www.google.nl
Optie 3:Rivanov schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:07:
[...]
Dat is bij ons (en bij vele andere bedrijven) toch echt anders.
Je hebt twee opties:
- Meenemen naar de volgende werkgever, mits die de auto over wil nemen van je huidige werkgever
- Afkoopsom (boete) betalen
Hopen dat je een collega vindt die je auto over wilt nemen
Dat is hier inderdaad ook nog een optie.timwijn schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:20:
[...]
Optie 3:
Hopen dat je een collega vindt die je auto over wilt nemen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Door een regelementswijziging mogen we bij ons geen auto's meer kiezen van energielabel E of hoger.
Nu valt de CX-5 automaat af, jammer maar helaas. Volgens mij heb ik nog niet te klagen over A t/m D.
Hoe is dat bij jullie geregeld?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hier (klein consultancy clubje) mag letterlijk alles. Is leasebudget van 900euro incl. brandstof, maar als je duurdere wagen wilt rijden mag dat ook, betaal je wel alles erboven bij. Mijn baas vond mijn 1.6 motor maar niets en adviseerde me de 2.0 te nemenMad-Matt schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:04:
Strakke regeling moet ik zeggen.jongetje schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:12:
[...]
Hier (klein consultancy clubje) mag letterlijk alles. Is leasebudget van 900euro incl. brandstof, maar als je duurdere wagen wilt rijden mag dat ook, betaal je wel alles erboven bij. Mijn baas vond mijn 1.6 motor maar niets en adviseerde me de 2.0 te nemen. Alles onder het budget is kwijt en krijg ik niet uitgekeerd.
Zoiets was het bij ons ook, alleen diverse gemeentes eisen van ons een bepaalde CO2-laddertrede waardoor we nu ook niet meer alles mogen qua personenwagens.
Bij ons wordt enkel naar budget gekeken.Mad-Matt schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:04:
Gadverpielekes.
Door een regelementswijziging mogen we bij ons geen auto's meer kiezen van energielabel E of hoger.
Nu valt de CX-5 automaat af, jammer maar helaas. Volgens mij heb ik nog niet te klagen over A t/m D.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is in België niet gebruikelijk, dat risico ligt bij de werkgever.Rivanov schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:07:
[...]
Je hebt twee opties:
- Meenemen naar de volgende werkgever, mits die de auto over wil nemen van je huidige werkgever
Hier zijn alle wagens binnen 'budget', wat er niet binnen valt moet je in 1x bij levering zelf betalen. Ga je weg, komt je wagen in de pool voor de volgende werknemer. Nuja, met 3300 werknemers waarvan er 300 een eigen bedijfswagen hebben is dat natuurlijk makkelijk.
Maar bij mijn vorige werkgever, een KMO was dat ook zo. Of de wagen ging terug naar de lease incl boete.
In dat geval hoort het niet in dit topic thuisMisteRMeesteR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:36:
[...]
Wellicht worden de auto’s aangekocht in plaats van geleased bij een leasemy...?
Mijn boefje is liev!
Hier geen restricties in labels of iets dergelijks, ook cabrio's en SUV's mogen gewoon mits niet te, zoals de Q7 of X5 / X6.
Je kiest gewoon uit wat je wil rijden en als de baas het leasebedrag acceptabel vindt dan is het prima. Loopt uiteen van rond de € 800 (ex brandstof etc) voor de junioren tot geen idee* voor diegenen die belangrijker zijn binnen het bedrijf
* mijn auto kost 1200/maand. Er zijn er ook die in goed aangeklede 5 Series of A6 rondrijden. Die zullen vermoedelijk rond de 1500 per maand kosten?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Auto's zijn ook een stukkie goedkoper in België, dus onder aan de streep verschilt het niet veel waarschijnlijkEngineer Stewie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:31:
Wat een leasebedragen, ik heb 625€ incl brandstof en daar moet al bijna 50€ belasting van de werkgever af (CO2 belasting/België). Dus eigenlijk nog 575€ incl brandstof voor 30k/jaar en 3,5 jaar.
Met mijn 950 euro kan ik bijvoorbeeld krap aan een relatief kale audi a4 leasen (benzine + automaat).
België heeft o.a. geen BPM.Engineer Stewie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:31:
Wat een leasebedragen, ik heb 625€ incl brandstof en daar moet al bijna 50€ belasting van de werkgever af (CO2 belasting/België). Dus eigenlijk nog 575€ incl brandstof voor 30k/jaar en 3,5 jaar.
Ik kon een A4 business nemen met 2.0TDI DSG en dan wat packs. Dus zou wel kunnen.Arachnan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:41:
[...]
Auto's zijn ook een stukkie goedkoper in België, dus onder aan de streep verschilt het niet veel waarschijnlijk
Met mijn 950 euro kan ik bijvoorbeeld krap aan een relatief kale audi a4 leasen (benzine + automaat).
Dit is bij geen enkel bedrijf zo geweest waar ik gezeten heb, ok dat zijn er dus nu nog maar 3. Weggaan betekend auto achterlaten en evt je eigen bijdrage aftikken voor de rest periode. Lijkt me ook niet meer dan normaal, aangezien de auto niet meer is dan een gereedschap. Moet je dit voor je laptop, telefoon etc ook?Rivanov schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:07:
[...]
Je hebt twee opties:
Hier (Nederland) € 475 p/mnd op 40k kilometers. Ik ben het dus helemaal met je eensEngineer Stewie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:31:
Een auto is net een andere investering voor een bedrijf, dan een laptop of telefoon. Je baas gaat voor X jaar een contract aan met de leasemaatschappij en wanneer de auto intern niet doorgezet kan worden naar een collega, en deze terugmoet naar de LM kost je baas dit een grote afkoopsom. Dus het is logisch dat je hier als werknemer ook deels voor op draait.sorted.bits schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:17:
[...]
Dit is bij geen enkel bedrijf zo geweest waar ik gezeten heb, ok dat zijn er dus nu nog maar 3. Weggaan betekend auto achterlaten en evt je eigen bijdrage aftikken voor de rest periode. Lijkt me ook niet meer dan normaal, aangezien de auto niet meer is dan een gereedschap. Moet je dit voor je laptop, telefoon etc ook?
Zou lekker zijn, bestel je net een nieuwe auto en neem je na paar maanden ontslag. Zit je werkgever met die auto...
Ik heb de oude topic-warning weer even uit het stof gehaald. Graag discussies over lease-regelingen in het andere topic en de discussie hier beperken tot de keuze van leaseauto's.JB schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:59:
Zou ook fijn zijn als de link naar het andere topic hieronder wordt neer gezet...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Tja, onze directie wil dat je met een representatieve auto bij de klant komt, in een auto die bij je functie past. Een junior consultant van 25 in een A4 s-line edition zul je bij ons niet zienLeolinedance schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:01:
[...]
Aha, dat heb ik nog nooit gehoord. Wat is het belang van jouw werkgever om naar de fiscale waarde te kijken, en niet naar het leasebedrag?
Wat die A4 betreft, de motor is niet zo spannend maar verder een geweldige auto. Echt een stap verder dan de andere grote Duitsers op dit moment. Als je van goede muziek in je auto houdt, vergeet het B&O systeem niet te bestellen
Verder alleen VAG, niet direct mijn voorkeur. Maar ach, een A4 of A3 limousine s-line is niet verkeerd
De B&O klinkt geweldig, maar past niet meer in het budget. Ik heb besloten achteraf zelf Hertz of Audison speakers met versterker in te bouwen. En de portieren te dempen.
Mag je dan wel audio zelf inbouwen?Pegasus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:43:
[...]
Tja, onze directie wil dat je met een representatieve auto bij de klant komt, in een auto die bij je functie past. Een junior consultant van 25 in een A4 s-line edition zul je bij ons niet zien![]()
Verder alleen VAG, niet direct mijn voorkeur. Maar ach, een A4 of A3 limousine s-line is niet verkeerdKan in mijn functie dan weer wel.
De B&O klinkt geweldig, maar past niet meer in het budget. Ik heb besloten achteraf zelf Hertz of Audison speakers met versterker in te bouwen. En de portieren te dempen.
Ik heb op dit moment a3 sportback als voorloopauto.
Volgens mij is het standard audio (audi sound zou denk ik een sub hebben achterin, deze niet)
en het klinkt.. Mwah.. Is niet slecht, maar simpele Gladen systeem in mijn oude auto klinkt beter.
Ik zou dus eerst even kijken of je wellicht met Audi sound genoeg heb, ipv later inbouwen.
Life is too short to drive boring cars
Geen idee of het mag. Zal het netjes en secuur doen. Als ik de auto weer inlever dan bouw ik het weer netjes uit.gergs schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:13:
[...]
Mag je dan wel audio zelf inbouwen?
Ik heb op dit moment a3 sportback als voorloopauto.
Volgens mij is het standard audio (audi sound zou denk ik een sub hebben achterin, deze niet)
en het klinkt.. Mwah.. Is niet slecht, maar simpele Gladen systeem in mijn oude auto klinkt beter.
Ik zou dus eerst even kijken of je wellicht met Audi sound genoeg heb, ipv later inbouwen.
Wat ik weet is dat de A4 lease edition de standaard radio met 8 passieve speakers heeft. ASS is een optie, die in de A4 niet echt goed schijnt te klinken. In de A3 sportback die ik tijdelijk rij zit wel ASS en dat kling redelijk. De sub zit in aparte kast in de reservewiel ruimte. In de A3 limo hangt die in de hoedenplank. De bas klinkt daar minder.
[ Voor 6% gewijzigd door Pegasus op 05-02-2018 23:43 ]
Ik heb het dus niet. Moet wel zeggen dat geluid echt niet slecht is maar je mist dan wel de diepte in de bass. Mijn redenering is dat dit dus de standard audio is. Maar voor standard is ie eigl veels te goed. Ik heb als het goed is dan 3 (!) speakers per kant voorin, 2 van de normale drivers en 1 tweeter. En ik zie ook nog een "speaker" opening (zo'n gaas) in het midden achter de mmi scherm. En achterin elke kant 2 speakers.
Dus in totaal 11 speakers?? voor een standard audio? Kan toch bijna niet..
EDIT: even gezocht en de midden gaas in de dashboard schijnt altijd daar te zijn. Maar zit geen speakers tenzij je Audi sound of B&O systeem hebt. Maar goed, 10 speakers zijn wel veel voor standaard systeem.
[ Voor 14% gewijzigd door SirLct op 06-02-2018 11:39 ]
Nu nog een V40 nemen? Komt toch een nieuw model aan dit jaar?Landon schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:19:
De kogel is door de kerk, voor mij wordt het een Volvo V40 Business Sport, ik heb nog zitten twijfelen over de kleuren, ondanks dat er hier niet veel van waren. Een mooie Inscription Bursting Blue metallic. Vond deze toch toffer dan de standaard zwarte en grijze kleur.
Week 8 van dit jaar komt de vernieuwde V60, maar de nieuwe V40 komt pas volgend jaar (2019). Om nou een jaar te wachten op een vernieuwd model, om daarna nog 4 maanden levertijd te hebben, nah.Rico schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:13:
[...]
Nu nog een V40 nemen? Komt toch een nieuw model aan dit jaar?
Dan wordt die aangekondigd. Vanaf september pas in de showroom. Daarna is de S60 aan de beurt en medio 2019 de nieuwe S40Landon schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:12:
[...]
Week 8 van dit jaar komt de vernieuwde V60, maar de nieuwe V40 komt pas volgend jaar (2019). Om nou een jaar te wachten op een vernieuwd model, om daarna nog 4 maanden levertijd te hebben, nah.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
1. Volvo XC40
2. VW Tiguan / 3. Skoda Karoq (rij nu Skoda en eigenlijk vind ik alles erboven te duur voor precies hetzelfde materiaal / motorisering etc.)
4. Mazda CX-5
6. Volvo V60
Het liefst dus een SUV van niet Franse of Aziatische makelij (Volvo met Geely uitgezonderd)
XC40 is super gaaf, maar wel duur zeg.
Is een X1 of 2 of een Q3 (nieuwe model komt eraan) niets voor je?
Tiguan met R-line pakket vind ik persoonlijk enorm gaaf.
Ik vind dat we af en toe een grapje moeten kunnen maken idd, maar dit vind ik dan zo kansloos en sterker nog, een tikje racist. Normaal ben ik niet zo snel offended maar dit is een waardelose grap en niet eens grappig.loewie1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:35:
Het liefst dus een SUV van niet Franse of Aziatische makelij (Volvo met Geely uitgezonderd)
Mijn pa heeft de laatste Tiguan en die heeft spijt van het niet hebben van het R-line pakket wat ik hem destijds heb geadviseerd. Een X1 of 2 zie ik ook nog wel als optie net als een Countryman
Q3 zit je ook zo aan 60k voordat je wat leuks hebt.
@gergs wat is er mis met het gegeven dat ik alleen Duitse / Europese auto's wil rijden?
Dat valt toch wel mee?
De XC90 is ca 20k duurder dan een gelijk aangeklede S/V90
De XC60 is ca 20k duurder dan een gelijk aangeklede S/V60
De XC40 is ca 20k duurder dan een gelijk aangeklede V40
Ligt dus keurig in lijn met wat er van de SUV lijn verwacht wordt. Je kan die auto niet vergelijken (qua prijs zeker niet) met de (huidige) V40, wat ten onrechte wel veel gedaan wordt. Het is feitelijk net als bij BMW. Daar vergelijk je de X1 ook niet met de 1 Serie en de X3 niet met de 3 Serie.
NIet van het een of ander, maar ik zal ook niet snel (lees: alleen als het echt niet anders kan) een Franse of Aziatische auto kopen / leasen / whatever. Ik heb er simpelweg niets mee, niet met het ontwerp, niet met hoe ze rijden. Enige uitzondering die ik wellicht wil maken is Infinity (Nissan) of de grotere Lexussen.gergs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:47:
[...]
Ik vind dat we af en toe een grapje moeten kunnen maken idd, maar dit vind ik dan zo kansloos en sterker nog, een tikje racist. Normaal ben ik niet zo snel offended maar dit is een waardelose grap en niet eens grappig.
[ Voor 33% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-02-2018 13:51 ]
Je weet ook waar mazda vandaan komt he?loewie1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:35:
En een opel grandland/ford kuga dan?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik zeg dus liefst niet, ik weet dat Mazda een Japans merk is.
@gergs hier met je makelij ik zou de volkskrant ook meteen betichten van racisme. Makelij is gewoon een ander woord voor produceren.
[ Voor 30% gewijzigd door loewie1984 op 06-02-2018 13:54 ]
[ Voor 100% gewijzigd door SirLct op 07-02-2018 11:03 ]
ik gaf naast die opmerking over mazda ook direct 2 europese opties he:)loewie1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:53:
Ik ben me van geen kwaad bewust. En ik denk niet dat jij er zo zwaar aan moet tillen. We hebben het hier over lease auto's en dan zeg ik dat ik geen japanse of koreaanse auto wil rijden en dan ben ik een racist. Dat is pas een grap.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
True, Opel = Peugot = voor mij Frans. Ford vind ik de interieuren veel te druk van. Allemaal knopjes lijkt wel een ruimte schip af en toe. Dashboard moet simpel, overzichtelijk en sober zijn voor mijn doen.Snowhite0901 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:54:
[...]
ik gaf naast die opmerking over mazda ook direct 2 europese opties he:)
Dan bood ik mijn excuus, laatste tijd zoveel van dit soort dingen dus nogal gevoelig geworden.loewie1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:53:
Ik ben me van geen kwaad bewust. En ik denk niet dat jij er zo zwaar aan moet tillen. We hebben het hier over lease auto's en dan zeg ik dat ik geen japanse of koreaanse auto wil rijden en dan ben ik een racist. Dat is pas een grap.
@gergs hier met je makelij ik zou de volkskrant ook meteen betichten van racisme. Makelij is gewoon een ander woord voor produceren.
Ik dacht dan dat je wil zeggen dat aziaten geen R kunnen uitspreken, maar onterecht veroordeeld dus.
Maar verder vind ik prima dat je geen aziaat of frans wilt, ieder zijn ding.
[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 06-02-2018 13:58 ]
Terug on topic van mijn stomme misverstand..loewie1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:35:
Ik zit te azen op een XC40 als eerstvolgende leasebak. T4 R-Design met wat opties. Dan zit ik al snel op 850 eu excl. brandstof op basis van 5 jaar en 30k per jaar. Dat is net iets boven mijn budget incl. eigen bijdrage, maar eens kijken of ik daar nog wat aan kan laten sleutelen. Bijbehorend aan een nieuwe baan als IT manager vind ik zelf dat ik wel een representatieve auto verdien. Mocht het niet lukken werken we de lijst af.
1. Volvo XC40
2. VW Tiguan / 3. Skoda Karoq (rij nu Skoda en eigenlijk vind ik alles erboven te duur voor precies hetzelfde materiaal / motorisering etc.)
4. Mazda CX-5
6. Volvo V60
Wat denk je aan VW T-Roq?
Ik kan niet meer aanvinken, echt werkelijk alles afgevinkt en kom pas bij 665eur ex brandstof.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Wat is eigl de budget als ik mag vragen? Want misschien kan je dan de 2.0 4wd T-Roq ook overwegen.
@gergs Goede suggestie, ik zou zeggen op het eerste gezicht van niet omdat deze mij te klein lijkt, maar misschien moet ik hem toch eens gaan bekijken bij de dealer.
[ Voor 54% gewijzigd door loewie1984 op 06-02-2018 14:06 ]
Volgens mij zit de nieuwe Jaguar E-Pace ongeveer gelijk qua prijzen met de XC40, is dat niets?loewie1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:35:
Ik zit te azen op een XC40 als eerstvolgende leasebak. T4 R-Design met wat opties. Dan zit ik al snel op 850 eu excl. brandstof op basis van 5 jaar en 30k per jaar. Dat is net iets boven mijn budget incl. eigen bijdrage, maar eens kijken of ik daar nog wat aan kan laten sleutelen. Bijbehorend aan een nieuwe baan als IT manager vind ik zelf dat ik wel een representatieve auto verdien. Mocht het niet lukken werken we de lijst af.
1. Volvo XC40
4. Mazda CX-5
6. Volvo V60
Eventueel nog de Seat Ateca? Die kan je wel erg dik aankleden voor een dergelijk budget.
E-Pace toffe bak, Ateca ook wel, maar dan kies ik liever voor de Karoq.
edit, en de Stelvio zou nog kunnen maar dat loopt ook in de papieren.
[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 06-02-2018 14:12 ]
Wellicht dan een Jeep Compass? Is net wat anders, en elke keer denk ik dat het gaat over een veel duurder amerikaanse suv is, terwijl het toch echt gunstig in de lease/ fiscale waarde.
Had zelf een proefrit in de compass, was eigenlijk goed bevalt. Alleen de stoelen (en de auto) zijn zeker gemaakt voor wat langere mensen, dus ik kan niet zo goed zitten (lig meer aan mij).
Met je budget kan je zelf voor de 4WD limited gaan met alles erop en eraan.
Ik ben nu eigl beetje kwijt, welke zijn eigenlijk zelfde platform?
Ateca - T-Roc - Karoq - Q2?
Of is Ateca - Karoq meer de tegenhanger van Tiguan - Q3?
Ik zie bijvoorbeeld de Arona van Seat, is dit dan de T-Roc/ Q2 tegenhanger?
Ik zou zeggen:gergs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:30:
Ik ben nu eigl beetje kwijt, welke zijn eigenlijk zelfde platform?
Ateca - T-Roc - Karoq - Q2?
Of is Ateca - Karoq meer de tegenhanger van Tiguan - Q3?
Ik zie bijvoorbeeld de Arona van Seat, is dit dan de T-Roc/ Q2 tegenhanger?
T-Roc - Arona - Karoq - Q2
Tiguan - Ateca - Kodiaq - Q3
www.google.nl
Nee ik snap dat vergelijken met een V40 kansloos is, dit deed ik ook niet.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:49:
[...]
Dat valt toch wel mee?
De XC90 is ca 20k duurder dan een gelijk aangeklede S/V90
De XC60 is ca 20k duurder dan een gelijk aangeklede S/V60
De XC40 is ca 20k duurder dan een gelijk aangeklede V40
Ligt dus keurig in lijn met wat er van de SUV lijn verwacht wordt. Je kan die auto niet vergelijken (qua prijs zeker niet) met de (huidige) V40, wat ten onrechte wel veel gedaan wordt. Het is feitelijk net als bij BMW. Daar vergelijk je de X1 ook niet met de 1 Serie en de X3 niet met de 3 Serie.
[...]
NIet van het een of ander, maar ik zal ook niet snel (lees: alleen als het echt niet anders kan) een Franse of Aziatische auto kopen / leasen / whatever. Ik heb er simpelweg niets mee, niet met het ontwerp, niet met hoe ze rijden. Enige uitzondering die ik wellicht wil maken is Infinity (Nissan) of de grotere Lexussen.
Alleen ik vergelijk hem met andere merken, misschien heb ik hem verkeerd staan:
XC90 - Q7 - X5
XC60 - Q5 - X3
XC40 - Q3 - X1
En in dat geval is hij veruit de duurste.
Misschien heb ik hem verkeerd ingeschat qua segment. (ze vallen allemaal ruim boven mijn budget, dus daarom is mijn kennis ook minder)
Edit:
Ik zie nu op Autoweek dat hij begint bij € 40k. Dat is even iets anders als op de Volvo-site
Daar zijn 2 modellen te selecteren:
Intro € 58k
R-design € 60k
Pittig drempeltje (al zal je er vast een hoop voor terug krijgen)
[ Voor 8% gewijzigd door Mad-Matt op 06-02-2018 14:58 ]
Ja ze maken het tegenwoordig niet makelijk meer..
Als ik naar de begin/vanaf prijs kijkt, dan is de volgorde zo:
Arona (19.450)
T-Roc (26.550)
Ateca (27.700)
Karoq (28.990)
Kodiaq (30.090)
Q2 (31.855)
Tiguan (33.511)
Tiguan AllSpace 7p (37.451)
Q3 (39.145)
Wetende dat Audi altijd de duurste is dan zou het denk ik zo:
VW x Seat x Skoda x Audi
T-Cross (nog niet uit) x Arona x .... x .... (Q1?)
T-Roc x Ateca x Karoq x Q2 - ik vind dat X1 en XC40 in deze klasse zitten qua formaat, maar zeker niet qua prijs.
Tiguan/ Tiguan Allspace x .... x Kodiaq x Q3 (of Q5?)
[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 06-02-2018 15:08 ]
Uiteindelijk heb ik proefgereden in de volgende auto's:
- A4 lease edition 1.4 stronic.
- Tiguan highline 1.4 stronic.
- Giulia 2.0T
- C180 van een collega gereden.
- De Tiguan viel af door het windgeruis, en de leaseprijs t.o.v. de afwerking.
- De Giulia was mijn eerste keus, maar mijn vrouw vond het verschrikkelijk. Schrok wel van de leaseprijs en het feit dat ik daardoor letterlijk geen optie meer kon aanvinken. Dus die viel ook af. (wel een heerlijk blok die 2.0T, anderhalf uur met een grijns gereden).
- De C180 was wel lekker, maar ook niet meer dan dat, dan had de A4 eerder mijn interesse.
Toen kreeg ik te horen dat de a5 ook leverbaar zou worden als s-line edition, waardoor die binnen mijn budget zou vallen met alle opties die ik voor ogen had! Nou.. doe dat dan maar, door de grote achterklep ook een stuk makkelijker spullen inladen dan de a4 limo.
Inmiddels 1000km op de teller, sinds vorige week in bezit:
s-line edition met als extra opties:
- Inklapbare spiegels.
- Meerkleurig interieur verlichting.
- Afgevlakt stuurwiel.
- Comfort key.
- Geluidssysteem achteraf via een specialist (Audi soundsystem viel bijzonder tegen, B&O duur).
Vandaag de winterbanden eronder laten leggen, want later deze week moet ik naar het buitenland.
Ik was erg bang dat de 1.4 mij ontevreden zou achterlaten (ondanks een proefrit ermee in de a4), echter is er niets aan de hand zolang ik er geen onredelijke dingen van verwacht.
Het is in ieder geval een stuk vlotter dan de A3 g-tron die ik hiervoor had.
Mijn oudste dochter is iets minder blij, want die kon in de a3 net goed naar buiten kijken, maar de bank in de A5 is nogal diep en de raamlijn hoog.. dus nu zal ze weer even moeten wachten

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI
Blue Lease Premium, met standaard:
- Keyless entry
- Denon geluidssysteem
- Pack Full LED:
- Sportieve bumber a la GT line
- LED koplampen met grootlicht assistent
- LED richtingaanwijzers met dynamic scrolling
- LED mistlampen met adaptieve bochtverlichting
- Vaste trekhaak (besteld, maar auto is met afneembare trekhaak geleverd)
Daarnaast heb ik nu keyless entry, maar ik vroeg me af of de auto vanzelf op slot gaan als ik buiten het bereik loop. Nu moet ik eerst het handvat indrukken om de auto op slot te doen.
Auto rijdt verder als een tierelier en de extra ruimte t.o.v. mijn vorige auto (Seat Leon hatchback) is meer dan welkom.
[ Voor 82% gewijzigd door Ktenolix op 07-02-2018 07:43 ]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
De 308 is er met de facelift ook wel op vooruit gegaan. De neus is net wat stoerder, meer zoals de 508 imho. Die dynamic scrolling knipperlichten vind ik niks, dat leidt voor mij alleen maar af omdat één "knipper" zo lang duurt. Voor mij moet een knipperlicht gewoon kort en helder aangeven welke kant die auto op wil gaan, en geen disco/kerstboom nadoen.
Hoe keyless entry werkt varieert een beetje per merk/type volgens mij. Bij de Renault Laguna ging de auto inderdaad vanzelf op slot als je wegliep, maar dan alleen als je ze ook via de keyless entry open had gemaakt (sensor in de deur gebruiken ipv knopje op de sleutel). Ik zou dus even in de handleiding kijken of je dat bij de 308 ook op een bepaalde manier moet doen, en of hij nog een bevestiging geeft als hij op slot gaat (knipperlichten en/of toeter oid).
Het lijkt me simpeler om dat gewoon even te proberen, dan om dat op een forum te gaan vragenKtenolix schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:37:
Daarnaast heb ik nu keyless entry, maar ik vroeg me af of de auto vanzelf op slot gaan als ik buiten het bereik loop. Nu moet ik eerst het handvat indrukken om de auto op slot te doen.
Cunning linguist.
Haha klopt, maar ik ben lui aangelegd (vandaar dat ik die optie ook heb).Bart ® schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:49:
[...]
Het lijkt me simpeler om dat gewoon even te proberen, dan om dat op een forum te gaan vragen.
Helaas moet je ‘m zelf op slot doen met een veeg over het handvat, de knop bij de kentekenverlichting of de afstandsbediening. Tenzij ze dit bij de facelift veranderd hebben.Ktenolix schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:37:
De auto gaat wel automatisch weer op slot als je ‘m opent met de afstandsbediening en vervolgens binnen 30 (?) seconden geen deur opent.
Ben ik toch het beste af met een Karoq, en dan kan ik die eventueel nog laten chippen naar 190PK en deuren extra laten dempen voor het (muziek) geluid in de auto
Ik vind dat juist geweldig mooigwystyl schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:49:
Die dynamic scrolling knipperlichten vind ik niks, dat leidt voor mij alleen maar af omdat één "knipper" zo lang duurt. Voor mij moet een knipperlicht gewoon kort en helder aangeven welke kant die auto op wil gaan, en geen disco/kerstboom nadoen.
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 07-02-2018 11:14 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb in deze klasses ook gekeken. Audi heb ik prijstechnisch overgeslagengergs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:07:
@MisteRMeesteR @Rivanov
Ja ze maken het tegenwoordig niet makelijk meer..
Als ik naar de begin/vanaf prijs kijkt, dan is de volgorde zo:
Arona (19.450)
T-Roc (26.550)
Ateca (27.700)
Karoq (28.990)
Kodiaq (30.090)
Q2 (31.855)
Tiguan (33.511)
Tiguan AllSpace 7p (37.451)
Q3 (39.145)
Wetende dat Audi altijd de duurste is dan zou het denk ik zo:
VW x Seat x Skoda x Audi
T-Cross (nog niet uit) x Arona x .... x .... (Q1?)
T-Roc x Ateca x Karoq x Q2 - ik vind dat X1 en XC40 in deze klasse zitten qua formaat, maar zeker niet qua prijs.
Tiguan/ Tiguan Allspace x .... x Kodiaq x Q3 (of Q5?)
Volgens de dealer van VW is de T-Roq qua ruimte vergelijkbaar met de Arona. Dus dit is meer een crossover dan een fullblown SUV.
Ateca, Karoq en Tiguan zijn vergelijkbaar qua ruimte.
Kodiaq is vergelijkbaar met Tiguan Allspace.
Toevallig ben ik met mijn werkgever in onderhandeling over de Seat Ateca Style Business Intense. De dealer had mij geadviseerd om niet te kijken naar de Skoda Kodiaq en Karoq, omdat deze ontzettend lange levertijd heeft (Kodiaq 14 maanden!!!). Bij Seat Ateca viel dat mee en dacht meer aan april/mei als je nu besteld.
Xbox: Gulpener88
Als de Arona gebaseerd is op Ibiza, dan is het niet te vergelijken met T-Roc maar meer de T-Cross (een klasse lager), maar als ie dan gebaseerd is op Leon, dan is het idd de tegenhanger van T-Roc.
Jeetje wat moeilijk allemaal hahah...
BMW X2 vindt ik bijv. ook vet, net als de Audi Q2, maar beiden eigenlijk te klein om als gezinsauto gebruikt te worden.
Ik heb de Ateca en de T-roq naast elkaar gehad staan en op ruimte vergeleken. De Ateca was duidelijk een stuk ruimer dan de T-roq.gergs schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:28:
@Gertjuhjan hmm oke, ik dacht namelijk dat Arona (zeker omdat het veel lager geprijsd is) dan de tegenhanger van VW T-Cross. Is nog niet uit maar iig Golf SUV = T-Roc, Polo SUV = T-Cross.
Als de Arona gebaseerd is op Ibiza, dan is het niet te vergelijken met T-Roc maar meer de T-Cross (een klasse lager), maar als ie dan gebaseerd is op Leon, dan is het idd de tegenhanger van T-Roc.
Jeetje wat moeilijk allemaal hahah...
Xbox: Gulpener88
@Gertjuhjan oh okay, I stand corrected. Als dat zo is dan is de Arona toch behoorlijk scherp geprijsd zeg.
Adaptieve bochtverlichting is normaal gesproken als de koplampen meebewegen. Statische bochtverlichting is als er een mistlicht of ander speciaal daarvoor bedoeld lampje gaat branden. Dus draai eens aan het stuur in het donker en kijk wat er gebeurt.Ktenolix schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:37:
Vorige week vrijdag opgehaald
[afbeelding]
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI
Blue Lease Premium, met standaard:Echter heb ik de adaptieve bochtverlichting nog niet gezien in de mistlampen.. Ik had verwacht dat deze gewoon aan gingen in de bochten (zoals bij VW group) of anders dat de koplampen mee zouden draaien, maar dat heb ik nog niet kunnen waarnemen. Ook geen instelling daarvoor gevonden. Iemand hier ervaring mee?
- Keyless entry
- Denon geluidssysteem
- Pack Full LED:
- Sportieve bumber a la GT line
- LED koplampen met grootlicht assistent
- LED richtingaanwijzers met dynamic scrolling
- LED mistlampen met adaptieve bochtverlichting
- Vaste trekhaak (besteld, maar auto is met afneembare trekhaak geleverd)
....
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Ik ga denk ik trouwens maar voor een saaie kleur, want mensen schijnen te onthouden in het dorp dat ik een rode auto rij als ik ze aanspreek op hun gedrag als ze hun hond op de straat laten schijten maar dat terzijde.
als ik Ateca en Karoq vergelijkt dan zijn ze bijna hetzelfde.
Wel apart dat de Ateca 1.4 is en Karoq 1.5, maar kan ook fout bij autoweek?
Denk dat je de keuze dan moeten maken op basis van levertijd...
of dit even bekijken, ik vind de karoq wel nicer eigl, maar goed de ateca video is 1 jaar oud.
YouTube: Skoda Karoq SUV 2018 in-depth review | Mat Watson Reviews
YouTube: SEAT Ateca 2017 SUV review | Mat Watson Reviews
[ Voor 36% gewijzigd door SirLct op 07-02-2018 11:56 ]
Als je de configurator van zowel de Seat als de Skoda er bij pakt dan zie je dat het niet fout is. Klopt dat de ene een 1.4 heeft en de andere een 1.5. De 1.5 is de nieuwere motor.gergs schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:43:
@loewie1984 https://www.autoweek.nl/c...=93616&id2=93291&cache=no
als ik Ateca en Karoq vergelijkt dan zijn ze bijna hetzelfde.
Wel apart dat de Ateca 1.4 is en Karoq 1.5, maar kan ook fout bij autoweek?
[...]
Je ziet het overigens bij sommige modellen binnen het VAG-concern ook terug in de automaat. Soms 6-traps, soms 7-traps, die laatste is dan ook weer de nieuwste versie van de DSG. Dit is overigens tussen de Ateca en Karoq met deze motorisering wel beiden de 7-traps.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Nu is het een sport editie geworden met nagenoeg zelfde optie als de vorige.
Ik mis dan wel de Real time traffic information omdat deze deel uitmaakt van High exe.
De rest is na te botsen of te toevoegen apart.
Ik gebruik de rtti toch misschien niet, ik ben Waze gewend.
Maar goed, onderaan de streep iets duurder en weet ik dus niet meer of het goedgekeurd wordt en doorgaat of niet...........
Daar moet je toch nog wel uitkomen met je werkgever aangezien zij het probleem in eerste instantie hebben veroorzaakt.gergs schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:29:
Door een klein foutje, nou ja, te laat tekenen van leasecontract door werkgever, is de auto niet meer te leveren.
[...]
Maar goed, onderaan de streep iets duurder en weet ik dus niet meer of het goedgekeurd wordt en doorgaat of niet...........
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
Ik neem toch aan dat de werkgever dit wel dichtgetimmerd heeft.RomeoJ schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:32:
[...]
Daar moet je toch nog wel uitkomen met je werkgever aangezien zij het probleem in eerste instantie hebben veroorzaakt.
Nu alleen nog even de 3.0 TFSI uit de S5 er in en je hebt een hele mooie autosecury schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:54:
Toen kreeg ik te horen dat de a5 ook leverbaar zou worden als s-line edition, waardoor die binnen mijn budget zou vallen met alle opties die ik voor ogen had! Nou.. doe dat dan maar...
...
Ik was erg bang dat de 1.4 mij ontevreden zou achterlaten
Ik zie dus helemaal niks gebeuren. Ik heb de dealer gebeld en die zei dat het in de mistlampen zou zitten en je het moet kunnen zien als je de bocht door gaat of in parkeert. Niks dus. Vanmiddag maar even na bellen.Beatman schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:36:
[...]
Adaptieve bochtverlichting is normaal gesproken als de koplampen meebewegen. Statische bochtverlichting is als er een mistlicht of ander speciaal daarvoor bedoeld lampje gaat branden. Dus draai eens aan het stuur in het donker en kijk wat er gebeurt.
Wellicht iets wat enabled moet worden met “VCDS”Ktenolix schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:10:
[...]
Ik zie dus helemaal niks gebeuren. Ik heb de dealer gebeld en die zei dat het in de mistlampen zou zitten en je het moet kunnen zien als je de bocht door gaat of in parkeert. Niks dus. Vanmiddag maar even na bellen.
Op mijn Leon ST toentertijd ook de mistlampen vervangen voor LED en laten activeren omdat het standaard uit stond (ook al was de auto Full-LED de mistlampen, dashboardlampje en knipperlichten achter waren halogeen zoals bij heel veel VAG modellen). Nu bij de Kodiaq van de buurman voor het eerst gezien dat de bochtrij verlichting LED is.
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 08-02-2018 09:13 ]
Mijn boefje is liev!
Als de dealer het maar niet heeft over bochtverlichting met je mistlampen. Want dat zie je vooral bij VAG auto's, bij het maken van een stuur beweging naar links of rechts dat het desbetreffende mistlicht aan die kant aan gaat.Ktenolix schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:10:
[...]
Ik zie dus helemaal niks gebeuren. Ik heb de dealer gebeld en die zei dat het in de mistlampen zou zitten en je het moet kunnen zien als je de bocht door gaat of in parkeert. Niks dus. Vanmiddag maar even na bellen.
Dat is iets anders dan adaptieve bochtverlichting. Dat krijg je doorgaans alleen bij Xenon of Full Led koplampen. Ik heb een Octavia uit 2014 waar het in zit. Als ik de bocht in stuur, schijnen mijn Xenon koplampen de bocht in.
Je kan het ook herkennen aan de calibratie van de lampen die wordt uitgevoerd elke keer als je de motor start. Dat is doorgaans bij elke auto met deze techniek zo.
Als het er echt niet op zit, kom je je denk ik daarop aan het instellen dat je die optie ook niet meer gaat krijgen. Volgens mij is zoiets achteraf nagenoeg niet in te bouwen. Ook al is het de fout van de dealer.
Dat staat er los van. Mijn Leon ST calibreerde ook telkens bij starten motor de LED lampen maar dat is ivm trekhaak enz. en niet perse adaptief.loewie1984 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:17:
[...]
Je kan het ook herkennen aan de calibratie van de lampen die wordt uitgevoerd elke keer als je de motor start. Dat is doorgaans bij elke auto met deze techniek zo.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 08-02-2018 11:29 ]
Mijn boefje is liev!
Bij mij kalibreren de Xenon lampen elke keer zodra de motor van de auto wordt gestart.
Ik kom van een A3 Gtron (110pk) ambition pro line plus van 37k.AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:02:
Ik heb ook weer even aan een A5 in de configurator geklikt, maar vind m toch wel aardig aan de prijs. De 2.0 TFSI S tronic S-Line met wat extra opties ging al snel over de 62k. En dan had ik de veiligheidssystemen nog niet aangevinkt...
Nu een A5SB s-line edition van 47k.
Ja, ik kan het nog gekker maken. Tuurlijk is de 2.0 de motor die je wilt (helemaal de 252pk mhev).
Assistentiepakket tour had het afgemaakt, maar je hoort mij niet klagen op dit punt!
Ieder zijn wensen, voor mij is dit een hele stap omhoog!
En ik heb nu een S60 T4 (2.0 benzine, 190pk) automaat met een sloot opties van 47k. Als ik diezelfde opties wil houden (wat ik voor 80% zeker wil, en met stip op 1 de motorisering), ga ik dus in de A5 dik over de 60k.secury schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:15:
[...]
Ik kom van een A3 Gtron (110pk) ambition pro line plus van 37k.
Nu een A5SB s-line edition van 47k.
Ja, ik kan het nog gekker maken. Tuurlijk is de 2.0 de motor die je wilt (helemaal de 252pk mhev).
Assistentiepakket tour had het afgemaakt, maar je hoort mij niet klagen op dit punt!
Ieder zijn wensen, voor mij is dit een hele stap omhoog!
Ik zeg overigens niet dat je ontevreden moet zijn he! Het is een prachtige auto!
Volvo doet dat wel altijd bijzonder sterk, als een auto een bepaalde tijd in een life-cycle zit komen er pakketten en motorisering beschikbaar ver onder de prijzen van de concurrenten.AllSeeyinEye schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:18:
[...]
En ik heb nu een S60 T4 (2.0 benzine, 190pk) automaat met een sloot opties van 47k. Als ik diezelfde opties wil houden (wat ik voor 80% zeker wil, en met stip op 1 de motorisering), ga ik dus in de A5 dik over de 60k.
Ik zeg overigens niet dat je ontevreden moet zijn he! Het is een prachtige auto!
Ik kan er volledig inkomen dat je geen stap terug wilt doen qua vermogen, dat lijkt mij ook erg lastig.
Eventueel de 1.4 laten chippen tot 190pk met dealer garantie.
Wie wat en waar.loewie1984 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:55:
Eventueel de 1.4 laten chippen tot 190pk met dealer garantie.
Volgens mij is de enige die de garantie echt overneemt ABT, en volgens mij doet PON geen zaken meer met ABT.
Maar met 150pk heb je bijna niet meer nodig denk ik.
Ik rij zelf 150pk A3 als voorloopauto en 99% van de tijd is dit ruim voldoende.
Of de 1% (lees: stoplicht race) paar duizend euro meer waard is.....
En niet alleen id bijtelling, qua leasebudget moet je ook best ver neertellen mede omdat de 2.0 meer brandfstof verbruik helaas.
Denk toch om een A4 Avant 1.4 TFSI te gaan leasen, omdat die praktischer is. Ook 150 pk en van 0 naar 100 in 8.9. top 210 km/u. Heb ik ook proefgereden, ook vlot genoeg.
Wat vond je van de ruimte, als bestuurder, van de een of de ander? Merk je dat de A4 groter is?Pegasus schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:09:
Ik heb een A3 limousine 1.5 TFSI proefgereden met 150 pk. Die is zeker snel genoeg! 0 tot 100 in 8.2 sec. Top 224 km/u. Rijdt heel goed, zeker met 18 inch en S-line onderstel strakke wegligging.
Denk toch om een A4 Avant 1.4 TFSI te gaan leasen, omdat die praktischer is. Ook 150 pk en van 0 naar 100 in 8.9. top 210 km/u. Heb ik ook proefgereden, ook vlot genoeg.
Ik heb de A3 sedan gehad een paar jaar terug en vond dat nét aan te doen qua ruimte, maar reed echt geweldig. Vooral qua wegligging en comfort. Ik ben benieuwd of de A4 dat meer heeft.
De dealer verwacht dat het een topper zal worden. De vanaf prijs gaat, voor instapmodel met T3 motor en een paar essentiële opties, op ruim 45k liggen.
Mijn shortlist gaat compleet van links naar rechts, dus ik ben blij dat ik nog even heb.
Ik heb afgelopen week een paar dagen in een Kia Picanto gereden met redelijk wat opties, en dat viel me niet tegen. Er spookte zelfs even door mijn hoofd dat bijvoorbeeld een Rio of andere aangeklede B-segmenter misschien ook wel voldoende is. Toen ik mijn eigen auto (Honda Civic Tourer) terug kreeg was ik alleen zo blij met de extra rust in de koets, meer vermogen en betere stoelen dat ik dat dat gauw uit mijn hoofd heb gezet. Er zit niets anders op dan gewoon veel te gaan proefrijden
Voorlopige shortlonglist:
- Nieuwe Honda Civic hatchback 1.0 CVT. Vergelijkbaar met wat ik nu heb, maar dan net wat meer gadgets. Tegen die tijd misschien de diesel met 9-traps automaat?
- Nieuwe Honda Civic sedan 1.5 CVT. Als hierboven, maar met meer vermogen en iets mooiere lijn
- Volvo V60. De D6 was vorige keer te duur, en ook de gewone diesels gingen over mijn bijtellingsbudget heen. Nu kan ik iets meer lijden, dus komt deze toch in beeld
- Nissan QashQai. Na de facelift erg opgeknapt, maar in de basis een oud model. Ik ben benieuwd of deze qua gadgets/veiligheidsvoorzieningen mee kan komen
- Mazda CX-5. Goede tegenhanger voor de QQ. Net wat moderner
- Nissan Leaf. Dit jaar in de gaten houden wat de werkelijke range is. <250km doe ik het niet voor, daarboven wordt het acceptabel. >500km zou heel fijn zijn
- Tesla Model 3. Collega heeft een Model S, en heeft de 3 in bestelling staan maar hij weet nog niet of hij hem wil. Ik weet alleen niet of die op tijd leverbaar wordt, en ik ga hem zeker niet uit de catalogus bestellen.
- In de categorie "mag het iets minder": Fiat Tipo SW. Stuk lagere cataloguswaarde, maar ook minder afgewerkt?
- In de categorie "one may dream". Audi A4 station. Waarschijnlijk veel te duur, maar ik ga toch ff kijken.
- Mazda 3 (hb/sedan). Erg mooie auto, weet niet of ik hem groot genoeg vind
- Mazda 6. Station vind ik erg mooi maar erg groot/lomp ogen, de sedan heeft een beetje een vreemde achterkant. Ik ben wel benieuwd hoe dat rijdt (zeker in vergelijking met de 3)
- Nieuwe Kia Ceed of Hyundai i30 wagon. Vooral navigatie/multimedia en bediening van de knoppen op het stuur sprongen er bij de Picanto positief uit. Ik ben wel benieuwd of de grote broers wat rustiger/comfortabeler rijden
- Toyota Prius. Waarschijnlijk groot genoeg, maar een beetje raar model. Ook is er niet echt meer een duidelijk financieel of ecologisch voordeel om een hybride te gaan rijden
- Kia Niro. Zie Prius, maar dan in iets gewonere verpakking. Misschien volgend jaar volledig elektrisch?
- Voor het geval hij dan al beschikbaar is: nieuwe Honda Insight. Lijkt erg op Civic sedan, maar dan hybride. Door lagere BPM misschien wel goedkoper dan Civic sedan?
Ten eerste over een degelijke leasemaatschappij, heb tot nu altijd bij athlon gezeten maar zelf deze keuze niet gemaakt. Nu zie ik wel leasemaatschappijen die goedkoper zijn, echter hangen daar ook mindere voorwaarden aan? (bijv. Directlease, leaseplan).
Een andere keuze is de auto zelf, wil er wel op vooruit gaan (Clio/Cactus), maar qua budget mag het niet te gek worden. Ik zat te denken aan of Polo/Ibiza of Megane-Leon-Golf-Astra. (48m/35k pj)
Hulp advies welkom. Optimale kwaliteit/prijs verhouding, degelijke auto, liefst zo min mogelijk geruis tijdens rijden, hoef niet alle safety features (ACC etc), wel goede audio.
Leasebudget: 600
Kilometrage per jaar: 35k
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: geen
Gezinssamenstelling: ik en mijn vrouw, maar binnen 4 jaar zal er wel een kleintje bijkomen denk ik:)
Specifieke wensen: Goede audio, goede geluidsisolatie. Geen c merk auto (Dacia). Weet dat Audi/Bmw/Merc moeilijk is, vandaar dat ik eerder kijk naar Seat Leon, VW Golf, Renault Megane. Zit ook 4 jaar vast aan auto, dus wil ook iets degelijks hebben waar ik geen spijt van wil hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door HhK1907 op 09-02-2018 15:12 . Reden: completere toelichting ]
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Jawel heb wel een budget, maar ik mag over het budget gaan wat dan eigen bijdrage is. Daarom heb ik voor me zelf een budget rond het bedrag van de genoemde auto's. Wil je dan toch een bedrag, dan nemen we 600 excl brandstof. (dit betekent niet dat ik 600 moet aantikken).jongetje schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:18:
@HhK1907 Dus jij hebt geen budget of andere voorwaarden dan "zolang het niet te gek wordt" en moet het zelf uit onderhandelen bij een leasemaatschappij? Lijkt mij erg vreemd, zelfs bij mijn (kleine) werkgever wordt dit centraal geregeld.
Verwijderd
Je zou eens naar de basisuitvoering kunnen kijken van de Hyundai Ioniq Hybrde prijsid. Dan heb je al een aardig uitgeruste c-segment auto met automaat voor een aantrekkelijke prijs.HhK1907 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:05:
Omdat mijn werkgever alles regelde over lease-auto, en ik geen keuzes hoefde te maken reed ik de afgelopen 2 jaar in een Clio en een C4 Cactus. Echter moet ik nu wel zelf de keuze maken. En zou graag hulp kunnen gebruiken.
Ten eerste over een degelijke leasemaatschappij, heb tot nu altijd bij athlon gezeten maar zelf deze keuze niet gemaakt. Nu zie ik wel leasemaatschappijen die goedkoper zijn, echter hangen daar ook mindere voorwaarden aan? (bijv. Directlease, leaseplan).
Een andere keuze is de auto zelf, wil er wel op vooruit gaan (Clio/Cactus), maar qua budget mag het niet te gek worden. Ik zat te denken aan of Polo/Ibiza of Megane-Leon-Golf-Astra. (48m/35k pj)
Hulp advies welkom. Optimale kwaliteit/prijs verhouding, degelijke auto, liefst zo min mogelijk geruis tijdens rijden, hoef niet alle safety features (ACC etc), wel goede audio.
Ben je wel verplicht om diesel te nemen? Anders kan ik (uit eigen ervaring) de Mégane Serie Signature TCe 130 aanraden. Ontzettend veel luxe (waaronder bijv. lederen bekleding en Bose audio) voor een zacht prijsje. Gaat wel al hard richting die 600 bij athlon essential.HhK1907 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:05:
Omdat mijn werkgever alles regelde over lease-auto, en ik geen keuzes hoefde te maken reed ik de afgelopen 2 jaar in een Clio en een C4 Cactus. Echter moet ik nu wel zelf de keuze maken. En zou graag hulp kunnen gebruiken.
Als je liever niet richting die 600 gaat zou ik denk ik voor een polo gaan, op dit moment vrij voordelig in de lease en je zult vast wel de mogelijkheid hebben om in dat budget dan een audio pakketje aan te vinken.
Even snel (allemaal automaat):
- Audi A3 1.5 pro line
- Merc B180 Business solution - als je kind heb is a klasse denk wat klein
Met 600 ex past gewoon VW T-Roc 1.5 dsg style met advance pakket.
Dus een golf past ook sowieso, je moet wel goed afvragen of je golf wil want de nieuwe polo is echt veel auto voor de prijs.
Verwijderd
Nee ben niet verplicht een diesel te nement. Polo lijkt me wel wat alleen is het misschien net te klein.[MAUS] schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:06:
[...]
Ben je wel verplicht om diesel te nemen? Anders kan ik (uit eigen ervaring) de Mégane Serie Signature TCe 130 aanraden. Ontzettend veel luxe (waaronder bijv. lederen bekleding en Bose audio) voor een zacht prijsje. Gaat wel al hard richting die 600 bij athlon essential.
Als je liever niet richting die 600 gaat zou ik denk ik voor een polo gaan, op dit moment vrij voordelig in de lease en je zult vast wel de mogelijkheid hebben om in dat budget dan een audio pakketje aan te vinken.
Volgens mij zit ik met de audi en merc dan met een hoge bedrag bijtelling en vrij kale auto? Anders zou ik eigenlijk een 1 serie willen mjah volgens mij is dat boven budget. Waar heb je deze auto's gevonden trouwens?gergs schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:30:
600 ex kan je behoorlijk wat kiezen hoor, zelf van de premium merk..
Even snel (allemaal automaat):
- Audi A3 1.5 pro line
- Merc B180 Business solution - als je kind heb is a klasse denk wat klein
Met 600 ex past gewoon VW T-Roc 1.5 dsg style met advance pakket.
Dus een golf past ook sowieso, je moet wel goed afvragen of je golf wil want de nieuwe polo is echt veel auto voor de prijs.
En ik weet niet zeker of ik een golf wil, want zit redelijk tegen zijn einde aan. En de nieuwe polo is uit wat groter is dan de vorige polo.
Valt wel mee hoor, misschien niet de allergoedkoopste, maar duur ook niet.
Je vergeet denk ik de kracht van de badge. Daar hecht men toch vaak waarde aan.
Vaak is zo'n polo toch gewoon de beste optie voor bijv een junior consultant.
Die krijg dan een lijstje van auto die past in de budget en dan denk men vaak dat een VW toch iets "fatsoenlijker" is. Voor zelfde prijs kan je mss alle optie aanvinken bij een Dacia, maar die wilt zo'n junior consultant niet. Ik maak een stereotype, ja, sorry, maar ik heb genoeg vrienden die laatste cent perst om een bmw te rijden. Dat het dan een 116i kaal is iets anders. Maar die kan zeggen: ik rij een bmw.
Ieder zijn ding uit eindelijk. Vandaar ook de zee aan keuze aan auto's. Je bepaalt zelf waar je waarde aan hecht.
@HhK1907
Direclease. Je kan zo instellen voor 48m 35dkm. Ik kies ook meestal 300 eigen risico, budget vv, en winterbanden. Meestal klopt het redelijk met de berekening van mn LM (zit ergens anders).
Ja zo'n audi or merc is idd wat hoger id bijtelling, maar wat is dan precies je eis?
Vult anders de guide zoals die op de eerste pagina:
Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
[ Voor 37% gewijzigd door SirLct op 09-02-2018 15:00 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.