Ik zit erover te denken om volgend jaar mijn leasebak niet meer prive te gaan rijden (tweede auto is comfortabel genoeg en het extra geld kan ik goed gebruiken
) maar zit met een aantal praktische vragen.
Wie kan mij antwoorden op de volgende uitdagingen/vragen:
Zoek ik niet goed of gaat het hier over een taboe?
Volgens cijfers zijn er genoeg mensen die geen bijtelling betalen, maar blijkbaar geen goede oplossingen als het gaat om rittenregistratie. Verder is de regelgeving hieromtrent lekker vaag zodat je je bijna crimineel voelt als je een keer omrijdt.
Ik heb trouwens voor 1. en 2. de belastingtelefoon gebeld, ben 3 keer doorverbonden en kreeg toen iemand aan de lijn die het volgende vertelde: "eeeeuh ja dat weet ik ook niet, ik denk dat u het vanzelf te horen krijgt als u een keer gecontroleerd wordt....."
Wie schept licht in de duisternis? Tips over het aan te schaffen appje/blackboxje zijn ook van harte welkom!
Wie kan mij antwoorden op de volgende uitdagingen/vragen:
- ik woon in Enschede, werk in Nieuwegein. Als ik via de autobaan rijd (de snelste route) is dit 156km. Nu wil het geval dat mijn ouders langs de kortste route wonen (147 km). Nou wil ik 1x/2x per week op de terugweg vanuit mijn werk een kopje koffie drinken bij mijn ouders. Hoe ga ik dit opschrijven in mijn rittenregistratie? enschede-nieuwegein (zakelijk) Nieuwegein-ouders (zakelijk) ouders-thuis (prive)? Of enschede-nieuwegein (zakelijk) nieuwegein-enschede(zakelijk met afwijking)
- Zelfde als hierboven maar dan met een tussenstop bij de Albert Heijn, extra omweg 500m maar de AH ligt 4km bij mijn huis vandaan....
- ik wil een zo makkelijk mogelijke oplossing gebruiken die bovenstaande 2 issues kan oplossen zonder dat ik zelf in excelsheetjes/notitiblokjes ed hoef te duiken. Bestaat deze?
- ik heb ergens gelezen dat GPS en kilometerteller nog weleens kunnen verschillen. Is hier iemand die dit aan den lijve heeft ervaren en zo ja, hoe los je dit op? Of ziet de belastingdienst het GPS-systeem dan als leidend?
Zoek ik niet goed of gaat het hier over een taboe?
Volgens cijfers zijn er genoeg mensen die geen bijtelling betalen, maar blijkbaar geen goede oplossingen als het gaat om rittenregistratie. Verder is de regelgeving hieromtrent lekker vaag zodat je je bijna crimineel voelt als je een keer omrijdt.
Ik heb trouwens voor 1. en 2. de belastingtelefoon gebeld, ben 3 keer doorverbonden en kreeg toen iemand aan de lijn die het volgende vertelde: "eeeeuh ja dat weet ik ook niet, ik denk dat u het vanzelf te horen krijgt als u een keer gecontroleerd wordt....."
Wie schept licht in de duisternis? Tips over het aan te schaffen appje/blackboxje zijn ook van harte welkom!