Het grote Tesla topic - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 19:49
Ted038 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:34:
[...]

&
[...]

Zo moeilijk is dat even testen zonder eneco pas niet, en blijkbaar geeft tesla zelf aan dat t WEL aan eneco pas ligt ......
#gewoonomtochuittesluiten
klopt, ik heb een vattenfall pas aangevraagd om te testen.

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:36
cautje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:37:
Goedemorgen,
Ik heb een vraag probleem met mijn M3 2024.
Opladen doe in meestal aan een openbare Vattenfall paal in de straat. Dit werkte tot nu altijd prima.
Sinds enkele weken start de laadsessie netjes en wordt afgebroken na enkele minuten, dan start ik hem opnieuw via de tesla app en na enkele minuten stopt het laden weer. Het lukt niet om de laadsessie door te laten lopen.
Het vreemde is dat morgens de auto wel helemaal vol geladen is.
Dit betekend dat ik niet ff snel kan bijladen.
op andere Vattenfall laadpalen gebeurt hetzelfde, bij superchargers gaat het prima.

De auto is al een week bij tesla geweest en zij kunnen niets vinden, tesla geeft aan dat het aan het Eneco laadpasje kan liggen. Ik heb ondertussen een nieuw pasje van Eneco van de lease maatschappij gekregen met hetzelfde issue.

Heeft hier iemand dezelfde ervaring?
Vattenfall is niet heel meewerkend, ik kom via het storings nummer bij een aardige Belgische dame van een service dienst die de laadpaal reset maar verder niets kan doen.
De Vattenfall service desk verwijst me weer naar deze dame zonder dat er iets gebeurt.

Bedankt!
Het gedrag wat je omschrijft is vergelijkbaar met wat ik heb ervaren op 'slimme' palen waarbij de levering wordt teruggeschroefd op piekmomenten op het net. Als het laden het wel goed doet bij Tesla zelf op de wall chargers lijkt het mij duidelijk dat het aan de kant van de laadpaal zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
En weer een afspraak bij de servicecenter. Dit keer niks kapot of onderhoud maar een upgrade! Dit stond al op de planning toen we de auto kochten en toen omdat we last hebben (na 2 maanden) van het 'lekkende' scherm kwam alles in een stroomversnelling. Een MCU2 upgrade 11 april. Dit keer niet in Purmerend maar Amsterdam. Het zal mij benieuwen! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
pjot1 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:44:
En weer een afspraak bij de servicecenter. Dit keer niks kapot of onderhoud maar een upgrade! Dit stond al op de planning toen we de auto kochten en toen omdat we last hebben (na 2 maanden) van het 'lekkende' scherm kwam alles in een stroomversnelling. Een MCU2 upgrade 11 april. Dit keer niet in Purmerend maar Amsterdam. Het zal mij benieuwen! :)
Ik heb de MCU2 nu een maandje en het verschil is dag en nacht, daar ga je echt geen spijt van krijgen! Je krijgt HW3 er ook bij als die er nog niet in zit en je gaat ook naar veel nieuwere software.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:16:
[...]

Ik heb de MCU2 nu een maandje en het verschil is dag en nacht, daar ga je echt geen spijt van krijgen! Je krijgt HW3 er ook bij als die er nog niet in zit en je gaat ook naar veel nieuwere software.
Ik weet niet of ik wel hw3 krijg aangezien ik nog ap1 heb. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Ik weet niet of dat ook kan dan idd. Ik kreeg de upgrade van HW2.5 naar HW3.0 erbij iig.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:43

Domih

Domih.

pjot1 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Nee, krijg je niet

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:54

jefjef

learning by doing

Met mijn Y in de wasstraat, wasstraat modus aan. Niks aan de hand denk je behalve dat de de band ineens stopte bij de laatste borstel. Medewerker van de wasstraat zegt rij maar door, borstel is flexibel en gaat wel op zij. Wat een k** ochtende Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwTaD1W4LcWUfLQXHCpLmbIrjh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1VgF95jYZJ1Dv7jbwPAzl6t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVDOyScdgCg2i7pWNvjIwzUs57Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XvHlt4xD47PHSi3eCoFrLXR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI0Ncbpkx38-6-yl7P1gFQnQbao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jtb8BxDFepx66uzsC2ePns98.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
jefjef schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 01:02:
Met mijn Y in de wasstraat, wasstraat modus aan. Niks aan de hand denk je behalve dat de de band ineens stopte bij de laatste borstel. Medewerker van de wasstraat zegt rij maar door, borstel is flexibel en gaat wel op zij. Wat een k** ochtend
Wat een totale ramp dat advies van die wasstraatmedewerker. Wie gaat dat nou betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Met mijn Y in de wasstraat, wasstraat modus aan. Niks aan de hand denk je behalve dat de de band ineens stopte bij de laatste borstel. Medewerker van de wasstraat zegt rij maar door, borstel is flexibel en gaat wel op zij. Wat een k** ochtende [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is niet zachtjes gegaan. :X

Sowieso is het beter om de auto met de hand te wassen met de 2 emmer methode.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:34
pjot1 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:57:
[...]

Dat is niet zachtjes gegaan. :X

Sowieso is het beter om de auto met de hand te wassen met de 2 emmer methode.
Empathie is jou vreemd? Wat een dooddoener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Met mijn Y in de wasstraat, wasstraat modus aan. Niks aan de hand denk je behalve dat de de band ineens stopte bij de laatste borstel. Medewerker van de wasstraat zegt rij maar door, borstel is flexibel en gaat wel op zij. Wat een k** ochtende [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sentry beelden opgeslagen? Misschien kun je er nog wat mee bij de verzekering. (En indien niet opgeslagen, gelijk je USB of HDD eruit, de laatste beelden worden standaard opgeslagen of je saved of niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54
ReconE schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 04:47:
[...]

Wat een totale ramp dat advies van die wasstraatmedewerker. Wie gaat dat nou betalen?
Inderdaard. Er zal ook wel flinke schade zijn aan de wasstraat?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

RichieB schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:38:
[...]

Inderdaard. Er zal ook wel flinke schade zijn aan de wasstraat?
Maandag moet ik weer daar zijn dan is de manager aanwezig en gaan we een schadeformulier invullen. Schade was zeker wel. De wasstraat is na mij gesloten om de borstel er af te halen en nieuwe op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 17:47

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een horrorscenario. Het is vandaag ook wel een paar keer door mijn hoofd gegaan toen ik door de wasstraat reed (Claro Carwash in mijn geval). Heb bij de ingang nog gekeken of er iets staat van 'gebruik is op eigen risico' ofzo, maar dat stond er niet. Er stond wel iets in de trend van 'je mag van ons verwachten dat de apparatuur goed werkt'. Ook zag ik dat de maximale afmeting van het voertuig 195cm breed is. Mijn model S is 196cm breed dus bij schade aan mijn spiegels heb ik waarschijnlijk gewoon pech😅 Gelukkig gaat het altijd goed tot nu toe🤞.
Veel succes met het gesprek met de manager, neem aan dat ze hiervoor een verzekering hebben. Anders moet jouw verzekering het met die van hun uitvechten. Je zal het sowieso niet zelf hoeven te betalen. Als je goed bent verzekerd tenminste.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Who Am I? schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:24:
[...]

Echt een horrorscenario. Het is vandaag ook wel een paar keer door mijn hoofd gegaan toen ik door de wasstraat reed (Claro Carwash in mijn geval). Heb bij de ingang nog gekeken of er iets staat van 'gebruik is op eigen risico' ofzo, maar dat stond er niet. Er stond wel iets in de trend van 'je mag van ons verwachten dat de apparatuur goed werkt'. Ook zag ik dat de maximale afmeting van het voertuig 195cm breed is. Mijn model S is 196cm breed dus bij schade aan mijn spiegels heb ik waarschijnlijk gewoon pech😅 Gelukkig gaat het altijd goed tot nu toe🤞.
Veel succes met het gesprek met de manager, neem aan dat ze hiervoor een verzekering hebben. Anders moet jouw verzekering het met die van hun uitvechten. Je zal het sowieso niet zelf hoeven te betalen. Als je goed bent verzekerd tenminste.
Dank je, het een leaseauto dus die zorgen zijn er gelukkig niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ook met de hand wassen kan je schade krijgen. :( Was de zijkant aan het doen en stond op, ware het niet dat de spiegel in de weg zat. :X Nu heb ik dit,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYgfFnXoznEG9AjbOWkN20dElOg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/SAMZqB95lxTcYtRNDVSxnJqn.gif?f=user_large

Mogen ze samen met de MCU2 ook even naar kijken... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:48
pjot1 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:38:
Ook met de hand wassen kan je schade krijgen. :( Was de zijkant aan het doen en stond op, ware het niet dat de spiegel in de weg zat. :X Nu heb ik dit,

[Afbeelding]

Mogen ze samen met de MCU2 ook even naar kijken... :F
Gewoon op zijn plek duwen als hij uitgeklapt is lost het niet op?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Devian schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Gewoon op zijn plek duwen als hij uitgeklapt is lost het niet op?
Dat was mijn eerste gedachte ook en dus ook geprobeerd. Maar de spiegel zit dan in 'een dood punt'. Pas als de spiegel in of uitgeklapt is valt hij, hoorbaar, in een pinnetje. Als je de spiegel uitklapt en op het juiste punt tegen houdt stopt hij wel met uitklappen. Ik denk dus dat de spiegel niet weet wanneer hij stoppen.

Heb de spiegel kap er ook nog af gehad. Ik ben er alleen achter gekomen dat de WiFi- en Bluetooth antenne daar zitten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
Waarschijnlijk even een monteur langs laten komen. Die herkalibreert de spiegel en dan doet hij het weer goed. Zo is mijn voorstoel ook gefixt. Kostte €7,78😅

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt erop dat Tesla de prijzen van de superchargers nog meer wil laten varieren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBuc3kdNmSWL3MjaHbHEg9UZGns=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2WHFcRme6jNirlL14In7jncO.png?f=user_large

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:16
En per station andere prijsweergave, zo lijkt 't

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UyHzwleP7SYRiT9Xt_3mjd1Y-I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AmywixrlZ11MkkZFtbccbtEW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wALJ1bVdld525DIv4GwhCh-Lxa4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vqIg6Z1tbFGEf4TP3lxaehtR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Ted038 op 26-03-2025 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En andere tijden, Venray is nog twee prijzen, maar duurder van 11:00-20:00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:56
Ted038 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:53:
En per station andere prijsweergave, zo lijkt 't

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat niet gewoon een iOS/Android weergave verschil?

Apeldoorn Oost heeft op de iPhone bij mij ook dezelfde weergave als Apeldoorn.

[ Voor 6% gewijzigd door maharens op 27-03-2025 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:16
maharens schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 05:56:
[...]

Is dat niet gewoon een iOS/Android weergave verschil?

Apeldoorn Oost heeft op de iPhone bij mij ook dezelfde weergave als Apeldoorn.
Beiden op android ( pixel 7 pro) en binnen minuut van elkaar gescreenshot .... binnen zelfde tesla app.
Als er softwarematig iets de oorzaak is, dan is dat dus de [android]tesla app zelf ( maar goed, dat was dus ook de melding ...)

Prijzen/tijden kunnen wisselen tussen superchargers, ging mij ook meer om de layout
( ... en beetje om bevestigen eerder gemelde gewijzigde tariefverdeling over dag ...)

[ Voor 16% gewijzigd door Ted038 op 27-03-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ik heb toch iets vreemds met mijn Model S 75D uit 2016. Of vreemd, ik vind het eigenlijk wel positief! Toen ik de auto kocht in augustus vorig jaar had deze bij een volle accu een bereik van 350km. In oktober heb ik hem ook nog een keer vol geladen en gaf een bereik aan van 353km. Sindsdien houd ik de verhouding percentage/km in de gaten. Dat klopte altijd wel bij 100% kwam ik altijd tussen de 350 en 353.

Maar vandaag, ik kijk in de app, 63%. Prima, even naar de km's kijken, 228. 228/63*100=362.

Iemand een verklaring hiervoor? :? Een accu kan toch niet beter worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
pjot1 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:06:
Ik heb toch iets vreemds met mijn Model S 75D uit 2016. Of vreemd, ik vind het eigenlijk wel positief! Toen ik de auto kocht in augustus vorig jaar had deze bij een volle accu een bereik van 350km. In oktober heb ik hem ook nog een keer vol geladen en gaf een bereik aan van 353km. Sindsdien houd ik de verhouding percentage/km in de gaten. Dat klopte altijd wel bij 100% kwam ik altijd tussen de 350 en 353.

Maar vandaag, ik kijk in de app, 63%. Prima, even naar de km's kijken, 228. 228/63*100=362.

Iemand een verklaring hiervoor? :? Een accu kan toch niet beter worden?
Wellicht komt het door de laatste update, en ze het aantal km dat over is nu berekenen adhv je actuele verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Devian schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:43:
[...]

Wellicht komt het door de laatste update, en ze het aantal km dat over is nu berekenen adhv je actuele verbruik?
Geen update gehad. Zaterdag wel veel gereden en draai nog op 2024.44.4 sinds november denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Geen update gehad. Zaterdag wel veel gereden en draai nog op 2024.44.4 sinds november denk ik.
Bij warmer weer heeft de accu wat meer capaciteit. En als een accu een tijdje stil gestaan heeft wordt deze "lui". Dan komt er idd wat range/capaciteit bij naarmate deze weer gebruikt wordt. Ook zorgt af en toe 100% laden ervoor dat deze op 100% weer gebalanceerd en gecalibreerd wordt.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:43:
[...]

Bij warmer weer heeft de accu wat meer capaciteit. En als een accu een tijdje stil gestaan heeft wordt deze "lui". Dan komt er idd wat range/capaciteit bij naarmate deze weer gebruikt wordt. Ook zorgt af en toe 100% laden ervoor dat deze op 100% weer gebalanceerd en gecalibreerd wordt.
Dat de accu iets meer capaciteit heeft met warmer weer was ik ook al achter. Deze dagen, met koude nachten, wil soms wel een hele % schelen met 's ochtends en 's avonds.

Maar ik had ook al een vermoeden dat de auto lange tijd heeft stil gestaan, heeft me ook een 12v accu gekost. Zelf laad ik eigenlijk nooit tot 100%. Duurt me veel te lang voor die paar %. Misschien maar weer eens doen als ik weer een lang stuk ga rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:32:
[...]

Dat de accu iets meer capaciteit heeft met warmer weer was ik ook al achter. Deze dagen, met koude nachten, wil soms wel een hele % schelen met 's ochtends en 's avonds.

Maar ik had ook al een vermoeden dat de auto lange tijd heeft stil gestaan, heeft me ook een 12v accu gekost. Zelf laad ik eigenlijk nooit tot 100%. Duurt me veel te lang voor die paar %. Misschien maar weer eens doen als ik weer een lang stuk ga rijden.
Lang stilstaan is killing voor auto's, óók voor EV's. De mijne heeft ook 6-7 maanden stilgestaan voor ik 'm kocht, dat leverde naast een accu die weer even wakker moest worden (je zag de capaciteit de eerste weken duidelijk weer oplopen) nog de nodige problemen op (allemaal keurig opgelost door de verkoper, daar niet van):
- 3-wegklep koelsysteem zat na een paar weken vast en moest vervangen worden (EUR 280)
- Parkeerremactuator zat een beetje vast (EUR 170)
- Speakergrills zijn gaan roesten (EUR 110)

Ook onder het dashboard zie je duidelijk wat roestvorming her en der op het stalen frame doordat het vocht gewoon niet uit de auto gestookt/ge-airco't werd door normaal gebruik.

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

RonJ schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:51:
[...]

Lang stilstaan is killing voor auto's, óók voor EV's. De mijne heeft ook 6-7 maanden stilgestaan voor ik 'm kocht, dat leverde naast een accu die weer even wakker moest worden (je zag de capaciteit de eerste weken duidelijk weer oplopen) nog de nodige problemen op (allemaal keurig opgelost door de verkoper, daar niet van):
- 3-wegklep koelsysteem zat na een paar weken vast en moest vervangen worden (EUR 280)
- Parkeerremactuator zat een beetje vast (EUR 170)
- Speakergrills zijn gaan roesten (EUR 110)

Ook onder het dashboard zie je duidelijk wat roestvorming her en der op het stalen frame doordat het vocht gewoon niet uit de auto gestookt/ge-airco't werd door normaal gebruik.
Dat stalen frame was bij alle Tesla’s die ik tot nu toe gedemonteerd heb, verroest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Domih schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:53:
[...]

Dat stalen frame was bij alle Tesla’s die ik tot nu toe gedemonteerd heb, verroest
Tuurlijk is roest nooit goed, maar kan het kwaad? Ziet er bij mij trouwens nog netjes uit.

[ Voor 7% gewijzigd door pjot1 op 03-04-2025 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

pjot1 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:04:
[...]

Tuurlijk is roest nooit goed, maar kan het kwaad? Ziet er bij mij trouwens nog netjes uit.
Nee kan geen kwaad, is puur oppervlakkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 10:13
Ik rij nu dik een half jaar Tesla en laad hoofdzakelijk bij verschillende superchargers.. Wat me opvalt is dat veel Tesla rijders geen idee hebben hoe de palen werken??

Dus mensen met een jonge 3 of Y die dan doodleuk bij een V2 paal naast een andere auto gaan staan, terwijl er een hele rij V3 palen vrij is. Dus dan laadt je 75kW (je buurman dus ook cappend op 75 ipv 150) met een auto die tot 250 kan?? WTF..

Als ze er dan op gewezen worden snappen ze er vaak geen reet van, of het kan ze niet schelen? Of het is "te ingewikkeld laat maar" Vaag. Waarom zou je 2 keer zo lang willen wachten?

Veelal jongelui (die hem wellicht geleend hebben) en (55+) toeristen bij mijn lokale charger trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
_Anvil_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:06:
Ik rij nu dik een half jaar Tesla en laad hoofdzakelijk bij verschillende superchargers.. Wat me opvalt is dat veel Tesla rijders geen idee hebben hoe de palen werken??

Dus mensen met een jonge 3 of Y die dan doodleuk bij een gen 1 paal naast een andere auto gaan staan, terwijl er een hele rij gen 2/3 palen vrij is. Dus dan laadt je 75kW (je buurman dus ook cappend op 75 ipv 150) met een auto die tot 250 kan?? WTF..

Als ze er dan op gewezen worden snappen ze er vaak geen reet van, of het kan ze niet schelen? Of het is "te ingewikkeld laat maar" Vaag. Waarom zou je 2 keer zo lang willen wachten?

Veelal jongelui (die hem wellicht geleend hebben) en (55+) toeristen bij mijn lokale charger trouwens..
Haha ja, erg herkenbaar. Erop wijzen en hopen dat ze er iets mee doen. :)

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:56

Dus mensen met een jonge 3 of Y die dan doodleuk bij een gen 1 paal naast een andere auto gaan staan, terwijl er een hele rij gen 2/3 palen vrij is. Dus dan laadt je 75kW (je buurman dus ook cappend op 75 ipv 150) met een auto die tot 250 kan?? WTF..

Je zit niet helemaal goed met je nummering :)
Waar jij 1 zegt bedoel je V2 en waar je 2/3 zegt bedoel je V3/V4

https://www.shop4tesla.co...tgeber-tesla-supercharger

[ Voor 3% gewijzigd door maharens op 04-04-2025 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Davidas schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:08:
[...]

Haha ja, erg herkenbaar. Erop wijzen en hopen dat ze er iets mee doen. :)
De subculturen aan de verschillende superchargers zijn leuk om te zien, zo heb ik er nooit mede autoliefhebbers aangetroffen, eerder gadget freaks en Apple fans ;)

Op weg naar mn vriendin sta ik trouwens regekmatig op zondagavond bij de SuC Antwerpen noord, dat is vlakbij rijkeluisdorp Brasschaat, wat verklaarde waarom er vooral een rij jonge model S/X stond met verveelde pubers met hoody's achter het stuur.

Die worden door pa en ma ff er op uit gestuurd om hem vol te gooien voor de nieuwe werkweek vermoed ik hahaha
maharens schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:14:
[...]

Je zit niet helemaal goed met je nummering :)
Waar jij 1 zegt bedoel je V2 en waar je 2/3 zegt bedoel je V3/V4

https://www.shop4tesla.co...tgeber-tesla-supercharger
scuzi! heb het aangepast :P

[ Voor 19% gewijzigd door _Anvil_ op 04-04-2025 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-

Dus mensen met een jonge 3 of Y die dan doodleuk bij een V2 paal naast een andere auto gaan staan, terwijl er een hele rij V3 palen vrij is. Dus dan laadt je 75kW (je buurman dus ook cappend op 75 ipv 150) met een auto die tot 250 kan?? WTF..

En hoe zou je dat moeten weten als je niet op de fora komt?

Maar heel herkenbaar. Hier in Zwolle staan de V2's vol, bij V3 niemand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
maharens schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:14:
...Waar jij 1 zegt bedoel je V2 en waar je 2/3 zegt bedoel je V3/V4...
"stop de tijd" ;)

Maar goed, voor de één is het duidelijk en voor de ander niet. Zo goed als foolproof maken dus door duidelijke markeringen. En dan nog zul je er mensen bij hebben. De V4 ziet er dan wel heel anders uit, maar de V2 en V3 lijken op elkaar. Als je online zoekt naar de verschillen gaan de meeste sites over de technische verschillen en niet zo zeer over het uiterlijk.
Maurice- schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:20:
[...]En hoe zou je dat moeten weten als je niet op de fora komt?

Dit dus. Mensen met een Tesla moeten ten eerste weten dat er een verschil is en dan ook nog de uiterlijke verschillen herkennen. Bij de pomp is het (relatief) simpel: een slang waar diesel op staat en eentje waar benzine op staat met een nummer. En zelfs dat gaat regelmatig fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Exemplarisch voor het niveau van de massaconsument.

Tesla zou dit veel duidelijker moeten communiceren, bij voorkeur in de auto zelf.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
Roenie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:20:
[...]
"stop de tijd" ;)

Maar goed, voor de één is het duidelijk en voor de ander niet. Zo goed als foolproof maken dus door duidelijke markeringen. En dan nog zul je er mensen bij hebben. De V4 ziet er dan wel heel anders uit, maar de V2 en V3 lijken op elkaar. Als je online zoekt naar de verschillen gaan de meeste sites over de technische verschillen en niet zo zeer over het uiterlijk.

[...]
Dit dus. Mensen met een Tesla moeten ten eerste weten dat er een verschil is en dan ook nog de uiterlijke verschillen herkennen. Bij de pomp is het (relatief) simpel: een slang waar diesel op staat en eentje waar benzine op staat met een nummer. En zelfs dat gaat regelmatig fout.
Nou ja, de V2 heeft nog een 2e slang met de oude stekker, dat zou toch al een dikke hint moeten zijn. Of je ziet gewoon toch dat je aan de ene 190kW haalt en aan de andere 75kW?

Ik had binnen een paar weken een CCS adapter zodat ik aan alle palen kan laden, maar ik zie nog regelmatig mensen met een oudere model S of X die alleen aan de V2 palen kunnen. Bij mijn lokale SuC zijn er maar 2 V2 palen en de rest V3, knap lullig als daar weer een Kia of Volvo staat.. met de laadpoort aan de verkeerde kant, zodat ze ook lekker 2 plekken blokkeren 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
_Anvil_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:41:
[...]

Nou ja, de V2 heeft nog een 2e slang met de oude stekker, dat zou toch al een dikke hint moeten zijn. Of je ziet gewoon toch dat je aan de ene 190kW haalt en aan de andere 75kW?

Ik had binnen een paar weken een CCS adapter zodat ik aan alle palen kan laden, maar ik zie nog regelmatig mensen met een oudere model S of X die alleen aan de V2 palen kunnen. Bij mijn lokale SuC zijn er maar 2 V2 palen en de rest V3, knap lullig als daar weer een Kia of Volvo staat.. met de laadpoort aan de verkeerde kant, zodat ze ook lekker 2 plekken blokkeren 8)7
De meeste mensen snappen echt niets van die getalletjes en eenheden die jij nu noemt. Ze pakken hun telefoon en gaan in zombie mode. Daarna mopperen dat het laden lang duurt. Of het maakt ze niet uit dat het lang duurt. Simpel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:36
[...]

Je zou kunnen beginnen met het lezen van de handleiding:
Laat bij Superchargers wat ruimte tussen uw voertuig en andere voertuigen, omdat de stroom mogelijk door aangrenzende laadaansluitingen wordt gedeeld.
Dat maakt het verschil tussen V2, V3 en V4 nog niet duidelijk, maar het is al een begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Gewoon die v2 laders zoveel als mogelijk vermijden, zijn vaak al erg traag ongeacht of er iemand naast je staat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
EvolutionX schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:59:
Gewoon die v2 laders zoveel als mogelijk vermijden, zijn vaak al erg traag ongeacht of er iemand naast je staat....
Maakt voor mijn oudere S niks uit, ik haal volgens mij dezelfde snelheden op V2 en V3 (132kW max)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
[...]

offtopic:
De gemiddelde mens/gebruiker snapt, weet, interesseert en kan bijna helemaal niks met zaken die ze niet bovengemiddeld prioriteren. :X
V4 zou dat eindelijk moeten oplossen door (veel) langere kabels. Maar die uitrol gaat nog niet heel hard, gevalletje wet van de remmende voorsprong omdat NL al veel vrij recente V3 upgraded locaties had ivm capaciteit? Snap ook wel dat ze die stalls en laders niet in een jaar ofzo willen afschrijven. En V4 zal grotere netaansluitingen en/of accu's vereisen wil je er voor meer dan een handvol rijders wat aan hebben. We weten allemaal hoe snel dat momenteel gaat.

Sowieso ben ik geen fan van de openstelling voor alle merken. Andere auto's passen er bij de meeste locaties gewoon niet lekker op, het haalt een heel groot unique selling point weg bij Tesla en ik ga er ook vrij slecht op als ik op *knip* andere merken auto's moet gaan wachten als ik wil laden. Het haalt natuurlijk de lader utilisation lekker omhoog, maar voor de Tesla rijders heeft 't bijna alleen maar nadelen.

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 04-04-2025 20:13 . Reden: naamsverbastering is eigenlijk alleen maar flamebait ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

En een ander ziet wellicht geen verschil tussen een Maine Coone en een Noorse Boskat :)

Ik vraag mij af of de gemiddelde EV rijder weet hoe het precies zit met het aantal slangen en kW's? Als je al weet dat de ANWB jaarlijks 15000 hulpverzoeken krijgt in verband met verkeerd getankte brandstof dan is het niet raar dat dit dus ook bij laadpalen gebeurt. De gevolgen zijn echter minder ernstig en geven geen motorschade.

En het is relatief makkelijk op te lossen. Als je het terrein op rijdt een plaatje in het scherm (afhankelijk van de auto waarin je rijdt) met de opmerking om (bij voorkeur) bij een laadpaal met één slang te laden. En/of op iedere paal en in het vak duidelijk aangeven voor welke Tesla modellen het bedoeld is.
RonJ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:08:
[...]
offtopic:
De gemiddelde mens/gebruiker snapt, weet, interesseert en kan bijna helemaal niks met zaken die ze niet bovengemiddeld prioriteren. :X
...
Mensen kunnen een soort van neerkijken op die mensen. Zo van: dom, ongeïnformeerd, et cetera, maar we kunnen de laadpalen en het proces er om heen ook zo ontwerpen dat het vrijwel foolproof wordt. Veel posters hier zitten in de IT en aanverwant en zij weten als geen ander de beperkingen van gebruikers en het belang om zaken zo te ontwerpen dat er zo min mogelijke risico op fouten is. En zoals gezegd met mijn voorbeeld over raskatten hierboven, jij weet iets anders misschien weer niet omdat je het niet snapt, weet, interesseert of niet als prioriteit hebt. ;)
... ik ga er ook vrij slecht op als ik op *knip* andere merken auto's moet gaan wachten als ik wil laden....
Door deze opmerking word ik gesterkt in mijn idee hierboven over neerkijken op anderen. Jij bent niet de belangrijkste bij een SuC ;)

[ Voor 0% gewijzigd door twain4me op 04-04-2025 20:14 . Reden: quote geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door twain4me op 04-04-2025 20:14 . Reden: Reactie op geknipte qoute (en let op offtopic) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Roenie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:43:
[...]

[...]
Mensen kunnen een soort van neerkijken op die mensen. Zo van: dom, ongeïnformeerd, et cetera, maar we kunnen de laadpalen en het proces er om heen ook zo ontwerpen dat het vrijwel foolproof wordt. Veel posters hier zitten in de IT en aanverwant en zij weten als geen ander de beperkingen van gebruikers en het belang om zaken zo te ontwerpen dat er zo min mogelijke risico op fouten is. En zoals gezegd met mijn voorbeeld over raskatten hierboven, jij weet iets anders misschien weer niet omdat je het niet snapt, weet, interesseert of niet als prioriteit hebt. ;)
Dat was nou precies m'n punt, de meeste mensen gaan het niet snappen, dus Tesla moet het zo maken dat het vanzelf goedgaat. Een simpele melding op het scherm met de hint om niet naast elkaar te staan of om een stall toe te wijzen oid zou al een flink verschil maken.
[...]
Door deze opmerking word ik gesterkt in mijn idee hierboven over neerkijken op anderen. Jij bent niet de belangrijkste bij een SuC ;)
Ben ik ook niet en maakt verder ook niet uit want ik kom er bijna nooit, maar ik vind er wel iets van dat er geen voorrang is voor Tesla klanten die deze infra hebben gefinancierd en rijders van andere merken die 0 hebben geregeld en daarop komen freeloaden. Maargoed, that ship has sailed, kan nu alleen maar hopen dat de v4 uitruil gestaag vordert, dan is iig het grootste probleem qua laadpoorten opgelost.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ik merk vaak bij SuC's dat er altijd wel een stall is die max 30kW levert. En dat is heel steady 30kW. Als ik boven de 90% zit maakt het geen bal uit maar daaronder is het erg vervelend.

Heb ooit een melding van gemaakt bij een stall in Akersloot omdat dit al een aantal weken het geval was. Nooit een reactie vernomen maar is inmiddels wel verholpen. Nooit gehad bij een v4 lader overigens, welke toch mijn voorkeur geniet, ondanks dat ik een 'oude' S heb. Het nadeel is wel dat het knopje van de laadpoort het nooit doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
RonJ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:08:
Sowieso ben ik geen fan van de openstelling voor alle merken. Andere auto's passen er bij de meeste locaties gewoon niet lekker op, het haalt een heel groot unique selling point weg bij Tesla en ik ga er ook vrij slecht op als ik op *knip* andere merken auto's moet gaan wachten als ik wil laden. Het haalt natuurlijk de lader utilisation lekker omhoog, maar voor de Tesla rijders heeft 't bijna alleen maar nadelen.
Sowieso ben ik geen fan van de openstelling voor Tesla bij niet Tesla laders. Ook al passen ze prima bij elke laadpaal, ze kunnen beter hun eigen unique selling point gebruiken. Ik ga er ook vrij slecht op als ik op snip: moet dat nou Tesla's moet gaan wachten als ik wil laden met mijn Kia. En voor de niet-Tesla rijders heeft dat alleen maar voordelen...

;) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 04-04-2025 20:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pjot1 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:09:
Ik merk vaak bij SuC's dat er altijd wel een stall is die max 30kW levert. En dat is heel steady 30kW. Als ik boven de 90% zit maakt het geen bal uit maar daaronder is het erg vervelend.

Heb ooit een melding van gemaakt bij een stall in Akersloot omdat dit al een aantal weken het geval was. Nooit een reactie vernomen maar is inmiddels wel verholpen. Nooit gehad bij een v4 lader overigens, welke toch mijn voorkeur geniet, ondanks dat ik een 'oude' S heb. Het nadeel is wel dat het knopje van de laadpoort het nooit doet.
30 kW = stuk. Dan doet de koeling het niet.

Dus als je dat hebt gewoon direkt verhuizen. En inderdaad even melden in de app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:14

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Supervised FSD test in hartje Amsterdam, best indrukwekkend met al die fietsen en obstakels;

https://x.com/teslaeurope/status/1908573920296415451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21
Absoluut indrukwekkend! Wel jammer dat het filmpje versneld is, ben wel benieuwd hoe soepel FSD dit allemaal deed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
mkrmr schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:52:
Supervised FSD test in hartje Amsterdam, best indrukwekkend met al die fietsen en obstakels;

https://x.com/teslaeurope/status/1908573920296415451
Zeer indrukwekkend. Heb de video op halve snelheid gekeken en ook ingezoomd op de snelheidsmeter. Ik denk dat als je op 1/4 snelheid kijkt, je redelijk op normale snelheid zit. De rijsnelheid was best dik in orde, niet extreem voorzichtig in elk geval. Ook qua rijgedrag erg natuurlijk vond ik. Al met al best indrukwekkend. Wel met de kanttekening dat we natuurlijk niet weten hoe vaak deze testrijder dit rondje al heeft gereden en het systeem dus heel goed getraind is voor deze rit. Fietsers zijn wel altijd héél erg onvoorspelbaar en wandelaars ook, dus hoe de auto daar op reageert is erg knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:28
[...]

We zouden er zomaar een informational van kunnen maken, uit laten voeren als sticker en ze gaan plakken?
(en ik ben niet ter zake kundig, dus wellicht wil degene die er wèl ALLES over weet hier iets in gaan doen)

"Wacht niet tot 'iemand' iets doet, maar wees die 'iemand' zelf..."

[ Voor 10% gewijzigd door pimk op 07-04-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:44
SEXY buttons en knop in de aanbieding.

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/351749

[ Voor 30% gewijzigd door Card Nox op 08-04-2025 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06
De deal is weg dus ik kan niet meer zien hoe interessant het was, maar er is momenteel Spring Sale bij Enhance met 20% korting.

Ik kreeg een mailtje als bestaande klant voor extra korting:
Also, our Spring Sale is officially ON. Starting today, you can grab additional S3XY products for your existing setup with 20% OFF.

And as a member of our family, you get an additional 10% OFF simply by using promo code RSP25
Die code kan iedereen wel gebruiken veronderstel ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 09-04-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Fire69 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:13:
[...]

De deal is weg dus ik kan niet meer zien hoe interessant het was, maar er is momenteel Spring Sale bij Enhance met 20% korting.

[...]
Was 208 euro ipv 272 oid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Wat leuk! Morgen gaat mn Model S naar de SeC in Amsterdam voor een MCU2 upgrade en een reparatie aan de spiegel. Word ik zojuist gebeld of ik het leuk zou vinden om in een nieuwe Tesla te rijden. Tuurlijk! :) Morgen rijden in een nieuwe S. Kan ik mooi vergelijken 2016 -> 2025. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@pjot1, leuke aanbieding van Tesla. Ben benieuwd hoe je de verschillen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Fire69 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:13:
[...]

[...]

Die code kan iedereen wel gebruiken veronderstel ik :)
Nope, jammer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
pjot1 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:53:
Wat leuk! Morgen gaat mn Model S naar de SeC in Amsterdam voor een MCU2 upgrade en een reparatie aan de spiegel. Word ik zojuist gebeld of ik het leuk zou vinden om in een nieuwe Tesla te rijden. Tuurlijk! :) Morgen rijden in een nieuwe S. Kan ik mooi vergelijken 2016 -> 2025. :*)
Zo! Weer een ervaring rijker en toch moet ik eerlijk zeggen dat mn huidige auto zeker niet onder doet aan een nieuwe. Het rijgedrag is gewoon hetzelfde; als ik mn ogen dicht zou moeten doen dan zou ik ze niet van elkaar kunnen onderscheiden. Ook qua rijgeluiden is er geen verschil hoorbaar en daarmee doel ik op banden en windgeruis. Sterker nog, de banden die ik onder mijn auto hebben zijn gewoon stiller. Ook de snelheid deed niet onder die van mij, voor het gevoel.

Verder word je helemaal gek van al het geping en gepong. Richtaanwijzer aan naast een andere auto of stoeprand. PONG! 2km te hard PINGPINGPING! Stoplicht op groen PING (dat vond ik wel een pluspunt) en voor alle andere zaken is het ook pling en plong.

Het gebrek aan stalks is misschien gewenning maar in een half uur tijd niet aan kunnen wennen. Zeker de feedback van de knopjes is ver te zoeken waardoor je soms niet weet of ie het nu doet (afgezien van de pingpong natuurlijk) Ook op de rotonde moest ik even nadenken wat de verkeersveiligheid natuurlijk niet vergroot.

Verder, stuur voelt heel goedkoop/plasticachtig aan en het stukje stof in de deurpanelen en is tevens een design misser. Stof komt nergens anders in het interieur voor.

Ook pluspunten! Design is door de bumpers en lampen net even strakker en moderner. Dashboard en middenconsole is praktischer en mooier vormgegeven. Breedbeeld is ook meer van deze tijd tov het portrait scherm. Wat ook nog eens een heel stuk scherper is. Vooral grafisch is een aantal stappen vooruit. Ook hw4 is een stuk beter bij de les en alles rondom de auto is zichtbaar. Al met al wel een leuke ervaring!

Verder, een MCU2 upgrade! Schermen zijn een stuk mooier in vergelijking met mcu1 veel meer kleur en contrast. Ook de snelheid is een wereld van verschil. Verder nog niet echt goed kunnen testen maar voor nu erg blij!

Spiegel konden ze helaas niet repareren omdat een onderdeel niet op voorraad was. Daarvoor nog een serviceverzoek inschieten voor mobiele service. Het jammere is dat het spiegelpootje :? vervangen moet worden. Laat dat bij mij nou net gewrapt zijn. :/ Moet daarvoor dan nog even iemand vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
pjot1 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:45:
[...]
Stoplicht op groen PING (dat vond ik wel een pluspunt)
Goed nieuws, dat kan de jouwe nu ook met MCU2. :)
Moet je wel even aanzetten ergens in de opties geloof ik.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 07:52

Sebazzz

3dp

Ik heb idee dat sinds 2025.8.x de automatische kofferbak niet meer werkt op de Model 3 :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
RonJ schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:43:
[...]

Goed nieuws, dat kan de jouwe nu ook met MCU2. :)
Moet je wel even aanzetten ergens in de opties geloof ik.
Nee. ;) Ik heb nog ap1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15
Sebazzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:49:
Ik heb idee dat sinds 2025.8.x de automatische kofferbak niet meer werkt op de Model 3 :/
Ik heb net een iPhone, mijn koffer bak gaat ook niet open als ik erachter sta. Dat bedoel je toch? Ik heb een Y trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 13-04-2025 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
MrDirect schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:58:
[...]

Ik heb net een iPhone, mijn koffer bak gaat ook niet open als ik erachter sta. Dat bedoel je toch? Ik heb een Y trouwens.
Mot blijkbaar wel minstens een iPhone 11 zijn.
Bij mijn XR doet ie het ook niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RailHenk87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:29
pimk schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:54:
[...]

Mijn 16 pro doet het ook niet met mijn model Y. Ik denk dat dit beperkt is tot de M3 Highland, heeft met Ultra Wide Band te maken. Ik vermoed dat er geen specifieke antenne voor UWB aan de koffer van de MY zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15
pimk schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:54:
[...]

Is een nieuwe 16 Pro, en een nieuwe Juniper. Nieuwer kan dus niet. Die kofferbak openen zit dus niet in de Juniper, zal wel andere versie zijn. Jammer.

***update, werkt wel gewoon, moest het natuurlijk eerst aanzetten in de auto , duh…..😇

[ Voor 12% gewijzigd door MrDirect op 15-04-2025 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
MrDirect schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:29:
[...]

Is een nieuwe 16 Pro, en een nieuwe Juniper. Nieuwer kan dus niet. Die kofferbak openen zit dus niet in de Juniper, zal wel andere versie zijn. Jammer.
Werkt wel hoor met Juniper. :)
Bij mijn vrouw werkt het goed, S24 Ultra.
Bij mij werkt het maar heel af en toe, maar ik sukkel heel hard met de app die gigantisch veel batterij verbruikt, toevallig wel door de UWB. Als ik UWB uitzet is het verbruik normaal. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kreeg de binnenkant van mijn voorruit maar niet schoon. Dus maar een nieuwe laten zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI2sF1gnwdLmhNh1xmth84fw6no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKHYsFVi6rXA8mnXNDydJb3S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHr6-4S1I06TWcNCplgHhxsbY7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbXFzn4Ob0fPvDpo9gls1ZD7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_7oqDOxCG8IQfCtGYEhEn7o42g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2ybUUGFFZHw2amQeM4F4SvN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcFb-MUuFLDnz9aaOBo2d8vtecU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3Hfrt0WTIkF25COOG542MBF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9mai0HN0oZPIYinUZrbS-RhSgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNvQFrv4cxQn5Jf21kqnArQW.jpg?f=fotoalbum_large

(er zat een scheur in ;) )

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
World Citizen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:54:
Ik kreeg de binnenkant van mijn voorruit maar niet schoon. Dus maar een nieuwe laten zetten.

(er zat een scheur in ;) )
:*)

Verzekeringswerk? Enig idee van de reële kosten toevallig? De mijne is een beetje versleten en overweeg 'm ook te vervangen.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
RonJ schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:00:
[...]

:*)

Verzekeringswerk? Enig idee van de reële kosten toevallig? De mijne is een beetje versleten en overweeg 'm ook te vervangen.
€1600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:10

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Vroeg me af waarom er ruitverwarmingsdraden zitten beneden buiten het zicht. Maar da's natuurlijk om te voorkomen dat je ruitenwisser vastvriest op het raam! #Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
LastBoyScout schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:43:
Vroeg me af waarom er ruitverwarmingsdraden zitten beneden buiten het zicht. Maar da's natuurlijk om te voorkomen dat je ruitenwisser vastvriest op het raam! #Slim
Correct, daar had je dan bij oudere (1st gen) modellen wel het optionele winterpakket voor nodig.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als nieuwe Tesla klant kreeg ik vandaag een uitnodiging voor de Tesla Family Days.

De mail is nogal karig met info:
'Tijdens dit feestelijke evenement kunt u genieten van gezinsvriendelijke activiteiten voor alle leeftijden'

Iemand hier die al deelgenomen heeft en kan zeggen of het de moeite is om een uur te rijden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Slecht nieuws voor de Model S/X rijders vandaag, de grondslag voor de MRB gaat in de toekomst mogelijk wijzigen van gewicht naar de oppervlakte van de auto.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bizar voor woorden dat ze een nieuw stelsel invoeren wat niet gebaseerd is op gebruik. Hoezo zou een Model X die 5000 p/j rijdt zwaarder belast worden dan 60.000 p/j in een Clio?

Nog even los van de last op de maatschappij het grootste is op dinsdag en donderdag tijdens de spits, en niet op zondagochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Deveon schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:11:
Bizar voor woorden dat ze een nieuw stelsel invoeren wat niet gebaseerd is op gebruik. Hoezo zou een Model X die 5000 p/j rijdt zwaarder belast worden dan 60.000 p/j in een Clio?

Nog even los van de last op de maatschappij het grootste is op dinsdag en donderdag tijdens de spits, en niet op zondagochtend.
Auto’s die meer (publieke) ruimte innemen, leveren zo ook meer op voor het onderhoud van die ruimte.

Maar vooral een pressiemiddel richting kleine, zuinige auto's natuurlijk. Overigens is de SUV trend eigenlijk ook van de zotte voor de keren dat je de ruimte nodig hebt (benodigde grondstoffen, verbruik etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Maurice- schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:35:
[...]

Auto’s die meer (publieke) ruimte innemen, leveren zo ook meer op voor het onderhoud van die ruimte.

Maar vooral een pressiemiddel richting kleine, zuinige auto's natuurlijk. Overigens is de SUV trend eigenlijk ook van de zotte voor de keren dat je de ruimte nodig hebt (benodigde grondstoffen, verbruik etc).
Een Model X neemt gemiddeld waarschijnlijk minder publieke ruimte in beslag dan een Polo. Die Model X staat waarschijnlijk meestal op eigen grond (te laden). Overigens fiets ik zelf naar mijn werk, die grote auto wordt dus wel degelijk regelmatig voor zijn formaat benut.

Kilometerheffing, liefst spitsheffing, is simpelweg de eenvoudigste manier om de vervuiler te laten betalen. Grootste kostenpost is veruit uitbreiding en onderhoud van de infrastructuur, waarbij slijtage met name gevolg is van vrachtverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Deveon schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:11:
[...]

Een Model X neemt gemiddeld waarschijnlijk minder publieke ruimte in beslag dan een Polo. Die Model X staat waarschijnlijk meestal op eigen grond (te laden). Overigens fiets ik zelf naar mijn werk, die grote auto wordt dus wel degelijk regelmatig voor zijn formaat benut.

Kilometerheffing, liefst spitsheffing, is simpelweg de eenvoudigste manier om de vervuiler te laten betalen. Grootste kostenpost is veruit uitbreiding en onderhoud van de infrastructuur, waarbij slijtage met name gevolg is van vrachtverkeer.
Maar met kilometerheffing raak je niet de kantoormannen en vrouwen in hun leaseauto (maken de meeste kilometers en zijn de file veroorzakers) maar de mensen die voor zeer schamele km-vergoedingen in hun eigen auto op vaste tijden op hun werk moeten zijn. In de zorg, productie, logistiek moet je niet aankomen met een uurtje later of thuis"werken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Maurice- schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:08:
[...]

Maar met kilometerheffing raak je niet de kantoormannen en vrouwen in hun leaseauto (maken de meeste kilometers en zijn de file veroorzakers) maar de mensen die voor zeer schamele km-vergoedingen in hun eigen auto op vaste tijden op hun werk moeten zijn. In de zorg, productie, logistiek moet je niet aankomen met een uurtje later of thuis"werken".
Het gaat wel een beetje offtopic zo maar dat is eenvoudig te compenseren met een verhoogde kilometervergoeding en inclusief een minimum, eventueel een verhoging bij fiets kilometers. Dit laatste moeten werkgevers tegenwoordig toch al bijhouden.

Daarnaast hoeft er wat mij betreft niemand “gepakt” te worden. Laat werkgevers die kilometer of spitsheffing maar betalen als ze hun werknemers op locatie vereisen. Misschien gaat het dan ook lonen om personeel in de buurt te werven.

Uiteindelijk hoeft de verkeersdruk maar met 10-15% af te nemen om files te voorkomen. Als wie kan de spits mijd kan de rest die moet ook fatsoenlijk doorrijden zonder uitbreiding van het wegennet.

Wanneer Tesla eindelijk FSD rond krijgt hebben we dat extra asfalt toch niet meer nodig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Maurice- schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:35:
[...]

Het hele verhaal waar ze vanuit het ministerie mee komen is allemaal totale onzin. "We kunnen niet eeuwig met kortingen voor EV's blijven werken" wordt als reden aangehaald.

Dat is onzin, want ze kunnen nu ook al decennia prima aparte tarieven voor Benzine, Diesel en LPG in rekening brengen. Of je het nou een korting of een apart tarief noemt, potato, potato.

"Auto’s die meer (publieke) ruimte innemen, leveren zo ook meer op voor het onderhoud van die ruimte"

Dat is óók onzin, want vrijwel elke auto neemt precies één parkeervak in. Of je nou een grote of een kleine auto hebt. Er wordt dus helemaal niet meer publieke ruimte ingenomen. Idem op de weg.

"Stimuleert de minister tegelijkertijd de aanschaf van kleinere en efficiëntere auto's, die ook duurzamer zijn dan grotere."

Dat is op z'n minst veel te kort door de bocht, dit stuurt je naar relatief korte, hoge auto's toe. De efficiëntste auto's (model 3, ioniq electric/-6, MB CLA) zijn juist lang en laag (en licht!). Duurzamer is een te vaag begrip, maar als je naar de productie kijkt dan is dat verband met oppervlakte er ook helemaal niet zo evident.

Er worden dus alleen maar onzinredenen aangevoerd door het ministerie, waarom het stelsel op de schop zou moeten richting een MRB gebaseerd op oppervlakte. Als je SUV's wil pesten, kan je beter het zij-oppervlak of het frontaal-oppervlak nemen. Maar dat is toch meer een wereldwijde trend, daar kunnen wij als kleine automarkt nauwelijks enige invloed qua modellenaanbod op uitoefenen.

[ Voor 6% gewijzigd door RonJ op 26-04-2025 14:46 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
"Stimuleert de minister tegelijkertijd de aanschaf van kleinere en efficiëntere auto's, die ook duurzamer zijn dan grotere."

Is snap niet precies waarom kleinere auto's gestimuleerd moeten worden, maar als efficiëntere auto's het doel is dan hadden ze de belasting op moeten hangen aan de WLTP-cijfers. Dit is iets zoals belasting heffen op basis van de grootte van de fles omdat je gezondere drankjes wil stimuleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ik weet niet zo goed of ik het hier of in WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10 moest plaatsen. Maar ik kwam dit tegen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRK7bmT2TMFSnoP2_efjZTqd00U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3cn7IJ524f11TrGQKiRluDL3.png?f=user_large

Echt niemand ziet dat dit een Tesla is... :O 7(8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fire69
pjot1 schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:07:
Ik weet niet zo goed of ik het hier of in WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10 moest plaatsen. Maar ik kwam dit tegen....

[Afbeelding]

Echt niemand ziet dat dit een Tesla is... :O 7(8)7
Deze herken je echt niet meer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7J4o9yVViOw2a2qBqfHDIKg7Kg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ibzxpVdDKOcVynW1QQqi54U6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Vind het voorlopig maar karig wat Tesla aan het doen is, de magere Model Y voorraad bonus op het voorgaande model liep eerst tot 31 maart, op 1 april is dit verlengd naar 30 april en nu is dit weer verlengd tot 30 juni…

Waarschijnlijk dus ook geen referral mogelijkheden op het Juniper model tot minimaal juli… En ondertussen lonken de 2e hands modellen zoals een Taycan steeds meer qua prijs…

[ Voor 11% gewijzigd door EvolutionX op 01-05-2025 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

EvolutionX schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:56: En ondertussen lonken de 2e hands modellen zoals een Taycan steeds meer qua prijs…
Lonken idd. Want als je kijkt naar het verbruik en de verzekering word het plaatje wel anders.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
World Citizen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:02:
[...]

Lonken idd. Want als je kijkt naar het verbruik en de verzekering word het plaatje wel anders.
En vergeet het onderhoud niet. Laatst in een gebruikersreview van meerdere Nederlandse rijders na 3 jaar: gemiddeld €1.000 onderhoudskosten ex btw per 10.000 gereden kilometers (dat waren nieuwe auto's dus). En dat vonden de eigenaren wel meevallen.. Wij Tesla rijders hebben het maar getroffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
En je mag de Taycan nu elke 2 maanden een dagje bij de dealer inleveren "om de accu te controleren". Terwijl de problemen met de accu's en AC-laders nog steeds niet opgelost worden. Die enorme prijsdalingen hebben een reden.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
RonJ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:33:
En je mag de Taycan nu elke 2 maanden een dagje bij de dealer inleveren "om de accu te controleren". Terwijl de problemen met de accu's en AC-laders nog steeds niet opgelost worden. Die enorme prijsdalingen hebben een reden.
Ik las ergens dat ook snelladen aan een 800V lader beperkt wordt met een Taycan. Geen idee of dat een gerucht is of dat dat daadwerkelijk ergens in de gebruiksvoorwaarden staat. Vind ik meer iets Amerikaans omdat erin te zetten namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:14
Even een stukje Tesla amateurisme frustratie spugen:

100 euro aan credits gekregen bij mijn 2de Tesla. 3 truien besteld in de webshop.
1 trui was te klein, gevraagd wat te doen aan de telefoon: Tesla: retour aanvragen en dan kun je een andere bestellen. Zo gezegd zo gedaan.

Resultaat: Trui retour daarna niets. 20 Telefoontjes en 100 emails verder:

Tesla: Met credits worden retours niet ondersteund. Je trui ben je kwijt en je krijgt niets van ons.
We gaan het niet oplossen.

Als ik om opheldering vraag via mail, wordt mijn ticket automatisch gesloten.

Wat ik mij dan afvraag waar en wanneer er in een dergelijk bedrijf iemand iets in het beleid heeft geschreven dat de klant dan de typhus kan krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tomas_ op 20-05-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Typisch bedrijfsvoering van Tesla ja.
Ik heb destijds een Wall Connector defect gehad na twee jaar, welke ik met referral had gekocht.
Moest een nieuwe bestellen en dan zouden ze die crediteren. Je raad het al, niemand wou daar een creditnota voor maken en ik kwam geen steek verder. De reden was dat de medewerker het fout had en ze nu niks meer voor mij konden betekenen.

Na twee maanden bellen en mailen uiteindelijk iemand weten te overtuigen dat ik door hun opgezadeld was met de kosten en een maand later (na meermaals herinneren) was het geld eindelijk teruggestort.

Sindsdien probeer ik ook zoveel mogelijk de reguliere procesjes te volgen, want als je daarbuiten beland wordt je vaak niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 21:51
Sinds een paar weken zijn wij in het bezit van een Model 3 uit december 2020. De auto heeft al de facelift uit 2021. In principe een heerlijke auto om in te rijden, maar helaas zijn de draagarmen nog niet vervangen.

Nu is de auto nog stil maar ben toch wel benieuwd of iemand ze recent heeft laten vervangen zodat we een kosten indicatie hebben als ze er aan komen.

Mijn collega kreeg een offerte van €2950 voor zijn 2019 performance M3. Maar wij hebben de AWD Long range versie. Die zal mogelijk een ander kostenplaatje hebben.

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
@harrr Ik heb een Model S uit 2018, ook nog met de originele draagarmen. De km teller staat nu op 200k. Ik hoor ze niet en hoop dat dit zo blijft. Iets wat niet stuk gaat hoef je ook niet te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
harrr schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:39:

Mijn collega kreeg een offerte van €2950 voor zijn 2019 performance M3. Maar wij hebben de AWD Long range versie. Die zal mogelijk een ander kostenplaatje hebben.
Daar is veel meer aan de hand geweest, ik vermoed zowel meer dan alleen de bovenste draagarmen maar ook vervangen van de aandrijfassen oid.

Voor de gewone M3 kost het vervangen van alleen de bovenste armen bij Tesla zelf 300-350 per kant. Dus reken zo'n 700 euro. Je kan het ook bij een lokale vakgarage oid laten doen. O.a. Mahle maakt goede third-party exemplaren, dan ben je zo rond de 500 kwijt.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antoinem
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-05 09:53
spam

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 25-05-2025 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 21:51
RonJ schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:37:
[...]

Daar is veel meer aan de hand geweest, ik vermoed zowel meer dan alleen de bovenste draagarmen maar ook vervangen van de aandrijfassen oid.

Voor de gewone M3 kost het vervangen van alleen de bovenste armen bij Tesla zelf 300-350 per kant. Dus reken zo'n 700 euro. Je kan het ook bij een lokale vakgarage oid laten doen. O.a. Mahle maakt goede third-party exemplaren, dan ben je zo rond de 500 kwijt.
Even gekeken op de offerte van mijn collega: draagarmen boven en lagere draagarmen voor, achterste ophangpunten en verbindingsarmen.

En dan nog uitlijnen, maar das vrij logisch na deze repararties.

Samen 2950 EURO incl. BTW bij Tesla Groningen. ik schrok er wel een beetje van!

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic