost diesel evenveel en eind 2018 is benzine goedkoper dan diesel.
Morgen komt er voor 50l diesel 3,81€ bij en voor benzine gaat er 1€ af omwille van accijnzen die wijzigen.

Ik heb face 2 face de discussie aangegaan want wilde eigenlijk geen diesel. Heb die strijd verloren maar door een snel doorgeduwde interne promotie mag ik wel een Arteon R-line rijden met 2.0TDI DSG. Kan er mee leven en kan maar hopen dat hij heel duur wordt voor de werkgever :).

Heb ondertussen nog wat nagetrapt en het artikel doorgestuurd want na de discussie hebben ze max km van benzine naar 25000km getrokken. Wat nog veel te laag is.
...in België.

In Nederland gaat de accijns met 0.78 cent voor benzine en 0.47 cent voor diesel omhoog. Niet erg schokkend dus. Je kan beter tactisch tanken dan je hierover druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Rivanov schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:12:
Wat is de verwachting voor een nieuwe Volvo V40? Is daar al iets over bekend? Of wordt dat sowieso pas minimaal 2019?
Volgens mij komt de nieuwe S60/V60 eerst nog, en dan pas de V40. Dus zal wel richting 2019 gaan denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
woutur schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:25:
[...]

...in België.

In Nederland gaat de accijns met 0.78 cent voor benzine en 0.47 cent voor diesel omhoog. Niet erg schokkend dus. Je kan beter tactisch tanken dan je hierover druk maken.
Tactisch? Heb een tankkaart, al verdubbeld de diesel van prijs is dat niet mijn zaak.

Maar de bijtelling verhoogt in 2018 enkel voor diesel en niet voor benzine. Dus de verplichte keuze voor diesel zadelt mij met extra kosten op. Geen idee hoeveel het wordt, het is beteken op 277€ bruto met regeling 2017, zal nu wel 285€/maand worden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Och mijn werkgever stelt dat op prijs. Maar ik werk dan ook niet voor een groot bedrijf.

Pagina: 1 ... 6 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.