Vandaag heb ik mijn Tesla precies een jaar. Het is een Model S 75D uit 2016 met free supercharging. Hoewel ik eerst erg sceptisch was over elektrisch rijden ben ik nu helemaal omgeslagen. Met mn oude auto kon ik 1200km of snelweg soms nog meer, maakte het dat ik nogal lacherig deed over range en dergelijken.
Op een gegeven moment kwam ik thuis te zitten door een ziekte en me verdiept in de Model S omdat ik dat echt een prachtige auto vind evenals mn vriendin. Blijkt zeker na de facelift best een kwalitatief goede auto te zijn. Sommetje gemaakt en voor het geld van de oude diesel kon ik wel een Model S rijden, zeker in combinatie met free supercharging. Maar hoe rijdt zo'n auto? Toevallig stond er 1 hier om de hoek te koop. Toch maar even een proefritje maken. Dit was er 1 uit de 1e generatie die best was afgeragd en heel veel liefde nodig had. Maar wel een eerlijke en aardige verkoper(mag gezegd worden) We waren allebei verkocht!
Zoektocht kon beginnen, het moest een facelift worden, 75D of 90D maakte ons eigenlijk niet uit en het moest er 1 worden in een kleur die je niet vaak ziet of een kleurcombinatie die je niet vaak ziet. Lastig want het moet ook origineel zijn en de meeste zijn wit, zwart, rood of blauw. Uiteindelijk 1 gevonden in Titanium PPTI met zwarte details. Dat laatste maakt hem moderner en geen ouwelullenbak.
Qua range eigenlijk niets te klagen. Superchargen gaat prima met 1 keer de 138KW gehaald. Helemaal top! Laadstress nog nooit ervaren, de navigatie is super! Omdat je op een gegeven moment moet laden, moet je stoppen en dat geeft een hoop rust.
Kosten tot nog toe,
CCS upgrade ca €230,-
Nieuwe 12v accu ca €220,-
Vervanging accu verwarming ca €700,-
Nieuwe banden Hankook Ion Evo ca €1050,-
Vervanging wielmoeren en zwarte kapjes met zeer veel dank aan @
Domih €20,-
MCU2 upgrade €1550
Vervanging rechter buitenspiegel (nadat ik mn hoofd ertegenaan gestoten had) (2x hoofdpijn

) ca €720,-
Zwart wrappen buitspiegel ca €100,-
Spotrepair bumper vanwege schade door derden ca €400,-
Apk €40,-
Toch een hoop kosten gehad maar ik ben een bmw gewend dus voor het werk dat er gedaan is vind ik de kosten erg meevallen.
Al met al heel erg blij mee en in een jaar tijd toch 30k mee gereden. Dit waren zeer ontspannen kilometers en elke meter weer een genot.
Even een plaatje bij het praatje,
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.