Het grote Tesla topic - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik denk dat het druk is bij Tesla. De aanvraag voor het vervangen van mijn achteruitrijcamera is nog niet in behandeling. Normaal binnen een uur wel reactie op serviceverzoeken maar nu al dagen niet.

Wellicht omdat het niet ernstig is maar wellicht omdat het druk is.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-05 19:04

knakworst

Get more sats!

World Citizen schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:27:
Ik denk dat het druk is bij Tesla. De aanvraag voor het vervangen van mijn achteruitrijcamera is nog niet in behandeling. Normaal binnen een uur wel reactie op serviceverzoeken maar nu al dagen niet.

Wellicht omdat het niet ernstig is maar wellicht omdat het druk is.
Op mijn deurhendel verzoek vorige week heb ik drie dagen moeten wachten. Wel gelijk kostenraming en mobile service kunnen boeken. Afspraak over ruim 3 weken.

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:50
karel_G_1981 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:51:
Wtf ,Olav Mol zegt in VI dat hij een hekel heeft aan “Tesla Terroristen” wat mankeert hem ?
Bedoelde hij niet de mensen die Tesla's terroriseren?

Fluence>Ioniq>3>S

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:02
gertk schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:58:
[...]

Bedoelde hij niet de mensen die Tesla's terroriseren?
Nope Mol heeft een ongefundeerde hekel aan Tesla, of hij ziet tesla als een verzamelterm/symbool voor alle elektrische auto’s waar hij een hekel aan heeft.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 08:49

doc

Rico schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:06:
Ik heb inmiddels mijn MTC (MTE) laadpas kunnen koppelen in de Tesla App.
Weet niet of dit al bekent was dat deze mogelijkheid er nu is.
Zo te lezen heb je een pas voor heel Europa? Ik heb een pas voor alleen NL, ben benieuwd of het daar ook mee lukt. Eerst maar ff de gratis km opmaken die ik nog heb.

Me Tarzan, U nix!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-05 09:18
doc schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Zo te lezen heb je een pas voor heel Europa? Ik heb een pas voor alleen NL, ben benieuwd of het daar ook mee lukt. Eerst maar ff de gratis km opmaken die ik nog heb.
Met mijn NL pas lukt het niet in ieder geval.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 21:00

Aight!

'A toy robot...'

Hoe zit het eigenlijk met het kopen van een oude Tesla uit 2015/2016? Zie er nu geregeld wat voorbij komen met circa 150-180.000 km op de teller. Voor rond de 15K.

Zijn er Tweakers die in een oude Tesla rijden en hoe is dat? Qua onderhoud, e.d. ben je afhankelijk van Tesla. Behalve remmen, banden, e.d. maar er slijt ook een stuk minder dan een reguliere auto.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:05

Rico

Wie dit leest is gek....

doc schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Het is een laaddruppel van MTC en de code begint met NL-MTE-
Die heb ik er dus ingekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtoC8440cz8xQelUs_6qfuX8VlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qn0JMu1yQmFQC8nIr5JiRNfd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Rico op 09-03-2026 20:40 ]

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Aight! schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:48:
Hoe zit het eigenlijk met het kopen van een oude Tesla uit 2015/2016? Zie er nu geregeld wat voorbij komen met circa 150-180.000 km op de teller. Voor rond de 15K.

Zijn er Tweakers die in een oude Tesla rijden en hoe is dat? Qua onderhoud, e.d. ben je afhankelijk van Tesla. Behalve remmen, banden, e.d. maar er slijt ook een stuk minder dan een reguliere auto.
Ja hier! :)

Ik heb augustus 2024 een Tesla Model S 75D uit september 2016 gekocht. Dus het facelift model met gratis superchargen.

Hier mijn ervaring na een jaar. pjot1 in "Het grote Tesla topic - deel 3"

Dit jaar wil ik 'gewoon' onderhoud plegen. Airco, filters, remmen, vloeistof enzovoort.

Nu zijn helaas de knopjes op het stuur stuk. Kostenraming van Tesla is dik €1500,- dus daarvoor ga ik andere wegen benaderen. Verder een top auto waar ik (we) nog heel erg blij mee zijn. :) Al heeft de mijne een stuk meer dan 16k gekost.... :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:01
pjot1 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:22:
[...]

Ik heb augustus 2024 een Tesla Model S 75D uit september 2016 gekocht. Dus het facelift model met gratis superchargen.

Dit jaar wil ik 'gewoon' onderhoud plegen. Airco, filters, remmen, vloeistof enzovoort.

Nu zijn helaas de knopjes op het stuur stuk. Kostenraming van Tesla is dik €1500,- dus daarvoor ga ik andere wegen benaderen. Verder een top auto waar ik (we) nog heel erg blij mee zijn. :) Al heeft de mijne een stuk meer dan 16k gekost.... :X
Je zou kunnen kijken op onderdelenlijn.nl. Zie wel enkele sturen erop staan. https://www.onderdelenlij...iel/onderdeelid/24390806/

Of zelfs alleen de stuurbediening : https://www.onderdelenlij...chakelaar-stuurbediening/

[ Voor 9% gewijzigd door tinusterror op 10-03-2026 08:17 ]

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:00
[...]

Nu zijn helaas de knopjes op het stuur stuk. Kostenraming van Tesla is dik €1500,- dus daarvoor ga ik andere wegen benaderen.
Neem eens contact op met Tesland in Almere. Reparatie kost 212, upgrade naar verbeterde metalen scrollwieltjes met installatie 345.
https://www.tesland.com/n...aded-metal-scroll-wheels/
Hier een 2018 model S 100D gekocht ongeveer een jaar geleden. Ga altijd voor een D-zonder-P, dan krijg je 2x de Small Drive Unit, die motoren zijn een stuk betrouwbaarder dan de Large Drive Units uit de RWD/Perf. modellen die kampen met koelmiddellekkages.

Er is inmiddels al aardig wat aan versleuteld, zoals elke zware auto met inmiddels 170kkm op de teller, maar eigenlijk niets geks. Voornamelijk upgrades, preventief- en achterstallig onderhoud waarvan een hoop nog onder garantie is gedaan. Ben er nog altijd zeer tevreden over en geniet er elke rit weer van. Heb 'm recent laten keuren bij Carrec Technocenter, kwam eigenlijk niets uit behalve geluid uit de voorwielophanging dat ik zelf ook al had gemerkt en een klein lek aan de airco bij de batterijkoeler, dat is onder garantie gefixt met een nieuw O-ringetje. De bij de keuring inbegrepen Aviloo accutest gaf 90% SoH/SoC na bijna 8 jaar en ~166kkm.

De volgende kosten aan gemaakt, bijna alles bij Tesla laten doen.
- Vlak na aankoop ging de 3-wegklep van het koelsysteem lek, waarschijnlijk te lang stilgestaan. 258 euro op kosten verkoper.
- A/C droger/droogzak vervangen en aircoservice: 48 euro.
- MCU2.0 upgrade, 1653 euro
- Ruitje bij de spiegel vervangen ivm windgeruis, 307 euro op kosten verkoper
- Nieuwe sleutel, 165 euro op kosten verkoper
- Jaarlijkse service zonnedak, 94 euro, binnenkort weer ingepland.
- Remvloeistof service, 132 euro op kosten verkoper
- CCS2 retrofit, 217 euro
- Bovenste draagarmen en stabilsatorstanglinks achter + draagarmen onder voor vervangen, 645 euro (arbeid onder coulance)
- Speakergrills vervangen ivm roestvorming, 118 euro op kosten verkoper (zelf gemonteerd)
- Aandrijfassen voorzijde vervangen, gratis onder coulance
- Uitlijnen, 228 euro op kosten verkoper
- Gebruikte set zomervelgen en nieuwe zomerbanden (hankook ventus S1 evo4), 960 euro (velgen van MP, banden online besteld en gratis gemonteerd via broertje)
- Recent de actuator en gasveer v/d achterklep vervangen en aircolekkage laten maken, is gedaan op kosten verkoper, geen bon van gezien. Dit is door een onafhankelijke garage gebeurd en dat doen we niet nog eens (zie ook eerdere post). Heb uiteindelijk zelf 48 euro voor toolbox toegang betaald om de boel in te programmeren want dat was allemaal veel te moeilijk.

Zelf gedaan:
- HEPA filter vervangen door een exemplaar van Bosch, 122 euro.
- Interieurfilter vervangen door een exemplaar van Bosch, 19 euro.
- Ruitenwisserbladen vervangen, 31 euro.

Binnenkort dus weer "gewoon" naar Tesla een beurtje:
- Sunroof service en oplossen geluidslek/fluittoon vanuit de rubbers, schatting 320 euro voor nieuwe rubbers
- stabilisatorstanglinks voor vervangen (en mogelijk ook maar gelijk de bovenste draagarmen en onderste forelink, staat nog niet op de offerte), schatting 392 euro
- Ruitenwisserarmen vervangen, schatting 85 euro
- Remklauwen reinigen en smeren, schatting 247 euro
- Pyrofuse HV-accu vervangen na 8 jaar. Helemaal gratis onder garantie. 8)

Ik vind Tesla over het algemeen heel redelijk qua onderhoudsprijzen, doen zelfs nog wat aan coulance bij oudere auto's en weten vooral wat ze doen (e.g. het uurtarief is hoog, maar omdat ze het vaker gedaan hebben en de juiste spullen hebben zijn ze ook veel sneller klaar). Nadeel is de vaak wat stroperige communicatie, wachttijden en meestal geen vervangend vervoer.

Als je trouwens echt goedkoop wilt rijden kan je imho beter naar een model 3 kijken. Een S/X blijft een relatief duurdere hobby met een hoger verbruik, fors hogere MRB en verzekeringspremie (+ vaak een verplichte tracker) en bij de oudere exemplaren krijg je toch best wat onderhoudskosten voor je kiezen aan met name het onderstel en luchtvering (vrijwel 1:1 van een S-klasse W201 met airmatic). In vergelijking met een dikke ICE met zo'n km-stand valt het echter allemaal erg mee.

[ Voor 16% gewijzigd door RonJ op 10-03-2026 10:21 ]

All-electric.

• Who Am I?
  • Laatst online: 18-05 19:39
Hier een Model S 75D uit 2018. In mei 2023 tweedehands gekocht met 123k op de teller.
- De batterij zit op ongeveer 88% SoH met nu 176k gereden.
- Heb onlangs de 12V accu preventief laten vervangen.
- In 2024 is een condenser van de airco vervangen.
- November 2023 zijn er all season banden onder gezet.
- Vandaag een service afspraak gemaakt omdat ik de melding kreeg dat de koelvloeistof bijna op is. Dat is wel serieus begreep ik, want dat is de vloeistof waarmee het accupakket en de motoren worden gekoeld. Met dit weer nog niet zo'n issue zo lang ik geen supercharger gebruik of lange ritten maak en veel hard optrek, maar wel iets om op te letten.

Wat verder wel speelt is dat schade herstellen best in de papieren kan lopen. Ik heb na een aanrijding de voorbumper en klep aan de voorkant moeten laten vervangen, dat was €10.500 en onlangs een schade aan het achterspatbord laten repareren voor €4.000.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• pjot1
  • Niet online
@tinusterror en @RonJ

Bedankt voor jullie reacties. Aangezien de knopjes een veelvoorkomend probleem is, is dat bij mij niet het geval; tijdens het inparkeren hoorden we een 'pats' geluid uit het stuurhuis (alsof er een steen tegen de ruit kwam). Hierna deden de knopjes het niet meer inclusief de claxon. 2 dagen later idem maar toen ging het airbaglampje branden.

Ik heb dus 1057357-00-A. De letter geeft aan welke revisie dit is. Dit specifieke onderdeel is in Europa niet meer leverbaar (via Tesla) en dus moet ik naar de 1057357-00-B. Hierdoor zou het stuurwiel niet meer passen/werken en moet het stuur dus ook vervangen worden voor een B-revisie. Tenminste dat vertelde Tesla.

• RonJ
pjot1 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:05:
@tinusterror en @RonJ

Bedankt voor jullie reacties. Aangezien de knopjes een veelvoorkomend probleem is, is dat bij mij niet het geval; tijdens het inparkeren hoorden we een 'pats' geluid uit het stuurhuis (alsof er een steen tegen de ruit kwam). Hierna deden de knopjes het niet meer inclusief de claxon. 2 dagen later idem maar toen ging het airbaglampje branden.

Ik heb dus 1057357-00-A. De letter geeft aan welke revisie dit is. Dit specifieke onderdeel is in Europa niet meer leverbaar (via Tesla) en dus moet ik naar de 1057357-00-B. Hierdoor zou het stuurwiel niet meer passen/werken en moet het stuur dus ook vervangen worden voor een B-revisie. Tenminste dat vertelde Tesla.
Ah, dus je klokveer (in de bovenste stuurkolom) is stuk, niet de knopjes zelf. Dan zou ik denk ik ook kijken naar een gebruikte -A revisie. Tenzij je stuur versleten is. Hoewel je dan wel een hogere kans hebt dat dit weer gebeurd. Of dat het richtingaanwijzermechanisme stukgaat, deze eerste serie Mercedes stuurkolommen (ook bij hun eigen auto's uit die bouwjaren) zijn daarin redelijk berucht. In mijn eerste model S uit 2015 is die van mij toen ook al een keer vervangen onder garantie. De huidige voelt soms ook een beetje vreemd aan, vooral als je in 1x van links naar rechts richting aan wil geven (dat probeer ik nu zoveel mogelijk te vermijden, dus eerst naar neutraal klikken). Dat verklaart ook waarom de voorraad van revisie A inmiddels op is. Hoe dan ook een dure grap dan als het stuur ook mee moet.

Als je handig bent is het goed zelf te doen, als je het uitbesteed zorg dan wel dat ze exact de procedure volgen en bijv. ook de airbag clips en alle bouten vervangen zoals voorgeschreven.

[ Voor 19% gewijzigd door RonJ op 10-03-2026 17:35 ]

All-electric.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 08:11

Domih

Domih.

[...]

Je mag mij een bericht sturen. Ik demonteer Tesla’s (voornamelijk Model S) en verkoop de stuurwielknopjes voor €75,- (per kant)

Foto want leuk:
Edit: foto’s lijken niet te werken

[ Voor 18% gewijzigd door Domih op 13-03-2026 11:54 ]

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Domih

Domih

Domih.

RonJ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:29:
[...]

Ah, dus je klokveer (in de bovenste stuurkolom) is stuk, niet de knopjes zelf. Dan zou ik denk ik ook kijken naar een gebruikte -A revisie. Tenzij je stuur versleten is. Hoewel je dan wel een hogere kans hebt dat dit weer gebeurd. Of dat het richtingaanwijzermechanisme stukgaat, deze eerste serie Mercedes stuurkolommen (ook bij hun eigen auto's uit die bouwjaren) zijn daarin redelijk berucht. In mijn eerste model S uit 2015 is die van mij toen ook al een keer vervangen onder garantie. De huidige voelt soms ook een beetje vreemd aan, vooral als je in 1x van links naar rechts richting aan wil geven (dat probeer ik nu zoveel mogelijk te vermijden, dus eerst naar neutraal klikken). Dat verklaart ook waarom de voorraad van revisie A inmiddels op is. Hoe dan ook een dure grap dan als het stuur ook mee moet.

Als je handig bent is het goed zelf te doen, als je het uitbesteed zorg dan wel dat ze exact de procedure volgen en bijv. ook de airbag clips en alle bouten vervangen zoals voorgeschreven.
Oh zie nu pas dat het de klokspring is. Je hoeft niet de stuurkolom te vervangen, alleen de stuurkolomschakelaar.
Ik snap niet dat Tesla ook het stuurwiel moet vervangen. Ik ga even in EPC kijken of er echt een verschil is…

[ Voor 8% gewijzigd door Domih op 13-03-2026 11:59 ]

• RonJ
Domih schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:53:
[...]

Oh zie nu pas dat het de klokspring is. Je hoeft niet de stuurkolom te vervangen, alleen de stuurkolomschakelaar.
Ik snap niet dat Tesla ook het stuurwiel moet vervangen. Ik ga even in EPC kijken of er echt een verschil is…
Ja correct, die bedoelde ik ook met "bovenste deel", dus nr.12 met stuurverwarming gezien het genoemde onderdeelnummer. Dan is het stuur nog even 1100 euro ex btw extra. Ik kan overigens nergens in de service manual vinden dat de nieuwere steering control module niet compatible is met oudere stuurwielen, maar als ze dat zo expliciet zeggen zou ik er maar van uitgaan dat het klopt. Dat lijkt de "generation 2 steering" uit de EPC te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfHQADOfemXmz39crE0lH0-_R10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/00FTHa2e6MjeomRbOMP0Cgbf.png?f=fotoalbum_large

All-electric.

• Domih

Domih

Domih.

RonJ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:45:
[...]

Ja correct, die bedoelde ik ook met "bovenste deel", dus nr.12 met stuurverwarming gezien het genoemde onderdeelnummer. Dan is het stuur nog even 1100 euro ex btw extra. Ik kan overigens nergens in de service manual vinden dat de nieuwere steering control module niet compatible is met oudere stuurwielen, maar als ze dat zo expliciet zeggen zou ik er maar van uitgaan dat het klopt. Dat lijkt de "generation 2 steering" uit de EPC te bevestigen.

[Afbeelding]
Degene die jij stuurt is anders, dat is die met stuurverwarming.
Maar ik heb de revisie A stuurkolomschakelaar liggen, dus komt goed :)

• World Citizen
  • Nu online
Laten we even benadrukken dat dit artikel probeert iets goedkoop weg te zetten wat het zeker niet is.

Britse Youtuber koopt Tesla met Free Supercharging en ‘tankt’ de rest van zijn leven gratis | Auto | BD.nl

Neem even de verzekering/belasting en bv het onderhoud (4 banden 1200 euro) mee... en de "winst" ten opzichte van een andere auto is marginaal.

Heerlijke auto wel (al zou ik niet die op de foto pakken, maar de refresh).

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-05 19:04

knakworst

Get more sats!

World Citizen schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:12:
Laten we even benadrukken dat dit artikel probeert iets goedkoop weg te zetten wat het zeker niet is.

Britse Youtuber koopt Tesla met Free Supercharging en ‘tankt’ de rest van zijn leven gratis | Auto | BD.nl

Neem even de verzekering/belasting en bv het onderhoud (4 banden 1200 euro) mee... en de "winst" ten opzichte van een andere auto is marginaal.

Heerlijke auto wel (al zou ik niet die op de foto pakken, maar de refresh).
Mooie clickbait weer. Elon pays my charging bill.

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:15

htmt

MY LR MCR 2023

Om mijzelf maar even te quoten.
htmt schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:00:
Tesla Wall Connector 3 Dynamic Power Management voor minder dan een tientje.
Een italiaan, Luca Zorzi, heeft gegevens gepubliceerd hoe je de RS485 poort van de TWC3 kunt gebruiken voor Dynamic Power Management.
Op zijn site (https://lucatnt.com/tag/ev) vind je een artikel hoe je via de RS485 poort kunt schakelen tussen het maximaal ingestelde amperage en 6A.
Op github (https://gist.github.com/LucaTNT/4adf01a7252386559070023612efa117) heeft hij een artikel gepubliceerd hoe je (als ik de code goed begrijp) met een ESP32 en een RS485 board de gegevens van een Shelly Pro EM 50 gebruikt om het gebruikte vermogen van de TWC3 te regelen.

Het wordt denk ik tijd dat ik mij eens ga verdiepen in het programmeren van een ESP32.
Ik heb met wat hulp van Anthropic Claude een ESPHome yaml in elkaar gezet die in het netwerk een HomeWizard p1-meter zoekt en die gegevens gebruikt om een Neurio Energy Meter te emuleren.
Resultaat: load balancing voor minder dan € 20.
Als je het zonder solderen wil doen (met een Waveshare ESP32-S3-RS485-CAN) dan kost het rond de € 35.
https://github.com/FreekS...a-Load-Balancer/tree/main

DIY Tesla Load Balancer: https://github.com/FreekSchreurs/Tesla-Load-Balancer

• NRDSCHLF
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18-05 21:06
Lieve mensen, ik heb een kort vraagje waar ik moeilijk uit kom. Heb al uren online gezocht maar ik krijg het niet gevonden. De huidige inruilbonus van €5000,- loopt tot 31-03-2026.

Moet ik dat zien als: ik lever een auto (met APK & rijwaardig) in t.w.v. bijvoorbeeld €1000,-. Daarbovenop krijg ik nog een bonus €5000,-. Hiermee kom ik op een inruilbedrag van €6000,-

Die €6000,- gaat af van de totaalprijs van in dit geval mijn gewenste model 3.

Dan koopt iedereen toch snel een barrel met geldige APK voordat hij zijn/haar Tesla besteld om gauw 'even' €5000,- korting erbij te pakken? Of zitten hier addertjes onder het gras?

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
@NRDSCHLF Dat is inderdaad hoe het werkt. Verder geen addertjes (alleen een wat lagere inruilprijs).

[ Voor 43% gewijzigd door Gelukszak op 21-03-2026 19:46 ]

• NRDSCHLF
@Gelukszak Het spijt mij maar in deze wereld klinkt dat toch echt té goed om waar te zijn haha. Ik meen mij te herinneren dat Peugeot destijds ook zoiets had met de introductie van de nieuwe 107 / Aygo's e.d.

Maar dat maakt een nieuwe Tesla M3 dan zéér interessant t.o.v. een tweedehands exemplaar waar net de kop van af is... Goed om te weten

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58
htmt schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:31:
Om mijzelf maar even te quoten.

[...]

Ik heb met wat hulp van Anthropic Claude een ESPHome yaml in elkaar gezet die in het netwerk een HomeWizard p1-meter zoekt en die gegevens gebruikt om een Neurio Energy Meter te emuleren.
Resultaat: load balancing voor minder dan € 20.
Als je het zonder solderen wil doen (met een Waveshare ESP32-S3-RS485-CAN) dan kost het rond de € 35.
https://github.com/FreekS...a-Load-Balancer/tree/main
Die Waveshare krijg je toch alleen onmogelijk in je laadpaal?
Die andere 2 bordjes krijg je denk ik nog wel in de paal of is er sowieso nog een externe voeding nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 21-03-2026 19:58 ]

• Gelukszak
  • Nu online
@NRDSCHLF Het is toch echt zo. Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde pad bewandeld. De actie loopt wel bijna op z'n eind dus ik vraag me af of het nog wel op tijd geregeld kan worden.

• NRDSCHLF
@Gelukszak Als ik a.s. maandag 23-03 een nieuwe auto koop en tenaamstel. Diezelfde middag een order plaats en mijn inruilverzoek indien, dan is toch alles geklaard?

• Gelukszak
  • Nu online
@NRDSCHLF Met een beetje geluk wel. Ik had 'm destijds op maandag besteld en kon 'm diezelfde week nog in Utrecht ophalen.

• NRDSCHLF
@Gelukszak Nou dan moet dat helemaal goedkomen denk ik. Genoeg barrels voor €1000,- te koop die het nog minimaal een maand of twee uithouden. Bedankt voor je snelle reacties!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@NRDSCHLF Let wel op dat Tesla waarschijnlijk maar €100 inruilwaarde geeft voor je barrel van €1000. Effectief krijg je dan €4100 extra korting.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• pjot1
  • Niet online
[...]

Hier een grote blij! :*)

* pjot1 kan weer tutteren! *O*

Knopjes op het stuur doen het weer evenals de airbag. Het was inderdaad een defecte klokspring.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/8WgAAOSwh8dj0DkO/s-l1200.jpg niet mijn foto maar het doorzichtige plastic zag er aardig afgeragd uit en draaide ook niet meer soepel.

Contact gezocht met @Domih die een heleboel onderdelen heeft liggen en toevallig deze 2x in voorraad had. Dus gisteren even langs geweest. @Domih is nog geen half uur bezig geweest. En alles werkt weer! De held! _/-\o_

Nu ik eraan terug denk was mn klokspring al langer niet goed. Voordat het defect optrad liep ik een keer naar de auto in het donker en zag dat de knopjes op het stuur heel flauw brandden. Op weg terug naar huis reden we door een tunnel en toen waren de knopjes veel beter verlicht dan dat het ooit was.

• htmt

htmt

MY LR MCR 2023

GeeMoney schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:56:
[...]

Die Waveshare krijg je toch alleen onmogelijk in je laadpaal?
Die andere 2 bordjes krijg je denk ik nog wel in de paal of is er sowieso nog een externe voeding nodig?
Nee, maar waarom zou je dat willen?
Je voert gewoon de twisted pair naar buiten en sluit die, op een plek die jou uitkomt, aan op de Waveshare.
Zowel de Waveshare als een losse ESP32 heeft ook een voeding nodig. Ik zou die nooit intern uit de Wall Connector halen.

• GeeMoney
htmt schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Nee, maar waarom zou je dat willen?
Je voert gewoon de twisted pair naar buiten en sluit die, op een plek die jou uitkomt, aan op de Waveshare.
Zowel de Waveshare als een losse ESP32 heeft ook een voeding nodig. Ik zou die nooit intern uit de Wall Connector halen.
Dat zou je willen als er momenteel geen mogelijkheid is om die kabels erbij te trekken natuurlijk ;) .
Hij hangt niet bij iedereen direct aan de meterkast.
Nu heb ik toevallig nog wel een mogelijkheid maar ken er genoeg die dat niet hebben, dan is een oplossing binnen de behuizing ideaal.

• htmt

htmt

MY LR MCR 2023

GeeMoney schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:28:
[...]

Dat zou je willen als er momenteel geen mogelijkheid is om die kabels erbij te trekken natuurlijk ;) .
Hij hangt niet bij iedereen direct aan de meterkast.
Nu heb ik toevallig nog wel een mogelijkheid maar ken er genoeg die dat niet hebben, dan is een oplossing binnen de behuizing ideaal.
Heel eerlijk: ik heb dat in het begin ook overwogen, maar omdat die van mij hangt aan een 30cm dikke muur, waar de kabel doorheen is gevoerd, en ik prima bij kan, heb ik dat plan laten varen.
Je kunt het kapje van de Waveshare er trouwens af klikken, alleen moet je dan zorgen dat de blanke metalen pootjes van de leds geen sluiting kunnen maken.

• gertk
Bij mijn S 2020 draait het TACC afstandknopje heel erg makkelijk rond (geen klikjes) en tijdens het bedienen van de hendel zit ik dus steeds de afstand te veranderen. Is dit los te vervangen of wordt het een hele hendel/handel?

Fluence>Ioniq>3>S

• RonJ
gertk schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:21:
Bij mijn S 2020 draait het TACC afstandknopje heel erg makkelijk rond (geen klikjes) en tijdens het bedienen van de hendel zit ik dus steeds de afstand te veranderen. Is dit los te vervangen of wordt het een hele hendel/handel?
Sterker nog, het wordt dat hele ding wat je hierboven ziet.

All-electric.

• gertk
RonJ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:23:
[...]
Sterker nog, het wordt dat hele ding wat je hierboven ziet.
Dat vermoeden had ik al (vandaar de toevoeging 'handel') :o

Fluence>Ioniq>3>S

• pjot1
  • Niet online
Dit is toch wel heel indrukwekkend!

Check 'Even voluit rammen op de Autogahn' op Dumpert https://www.dumpert.nl/item/100148836_156778b9

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

duderuud

Sliden is koel

Helaas niet meer te koop...

Motor-Forum.nl

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

Perkouw

Moderator General Chat
Wel te koop, maar wordt niet meer gemaakt. Voorraad modellen worden verkocht net als ''jonge occasions'' denk aan demo modellen etc.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

duderuud

Sliden is koel

Ik wist het...ik had het woordje "nieuw" moeten toevoegen ;)

Motor-Forum.nl

• Who Am I?
  • Laatst online: 18-05 19:39

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Roenie
  • Niet online
Daar is een apart topic voor. Misschien handiger om het daar in te posten 😉

• RonJ
Aan de ene kant heel goed nieuws, dat werd tijd. Aan de andere kant: Als ik het persbericht van de RDW lees en de nadruk die men legt op de "driver attention monitoring" dan verwacht ik niet dat het ooit actief wordt op HW3 auto's zonder de interieurcamera. Een AI4 hardware upgrade is ook niet zo makkelijk als de bij mij al doorgevoerde 2.5>3 upgrade.

All-electric.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:13

Oekol

waka waka hey hey

Daar is die dan: de eerste productie Cybercap gebouwd in Giga Texas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzRuhd2To4r6T-qIcoHkLvqegOg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYnQ8HedbLoO9wcLVI5v5Iw2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIT9sMGU4rIKiNwSsF_U8yo1S2I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soLgsxFbNd1Y4bOWIlz4kSf2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pcc--0_j4po9Ow1ZW71UZJAPNT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZU7mvciUckuPBR7XthxawLOb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peoZobz0YAvZGAmsYxieikn52pY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZAgiDHMZZ2H768uXwGxnoaV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVfrj1Le7fhf_ljcst91iOj1L1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNcmwy4SgPMUzTnwcwBk96Sm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQXVqHfyNwmORTTEuzCa5nG0b3s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Km0HoIj6e96K6eS3wda8hf2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxyESO_Z6r-M04f-HI9SoxPolbs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2S9SqAJ4TC5gnMPvBAiv78ar.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5JGwtKhOIcRrnWTx2pk0O4-rU8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6ePxSR54hg9gpFP2WoWXesC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIL4lzPkbYmnP5IOMVmecOCLb1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4f3iNsCu0lDaxOkJJitATz7U.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfVdd4Nx85_CzTJ7tgl24yVXNgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwN1A3cRHLBaGQGuDsLR4AqM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXRoA8wGAfVvMvbjcYnvKQUti-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjLP5SVu6OGGp1gcvJVaiyBK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76AqvgpGNYluzjzJkENp3_LoZEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMeIPYRDdo6qpdEurP2z6ovp.jpg?f=fotoalbum_tile

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• karel_G_1981
Nice! Ik heb het opwindmodel al gekocht nu hopen dat de cybercab ook naar Europa komt

• noo
  • Niet online

noo

Ik zou zo'n Tesla wel willen hebben als mijn huidige Y 'op' is. Zit er meestal alleen of met 1 iemand anders in.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gezien de kleurstelling wordt dit volgens mij zo'n iconische auto zoals de London Cab. Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:37
Helemaal geen deurgrepen, interessant. Functioneel zal het prima werken, benieuwd hoe de veiligheid dan is. Gezien deurgrepen die verzonken zijn al een aardig probleempunt was afgelopen maanden.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
Oekol schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:58:
Daar is die dan: de eerste productie Cybercap gebouwd in Giga Texas.
Het is wel weer de gebruikelijke US afwerking zeg... jeetje wat een slechte kwaliteit, dat ze die daar zo neer durven te zetten. :o

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Oekol schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:56:
Gezien de kleurstelling wordt dit volgens mij zo'n iconische auto zoals de London Cab. Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.
Het verwondert me wel dat ze nu plots toch voor glanzend zijn gegaan.
Zouden het dan wel nog steeds 'plastic' panelen zijn waar de kleur in vermengd zit?
nDirect090 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:06:
Helemaal geen deurgrepen, interessant. Functioneel zal het prima werken, benieuwd hoe de veiligheid dan is. Gezien deurgrepen die verzonken zijn al een aardig probleempunt was afgelopen maanden.
Vind ik ook wel vreemd, zeker gezien ze de deurgrepen in veel landen gaan moeten opnieuw ontwerpen om ook fysiek te werken ipv enkel elektronisch.
Het is enkel een kleine knop op de vensterframe nu.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Sypheron schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:17:
[...]

Het is wel weer de gebruikelijke US afwerking zeg... jeetje wat een slechte kwaliteit, dat ze die daar zo neer durven te zetten. :o
Vlgs mij staat de frunk open (dat hoop ik dan tenminste)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Fire69 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:22:
[...]

Het verwondert me wel dat ze nu plots toch voor glanzend zijn gegaan.
Zouden het dan wel nog steeds 'plastic' panelen zijn waar de kleur in vermengd zit?

[...]

Vind ik ook wel vreemd, zeker gezien ze de deurgrepen in veel landen gaan moeten opnieuw ontwerpen om ook fysiek te werken ipv enkel elektronisch.
Het is enkel een kleine knop op de vensterframe nu.
Ik heb gelezen dat glanzend makkelijker schoon maken is dan mat. Vandaar waarschijnlijk glanzend omdat de auto zich uiteindelijk ook zelf schoon moet gaan houden op een of andere manier.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pdidi schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:00:
[...]

Die staat open is mijn idee ook ja haha en de deur is ook niet helemaal goed qua lijnen maar ook die lijkt een stukje open te staan. Geen idee :)

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
pdidi schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:00:
[...]

Dat zal wel inderdaad, want bij het side profile lijkt het inderdaad of hij open staat. Maar zelfs dan hoort het gewoon allemaal netjes recht te zijn. Ook de raam aan de voorzijde zit niet goed in lijn met het dak aan de linker bovenkant van het vooraanzicht en inderdaad de deur. Beetje apart allemaal...
Vind de randen om de velgen er ook oerlelijk uitzien met die rare deuken erin omdat ze de boel niet goed rond krijgen.

• pdidi
  • Niet online
Sypheron schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:12:
[...]

Dat zal wel inderdaad, want bij het side profile lijkt het inderdaad of hij open staat. Maar zelfs dan hoort het gewoon allemaal netjes recht te zijn. Ook de raam aan de voorzijde zit niet goed in lijn met het dak aan de linker bovenkant van het vooraanzicht en inderdaad de deur. Beetje apart allemaal...
Vind de randen om de velgen er ook oerlelijk uitzien met die rare deuken erin omdat ze de boel niet goed rond krijgen.
Tja, 25% goedkoper dan de Model Y Standaard, dus het zal uit de lengte of breedte moeten komen. Ik ben vooral benieuwd hoe die dingen er na een jaar taxi ritten nog uitzien

• gertk
Weet iemand ook zo of het binnenventiel in bij de 2020 S los te vervangen is?
Nadat ik de auto vorig jaar kocht liep de bandenspanning van de rechtervoorband steeds heel langzaam terug, aangezien twee banden aan vervanging toe waren en ik voor de winter ook klaar wilde zijn, zijn alle banden vervangen door Hankook FlexClimates maar nog steeds loopt de bandenspanning van de rechtervoorband langzaam terug. De band is het dus hoogstwaarschijnlijk niet.

Fluence>Ioniq>3>S

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02:07
gertk schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:10:
Nadat ik de auto vorig jaar kocht liep de bandenspanning van de rechtervoorband steeds heel langzaam terug, aangezien twee banden aan vervanging toe waren en ik voor de winter ook klaar wilde zijn, zijn alle banden vervangen door Hankook FlexClimates maar nog steeds loopt de bandenspanning van de rechtervoorband langzaam terug. De band is het dus hoogstwaarschijnlijk niet.
Net als vroeger je fietsband, in een bak met water leggen 8)

• gertk
gjcvro schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:14:
[...]

Net als vroeger je fietsband, in een bak met water leggen 8)
:+

Fluence>Ioniq>3>S

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 07:40

PEPPI

Informatiemanager

Het ventiel en de druksensor zijn prima te vervangen. Ik heb dat langzaam leeglopen voor en na een bandenwissel ook met mijn 2020 Model S gehad en was toen terug naar de bandenboer gereden. Zij spoten er een zeepoplossing op en toen bleek vrij snel dat mijn wiel naar de klote was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIoqSsZaLnkgQ6SgXvuCLh0xWfw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dy7Y9U2Pc5CZYhm6VDPpm1gS.jpg?f=fotoalbum_medium

There's no place like 127.0.0.1

• RonJ
Bij mijn 2018 S was het ventiel één geheel met de TPMS sensor. Ik had laatst een leeglopende band en toen bleek na een uurtje in de waterbak de TPMS sensor gebroken binnenin. Is door de lokale bandenboer vervangen.

All-electric.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 09:22

<late reactie> Ik heb een 2018 model S, maar pas net over de ton km's. Vrij probleemloos in onderhoud (banden, APk en verder niks) al beginnen mn draagarmen al goed te rammelen bij vol optrekken inmiddels..

Ow en de bekende kapotte deurhendel issue gehad, maar daar hebben de paupers met een model 3 en Y geen last van :P

Luchtvering gaat ook ooit heel duur worden qua reparatie, maar ook dat ligt aan het model tesla wat je bedoelt. 2015/16 was toch alleen S of X?

Algemene vraag: Ben ik de enige die zn Tesla volledig manual rijdt? Ondanks de aanwezige HWU 2.5 hardware zat er geen autopilot (meer?) op de wagen toen ik hem kreeg. Gelukkig wel free supercharging en connectivity premium.

Ik heb het giga bedrag voor Autopilot (3400 ofzo?) er niet voor over, maar wel erg flauw dat je dan voor straf ook nog domme cruise control hebt. Stiekem draait de software volgens mij wel, want bij gevaar neemt hij wel de besturing over.

[ Voor 27% gewijzigd door _Anvil_ op 06-05-2026 13:14 ]

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:20:
[...]

<late reactie> Ik heb een 2018 model S, maar pas net over de ton km's. Vrij probleemloos in onderhoud (banden, APk en verder niks) al beginnen mn draagarmen al goed te rammelen bij vol optrekken inmiddels..

Ow en de bekende kapotte deurhendel issue gehad, maar daar hebben de paupers met een model 3 en Y geen last van :P

Luchtvering gaat ook ooit heel duur worden qua reparatie, maar ook dat ligt aan het model tesla wat je bedoelt. 2015/16 was toch alleen S of X?

Algemene vraag: Ben ik de enige die zn Tesla volledig manual rijdt? Ondanks de aanwezige HWU 2.5 hardware zat er geen autopilot (meer?) op de wagen toen ik hem kreeg. Gelukkig wel free supercharging en connectivity premium.

Ik heb het giga bedrag voor Autopilot (3400 ofzo?) er niet voor over, maar wel erg flauw dat je dan voor straf ook nog domme cruise control hebt. Stiekem draait de software volgens mij wel, want bij gevaar neemt hij wel de besturing over.
Huh? Begrijp ik het goed dat je autopilot had maar nu niet meer? :? Ik heb wel gezien dat sinds 2026.8.xx of 2026.14.xx het geen autopilot meer heet maar self driving. Hier nog de Ap1 maar het werkt nog prima met de nieuwste software. (2026.14.3) Misschien een soft reset?

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 09:22
pjot1 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Huh? Begrijp ik het goed dat je autopilot had maar nu niet meer? :? Ik heb wel gezien dat sinds 2026.8.xx of 2026.14.xx het geen autopilot meer heet maar self driving. Hier nog de Ap1 maar het werkt nog prima met de nieuwste software. (2026.14.3) Misschien een soft reset?
Ik heb een sterk vermoeden dat het er op heeft gezeten, maar niet meer toen ik hem kreeg. De free supercharging wel, maar dat had ik ook zwart op wit laten vastleggen.

• RonJ
RonJ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:38:

Binnenkort dus weer "gewoon" naar Tesla een beurtje:
- Sunroof service en oplossen geluidslek/fluittoon vanuit de rubbers, schatting 320 euro voor nieuwe rubbers
- stabilisatorstanglinks voor vervangen (en mogelijk ook maar gelijk de bovenste draagarmen en onderste forelink, staat nog niet op de offerte), schatting 392 euro
- Ruitenwisserarmen vervangen, schatting 85 euro
- Remklauwen reinigen en smeren, schatting 247 euro
- Pyrofuse HV-accu vervangen na 8 jaar. Helemaal gratis onder garantie. 8)
Dit is uiteindelijk bij elkaar toch weer best een duur beurtje geworden (prijzen ex btw). Op zich zijn de dingen los allemaal niet heel gek en goedkoper dan bij een Duitserdealer, maar alles bij elkaar wel weer een beste bon. Uurtarief bij het SeC is dit jaar ook van 130 naar 140 ex btw per uur verhoogd.

- Sunroof service, rubbers uiteindelijk (nog) niet vervangen op nadrukkelijk advies om hier niet aan te beginnen als het niet echt moet. 89 euro
- Front Upper Control Arms, -Fore Link Assemblies en -Stabilizer bar links allemaal vervangen. 1603 euro
- Left Hand Wiper Arm Assembly, Heated Spray Module en beide ruitenwisserbladen vervangen. 303 euro. Om dit echt goed te krijgen moet (ooit) het hele mechanisme vervangen worden. Kost minimaal 1K. :X
- Brake Calliper Service. 247 euro
- Pyrofuse vervangen. Gratis.
- Tesla kentekenplaathouder. 26 euro
- Gearbox Fluid Replacement voor beide SDU's. 287 euro. Hoeft niet, maar ik wilde dit wel graag voor maximale levensduur.

De voorwielophanging heb ik op eigen initiatief geheel laten doen omdat de bovenste draagarmen en/of SBL's vervangen zouden moeten worden om een "klak" geluid bij drempels op te lossen. Helaas was dat toch niet de oplossing. Vervolgens kreeg ik een aanvullend voorstel, dan zouden beide voorste airspring modules vervangen moeten worden. Dat heb ik nog maar even niet gedaan. Kosten, zo'n 2604 euro ex als ik het nu alsnog laat doen (voorstel was iets minder, want wielen en ophanging lagen er al af). Ik ben nu even aan het rondkijken voor andere mogelijkheden/bedrijven hiervoor en of ik zo'n bedrag überhaupt nog in de auto wil steken (lees: Vooral of FSD voor HW3 er in enige vorm komt binnen 1-2 jaar).

@_Anvil_ Die dure grappen aan luchtvering kan ik dus bevestigen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 06-05-2026 20:02 ]

All-electric.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:03
RonJ schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:37:
[...]

Dit is uiteindelijk bij elkaar toch weer best een duur beurtje geworden (prijzen ex btw). Op zich zijn de dingen los allemaal niet heel gek en goedkoper dan bij een Duitserdealer, maar alles bij elkaar wel weer een beste bon. Uurtarief bij het SeC is dit jaar ook van 130 naar 140 ex btw per uur verhoogd.

- Sunroof service, rubbers uiteindelijk (nog) niet vervangen op nadrukkelijk advies om hier niet aan te beginnen als het niet echt moet. 89 euro
- Front Upper Control Arms, -Fore Link Assemblies en -Stabilizer bar links allemaal vervangen. 1603 euro
- Left Hand Wiper Arm Assembly, Heated Spray Module en beide ruitenwisserbladen vervangen. 303 euro. Om dit echt goed te krijgen moet (ooit) het hele mechanisme vervangen worden. Kost minimaal 1K. :X
- Brake Calliper Service. 247 euro
- Pyrofuse vervangen. Gratis.
- Tesla kentekenplaathouder. 26 euro
- Gearbox Fluid Replacement voor beide SDU's. 287 euro. Hoeft niet, maar ik wilde dit wel graag voor maximale levensduur.

De voorwielophanging heb ik op eigen initiatief geheel laten doen omdat de bovenste draagarmen en/of SBL's vervangen zouden moeten worden om een "klak" geluid bij drempels op te lossen. Helaas was dat toch niet de oplossing. Vervolgens kreeg ik een aanvullend voorstel, dan zouden beide voorste airspring modules vervangen moeten worden. Dat heb ik nog maar even niet gedaan. Kosten, zo'n 2604 euro ex als ik het nu alsnog laat doen (voorstel was iets minder, want wielen en ophanging lagen er al af). Ik ben nu even aan het rondkijken voor andere mogelijkheden/bedrijven hiervoor en of ik zo'n bedrag überhaupt nog in de auto wil steken (lees: Vooral of FSD voor HW3 er in enige vorm komt binnen 1-2 jaar).

@_Anvil_ Die dure grappen aan luchtvering kan ik dus bevestigen. :)
Wat is een normale interval voor de '- Gearbox Fluid Replacement voor beide SDU's. 287 euro. Hoeft niet, maar ik wilde dit wel graag voor maximale levensduur.'. Als het de moeite waard is kan ik er ook rekening mee houden en wat merk je als je het niet doet?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• RonJ
Daniel. schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:27:
[...]

Wat is een normale interval voor de '- Gearbox Fluid Replacement voor beide SDU's. 287 euro. Hoeft niet, maar ik wilde dit wel graag voor maximale levensduur.'. Als het de moeite waard is kan ik er ook rekening mee houden en wat merk je als je het niet doet?
Volgens Tesla hoeft het dus niet en je merkt er verder ook niks van. Het wordt wel aangeraden door specialisten zoals o.a. EVClinic, Out-of-spec en Electrified Garage om het elke ~100k miles ongeveer te doen voor een maximale levensduur van je drive unit.

All-electric.

• Fire69
Mensen hier met Teslamate?

Ik merkte niet dat ik in het Overview dashboard plots data mis...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5KP2LKdzn0Cyk3MWxxc6afKjng=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZXqN3nSG9Els71d6Xh4Xiuiz.png?f=user_large Ik selfhost Teslamate maar gebruik ook myteslamate.com, beide tonen hetzelfde

Iemand die dit probleem ook heeft?
offtopic:
Het verwonderde me dat er geen apart Teslamate topic is, daarom vraag ik het hier maar even

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 07-05-2026 12:10 ]

• gjcvro
Fire69 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:09:
Mensen hier met Teslamate?

Ik merkte niet dat ik in het Overview dashboard plots data mis...

[Afbeelding] Ik selfhost Teslamate maar gebruik ook myteslamate.com, beide tonen hetzelfde

Iemand die dit probleem ook heeft?
offtopic:
Het verwonderde me dat er geen apart Teslamate topic is, daarom vraag ik het hier maar even
Maak de auto eens wakker?

Consumption blijft bij mij ook leeg, temps komen dan wel binnen

[ Voor 4% gewijzigd door gjcvro op 07-05-2026 17:25 ]

• World Citizen
  • Nu online
Model S 2018 100D
Geeft zojuist een BMS_u008 error, en wil niet meer in Drive of Reverse.
Hang nu aan de lijn, dus zal hem zo wel op een berger zien wegrijden.

Reset en 4 finger reset heeft niet geholpen.

:|

• RichieB
  • Nu online
@World Citizen Auw. Met 8 jaar garantie is het belangrijk om te weten of je daar al net overheen zit, of net niet.

• World Citizen
  • Nu online
RichieB schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 18:14:
@World Citizen Auw. Met 8 jaar garantie is het belangrijk om te weten of je daar al net overheen zit, of net niet.
Deze is uit de garantie. Ze pikken hem op en gaan kijken wat er mis is. Hopende morgen meer te weten.

• RichieB
  • Nu online
@World Citizen Volgens dit draadje zou het mee kunnen vallen. Ik heb in mijn MS 75D 2018 vorig jaar de "THERMAL SYSTEM,ELECTRIC BATTERY HEATER (1038901-00-K)" laten vervangen voor € 564. Dat begon bij mij met code BMS_w035.

• Fire69
gjcvro schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:24:
[...]

Maak de auto eens wakker?

Consumption blijft bij mij ook leeg, temps komen dan wel binnen
Dat had ik op github al als mogelijke oplossing gevonden, maar maakt hier geen verschil.
Ik heb dit nog nooit leeg gezien dus volgens mij hoeft de auto niet wakker te zijn hiervoor.
Op hun eigen screenshots staat de auto ook offline in hun Overview dash:
https://docs.teslamate.org/docs/screenshots#overview
Misschien toch maar een issue aanmaken bij hun dan.

• Domih

Domih

Domih.

World Citizen schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:56:
Model S 2018 100D
Geeft zojuist een BMS_u008 error, en wil niet meer in Drive of Reverse.
Hang nu aan de lijn, dus zal hem zo wel op een berger zien wegrijden.

Reset en 4 finger reset heeft niet geholpen.

:|
Heb je in service mode andere meldingen?

• World Citizen
  • Nu online
Domih schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Heb je in service mode andere meldingen?
:D Als ik er nog in kon had ik gekeken.
Hij ging vanmorgen niet open en de spiegels klapte nog heel langzaam uit. Sleepdienst zag dat de 12v accu op 0.5v stond, dus die zal wel stuk zijn.

Ik kreeg gisteren enkel die BMS error, en niet die andere wat je vaak leest. Dus ik gok zelf dat het enkel de 12v accu is. Mag ook wel na krap 150k km.

Ik ga het zo horen. Hij staat nu bij de Tesla.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpi4feRZocBMOi0hngnYL8knl6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxSRO6jrggSkYptqB6Ldqor4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door World Citizen op 08-05-2026 10:15 ]

• RonJ
World Citizen schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:36:
[...]

:D Als ik er nog in kon had ik gekeken.
Hij ging vanmorgen niet open en de spiegels klapte nog heel langzaam uit. Sleepdienst zag dat de 12v accu op 0.5v stond, dus die zal wel stuk zijn.

Ik kreeg gisteren enkel die BMS error, en niet die andere wat je vaak leest. Dus ik gok zelf dat het enkel de 12v accu is. Mag ook wel na krap 150k km.

Ik ga het zo horen. Hij staat nu bij de Tesla.

[Afbeelding]
Als die nog nooit vervangen is is die kans heel groot, dan is de schade te overzien idd. Als ik er even op zoek komt idd de 12V accu veel voor (en is dit een false positive nav daarvan) of de batterijheater is stuk, dat is ook niet ongebruikelijk rond deze leeftijd.
Ik zit zelf erg te twijfelen wat ik nu met mijn 2018 S 100D ga doen. Heb 'm nu bijna anderhalf jaar en ben al zo'n 4400 euro verder aan onderhoud en reparaties. En dan laat ik nog maar buiten beschouwing wat er onder coulance en garantie door de verkoper en tesla is betaald en reken ik de MCU/CCS upgrades bij de aanschaf.

Ergens zie ik totaal geen andere auto die zo lekker comfortabel én snel rijdt, zoveel ruimte heeft en er zo goed uitziet. Als ik nou zeker wist dat er binnen 1-1,5 jaar ofzo een FSD (supervised) mogelijkheid komt, dan was de keuze iets makkelijker, maar ook dat is onzeker. Als ik er echt nog 3-4 jaar mee wil rijden wil ik 'm eigenlijk weer echt helemaal perfect in orde maken. Maar dan komt er nog:

- Nieuwe luchtdempers aan de voorkant: 3150
- Koplampen vervangen ivm defecte DRL: 1400
- Nieuw ruitenwisser mechanisme: 1000
- Deukjes uit zijdeuren uitdeuken en her en der wat polijstwerk: 1000
- Nieuw setje Hankook/Michelin winter/AS-bandjes: 1000
- De kans op een defecte PTC heater is ook bijna 100% over die periode. Reken maar op nog eens 1200-1500 euro.

Dan zit ik op nog eens bijna 9000 euro die er dan nog bij moet en dan liever zo snel mogelijk zodat ik er iig nog het voordeel van heb. En dan nog maar hopen dat er nog geen andere hele dure grappen bijkomen (achterdempers, compressor, voorruit, BMS leads, etc.). Aan de andere kant zit ik dan nog steeds niet héél ver af van de 2000 euro per jaar die ik aan onderhoud (ex banden) had begroot toen ik 'm kocht, zeker als ik er nog 4-5 jaar mee doe. Het blijft iig een prijzige hobby, zeker als je zoals ik een auto het liefst echt helemaal goed hebt.

Het alternatief zou zijn om 'm in te ruilen op een (heel jong gebruikte, maar die zijn er niet, dus nieuwe) juniper model Y performance of premium AWD. Dan heb ik wel gelijk AI4 en een auto die als een kluis is gebouwd en voorlopig nauwelijks onderhoud zou vergen. Maar dan moet er toch weer een aardig bedrag bij (25-40K) en dan mis ik de luchtvering, zonnedak, de looks, het is geen sedan en vooral een flinke bak ruimte tov deze. Keuzes, keuzes.

[ Voor 53% gewijzigd door RonJ op 08-05-2026 14:11 ]

All-electric.

• Roenie
  • Niet online
RonJ schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:26:
[...]

Als die nog nooit vervangen is is die kans heel groot, dan is de schade te overzien idd. Als ik er even op zoek komt idd de 12V accu veel voor (en is dit een false positive nav daarvan) of de batterijheater is stuk, dat is ook niet ongebruikelijk rond deze leeftijd.
Komen die problemen plotseling dat je weet, of zijn er waarschuwingssignalen?

• RonJ
Roenie schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:32:
[...]

Komen die problemen plotseling dat je weet, of zijn er waarschuwingssignalen?
PTC komt "ineens". Ik denk dat zeker de helft van mijn collega's en andere kennissen met een wat oudere Tesla de PTC al een keer gehad heeft.

De 12V LV-batterij dien je eigenlijk sowieso elke 4-5 jaar preventief te vervangen. Anders ga je gewoon een keer een sleepwagen nodig hebben. Geldt eigenlijk voor elke EV. Nieuwere Tesla modellen met de 16V lithium LV-accu's hebben hier geen last van.

All-electric.

• World Citizen
  • Nu online
Ik moet wachten op een onderdeel (heb net gevraagd wat het precies is)

Schijnbaar moet ik daar 2 weken op wachten. Dat is best lang als het enkel de 12V accu zou zijn. Vermoedelijk is er dus meer defect.

Ik mis hem wel al, want wat ik mee heb gekregen is een prima vervangede auto, maar mijn Tesla is zeker fijner.

• RichieB
  • Nu online
@World Citizen Tesla gaat toch zeker geen onderdelen bestellen zonder dat je de offerte hebt goedgekeurd? Dat proces verloopt normaliter heel transparant via de Tesla app.

• World Citizen
  • Nu online
RichieB schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:33:
@World Citizen Tesla gaat toch zeker geen onderdelen bestellen zonder dat je de offerte hebt goedgekeurd? Dat proces verloopt normaliter heel transparant via de Tesla app.
Klopt, ik ben onlangs gewisseld van werkgever en heb mijn prive auto ingebracht. Deze is met gratis laden dus mijn baas en ik hebben een deal gesloten. De offerte kwam bij hem en ik zag in de app enkel "onderdeel bestellen"

Mijn baas is nu iets minder blij want het is blijkbaar toch de HV accu. De deal is dat hij het onderhoud betaald dus deze factuur is geen feestje.

Ikzelf ben enorm blij. Anders had ik de kosten zelf moeten dragen.

Hij valt schijnbaar wel onder de garantie en word kostenloos vervangen. Tenaamstelling was 29-12-2018.

EN.... de accu had slijtage dus een nieuwe/gereviseerde zal allicht weer wat verder kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 12-05-2026 10:54 ]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:31
World Citizen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Mijn baas is nu iets minder blij want het is blijkbaar toch de HV accu.

Hij valt schijnbaar wel onder de garantie en word kostenloos vervangen. Tenaamstelling was 29-12-2018.
Damn, lucky you _/-\o_

• RichieB
  • Nu online
@World Citizen Wow, Tesla garantie en onderhoud vergoed door je werkgever! Dan loop je zelf dus totaal geen risico. Goed geregeld!

• World Citizen
  • Nu online
Ik ben wel blij ja. Dat hij stuk gaat net nog in de garantie veranderd alles. Ik krijg er ook weer 4 jaar garantie op, dus het hele toekomstbeeld kwa auto is weer veranderd.

Omwille onderhoudskosten moest hij er toch een keer uit. Je wilt een S niet onderhouden na 150k km. Dus ik zat al wat te denken over wat ik straks ga doen. Maar nu klinkt de S wel weer interessant. Incl dat gratis laden is het een feestje momenteel.
Van de zaak kan ik ook gewoon normaal een lease auto krijgen, maar dat is dan een klasse lager dan een S. Dus ik denk niet dat ik nu echt goedkoper uit ben, maar ik rij wel een fijnere auto.

De constructie met mijn baas is echt uit coulance. Het voordeel voor hem is dat hij geen brandstofkosten betaald. En laat dat nou juist iets zijn wat in deze tijden enorm duur is.
Die is me al eens de hand komen schudden met een bedankje voor onze regeling. En gezien ik zelf ook heel blij mee ben... doen we het voorlopig even zo. Hij heeft een berg andere diesel/hybrid auto's waar hij momenteel wel scheel van de brandstofkosten word.

Al bij al is het ergste dat ik hem 2 weken moet missen. Ik reed vandaag in een Volvo V60 D6 Hybrid, en ik snap gewoon echt niet dat mensen dit nog willen. Ik wil niemand overtuigen maar man man man wat is die brandstof techniek toch achterhaald en onnodig. Voor geen goud dat ik ooit nog iets koop waar vloeistof in moet en wat een koppeling/versnellingsbak heeft. Al dat gejaag van die bak en dat gerotzooi met automatisch schakelen bestaat in mijn wereld niet meer

(mijn pa restaureert oude Alfa's en Jaguar's, en daar rij ik met een grotere glimlach in dan in met Tesla, maar voor woon werk is brandstof echt niet meer te doen.)

• pjot1
  • Niet online
World Citizen schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:58:
[...]

Ik ben wel blij ja. Dat hij stuk gaat net nog in de garantie veranderd alles. Ik krijg er ook weer 4 jaar garantie op, dus het hele toekomstbeeld kwa auto is weer veranderd.

Omwille onderhoudskosten moest hij er toch een keer uit. Je wilt een S niet onderhouden na 150k km. Dus ik zat al wat te denken over wat ik straks ga doen. Maar nu klinkt de S wel weer interessant. Incl dat gratis laden is het een feestje momenteel.
Van de zaak kan ik ook gewoon normaal een lease auto krijgen, maar dat is dan een klasse lager dan een S. Dus ik denk niet dat ik nu echt goedkoper uit ben, maar ik rij wel een fijnere auto.

De constructie met mijn baas is echt uit coulance. Het voordeel voor hem is dat hij geen brandstofkosten betaald. En laat dat nou juist iets zijn wat in deze tijden enorm duur is.
Die is me al eens de hand komen schudden met een bedankje voor onze regeling. En gezien ik zelf ook heel blij mee ben... doen we het voorlopig even zo. Hij heeft een berg andere diesel/hybrid auto's waar hij momenteel wel scheel van de brandstofkosten word.

Al bij al is het ergste dat ik hem 2 weken moet missen. Ik reed vandaag in een Volvo V60 D6 Hybrid, en ik snap gewoon echt niet dat mensen dit nog willen. Ik wil niemand overtuigen maar man man man wat is die brandstof techniek toch achterhaald en onnodig. Voor geen goud dat ik ooit nog iets koop waar vloeistof in moet en wat een koppeling/versnellingsbak heeft. Al dat gejaag van die bak en dat gerotzooi met automatisch schakelen bestaat in mijn wereld niet meer

(mijn pa restaureert oude Alfa's en Jaguar's, en daar rij ik met een grotere glimlach in dan in met Tesla, maar voor woon werk is brandstof echt niet meer te doen.)
Dat is wat je noemt een geluk bij een ongeluk! Ik kan me toch wel voorstellen dat je enigszins blij bent al moet je 2 weken 'afzien'. :) Kan je al het onderhoud niet gelijk laten doen, nu de baas toch nog betaalt? ;)

Voor mn werk rij ik een vw transporter met 115pk, handgeschakeld. Dan stap ik weer in mn S en kan dan alleen maar zeggen dat het elke keer weer een grote blij is! De rust en de stilte, en dan heb ik niet eens (gelukkig) de luchtvering.

• Domih

Domih

Domih.

[...]

Geweldig dat het binnen garantie valt!

Heb je dat van de 4 jaar garantie zwart op wit? Ik weet namelijk 100% zeker dat Tesla geen garantie op garantie geeft. Zou ook niet logisch zijn om de garantie op deze manier ‘gratis’ te verlengen

• gjcvro
Domih schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:42:
[...]

Heb je dat van de 4 jaar garantie zwart op wit? Ik weet namelijk 100% zeker dat Tesla geen garantie op garantie geeft. Zou ook niet logisch zijn om de garantie op deze manier ‘gratis’ te verlengen
Normaal is het wel hoor, om op een reparatie weer garantie te geven.

• World Citizen
  • Nu online
Domih schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:42:
[...]

Nee nog niet zwart op wit. Ik neem dit een beetje aan op basis van wat ik vind en lees. Maar inderdaad, dat is nog geen feit.

• RichieB
  • Nu online
[...]
Omwille onderhoudskosten moest hij er toch een keer uit. Je wilt een S niet onderhouden na 150k km.
[...]
Dat klinkt niet rationeel. Mijn Model S75D 2018 heeft nu 220k km gereden (130k km met de huidige accu) en alle standaard dingen zijn onder garantie vervangen. Qua drive train en accu loopt hij eind 2026 uit de garantie, maar ik ga hem echt niet preventief vervangen. Ik zie ook geen grote kosten op me af komen ofzo..

• World Citizen
  • Nu online
RichieB schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:23:
[...]

Dat klinkt niet rationeel. Mijn Model S75D 2018 heeft nu 220k km gereden (130k km met de huidige accu) en alle standaard dingen zijn onder garantie vervangen. Qua drive train en accu loopt hij eind 2026 uit de garantie, maar ik ga hem echt niet preventief vervangen. Ik zie ook geen grote kosten op me af komen ofzo..
Ik moet ook eigenlijk zeggen "rijden" ipv "onderhouden".
Mag ik vragen of je gratis laad en of je hem AllRisk in de verzekering hebt?

• RichieB
  • Nu online
@World Citizen Ik had alleen gratis super chargen op mijn eerste Model S uit 2016. Dat gebruikte ik alleen op vakantie. Laden is wel erg goedkoop met veel zonnepanelen (zie signature).

All Risk verzekering heb ik er na 5 jaar afgehaald. Nu is hij WA+ verzekerd.

• pjot1
  • Niet online
RichieB schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:23:
[...]

Mijn S 75D heeft afgelopen maandag 220k op de teller staan. En ik heb hetzelfde. Paar reparaties gehad maar niets ernstigs. Geeft 358 aan bij 100% dus maak me ook geen zorgen.

@World Citizen hier allrisk verzekerd bij United consumers bevalt vooralsnog goed. Zijn niet de snelste maar doen wel wat ze zeggen.

• World Citizen
  • Nu online
Het is een beetje de combi van alles. Dus de kosten om hem op de weg te krijgen, het verbruik van de auto en de tijd die het me kost om stil te staan bij Tesla laders.

Dat alles voor een auto uit 2018 begint wat duur te voelen.

Een wat nieuwere zou iets sneller laden, minder verbruik hebben en wat onderhoud schelen in de eerste jaren. Momenteel gaat het allemaal nog omdat ik toch veel op de weg zit en makkelijk langs Tesla laders rij, maar dat gaat veranderen. Dan zou ik relatief veel tijd kwijt zijn met laden voor een auto die heel veel stroom vreet.

Maar het zal wel weer een Tesla worden dan, want ik heb nu 3 gloednieuwe moderne 70k euro range auto's gereden en ik kan er niet aan wennen.
Ik mag nu een Mercedes GLC 300e 4Matic rijden, en ik vind het verschrikkelijk. Ik zou graag eens een EOS proberen gezien dat wat meer overeenkomt met mijn S.

Ik sta al helemaal versteld van het feit dat je een gloednieuwe Mercedes koopt en je een knop op je stuur hebt die de melding geeft "Sorry deze functie moet je kopen"
En dan wil je internet openen en krijg je een melding "Sorry dit moet je nog even kopen".
Wat een ervaring. :|

Ik ga er komende dagen mee op pad dus wellicht wen ik er aan, maar tot nu vind ik het niks en snak ik naar mijn S.

• RichieB
  • Nu online
World Citizen schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:49:
[...]
de tijd die het me kost om stil te staan bij Tesla laders.
[...]
Precies daarom laad ik altijd thuis. Inpluggen en niet meer er naar omkijken tot ik de auto weer nodig heb. Mijn tijd ga ik niet verdoen door structureel bij een snellader te gaan staan.
[...]
Ik ga er komende dagen mee op pad dus wellicht wen ik er aan, maar tot nu vind ik het niks en snak ik naar mijn S.
Same here. Als je eenmaal een Tesla gereden hebt valt al het andere vies tegen. Helemaal nu ik FSD Supervised heb.

• GeeMoney
World Citizen schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:49:

Ik sta al helemaal versteld van het feit dat je een gloednieuwe Mercedes koopt en je een knop op je stuur hebt die de melding geeft "Sorry deze functie moet je kopen"
En dan wil je internet openen en krijg je een melding "Sorry dit moet je nog even kopen".
Wat een ervaring. :|

Ik zal je alvast mentaal voorbereiden dan op je nieuwe Tesla ;) .
Lane centering? Niet beschikbaar tenzij FSD abbo a €99,- per maand.
Onbezorgd spotify en streamen? Premium afnemen a €10,- per maand.

Het gras begint geler en geler te worden :+

• karel_G_1981
GeeMoney schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Klopt helaas is het aantal FSD abonnementen aan de bonus van Elon gekoppeld. Mocht de bonus uit zicht raken zal de prijs wel omlaag gaan dat is weer een voordeel.

• pdidi
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:12:
[...]

En dan moet het nog 1 juli worden, als de Advanced Driver Distraction Warning verplicht wordt in alle nieuwe auto's. Daar kan Tesla mooi zijn FSD DMS voor gaan gebruiken ;) . Ik zag dat KIA EV3 rijders (die zo'n systeem ook al hebben want nieuwe modellen moeten dit al sinds 2024 hebben) steen en been klagen, vergelijkbaar met sommigen in het FSD topic

• World Citizen
  • Nu online
Schijnbaar is mijn S al klaar. Heeft maar een weekje en een weekend geduurd. Ze zijn hem aan het laden en als ik het doorreken dan kom ik uit op 450km bij 100%. Voor een 100D is dat niet veel.

Maar wellicht moet ik hem een keer leeg rijden omdat de computer nog denkt uit het verleden.

Anders is het een raar nieuw accupack wat niet gek veel beter is dan ik had. Refurbished lijkt me logisch maar dan had ik toch net 50km meer verwacht.

Mocht ik hem zondag op kunnen halen dan meteen maar even testen.

• RichieB
  • Nu online
@World Citizen Tesla zoekt voor vervanging onder garantie een refurbished accupakket van ongeveer dezelfde leeftijd. Je kan geluk hebben dat die beter presteert maar meestal is het vergelijkbaar.

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic