Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 516 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.333 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Taro schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:24:
Het enige voordeel van accu's swappen is wat mij betreft het wisselen van grootte afhankelijk van je dagelijkse behoefte. Als je niet met een auto op vakantie gaat, dan kies je misschien wel voor de RWD ipv LR, daardoor is de aanschafprijs lager en verplaats je dagelijks veel minder gewicht. Even swappen voordat je op vakantie gaat naar een grotere accu, minder onderweg laden en bij thuiskomst weer swappen naar een kleinere accu.

Het swappen is volgens mij ook niet bedoeld om verder niet te hoeven laden, het is een extraatje/optie, niet ipv van.

Ik zie er iig geen toekomst in en het maakt alles onnodig duur, behalve in de hierboven genoemde situatie.

Ps. mochten er nu nog vele berichten over volgen, dan past dit beter in: Elektrische auto's - deel 5
In, theorie misschien.
In de praktijk heb je een tekort aan grote batterijen tijdens vakanties, en een overschot tijdens de rustigere periodes...
Als er nu een standaardmaat aan batterijen was die 80% van de auto's zou kunnen gebruiken, dan had dit misschien zin, maar een swap duurt ook 5 min, en je mag je auto niet uit, dus daarna komen nog 10 min voor verplaatsen, plasje, drankje, en de winst is helemaal weg.
En de investering in zo'n swapstation is niet te onderschatten.

Het idee om dan batterijen met trucks te gaan vervoeren is echt niet zinvol, dan kost dit pakken meer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
GekkeRipper schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:42:
[...]

Ik zit ook nog met verkoop van m'n huidige auto. Dus wil eea afstemmen.

Ik was bij de proefrit de baby spullen vergeten mee te nemen. Ik heb nog nooit een sedan gehad. Gaat er makkelijk genoeg een wandelwagen met wiegje in en nog wat ander spul? En een achterwaarts geplaatst kinderstoeltje past ook ruim neem ik aan?
Even een ervaring van +3 jaar hier. Inmiddels 2 kids, jongste bijna 2 jaar. Hond middenmaatje.

Kort gezegd: ja er gaat best veel in. Opening kofferbak is erg onpraktisch waardoor je zeker met kinderwagen etc blijft hannesen.
Instap is natuurlijk niet formaatje suv waardoor kids erin eruit doen ook minder fijn is.
2 kinderstoelen passen prima, ook 1 draai-stoel.

Wij hebben nog een dakkoffer aangeschaft. Dat is net even wat fijner.

Als ik moest kiezen tussen de Y of 3 zou het zeker de Y worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Ik kom van de 3 en heb nu een y. 1 jongen van 2,5 en 1 meisje van 5,5. Ik ben zo blij met de y. Instap, kinderen erin zetten. Gebruik kunnen maken van de kofferruimte wat bij de 3 bemoeilijkt wordt door de smalle ingang. In alle opzichten is de Y fijner met kinderen. En niet te vergeten. Als een volwassene of tiener meerijdt heeft die ook ruimte vanachter.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
TCMR schreef op donderdag 27 april 2023 @ 06:09:
[...]

Echt een kansloos concept, dat gegarandeerd gaat stranden. Zowel de range als de laadsnelheden nemen de afgelopen jaren flink toe, dus de noodzaak voor een batterijwissel wordt telkens kleiner. TeslaBjörn heeft soms niet eens tijd om tijdens het laden z'n WC-stops te maken. Verder is de dichtheid van die Nio wisselstations zo laag, en het ruimtegebruik ervan zo hoog t.o.v. laadpalen, dat er wel iets heel wonderbaarlijks moet gebeuren, wil deze tweede poging voor dit concept slagen.
Derde poging :)
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Ik moet een nieuwe leaseauto bestellen (5 jarig contract van huidige Polo loopt over half jaar af) en stond op het punt om weer een Polo te bestellen aangezien alle auto's de afgelopen jaren zoveel duurder zijn geworden.
Maar nu met de prijsdalingen van de Model 3 is een Model 3 SR letterlijk goedkoper dan een Polo met automaat en alle opties die ik wil. Dus de keuze is makkelijk geworden, ik ga voor een Model 3 SR.

Mijn vriend krijgt binnenkort een witte Model Y SR, dus nu is de vraag of ik zelf ook voor wit ga (want gratis en zwart vind ik niet mooi), of toch 30 euro extra per maand ga neerleggen voor Midnight Silver Metallic.
Keuzes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:15
Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de verbruiksgrafiek en het verbruik in de ritten voor huidige rit?
Als ik bijvoorbeeld huidige rit na 10km/25km/50km vergelijk met de 10km/25km/50km grafiek vergelijk, zie ik dat die niet altijd overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:53
Ik zit met een (luxe) dilemma:
Ik heb 3,5 jaar in een Model 3 LR rwd (2019) gereden, als zakelijke leaseauto. Dat was een feestje want naast dat het een zeer prettige auto met grote range was, reed ik voor praktisch niets (4% bijtelling) in de rondte
In januari ben ik bij deze werkgever vertrokken en moest ik ook de M3 inleveren. Nu rij ik al een paar maanden privé in een E-Golf, wat opzich een prima wagen is maar de range is natuurlijk onvergelijkbaar met de Tesla.

Nu start ik in mei bij een nieuwe werkgever en daar heb ik de mogelijkheid om een Model 3 std range+ uit 2020 te leasen. Grote voordeel natuurlijk de 8% bijtelling (over 45k van de 50k fiscale waarde). De lage bijtelling zit hier nog 29 maanden op, en ik kan een contract nemen voor precies die periode. Wel prettig zo'n werkgever die met je meedenkt.

Het dilemma is uiteraard dat ik ook zou kunnen kiezen om een nieuwe auto te leasen, met een richtbudget van ong. 50k. Dus een M3 LR awd zou kunnen, of een Model Y std range, of evt. een nieuwe M3 std range waar ik van begrijp dat deze een wat grotere accu heeft dan de 2020 versie.

De afweging zit hem dus in de keus voor lage bijtelling met als nadeel wat vaker superchargen bij lange ritten ofwel toch voor de LR gaan maar dan ca. 200 euro netto/maand meer betalen (x29 maanden)
In het geval van de Model Y std range is het ook ong ditzelfde bedrag extra, maar dan heb je niet/nauwelijks meer range, dus dan is het voordeel alleen het andere model (vind het wel een mooiere auto, en praktischer, maar heb het niet per se nodig)

Het is natuurlijk een pure luxe dilemma, maar ik ben toch wat aan het twijfelen over nieuwe versies van de Model 3 misschien toch niet wat beter zijn, ik heb begrepen dat er wat kleine updates zijn doorgevoerd. En ergens in een oud autoweek artikel las ik dat de eerste generatie M3 std range+ ook beperkingen in het infotainment had, geen Spotify app bijvoorbeeld? Klopt dit en zijn er nog meer van dit soort kleine dingen die belangrijk zijn om mee te wegen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
Simone96 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:36:
Ik moet een nieuwe leaseauto bestellen (5 jarig contract van huidige Polo loopt over half jaar af) en stond op het punt om weer een Polo te bestellen aangezien alle auto's de afgelopen jaren zoveel duurder zijn geworden.
Maar nu met de prijsdalingen van de Model 3 is een Model 3 SR letterlijk goedkoper dan een Polo met automaat en alle opties die ik wil. Dus de keuze is makkelijk geworden, ik ga voor een Model 3 SR.

Mijn vriend krijgt binnenkort een witte Model Y SR, dus nu is de vraag of ik zelf ook voor wit ga (want gratis en zwart vind ik niet mooi), of toch 30 euro extra per maand ga neerleggen voor Midnight Silver Metallic.
Ik zou lekker voor wit gaan, is ook nog eens een hele mooie kleur wit. Van die 360 euro die je overhoudt leg je 100 euro bij en ga je lekker jaarlijks genieten van een Michelin sterren restaurant + wijn arrangement. Maar auto's / welke kleur auto boeien mij dan ook niet zo :)

Voor @Morales79 overigens het zelfde maar dan iets vaker

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 27-04-2023 12:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Laatst online: 23:14
Oekol schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:19:
[...]

Ik zou lekker voor wit gaan, is ook nog eens een hele mooie kleur wit. Van die 360 euro die je overhoudt leg je 100 euro bij en ga je lekker jaarlijks genieten van een Michelin sterren restaurant + wijn arrangement. Maar auto's / welke kleur auto boeien mij dan ook niet zo :)

Voor @Morales79 overigens het zelfde maar dan iets vaker
Dus 1 keer per jaar uit eten versus elke dag naar een kleur moeten kijken die je niet aanstaat? Het is inderdaad maar wat je prioriteit heeft. Dat uit eten gaan kun je waarschijnlijk evt. zelf ook nog wel ophoesten als het zou moeten, maar aan die kleur zit je de hele periode vast.

TL/DR Je zult zelf moeten bepalen waar je prioriteit ligt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
Morales79 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:10:
Ik heb 3,5 jaar in een Model 3 LR rwd (2019) gereden, als zakelijke leaseauto. Dat was een feestje want naast dat het een zeer prettige auto met grote range was, reed ik voor praktisch niets (4% bijtelling) in de rondte
In januari ben ik bij deze werkgever vertrokken en moest ik ook de M3 inleveren. Nu rij ik al een paar maanden privé in een E-Golf, wat opzich een prima wagen is maar de range is natuurlijk onvergelijkbaar met de Tesla.

Nu start ik in mei bij een nieuwe werkgever en daar heb ik de mogelijkheid om een Model 3 std range+ uit 2020 te leasen. Grote voordeel natuurlijk de 8% bijtelling (over 45k van de 50k fiscale waarde). De lage bijtelling zit hier nog 29 maanden op, en ik kan een contract nemen voor precies die periode. Wel prettig zo'n werkgever die met je meedenkt.

Het dilemma is uiteraard dat ik ook zou kunnen kiezen om een nieuwe auto te leasen, met een richtbudget van ong. 50k. Dus een M3 LR awd zou kunnen, of een Model Y std range, of evt. een nieuwe M3 std range waar ik van begrijp dat deze een wat grotere accu heeft dan de 2020 versie.

De afweging zit hem dus in de keus voor lage bijtelling met als nadeel wat vaker superchargen bij lange ritten ofwel toch voor de LR gaan maar dan ca. 200 euro netto/maand meer betalen (x29 maanden)
In het geval van de Model Y std range is het ook ong ditzelfde bedrag extra, maar dan heb je niet/nauwelijks meer range, dus dan is het voordeel alleen het andere model (vind het wel een mooiere auto, en praktischer, maar heb het niet per se nodig)

Het is natuurlijk een pure luxe dilemma, maar ik ben toch wat aan het twijfelen over nieuwe versies van de Model 3 misschien toch niet wat beter zijn, ik heb begrepen dat er wat kleine updates zijn doorgevoerd. En ergens in een oud autoweek artikel las ik dat de eerste generatie M3 std range+ ook beperkingen in het infotainment had, geen Spotify app bijvoorbeeld? Klopt dit en zijn er nog meer van dit soort kleine dingen die belangrijk zijn om mee te wegen?

Nee er zitten geen beperkingen in de infotainment. Wel is het zo dat een subwoofer afwezig is evenals een paar speakers. Daarnaast mist de sr+ mistlampen.
Zelf heb ik jaren in een sr+ gereden uit 2019 en nooit issues gehad met de range. Ja op een vakantie rit moet je een keer extra laden, scheelt je een half uur… hoeveel is dat halve uur je waard is dan de vraag 😉 ik vond het de 10k toen de tijd niet waard.
Als je dagelijks lange ritten doet en tegen de Max aanzit is het natuurlijk een ander verhaal.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik heb nu een station wagon dus ben de krappe deuren achter gewend. De achterklep is wel beter dan bij een sedan natuurlijk. Ik zou ook liever voor de Y gaan als gezinsauto, maar het verschil na subsidie is € 8.000. En die 3000 subsidie krijg je sowieso niet op de Y helaas. Dat heb ik er niet voor over want het is feitelijk dezelfde auto alleen wat ruimer in de kofferbak en op de achterbank. Ook is de range iets kleiner door een iets hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Ik heb het idee dat de rugleuning van mijn M3 na enige tijd (lees weken) continu wat verder naar achter zakt, waardoor ik minder rechtop zit. Moet daardoor de leuning af en toe bijstellen.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 15:35
Simone96 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:36:

Als het allebei een 3 was had ik het persoonlijk nog overwogen, maar een witte y naast een witte 3 lijkt mij juist heel tof. Succes met de keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Meilu op 27-04-2023 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:15

200 euro per maand extra :o amai dan moet je toch echt wel geld te veel hebben om voor de LR te gaan. Die paar extra keren snelladen zou ik er met alle plezier bij nemen als ik daarmee 2400 euro per jaar uitspaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
this schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:02:
[...]

200 euro per maand extra :o amai dan moet je toch echt wel geld te veel hebben om voor de LR te gaan. Die paar extra keren snelladen zou ik er met alle plezier bij nemen als ik daarmee 2400 euro per jaar uitspaar.
vandaar ook "luxe dilemma"
ik ben vooral op zoek naar eventuele verschillen naast de accu capaciteit, want dat is idd iets wat vooral een afweging is obv dagelijks gebruik.is. Ik was er in eerste instantie vanuit gegaan dat alle andere zaken gelijk waren, maar het blijkt toch dat er een aantal "premium features" ontbreken bij de SR+. Maar 200 euro netto/maand is idd veel geld waar je leukere dingen mee kan doen dan belasting betalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Morales79 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:42:
[...]

vandaar ook "luxe dilemma"
ik ben vooral op zoek naar eventuele verschillen naast de accu capaciteit, want dat is idd iets wat vooral een afweging is obv dagelijks gebruik.is. Ik was er in eerste instantie vanuit gegaan dat alle andere zaken gelijk waren, maar het blijkt toch dat er een aantal "premium features" ontbreken bij de SR+. Maar 200 euro netto/maand is idd veel geld waar je leukere dingen mee kan doen dan belasting betalen ;-)
Volgens mij was er een paar Posts geleden iemand die een subwoofer in liet bouwen, dat koste geen 2400,- 😉 de mistlampen kan ik mij niet druk om maken en veel meer is er niet dacht ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
...Dus een M3 LR awd zou kunnen...toch voor de LR gaan maar dan ca. 200 euro netto/maand meer betalen (x29 maanden)
Mja, een nieuwe én 3 jaar nieuwere auto, AWD met een super-reactieve inductie-motor voorin en dat in een auto die (naar verluid) heel fijn stuurt. Als je niet de ruimte van een Y nodig hebt en wel plezier hebt in rijden dan wist ik het wel voor die 200 euro per maand.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
-Jaap-io schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:56:
[...]

Volgens mij was er een paar Posts geleden iemand die een subwoofer in liet bouwen, dat koste geen 2400,- 😉 de mistlampen kan ik mij niet druk om maken en veel meer is er niet dacht ik
Nou, ik heb een artikel teruggevonden waar er toch we wat meer verschillen genoemd worden, en ik ben we een muziekliefhebber, dus dat audio aspect weeg ik wel serieus mee:

Gedeeltelijk premium?
De Standard Range Plus heeft in tegenstelling tot de Long Range en de Performance het zogenaamde “Partial Premium” interieur. Dat wil zo veel zeggen dat er een aantal zaken ontbreken ten opzichte van het Full Premium-interieur: extra speakers (subwoofer, speakers hoedenplank en tweeters), mistlampen voor, verlichting bij de voeten en in de deuren, stoelverwarming achterin, vloermatten en voetensteun. Hoewel oplosbaar, doen vooral het ontbreken van de vloermatten en voetsteun vreemd aan voor een auto van bijna 50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 23:07
Morales79 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:10:
[...]

Nou, ik heb een artikel teruggevonden waar er toch we wat meer verschillen genoemd worden, en ik ben we een muziekliefhebber, dus dat audio aspect weeg ik wel serieus mee:

Gedeeltelijk premium?
De Standard Range Plus heeft in tegenstelling tot de Long Range en de Performance het zogenaamde “Partial Premium” interieur. Dat wil zo veel zeggen dat er een aantal zaken ontbreken ten opzichte van het Full Premium-interieur: extra speakers (subwoofer, speakers hoedenplank en tweeters), mistlampen voor, verlichting bij de voeten en in de deuren, stoelverwarming achterin, vloermatten en voetensteun. Hoewel oplosbaar, doen vooral het ontbreken van de vloermatten en voetsteun vreemd aan voor een auto van bijna 50k.
Dat klopt niet helemaal. Je hebt nu een oude opgave te pakken. Sowieso zijn nu vloermatten en stoelverwarming achterin standaard aanwezig. En als je met voetsteun de steun links van de pedalen bedoelt, is die ook aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 27-04-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
NuEffeNiet schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:30:
[...]

Dus 1 keer per jaar uit eten versus elke dag naar een kleur moeten kijken die je niet aanstaat? Het is inderdaad maar wat je prioriteit heeft. Dat uit eten gaan kun je waarschijnlijk evt. zelf ook nog wel ophoesten als het zou moeten, maar aan die kleur zit je de hele periode vast.

TL/DR Je zult zelf moeten bepalen waar je prioriteit ligt :)
Diegiene zegt nergens dat die kleur hem/haar niet aanstaat, echter wel dat er twijfels zijn tussen een andere kleur kiezen of minder betalen per maand. Maar vooral lekker jezelf en je eigen mening op anderen projecteren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:22
monica66 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:13:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Je hebt nu een oude opgave te pakken. Sowieso zijn nu vloermatten en stoelverwarming achterin standaard aanwezig. En als je met voetsteun de steun links van de pedalen bedoelt, is die ook aanwezig.
Je mist de context even, het gaat over het overnemen van een 2020 SR+ :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Morales79 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:10:
[...]

Gedeeltelijk premium?
Dat het verkeerde zuinigheid is ben ik met je eens. De stoelverwarming achter was in de app te activeren, voor 300,- eenmalig. De maten waren een paar tientjes. Dus die zaken zijn op te lossen 😉
Maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 23:07
Makkelijk schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:54:
[...]

Je mist de context even, het gaat over het overnemen van een 2020 SR+ :P
Ah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Laatst online: 00:14
Meilu schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:57:
[...]

Als het allebei een 3 was had ik het persoonlijk nog overwogen, maar een witte y naast een witte 3 lijkt mij juist heel tof. Succes met de keuze.
Hmm daar zit natuurlijk ook wat in. Nog even over nadenken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Na meer dan 51.000 berichten is het tijd voor deel 2: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• serjcan
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo, ik wil de invoer met Bluetooth-optie van de auto uitschakelen, maar ik kon het niet vinden. Ik heb wat filmpjes gezien van Model X en S maar die zijn er niet voor 3 en Y. Ook wil ik de auto via de Tesla app kunnen ontgrendelen en kunnen starten. Ik wil alleen de gemakkelijke toegang uitschakelen.
Er worden binnen een maand 2 auto's gestolen in mijn straat en één daarvan is een Tesla Model S. Beide worden vanaf de voordeur gestolen zonder dat de dieven de sleutels/kaarten hebben, dus ze moeten de RFID van de sleutels hebben gekopieerd.

-Ik heb het alarm ingeschakeld
-De schildwachtmodus ingeschakeld
-Pin om te rijden ingeschakeld.

Heeft u nog andere suggesties om de auto veilig te houden?
Pagina: 1 ... 516 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: