pjot1 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:53:
Wat leuk! Morgen gaat mn Model S naar de SeC in Amsterdam voor een MCU2 upgrade en een reparatie aan de spiegel. Word ik zojuist gebeld of ik het leuk zou vinden om in een nieuwe Tesla te rijden. Tuurlijk!

Morgen rijden in een nieuwe S. Kan ik mooi vergelijken 2016 -> 2025.

Zo! Weer een ervaring rijker en toch moet ik eerlijk zeggen dat mn huidige auto zeker niet onder doet aan een nieuwe. Het rijgedrag is gewoon hetzelfde; als ik mn ogen dicht zou moeten doen dan zou ik ze niet van elkaar kunnen onderscheiden. Ook qua rijgeluiden is er geen verschil hoorbaar en daarmee doel ik op banden en windgeruis. Sterker nog, de banden die ik onder mijn auto hebben zijn gewoon stiller. Ook de snelheid deed niet onder die van mij, voor het gevoel.
Verder word je helemaal gek van al het geping en gepong. Richtaanwijzer aan naast een andere auto of stoeprand. PONG! 2km te hard PINGPINGPING! Stoplicht op groen PING (dat vond ik wel een pluspunt) en voor alle andere zaken is het ook pling en plong.
Het gebrek aan stalks is misschien gewenning maar in een half uur tijd niet aan kunnen wennen. Zeker de feedback van de knopjes is ver te zoeken waardoor je soms niet weet of ie het nu doet (afgezien van de pingpong natuurlijk) Ook op de rotonde moest ik even nadenken wat de verkeersveiligheid natuurlijk niet vergroot.
Verder, stuur voelt heel goedkoop/plasticachtig aan en het stukje stof in de deurpanelen en is tevens een design misser. Stof komt nergens anders in het interieur voor.
Ook pluspunten! Design is door de bumpers en lampen net even strakker en moderner. Dashboard en middenconsole is praktischer en mooier vormgegeven. Breedbeeld is ook meer van deze tijd tov het portrait scherm. Wat ook nog eens een heel stuk scherper is. Vooral grafisch is een aantal stappen vooruit. Ook hw4 is een stuk beter bij de les en alles rondom de auto is zichtbaar. Al met al wel een leuke ervaring!
Verder, een MCU2 upgrade! Schermen zijn een stuk mooier in vergelijking met mcu1 veel meer kleur en contrast. Ook de snelheid is een wereld van verschil. Verder nog niet echt goed kunnen testen maar voor nu erg blij!
Spiegel konden ze helaas niet repareren omdat een onderdeel niet op voorraad was. Daarvoor nog een serviceverzoek inschieten voor mobiele service. Het jammere is dat het spiegelpootje

vervangen moet worden. Laat dat bij mij nou net gewrapt zijn.

Moet daarvoor dan nog even iemand vinden.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.