Het grote Tesla topic - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 72 Laatste
Acties:

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25
pjot1 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:35:
[...]

@Who Am I?
Klopt, anders zie je nog de oranje balkjes bij de vermogensmeter. :)
Er stond geen melding in beeld dat regen beperkt was. Het groene balkje ging gewoon niet verder en de auto remde nauwelijks af🤷‍♂️

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• World Citizen
  • Laatst online: 28-08 18:49
Who Am I? schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:57:
[...]

Er stond geen melding in beeld dat regen beperkt was. Het groene balkje ging gewoon niet verder en de auto remde nauwelijks af🤷‍♂️
Het kan verschillen per model. @pjot1 en ik rijden een 2018 S model en die geeft dat aan met een melding dat Regeneratief remmen niet werkt. En in onze "power meter" balk in het dashboard zien we een oranje balk.
Maar dat hoeft niet bij elke Tesla hetzelfde te zijn. Wij hebben bv dat scherm nog voor het stuur. We weten niet of jij dat hebt.

Welke Tesla heb je?

• Who Am I?
World Citizen schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:15:
[...]

Het kan verschillen per model. @pjot1 en ik rijden een 2018 S model en die geeft dat aan met een melding dat Regeneratief remmen niet werkt. En in onze "power meter" balk in het dashboard zien we een oranje balk.
Maar dat hoeft niet bij elke Tesla hetzelfde te zijn. Wij hebben bv dat scherm nog voor het stuur. We weten niet of jij dat hebt.

Welke Tesla heb je?
Ik heb ook een model S uit 2018😅 Ik zie op koude dagen inderdaad ook dat de regen beperkt is. Met inderdaad precies de melding die je beschrijft. Maar in dit geval zag ik dus helemaal geen melding.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-08 17:06
Perkouw schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:44:
[...]

Ik mis context. Over welk model hebben we het hier?
Model Y Juniper RWD

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:15:
[...]

Welke Tesla heb je?
2016 ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Blijf dit toch wel netjes vinden. Mainstream lees je het zelden terug maar ze hoeven het niet te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhDh8nk7tZMZxl78taFPmcfOYtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgLt8NA1Gz3VdBOfuAuNrDTg.jpg?f=fotoalbum_large

+ Japan.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:21
Voor als de discussie over accu vs brandstof en brand weer eens langskomt..
YouTube: WhistlinDiesel Cybertruck Durability Test #3

• Empie69
Empie69 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:10:
Ik krijg achterin de airco niet goed werkend. Voorin voel je duidelijk de stroom met koude lucht en achterin krijg ik dit niet voor elkaar. Al van alles geprobeerd, maar helaas. Op het scherm achter staat de airco aan (aan en uit knop is blauw en de ventilatorstand staat op HI). Toch komt er nergenskoude lucht...

Ook al een soft reset gedaan. Iemand tips of suggesties?
Iemand tips? Zou fijn zijn met 35+ graden hier in Italië. Dank alvast!

Ik heb een model Y uit juni 2025 Juniper, RWD

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Empie69 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:53:
[...]

Misschien mechanisch probleem dat een klepje niet open gaat? Dat zal je dan wel door een monteur moeten laten fixen.
Uiteindelijk moet ie toch wel afkoelen als het voor wel werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-07-2026 09:03 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Ventilator harder zetten. Zelf geen Tesla meer, maar wel een 7 zitter zonder ventilatie op de derde rij.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
[...]

Er komt helemaal niks uit de vents onder het scherm en ook niet vanonder de stoelen?

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-08 16:38
[...]

Staat alles op automatisch? En komt er lucht uit de roosters onder de voorstoelen bij de voeten van de passagiers?

• Who Am I?
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je al aan de schuifjes van de roostertjes geschoven? Ik kwam in mijn model S erachter dat de schuifjes naar het midden moeten staan en dat er anders geen lucht uit kwam.

• Fire69
Who Am I? schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:56:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je al aan de schuifjes van de roostertjes geschoven? Ik kwam in mijn model S erachter dat de schuifjes naar het midden moeten staan en dat er anders geen lucht uit kwam.
Een Juniper heeft geen schuifjes meer, alles moet via het scherm, voor en achter (voor de Premium althands, Standard weet ik niet) :)

• Empie69
Fire69 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:12:
[...]

Er komt helemaal niks uit de vents onder het scherm en ook niet vanonder de stoelen?
Nee inderdaad, niks, noppes, nada... bij jou wel?
edit:
Nu wel na aanpassing in de Commander. Regeling Ventilatie achter stond op "Altijd uit"... :+

[ Voor 19% gewijzigd door Empie69 op 31-07-2026 01:57 ]

• Empie69
GekkeRipper schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:38:
[...]

Staat alles op automatisch? En komt er lucht uit de roosters onder de voorstoelen bij de voeten van de passagiers?
Zowel de instelling bij de voorstoelen op automatisch als handmatig geprobeerd. Voor achter heb je dit verschil niet. Alleen aan of uit. En ja, hij staat aan...
edit:
Ik zag dat ik in de Commander de functie Regeling Ventilatie achter op "Altijd uit" had staan.... :+ dat nu aangepast en het werkt weer!

[ Voor 16% gewijzigd door Empie69 op 31-07-2026 01:54 ]

• GekkeRipper
Empie69 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 01:33:
[...]

Zowel de instelling bij de voorstoelen op automatisch als handmatig geprobeerd. Voor achter heb je dit verschil niet. Alleen aan of uit. En ja, hij staat aan...
edit:
Ik zag dat ik in de Commander de functie Regeling Ventilatie achter op "Altijd uit" had staan.... :+ dat nu aangepast en het werkt weer!
Oef. Altijd fijn third party "rommel".

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:17
Handige functie wel, bij mij staat die op ‘always on’, heb het idee dat de cabine dan gelijkmatiger wordt geacclimatiseerd en je vooral minder kou hebt van achteren.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:41
Vanmorgen bij mij nieuwe software erop met Grok versie 2026.26

• Fire69
Empie69 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 01:30:
[...]

Nee inderdaad, niks, noppes, nada... bij jou wel?
edit:
Nu wel na aanpassing in de Commander. Regeling Ventilatie achter stond op "Altijd uit"... :+
OMG 8)7 :D
Goed dat je het gevonden hebt _/-\o_
SpikeHome schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:18:
Vanmorgen bij mij nieuwe software erop met Grok versie 2026.26
Werkt het goed, kan je ook settings aanpassen dan? En "Hey Grok" werkt ook?

• SpikeHome
[...]

Werkt zeker goed.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
Fire69 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:09:
[...]

OMG 8)7 :D
Goed dat je het gevonden hebt _/-\o_

[...]

Mijn video toevallig al gezien? Zie 1 pagina terug :-)

• World Citizen
Who Am I? schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:56:
[...]

Ik ga met schaamte bekennen dat ik eerst een jaar heb lopen klagen over de Airco voor ik erachter kwam dat de schuifjes niet goed stonden.

:henk

• Fire69
turkeyhakan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 07:07:
[...]

Mijn video toevallig al gezien? Zie 1 pagina terug :-)
Yes, leuke videos! Thanx :)

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 17:45
Sinds een paar weken merk of dat oldskool eap/ap een featuredrop lijkt te hebben gehad. Ik wilde even checken of jullie dit herkennen. Er wordt nu onderscheid gemaakt tussen 0 km/h en STILSTAAN.
Dus als ap aanstaat en stopt voor je voorligger omdat die stilstaat, dan verdwijnt soms "0 km/h" en verschijnt "STILSTAAN". Dit gebeurt niet altijd, nog random in mijn beleving.
Weet iemand of dit echt een nieuwe functie is, wat hier de gedachte achter is, automatische handrem ofzo?
Ik heb een m3 2019 met 2.5 computer.

• VinayWaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 11:59
Ik heb vandaag weer uit het niets 2 maanden gratis FSD gekregen (Model Y 2025), nog anderen?

• gjcvro
VinayWaa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:36:
Ik heb vandaag weer uit het niets 2 maanden gratis FSD gekregen (Model Y 2025), nog anderen?
Vele met jou.
Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD

• VinayWaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 11:59
Shit, ik lees dit topic en maar denken dat ik speciaal ben.

• gjcvro
VinayWaa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:00:
[...]

Shit, ik lees dit topic en maar denken dat ik speciaal ben.
Je zult vast een speciaal geval zijn, maar niet in dit geval :P

• RailHenk87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 15:11
Gek, ik had melding dat de update beschikbaar was om te downloaden (oranje pijltje in de statusbalk), maar geen wifi (want op vakantie). Nu heb ik wifi, maar is de pijl verdwenen. Iemand een idee hoe ik dit kan terug tevoorschijn krijgen? Of is mijn kans verkeken en moet ik wachten tot Tesla nog eens de update komt aanbieden?

• pjot1
  • Niet online
RailHenk87 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:40:
Gek, ik had melding dat de update beschikbaar was om te downloaden (oranje pijltje in de statusbalk), maar geen wifi (want op vakantie). Nu heb ik wifi, maar is de pijl verdwenen. Iemand een idee hoe ik dit kan terug tevoorschijn krijgen? Of is mijn kans verkeken en moet ik wachten tot Tesla nog eens de update komt aanbieden?
Heb ik ook gehad. Paar dagen later kwam de update alsnog. Ik zou je wel aanraden om de update in je thuisland uit te voeren. Ik had dat een keer in Duitsland gedaan en kon toen geen enkele Nederlandse radio vinden met Tune in.

Met een S uit 2016

• RailHenk87
pjot1 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:50:
[...]

Heb ik ook gehad. Paar dagen later kwam de update alsnog. Ik zou je wel aanraden om de update in je thuisland uit te voeren. Ik had dat een keer in Duitsland gedaan en kon toen geen enkele Nederlandse radio vinden met Tune in.

Met een S uit 2016
Okido, even wachten dus! Ondertussen terug thuis, dus eens beschikbaar komt dat wel goed.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
Ik heb deze week een laadsessie bij een SuC gehad en nog geen betaling gezien.

Situatie:
2 CC's gekoppeld, de standaard-CC was per 1/8 verlopen. Daarvan kreeg ik wel een melding in de app.
De 2e CC niet als standaard ingesteld, laadkabel ingeplugd en laadsessie voltooid.
Op mijn 2e CC heb ik nog geen afschrijving gezien.

Enig idee waar de factuur/afschrijving naar toe is? Hoe lang kan dat duren voordat dat zichtbaar is?

N.B. in het buitenland heb ik ook wel eens een paar keer geladen (toen nog met 1 CC gekoppeld) waar ik ook nooit een afschrijving van heb gezien.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08 14:57

RoofTurkey

PredatorKalkoen

RailHenk87 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:40:
Vermoedelijk stond er een 'oudere' update klaar van versie 2026.26 en is die nu teruggetrokken, nu dat er nog een minor update bovenop is geweest ( 2026.26.1): https://teslafi.com/firmware.php

Grillmeister

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
djiedjee schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:48:
Ik heb deze week een laadsessie bij een SuC gehad en nog geen betaling gezien.

Situatie:
2 CC's gekoppeld, de standaard-CC was per 1/8 verlopen. Daarvan kreeg ik wel een melding in de app.
De 2e CC niet als standaard ingesteld, laadkabel ingeplugd en laadsessie voltooid.
Op mijn 2e CC heb ik nog geen afschrijving gezien.

Enig idee waar de factuur/afschrijving naar toe is? Hoe lang kan dat duren voordat dat zichtbaar is?

N.B. in het buitenland heb ik ook wel eens een paar keer geladen (toen nog met 1 CC gekoppeld) waar ik ook nooit een afschrijving van heb gezien.
Heb het nooit kunnen valideren maar wel eens gehoord dat het dan bij een werkplaats bezoek moet worden voldaan, verhaal van een jaar of 6 geleden.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:33

Erw

Zijn er hier mensen die via “huurkoop” een Tesla bij Tesla hebben gekocht? Hoe hebben die dat ervaren?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:59
@Erw, yes ik. Auto afgelopen mei geleverd gekregen. Proces ging vrij soepel moet ik zeggen. Wil je iets specifieks weten?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:33

Erw

Card Nox schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:09:
@Erw, yes ik. Auto afgelopen mei geleverd gekregen. Proces ging vrij soepel moet ik zeggen. Wil je iets specifieks weten?
Ja bijv, je begint pas met betalen als de auto is geleverd?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:59
@Erw, de vooraf betaling moet je voldoen een paar dagen voordat je de auto op gaat halen. De maandelijkse betalingen beginnen inderdaad pas na de levering.

• World Citizen
Dus ik zet mijn Tesla (S 2018) dicht tegen een muur en stap uit aan de bijrijderskant. Ik gooi hem op slot maar de lampen en het scherm blijft aan en de spiegels klappen niet in.

Huh?

Dus ik weer instappen en op het scherm zoeken naar verlichting en of er iets is, maar zie niks. Dus ik stap weer uit. blijven weer de lamoen en het scherm aan en de spiegels klappen niet in.

Huh?

Weer ingestapt, lampen handmatig uitgezet, uitgestapt… scherm blijft aan en spiegels klappen niet in.

WTF!

Weer ingestapt, alles weer checken, scherm handmatig uitzetten… uitstappen, blijven de spiegels uitgeklapt.

:X

Instappen, alles weer aangezet, uitstappen, kofferbak open en dicht, motorkap open en dicht, auto op slot… spiegels nog steeds niet inklappen en het scherm en lampen weer aan…

Archhhh |:(

Instappen, auto stukje verzet waardoor ik ook weer uit kan stappen aan de bestuurderskant…. En alles werkt weer goed, gaat uit en klapt in.

…. Schijnt dat ding te denken dat je er nog in zit als je niet aan de bestuurderskant uitstapt. Ondanks dat de stoel leeg was en de sensor dus niks registreert.

Owwwwww :+

Is dat ook bij een 3 en Y?

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:26
@World Citizen Als bij mij zoiets gebeurt dan pak ik de Tesla app erbij en sluit ik de auto daarmee. Klaar.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• World Citizen
RichieB schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 00:14:
@World Citizen Als bij mij zoiets gebeurt dan pak ik de Tesla app erbij en sluit ik de auto daarmee. Klaar.
Ook niet helaas. Die stap stond er niet bij maar ik heb het ook constant met de app geprobeerd. Zelfde resultaat.

Je MOET via de bestuurderskant uitstappen in de mijne.

• Who Am I?
World Citizen schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:38:
Dus ik zet mijn Tesla (S 2018) dicht tegen een muur en stap uit aan de bijrijderskant. Ik gooi hem op slot maar de lampen en het scherm blijft aan en de spiegels klappen niet in.

Huh?

Dus ik weer instappen en op het scherm zoeken naar verlichting en of er iets is, maar zie niks. Dus ik stap weer uit. blijven weer de lamoen en het scherm aan en de spiegels klappen niet in.

Huh?

Weer ingestapt, lampen handmatig uitgezet, uitgestapt… scherm blijft aan en spiegels klappen niet in.

WTF!

Weer ingestapt, alles weer checken, scherm handmatig uitzetten… uitstappen, blijven de spiegels uitgeklapt.

:X

Instappen, alles weer aangezet, uitstappen, kofferbak open en dicht, motorkap open en dicht, auto op slot… spiegels nog steeds niet inklappen en het scherm en lampen weer aan…

Archhhh |:(

Instappen, auto stukje verzet waardoor ik ook weer uit kan stappen aan de bestuurderskant…. En alles werkt weer goed, gaat uit en klapt in.

…. Schijnt dat ding te denken dat je er nog in zit als je niet aan de bestuurderskant uitstapt. Ondanks dat de stoel leeg was en de sensor dus niks registreert.

Owwwwww :+

Is dat ook bij een 3 en Y?
Ja. Herkenbaar. Wat ik dan doe is dat ik mijzelf opduwen van de bestuurdersstoel, de deur even een stukje open en dicht en dan klim ik zonder de stoel weer aan te raken via de passagierskant naar buiten. Op die manier fop ik de auto. Een andere optie is om buitenom even de deur open en dicht te doen als daar ruimte voor is. Ook een S uit 2018.

• World Citizen
Who Am I? schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:29:
[...]

Een andere optie is om buitenom even de deur open en dicht te doen als daar ruimte voor is. Ook een S uit 2018.
Dit uiteindelijk gedaan ja. Helemaal open hoeft niet maar wel even een keer aan de hendel trekken en tegen de deur dichtduwen. Was erg lastig kwa ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 17-08-2026 07:34 ]

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:36
Hier ben ik bij het autowassen ook al eens achter gekomen idd, bijzondere "feature", want er zit gewoon een stoelsensor in de bestuurdersstoel. Maar waarom zet je 'm niet gewoon andersom zodat je normaal kan instappen?

[ Voor 20% gewijzigd door RonJ op 17-08-2026 08:29 ]

All-electric.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:33
World Citizen schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:32:
[...]

Dit uiteindelijk gedaan ja. Helemaal open hoeft niet maar wel even een keer aan de hendel trekken en tegen de deur dichtduwen. Was erg lastig kwa ruimte.
Ben ikzelf ook achter gekomen. Ik wilde na het rijden even een paar dingen checken maar hij bleef maar pingelen omdat de gordel niet meer om was. Even opstaan in de stoel zodat die je niet meer detecteert en de deur open en dichtdoen. Blijven zitten en open en dichtdoen was niet voldoende.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• World Citizen
Ja en gek genoeg had ik ook uitstaan dat de sleutel word gedetecteerd als ik in de buurt ben. Anders ging de deur heel de tijd open als ik naar de toilet moest :/

Dus ik snap het nog niet helemaal. Het lijkt me een bewuste keuze in de software.

Niks op de stoel, gordel niet aan, bewust dichtklikken met de sleutel, sleutel uit de buurt van de auto, en toch aan blijven.

Waar zouden ze bij Tesla bang voor zijn?

• Who Am I?
RonJ schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:29:
Hier ben ik bij het autowassen ook al eens achter gekomen idd, bijzondere "feature", want er zit gewoon een stoelsensor in de bestuurdersstoel. Maar waarom zet je 'm niet gewoon andersom zodat je normaal kan instappen?
Zo stond ik ooit op uit mijn stoel in de wasstraat om iets voor mijn zoon van de vloer op te rapen achterin. Schoot de auto in de parkeerstand en dus handrem. Toen stond opeens ook heel de wasstraat stil omdat de auto in neutraal moet staan om er doorheen gesleept te worden...

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 05:49
Who Am I? schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:22:
[...]

Zo stond ik ooit op uit mijn stoel in de wasstraat om iets voor mijn zoon van de vloer op te rapen achterin. Schoot de auto in de parkeerstand en dus handrem. Toen stond opeens ook heel de wasstraat stil omdat de auto in neutraal moet staan om er doorheen gesleept te worden...
Oeps.. Een zoon van een collega had net een nieuwe Ford Mustang-E en haalde die na enige tijd door de wasstraat (zo een waar de auto vanzelf doorheen getransporteerd wordt). Benieuwd naar het resultaat stond hij bij de uitgang te wachten. Toen de laatste rolborstel onder de achterbumper uitkwam was hij blijkbaar dichtbij genoeg om de auto te laten denken dat de 'kick sensor' actief werd. De klep ging open en de rol greep zich vast in de telescopische klepactuators. Geen erge schade gelukkig maar ook de hele wasstraat stil... :o

[ Voor 3% gewijzigd door gertk op 17-08-2026 10:35 ]

Fluence>Ioniq>3>S

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RonJ schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:29:
Vanwege het achteruit kunnen inparkeren?

Als dat het is, dan is @World Citizen niet de enige. Ik kruip liever via de bijrijdersstoel naar buiten dan dat ik vooruit inparkeer.

Sowieso is parkeren voor mij aan heel veel regels gebonden, degenen die dat ook hebben hoef ik dat niet uit te leggen. Degenen die dat niet hebben zullen dat waarschijnlijk nooit begrijpen ;)

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:51
Roenie schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:01:
[...]
Vanwege het achteruit kunnen inparkeren?

Als dat het is, dan is @World Citizen niet de enige. Ik kruip liever via de bijrijdersstoel naar buiten dan dat ik vooruit inparkeer.

Sowieso is parkeren voor mij aan heel veel regels gebonden, degenen die dat ook hebben hoef ik dat niet uit te leggen. Degenen die dat niet hebben zullen dat waarschijnlijk nooit begrijpen ;)
Op mijn werk is het zelfs verplicht.. en terecht ;) Snap die vooruit inparkeer rommelaars niet bij supermarkten, altijd heel lastig om met het slechte zicht dan weer uit het vak te komen.. skill issue zeker :9

Bij mijn 2018 S ook wel eens zo uitgestapt, maar kan me dit issue niet herinneren. denk dat ik hem met de sleutel fob op slot heb gedaan. Meestal loopt ik gewoon weg zonder dat te doen uiteraard.

---------------

Ander vraagje: net een nieuwe telefoon (zie alle berichten elders over de Galaxy Fold 8 voor <800 euro 8) ) en de geschiedenis met het koppelen van mn vorige telefoon aan mn 2018 model S herhaalt zich:
- 1e keer koppelen werkt alles perfect
- 2e keer en daarna geeft hij alleen nog audio van bellen en een sms toon door, alle andere apps blijven stil. Verdomd listig als je daar na een uurtje flink te hard rijden achter komt :| Flitsmeister maar weer op "gebruik telefoonspeaker forceren" gezet.

Hoe kan dit toch?

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Snap die vooruit inparkeer rommelaars niet bij supermarkten
Iets met winkelwagentje achter de auto krijgen. Mijn oprit idem, anders kan ik niet in de achterbak

• Deveon
  • Niet online
pdidi schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:41:
[...]

Iets met winkelwagentje achter de auto krijgen. Mijn oprit idem, anders kan ik niet in de achterbak
De enige correcte reden om vooruit te parkeren. Verder is het ook een leuke inzage in iemands persoonlijkheid of ze nadenken over de toekomst. Achteruit inparkeren is zoveel makkelijker dan achteruit uitparkeren.

• Fire69
Deveon schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

De enige correcte reden om vooruit te parkeren. Verder is het ook een leuke inzage in iemands persoonlijkheid of ze nadenken over de toekomst. Achteruit inparkeren is zoveel makkelijker dan achteruit uitparkeren.
Ik snap het probleem niet? Je hebt 180° zicht dankzij de achtercamera, ik heb nooit last van slecht zicht om weg te kunnen rijden. :?
Is het inzage in mijn gebrek aan nadenken over de toekomst, of jouw gebrek om te beseffen dat we al leven in de toekomst? :P

• Deveon
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Ik snap het probleem niet? Je hebt 180° zicht dankzij de achtercamera, ik heb nooit last van slecht zicht om weg te kunnen rijden. :?
Is het inzage in mijn gebrek aan nadenken over de toekomst, of jouw gebrek om te beseffen dat we al leven in de toekomst? :P
Nou als 180 graden jou toekomstbeeld is dan zal ik maar niet vertellen dan mijn 5 jarige brandstofauto 360 graden kan zien. Je dode hoeken zijn echter bij achteruit uit parkeren vele mate groter dan wanneer je vooruit wegrijdt. Er is altijd wel een idioot die denkt dat je met 30 over een parkeerplaats kan. Bij een ongeluk misschien niet mijn schuld maar kost onnodig tijd en resources.

• Fire69
Deveon schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Nou als 180 graden jou toekomstbeeld is dan zal ik maar niet vertellen dan mijn 5 jarige brandstofauto 360 graden kan zien. Je dode hoeken zijn echter bij achteruit uit parkeren vele mate groter dan wanneer je vooruit wegrijdt. Er is altijd wel een idioot die denkt dat je met 30 over een parkeerplaats kan. Bij een ongeluk misschien niet mijn schuld maar kost onnodig tijd en resources.
Wat ben je met 360° als je met je neus tegen een muur geparkeerd staat? :P

• RailHenk87
Wat ik vooral vervelend vind aan de parkeerhulp van Tesla (model Y hier met enkel camera's) is dat die niets meer doet rondom als er iets op de trekhaak zit/stekker inzit.

Bij mijn wagen staat dan de melding 'parkeerhulp aan het laden' tot ik de stekker van het fietsenrek uit trek. Dat het ding achteraan geen waarschuwing kan geven OK, maar vooraan en zijwaarts moet dat toch prima werken? Is dit bij iedereen het geval?

Mijn BWM uit '13 bleef netjes vooraan piepen als er iets achter hing.

• Deveon
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Wat ben je met 360° als je met je neus tegen een muur geparkeerd staat? :P
In principe doe ik dat niet, maar uit je voorruit kijken heb je dan ook niets aan…? Daarom parkeer ik achteruit in voor optimaal zicht. Vond het bij mijn Tesla altijd wel frustrerend dat de camera’s er wel waren maar bird’s eye geen optie was.

• gjcvro
[...]

Ik denk aan de zijkant van mijn auto. Als ik hem met de rechterkant strak langs de struiken op kantoor zet met de neus naar voren heeft de persoon naast me (en ikzelf ook) meer ruimte om in/uit te stappen, dus minder kans op een deur in mijn portier.

• pdidi
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Je dode hoeken zijn echter bij achteruit uit parkeren vele mate groter dan wanneer je vooruit wegrijdt
Omdat de achteruitrijcamera helemaal achterop zit ziet die veel eerder de omgeving dan wanneer ik vooruit rij en eerst met de motorkap de weg op moet rijden. Ook weer van toepassing bij mijn oprit, waar ik de weg links/rechts pas goed kan zien als ik er al half op sta als ik vooruit eruit zou rijden. Tip: je kunt de achteruitrijcamera ook op wide-view (fisheye) zetten door op het rastertje linksboven te klikken. Dan heb je met 1 camera 180 graden. De knipperlichtcamera's maken het in totaal dan ongeveer 270 graden view

[ Voor 19% gewijzigd door pdidi op 17-08-2026 15:09 ]

• Roenie
  • Niet online
gjcvro schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

Ik denk aan de zijkant van mijn auto. Als ik hem met de rechterkant strak langs de struiken op kantoor zet met de neus naar voren heeft de persoon naast me (en ikzelf ook) meer ruimte om in/uit te stappen, dus minder kans op een deur in mijn portier.
Ik vertrouw mijzelf meer dan een willekeurige andere automobilist met kinderzitjes 😉 Dus ik vind het minder erg dat ik minder ruimte heb zolang de ander maar makkelijk kan instappen. En aangezien ik simpelweg (vrijwel) altijd achteruit inparkeer is dat soms de consequentie.

Maar eerlijk gezegd kan ik nu beter stoppen anders ga ik alsnog los met hoe parkeren in mijn brein werkt en dat is een heel stroomschema op zichzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 17-08-2026 15:26 ]

• pjot1
  • Niet online
[...]

Voor sommigen is vooruit uit parkeren ook erg lastig... pjot1 in "Het grote Tesla topic - deel 3"

Dik 6k schade en auto pas in september terug. :'(

@Roenie
Ik snap je wel hoor! Hier in de straat zet ik hem bijvoorbeeld nooit op een hoek want daar zit een voetpad langs; mensen met honden laten de lijn vieren, hondje loopt voor en de riem gaat langs de auto. Verder kijk ik naar de staat van andere auto's, gewassen of niet, kinderzitjes en voetpaden dus. En nog wel meer! ;)

• Deveon
  • Niet online
pdidi schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:03:
[...]

Omdat de achteruitrijcamera helemaal achterop zit ziet die veel eerder de omgeving dan wanneer ik vooruit rij en eerst met de motorkap de weg op moet rijden. Ook weer van toepassing bij mijn oprit, waar ik de weg links/rechts pas goed kan zien als ik er al half op sta als ik vooruit eruit zou rijden. Tip: je kunt de achteruitrijcamera ook op wide-view (fisheye) zetten door op het rastertje linksboven te klikken. Dan heb je met 1 camera 180 graden. De knipperlichtcamera's maken het in totaal dan ongeveer 270 graden view
Onze oprit is aan een doorlopend fietspad, daar vertrouw ik een fisheye camera (voor of achter) echt niet mee. Gelukkig hebben wij vooruit wel fatsoenlijk zicht.

• Roenie
  • Niet online
pjot1 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:44:
[...]

Voor sommigen is vooruit uit parkeren ook erg lastig... pjot1 in "Het grote Tesla topic - deel 3"

Dik 6k schade en auto pas in september terug. :'(

@Roenie
Ik snap je wel hoor! Hier in de straat zet ik hem bijvoorbeeld nooit op een hoek want daar zit een voetpad langs; mensen met honden laten de lijn vieren, hondje loopt voor en de riem gaat langs de auto. Verder kijk ik naar de staat van andere auto's, gewassen of niet, kinderzitjes en voetpaden dus. En nog wel meer! ;)
offtopic:
Type en staat van andere auto, wat er in die andere auto’s ligt en/of zit, parkeerplaats aan het eind of halverwege, voetpad versus bosjes, plek gescheiden door paal, verdieping van de parkeergarage, verschil in breedte van parkeervakken, type winkels en huizen in de buurt, fileparkeren/parallel/schuin, breedte weg en tegenoverliggende vakken, et cetera.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
[...]

Snap die vooruit inparkeer rommelaars niet bij supermarkten, altijd heel lastig om met het slechte zicht dan weer uit het vak te komen.. skill issue zeker :9
Wellicht is het met een S anders maar ik parkeer met mijn 3 altijd vooruit omdat Sentry anders de nummerborden van de deurtje-tikkers (en eventuele nog grotere schaderijders) niet goed op beeld heeft. Dat gebeurt je een keer, daarna nooit meer 😉

• pdidi
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:14:
[...]

Onze oprit is aan een doorlopend fietspad, daar vertrouw ik een fisheye camera (voor of achter) echt niet mee. Gelukkig hebben wij vooruit wel fatsoenlijk zicht.
Wat dat betreft werkt de Rear Cross Traffic Alert perfect. Die gebruikt overigens ook de zijcamera's

• World Citizen
Zo heb ik een hele kleine schade aan de motorkap omdat er in een parkeergarage tussen knie en dijbeenhoogte een stalen stang zat die niet herkend werd door de parkeersensoren.

De camera die onder de vooruit zit en die stang natuurlijk 100% perfect in beeld had dacht “zoek het zelf maar uit”.

Ofwel ik rij het vak in, “60cm, 50cm, - PATS”.

|:(

• pdidi
  • Niet online
Tesla Semi komt naar Europa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DO7IgAvh9wRP7sQOpOmClEsfbdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2RJrfMgUH3mUXW84R7C8MQ5.jpg?f=fotoalbum_large

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

World Citizen schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:11:
Zo heb ik een hele kleine schade aan de motorkap omdat er in een parkeergarage tussen knie en dijbeenhoogte een stalen stang zat die niet herkend werd door de parkeersensoren.

De camera die onder de vooruit zit en die stang natuurlijk 100% perfect in beeld had dacht “zoek het zelf maar uit”.

Ofwel ik rij het vak in, “60cm, 50cm, - PATS”.

|:(
Op een enkel bouwmarkt bezoek na, parkeer ik standaard achteruit in. Het gemis aan betrouwbare parkeersensoren voor is jammerlijk.
Voordeel is ook dat ik beter overzicht heb bij het wegrijden.

AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP

• SpikeHome
Update https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2026.26.6.1/release-notes

vandaag binnen en geïnstalleerd op mijn Y LR van 2023

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-08 19:08
Ik wil alleen laden op momenten dat er voldoende energie is zodat
  • ik mee kan helpen netcongestie te reduceren
  • mensen hun zonnepanelen niet uit hoeven schakelen
  • ik minder betaal voor laden
Ik weet dat er laadpalen zijn die met dynamische tarieven kunnen werken en het laden/ de laadstroom kunnen aansturen.

Gridio en Jedlix kunnen het, maar dat zijn betaalde platforms.
Het zou toch veel eenvoudiger/ voor iedereen moeten kunnen: met alleen de/een 'Tesla' app?

Hoeft -nog- niet per minuut, maar o.b.v. kwartier-/uurprijzen met de wind- en/of zonverwachting

Zou eenvoudig moeten kunnen met de Tesla Fleet API, maar dat kost geld bij veel transacties.
Met Tessie en die API kan ik het laden helaas niet regelen.

Iemand die zo'n koppeling/ oplossing kent of er aan werkt?

[ Voor 29% gewijzigd door emmerx op 21-08-2026 12:51 ]

Draadloos laden op onze Zon

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:20
emmerx schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 01:00:
Ik weet dat er laadpalen zijn die met dynamische tarieven kunnen werken en het laden/ de laadstroom kunnen aansturen.

Gridio en Jedlix kunnen het, maar dat *ijn betaalde platforms.
Maar dat zou toch veel eenvoudiger/ voor iedereen moeten kunnen: met alleen de/een Tesla app?

Hoeft -nu nog- niet per minuut, maar bv o.b.v. kwartierprijzen of per uur met de wind- en/of zonverwachting

Zou eenvoudig moeten kunnen met de Tesla Fleet API, maar dat kost geld.

Overstappen naar Tibber en slim laden gebruiken? Dat werkt hier prima.

Tibber Slim laden

[ Voor 20% gewijzigd door RF1000 op 21-08-2026 07:11 ]

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 13:48
emmerx schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 01:00:

Gridio en Jedlix kunnen het, maar dat *ijn betaalde platforms.
Maar dat zou toch veel eenvoudiger/ voor iedereen moeten kunnen: met alleen de/een Tesla app?

Hoeft -nu nog- niet per minuut, maar bv o.b.v. kwartierprijzen of per uur met de wind- en/of zonverwachting

Zou eenvoudig moeten kunnen met de Tesla Fleet API, maar dat kost geld.

Naar mijn weten is de tesla api gewoon gratis te gebruiken. Het laden kun je regelen via Home Assistant. Heb het zelf nog niet goed staan, maar staat voor het eind van het jaar wel op de planning. Tot nu toe gebruik ik Gridio als app (betaald) en daar ben ik heel tevreden over

• Who Am I?
basto11 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:27:
[...]

Naar mijn weten is de tesla api gewoon gratis te gebruiken. Het laden kun je regelen via Home Assistant. Heb het zelf nog niet goed staan, maar staat voor het eind van het jaar wel op de planning. Tot nu toe gebruik ik Gridio als app (betaald) en daar ben ik heel tevreden over
Je kan maar een beperkt aantal gratis API calls doen met de Tesla API. Dat is veel te weinig om dynamisch te laden.

• emmerx
RF1000 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:10:
[...]
Overstappen naar Tibber en slim laden gebruiken? Dat werkt hier prima.
Dat werkt idd prima -net als Gridio- op 1 lokatie.
Maar ik doe het niet voor het geld, maar voor het ontlasten van het net.
Dus ik wil overal zorgen dat de laadstroom van mijn auto zich aanpast aan het aanbod: op een bewolkte windstille dag aan elke laadpaal (danwel granny in stopcontact).
Autoaccu is groot genoeg, kan evt een dag zonder bijladen mits het weerbericht voor de volgende dag dan beter is.

• RF1000
emmerx schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:47:
[...]

Dat werkt idd prima -net als Gridio- op 1 lokatie.
Maar ik doe het niet voor het geld, maar voor het ontlasten van het net.
Dus ik wil overal zorgen dat de laadstroom van mijn auto zich aanpast aan het aanbod: op een bewolkte windstille dag aan elke laadpaal (danwel granny in stopcontact).
Autoaccu is groot genoeg, kan evt een dag zonder bijladen mits het weerbericht voor de volgende dag dan beter is.
Dan moet je op eoa manier wel weten of er op dat moment een probleem is op het net op de locatie waar jij dan staat. Weet even niet of je als particulier daar realtime inzicht in kan krijgen.

• emmerx
RF1000 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:30:
[...]
Dan moet je op eoa manier wel weten of er op dat moment een probleem is op het net op de locatie waar jij dan staat. Weet even niet of je als particulier daar realtime inzicht in kan krijgen.
Dat hoef ik niet te weten; kans daarop is miniem.

Ik wil dus alleen dat ik zoveel mogelijk laad wanneer er in NL -te- veel elektriciteit wordt geproduceerd en de uur-/kwartierprijs daarom laag is, als indicatie voor het laden.
En ik wil dus i.i.g. niet meer tussen 16 en 21u laden.

Hoeveel zou dat de BV NL/Wereld helpen, als dat heel eenvoudig zou zijn.
Kan de kudde nog steeds gewoon de laadpaal inpluggen bij thuiskomst van 'kantoor', krijgt zijn financiële douceurtje en heeft de volgende ochtend voldoende SOC ...

Ik gebruik nu Gridio om functionaliteiten 'af te kijken' en werkt goed;
eigenlijk mis ik tot nu alleen:
  • meerdere lokaties; Gridio ondersteunt maar 1 adres...
  • energieverwachting komende dagen; geruststellende feature op een zonloze dag...

[ Voor 17% gewijzigd door emmerx op 21-08-2026 19:10 ]

• pdidi
  • Niet online
emmerx schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

En ik wil dus i.i.g. niet meer tussen 16 en 21u laden
Ook dan kan er juist teveel stroomopwek zijn door harde wind. Heel simpel dus: als de prijs laag is, is er het meeste stroomoverschot

• RF1000
emmerx schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Dat hoef ik niet te weten; kans daarop is miniem.

Ik wil dus alleen dat ik zoveel mogelijk laad wanneer er in NL -te- veel elektriciteit wordt geproduceerd en de uur-/kwartierprijs daarom laag is, als indicatie voor het laden.
En ik wil dus i.i.g. niet meer tussen 16 en 21u laden.

Hoeveel zou dat de BV NL/Wereld helpen, als dat heel eenvoudig zou zijn.
Kan de kudde nog steeds gewoon de laadpaal inpluggen bij thuiskomst van 'kantoor', krijgt zijn financiële douceurtje en heeft de volgende ochtend voldoende SOC ...
Via Homey is er een integratie/app om je Tesla aan te sturen vwb laden starten/stoppen. Middels een flow kan je obv actuele kwartierprijzen dan je Tesla aansturen.

Zoiets zal ongetwijfeld ook via Home Assistant mogelijk zijn.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:33
RF1000 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:57:
[...]

Via Homey is er een integratie/app om je Tesla aan te sturen vwb laden starten/stoppen. Middels een flow kan je obv actuele kwartierprijzen dan je Tesla aansturen.

Zoiets zal ongetwijfeld ook via Home Assistant mogelijk zijn.
Wil je geen last hebben van de API calls dan kan je ook een connectie maken met bluetooth.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• emmerx
Daniel. schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:03:
[...]
Wil je geen last hebben van de API calls dan kan je ook een connectie maken met bluetooth.
Ik wil juist een App vinden of bouwen die geen andere hardware nodig heeft,
alleen de al in de cloud beschikbare data als energieprijzen, zon- en windverwachting
en een API naar de lader in de auto(s).
Daarmee wordt je laadgedrag minder lokatieafhankelijk en hopelijk beter handelbaar door service providers bij hogere volumes (meer deugers).

Gridio is best een mooi startpunt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udvPKJKplCpfzqsMuJgWKLASeOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hbo9IkGEP9hd1QvOwgcw91nO.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst je device specs ingeven:
  • bruikbare accu capaciteit
  • tijdstip dat accu 'vol' moet ziin
  • maximale prijs die je wil betalen c.q. hoe groen je wil zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7LEvQ476x4wVMTFBC5D-awikhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsO9cYGXxNLmKI54kYr1xzrI.jpg?f=fotoalbum_large
Bij die price limit kun je dan ook nog aangeven wat je minimale SoC moet zijn op het ingestelde tijdstip :-)

Morgen wordt smullen ben ik weer goed bezig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFVkvYGQbPyDt0K-2eUhexpLcVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNlPTT6oTP7KsgFebVAG9QZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen zal mijn auto gaan laden 10-18u en 12-16u tegen 0,0 ct per kWh
Mijn grote autorit zal ik morgen al om 9u gaan doen i.p.v. 12u, want dan moet mijn thuisbatterij weer aan het werk.

Als elke EV dat toch eens zelf zou snappen, dan wordt elektrisch rijden van probleem de oplossing. En dat kan dus zo simpel..

[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 21-08-2026 23:49 ]

• pdidi
  • Niet online
emmerx schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:29:
[...]

Morgen zal mijn auto gaan laden 10-18u en 12-16u tegen 0,0 ct per kWh
Dat is wel exclusief energiebelasting en btw

• emmerx
pdidi schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:15:
[...]

Dat is wel exclusief energiebelasting en btw
Het feest is inmiddels begonnen!

Btw 21% over 0,0ct ;-)
en dan ERE er nog af ...

Zit jij misschien in de beren?
Op de weg...

[edit]
Hartverwarmende reacties hieronder.
Het gaat mij om iets te doen aan de netcongestie, lokatieonafhankelijk.
De gemiddelde Excelistische EV-rijder focust op de centen; ook een goed recht.

[ Voor 46% gewijzigd door emmerx op 22-08-2026 12:58 ]

• pdidi
  • Niet online
emmerx schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:07:
[...]

Btw 21% over 0,0ct ;-)

Op de weg...
Ja ik hou van beren. Ik zou je er toch maar iets verder in verdiepen. Btw 21% over € 0,09161

• GekkeRipper
[...]

Btw 21% over 0,0ct ;-)
en dan ERE er nog af ...

Op de weg...
Dit is de situatie in Nederland in ieder geval: belastingen zijn 12,9 cent per kilowattuur als e marktprijs 0,0 cent is.
edit:
dit is inclusief de opslag van mijn energieleverancier a 1,5 cent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMVuVpbxpKhxQVB9nvPqUdycP2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JszQKhOkhNvWr1LvTLBhOEe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX8OHenZg-F9U9wIizv0jifQpzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wc39dNLjvx0Ncg4elsl9pnrv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeRipper op 22-08-2026 12:40 ]

• gjcvro
[...]

Btw 21% over 0,0ct ;-)
en dan ERE er nog af ...
Nja, ik neem al grofweg 5 maanden nauwelijks stroom af van het net, en wat je niet afneemt hoef je niet te betalen. Op dit moment is er een balanceer spelletje gaande tussen welke accu wordt opgeladen zodat de opbrengst van de zonnepanelen maximaal benut wordt.

• emmerx
Fantastisch.
Dat is natuurlijk het mooiste en leukste scenario.

Voor het grootste deel van de EV-rijders zijn een eigen dak en parkeerplaats helaas onhaalbaar.
Geen eigen laadpaal, onvoldoende zonne Wp en 9tot5 weg van huis.
En het gaat in deze om het creëren van massa.
Noodzaak dus voor incentives; meestal korting danwel 'gratis'

• gjcvro
emmerx schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:04:
Fantastisch.
Dat is natuurlijk het mooiste en leukste scenario.

Voor het grootste deel van de EV-rijders eigen dak en parkeerplaats helaas onhaalbaar.
Geen eigen laadpaal, onvoldoende zonne Wp en 9tot5 weg van huis.
En het gaat in deze om het creëren van massa.
Noodzaak dus voor incentives; meestal korting danwel 'gratis'
Tot nog toe kan ik meestal in het weekend alleen wel bijladen. Alleen vandaag krijg ik de accu niet vol, dat wordt morgen. Prognose voor morgen (opbrengst zonnepanelen) is ook iets hoger.

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08 17:57
pdidi schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:03:
[...]

Welk raster bedoel je? Ik wilde dit vandaag doen, maar het is me niet gelukt een mee fish eye achtig beeld te krijgen (of jouw raster te vinden). MY premium 2026

• pdidi
  • Niet online
DutchJudge schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Welk raster bedoel je? Ik wilde dit vandaag doen, maar het is me niet gelukt een mee fish eye achtig beeld te krijgen (of jouw raster te vinden). MY premium 2026
Zie dit filmpje of dit NaTA artikel

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08 17:57
Interessant, ik zie dat niet...

• rdb91
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:21
Vanmiddag in Marche en Famenne (België), Citroën diesel met aanhanger blokkeert 5 van de 12 laadpalen…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTrP81ePpcfFAi0JimOFpYcopm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ad2u7g3of9sBJJdzFpvCnx11.jpg?f=fotoalbum_large

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@rdb91 zijn andere topics voor dacht ik maar geen probleem wat mij betreft zolang er nog vrije laders zijn en geen wachtenden.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:51
[...]
---------------

Ander vraagje: net een nieuwe telefoon (zie alle berichten elders over de Galaxy Fold 8 voor <800 euro 8) ) en de geschiedenis met het koppelen van mn vorige telefoon aan mn 2018 model S herhaalt zich:
- 1e keer koppelen werkt alles perfect
- 2e keer en daarna geeft hij alleen nog audio van bellen en een sms toon door, alle andere apps blijven stil. Verdomd listig als je daar na een uurtje flink te hard rijden achter komt :| Flitsmeister maar weer op "gebruik telefoonspeaker forceren" gezet.

Hoe kan dit toch?
En jawel, ook met mn nieuwe Samsung fold 8 werkt het niet meer vanaf de 2e keer connecteren: hij geeft alleen geluid door van bellen en sms, voor de rest blijft het stil. Flitsmeister staat weer op "forceer gebruik telefoon speaker" en dat werkt, automatisch starten bij BT connectie met de Tesla gelukkig ook!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 18:53

sanzut

It's always christmas time

Gisteren avond gaf mijn 2025-MY me een jumpscare. Stond savonds laat bij werk geparkeerd, bij het naar huis gaan wilde de aurot niet via mobile key unlocken, vroeg om een keycard. Via de app auto geopend, dat werkte gelukkig wel.

Eenmaal ingestapt kon ik niet starten, vage foutmelding over de mobile key. Suggestie in de app was sleutels resetten. Spannend, als ik mezelf zou buitensluiten had ik nog een pittige wandeling van 7 km te gaan naar huis.

Uiteraard stapel foutmeldingen. App kon niet met de auto communiceren. App herstart, geen succes. Bluetooth herstart, geen succes. Wanhoopspoging: telefoon herstart, geen succes.

intussen lichtelijk paniek, want vrouwlief was thuis met de kids op bed. Die durfde niet ff van huis om een keycard te brengen.

Laatste poging wifi van de auto gedisconnect. Grote blij, want toen pas kon ik de mobile key toch toevoegen.

Overweeg nu dus toch maar een keycard in mn auto of portemonnee te doen. Hoe hebben jullie dit aangevlogen?

• gjcvro
sanzut schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:55:
Gisteren avond gaf mijn 2025-MY me een jumpscare. Stond savonds laat bij werk geparkeerd, bij het naar huis gaan wilde de aurot niet via mobile key unlocken, vroeg om een keycard. Via de app auto geopend, dat werkte gelukkig wel.

Eenmaal ingestapt kon ik niet starten, vage foutmelding over de mobile key. Suggestie in de app was sleutels resetten. Spannend, als ik mezelf zou buitensluiten had ik nog een pittige wandeling van 7 km te gaan naar huis.

Uiteraard stapel foutmeldingen. App kon niet met de auto communiceren. App herstart, geen succes. Bluetooth herstart, geen succes. Wanhoopspoging: telefoon herstart, geen succes.

intussen lichtelijk paniek, want vrouwlief was thuis met de kids op bed. Die durfde niet ff van huis om een keycard te brengen.

Laatste poging wifi van de auto gedisconnect. Grote blij, want toen pas kon ik de mobile key toch toevoegen.

Overweeg nu dus toch maar een keycard in mn auto of portemonnee te doen. Hoe hebben jullie dit aangevlogen?
Keycard bij mijn rijbewijs gestoken, die moet je toch bij je hebben.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 20:47

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Zo dus, altijd de zwarte keycard bij me, net als m'n rijbewijs. In 7 jaar tijd 2x nodig gehad, dus handig gebleken.

[ Voor 4% gewijzigd door mkrmr op 27-08-2026 20:02 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Pasje gesloopt, antennes dubbel gevouwen, in een airtag-houder gepropt en dat is nu m'n sleutelhanger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MidhasDoFbw9hZMVOBDjNza-SY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fwfMcQZVzHpniI0bEXFPaAaI.png?f=user_large

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 13:23
Ik heb ook een keycard bij mij. Alternatief is dat je hem in je dashboard-kastje legt en dan pin-to-drive en pin voor het dashboardkastje aanzet (niet zelfde pin dan).
Pagina: 1 ... 71 72 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic