Het grote Tesla topic - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:42
@Domih Tesla staat dat soort aanpassingen gewoon toe? En wie heeft die uitgevoerd? Met HV accu's werken is niet iets wat je op een blauwe maandag wel even oppakt lijkt mij.
En was je oude pack overleden ofzo, of gewoon "omdat het kan" ?

Zou wel aardig zijn als dit langzaamaan gemeengoed gaat worden. Naast de accu en de aandrijflijn met motoren natuurlijk is de rest gewoon regulier vervangbaar. Op deze manier pomp je zo weer 10 jaar leven in die auto en 200k kilometers wellicht.

[ Voor 49% gewijzigd door GeeMoney op 14-06-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 22:03
@Domih
Gaaf dat je dat hebt gedaan! Ik heb wel een paar vragen.
Hoe ben je er aan gekomen?
Wat kost zo'n 100kwh accu?
Was het een nieuwe of een tweedehands? Hoe zat het met de degradatie als het om een tweedehands ging?
Verandert het model zelf naar P100D of moet je dat ergens instellen?
En natuurlijk, hoe heb je geleerd om dat zelf te kunnen en wat voor soort voorzorgsmaatregelen moeten we aan denken als je zoiets doet?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-08 20:45

DS7

GeeMoney schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:10:
@Domih Tesla staat dat soort aanpassingen gewoon toe? En wie heeft die uitgevoerd? Met HV accu's werken is niet iets wat je op een blauwe maandag wel even oppakt lijkt mij.

Zou wel aardig zijn als dit langzaamaan gemeengoed gaat worden. Naast de accu en de aandrijflijn met motoren natuurlijk is de rest gewoon regulier vervangbaar. Op deze manier pomp je zo weer 10 jaar leven in die auto en 200k kilometers wellicht.
Ik weet van iemand die een 90 accu in een P85D heeft gekregen van Tesla, dus wellicht heeft Tesla het zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 20:27
DS7 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Bedenk ook dat thuisladen voor mensen die met zonnepanelen genoeg opwekken momenteel heel goedkoop is (terugleveren levert meestal nog maar een paar cent op). Maar dat gaat natuurlijk wel veranderen als de saldering eraf is. En dat duurt nog maar anderhalf jaar.
Terugleveren levert voor mij gewoon evenveel op als het gebruik ervan. Dat is dus gewoon gratis laden, zelfs als de zon niet schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 28-08 16:07

World Citizen

FreeReef.nl

RichieB schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:36:
@DS7 Ik vind dat gratis laden overrated (heb het zelf 2 jaar gehad) tenzij je het in je dagelijks gebruik veel doet. Ik laad liever op m'n oprit dan dat ik bij een Tesla Supercharger sta te wachten. In de vakanties betaal ik zo'n €200 aan SUC per jaar. Het zou voor mij niet iets zijn dat ik in mijn overwegingen mee zou nemen.

Een nieuwe Model S (in rood) kost €114k. Daar koop je 2x een Model Y voor. Ik vind de MS een fijnere auto dan de MY (we hebben ze beiden) maar dat prijsverschil kan ik echt niet verantwoorden voor mezelf. Als ik een nieuwe Tesla zou kopen zou het de MY zijn.
Ja ik kan me daar zeker in vinden. Voor mij was het wel doorslaggevend, maar dat komt omdat ik vrijgezel ben.

Ik kan op 5 min afstand van huis bij de Valk terecht dus zo af en toe doordeweeks maar meestal op zondag ga ik even laden.

Maar als je een gezin hebt zou het mij ook minder doen.

Ik laad uitsluitend bij Tesla snelladers. Nooit ergens anders.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

fisherman schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:44:
[...]

Terugleveren levert voor mij gewoon evenveel op als het gebruik ervan. Dat is dus gewoon gratis laden, zelfs als de zon niet schijnt.
Ok, maar dat is over anderhalf jaar ten einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
DS7 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:50:
[...]

Ok, maar dat is over anderhalf jaar ten einde.
Over anderhalf jaar is er ook geen terugleververgoeding meer, dus dat komt goed uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:24

Domih

Domih.

Who Am I? schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:38:
@Domih
Gaaf dat je dat hebt gedaan! Ik heb wel een paar vragen.
Hoe ben je er aan gekomen?
Wat kost zo'n 100kwh accu?
Was het een nieuwe of een tweedehands? Hoe zat het met de degradatie als het om een tweedehands ging?
Verandert het model zelf naar P100D of moet je dat ergens instellen?
En natuurlijk, hoe heb je geleerd om dat zelf te kunnen en wat voor soort voorzorgsmaatregelen moeten we aan denken als je zoiets doet?
Had een schade Model X gekocht met 100kWh accu die nog 96% state of health had.
Hiervoor had ik een klant met een P100D met 80% SoH. Aangezien mijn 90kWh pack ook 80% was, leek het me leuk om zijn pack dan onder mijn auto te schroeven.

Ik heb het meeste geleerd van een vriend van me die 9 jaar bij Tesla heeft gewerkt. Verder staat vrijwel alles op service.tesla.com (zelfs hoe je een accu moet vervangen)
Hij past zichzelf niet aan, dit moet je met Toolbox doen.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

GeeMoney schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:10:

Ja Tesla staat dit gewoon toe. Heeft er zelfs handleidingen voor (zie bovenstaand)
Ik heb het zelf uitgevoerd, uiteraard met de nodige veiligheidsmaatregelen.

Een motor is ook redelijk makkelijk te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Domih
Fantastisch weer! d:)b

Moet je dit nog aanmelden bij de rdw? Aangezien het gewicht (neem ik aan) ook anders is?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

fisherman schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 23:02:
[...]

Over anderhalf jaar is er ook geen terugleververgoeding meer, dus dat komt goed uit.
Ten eerste is dat onwaar.

Ten tweede: je mist mijn punt geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Domih schreef op zondag 15 juni 2025 @ 04:52:
[...]

Ja Tesla staat dit gewoon toe. Heeft er zelfs handleidingen voor (zie bovenstaand)
Ik heb het zelf uitgevoerd, uiteraard met de nodige veiligheidsmaatregelen.

Een motor is ook redelijk makkelijk te vervangen
Accu vervangen is bij de MS ook relatief simpel lijkt mij, aangezien Tesla kortstondig met swapstations heeft gewerkt zoals Nio dat nu doet (als je rust zoekt: daar moet je zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
DS7 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Ten eerste is dat onwaar.

Ten tweede: je mist mijn punt geloof ik.
Nou ja, deels onwaar. Terugleveren mag volgens de wet geen geld kosten, netto gezien dan. Dus er zal een terugleverboete zijn, maar die zal lager zijn dan de vergoeding.

En nee ik mis je punt niet. Tot 2027 kun je nog gewoon salderen en gratis rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

fisherman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:17:
[...]

Nou ja, deels onwaar. Terugleveren mag volgens de wet geen geld kosten, netto gezien dan. Dus er zal een terugleverboete zijn, maar die zal lager zijn dan de vergoeding.

En nee ik mis je punt niet. Tot 2027 kun je nog gewoon salderen en gratis rijden.
Mijn punt is nu juist dat vanaf 2027 thuis laden voor mensen met zonnepanelen veel duurder wordt en dan is gratis kunnen laden, zeker met het verbruik van een MSP die nu eenmaal niet uitnodigt om op de rechterbaan achter een vrachtwagen te hangen, gewoon best een meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
DS7 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:04:
[...]

Mijn punt is nu juist dat vanaf 2027 thuis laden voor mensen met zonnepanelen veel duurder wordt en dan is gratis kunnen laden, zeker met het verbruik van een MSP die nu eenmaal niet uitnodigt om op de rechterbaan achter een vrachtwagen te hangen, gewoon best een meerwaarde.
Ik laad mijn auto normaalgesproken overdag thuis op. Dat kan gewoon gratis na 2027.
Tot 2027 is dus zelfs snachts en in de winter gratis.
In de winter zal het wel een stuk duurder worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hmm, ik zag in een nieuwere Tesla dat je wat meer info over het gebruik kan vinden -IN- de auto.

In mijn 2e generaties MS zit die optie niet. Het zou in de Tesla Energy App zitten op je scherm.

Maar wat blijkt… in de mobiele Tesla app zit voor mij wel die functie.

Als je naar service gaat zie je daar meteen een knop “Vehicle Range”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUEy4vJk-WG0DMY5AqrOIt_fUsU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GGc32h9bELpjpYKFy6xIHyMt.jpg?f=user_large

Na een test van een klein half uur krijgt dan dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1t3iDhnhKlyiHA7Y8o0XJNvw28=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MPgvzXllHpClKkxf92Aq6Eki.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MP062CRpp3-R923pgQknyZyZv40=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BXJFOiCeiE4jxbWWh5ORAY6s.png?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
World Citizen schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:29:
Hmm, ik zag in een nieuwere Tesla dat je wat meer info over het gebruik kan vinden -IN- de auto.

In mijn 2e generaties MS zit die optie niet. Het zou in de Tesla Energy App zitten op je scherm.

Maar wat blijkt… in de mobiele Tesla app zit voor mij wel die functie.

Als je naar service gaat zie je daar meteen een knop “Vehicle Range”

[Afbeelding]

Na een test van een klein half uur krijgt dan dit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zit er al een tijdje in hoor😊 Ik ken deze functionaliteit al vanaf dat ik mijn S uit 2018 heb en dat is inmiddels ruim 2 jaar.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Who Am I? schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:25:
[...]

Dit zit er al een tijdje in hoor😊 Ik ken deze functionaliteit al vanaf dat ik mijn S uit 2018 heb en dat is inmiddels ruim 2 jaar.
Ja sorry voor de onnozelheid. Ik wist er niet van. :|

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-08 20:07
[...]

meh valt mee, heb een grotere thuis accu dat de accu in mijn auto. En aardig wat zonnepaneeltjes goedkoop ingekocht.
Kan gewoon zon volledig opslaan in de thuisbatterij(en) en dan daarmee de Tesla laden.
Na mijn terugverdientijd is het gewoon lekker gratis zolang het spul niet kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Immutable schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:03:
[...]

meh valt mee, heb een grotere thuis accu dat de accu in mijn auto. En aardig wat zonnepaneeltjes goedkoop ingekocht.
Kan gewoon zon volledig opslaan in de thuisbatterij(en) en dan daarmee de Tesla laden.
Na mijn terugverdientijd is het gewoon lekker gratis zolang het spul niet kapot gaat.
Jij hebt meer dan 100 kWh aan thuisaccu's staan? Rly?

Overigens gaat dat in de winter niet helpen, tenzij je echt zo'n overmaat aan zonnepanelen hebt dat je zelfs in de winter genoeg opwekt en dat zal zelden het geval zijn.

Kijk, uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar in zijn algemeenheid geldt nu nog voor veel mensen met zonnepanelen en een BEV die ze thuis kunnen laden, dat het laden spotgoedkoop is. Ik krijg zelf nog 8 ct ex BTW terug zonder terugleververgoeding, maar dat is al veel als ik zo links en rechts om mij heen hoor. Het vaker de helft, of zelfs minder. Ja, dan kost het laden nog maar 1 tot 2 euro. Dan snap ik goed dat gratis laden onderweg gezien wordt als iets waar je weinig aan hebt, want dan pas je je gedrag aan op zo min mogelijk laden onderweg.

Maar die afweging wordt anders als thuisladen 10x zoveel gaat kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
DS7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Jij hebt meer dan 100 kWh aan thuisaccu's staan? Rly?

Overigens gaat dat in de winter niet helpen, tenzij je echt zo'n overmaat aan zonnepanelen hebt dat je zelfs in de winter genoeg opwekt en dat zal zelden het geval zijn.

Kijk, uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar in zijn algemeenheid geldt nu nog voor veel mensen met zonnepanelen en een BEV die ze thuis kunnen laden, dat het laden spotgoedkoop is. Ik krijg zelf nog 8 ct ex BTW terug zonder terugleververgoeding, maar dat is al veel als ik zo links en rechts om mij heen hoor. Het vaker de helft, of zelfs minder. Ja, dan kost het laden nog maar 1 tot 2 euro. Dan snap ik goed dat gratis laden onderweg gezien wordt als iets waar je weinig aan hebt, want dan pas je je gedrag aan op zo min mogelijk laden onderweg.

Maar die afweging wordt anders als thuisladen 10x zoveel gaat kosten.
Ja meer dan 100kWh.

Het gaat om welke opzet, heb je nog een lucratieve salderings vaste contract. Ja dan ben je het mannetje en kan je salderen. Na 2027 zal je het salderen zelf moeten regelen via een Thuisbatterij. Betekend wel extra investeringen natuurlijk. Dus het is niet zo lucratief als het huidige salderingsregeling.

En ja, zeg nou zelf. Wanneer de zon schijnt, ben je vaak met je Tesla weg van huis. Het voordeel in de winter is wel, dat de stroom juist in de nacht heel goedkoop is. En dus wel weer goedkoop kan laden.
Daarnaast, na 2027 moet je gewoon de gouden triple combo hebben: Zonnepanelen+Thuisbatterij+dynamisch contract.
Hiermee kan je in de zomer op dure momenten je overtollige stroom verkopen, en dat is dan je "Salderen" door in de zomer je "financiele" batterij op te laden. En deze dan te gebruiken in de winter door in de nacht je thuisbatterij goedkoop weer op te laden + je EV.
Overall is je EV toch de grootste gebruiker, daarna eventueel de warmtepomp als je die hebt. De rest van de gebruikers zijn bijna kruimels geworden.

Zomer: EV opladen via de thuisbatterij + in het weekend. Overtollige zon verkopen op dure momenten tegen kale prijs. En als de energieprijs negatief is: Zonnepanelen uitzetten, full pull de thuisbatterij laden uit het net. = free money.

Winter: EV in de nacht op laden direct van het net + thuisbatterij vullen uit het net + kleine restjes zon af en toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 19-06-2025 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Immutable schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:14:
[...]

Daarnaast, na 2027 moet je gewoon de gouden triple combo hebben: Zonnepanelen+Thuisbatterij+dynamisch contract.
Dat is echt voor iedereen anders. Sowieso zijn thuisbatterijen voor veel mensen economisch geen verstandige keuze. Maar goed, de prijzen zijn dalende.

Dan nog zul je zien dat het vaak alleen maar economisch verstandig is om de nacht te kunnen overbruggen. Voor de meeste mensen is dan een accu van 5 kWh of minder ruim voldoende.

Bij mij draagt gratis kunnen laden bij aan de gouden combo. In de zomer lekker thuis aan de stekker overdag. In de winter lekker gratis aan de SuC. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
DS7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Dat is echt voor iedereen anders. Sowieso zijn thuisbatterijen voor veel mensen economisch geen verstandige keuze. Maar goed, de prijzen zijn dalende.

Dan nog zul je zien dat het vaak alleen maar economisch verstandig is om de nacht te kunnen overbruggen. Voor de meeste mensen is dan een accu van 5 kWh of minder ruim voldoende.

Bij mij draagt gratis kunnen laden bij aan de gouden combo. In de zomer lekker thuis aan de stekker overdag. In de winter lekker gratis aan de SuC. :)
Als ik eerlijk bent, historisch gezien kan je gewoon het beste op zondag tijdens de zonnige uren laden. En dan kan je weer een week prakisch je woon/werk verkeer doen. Model 3 die ik heb is echt heel zuinig.

Zou stiekem wel de nieuwste Model 3 willen hebben. Maar dan gooi ik weer alle besparingen in het water. De 2022 RWD die ik heb is al heel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 19:07
RichieB schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:36:
@DS7 Ik vind dat gratis laden overrated (heb het zelf 2 jaar gehad) tenzij je het in je dagelijks gebruik veel doet. Ik laad liever op m'n oprit dan dat ik bij een Tesla Supercharger sta te wachten. In de vakanties betaal ik zo'n €200 aan SUC per jaar. Het zou voor mij niet iets zijn dat ik in mijn overwegingen mee zou nemen.
Is heel persoonlijk he, ik woon vlakbij een SUC en maak veel lange prive ritten van 100-150km waarbij ik ook veelvuldig Superchargers gebruik. Ben dus meer afhankelijk van laden onderweg en dat is duur. Ik laad 80% van mn stroom gratis bij superchargers, de rest thuis of aan betaalpalen.

Ik moet inderdaad best vaak wachten bij mn local suc (meestal vanuit werk richting huis), maar dan ga ik een rondje hardlopen, bel ik mensen, kijk ik netflix (uniek voor Tesla toch?) loop ik naar een winkel etc. Soms lees ik simpelweg een boek op een bankje in de zon. #omdenken
[...]

Beetje kort door de bocht deze aanname, snap sowieso niet dat mensen met panelen nu nog gaan klooien met een vast contract persoonlijk. Ik ben in december overgestapt op dynamisch en heb al diverse keren kunnen laden met negatieve stroomprijzen. In de winter waren mijn nachtelijke stroomprijzen verwaarloosbaar laag (bijna gratis, zeker niet duur) en nu in de zomer is het overdag zo. Bij mooi weer rij ik op de ebike naar mn werk, dus prima te doen voor mij om mn ev dan overdag te laden. En anders op zaterdag of zondag.

[ Voor 33% gewijzigd door _Anvil_ op 19-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
DS7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Toevallig werk ik zelf in de energiesector, thuisbatterijen zijn nu simpelweg een hobby, geen goede investering voor de meesten.

De prijzen dalen inderdaad, maar de opbrengst via de energiemarkt (en dus de verwachte terugverdientijd) ook. In de haven van Vlissingen wordt nu de volgende mega batterij (Tesla) gebouwd, dit soort grote jongens drukt de opbrengsten van particulieren thuis nog meer mbt het traden. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 21:42
Maurice- schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Nice! Benieuwd naar het nieuws morgen.

Maar gezien deze test met een JY en hiervoor een 3 als Robotaxi mule lijkt een bumpercamera toch echt een vereiste voor het degelijk functioneren.
[Afbeelding]

Spijtig dat de 3 deze niet heeft gekregen (ondanks dat het wel aanwezig was op de eerste officiële afbeeldingen).
Ik had liever een richtingaanwijzerstengel en RADAR dan die bumpercam.
Just saying...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 21:42
_Anvil_ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:02:
[...]

Toevallig werk ik zelf in de energiesector, thuisbatterijen zijn nu simpelweg een hobby, geen goede investering voor de meesten.

De prijzen dalen inderdaad, maar de opbrengst via de energiemarkt (en dus de verwachte terugverdientijd) ook. In de haven van Vlissingen wordt nu de volgende mega batterij (Tesla) gebouwd, dit soort grote jongens drukt de opbrengsten van particulieren thuis nog meer mbt het traden. Helaas.
Yup.
Ik heb er 1, sinds april, en zie nu al waar het gaat knijpen.
Want koop je er 1 om altijd al je overschot te absorberen, of koop je er 1 om een beetje peakshaving te doen?
Ik ga voorlopig voor het laatste, dus ik sla een redelijk gedeelte van mijn overschot op en gebruik dat 's avonds en 's nachts.
Ik heb serieus twijfel hoeveel er aan overschot in de wintermaanden gaat zijn...

Maar goed off topic, alleen FYI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:43
Kan je iets meer vertellen over je setup? Welke accu's, omvormers, controllers gebruik je? Wat heb je hiervoor betaald? Ik zie een paar berichten van je in Thuisaccu: al interessant (voor mij)?, daar zou die uitleg niet misstaan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

_Anvil_ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:18:

Beetje kort door de bocht deze aanname, snap sowieso niet dat mensen met panelen nu nog gaan klooien met een vast contract persoonlijk. Ik ben in december overgestapt op dynamisch en heb al diverse keren kunnen laden met negatieve stroomprijzen. In de winter waren mijn nachtelijke stroomprijzen verwaarloosbaar laag (bijna gratis, zeker niet duur) en nu in de zomer is het overdag zo. Bij mooi weer rij ik op de ebike naar mn werk, dus prima te doen voor mij om mn ev dan overdag te laden. En anders op zaterdag of zondag.
Volgens mij zijn wij het veel meer eens dan oneens.

Het punt is dat voor mensen met genoeg opwek van de zonnepanelen nu het laden eigenlijk maar een paar cent per kWh kost.

Het kan eigenlijk niet anders dan dat dat straks veel duurder wordt. Vergeet ook niet dat dynamische stroomprijzen minder gaan fluctueren als steeds meer mensen zich in gaan stellen daarop. Als op een moment waarop vroeger de vraag x was door dynamische stroomprijzen de vraag 5x wordt, dan zal de prijs daarop reageren.

Hoe dan ook: ik ben blij met gratis laden. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ggggrrrr, sta je een paar dagen in je eigen straat geparkeerd, loop ik naar de auto en mn blik viel gelijk op de bumper..... :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeGus2CUmJJxdjB28s7pGHimAHY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6AcWjNUYcM2zNobmePCQlxYc.jpg?f=user_large

Ik vermoed een kind met een fiets(je). Natuurlijk geen spoor van de dader dus zelf maar naar een schadeherstelbedrijf en ze hebben het echt keurig gefixt! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZgyhPi3UcBLqB2QVlqsiRmC7_0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pLR7Aj656lkzQQ4MUgwyl3Iw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3k8PVWD25-6A7aUqE2Mc5LVfLE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wf4ZbghN7pNxrw77awDjZWH5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:45:
Ggggrrrr, sta je een paar dagen in je eigen straat geparkeerd, loop ik naar de auto en mn blik viel gelijk op de bumper..... :(

[Afbeelding]

Ik vermoed een kind met een fiets(je). Natuurlijk geen spoor van de dader dus zelf maar naar een schadeherstelbedrijf en ze hebben het echt keurig gefixt! :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met spot repair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Robotaxi live in Austin Texas:

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54
ZeRoC00L schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:11:
Robotaxi live in Austin Texas:

[Embed]
Natuurlijk, allerlei haken en ogen, mitsen en maren... Ze flikken het toch gewoon. Als de toelatingen volgen en straks alle recente Tesla's met FSD als autonome taxi ingezet kunnen worden hebben ze de industrie wederom op z'n kop gezet. En dan te bedenken dat de eerste S in 2012 de band af rolde, wat een prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_

[Afbeelding]

Het lijkt wel heel laag te zitten voor een kidnerfiets? Call me crazy, maar ik heb een vergelijkbaar krasje gewoon laten zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:55:
[...]

Het lijkt wel heel laag te zitten voor een kidnerfiets? Call me crazy, maar ik heb een vergelijkbaar krasje gewoon laten zitten ;)
Ik dacht ook aan een trapper.

Kon het ook gewoon niet hebben. Hij is verder in hele goede staat en dan zit ik me te ergeren aan dat plekje. Wil hem verder ook netjes houden anders ben ik ook bang dat ik hem ga verslonzen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
pjot1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:33:
[...]

Ik dacht ook aan een trapper.

Kon het ook gewoon niet hebben. Hij is verder in hele goede staat en dan zit ik me te ergeren aan dat plekje. Wil hem verder ook netjes houden anders ben ik ook bang dat ik hem ga verslonzen. :)
Met spotrepair kan dat gelukkig tegenwoordig vrij goedkoop gerepareerd worden. Ik zou zo'n reparatie ook uit laten voeren door spotrepair als het mij zou overkomen.
Hele panelen of bumper zou ik er zeker niet voor laten overspuiten, dat is gewoon heel erg duur. Dan zou ik eerder wachten op een schade erbij die vergoed wordt door een verzekeraar.
Ik had 2 auto's geleden een keer een paaltje geraakt met de achterbumper. Dat heb ik toen niet laten repareren. Een paar maanden daarna reden ze bij de garage achteruit ergens tegenaan en is gratis die hele bumper overgespoten en was dus gratis weer als nieuw.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Who Am I?
Vandaag voor mijn verjaardag van mijn vrouw gekregen. Hij is 3D geprint en ze vond hem op vinted en het werkt zowaar! Er zit geen powerbank in, dus ik heb gelijk ook maar de Tesla megapack powerbank besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2ffn-9QInRY7apPumqq3usEOWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OebIp8uOe9B1KylP5ySPy7y9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:46

knakworst

Get more sats!

Wat kost zo'n spot repair als ik vragen mag :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Wat kost zo'n spot repair als ik vragen mag :?
Dit koste €420,-. Ook omdat het een makkelijke kleur is. :? 3 a 4 lagen was voldoende. Rood schijnt heel moeilijk te zijn vertelde hij; je hebt soms wel 10 lagen nodig heb ik me laten vertellen. :)

Gefeliciteerd @Who Am I? !

Heel gaaf! Is het gewoon een telefoonlader of is het puur decoratief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
pjot1 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Dit koste €420,-. Ook omdat het een makkelijke kleur is. :? 3 a 4 lagen was voldoende. Rood schijnt heel moeilijk te zijn vertelde hij; je hebt soms wel 10 lagen nodig heb ik me laten vertellen. :)

Gefeliciteerd @Who Am I? !

Heel gaaf! Is het gewoon een telefoonlader of is het puur decoratief?
Dankjewel!
Het is een telefoonoplader. Eigenlijk is het zelfs alleen een snoertje, maar dan ziet het er leuk uit. Dus ook decoratief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Misschien hier al langsgekomen maar als je in de markt bent voor een nieuwe S of X (uit voorraad) krijg je zo te zien onbeperkt Supercharging :o

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:07
Elon Musk Takes Over Tesla Sales For North America and Europe
Following the recent departure of longtime deputy Omead Afshar, Elon Musk has stepped up to personally oversee Tesla’s sales operations in North America and Europe, according to a new report from Bloomberg, which cites people familiar with the matter.

This is a big shake-up that places Elon directly in charge of fixing Tesla’s sales slump in two key markets. The move has come as Tesla reported nearly on-the-ball deliveries for Q2 2025, hitting 384k deliveries, against a consensus street estimate of 385k deliveries.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Ethirty schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:27:
Misschien hier al langsgekomen maar als je in de markt bent voor een nieuwe S of X (uit voorraad) krijg je zo te zien onbeperkt Supercharging :o
Is al maandenlang zo, ook op nieuwe bestellingen (niet meer mogelijk nu).

Voor mij een reden om een aantal maanden terug de trekker over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat waren hier de kosten van als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik las op het nieuws dat Elon Musk zijn eigen politieke partij gaat beginnen. Zonder een discussie over politiek te starten: hij zou zich toch weer op Tesla gaan focussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:00
Ik heb zojuist een service request aangemaakt voor wat kleine issues met mijn Model 3 2023. Ik kreeg de vraag of ze gelijk een banden rotatie konden doen, en zonder lang nadenken heb ik "ja" geantwoord.

Enig idee wat dat kost bij Tesla? Is vast geen gratis service...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
stefxx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:12:
Ik heb zojuist een service request aangemaakt voor wat kleine issues met mijn Model 3 2023. Ik kreeg de vraag of ze gelijk een banden rotatie konden doen, en zonder lang nadenken heb ik "ja" geantwoord.

Werkplaatstarief is €130 ex btw per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Maurice- schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:18:
[...]

Werkplaatstarief is €130 ex btw per uur.
Dat is serieus geld. Dat haalt de gemiddelde garage niet. Net koffieautomaat handel: gratis apparaat maar je betaalt lekker voor de koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Wat waren hier de kosten van als ik vragen mag?
€420,- inclusief btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

Ik laat het niet doen, maar heb dan ook een P. Mijn wielen slijten redelijk gelijkmatig, zijn alle 4 tegelijk vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx

Even mezelf quoten, misschien heeft een ander er nog iets aan. Valt me erg mee, al vind ik het bijzonder dat ze excl. BTW prijzen hanteren, ik ben toch echt een particulier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdiRSjWXNzACR6jECw72Gmbv8SQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTpbAhC9TSbBPhRBOAET73Id.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Vandaag mijn accu gerepareerd. (Van mijn P85)
Had foutmelding BMS_f107_SW_Cell_Voltage_Sensor

Na uitlezen met ScanMyTesla bleek het module 6 te zijn die de storing gaf.
Deze foutmelding betekent meestal dat er een balansdraadje losgekomen is.
Na het losbikken van het deksel (dit is het vervelendste werk) module 9 eruit gehaald en geïnspecteerd.
Bleek het oranje balansdraadje te zijn en capacitor C27 was gecorrodeerd.
Balansdraadje verlengd en op een andere plek op de module met een oogje en een popnagel vastgezet en preventief de capacitor vervangen (deze gaf nog geen storing)
Verder alle andere modules gecontroleerd en die zagen er goed uit.
Accu weer dicht gekit en gemonteerd en de auto rijdt weer, wát een voldoening geeft dat zeg na een dag hard werk! _O_
Foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebma8SiFF7zwpZxuXVjBEry6wvc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ai20zi2i9B9piaVC1A2KTP8o.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UF6cCt18ZqNWzA0Ss3OBmZNLk9s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tFKpKfOJvCl31LOIPGIdIRc5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCkxF_0B74sEBW65to4K1dE-4hI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tblItiXLNP0S64GRYckLmxGZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eBmwI234PTDrtGW-VESlqhDXL8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5WmRuzUqqG2zOEJYmzGgSNbc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 21:04
Domih schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:05:

Na het losbikken van het deksel (dit is het vervelendste werk) module 9 eruit gehaald en geïnspecteerd.
Balansdraadje verlengd en op een andere plek op de module met een oogje en een popnagel vastgezet en preventief de capacitor vervangen (deze gaf nog geen storing)
Accu weer dicht gekit en gemonteerd en de auto rijdt weer, wát een voldoening geeft dat zeg na een dag hard werk! _O_
Foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe oud was je auto of hoeveel km's had je accu. Dit lijkt nog een reparatie die redelijk te doen is, maar wat zijn de kosten als je niet zo handig bent als @Domih ?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?

Foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop dat als module 6 een storing geeft, er dan niet in module 9 iets mis is😅 Verder snap ik volkomen dat zo'n reparatie heel veel voldoening geeft! Tesla zelf had waarschijnlijk het gehele pakket afgeschreven. Nu kan je er weer heerlijk mee doorrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Who Am I? schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:53:
[...]

Ik hoop dat als module 6 een storing geeft, er dan niet in module 9 iets mis is😅 Verder snap ik volkomen dat zo'n reparatie heel veel voldoening geeft! Tesla zelf had waarschijnlijk het gehele pakket afgeschreven. Nu kan je er weer heerlijk mee doorrijden!
Haha foutje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Daniel. schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:13:
[...]

Hoe oud was je auto of hoeveel km's had je accu. Dit lijkt nog een reparatie die redelijk te doen is, maar wat zijn de kosten als je niet zo handig bent als @Domih ?
Model S uit 2014 met 330.000km.
Als je dit ergens laat doen, kost het rond de €3.000,- excl BTW.

Eigenlijk zouden ze allemaal preventief een ‘beurt’ moeten krijgen waarbij de umbrella valves vervangen worden, fuse cover vervangen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
stefxx schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Even mezelf quoten, misschien heeft een ander er nog iets aan. Valt me erg mee, al vind ik het bijzonder dat ze excl. BTW prijzen hanteren, ik ben toch echt een particulier.

[Afbeelding]
Per zijde of totaal? Voor totaal is het inderdaad een fijne prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 09-07-2025 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10

Foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof dat je het deelt, bekend probleem denk ik want ik meen er al eerder over gelezen te hebben. Hebben de nieuwere auto ook nog "balansdraadjes"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tesla belt nu ook actief leaseklanten waarvan de lease af gaat lopen. Gaat u weer voor een Tesla?
ik: Het was en goede auto maar er komt geen nieuwe tesla door het gedrag van musk. Hij begreep het direct. Dan horen we meer, zei hij.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Ik vervang mijn huidige model Y anders gewoon met de Juniper Model Y. Dat horen ze meer, zeiden ze.

[ Voor 19% gewijzigd door dedominee op 09-07-2025 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3D ontwerp
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-07 17:44
jarenlang fan hier van tesla.

eindelijk dit jaar geneog geld bijaan om een degelijk aanbetaling te doen en dan de rest zakelijk leasen via eigen bedrijf. mede omdat ik wil dat de auto van mij blijft na 5 jaar. twijfel nog met model Y en model 3.
enige tips? of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Dinictus208 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:23:
Tesla belt nu ook actief leaseklanten waarvan de lease af gaat lopen. Gaat u weer voor een Tesla?
ik: Het was en goede auto maar er komt geen nieuwe tesla door het gedrag van musk. Hij begreep het direct. Dan horen we meer, zei hij.
Rijdt ie daar ineens minder om?
Je komt ook niet in Duitsland over de autobahn? Je kiest ook geen Volkswagen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 16:18

Perkouw

Moderator General Chat
3D ontwerp schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:44:
jarenlang fan hier van tesla.

eindelijk dit jaar geneog geld bijaan om een degelijk aanbetaling te doen en dan de rest zakelijk leasen via eigen bedrijf. mede omdat ik wil dat de auto van mij blijft na 5 jaar. twijfel nog met model Y en model 3.
enige tips? of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ja, met je eigen wensen en eisen palette die je niet met ons deelt ;) Valt op deze manier vrij weinig over te zeggen. Heb je veel ruimte nodig? Kijk je beide naar nieuwe versie en zo ja welke en waarom etc. . .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
stormfly schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:10:
[...]

Per zijde of totaal? Voor totaal is het inderdaad een fijne prijs.
Totaal. Heb inmiddels de officiële prijsindicatie en die zegt ook 39 euro totaal excl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
stefxx schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:03:
[...]

[Afbeelding]
Nette prijs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dinictus208 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:23:
Hoe weet Tesla nou wat ik met mijn werkgever heb afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Rivanov schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:56:
[...]

Rijdt ie daar ineens minder om?
Je komt ook niet in Duitsland over de autobahn? Je kiest ook geen Volkswagen?
Ik wil er niks meer mee te maken hebben. Maar zal weinig aansluiting vinden in dit topic.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-08 21:45
Je vraagt je serieus af wat deze auto allemaal heeft meegemaakt en waarom iemand er nog mee rondrijdt zonder iets te laten maken. Zo’n staat zie je zelden bij een Model S. :D
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jxZm7fp6/IMG-20250715-185107.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@DeJurist, de meeste staan er inderdaad mooier bij, het zijn ook dure autos natuurlijk. Maar wellicht is de schade gisteren pas ontstaan en ziet hij er volgende week alweer anders uit.

Ik lees niets mbt de Robotaxi hier?
YouTube: First Day with Robotaxi (Full Drives)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-08 21:45
Card Nox schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:04:
@DeJurist, de meeste staan er inderdaad mooier bij, het zijn ook dure autos natuurlijk. Maar wellicht is de schade gisteren pas ontstaan en ziet hij er volgende week alweer anders uit.

Ik lees niets mbt de Robotaxi hier?
YouTube: First Day with Robotaxi (Full Drives)
De auto vertoonde sporen van ouderdom, af te lezen aan de schade die niet vers leek en ook verroest was. Rondom was de wagen bovendien sterk vervuild met opgedroogde oude vogelpoep en ander vuil, wat de indruk versterkte dat de schade al langer aanwezig was.

[ Voor 26% gewijzigd door DeJurist op 15-07-2025 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Iedereen mag natuurlijk zelf weten hoe hij voor zijn auto zorgt. Maar om deze schade te herstellen ben je denk ik al snel €10k-€15k verder minimaal. Misschien dat de eigenaar het dat niet waard vindt. Het lijkt er op alsof er iemand te dicht langs is gereden en geen briefje heeft achtergelaten voor de verzekering. Ik rij zelf ook al sinds november rond met schade op het paneel bij het rechter achterwiel. Ben wel bij een garage langs geweest en die zouden nog wat laten horen, maar dat hebben ze niet gedaan. Zelf denk ik er vooral aan als ik niet in de gelegenheid ben contact op te nemen, dus het zit er nog steeds😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
Onderschat ook niet hoe lang de wachttijden zijn bij schadebedrijven en al helemaal bij de schaarse Tesla Certified subcategorie. Je bent zo 2-3 maanden verder voor je terecht kan, zeker bij grote schades zoals deze. Als de levering van de benodigde onderdelen uit de VS niet nog langer duurt. De zijschermen voor- en achter zijn van aluminium en in dit geval vrijwel zeker onherstelbaar. Daar komt nog bij dat het achterscherm onderdeel is van de deuropeningen en dus ergens doorgeslepen en gelast moet worden. Uit de Tesla schadehersteldocumentatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JudKa4jHgJ7rnUrm1iSujUfcaGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DhAvXLjtjtUPHxq3MpiurFOh.png?f=fotoalbum_large

Dat je dan in de tussentijd niet heel erg genegen bent je schadebak wekelijks te wassen snap ik ook wel.

En dan heb je nog de situatie waarbij je niet all-risk verzekerd bent en je auto zo aantrof of de dronken malloot die dit aangericht heeft is doorgereden, etc. Dan ben je ook zo 6-12 maanden verder voordat er een keer een verzekeraar of waarborgfonds een stuiver uitkeert, als je geluk hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door RonJ op 16-07-2025 10:30 ]

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Tesla Ride hailing service (robotaxi) beschikbaar in de Bay area:

Ride Hailing Service omdat er volgens regelgeving in CA iemand in de bestuurdersstoel moet zitten.
Hiermee kan Tesla hun service verbeteren en hopelijk toestemming krijgen om uiteindelijk driverless robotaxi aan te kunnen gaan bieden. (Zoals Waymo ook al doet).

Mooie ontwikkeling !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 106% gewijzigd door Ronwiel op 02-08-2025 08:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:22
Dinictus208 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:31:
[...]

Ik wil er niks meer mee te maken hebben. Maar zal weinig aansluiting vinden in dit topic.
Ik vind het vooral apart dat je jezelf gaat straffen omwille van een man die 13% van de aandelen in handen heeft, je in heel je leven nooit zal zien of spreken en aan de andere kant van de wereld woont.

De pensioenfondsen in de EU hebben (gezamenlijk) waarschijnlijk een groter aandeel in Tesla.

Maar joh, als jij daarom een minder product wil rijden en daar geld voor wil betalen. Be my guest…

Maar wat is volgens jou een beetje een auto wat zich kan meten met Teala?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Gewoon een verhaaltje.

Mijn pa is automonteur en restaureert zo af en toe een oude Alfa of Jaguar. Uiteraard zat ik vroeger dan ook met een krabbertje tectyl uit wielkasten te krabben of onderdelen van olie te ontdoen.

Maar... toen kreeg ik een elektrische auto van het werk. Zelf reed ik nog een oude Volvo, maar na een jaar in die elektrische auto te hebben gereden (Kona) was ik natuurlijk verkocht. Als je principes en emotie aan de kant zet is dat elektrisch rijden gewoon echt subliem.

Sure... elk weekend stap ik in een oude rammel Alfa, en na 7 min proberen te starten en enigszins bokkerig de weg op te draaien omdat hij nog niet warm is... krijg je kippenvel van boven tot onder. Wat een heerlijk gebakje is dat, en wat een ervaring om te rijden.

Maar toch... ik wilde graag zo een Model S. Want dat was toentertijd toch wel het kroontje op de elektrische auto's.

Hoe dan ook:

Ik stond net met een lekke band. Belletje richting ANWB en 17 min later stond er iemand voor mij neus (complimenten ANWB).

Hij maakt meteen een soort van grapje over Tesla, dus ik wist genoeg... die was geen fan.

Nou vind ik dat niet zo erg, en kan er ook wel om lachen. Er zijn namelijk genoeg facepalm momenten al geweest rond mijn Tesla, dus ik snap zijn grappen helemaal.

Uiteindelijk was hij klaar en toen vroeg hij "zal ik die stront ook even van je auto halen". Een beetje verbaasd keek ik hem aan waarop hij met een poetsdoekje probeerde het Tesla logo van mijn auto af te poetsen.

_/-\o_ :+ Ik heb echt heerlijk met de man van de ANWB kunnen lachen. Top service en een goede lach maakt elke klant tevreden denk ik.

Thanks ANWB, ik ben erg blij met jullie. Zo moet service zijn, en zo werd het geleverd. Klasse!

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Gniffel en verkneukel want schijnbaar krijg ik pas sinds vandaag die live updates van het laden op mijn iPhone.

Helemaal top want dan zie ik tijdens de versnapering op het terras van van der Valk heel goed precies exact in beeld dat ik nog steeds HELEMAAL NIKS betaal aan stroom. Al 30.000 km niet.

Omnomnom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54-EXJ92oAU8esJ1sT8jmqyp7IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BJVi2RIlSxn3qTo5TI5TJtR.jpg?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:43
@World Citizen Lekker! Afhankelijk van het aantal zonnepanelen heb je hiermee €500 tot €1500 bespaard.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn Tesla precies een jaar. Het is een Model S 75D uit 2016 met free supercharging. Hoewel ik eerst erg sceptisch was over elektrisch rijden ben ik nu helemaal omgeslagen. Met mn oude auto kon ik 1200km of snelweg soms nog meer, maakte het dat ik nogal lacherig deed over range en dergelijken.

Op een gegeven moment kwam ik thuis te zitten door een ziekte en me verdiept in de Model S omdat ik dat echt een prachtige auto vind evenals mn vriendin. Blijkt zeker na de facelift best een kwalitatief goede auto te zijn. Sommetje gemaakt en voor het geld van de oude diesel kon ik wel een Model S rijden, zeker in combinatie met free supercharging. Maar hoe rijdt zo'n auto? Toevallig stond er 1 hier om de hoek te koop. Toch maar even een proefritje maken. Dit was er 1 uit de 1e generatie die best was afgeragd en heel veel liefde nodig had. Maar wel een eerlijke en aardige verkoper(mag gezegd worden) We waren allebei verkocht!

Zoektocht kon beginnen, het moest een facelift worden, 75D of 90D maakte ons eigenlijk niet uit en het moest er 1 worden in een kleur die je niet vaak ziet of een kleurcombinatie die je niet vaak ziet. Lastig want het moet ook origineel zijn en de meeste zijn wit, zwart, rood of blauw. Uiteindelijk 1 gevonden in Titanium PPTI met zwarte details. Dat laatste maakt hem moderner en geen ouwelullenbak. :P

Qua range eigenlijk niets te klagen. Superchargen gaat prima met 1 keer de 138KW gehaald. Helemaal top! Laadstress nog nooit ervaren, de navigatie is super! Omdat je op een gegeven moment moet laden, moet je stoppen en dat geeft een hoop rust.

Kosten tot nog toe,

CCS upgrade ca €230,-
Nieuwe 12v accu ca €220,-
Vervanging accu verwarming ca €700,-
Nieuwe banden Hankook Ion Evo ca €1050,-
Vervanging wielmoeren en zwarte kapjes met zeer veel dank aan @Domih €20,-
MCU2 upgrade €1550
Vervanging rechter buitenspiegel (nadat ik mn hoofd ertegenaan gestoten had) (2x hoofdpijn :+) ca €720,-
Zwart wrappen buitspiegel ca €100,-
Spotrepair bumper vanwege schade door derden ca €400,-
Apk €40,-

Toch een hoop kosten gehad maar ik ben een bmw gewend dus voor het werk dat er gedaan is vind ik de kosten erg meevallen.

Al met al heel erg blij mee en in een jaar tijd toch 30k mee gereden. Dit waren zeer ontspannen kilometers en elke meter weer een genot.

Even een plaatje bij het praatje,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLmGC7GFOVhVJgnNxv_qSWGoaXY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VvSxofN0ybaA5H9dQUM85oJP.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 16:18

Perkouw

Moderator General Chat
@pjot1 leuk om je ervaring zo te lezen. Ben zelf razend benieuwd naar je kilometerstand geworden nu van de auto! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:37:
@pjot1 leuk om je ervaring zo te lezen. Ben zelf razend benieuwd naar je kilometerstand geworden nu van de auto! :)
De kilometerstand is nu 197.223, maar ik ga zo weg dus vanavond klopt ie al niet meer! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyVanHemelen
  • Laatst online: 24-08 21:18
Inruilaanbod gekregen voor mijn huidige auto met nog de 5000 euro extra bonus. Maar wat moet ik hier nog uploaden? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDwV7XDHkHVfheNazYIXNKk0C98=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qCoAi45nCABiOdYDwPMrRoTk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:09
DavyVanHemelen schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:58:
Inruilaanbod gekregen voor mijn huidige auto met nog de 5000 euro extra bonus. Maar wat moet ik hier nog uploaden? [Afbeelding]
https://www.tesla.com/nl_nl/support/trade-ins

Als u niet de op de registratiedocumenten van het voertuig vermelde eigenaar bent, dient u ten minste 96 uur vóór de geplande leverdatum van de Tesla een volmacht in te vullen om ons ervan te verzekeren dat u van de eigenaar toestemming hebt gekregen om het voertuig in te ruilen en het eigendom ervan over te dragen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 20:34

Rico

Wie dit leest is gek....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZPNwO3IZ2J2rryWxGtc0LN2zIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbRPhhpgIobCqptVxqgIVtlF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2RKW2jcivHbcxN5Iizp0LkJ8Ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k94faSFegAQUBKIZJFTKVCc3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOx_cmWjSpiXD8qm68bptE00iG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpZEqcgt86FuqD4nh8TOIAHf.jpg?f=fotoalbum_large

Was woensdag bij Tesla in Groningen en toen de Cybertruck mogen bewonderen en ook in mogen zitten.
Wat een enorm ding en erg imposant.
Hij staat er morgen ook nog ivm summer II festival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-08 18:42
Hoi Wie weet wanneer we grok kunnen gebruiken? Het werkt hier nog steeds niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rico schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Was woensdag bij Tesla in Groningen en toen de Cybertruck mogen bewonderen en ook in mogen zitten.
Wat een enorm ding en erg imposant.
Hij staat er morgen ook nog ivm summer II festival.
Vertrek a.s. zaterdag naar de US. Benieuwd hoeveel ik er daar zie rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
karel_G_1981 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:05:
Hoi Wie weet wanneer we grok kunnen gebruiken? Het werkt hier nog steeds niet
US only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-08 18:42
vooralsnog neem ik aan, ik mag toch hopen dat die straks in Europa ook komt , dat is steeds gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:33
Rivanov schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:25:
[...]

Loop dan ook direct even een Tesla dealer binnen. Bij mij werd binnen een minuut aangeboden om een testritje met een CT te maken. Uiteindelijk met een Tesla verkoper achter het stuur een stukje met FSD door New York gereden 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:18

Damian

Insane Obtrusion

karel_G_1981 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 08:28:
[...]
vooralsnog neem ik aan, ik mag toch hopen dat die straks in Europa ook komt , dat is steeds gezegd
Dat is echt afwachten helaas. Niks concreets bekend over nog. En of het dan ook op Intel hardware gaat komen of alleen op de AMD's is ook nog maar afwachten....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:26
Rivanov schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:25:
[...]

Hier net terug uit de US(Pennsylvania). Duidelijk minder Tesla's te bespeuren dan in Nederland. Al helemaal geen Cybertruck gezien.

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-08 03:08
Bij aankoop van m'n Y stond er in de beschrijving dat deze Y tot ±600km kon worden opgeladen. Wat is de oorzaak dat, als m'n Tesla 100% is opgeladen er maar 520km staat af te lezen? Ik heb de wagen nu ondertussen 5 maanden en hoger dan 520km scoort hij niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DannyDj schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 03:06:
Bij aankoop van m'n Y stond er in de beschrijving dat deze Y tot ±600km kon worden opgeladen. Wat is de oorzaak dat, als m'n Tesla 100% is opgeladen er maar 520km staat af te lezen? Ik heb de wagen nu ondertussen 5 maanden en hoger dan 520km scoort hij niet!
Die +/- 600km is WLTP. Dat is de meest positieve en optimale waarde die ze hebben getest. Windstil, bergaf, geen airco aan etc. etc. ;)
Het is algemeen bekend (behalve bij jou? :+) dat die waarde niet een realistisch beeld geeft en je daar altijd ruim 50km onder moet zitten. Daarnaast is de WLTP getest met 19” banden dus als je 20” hebt dan heeft dat ook weee negatieve impact op je actieradius. 520 is dus normaal.. mijn Model Y Juniper Longe Range RWD (mét 20” velgen) geeft ook +/- 525km aan bij een 100% charge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZj2-d4HcLBHmq-5T2dBQJXZtOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCHpLPYBrb6ME0BDSrrpZKm3.jpg?f=fotoalbum_large

• Card Nox
EDIT: nieuwe pagina niet gezien, please delete.

[ Voor 81% gewijzigd door Card Nox op 28-08-2025 11:07 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik was bezig om Sentry Mode aan te zetten op mijn tesla model S (2018)
Met een oude usb stick van 4GB werkt het prima, maar is de opslag natuurlijk erg beperkt. als ik het probeer met een 1TB drive van WD (2 verschillende types geprobeerd) dan geeft de auto een fout bij het formateren. Als ik ze handmatig formateer en de juiste folder erop zet neemt de auto niets op. De drives werken veder prima. Ik heb veder geen usbopslag die kleiner is dan 1 TB of groter dan 4 GB :+ heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen voordat ik een usbstick ga kopen ?

de werkwijze die ik heb gevolgd

https://www.autopilotrevi...-setup-sentry-mode-music/

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 28-08-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:46

knakworst

Get more sats!

twain4me schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:08:
Ik was bezig om Sentry Mode aan te zetten op mijn tesla model S (2018)
Met een oude usb stick van 4GB werkt het prima, maar is de opslag natuurlijk erg beperkt. als ik het probeer met een 1TB drive van WD (2 verschillende types geprobeerd) dan geeft de auto een fout bij het formateren. Als ik ze handmatig formateer en de juiste folder erop zet neemt de auto niets op. De drives werken veder prima. Ik heb veder geen usbopslag die kleiner is dan 1 TB of groter dan 4 GB :+ heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen voordat ik een usbstick ga kopen ?

de werkwijze die ik heb gevolgd

https://www.autopilotrevi...-setup-sentry-mode-music/
Bij mij, 2018 model S, werkt het prima met een Samsung SSD. 1 TB. Ik weet wel dat ik op een windows pc een speciale tool nodig had om fat32 te kunnen formatteren.

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:49
Je zou kunnen proberen 1 partitie te maken van 64GB en de rest van de schijf unformatted laten. Dat werkte bij mijn Peugeot destijds voor software updates :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
Bij mij (Samsung SSD) werkte het formatteren vanuit de auto ook niet. Maar geformatteerd met de Mac werkte wel, daarna nooit meer problemen mee gehad. Welke settings en OS heb je gebruikt voor de format?

USB stick ipv een SSD zou ik iig niet doen, heb er meerdere, ook "endurance" versies mee versleten.

All-electric.

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic