Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik krijg inderdaad het bedrag onder budget niet uitgekeerd, dus ik probeer het op een andere boeg te gooien...niet geschoten is altijd mis...The Eagle schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:12:
Tuurlijk kan dat wel. Maar je werkgever moet dat goedkeuren. Genoeg werkgevers waar jij maar een auto mag leasen en als je onder budget blijft, je de rest niet eens uitgekeerd krijgt.
Dus ik zou een dergelijk wild olannetje eerst ff overleggen met je baas voordat je je rijk rekent
ps. Ik denk dat ik het incl./excl. brandstof component hier in het topic niet helemaal begrijp.
Die 700 euro is volledig voor de auto, brandstof komt daar nog bij.
Bij mijn auto1/auto2 verhaal probeer ik ermee aan te geven of auto tankpas heeft of niet.
[ Voor 19% gewijzigd door GenomDalar1983 op 26-01-2018 11:19 . Reden: ps. toegevoegd ]
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Life is too short to drive boring cars
Hmm...ook aan gedacht, in mijn beleving was ie duurder.gergs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:19:
Wat denk je aan deze, iets anders maar wel vol opties.
Wel excl. brandstofvoorschot kom ik op €516,-gergs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:29:
scheelt idd 30 eur per maand tegenover de dacia in de bijtelling (ik kan trouwens niet een dacia met vol optie configureren die onder 700 eur per maand uitkomen aan leasebedrag....?)
Ik snap je niet?GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Wel excl. brandstofvoorschot kom ik op €516,-
Volgens een paar post geleden:
Leasebudget: € 700,- (tot +10% mogelijk op kosten werknemer)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof
GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Wel excl. brandstofvoorschot kom ik op €516,-
1
Ik begreep hem inderdaad niet, had mezelf al hersteld:gergs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:57:
[...]
Ik snap je niet?
Volgens een paar post geleden:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof
ps. Ik denk dat ik het incl./excl. brandstof component hier in het topic niet helemaal begrijp.
Die 700 euro is volledig voor de auto, brandstof komt daar nog bij.
Bij mijn auto1/auto2 verhaal probeer ik ermee aan te geven of auto tankpas heeft of niet.
Dan moet je alsnog bijtelling betalen als je er privé meer rijdt dus zie het rijk rekenen niet zo voor me.The Eagle schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:12:
Tuurlijk kan twee auto's leasen wel. Maar je werkgever moet dat goedkeuren. Genoeg werkgevers waar jij maar een auto mag leasen en als je onder budget blijft, je de rest niet eens uitgekeerd krijgt. Je baas is ook niet gek.
Dus ik zou een dergelijk wild plannetje eerst ff overleggen met je baas voordat je je rijk rekent
Ik werk nu bijna 16 jaar, vnl detachering waar een leasebak standaard is. In mijn hele werkende leven heb ik 1 keer een verhaal gehoord waar meerdere voertuigen een optie was. Maar dat was een verhaal uit de 2e helft van de jaren 90, toen de bomen nog in de hemel groeiden.
Tegenwoordig mag je al blij zijn als ze niet moeijlijk doen over zaken als diesel of benzine, uitstoot of beperkt aantal merken.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nou, opzich kan het wel. Als de werkgever akkoord gaat is er niks op tegen. Echter, de fiscus zal niet akkoord gaan met de BTW aftrek voor de auto die alleen prive gebruikt wordt. Dus de leaseprijs van die auto moet je inclusief BTW pakken. En ik gok ook dat de fiscus niet akkoord gaat met een bijtelling tegen het normaal geldende tarief.GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:09:
[...]
Ok, jou antwoord is dus: Nee, je kan géén 2 zakelijke leaseauto's hebben.
Ik ga uit van de Nederlandse situatie.
[ Voor 13% gewijzigd door ST10©DE op 26-01-2018 13:36 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Waarom mag dat niet?ST10©DE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:09:
[...]
Nou, opzich kan het wel. Als de werkgever akkoord gaat is er niks op tegen. Echter, de fiscus zal niet akkoord gaan met de BTW aftrek voor de auto die alleen prive gebruikt wordt. Dus de leaseprijs van die auto moet je inclusief BTW pakken. En ik gok ook dat de fiscus niet akkoord gaat met een bijtelling tegen het normaal geldende tarief.
Mijn leasewagen is ook uitsluitend voor privé gebruik., zoals zovelen in België.
In belgie is woon-werk toch prive? in Nederland niet.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:31:
[...]
Waarom mag dat niet?
Mijn leasewagen is ook uitsluitend voor privé gebruik., zoals zovelen in België.
Dus prive in NL betekent dus echt niets te maken met de zaak, dus niet woon werk, ook niet naar klant.
Tjah.. Dan is het loon in natura.
Nou ja, in praktijk veelal privé, maar op papier een zakelijke leaseauto die ook daarvoor gebruikt kan worden.ST10©DE schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:09:
[...]
Nou, opzich kan het wel. Als de werkgever akkoord gaat is er niks op tegen. Echter, de fiscus zal niet akkoord gaan met de BTW aftrek voor de auto die alleen prive gebruikt wordt. Dus de leaseprijs van die auto moet je inclusief BTW pakken. En ik gok ook dat de fiscus niet akkoord gaat met een bijtelling tegen het normaal geldende tarief.
Ik ga uit van de Nederlandse situatie.
Ik ben gewoon benieuwd hoe "rekbaar" het leasebedrag is als je ook 2 auto's kan leasen voor hetzelfde bedrag.
Kijk als ik nu voor één auto zou gaan, bv. die Dacia Lodgy voor €516/mnd(duurder kan je m nie maken), dan hou ik €184 over waar ik verder niks mee kan, behalve dan voordeel voor de werkgever.
Ik kan ook kiezen om de volle €700,- aan willekeurige (niet Dacia) een full-option auto met €0,- voordeel voor de werkgever.
Prima toch? Jij én je werkgever lage lasten want een 'full-option auto met €0,- voordeel voor de werkgever' betekent vaak en hogere cataloguswaarde en dus bijtelling.GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:23:
[...]
Nou ja, in praktijk veelal privé, maar op papier een zakelijke leaseauto die ook daarvoor gebruikt kan worden.
Ik ben gewoon benieuwd hoe "rekbaar" het leasebedrag is als je ook 2 auto's kan leasen voor hetzelfde bedrag.
Kijk als ik nu voor één auto zou gaan, bv. die Dacia Lodgy voor €516/mnd(duurder kan je m nie maken), dan hou ik €184 over waar ik verder niks mee kan, behalve dan voordeel voor de werkgever.
Ik kan ook kiezen om de volle €700,- aan willekeurige (niet Dacia) een full-option auto met €0,- voordeel voor de werkgever.
Of _moet_ dat budget persé op?
www.google.nl
Daarmee dat ik zeg, uitsluitend privé gebruikt. Ik gebruik de wagen om te gaan werken (3-4x per week) en om leuke dingen in mijn privé tijd te doen.gergs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:10:
[...]
In belgie is woon-werk toch prive? in Nederland niet.
Dus prive in NL betekent dus echt niets te maken met de zaak, dus niet woon werk, ook niet naar klant.
Tjah.. Dan is het loon in natura.
Dus uitsluitend privé zou niet mogen? Ik heb collega's die een leasewagen hebben en met de privé elektrische motor komen rijden omwille van verkeer. De wagen wordt daar gewoon voor in de privé gebruikt.
Het is natuurlijk een voordeel in natura, net zoals onze gsm's met abonnement, maar daar betalen we (een kleine) belasting voor.
Met als nadeel een stevigere bijtelling. Je werkt je dan zelf in het nadeel.GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:23:
[...]
Nou ja, in praktijk veelal privé, maar op papier een zakelijke leaseauto die ook daarvoor gebruikt kan worden.
Bij ons is het of auto aannemen of leasebedrag uitbetalen maar de werkgeverskosten (35% bovenop loon) moet je ook zelf dragen. In praktijk schiet er van mijn 625 leasebudget een 160€ netto over.
Ik ga een VW Arteon R-line 2.0TDI DSG met nog wat leuke opties leasen voor 625€/maand, brandstof en CO2-tax werkgever (kleine 50€/maand) en winterbanden incl. Leasetermijn 4 jaar en 30k km per jaar.
Krijg je bij een KMO niet voor elkaar
Doe je sowieso knap voor €625/mnd, hoe kan dat dan?Ik ga een VW Arteon R-line 2.0TDI DSG met nog wat leuke opties leasen voor 625€/maand, brandstof en CO2-tax werkgever (kleine 50€/maand) en winterbanden incl. Leasetermijn 4 jaar en 30k km per jaar.
Krijg je bij een KMO niet voor elkaar.
België.GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:33:
[...]
Doe je sowieso knap voor €625/mnd, hoe kan dat dan?
www.google.nl
Dat zeg ik niet, je haalt het denk ik door elkaar.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:29:
[...]Dus uitsluitend privé zou niet mogen? Ik heb collega's die een leasewagen hebben en met de privé elektrische motor komen rijden omwille van verkeer. De wagen wordt daar gewoon voor in de privé gebruikt.
Het is natuurlijk een voordeel in natura, net zoals onze gsm's met abonnement, maar daar betalen we (een kleine) belasting voor.
Met je collega is de situatie vanuit belasting gezien:
Hij maakt woon-werk/zakelijk km, hij krijgt een leaseauto
Hij wilt het ook prive gebruiken, prima, bijtelling.
De feit dat hij dan zijn woon-werk km met zn motor maakt, kan de fiscus in principe niet zien.
Maar in 2 leaseauto's verhaal is het zo:
Woon-werk/zakelik km, dus lease auto nr 1, prima -> geen bijtelling omdat dit puur zakelijk is.
Tweede leaseauto, geen zakelijk gebruik whatsoever, dus alleen prive.
Je zou zeggen: betaal bijtelling, nee zo simpel is het denk ik niet.
De bijtelling niet toereikend, want je gebruikt het 100% prive.
Fiscus kijk ook mee natuurlijk.
Want bij de tweede auto kan je ook zeggen dat bedrijf aan leasemaatschappij betaalt wat eigenlijk niet bedrijfskosten zijn. Dus in principe is de bedrag volledig verantwoordelijkheid van werknemer, maar bedrijf betaalt het. Ja dan kan je niet met bijtelling oplossen. Dit is dan "loon", en wordt dus behandeld als salaris.
En de 350 in dit geval is dan geen bruto, want in feiten krijg de leasemaatschappij 350. Dit moet je dus als netto zien, betekent dus dat bedrijf veel meer moet tellen als bruto.
Maar misschien zit ik helemaal naast, kan ook.
GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:33:
[...]
Doe je sowieso knap voor €625/mnd, hoe kan dat dan?
Wagens zijn iets goedkoper in België, maar vooral de belasting/verzekering erop scheelt enorm. Verder hebben we gewoon 20% korting op een Arteon.
Dit is wel hetgeen wat ik probeer te toetsen hier met mijn "constructie". Als het niet kan of werkt dan gewoon niet..gergs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:42:
[...]
Dat zeg ik niet, je haalt het denk ik door elkaar.
Met je collega is de situatie vanuit belasting gezien:
Hij maakt woon-werk/zakelijk km, hij krijgt een leaseauto
Hij wilt het ook prive gebruiken, prima, bijtelling.
De feit dat hij dan zijn woon-werk km met zn motor maakt, kan de fiscus in principe niet zien.
Maar in 2 leaseauto's verhaal is het zo:
Woon-werk/zakelik km, dus lease auto nr 1, prima -> geen bijtelling omdat dit puur zakelijk is.
Tweede leaseauto, geen zakelijk gebruik whatsoever, dus alleen prive.
Je zou zeggen: betaal bijtelling, nee zo simpel is het denk ik niet.
De bijtelling niet toereikend, want je gebruikt het 100% prive.
Fiscus kijk ook mee natuurlijk.
Want bij de tweede auto kan je ook zeggen dat bedrijf aan leasemaatschappij betaalt wat eigenlijk niet bedrijfskosten zijn. Dus in principe is de bedrag volledig verantwoordelijkheid van werknemer, maar bedrijf betaalt het. Ja dan kan je niet met bijtelling oplossen. Dit is dan "loon", en wordt dus behandeld als salaris.
En de 350 in dit geval is dan geen bruto, want in feiten krijg de leasemaatschappij 350. Dit moet je dus als netto zien, betekent dus dat bedrijf veel meer moet tellen als bruto.
Maar misschien zit ik helemaal naast, kan ook.
Nice!Wagens zijn iets goedkoper in België, maar vooral de belasting/verzekering erop scheelt enorm. Verder hebben we gewoon 20% korting op een Arteon.
[ Voor 5% gewijzigd door GenomDalar1983 op 26-01-2018 14:56 ]
Kun je nog even reageren op mijn eerdere berichtGenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:55:
[...]
Dit is wel hetgeen wat ik probeer te toetsen hier met mijn "constructie". Als het niet kan of werkt dan gewoon niet..
[...]
Nice!
MisteRMeesteR in "Keuze leaseauto - Deel 5"
www.google.nl
Nee, budget hoeft niet op.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Kun je nog even reageren op mijn eerdere bericht?
MisteRMeesteR in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Dan snap ik je beredernering in relatie met leasebudget en het daarbij horende voordeel voor je werkgever niet.
www.google.nl
Nou ja, hoe goedkoper de auto ik kies hoe meer "voordeel" mijn werkgever heeft natuurlijk aangezien deze €700/mnd reserveert.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:12:
[...]
Dan snap ik je beredernering in relatie met leasebudget en het daarbij horende voordeel voor je werkgever niet.
Aan de andere kant ben jij ook goedkoper uit omdat je minder bijtelling geniet. Zie het als een all inclusieve restaurant. Daar kun je je ook buikpijn eten of met een voldaan gevoel naar buiten gaan. Ik maak ook mijn leasebudget niet op maar rijd wel een leuke auto (vind ik zelf) met een voor mij redelijke bijtelling. Kan wel een duurdere wagen nemen maar besteed dat geld van die extra bijtelling liever ergens anders aan.GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:24:
[...]
Nou ja, hoe goedkoper de auto ik kies hoe meer "voordeel" mijn werkgever heeft natuurlijk aangezien deze €700/mnd reserveert.
Ik heb alle berichten de afgelopen pagina’s hierover gelezen, wat ik nog steeds niet begrijp: waarom zou je twee verschillende auto’s willen? En als het met kosten te maken heeft, heb je zelf doorgerekend of 2 auto’s vs 1 auto je financieel voordeel oplevert?GenomDalar1983 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:52:
Eind 2019 ben ik (pas) weer aan de beurt, echter had ik een specifieke vraag/constructie die ik hier op het forum wilde leggen. De onderstaande vraag is eigenlijk aan mijn werkgever, maar het leuk om te speculeren. Nee is ook een antwoord.
Huidige auto: Peugeot 308sw Blue Lease Exec 14% bijtelling á 147/mnd
Disclaimer: Ik ben niet gevoelig voor merken of status, wel voor budget (bijtelling), ik waarschuw alvast, Dacia is één van mijn merken in m'n shortlist. Ik heb 3 kinderen en ben éénverdiener dus mijn harde eis is: ruimte voor budget
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Liefst 7 zitter ála Renault Grand Scenic (voll. aangeklede Zen) of (volledig aangeklede) Dacia Lodgy Stepway met slechts 166 euro bijtelling.
...of...en daar komt ie:
Twee auto's voor de prijs van één:
Auto 1: Woon-werk
Leasebudget: ~ €350
Kilometrage per jaar: 25.000 of 30.000 (afhankelijk aan auto 2)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Tankpas: Ja
Bijtelling: Nee (immers puur woon-werk)
Specifieke wensen: Aangeklede B-segmenter, specifiek: Dacia Sandero, Suzuki Swift, Kia Rio óf een geschikte elektrische auto (Nissan Leaf?)
Auto 2: Privé
Leasebudget: ~ €350
Kilometrage per jaar: 5.000 of 10.000 (afhankelijk aan auto 1)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Tankpas: Nee(wel zo eerlijk om voor privé-km te betalen)
Bijtelling: Ja (immers voornamelijk privé-km's)
Specifieke wensen: 7-zitter, specifiek: (kalere) Dacia Lodgy?
Denken jullie dat werkgever zich hiermee in zal laten, of denken jullie wat een onzin, kies gewoon één mooie grote 7 zitter. Andere opties zijn ook welkom
Als ik je posts zo lees, heb ik eerder het idee dat je meer baat hebt bij uitkeren resterend leasebedrag wat je niet zou opmaken, dan 2 auto’s. Dan is dat ook prima een punt waar je het nog met je werkgever over zou kunnen hebben /over zou kunnen onderhandelen.
jongetje schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:16:
[...]
Aan de andere kant ben jij ook goedkoper uit omdat je minder bijtelling geniet. Zie het als een all inclusieve restaurant. Daar kun je je ook buikpijn eten of met een voldaan gevoel naar buiten gaan. Ik maak ook mijn leasebudget niet op maar rijd wel een leuke auto (vind ik zelf) met een voor mij redelijke bijtelling. Kan wel een duurdere wagen nemen maar besteed dat geld van die extra bijtelling liever ergens anders aan.
En toch zijn er werkgevers die het restant van het leasebudget / mobiliteitsvergoeding bruto bij je salaris optellen. Zo had ik enige jaren geleden een budget van € 720,- en daar hield ik € 80,- van over. Die kreeg ik dan weer bruto uitgekeerd.
Dat zal vast niet voor alle werkgevers gelden. Dus mag @GenomDalar1983 natuurlijk zijn budget helemaal opmaken, maar dan moet hij ook bijbehorende bijtelling accepteren.
timwijn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:00:
[...]
Ik heb alle berichten de afgelopen pagina’s hierover gelezen, wat ik nog steeds niet begrijp: waarom zou je twee verschillende auto’s willen? En als het met kosten te maken heeft, heb je zelf doorgerekend of 2 auto’s vs 1 auto je financieel voordeel oplevert?
Als ik je posts zo lees, heb ik eerder het idee dat je meer baat hebt bij uitkeren resterend leasebedrag wat je niet zou opmaken, dan 2 auto’s. Dan is dat ook prima een punt waar je het nog met je werkgever over zou kunnen hebben /over zou kunnen onderhandelen.
En zakelijk een leuke auto rijden (en je budget opmaken) en met de netto bijtelling die je kwijt zou zijn naar private-lease kijken?GenomDalar1983 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:54:
Het is natuurlijk óf 2 auto's óf 1 auto en een lage bijtelling. Werkgever keert zoals ik al eerder heb aangegeven het resterende leasebedrag (helaas) niet uit.
[...]
www.google.nl
Wat nog een optie is een elektrische 4% voor woon-werk en een 7 zitter private-lease, al is dat laatste veel prijziger (voor mij), dan als ik het in mijn 2x zakelijke "constructie" probeer te proppen...
MisteRMeesteR schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:57:
[...]
En zakelijk een leuke auto rijden (en je budget opmaken) en met de netto bijtelling die je kwijt zou zijn naar private-lease kijken?
Daar zijn ze nu wel weer actief mee bezig (wel met de voorwaarde dat je één van de twee auto's alleen zakelijk rijdt), onlangs ontving ik onderstaand bericht van Alphabet waarin dit juist aangeprezen werd, zie: YouTube: Lease 2 auto's voor de prijs van 1The Eagle schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:52:
Met rijk rekenen bedoel ik ook meer dat je twee auto's zou kunnen leasen voor een x bedrag. Ken weinig werkgevers die akkoord gaan met twee auto's. Streeft namelijk ook het doel voorbij: je hebt dat ding voor woon/werkverkeer en om naar klanten te rijden. Niet voor je privebesognes.
Ik werk nu bijna 16 jaar, vnl detachering waar een leasebak standaard is. In mijn hele werkende leven heb ik 1 keer een verhaal gehoord waar meerdere voertuigen een optie was. Maar dat was een verhaal uit de 2e helft van de jaren 90, toen de bomen nog in de hemel groeiden.
Tegenwoordig mag je al blij zijn als ze niet moeijlijk doen over zaken als diesel of benzine, uitstoot of beperkt aantal merken.
Even een quote van de e-mail welke ik een paar maanden geleden ontving:
quote: AlphabetRijdt u uw zakelijke leaseauto ook privé? In dat geval kunt u wellicht meer uit uw bijtelling halen dan u nu doet!
Stel dat u uw zakelijke leaseauto alleen nog maar zakelijk zou gebruiken, dan is het met het vrijgekomen bijtellingsbedrag al snel mogelijk om een Private Leaseauto te rijden. Zo betaalt u per maand hetzelfde of zelfs een lager bedrag, maar rijdt u 2 leaseauto’s voor de prijs van 1!
Hoe werkt het?
In 4 simpele stappen rijdt u een extra auto:
Bepaal wat u nu per maand voor uw zakelijke leaseauto betaalt via onze gemakkelijke rekentool.
Geef vóór 1 januari 2018 door aan de Belastingdienst dat u uw zakelijke leaseauto niet meer dan 500 kilometer privé gaat gebruiken.
Houd per 1 januari een sluitende rittenregistratie bij met de handige gratis AlphaGuide app.
Bestel met het vrijgekomen budget zo snel mogelijk een Private Lease auto via www.alphabetprivatelease.nl.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Waarom zou je dan een 4procent voor woon-werk nemen, daar betaal je toch geen bijtelling over? Een privé lease auto is altijd duurder dan een auto van je werkgever te rijden met een brandstof pas.GenomDalar1983 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:05:
Heb ik ook aan gedacht, al zal ik door mijn huidige 14% auto niet snel met lagere bijtelling uit komen met een 22% auto in 2019/2020.
Wat nog een optie is een elektrische 4% voor woon-werk en een 7 zitter private-lease, al is dat laatste veel prijziger (voor mij), dan als ik het in mijn 2x zakelijke "constructie" probeer te proppen...
[...]
4% = de zakelijke bijtelling van een elektrische auto. Dus het gaat in dit geval om de constructie:jongetje schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:32:
[...]
Waarom zou je dan een 4procent voor woon-werk nemen, daar betaal je toch geen bijtelling over? Een privé lease auto is altijd duurder dan een auto van je werkgever te rijden met een brandstof pas.
Een elektrische zakelijke auto voor woon-werk verkeer (met lage 4% bijtelling)
en een
Niet elektrische (bij voorkeur 7 zitter) auto als private-lease voor vrouwelief
Omdat we maar vanguitgaan zijn dat ik géén 2 zakelijke auto's kan leasen bij de werkgever.
Voor woon-werk is het puur zakelijk dus betaal je 0 bijtelling. Het maakt dus niet uit of je auto met 4% bijtelling of 22%.GenomDalar1983 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:40:
[...]
4% = de zakelijke bijtelling van een elektrische auto. Dus het gaat in dit geval om de constructie:
en een
Omdat we maar vanguitgaan zijn dat ik géén 2 zakelijke auto's kan leasen bij de werkgever.
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Hou met private lease wel even rekening met de langdurige BKR registratie, en dat dat dus een nono is als je van plan bent ooit een huis te kopenGenomDalar1983 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:40:
[...]
4% = de zakelijke bijtelling van een elektrische auto. Dus het gaat in dit geval om de constructie:
en een
Toen ik bovenstaande las, dacht ik: tja je krijgt overal een BKR registratie voor, dat zal toch wel meevallen.The Eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:24:
[...]
Hou met private lease wel even rekening met de langdurige BKR registratie, en dat dat dus een nono is als je van plan bent ooit een huis te kopen
Als ik de volgende pagina lees: https://www.hypotheker.nl...chten/2016/private-lease/ dan valt dit helemaal niet mee! Voor de private-lease-overwegers die een hypotheek willen gaan afsluiten verplichte kost!
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik weet niet hoe het in België zit; maar als je hier ook maar een meter over die 500km komt dan moet je het hele jaar die bijtelling gaan betalen. Nu is dat met 4% natuurlijk niet de hoogste prijs, maar houd hier wel rekening mee.roelzadh schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:18:
Die 4% maakt het wel makkelijker in gebruik, keertje omrijden of direct uit je werk naar een vriend rijden kost je niet direct je 500km :-)
Dat scheelt, die heb ik al...The Eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:24:
[...]
Hou met private lease wel even rekening met de langdurige BKR registratie, en dat dat dus een nono is als je van plan bent ooit een huis te kopen
Maar dan kan ik, inderdaad zoals hierboven gezegd, maar 500km per jaar privé mee rijden.gergs schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:59:
[...]
Voor woon-werk is het puur zakelijk dus betaal je 0 bijtelling. Het maakt dus niet uit of je auto met 4% bijtelling of 22%.
[ Voor 42% gewijzigd door GenomDalar1983 op 30-01-2018 12:59 ]
Het zijn geen twee leaseauto's via de baas in dit geval. Je hebt één leasauto via de baas die je zakelijk rijdt zonder bijtelling. Van het geld dat je bespaart zou je dus privé een leaseauto kunnen rijden.RomeoJ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:05:
[...]
Daar zijn ze nu wel weer actief mee bezig (wel met de voorwaarde dat je één van de twee auto's alleen zakelijk rijdt), onlangs ontving ik onderstaand bericht van Alphabet waarin dit juist aangeprezen werd, zie: YouTube: Lease 2 auto's voor de prijs van 1
Even een quote van de e-mail welke ik een paar maanden geleden ontving:
[...]
In België heb je 2 keuzes.KevinK92 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Ik weet niet hoe het in België zit; maar als je hier ook maar een meter over die 500km komt dan moet je het hele jaar die bijtelling gaan betalen. Nu is dat met 4% natuurlijk niet de hoogste prijs, maar houd hier wel rekening mee.
Je bedrijfswagen gebruik je enkel voor het werk --> Geen bijtelling. Maar die moet je dus aan bedrijf laten staan, daarmee naar huis rijden kan niet want dat zijn privé kilometers.
Of je rijdt je bedrijfswagen privé. Vroeger had je 2 mogelijke berekeningen (<25 of >25km wonende van het werk) maar tegenwoordig is dat CO2 en catalogusprijs bepaald.
Mijn voorbeeld
1) Huidige (Octavia 3 combi 2.0TDI): Diesel, CO2 van 110g/km en 31k€ fiscale prijs --> 132€ bruto per maand.
2) Bestelde (Arteon R-line 2.0TDI DSG): Diesel, CO2 van 116g/km en 46k€ fiscale prijs --> 277€ bruto per maand.
Let us all take a moment for all the people working in Netherlands.Engineer Stewie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:41:
[...]
Mijn voorbeeld
1) Huidige (Octavia 3 combi 2.0TDI): Diesel, CO2 van 110g/km en 31k€ fiscale prijs --> 132€ bruto per maand.
2) Bestelde (Arteon R-line 2.0TDI DSG): Diesel, CO2 van 116g/km en 46k€ fiscale prijs --> 277€ bruto per maand.
En dat is zo veel goedkoper dan aan de noordzijde van die grens.... Hier mag je namelijk voor jouw beide voorbeelden (1) € 6.820 en (2) 10.120 bruto per jaar bijtellen. Vervolgens betaal je daarover, afhankelijk van je inkomen:Engineer Stewie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:41:
[...]
In België heb je 2 keuzes.
Je bedrijfswagen gebruik je enkel voor het werk --> Geen bijtelling. Maar die moet je dus aan bedrijf laten staan, daarmee naar huis rijden kan niet want dat zijn privé kilometers.
Of je rijdt je bedrijfswagen privé. Vroeger had je 2 mogelijke berekeningen (<25 of >25km wonende van het werk) maar tegenwoordig is dat CO2 en catalogusprijs bepaald.
Mijn voorbeeld
t/m € 20.142 36,55%
Van € 20.143 t/m € 68.507 40,85%
Meer dan € 68.507 51,95%
Let wel: de bijtellingswaarde moet je bij je inkomen optellen om te bepalen in welke categorie je valt. Je kan door de waarde van je auto dus 'gewoon' in een hogere belastingschaal terecht komen (voor het surplus).
In de praktijk zal dit er op neerkomen dat de meeste Octavia rijders in de schaal tot 68k zitten en daarmee dus maandelijks 232 euro netto voor de auto betalen, en de Arteon rijders zullen doorgaans in de hoogste belastingschaal vallen en daarmee 438 euro netto per maand af mogen tikken.
NB: ik heb in mijn berekeningen geen rekening gehouden met versnelde afbouw van kortingen die het plaatje er nog net iets minder rooskleurig uit laten zien.
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 30-01-2018 13:52 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hier gaat dat ook met belastingsschalen natuurlijk, maar de auto telt daar niet voor mee.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:51:
En dat is zo veel goedkoper dan aan de noordzijde van die grens.... Hier mag je namelijk voor jouw beide voorbeelden (1) € 6.820 en (2) 10.120 bruto per jaar bijtellen. Vervolgens betaal je daarover, afhankelijk van je inkomen:
t/m € 20.142 36,55%
Van € 20.143 t/m € 68.507 40,85%
Meer dan € 68.507 51,95%
Let wel: de bijtellingswaarde moet je bij je inkomen optellen om te bepalen in welke categorie je valt. Je kan door de waarde van je auto dus 'gewoon' in een hogere belastingschaal terecht komen (voor het surplus).
25% tot 7900€
30% tussen 7900 en 11240
40% tussen 11240 en 18730
45% tussen 18730 en 34330
50% boven 34330
Zowat elke leaserijder zal in de bovenste 2 schalen vallen, Ik ga voor de Arteon netto 139€ betalen
We dragen dus wel veel meer belastingen af op ons loon, minder op de auto. Dus als je een kleine auto kist is Nederland wat voordeliger hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-01-2018 14:00 ]
En dan nog dit, zoals al eerder gememoreerd in dit topic: In Nederland hebben we net wat fijner asfalt om onze bijtelling op te berijdenEngineer Stewie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:58:
[...]
Hier gaat dat ook met belastingsschalen natuurlijk, maar de auto telt daar niet voor mee.
25% tot 7900€
30% tussen 7900 en 11240
50% boven 34330
Zowat elke leaserijder zal in de bovenste 2 schalen vallen, Ik ga voor de Arteon netto 139€ betalen
We dragen dus wel veel meer belastingen af op ons loon, minder op de auto. Dus als je een kleine auto kist is Nederland wat voordeliger hoor.
Daarmee dat ik veel in Duitsland en Nederland zit natuurlijkKevinK92 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:16:
En dan nog dit, zoals al eerder gememoreerd in dit topic: In Nederland hebben we net wat fijner asfalt om onze bijtelling op te berijden
Engineer Stewie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:58:
[...]
Hier gaat dat ook met belastingsschalen natuurlijk, maar de auto telt daar niet voor mee.
25% tot 7900€
30% tussen 7900 en 11240
50% boven 34330
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Mijn bedragen hierboven zijn voor de auto eh. De schijf tot 7900€ is belastingsvrij op loon
Snap ik. Mijn berekening zal ook vast niet in z'n geheel kloppen, maar was vooral benieuwd naar een snelle doorrekening omdat iedereen altijd roept dat Belgen het zo slecht hebben qua belastingen. Ik vind het toch wel meevallen (vanuit Nederlands perspectief). Die 2% die wij meer hebben in de hoogste schaal hakt er vooral in.Engineer Stewie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:35:
[...]
Mijn bedragen hierboven zijn voor de auto eh. De schijf tot 7900€ is belastingsvrij op loon
Ik kan je vertellen dat de Belgen maar al te graag boodschappen komen doen in Nederland. Dat is namelijk een stuk goedkoper.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:37:
[...]
Snap ik. Mijn berekening zal ook vast niet in z'n geheel kloppen, maar was vooral benieuwd naar een snelle doorrekening omdat iedereen altijd roept dat Belgen het zo slecht hebben qua belastingen. Ik vind het toch wel meevallen (vanuit Nederlands perspectief). Die 2% die wij meer hebben in de hoogste schaal hakt er vooral in.
Ik denk, dat als je alles gaat berekenen, je redelijk gelijk uitkomt
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
En, hoe was de proefrit?amahusu schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:12:
[...]
Ai, dat klinkt allemaal niet echt goed voor een auto met zo'n prijskaartje![]()
Ik ga morgen bij Stern in Nieuwegein met een C klasse estate en shooting brake rijden, maar als ik dit zo lees..
Nou mijn vertrouwen in Mercedes is mede dankzij Stern tot een absoluut dieptepunt gezakt
Ik had via hun website (chatfunctie) al tot 2x toe een proefrit aangevraagd voor de bewuste zaterdag, maar tot 2x toe daar geen terugkoppeling over gekregen. Vorige week dus nog een keer zelf erachteraan gebeld en kreeg toen van een vriendelijke mevrouw te horen dat het was geregeld, maar dat er helaas iets mis was gegaan met de communicatie.
Zaterdagochtend voor de zekerheid toch maar even gebeld met Stern Nieuwegein, zegt de verkoper doodleuk dat ze niks door hebben gekregen en dat ze niet zo 123 een c klasse estate schakelbak in dieseluitvoering hadden staan. En of ik nog een nieuwe afspraak wilde maken. Nou daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Wat een stelletje prusters daar bij Stern!
Als ze het niet lukt om tot 2x toe een simpel mailtje naar mij en naar hun collega's te sturen, waar ik ook nog eens zelf achteraan heb moeten bellen dan hoeft het voor mij niet meer bij die Firma
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik heb een lease in bestelling staan en wil deze zo snel mogelijk na levering laten behandelen met XPEL folie (sommige delen). Ik stuur dus om de 3 weken een mailtje of de productiedatum (en daaruit afleidend een ruwe leverdatum) bekend is. Dat vinden ze precies vervelend aan de toon in de mail te zien.
Toen ik moest bestellen waren ze wel wat vriendelijker... Als het teveel werk is om dat na te kijken bestel ik volgende keer wel een ander merk (we mogen dealers niet kiezen)
[ Voor 13% gewijzigd door Engineer Stewie op 31-01-2018 17:29 ]
Jeetje de bmw dealer wat goed. wat een service, en de man beantwoord echt alle vragen die ik heb, en proefrit is ook zo gepland. Ter info gaat het over Dubbelsteyn in Dordrecht.
Bij de audi dealer was het, ja even bellen naar dit nummer, en die ene collega moet je hebben, die is even niet aanwezig, en je moet aangeven dit en dat, misschien hebben ze een proefauto staan in vestiging dit of dat..... Sorry, ik kom voor een proefrit en ben niet een raket aan het bouwen ?!
Verwijderd
Als een proefrit regelen al problematisch is voor een dealer dan zal het probleemloos afleveren van een nieuwe auto wel helemaal moeilijk zijn. Gewoon links laten liggen dus.
Wat waardeloos zeg. Denk echter niet dat je er veel aan gaat missen.amahusu schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:50:
[...]
Nou mijn vertrouwen in Mercedes is mede dankzij Stern tot een absoluut dieptepunt gezakt![]()
Ik had via hun website (chatfunctie) al tot 2x toe een proefrit aangevraagd voor de bewuste zaterdag, maar tot 2x toe daar geen terugkoppeling over gekregen. Vorige week dus nog een keer zelf erachteraan gebeld en kreeg toen van een vriendelijke mevrouw te horen dat het was geregeld, maar dat er helaas iets mis was gegaan met de communicatie.
Zaterdagochtend voor de zekerheid toch maar even gebeld met Stern Nieuwegein, zegt de verkoper doodleuk dat ze niks door hebben gekregen en dat ze niet zo 123 een c klasse estate schakelbak in dieseluitvoering hadden staan. En of ik nog een nieuwe afspraak wilde maken. Nou daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Wat een stelletje prusters daar bij Stern!
Als ze het niet lukt om tot 2x toe een simpel mailtje naar mij en naar hun collega's te sturen, waar ik ook nog eens zelf achteraan heb moeten bellen dan hoeft het voor mij niet meer bij die Firma
Probeer Stern Amsterdam of Veenendaal, want daar wordt je wel gewoon keurig geholpen. Heb zelf Nieuwegein bewust vermeden, omdat ik wist dat men niet te spreken is over ze. Verkoper in Amsterdam vertelde me zelfs dat het hele management daar op de schop gaat binnenkort.amahusu schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:50:
[...]
Nou mijn vertrouwen in Mercedes is mede dankzij Stern tot een absoluut dieptepunt gezakt![]()
Al zou ik nooit een Mercedes schakelbak willen rijden. Dat is vloeken in de kerk
[ Voor 3% gewijzigd door Silversin op 01-02-2018 23:06 ]
Hopelijk vertellen ze wat meer informatie omtrent verkoopdatum en eventueel prijzen. Of zou dat voorbehouden blijven tot Geneve, en tonen ze vanavond enkel het design.
https://media.mercedes-benz.com/A-Class2018
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik mag per gisteren een auto uitkiezen, nu schrok ik van de 22% regel die geldt op alle auto's behalve vol-elektrisch.
Nu kwam naar boven dat ik ook een jonge shortlease auto mag uitkiezen, die moet voldoen aan bepaalde eisen.
Leasebudget: €850 incl brandstof
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent,
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merkbeleid
Specifieke wensen: Het liefst een automaat, maar wat niet anders kan, kan niet anders
Uiteindelijke keuze:
Nu zit ik te denken over een Volvo V40 D4, aangezien deze vroeger 14% was. Zijn er nog andere leuke kanshebbers, misschien een Golf GTE?
Vorig jaar ook een paar merken via de website om een proefrit gevraagd. BMW en Mercedes moeten nog reageren, Audi nam 3 weken later contact op. Volvo belde binnen 10 minuten en kon de volgende dag nog rijden.gergs schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:00:
Ik heb mede door de lastig te regelen proefrit bij de audi dealer ook een bmw gekozen.
Jeetje de bmw dealer wat goed. wat een service, en de man beantwoord echt alle vragen die ik heb, en proefrit is ook zo gepland. Ter info gaat het over Dubbelsteyn in Dordrecht.
Bij de audi dealer was het, ja even bellen naar dit nummer, en die ene collega moet je hebben, die is even niet aanwezig, en je moet aangeven dit en dat, misschien hebben ze een proefauto staan in vestiging dit of dat..... Sorry, ik kom voor een proefrit en ben niet een raket aan het bouwen ?!
Rij nu dus Volvo
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik denk dat je eerst eens in het leaseportaal moet gaan kijken wat er überhaupt beschikbaar is in 14procent auto's. Die zijn inmiddels al schaarser aan het worden aangezien die al (ruim) 2 jaar niet meer op kenteken gezet zijn. Ik verwacht niet dat dat aanbod groot is (als er al aanbod is zullen ze snel weg zijn).Landon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:19:
Nu zit ik te denken over een Volvo V40 D4, aangezien deze vroeger 14% was. Zijn er nog andere leuke kanshebbers, misschien een Golf GTE?
Ik heb wat zitten kijken op Directlease die ook bedragen inclusief benzene geeft, maar mijn ervaring is altijd dat die site niet helemaal de juiste warden geeft omdat er altijd nog wat extra kosten bij komen. Onderstaand zijn de voorwaarden, klopt het dat ik hier redelijk comfortabel een BMW 3-serie touring, Volvo V60 of Renault Talisman Estate (allemaal wel goed aangekleedt) voor zou kunnen leasen?
Leasebudget: €1200 incl brandstof
Kilometrage per jaar: 40.000
Specifieke wensen: Station ivm ruimte voor kids, automaat, redelijk vermogen (min 150pk)
De renault talisman sowieso.zarath28 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:53:
Ik heb vanaf 1 juni een nieuwe baan en ben voorzichtig aan het rondkijken naar de auto die daar bij gaat komen. Het leasebedrag is daar inclusief benzinevoorschot in tegenstelling tot mijn vorige werkgevers waar het altijd exclusief was, dus ik vind het een beetje lastig inschatten wat ik ervoor kan krijgen.
Ik heb wat zitten kijken op Directlease die ook bedragen inclusief benzene geeft, maar mijn ervaring is altijd dat die site niet helemaal de juiste warden geeft omdat er altijd nog wat extra kosten bij komen. Onderstaand zijn de voorwaarden, klopt het dat ik hier redelijk comfortabel een BMW 3-serie touring, Volvo V60 of Renault Talisman Estate (allemaal wel goed aangekleedt) voor zou kunnen leasen?
Specifieke wensen: Station ivm ruimte voor kids, automaat, redelijk vermogen (min 150pk)
Dat lukte mij al en ik heb 950 euro leasebudget inclusief brandstof kosten. (hangt natuurlijk wel af van diesel/benzine en wel/geen automaat)
Ik weet niet of de overige in dezelfde prijsklasse vallen, maar ik vermoed dat het geen probleem zal zijn.
Of je blij wordt van de bijtelling als je die 1200 euro volledig benut is echter een ander verhaal
Edit: ik dacht dat je 30.000 aangaf, niet 40.000, dat verandert de prijzen wel een beetje natuurlijk, maar zou nog steeds moeten lukken binnen dat budget.
[ Voor 7% gewijzigd door Arachnan op 02-02-2018 12:40 ]
Tjah tis niet perse goedkoper hoor. Misschien in de bijtelling wel, maar de maandbedrag voor je werkgever dus niet. Ik heb het toen ook gevraagd. Kan in sommige gevallen zelf duurder uitpakken voor de leasebedrag door de feit dat het shortlease/ occasionlease is.Landon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:19:
Hi heren,
Ik mag per gisteren een auto uitkiezen, nu schrok ik van de 22% regel die geldt op alle auto's behalve vol-elektrisch.
Nu kwam naar boven dat ik ook een jonge shortlease auto mag uitkiezen, die moet voldoen aan bepaalde eisen.
Leasebudget: €850 incl brandstof
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent,
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merkbeleid
Specifieke wensen: Het liefst een automaat, maar wat niet anders kan, kan niet anders
Uiteindelijke keuze:
Dus de 850 incl brandstof voor bijv Golf GTE, wellicht kan het, maar dan kan je niet te veel opties verwachten.
Als je toch fatsoenlijk wil en mss kost de auto dus meer dan 850, kan je natuurlijk nog vragen van je werkgever of het mag. Of dat je het met eigen bijdrage dekt. Maar dan kom je richting de niveau van je bijtelling met 22%...
En de bijtelling is vastgesteld voor een periode van 5 jaar volgens mij.
De laatste met 14% is van 2016, dat betekent dus uiterlijk tot 2021.
Als je nu voor 4 jaar moeten tekenen, dan heb je de laatste jaar niet meer de oude regeling.
Al dat gezeik voor 1. niet eens nieuwe auto 2. je kan niet naar je eigen smaak 3. per saldo mss niet veel goedkoper in de bijtelling over het gehele leaseperiode gesproken.
Jah, ik zou het niet doen, tenzij je echt een hele bijzondere aanbieding krijgt van je leasemaatschappij.
Als het 850 incl brandstof is dan kom ik op de volgende bijvoorbeeld:
Renault Megane, Automaat, met veel opties, voor 228 eur bijtelling.
Of een Volvo V40 business sport met luxury line voor 250eur bijtelling
Of nog een stapje hoger, nog steeds met 850eur lease bedrag
Audi A3 1.5tfsi met leerbekleding, proline, assistantiepakket voor 282eur aan bijtelling.
https://directlease.nl/le...tions[optionsRemoved]=106
Bedragen van Directlease komt wel redelijk goed hoor. Ik doe altijd eigen risico op 300, vervangend vervoer budget, en winterbanden. Je moet opletten dat het gewoon de normale prijs is, en niet aanbieding, want dan kan zijn dat je lm duurder is.zarath28 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:53:
Ik heb vanaf 1 juni een nieuwe baan en ben voorzichtig aan het rondkijken naar de auto die daar bij gaat komen. Het leasebedrag is daar inclusief benzinevoorschot in tegenstelling tot mijn vorige werkgevers waar het altijd exclusief was, dus ik vind het een beetje lastig inschatten wat ik ervoor kan krijgen.
Ik zou voor de BMW gaan
320d met alles erop en eraan, behalve grote wielen dan, want met 40dkm en 18 inch gaat de brandstof gedeelte opeens zo hoog. Dit is wel een nadeel van brandstof inclusief (heb ik ook met mn werkgever)
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=15
[ Voor 143% gewijzigd door deepbass909 op 04-02-2018 00:01 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb een V40 D2 voor 4 jaar gereden en rij nu tijdelijk een A3 Sportback TDI. De V40 is een prima auto, goede stoelen en mooi design. Echter, ik vind de A3 echt beter rijden. Fijne motor, stil, goede sportstoelen, geen rammeltjes. Ook met de A3 limousine 1.5 TFSI proefgereden. En die motor is top. Snel, stil en pakt mooi op.gergs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:33:
[...]
Tjah tis niet perse goedkoper hoor. Misschien in de bijtelling wel, maar de maandbedrag voor je werkgever dus niet. Ik heb het toen ook gevraagd. Kan in sommige gevallen zelf duurder uitpakken voor de leasebedrag door de feit dat het shortlease/ occasionlease is.
Dus de 850 incl brandstof voor bijv Golf GTE, wellicht kan het, maar dan kan je niet te veel opties verwachten.
Als je toch fatsoenlijk wil en mss kost de auto dus meer dan 850, kan je natuurlijk nog vragen van je werkgever of het mag. Of dat je het met eigen bijdrage dekt. Maar dan kom je richting de niveau van je bijtelling met 22%...
En de bijtelling is vastgesteld voor een periode van 5 jaar volgens mij.
De laatste met 14% is van 2016, dat betekent dus uiterlijk tot 2021.
Als je nu voor 4 jaar moeten tekenen, dan heb je de laatste jaar niet meer de oude regeling.
Al dat gezeik voor 1. niet eens nieuwe auto 2. je kan niet naar je eigen smaak 3. per saldo mss niet veel goedkoper in de bijtelling over het gehele leaseperiode gesproken.
Jah, ik zou het niet doen, tenzij je echt een hele bijzondere aanbieding krijgt van je leasemaatschappij.
Als het 850 incl brandstof is dan kom ik op de volgende bijvoorbeeld:
Renault Megane, Automaat, met veel opties, voor 228 eur bijtelling.
Of een Volvo V40 business sport met luxury line voor 250eur bijtelling
Of nog een stapje hoger, nog steeds met 850eur lease bedrag
Audi A3 1.5tfsi met leerbekleding, proline, assistantiepakket voor 282eur aan bijtelling.
https://directlease.nl/le...tions[optionsRemoved]=106
De V40 business sport heeft wel fijne motoren, D3 of T3.
Verwijderd
Mijn Ioniq ook. Duurt lang...
Deze week wel mijn voorloper in ontvangst mogen nemen, een vrij kale Golf 1.0 met dsg automaat. Wat een feest... onbegrijpelijk dat er anno 2016 nog zulke kale auto’s geleverd werden in het C-segment.
- Upgrade Beats Audio
 - Upgrade Exclusive
 - Upgrade Professional 1
 - Full-LED koplampen
 - Meditteraneo Blue
 - 1.0 EcoTSI 85kW/115pk 6 versn. handgeschakeld

Enige minpuntje tot zover zijn de halogeen mistlampen, terwijl je voor een full-LED pakket gaat.
                                                Leuke autoLouw Post schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:37:
Vandaag eindelijk m'n nieuwe leasebak op mogen halen. Met de volgende opties:Wist eerst niet zeker of de standaard kleur van de Ibiza wel mooi zou zijn, omdat deze ook slecht te vinden is op foto's of video's online, maar ben positief verrast en erg tevreden.
- Upgrade Beats Audio
 - Upgrade Exclusive
 - Upgrade Professional 1
 - Full-LED koplampen
 - Meditteraneo Blue
 ![]()
Enige minpuntje tot zover zijn de halogeen mistlampen, terwijl je voor een full-LED pakket gaat.
[afbeelding]
Mooie bak! Mis die van mij nog wel af en toe. Blijft een gave bak. Mistlampen heb ik toen laten vervangen door LED. Bochtrijverlichting daarna geactiveerd middels VCDS. Ook leuk bij coming/leaving home.Louw Post schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:37:
Vandaag eindelijk m'n nieuwe leasebak op mogen halen. Met de volgende opties:Wist eerst niet zeker of de standaard kleur van de Ibiza wel mooi zou zijn, omdat deze ook slecht te vinden is op foto's of video's online, maar ben positief verrast en erg tevreden.
- Upgrade Beats Audio
 - Upgrade Exclusive
 - Upgrade Professional 1
 - Full-LED koplampen
 - Meditteraneo Blue
 ![]()
[afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Ja de LED lichten zijn waarschijnlijk in de meeste gevallen al fel genoeg lijkt me, geeft al een stuk meer licht dan halogeen.Leolinedance schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:15:
[...]
Leuke autoDie lampen zou ik mij niet druk om maken, je mistlicht vóór maar je toch maar zelden gebruiken. Is het kenteken geheim?
Kenteken is niet geheim hoor, maar ik plaatste de foto's op meerdere plekken, niet iedereen hoeft dat te zien dacht ik.
Ah tnx voor de tip, ik heb die instellingen nooit gewijzigd maar als het met dat vervangend vervoer inderdaad wat reeeler is dan maak ik me geen zorgen. Ik neig inderdaad naar de BMW, al lijkt die Talisman in Initiale Paris uitvoering me ook wel wat (puur omdat het een keer wat anders is)gergs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:44:
[...]
Bedragen van Directlease komt wel redelijk goed hoor. Ik doe altijd eigen risico op 300, vervangend vervoer budget, en winterbanden. Je moet opletten dat het gewoon de normale prijs is, en niet aanbieding, want dan kan zijn dat je lm duurder is.
Ik zou voor de BMW gaan
320d met alles erop en eraan, behalve grote wielen dan, want met 40dkm en 18 inch gaat de brandstof gedeelte opeens zo hoog. Dit is wel een nadeel van brandstof inclusief (heb ik ook met mn werkgever)
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=15
Neemt niet weg dat ik de Talisman en prachtige auto vind.
Zat eerst vooral te kijken naar de nieuwe Polo, maar die vind ik eigenlijk te traag, tenzij je voor de GTI gaat en waarschijnlijk ook te klein, aangezien hij niet meer in 3-deurs te krijgen is. De nieuwe A Klasse heeft eigenlijk alles wat me aantrok bij de Polo, maar dan allemaal net even wat ruimer en luxueuzer.
Ik vraag me alleen af wat de prijs gaat doen van die nieuwe A Klasse als je hem een beetje gaat aankleden. De premium hatches van BMW, Audi en Mercedes worden altijd erg prijzig zodra je veel aan gaat klikken wat niet standaard bij de configuratie inbegrepen zit. Het is dan niet moeilijk om de prijs van een VW Arteon 2.0 TSI Business R die redelijk goed in de opties zit in te halen (zo'n €53k).
[ Voor 24% gewijzigd door Kid Jansen op 04-02-2018 10:49 ]
Over weggedrag kan je lang discussiëren. Het kan best zijn dat de gemiddelde BMW sneller de bocht om kan maar voor mij voelt het allemaal te hard en weinig comfortabel. Zeker op onze Belgische kwaliteitswegenPegasus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:04:
Vergis je niet in verschil tussen een BMW en een Renault qua afwerking en weggedrag. Dat is bij een BMW echt veel beter.
Neemt niet weg dat ik de Talisman en prachtige auto vind.
De aanschafprijs is niet zo relevant, je moet naar het leasetarief kijken. Daar kan per merk bij dezelfde cataloguswaarde nog een aardig verschil in zitten.Kid Jansen schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:19:
Zijn er al meer mensen naar de nieuwe A Klasse aan het kijken? Vooral de mat donkergrijze versie die op deze pagina te zien is ziet er erg goed uit! Instapbenzinemotor van A200 is ook prima met 163 pk, 250 Nm en 225 km/h top.
Zat eerst vooral te kijken naar de nieuwe Polo, maar die vind ik eigenlijk te traag, tenzij je voor de GTI gaat en waarschijnlijk ook te klein, aangezien hij niet meer in 3-deurs te krijgen is. De nieuwe A Klasse heeft eigenlijk alles wat me aantrok bij de Polo, maar dan allemaal net even wat ruimer en luxueuzer.
Ik vraag me alleen af wat de prijs gaat doen van die nieuwe A Klasse als je hem een beetje gaat aankleden. De premium hatches van BMW, Audi en Mercedes worden altijd erg prijzig zodra je veel aan gaat klikken wat niet standaard bij de configuratie inbegrepen zit. Het is dan niet moeilijk om de prijs van een VW Arteon 2.0 TSI Business R die redelijk goed in de opties zit in te halen (zo'n €53k).
De Mercedes A-klasse vind ik een erg mooie auto, en zeker meer auto dan een Polo. Maar mijn ervaring met Mercedes is zo slecht dat het mijn keuze nooit zal worden.
Mits binnen het budget, Audi A4
Jep. Hier.Kid Jansen schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:19:
Zijn er al meer mensen naar de nieuwe A Klasse aan het kijken? Vooral de mat donkergrijze versie die op deze pagina te zien is ziet er erg goed uit! Instapbenzinemotor van A200 is ook prima met 163 pk, 250 Nm en 225 km/h top.
De nieuwe A-Klasse staat bovenaan m'n wishlist voor m'n nieuwe leaseauto. M'n huidige (Peugeot 308 Blue Lease Premium) moet er over enkele maanden uit.
Hopelijk gaat de nieuwe A-Klasse net zo'n gunstig leasebedrag krijgen als de huidige A-Klasse.
Volgens Autovisie staat ie vanaf Mei in de showroom en worden de prijzen in Genève bekend gemaakt, volgende maand.
Ben erg benieuwd!
Ik ben ontzettend gecharmeerd van Volvo, maar de S60 is ondertussen niet meer te configureren via de website. Ik hoop ontzettend op een refresh van de 60 (V of S). Is er iets bekend van een nieuwe versie?
Het contact van mijn huidige auto (308 Hatchback BLP) loopt nog tot oktober 2019. Hopelijk is tegen de tijd de hybride variant (a la GTE, eTron) van de nieuwe A klasse leverbaar!Rivanov schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:08:
[...]
Jep. Hier.
De nieuwe A-Klasse staat bovenaan m'n wishlist voor m'n nieuwe leaseauto. M'n huidige (Peugeot 308 Blue Lease Premium) moet er over enkele maanden uit.
Hopelijk gaat de nieuwe A-Klasse net zo'n gunstig leasebedrag krijgen als de huidige A-Klasse.
Volgens Autovisie staat ie vanaf Mei in de showroom en worden de prijzen in Genève bekend gemaakt, volgende maand.
Ben erg benieuwd!
Verwijderd
Veel mensen zullen tegen het einde van hun 14% bijtellingscontract lopen en een nieuwe auto moeten uitzoeken. Vergis je niet in de kosten die je meer gaat maken. Als je een 14% 308 of V40 (of welke 14% dan ook) gewend bent dan ga je echt best serieus meer betalen voor een nieuwe A-klasse met 22% bijtelling.
Ga inderdaad sowieso meer betalen tov m'n huidige 14% 308 Hatchback BLP. Maar dat is bij ieder model zo met 22%. Ik zit echter dermate veel op de weg (+/- 45.000km/j) dat ik veel waarde hecht aan een comfortabele auto. Daar heb ik graag wat geld voor over.Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:21:
De nieuwe A-klasse vind ik van buiten zeer geslaagd, van binnen had het echter wel wat smaakvoller gekund. Ik ben benieuwd of Mercedes dat lukt met een volgende facelift of in een ander model met dit design. Ik ben ook benieuwd naar de binnenruimte, dat was toch vrij krap in de vorige.
Veel mensen zullen tegen het einde van hun 14% bijtellingscontract lopen en een nieuwe auto moeten uitzoeken. Vergis je niet in de kosten die je meer gaat maken. Als je een 14% 308 of V40 (of welke 14% dan ook) gewend bent dan ga je echt best serieus meer betalen voor een nieuwe A-klasse met 22% bijtelling.
Verwijderd
Dan hoop ik dat de nieuwe A-klasse gebouwd is voor comfort en niet voor sportiviteit. Ik raad je aan om eerst eens uitgebreid te gaan proefrijden en niet vanuit de folder te bestellen.Rivanov schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:57:
[...]
Ga inderdaad sowieso meer betalen tov m'n huidige 14% 308 Hatchback BLP. Maar dat is bij ieder model zo met 22%. Ik zit echter dermate veel op de weg (+/- 45.000km/j) dat ik veel waarde hecht aan een comfortabele auto. Daar heb ik graag wat geld voor over.
Dit was exact de reden dat ik 4 jaar geleden voor de A3 ben gegaan en niet de A klasse. Hoewel de stoelen van een A klasse lekker zaten, was het comfort tijdens het rijden echt niet goed. Ook maakt de diesel versie die ik mee had ontzettend veel lawaai.Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:00:
[...]
Dan hoop ik dat de nieuwe A-klasse gebouwd is voor comfort en niet voor sportiviteit. Ik raad je aan om eerst eens uitgebreid te gaan proefrijden en niet vanuit de folder te bestellen.
Mijn boefje is liev!
Moet dat of kun je de eerste paar maanden een poule-/huurauto rijden? Stel dat de baan niet bevalt, dan kan je dat aardig wat kosten opleveren.sorted.bits schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:12:
Ik was al aan het orienteren voor een nieuwe auto, maar nu heb ik vanaf 1 maart een nieuwe baan. Dus nu moet ik een beetje vlot een nieuwe auto uitzoeken.
Krijg je niet eerst een shortlease? Dat is bij mijn werkgever namelijk wel het geval de eerste maanden.sorted.bits schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:12:
Ik was al aan het orienteren voor een nieuwe auto, maar nu heb ik vanaf 1 maart een nieuwe baan. Dus nu moet ik een beetje vlot een nieuwe auto uitzoeken.
Ik ben ontzettend gecharmeerd van Volvo, maar de S60 is ondertussen niet meer te configureren via de website. Ik hoop ontzettend op een refresh van de 60 (V of S). Is er iets bekend van een nieuwe versie?
Bij ons bedrijf is de fiscale waarde maatgevend, niet het leasebedrag.Leolinedance schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:03:
[...]
De aanschafprijs is niet zo relevant, je moet naar het leasetarief kijken. Daar kan per merk bij dezelfde cataloguswaarde nog een aardig verschil in zitten.
De Mercedes A-klasse vind ik een erg mooie auto, en zeker meer auto dan een Polo. Maar mijn ervaring met Mercedes is zo slecht dat het mijn keuze nooit zal worden.
Mits binnen het budget, Audi A4
Binnen mijn budget kan ik net een A4 Avant 1.4 TFSI S-tronic Sport Lease Edition kiezen. Met sportonderstel, s-tronic, MMI, LED koplampen, sportstoelen en 17 inch lichtmetalen velgen. Gewoon in uni zwart
Aha, dat heb ik nog nooit gehoord. Wat is het belang van jouw werkgever om naar de fiscale waarde te kijken, en niet naar het leasebedrag?Pegasus schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:28:
[...]
Bij ons bedrijf is de fiscale waarde maatgevend, niet het leasebedrag.
Binnen mijn budget kan ik net een A4 Avant 1.4 TFSI S-tronic Sport Lease Edition kiezen. Met sportonderstel, s-tronic, MMI, LED koplampen, sportstoelen en 17 inch lichtmetalen velgen. Gewoon in uni zwart
Wat die A4 betreft, de motor is niet zo spannend maar verder een geweldige auto. Echt een stap verder dan de andere grote Duitsers op dit moment. Als je van goede muziek in je auto houdt, vergeet het B&O systeem niet te bestellen
Als je vertrekt laat je de auto toch gewoon achter? Is niet jou probleem...SteveWoz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:58:
[...]
Moet dat of kun je de eerste paar maanden een poule-/huurauto rijden? Stel dat de baan niet bevalt, dan kan je dat aardig wat kosten opleveren.
Verwijderd
Dat ligt maar net aan je overeenkomst met de leasemaatschappij/je werk.Engineer Stewie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 04:23:
[...]
Als je vertrekt laat je de auto toch gewoon achter? Is niet jou probleem...
Ja, dat wel, maar alleen om de bestel-periode te overbruggen. En het levert me geen kosten op, zolang je maar zorgt dat je geen eigen bijdrage hoeft te betalen (alles wat over het leasebudget heen is).Rivanov schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:58:
[...]
Krijg je niet eerst een shortlease? Dat is bij mijn werkgever namelijk wel het geval de eerste maanden.
[ Voor 19% gewijzigd door sorted.bits op 05-02-2018 06:21 ]
Dat is bij ons (en bij vele andere bedrijven) toch echt anders.Engineer Stewie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 04:23:
[...]
Als je vertrekt laat je de auto toch gewoon achter? Is niet jou probleem...
Je hebt twee opties:
- Meenemen naar de volgende werkgever, mits die de auto over wil nemen van je huidige werkgever
- Afkoopsom (boete) betalen

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.