Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
woutur schreef op zondag 31 december 2017 @ 21:01:
Och mijn werkgever stelt dat op prijs. Maar ik werk dan ook niet voor een groot bedrijf.
Met een nationale tankkaart betaal je een vaste prijs hoor.
Mijn werkgever heeft een vloot van 1900 voertuigen. Van werkcamionetten tot graafmachines tot ‘salariswagens’ zoals ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Engineer Stewie schreef op zondag 31 december 2017 @ 21:03:
[...]
Met een nationale tankkaart betaal je een vaste prijs hoor.
Dat hoeft helemaal niet.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
gwystyl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:55:
Wel bijzonder dat ze dan ruim een half jaar aan orders laten schieten. Nou is de A-klasse natuurlijk niet hun volumemodel, maar ik vind het vreemd dat ze een half jaar voor het nieuwe model mondjesmaat leverbaar wordt al geen orders meer aannemen voor het huidige model. Bijna niemand zal hem uit de folder bestellen, dus de eerste orders zullen in de zomer komen, en de eerste leveringen dan Q3? Dat is bijna een jaar zonder verkochtre A-klasse!
De meeste andere fabrikanten gooien er een paar actiemodellen tegenaan en proberen nog zoveel mogelijk van het oude model te verkopen.
Je zou je verbazen hoeveel sales je uit de brochure haalt. Trouwe klanten die tevreden zijn met het vorige model. Maar denk ook aan verhuurbedrijven. Nieuw model in een volumesegment van een merk dat het leuk doet? Afhankelijk van de korting die ze krijgen bestellen ze er 200 of 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
t_captain schreef op zondag 31 december 2017 @ 21:36:
[...]

Je zou je verbazen hoeveel sales je uit de brochure haalt. Trouwe klanten die tevreden zijn met het vorige model. Maar denk ook aan verhuurbedrijven. Nieuw model in een volumesegment van een merk dat het leuk doet? Afhankelijk van de korting die ze krijgen bestellen ze er 200 of 300.
Heb mijn auto ook besteld zonder te zien. Enkel eens gezien op de affiches.
Het is een lease, bevalt die niet heb ik pech voor 3 jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
Engineer Stewie schreef op zondag 31 december 2017 @ 22:07:
[...]

Heb mijn auto ook besteld zonder te zien. Enkel eens gezien op de affiches.
Het is een lease, bevalt die niet heb ik pech voor 3 jaar. :+
Hier idem, bestelde de Golf Variant Highline Business R zo uit de folder, was toen nog niet in de showroom. geen moment spijt van gehad :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_bart_007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:04
Na bijna een jaar in een shortlease (VW Golf) te hebben gereden, mag ik ook mijn eerste leaseauto uitzoeken. O+

Leasebudget: 750 euro, max 8% overschrijding -> totaal 810 euro :)
Kilometrage per jaar: 25.000 (zelf rij ik veel meer maar voor het hele bedrijf gelijk getrokken _/-\o_ )
Contractduur:48 maand
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: Mag alleen benzine kiezen (hybride blijkbaar ook niet.)
Specifieke wensen:

Automaat is een must, net als de opties cruisecontrol, airco, automatisch lichten, parkeersensoren, regensensor en stuurwielbediening.
Verder het liefst zo leuk mogelijk aangekleed en lekker sportief rijden.

Het liefst rij ik een sedan / coupe auto, binnen mijn budget lijkt dit erg lastig, hatchback schrijf ik daarom niet af.
Daarnaast vind ik ruimte op de achterbank ook belangrijk, op dit moment ben ik de enige in mijn eigen omgeving met een lease auto, dus de auto wordt regelmatig voor carpoolen ingezet naar uitjes / verjaardagen etc...

Zelf al gekeken naar mazda 3 GT-S sedan en Mercedes CLA-180. beide erg leuke autos! volgens mij allebei wel een kleinere achterbank als mijn huidige golf, dus niet direct een succes, al is die CLA-180 wel erg mooi :9~ :9~
Daarnaast heb ik nog de Audi A3 Limousine op het lijstje, en schrijf ik een zelfde auto als nu (VW Golf) ook niet af.
Slechte ervaring met Franse auto's, dus die sla ik even over :)

Nog tips voor modellen waar ik zeker ook een proefritje in moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een Hyundai Ioniq hybrid. Alhoewel de passagiers op de achterbank niet te lang moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Thorgrem Dat zal niet gaan als ik het goed lees :)

Overige afhankelijkheden: Mag alleen benzine kiezen (hybride blijkbaar ook niet.)

Mazda 3 is wel een mooie auto als je die kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
bart_bart_007 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:36:

Zelf al gekeken naar mazda 3 GT-S sedan en Mercedes CLA-180. beide erg leuke autos! volgens mij allebei wel een kleinere achterbank als mijn huidige golf, dus niet direct een succes, al is die CLA-180 wel erg mooi :9~ :9~
Daarnaast heb ik nog de Audi A3 Limousine op het lijstje, en schrijf ik een zelfde auto als nu (VW Golf) ook niet af.
Slechte ervaring met Franse auto's, dus die sla ik even over :)

Nog tips voor modellen waar ik zeker ook een proefritje in moet maken?
Sowieso Audi A3 Limousine aangekleed met virtual cockpit. _/-\o_ .
Qua looks is de Mercedes mooier maar qua gadgets is het inmiddels wat outdated. Of je moet wachten op de nieuwe 2018 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:11:
@Thorgrem Dat zal niet gaan als ik het goed lees :)

Mazda 3 is wel een mooie auto als je die kunt kiezen.
Het is geen plug-in, je kan het dus zien als hele zuinige benzine auto. Net zoals een Toyota Auris Hybrid, Prius, C-HR, Lexus Ct200h enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hybrides zonder stekker zijn ook gewoon hybride. Bij mijn werkgever mogen die niet en vallen ze gewoon onder dezelfde categorie. Dat zal bij @bart_bart_007 niet veel anders zijn waarschijnlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
bart_bart_007 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:36:
Het liefst rij ik een sedan / coupe auto, binnen mijn budget lijkt dit erg lastig, hatchback schrijf ik daarom niet af.
Daarnaast vind ik ruimte op de achterbank ook belangrijk, op dit moment ben ik de enige in mijn eigen omgeving met een lease auto, dus de auto wordt regelmatig voor carpoolen ingezet naar uitjes / verjaardagen etc...
Bij mij is dat ook zo, als enige met bedrijfswagen wordt je zowat gezien als Taxi en met een break ook nog eens als muilezel voor bv recyclagepark.
Heb nu na 10 jaar ook een sedan/coupe gekozen en geen trekhaak (zo een ding voor een caravan/aanhangwagen), ik rij ook sinds enige tijd nietmeer altijd. Wil soms ook wel eens relaxed in de wagen zitten, ik betaal dan mss niet veel voor de wagen maar moet daar ook gewoon voor werken.

Al kan ik gerust 4 volwassenen vervoeren in een Arteon en dat zal ik ook doen, als het mijn beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:40
Ik rij juist zelf altijd. Vind het vervelend om naast iemand te moeten zitten. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_bart_007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:04
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:18:
[...]

Het is geen plug-in, je kan het dus zien als hele zuinige benzine auto. Net zoals een Toyota Auris Hybrid, Prius, C-HR, Lexus Ct200h enz.
Dat vind ik nou ook :) Heb het na gevraagd, blijkt te maken hebben dat ze laadpalen moeten plaatsen bij elektrisch en hybride waardoor het te duur wordt.. :? Ze gaan nu dus nazoeken waarom hybride zonder plug-in dan niet gekozen kunnen worden. Hopelijk krijg ik antwoord, want die Lexus CT200h vind ik ook wel aantrekkelijk. Zal de Hyundai Ioniq hybrid ook onthouden, ziet er idd mooi uit. Hopelijk krijg ik positief bericht.

A3 Limousine lijkt me idd ook een mooie bak. Weet alleen iemand of de ruimte achterin nu minder is of niet? Lijkt er tot nu toe op dat de sedan uitvoeringen een stuk minder ruimte op de achterbank hebben dan hun hatchback tegenhanger (mazda 3, mercedes A/CLA)

En zelf rijden vind ik ook geen probleem. Mijn vriendin wil prima terug rijden, dus hoef niet altijd voor bob te spelen. Bij grotere groepen wordt er soms ook nog benzine geld verdeeld, kun je mooi wat verdienen met je taxi >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik beleef geen plezier meer aan autorijden. Van mij mogen ze er een chauffeur bijgeven...

Na ruim 750.000km heb je het wel gezien. Ik werk nu 12 jaar (ben zelf 36) en krijg eind volgende maand mijn 7de leasebak alweer. Van 3 ga ik de leasetermijn uitrijden. Passat, V60 en 308 waren tijdelijke auto’s wegens sluiting bedrijf (31/03/2014) en in dienstname (01/04/2014) ander bedrijf. Kreeg om obvious reden geen nieuwe leasewagen meer.
Ik heb een functie ‘binnenshuis’, auto wordt enkel prive gebruikt (woon/werk verkeer is ook prive).

Wel raar lijstje met wat sprongen:
2007: Opel Astra H coupe (1.9 diesel - 120pk)
2009: VW Golf VI Highline (2.0 TDI - 136pk)
2013: Volvo V60 (1.6 diesel - 115pk)
2013: VW Passat variant (1.6 TDI - 105pk)
2014: Peugeot 308 (1.6 HDI - 90pk)
2014: Skoda Octavia Combi (2.0 TDI - 150pk)
02/2018: VW Arteon R-line (2.0 TDI -150pk dsg)

Hoop in 2021-2022 eindelijk eens een benzine te kiezen. Of nog beter, een hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:00:
[...]Franse rommel daar zou ik nog niet dood in gevonden worden en lekker elke week naar de garage |:( liever niet
2018 misschien stilaan tijd om dat eens objectief te herbekijken?
Veel meer prullen met Mercedes dan Renault hier.
Engineer Stewie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:32:
Hoop in 2021-2022 eindelijk eens een benzine te kiezen. Of nog beter, een hybride.
Je bedrijfsdienst is bezig met 1900 voertuigen en ze zijn in 2018 niet mee dat het niet meer hip is om nog diesel te kiezen sub25k km? :|

[ Voor 33% gewijzigd door anessie op 03-01-2018 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
anessie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 01:35:
Je bedrijfsdienst is bezig met 1900 voertuigen en ze zijn in 2018 niet mee dat het niet meer hip is om nog diesel te kiezen sub25k km? :|
Ik heb het geprobeerd. Heb de berekening gemaakt tussen benzine en diesel. Enige wat ik niet kan inschatten is de herverkoopwaarde maar de benzine kon 4000€ meer in waarde verliezen.
Denk dat over 4 jaar nog weinig mensen een 2000cc diesel gaan willen maar ik kan dat niet staven.
Resultaat, van 20 naar 25k km voor benzine 8)7 .

We hebben 1900 voertuigen maar een klein deel zijn personenwagens hoor. Een leasewagen voor bedienden is er enkel voor kaderpersoneel (management). Hoger manegement heeft toegang tot elektrisch/hybride, ik (lager management) kon een e-up leasen. Maar daar kan ik niks mee doen.

Meerderheid zijn werkvoertuigen en dat is sowieso diesel. Teamcoaches krijgen tegenwoordig wel benzine poolwagens (enkel van vestiging naar vestiging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:03
Engineer Stewie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 01:54:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Heb de berekening gemaakt tussen benzine en diesel. Enige wat ik niet kan inschatten is de herverkoopwaarde maar de benzine kon 4000€ meer in waarde verliezen.
Denk dat over 4 jaar nog weinig mensen een 2000cc diesel gaan willen maar ik kan dat niet staven.
Resultaat, van 20 naar 25k km voor benzine 8)7 .

We hebben 1900 voertuigen maar een klein deel zijn personenwagens hoor. Een leasewagen voor bedienden is er enkel voor kaderpersoneel (management). Hoger manegement heeft toegang tot elektrisch/hybride, ik (lager management) kon een e-up leasen. Maar daar kan ik niks mee doen.

Meerderheid zijn werkvoertuigen en dat is sowieso diesel. Teamcoaches krijgen tegenwoordig wel benzine poolwagens (enkel van vestiging naar vestiging).
Ik ga dit jaar ook benzine rijden, op 40k kilometers. De reden? Mijn baas geeft me een bepaald budget, ik heb bepaalde eisen (automaat en ACC) en die komen niet helemaal met elkaar overeen; conclusie: ik mijn eisen, de baas de benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
KevinK92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:55:
[...]

Ik ga dit jaar ook benzine rijden, op 40k kilometers. De reden? Mijn baas geeft me een bepaald budget, ik heb bepaalde eisen (automaat en ACC) en die komen niet helemaal met elkaar overeen; conclusie: ik mijn eisen, de baas de benzine.
Ik mocht dit jaar ook een leaseauto kiezen en de eis was benzine tegen 40k. was volgens kantoor voordeliger... moet ik er wel bijzeggen dat het om een 1.0 gaat maar toch heb ik niet het gevoel dat het voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op papier zal die 1.0 benzine lekker zuinig zijn en daar kijkt kantoor naar. Vervolgens moet jij hem flink in de toeren trappen en zuipt ie lekker door. Komt kantoor vanzelf achter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
The Eagle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:47:
Op papier zal die 1.0 benzine lekker zuinig zijn en daar kijkt kantoor naar. Vervolgens moet jij hem flink in de toeren trappen en zuipt ie lekker door. Komt kantoor vanzelf achter :)
Ahaha dat dacht ik dus ook. rijd gemiddeld zo een 500/550 op 40 liter benz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ben ik weer, even nog terugkomen over de lease..
Ik heb in een paar post eerder gezegd dat de 320 touring het niet gaat worden omdat het net te duur is.
Toen was de keuze gevallen op de alfa giulia super 200 auto.
Was eigl erg verliefd na een proefrit en was al zeker dat this is the one, maar de berekening op leaseplan is too good to be true. Ze hebben namelijk actie, en dat heeft de leasemaatschappij van bedrijf natuurlijk niet.

Dus verder en verder zoeken, weet je wat, kwam uit eindelijk weer bij een 320...
Geen benzine en helaas geen touring. Het wordt dan een 320d EDE sedan.
Door de "zuinige" diesel is de budget van de auto toch meteen een stuk groter, omdat de brandstof reservering zo laag wordt. Dus opeens kan de 3 serie weer wel. En ja helaas geen touring (had ik gewild vooral met de baby op komst) maar 2x de dealer bezocht, vergeleken met 1 serie hatch achterbak, valt de sedan toch ruimer!

Het wordt dan:
320d EDE Steptronic Corporate Lease - Alpinweiss
High Executive (incl zaken als stoelverwarming, climate control, pdc voor achter, leer bekleding, e.d.)
Audio Media Pack
Sportstoelen voor
Multifunctioneel instrumentenpaneel
Doorlaadopening (ja voor dat ene keer dat er grotere spullen vervoerd moet worden)
Comfort Access

Helaas geen ruimte meer voor dikkere velgen, wordt dan de std 16 inch, maar ja we zien het wel.
En het past precies binnen de budget obv 48 maanden 35000km. Ik ben een blije man!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@bart_bart_007 Dan is de honda civic toch wel aan te raden. Had ik zelf ook overwogen maar ik kwam van japanse auto historie, dus wil even wat anders. Achterbank is heel erg ruim, achterbak ook.
Je "taxi passagiers" zou het heel fijn vinden, iig veel ruimer dan a3 of cla.
En belangrijkste is voor de bestuurder natuurlijk, en ook hier een feest.
De 182pk is echt sterk (tijdens mijn proefrit, de banden slipt zelf op zn 2e en gemeten op gps rond de 7.5s naar de 100) en vol met opties zoals adaptief cruise control, en lane keep assist.
In feiten is alsof je autopilot functie heeft. Vooral omdat ik zie dat je toch veel km maakt, is dit super fijn.
Als je de automaat neemt, dan neemt de systeem het ook alles van je over in de file.
Hieronder de sport variant, valt binnen je budget. Afhankelijk van je leasemaatschappij zou je zelf mss de sport plus versie kunnen kiezen. En als je perse een sedan wilt, heeft deze civic ook.

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

De andere kandidaat was voor mij de renault megane gt geweest.
205pk en toch binnen je budget, wat een feest met alles erop en eraan (op schuifdak na). Maar ja je wilt geen frans eh?

Als je met de golf wel tevreden bent maar toch even wat anders wil, dan mss een T-Roc een optie.
Op dit moment is alleen de 2.0tsi verkrijgbaar met automaat maar binnenkort ook op de 1.5.
Dan zou dit binnen je budget vallen en toch wat anders dan een golf (wel zelfde platform en bouwkwaliteit)

Wat ook heel gunstig id prijzen is op dit moment de Volvo V40.
Is wel niet zo groot achterin helaas, maar zelf de 190pk versie is ver onder de budget.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLct op 03-01-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
[b][message=53763767,noline]

De andere kandidaat was voor mij de renault megane gt geweest.
205pk en toch binnen je budget, wat een feest met alles erop en eraan (op schuifdak na). Maar ja je wilt geen frans eh?
Heb die ook al eens aangedragen inderdaad. Ik heb een bomvolle GT205 Estate (ook het schuifdak, alleen geen leer en ACC), maar heb geen flauw idee wat de leaseprijs is bij Leaseplan. CFO doet wat vaag en hanteert bij iedereen wat losse normen. Zeker omdat ik onder de PON-verplichte-merken-regeling ben uitgekropen na wat 'zeuren'.

Ik denk een ondergewaardeerde auto. De kwaliteit van Franse auto's is met stappen omhoog gegaan de laatste vijf jaar. En je krijgt:
205 pk, 7 traps EDC, vierwielsturing, héérlijke sportstoelen, sportief onderstel, en heel veel meuk is standaard. Van climate-control tot dimmende binnenspiegel.
Ok ok, multimedia lopen ze nog wel wat mee achter. Rlink2 is niet altijd even goed, maar ze zijn bezig met een grote software-herschrijving welke tweede helft 2018 uitgerold moet worden.

Sorry, ben enthousiast over mijn nieuwe lease. Nog een maandje aftellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
bk1985 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Ik mocht dit jaar ook een leaseauto kiezen en de eis was benzine tegen 40k. was volgens kantoor voordeliger... moet ik er wel bijzeggen dat het om een 1.0 gaat maar toch heb ik niet het gevoel dat het voordeliger is.
Als je enkel naar de brandstofkosten kijkt natuurlijk niet, maar ik heb ook de berekening gemaakt; Het zou bij mij 125 euro per maand schelen op 40k volgens mij (ik rij straks een Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost automaat). Als ik daar diesel voor zou gaan rijden dan kost mij dat sowieso m'n ACC en een heleboel andere opties die ik in de Fiesta Vignale wel heb en in een andere auto niet. Dus ja; het is inderdaad goedkoper voor kantoor in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
adinsx schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Ik denk een ondergewaardeerde auto. De kwaliteit van Franse auto's is met stappen omhoog gegaan de laatste vijf jaar.
De kwaliteit van de spullen ongetwijfeld, maar de logica is nog altijd ver te zoeken. Mijn ervaring is in dit geval een 308 uit 2015 (voorloopauto) en Clio met R-link uit 2014 (privé). Ik vond de V40 die ik voor de Octavia had en de Octavia zelf vele malen logischer in elkaar zitten qua bediening en knopjes en zal zelf niet snel meer Franse auto kopen om die reden.

[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-01-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Heb die ook al eens aangedragen inderdaad. Ik heb een bomvolle GT205 Estate (ook het schuifdak, alleen geen leer en ACC), maar heb geen flauw idee wat de leaseprijs is bij Leaseplan. CFO doet wat vaag en hanteert bij iedereen wat losse normen. Zeker omdat ik onder de PON-verplichte-merken-regeling ben uitgekropen na wat 'zeuren'.

Ik denk een ondergewaardeerde auto. De kwaliteit van Franse auto's is met stappen omhoog gegaan de laatste vijf jaar. En je krijgt:
205 pk, 7 traps EDC, vierwielsturing, héérlijke sportstoelen, sportief onderstel, en heel veel meuk is standaard. Van climate-control tot dimmende binnenspiegel.
Ok ok, multimedia lopen ze nog wel wat mee achter. Rlink2 is niet altijd even goed, maar ze zijn bezig met een grote software-herschrijving welke tweede helft 2018 uitgerold moet worden.

Sorry, ben enthousiast over mijn nieuwe lease. Nog een maandje aftellen :+

[video]
Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt over die forse R-Link 2 update?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Ik heb ook een benzine besteld, omdat mijn jaarkilometrage geschat is op 20k (of was het nou 25k... not sure) mocht ik niet eens dieselen. Dat van die kilometers waarschijnlijk 10k (of meer O-)) privégebruik zal zijn vind ik wel best. Ik betaal een vast bedrag voor privégebruik, dan zal ik er van genieten ook :9

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
TommyGun schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Ik heb ook een benzine besteld, omdat mijn jaarkilometrage geschat is op 20k (of was het nou 25k... not sure) mocht ik niet eens dieselen. Dat van die kilometers waarschijnlijk 10k (of meer O-)) privégebruik zal zijn vind ik wel best. Ik betaal een vast bedrag voor privégebruik, dan zal ik er van genieten ook :9
Omdat wij in een klein bedrijf werken en we voor het eerst de leasewagens uitzoeken had ik nagenoeg alle vrijheid. Ik ga die 40k volledig zakelijk rijden, privé kon niet uit. Welke auto is het voor jou geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

KevinK92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Omdat wij in een klein bedrijf werken en we voor het eerst de leasewagens uitzoeken had ik nagenoeg alle vrijheid. Ik ga die 40k volledig zakelijk rijden, privé kon niet uit. Welke auto is het voor jou geworden?
Een behoorlijk aangeklede Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium 125 pk 5d - Magnetic Mica Lak.

Helaas zat een zwaardere motor er niet in, maar dat heeft meer met mijn leasebudget te maken.

Levering vanaf week 8, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik rijd 45 a 50k per jaar. Ook benzine. Voor mn baas scheelt het niet zo bijster veel en voor mij scheelt het ruim 40 euro per maand aan bijtelling. Loont de moeite dus.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
TommyGun schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Een behoorlijk aangeklede Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium 125 pk 5d - Magnetic Mica Lak.

Helaas zat een zwaardere motor er niet in, maar dat heeft meer met mijn leasebudget te maken.

Klinkt goed :) Ik zit met de EcoBoost 1.0 100pk opgescheept in de Fiesta 5D (Ook Magnetic overigens :)). 0-100 in 12s ofzo :?

Wanneer heb je hem besteld? Ik heb levering in week 14 staan; hopelijk komt 'ie in week 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

KevinK92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Klinkt goed :) Ik zit met de EcoBoost 1.0 100pk opgescheept in de Fiesta 5D (Ook Magnetic overigens :)). 0-100 in 12s ofzo :?

Wanneer heb je hem besteld? Ik heb levering in week 14 staan; hopelijk komt 'ie in week 12.
Eind december is 'ie bij de fabriek besteld door de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
TommyGun schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Stuurt ook wel lekker sportief zo'n Focus en als Titanium goed uitgerust.
125 pk voldoet vast. Ik heb me ook 4,5 jaar gered met 130. Alleen de motor kon wat minder omgaan met mijn rijstijl O-)
Enige issue ook in die 4,5 jaar en 134.000 km. De distributiekettingspanner die de geest gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

adinsx schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:50:
[...]

Stuurt ook wel lekker sportief zo'n Focus en als Titanium goed uitgerust.
125 pk voldoet vast. Ik heb me ook 4,5 jaar gered met 130. Alleen de motor kon wat minder omgaan met mijn rijstijl O-)
Enige issue ook in die 4,5 jaar en 134.000 km. De distributiekettingspanner die de geest gaf.
Ik kom van een 95pk Fiesta (ook Titanium, weliswaar een 1.6 diesel) maar zal wel goed komen ja.

Heb er nog wat pakketjes bij geklikt bovenop het Titaniun dus ik heb er zin an oOo

Betrouwbaar zijn ze zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Haha, net zo veel zin als ik dus 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinK92
En ik waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Had een full option Octavia 1.4TSI DSG gekozen. Geweigerd omwille van brandstof.
Tijdens de discussies en wzigering langst mijn kant om de wagen aan te passen mijn levelverhoging vroeger toegekend gekregen.
Toen hebben ze de besteltool heropgestart (in hoger level) en onmiddelijk de Arteon R-line (Zoals jullie Business R ongeveer) 2.0TDI DSG besteld. Niet full optie (bv leder/alcantara ipv full leder en geen panodak) maar nog steeds goed voorzien van opties :).

Ipv een auto van 38k heb ik nu een wagen van 48k. Netto bijtelling is wel 139€ ipv 87€ voor de Octavia. Maar daar kan ik mee leven :).
Bedrijf content want diesel en ik content want een wagen die nog niet zo vaak te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Engineer Stewie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Ipv een auto van 38k heb ik nu een wagen van 48k. Netto bijtelling is wel 139€ ipv 87€ voor de Octavia. Maar daar kan ik mee leven :).
Jaloers op die bijtelling. Mijn auto is even duur in aanschaf maar ik mag er 430 per maand voor bijtellen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Hier iets lagere fiscale waarde (37.205) maar met 145,- eigen bijdrage aan bedrijf voor privé gebruik tikt het toch jullie kant op.

Nu eigen bijdrage van 56,- en 20% dus gaat sowieso flink stuk prijziger worden maar met 30k/jaar waarvan helft privé en zomers een sleurhut erachter met dito verbruik (internationale tankpas) zeur ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Is de VW T-Roc nog niet in diesel verkrijgbaar?! Zowel de configurator op volkswagen.nl als directlease.nl hebben enkel de benzine motoren. Diesel zou toch vanaf introductie al beschikbaar moeten zijn?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:03

Quad

Doof

Vanochtend gebeld door dealer, of ik vanmiddag de auto al wilde ophalen ipv 15 januari, natuurlijk joh, geen probleem!

Vanaf heden rijdt ondergetekende rond in een Seat Leon ST. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Engineer Stewie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Had een full option Octavia 1.4TSI DSG gekozen. Geweigerd omwille van brandstof.
Tijdens de discussies en wzigering langst mijn kant om de wagen aan te passen mijn levelverhoging vroeger toegekend gekregen.
Toen hebben ze de besteltool heropgestart (in hoger level) en onmiddelijk de Arteon R-line (Zoals jullie Business R ongeveer) 2.0TDI DSG besteld. Niet full optie (bv leder/alcantara ipv full leder en geen panodak) maar nog steeds goed voorzien van opties :).

Bedrijf content want diesel en ik content want een wagen die nog niet zo vaak te zien is.
Maar dan zit je waarschijnlijk wel in een iets grotere vijver te vissen dan dat ik mag ;)

Zoals gezegd; wij zijn een klein bedrijf, tijdens het bestellen had ik de baas naast me zitten. Korte lijntjes en goed overleg doen dan wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
The Eagle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:47:
Dat dacht ik ook toen ik mijn Seat Leon ST 1.0 TSI bij elkaar klikte, maar ik rij er in de zomer 1:20 mee en in de winter 1:18. Echt verbazingwekkend zuinig!
En ik rij lekker door waar het kan, maar daarentegen mag ik het hele 100km/u stuk op de A2 af, dus dan rijdt hij erg zuinig in z’n 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Quad schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:09:
Vanochtend gebeld door dealer, of ik vanmiddag de auto al wilde ophalen ipv 15 januari, natuurlijk joh, geen probleem!

Vanaf heden rijdt ondergetekende rond in een Seat Leon ST. :)
Leuk! Was mijn Plan B auto indien ik toch niet mocht afwijken van PON-beleid. Meen dat de samengestelde offerte de ST FR Business Intens TSI 150 DSG was met bijna alles er op.

Welke uitvoering heb je hem? En is de Virtual cockpit er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:03

Quad

Doof

adinsx schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Leuk! Was mijn Plan B auto indien ik toch niet mocht afwijken van PON-beleid. Meen dat de samengestelde offerte de ST FR Business Intens TSI 150 DSG was met bijna alles er op.

Welke uitvoering heb je hem? En is de Virtual cockpit er al?
Ik rij de komende 2 jaar in een 14% auto, die van mij komt uit eind 2014. :)

Collega heeft als eerste de Leon hatchback met virtual cockpit besteld, of die al geleverd worden, weet ik niet, verder niet in verdiept. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

De nieuwe Leon is voor mij ook wel een kanshebber, zeker nu met het Virtual Cockpit en de verbeteringen in het kader van geluidsisolatie en technische snufjes zoals een start/stop knop (zoals bij VW), een elektronische handrem, en nog wat andere zaken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb na de verhalen van gisteren/vandaag over de Megane GT eens geprobeerd om een Megane bij elkaar te klikken met dezelfde opties die ik nu ook heb. Blijkbaar zijn heel veel onderdeeltjes net niet zo uitgevoerd als ik ze heb met mijn huidige Civic Tourer, want hoewel ik begon met een EDC 110pk, eindigde ik met een Serie Signature Exclusive 130pk met ongeveer alle opties aangeklikt voor ik klaar was. Toen zat de fiscale waarde wel op zo'n 34k (tov 30k nu). Ik vind het echt heel onhandig dat er bijvoorbeeld verschil is tussen parkeersensoren voor, achter of beide, met of zonder achteruitrijcamera, cruise-controle met of zonder ACC etc. Het is voor mij niet heel duidelijk wat er nou precies in de uitvoeringen zit en wat je toch nog extra aan moet kruisen.
Ik heb een paar keer gedacht: oh, maar die optie is "maar" x00 euro extra, dat valt wel mee. Als je dat een keer of 10 doet, zit je enkele duizenden euro's hoger. Dat ga je op een gegeven moment wel merken.
Aan de ene kant is het fijn dat er zoveel keus is om dingen naar je eigen smaak in te stellen, maar ik vond de Honda methode eigenlijk ook wel handig: keuze uit vijf uitrustingsniveau's, met daarnaast alleen nog keuze voor kleur, trekhaak en een paar tirelantijntjes. Lekker overzichtelijk, en vanaf het tweede niveau zit zo'n beetje alles er op wat je nodig hebt; ik heb het derde niveau gekozen in business uitvoering (=navi + sensoren en achteruitrijcamera). Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk voor hetzelfde uitrustingsniveau gaan, en dan heb ik er bij het nieuwe model voor hetzelfde geld nog wat snufjes bij zoals dodehoekherkenning, ACC, donkere achterruiten.

Gelukkig heb ik nog anderhalf jaar, dus hoef ik pas eind dit jaar serieus te gaan zoeken naar een opvolger. Van de nieuwe Civic is dan ook een diesel beschikbaar (vanaf maart volgens dealer), en ook met 9-traps automaat aan het eind van het jaar. Dat wordt een serieuze kanshebber.

De Megane Estate is een leuk alternatief als ik toch een station wil, of de Mazda 3 als hatchback.... Virtual Cockpit vind ik wel erg mooi, maar verder heb ik niks met VAG, dus een Octavia, Leon of Golf gaat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je borst maar nat, ik heb ook naar de Civic gekeken, prachtige auto, maar voor de prijs waar je nu je Civic in rijdt ga je er echt geen vergelijkbare meer kopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
bk1985 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Ahaha dat dacht ik dus ook. rijd gemiddeld zo een 500/550 op 40 liter benz
Leuk toch zo om de 4 uur aan de pomp staan :/
[...]
Renault kennende zal dat niet meer uitgerold worden voor de auto's verkocht voor half 2018. Stel je hoop er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:40:
Maak je borst maar nat, ik heb ook naar de Civic gekeken, prachtige auto, maar voor de prijs waar je nu je Civic in rijdt ga je er echt geen vergelijkbare meer kopen helaas.
Nee daar was ik al bang voor.... de 1.0 Elegance CVT zit ongeveer op 31k, de diesel wordt waarschijnlijk iets duurder. Tegen die tijd maar eens kijken of ik het toch de moeite waard vind of ga kijken naar alternatieven. Een Mazda 3 diesel automaat Skylease+ zit op bijna 36.000, dus ik verwacht dat het dan toch eerder de Civic wordt. Het blijft iig leuk om rond te kijken en af en toe wat bij elkaar te klikken. Zoals gezegd moet ik nog even met deze O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
KevinK92 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:22:
[...]

Maar dan zit je waarschijnlijk wel in een iets grotere vijver te vissen dan dat ik mag ;)

Zoals gezegd; wij zijn een klein bedrijf, tijdens het bestellen had ik de baas naast me zitten. Korte lijntjes en goed overleg doen dan wonderen :)
Wij hebben vrij kleine leasebudgetten (kleinste van alle concurrenten) en hebben meer brutoloon (kan daar mee leven :p). Dus de te kiezen pool is nog vrij klein. Ook maar een 7-tal merken.

Iemand naast je hebben is echt handig. Wij geven een auto in, in de tool maar die is niet specifiek aangepast.
Dus niet toegelaten kleuren en bv velgenmaten (zo mocht ik geen 19" velgen nemen) staat daar ook in.
Dan wordt de wagen geweigerd en kan je opnieuw beginnen. Dat is irritant.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Jaloers op die bijtelling. Mijn auto is even duur in aanschaf maar ik mag er 430 per maand voor bijtellen...
Is dat bruto?
Bruto betaal ik een 280€ voor een wagen met 46k (catalogus 48,4k) en 116gr CO2 (diesel).
De octavia benzine 1.4TSI dsg (style, full option) was een stuk minder, 180€ bruto.

Mijn huidige Octavia 3 Combi 2.0TDI (31k) kost me zelfs maar 132€ bruto.

Vind het alleen jammer dat er nu nog steeds gefocussed wordt op diesel.

[ Voor 50% gewijzigd door Engineer Stewie op 04-01-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Engineer Stewie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:06:
Vind het alleen jammer dat er nu nog steeds gefocussed wordt op diesel.
Geef dat nog maximaal 2 a 3 jaar, dan is dat ook voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
[...]

Wij hebben vrij kleine leasebudgetten (kleinste van alle concurrenten) en hebben meer brutoloon (kan daar mee leven :p). Dus de te kiezen pool is nog vrij klein. Ook maar een 7-tal merken.
Ik ben niet echt op de hoogte van de leasekosten in België maar aangezien je een cataloguswaarde van 46k kunt halen is je budget waarschijnlijk minimaal twee keer zo hoog als die van mij ;) En dan reken ik de verschillen in aanschafprijs tussen Nederland en België nog niet eens mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

jongetje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Tegen die tijd zal benzine ook wel passé zijn, ik denk dat begin 2019 er überhaupt geen handbak meer te leveren/bestellen valt

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
vhal schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:37:
[...]

Tegen die tijd zal benzine ook wel passé zijn, ik denk dat begin 2019 er überhaupt geen handbak meer te leveren/bestellen valt
2 of 3 jaar is best wel snel in de auto wereld met elke 3 a 4 jaar een nieuw model. Over 3 jaar maar ook over 5 jaar zul je nog meer dan genoeg benzine auto's (en ook handgeschakelde) kunnen kopen. Het alternatief is op dit moment alleen elektrisch rijden en dat heeft nog wel even tijd nodig. Zelfs in landen als Noorwegen waar er gigantische voordelen aan elektrisch rijden zitten wordt er nog veel op fossiele brandstof gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jongetje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Weet ik wel maar als je naar de buitenwereld pretendeert een groen bedrijf te zijn moet je niet een (praktisch) alleen diesel beleid te voeren. Wie rijdt er nu geen 20-25k km per jaar met zijn bedrijfwagen.
KevinK92 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:36:

Ik ben niet echt op de hoogte van de leasekosten in België maar aangezien je een cataloguswaarde van 46k kunt halen is je budget waarschijnlijk minimaal twee keer zo hoog als die van mij ;) En dan reken ik de verschillen in aanschafprijs tussen Nederland en België nog niet eens mee :'(
Mijn budget is 625€ incl brandstof en de CO2 bijdrage voor de werkgever. Dus zo hoog is dat niet.
Wij krijgen wel redelijke kortingen (20% op mijn wagen).
En hoge aanschafwaarde kan als de returnwaarde na 3-4 jaar ook hoog genoeg is natuurlijk. Running costs tussen een BMW 1 en BMW 3 (of BMW 5) is nagenoeg identiek bv (niets met belasting op gewicht ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
anessie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:42:

Leuk toch zo om de 4 uur aan de pomp staan :/
Gelukkig tankpas, dat verzacht de moeite wat maar leuk is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Engineer Stewie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:41:
Mijn budget is 625€ incl brandstof en de CO2 bijdrage voor de werkgever. Dus zo hoog is dat niet.
Wij krijgen wel redelijke kortingen (20% op mijn wagen).
En hoge aanschafwaarde kan als de returnwaarde na 3-4 jaar ook hoog genoeg is natuurlijk. Running costs tussen een BMW 1 en BMW 3 (of BMW 5) is nagenoeg identiek bv (niets met belasting op gewicht ofzo).
Ik moet echt in België gaan wonen volgens mij.. Die Arteon zit (met 40k aan kilometers en 36 maanden looptijd - wat mijn vaste waarden zijn) hier gewoon al op € 1.000+ zonder opties. Huilen met de pet op :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
KevinK92 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Ik moet echt in België gaan wonen volgens mij.. Die Arteon zit (met 40k aan kilometers en 36 maanden looptijd - wat mijn vaste waarden zijn) hier gewoon al op € 1.000+ zonder opties. Huilen met de pet op :| :|
Ik denk toch echt dat de schaal van de werkgever er wel voor iets tussen zit. 3300 FTE's, een 200-tal met leasewagens (in de vorm van loon) en 1700 poolwagens en bedrijfsvoertuigen (ingerichte bestelwagens etc).

En veel opties heb ik natuurlijk niet, Heb een Arteon R-line 2.0TDI DSG met Travel pack (Discover media GPS, achteruitrijcamera, verdonkerde ruiten, App conect, verkeersbordherkenning en adaptive cruise control), All info display, Led High+ koplampen met DLA, metaalkleur en masagafunctie in bestuurdersstoel (per ongeluk aangeklikt...). Nu is dat nog een goed uitgeruste auto naar Belgische normen).

Voor de rest is het in België huilen met de pet op hoor. We hebben zelfs geen fatsoenlijke wegen om met je auto over te rijden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@KevinK92 Inderdaad, de bedragen zijn toch echt aanzienlijk hoger hier. Een kale Arteon voor mijn geval ook al boven de leasebudget. Wel jammer, want zoals Stewie zegt, je ziet het nog niet zo veel, dus wel wat unieker dan een gemiddelde duitser.

@gwystyl Soms kan je beter die dingen als pakket afvinken ipv losse dingetjes.
Ik kom bijv voor een Megane Estate GT 110 diesel op 31,725,-
Dit is standaard 30,340 + Pack Cruising (incl ACC) 695,- + Easy life (incl PDC + Camera) 395,- + Grote scherm 295,-

Is bijv een lexus ct200h een optie? Business launch edition heeft wat je zoekt (ACC, pdc + camera, etc) en zit op 32k.

Of moet je zeker diesel hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door SirLct op 04-01-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]
Is dat bruto?
Bruto betaal ik een 280€ voor een wagen met 46k (catalogus 48,4k) en 116gr CO2 (diesel).
De octavia benzine 1.4TSI dsg (style, full option) was een stuk minder, 180€ bruto.

Mijn huidige Octavia 3 Combi 2.0TDI (31k) kost me zelfs maar 132€ bruto.
Dat is netto. De bruto bijtelling is € 826 per maand voor een auto met een cataloguswaarde van 48k, fiscale waarde ligt ietsjes lager want velgen zijn niet af-fabriek en nog een paar accessoires zijn er door de dealer ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Engineer Stewie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:54:
[...]

Voor de rest is het in België huilen met de pet op hoor. We hebben zelfs geen fatsoenlijke wegen om met je auto over te rijden :+.
Hahahahahahahaha, touché :P
gergs schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:55:
@KevinK92 Inderdaad, de bedragen zijn toch echt aanzienlijk hoger hier. Een kale Arteon voor mijn geval ook al boven de leasebudget. Wel jammer, want zoals Stewie zegt, je ziet het nog niet zo veel, dus wel wat unieker dan een gemiddelde duitser.
Mede daarom ben ik ook voor de Fiesta Vignale gegaan; Fiesta an sich is een veel voorkomende auto, maar wie gaat - als hij het zelf moet betalen - nou 26k voor een B-segmenter neertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@KevinK92 ik vind de fiesta voor zijn segment echt heel goed, zeker in prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
gergs schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:02:
@KevinK92 ik vind de fiesta voor zijn segment echt heel goed, zeker in prijs/kwaliteit verhouding.
Ik ook, zeer zeker. Maar als ik hem zelf zou moeten betalen dan zou ik niet voor de Vignale met allerlei opties gaan, eerder voor een Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zijn er hier ervaringen met FrieslandLease?

Ik wil een Fiat Tipo Hatchback 1.6 DCT 120 leasen. Bij LeaseplanDirect lukt dat makkelijk binnen budget (vrijwel full option). FrieslandLease komt aan met een prijs die bijna 150 euro p/m hoger ligt :o :D

En Leaseplan is meestal nog aan de dure kant als je vergelijkt met bijv. een ALD.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 00:03:
[...]

Nee daar was ik al bang voor.... de 1.0 Elegance CVT zit ongeveer op 31k, de diesel wordt waarschijnlijk iets duurder. Tegen die tijd maar eens kijken of ik het toch de moeite waard vind of ga kijken naar alternatieven. Een Mazda 3 diesel automaat Skylease+ zit op bijna 36.000, dus ik verwacht dat het dan toch eerder de Civic wordt. Het blijft iig leuk om rond te kijken en af en toe wat bij elkaar te klikken. Zoals gezegd moet ik nog even met deze O-)
Ik zou dan de Executive versie willen, maar dan zit ik eigenlijk al op meer dan ik wil betalen en dan krijg je een 1.0 motor. Dat gaat hem helaas niet worden. De diesel zal wel ergens tussen de 1.0 en 1.5 zitten qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gergs schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:55:
@gwystyl Soms kan je beter die dingen als pakket afvinken ipv losse dingetjes.
Ik kom bijv voor een Megane Estate GT 110 diesel op 31,725,-
Dit is standaard 30,340 + Pack Cruising (incl ACC) 695,- + Easy life (incl PDC + Camera) 395,- + Grote scherm 295,-

Is bijv een lexus ct200h een optie? Business launch edition heeft wat je zoekt (ACC, pdc + camera, etc) en zit op 32k.

Of moet je zeker diesel hebben?
Die pakketten bij de Megane had ik inderdaad ook aangekruist, maar bij sommige opties weet ik niet goed of het nou al wel of niet in de uitvoering zit, of dat het bijvoorbeeld een simpelere versie is. Bijv groot of klein scherm.

CT200H is misschien wel een optie; een collega heeft een IS300H maar die rijdt een stuk minder dan ik. Met 50k gaat de office manager in ieder geval pushen richting diesel; de financieel directeur is misschien nog wel te overreden voor benzine of hybride. Aangezien hij bepaalt is de keuze hier erg vrij maar wordt je geacht zelf in te kunnen schatten wat je ongeveer mag leasen. Ik heb tot nu toe meestal stationwagons gehad, en met een kleine van nu 2 is dat wel erg makkelijk. Ik neem ook regelmatig zooi mee voor de zaak, en dan is de ruimte ook wel handig. Natuurlijk kan de bank plat voor meer ruimte, maar dat wil ik liever niet te vaak doen. Tegen de tijd dat ik een nieuwe mag is hij ruim 3 en heb ik de station misschien minder hard nodig (tenzij er nog een wurm bij komt).
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:35:
[...]

Ik zou dan de Executive versie willen, maar dan zit ik eigenlijk al op meer dan ik wil betalen en dan krijg je een 1.0 motor. Dat gaat hem helaas niet worden. De diesel zal wel ergens tussen de 1.0 en 1.5 zitten qua prijs.
Ik wil geen panoramadak en geen leren bekleding, dus Executive en Premium vallen dan af. Ik zou wel erg graag de LED verlichting willen, dus ik hoop eigenlijk dat dat ook nog achteraf te plaatsen is. Ook de adaptieve vering is een groot pluspunt voor mij.
Bij het vorige model was de diesel zo'n 300 duurder dan de 1.8 benzine, de dealer verwacht dat het verschil nu iets groter zal zijn (+1500?).
Ik heb de 1.0 nu twee keer mee gehad als leenauto (handbak en CVT), en hij valt me eerlijk gezegd mee. Door de turbo heb je vrij vroeg vermogen beschikbaar, en gezien mijn rijstijl en wens voor trekhaak is de 1.5 met centrale uitlaat en veel vermogen niet nodig/handig. Het koppel ligt wel wat lager dan bij mijn diesel maar hij voelde vlot genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@gwystyl nee als je het nog kan vinken is het meestal dan niet inbegrepen.
goed, het is natuurlijk niet zo maar 9 van de 10 keer volgens mij wel.
bij twijfel kan je ook langs een dealer gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@gergs Ik ben de vorige keer ook bij verschillende dealers langsgeweest. Zeker bij Volvo heeft dat geholpen, want het boekwerk dat je daar aan opties en pakketten heb is echt te uitgebreid om allemaal uit je hoofd te leren. De verkoper daar wist heel goed adhv mijn eisen/wensenlijstje aan te geven welke uitvoering, pakketten en losse opties voor mij handig waren. Daar had ik zelf waarschijnlijk een paar dagen op moeten puzzelen.
Ik ga voor de volgende dus ook zeker bij verschillende dealers langs, maar ik wil daar graag een beetje voorbereid heen en proberen een inschatting te maken van of het zin heeft qua budget/opties. Dan is het handig als je online genoeg kan vinden om een gefundeerde schatting te maken.

Ik heb nu een voorlopig eisen/wensenlijstje en pas die in de loop van de tijd aan. Categorieën zijn eisen, worth the extra money(?), nice to have, overbodig en "liever niet". Afknappers zitten vooral op uiterlijk of budget, dus die schrijf ik niet op. Het probleem is dat ik nu eigenlijk meer heb dan mijn wensenlijstje vóór deze auto, dus zijn een paar "nice to haves" en "worth the extra money(?)" naar voren geschoven omdat ik verwend ben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@gwystyl ik vind opzich dat directlease heel erg overzichtelijk is. maar inderdaad soms wordt het "te veel" dat je niet meer ziet wat is wat. maar aan andere kant is het ook hartstikke leuk om te puzzelen, om zoveel mogelijk opties te laten passen in bepaalde budget :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AllSeeyinEye schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Dat is netto. De bruto bijtelling is € 826 per maand voor een auto met een cataloguswaarde van 48k, fiscale waarde ligt ietsjes lager want velgen zijn niet af-fabriek en nog een paar accessoires zijn er door de dealer ingezet.
Mujn fiscale waarde ligt op 46k, geen idee waarom dat lager is dan catalogusprijs.
Ik mag zelf 19” velgen steken maar dat is 100% op mijn kosten incl eerste setje banden.
Kostprijs een 1532€ (Mak Wolf dedicated VW velg en Goodyear F1 Assymetric 3 band).
Standaard staat er een 18” velg onder, vind het net iets te klein.

Weet het nog niet 100%, heb nu geen zigen bijdrage en het is mijn wagen niet. Maar ik kan gerust 1500€ missen en hoef als alleenstaande met niemand rekening te houden natuurlijk. Maar het is niet mijn eigen wagen natuurlijk.
Ik zou overigens in de winter wel gewoon op de 18” wielen met winterbanden rijden (zit in contract).

Heb nog dik 1,5 maand natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

1500 euro om van 18" naar 19" te gaan? Ik zou het wel weten, lekker bij 18" blijven. Is ook beter voor het comfort. Over 3 weken neem je een stoeprandje mee en dan zit je daar, te huilen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 04-01-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:26
Ik moet op korte termijn een nieuwe auto uitzoeken. Mijn werkgever heeft een overzicht gestuurd met auto's waaruit ik kan kiezen. Dat klinkt in eerste instantie gemakkelijk, maar ze nemen tevens alle modellen en uitvoeringen mee. Mijn 'shortlist' bestaat uit de Volkswagen Golf en de Audi A3. Laatstgenoemde geeft in mijn overzicht al ruim vijftig uitvoeringen.

De Volkswagen Golf GTE en Audi A3 E-tron heb ik zelf al uitgesloten in verband met het ontbreken van een financieel voordeel. Vanwege de actieradius valt de E-Golf ook af.

Ik ben erg benieuwd of er mensen hier onlangs ook voor een A3 gekozen hebben. Daarnaast ben ik benieuwd wat de overwegingen waren om voor een bepaalde type / uitvoering te kiezen?

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Vanwege welke reden wil je de A3 tov de Golf?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Ik zou de GTE en e-tron niet zo snel uitsluiten. Ik had namelijk ook zelf gedacht dat er geen voordeel meer is, maar toch wel, omdat de brandstof reservering minder wordt (omdat hybride, zuiniger - ten minste op papier), wordt je leasebudget voor auto opeens toch een stuk hoger. Dan kan je bijv bij de GTE of etron net alle opties afvinken en niet bij de normale tfsi variant. En toch leuk opzich met 200pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
gergs schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:47:
Ik zou de GTE en e-tron niet zo snel uitsluiten. Ik had namelijk ook zelf gedacht dat er geen voordeel meer is, maar toch wel, omdat de brandstof reservering minder wordt (omdat hybride, zuiniger - ten minste op papier), wordt je leasebudget voor auto opeens toch een stuk hoger. Dan kan je bijv bij de GTE of etron net alle opties afvinken en niet bij de normale tfsi variant. En toch leuk opzich met 200pk.
Dan moet het brandstofcomponent wel meegenomen worden in het totale leasebedrag. Dat is niet overal het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
KevinK92 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Dan moet het brandstofcomponent wel meegenomen worden in het totale leasebedrag. Dat is niet overal het geval.
Ja dat klopt, dus hij moet idd eerst kijken welke het beste uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Laatst online: 08-09 21:58
Als je het geld er voor over hebt dan, want hybride wagens zijn over het algemeen genomen duurder dan "standaard" wagens. Je kan wel meer opties erbij aanklikken, maar vaak ligt de fiscale waarde ook gelijk een stuk hoger, wat je weer voelt in je portemonnee iedere maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:26
Faddermakker schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:34:
Vanwege welke reden wil je de A3 tov de Golf?
Ik heb momenteel een Golf als leaseauto. Het is een prettige auto, maar kijk nu ook naar iets anders
Het overzicht is verstuurd vanuit de leasemaatschappij. Waarbij rekening gehouden wordt met de totale leasekosten. Daarom staan in mijn overzicht ook zowel benzine als diesel. Het is trouwens maar de vraag of een hybride daadwerkelijk zuiniger rijdt, maar dat is een andere discussie.

Stack Sats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
TommyGun schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:32:
1500 euro om van 18" naar 19" te gaan? Ik zou het wel weten, lekker bij 18" blijven. Is ook beter voor het comfort. Over 3 weken neem je een stoeprandje mee en dan zit je daar, te huilen ;)
Vind de 18” velg klein lijken, het oog wil ook wat natuurlijk. Rij normaal niet op een borduur en de band is op 19” nog steeds vrij hoog met de 245/40R19 band. Wordt dus niet echt een laag profielband. Maar het blijft een bak geld voor 3 of 4 zomers.
Maar mss zit het gewoon in mijn hoofd en valt het irl mee. Wa zullen het zien.

Deze zitten er standaard op:
Afbeeldingslocatie: https://vtpimages.volkswagen.de/carimg/2/450/337/1/27132831/9796351062.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
de BPM is ook lager wat wellicht ook gunstiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Engineer Stewie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:30:
[...]

Vind de 18” velg klein lijken, het oog wil ook wat natuurlijk. Rij normaal niet op een borduur en de band is op 19” nog steeds vrij hoog met de 245/40R19 band. Wordt dus niet echt een laag profielband. Maar het blijft een bak geld voor 3 of 4 zomers.
Maar mss zit het gewoon in mijn hoofd en valt het irl mee. Wa zullen het zien.

Deze zitten er standaard op:
[afbeelding]
Ik heb die in 17" standaard onder mijn variant zitten en was vooraf ook bang voor een dikke band met kleine velg. dit valt irl erg mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
bk1985 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:35:
[...]

Ik heb die in 17" standaard onder mijn variant zitten en was vooraf ook bang voor een dikke band met kleine velg. dit valt irl erg mee!
Ik vind 17” op een Passat irl te klein. Maar mijn collega heeft andere velgen, dat kan ook nog meespelen.

Ik zal zien als hij er is, zonder dat in het echt te zien valt daar nog nuet veel zinnigs over te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Engineer Stewie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Ik vind 17” op een Passat irl te klein. Maar mijn collega heeft andere velgen, dat kan ook nog meespelen.

Ik zal zien als hij er is, zonder dat in het echt te zien valt daar nog nuet veel zinnigs over te vertellen.
Passat is wel een brok meer auto als de variant, denk dat 18" idd mooier zal zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind groter dan 17" op een niet SUV/crossover al snel wat potsierlijk staan. Tevens boet je in op comfort en brandstof. Zoveel mensen zoveel meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:15:
Zijn er hier ervaringen met FrieslandLease?

Ik wil een Fiat Tipo Hatchback 1.6 DCT 120 leasen. Bij LeaseplanDirect lukt dat makkelijk binnen budget (vrijwel full option). FrieslandLease komt aan met een prijs die bijna 150 euro p/m hoger ligt :o :D

En Leaseplan is meestal nog aan de dure kant als je vergelijkt met bijv. een ALD.
FrieslandLease is natuurlijk relatief klein en onderdeel van een autobedrijf dat alleen in VAG-merken handelt, dus kan me voorstellen dat ze vooral op dat gebied competitief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Vergelijk je online wel appels met appels ?
Dus winterbanden, brandstofpas pechhulp ed ? Is bij leaseplandirect een optie aan het einde om het aan te vinken.

Km en looptijd neem je wel gelijk neem ik aan ?

Evt brandstofvoorschot ? Werkelijk vs fabrieksnorm kan ook verschillen.

[ Voor 15% gewijzigd door wd200 op 07-01-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:02:
Ik vind groter dan 17" op een niet SUV/crossover al snel wat potsierlijk staan. Tevens boet je in op comfort en brandstof. Zoveel mensen zoveel meningen.
Op mijn auto's van de afgelopen jaren ben ik toch blij dat ik 18" heb/had. Smoelt gewoon beter. Nu dus onder een S60.

Had vrijdag een V90 mee voor een dagje. Werkelijk alles erop en eraan, en stond op 20". En dat paste er uitstekend bij. T5, achttrapsautomaat. Puur comfort die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Op mijn auto's van de afgelopen jaren ben ik toch blij dat ik 18" heb/had. Smoelt gewoon beter. Nu dus onder een S60.

Had vrijdag een V90 mee voor een dagje. Werkelijk alles erop en eraan, en stond op 20". En dat paste er uitstekend bij. T5, achttrapsautomaat. Puur comfort die auto.
Zoals ik al zei; smaken verschillen.

Comfort had verhoogd kunnen worden met kleinere velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AllSeeyinEye schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:21:
[...]

De Arteon heeft standaard de 18” wielen van hierboven. Op sommige foto’s staat dat goed. Op andere lijkt het weel klein.

Zal het in het echt moeten zien, 19” velgen/banden moet ik zelf betalen. Op de leaseperiode is dat 2000+€.

Mss moet ik maar vrede nemen met die 18”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
2000 euro voor 19" :o dan had ik persoonlijk voor 18" gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
ik heb bewust gekozen voor 17 inch velgen onder mijn T-Roc. Comfort > uiterlijk, zeker als je veel KM maakt. Alles wat bandruis kan verminderen is mooi meegenomen :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
wd200 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:38:
2000 euro voor 19" :o dan had ik persoonlijk voor 18" gegaan
Ik mocht enkel 18” bestellen onder de Arteon, wil ik 19” zal ik zelf (alsof het mijn eigen auto is) een setje moeten kopen. Wat ik nog niet gedaan heb.

Iedereen raadt me aan op de standaard 18” te rijden, omdat de velgen best wel ok zijn qua looks.
Mss moet ik dat ook maar doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:43
Bericht van de dealer. Vrijdag staat de CLA klaar oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wd200 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:55:
Vergelijk je online wel appels met appels ?
Dus winterbanden, brandstofpas pechhulp ed ? Is bij leaseplandirect een optie aan het einde om het aan te vinken.

Km en looptijd neem je wel gelijk neem ik aan ?

Evt brandstofvoorschot ? Werkelijk vs fabrieksnorm kan ook verschillen.
Voor zover ik kan zien is alles gelijk. In de offerte is wel een brandstofvoorschot opgenomen maar deze komt nog bovenop die 760 die zij vragen :p

Hoop toch dat ik VAG kan omzeilen want ik heb een eigenlijk een enorme hekel aan VAG :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nieuwe V40 gaat er volgens Volvo dealer Van Roosmalen dit jaar niet meer komen. Wordt in de loop van 2019 verwacht. Nieuwe V60 staat in september dit jaar in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:40:
Nieuwe V40 gaat er volgens Volvo dealer Van Roosmalen dit jaar niet meer komen. Wordt in de loop van 2019 verwacht. Nieuwe V60 staat in september dit jaar in de showroom.
Wordt wel eens tijd voor die wagens, redelijk 'verouderd' maar nog steeds leuk geprijsd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jammer dat de nieuwe V40 pas in 2019 komt, aangezien ik dit jaar een nieuwe mag gaan uitzoeken.
Ga de huidige nu niet meer nemen, aangezien ik er 4 jaar in moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Rivanov schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:33:
Jammer dat de nieuwe V40 pas in 2019 komt, aangezien ik dit jaar een nieuwe mag gaan uitzoeken.
Ga de huidige nu niet meer nemen, aangezien ik er 4 jaar in moet rijden.
Ze zijn nu inderdaad niet dermate bijzonder meer vergeleken met de tegenstanders uit dezelfde klasse :)

1

Pagina: 1 ... 7 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.