Dus jij weet het ook niet. Weer een gok!
Skoda is in praktisch alle vergelijkbare modellen goedkoper in de lease, en ook bijtelling.
Mijn huidige ID.4 (MY 2022) en mijn toekomstige ID.4 (MY 2027) zijn goedkoper (in de lease en in de bijtelling) dan Skoda Enyaq modellen die vergelijkbaar zijn. Daarom heb ik 2 x voor een ID.4 gekozen. Dus jouw stelling gaat hier niet op, in ieder geval niet voor mijn keuzes bij leasemaatschappij Alphabet.
Voor bedrijf en berijder een win-win. Maar daaromheen kunnen er ook lokale overeenkomsten zijn met bepaalde merken, dealers, kortingen op bepaalde types, dan wel een samengestelde lijst van een leasecommissie o.i.d. Talloze mogelijkheden waarom bedrijven keuzes maken. Soms logisch, en soms ook niet, of lijkt het zo niet van buiten.
Inderdaad, we weten het niet.
Dat weten we niet, dus daarom is jouw opmerking niet echt passend, je kent de achtergrond in het geheel niet maar je weet wel dat het een idioot is die de keuzes maakt...
Mijn opmerking was prikkelend, in de hoop iets te horen van iemand die het echt weet, bij voorkeur van degene die geen VW mag kiezen, en niet een gok van "just another buitenstaander", wat ik natuurlijk ook ben. Wel een verbaasde buitenstaander...