Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Bartjeh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:30:
[...]

Als het de Mazda 3 wordt, dan vrijwel zeker de sedan versie. De hatch heeft inderdaad best wat ruimte, maar die sedan is dan te mooi om te laten staan :P

[...]

Mondeo ging me vooral om de achterbak. Aangezien de hybride meest gunstige gaat zijn gezien huidige actie, heeft deze wat batterijen die ergens wegmoeten. Nou is het met 383 liter nog best oké, alleen wat onpraktisch ingedeeld denk.

[...]

Leon inderdaad waarschijnlijk vrij gunstig in de lease. Ruimte op basis van filmpjes best prima en schijnt verder ook prima te sturen.

[...]

Net even plaatje opgezocht. Dat is wel overdaad ja. Vind de rust op het stuur op m'n huidige megane wel prettig.

[...]

Vermoed ook wel dat ik er een proefrit in ga maken. Als ik zo wat reviews lees en zie, is het voor de prijs inderdaad een goede deal. Ziet er ook zeker een stuk strakker uit dan de vorige generatie.
Inmiddels is de leaseportaal open gezet en kan ik shoppen met prijzen erbij. De Mazda3 is eigenlijk best duur. Een Megane GT is bijv maar iets duurder. Daarover gesproken, ondanks dat ik graag wat anders had gereden, begin ik steeds meer het gevoel te krijgen toch maar weer een Megane te bestellen. De nieuwe is prima gelukt. Dan zit er vooral nog twijfel of ik voor fun ga met een GT(205pk), of iets meer aan me portemonnee denk en een Signature Exclusive/GT Line/Bose(130pk). Scheelt toch pak en beet 100 euro per maand, waarbij ik dan ook nog meer opties aan kan vinken.

Heb de rest nog niet volledig afgeschreven, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer de Megane me weer overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bartjeh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Inmiddels is de leaseportaal open gezet en kan ik shoppen met prijzen erbij. De Mazda3 is eigenlijk best duur. Een Megane GT is bijv maar iets duurder. Daarover gesproken, ondanks dat ik graag wat anders had gereden, begin ik steeds meer het gevoel te krijgen toch maar weer een Megane te bestellen. De nieuwe is prima gelukt. Dan zit er vooral nog twijfel of ik voor fun ga met een GT(205pk), of iets meer aan me portemonnee denk en een Signature Exclusive/GT Line/Bose(130pk). Scheelt toch pak en beet 100 euro per maand, waarbij ik dan ook nog meer opties aan kan vinken.

Heb de rest nog niet volledig afgeschreven, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer de Megane me weer overtuigd.
130pk nemen en daarna gewoon laten chippen. Dan is t gat al een stuk kleiner.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
@Bartjeh Als je een beetje van muziek houd dan raad ik aan om de bose te nemen/ als optie te vinken, ik had proefrit id GT maar zonder bose, man wat klinkt het toch echt scheel.

@DennusB hoe werkt het ook alweer? mag toch eigenlijk niet - leasewagen chippen?

[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 16-01-2018 11:45 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
gergs schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:44:
@DennusB hoe werkt het ook alweer? mag toch eigenlijk niet - leasewagen chippen?
Tja, er mag wel meer niet. In theorie kan het vaak prima bij een goede chipper.

Betreft audio : Zeker Bose doen. Dat is echt een heel solide systeem en klinkt goed!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom zou dat niet mogen? Als jij het de leasemaatschappij mee laat offreren en de uitvoerder garantie kan bieden (zoals bijvoorbeeld Polestar bij Volvo) dan is er negen van de tien keer niemand op tegen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 13:27
gergs schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Ik weet niet waar je de berekening maakt, maar met 720 eur budget kom ik echt niet in een 116d high exe.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Kom bij Leaseplan Direct op 721 (35K km, 60mnd). voor de 116dA corporate lease inclusief high exc. pack.Eventueel kan ik een eigen bijdrage van 5% aan de auto besteden maar als dat niet hoeft liever niet natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Mauritio schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:48:
[...]
Kom bij Leaseplan Direct op 721 (35K km, 60mnd). voor de 116dA corporate lease inclusief high exc. pack.Eventueel kan ik een eigen bijdrage van 5% aan de auto besteden maar als dat niet hoeft liever niet natuurlijk!
Ik kom op 759 op leaseplan, volgens mij ben je de verzekering, tankpas, winterbanden, e.d vergeten te vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Engineer Stewie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Mooi lijstje. 10 weken is toch niet lang, ik wacht ondertussen al 9 weken en er komen er nog 6 bij.
Ik mijd Ford wegens 'boycot' ivm sluiting Genk :+, nadat promotie was toegekend en voordat de tool open ging was mijn lijstje:

Opel Insignia (sedan)
BMW 3 (Touring)
Audi A4 (sedan)
Skoda Superb (Combi)
Skoda Octavia VRS TDI (Combi)
Passat (Combi)

Toen de tool open ging stond ineens de Arteon R-line tussen en heb die op 2h tijd besteld. Vond die ook wel geweldig op de reclame borden. Ook geluk gehad want ondertussen is hij weer weg uit de lijst...
Opel insignia stond er niet bij, heel vreemd want een grandland X en astra wel bv.
Hahahaja dan zou ik de ford ook boycotten.. Maar de Arteon heb ik ook even naar gekeken. (vooral het geel (oker) in de VW reclame vind ik mooi :9~ .. Welke kleur heb je gekozen.
Hele mooie auto, deze stond niet in onze lease lijst, zal wel met de uitstoot te maken hebben.. 106 is het maximum bij ons. en Diesel is een eis i.v.m. km per jaar. dus dan valleen een hoop modellen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 14-09 13:27
gergs schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Ik kom op 759 op leaseplan, volgens mij ben je de verzekering, tankpas, winterbanden, e.d vergeten te vinken?
Die zaken vallen in mijn geval niet binnen het lease budget en worden betaald door de werkgever! (Brandstofpas wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Slowmotion schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Hahahaja dan zou ik de ford ook boycotten.. Maar de Arteon heb ik ook even naar gekeken. (vooral het geel (oker) in de VW reclame vind ik mooi :9~ .. Welke kleur heb je gekozen.
Hele mooie auto, deze stond niet in onze lease lijst, zal wel met de uitstoot te maken hebben.. 106 is het maximum bij ons. en Diesel is een eis i.v.m. km per jaar. dus dan valleen een hoop modellen af.
CO2 is idd 116gr voor de 2.0TDI DSG. Ik heb de silver als kleur in R-line trim omdat het exterieur er voor het bedrijf 'zakelijk' moet uitzien. Oker was dus niet toegestaan en zou ook wel hard getwijfeld hebben om zoiets 3,5-4 jaar op mijn oprit te hebben staan. In zo een kleine community val je dan wel heel hard op.
Dus ook de standaard 18" velgen erop terwijl ik toch echt fan ben van grote velgen. Beetje zonde maar een gekregen paard maar niet in de bek kijken zeker. 'Bijtelling in België is overigens maar 140€ netto/maand, dat is weer leuk :+ .

Mijn uitvoering komt overeen met deze, excl het '4motion' label.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4605/39013612424_71610773d0_z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4630/38824705995_7f679ebe85_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

@The Eagle Moah, 230.000km op de teller, dat zal in juli wel bijna 250 zijn..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
DennusB schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:40:
[...]

130pk nemen en daarna gewoon laten chippen. Dan is t gat al een stuk kleiner.
Volgens mij heeft een collega dat wel eens gevraagd maar mocht toen als ik me het goed herinner niet. Kan het eens proberen.
@Bartjeh Als je een beetje van muziek houd dan raad ik aan om de bose te nemen/ als optie te vinken, ik had proefrit id GT maar zonder bose, man wat klinkt het toch echt scheel.
Rijd nu inderdaad in een Bose Edition. Vink het dus sowieso aan als het geen Bose edition wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Slowmotion schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:13:
[...]

[...] zal wel met de uitstoot te maken hebben.. 106 is het maximum bij ons. en Diesel is een eis i.v.m. km per jaar. dus dan valleen een hoop modellen af.
Sinds kort heeft Skoda een Suberb Greenline in het assortiment, een diesel met een adblue catalysator (101gram uitstoot). Misschien interessant?

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 16-01-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
jongetje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Sinds kort heeft Skoda een Suberb Greenline in het assortiment, een diesel met een adblue catalysator (101gram uitstoot). Misschien interessant?
Misschien over 3, 3 1/2 jaar. de Opel is inmiddels al besteld.
Al kan de Skoda mij niet echt warm maken kwa design. maar de ruimte die hij bied is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:03
jongetje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:33:
[...]

Ze gaan deze maand een extra productielijn starten om meer te kunnen leveren: https://www.autoweek.nl/nieuws/extra-productie-skoda-karoq/
Alleen als er meer productie komt verwacht ik dat er meer bestellingen gaan komen en de wachttijden niet veel gaan dalen.
Dealer in België gaf aan dat het ongeveer 5 maanden wachten zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Hoe zijn jullie ervaringen met de leaseprijs die Directlease aangeeft en de uiteindelijke leaseprijs via je leasemaatschappij? Ben aan het oriënteren voor mn nieuwe leaseauto (voor over enkele maanden) en hanteer hierbij de site van Directlease als globale indicatie. Mijn werkgever leased via J&T, waar Directlease onderdeel van is. Zijn de uiteindelijke leaseprijzen vaak scherper (lager) dan de Directlease prijs?

Iemand die hier iets over kan vertellen? :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Rivanov schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:05:
Hoe zijn jullie ervaringen met de leaseprijs die Directlease aangeeft en de uiteindelijke leaseprijs via je leasemaatschappij? Ben aan het oriënteren voor mn nieuwe leaseauto (voor over enkele maanden) en hanteer hierbij de site van Directlease als globale indicatie. Mijn werkgever leased via J&T, waar Directlease onderdeel van is. Zijn de uiteindelijke leaseprijzen vaak scherper (lager) dan de Directlease prijs?

Iemand die hier iets over kan vertellen? :)
Onze leasemaatschappij ruim boven de directlease prijs, niet onder.

Wat enigsinds in de buurt komt is als je luxe vervangend vervoer kiest en dat je zelf de dealer mag kiezen op directlease, maar dan nog zit onze leasemaatschappij zo'n 50-100 euro bovenop die leaseprijs.

Wij zitten wel vast aan een wat kleinere maatschappij, dus waarschijnlijk kunnen ze daarom niet zo goed concurreren qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 19:10
Er mag weer een nieuwe auto uitgezocht worden :) :). De vorige Leon 1.6 TDi Limited II heb ik een jaar langer doorgereden maar die mag er nu echt uit.

Leasebudget: 725 - 800 euro(overschrijving is eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Contractduur: 42 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Diesel verplicht
Gewenste cataloguswaarde: <~35.000 euro
Specifieke wensen: Fatsoenlijke verlichting (Xenon of LED), voldoende lengte (192cm lang, normale verhoudingen). Fatsoenlijk geluid is iets geld waard en een donkere hemelbekleding ook. De allerbelangrijkste wens; de maximale lengte (parkeren) van ~435cm.

Shortlist: (allen handbak)

Seat Leon FR 5d
- Upgrade Professional 2
- Upgrade Sound
- Virtual cockpit als grappige gadget?

VW Golf 2.0 TDi Highline Business R 5d
- Volgens mij weinig tot geen opties nodig?

Volvo V40 D3 Business Sport
- Luxury Line
Hoeveel hoofdruimte mis je door het dak in de V40?

Btw: langer dan een V40 is denk/verwacht ik een no go (na uitvoerige meet- en berekensessie ;)). Ik zal dit weekend eens kijken of de dealer een V40 R-design heeft staan :)

Maar welke pareltjes mis ik? De A-klasse vind ik een hele leuke auto om te zien en is nu mooi compleet samen te stellen. Maar dat is dan de 180d, die toch een niveau lager zit in het vermogen.

Een 1-serie is niet te betalen, of ik zie door de opties het bos niet meer ;)

Mazda 3 is te lang.

Audi A3 heeft niets extra's voor mij t.o.v. zijn VAG-broeders hierboven.

Alfa Guilietta: mooie auto maar dan liever het gedateerde V40-dash denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:52
Ruud schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:51:
Er mag weer een nieuwe auto uitgezocht worden :) :). De vorige Leon 1.6 TDi Limited II heb ik een jaar langer doorgereden maar die mag er nu echt uit.

Specifieke wensen: Fatsoenlijke verlichting (Xenon of LED), voldoende lengte (192cm lang, normale verhoudingen). Fatsoenlijk geluid is iets geld waard en een donkere hemelbekleding ook. De allerbelangrijkste wens; de maximale lengte (parkeren) van ~435cm.

Seat Leon FR 5d
- Upgrade Professional 2
- Upgrade Sound

- Luxury Line

Btw: langer dan een V40 is denk/verwacht ik een no go (na uitvoerige meet- en berekensessie ;)). Ik zal dit weekend eens kijken of de dealer een V40 R-design heeft staan :)

Maar welke pareltjes mis ik? De A-klasse vind ik een hele leuke auto om te zien en is nu mooi compleet samen te stellen. Maar dat is dan de 180d, die toch een niveau lager zit in het vermogen.

Mazda 3 is te lang.

Zelf geen fan van Renault, maar wellicht de Megane in bose uitvoering? Kia Ceed in GT plus uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
Engineer Stewie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:58:
[...]

CO2 is idd 116gr voor de 2.0TDI DSG. Ik heb de silver als kleur in R-line trim omdat het exterieur er voor het bedrijf 'zakelijk' moet uitzien. Oker was dus niet toegestaan en zou ook wel hard getwijfeld hebben om zoiets 3,5-4 jaar op mijn oprit te hebben staan. In zo een kleine community val je dan wel heel hard op.
Dus ook de standaard 18" velgen erop terwijl ik toch echt fan ben van grote velgen. Beetje zonde maar een gekregen paard maar niet in de bek kijken zeker. 'Bijtelling in België is overigens maar 140€ netto/maand, dat is weer leuk :+ .

[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer mooie auto :9~ , die kleur doet hem ook goed, en met 18 inch heb je nog genoeg rij comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:19
Engineer Stewie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:58:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie auto! Enigszins jaloers op de bijtelling. Anderzijds ben ik laatst naar Antwerpen geweest (4 dagen) en moest ik op de Belgische wegen een aantal diepe gaten letterlijk ontwijken. Dus in die zin weet je ook wel waar dat verschil dan o.a. in zit. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ruud schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:51:

Seat Leon FR 5d
- Upgrade Professional 2
- Upgrade Sound

- Luxury Line

Mazda 3 is te lang.

Jouw lijstje is in principe prima. De V40 kan heel interessant zijn omdat ze toch van de huidige model af moet. Soms kan het dan zijn dat je leuke aanbod krijg van dealers.

Als je toch naar iets anders zoekt dan bedenk ik aan de volgende:
- Jeep Compass 1.6 Sport, oke het is 439cm dus 4cm te lang. Maar wel een leuk auto en van buiten lijkt alsof je een veel duurdere auto rijdt. Zit positie is echt voor lange mensen zoals jij, ik ben zelf 1.68m en kan de stuurwiel en stoel niet aanpassen op mn hoogte (of laagte? :D)
- Audi Q2 1.6tdi. Het is net boven 35k, maar wel een leuk "iets anders" van de VAG groep. Jammer dat ze bij de VW de T-Roc nog niet als diesel levert, ik verwacht dat deze dan goedkoper zou zijn.

Maar nee veel beter kwa prijs/uitrusting ben je denk ik niet beter uit dan het lijstje van je. Ik denk dat de auto die je daarboven noemt, leon, golf, en v40 erg goed zit voor de prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Slowmotion schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:02:
[...]

Zeer mooie auto :9~ , die kleur doet hem ook goed, en met 18 inch heb je nog genoeg rij comfort.
Tnx, nog 1,5 maand geduld hebben ongeveer. In gesprek met fleet manager wat er moet gebeuren tussen lease contract afgelopen en nieuwe auto. Ik ga namelijk naar een andere leasemaatschappij.

Ik twijfel overigens er nog steeds aan om er zelf 19" onder te plaatsen. Ben nogal gevoelig aan het uiterlijk van een auto. De band blijft bij 19" nog zeer hoog door de 245/40R19 maat. Wordt nog niet echt laagprofiel.
LuPo schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Mooie auto! Enigszins jaloers op de bijtelling. Anderzijds ben ik laatst naar Antwerpen geweest (4 dagen) en moest ik op de Belgische wegen een aantal diepe gaten letterlijk ontwijken. Dus in die zin weet je ook wel waar dat verschil dan o.a. in zit. :P
Zijn we gewend natuurlijk. Ooit nog een golf 6 met sportonderstel gehad op 18" velgen en dan is het uitkijken :+ . Jammer, want voor de rest betalen we genoeg belastingen hoor, pakken meer dan in Nederland. Toch is onze staatsschuld immens tov Nederland.
Ben er zeker van dat belasting op brutoloon en bijtelling samen voor mij negatief uitkomt tov een Nederlander met hetzelfde loon. Klaag niet hoor, als je als alleenstaande een huis kunt bouwen zit het wel snor zeker :+ .

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-01-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 15:58
Bartjeh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, alleen bij mij was het verschil nog iets groter doordat de GT ook een flinke eigen bijdrage vereiste waardoor het verschil tussen de SSE en GT ca. 150 netto per maand zou worden. Hoewel de GT m.i. echt een fantastisch leuke auto is is het me dat geld toch echt niet waard. Rij nu dan ook met veel plezier in de SSE, het leuke aan deze uitvoering is dat deze standaard nog veel beter aangekleed is dan de GT ook voor veel minder geld.

Maar het blijft een ontzettend lastige keuze, qua rijeigenschappen blijft de GT natuurlijk veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
[MAUS] schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, alleen bij mij was het verschil nog iets groter doordat de GT ook een flinke eigen bijdrage vereiste waardoor het verschil tussen de SSE en GT ca. 150 netto per maand zou worden. Hoewel de GT m.i. echt een fantastisch leuke auto is is het me dat geld toch echt niet waard. Rij nu dan ook met veel plezier in de SSE, het leuke aan deze uitvoering is dat deze standaard nog veel beter aangekleed is dan de GT ook voor veel minder geld.

Maar het blijft een ontzettend lastige keuze, qua rijeigenschappen blijft de GT natuurlijk veel leuker.
Ik denk ook dat ik maar met gezond verstand ga kiezen en 60*100 euro is toch mooi 6000 over 5 jaar. Twijfel nog wel of ik niet toch wat anders dan een Megane wil, maar eigenlijk nergens krijg je voor die prijs zo een volgeladen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Bartjeh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:32:
[...]
Twijfel nog wel of ik niet toch wat anders dan een Megane wil, maar eigenlijk nergens krijg je voor die prijs zo een volgeladen auto.
Welke opties hebben een Focus, Octavia of Leon niet die een Megane wel heeft (die prijzen liggen dicht bij elkaar namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
jongetje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Welke opties hebben een Focus, Octavia of Leon niet die een Megane wel heeft (die prijzen liggen dicht bij elkaar namelijk).
Ander merken hebben dezelfde opties uiteraard ook, alleen bij de Megane Serie Signature zit vrijwel alles in de standaarduitrusting, zoals:
- Leren bekleding met stoelverwarming
- Leren stuur met stuurverwarming
- BOSE audio
- Keyless entry en start
- Park assist (automatisch inparkeren + achteruitrijcamera)
- Apple Carplay / Android Auto
en nog heel wat aanvullende opties, voor een vanafprijs van 29k. Toevallig ook eens geprobeerd op een golf aan te klikken en dan kom je al snel boven de 35k (op basis van de 1.0 TFSI).

Het scheelt dan al heel snel flink met vergelijkbare auto's en het is ook gewoon heel makkelijk doordat je geen keuzestress hebt qua opties, er valt gewoon bijna niks meer te kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
jongetje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Focus heeft waardeloze automaat (zelf niet geprobeerd, maar ik kan er geen enkele positieve review over vinden). Octavia vind ik niet mooi/ben vind ik mezelf te jong voor. Leon wil ik inderdaad ook nog gaan proefrijden. Maar als ik deze ongeveer gelijk aan die Serie Signature configureer is die minstens 50 euro per maand duurder. Leon heb ik dan wel op de 150pk geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:14
Bartjeh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Focus heeft waardeloze automaat (zelf niet geprobeerd, maar ik kan er geen enkele positieve review over vinden).
Op de Focus zit sinds 2016 op bepaalde uitvoeringen terug een normale automaat met koppelomvormer dan de droge dubbele koppeling waar quasi alle reviewers het over hebben. (en waar ook alle problemen over gaan).

De koppelomvormer auto in de Focus zal vergelijkbaar zijn als de automaat in een Astra (op 1.4T en diesels), Mazda 3 en meeste Volvo's (x40/x60). Niet de beste automaten in de industrie, maar meer dan goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Bartjeh Grappig dat je de Megane mooier vind dat de Octavia. Ik heb het juist andersom met die lange snorhaar verlichting aan de achterkant en dat rare scherm in de middenconsole met gigantische bezels. Smaken verschillen gelukkig.

Al zie zaken kun je natuurlijk ook gewoon kiezen bij de andere merken. Focus heeft bijvoorbeeld weer een standkachel wat ik bijna nergens anders tegenkom in deze klasse. Alleen dan weer geen panoramadak (dat ook open kan) waar ik in mijn Octavia erg blij mee ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
jongetje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:54:
@Bartjeh Grappig dat je de Megane mooier vind dat de Octavia. Ik heb het juist andersom met die lange snorhaar verlichting aan de achterkant en dat rare scherm in de middenconsole met gigantische bezels. Smaken verschillen gelukkig.

Al zie zaken kun je natuurlijk ook gewoon kiezen bij de andere merken. Focus heeft bijvoorbeeld weer een standkachel wat ik bijna nergens anders tegenkom in deze klasse. Alleen dan weer geen panoramadak (dat ook open kan) waar ik in mijn Octavia erg blij mee ben
Gelukkig wel, anders werd het wel een hele saaie boel op de weg. Ik vind vooral jammer wat ze met de voorlampen van de Octavia hebben gedaan in de facelift.

Panodak kan tegenwoordig trouwens wel op de focus:

Elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak
€1,100
Op 4-deur of 5-deur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Als het over de model is dan is de megane toch wel verre weg de mooiste in dit klasse.
Ik vind dat Laurens van den Acker heel goed heb gedaan bij de Renault.
Maar nogmaals smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jammer van het goedkope dashboard waar het mediascherm in zit. Vind dat persoonlijk echt afbreuk doen aan de auto.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
Rivanov schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:50:
Jammer van het goedkope dashboard waar het mediascherm in zit. Vind dat persoonlijk echt afbreuk doen aan de auto.
Ik moet ook wel heel eerlijk zeggen dat het wel uitmaakt welke versie van de Megane je rijdt hoor. In de SSE met lederen bekleding, mooie details in het dashboard en interieurverlichting wordt het niveau van het interieur echt wel opgehaald. Natuurlijk is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld het afwerkingsniveau van Audi, maar het is in ieder geval veel beter dan het vorige model en imo qua afwerking prima voor een middenklasser.

Het interieur heeft naar mijn mening in ieder geval wel echt uitstraling met het portrait scherm en interieurverlichting en dat vind ik zelf erg belangrijk, maar zie ook wel in waarom anderen het misschien minder op prijs zouden stellen. Blijft toch een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Collega van me rijdt Megane SSE maar vind die grote plastic rand om het scherm echt foei lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
Rivanov schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:22:
Collega van me rijdt Megane SSE maar vind die grote plastic rand om het scherm echt foei lelijk.
Ik zeg ook niet dat jij het mooi moet vinden :P
Vind het zelf ook niet de meest geniale afwerking, maar vind het voor een normale middenklasser helemaal niet storend of echt 'lelijk'. Maar dat is uiteraard mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[MAUS] schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:25:
[...]

Ik zeg ook niet dat jij het mooi moet vinden :P
Vind het zelf ook niet de meest geniale afwerking, maar vind het voor een normale middenklasser helemaal niet storend of echt 'lelijk'. Maar dat is uiteraard mijn mening.
Ieder z'n mening en smaak gelukkig! :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 19:10
gergs schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Jouw lijstje is in principe prima. De V40 kan heel interessant zijn omdat ze toch van de huidige model af moet. Soms kan het dan zijn dat je leuke aanbod krijg van dealers.

Als je toch naar iets anders zoekt dan bedenk ik aan de volgende:
- Jeep Compass 1.6 Sport, oke het is 439cm dus 4cm te lang. Maar wel een leuk auto en van buiten lijkt alsof je een veel duurdere auto rijdt. Zit positie is echt voor lange mensen zoals jij, ik ben zelf 1.68m en kan de stuurwiel en stoel niet aanpassen op mn hoogte (of laagte? :D)
- Audi Q2 1.6tdi. Het is net boven 35k, maar wel een leuk "iets anders" van de VAG groep. Jammer dat ze bij de VW de T-Roc nog niet als diesel levert, ik verwacht dat deze dan goedkoper zou zijn.

Maar nee veel beter kwa prijs/uitrusting ben je denk ik niet beter uit dan het lijstje van je. Ik denk dat de auto die je daarboven noemt, leon, golf, en v40 erg goed zit voor de prijsklasse.
De Jeep is 4,39m lang. Is idd maar 4 cm maar ik denk dat die 4cm net de praktische grens overschrijden. Garage is gewoon niet langer en ik moet tussen de garagedeur en auto door om door de loopdeur naar buiten te kunnen als ik achteruit parkeer. En achteruit parkeren is gewoon veel praktischer met wegrijden :)

De T-Roc had ook mijn aandacht maar nog geen diesel inderdaad.

Ik ben de Megane gaan bekijken en qua gadgets is die dan wel weer leuk. Die komt ook op de shortlist, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Voordat ik de echte leasebudget kreeg te horen had ik alleen maar een "ballpark" van een auto waarde van ongeveer 38k zonder bepaling benzine diesel. Nou ja toen stond megane gt 205pk toch echt boven op het lijst. Je krijgt waanzinnig veel van alles en nog wat voor de geld. De enige die ongeveer zelfde is is de Civic 182pk. En ja klopt, bij de megane de interieur met dat plastic rondom de scherm is niet de allermooiste, maar is nog niet lelijk te noemen. Alles voelt wel degelijk. In deze klasse vind je toch altijd iets die niet zo goed afgewerkt is (behalve mazda, interieur vond ik eigl bijna big 3 duits) En ik zou zeggen, voor degene die het nog niet heb gedaan, zit even een keertje in de megane gt met de sportstoel. Ik heb werkelijk nog nooit zo goed & comfortabel & toch sportief gezeten in een auto - zeker onder de 50k. De enige "minpunt" zowel id civic en megane is de afwezigheid van draaiknop (zo'n idrive ding van bmw). Geen wonder dat Audi (alhoewel vrij onlogisch dat het andersom gaat), en Mercedes (alhoewel heel irritant met nog een zwevend touchpad boven) allemaal de draaiknop kopieren. Eenmaal een draaiknop wil je toch echt niet de touchscreen, hoe goed het ook is.

Toen ik te horen gekregen dat het niet zo zeer over de fiscale waarde maar de leasebedrag incl brandstof (diesel) is, ja toen ergens anders ging kijken (bmw efficient dynamics ftw :D)

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 19-01-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik zie hier vrijwel niemand met de Seat Ateca of de nieuwe Arona komen.
Zijn deze auto's dan totaal niet geliefd?
De Ateca is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan de T-roc en ook nog een (klein) stukje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@NL_Scratch Ik denk dat de meesten afknappen op de lange levertijd. Aan de andere kant, als je weet dat je contract over een jaar afloopt kun je hem prima alvast bestellen (net als bijv. de Kodiaq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
NL_Scratch schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:28:
De Ateca is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan de T-roc en ook nog een (klein) stukje groter.
Ik ben zelf momenteel bezig met een Ateca te bestellen samen met mijn LM (nog beetje aan de prijs schaven en we kunnen het contract ondertekenen).

Zeker nu ze sinds 1 januari business intense uitvoeringen voor de leaserijders hebben, wat oploopt tot iets van 3500 euro fiscaal voordeel, is het erg interessant geworden. Ook Virtual Cockpit behoort nu tot de opties.
Verder is het een full option 150PK FR uitvoering buiten lederen bekleding om (geen behoefte aan) en er zitten aftermarket velgen bij.

Komt neer op 40k voor een full option Seat Ateca FR 150pk DSG benzine, wat best netjes is als je ziet wat je er voor krijgt.
jongetje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:42:
@NL_Scratch Ik denk dat de meesten afknappen op de lange levertijd. Aan de andere kant, als je weet dat je contract over een jaar afloopt kun je hem prima alvast bestellen (net als bijv. de Kodiaq).
Voor de Ateca is het momenteel ~4 maanden, dus dat valt wel mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Arachnan op 19-01-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Arachnan Je hebt het dan over een benzine-uitvoering? Dacht namelijk even dat Seat de Ateca nu wel met een 150pk diesel DSG levert (zonder 4x4), dat zou voor mij dan weer leuk nieuws zijn ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
RomeoJ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:25:
@Arachnan Je hebt het dan over een benzine-uitvoering? Dacht namelijk even dat Seat de Ateca nu wel met een 150pk diesel DSG levert (zonder 4x4), dat zou voor mij dan weer leuk nieuws zijn ;)
Yes, sorry, inderdaad de 1.4 150pk benzine variant.
Ik heb mijn bedrijf zo gek gekregen om mij benzine te laten rijden met 30k+ per jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
NL_Scratch schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:28:
Dat komt vooral door de levertijd van richting 12 maanden voor de Ateca ;w

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
MGSNK schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:55:
[...]

Dat komt vooral door de levertijd van richting 12 maanden voor de Ateca ;w
Over welke uitvoering heb je het?
Volgens Wittebrug is nu bestellen rijden in mei, dus ~4 maanden levertijd.

Een paar maanden geleden was het inderdaad een jaar levertijd, maar dat is inmiddels (volgens de dealer) niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Arachnan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:26:
[...]
Ik heb mijn bedrijf zo gek gekregen om mij benzine te laten rijden met 30k+ per jaar ;)
Het omslagpunt ligt volgens mij boven de 30k per jaar. Vorig jaar was een Octavia diesel met 40k kilometers duurder dan een benzine (incl brandstof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 14-09 10:29
Arachnan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Over welke uitvoering heb je het?
Volgens Wittebrug is nu bestellen rijden in mei, dus ~4 maanden levertijd.

Een paar maanden geleden was het inderdaad een jaar levertijd, maar dat is inmiddels (volgens de dealer) niet meer het geval.
Dat kan nu wel zo zijn, maar dat is dus wel een reden waarom je de waarom de Ateca hier niet vaak langs is gekomen afgelopen tijd :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plus ik vraag me, gezien de op en aanmerkingen op Wittebrug, af hoe serieus je die vier maanden moet nemen. Zou fijn zijn als dat ook van andere dealers door kwam :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
The Eagle schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:38:
Plus ik vraag me, gezien de op en aanmerkingen op Wittebrug, af hoe serieus je die vier maanden moet nemen. Zou fijn zijn als dat ook van andere dealers door kwam :)
Geen idee, ze waren destijds ook eerlijk genoeg over de 12 maanden.

Zodra het leasecontract ondertekend is zal ik nog even laten weten hoe lang de verwachting is vanuit de leasemaatschappij in ieder geval. Hopelijk wijkt die niet al te veel af, maar tot die tijd heb ik nog een 14% voorloopauto, dus maakt het ook niet zo heel veel uit als het een paar maanden langer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jongetje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Het omslagpunt ligt volgens mij boven de 30k per jaar. Vorig jaar was een Octavia diesel met 40k kilometers duurder dan een benzine (incl brandstof).
M'n manager gaf ook aan dat de grens opgerekt is. Eerst was het > 40.000km/j diesel en nu is dat 50.000km/j geworden blijkbaar. Daaronder is benzine mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 19-01-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Ik mag binnen kort ook iets uitzoeken. Ben in november met een nieuwe baan begonnen. Eerste vier maanden in een huur auto (Peugot 3008). Daarna zelf uitzoeken...

Budget: 1278,-
Aantal KM: 30k bij benzine of electrisch, 35k bij diesel
Looptijd: 54 maanden
Merk: maakt niet uit
CO2: Max 130gr/km

Nou heb ik een beetje rond zitten kijken bij de verschillende lease maatschappijen, en het is best een aardig leasebedrag. Helaas komt met een dergelijk leasebedrag ook een behoorlijke bijtelling, dus ik twijfel wat te doen:
1. prive auto houden en de lease auto zakelijk gaan rijden (doe ik nu ook)... dan kan een leuke V90 of zo wel uit.
2. Prive auto weg doen, en een complete gezins auto gaan leasen. Skoda superB of Octavia (heb gezin met twee kleine kinderen).
3. Prive auto wegdoen en electrische auto (helaas is een Tesla net buiten bereik; de gewone 75D base had wel gekund maar niet meer leverbaar). Zit te denken aan een Golf-E met de optie om in de vakanties een benzine of diesel te leasen (die optie zit in de lease prijs, wel iets hogere bijtelling gedurende die weken). Ik rijd 2x per week 300km (150 enkele reis) met de optie om op werk te laden. Thuis laden kan, maar niet echt in de buurt (300meter).

We hebben namelijk al twee prive auto's. Een Corsa uit 2007 en een Insignia 160pk Diesel, 4x4 Cosmo uitvoering. Heerlijke auto... Die Corsa kan niet weg (rijd mijn vrouw in). De Insignia kost me ruim 225 per maand aan wegenbelasting en verzekering. Ik rijd ongeveer 1 tank prive per maand (75 euro) dus als ik hem weg zou doen bespaar ik 300,- per maand (nog ex onderhoud), waarmee ik een bijtelling zou kunnen betalen...

Keuzes keuzes keuzes... helaas vindt mijn vrouw Skoda niet geweldig. Ben zelf ehct geen fan van de Peugot 3008, anders was de 5008 een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
jelleeelco schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:48:
het is best een aardig leasebedrag. Helaas komt met een dergelijk leasebedrag ook een behoorlijke bijtelling, dus ik twijfel wat te doen:
Je hoeft het budget natuurlijk niet op te maken toch?

Naast een Octavia (waarom is je vrouw er tegen?) zijn er voldoende alternatieven:
- Opel Astra
- Ford Focus
- Citroen C4
- Renault Megane
- etc.

Dan zit je met de bijtelling niet eens zo ver van het bedrag van de verzekering van je insignia en dan heb ik het nog niet eens over het onderhoud en de brandstof. Je kunt natuurlijk ook de voor de superb, kodiaq, insignia, mondeo, C5 etc. gaan maar dan gaat je bijtelling wel omhoog en volgens mij vind je dat zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Waarom niet een Passat Variant Business R? Die zijn nu redelijk goed te doen. Ongeveer 42k. Dus bijtelling rond de 350€. Eigenlijk full option tegen een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:29:
[...]

Je hoeft het budget natuurlijk niet op te maken toch?

Naast een Octavia (waarom is je vrouw er tegen?) zijn er voldoende alternatieven:
Dank voor je reactie!

Klopt, budget hoeft niet en gaat ook niet op. Wij komen vaak in Tsjechie (hebben daar een appt) en dan zie je overal Skoda rijden...dat vind ze wat minder denk ik. Ik vind het zelf wel een 'ok' auto, ben niet laaiend enthausiast over het design, maar wel veel bang voor de buck. Vriend van me heeft een octavia gehad en later een superb. Die laatste was heel ruim, maar ik vond het allemaal wat goedkoop aanvoelen

Andere auto's s die je noemt vind ik een behoorlijke achteruitgang (vooral qua ruimte) tov de insignia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
BlauweFles schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:54:
[...]

Waarom niet een Passat Variant Business R? Die zijn nu redelijk goed te doen. Ongeveer 42k. Dus bijtelling rond de 350€. Eigenlijk full option tegen een redelijke prijs.
Had ik nog niet eens naar gekeken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BlauweFles schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:54:
[...]

Pardon? Bij 46k betaal je 435 ongeveer, een auto van 42k doet 400 per maand.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 14-09 13:34
Ik mag binnen kort ook iets uitzoeken. Ben in november met een nieuwe baan begonnen. Eerste vier maanden in een huur auto (Peugot 3008). Daarna zelf uitzoeken...

Nou heb ik een beetje rond zitten kijken bij de verschillende lease maatschappijen, en het is best een aardig leasebedrag. Helaas komt met een dergelijk leasebedrag ook een behoorlijke bijtelling, dus ik twijfel wat te doen:
1. prive auto houden en de lease auto zakelijk gaan rijden (doe ik nu ook)... dan kan een leuke V90 of zo wel uit.
2. Prive auto weg doen, en een complete gezins auto gaan leasen. Skoda superB of Octavia (heb gezin met twee kleine kinderen).
3. Prive auto wegdoen en electrische auto (helaas is een Tesla net buiten bereik; de gewone 75D base had wel gekund maar niet meer leverbaar). Zit te denken aan een Golf-E met de optie om in de vakanties een benzine of diesel te leasen (die optie zit in de lease prijs, wel iets hogere bijtelling gedurende die weken). Ik rijd 2x per week 300km (150 enkele reis) met de optie om op werk te laden. Thuis laden kan, maar niet echt in de buurt (300meter).

We hebben namelijk al twee prive auto's. Een Corsa uit 2007 en een Insignia 160pk Diesel, 4x4 Cosmo uitvoering. Heerlijke auto... Die Corsa kan niet weg (rijd mijn vrouw in). De Insignia kost me ruim 225 per maand aan wegenbelasting en verzekering. Ik rijd ongeveer 1 tank prive per maand (75 euro) dus als ik hem weg zou doen bespaar ik 300,- per maand (nog ex onderhoud), waarmee ik een bijtelling zou kunnen betalen...

Keuzes keuzes keuzes... helaas vindt mijn vrouw Skoda niet geweldig. Ben zelf ehct geen fan van de Peugot 3008, anders was de 5008 een optie.
hoe hard is die 130 gram/kg? Een Mazda CX-5 Skyactiv-D 150 (diesel met 150 PK en 380Nm) zit namelijk 132 en is qua bijtelling best wel gunstig daar deze met 40,58% tarief nog onder de €300 zit.

Heb je een best redelijke familie auto. En wat dacht je anders van een Mazda 6? Zelfde idee als de insignis en best wel dikke auto. Binnenkort helemaal met de facelift. Het KODO design van komend jaar spreekt mij heel erg aan. (Le google: Mazda RX vision)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:56:
[...]

ligt er aan in welke salaris schaal je valt. Met 40,58% is het 330 voor een 46K auto.

[ Voor 5% gewijzigd door supersnathan94 op 23-01-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:56:
[...]

Klopt, dit had ik net ook berekend. Ik heb het geluk 52% te mogen betalen. Maar op zich... ben nu 300 per maand kwijt aan beetje rijden en vaste lasten. Laat staan onderhoud en afschrijving... dan is 100 - 150 ,- extra per maand prima te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door jelleeelco op 23-01-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
supersnathan94 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:58:
[...]

hoe hard is die 130 gram/kg? Een Mazda CX-5 Skyactiv-D 150 (diesel met 150 PK en 380Nm) zit namelijk 132 en is qua bijtelling best wel gunstig daar deze met 40,58% tarief nog onder de €300 zit.

Heb je een best redelijke familie auto. En wat dacht je anders van een Mazda 6? Zelfde idee als de insignis en best wel dikke auto. Binnenkort helemaal met de facelift. Het KODO design van komend jaar spreekt mij heel erg aan. (Le google: Mazda RX vision)

[...]

ligt er aan in welke salaris schaal je valt. Met 40,58% is het 330 voor een 46K auto.
Die 132gram is voor de hand geschakelde geloof ik. Automaat is 147gram en daar gaan ze nooit mee akkoord (hogere categorie). Ik wil echt een automaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 14-09 13:34
jelleeelco schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Die 132gram is voor de hand geschakelde geloof ik. Automaat is 147gram en daar gaan ze nooit mee akkoord (hogere categorie). Ik wil echt een automaat!
Klopt idd wel ja. Maar is een Mazda 6 met een iets lichtere motor dan geen optie?

Overigens snap ik dat categorieen systeem niet echt. Bedoel je dan qua energielabel? Met het budget wat je hebt is het namelijk erg lastig om dan zulke autos te vinden of je zou iets als een V60 hybrid aantrekkelijk moeten vinden.

Ik neem aan dat het bedrijf waar je voor werkt dan ook wel wat met milieu besparing wil doen. En dan is het misschien verstandig om te wachten op nieuwere autos van Mazda. Daar hebben ze namelijk een behoorlijke efficientie slag weten te maken met de normale lucht motoren. Met jouw budget kun je vrijwel iedere auto krijgen. Alleen een maserati gaat een issue worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
In iedere categorie (leasebudget) zit een maximum CO2. Dus zeg ik zit in categorie 3, dan mag je voor 1278 leasen met een maximum van130gram uitstoot. categorie 4, zeg 1400 budget, mag je voor 145gram verstoken.

En electrisch rijden mag alleen als je minder dan 30k per jaar rijdt. Helaas is eigen bijdrage verboden, anders was een Tesla 75D 4wd een optie (de 75 base kon, maar die is niet meer leverbaar).

Dus ga ik kijken naar een Ampera-E of een Golf E... Ampera-E zal ook lastig worden, want (hoe ze hier op komen weet ik niet) - de auto moet ook binnen 4 maanden leverbaar zijn. En in de vakantie weken een diesel/benzine auto.

Of ik ga er helemaal voor: insignia lekker houden als prive auto, en het budget helemaal opmaken aan een mooie V90 of een lexus 300h die ik dan alleen zakelijk rijd... kunnen de kinderen hem tenminste ook niet vies maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een 320 EDE automaat stoot 109 g/km uit en de A4 2.0 TDI Ultra S Tronic zit op 104 g/km en deze twee zouden dus ook tot de opties kunnen behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
Klopt! Als ik de eis van een familie wagen weg laat en puur zakelijk ga rijden (bijtelling is dan niet relevant) kan er een leuke auto uitgezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Tesla Model S met eigen bijdrage? Dan kom je volgens mij nog steeds onder 300 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

gergs schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:10:
Tesla Model S met eigen bijdrage? Dan kom je volgens mij nog steeds onder 300 hoor.
Eigen bijdrage is niet toegestaan. :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
De bijtelling met een tesla is niet het probleem... het leasebedrag wel: eigen bijdrage is niet toegestaan. Het is nog even koffiedik kijken wantik kan pas over een paar weken in het systeem van het werk om de auto's te bekijken. Op zich worden er drie offertes aangevraagd en zit ik niet gebonden aan een vaste lease maatschappij.

Ik kan alleen bij leaseplan via de website uitrekenen wat een S kost. Ik kom dan inclusief metallic lak (ook een vereiste) op 1338; precies 6 tientjes meer dan het budget. Zo jammer!! Ik heb nog ergens hoop dat ik tzt bij een maatschappij wat korting kan krijgen op de leaseprijs, maar reken er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 22:19
jelleeelco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:48:
Klopt! Als ik de eis van een familie wagen weg laat en puur zakelijk ga rijden (bijtelling is dan niet relevant) kan er een leuke auto uitgezocht worden.
Geldt woon-werk verkeer in Nederland dan niet als privé-kilometers ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
jelleeelco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:22:
In iedere categorie (leasebudget) zit een maximum CO2. Dus zeg ik zit in categorie 3, dan mag je voor 1278 leasen met een maximum van130gram uitstoot. categorie 4, zeg 1400 budget, mag je voor 145gram verstoken.
Vandaag op voorraad bij VW: https://popin.volkswagen....tor/passat-variant/442262

Passat Variant Highline R DSG 150pk

CO2 uitstoot: check
Gezinswagen: check
Voorraad: check
geen Skoda: check
Alles erop en eraan: check

Je zou denken dat ik aandelen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
Nee, woon-werk verkeer zijn zakelijke kilometers.

Ik lees echter net dat in 2019 de EVs heel anders belast gaan worden (uiteraard voor nieuwe contracten afgesloten in 2019 en daarna). De eerste 50k wordt belast tegen 4% bijtelling, alles daarboven tegen 22%.

Dan wordt een tesla net zo duur als een normale middenklasser (ongeveer 430 per maand) en ik vraag me af of er dan nog veel Tesla's geleased zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
BlauweFles schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Vandaag op voorraad bij VW: https://popin.volkswagen....tor/passat-variant/442262

Niet verkeerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Ze hebben er dus heel veel op voorraad. Je kan ook nog bij de Tiguan kijken, die is ook cool.

https://www.volkswagen.nl/stocklocator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
jelleeelco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:25:
De bijtelling met een tesla is niet het probleem... het leasebedrag wel: eigen bijdrage is niet toegestaan. Het is nog even koffiedik kijken wantik kan pas over een paar weken in het systeem van het werk om de auto's te bekijken. Op zich worden er drie offertes aangevraagd en zit ik niet gebonden aan een vaste lease maatschappij.

Ik kan alleen bij leaseplan via de website uitrekenen wat een S kost. Ik kom dan inclusief metallic lak (ook een vereiste) op 1338; precies 6 tientjes meer dan het budget. Zo jammer!! Ik heb nog ergens hoop dat ik tzt bij een maatschappij wat korting kan krijgen op de leaseprijs, maar reken er niet op.
Had ik niet gezien dat er geen eigen bijdrage mag, excuses.
Ik besef niet tot nu toe dat ik iets aan het rekenen bijv bij directlease hoeveel je moet betalen aan bijtelling op moment dat je op 52% zit. Jeetje. Dan ben je toch wel echt geneigd om elektrisch te gaan rijden, nu dat het nog kan!

Bij autoweek bijtelling zoeker kom ik dan op een elektrisch B klasse, kan alleen niet vinden op directlease of leasplan - is dit nu niet meer leverbaar?

Dan is een e-golf de volgende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Nu online
Zo zat ik ook te denken. Echter de e-golf heeft wel een beperkt bereik (in vergelijking met de Tesla). Ik zal uitsluitend snelweg rijden, lange afstanden (enkele reis 150km). Wel mogelijkheid om te laden op het werk. Thuis moet ik in de buurt op zoek gaan naar een lader, en eventueel gemeente lief aankijken om er een voor de deur te zetten.

Er zullen ook trips zijn van 90km enkele reis (vertrek met volle accu) en volgende dag terug 90km...zonder de optie om s'nachts te laden. Dan wordt het lastiger (180km), of natuurlijk ergens aan de snellader voor een half uurtje. Lijkt me een bijzondere ervaring en heel anders omgaan met vervoer. Ik gooi nu 65 liter in de insignia en kan 800km makkelijk rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Volgens ev-database.nl is de ampera inderdaad de beste qua bereik na de tesla.
De bereik van de ampera op basis van snelweg winter (de minste van alle soorten bereik) is 245km, de tesla 75 is 285km.
Het is inderdaad niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBashir
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 17:58
Leasebudget: € 643,-
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 4,5 jaar, aangezien ik max 160k mag rijden in benzine auto, maar ik denk dat we niet verder komen dan 4 jaar, aangezien ik ongeveer 5k per jaar privé erbij rij.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke:
BMW, Mini, Opel, Audi, Seat, Skoda, Volkswagen, Volvo, Citroen, Peugeot en Renault. (doorgestreepte komen niet aan de orde met dit budget en/of co2 uitstoot)
Overige afhankelijkheden: Max 115 gr/km co2 uitstoot (Benzine)
Specifieke wensen: Station, zoveel mogelijk sensoren. Had liever een automaat gehad, maar dat zit er met dit budget gewoonweg niet in. Moet ook m'n vrouw en 2 kids in de auto kwijt kunnen :)
Uiteindelijke keuze: Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Clever Combi
Met de volgende extra opties:
  • Clever Plus Pakket (WNS) (climatronic, automatisch dimmende binnenspiegel, verwarmbare voorstoelen, verwarmbare ruitenwissersproeiers, Driver Activity Assistant)
  • DAB (digitale radio ontvangst) (QV3)
  • Elektrisch bedienbare ramen achter (PW5)
  • Licht en Zicht pakket (JLZ) (Regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel (2e keer? 8) ), lichtsensor, tunnellicht-functie en mistlampen met corner-functie)
  • Signaal lak (Candy White)
  • Skoda surround, 3D sound systeem by Arkamys met 2 extra luidsprekers in de achterportieren (totaal 6 luidsprekers)
  • Variabele laadvloer (VLV)
Die Skoda Surround zou er standaard al in zitten volgens de configurator, toch maar aangeklikt.. Al hoop ik dat dat wel een goeie keuze is geweest.

Inclusief m'n €50,- eigen bijdrage kom ik op €195,- netto p/m. Het lease budget ging met de aangeklikte opties op enkele dubbeltjes na helemaal op.

D3: SuHwak-2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
whoami schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Geldt woon-werk verkeer in Nederland dan niet als privé-kilometers ?
Nee, alleen als je dan ineens gaat omrijden naar de supermarkt of de ikea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Vandread schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:50:
[...]

Nee, alleen als je dan ineens gaat omrijden naar de supermarkt of de ikea ;)
In België is woon-werk verkeer wel privé kilometers. Maar met de bedragen die wij beralen is een leasewagen altijd voordelig.
Als ik de fabia bekijk hierboven die zonder eigen bijdrage 140€/maand moet kosten is dat net hetzelfde als mijn bestelde Arteon R-line 2.0tdi dsg en die is een stuk dikker uitgerust :).
Mijn huidige Octavia Combi 2.0TDI komt op netto 60€/maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 24-01-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Precies daar hoef je niet over na te denken, al ga ik nog steeds niet klagen als ik bv een Octavia Combi heb in de toekomst, wat betreft bijtelling rij ik daar nog steeds niet prive zorgeloos een auto voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25

Ktenolix

Pijlsnel

Gisteren een belletje gehad dat ik de auto volgende week vrijdag kan ophalen :D :D

Peugeot 308 SW 2.0 diesel Blue Lease Premium
met:
- Vaste trekhaak;
- Pack full LED;
- Keyless entry;
- Denon geluidssysteem;

Ik kan niet wachten!

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

jelleeelco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:06:
Zo zat ik ook te denken. Echter de e-golf heeft wel een beperkt bereik (in vergelijking met de Tesla). Ik zal uitsluitend snelweg rijden, lange afstanden (enkele reis 150km). Wel mogelijkheid om te laden op het werk. Thuis moet ik in de buurt op zoek gaan naar een lader, en eventueel gemeente lief aankijken om er een voor de deur te zetten.

Er zullen ook trips zijn van 90km enkele reis (vertrek met volle accu) en volgende dag terug 90km...zonder de optie om s'nachts te laden. Dan wordt het lastiger (180km), of natuurlijk ergens aan de snellader voor een half uurtje. Lijkt me een bijzondere ervaring en heel anders omgaan met vervoer. Ik gooi nu 65 liter in de insignia en kan 800km makkelijk rijden!
Die 180km zal je nog weleens gaan billen knijpen met de e-Golf, zeker met slechter weer (storm/wind tegen). Daarnaast gaan je reizen simpelweg langer duren, want je bereikt die 150km alleen als je niet hoger dan 100/110km per uur gaat rijden op de snelweg.

Verder zou ik je willen doorverwijzen naar het elektrisch auto's topic, waar dit allemaal besproken wordt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
gergs schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:56:
[...]

Had ik niet gezien dat er geen eigen bijdrage mag, excuses.
Ik besef niet tot nu toe dat ik iets aan het rekenen bijv bij directlease hoeveel je moet betalen aan bijtelling op moment dat je op 52% zit. Jeetje. Dan ben je toch wel echt geneigd om elektrisch te gaan rijden, nu dat het nog kan!

Bij autoweek bijtelling zoeker kom ik dan op een elektrisch B klasse, kan alleen niet vinden op directlease of leasplan - is dit nu niet meer leverbaar?

Dan is een e-golf de volgende optie.
Leaf 2.zero is dan ook zeker een optie. En als je kunt/moet wachten tot eind dit jaar, dan is er ook nog een 60kwh variant, die je over de 300km zal brengen. De e golf lukt dat helaas niet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

BlauweFles schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Bestaat er ook zo'n stocklocator voor Renault? Ik zit aan een Talisman te denken, maar heb gehoord dat de levertijden vrij fors zijn :/

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
amahusu schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:41:
Ik ga binnenkort van baan wisselen en ga aanzienlijk meer op de weg zitten (40/50k per jaar). Daarnaast hebben we nu 2 kleintjes (2 en 4) en komt er in juni een 3e bij. Dus ik ben op zoek naar een comfortabele auto voor de lange afstanden waarin vrouw en kinderen ook voldoende ruimte hebben.

Ik mag binnen de volgende kaders wat uitzoeken:

Leasebudget:1000,-
Kilometrage per jaar:40.000
Contractduur:48mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:Nee, vrije merk / dealerkeuze
Overige afhankelijkheden: Het moet een diesel zijn, verder geen eisen vwb uitstoot, cataloguswaarde etc.
Specifieke wensen: liefst een stationwagen met voldoende ruimte voor 3 kleine kinderen op de achterbank

Ik heb afgelopen weekend proefgereden in een VW Passat Variant (1.6tdi) en een Audi A4 Avant (tfsi uitvoering, weet ff niet meer welke motor). Beiden vielen wat tegen, de Passat miste wat power (kon ook liggen aan het feit dat het een occassionwagen was met 60k op de teller) en de Audi vond ik te klein voor het geld dat je ervoor moet neertellen. Volgende week ga ik proefrijden in een Talisman, maar heb al van vrienden gehoord dat ie wel heel zacht geveerd is en de stoelen ook erg soft zijn.

Dus ik ben benieuwd of er medetweakers zijn die recentelijk ook een leaseauto met soortegelijk leasebudget hebben gekozen waarbij het familieaspect een belangrijk onderdeel is. Mogelijke andere auto's waarmee ik nog ga rijden komende weken:

- Mercedes C-klasse estate (beetje "ouwe lullen" bak, maar volgens mij wel ruim en compleet businesspakket)
- Mercedes CLA shooting brake (mss te krap achterin)
- Peugeot 508sw (afgelopen 3 jaar een 308sw gereden, an sich fijne auto, maar teveel minpuntjes om direct enthousiast te zijn over een eventuele peugeot als opvolger)
- Ford Mondeo
- Skoda Superb
Ik heb de C-klasse (C350e), en de auto voldoet niet aan mijn verwachtingen. Ik had van een Mercedes een echt premiumgevoel verwacht, en dit heb ik totaal niet. Hierbij een kleine opsomming:

- De (7-traps) automaat schakelt niet altijd lekker
- De parkeersensoren zijn standaard zeer irritant met piepjes die pas beginnen als je echt bijna ergens tegenaan zit. Na veel gedoe kunnen laten veranderen. Beter, maar nog niet ideaal. In een Golf werkt het fijner.
- Vocht in koplampen gehad. Gerepareerd met vochtvreters (!!) Maar het is wel weg nu. Dat wel.
- Oplaadsysteem in auto defect
- Oplaadkabel defect (ontzettend onhandige kabel wordt er standaard meegeleverd en een nieuwe kost > Eur 1000,- ex BTW bij Mercedes 8)7 )
- Batterijen sleutels al 3x moeten vervangen in 70k km
- De navigatie is echt waardeloos (traag, onduidelijk, niet up-to-date) en ziet eruit alsof ie 15 jaar oud is
- Het bedieningsgebeuren (radio, navi, media etc.) herstart wel eens opeens tijdens het rijden. Of er verschijnen strepen in het scherm. Of het werkt gewoon een paar minuten helemaal niet.
- Stoelverwarming gaat uit na ca. 15 min. Moet je dan opnieuw aanzetten.
- Het Burmester audiosysteem is niet meer dan redelijk. Vergeleken met het Audi A4 B&O systeem is het echt een grote stap minder.

En zo zijn er nog wel meer kleine en grote irritaties. Achteraf had ik waarschijnlijk liever een Passat GTE Variant gehad, meer ruimte voor minder geld. En waarschijnlijk ook een betere auto.

Als ik nu zou moeten kiezen zou het 100% een Audi A4 worden. Een generatie nieuwer als de 3-serie en C-klasse, en dat merk je aan alles. Echt een fijne auto, in ieder opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
amahusu schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:32:
[...]

Bestaat er ook zo'n stocklocator voor Renault? Ik zit aan een Talisman te denken, maar heb gehoord dat de levertijden vrij fors zijn :/
Voor zover ik weet niet maar de dealer kan dit wel zien. Mijn gekozen uitvoering bleek na bestelling ook ergens op voorraad te staan en stond, geheel tegen de verwachting in, binnen twee weken klaar voor aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Dat zijn de betere verassingen.
Je dealer kan dat inderdaad zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Leolinedance schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:01:
[...]

Ik heb de C-klasse (C350e), en de auto voldoet niet aan mijn verwachtingen. Ik had van een Mercedes een echt premiumgevoel verwacht, en dit heb ik totaal niet. Hierbij een kleine opsomming:

- De (7-traps) automaat schakelt niet altijd lekker
- De parkeersensoren zijn standaard zeer irritant met piepjes die pas beginnen als je echt bijna ergens tegenaan zit. Na veel gedoe kunnen laten veranderen. Beter, maar nog niet ideaal. In een Golf werkt het fijner.
- Vocht in koplampen gehad. Gerepareerd met vochtvreters (!!) Maar het is wel weg nu. Dat wel.
- Oplaadsysteem in auto defect
- Oplaadkabel defect (ontzettend onhandige kabel wordt er standaard meegeleverd en een nieuwe kost > Eur 1000,- ex BTW bij Mercedes 8)7 )
- Batterijen sleutels al 3x moeten vervangen in 70k km
- De navigatie is echt waardeloos (traag, onduidelijk, niet up-to-date) en ziet eruit alsof ie 15 jaar oud is
- Het bedieningsgebeuren (radio, navi, media etc.) herstart wel eens opeens tijdens het rijden. Of er verschijnen strepen in het scherm. Of het werkt gewoon een paar minuten helemaal niet.
- Stoelverwarming gaat uit na ca. 15 min. Moet je dan opnieuw aanzetten.
- Het Burmester audiosysteem is niet meer dan redelijk. Vergeleken met het Audi A4 B&O systeem is het echt een grote stap minder.

En zo zijn er nog wel meer kleine en grote irritaties. Achteraf had ik waarschijnlijk liever een Passat GTE Variant gehad, meer ruimte voor minder geld. En waarschijnlijk ook een betere auto.

Als ik nu zou moeten kiezen zou het 100% een Audi A4 worden. Een generatie nieuwer als de 3-serie en C-klasse, en dat merk je aan alles. Echt een fijne auto, in ieder opzicht.
Ai, dat klinkt allemaal niet echt goed voor een auto met zo'n prijskaartje :'(

Ik ga morgen bij Stern in Nieuwegein met een C klasse estate en shooting brake rijden, maar als ik dit zo lees..

Veel punten die je opnoemt (vooral de technische punten) heb ik min of meer ook ervaren in de 3 jaar dat ik nu in een peugeot 308SW rijdt, de Talisman had zaken zoals navigatie en sensors wel zeer goed voor elkaar. Ook het grote touchscreen in de middenconsole voelde erg fijn en resonsive aan.

Passat variant gaat em sowieso niet worden, die vond ik echt tegenvallen qua vermogen en uitrusting. Audi a4 ook niet vanwege de ruimte, morgen dus nog Mercedes nog een (hele kleine) kans geven en dan hopelijk volgende week definitief een knoop doorhakken.
ebis schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:21:
[...]
Voor zover ik weet niet maar de dealer kan dit wel zien. Mijn gekozen uitvoering bleek na bestelling ook ergens op voorraad te staan en stond, geheel tegen de verwachting in, binnen twee weken klaar voor aflevering.
Welke uitvoering / opties heb jij besteld?

Ik zal nog eens navraag doen bij de dealer of er toevallig niet een Talisman dci110 Intens met 19" velgen en 8.7" scherm ergens klaarstaat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door amahusu op 26-01-2018 09:19 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
amahusu schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:12:
[...]

Ik ga morgen bij Stern in Nieuwegein met een C klasse estate en shooting brake rijden, maar als ik dit zo lees..

Veel punten die je opnoemt (vooral de technische punten) heb ik min of meer ook ervaren in de 3 jaar dat ik nu in een peugeot 308SW rijdt, de Talisman had zaken zoals navigatie en sensors wel zeer goed voor elkaar. Ook het grote touchscreen in de middenconsole voelde erg fijn en resonsive aan.

Passat variant gaat em sowieso niet worden, die vond ik echt tegenvallen qua vermogen en uitrusting. Audi a4 ook niet vanwege de ruimte, morgen dus nog Mercedes nog een (hele kleine) kans geven en dan hopelijk volgende week definitief een knoop doorhakken.

Ik zal nog eens navraag doen bij de dealer of er toevallig niet een Talisman dci110 Intens met 19" velgen en 8.7" scherm ergens klaarstaat ;)
Ik heb gehoord dat het Command systeem wel een betere navigatie heeft, maar dat pakket kost € 3.570,-
Wat de dealer tegen mij zei toen ik meldde niet zo tevreden te zijn over de navigatie: "Ja, dan had je het duurdere systeem maar moeten nemen. MB heeft de basisnavi bewust niet zo goed gemaakt om mensen over de streep te trekken voor het duurdere systeem."

Wat? :'(

Nog zo iets trouwens:

- Automatisch remmen bij naderen voorligger werkt alleen in ECO modus (waarom?!)
- Brandstofmeter geeft onder de ca. 90 km geen range meer aan. Alleen dat je moet gaan tanken.
- Tankklep elektra kabel sluit zeer slecht (of zelfs niet) bij vorst.

Zeurmodus:
- Tankklep voor elektra kabel sluit 10 sec na het openen van je auto alweer. Even iets in je auto leggen wat je in je handen hebt, alvorens de kabel te verwijderen is dus niet handig. Kun je weer je sleutel erbij pakken. Geen punt zou je zeggen, maar toch best irritant als je hier dagelijks mee te maken hebt. Maak het gewoon 30 seconden ofzo, zou je zeggen.

Duidelijk gevalletje van haastig werk. Auto moest snel klaar om nog te kunnen profiteren van het 7% verhaal in 2015. Niet fatsoenlijk getest en op bepaalde vlakken dus zeer knullig. Met als resultaat dat ze mij hierna nooit meer in een MB zien. En als je op fora leest ben ik niet de enige.

[ Voor 24% gewijzigd door Leolinedance op 26-01-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
[...]
[...]

De Talisman Estate DCI 110 inclusief Rlink-2 upgrade en easy life pack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
.

[ Voor 110% gewijzigd door _eLMo_ op 30-01-2018 15:08 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Leolinedance schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:21:
[...]
Ik heb gehoord dat het Command systeem wel een betere navigatie heeft, maar dat pakket kost € 3.570,-
Wat de dealer tegen mij zei toen ik zei niet zo tevreden te zijn over de navigatie: "Ja, dan had je het duurdere systeem maar moeten nemen. MB heeft de basisnavi bewust niet zo goed gemaakt om mensen over de streep te trekken voor het duurdere systeem."

Wat? :'(
Dit is vrij normaal hoor, doen ze bij bijna alle merken. Het heet zelf een naam volgens mij, "upselling" of zoiets. De big 3 duitser zijn de ergste met helaas de Mercedes toch idd de ergste. Je noemt A4 maar nee dit is ook niet per se value voor money hoor. Ik vind de 3 serie iets beter geprijsd en iets makkelijker qua keuze. Zo heb je bijv met high exe pakket alles wat je zou nodig hebben tegen gunstig prijs (corporate lease edition dan). Als je een beetje wat reviews op youtube bekijk dan zou je eigl kunnen zien dat geen betere navi bestaat dan de idrive van bmw. Die van audi is beter geworden (nog een beetje onlogisch soms maar vooruit), en de merc is een drama (ze hebben wel in de nieuwere modellen vooruitgang geboekt)
[...]
Is een estate en shooting brake niet een zelfde ding?
tenzij ze al met dit ding zijn gekomen https://www.autoblog.nl/n...-strakker-dan-strak-81441
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:40:
[...]
Voor de prijs van een A4 of een Merc kun je in de Passat wel de 2.0 TSI (280pk) of 2.0 Bi-Turbo TDI (240pk) leggen toch? Heeft hij dan nog steeds te weinig vermogen?
Ik denk dat als ik zo gok dat je met de leaseprijs tegenaan gaat lopen, vooral de brandstof gedeelte.

[ Voor 10% gewijzigd door SirLct op 26-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:52
[...]

[...]

Ben benieuwd wat je er van vind. Zelf ook dit jaar weer op zoek naar een nieuwe wagen en zit ook bij de grote Duitse 3 te oriënteren. Heb al een fijne proefrit gehad met een 320ia touring. Laadruimte vond ik echter beetje raar door soort van oplopende randen.Las echter wel dat eind jaar de nieuw 3 serie uit komt. Van de C-classe komt er in april een facelift. Begreep dat ook het infotainment systeem geupdate wordt.
A4 avant in een s-line trim/black edtion erg mooi te zien. Rij op het moment een A3 limo met 1.4TFSI en vraag me af of die wel voldoet in de A4. Toch weer +200kg zwaarder...

Je zou trouwens eens op autotrack/autoscout24/autotrader kunnen zoeken. Staan ook veel nieuwe voorraad modellen van dealers!
gergs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Is een estate en shooting brake niet een zelfde ding?
tenzij ze al met dit ding zijn gekomen https://www.autoblog.nl/n...-strakker-dan-strak-81441

[...]
Zal de CLA shooting break bedoelen.

[ Voor 71% gewijzigd door PhuSioN op 26-01-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Dacht ik ook al. Eerlijk gezegd vind ik dat de huidige merc lijn niet zo interessant is, ze zijn erg duur vooral als je even flauw alleen naar de pk bekijk. Een trage ding voor meer dan 50 mille is toch triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Eind 2019 ben ik (pas) weer aan de beurt, echter had ik een specifieke vraag/constructie die ik hier op het forum wilde leggen. De onderstaande vraag is eigenlijk aan mijn werkgever, maar het leuk om te speculeren. Nee is ook een antwoord.

Huidige auto: Peugeot 308sw Blue Lease Exec 14% bijtelling á 147/mnd

Disclaimer: Ik ben niet gevoelig voor merken of status, wel voor budget (bijtelling), ik waarschuw alvast, Dacia is één van mijn merken in m'n shortlist. Ik heb 3 kinderen en ben éénverdiener dus mijn harde eis is: ruimte voor budget

Leasebudget: € 700,- (tot +10% mogelijk op kosten werknemer)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Liefst 7 zitter ála Renault Grand Scenic (voll. aangeklede Zen) of (volledig aangeklede) Dacia Lodgy Stepway met slechts 166 euro bijtelling.

...of...en daar komt ie:

Twee auto's voor de prijs van één:

Auto 1: Woon-werk
Leasebudget: ~ €350
Kilometrage per jaar: 25.000 of 30.000 (afhankelijk aan auto 2)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Tankpas: Ja
Bijtelling: Nee (immers puur woon-werk)
Specifieke wensen: Aangeklede B-segmenter, specifiek: Dacia Sandero, Suzuki Swift, Kia Rio óf een geschikte elektrische auto (Nissan Leaf?)

Auto 2: Privé
Leasebudget: ~ €350
Kilometrage per jaar: 5.000 of 10.000 (afhankelijk aan auto 1)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Tankpas: Nee(wel zo eerlijk om voor privé-km te betalen)
Bijtelling: Ja (immers voornamelijk privé-km's)
Specifieke wensen: 7-zitter, specifiek: (kalere) Dacia Lodgy?

Denken jullie dat werkgever zich hiermee in zal laten, of denken jullie wat een onzin, kies gewoon één mooie grote 7 zitter. Andere opties zijn ook welkom

[ Voor 3% gewijzigd door GenomDalar1983 op 26-01-2018 12:13 . Reden: Hersteld brandstofcomponent ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:52:
Denken jullie dat werkgever zich hiermee in zal laten, of denken jullie wat een onzin, kies gewoon één mooie grote 7 zitter. Andere opties zijn ook welkom
Waarom zou je werkgever je die 350euro netto uitbetalen? Hoogstens bruto maar dan blijft er niet zoveel meer over en moet je alsnog de benzine betalen.

Waarom dan niet de Lodgy? Voor die 166euro bijtelling kun je je toch geen buil vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
jongetje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Waarom zou je werkgever je die 350euro netto uitbetalen? Hoogstens bruto maar dan blijft er niet zoveel meer over en moet je alsnog de benzine betalen.

Waarom dan niet de Lodgy? Voor die 166euro bijtelling kun je je toch geen buil vallen?
Ik snap je opmerking niet helemaal, mijn doel is dat ik 2 auto's lease bij de werkgever. Niet dat ik 350euro netto in het handje krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]
Passat variant gaat em sowieso niet worden, die vond ik echt tegenvallen qua vermogen en uitrusting.
Grappig, ik vond de Passat juist weer innovatiever qua uitrusting. Ik heb heeeel hard getwijfeld tussenbeide auto's en uiteindelijk voor de VW gekozen. (Talisman Série Signature Limousin vs. Passat Highline Business R)

Ok, toegegeven, de Talisman vind ik nog steeds een mooier voorkomen hebben -(beide wagens als sedan overigens)- maar de Passat heeft tegenover de Talisman weer:

• ACC met file-assistent ipv enkel ACC;
• Adaptieve LED koplampen met adaptieve grootlichtassistent ipv enkel statische LED koplampen en aan/uit grootlichtassistent;
• Mooier/vollediger AID tegenover het half/half in de Talisman.

Ieder zijn voorkeur uiteraard maar zeker als Highline Business R en gratis DSG is de Passat een te complete auto voor zijn geld.

Nog een dingetje, hier op de parkeerplaats staan ~5 Talisman's en allen hebben wel een paneel of kofferbak die niet recht erin hangt, sommige panelen sluiten echt slecht aan, deuren staan teveel naar binnen etc.etc.

Dit heeft ook meegewogen in mijn beslissing een paar maanden geleden.

Succes met je keuze!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Ik snap je opmerking niet helemaal, mijn doel is dat ik 2 auto's lease bij de werkgever. Niet dat ik 350euro netto in het handje krijg.
Je werkgever kan niet een auto voor jouw prive leasen. Hoe zie je dat voor je? Dan is het loon in natura en moet je er bijtelling over betalen (zoals bijna iedereen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
jongetje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Je werkgever kan niet een auto voor jouw prive leasen. Hoe zie je dat voor je? Dan is het loon in natura en moet je er bijtelling over betalen (zoals bijna iedereen hier).
Ok, jou antwoord is dus: Nee, je kan géén 2 zakelijke leaseauto's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@GenomDalar1983 Leuk bedacht, echt out of the box! Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het enigszins een kans maakt bij werkgever. Een 7zitter met 700eur incl brandstof budget kom je dan idd op Dacia en Renault.

Pagina: 1 ... 9 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.