Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.850 views

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46
Van het weekend even wezen kijken. Bare in mind het zijn twee verschillende auto's

De Karoq
Karoq

Vond hem toch niet zo mooi als op de website. Je hebt pas een idee wat het voor een auto is als je hem in het echt ziet. Ik vond hem klein aan de achterkant. Beetje alla Audi Q3

Ook het interieur, het nieuwe grote LCD display zoals @gergs hierboven ook zegt, tegenwoordig is alles touch, geen draaiknoppen meer. Nog meer afleiding voor de berijder. Maar dat terzijde.

Vervolgens naar mijn nr 1 boven aan de lijst, de XC40:

XC40

XC40

XC40

XC40

...... *kwijl* wat een toffe vette bak. Hij is groot (niet veel kleiner dan een XC60) hoog, en mooi afgewerkt.

Alvast even een proefberekening laten maken op basis van lease budget T4 (190PK) met alle pakketten en een paar opties moet lukken. Nu deze week nog even horen of de huidige leasewagen wordt overgenomen door een nieuw in dienst te komen collega.

Nu bestellen is levering in juli voor de geïnteresseerden.

Fingers crossed!

discogs

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@loewie1984 waar kom je op uit qua catalogusprijs bij zo'n XC40? Volgens mij flink hoger dan bij een Karoq?

• loewie1984
J0YR1D3R schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:51:
@loewie1984 waar kom je op uit qua catalogusprijs bij zo'n XC40? Volgens mij flink hoger dan bij een Karoq?
Klopt, als je me kunt volgen in mijn redenatie. Ik rij nu 12 jaar skoda en wil wel wat anders, maar ben toch even gaan kijken. Reden is, dat ik een full option Karoq kan rijden voor nog geen 45k wat weer scheelt in de bijtelling.

Echter de XC40 doet 55k zoals ik hem een beetje wil hebben. Qua bijtelling scheelt me dat wel 75 eu per maand extra. Ik mag er 5 jaar mee rijden. Dan overleef ik die paar euro wel per maand. Ik ga er vanuit dat ik ook nog wat stappen ga maken binnen de organisatie, en dan rij ik wel de auto die ik graag wil rijden.

discogs

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Klopt, als je me kunt volgen in mijn redenatie. Ik rij nu 12 jaar skoda en wil wel wat anders, maar ben toch even gaan kijken. Reden is, dat ik een full option Karoq kan rijden voor nog geen 45k wat weer scheelt in de bijtelling.

Echter de XC40 doet 55k zoals ik hem een beetje wil hebben. Qua bijtelling scheelt me dat wel 75 eu per maand extra. Ik mag er 5 jaar mee rijden. Dan overleef ik die paar euro wel per maand. Ik ga er vanuit dat ik ook nog wat stappen ga maken binnen de organisatie, en dan rij ik wel de auto die ik graag wil rijden.
Zou je de configuratie kunnen delen? Ben benieuwd, zelf ook naar XC40 aan het kijken.

Ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van de automaat. Dat is nog een 'ouderwetse' geloof ik?

• loewie1984
BlauweFles schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Zou je de configuratie kunnen delen? Ben benieuwd, zelf ook naar XC40 aan het kijken.

Ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van de automaat. Dat is nog een 'ouderwetse' geloof ik?
T4 Geartronic R-design met de volgende opties / pakketten:
Business Pack Connect
IntelliSafe Pro Line
Connectivity Line (Apple Carplay / Android Auto)
Scandinavian Line (parkeerverwarming met app)
Versatility Line (elektrische kofferbak, keyless entry)
Luxury Line (elektrische stoelen)
Metallic Lak
Extra getint glas achter
Trekhaak (inklapbaar)
Sensus Connect premium audio

Dan zit je ergens rond de genoemde prijs.

Blijft er trouwens niet veel meer over op de optielijst.

Edit: ter indicatie ik heb 750 ex btw ex brandstof op basis van 60 maanden bij 30k per jaar. De auto kwam zonder gekheid uit op 723. Toen we alles deden aanvinken gingen we naar 830. 3 tientjes speling in de onderhandelingen was haalbaar. En ik mag 10% over budget heen.

[ Voor 14% gewijzigd door loewie1984 op 19-02-2018 11:20 ]

discogs

• BlauweFles
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:17:
[...]

..

Edit: ter indicatie ik heb 750 ex btw ex brandstof op basis van 60 maanden bij 30k per jaar. De auto kwam zonder gekheid uit op 723. Toen we alles deden aanvinken gingen we naar 830. 3 tientjes speling in de onderhandelingen was haalbaar. En ik mag 10% over budget heen.
Nee, dan heb je alles wel aangevinkt ;)

En die automaat, je hebt er nog niet in gereden denk ik, is voor jou geen showstopper?

• loewie1984
BlauweFles schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Nee, dan heb je alles wel aangevinkt ;)

En die automaat, je hebt er nog niet in gereden denk ik, is voor jou geen showstopper?
Ik rij sowieso al automaat. De XC40 is de showroom nog niet uitgeweest. Mijn buurman is gelukkig sales manager bij Volvo en neemt regelmatig een demo mee naar huis. Ik zal het binnenkort ervaren en hier dan even terugkoppelen.

Heb wel al in een XC60 geartronic kunnen rijden en in een v60 en ik ervaar eerlijk gezegd geen bijzonderheden. Maar ik heb de opmerking wel gehoord in een Britse auto review dat je voor de automaat niet bij volvo xc40 moet zijn maar bij bmw x1.

discogs

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02
gergs schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:32:
@AllSeeyinEye Ik ben geen fan van de huidige infotainment systeem, en ook niet van de nieuwe.
Het moet echt zo'n wieltje voor mij. Touchscreen vind ik niet fijn. Bereid om wat concessies te doen (bijv omdat het net nieuw is - stiekem T-roc dus aan het kijken) maar niet van plan om EOL model te nemen... Dank voor de suggestie iig.
Ik had ook de 'keus' tussen een 308 SW (toen nog 14%) of een V40 D2 (Nordic+?)

308SW:
+ ruimte
- stoelen

V40
+ stoelen
+ uitrusting (standkachel wtf _/-\o_ )
- ruimte ;)

Elke dag ben ik nog blij met de V40 ;)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32
[...]

Business Pack Connect
IntelliSafe Pro Line
Metallic Lak
Extra getint glas achter
Trekhaak (inklapbaar)

Dat is een lekker complete XC40!
Ik zag afgelopen zaterdag een XC40 rijden, wat een mooie auto! :D
Helaas was die wel helemaal in het zwart, vind ik niet mooi, nogal saai. Denk dat die in een andere kleur veel beter tot z'n recht komt.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Lange termijn zaken: mn huidige leaseblikje (V40 D4, 14%) mag ik tot december 2018 rijden, of met verlenging van leasecontract tot december 2019. En dat ben ik ook wel van plan vanwege de bijtelling. Maar stiekem denk ik ook al aan de opvolger. Want van 14% naar 22% is een behoorlijke hap geld.

Nou volg ik het autonieuws niet heel actief, maar de tesla model 3 staat wel op de radar ivm bijtelling. De vraag is echter, hoe groot is de kans dat ik die in januari 2020 zou kunnen rijden? Zijn de wachtrijen dan al weg, is ie dan op redelijke termijn leverbaar? Een korte zoektocht op internet leverde niet echt veel bruikbaars op, dus ik ben benieuwd wat jullie denken :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:30
loewie1984 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:58:
[...]

[..] en dan rij ik wel de auto die ik graag wil rijden.
Dit, ..
Ik heb ook een te dure auto voor mijn budget (vooral zelf te duur aangekleed) waardoor ik maandelijks extra betaal. Maar ik geniet dagelijks als ik in de auto stap van de luxe en het comfort.
Dan betaal ik zoveel liever wat meer per maand (uiteraard binnen de mogelijke grenzen) dan dat ik twee uur per dag met tegenzin in een, bij wijze van, Dacia Logan moet rijden (*Don hoopt nu niemand tegen de schenen te trappen)

*sowieso

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15

Wallie

Herr

DonJunior schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Dacia Logan moet rijden (*Don hoopt nu niemand tegen de schenen te trappen)
Pas op he... kom je achterna met m'n (lease) Lodgy ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• DonJunior
Wallie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Pas op he... kom je achterna met m'n (lease) Lodgy ;)
Shit :o Sorry

*sowieso

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rob-T6 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Ik had ook de 'keus' tussen een 308 SW (toen nog 14%) of een V40 D2 (Nordic+?)

308SW:
+ ruimte
- stoelen

V40
+ stoelen
+ uitrusting (standkachel wtf _/-\o_ )
- ruimte ;)

Elke dag ben ik nog blij met de V40 ;)
Stoelen een min in de 308? Ik ben zeer blij met de stoelen in mijn 308, maar wellicht komt dat omdat het de premium stoelen zijn. Daarnaast is het natuurlijk ook vrij persoonlijk.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-11 21:37
Widow schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:44:
Lange termijn zaken: mn huidige leaseblikje (V40 D4, 14%) mag ik tot december 2018 rijden, of met verlenging van leasecontract tot december 2019. En dat ben ik ook wel van plan vanwege de bijtelling. Maar stiekem denk ik ook al aan de opvolger. Want van 14% naar 22% is een behoorlijke hap geld.

Nou volg ik het autonieuws niet heel actief, maar de tesla model 3 staat wel op de radar ivm bijtelling. De vraag is echter, hoe groot is de kans dat ik die in januari 2020 zou kunnen rijden? Zijn de wachtrijen dan al weg, is ie dan op redelijke termijn leverbaar? Een korte zoektocht op internet leverde niet echt veel bruikbaars op, dus ik ben benieuwd wat jullie denken :)
Er zijn genoeg andere electrische alternatieve, beste is nu volgens mij de leaf 60kwh (einde dit jaar)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
Schaamteloze crosspost...

Vandaag dus de auto gaan inwisselen. Eerst de skoda (die wel wat lichte gebruikssporen heeft) laten controleren maar dat was allemaal prima. Geen extra kosten.

Daarna de Arteon afgehaald en naar huis gereden. Keurige, strakke bak. Dat ding rijdt voortreffelijk!.
Zeer blij met mijn keuze.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4759/39652674204_c76c02e439_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4615/38553441100_c4d2735038_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4658/40318255672_24223ec690_c.jpg

• DonJunior
@Engineer Stewie Toffe bak. Wel grappig om te zien dat het interieur op de ventilatieroosters na identiek is aan het interieur van mijn Golf 7,5 Highline.

*sowieso

• Engineer Stewie
DonJunior schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:35:
@Engineer Stewie Toffe bak. Wel grappig om te zien dat het interieur op de ventilatieroosters na identiek is aan het interieur van mijn Golf 7,5 Highline.
Is idd wel een beetje een jammer punt. Aan de buitenkant hebben ze hun best gedaan om een andere lijn te creëren maar de binnenkant is idd hetzelfde als een golf/passat. Nu, het zit allemaal strak en logisch in elkaar en geef er dus niet om. Alleen dat klokje hadden ze eruit mogen laten :+ .

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:34
Staat er ook zo'n fancy horloge merk op? :D

Gefeliciteerd man! Ziet er echt strak uit! Van buiten is het idd een van de mooiste volkswagen ooit als je mij vraagt.

Life is too short to drive boring cars

• DonJunior
Engineer Stewie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:11:
[...]

Is idd wel een beetje een jammer punt. Aan de buitenkant hebben ze hun best gedaan om een andere lijn te creëren maar de binnenkant is idd hetzelfde als een golf/passat. Nu, het zit allemaal strak en logisch in elkaar en geef er dus niet om. Alleen dat klokje hadden ze eruit mogen laten :+ .
'Zoals het klokje thuis tikt.. ' tikt het kreng ook gewoon in de auto.. Dus als je veel onderweg bent.. voel je jezelf gewoon thuis. :+

Overigens vind ik dat i.c.m. met het Active Display dat er een hele hoop informatie dubbel is, en dat je daarnaast wel informatie mist.
Als je op je Mediascherm (in het middenconsole) navigatie aan hebt staan, in je Virtual Cockpit de map weer geeft plus ook de navigatie optie in je tellers (die geeft namelijk de richting aan waar je heen moet (afslag rechts in 2 km ofzo)
Dan heb je gewoon 3x je eindtijd en 3x het aantal kilometers dat je nog moet rijden in beeld staan. Zowel in het scherm op je mediacenter, in het midden van je virtual cockpit als links in je toerenteller.
Dat hadden ze wel wat beter mogen uitdenken.
Sowieso de navigatie op het mediacenter.. de helft van het scherm is dan zwart, had daar dan een stukje audio weergegeven (welke radiozender staat er op bijvoorbeeld). Want dat zie je nu nergens
Dat kan wel, maar dan zie je dus niet welke komende afslagen er volgen.

</rant>ran

*sowieso

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:40
[...]

Business Pack Connect
IntelliSafe Pro Line
Metallic Lak
Extra getint glas achter
Trekhaak (inklapbaar)

beetje optimistisch, genoemde configuratie is eerder 60K (tenminste in NL).
Heb zelf ook een XC40 bestelt, wilde eerst ook voor een soortgelijke config gaan, echter bleek die bijna net zo duur als de intro edition T5 AWD met lux. line....dus uiteindelijk maar die laatste gekozen, meer opties, zwaardere motor en AWD, ook geen straf :-)

T4 R-design 50K
bus. pack: 1.5K
intelli. pack: 1K
conn. pack: 0.5K
scan. pack: 1K
vers. line: 1K
luxery line: 2K
metallic lak: 1K
getint glas: 0.3K
trekhaak: 1K
permium audio: 0.7K

totaal: 60K

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 20:58
Ik mag nu een nieuwe lease auto uitzoeken en heb hier een aantal mooie auto's gezien, echter is mijn budget beperkt :)

Mijn situatie:
Budget 600 euro ex brandstof
60 maanden looptijd en 20.000 km (na overleg is meer geen probleem).

Voor wat betreft eisen, moet vlot kunnen optrekken en nog wat vermogen overhebben om bij 120km/u te kunnen optrekken.
Verder moet die ruim zijn om kinderwagen mee te nemen en 2 koffers.

Ik kom dan automatisch uit op Skoda Octavia Combi Style Business (150pk). Heeft iemand andere suggesties?

En zijn er Skoda rijders die ervaring hebben met nieuwe modellen? Missen jullie bepaalde opties?

Alvast mijn dank voor het meedenken.

XC40 ziet er super mooi uit, maar helaas te prijzig. :(

V-Strom 650

Verwijderd

Je kan zo'n beetje elke c-segment station door de configurator halen en kijken wat je wenst en wat het kost. De Octavia was bij mijn leasemaatschappij geen goedkopere optie dan een Astra, 308, Focus of Megane om maar wat voorbeelden te noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 11:15 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

XC40 is echt zooo stoer, maar helaas voor mij buiten budget.
Snap goed dat mensen voor die wagen gaan, Volvo is top, interieur was voor mij altijd de afknapper, maar dat hebben ze zeer strak gemaakt in de laatste modellen (XC90, V90, XC60 en nu ook de Xc40)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• loewie1984
Xoxol schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:54:
Ik kom dan automatisch uit op Skoda Octavia Combi Style Business (150pk). Heeft iemand andere suggesties?

En zijn er Skoda rijders die ervaring hebben met nieuwe modellen? Missen jullie bepaalde opties?
Ervaren skoda rijder hier:

Als je geen trekhaak pakt, zorg dan ervoor dat je de stoel van de bijrijder naar voren kunt klappen. Dat is handig bij het vervoeren van lange voorwerpen zoals klusmateriaal. Weet wel dat je dan geen sportstoelen kan pakken want daar gaat dat helaas niet bij. Optie kost 5 tientjes ofzo

Verder zou ik altijd de luxe stoelen pakken, want mijn ervaring is dat de standaard stoelen slecht zijn. Ik ervaar lichamelijke klachten (ben al bij Fysio en RSI / Ergonoom geweest).

Ik rij nu een Octavia uit 2014 dus het model voor de facelift. Die heeft een 1.4 en 140 PK de 1.5 moter met 150PK is dus prima. Ik heb daarnaast een DSG automaat, geen overbodige luxe in file rijdend Nederland, en hij is daardoor lekker snel.

Mijn uitvoering is de Elegance Business, dat heet dus tegenwoordig Style Business. Als ik dan denk aan wat ik destijds wel en niet extra heb gepakt was dat het volgende:
18" LM
Elektrische kofferbak
Getint glas
Stoelverwarming

Prima auto verder, op de stoelen na dan.

discogs

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Widow schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:44:

Sowieso is hij veel duurder dan men nu verwacht.
Er is een reden dat Tesla de rekentool nog niet durft vrij te geven, terwijl de auto nu wel voor klanten is te configureren.

Waarom zou je dat geheim willen houden?

Daarnaast is Tesla in de Lease gewoon belachelijk duur. Afschrijving is hoog, onderhoud is duur...

Een tweedehandsje (model s) gaat al gauw over de 2000 per maand heen:
https://www.leaseplandire...-5d/3ZDF45#tab=uitrusting

Youtube: DashcamNL

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
dfrenner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:29:
[...]

Sowieso is hij veel duurder dan men nu verwacht.
Er is een reden dat Tesla de rekentool nog niet durft vrij te geven, terwijl de auto nu wel voor klanten is te configureren.

Waarom zou je dat geheim willen houden?

Daarnaast is Tesla in de Lease gewoon belachelijk duur. Afschrijving is hoog, onderhoud is duur...

Wat dat met die occasion is weet ik niet, die is wel bizar duur idd. Maar een nieuwe lease je voor 1275 (48 maanden, 35k) en die kost 80k nieuw. Natuurlijk is het afwachten wat de leaseprijs is, maar ook al is die hoog, de werkgever betaald dat. Dus over de prijs maak ik mij niet al te druk. Ik heb gewoon geen zin in massa's bijtelling :+ maar ik zat net even naar de Leaf te kijken, dat is ook best interessant. Ik denk dat dat nog de meest volwassen auto is in het 4%-segment, op Tesla's en hele exotische auto's na dan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Engineer Stewie
Van de skoda herken ik het verhaal van de stoelen, had de standaard ambition stoelen. Die zaten redelijk de eerste 12 maanden maar daarna was het vaak met rugklachten.

• BlauweFles
  • Niet online
Ik heb gisteren ook even bij de dealer een XC40 samengesteld en die had iets interessants. Een aantal 'packs' zijn ook als accessoire te bestellen. Waardoor de fiscale waarde lager blijft. Dit ging specifiek op voor de Sensus Navigatie Software en het Intellipack.

De configuratie zag er als volgt uit:
  • XC40 T4 Geartronic Momentum
  • Connectivity Line
  • Luxury Line
  • Scandinavian Line
  • Solid lak
  • Verwarmbare voorstoelen en ruitensproeierkop
  • Spiegelkappen uitgevoerd in Ice White Solid
  • Dak uitgevoerd in Ice White Solid
  • Totaal Catalogus: 50.165,00
  • Sensus navigatie
  • Intellisafe Assist met Pilot Assist
  • Totaal Accesoires: 2.590,00
Totaal (incl afleverkosten): 53.732,44

Scheelt een kleine 25e per maand, over de hele looptijd 1200e. Toch leuk.

• loewie1984
Goede tip. Dat gaven ze bij mij ook aan. Ga ik zeker gebruik van maken.

En het al oude bijtelling gebeuren. Wat dat betreft ben ik 'blij' dat ik van 25 naar 20 naar 22 terug ga en nooit in een 'muesli' auto gereden heb omwille van de 14%. No offense, ik snap dat dat niet voor iedere beurs is weggelegd, maar het comfort wat je je zelf gunde door een 14% te rijden en wat extra geld over te houden, maakt de stap terug naar 22% natuurlijk extra zwaar. Voor mijn gevoel weet ik niet beter. Die 2% tja..

Als je de 14% periode gewoon ziet als extraatje op je salaris kom je er wel over heen, want vroeger was het 25% en die periode heb je ook gekend, maar als je je carrière begint in een 14% bak is het natuurlijk wel zuur als je naar 22% moet maar besef dan dat het dus nog erger kan.

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 20-02-2018 13:14 ]

discogs

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

dfrenner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:29:
[...]

Dat is niet representatief..
De 75D is voor minder dan 1300 / maand te leasen (bij 5 jaar / 40.000km/jaar, ga je minder km's maken dan kan dat bedrag nog een paar honderd omlaag.)

Zie hier bijv: https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting (maar 10.000 km/jaar is natuurlijk een lachertje voor diegenen die een auto echt gebruiken).

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2018 13:06 ]

• BlakHawk
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Dat is niet representatief..
De 75D is voor minder dan 1300 / maand te leasen (bij 5 jaar / 40.000km/jaar, ga je minder km's maken dan kan dat bedrag nog een paar honderd omlaag.)

Zie hier bijv: https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting (maar 10.000 km/jaar is natuurlijk een lachertje voor diegenen die een auto echt gebruiken).
Nog steeds een hoop voor een auto die zogenaamd minder onderhoud kent en geen wegenbelasting. Een Mercedes CLS 400 zit net boven de 1300.

Dan zeggen ze dat elektrisch minder onderhoud kost en zit je met een kleine 100 euro per maand aan wegenbelasting wat in die leaseprijs verwerkt zit.

Dus hoe dan ook is Tesla gewoon duur.

Voor nu mogen wij niet elektrisch rijden en mis ik het ook nog niet echt. Ik denk dat de echte vooruitgang straks wordt overgenomen door bestaande autobedrijven en Tesla zal steeds verder naar de achtergrond treden.

Een beetje het Ford effect van begin vorige eeuw. Iedereen die een auto kocht, kocht een Ford. Je had de keuze uit Ford, Ford en Ford. Een halve eeuw later bestaat Ford nog wel, maar veel meer naar de achtergrond.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Model S en X worden vanaf 2019 sowieso minder interessant, dan hakt de 22% bijtelling erin vanaf de 50.000 euro. En worden ze dus nog duurder.

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:30
Xoxol schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:54:

Alvast mijn dank voor het meedenken.

XC40 ziet er super mooi uit, maar helaas te prijzig. :(
Een goede 120k km gereden vanaf eind 2015 tot half 2017 met de Octavia Ambition Business, met een 1.6 automaat.
Ding trok goed op, Duitse snelwegen geen probleem mee om mee te komen (beter gezegd moest me vaak inhouden, top zat normaal ergens op 190 km/u maar bergafwaarts bij Frankfurt was 220 te halen :9~ ) en optrekken als je even iets langzamer reed of gas bij vanaf de 120/130 ging ook heel vlot.
Wel bewust de sportpack gepakt, juist vanwege de lange ritten. Nooit last gehad met die sportstoelen (en ook ik heb rugproblemen). Zelfs niet met ritten van 4 uur of langer.
Zat dagelijks een uur of 3 tot 5 in die auto dus een beetje luxe kon geen kwaad.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Morelleth schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:57:
[...]
Nooit last gehad met die sportstoelen (en ook ik heb rugproblemen). Zelfs niet met ritten van 4 uur of langer.
Zat dagelijks een uur of 3 tot 5 in die auto dus een beetje luxe kon geen kwaad.
Ik heb daarom ook de dynamic stoelen op mijn Octavia Business line Ambition. Krijg je er meteen een mooier stuurtje bij en de kosten zijn niet zo hoog van dat pakket met die stoelen.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:07
Ga absoluut proefrijden/proefzitten! De sportstoelen in de Octavia zaten voor mij van geen meter en de Style Business stoelen zaten prima. Ambition stoelen heb ik niet geprobeerd, die zijn weer anders.

• SirLct
Mee eens, je moet echt proefzitten. Zo denk ik altijd dat standaard stoelen niets is, maar toevallig een voorloopauto gekregen met standaard stoelen - een A3 - je hoort mij iig niet klagen. Ieder postuur, lengte, behoefte is echt anders.

Verwijderd

Het spijtige van een proefrit is dat het vaak te kort is om echt een oordeel te geven. En als je dan hoort in dit topic dat de standaardstoelen van een Octavia het eerste jaar nog acceptabel zijn maar dat er daarna een fysio aan te pas moet komen... De meeste mensen moeten een jaar of 4 met hun auto doen en 3 jaar rondrijden met pijn in de rug lijkt me geen pretje. Ik had dan denk ik ook aanspraak gemaakt op de garantie of via de zaak geprobeerd om een andere stoel erin te krijgen.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 20:58
Thanks voor de reply van de Skoda rijders! Ik heb al in een aantal Skoda's gezeten echter niet op de stoelen gelet. Ga binnenkort weer naar de dealer.

V-Strom 650

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40

anc

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:07:
Het spijtige van een proefrit is dat het vaak te kort is om echt een oordeel te geven. En als je dan hoort in dit topic dat de standaardstoelen van een Octavia het eerste jaar nog acceptabel zijn maar dat er daarna een fysio aan te pas moet komen... De meeste mensen moeten een jaar of 4 met hun auto doen en 3 jaar rondrijden met pijn in de rug lijkt me geen pretje. Ik had dan denk ik ook aanspraak gemaakt op de garantie of via de zaak geprobeerd om een andere stoel erin te krijgen.
Als het echt zo erg is en je moet nog 3 jaar dan kan je ook zelf een nieuwe stoel kopen en in de auto plaatsen.
De kosten en tijd die het kost om die stoel te regelen wegen niet op tegen de lichamelijke klachten en de tijd die je bij de fysio kwijt bent. ;)

• Morelleth
Van de diverse overwegingen aan auto's is het nu terug gebracht naar de
Volvo V40 Business Sport D3 Rijd heerlijk en behoorlijk compleet.
Volvo V40 Cross Country Nordic+ D2
Puur omdat ik die heel mooi vind, maar net iets minder uitgebreid en 1 stapje lager qua motor.
Peugeot 308 SW Bluelease Premium 1.6HDI Automaat. Lekker luxe automaat.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Android Auto? En dan specifiek de versie die in de Peugeot 308 zit?
De luxe is er in de auto, maar of het goed werkt weet ik nog niet, kon het niet uit proberen bij de dealer. (Want waarom zou je een selling point ook bruikbaar maken met een voorbeeld telefoon oid)
Waar alles zit is ff wennen, maar het zit er wel allemaal op.
Bij de volvo zou het voor mij zelfs nog meer wennen zijn door hoe het systeem werkt.

Maar het is nog een beetje onduidelijk of het fatsoenlijk werkt allemaal. Dus ervaringen zijn welkom.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:17
Tja ik ken Android Auto niet, maar volgens mij is het net als Apple Carplay. Het is een soort van mirroring op je navigatie systeem, en werkt dus in elke auto hetzelfde. Het enige wat wel voor problemen kan zorgen is om Android Auto werkend te krijgen met jouw telefoon. Volgens mij moet je daarvoor een speciale .apk installleren. Maar dat kunnen de Android experts vast beter vertellen.

Wat betreft de auto's. Als je gezinssituatie het toelaat zou ik voor de Volvo gaan. Met 1 of 2 kleine kinderen voor de 308SW, als ze wat groter zijn kan je altijd weer een 'normale' auto rijden. Als je veel file rijdt zou ik toch een automaat proberen te nemen, evt icm adaptieve cruisecontrol (weinig combinaties die het autorijden zoveel ontspannender maken dan deze).

• Morelleth
L-VIS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:42:
Tja ik ken Android Auto niet, maar volgens mij is het net als Apple Carplay. Het is een soort van mirroring op je navigatie systeem, en werkt dus in elke auto hetzelfde. Het enige wat wel voor problemen kan zorgen is om Android Auto werkend te krijgen met jouw telefoon. Volgens mij moet je daarvoor een speciale .apk installleren. Maar dat kunnen de Android experts vast beter vertellen.

Wat betreft de auto's. Als je gezinssituatie het toelaat zou ik voor de Volvo gaan. Met 1 of 2 kleine kinderen voor de 308SW, als ze wat groter zijn kan je altijd weer een 'normale' auto rijden. Als je veel file rijdt zou ik toch een automaat proberen te nemen, evt icm adaptieve cruisecontrol (weinig combinaties die het autorijden zoveel ontspannender maken dan deze).
Daarom kreeg ik het inderdaad niet zo snel werkend in de showroom. APK in de tussentijd geïnstalleerd, dus ga voor poging 2. Kijken of het nu wel werkt.
Het media systeem, de automaat en stiekem ook wel de massagefunctie in de stoelen maken dat ik meer naar de 308 SW kijk. Dus in feite vanwege de luxe.
Puur rijden eerder de v40 sport
Puur uiterlijk de v40 cross country.
Kinderen kunnen buiten beschouwing gelaten worden aangezien die er 5 zijn en deze auto puur voor werk is en als ik (of mijn vriendin) alleen weg gaan zonder kinderen.

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-11 19:08

Ktenolix

Pijlsnel

Morelleth schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:31:
Van de diverse overwegingen aan auto's is het nu terug gebracht naar de
Volvo V40 Business Sport D3 Rijd heerlijk en behoorlijk compleet.
Volvo V40 Cross Country Nordic+ D2
Puur omdat ik die heel mooi vind, maar net iets minder uitgebreid en 1 stapje lager qua motor.
Peugeot 308 SW Bluelease Premium 1.6HDI Automaat. Lekker luxe automaat.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Android Auto? En dan specifiek de versie die in de Peugeot 308 zit?
De luxe is er in de auto, maar of het goed werkt weet ik nog niet, kon het niet uit proberen bij de dealer. (Want waarom zou je een selling point ook bruikbaar maken met een voorbeeld telefoon oid)
Waar alles zit is ff wennen, maar het zit er wel allemaal op.
Bij de volvo zou het voor mij zelfs nog meer wennen zijn door hoe het systeem werkt.

Maar het is nog een beetje onduidelijk of het fatsoenlijk werkt allemaal. Dus ervaringen zijn welkom.
Ik heb sinds kort de nieuwe peugeot 308sw. Ik maak veelvuldig gebruik van Android Auto (elke dag :+). Het was even gehannes met de apk voor Android Auto, maar uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar. Het is inderdaad gewoon een mirrorscreen van je telefoon. Bediening en alles werkt prima. Ik gebruik het vooral om Waze op m'n scherm te toveren. In mijn vorige auto had ik daar nog een telefoonhouder voor nodig. Je telefoon moet overigens wel gekoppeld zijn via usb. Ik had gelukkig nog ergens een USB->mUSB kabel liggen van nog geen 10cm lang. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Morelleth
Ktenolix schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:56:
[...]

Ik heb sinds kort de nieuwe peugeot 308sw. Ik maak veelvuldig gebruik van Android Auto (elke dag :+). Het was even gehannes met de apk voor Android Auto, maar uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar. Het is inderdaad gewoon een mirrorscreen van je telefoon. Bediening en alles werkt prima. Ik gebruik het vooral om Waze op m'n scherm te toveren. In mijn vorige auto had ik daar nog een telefoonhouder voor nodig. Je telefoon moet overigens wel gekoppeld zijn via usb. Ik had gelukkig nog ergens een USB->mUSB kabel liggen van nog geen 10cm lang. :+
De koppeling is geen probleem. Doe ik nu ook steeds in mijn shortlease golfje.Maar daar moet het dus op de mobiel wat niet handig is.
Scheelt dat ik dan inderdaad gewoon de apps op het grotere scherm krijg en dingen als spotify en waze of maps met de verkeersinfo "snel" en vooral veilig kan openen.
Ik begrijp dat de snelheid van het systeem nog wel enigszins ter discussie staat?

[ Voor 4% gewijzigd door Morelleth op 21-02-2018 09:07 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Morelleth schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:48:
[...]
Kinderen kunnen buiten beschouwing gelaten worden aangezien die er 5 zijn en deze auto puur voor werk is en als ik (of mijn vriendin) alleen weg gaan zonder kinderen.
Dan kun je eventueel ook nog een C4 of Zafira overwegen. Dan kun je iedereen ook in deze auto vervoeren, als je toch al bijtelling betaald...

• Morelleth
jongetje schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Dan kun je eventueel ook nog een C4 of Zafira overwegen. Dan kun je iedereen ook in deze auto vervoeren, als je toch al bijtelling betaald...
C4 en grand scenic In overweging genomen en afgeschreven ivm niet volwaardig 7 persoons en qua handeling (gewoon niet fijn voor mij qua rijden). Safira viel buiten budget.
De suggesties qua auto's en alternatieven zijn de revu al gepasseerd, nu dus tot deze 2 keuze's gekomen.
Maar bedankt voor de imput :)

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-11 19:08

Ktenolix

Pijlsnel

Morelleth schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:06:
[...]

De koppeling is geen probleem. Doe ik nu ook steeds in mijn shortlease golfje.Maar daar moet het dus op de mobiel wat niet handig is.
Scheelt dat ik dan inderdaad gewoon de apps op het grotere scherm krijg en dingen als spotify en waze of maps met de verkeersinfo "snel" en vooral veilig kan openen.
Ik begrijp dat de snelheid van het systeem nog wel enigszins ter discussie staat?
Snelheid van het multimediasysteem is stukken verbeterd ten opzichte van de pre-facelift modellen. Tijdens een proefrit dit met een oud model getest t.o.v. nieuw model in de showroom. Ik heb me tot nu toe nog niet gestoord aan de snelheid van het systeem. Werkt bij mij (nog) lekker vlot.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Morelleth
Goed om te weten.
Heb een collega met een 308 van ca een half jaartje oud. Dus kijk even of ik straks een rondje mee kan rijden.
Ze kreeg zelf het systeem niet aan de praat omdat ze (niet geheel onlogisch) ervan uit ging dat het via bluetooth zou moeten werken en aangezien het grijs bleef dacht ze dat je er een abo voor af moest sluiten. Dus die was net al blij toen ik uitlegde hoe het zou moeten werken en wilde het zometeen maar eens uit proberen dan. :P

• SirLct
@Morelleth
Als nu echt niet meer richting 7 zitters is en je wilt een auto die strak rijden maar toch vol luxe, met jouw budget en beperking van 99gr co2 zou ik echt nog een keer naar renault dealer gaan en megane proberen.
Ik weet ik weet, je zou denken dat ik bij renault werk haha, nee hoor, maar ik denk dat je van grand scenic toen naar talisman ging kijken een stapje heb gemist. En dat is de megane.
En als ruimte toch niet meer een eis is, gwn de hatch ipv de estate.
Zo heb je echt alle opties, automaat, incl headup display, pano dak, R-link (android auto inbegrepen), bose sound, adaptive cruise control, automatische inparkeren, enz enz. allemaal binnen je budget.

• Morelleth
gergs schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:05:
@Morelleth
Als nu echt niet meer richting 7 zitters is en je wilt een auto die strak rijden maar toch vol luxe, met jouw budget en beperking van 99gr co2 zou ik echt nog een keer naar renault dealer gaan en megane proberen.
Ik weet ik weet, je zou denken dat ik bij renault werk haha, nee hoor, maar ik denk dat je van grand scenic toen naar talisman ging kijken een stapje heb gemist. En dat is de megane.
En als ruimte toch niet meer een eis is, gwn de hatch ipv de estate.
Zo heb je echt alle opties, automaat, incl headup display, pano dak, R-link (android auto inbegrepen), bose sound, adaptive cruise control, automatische inparkeren, enz enz. allemaal binnen je budget.
Heb 2 jaar gelden een Megane als Shortlease gehad. Totaal een half jaar in gereden. (2x de bose uitvoering met alle opties maar wel handgeschakeld)
Leuke auto, rijd lekker, maar is het net niet voor mij. Vind hem toen een beetje klein aanvoelen en had een gruwelijke hekel aan de cruise control met de stapjes van 2 km/u.
Weet niet of die nog vernieuwd is sinds 2 jaar geleden?

Verwijderd

Met acc hen je tegenwoordig toch geen last meer als de cc met stappen van 2km/h gaat?

• Morelleth
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:16:
Met acc hen je tegenwoordig toch geen last meer als de cc met stappen van 2km/h gaat?
Wel als je handmatig zelf aanpast.
ACC heb ik nog nooit mee gereden, dus geen idee hoe die reageert.

De leasemaatschappij vraagt overigens doodleuk meer voor de zelfde opties als de dealer. Dus de fiscale waarde komt door hun hoger te liggen dan nodig is.
Maar ik kijk eens wat die Megane Estate doet.
Waarschijnlijk de GT line automaat. of de Série Signature Exclusiv
Is alleen een crime bij Renault om duidelijk te krijgen wat nu precies het verschil is en welke opties nu mogelijk zijn bij de verschillende uitvoeringen. (bv massagefunctie weer alleen op de bose versie, terwijl de signature exclusive uitgebreider is? 8)7 )

[ Voor 52% gewijzigd door Morelleth op 21-02-2018 13:28 ]

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:54
Nou, hè hè, mijn bestelling is de deur uit, wat is het nu geworden?

Ford Mondeo ST-line Wagon 2.0 TDCI
  • Frozen white
  • Winter Pack
  • Visibility Pack
  • Business Pak
  • Adaptive LED verlichting
  • Panoramadak
De BMW werd me in de bijtelling net wat te gortig, waar we in de Mondeo aardig wat meer ruimte hebben. Voordeel is wel dat de 2018 versie van de Mondeo, standaard al met meer opties komt dan de 2017 versie.

Komende week moet ik mijn geliefde Audi A3 Sportback inleveren. Ik zal hem wel missen :)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:33:

• Frozen white
  • Winter Pack
  • Visibility Pack
  • Business Pak
  • Panoramadak
De BMW werd me in de bijtelling net wat te gortig, waar we in de Mondeo aardig wat meer ruimte hebben. Voordeel is wel dat de 2018 versie van de Mondeo, standaard al met meer opties komt dan de 2017 versie.

Komende week moet ik mijn geliefde Audi A3 Sportback inleveren. Ik zal hem wel missen :)
Niet om lullig te zijn, maar is dat niet een beetje een stap terug?

• sorted.bits
Requiem19 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Na er uitgebreid in gereden te hebben, vond ik eigenlijk van niet. Qua afwerking is het prima en deed het niet onder voor mijn A3. Mocht ik een klasse hoger willen rijden (A4, 3 serie), dan moest er nog zeker 5000 euro bij, en deze zit met 43k al vrij hoog voor mijn gevoel.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
loewie1984 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:57:
Goede tip. Dat gaven ze bij mij ook aan. Ga ik zeker gebruik van maken.

En het al oude bijtelling gebeuren. Wat dat betreft ben ik 'blij' dat ik van 25 naar 20 naar 22 terug ga en nooit in een 'muesli' auto gereden heb omwille van de 14%. No offense, ik snap dat dat niet voor iedere beurs is weggelegd, maar het comfort wat je je zelf gunde door een 14% te rijden en wat extra geld over te houden, maakt de stap terug naar 22% natuurlijk extra zwaar. Voor mijn gevoel weet ik niet beter. Die 2% tja..

Als je de 14% periode gewoon ziet als extraatje op je salaris kom je er wel over heen, want vroeger was het 25% en die periode heb je ook gekend, maar als je je carrière begint in een 14% bak is het natuurlijk wel zuur als je naar 22% moet maar besef dan dat het dus nog erger kan.
Ik rij nu 1,5 jaar in een 25% Tucson met daarvoor mijn eerste leaseauto: een 14% Clio. Ik weet precies wat je bedoelt en ben blij bij de volgende auto naar 22% te gaan (Tenzij de model 3 goed leverbaar is in 2020). :*)

[ Tesla MIG MYP ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

• Frozen white
  • Winter Pack
  • Visibility Pack
  • Business Pak
  • Panoramadak

Leuk! Mooie auto! Stond bij mij op de 3e plek. Jammer dat de ST-line gebasseerd is op de Trend waardoor je o.a. het digitale cluster in je dashboard mist welke standaard is op de Titanium. Is helaas ook niet te upgraden.

En ik vond het stom ( :( :( ) dat de 2.0TDCi met 150pk geen chromen uitlaatsierstukken kreeg maar den 180pk versie weer wel. Ook dit was niet te upgraden anders dan de complete bumper te vervangen.

Desalniettemin, van harte gefeliciteerd!

b.t.w; Ik had Impact Blue op mijn lijstje staan destijds, gebasseerd op deze review/foto's (met uitlaatsierstukken :P >:) ):

http://www.autoexpress.co...ondeo-st-line-2016-review

www.google.nl

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

Requiem19 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Alles behalve!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Haha ok, misschien onderschat ik het huidige niveau van Ford.

Zou zelf niet snel aan dat merk denken, maar dat is uiteraard een vooroordeel.

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:29:
[...]

Leuk! Mooie auto! Stond bij mij op de 3e plek. Jammer dat de ST-line gebasseerd is op de Trend waardoor je o.a. het digitale cluster in je dashboard mist welke standaard is op de Titanium. Is helaas ook niet te upgraden.

En ik vond het stom ( :( :( ) dat de 2.0TDCi met 150pk geen chromen uitlaatsierstukken kreeg maar den 180pk versie weer wel. Ook dit was niet te upgraden anders dan de complete bumper te vervangen.

b.t.w; Ik had Impact Blue op mijn lijstje staan destijds, gebasseerd op deze review/foto's (met uitlaatsierstukken :P >:) ):

Dat vond ik ook, ook een offerte opgevraagd om een Titanium Lease Edition in zijn geheel om te bouwen naar een ST line. Ook dat was geen grappig bedrag ;). De dealer snapte ook niet waarom het scherm niet gewoon een optie was van een paar 100 euro.

Nu heb ik wel even wat youtube video's zitten kijken van dat scherm, maar echt onder de indruk was ik niet. Het is niet zoals bij Audi, waar het gehele scherm gebruikt kan worden voor bv navigatie.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Dat vond ik ook, ook een offerte opgevraagd om een Titanium Lease Edition in zijn geheel om te bouwen naar een ST line. Ook dat was geen grappig bedrag ;). De dealer snapte ook niet waarom het scherm niet gewoon een optie was van een paar 100 euro.

Nu heb ik wel even wat youtube video's zitten kijken van dat scherm, maar echt onder de indruk was ik niet. Het is niet zoals bij Audi, waar het gehele scherm gebruikt kan worden voor bv navigatie.
Eens, het is geen volledige implementatie zoals bij Audi (VC) of VW (AID). Het aantal mogelijkheden is wel enigszins beperkt, zo kun je op het display op de ST-line niet je snelheid digitaal weergeven, iets wat bij de Titanium LE wel kan (sinds modeljaar 2017). En laat ik nou net gewend zijn aan het digitaal aflezen van de snelheid, ik kijk zelden nog naar de snelheidswijzer. Zal wel een kwestie van gewenning zijn maar al met al genoeg redenen voor mij om niet voor de ST-line te kiezen :)

Nogmaals, veel plezier! En post even wat foto's want die velgen van de ST-line vind ik nog steeds heeeeeul gaaf! 8)

www.google.nl

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 11:12
Morelleth schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:26:
[...]

Wel als je handmatig zelf aanpast.
ACC heb ik nog nooit mee gereden, dus geen idee hoe die reageert.

De leasemaatschappij vraagt overigens doodleuk meer voor de zelfde opties als de dealer. Dus de fiscale waarde komt door hun hoger te liggen dan nodig is.
Maar ik kijk eens wat die Megane Estate doet.
Waarschijnlijk de GT line automaat. of de Série Signature Exclusiv
Is alleen een crime bij Renault om duidelijk te krijgen wat nu precies het verschil is en welke opties nu mogelijk zijn bij de verschillende uitvoeringen. (bv massagefunctie weer alleen op de bose versie, terwijl de signature exclusive uitgebreider is? 8)7 )
Zou toch vrij makkelijk te vinden moeten zijn allemaal? https://www.renault.nl/mo...igurator.html#configure/A

Massage zit trouwens ook op de SSE.

• Morelleth
Bartjeh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Zou toch vrij makkelijk te vinden moeten zijn allemaal? https://www.renault.nl/mo...igurator.html#configure/A

Massage zit trouwens ook op de SSE.
Zie het er inderdaad bij een andere pagina wel bij staan. Maar bij de vergelijking weer niet.
Blijf het van alle configurators de grootste klote site vinden. Afhankelijk van hoe je bij de configurator kom t krijg je een andere manier voorgeschoteld.

Maar goed. Na alles op een rijtje zetten is de SSE automaat versie inderdaad ook een hele interessante.
Ben niet heel erg fan van het uiterlijk, maar qua uitvoering zit die zelfs nog wat luxer dan de 308 SW.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Rico

Wie dit leest is gek....

MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:29:
[...]

Chromen uitlaatstukken komen alleen bij 180pk of meer.
Ik zit zelf te kijken naar de Hybride Mondeo Vignale. Is net geen 40.000euro en heb je alles erop en eraan.
Moet er nog een testrit in maken om de CVT te ervaren.
Kans dat het hem wordt is niet heel groot want ik neig naar een 4% EV auto....nu 0% en heb eigenlijk geen zin om 22% bijtelling af te tikken. Hou ik liever die 12.000-15.000euro bijtelling op mijn rekening.

Heb ook al in de Honda Civic gereden want die heb je voor 35.000euro met de diesel en geheel compleet.

Binnenkort met de nieuwe Leaf rijden en ik wacht op de introductie van de Kona EV op 27 februari.
Heb een Tesla M3 gereserveerd maar die staat nu op begin 2019 maar ik verwacht hem eigenlijk pas eind 2019.

[ Voor 11% gewijzigd door Rico op 21-02-2018 16:28 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23

JB

Cédric roelt!

• Frozen white
  • Winter Pack
  • Visibility Pack
  • Business Pak
  • Panoramadak

Feli! Heerlijk sturende auto. Rijd er elke dag weer met veel genot in! Hier overigens de Titanium (ST bestond toen nog niet). Wat mis je nu aan opties tov van de Titanium? Of zijn bovenstaande pakketten de aanvullende factoren om 'm "gelijk" uit te rusten?

Mijn boefje is liev!

• sorted.bits
JB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Feli! Heerlijk sturende auto. Rijd er elke dag weer met veel genot in! Hier overigens de Titanium (ST bestond toen nog niet). Wat mis je nu aan opties tov van de Titanium? Of zijn bovenstaande pakketten de aanvullende factoren om 'm "gelijk" uit te rusten?
Verkeersbordherkenning, lane assist en inklapbare spiegels mis ik volgens mij. De elektrisch bediende achterklep is niet mogelijk met de ST line (dit in verband met de achterspoiler).

• JB

JB

Cédric roelt!

sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:43:
[...]

Verkeersbordherkenning, lane assist en inklapbare spiegels mis ik volgens mij. De elektrisch bediende achterklep is niet mogelijk met de ST line (dit in verband met de achterspoiler).
Snap nog steeds die rare samenstelling van de ST niet. De auspuff en spoilers zijn wel mooi maar ik zou bovenstaande opties daarvoor niet in willen ruilen. Waarom kan een elektrische klep niet door de spoiler? Is die te zwaar ofzo?

Mijn boefje is liev!

• sorted.bits
JB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:21:
[...]
Snap nog steeds die rare samenstelling van de ST niet. De auspuff en spoilers zijn wel mooi maar ik zou bovenstaande opties daarvoor niet in willen ruilen. Waarom kan een elektrische klep niet door de spoiler? Is die te zwaar ofzo?
Yup, door de spoiler wordt de achterklep inderdaad te zwaar. De opties, tja, die kan ik wel missen. Bij mijn huidige A3 moet ik ook nog steeds glimlachen als ik hem zie (S-line, rode kleur, zgn black-edition waarbij alles wat normaal chrome is, zwart is). Dat is mij echt wel inklapbare spiegels waard (en die andere 2 missende opties ook wel) :P

• JB

JB

Cédric roelt!

sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:27:
[...]

Yup, door de spoiler wordt de achterklep inderdaad te zwaar. De opties, tja, die kan ik wel missen. Bij mijn huidige A3 moet ik ook nog steeds glimlachen als ik hem zie (S-line, rode kleur, zgn black-edition waarbij alles wat normaal chrome is, zwart is). Dat is mij echt wel inklapbare spiegels waard (en die andere 2 missende opties ook wel) :P
Jazeker, dat moet ook! Toentertijd bestond de ST nog niet als keuze dus wellicht was ik daar ook voor gegaan hoor, maar nu ik de opties heb, kan ik sommige niet meer missen. Elektrische klep _/-\o_ :9~ O+ Op 16" ballonbanden is inderdaad geen gezicht en met de verlaging en geblindeerde ramen vind ik het zo sportief genoeg :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

• sorted.bits
JB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Jazeker, dat moet ook! Toentertijd bestond de ST nog niet als keuze dus wellicht was ik daar ook voor gegaan hoor, maar nu ik de opties heb, kan ik sommige niet meer missen. Elektrische klep _/-\o_ :9~ O+ Op 16" ballonbanden is inderdaad geen gezicht en met de verlaging en geblindeerde ramen vind ik het zo sportief genoeg :)

***members only***
Het ziet er prima uit inderdaad. Blinderen van de ramen laat ik achteraf doen en dan zou het deze moeten zijn (met LED ipv Xenon):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g21vISqLXaAF7RzZWgMJZz71/full.jpg

• JB

JB

Cédric roelt!

sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Het ziet er prima uit inderdaad. Blinderen van de ramen laat ik achteraf doen en dan zou het deze moeten zijn (met LED ipv Xenon):

[afbeelding]
Dat heb ik ook achteraf laten doen, kun je een tint donkerder pakken zodat het ook werkt voor de kids ivm zon en scheelt weer een beetje bijtelling :)

Mijn boefje is liev!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Xenon? Ford durft gewoon halogeen te plaatsen als je de adaptieve LED-koplampen niet meebesteld _O- :'(

Edit; op de foto die je plaatst staan de optionele 19” inch velgen afgebeeld, niet de 18” inch welke standaard onder de ST-line zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-02-2018 20:24 ]

www.google.nl

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:40:
[...]

Xenon? Ford durft gewoon halogeen te plaatsen als je de adaptieve LED-koplampen niet meebesteld _O- :'(

Edit; op de foto die je plaatst staan de optionele 19” inch velgen afgebeeld, niet de 18” inch welke standaard onder de ST-line zitten.
Oh echt? Nou in mijn A3 zit Xenon en ik vind de lichtopbrengst echt te weinig, had daar veel meer van verwacht op 1 of andere manier. Dus nu maar LED, met grootlichtassistent, hopende dat dat genoeg licht gaat opbrengen.

Die velgen, ja, dat klopt, kon geen plaatje vinden met de 18" variant :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:52:
[...]

Oh echt? Nou in mijn A3 zit Xenon en ik vind de lichtopbrengst echt te weinig, had daar veel meer van verwacht op 1 of andere manier. Dus nu maar LED, met grootlichtassistent, hopende dat dat genoeg licht gaat opbrengen.
De ‘Ford Dynamic LED’ koplampen geven zeker genoeg licht. Zijn zeer snel in het reageren op de omstandigheden.

Bijvoorbeeld als je een verkeersdrempel neemt en de neus de lucht in gaat reageert de bundel zeer snel met acteren door naar beneden te gaan. Ook de bochtenverlichting voegt echt wat toe :)
Die velgen, ja, dat klopt, kon geen plaatje vinden met de 18" variant :)
U vraagt, wij draaien :>

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I164423914/1280x0/ford-mondeo-wagon-2-0-tdci-180-pk-st-line-afn-trekhaak.jpg

www.google.nl

• JB

JB

Cédric roelt!

Werkt inderdaad heel erg fijn!

Mijn boefje is liev!

• sorted.bits
MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:02:
[...]

De ‘Ford Dynamic LED’ koplampen geven zeker genoeg licht. Zijn zeer snel in het reageren op de omstandigheden.

Bijvoorbeeld als je een verkeersdrempel neemt en de neus de lucht in gaat reageert de bundel zeer snel met acteren door naar beneden te gaan. Ook de bochtenverlichting voegt echt wat toe :)

[...]

[afbeelding]
Thanks! Kon m zo snel niet vinden. Nope, geen spijt van de ST-line uitvoering moet ik zeggen. Nu moet ik alleen nog zeker 10 weken (waarschijnlijk langer) wachten tot hij er is :(.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:09:
[...]

Thanks! Kon m zo snel niet vinden. Nope, geen spijt van de ST-line uitvoering moet ik zeggen. Nu moet ik alleen nog zeker 10 weken (waarschijnlijk langer) wachten tot hij er is :(.
Ff een pakketje Spaanse pepers naar Valencia sturen }) :+

www.google.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die nieuwe V60 is ook een mooi apparaat geworden zeg :D
D3 instapmodel vanaf 43k...valt reuze mee..benieuwd wat die in de lease gaat doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

The Eagle schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:16:
Die nieuwe V60 is ook een mooi apparaat geworden zeg :D
D3 instapmodel vanaf 43k...valt reuze mee..benieuwd wat die in de lease gaat doen.
Even duur als de T5 las ik, met 250pk, zijn ze vergeten de BPM erbij op te tellen ofzo :o :+

* MisteRMeesteR vind het goedkoop eerlijk gezegd..

www.google.nl

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Even duur als de T5 las ik, met 250pk, zijn ze vergeten de BPM erbij op te tellen ofzo :o :+

* MisteRMeesteR vind het goedkoop eerlijk gezegd..
Dat is wat mij ook al opviel, de D3 is nog redelijk gangbaar geprijsd, met z'n EUR 43.995,- in de Base uitvoering.
De T5 heeft dezelfde waarde maar begint dan wel ook nog eens gelijk in de Momentum trim, vind het ook een beetje merkwaardig dat deze T5 zo goedkoop gepositioneerd is.

Ik ben ook wel zeer beniewd wat deze doet in de lease!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:02:
[...]

[...]

[afbeelding]
Ben ik de enige die de standaard 18" mooier vind dan de optionele 19"?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• sorted.bits
Mad-Matt schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:41:
[...]

Ben ik de enige die de standaard 18" mooier vind dan de optionele 19"?
Op zich maakt het me niet zoveel uit, vind ze allebei wel mooi. Ik ben wel benieuwd wat er aan comfort overblijft met 19" :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:19
Configurator nieuwe V60 is online.

https://www.volvocars.com/nl/car-configurator/v/v60

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SirLct
Zat ik idd vanochtend te configureren.. Wat een dure ding, als je het beetje leuk wil aankleden. En je moet momentum kiezen anders kan je niet eens op bepaalde opties komen. Zo kan ik niet eens parkeersensoren voor krijgen bij de base? Snap ik niet helemaal.

De T5 met 250pk is wel best gunstig geprijsd (vanafprijs 43k), maar ik denk als je leasebudget incl brandstof is dat het gelijk te duur wordt.. De D3 met maar 150pk zou misschien een oplossing worden, maar die is dan weer heel hoog geprijsd voor instap diesel (ook 43k).

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45
Het heeft even geduurd, maar ik kan mijzelf ook melden in dit topic :)
Bestelling is geplaatst en geaccepteerd door de dealer.

Ik heb een e-golf gekozen vanwege de mooie bijtelling. De volgende opties zitten erop:
  • Indium Grey metallic
  • Leder interieur "Vienna" zwart
  • Keyless Access
  • Zijruiten achter en achterruit getint
  • Achteruitrijcamera
  • DAB+
  • Dynaudio
  • Parkeerassistent
  • led Plus
  • Active Info Display
  • 17" Lichtmetalen velgen Madrid
  • Winterpakket
  • Rijstrookbehoudassistent
Wat ik niet had verwacht is dat de levertijd zo lang is. Er is aangegeven dat hij vanaf week 29 geleverd wordt. (laatste week juni). Dat wordt heel wat geduld hebben..

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 21:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gergs schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:21:
Zat ik idd vanochtend te configureren.. Wat een dure ding, als je het beetje leuk wil aankleden. En je moet momentum kiezen anders kan je niet eens op bepaalde opties komen. Zo kan ik niet eens parkeersensoren voor krijgen bij de base? Snap ik niet helemaal.

De T5 met 250pk is wel best gunstig geprijsd (vanafprijs 43k), maar ik denk als je leasebudget incl brandstof is dat het gelijk te duur wordt.. De D3 met maar 150pk zou misschien een oplossing worden, maar die is dan weer heel hoog geprijsd voor instap diesel (ook 43k).
Ik vind het wel meevallen. Rij de huidige S60 en het leasebedrag (ex brandstofvoorschot) voor de T4 ligt bij mij net ietsjes onder de €1200, cataloguswaarde van €47k. Dan is het nieuwe model daarmee keurig in lijn, of zelfs iets goedkoper.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tip voor mensen die een leaseauto zoeken... Neem geen Volvo met LED koplampen.

De LED koplampen van mijn V40 zijn nu al 2x gejat. Twee weken geleden... En vannacht weer. :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

gergs schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:21:

Ik deed het zelfde. EN de parkeersensor is gewoon als optie bij de base te leveren hoor. Zit alleen in de laatste stap (opties). Maar idd, je gaat al gauw de hoogte in. Basisuitvoering is redelijk compleet maar alsnog ga je vrij snel richting de 50k :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

De Ford Focus gaat gebouwd worden op 9 maart a.s.

Dit betekent dat we de auto 2e helft maart kunnen leveren, helaas iets later dan verwacht…
:'(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:40
Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:29:
Tip voor mensen die een leaseauto zoeken... Neem geen Volvo met LED koplampen.

De LED koplampen van mijn V40 zijn nu al 2x gejat. Twee weken geleden... En vannacht weer. :(
Telaat! Heb ze al besteld.

• BlakHawk
The Eagle schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Ik deed het zelfde. EN de parkeersensor is gewoon als optie bij de base te leveren hoor. Zit alleen in de laatste stap (opties). Maar idd, je gaat al gauw de hoogte in. Basisuitvoering is redelijk compleet maar alsnog ga je vrij snel richting de 50k :X
Leasebedragen van Volvo zijn vaak wat hoger, helaas...

• Mathijs14
  • Laatst online: 27-10 14:17
Yay, ik kan me ook eindelijk melden in dit topic. Lees al een poosje mee hier en mijn keuze is in deel 5 nog geen 1x voorgekomen (geen goed teken?! haha)

Mijn keuze voor een Mazda CX-3 GT Luxury AT is goedgekeurd!

Rij op dit moment een Polo en wou graag eens een compleet andere auto rijden. Laatst proefrit gemaakt in de CX-3 en rijd erg lekker, hogere zit vind ik persoonlijk fijn, veel opties en niet geheel onbelangrijk, past net binnen mijn budget.

Wordt geleverd begin van april :)

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het punt is dat veel bedrijven/leasemaatschappijen geen zaken doen met alle importeurs. Daarom kunnen mensen vaak uit een beperkt aantal merken kiezen. Japanse automerken zijn daarom ondervertegenwoordigd op de leasemarkt heb ik het idee.

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 11:12
SteveWoz schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:29:
Het punt is dat veel bedrijven/leasemaatschappijen geen zaken doen met alle importeurs. Daarom kunnen mensen vaak uit een beperkt aantal merken kiezen. Japanse automerken zijn daarom ondervertegenwoordigd op de leasemarkt heb ik het idee.
Naja, was bij mij prima te kiezen, alleen vond Mazda best wel prijzig vergeleken met andere merken.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 21:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bartjeh schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:36:
[...]

Naja, was bij mij prima te kiezen, alleen vond Mazda best wel prijzig vergeleken met andere merken.
Dat is het. Door de lage restwaarde van Aziatische auto's is het leasebedrag relatief hoog, zeker vergeleken met bijvoorbeeld BMW, Audi en VAG. Dat maakt die auto's al snel niet zo aantrekkelijk meer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Morelleth
Word gek van de site van van mossel om mijn keuzes te maken.
Die hebben doodleuk ingebouwd dat boven bepaalde bedragen aan opties in een keer de lease prijs (voor mijn gevoel) exponentieel toe gaat nemen waardoor een bepaalde combinatie net niet mogelijk is.
Normaal is het ongeveer 0,011 tot 0,013x de optiewaarde wat erbij komt. Kom je echter boven de 3k uit dan gaat het in een keer richting de 0,02 tot 0,03x de optiewaarde.
Naast dat het gewoon de grootste klote site is om een auto samen te stellen.
Maar goed.
Het blijven luxe keuzes, dus er zijn zat ergere problemen.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 10:34
CFC-Mathijs schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:11:
Yay, ik kan me ook eindelijk melden in dit topic. Lees al een poosje mee hier en mijn keuze is in deel 5 nog geen 1x voorgekomen (geen goed teken?! haha)

Mijn keuze voor een Mazda CX-3 GT Luxury AT is goedgekeurd!

Rij op dit moment een Polo en wou graag eens een compleet andere auto rijden. Laatst proefrit gemaakt in de CX-3 en rijd erg lekker, hogere zit vind ik persoonlijk fijn, veel opties en niet geheel onbelangrijk, past net binnen mijn budget.

Wordt geleverd begin van april :)
Gefeliciteerd met je keuze! Rij nu bijna 2 jaar in een CX-3 GT-M. Geinige auto en eens wat anders dan alle v40's en 308's. De GT Luxury kende ik niet maar blijkbaar is dit een actiemodel gebaseert op de TS+ maar dan met leer en keyless entry?

• Mathijs14
  • Laatst online: 27-10 14:17
Randleman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Gefeliciteerd met je keuze! Rij nu bijna 2 jaar in een CX-3 GT-M. Geinige auto en eens wat anders dan alle v40's en 308's. De GT Luxury kende ik niet maar blijkbaar is dit een actiemodel gebaseert op de TS+ maar dan met leer en keyless entry?
Thanks! Bevalt de CX-3 je nog steeds?

Klopt, het is een kruising tussen de TS+ en GT-M.Vond met name het interieur echt heel stijlvol:

Afbeeldingslocatie: https://www.mazda.nl/assets/netherlands/news/2017_q3/cx3luxury.jpg

Verder heeft het de volgende opties bovenop de TS+:
- Achteruitrijcamera
- 18" LM velgen
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Stoelverwarming
- GT-M grille
- Head-up display icl verkeersbordenherkenning
- geintegreerd navigatie

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 10:34
CFC-Mathijs schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Thanks! Bevalt de CX-3 je nog steeds?

Klopt, het is een kruising tussen de TS+ en GT-M.Vond met name het interieur echt heel stijlvol:

[afbeelding]

Verder heeft het de volgende opties bovenop de TS+:
- Achteruitrijcamera
- 18" LM velgen
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Stoelverwarming
- GT-M grille
- Head-up display icl verkeersbordenherkenning
- geintegreerd navigatie
Hij bevalt nog steeds. Groot genoeg voor mij en m'n vriendin al is het toch wel erg krap als je achterin nog mensen mee wil nemen. Vooral de kofferbak is heel klein.. Het is een beetje passen en meten maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Alleen de diesel is niet met automaat verkrijgbaar 8)7. Weet niet of dat ondertussen wel zo is. Had graag een automaat gehad. Ach, nog 2 jaar en dan de volgende ;).

Owja, armsteun was ook niet beschikbaar. Moest los besteld worden door de dealer a €300.. :+

Het is alleen wel een redelijk "sportieve" auto. Dus heel communicatief qua stuurinrichting en onderstel, wat soms een beetje hard aan kan voelen met oneffenheden in de weg. En soms last van windruis/fluit op de snelweg.

Ik kan je ook aanraden om deze website eens te bekijken: https://mazdatweaks.com/
Veel tweaks voor je MZD systeem. En Android Auto! Werkt perfect hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Randleman op 22-02-2018 15:48 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.