Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.849 views

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 15:48
gergs schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:53:

Vult anders de guide zoals die op de eerste pagina:
Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Originele post aangepast volgens de guide. Ter toelichting: kijkend naar ibiza/polo, waarna ik toch denk wil eigenlijk toch iets groter -> Golf, waar je ook toch betaalt voor de badge -> Leon, zelfde als Golf maar wat voordeliger. Dan is er nog de Megane wat ook een redelijke auto is. Of toch een beetje yolo doen en een 1 serie pakken? dilemma 8)7

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 22:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je je lijstje hebt teruggebracht naar <10, ga dan vooral kijken en wanneer mogelijk rijden in de auto en uitvoering die zo dicht mogelijk komt in de buurt van wat je wil leasen. Zo'n mooie BMW kan heel snel afvallen als de dode hoek naar links achter je enorm stoort, of als je wegzakt in een bepaalde stoel oid. Zeker stoelen en onderstel kunnen een wereld van verschil maken.

Ik heb proefgereden in 2 V40's. De eerste met sportonderstel (R-design). Dat vond ik veel te stuiterig. Leuk voor een potje scheuren in het weekend, maar aangezien ik vooral snelweg en woonwijken met drempels en klinkers rij vond ik dat niet zo fijn. Om dezelfde reden was de Leon voor mij afgevallen. Bij de V40 kreeg ik bijna gelijk een andere uitvoering mee zonder sportonderstel, waarmee ik hetzelfde rondje heb gereden. Dat was een heel stuk beter, en als hij iets ruimer was geweest had ik nu waarschijnlijk Volvo gereden.

De Clio heeft lekker comfortabel zachte stoelen, maar als je daar wat langer in zit, mis ik zijdelingse steun en vind ik de hoofdsteunen irritant ver naar achteren geplaatst. De Kia Picanto had daarentegen vrij harde stoelen die in eerste instantie niet heel fijn zaten, maar juist genoeg steun gaven en op lange afstand beter zaten voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 09-02-2018 15:30 ]

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:28
HhK1907 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:51:
[...]

Nee ben niet verplicht een diesel te nement. Polo lijkt me wel wat alleen is het misschien net te klein.

[...]

Volgens mij zit ik met de audi en merc dan met een hoge bedrag bijtelling en vrij kale auto? Anders zou ik eigenlijk een 1 serie willen mjah volgens mij is dat boven budget. Waar heb je deze auto's gevonden trouwens?
En ik weet niet zeker of ik een golf wil, want zit redelijk tegen zijn einde aan. En de nieuwe polo is uit wat groter is dan de vorige polo.
Bij BMW/Audi/Mercedes zit je inderdaad al snel op 30k+ en dan zit er eigenlijk nog niet veel bijzonders op. Uiteraard is de kale auto wel een 'premium' merk en dat merk je alsnog wel aan het interieur en de afwerking.

Persoonlijk zou ik echter zelf met dit budget voor een iets minder dure auto gaan. Op het moment dat je wel graag wat comfortabeler wil rijden is denk ik een C-segment auto wel de beste keuze, dus dan kom je op: Megane, Golf, 308, Astra, Mazda 3 etc.

Beste tip is denk ik om gewoon te gaan proefrijden, maak een shortlist van de auto's die je zou kunnen/willen betalen en ga proefrijden. Begin dan bij de goedkoopste en werk ze af naar de duurdere auto's en stop als je tevreden bent. Als je andersom begint kan straks niets meer tippen aan de auto die je gereden hebt ;)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:34
Proefrit is zeker een must. Vooral als je net niet de gewone postuur heb. Ik ben zelf niet zo lang en vond de stoelen in de renault echt gewoon zalig. Zelf de GT sportstoel in de megane, jeetje wat een feest om alleen maar te zitten. Past precies. Maar ja voor iemand anders mss dan weer niet.

Had ook proefrit in de Jeep Compass, qua ruimte echt super goed, alles voelt degelijk, en van buiten stoer ook. Maar de zitting is gewoon niet gemaakt voor mij. Ik kan voorstellen dat langere mensen wel dit juist kunnen waarderen.

Je moet ook van de interieur houden, van foto heb je de gevoel niet. Uit eindelijk zit je binnen en de looks buiten is leuk in het begin, maar wat je de komende 4 jaar gaat zien en voelen is de interieur.
Ook niet onbelangrijk, de infotainment systeem. Hoe makelijk is ie te bedienen en of het allemaal snel werkt.

Zo had ik bijv de astra (vond niet mooi en te veel knopjes op stuur), civic (knopjes op stuur ziet er plastic uit, infotainment systeem vind ik niet fijn), focus/mondeo (te druk met knopjes en vond het niet mooi, of de upgrade versie die opeens heel saai met 1 scherm en rare knopjes) uit mn shortlist weggehaald.

Als je reviews online raadpleegt, ga toch nog steeds proefrijden. Maak een lijst met je vraagpunten obv de online reviews en dan gerichter kijken naar het issue. Zo had ik bijv online de review van megane gekeken en de infotainment touchscreen zou langzaam zijn en dat de GT 205pk automaat niet vlot schakelt, nou.. proefgereden en allemaal meevallen. De reviewer zijn vaak te scherp en die zijn ook mens, die heeft gewoon mening die niet per se het zelfde moeten zijn als die van jou. Wat voor hem een probleem is, mss juist niet voor jou.

Life is too short to drive boring cars

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:39

Hoogie2004

Whohooooo

HhK1907 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:05:
Omdat mijn werkgever alles regelde over lease-auto, en ik geen keuzes hoefde te maken reed ik de afgelopen 2 jaar in een Clio en een C4 Cactus. Echter moet ik nu wel zelf de keuze maken. En zou graag hulp kunnen gebruiken.

Ten eerste over een degelijke leasemaatschappij, heb tot nu altijd bij athlon gezeten maar zelf deze keuze niet gemaakt. Nu zie ik wel leasemaatschappijen die goedkoper zijn, echter hangen daar ook mindere voorwaarden aan? (bijv. Directlease, leaseplan).

Een andere keuze is de auto zelf, wil er wel op vooruit gaan (Clio/Cactus), maar qua budget mag het niet te gek worden. Ik zat te denken aan of Polo/Ibiza of Megane-Leon-Golf-Astra. (48m/35k pj)

Hulp advies welkom. Optimale kwaliteit/prijs verhouding, degelijke auto, liefst zo min mogelijk geruis tijdens rijden, hoef niet alle safety features (ACC etc), wel goede audio.

Leasebudget: 600
Kilometrage per jaar: 35k
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: geen
Gezinssamenstelling: ik en mijn vrouw, maar binnen 4 jaar zal er wel een kleintje bijkomen denk ik:)
Specifieke wensen: Goede audio, goede geluidsisolatie. Geen c merk auto (Dacia). Weet dat Audi/Bmw/Merc moeilijk is, vandaar dat ik eerder kijk naar Seat Leon, VW Golf, Renault Megane. Zit ook 4 jaar vast aan auto, dus wil ook iets degelijks hebben waar ik geen spijt van wil hebben.
Ik heb de Seat Leon (Limited Edition 3) nu 3,5 jaar, met 35k per jaar en het is echt een fijne auto. Ligt lekker strak op de weg en laat zich goed sturen. Maar ook op vakantie in Noorwegen, lange afstanden was hij echt perfect (dagen van 900+ km, en gewoon fris uitstappen). De Golf is in de basis dezelfde auto, maar iets 'softer', is wat zachter geveerd en iets beter gedempt qua rij-geluid in mijn ervaring. De standaard Leon beschikt volgens mij over het sport-onderstel van de Golf.

Over de overige opties kan ik niet veel zeggen.

My iRacing profile | Strava

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-11 21:37
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:33:
De Polo is vrij duur in de lease en ook als particulier betaal je je blauw indien je wat opties wilt. Waarom die aangeraden wordt ontgaat mij volledig.
Dat valt echt wel mee, nieuwe polo is vaak beter dan huidig model Fiesta en opties is hoe gek je het wil maken

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-11 09:22
BlauweFles schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:11:
[...]

Wat vond je van de ruimte, als bestuurder, van de een of de ander? Merk je dat de A4 groter is?

Ik heb de A3 sedan gehad een paar jaar terug en vond dat nét aan te doen qua ruimte, maar reed echt geweldig. Vooral qua wegligging en comfort. Ik ben benieuwd of de A4 dat meer heeft.
De ruimte rond de bestuurder vond ik bij de A4 niet echt ruimer dan de A3. Sterker, de midden console van de A4 is breder en zit tegen mijn rechter been.

Een A3 limousine is voor ons groot genoeg, echter voor vakanties wil ik liever geen dakkoffer meer gebruiken. En spullen voor onze boot passen beter in de A4 Avant.

Daarbij vond ik de A4 duidelijk stiller. En hij ligt ook zeer stabiel op de weg.

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
gergs schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:22:
Proefrit is zeker een must. Vooral als je net niet de gewone postuur heb. Ik ben zelf niet zo lang en vond de stoelen in de renault echt gewoon zalig. Zelf de GT sportstoel in de megane, jeetje wat een feest om alleen maar te zitten. Past precies. Maar ja voor iemand anders mss dan weer niet.

Had ook proefrit in de Jeep Compass, qua ruimte echt super goed, alles voelt degelijk, en van buiten stoer ook. Maar de zitting is gewoon niet gemaakt voor mij. Ik kan voorstellen dat langere mensen wel dit juist kunnen waarderen.

Je moet ook van de interieur houden, van foto heb je de gevoel niet. Uit eindelijk zit je binnen en de looks buiten is leuk in het begin, maar wat je de komende 4 jaar gaat zien en voelen is de interieur.
Ook niet onbelangrijk, de infotainment systeem. Hoe makelijk is ie te bedienen en of het allemaal snel werkt.

Zo had ik bijv de astra (vond niet mooi en te veel knopjes op stuur), civic (knopjes op stuur ziet er plastic uit, infotainment systeem vind ik niet fijn), focus/mondeo (te druk met knopjes en vond het niet mooi, of de upgrade versie die opeens heel saai met 1 scherm en rare knopjes) uit mn shortlist weggehaald.

Als je reviews online raadpleegt, ga toch nog steeds proefrijden. Maak een lijst met je vraagpunten obv de online reviews en dan gerichter kijken naar het issue. Zo had ik bijv online de review van megane gekeken en de infotainment touchscreen zou langzaam zijn en dat de GT 205pk automaat niet vlot schakelt, nou.. proefgereden en allemaal meevallen. De reviewer zijn vaak te scherp en die zijn ook mens, die heeft gewoon mening die niet per se het zelfde moeten zijn als die van jou. Wat voor hem een probleem is, mss juist niet voor jou.
Dat inderdaad. Ik ben nu een week gewend aan mijn nieuwe leaser, de Mégane IV Estate GT205.
Ok de bak ik niet de allersnelste als een PDK van Porsche, maar doet niet onder voor een DSG. Is een 7DCT300 Getrag-bak. Ook gebruikt door Ford, BMW en Mini.
Vergeet niet dat ten opzichte van de introductie (waar veel revieuws of rijtesten op gebaseerd zijn) al een aantal software verbeteringen zijn doorgevoerd.
Rlink2 werkt eigenlijk ook prima. Zeker niet traag, maar qua logica zijn er betere systemen.

Al met al, ik geniet. En qua looks zijn de Fransen toch ook lekker bezig ;)

Afbeeldingslocatie: https://forum.flitsservice.nl/imagecache/18/f187973f5e5e8659a4fe9dc0af8dffb1c1740eeed67a4b1e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forum.flitsservice.nl/imagecache/18/65c18ca94785d910d23779e3eeb09a12f0caf8bf306bf82d.jpg

Oh en de sportstoelen zijn inderdaad ge-wel-dig. Net als 4Control. 8)

Edit: ook niet onbelangrijk. 3,5k opties en 3,8k accessoires. Consumentenprijs: stukje over de 40k. Fiscaal 37.205. Samen met 145,- eigen bijdrage aan bedrijf net iets meer dan 400 netto in de maand voor een vlotte en goed sturende gezinsstation ;).

[ Voor 4% gewijzigd door adinsx op 09-02-2018 21:53 ]

Verwijderd

wd200 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:43:
[...]

Dat valt echt wel mee, nieuwe polo is vaak beter dan huidig model Fiesta en opties is hoe gek je het wil maken
Ik weet enkel dat ik een week of 3 geleden bij een auto heb uitgezocht. Eisen waren een leuk aangeklede auto met automaat. De b-segment Polo kwam dicht bij de 30.000 euro en een vrij hoog leasetarief. De beter uitgeruste c-segment Ioniq kwam op zo'n 31.000 euro met een beduidend lager leasetarief.

Voor de geïnteresseerden;
Hyundai Ioniq Premium
1.6 GDI HEV, Hybride, 6 AT, 2WD met metallic lak en nog wat kleine accessoires.
40k p/j 48 maand; €725,- inclusief brandstof.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 22:15 ]

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-11 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:08:
[...]

Ik weet enkel dat ik een week of 3 geleden bij een auto heb uitgezocht. Eisen waren een leuk aangeklede auto met automaat. De b-segment Polo kwam dicht bij de 30.000 euro en een vrij hoog leasetarief. De beter uitgeruste c-segment Ioniq kwam op zo'n 31.000 euro met een beduidend lager leasetarief.

Voor de geïnteresseerden;
Hyundai Ioniq Premium
1.6 GDI HEV, Hybride, 6 AT, 2WD met metallic lak en nog wat kleine accessoires.
40k p/j 48 maand; €725,- inclusief brandstof.
Veel plezier, wanneer word de auto geleverd?
Ik rijd er nu zelf in sinds oktober, geniet er nog iedere dag van. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Fanatix schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 07:07:
[...]

Veel plezier, wanneer word de auto geleverd?
Ik rijd er nu zelf in sinds oktober, geniet er nog iedere dag van. :)
Dank je. Hij komt indien de planning klopt midden juni. Net na mijn vakantie helaas.

• Pegasus
adinsx schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:51:
[...]

Dat inderdaad. Ik ben nu een week gewend aan mijn nieuwe leaser, de Mégane IV Estate GT205.
Ok de bak ik niet de allersnelste als een PDK van Porsche, maar doet niet onder voor een DSG. Is een 7DCT300 Getrag-bak. Ook gebruikt door Ford, BMW en Mini.
Vergeet niet dat ten opzichte van de introductie (waar veel revieuws of rijtesten op gebaseerd zijn) al een aantal software verbeteringen zijn doorgevoerd.
Rlink2 werkt eigenlijk ook prima. Zeker niet traag, maar qua logica zijn er betere systemen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: ook niet onbelangrijk. 3,5k opties en 3,8k accessoires. Consumentenprijs: stukje over de 40k. Fiscaal 37.205. Samen met 145,- eigen bijdrage aan bedrijf net iets meer dan 400 netto in de maand voor een vlotte en goed sturende gezinsstation ;).
Mooie wagen, mooie kleur. Als wij niet verplicht waren bij VAG te shoppen, dan stond deze zeker in mijn top 3.

Inderdaad R-link werkt niet echt logisch. Viel mij bij een proefrit erg tegen. De bediening in een A3 met MMI is echt veel logischer en sneller.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Rico

Wie dit leest is gek....

adinsx schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:51:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie auto en ook de goede kleur.
Heb er ook naar gekeken maar ik kan niet wennen aan dat goedkope schermpje met dat vet gevoelige plastic erom.
400euro totaal bijtelling is ook best veel.
Ik heb nog tot 1 aug om iets te zoeken. Helaas van 0% bijtelling naar 4 of 22%

Verwijderd

Hallo,

Na een tijdje uit de consultancy te zijn geweest, ga ik weer terug en dat betekent een nieuwe leaseauto.

Leasebudget: 800
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 mnd
Inclusiefbrandstofcomponent: ik krijg ook een tankpas van de werkgever
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: max 110gr CO2, diesel, winterbanden, leasemij is Athlon
Specifieke wensen: comfortabel en veilig. Zou ook fijn zijn als mijn 3 kinderen op de achterbank passen. Oudste is 6. Maar ga deze auto alleen zakelijk rijden, dus geen must.
Uiteindelijke keuze: zal pas rond juni zijn ivm proefperiode.

Momenteel heb ik de mercedes C-klasse of CLA bovenaan mijn lijstje staan. Ik houd van uitgesproken ontwerpen. Baal ervan dat de Giulia niet haalbaar is bijv.
Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:23:
Hallo,

Na een tijdje uit de consultancy te zijn geweest, ga ik weer terug en dat betekent een nieuwe leaseauto.

Leasebudget: 800
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 mnd
Inclusiefbrandstofcomponent: ik krijg ook een tankpas van de werkgever
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: max 110gr CO2, diesel, winterbanden, leasemij is Athlon
Specifieke wensen: comfortabel en veilig. Zou ook fijn zijn als mijn 3 kinderen op de achterbank passen. Oudste is 6. Maar ga deze auto alleen zakelijk rijden, dus geen must.
Uiteindelijke keuze: zal pas rond juni zijn ivm proefperiode.

Momenteel heb ik de mercedes C-klasse of CLA bovenaan mijn lijstje staan. Ik houd van uitgesproken ontwerpen. Baal ervan dat de Giulia niet haalbaar is bijv.
Iemand nog ideeen?
Als dat leasebudget inclusief brandstof is kan je die Mercedes wel uit je hoofd zetten. Tenzij je graag een hele kale auto rijdt zal je het moeten houden bij de wat gangbaardere c-segment auto's of heel leuk aangeklede b-segment auto's.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46
Die co2 uitstoot beperking door werkgevers. Ik lees dat meer en meer. Zijn die bedrijven voor de rest ook milieubewust of?

Vindt het een hip modegrilletje. 110 gram dan blijft er niet veel over. Zeker niet nu die bijtellingen eigenlijk weer normaal zijn en elke normale auto op fossiele brandstof weer 22% is, geen autofabrikant die zich er nog wat van aan trekt zo lijkt het.

Het is iig geen stimulans voor auto fabrikanten zoals dat met 14% wel het geval was

[ Voor 11% gewijzigd door loewie1984 op 11-02-2018 10:25 ]

discogs

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:14
loewie1984 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:18:
Die co2 uitstoot beperking door werkgevers. Ik lees dat meer en meer. Zijn die bedrijven voor de rest ook milieubewust of?

Vindt het een hip modetrekje. 110 gram dan blijft er niet veel over. Zeker niet nu die bijtellingen eigenlijk weer normaal zijn en elke normale auto op fossiele brandstof weer 22% is, geen autofabrikant die zich er nog wat van aan trekt zo lijkt het.
Mijn werkgever vind ik best goed bezig op dit gebied. Voor hybride en full electric zijn de leasebudgetten bijv stuk hoger dan voor benzine/diesel.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 21:40
loewie1984 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:18:

Vindt het een hip modegrilletje. 110 gram dan blijft er niet veel over. Zeker niet nu die bijtellingen eigenlijk weer normaal zijn en elke normale auto op fossiele brandstof weer 22% is, geen autofabrikant die zich er nog wat van aan trekt zo lijkt het.

Het is iig geen stimulans voor auto fabrikanten zoals dat met 14% wel het geval was
Bij 110 gram blijven er best veel normale wagens over, de groter en zwaardere (en onnodige?) SUV’s vallen echter af. Voor de rest heb je nog wel grote keus tot en met het E segment (5 serie, E klasse,...).

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 21:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@AndRo555 Waarom zouden SUVs onnodig zijn?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Het is smaakgevoelig natuurlijk, maar ik vind SUV's ook weinig tot geen toegevoegde waarde hebben aan het Nederlandse wagenpark. Ze bieden nauwelijks of geen extra ruimte ten opzichte van een station en zijn vervuilender. In sommige landen snap ik het nut nog wel, vooral als er 4 wielaandrijving in het spel is en de bodemplaat aanzienlijk hoger ligt. Dat is bij de gevallen die je op de Nederlandse wegen ziet echter zelden. En hip vind ik het ook niet omdat het voornamelijk door ouderen wordt gekocht die de hoge instap nodig schijnen te hebben.

• AndRo555
Objectief kunnen ze niets meer als vergelijkbare stations en hatchbacks terwijl ze wel net wat meer verbruiken. Bij de awd SUVs zou je nog kunnen zeggen dat ze in het terrein iets capabel zijn. Maar in dat geval is een Suburu/VW Alltrack/Volvo equivalent/... met goede banden even capabel.
Zelfs voor een hoge instap zijn er geneoeg alternatieven voor de SUV.

Mensen kiezen voor SUVs omdat ze het leuk vinden en niet omdat ze objectief op elk vlak beter zijn als een alternatieve niet SUV.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Als dat leasebudget inclusief brandstof is kan je die Mercedes wel uit je hoofd zetten. Tenzij je graag een hele kale auto rijdt zal je het moeten houden bij de wat gangbaardere c-segment auto's of heel leuk aangeklede b-segment auto's.
Ik twijfel erover, maar vrees nu dat het inclusief is: maandbedrag is op basis van actuele verbruikskosten

• [MAUS]
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Ik twijfel erover, maar vrees nu dat het inclusief is: maandbedrag is op basis van actuele verbruikskosten
Als het inderdaad inclusief is dan wordt het hooguit een middenmoter in het C-segment, zoals een Megane, 308, Focus, Astra. Uiteraard afhankelijk van de persoonlijke voorkeur en wat voor opties je wilt ;).

Uiteraard is een goed aangeklede B-segmenter ook een optie, maar qua ruimte achterin lever je dan flink in. Zelf ben ik uiteindelijk voor een Megane gegaan, maar pas geleden in een astra gezeten achterin en daar is de beenruimte wel een stuk groter naar mijn idee. Zou de opel dus ook zeker overwegen. Nu zou de Megane in de station variant wel wat meer ruimte moeten bieden achterin (weet niet wat je voorkeur is).

Vind persoonlijk de Focus en 308 gedateerd ogen (met name in het interieur bij de Focus) en zou daar dus zelf ook niet zo snel meer voor gaan.

Verder valt de golf met een beetje aankleding denk ik al snel buiten budget.

[ Voor 3% gewijzigd door [MAUS] op 11-02-2018 14:33 ]

• adinsx
  • Laatst online: 30-06 13:13
Pegasus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:28:
[...]

Mooie wagen, mooie kleur. Als wij niet verplicht waren bij VAG te shoppen, dan stond deze zeker in mijn top 3.

Inderdaad R-link werkt niet echt logisch. Viel mij bij een proefrit erg tegen. De bediening in een A3 met MMI is echt veel logischer en sneller.
Wij (er rijden zo'n 80 leaseauto's binnen ons bedrijf van ~ 400 werknemers) hebben ook zo'n VAG/PON-verplichting. Maar na enig aandringen, zeuren en een goed lopend 2017 heb ik uitzondering gekregen. Inmiddels tot ontsteltenis van collega's. :+

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Nu kom ik na 5 jaar weer terug naar Nederland, woon en werk nu in Ierland. En vraag mij af waar ik op moet letten bij een nieuwe lease auto in Nederland?

Ik heb in ierland mijn auto zelf gekocht een vw passaat. En deze wordt denk ik gewoon verkocht omdat het stuur aan de andere kant zit.

Tenzij er een goede reden is om hem aan te houden?

Ik ga ongeveer 45k per jaar rijden.
Mijn lease vergoeding zal 1050 euro per maand zijn incl brandstof.

Omdat ik in amsterdam ga wonen heeft het geen zin om een tweede auto te nemen voor alle privé kilometers. Want de kosten voor een extra parkeerplaats zij al hoger denk ik? Dat is nu per kwartaal 90euro.

Dus wat is het advies?
Zou een tesla is het budget passen?
Of moet ik gewoon de Ierse auto mee neme en kilometers declareren?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou hem meenemen en km's declareren. 1050 inclusief brandstof betekent een middenklasser. Vergis je niet in de brandstofkosten in NL, das een flinke component. Je red denk ik net een aangeklede Octavia.
Plus bijtelling is tegenwoordig 22% op alles, hakt er ook aardig in. Beetje aangeklede middenklasser kost je netto makkelijk 300 per maand aan bijtelling.
AndRo555 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Objectief kunnen ze niets meer als vergelijkbare stations en hatchbacks terwijl ze wel net wat meer verbruiken. Bij de awd SUVs zou je nog kunnen zeggen dat ze in het terrein iets capabel zijn. Maar in dat geval is een Suburu/VW Alltrack/Volvo equivalent/... met goede banden even capabel.
Zelfs voor een hoge instap zijn er geneoeg alternatieven voor de SUV.

Mensen kiezen voor SUVs omdat ze het leuk vinden en niet omdat ze objectief op elk vlak beter zijn als een alternatieve niet SUV.
Als ik een potje mag breken boor de SUV's: ze zijn imho wat veiliger dan een standaard station/sedan/hatchback. Waarom? Omdat je over de auto's voor je heen kunt kijken, dus verder vooruit en dus makkelijker kunt anticiperen. Vergelijk 100m zicht maar eens met alleen de achterlichten van de gast die op 25m voor je zit (ja 25m, of zelfs minder, want misschien 1% die zich aan de 2 secondenregel houdt, en daar duikt er ook makkelijk eentje tussen bij druk verkeer). Laat staan als die gast voor je iets van een geblindeerde achterruit heeft. Dan is die hoge zit echt een uitkomst en dus veiliger :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 11-02-2018 15:01 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Requiem19
The Eagle schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:59:
Ik zou hem meenemen en km's declareren. 1050 inclusief brandstof betekent een middenklasser. Vergis je niet in de brandstofkosten in NL, das een flinke component. Je red denk ik net een aangeklede Octavia.
Plus bijtelling is tegenwoordig 22% op alles, hakt er ook aardig in. Beetje aangeklede middenklasser kost je netto makkelijk 300 per maand aan bijtelling.

[...]

Als ik een potje mag breken boor de SUV's: ze zijn imho wat veiliger dan een standaard station/sedan/hatchback. Waarom? Omdat je over de auto's voor je heen kunt kijken, dus verder vooruit en dus makkelijker kunt anticiperen. Vergelijk 100m zicht maar eens met alleen de achterlichten van de gast die op 25m voor je zit (ja 25m, of zelfs minder, want misschien 1% die zich aan de 2 secondenregel houdt, en daar duikt er ook makkelijk eentje tussen bij druk verkeer). Laat staan als die gast voor je iets van een geblindeerde achterruit heeft. Dan is die hoge zit echt een uitkomst en dus veiliger :)
Totdat iedereen een SUV heeft...

Verwijderd

[MAUS] schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:31:
[...]

Als het inderdaad inclusief is dan wordt het hooguit een middenmoter in het C-segment, zoals een Megane, 308, Focus, Astra. Uiteraard afhankelijk van de persoonlijke voorkeur en wat voor opties je wilt ;).

Uiteraard is een goed aangeklede B-segmenter ook een optie, maar qua ruimte achterin lever je dan flink in. Zelf ben ik uiteindelijk voor een Megane gegaan, maar pas geleden in een astra gezeten achterin en daar is de beenruimte wel een stuk groter naar mijn idee. Zou de opel dus ook zeker overwegen. Nu zou de Megane in de station variant wel wat meer ruimte moeten bieden achterin (weet niet wat je voorkeur is).

Vind persoonlijk de Focus en 308 gedateerd ogen (met name in het interieur bij de Focus) en zou daar dus zelf ook niet zo snel meer voor gaan.

Verder valt de golf met een beetje aankleding denk ik al snel buiten budget.
Ik wil geen station, hoef alleen kinderen op te halen van de opvang. Kan de oudste desnoods wel op bijrijder stoel. Denk dat ik dan beter bij het B segment kan gaan kijken, al heb ik ooit van en naar Belgie in een C4 cactus gereden. Viel me niet tegen toen.

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 11:12
En dat introduceert gelijk een probleem voor mensen aan de andere kant van het spectrum. Waar ik tot een paar jaar geleden door meerdere auto's heen kon kijken (achterraam-voorraam) en dus remlichten aan zag komen, is dat nu een stuk minder geworden :(

Bij mij is trouwens de kogel door de kerk. Het is ondanks dat ik eigenlijk wat anders wilde dan een Megane, toch maar weer een Megane geworden. Serie Signature Exclusive 130 EDC, met als enige optie de Adaptive Cruise control. Eerste indicatie is half mei, maar laten we hopen dat die wat eerder komt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:01:
[...]

Ik wil geen station, hoef alleen kinderen op te halen van de opvang. Kan de oudste desnoods wel op bijrijder stoel. Denk dat ik dan beter bij het B segment kan gaan kijken, al heb ik ooit van en naar Belgie in een C4 cactus gereden. Viel me niet tegen toen.
De C4 Cactus was tot voor kort een hele aantrekkelijke leaseauto (een van de standaardauto's voor de YP's bij mijn werkgever). De nieuwe wordt echter een stuk duurder. Ook wel weer een stuk beter (oa isolatie, wegligging enz) en moet volgens mij ook de gewone C4 vervangen. Een c-segmenter hoeft ook geen station te zijn, die zijn ook te koop in hatchback of zelfs sedan. Scheelt veelal ook nog eens zo'n 1500 euro wat een hatchback goedkoper is dan een station. In de leaseprijs scheelt het echter minimaal.

• [MAUS]
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:01:
[...]

Vind zelf de nieuwe Polo ook wel volwassen geworden en met jouw budget ook leuk aan te kleden uiteraard.

Verwijderd

Ik ga eerst maar eens helder krijgen of het nou incl of excl brandstof is. Scheelt enorm in wat haalbaar is, merk ik al. Duur land zijn we eigenlijk, haha

• t_captain
  • Laatst online: 20:22

Ik ervaar SUV’s, MPV’s en bestelbusjes, met name in de linker rijstrook, als een bron van files en kop-staart aanrijdingen.

Dat komt door het verschil in hoogte tussen auto’s, dat bemoeilijkt globaal het doorkijken en anticiperen.

Een rij met auto’s van dezelfde hoogte is optimaal voor het hele systeem. Een rij met auto’s van wisselende hoogte is optimaal voor de bestuurders van de hoge exemplaren, maar suboptimaal voor het systeem en helemaal suboptimaal voor de bestuurders van lagere auto’s.

Tel daarbij het (nauwelijks in de BPM verrekende) verschil in brandstofverbruik op de snelweg en ik denk dat we een neerwaartse spiraal nastreven.

[ Voor 11% gewijzigd door t_captain op 12-02-2018 10:26 ]

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:28
gergs schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Jouw lijstje is in principe prima. De V40 kan heel interessant zijn omdat ze toch van de huidige model af moet. Soms kan het dan zijn dat je leuke aanbod krijg van dealers.

Als je toch naar iets anders zoekt dan bedenk ik aan de volgende:
- Jeep Compass 1.6 Sport, oke het is 439cm dus 4cm te lang. Maar wel een leuk auto en van buiten lijkt alsof je een veel duurdere auto rijdt. Zit positie is echt voor lange mensen zoals jij, ik ben zelf 1.68m en kan de stuurwiel en stoel niet aanpassen op mn hoogte (of laagte? :D)
- Audi Q2 1.6tdi. Het is net boven 35k, maar wel een leuk "iets anders" van de VAG groep. Jammer dat ze bij de VW de T-Roc nog niet als diesel levert, ik verwacht dat deze dan goedkoper zou zijn.

Maar nee veel beter kwa prijs/uitrusting ben je denk ik niet beter uit dan het lijstje van je. Ik denk dat de auto die je daarboven noemt, leon, golf, en v40 erg goed zit voor de prijsklasse.
Update! Na flink spitwerk in brochures en prijslijst ben ik gaan klikken bij Leaseplan. Daar rolde eigenlijk de V40 D3 Business Sport als nummer 1 uit.

Op nummer 2 de Golf Highline Business R en op 3 de Leon FR.

Afgelopen zaterdag 3 uur gestuurd in een V40 D3 Business Sport handgeschakeld (geen extra opties) en dat moet m maar worden.

Ja, het dashboard heeft veel knopjes maar dan kan ik alles mooi op de tast bedienen (min of meer). Een i-Drive-achtig systeem werkt natuurlijk ook erg goed op de tast maar dat zit sowieso niet in een Golf of Leon. Dan heb je het touchscreen nodig voor de bediening en dat kan niet op de tast. Dus wat dat betreft wint de bediening van de Volvo het van de Golf/Leon.

Binnenruimte, er zitten hooguit 2 personen in dus ruim voldoende. Stoelen zitten goed, voldoende steun en wat een genot is de kantelbare zitting. Daarmee kun je goed de ondersteuning onder je benen instellen! Daklijn bij het raam aan de voorkant is laag (verkeerslichten) maar dat is bij een Leon/Golf niet anders. Ik ben gewoon te lang. Misschien dat het panorama-dak daar nog uitkomst in biedt :p .

De aandrijving: motor is lekker bij de les, maakt niet veel herrie maar is ook niet heel erg stil en heeft genoeg koppel om niet al te vaak terug te hoeven in versnellingen. De koppeling grijpt wel meteen aan bij het iets liften van het pedaal. De eerste versnelling is kort, samen met het overijverige koppelingspedaal zorgde dat ervoor dat ik niet altijd schokvrij optrok. De slip van de koppeling was dusdanig anders dan ik gewend ben van de gebroeders VAG dat het iets langer wennen zal zijn dan 100km. Het geheel deed me een beetje denken aan een vroegere C-klasse (200 Kompressor uit 2001) met handbak. Wanneer de airco uit stond geen probleem. Maar met actieve airco ging schakelen nooit zijdezacht.

De bak schakelt direct en trefzeker, met andere woorden, perfect maar mist een duidelijk mechanisch gevoel. En dat mechanische is iets wat ik altijd wel kan waarderen aan een versnellingsbak.

En dan het rijden, de auto stond op 16" wielen met winterrubber. Grip in bochten voldoende maar bij een verkeerslicht kon niet al het koppel netjes verwerkt worden. De voortrein ging gelukkig niet stuiteren of bonken en de traction control deed netjes en rustig haar werk. Op slechter wegdek was het comfort perfect en bij een sportievere rit leek de auto ook gewoon in haar element. Maar het was vochtig, koud en met bijrijder heb ik niet heel erg goed getest ;). Dus qua sportief rijgedrag doe ik een aanname.

Dan de andere wensen en opties:

- Donkere hemel:check
- Fatsoenlijke verlichting: check
- Past in de garage: check;
- Navigatie: check, voldoet voor mijn gebruik;
- Geluid: prima, 10x beter dan in de 2014 Leon met standaard audio;
- Cruisecontrol: stappen van 5 KM/u en ingedrukt houden om per 1KM/u te verhogen. CC staat niet standaard aan bij starten. Elke keer activeren. Net zoals de regendetectie op de ruitenwisser. Vreemd, maar niet meer dan dat.

Wat ga ik missen t.o.v. een Golf/Leon: het digitale dash en Android Auto/Apple CarPlay.

En dan wordt het onder de streep gewoon een centenkwestie. De V40 (met luxury line) past perfect binnen budget zonder bijbetaling en is 3000 euro goedkoper. Dus scheelt gewoon 50 euro netto per maand voor een auto die beter aan mijn wensen voldoet afgezien van de laatste twee opties. Dus persoonlijk niet te verantwoorden voor me :)

Tl;dr: de V40 D3 wint voor mij van de Golf/Leon waar ik dus ook geen proefrit in ga maken.

• Arachnan
  • Laatst online: 03-11 14:41
AndRo555 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:21:
[...]
Moet een auto per definitie op alle vlakken beter zijn om een goed alternatief te zijn?

Ik kan persoonlijk niet wachten tot mijn Seat Ateca geleverd wordt t.o.v. de Toyota Auris stationwagon die ik nu rijdt. Als je daar in stapt "val" je echt in je stoel, wat voor mij nog wel te doen is, maar voor mijn vriendin die bijna 1.9m is een stuk minder. Dan is de hogere zit in een SUV zoveel fijner. Daarnaast is het overzicht op de weg fijn en kinderen in en uit een kinderzitje halen is ook minder zwaar voor je rug bij een hogere auto. Er past inderdaad minder in dan een stationwagon en je betaald vaak veel meer dan voor een gelijkwaardige hatchback, maar je krijgt er ook genoeg voor terug.

Niet alles hoeft eenheidsworst te zijn in deze wereld gelukkig ;)

Wat meer on topic: mijn full option Seat Ateca FR Business Intense (150pk DSG) contract ligt nu klaar en moet nog voorzien worden van een krabbeltje waarna deze besteld kan gaan worden *O*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is de levertijd op die Ateca tegenwoordig? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
Nog exact een week en dan mag ik mijn Skoda Octavia 3 Combi inleveren en de VW Arteon R-line (silver metallic) gaan ophalen.
Kijk ernaar uit :).

• Arachnan
  • Laatst online: 03-11 14:41
The Eagle schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:22:
Wat is de levertijd op die Ateca tegenwoordig? :)
De dealer gaf zo'n 2 weken geleden aan dat als ik dan zou bestellen, ik hem in mei zou rijden.
Dus zo'n 3-4 maanden, maar ik ben benieuwd wat ik hoor zodra hij daadwerkelijk besteld is, want dat zal wel eens tegen kunnen vallen na alle sales praat :+

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:24
Iemand ook enig idee wat de levertijd van de T-Roc momenteel is? Hoor vaak een maandje of 5 a 6 bij nieuwe VW's, en aangezien de V40 er in september uit moet, mag ik dan wel gaan opschieten (er vanuit gaande dat deze het wordt)

Verwijderd

JeroenV_ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:28:
Iemand ook enig idee wat de levertijd van de T-Roc momenteel is? Hoor vaak een maandje of 5 a 6 bij nieuwe VW's, en aangezien de V40 er in september uit moet, mag ik dan wel gaan opschieten (er vanuit gaande dat deze het wordt)
Ga er maar vanuit dat je een tijdje een voorloper zal moeten rijden.

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 17:03
JeroenV_ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:28:
Het ligt er een beetje aan welke opties je besteld. Mijn polo heeft door mijn keuze voor een active display ruim 2 maanden vertraging. En de definitieve productiedatum is nog niet bevestigd.

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:24
Het is nog niet zeker dat het een T-Roc wordt hoor, maar die staat wel op mijn shortlist.
Maar blijkbaar mag ik dus wel haast gaan maken ;)

Als het er wel 1 wordt, zal het de 1.5 tsi sport worden.

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:54
Ivm de al eerder genoemde banen wissel, nog op zoek naar een leuke nieuwe auto. Nu werken ze bij mijn nieuwe werkgever met een tussenpartij, die voor 'kleinere' bedrijven leaseauto's regelt. Dat is op zich een goed idee, deze partij kijkt gewoon waar ze het goedkoopst een auto kunnen krijgen en of er eventueel nog voorraad is bij een dealer.

1 van de auto's op mijn shortlist is een Mercedes CLA Shooting Brake. Die hebben ze er 1 gevonden, op voorraad, het nadeel vind ik echter wel dat er dus qua opties niets meer te doen is. Het gaat om een Business Solution AMG, wat op zich een prima uitgeruste auto is, maar ik zou mijn panoramadak (en wat andere opties) wel missen. Deze zou voor 35k KM op 4 jaar €689 moeten kosten (prima prijs als je het mij vraagt). Het probleem is, je zit 4 jaar met zo'n auto, het zou jammer zijn als je wat handige opties mist.

Nu heb ik daar op dit moment dus 4 offerte aanvragen liggen:

- Ford Mondeo Wagon ST
- BMW 3 Serie Model M Sport
- Mercedes CLA Shooting Brake
- Audi A4 Limousine S-line edition

Mijn contactpersoon bij de tussenpartij gaat kijken welke auto's er op voorraad staan, die het dichst bij mijn wensen komen. Mocht er niets wenselijks tussen zitten, kan er altijd nieuw besteld worden.

• SirLct
De huidige A klasse worden vervangen met nieuwe generatie.
Kans is dat ze daarna de CLA ook gaan vervangen.
Het is nu idd de kans om korting te krijgen, dus niet gek dat ze de CLA wellicht scherper kunnen prijzen.

Voordat ik zeg dat de 3 serie M sport buiten je budget is (gok ik) wil ik natuurlijk eerst weten wat je budget is? Of heb je dat in eerdere post genoemd?

• sorted.bits
gergs schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:26:
De huidige A klasse worden vervangen met nieuwe generatie.
Kans is dat ze daarna de CLA ook gaan vervangen.
Het is nu idd de kans om korting te krijgen, dus niet gek dat ze de CLA wellicht scherper kunnen prijzen.

Voordat ik zeg dat de 3 serie M sport buiten je budget is (gok ik) wil ik natuurlijk eerst weten wat je budget is? Of heb je dat in eerdere post genoemd?
Budget zit op 850 euro. Dus de 3 serie gaat er wel in passen, vraag is of de gewenste configuratie er in past ;)

• SirLct
Ex brandstof neem ik aan?

Dan is het zelf de goedkoopste 318i kom je op net boven de 850.
Incl M Sport, Audio, Pano dak.

[ Voor 66% gewijzigd door SirLct op 13-02-2018 13:48 ]

• sorted.bits
gergs schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:35:
Ex brandstof neem ik aan?

Dan is het zelf de goedkoopste 318i kom je op net boven de 850.
Incl M Sport, Audio, Pano dak.
Ex brandstof natuurlijk, ik heb ondertussen een offerte binnen voor een 318i Model M Sport Executive:

- Comfort access systeem
- Elektrisch bediend glazen panorama kanteldak
- Multifunctioneel instrumentenpaneel
- Navigatiesysteem Professional
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
- Unilak Alpinweiß

Maandbedrag: € 771,-. Wederom geen slechte prijs. Iets duurder in de bijtelling dan de mercedes, maar wel een hele mooie auto

• SirLct
Zo dat heeft je leasemaatschappij heel goed gedaan dan! Is idd een hele mooie auto!

• SirLct
sorted.bits schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:12:
[...]

Ex brandstof natuurlijk, ik heb ondertussen een offerte binnen voor een 318i Model M Sport Executive:

- Comfort access systeem
- Elektrisch bediend glazen panorama kanteldak
- Multifunctioneel instrumentenpaneel
- Navigatiesysteem Professional
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
- Unilak Alpinweiß

Maandbedrag: € 771,-. Wederom geen slechte prijs. Iets duurder in de bijtelling dan de mercedes, maar wel een hele mooie auto
Trouwens, heb zelf nog een keer even gechecked bij directlease, ik kan de bovenstaande uitvoering ook krijgen voor 779eur ex brandstof - als ik de verplichte keuze van velgen niet selecteert.. Zodra ik de velg meeneemt dan schiet het boven 850 eur. Is je 771eur nu incl de grotere LM velgen of de std 16 inch?

• sorted.bits
gergs schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:38:
[...]

Trouwens, heb zelf nog een keer even gechecked bij directlease, ik kan de bovenstaande uitvoering ook krijgen voor 779eur ex brandstof - als ik de verplichte keuze van velgen niet selecteert.. Zodra ik de velg meeneemt dan schiet het boven 850 eur. Is je 771eur nu incl de grotere LM velgen of de std 16 inch?
Het verhaal wordt nog mooier i.v.m. 1 of andere aanbieding bij BMW krijg je het M Sport Shadow pakket er gratis bij. Daar zit een een hele rits aan extra's in (waaronder 18", Sportstoelen, Lichtpakket, M onderstel, M Aeodynamicapakket).

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 14:15
sorted.bits schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Het verhaal wordt nog mooier i.v.m. 1 of andere aanbieding bij BMW krijg je het M Sport Shadow pakket er gratis bij. Daar zit een een hele rits aan extra's in (waaronder 18", Sportstoelen, Lichtpakket, M onderstel, M Aeodynamicapakket).
In de BMW configurator online is het M-sport shadow pakket gewoon €5495,- extra?
Wat meer details pls wat de een of andere gratis aanbieding dan is.

• sorted.bits
PhuSioN schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:27:
[...]

In de BMW configurator online is het M-sport shadow pakket gewoon €5495,- extra?
Wat meer details pls wat de een of andere gratis aanbieding dan is.
Dit is m volgens mij: http://mybmw.nl/r1i3b4w2

• PhuSioN
Ah, zie het al. In de laatste configuratie tab zie ik dat het M-sport pakket van €3995,- is aangevinkt. Soort van gratis upgrade naar M-sport Shadow dan.

• sorted.bits
PhuSioN schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Ah, zie het al. In de laatste configuratie tab zie ik dat het M-sport pakket van €3995,- is aangevinkt. Soort van gratis upgrade naar M-sport Shadow dan.
Nou ja, niet soort van. Voordeel is wel dat ik het Pro navigatiesysteem en multifunctioneel dashboard toch al wilde :)

• PhuSioN
sorted.bits schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Nou ja, niet soort van. Voordeel is wel dat ik het Pro navigatiesysteem en multifunctioneel dashboard toch al wilde :)
Die zitten nu inderdaad standaard in het M-sport pakket.
Sowieso is die configurator een onding.
Persoonlijk vind ik de motorisering van de 318i een beetje tegenvallen na een proefrit in een touring.

[ Voor 19% gewijzigd door PhuSioN op 14-02-2018 14:55 ]

• sorted.bits
PhuSioN schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:38:
[...]

Die zitten nu inderdaad standaard in het M-sport pakket.
Sowieso is die configurator een onding.
Persoonlijk vind ik de motorisering van de 318i een beetje tegenvallen na een proefrit in een touring.
Ik ga aankomende zaterdag proefrijden met een 318i. Ik rijd nu ook een 1.6 Audi A3 en vermogen is mij echt niets waard. De auto is vlot zat en ik hoef echt niet meer. Stop het liever in wat opties en een glimlach als ik naar de auto kijk (dat doe ik nu nog steeds bij mijn rode A3 Sportback).

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hangt er een beetje vanaf. Met 110+ pk/ton en een top boven de 200 km/h zit je meestal wel goed, want dan heb je over het algemeen nog wel dat de auto nog goed op het gaspedaal reageert rond de 130 km/h. Rij nu bijvoorbeeld in een A1 1.4 TFSI met 125 pk en dat is prima. Hiervoor reed ik in een Polo 1.4 TDI met maar 75 pk en daar werd ik toch wel wat ongelukkig van. Optrekken ging nog best okee tot aan de 80 km/h, maar vanaf 120 km/h deed het gaspedaal vrijwel niks meer.

• Pegasus
Kid Jansen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:20:
Hangt er een beetje vanaf. Met 110+ pk/ton en een top boven de 200 km/h zit je meestal wel goed, want dan heb je over het algemeen nog wel dat de auto nog goed op het gaspedaal reageert rond de 130 km/h. Rij nu bijvoorbeeld in een A1 1.4 TFSI met 125 pk en dat is prima. Hiervoor reed ik in een Polo 1.4 TDI met maar 75 pk en daar werd ik toch wel wat ongelukkig van. Optrekken ging nog best okee tot aan de 80 km/h, maar vanaf 120 km/h deed het gaspedaal vrijwel niks meer.
Inderdaad, ikzelf hanteer altijd dat een pk gewicht verhouding van 1 op 10 of lager een vlot rijdende auto geeft. Wel afhankelijk van het maximale koppel en het bereik waarin dat vrijkomt. Bijvoorbeeld een Alfa 147 met 120 pk, komt net niet aan die 1 op 10, maar ook het koppel is naar 146 Nm binnen een klein bereik.
Bij een beetje doorrijden heb je het gevoel dat de motor onder bemeten is.

• PhuSioN
Pegasus schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Inderdaad, ikzelf hanteer altijd dat een pk gewicht verhouding van 1 op 10 of lager een vlot rijdende auto geeft. Wel afhankelijk van het maximale koppel en het bereik waarin dat vrijkomt. Bijvoorbeeld een Alfa 147 met 120 pk, komt net niet aan die 1 op 10, maar ook het koppel is naar 146 Nm binnen een klein bereik.
Bij een beetje doorrijden heb je het gevoel dat de motor onder bemeten is.
Misschien is het ook een stukje gewenning en dan is een stapje terug doen lastiger. Nu een A3 limo met 1.4Tfsi 150pk (met een power box 185pk) die 1300kg weegt. Dan is een 136pk en +/-1500kg wel een stap terug in rijbeleving.
Maar goed, iets heel persoonlijks dus.

• SirLct
Hey Phusion, waar heb je de powerbox gehaald? En ziet de lm/ dealer het wel of je die erop heb geplaatst?
Ik heb zelfde, alleen een sportback, en alhoewel de 150pk meer als voldoende is (tot nu toe alle stoplicht race nog kunnen winnen :D) wil ik toch meer! Voor het geval dat iets met 200pk naast me staan op de stoplicht :)

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:41
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/4cjybydbsr4e.jpg

Iemand een V60 bestelt die hem nu gaat afbestellen? Wat een beest is dit zeg.

• SirLct
Ik hoop alleen niet dat het bizaar hoog geprijsd gaat worden als de nieuwe suv van volvo.
Maar ja, de markt wil blijkbaar wel betalen dus gelijk hebben ze om het gewoon hoger te zetten.

Als ik de logica en verhouding tussen zelfde uitvoering XC90 naar V90 vertalen (D4 Momentum automaat), dan zou het een V60 D4 Momentum Automaat 46495 kosten - herleid van XC60 prijzen.

Huidige model afbestellen gaat dan denk ik niet zo snel.
Huidige V60 business sport D4 kost 42k. Dat is toch 4k minder. En volgens mij zit hier meer opties dan in de momentum.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gergs schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:09:
Ik hoop alleen niet dat het bizaar hoog geprijsd gaat worden als de nieuwe suv van volvo.
Maar ja, de markt wil blijkbaar wel betalen dus gelijk hebben ze om het gewoon hoger te zetten.

Als ik de logica en verhouding tussen zelfde uitvoering XC90 naar V90 vertalen (D4 Momentum automaat), dan zou het een V60 D4 Momentum Automaat 46495 kosten - herleid van XC60 prijzen.

Huidige model afbestellen gaat dan denk ik niet zo snel.
Huidige V60 business sport D4 kost 42k. Dat is toch 4k minder. En volgens mij zit hier meer opties dan in de momentum.
Ik denk dat je met die 46k iets te laag zit, ik heb in 2017 een S60 T4 Nordic+ besteld, die was al 47k. De D4 zou op 52 gekomen zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:30
Eindelijk weer tijd voor een nieuwe keuze.
Nadeel is dat er wat restricties opgelegd worden vanuit de werkgever.

Hoofd restrictie:
Het moet een diesel zijn en mag max. 99 gr/km uitstoten.

Leasebudget is €629 tot max €723 wat neerkomt op een auto incl opties tot max ca €35.000,-

Ik ben zelf de laatste jaren duitse auto's gewend. (laatste 200k km)
Rij al een jaar in een Golf en hiervoor een Skoda Octavia Combi.
Daarvoor zelf een 307SW gehad.
Formaat auto is min of meer van ondergeschikt belang aangezien mijn gezin toch in geen 1 auto van deze prijsklasse kan. (7 personen)

Helaas zitten de Skoda's en VW motoren bijna allemaal te hoog qua CO2 (op een polo na 8)7 ) dus blijven vooral de niet Duitse auto's over in het lijstje van de leasemaatschappij. En dan kom ik ongeveer op de volgende wagens die me interessant lijken:

- Volvo V40
- Peugeot 308SW
- Citroen DS4

Maar door de alle optielijsten is bijna niet meer te zien wat nu een beetje de meest uitgebreide auto is qua luxe. En wat een beetje lekker is qua rijcomfort als je Duits gewend bent.
Suggesties qua pakketten / uitvoering of eventueel andere auto's die in overweging genomen zouden moeten worden zijn natuurlijk welkom.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-10 07:34
Morelleth schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:36:

Hoofd restrictie:

Leasebudget is €629 tot max €723 wat neerkomt op een auto incl opties tot max ca €35.000,-

Formaat auto is min of meer van ondergeschikt belang aangezien mijn gezin toch in geen 1 auto van deze prijsklasse kan. (7 personen)

Helaas zitten de Skoda's en VW motoren bijna allemaal te hoog qua CO2 (op een polo na 8)7 ) dus blijven vooral de niet Duitse auto's over in het lijstje van de leasemaatschappij. En dan kom ik ongeveer op de volgende wagens die me interessant lijken:

- Volvo V40
- Peugeot 308SW
- Citroen DS4

Maar door de alle optielijsten is bijna niet meer te zien wat nu een beetje de meest uitgebreide auto is qua luxe. En wat een beetje lekker is qua rijcomfort als je Duits gewend bent.
Suggesties qua pakketten / uitvoering of eventueel andere auto's die in overweging genomen zouden moeten worden zijn natuurlijk welkom.
Als je duits gewend bent dan wordt de v40 een verwelkoming (zelf van een passat cc naar megane naar v40 gegaan). De 308 vond ik persoonlijk net zo wollig/indirect rijden als een golf.
DS4 erg mooi, nooit in gereden. Zou ik zeker onderzoeken als je eens wat anders wilt.

V40 business sport is al lekker compleet, luxury line kost 32k.
Hoorde op de radio van de week een reclame over de D4, de business sport was afgelopen tijd meen ik als actie auto allen met de d3 te bestellen. Zal wel een kleine meerprijs hebben dus lijkt met dat een business sport luxury line + d4 wel in de 35k moet passen. Heerlijke auto met 190pk. In de configurator op volvo.nl zie ik die combi niet. Dus even een bezoekje aan de dealer?

edit: oja uitstoot norm zei je wat over. Wat is die? Wellicht dat de D4 dan weer afvalt?

• SirLct
AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat je met die 46k iets te laag zit, ik heb in 2017 een S60 T4 Nordic+ besteld, die was al 47k. De D4 zou op 52 gekomen zijn.
Ik zeg ook dat het gaat over momentum is, dit is volgens mij kaler dan Nordic+
Morelleth schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:36:

Hoofd restrictie:

- Volvo V40
- Peugeot 308SW
- Citroen DS4

Das wel jammer van dat 99gr CO2, want je zou Renault Grand Scenic kunnen kiezen, dan heb je wel een 7 zitters. Is de eis echt vast vast?
Verder wat is de km per jaar en duur van lease? En is die 723eur ex brandstof?
Mss even makkelijker om de lijstje in te vullen zoals op pagina 1.

• AndRo555
gergs schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:44:
[...]

[...]

Das wel jammer van dat 99gr CO2, want je zou Renault Grand Scenic kunnen kiezen, dan heb je wel een 7 zitters. Is de eis echt vast vast?
Er is een Grand Scenic 1.5 dCi hybrid assist die 94gr/km doet. Niet overbemeten voor een 7 zitter, maar best nog ok om vlot met het verkeer mee te komen. Zeker met dat klein beetje hulp van de elektromotor.

• Morelleth
gergs schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:44:
[...]

[...]

Verder wat is de km per jaar en duur van lease? En is die 723eur ex brandstof?
Mss even makkelijker om de lijstje in te vullen zoals op pagina 1.
Die eis is inderdaad echt vast helaas.
Ik heb nog gekeken naar een C4 Picasso (de 7 zits variant) die zou net moeten kunnen, maar dan heb je een hele kale auto. Vond het alleen net een space mobiel om in te rijden en bochten moet je maar flink vermijden. :X
En aangezien ik nog al vaak door de polder race gaat dat hem in elk geval niet worden.
De grand scenic zou in principe ook mogelijk moeten zijn, maar verwacht eerlijk gezegd een beetje het zelfde rijgedrag (zover ik ervaring heb met Renault). Maar ga in elk geval nog ff er na kijken.
Nadeel van beide wagens is alleen dat de 3e zitrij geschikt is voor kinderen, maar dat het daarmee ook wel ophoudt.
Dus denk dat zodra de niet lease auto aan vervanging toe is we gewoon gaan kijken voor een MPV vervanger daarvoor.

Lijstje pagina 1 over het hoofd gezien, die Ga ik alsnog ff erbij pakken dan.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• SirLct
@AndRo555 goede tip man, zag ik zelf over het hoofd..

@Morelleth
In het algemeen is de renault iets beter rijden dan een citroen. Citroen is volgens mij heel erg afgestemd op comfort, wat dan een beetje te zacht is als je een beetje sportief wil rijden. De DS variant zijn dan weer niet zacht en best sportief, ooit 4000km door italie en omgeving gereden in een DS4 huurauto, best lachen.

Idd heb je een grand scenic hybrid diesel en die komt op 94 gr co2. Ik zou zeggen gewoon proefrijden, wellicht valt het nog mee en kan hij toch prima de polder race meedoen :D https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

• Morelleth
De duidelijkere opgave met het lijstje. :P

Leasebudget:
€629,- per maand
Op te krikken tot €723,- maand middels eigen bijdrage (max 15% boven budget)

Dit komt in de gegeven keuzes neer op ca. €36.000 max. catalogus waarde.

Kilometrage per jaar:
ca. 30.000-50.000 (eea afhankelijk van of ik vaker na projecten ga of niet)
Momenteel ca 30.000

Contractduur:
5 jaar of 185.000 km of net wat ze nu weer afspreken, helaas geen invloed op, maar wordt vast in de prijs van de leasemaatschappij zelf meegenomen.

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of
alternatieve regeling

Excl. brandstof, aparte tankpas.

Geen merkbeleid, anders dan dat alle prijzen via Van Mossel lopen, dus prijsaanvraag via een andere garage is niet mogelijk en invloed op de leaseprijs is er helaas niet.

max 99 gr/km CO2 uitstoot. (harde eis werkgever)
Verplicht diesel of hybrid diesel.

Specifieke wensen:
Indien mogelijk fatsoenlijke 7 persoons auto. Informatie over de 3e zit rij is bijna nergens te vinden dus inschatting is lastig.
Maar aangezien een 7 zitter bijna niet mogelijk is, dan liever gewoon een lekkere ruime auto (in elk geval voorin)
Zo uitgebreid mogelijk qua comfort. (sowieso uitgangspunt business uitvoering en voorkeur voor goed geluid)
Voorkeur voor wat "stijver" rijgedrag, hoeft geen racewagen te zijn, maar stevige wegligging is wel gewenst.

Afvallers:
- Citroën C4 Picasso 7 zits. Rijd heel "golvend" en vooral in de bochten niet fijn naar mijn mening.
- Elk echt "klein" autootje op de keuze lijst.

Shortlist:
- Volvo V40 Cross Country 2.02D Nordic+
- Peugeot 308SW 1.6HDi Bluelease Premium (al dan niet automaat)
- Citroën DS4 1.6 BLUEDHI Chic
- Alfa Romeo Guilietta 1.6jTDM Super tct Automaat.
- Renault Grand Scenic 1.5dci Hybrid assist Zen (op aanraden toch even kijken)

Opmerkingen en/of goede alternatieven zijn welkom.

Het volledige lijstje met auto's waaruit gekozen kan worden bij de leasemaatschappij (specifieke uitvoeringen buiten beschouwing gelaten en auto's die afgevallen zijn of die ik niet eens overweeg doorgehaald)
- Alfa Romeo Gulietta / Mi.To.
- Audi A1
- Citroën C3 / C4 / C4 Cactus / C4 Picasso / DS3 / DS4
- Fiat 500L / Punto / Tipo
- Ford Fiesta / Focus / Mondeo
- Honda Civic
- Hyundai 20 / I30
- KIA Rio
- Mazda 2
- Mercedes A klasse / B klasse
- Mini
- Nissan Micra / Pulsar / Quashqai
- Opel Astra / Corsa / Crossland X
- Peugeot 2008 / 208 / 308
- Renault Captur / Clio / Grand Scenic / Kadjar / Megane / Scenic / Talisman
- Seat Ibiza
- VW Polo
- Volvo V40

[ Voor 38% gewijzigd door Morelleth op 16-02-2018 16:24 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 13:53

Griffin

Is mythical

Morelleth schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:15:
De duidelijkere opgave met het lijstje. :P

Leasebudget:
€629,- per maand
Op te krikken tot €723,- maand middels eigen bijdrage (max 15% boven budget)

Dit komt neer op ca. €36.000 catalogus waarde.

Kilometrage per jaar:
Momenteel ca 30.000

Contractduur:
3 jaar of 150.000 km of net wat ze nu weer afspreken, helaas geen invloed op.

Specifieke wensen:
Indien mogelijk fatsoenlijke 7 persoons auto. Informatie over de 3e zit rij is bijna nergens te vinden.
Bij maar een kleine zit dan liever gewoon een lekkere ruime auto (in elk geval voorin)
Zo uitgebreid mogelijk qua comfort. (sowieso uitgangspunt business uitvoering en voorkeur voor goed geluid)
Voorkeur voor wat "stijver" rijgedrag, hoeft geen racewagen te zijn, maar stevige wegligging is wel gewenst.

Shortlist:
- Volvo V40 Cross Country 2.02D Nordic+
- Citroën DS4 1.6 BLUEDHI Chic
- Renault Grand Scenic 1.5dci Hybrid assist Zen (op aanraden toch even kijken)

Opmerkingen en/of goede alternatieven zijn welkom.
  • lease bedrag per maand zegt niet alles over de catalogus waarde. Vaak spelen restwaarde ook mee. Zo kan een Golf van 36k goedkoper per maand zijn dan een Mazda 6 van 36k (even hypothetisch)
  • Een V40/208SW/DS4 als je een 7 zitter wilt?
  • een 7 zitter met diesel lijkt mij niet echt haalbaar voor dat leasebedrag, zeker bij 3 jaar
  • franse auto als je stijver rijgedrag wilt lijkt mij ook niet echt samen gaan (of je moet naar GT's gaat etc)

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 16-02-2018 11:19 ]

• t_captain
Griffin schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:16:
[...]
Precies. Bij Volvo moet je volgens mij een XC90 kiezen voor een 3e zitrij. Iets andere prijsklasse. Je koopt zelfs meer zitplaatsen per euro met een V40 dan met een XC90. (voor de prijs van 1 XC90 levert Volvo drie V40's en dan heb je tenminste 12 zitplaatsen).

Bij Peugeot slaag je heel wat goedkoper, met de 5008.

Citroen, Picasso i.p.v. DS.

Verder hebben Opel en VAG betaalbare 7-zitters (Zafira, Touran) en kun je ook bij Renault terecht (Grand Scenic, Espace).

• Morelleth
t_captain schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Precies. Bij Volvo moet je volgens mij een XC90 kiezen voor een 3e zitrij. Iets andere prijsklasse. Je koopt zelfs meer zitplaatsen per euro met een V40 dan met een XC90. (voor de prijs van 1 XC90 levert Volvo drie V40's en dan heb je tenminste 12 zitplaatsen).

Bij Peugeot slaag je heel wat goedkoper, met de 5008.

Citroen, Picasso i.p.v. DS.

Verder hebben Opel en VAG betaalbare 7-zitters (Zafira, Touran) en kun je ook bij Renault terecht (Grand Scenic, Espace).
Op de picasso en de grand scenic na vallen al die auto's buiten de leaseprijs/categorie indeling die mijn werkgever heeft gemaakt.
De picasso rijd voor geen meter (ja rechtdoor heerlijk, bochten niet mijn ding) grand scenic nog niet geprobeerd dus vandaar dat die nog op het lijstje staat om uit te proberen.
Griffin schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:16:
[...]
  • lease bedrag per maand zegt niet alles over de catalogus waarde. Vaak spelen restwaarde ook mee. Zo kan een Golf van 36k goedkoper per maand zijn dan een Mazda 6 van 36k (even hypothetisch)
  • een 7 zitter met diesel lijkt mij niet echt haalbaar voor dat leasebedrag, zeker bij 3 jaar
  • franse auto als je stijver rijgedrag wilt lijkt mij ook niet echt samen gaan (of je moet naar GT's gaat etc)
Dat is de reden dat ik die wens al maar heb laten varen, maar goed, mocht het toch kunnen omdat er 1 over het hoofd gezien is maar wel voor de volledigheid erbij gezet.
Duitse auto's staan helaas er maar amper tussen (op een polo na) omdat die een net te hoge uitstoot hebben.

Lijstje een beetje verduidelijkt en aangevuld met de keuze mogelijkheden.

[ Voor 41% gewijzigd door Morelleth op 16-02-2018 12:03 ]

• SirLct
Hi Morelleth,

Je post is gewoon duidelijk hoor, met de toevoeging van lijstje wordt het juist verwarrender.
Zo lijkt het dat alfa giulia tot de mogelijkheid behoort, wellicht wel qua co2 eis maar helemaal ver wat betreft budget. Mensen boven hebben gewoon niet goed gelezen. Ik snap je verhaal gewoon hoor.

@Griffin
Klopt inderdaad, leasebedrag en cataloguswaarde zijn af en toe niet altijd parallel.
Verder bedoelt Morelleth niet dat hij v40/208sw/ds4 als 7 zitter beschouwt. Wat Morelleth bedoelde: "als het kan" en "als hij iets over hoofd gezien hebt" wil hij 7 zitter diesel met die budget en max 99gr co2.

@t_captain betaalbaar 7 zitters wellicht wel, maar niet qua co2 uitstoot wat blijkbaar een harde eis is.
Renault hebben we al voorgesteld. Ik snap wel dat xc90 duurder is maar je argument over euro/zitplaats is irrelevant. Ik kan toch niet zeggen dat je beter 70 fietsen kunnen kopen ipv 1 XC90? Of andersom, je kan beter 5 XC90 kopen ipv bussen van volvo? Of zie ik het verkeerd.
Morelleth wil alleen weten of met de harde eis van co2, en wat relatief klein leasebudget een 7 zitter mogelijk is. Zo niet dan geeft ie ook aan dat normale hatch bijvoorbeeld acceptabel is.

• t_captain
Dus een auto moet groot, goedkoop en met lage CO2 uitstoot?

Dat is een soort CAP theorema. Hier drie opties, kies er twee :)

Groot & goedkoop, Dacia of Kia/Hyundai.
Groot & lage CO2, Tesla of een (stekker)hybride van Lexus, Volvo of BMW.
Lage CO2 & goedkoop, gewoon een klein autootje.

Waarbij ik wel bedenk dat de Dacia Lodgy misschien wel 7 stoelen heeft voor weinig geld.

• SirLct
- Dacia lodgy te hoge uitstoot
- Tesla, Lexus geen diesel (het moet een diesel, lees het aub goed)

Ik zeg niet dat Morelleth zijn wensen/eisen allemaal makkelijk zijn. De vraag is of hij iets over het hoofd ziet, dus kom dan niet met auto's die gewoon niet aan de eisen voldoen en een CAP theorema, daar heeft hij niets aan. Dat gezegd vind ik de enige optie tot nu toe die wel aan de eisen passen is de Renault Grand Scenic diesel hybrid. Maar nogmaals, mss heb ik ook iets gemist.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gergs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:52:
- Dacia lodgy te hoge uitstoot
- Tesla, Lexus geen diesel (het moet een diesel, lees het aub goed)

Ik zeg niet dat Morelleth zijn wensen/eisen allemaal makkelijk zijn. De vraag is of hij iets over het hoofd ziet, dus kom dan niet met auto's die gewoon niet aan de eisen voldoen en een CAP theorema, daar heeft hij niets aan. Dat gezegd vind ik de enige optie tot nu toe die wel aan de eisen passen is de Renault Grand Scenic diesel hybrid. Maar nogmaals, mss heb ik ook iets gemist.
Als ik de eisen diesel, <102g/km (kan geen 99 kiezen) en 7 zitplaatsen selecteer op https://www.autoweek.nl/autovergelijker/, komen daar de Audi Q7 (te duur), Citroën C4 Grand Picasso (al geprobeerd en afgekeurd) en de Renault Grand Scenic uit. Dan ben je inderdaad snel door je opties heen....

@Morelleth Blijkbaar hebben jullie thuis twee auto's, waarvan één lease? In dat geval zou ik privé waarschijnlijk een MPV nemen en als lease-auto gewoon iets wat je zelf leuk vindt en binnen de eisen past. Desnoods rijd je hem alleen zakelijk, dan heb je privé wat meer budget voor de people-carrier.

• Morelleth
gwystyl schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:09:
[...]

Als ik de eisen diesel, <102g/km (kan geen 99 kiezen) en 7 zitplaatsen selecteer op https://www.autoweek.nl/autovergelijker/, komen daar de Audi Q7 (te duur), Citroën C4 Grand Picasso (al geprobeerd en afgekeurd) en de Renault Grand Scenic uit. Dan ben je inderdaad snel door je opties heen....

@Morelleth Blijkbaar hebben jullie thuis twee auto's, waarvan één lease? In dat geval zou ik privé waarschijnlijk een MPV nemen en als lease-auto gewoon iets wat je zelf leuk vindt en binnen de eisen past. Desnoods rijd je hem alleen zakelijk, dan heb je privé wat meer budget voor de people-carrier.
Dat is inderdaad dus ook een beetje de gedachtengang die ik volg nu.
Er is een 307SW met extra stoelen. Ding zal ergens de komende 2 a 3 jaar wel aan vervanging toe zijn, dus dan wordt het op dat moment daarvoor verder kijken.

Puur zakelijk rijden gaat het niet worden. Naast het stukje km registratie waar ik gewoon geen trek in heb, zal ik gegarandeerd boven de 500 km prive uit komen door bv langs de supermarkt te rijden onderweg naar huis. Of de lastig te verklaren omrij route binnendoor omdat de snelweg weer vast staat. (dus niet de meest rechtstreekse weg etc. dus verschil in km standen tov de "standaard" route)

Qua lease gaat het inderdaad nu neerkomen op een grotere hatchback of stationwagon. Zo lang ik zelf voorin maar genoeg ruimte heb.
Ik ga van het weekend eens kijken bij de verschillende dealers nu ik weet wat er mogelijk is qua auto's.

Mijn ervaring met Renault is overigens leuke auto's maar erger me aan wat kleine dingen (zoals de Cruisecontrol die alleen per stappen van 2 km/u te verzetten is) Maar ga hem wel een eerlijke kans geven.
De Guilietta ga ik trouwens ook maar eens in de overweging meenemen. Iets kleiner maar wel een leuke bak zo te zien.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die cruise-control verzetten met stapjes van 2 km/u is inderdaad vervelend. Ik had gehoopt dat dat inmiddels niet meer zo zou zijn (had ik in een Laguna van 2005), maar de Clio heeft het nu ook nog steeds. Misschien dat de nieuwe Scenic dat eindelijk niet meer heeft?

Ik mag hopen dat je door geen bijtelling te betalen niet alleen maar veroordeeld wordt tot de kortste route, want dan gaat het voor mij ook nooit een optie worden. Ik varieer mijn route altijd afhankelijk van het verkeer, en dat is dan 70-90 km afhankelijk van of ik snelweg, binnendoor of een combinatie daarvan rijd.

Bijhouden van de km's kan makkelijk met een app of GPS tracker, maar de tussenstops bij supermarkt, bouwmarkt of school moet je officieel wel als privé-kilometers noteren. Als je dat vaak doet zit je inderdaad snel aan 500 km, en het beperkt je in je vrijheid.

• Morelleth
Het zal vaak zat voorkomen.
Net als kinderen gelijk oppikken bij kinderdagverblijf etc.
Ook al ligt het op de route het zijn wel prive km.

En zit van de andere kant ook niet echt te wachten op dat al mijn km bijgehouden worden al dan niet met GPS tracker. Mijn werkgever een beetje inschattend zullen ze dat dan waarschijnlijk eisen.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
gwystyl schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:30:
Ik mag hopen dat je door geen bijtelling te betalen niet alleen maar veroordeeld wordt tot de kortste route,
Hoe zit dit eigenlijk?
Ik neem voor werk namelijk de N206 die soms heel vast staat. De afgelopen dagen heb ik A4-N14-A44 gedaan om in Leiden te komen.

Ik zit even in maps te kijken, maar dat is gewoon bijna 2 keer zo veel kilometers:
https://www.google.nl/map....4750756!2d52.1676004!3e0

Stel ik zou alleen zakelijk rijden, mag ik dan niet meer via a12-a4-a44 gaan? Terwijl het vooral in de ochtend veel sneller is en gewoon veel lekker der rijdt, minder brandstof kost.

Youtube: DashcamNL

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dfrenner schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Hoe zit dit eigenlijk?
Ik neem voor werk namelijk de N206 die soms heel vast staat. De afgelopen dagen heb ik A4-N14-A44 gedaan om in Leiden te komen.

Ik zit even in maps te kijken, maar dat is gewoon bijna 2 keer zo veel kilometers:
https://www.google.nl/map....4750756!2d52.1676004!3e0

Stel ik zou alleen zakelijk rijden, mag ik dan niet meer via a12-a4-a44 gaan? Terwijl het vooral in de ochtend veel sneller is en gewoon veel lekker der rijdt, minder brandstof kost.
Ik weet het niet, want ik betaal bijtelling omdat dit onze enige auto is. Even googlen leidt me o.a. naar dit topic rittenregistratie in de praktijk? waar het niet echt duidelijk wordt. Hier zijn wat valkuilen te zien, en daar lijkt het alsof omrijden wel mag als je de route maar noteert. Ik neem aan dat dit in het andere topic Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 beter besproken kan worden (of misschien al beantwoord is)

• Requiem19
Fiscaal technisch is het van belang dat de rit zakelijk is. Denk dat het te beargumenteren dat de rit zakelijk is.

Aan andere kant zou het wel kunnen leiden tot vragen bij de fiscus (waarom verschillende KM registratie per dag). Vermoedelijk kun je dat wel uitleggen.

Zou zelf aan de werkgever vragen hoe zij hiermee omgaan, aangezien zij degene zullen zijn die de mogelijke vraag voor zn kiezen krijgt.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zit zelf ook weer met een schuin oog naar een andere leaseauto te kijken. Maar ik wil iets anders dan "normaal".
Daarom kijk ik nu bij occasion lease, ik had laatst net naast een Jaguar XE gegrepen, die heel voordelig was ingezet als occasion lease.

Maar wat mij opvalt bij athlon, is dat de occasions best prijzig zijn. Of is dit incl. brandstof:
http://www.second-drive.n...ouwjaar_jaartal=2010+2016

Kilimeters per jaar:
35.000

Looptijd:
Tussen de 12 en 48 maanden.
Bij een occasion max 24 maanden, liever 12 maanden.

Leasebedrag:
€700

Geen kleine auto, ik wil eigenlijk wel boven c segment uitkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 16-02-2018 15:16 ]

Youtube: DashcamNL

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:41
Ik heb zelf ook veel gekeken naar het niet-zakelijk rijden omdat ik mijn Fiesta ook niet privé ga rijden. Omrijkilometers omdat er file staat tijdens een zakelijke rit worden inderdaad niet als privékilometers gezien. Zolang je inderdaad de omgereden route en reden maar goed aan te geven.

Ik heb m'n eigen (web)app gemaakt om de kilometers bij te houden; bij eventuele interesse kan ik wel wat screenshots sturen.

• sorted.bits
Crap, ik dacht dat ik er uit was. Mondeo ST zou het wel worden, zat een beetje met de kostenoverweging tussen de BMW 3 serie en de Mondeo ST, maar tot ik gisteren de V60 Business Sport zag rijden. Toch nog wel een leuke auto, ook al is het een oud model.

Vanochtend even op de website van Volvo, zodat ik er 1 kan configureren, blijkt dat met 3 dagen de nieuwe V60 wordt aangekondigd, ok ok, ik wacht gewoon nog een paar dagen met de keuze.

https://www.volvocars.com/nl/modellen/model/v60

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je nu moet bestellen kan je de nieuwe V60 wel vergeten denk ik. Ik heb een paar gelekte foto's gezien en dat lijkt wel een mooie auto te worden. Als hij nou wordt aangekondigd zal het nog wel even duren voor hij in de showroom staat en te bestellen is.
Het dashboard schijnt veel te kijken op de XC60, dus als je een beetje wil weten hoe het er uit komt te zien zou ik toch gewoon een Volvo dealer binnen lopen en daar eens naar kijken. Kan je gelijk informeren wanneer de V60 leverbaar wordt :)

Verwijderd

Voordeel bij een uitlopend model is vaak dat je hele grote kortingen krijgt. Een mooie auto beladen met opties voor een aardige prijs is ook niet verkeer.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:56:
Voordeel bij een uitlopend model is vaak dat je hele grote kortingen krijgt. Een mooie auto beladen met opties voor een aardige prijs is ook niet verkeer.
Dat wel. Maar je rijdt de komende X jaar wel al direct in een 'verouderd' model.
Moet je wel willen.. ;)
En zeker bij Volvo rijdt je dan al direct in een gedateerd interieur.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Rivanov schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Dat wel. Maar je rijdt de komende X jaar wel al direct in een 'verouderd' model.
Moet je wel willen.. ;)
En zeker bij Volvo rijdt je dan al direct in een gedateerd interieur.
Daar wen je wel aan, zeker als het dashboard er nog prima uitziet, ergonomisch goed in elkaar steekt en een hoog afwerkingsniveau heeft zoals in de Volvo. Ik rijd nu tijdelijk Golf VII, dat schijnt een recent interieur te hebben, ik vind het niets ik had graag tijdelijk in een Volvo V40 gereden met dat gedateerde interieur.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:37

JB

Cédric roelt!

V60 heeft ook onderstel van de Mondeo, rijd heerlijk!

Mijn boefje is liev!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Daar wen je wel aan, zeker als het dashboard er nog prima uitziet, ergonomisch goed in elkaar steekt en een hoog afwerkingsniveau heeft zoals in de Volvo. Ik rijd nu tijdelijk Golf VII, dat schijnt een recent interieur te hebben, ik vind het niets ik had graag tijdelijk in een Volvo V40 gereden met dat gedateerde interieur.
Precies dit. Het komt uiteindelijk neer op je eigen smaak. Ik rij zelf een XC60 uit 2014, en ben er tevreden over het interieur. Sterker, onlangs 2x in een V90 gereden, en hoewel ik het interieur over het algemeen erg mooi vindt, vindt ik dat glimmende zwarte plastic rondom de nav en elders echt foei. Zo jammer, je ziet het steeds meer, ook bij andere merken. Dan kan het gadget gehalte leuk zijn in een nieuw model, bv zo’n groot scherm en cockpit, maar voor mij persoonlijk zegt het dan weinig of op papier een interieur ‘gedateerd’ is.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het ligt er ook aan hoe het uitgewerkt is. Op zich maakt touch-screen of niet me niet eens veel uit, maar wel wat er allemaal ingepropt is en hoe je er bij kan. Van de 308 hoor je heel veel dat het veel te traag werkt en dat sommige dingen onlogisch of ver weggestopt zitten.
Bij de Lexus IS300h van mijn collega zijn de airco-knoppen touch-gevoelig. Dat is rete-irritant, omdat je er echt naar moet kijken (zitten vrij laag, bijna op de middenconsole) en ze ook nog eens slecht reageren op tappen of swipen.
Bij de Tesla Model S van een andere collega zit het iets makkelijker in elkaar. Hoewel dat één groot scherm is waar je alles op doet, zijn de meeste dingen snel weer te vinden en in te stellen. Het nadeel van dat dashboard is dat hij geregeld over the air updates krijgt, en sommige knoppen/functies dan ineens anders werken of een andere plek gekregen hebben :X
Volgens mij krijgt BMW van de verschillende reviews die ik gezien heb nog de beste cijfers voor useability, vrij kort daarna gevolgd door Mercedes. Beide hebben inmiddels touch-screens op/in het dashboard, maar ook nog de nodige knoppen waardoor je de belangrijkste dingen blindelings kan vinden na een tijdje. De meeste functies zijn dan ook nog op meerdere manieren te bereiken, dus dan kan ieder het naar zijn voorkeur doen.
Volvo scoort met de "ouderwetse" interieurs volgens mij beter dan met de moderne uit de x90. Hoewel er veel knoppen zijn, zit alles op een logische plek en werkt het snel. Dat is meer waard dan een fancy uiterlijk. De nieuwe dashboards van Volvo zijn voor touchscreens niet slecht, maar niet zo makkelijk op de tast te bedienen als de oude, en zoals hierboven genoemd gevoelig voor vingerafdrukken etc.

• J0YR1D3R
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:34:
Volvo scoort met de "ouderwetse" interieurs volgens mij beter dan met de moderne uit de x90. Hoewel er veel knoppen zijn, zit alles op een logische plek en werkt het snel. Dat is meer waard dan een fancy uiterlijk. De nieuwe dashboards van Volvo zijn voor touchscreens niet slecht, maar niet zo makkelijk op de tast te bedienen als de oude, en zoals hierboven genoemd gevoelig voor vingerafdrukken etc.
Het grote voordeel van (in ieder geval) de V40 die ik had uit 2014 is de integratie van de stuurwielbediening met het hoofdscherm. Bij bijna alle andere moderne auto's zijn dat 2 gescheiden systemen waardoor je genoodzaakt bent om alsnog met een half zwaaiende arm op zoek te gaan naar het album uit de collectie wat je wilt. Bij de V40 scroll je er simpelweg met het wieltje op het stuur naar toe, zonder ook maar een seconde het stuur los te laten. De Clio 4 die we prive hebben is ook zo'n schoolvoorbeeld van alles maar op touch willen gooien. Ik ben blij dat de ventilatie daar nog gewoon werkt met een draaiknop :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17
J0YR1D3R schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:16:
[...]

Het grote voordeel van (in ieder geval) de V40 die ik had uit 2014 is de integratie van de stuurwielbediening met het hoofdscherm. Bij bijna alle andere moderne auto's zijn dat 2 gescheiden systemen waardoor je genoodzaakt bent om alsnog met een half zwaaiende arm op zoek te gaan naar het album uit de collectie wat je wilt. Bij de V40 scroll je er simpelweg met het wieltje op het stuur naar toe, zonder ook maar een seconde het stuur los te laten. De Clio 4 die we prive hebben is ook zo'n schoolvoorbeeld van alles maar op touch willen gooien. Ik ben blij dat de ventilatie daar nog gewoon werkt met een draaiknop :)
Ondanks dat de Peugeot 308 het grootste K*T systeem heeft.. is het ook volledig mogelijk om je muziekalbums te selecteren en er doorheen te scrollen vanaf het stuurwiel. ;)
Dat dan weer wel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SirLct
Kreeg te horen dat door bpm verhoging en andere co2 uitstoot door andere manier van berekenen enz kan ik de 320 ede niet meer in de leasebudget krijgen. Baal enorm hiervan. Wordt nog bekeken naar de mogelijkheden (ze zitten als het goed is iets van 50 hoger) maar van de vorige discussie met HR zien ze echt niet de mogelijkheid om over heen te gaan. Wordt vervolgd.

In de tussentijd, ben dus gewoon bezig met plan B.
318 wordt het iig niet, een keer proefgereden in 118i en ik vind het net te sloom.

Nogmaals de eisen: 1000eur budget incl brandstof, 4jaar 35000km, zoveel pk mogelijk (ja call me crazy), en ik wil eigl premium houden (maw audi of bmw, of het moet net een leuke vag zijn)

• Morelleth
Zo een aangepast lijstje na weekendje auto's bekijken en waar mogelijk testrijden.
Eerst met de V40 busines sport gereden.
Wat is dat een lekkere auto. Rijd heerlijk, ziet er heel mooi uit (persoonlijke mening natuurlijk) maar heeft als "nadeel" de verouderde mediaset erin. Wat gezien mijn gebruik van spotify e.d. apps wat jammer is, want dan moet ik nog steeds via de mobiel alles bedienen.

Ook met de DS4 gereden, maar na 5 min weer omgedraaid. Interieur was al wennen en rijden vond ik gewoon niet fijn.

308 SW niet in gereden, ging helaas even niet. Maar qua uitrusting heeft deze toch wel een voorkeur.

Ook nog bij de Renault langs geweest. De grand Scenic valt af. Veel te weinig ruimte als 7 persoons auto en veel te groot als dagelijkse auto als je in je eentje erin rijd. Wel een mooie wagen overigens.
Maar toen zag ik daar ook de Talisman staan...
Een bonk luxe. Maar zo te zien kan de uitvoering die ik via de leasemaatschappij kan krijgen niet hoger gezet worden dan de Zen en daardoor niet de moeite waard qua opties. (of ik moet iets over het hoofd zien)

De vraag is nog wel hoe de 308SW rijd tov de V40. En wat ik hierboven lees hoe het mediasysteem reageert.
Dus wat is wijsheid, gaan voor het rijden (de V40) of de luxe (de 308SW)

Voor de volledigheid het lijstje hieronder neergezet.

Leasebudget:
€723,- per maand
Dit komt in de gegeven keuzes bij de leasemaatschappij neer op ca. €35.000 max. catalogus waarde.

Kilometrage per jaar:
Momenteel ca 30.000

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of
alternatieve regeling

Excl. brandstof, aparte tankpas.

Geen merkbeleid, anders dan dat alle prijzen via Van Mossel lopen, dus prijsaanvraag via een andere garage is niet mogelijk en invloed op de leaseprijs is er helaas niet.

max 99 gr/km CO2 uitstoot. (harde eis werkgever)
Verplicht diesel of hybrid diesel.

Specifieke wensen:
Indien mogelijk fatsoenlijke 7 persoons auto. Informatie over de 3e zit rij is bijna nergens te vinden dus inschatting is lastig.
Maar aangezien een 7 zitter bijna niet mogelijk is, dan liever gewoon een lekkere ruime auto (in elk geval voorin)

Afvallers:
- Citroën C4 Picasso 7 zits. Rijd heel "golvend" en vooral in de bochten niet fijn naar mijn mening.
- Citroën DS4 1.6 BLUEDHI Chic. Na 5 min rijden al maar omgedraaid, niet mijn auto.
- Renault Grand Scenic 1.5dci Hybrid assist Zen (te klein voor 7 zits, te groot voor alleen)
- Alfa Romeo Guilietta. Viel me tegen bij het echt zien, niet meer in gereden.
- Renault Talisman 1.5dci energy zen (optielijst te beperkt, hogere versie niet mogelijk)
- Elk echt "klein" autootje op de keuze lijst.

Shortlist:
- Volvo V40 Cross Country 2.02D Nordic+ of Business Sport

[/i]

[ Voor 16% gewijzigd door Morelleth op 19-02-2018 10:01 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gergs schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:03:

Nogmaals de eisen: 1000eur budget incl brandstof, 4jaar 35000km, zoveel pk mogelijk (ja call me crazy), en ik wil eigl premium houden (maw audi of bmw, of het moet net een leuke vag zijn)
Het is een EOL model, maar de V60 T4, T5 of D4 wellicht? Of een S60 met dezelfde motorisering maar dan zal je een voorraadmodel moeten nemen want is niet meer te bestellen?

• SirLct
@AllSeeyinEye Ik ben geen fan van de huidige infotainment systeem, en ook niet van de nieuwe.
Het moet echt zo'n wieltje voor mij. Touchscreen vind ik niet fijn. Bereid om wat concessies te doen (bijv omdat het net nieuw is - stiekem T-roc dus aan het kijken) maar niet van plan om EOL model te nemen... Dank voor de suggestie iig.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
Vandaag om 15h mijn Octavia Combi inleveren en mijn Arteon R-line gaan afhalen _/-\o_
Pagina: 1 ... 12 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.