‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Facelift is ook alweer van 2016. Dus een nieuw model in 2019 is toch niet gek?J0YR1D3R schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:28:
@Rivanov komt er een hele nieuwe dan? Ding is toch net gefacelift?
Is ook hard nodig met het gedateerde interieur t.o.v. de huidige Volvo-lijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 09-01-2018 15:44 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb het dan over de Mercedes A-klasse hé.J0YR1D3R schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:57:
@Rivanov dat heb ik even gemist danIk zie de facelift versie nog maar weinig rijden, waarschijnlijk omdat het gewoon niet zo'n sterk aanbod (meer) is. Als de nieuwe versie in maart geïntroduceerd zal worden dan kom ik hem wel tegen in Genève
Die wordt in maart in Genève getoond.
V40J0YR1D3R schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:55:
@Rivanov ik ook, welk ander model zou ik anders bedoelen
Misschien binnenkort maar eens langs de vestiging rijden om te kijken of ik hem kan zien staan.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Verwijderd
- Maximaal 26500,- in aanschaf.
- Moet een diesel zijn (of hybrid)
- Mag maximaal een jaar oud zijn (dus 2017), dus occasions mogen ook.
- Max 30k op de teller
- Geen Sedan (persoonlijk, nogal lastig met de hond
- Bij voorkeur automaat, geen harde eis!
Merken:
- Skoda/Audi/VW
- Mercedes
- BMW
- Toyota
- Volvo
Ik heb zelf gekeken naar een v40, wel tof, maar ik vind het lastig..
Rij nu een toyota auris hybrid, maar vindt het echt een rammelbak met een boel kuren.
Wat raden jullie aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 09:46 ]
Dit zijn allen nieuwe auto's. Voor lease-occasions moet je zelf maar even je best gaan doen, ik heb geen flauw idee waar ik die kan bekijken. Volgens mij worden die met het handje berekend door de leasemaatschappijen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Echt richting de max:
https://leaseparcours.nl/voorraad/volkswagen-golf-1350vw/
Ik zeg proefritje, hondenrek erin en klaar
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Als je voor een nieuwe wilt gaan dan is de nieuwe polo wellicht de enige wat nog past binnen de eisen.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:35:
Binnenkort een nieuwe auto uitzoekn op kosten v/d baas. Kunnen jullie me adviseren:
- Maximaal 26500,- in aanschaf.
- Moet een diesel zijn (of hybrid)
- Mag maximaal een jaar oud zijn (dus 2017), dus occasions mogen ook.
- Max 30k op de teller
- Geen Sedan (persoonlijk, nogal lastig met de hond)
- Bij voorkeur automaat, geen harde eis!
Merken:
- Skoda/Audi/VW
- Mercedes
- BMW
- Toyota
- Volvo
Ik heb zelf gekeken naar een v40, wel tof, maar ik vind het lastig..
Rij nu een toyota auris hybrid, maar vindt het echt een rammelbak met een boel kuren.
Wat raden jullie aan.
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=42
De andere merken krijg je denk ik niet nieuw met 26.5k.
Occasion kan je wellicht een BMW 116d nog vinden maar ja moet de verschillende sites in de gaten houden.
Life is too short to drive boring cars
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Das ruk. Mijn huidige skoda hebben ze nog even de achterbumper van herspoten wegens schade...woutur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:18:
Door een foutje in de fabriek van Alfa kan ik nog wel een tijdje op mijn Giulia wachten. Auto's die in week 46 en 47 geproduceerd zijn (Stelvio en Giulia) hebben verkeerde vloeistof in het remsysteem gekregen waardoor het hele remsysteem nagekeken of vervangen dient te worden. Ik heb dus al een recall te pakken voordat de auto geleverd is (leverdatum was 3 januari). Geen flauw idee wanneer zij nu uitgeleverd gaat worden.
De auto die ik nu heb heeft ook de 1.6 TDI instapmotor? Waarom is 5-versnelling precies ruk? ik heb er een gevoel bij maar ik heb geen idee of dit gevoel wel terecht is;)MGSNK schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:27:
5 versnellingen is niet best, dat is een instapmotor, als het weer een pool auto is zou ik kijken of je niet gecompenseerd kan worden
[ Voor 3% gewijzigd door HouseQ op 11-01-2018 07:06 ]
Ik verwacht een verschil van 500 toeren oid.

Verwachte levering: vanaf week 13

Dat gaat dus nog wel even duren helaas.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Wat een onzin. Skoda heeft ook een tijdje 6 versnellingen gehad en nu is het 5 (of DSG-6/7). Die 6 bak was alleen maar om aan de uitstoot normen voor 14procent bijtelling te kunnen voldoen. Toen de CO2 regels veranderden in 2016 zijn de 6 bakken direct verdwenen. Ik vermoed dat dit bij Seat ook zo is. Bij een 6 bak zitten de versnellingen gewoon iets anders dan bij een 5 bak. Ik heb zelf een DSG7 en die zit al in zijn 7e versnelling als ik 80 rijd.MGSNK schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:27:
5 versnellingen is niet best, dat is een instapmotor, als het weer een pool auto is zou ik kijken of je niet gecompenseerd kan worden
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zelf moet ik dit jaar ook nieuw lease auto kiezen.J0YR1D3R schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:57:
@Rivanov dat heb ik even gemist danIk zie de facelift versie nog maar weinig rijden, waarschijnlijk omdat het gewoon niet zo'n sterk aanbod (meer) is. Als de nieuwe versie in maart geïntroduceerd zal worden dan kom ik hem wel tegen in Genève
Vind de V40 met facelift 2016 prima keuze hoor.
Nog niet van binnen gezien verder, maar van buiten prima en nette wagen. Voor leuke prijs
Zeker een mooie wagen, maar van binnen al wel wat gedateerd helaas.G.Scholtens schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:23:
[...]
Zelf moet ik dit jaar ook nieuw lease auto kiezen.
Nog niet van binnen gezien verder, maar van buiten prima en nette wagen. Voor leuke prijs
1
Zo heb je bijv de Business sport met T4 motor (190pk) met alle opties, voor maar 32k.
Er waren toen 2 punten waardoor ik (en mn vrouw) toch voor iets anders gingen kijken.
1. De interieur is niet van de nieuwe volvo, zogenaamd de grote portrait scherm
2. De belangrijkste eigl.. Dat achterbank + achterbak.. Is echt klein. De achterbak opening is ook niet zo handig moet ik zeggen.. Maar heb je geen behoefte aan de ruimte, is het toch een heel leuk en compleet auto, en snel ook!
[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 11-01-2018 09:38 ]
In mijn post had ik het over de A-klasseG.Scholtens schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:23:
[...]
Zelf moet ik dit jaar ook nieuw lease auto kiezen.
Dit jaar komt toch ook een nieuwe 1 serie, wellicht een optie?Rivanov schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:14:
Het verouderde interieur is voor mij ook de reden om niet meer voor de huidige V40 te gaan. Wetende dat volgend jaar de nieuwe komt en ik er weer 4 jaar in moet rijden.
Als de auto super rijdt en verder prima is. Dat model wordt volgend jaar geïntroduceerd en dan kan het nog een half jaar duren voordat je hem echt kunt rijden. Dan zitten de eerste 2 jaar van je lease er ook alweer op. Persoonlijk zou ik het niet heel erg vinden en een auto niet nemen omdat er een kleiner scherm in zit (als er echt functionaliteiten ontbreken is dat een ander verhaal).Rivanov schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:14:
Het verouderde interieur is voor mij ook de reden om niet meer voor de huidige V40 te gaan. Wetende dat volgend jaar de nieuwe komt en ik er weer 4 jaar in moet rijden.
Luxe probleem
Jup. Ware het niet dat de BMW 1-serie echt heel duur in de lease is, wil je 'm een beetje op representatief niveau aankleden.Silversin schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Dit jaar komt toch ook een nieuwe 1 serie, wellicht een optie?
Zo, nu kunnen we het weer over de andere merken hebben
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Haha, ik zit dit net te lezen... ook Team Dacia hier (de Logan MCV Stepway).Wallie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:40:
Mag ik even melden dat ik na 5 maanden in de Dacia Lodgy, er nog steeds helemaal heppiedepeppie mee benNee, vast niet zo stil als een VW/Opel/Volvo/BMW etc, en ligt ook vast niet zo strak op de weg, maar ja, hier in de randstad waar je meestal met 100 km/u kachelt, who cares. De ruimte, praktischheid van 7 volwaardige zitplaatsen, alle basics die op zitten (navi, CC, airco, armsteun, stoelverwarming), goed zittende stoelen en een relatief lage bijtelling maken het voor mij tot een perfecte keuze.
Zo, nu kunnen we het weer over de andere merken hebben
Bevindingen tot nu toe, vergeleken met mijn vorige lease-auto, een Megane Estate Bose
+ hogere zitpositie. fijn!
+ beter zicht naar zijkant en achterkant
+ mooie blauwe kleur
+ groot en ruim
- lawaaiig
- minder vermogen
- mindere wegligging
- minder stuurgedrag: de auto heeft de neiging om bij bochten in een bepaalde stand te blijven staan. Bij de Megane kon ik, bij het uitkomen van een bocht, het stuur bij wijze van spreken gewoon loslaten, auto kwam min of meer vanzelf weer recht. De Dacia lijkt door te willen in dezelfde curve.
Totale impressie: minder comfortabele auto dan de Megane, maar zeer acceptabel, afgezet tegen de kosten
Dat is eigenlijk nog steeds het leukste aan deze auto: doet wat het moet doen en kost geen zier.
Leuk om te horen
Stuurgedrag herken ik niet zo, wel rijdt hij op zijn winterbanden wat minder strak, maar ja, dat is over 2 maanden weer over. Wel zijn windgevoeligheid, dat is soms even opletten, daar staat de Lodgy bekend om.
Heb zelf nog voor 18euro een headup display via Aliexpress laten komen, heb ik weer een digitale snelheid voor mijn neus
[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 11-01-2018 12:10 ]
Linkje?Wallie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:09:
[...]
.
Heb zelf nog voor 18euro een headup display via Aliexpress laten komen, heb ik weer een digitale snelheid voor mijn neus
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wel vreemd dat er alleen gesproken wordt van een totaalbudget inclusief brandstof, want dat zou inhouden dat iemand die meer kilometers rijdt een goedkopere auto moet leasen dan iemand die minder kilometers rijdt... Daarom werken de meeste bedrijven met een normbedrag. Bij ons bijvoorbeeld zijn alle leasebudgetten afgestemd op 30.000km per jaar met een looptijd van 5 jaar. Aan de hand daarvan wordt gekeken of een auto al dan niet binnen het budget valt. Vaak is het daadwerkelijke leasebedrag dan veel hoger (mijn auto bijvoorbeeld staat op 45.000km per jaar met een looptijd van 4 jaar, wat veel duurder is dan 30.000x5), maar het is wel zo eerlijk natuurlijk dat mensen met het zelfde leasebudget ook daadwerkelijk een zelfde bedrag hebben om aan de auto uit te geven.Sharky schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:55:
Kunnen jullie mij een beetje op gang helpen? Ik mag een auto uitzoeken met een leasebudget van 1100,-. Ik heb altijd pool-auto's gereden dus heb hier geen ervaringen mee. Budget is inclusief bijkomende kosten zoals tankpas (dat neem ik tenminste aan voor nu). Zelf zit ik te denken aan een mooi aangeklede Focus Station aangezien mijn vrouw en 2 (jonge) kinderen soms ook mee moeten. Zijn er modellen die jullie met dit budget sterk aan-/afraden?
edit: ik verwacht 40-50K per jaar te rijden.
De enige manier om uit te vinden wat binnen jouw budget mogelijk is onder deze omstandigheden is denk ik om gewoon een aantal offertes te laten maken voor verschillende auto's en die dan met elkaar te vergelijken.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik ben de enige binnen het bedrijf met een lease-auto (los van de verkoopdirecteur). Vergelijken met collega's is vooralsnog niet aan de orde.Details met betrekking tot brandstof krijg ik morgen denk ik wel. Dan kan ik de vraag wellicht specificeren.Mx. Alba schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:01:
[...]
Wel vreemd dat er alleen gesproken wordt van een totaalbudget inclusief brandstof, want dat zou inhouden dat iemand die meer kilometers rijdt een goedkopere auto moet leasen dan iemand die minder kilometers rijdt... Daarom werken de meeste bedrijven met een normbedrag. Bij ons bijvoorbeeld zijn alle leasebudgetten afgestemd op 30.000km per jaar met een looptijd van 5 jaar. Aan de hand daarvan wordt gekeken of een auto al dan niet binnen het budget valt. Vaak is het daadwerkelijke leasebedrag dan veel hoger (mijn auto bijvoorbeeld staat op 45.000km per jaar met een looptijd van 4 jaar, wat veel duurder is dan 30.000x5), maar het is wel zo eerlijk natuurlijk dat mensen met het zelfde leasebudget ook daadwerkelijk een zelfde bedrag hebben om aan de auto uit te geven.
De enige manier om uit te vinden wat binnen jouw budget mogelijk is onder deze omstandigheden is denk ik om gewoon een aantal offertes te laten maken voor verschillende auto's en die dan met elkaar te vergelijken.
This too shall pass
Aha, dat verklaart een hoop!Sharky schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:06:
Ik ben de enige binnen het bedrijf met een lease-auto (los van de verkoopdirecteur). Vergelijken met collega's is vooralsnog niet aan de orde.Details met betrekking tot brandstof krijg ik morgen denk ik wel. Dan kan ik de vraag wellicht specificeren.
Anyway, ik zou je aanraden om bijvoorbeeld drie verschillende auto's in te schieten bij drie verschillende leasemaatschappijen. Dan heb je uiteindelijk 9 offertes liggen op basis waarvan je dan verder kunt gaan kijken. Tussen verschillende leasemaatschappijen kunnen ook grote verschillen zijn!
Kijk in ieder geval ook naar ALD. Daar loopt mijn huidige auto bij en de service bevalt me beter dan GE en BusinessLease waarbij mijn vorige twee leaseautos geleased werden.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het leuke is dat mijn Megane Ph3 hier dus last van heeftSebas1979 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:01:
[...]
- minder stuurgedrag: de auto heeft de neiging om bij bochten in een bepaalde stand te blijven staan. Bij de Megane kon ik, bij het uitkomen van een bocht, het stuur bij wijze van spreken gewoon loslaten, auto kwam min of meer vanzelf weer recht. De Dacia lijkt door te willen in dezelfde curve.
Korte update: inmiddels goedkeuring gevraagd voor de A3 SB 1.5 TFSI Lease Edition. Ik ben erg benieuwd of ze met mijn kilometers akkoord gaan. Het alternatief - 1.6 TDI - is helaas een stuk duurder en trager in acceleratie.Luuksche schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:29:
Mijn 'shortlist' bestaat uit de Volkswagen Golf en de Audi A3. Laatstgenoemde geeft in mijn overzicht al ruim vijftig uitvoeringen.
Stack Sats
De 1.6 TDI is zeker niet verkeerd. Ook stil en soepel, maar iets minder vlot. Toch valt mij het erg mee, in elk geval met een S-tronic bak.
Uiteindelijk hangt veel ook af van de verhoudingen van de versnellingen. Vaak heeft een eco-versie van een wagen iets andere verhoudingen om net een paar procentjes beter te scoren op de standaard testcyclus. Helaas rijdt dit niet altijd even lekker in de praktijk.jongetje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:29:
[...]
Wat een onzin. Skoda heeft ook een tijdje 6 versnellingen gehad en nu is het 5 (of DSG-6/7). Die 6 bak was alleen maar om aan de uitstoot normen voor 14procent bijtelling te kunnen voldoen. Toen de CO2 regels veranderden in 2016 zijn de 6 bakken direct verdwenen. Ik vermoed dat dit bij Seat ook zo is. Bij een 6 bak zitten de versnellingen gewoon iets anders dan bij een 5 bak. Ik heb zelf een DSG7 en die zit al in zijn 7e versnelling als ik 80 rijd.
Zo had mijn oude Skoda Octavia Greenline verhoudingen die ervoor zorgden dat je nog net 50km/u kon rijden in 4e maar je moest wel terugschakelen van zodra je een klein beetje vertraagde voor een kruispunt of vertragende auto voor je. Hetzelfde bij 70km/u in 5e versnelling. Bij de niet Greenline versie lag dit net iets aangenamer gespreid.
Welk bouwjaar is ph3?Bartjeh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:24:
[...]
Het leuke is dat mijn Megane Ph3 hier dus last van heeft
Whoops. Bedoelde de phase 2. Die werd in 2012-2013 gemaakt. Phase 3 was met de vernieuwde neus (t/m 2015 geloof ik).
Dan is altijd nog de Megane 3 phase 2 of Megane 3 phase 3 héBartjeh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:00:
[...]
Whoops. Bedoelde de phase 2. Die werd in 2012-2013 gemaakt. Phase 3 was met de vernieuwde neus (t/m 2015 geloof ik).
Je had ook kunnen hebben over de Megane 1 of Megane 2
Qua opties was de Swift het beste, qua rijgedrag de C3. De Yaris was echt flut.
De i20 is behoorlijk aangekleed, en is splinternieuw (staat nog geen 500km) op. Als 'ie nu nog lekker rijdt is dit de topper tot dusver
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nou, de Swift voldeed prima! Maar ik wilde graag winterbanden (ivm vakantie in Duitsland) en dat kon blijkbaar niet, dus kreeg ik die Yaris. Daarvan kreeg ik rugklachten dus op verzoek de C3 gekregen (met all season banden). Die voldeed ook prima, maar die is van EuropCar en moest terug in ruil voor een auto van de leasemaatschappij zelfgwystyl schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:21:
@TommyGun Dat lijkt me wel irritant, om als voorloper zoveel verschillende auto's te krijgen. Is dat op je eigen verzoek omdat de verschillende voorlopers niet bevallen of krijg je gewoon steeds een andere in je maag gesplitst? Waarom niet één voorloper? Ik heb zo'n 3 mnd in een Renault Clio Estate gereden tot mijn huidige wagen er was (eerste lease-auto). Ik heb nooit de behoefte gehad om te ruilen, en vanuit werk of lease-maatschappij ook nooit het idee gekregen dat dat nodig of normaal was

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Je hebt gelijk hehe. Ik ging er stiekem maar vanuit dat niemand dat ding leasede voordat het een 14% bijtellingsknakworst werd.Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:41:
[...]
Dan is altijd nog de Megane 3 phase 2 of Megane 3 phase 3 hé
Je had ook kunnen hebben over de Megane 1 of Megane 2die is ook in verschillende 'phase' geweest
Daarover gesproken, gezien die van uit 2013 is mag er ergens dit jaar een nieuwe komen. Voorlopig zonder iets proef gereden is dit de shortlist. Belangrijk is in ieder geval een goede automaat.
- Mazda 3
- Seat Leon
- Opel Astra
- Ford mondeo Hybrid?
- Misschien nieuwe Megane, alhoewel ik na 5 jaar Megane wel toe ben aan wat anders
Leon gewoon een prima auto volgens mij.
Astra ook erg leuk, alleen heb ik begrepen dat de automaat op het 1.0 blok waardeloos is? (EasyTronic)
Mondeo zit een leuke aanbieding op de hybride, alleen die achterbak lijkt me best onpraktisch.
Megane, nou ja, megane. Nieuwe versie is mooi en zeker beter dan mijn huidige. Echter na 5 jaar Megane is wat anders ook wel leuk
Mooi! Ik heb nu als voorloop auto een A3 SB 1.5 TFSI S-line van bijna 2 jaar oud, bevalt uitstekend.Luuksche schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:04:
[...]
Korte update: inmiddels goedkeuring gevraagd voor de A3 SB 1.5 TFSI Lease Edition. Ik ben erg benieuwd of ze met mijn kilometers akkoord gaan. Het alternatief - 1.6 TDI - is helaas een stuk duurder en trager in acceleratie.
Motor is echt sterk, 150pk maar voldoet voor nederlandse wegen meer dan prima. Verbruik valt iets tegen, kom nu op 1 op 13.8, dit is vol tot vol methode. Computer geeft aan 1 op 15 gemiddeld.
Alleen handbak.. Das weer jammer.
Mazda 3 interieur is wel denk ik hoogwaardiger dan de rest op je lijst.Bartjeh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:33:
[...]
Je hebt gelijk hehe. Ik ging er stiekem maar vanuit dat niemand dat ding leasede voordat het een 14% bijtellingsknakworst werd.
Daarover gesproken, gezien die van uit 2013 is mag er ergens dit jaar een nieuwe komen. Voorlopig zonder iets proef gereden is dit de shortlist. Belangrijk is in ieder geval een goede automaat.Mazda 3 vind ik denk de leukste, maar tevens van binnen niet ruim. Opzicht niet perse een probleem aangezien ik single en zonder kids ben maar gebruik de auto wel regelmatig voor vakanties met vrienden.
- Mazda 3
- Seat Leon
- Opel Astra
- Ford mondeo Hybrid?
- Misschien nieuwe Megane, alhoewel ik na 5 jaar Megane wel toe ben aan wat anders
Leon gewoon een prima auto volgens mij.
Astra ook erg leuk, alleen heb ik begrepen dat de automaat op het 1.0 blok waardeloos is? (EasyTronic)
Mondeo zit een leuke aanbieding op de hybride, alleen die achterbak lijkt me best onpraktisch.
Megane, nou ja, megane. Nieuwe versie is mooi en zeker beter dan mijn huidige. Echter na 5 jaar Megane is wat anders ook wel leuk
Heb namelijk proefgereden in mazda, astra, en megane, en kortgeleden in mondeo huurauto paar dagen.
en de seat van een vriend binnen gezeten.
Als je de hatchback pakt dan is mazda 3 toch best ruim?
En ik snap niet je opmerking over mondeo, is toch de grootste van alles op je lijst?
Seat Leon is denk ik voor de prijs een prima optie, is niet de meest luxe, maar goed prijs/kwaliteit en jah, tis van VAG, dus vaak is de leasetarief gunstig (ik zeg niet altijd)
Astra interieur vind ik niet zo mooi, zo ook de mondeo.
Bij de astra, dat stuurwiel.. Jeetje zoveel knopjes. En bij de mondeo, de centre console, ze waren ook met veel knopjes, maar de nieuwe is dan weer best raar, de sony gebeuren met kleine knopjes eromheen.
De nieuwe megane, voor de prijs, is echt schandalig goed. Maar ja je wilt iets anders he.
Ga eens kijken bij de nieuwe honda civic anders.
De S-Line in combinatie met automaat en diverse opties vond ik eerlijk gezegd te kostbaar worden in de bijtelling. Daarom sta ik ook niet te springen om de dieselvariant te gaan rijden.gergs schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:59:
[...]
Mooi! Ik heb nu als voorloop auto een A3 SB 1.5 TFSI S-line van bijna 2 jaar oud, bevalt uitstekend.
Motor is echt sterk, 150pk maar voldoet voor nederlandse wegen meer dan prima. Verbruik valt iets tegen, kom nu op 1 op 13.8, dit is vol tot vol methode. Computer geeft aan 1 op 15 gemiddeld.
Alleen handbak.. Das weer jammer.
Wellicht heb ik het gemist, maar heb jij zelf al een auto op het oog?
Stack Sats
Als het de Mazda 3 wordt, dan vrijwel zeker de sedan versie. De hatch heeft inderdaad best wat ruimte, maar die sedan is dan te mooi om te laten staangergs schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:59:
Mazda 3 interieur is wel denk ik hoogwaardiger dan de rest op je lijst.
Heb namelijk proefgereden in mazda, astra, en megane, en kortgeleden in mondeo huurauto paar dagen.
en de seat van een vriend binnen gezeten.
Als je de hatchback pakt dan is mazda 3 toch best ruim?
Mondeo ging me vooral om de achterbak. Aangezien de hybride meest gunstige gaat zijn gezien huidige actie, heeft deze wat batterijen die ergens wegmoeten. Nou is het met 383 liter nog best oké, alleen wat onpraktisch ingedeeld denk.En ik snap niet je opmerking over mondeo, is toch de grootste van alles op je lijst?
Leon inderdaad waarschijnlijk vrij gunstig in de lease. Ruimte op basis van filmpjes best prima en schijnt verder ook prima te sturen.Seat Leon is denk ik voor de prijs een prima optie, is niet de meest luxe, maar goed prijs/kwaliteit en jah, tis van VAG, dus vaak is de leasetarief gunstig (ik zeg niet altijd)
Net even plaatje opgezocht. Dat is wel overdaad ja. Vind de rust op het stuur op m'n huidige megane wel prettig.Astra interieur vind ik niet zo mooi, zo ook de mondeo.
Bij de astra, dat stuurwiel.. Jeetje zoveel knopjes. En bij de mondeo, de centre console, ze waren ook met veel knopjes, maar de nieuwe is dan weer best raar, de sony gebeuren met kleine knopjes eromheen.
Vermoed ook wel dat ik er een proefrit in ga maken. Als ik zo wat reviews lees en zie, is het voor de prijs inderdaad een goede deal. Ziet er ook zeker een stuk strakker uit dan de vorige generatie.De nieuwe megane, voor de prijs, is echt schandalig goed. Maar ja je wilt iets anders he.
Ga eens kijken bij de nieuwe honda civic anders.
Wat een ongelofelijk verschil met hoe je auto rijdt hij is zoveel sneller dan een brandstof moter en voor een volkswagen golf echt een stuk comfortabeler op de weg vanwege het lagere zwaartepunt (de batterijen zijn verdeeld onder de stoelen).
Als je niet meer dan 200km per rit hoeft te maken en je bij de klant kan opladen is het serieus het overwegen waard. Je krijgt namelijk meer auto voor minder bijtelling.
Alleen lange afstanden is lastiger omdat je dan moet sneladen. Ik rij zelf vaak Groningen - > Utrecht en dat kan ik vrij vaak op een lading rijden (kou en veel wind tegen en zeker een combinatie van de 2 werkt niet mee om je bereik te verhogen).
[ Voor 3% gewijzigd door stealthgun op 13-01-2018 08:03 ]
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Ik heb me altijd afgevraagd ( en hiernaar geen onderzoek gedaan ) wat er nou gebeurt als je niet uitkomt en stil komt te staan.. dan heb je wel een serieus dingetje. Komt er iemand met een 'mobiel laadtstation' je dan helpen?stealthgun schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:00:
Ik hen dit jaar heel bewust gekozen om electrisch te leasen mijn werkgever heeft daar begin dit jaar een pilot voor gestart. Ik was zelfs de eerste die daar gebruik van maakte, er zijn inmiddels meer die er een besteld hebben.
Wat een ongelofelijk verschil met hoe je auto rijdt hij is zoveel sneller dan een brandstof moter en voor een volkswagen golf echt een stuk comfortabeler op de weg vanwege het lagere zwaartepunt (de batterijen zijn verdeeld onder de stoelen).
Als je niet meer dan 200km per rit hoeft te maken en je bij de klant kan opladen is het serieus het overwegen waard. Je krijgt namelijk meer auto voor minder bijtelling.
Alleen lange afstanden is lastiger omdat je dan moet sneladen. Ik rij zelf vaak Groningen - > Utrecht en dat kan ik vrij vaak op een lading rijden (kou en veel wind tegen en zeker een combinatie van de 2 werkt niet mee om je bereik te verhogen).
Ik kan me voorstellen als je echt stil komt te staan op een vluchtstrook dat de wegbeheerder je afsleept en de kosten op de mat vallen thuis, want zelf verantwoordelijk bla bla
Mijn ritten blijven op vakantie na inderdaad wel ruim binnen dat bereik. Gezien de veel lagere bijtelling zou het ook makkelijk uit kunnen om een auto te huren voor vakanties. Helaas woon ik zelf in een flat die tevens naast een supermarkt zit. Dus zelfs al zou er hier een paal geplaatst worden heb ik denk weinig kans dat ik daar daadwerkelijk kan laden.stealthgun schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:00:
Ik hen dit jaar heel bewust gekozen om electrisch te leasen mijn werkgever heeft daar begin dit jaar een pilot voor gestart. Ik was zelfs de eerste die daar gebruik van maakte, er zijn inmiddels meer die er een besteld hebben.
Ja ik heb zelf een appartement, maar ik woon in een gemeente waar je een (publieke) laadpaal kan aanvragen, dat gedaan en hij is toegewezen. Dat terwijl er binnen 200m al 2 laadpalen zitten.Bartjeh schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:43:
[...]
Mijn ritten blijven op vakantie na inderdaad wel ruim binnen dat bereik. Gezien de veel lagere bijtelling zou het ook makkelijk uit kunnen om een auto te huren voor vakanties. Helaas woon ik zelf in een flat die tevens naast een supermarkt zit. Dus zelfs al zou er hier een paal geplaatst worden heb ik denk weinig kans dat ik daar daadwerkelijk kan laden.
Alle groote steden hebben wel zo'n regeling.
Als je stil staat, heb je het zelfde probleem als met een bezine auto, er moet weer wat in. De ANWB is hier mee bezig en anders moet je weggesleept worden inderdaad. Maar je krijgt genoeg waarschuwingen vooraf en het bereik dat de auto aangeeft is accuraat. Dus je neemt wel risico als de auto al aangeeft dat je het niet red er zijn op de snelweg al genoeg snellaad stations waar je bij kunt laden.bk1985 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:18:
[...]
Ik heb me altijd afgevraagd ( en hiernaar geen onderzoek gedaan ) wat er nou gebeurt als je niet uitkomt en stil komt te staan.. dan heb je wel een serieus dingetje. Komt er iemand met een 'mobiel laadtstation' je dan helpen?
Ik kan me voorstellen als je echt stil komt te staan op een vluchtstrook dat de wegbeheerder je afsleept en de kosten op de mat vallen thuis, want zelf verantwoordelijk bla bla
Je moet op het moment nog wat meer rekening ermee houden, maar over 2-4 jaar al het bereik naar alle waarschijnlijkheid alwel 400km+ standaard zijn
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Ze hebben momenteel een aanbieding ( t/m 1 maart ) waar ze actie prijzen kunnen hanteren.
ik heb nu een aanbieding gekregen voor Ibiza FR Business Intense ( de uitgebreidste versie ) voor 351 euro per maand, met 15k per maand voor 4 jaar.
Ze hadden er nog 1 staan, even in proef gereden, en hij rijd heerlijk!
De nieuwe Ibiza ( en polo ) is een stuk groter dan de oude versie..
Ik rij nu een Leon van 2002, en de nieuwe Ibiza en bijna net zo groot!
Wat denken jullie van deze aanbieding?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik heb nu een BMW 5 (520D, F10, High Executive, Harman Kardon audio) en dat ding rijdt geweldig, maar de ruimte met 3 kinderen valt eigenlijk wel tegen. Ik zou best graag een 7-zitter willen, maar dan zijn er maar weinig auto's die ik interessant vind, of ik kom uit bij auto's die weer veel te duur zijn. (Overigens: merken waar ik eerlijk gezegd niet zoveel interesse in heb: Audi, Ford, Volkswagen, Skoda, Seat...)
Huidige shortlist is tot nu toe:
- BMW 5 sedan (station vind ik minder mooi bij de 5)
- Mercedes E Estate (hoewel de uitstraling me minder aantrekt)
- Volvo V90 (daar vind ik de sedan weer foeilelijk
- Volvo XC90 (90th anniversary edition, 7-zitter, maar opties niet mogelijk)
Gisteren ben ik bij de Volvo dealer geweest, en heb ik proef gereden met een V90 en een XC90. (D4 automaat, diesel met 190PK/400Nm/Aut8, wat specs betreft is de motor identiek aan de 520D die ik nu heb)
De V90 reed eerlijjk gezegd beter dan ik had verwacht. Het verschil met mijn huidige BMW is wel groot, die rijdt toch echt wel duidelijk lekkerder. (achterwielaandrijving, beter onderstel en minder 'dieselgevoel' bij de BMW) Maar bij de BMW kan ik weer een stuk minder opties kiezen die ik wel leuk vind, en uiteraard is de ruimte achterin bij de Volvo beter. Als ik de uiteindelijk keuze tussen deze modellen zou moeten maken dan heeft de BMW waarschijnlijk de voorkeur vanwege het betere rijgedrag. (maar aan de andere kant zijn de B&W Audio, HUD en panoramadak ook wel erg aanlokkelijk)
De XC90 heb ik ook gereden, en dat is met zowel de BMW als de V90 totaal niet vergelijkbaar. Je hebt het idee dat je met een bus op weg bent en het rijgedrag is totaal anders. Uiteraard verre van sportief, maar wel prettig. De 90th anniversary edition is financieel erg aantrekkelijk; alle belangrijke opties zitten erop, maar er is dan ook totaal geen keuze meer. Een 'kale' XC90 kiezen en dan met opties aankleden komt als snel op 10K duurder en is dan gewoon te duur. (en wat bijtelling ook echt niet grappig meer) Het allergrootste voordeel is uiteraard de ruimte.
Levertijd van beide modellen is ongeveer 10 weken, dus dat viel me erg mee. Ik had gedacht dat ik eerder op 4 a 5 maanden zou moeten rekenen, dus ik ben gezien de 25K die ik nog moet rijden aan de vroege kant. Eerst nog maar eens de andere modellen die ik interessant vind eens op mijn gemak gaan bekijken. Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Audi heeft niet zijn interessse, van de andere drie zou ik zo geen model weten die genoeg ruimte heeft voor drie kinderen.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:22:
Ik zou dan met zo'n budget ook eens kijken bij Audi, Lexus, Infiniti en Alfa Romeo.
Jaguar XF? Breedste achterbank die ik kon vinden bij een sedan. Range Rover Velar?
Van dit lijstje vind ik de Alfa Romeo Guilia erg mooi, dat zou het nog weleens waard zijn om te gaan bekijken. Wat lease betreft is het niet de meest gunstige, maar het is zeker iets aparts... (ik denk alleen dat de ruimte achterin heel erg beperkt zal zijn)Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:22:
Ik zou dan met zo'n budget ook eens kijken bij Audi, Lexus, Infiniti en Alfa Romeo.
Range Rover is veel te duur, die begint pas boven de 70K. En Jaguar spreekt me niet heel erg aan....ST10©DE schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:41:
[...]
Jaguar XF? Breedste achterbank die ik kon vinden bij een sedan. Range Rover Velar?
De XC90 begint toch ook bij 70K? Tja dat Jaguar je niet aanspreekt kan inderdaad, niet iedereen heeft stijlJeroen V schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:58:
[...]
Range Rover is veel te duur, die begint pas boven de 70K. En Jaguar spreekt me niet heel erg aan....
Klopt, maar de 90th Anniversary Edition is 70K en redelijk ruim uitgerust en dan is er ook totaal niets meer te kiezen... In deze uitvoering zit hij iets boven mijn leasebudget, maar dat gaat om slechts een paar tientjes...
Hahahhaha, klopt!ST10©DE schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:12:Tja dat Jaguar je niet aanspreekt kan inderdaad, niet iedereen heeft stijl
Ik mag binnen de volgende kaders wat uitzoeken:
Leasebudget:1000,-
Kilometrage per jaar:40.000
Contractduur:48mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:Nee, vrije merk / dealerkeuze
Overige afhankelijkheden: Het moet een diesel zijn, verder geen eisen vwb uitstoot, cataloguswaarde etc.
Specifieke wensen: liefst een stationwagen met voldoende ruimte voor 3 kleine kinderen op de achterbank
Ik heb afgelopen weekend proefgereden in een VW Passat Variant (1.6tdi) en een Audi A4 Avant (tfsi uitvoering, weet ff niet meer welke motor). Beiden vielen wat tegen, de Passat miste wat power (kon ook liggen aan het feit dat het een occassionwagen was met 60k op de teller) en de Audi vond ik te klein voor het geld dat je ervoor moet neertellen. Volgende week ga ik proefrijden in een Talisman, maar heb al van vrienden gehoord dat ie wel heel zacht geveerd is en de stoelen ook erg soft zijn.
Dus ik ben benieuwd of er medetweakers zijn die recentelijk ook een leaseauto met soortegelijk leasebudget hebben gekozen waarbij het familieaspect een belangrijk onderdeel is. Mogelijke andere auto's waarmee ik nog ga rijden komende weken:
- Mercedes C-klasse estate (beetje "ouwe lullen" bak, maar volgens mij wel ruim en compleet businesspakket)
- Mercedes CLA shooting brake (mss te krap achterin)
- Peugeot 508sw (afgelopen 3 jaar een 308sw gereden, an sich fijne auto, maar teveel minpuntjes om direct enthousiast te zijn over een eventuele peugeot als opvolger)
- Ford Mondeo
- Skoda Superb
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
Ligt vooral aan de iets wat benepen 1.6 die erin ligt samen met de lange versnellingen. Heb je in de 2liter veel minder last van (niet dat het een snelheidsmonster is), maar te 1.6 komt toch iets te kort. Zeker in een grotere/zwaardere wagen als een passat break.amahusu schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:41:
Ik heb afgelopen weekend proefgereden in een VW Passat Variant (1.6tdi) en een Audi A4 Avant (tfsi uitvoering, weet ff niet meer welke motor). Beiden vielen wat tegen, de Passat miste wat power (kon ook liggen aan het feit dat het een occassionwagen was met 60k op de teller)
In golf/polo past die 1.6 beter.Ik zou zeggen, probeer eens met passat 2.0Tdi. Ik ga niet zeggen dat dat de wagen is die je zoekt, maar de motor past er veel beter bij. Heel andere rijervaring.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik denk dat je voor een gezin van 5 verkeerd zoekt. 0,2 en 4 jarigen zitten allen in een stoeltje en een Superb, Passat, CLA shooting break en C-klasse zijn daar sowieso niet breed genoeg voor. Zeker niet als je met isofix begint zoals mij want dat kan je niet opschuiven. Maar zelfs met 1 op 3 isofix kom je er niet.amahusu schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:41:
Ik ga binnenkort van baan wisselen en ga aanzienlijk meer op de weg zitten (40/50k per jaar). Daarnaast hebben we nu 2 kleintjes (2 en 4) en komt er in juni een 3e bij. Dus ik ben op zoek naar een comfortabele auto voor de lange afstanden waarin vrouw en kinderen ook voldoende ruimte hebben.
- Mercedes C-klasse estate (beetje "ouwe lullen" bak, maar volgens mij wel ruim en compleet businesspakket)
- Mercedes CLA shooting brake (mss te krap achterin)
- Peugeot 508sw (afgelopen 3 jaar een 308sw gereden, an sich fijne auto, maar teveel minpuntjes om direct enthousiast te zijn over een eventuele peugeot als opvolger)
- Ford Mondeo
- Skoda Superb
Dan heb je meer aan een BMW 2 GT, VW Touran, Renault Grand scenic en consoorten. Ziet er mss niet zo goed en flitsend uit als de meeste in je lijstje maar zijn wel ideaal voor een gezin.
Of je rijdt met 2 auto's, altijd mogelijk
[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 15-01-2018 07:52 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Passen wel. Mijn vriendin steekt 3 kinderstoeltjes in een oude ford fiesta... Maar die gordel voor de middelste aandoen is toch niet zo simpel.AllSeeyinEye schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:56:
Twee stoeltjes en een zittingverhoger in het midden er tussen. Past in vrijwel iedere auto. Zo hebben wij het (bijna 10 jaar terug) ook gedaan.
Zowel een Passat als een Superb zijn '4+1' zit auto's en geen '5' zitters...
Als je dan toch bij de Skoda dealer bent, kijk dan ook naar de Kodiaq. Voor meerprijs te rijden als 7 zitten, als daar de kinderen niet in passen...amahusu schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:41:
- Skoda Superb
Passat heb ik dus in gereden en qua ruimte leek dat wel voldoende met die van 2 en 4, zat volgens mij genoeg ruimte nog tussen die 2 in voor een zitverhoger. Maar wellicht dat die me meer kan bekoren in de 2.0tdi uitvoering. Is de Superb dan zoveel kleiner? Ik dacht dat die op een a6 was gebasseerd, dus ruimer was dan de passat. De shooting brake leek me idd kleiner dan de rest, maar de Estate was zo op het eerste oog een tikkeltje groter/breder.
Onze 2e auto is een VW Caddy Life, dus als het allemaal echt niet gaat passen kunnen we ook met de auto van moeders. Vandaar dat ik in eerste instantie niet perse een SUV of MPV wil, twee van die kolossen op de oprit is ook weer zo overdreven
Iemand toevallig al met een Talisman gereden en daar info over? Die oogt lekker breed, of is dat alleen optisch vanwege de achterlichten?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Die heeft echter ook een levertijd van ongeveer een jaar momenteeljongetje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:20:
[...]
Als je dan toch bij de Skoda dealer bent, kijk dan ook naar de Kodiaq. Voor meerprijs te rijden als 7 zitten, als daar de kinderen niet in passen...
Bizar eigenlijk. Je kunt ook een voorraad model nemen als die aan je wensen voldoet: https://www.skoda.nl/stocklocatorArachnan schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:56:
[...]
Die heeft echter ook een levertijd van ongeveer een jaar momenteel
Hoeveel houd je over na een Groningen -> Utrecht rit? Of moet je onderweg ook wel eens bijladen? En rijd je dan ook 110? Zelf rijd ik elke week 2x Groningen -> Amsterdam. Dat is 186km. Waarschijnlijk red ik dat dan net niet met een e-Golf..stealthgun schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:00:
Ik heb de Arteon gekozen en ook die heeft ook meer beenruimte (platform is dat van de Superb) maar in de breedte valt dat ook tegen, terwijl de Arteon toch 3cm breder is dan een Passat.
Maar met 1 zoontje van 5 zal die wel plaats zat hebben zeker
Op het moment ongveveer 30km als ik echt onder de 20km uitkomt qua bereik over ga ik even 10min bijladen voor almere (dan heb ik ongeveer 50-60km aan km's erbij) Ik rij dan 100-110km p/u maar als de temperatuur weer wat omhoog gaat, gaat het verbruik naar beneden. Verwarming hoeft minder te doen en Batterij heeft wat "last" van de kou.gebruikershaes schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:20:
[...]
Hoeveel houd je over na een Groningen -> Utrecht rit? Of moet je onderweg ook wel eens bijladen? En rijd je dan ook 110? Zelf rijd ik elke week 2x Groningen -> Amsterdam. Dat is 186km. Waarschijnlijk red ik dat dan net niet met een e-Golf..
Dus nu is het nog zo dat ik af en toe moet bij laden maar dat gaat dus veel minder worden als de temperatuur stijgt
Ik heb afgelopen week de v40 voor een jaar bijgetekend. De eerste twee jaar zaten er alweer ruim op.
Ze laten het contract gewoon november 17 in gaan dus tot nov dit jaar weer onder de pannen. Kan ik alweer bijna opnieuw gaan denken of hij in november nog een jaartje verlengd wordt
Uiteindelijk deze beslissing genomen vanwege de 14%, de auto die voortreffelijk rijd en ik meer ruimte met 1 kleine niet nodig heb. Voor een zelfde soort leasebedrag krijg ik momenteel geen gelijkwaardige auto, voor de bijtelling vanzelfsprekend al helemaal niet.
Helaas is elektrisch rijden voor mij nog steeds geen optie. Ik moet nog steeds naar het vakantiehuisje in het Sauerland kunnen dus 350km + 50km extra (reserve/file/koud weer) wil ik gewoon minimaal non stop kunnen rijden.
Hm ja dat is vrij matig. Ik vind het echt een takkeeind dus als het kan dan rijd ik 150+ km/h. Maar ja als ik ondertussen moet laden is het voordeel van doorrijden ook snel weg. Het is zo jammer dat naast Tesla de e-Golf de enige redelijke optie is.stealthgun schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:59:
[...]
Op het moment ongveveer 30km als ik echt onder de 20km uitkomt qua bereik over ga ik even 10min bijladen voor almere (dan heb ik ongeveer 50-60km aan km's erbij) Ik rij dan 100-110km p/u maar als de temperatuur weer wat omhoog gaat, gaat het verbruik naar beneden. Verwarming hoeft minder te doen en Batterij heeft wat "last" van de kou.
Dus nu is het nog zo dat ik af en toe moet bij laden maar dat gaat dus veel minder worden als de temperatuur stijgt
Momenteel in een Astra K, Active edition met 110pk diesel, handgeschakeld. Zou graag richting een automaat willen.
Leasebudget :€720,-
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60mnd of 200d km
Excl. brandstofcomponent
Merkbeleid: Ford, BMW, Toyota of Opel
Overige afhankelijkheden: Het moet een diesel of benzine hybride (Geen plug-in), maximaal 110gr/km CO2 uitstoot.
Specifieke wensen: Automaat, adaptive CC, lane assist, redelijk speels, ruimte is geen vereiste. Toyota valt persoonlijk direct al af, vreselijk lelijke auto's in mijn optiek.
Short list om te proefrijden:
-BMW 116d steptronic, lease edition --> Best dik in de spulletjes en kan hem in high exec spec pakken. Achterwiel aandrijver
-BMW 118d steptronic --> Minder spullen mogelijk dan bovenstaande maar een stukje sneller. Achterwiel aandrijver
-BMW 316d steptronic: Waarschijnlijk net in het budget te passen zonder enige/weinig opties.
-Ford Mondeo Vignale HEV --> 184pk. Dik in de spullen en flinke bak. Jammer genoeg niet als wagon en het CVT gejank spreekt mij niet aan. Desalnietemin geen verkeerde auto. Lijkt me goedkoop in de lease vergeleken met concurrenten?
-Opel Insignia Grand sport Innovation: Wagon niet mogelijk door CO2, geen automaat door CO2 uitstoot. Maar 109pk voor toch een flinke auto. Redelijk veel opties in het budget te passen.
-Opel Astra: Ook hier geen automaat te krijgen door de CO2 uitstoot. Wel de bi-turbo diesel mogelijk met 160 paarden en dik in de spullen!
Mijn gevoel zegt mij om de BMW te kiezen, zelfs al is het de 116d. Ik heb geen kids en staan voor de komende jaren niet op de planning en als 26 jarige wil ik wel iets waar ik iedere dag met een glimlach in kan stappen. De Astra sports tourer die ik nu heb voldoet prima (weinig fun factor) maar door het vele file rijden in Nederland zou ik toch graag een automaat willen hebben. Ford lijkt wel heel veel geld voor zijn waarde te bieden met de HEV.. Wat denken jullie en zie ik hier iets over het hoofd?
Vermogen gaat voor mij nog steeds boven ‘spulletjes’. Baal er een beetje van dat ik maar de 150pk versie heb, maar kon door CO2 uitstoot niet meer. Enkel BMW 1 serie ook, maar die is wat klein met kindje erbij.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
bij mij is het uiteindelijk de Opel Insignia geworden, dit ook omdat je deze nog weinig op de weg zie. (kan ook een andere betekenis hebben ;-). ) ik kom zelf van een Volvo V40, alleen door de groei speurt van mijn zoon (13jaar) en bijna 190cm, en die zit wel aardig in de V40 maar in de mondeo en de insignia significant beter.
De ruimte is groot genoeg voor een gezin, dit jaar kan de dakkoffer thuis blijven tijdens de vakantie.
Een hybride leasen voor 200.000km vind ik wel apart, volgens mij gaan die meestal maar tot 140/160k?
CVT geloei ligt vooral aan het gebruik van je rechter voet. Je moet er een beetje handigheid in krijgen om je voet zo te bewegen dat je maximaal vooruit gaat zonder geloei. Met ondersteuning van de elektromotor is het geloei sowieso al minder.
Toevallig een indicatie gehad van levertijd? Of is het zo’n ramp als de Kodiaq met wachttijden van > 1 jaar?
Ze gaan deze maand een extra productielijn starten om meer te kunnen leveren: https://www.autoweek.nl/nieuws/extra-productie-skoda-karoq/Sakke1994 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:17:
Zijn er hier al mensen die zijn gaan kijken voor de Karoq?
Toevallig een indicatie gehad van levertijd? Of is het zo’n ramp als de Kodiaq met wachttijden van > 1 jaar?
Alleen als er meer productie komt verwacht ik dat er meer bestellingen gaan komen en de wachttijden niet veel gaan dalen.
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 16-01-2018 08:35 ]
Mooie auto hoor, stond op mijn shortlist maar bleek niet aanwezig te zijn op de leaselijst... Wss te lage returnwaarde ofzo, ook niet bijster populair in België.Slowmotion schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:33:
bij mij is het uiteindelijk de Opel Insignia geworden, dit ook omdat je deze nog weinig op de weg zie. (kan ook een andere betekenis hebben ;-). ) ik kom zelf van een Volvo V40, alleen door de groei speurt van mijn zoon (13jaar) en bijna 190cm, en die zit wel aardig in de V40 maar in de mondeo en de insignia significant beter.
Als het mijn keuze was geweest dan zou ik liever in een automaat of leerbekleding of stoelverwarming instekken ipv de s-line. Vooral de logo onder de deur, tjah, wel leuk om te kijken een keertje, maar dan vraag ik me af wat voor nut het heeft. Het wordt voor mij een 320d ede. Akkoord is er al maar wacht nog op verder contract tekening e.d.Luuksche schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:43:
[...]
De S-Line in combinatie met automaat en diverse opties vond ik eerlijk gezegd te kostbaar worden in de bijtelling. Daarom sta ik ook niet te springen om de dieselvariant te gaan rijden.
Wellicht heb ik het gemist, maar heb jij zelf al een auto op het oog?
Zal nog wel vrij lang zijn dan.jongetje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:33:
[...]
Ze gaan deze maand een extra productielijn starten om meer te kunnen leveren: https://www.autoweek.nl/nieuws/extra-productie-skoda-karoq/
Alleen als er meer productie komt verwacht ik dat er meer bestellingen gaan komen en de wachttijden niet veel gaan dalen.
Straks eens bij de dealer checken.
De SUV's, http://www.lexus.com/models/categories/suvs, waaronder ook met derde stoelrij?ST10©DE schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:41:
[...]
Audi heeft niet zijn interessse, van de andere drie zou ik zo geen model weten die genoeg ruimte heeft voor drie kinderen.
Stiekem hoop ik dat een soortgelijke (2015) wagen van een collega vrijkomt die weggaat
Rotterdam
Die vraag krijgen ze vaker, en met name van 14% rijders
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Jeetje wat ben ik toch dan een zeiker zeg! Ik krijg mn eerste in een paar maanden en ik zat te zeiken over de ruimte toen ik de v40 ging bekijken bij de dealer. En jij met 3 achterin!Rob-T6 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:11:
Ik heb er 3 (2 / 4 / 7) achter in een V40, past prima, maar meer ruimte is altijd beter
Ik weet niet waar je de berekening maakt, maar met 720 eur budget kom ik echt niet in een 116d high exe.Mauritio schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:10:
Ik mag ook weer wat nieuws kiezen! Het is toch wel een keuzeprobleem..
Momenteel in een Astra K, Active edition met 110pk diesel, handgeschakeld. Zou graag richting een automaat willen.
Leasebudget :€720,-
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60mnd of 200d km
Excl. brandstofcomponent
Merkbeleid: Ford, BMW, Toyota of Opel
Overige afhankelijkheden: Het moet een diesel of benzine hybride (Geen plug-in), maximaal 110gr/km CO2 uitstoot.
Specifieke wensen: Automaat, adaptive CC, lane assist, redelijk speels, ruimte is geen vereiste. Toyota valt persoonlijk direct al af, vreselijk lelijke auto's in mijn optiek.
Short list om te proefrijden:
-BMW 116d steptronic, lease edition --> Best dik in de spulletjes en kan hem in high exec spec pakken. Achterwiel aandrijver![]()
-BMW 118d steptronic --> Minder spullen mogelijk dan bovenstaande maar een stukje sneller. Achterwiel aandrijver![]()
-BMW 316d steptronic: Waarschijnlijk net in het budget te passen zonder enige/weinig opties.
-Ford Mondeo Vignale HEV --> 184pk. Dik in de spullen en flinke bak. Jammer genoeg niet als wagon en het CVT gejank spreekt mij niet aan. Desalnietemin geen verkeerde auto. Lijkt me goedkoop in de lease vergeleken met concurrenten?
-Opel Insignia Grand sport Innovation: Wagon niet mogelijk door CO2, geen automaat door CO2 uitstoot. Maar 109pk voor toch een flinke auto. Redelijk veel opties in het budget te passen.
-Opel Astra: Ook hier geen automaat te krijgen door de CO2 uitstoot. Wel de bi-turbo diesel mogelijk met 160 paarden en dik in de spullen!
Mijn gevoel zegt mij om de BMW te kiezen, zelfs al is het de 116d. Ik heb geen kids en staan voor de komende jaren niet op de planning en als 26 jarige wil ik wel iets waar ik iedere dag met een glimlach in kan stappen. De Astra sports tourer die ik nu heb voldoet prima (weinig fun factor) maar door het vele file rijden in Nederland zou ik toch graag een automaat willen hebben. Ford lijkt wel heel veel geld voor zijn waarde te bieden met de HEV.. Wat denken jullie en zie ik hier iets over het hoofd?
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Thanks.Engineer Stewie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:53:
[...]
Mooie auto hoor, stond op mijn shortlist maar bleek niet aanwezig te zijn op de leaselijst... Wss te lage returnwaarde ofzo, ook niet bijster populair in België.
ai, dat is jammer, de Opel stond op mijn lijst samen met de.
Ford Mondeo 1e keus
VW passat
VW Golf variant
Renault Talisman
Mazda 3 sedan (vond de vrouw mooi)
Nissan Qashqai
Seat Leon sw.
Volvo xc40 (duurt te lang met bestellen)
voor alles is wel wat te zeggen, maar doordat het sturen in de Opel wel erg lekker is, imho beter als in de Ford. en ik de Ford niet als ST-Line kon leasen (body kit op de lease edition) is het deze geworden
nu nog 10 weken wachten... en dan duurt wachten lang.
(ivm. de breedte en goede positionering van de stoelen heb ik wel al een Multimac achterin)gergs schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:54:
[...]
Jeetje wat ben ik toch dan een zeiker zeg! Ik krijg mn eerste in een paar maanden en ik zat te zeiken over de ruimte toen ik de v40 ging bekijken bij de dealer. En jij met 3 achterin!

Mooi lijstje. 10 weken is toch niet lang, ik wacht ondertussen al 9 weken en er komen er nog 6 bij.Slowmotion schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:18:
[...]
Thanks.
ai, dat is jammer, de Opel stond op mijn lijst samen met de.
Ford Mondeo 1e keus
VW passat
VW Golf variant
Renault Talisman
Mazda 3 sedan (vond de vrouw mooi)
Nissan Qashqai
Seat Leon sw.
Volvo xc40 (duurt te lang met bestellen)
voor alles is wel wat te zeggen, maar doordat het sturen in de Opel wel erg lekker is, imho beter als in de Ford. en ik de Ford niet als ST-Line kon leasen (body kit op de lease edition) is het deze geworden
nu nog 10 weken wachten... en dan duurt wachten lang.
Ik mijd Ford wegens 'boycot' ivm sluiting Genk
Opel Insignia (sedan)
BMW 3 (Touring)
Audi A4 (sedan)
Skoda Superb (Combi)
Skoda Octavia VRS TDI (Combi)
Passat (Combi)
Toen de tool open ging stond ineens de Arteon R-line tussen en heb die op 2h tijd besteld. Vond die ook wel geweldig op de reclame borden. Ook geluk gehad want ondertussen is hij weer weg uit de lijst...
Opel insignia stond er niet bij, heel vreemd want een grandland X en astra wel bv.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.