Inmiddels is de leaseportaal open gezet en kan ik shoppen met prijzen erbij. De Mazda3 is eigenlijk best duur. Een Megane GT is bijv maar iets duurder. Daarover gesproken, ondanks dat ik graag wat anders had gereden, begin ik steeds meer het gevoel te krijgen toch maar weer een Megane te bestellen. De nieuwe is prima gelukt. Dan zit er vooral nog twijfel of ik voor fun ga met een GT(205pk), of iets meer aan me portemonnee denk en een Signature Exclusive/GT Line/Bose(130pk). Scheelt toch pak en beet 100 euro per maand, waarbij ik dan ook nog meer opties aan kan vinken.Bartjeh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:30:
[...]
Als het de Mazda 3 wordt, dan vrijwel zeker de sedan versie. De hatch heeft inderdaad best wat ruimte, maar die sedan is dan te mooi om te laten staan![]()
[...]
Mondeo ging me vooral om de achterbak. Aangezien de hybride meest gunstige gaat zijn gezien huidige actie, heeft deze wat batterijen die ergens wegmoeten. Nou is het met 383 liter nog best oké, alleen wat onpraktisch ingedeeld denk.
[...]
Leon inderdaad waarschijnlijk vrij gunstig in de lease. Ruimte op basis van filmpjes best prima en schijnt verder ook prima te sturen.
[...]
Net even plaatje opgezocht. Dat is wel overdaad ja. Vind de rust op het stuur op m'n huidige megane wel prettig.
[...]
Vermoed ook wel dat ik er een proefrit in ga maken. Als ik zo wat reviews lees en zie, is het voor de prijs inderdaad een goede deal. Ziet er ook zeker een stuk strakker uit dan de vorige generatie.
Heb de rest nog niet volledig afgeschreven, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer de Megane me weer overtuigd.