• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:45
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:24:
[...]

Op basis van context, omgeving, en GPS locatie.

Maar ik had vanmorgen ook dat een bord 30km/h met onderbord +3.5T aanzien werd als 30km/h terwijl het niet toepasselijk is op een auto. Is het dan zo moeilijk om een onderbord te lezen?

En einde bebouwde kom zonder andere borden in de buurt werd ook niet herkend, dus de auto bleef 50 rijden waar 70 mocht en kon.

Maar als de auto dan 30km/h herkent en 40 blijft rijden... dan is het systeem absoluut nog niet rijp.

Ik vind echt dat RDW heel lichtzinnig heeft goedgekeurd, in die mate zelfs dat ik me af vraag of er andere druk is uitgeoefend. (en laat ons nu niet verwijzen naar de VS, daar is momenteel alles corrupt)
Stond de speed offset of contextual speed aan?

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 16:10
ZegHetMaar schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:19:
[...]

echt ik word zo ziek van zulke mensen.

Ga jij ook huilen als mensen een gratis netflix trial krijgen omdat jij al een netflix abbonement hebt?
Feel free om ziek te worden hoor! 8)7
Netlflix trial is voor nieuwe klanten - hier betaal je minimaal 40K voor een wagen, waar ze dan vervolgens upsell willen doen. De mensen die op dag 1 willen intekenen, vragen ze €99/maand, terwijl de mensen op dag 2 gratis 1 maand (en vervolgend nog eens 2 maanden) geven. En dat vind jij normaal? Commercieel gezien vind ik dit allesbehalve... :+ Maar goed, ik laat mijn slaap er niet voor als jij dat normaal vindt hoor!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02:57
cocico schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:16:
[...]

Netlflix trial is voor nieuwe klanten - hier betaal je minimaal 40K voor een wagen, waar ze dan vervolgens upsell willen doen. De mensen die op dag 1 willen intekenen, vragen ze €99/maand, terwijl de mensen op dag 2 gratis 1 maand (en vervolgend nog eens 2 maanden) geven. En dat vind jij normaal? Commercieel gezien vind ik dit allesbehalve... :+ Maar goed, ik laat mijn slaap er niet voor als jij dat normaal vindt hoor!
Mee eens. Loyale klanten worden hiermee flink benadeeld. We praten hier over 99 euro pm terwijl Netflix rond 8 euro pm is.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 16:28
Probleem is dat haast geen enkel bedrijf zich tegenwoordig nog druk maakt om loyale klanten. Het gaat Tesla om het verzamelen van FSD data en dat doe je al als je het blijkbaar kan en wilde betalen. Nu willen ze de rest van Europa overtuigen dus hebben ze meer kilometers nodig dus geven ze proefperiodes weg. En waarschijnlijk doen ze dit alles omdat ze tekort komen.

Als ik netflix deze maand opzeg en ik sluit weer een abonnement af in oktober, dan krijg ik ook geen gratis proefperiode.

iRacing Profiel

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:19
gjcvro schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Stond de speed offset of contextual speed aan?
Ik denk wel dat contextual speed aan stond, maar waar de auto 40 reed en zelf 30 aan gaf als toegelaten snelheid waren er geen andere auto's voor of achter mij.

Ik begreep dat contextual er vooral is voor bv werken op de autostrade waar je eerst 120 mag, en dan staan er ineensborden van 70km/h zo'n kilometer voor de werken beginnen. De meesten vertragen later, en je wil die niet op de bumper achteraan, dus snap ik dat FSD dan ofwel rustiger vertraagt, of gewoon de rest volgt.

Hier was er niks te volgen... En speed offset kan nooit 10km/h zijn bij 30km/h limiet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:24:
[...]
Ik vind echt dat RDW heel lichtzinnig heeft goedgekeurd, in die mate zelfs dat ik me af vraag of er andere druk is uitgeoefend. (en laat ons nu niet verwijzen naar de VS, daar is momenteel alles corrupt)
Wel heel erg alu hoedje gedacht. RDW heeft een rijhulp systeem getest (level 2) en daarbij ingezet op strenge driver monitor en dat goed gekeurd. Dus ze hebben niet een level 5 autonoom systeem goedgekeurd, want dan wat ik het met je eens geweest dat het totaal onvoldoende zou zijn geweest.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:50
karel_G_1981 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 06:24:
[...]

Dat zou nog een serieuze extra beperking zijn die het systeem waar het nu wel goed werkt een stuk minder bruikbaar maken.

Maar als dit al vanaf 2024 zo is , zit die uitzondering toch ook niet voor niets in FSD (door de RDW goedgekeurde) Nederlandse versie. Laten we hopen dat het iig hier dan blijft en er alleen uitgehaald wordt in landen die daar een probleem van maken.
Het is of gehele goedkeuring of niet voor de EU. De auto’s en hun systemen worden niet per land goed gekeurd. Dus verwacht dat het eruit gaat. Ik denk dat we niets meer kunnen instellen straks meer qua snelheid. Maximale toegestane snelheid of uit.

• Masterchiev
cocico schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:16:
[...]

Ook geen problemen mee. Je betaald op de voorste rij. Wacht je dan wordt het goedkoper. Dat is met alles zo. Je hebt hier niet te maken met en Nederlands bedrijf en hun normen en waarden. Dit is Amerikaans, daar maakt het bedrijf de dienst uit en kan je op het moment een beslissing maken, achteruit kijken of akties die komen en jij hebt al FSD hebben ze niets mee te maken. Dat is echt een andere mentaliteit daar.

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:32
karel_G_1981 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:00:
[...]

Als je gas geeft remt de auto niet , het klopt toch echt. Je moet je voet op het gas houden totdat je het “moment” voorbij bent.
Jij was erbij? Kom op joh.

• DijkDude
pdidi schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:03:
[...]

Dan graag een filmpje, want dat zou een serieuze bug zijn waar veel aandacht voor zal komen
Ja weet je wat, ik ga het nog een keer doen om het te filmen.

• DijkDude
ZegHetMaar schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:13:
[...]

Gister nog soortgelijke situatie gehad. Gas ingetrapt voor 3-4 seconden en daarna los en hij rijd gewoon verder. Misschien iets mis met jou auto :)
Ongetwijfeld maar feit blijft wel dat hij eerst remt en dat is ongewenst en gevaarlijk

• gjcvro
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:41:
[...]
En speed offset kan nooit 10km/h zijn bij 30km/h limiet.
Volgens mij kun je tot 50%
DijkDude schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:18:
[...]

Ja weet je wat, ik ga het nog een keer doen om het te filmen.
Top, ben benieuwd

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-08 15:07
Jmtpes schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:34:
[...]

Mee eens. Loyale klanten worden hiermee flink benadeeld. We praten hier over 99 euro pm terwijl Netflix rond 8 euro pm is.
Oke en Linkedin Premium kost rond de 100 euro per maand, ik heb er nooit voor betaald maar ik krijg wel om de paar maanden een gratis maandje Premium.

Het gaat erom dat een proefperiode is bedoelt om mensen over de streep te trekken en niet voor de mensen die al over de streep getrokken zijn.

Ik zal wel niet Nederlands genoeg zijn.
Masterchiev schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat we niets meer kunnen instellen straks meer qua snelheid. Maximale toegestane snelheid of uit.
Nee, zo zwart wit is het nou ook weer niet. Je zult nog steeds met het scrollwheel de snelheid kunnen verhogen, net als bij BMW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKi4AUhX8Hz8-YOh4jjj2Qw4aWI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YMKuhBwb4ygmjrhEZiOGPM6o.jpg?f=user_large

• Tommie12
pdidi schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:06:
[...]

Nee, zo zwart wit is het nou ook weer niet. Je zult nog steeds met het scrollwheel de snelheid kunnen verhogen, net als bij BMW:
[Afbeelding]
En om de paar km zit je toch in een andere 'snelheidszone'. Moet je zelf de hele tijd opletten wat de correcte snelheid is, en iedere keer gaan bijdraaien.

Dat is toch echt iets wat ik van een intelligent systeem verwacht. Die aangeduide snelheid op het dashboard is zo dikwijls fout (met en zonder FSD). En als 30 herkend wordt in een 50 zone kan ik zonder FSD al niks hoger dan 35 instellen.

Er is nog véél huiswerk voor die ontwikkelaars...

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:09:
[...]
Ik vermoed dat er vooral nog heel veel Europese trainingsdata nodig is, zou ook de 2 extra maanden trial verklaren.

• Tommie12
fretnn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:14:
[...]

Ik vermoed dat er vooral nog heel veel Europese trainingsdata nodig is, zou ook de 2 extra maanden trial verklaren.
Echt?

En hoe lang rijden er al Tesla's rond in Europa waarvan ze de data konden 'oogsten'? Ze moeten toch in elke straat een 'snelheidsprofiel' kunnen maken op basis van de gegevens die ze hebben.

• fretnn
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:29:
[...]

Echt?

En hoe lang rijden er al Tesla's rond in Europa waarvan ze de data konden 'oogsten'? Ze moeten toch in elke straat een 'snelheidsprofiel' kunnen maken op basis van de gegevens die ze hebben.
'oogsten' is opt-in, ik vermoed dat heel veel mensen dit gewoon niet aanzetten

• Tommie12
fretnn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:33:
[...]

'oogsten' is opt-in, ik vermoed dat heel veel mensen dit gewoon niet aanzetten
Camera data van interieur is 'opt-in', maar snelheid in elke straat moeten ze kennen.

Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:35:
[...]

Camera data van interieur is 'opt-in', maar snelheid in elke straat moeten ze kennen.
Hoe moeten ze dat weten? Wat gisteren was hoeft vandaag niet meer zo te zijn
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:09:
[...]

En om de paar km zit je toch in een andere 'snelheidszone'. Moet je zelf de hele tijd opletten wat de correcte snelheid is, en iedere keer gaan bijdraaien.

Dat is toch echt iets wat ik van een intelligent systeem verwacht. Die aangeduide snelheid op het dashboard is zo dikwijls fout (met en zonder FSD). En als 30 herkend wordt in een 50 zone kan ik zonder FSD al niks hoger dan 35 instellen.

Dat heeft niet zoveel met intelligentie te maken, maar met context interpreteren. Iets waar FSDs nu een eerste implementatie van heeft gedaan en volgens de RDW en huidige data nu al veiliger is dan alleen menselijke bestuurders. Lees zelf maar een keer r171 (vanaf 5.3) en je zult snappen waarom niet alleen Tesla maar ook BMW en anderen zo'n rare fratsen vertonen

• fretnn
  • Nu online
[...]

Is de rest dan opt-out ? Meen mij te herinneren dat die bij mij allemaal afgevinkt stonden, maar ik kan ook fout zijn, 't is een lange week geweest :)

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 15:51
Gisteren FSD van Rotterdam Airport naar Meppel gereden.
-In eerste instantie dacht ik dat de inhaalacties waren verbeterd maar later toch weer richting aangeven als je er nog naast rijdt.
-Geen lekker gevoel bij tweebaans (iets teveel naar links tegen de wegas rijden)
-Nog ff inhalen terwijl je 1km later de afslag moet hebben.

Verder: stoel wat naar achteren gezet, was best ok.

• Tommie12
pdidi schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Hoe moeten ze dat weten? Wat gisteren was hoeft vandaag niet meer zo te zijn
Elke dag rijden er wel een paar Tesla's door. Als die allemaal 50-55 rijden, dan zal het geen zone 70 of 30 zijn hé. En als er twijfel is ga je naar camerabeelden kijken...

Dat is toch de manier waarop ze FSD leren rijden wat snelheid betreft.

Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Elke dag rijden er wel een paar Tesla's door. Als die allemaal 50-55 rijden, dan zal het geen zone 70 of 30 zijn hé. En als er twijfel is ga je naar camerabeelden kijken...

Exact, dat is precies wat Speed Offset en Contextual max Speed doet. Maar ja, mag officieel van EU regels
fretnn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:44:
[...]

Is de rest dan opt-out ? Meen mij te herinneren dat die bij mij allemaal afgevinkt stonden, maar ik kan ook fout zijn, 't is een lange week geweest :)
Klopt, dus geen idee waar Tommie het vandaan heeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iaziRUzGCj1Wv1pM1-ijaGEDHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQA8ksZJkAJllOpHlLWuXu1K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 07-08-2026 16:03 ]

• fretnn
  • Nu online
pdidi schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:02:
[...]

Klopt, dus geen idee waar Tommie het vandaan heeft
[Afbeelding]
Dan zal ik die bij de levering allemaal onmiddellijk uitgezet hebben 😅

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:43
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Ik ken wegen die 50 zijn waar geen kat 50 rijdt, iedereen rijdt er makkelijk 70-80 km/u, dus die vlieger gaat niet op.
En FSD kent ook de verkeersregels in België niet altijd. Als er een herhalingsbord '50' staat vervalt die als bij de eerst volgende straat geen bord '50' staat, FSD rijdt gewoon lekker door aan 50 km/u (eigenlijk eerder 47 km/u).
Op dergelijke wegen hou ik mijn voet op het gaspedaal en op 70 draai ik aan scrollwieltje, dan blijft hij 70 km/u rijden (eigenlijk zakt die terug naar 67 km/u).

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:34
Ik vind het echt een verademing, weer FSD 2 maandjes op proef. Gisteren op en neer van Den Bosch naar Gent met 0,0 interventies. Maakt mij geen bal uit dat ie rijdt als een limousine chauffeur, ik vind het heerlijk :)

• fretnn
  • Nu online
RigolleM schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:06:
[...]

Ik ken wegen die 50 zijn waar geen kat 50 rijdt, iedereen rijdt er makkelijk 70-80 km/u, dus die vlieger gaat niet op.
En FSD kent ook de verkeersregels in België niet altijd. Als er een herhalingsbord '50' staat vervalt die als bij de eerst volgende straat geen bord '50' staat, FSD rijdt gewoon lekker door aan 50 km/u (eigenlijk eerder 47 km/u).
Op dergelijke wegen hou ik mijn voet op het gaspedaal en op 70 draai ik aan scrollwieltje, dan blijft hij 70 km/u rijden (eigenlijk zakt die terug naar 67 km/u).
Bij Zone 30 borden hier waar ik woon gaat hij vanaf de eerstvolgende zijstraat terug 50 rijden.
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:41:
[...]
waren er geen andere auto's voor of achter mij.
[...]
Hier was er niks te volgen... En speed offset kan nooit 10km/h zijn bij 30km/h limiet.
Rtfm Speed Offset (aka Marge max snelheid)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYqKGBBskEMhtGLAtptiG49T5I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYlT6dzcZ0lwcJQtYRWkpCNq.jpg?f=fotoalbum_large

• RigolleM
fretnn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:10:
[...]

Bij Zone 30 borden hier waar ik woon gaat hij vanaf de eerstvolgende zijstraat terug 50 rijden.
Ja, soms doet hij het wel... maar niet altijd (zoals ik het hierboven al had geschreven).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-08 17:56
jojost1 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:06:
Ik vind het echt een verademing, weer FSD 2 maandjes op proef. Gisteren op en neer van Den Bosch naar Gent met 0,0 interventies. Maakt mij geen bal uit dat ie rijdt als een limousine chauffeur, ik vind het heerlijk :)
Hear! Hear! Leuk om nog wat echte ervaringen te lezen tussen al het gezeur door.

Ik weet niet hoe @pdidi het doet, maar chapeau. Dit is toch wel een heel bijzonder topic, allemaal mensen die maar blijven klagen over FSD en er zelf weinig of geen ervaring mee hebben of totaal ongeloofwaardige dingen posten, waardoor het duidelijk alleen maar trollen is. Als FSD of Tesla je niet bevalt, dan gebruik je het toch gewoon niet. Waarom zoveel tijd en moeite verspillen om dat hier continu te moeten melden.

Anyway, ik blijf ook lekker van m’n “limousine chauffeur” (mooie term) genieten en ik zeg het topic vaarwel.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
[...]IEn FSD kent ook de verkeersregels in België niet altijd. Als er een herhalingsbord '50' staat vervalt die als bij de eerst volgende straat geen bord '50' staat, FSD rijdt gewoon lekker door aan 50 km/u (eigenlijk eerder 47 km/u).
Volgens mij is dat bij een volwaardig kruispunt, dus niet altijd de eerstvolgende straat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08:58
[...]

Waarom ? Je kan aan de context zien wat een logische snelheid is. Ik kijk zelf ook niet naar borden. Alleen als ik flitsmeister hoor piepen

• RigolleM
Yaksa schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:23:
[...]

Volgens mij is dat bij een volwaardig kruispunt, dus niet altijd de eerstvolgende straat.
Klopt, heb het even nagekeken waar het zich voordoet en ik kruis een beetje verder een kruispunt en vanaf daar verandert de Tesla naar 70. Zal maar terug rijlessen gaan volgen... FSD heeft hier gelijk :+

• gjcvro
Yaksa schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:23:
[...]

En hoe weet dan iemand die vanuit die straat de weg op rijdt wat de beperkte snelheid is?

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:08
Hoedje schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:23:
[...]

Hear! Hear! Leuk om nog wat echte ervaringen te lezen tussen al het gezeur door.

Ik weet niet hoe @pdidi het doet, maar chapeau. Dit is toch wel een heel bijzonder topic, allemaal mensen die maar blijven klagen over FSD en er zelf weinig of geen ervaring mee hebben of totaal ongeloofwaardige dingen posten, waardoor het duidelijk alleen maar trollen is. Als FSD of Tesla je niet bevalt, dan gebruik je het toch gewoon niet. Waarom zoveel tijd en moeite verspillen om dat hier continu te moeten melden.

Anyway, ik blijf ook lekker van m’n “limousine chauffeur” (mooie term) genieten en ik zeg het topic vaarwel.
Ik gebruik dagelijks fsd en geen klachten over de snelheid,als iemand sneller wil gaat hij mij maar inhalen en kan dat niet dan wacht die persoon maar, ik vind het gewoon een prachtig systeem en 30 km weg wil niet zeggen dat je 30 moet rijden soms doet het systeem 26 of 27 km wel prima toch.

• Tommie12
turbojan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

Ik gebruik dagelijks fsd en geen klachten over de snelheid,als iemand sneller wil gaat hij mij maar inhalen en kan dat niet dan wacht die persoon maar, ik vind het gewoon een prachtig systeem en 30 km weg wil niet zeggen dat je 30 moet rijden soms doet het systeem 26 of 27 km wel prima toch.
En als die 40 rijdt waar 30 mag?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 14:26

Felyrion

goodgoan!

Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Dan grijp je in? :?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Tommie12
[...]

Als dat iedere keer moet, dan voel ik me echt Hyacinth Bucket…

Er is data, er zijn camera’s en continu chauffeurs die ingrijpen. Dus dat moet correcter.

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 21:13
twan123 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:47:
[...]

[...]

let maar op; deze koel/vriesbox heb ik ook gehad, afgelopen weken in Frankrijk bloedheet in de auto en heeft de Mestic het begeven, Koeling is heel belangrijk en zo is dat niet optimaal....
Net buiten garantie en rep is duur, helaas richt milieustraat
Heb er ook een Fan draaien Twan. Was ik mij al van bewust.

• gjcvro
turbojan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

En wat doe je als hij vind dat je 60 of 70 mag , maar je weet dat het een 80km/h weg is?
De laatste keer blijf hij in ieder geval 80 rijden nadat ik heb daar naar toe had getrapt, andere keren zakte hij elke keer weer terug tot de 60/70 die hij vond dat het was, dat irriteerd niet alleen mij, maar ook de rits auto's achter me.
WholeMars door AMS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqw-MKRC5BSsrQnwXvQNnxsOMmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ME3DR1i3zBM2HUKaxZVXRa1M.jpg?f=fotoalbum_large
Impressive, wel 1x busbaan, waarschijnlijk omdat de wegbeheerder de "echte" rijstrook meer als voetgangersgebied heeft ontworpen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mi34U9gouZv4CzdI-DdXKejUMfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFkZvWj25We2u9i9tpTvjsQJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door pdidi op 07-08-2026 17:14 ]

• gjcvro
pdidi schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:12:
WholeMars door AMS. Impressive, wel 1x busbaan, waarschijnlijk omdat de wegbeheerder de "echte" rijstrook meer als voetgangersgebied heeft ontworpen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik blijf er bij het is geweldig goed in ingewikkelde situaties, maar soms zo dom in (voor ons) simpele dingen.
gjcvro schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:15:
[...]

Ik blijf er bij het is geweldig goed in ingewikkelde situaties, maar soms zo dom in (voor ons) simpele dingen.
Je merkt gewoon dat ze idd op de ingewikkelde (en vaak potentieel gevaarlijke off-highway + voetgangers) situaties alle prio hebben gezet, en de rest nog ter beoordeling van de Supervisor houden. Kan alleen nog maar beter worden (als de EU regels het toestaan)

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 07-08-2026 17:20 ]

• Tommie12
gjcvro schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:15:
[...]

100% akkoord.

Maar dat maakt het ook zo contraintuitief. Auto neemt een rotonde met 6 toekomende wegen en stop voor voetgangers, maar kan dan niet parkeren of heeft de snelheid fout.

Beetje als een neurochirurg die geen bord kan afwassen…

• RigolleM
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:04:
[...]

Als dat iedere keer moet, dan voel ik me echt Hyacinth Bucket…

Er is data, er zijn camera’s en continu chauffeurs die ingrijpen. Dus dat moet correcter.
It's Bouquet not Bucket :+

Ik heb 2,5 jaar met een Volvo met AAOS gereden en dat is allemaal Google Maps, denk je dat het daar allemaal zo perfect was? In stedelijk gebied was het onmogelijk om er met Pilot Assist (autopilot dus) te rijden, en op drukke autosnelwegen gebruikte ik het ook niet. Ik kan met de Tesla nu gerust de ganse rit op FSD rijden, gewoon goed opletten en af en toe eens bijgassen.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:26
Kan ik ergens zien hoeveel strikes ik heb? Zojuist 10 meter voor bestemming begon het rood te knipperen dat ik de auto over moest nemen. Na parkeren werd me de les gelezen dat ik de handen bij het stuur moest houden en dat na nog 5 strikes het gedeactiveerd wordt. Kan ik de score ergens zien? :P

• Dylan09
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-08 14:23
zunrob schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:48:
Kan ik ergens zien hoeveel strikes ik heb? Zojuist 10 meter voor bestemming begon het rood te knipperen dat ik de auto over moest nemen. Na parkeren werd me de les gelezen dat ik de handen bij het stuur moest houden en dat na nog 5 strikes het gedeactiveerd wordt. Kan ik de score ergens zien? :P
Mij is door tesla verteld dat dit na elke keer de auto ontgrendelen en vergrendelen dit reset. Veel verhalen van dat na veel strikes dit voor een langdurige periode wordt uitgeschakeld was klink klare onzin volgens hem.
Klik op het touch screen op Self-Driving, dan staat het helemaal bovenaan. Strikes vervallen na 3,5 dag, mits je in die 3,5 dag geen nieuwe strike hebt gekregen.
Volgens mij wordt een rood stuur pas echt een strike als je niet op tijd het stuur hebt overgenomen

[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 07-08-2026 19:17 ]

Dylan09 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:53:
[...]

Mij is door tesla verteld dat dit na elke keer de auto ontgrendelen en vergrendelen dit reset. Veel verhalen van dat na veel strikes dit voor een langdurige periode wordt uitgeschakeld was klink klare onzin volgens hem.
Klopt niet, na 5 strikes 1 week geen FSDs. Vraag maar aan @Masterchiev of lees zijn post

[ Voor 14% gewijzigd door pdidi op 07-08-2026 19:02 ]

• zunrob
Ik krijg wel heel snel de waarschuwing om op de weg te letten als ik een zonnebril op (terwijl ik ook naar voren kijk). Met zonnebril af gaat dit beter. Had eigenlijk gedacht dat ie met zonnebril op mijn ogen niet zou zien en niet zou waarschuwen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47
DijkDude schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

Kortom wat je zegt klopt niet..
Nochtans, als je zelf gas blijft geven krijg je na enkele seconden een blauw scherm en daarna toeters en bellen.
cocico schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:17:
[...]
Ik contacteer ze gisteren en vraag of ik in aanmerking kom. 'Gezien u uw abonnement heeft opgezegd, komt u niet in aanmerking. Als u nog niet had opgezegd konden wij wel gratis 2 maanden bieden.'
Ik zei dat 'Wat als ik nu weer verleng, krijg ik het dan ook'?' --> 'Neen, gezien u het had opgezegd bent u uitgesloten.'
[...]
Bij mij hebben ze ook wel gezegd dat ik mijn abonnement terug moest heractiveren omdat ze anders de 2 gratis maanden niet konden activeren.

• gjcvro
Dylan09 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:53:
[...]

Oef. Het stukje klink klare onzin klopt. De rest van het verhaal valt zelf onder die noemer.

• karel_G_1981
Tommie12 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Dat ligt aan de situatie. We hebben het vaak gehad over het vergeten van borden weghalen bij werkzaamheden. Als het overige verkeer ook 80 rijdt en er zijn geen werkzaamheden en de weg is op 80 ingericht wil ik dat FsD gewoon met het verkeer meerijdt. Als FsD dan gaat afremmen naar 30 grijp ik in met gas bij en scroll ik het scroll wheel naar de gepaste snelheid. Afremmen naar de (op papier) juiste snelheid is dan gevaarlijk. FsD rijdt in deze gevallen over het algemeen gelukkig gewoon met het verkeer mee.

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:14
In het self driving menu in de auto.

• DijkDude
Vraagje

Als ik geen bestemming in de navigatie zet en vervolgens fsd aanzet rijdt bij keurig vanzelf.

In principe rechtdoor.

Klopt het dat wanneer ik de richtingaanwijzer naar links of rechts zet om af te slaan hij dit niet volgt en gewoon rechtdoor blijft rijden?

• gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 09:33

gwg

zunrob schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:05:
Ik krijg wel heel snel de waarschuwing om op de weg te letten als ik een zonnebril op (terwijl ik ook naar voren kijk). Met zonnebril af gaat dit beter. Had eigenlijk gedacht dat ie met zonnebril op mijn ogen niet zou zien en niet zou waarschuwen.
Mijn ervaring leert dat de camera dan naar de stand van je hoofd kijkt. Als je rechtop zit en vooruit kijkt kan je met je ogen stiekem naar het scherm blijven kijken.

• gjcvro
DijkDude schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:22:
Vraagje

Als ik geen bestemming in de navigatie zet en vervolgens fsd aanzet rijdt bij keurig vanzelf.

In principe rechtdoor.

Klopt het dat wanneer ik de richtingaanwijzer naar links of rechts zet om af te slaan hij dit niet volgt en gewoon rechtdoor blijft rijden?
Bij mij slaat hij bij de eerste rotonde rechtsaf, en doet niet veel met wat ik doe met de richtingaanwijzers.

• karel_G_1981
gwg schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:22:
[...]

Mijn ervaring leert dat de camera dan naar de stand van je hoofd kijkt. Als je rechtop zit en vooruit kijkt kan je met je ogen stiekem naar het scherm blijven kijken.
Klopt bij slechte lichtomstandigheden (fel ochtend of avondlicht) helpt het enorm als je een grote zeer donkere zonnebril opzet, bij mij is dat een vrij effectieve remedie tegen blauwe schermen.

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
markklok schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:55:
[...]

1 meter over de grens een melding dat je je handen op het stuur moet leggen ;-)

[Afbeelding]
Zoiets was het wel vanmiddag ;)

Geen tijdige voorbereiding ofzo, maar 200m voor de grens met DE (vanaf BE) deze melding met een enorm gepiep, welke alleen uitging door de cruise control te stoppen.

Nu even kijken hoe fsd uitgeschakeld kan, want ik heb nu helemaal geen cruise control meer...

Als ik de knop indruk, dan geeft hij aan dat fsd niet beschikbaar is in dit land (dat weet ik)
Maar hij schakelt niet vanzelf naar de normale cruise...

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
henkNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:26:
[...]

Zoiets was het wel vanmiddag ;)

Geen tijdige voorbereiding ofzo, maar 200m voor de grens met DE (vanaf BE) deze melding met een enorm gepiep, welke alleen uitging door de cruise control te stoppen.

Nu even kijken hoe fsd uitgeschakeld kan, want ik heb nu helemaal geen cruise control meer...

Als ik de knop indruk, dan geeft hij aan dat fsd niet beschikbaar is in dit land (dat weet ik)
Maar hij schakelt niet vanzelf naar de normale cruise...
Je moet de auto even stil zetten. Tesla heeft dat gedaan zodat de bestuurder er van goed van doordrongen is dat er overgegaan wordt op een ander 'systeem' van rijden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:34
DijkDude schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:22:
Vraagje

In principe rechtdoor.

Hij volgt het wel, maar niet 100%. Lijkt dat je precies ‘op tijd’ moet zijn met de richtingaanwijzer. Te vroeg of te laat dan doet de auto er niets mee & de auto moet überhaupt vertrouwen dat hij ergens mag/kan afslaan etc. Op rotondes lijkt FSD zonder route wel altijd de 1e afslag te nemen.

Related video: YouTube: Tesla FSD zonder route: waar rijdt de auto heen? Experiment in Den Bosch, 29 april 2026

• zunrob
Nog een vraag: wat doet de uitgebreide visualisatie precies? Ik zie geen enkel verschil (of ik kijk niet op de juiste plek).

Overigens, als je op de snelweg rijdt in de rechterbaan met FSF vind ik dat de auto wel relatief ver naar links rijdt op de rijstrook. AP houdt hem meer in het midden.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:13
@zunrob, uitgebreide visualisatie gaat full screen, verder zelfde als handmatig fullscreen zetten.

Dat FSD relatief ver naar links in de rijstrook rijd hebben meer mensen opgemerkt, daar ben je niet de enige. Ik weet niet of deze mensen dat met AP ook al hadden.

• zunrob
Card Nox schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 00:25:
@zunrob, uitgebreide visualisatie gaat full screen, verder zelfde als handmatig fullscreen zetten.

Dat FSD relatief ver naar links in de rijstrook rijd hebben meer mensen opgemerkt, daar ben je niet de enige. Ik weet niet of deze mensen dat met AP ook al hadden.
A, dan heb ik het toch goed gezien. Ik verwachtte super vette of gedetailleerde animaties.

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Card Nox schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 00:25:

Bij mij ook, FSD rijdt heel erg links in de rijstrook, soms echt tegen de lijn aan. AP rijdt bij mij perfect in het midden, geen idee waar dat verschil vandaan komt.

• Masterchiev
Denk dat het nog wel Ff duurt de update.
Masterchiev schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:12:
Denk dat het nog wel Ff duurt de update.
Ik heb met Tesla afgesproken komende week ;)
2026.17.5: 6 juni
2026.21.100: 10 juli

• karel_G_1981
pdidi schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb met Tesla afgesproken komende week ;)
2026.17.5: 6 juni
2026.21.100: 10 juli
🤣we wachten in spanning af

• Emiel1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:18
Klopt het dat mensen met fsd als laatste komen ? Ze zitten nu op ongeveer 30% van de populatie die de Summer update hebben gehad. Hoeveel van de populatie had fsd ? 15% of zo ? Dus wachten totdat ze op 80%-85% zitten.

• karel_G_1981
Emiel1 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:33:
[...]

Klopt het dat mensen met fsd als laatste komen ? Ze zitten nu op ongeveer 30% van de populatie die de Summer update hebben gehad. Hoeveel van de populatie had fsd ? 15% of zo ? Dus wachten totdat ze op 80%-85% zitten.
Niemand in Europa in de landen waar fsd is goedgekeurd met hw4 heeft de summerupdate gehad

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20
Emiel1 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:33:
[...]

Auto's met FSD komen vooralsnog altijd wat later en lopen vaak een versie achter. Ook in de VS heeft volgens mij niemand met FSD nog de Summer update als ik notateslaapp.com mag geloven. Is de afgelopen jaren altijd zo geweest. Wel zijn ze het laatste jaar sneller geworden met het gelijk trekken van auto met en zonder FSD qua versies.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40
Hmm de laatste drie ritten in ieder geval tijdens het rijden op drie momenten onverklaarbaar “systeemfout” gehad, waarna FSD ermee kapt. Erg vreemd, iemand ditto ervaring?

• Emiel1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:18
WouterL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:21:
Hmm de laatste drie ritten in ieder geval tijdens het rijden op drie momenten onverklaarbaar “systeemfout” gehad, waarna FSD ermee kapt. Erg vreemd, iemand ditto ervaring?
Teveel op het scherm bezig of het hoofd gedraaid naar een mede-passagier ? Op een gegeven moment houdt DMS ermee op. Dat is met passagiers wel heel snel bij mij.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Ik heb me door Tesla laten afmelden voor de proefperiode. Ik werd er helemaal gek van. Gewoon ff bellen naar Tesla.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40
Emiel1 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:52:
[...]

Teveel op het scherm bezig of het hoofd gedraaid naar een mede-passagier ? Op een gegeven moment houdt DMS ermee op. Dat is met passagiers wel heel snel bij mij.
Nee geen strike oid gewoon echt systeem fout, rood piepen en neem het stuur over.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:39
Sowieso is die alertheids waarschuwing maar bijzonder. Deze week 100 km gereden (met laagstaande avondzon) en elke paar minuten een waarschuwing dat ik mijn handen aan het stuur moest houden (ze lagen op mijn benen). De terugweg (in de ochtend) geen enkele waarschuwing terwijl mijn handen op dezelfde plek lagen. Als test nog twee minuten mijn handen voor mijn ogen gehouden (waarbij de bijrijder een oogje in het zeil hield), ook geen waarschuwing. :+

• xFeverr
  • Laatst online: 22:23
aschja schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:00:
Ik heb me door Tesla laten afmelden voor de proefperiode. Ik werd er helemaal gek van. Gewoon ff bellen naar Tesla.
Als je gewoon terug gaan naar TACC of AutoPilot dan heb je daar toch geen last van? In de zin van: dat scheelt gewoon een belletje doen

• karel_G_1981
Bobmeister schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:08:
Sowieso is die alertheids waarschuwing maar bijzonder. Deze week 100 km gereden (met laagstaande avondzon) en elke paar minuten een waarschuwing dat ik mijn handen aan het stuur moest houden (ze lagen op mijn benen). De terugweg (in de ochtend) geen enkele waarschuwing terwijl mijn handen op dezelfde plek lagen. Als test nog twee minuten mijn handen voor mijn ogen gehouden (waarbij de bijrijder een oogje in het zeil hield), ook geen waarschuwing. :+
Klopt al vaak gezegd maar laagstaandeavond of ochtend zon is funest voor het DMS waardoor fsd niet goed meer bruikbaar is.. Donkere zonnebril helpt wel maar wat, maar normale lichtomstandigheden of donker gaat het beste doorgaans, tenzij je vaak op je scherm wil kijken.

• thijsboeree
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:21
revolution-nl schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:00:
[...]

Ja werkt top, ik heb het verruilt voor Tessie. Met de installatie heb ik mij laten ondersteunen door Claude bij de installatie, draait in een Proxmox container. werkt perfect!
Ik heb hem in een docker draaien, en ik heb mijn zonnepanelen en de frank dynamische prijzen er nu ook bijgetrokken met de verschillende api keys. Supergaaf, ik kan nu alle laadsessies en exacte kosten inzien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kd0kS281ZUDRTC0zdigNFZ24k4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ewjoJgcEBpXwEQFRGp13hVKi.png?f=fotoalbum_large

En het verwachtte batterijgebruik etc, voor max 3 ritten tegelijk, super nerdy maar daar zijn we tweakers voor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXS_0ftNSHoGtjs_FZlKSqb-_1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AuP7a11zUlgYDVjoh1pVSss.png?f=fotoalbum_large

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
xFeverr schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:16:
[...]

Als je gewoon terug gaan naar TACC of AutoPilot dan heb je daar toch geen last van? In de zin van: dat scheelt gewoon een belletje doen
Nee. Want dan krijg je gratis lane change er bij. En die haalt het bloed onder mn nagels vandaan.

• balblas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:02
zunrob schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:05:
Hier hetzelfde, vooral met laaghangende zon. Dat is wat mij betreft op dit moment het enige wat rijden met FSD niet relaxter maakt, ook al moet je nog steeds zelf opletten.

Ik heb dit weekend al 2 strikes gehad puur vanwege het niet snel genoeg m'n zonnebril ff afdoen (of even omhoog schuiven) omdat de Tesla vond dat ik m'n ogen niet op de weg had.

En ja, soms heeft-ie de geldende snelheidslimiet verkeerd (maar dat was exact hetzelfde of nog erger met AP).

Op de snelweg of N-wegen maakt mijn wagen gewoon geen fouten en rijdt ook netjes in het midden van welke strook dan ook.

In de bebouwde kom gaat het bijna altijd goed, eigenlijk zijn de enige uitzonderingen sommige ingewikkelde splitsingen/kruisingen, maar daar zie ik ook menselijke bestuurders regelmatig de fout ingaan.

En heb vandaag ook (wederom O-) ) geleerd dat de navigatie vaak gelijk heeft, ook al kiest-ie een route die anders is dan ik normaal zou doen. Als ik FSD gewoon z'n gang had laten gaan toen ik uit Den Haag vertrok had ik niet in de file voor de afslag naar de weer bezette A12 gestaan... |:(

Quatt Hybrid Classic Duo (V1.5) icm Bosch Tronic Heat 3500-9 | Tado V3+ | Enphase IQ7 (21 Oost - 21 West) | Tesla Model Y Juniper LR RWD | Renault Zoe ZE50 R135 | Alfen Eve Single Pro-line | HA | evcc

• DijkDude
DijkDude schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:21:
[...]

Ongetwijfeld maar feit blijft wel dat hij eerst remt en dat is ongewenst en gevaarlijk
Wanneer je zelf gas geeft om de auto te dwingen door te rijden, gebeurt er intern iets geks met de veiligheidssystemen:
  1. Jij geeft gas: De auto start met accelereren omdat jij het systeem handmatig overrulet.
  2. De computer schrikt: Terwijl de auto naar voren rolt, "ziet" de camera nog steeds heel dominant dat rode stoplicht van de baan naast je.
  3. De noodrem schiet erop: Omdat de auto denkt dat je blindelings een rood licht voorbijrijdt, grijpt de Phantom Braking (of de actieve botswaarschuwing) keihard in om een ongeluk te voorkomen. De computer overrulet jouw gasinput omdat hij denkt dat jij een fatale fout maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door DijkDude op 09-08-2026 03:39 ]

• karel_G_1981
DijkDude schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 03:38:
[...]

Wanneer je zelf gas geeft om de auto te dwingen door te rijden, gebeurt er intern iets geks met de veiligheidssystemen:
  1. Jij geeft gas: De auto start met accelereren omdat jij het systeem handmatig overrulet.
  2. De computer schrikt: Terwijl de auto naar voren rolt, "ziet" de camera nog steeds heel dominant dat rode stoplicht van de baan naast je.
  3. De noodrem schiet erop: Omdat de auto denkt dat je blindelings een rood licht voorbijrijdt, grijpt de Phantom Braking (of de actieve botswaarschuwing) keihard in om een ongeluk te voorkomen. De computer overrulet jouw gasinput omdat hij denkt dat jij een fatale fout maakt.
Dat laatste heb ik echt nog helemaal nooit meegemaakt , volgens mij werkt dat ook niet zo. Actieve botswaarschuwing (met dat specifieke waarschuwingsgeluid) heeft ook niks met stoplichten te maken maar hoor je alleen als er echt een frontale botsing dreigt. En ik denk niet dat handmatig gas geven overruled maar ga dat uiteraard niet uitproberen.

Sterker, Ik weet eigenlijk wet zeker dat de input van de bestuurder (gas en rem) alle andere systemen overrulen. (Zie ook dat ongeval laatst in de VS waar een tesla een huis binnen reed en bleek dat de gebruiker vol gas gaf) phantom breaking gebeurt alleen als je automatisch rijdt .

[ Voor 14% gewijzigd door karel_G_1981 op 09-08-2026 06:02 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:03
Gisteren twee irritante voorvallen gehad in Antwerpen. Hij stuurde mij van de ring af omdat het file was. Dus moest een klein stukje “om de snelweg heen”. Maar tot tweemaal toe reedt hij gewoon rechtdoor, terwijl ik linksaf moest slaan. Omdat het zo druk was stond er een lange rij auto’s voorgesorteerd bij de verkeerslichten. Maar i.p.v. aan te sluiten reedt hij er gewoon voorbij en ging hij tot tweemaal toe rechtdoor. Daarna heb ik FSD maar uitgeschakeld en ben ik zelf weer gaan rijden om terug op de snelweg te komen. Als het aan FSD lag kwam ik denk ik aan de andere kant van Antwerpen uit.

Dat is dus nog een minpunt. FSD voegt ook echt op het allerlaatste moment altijd in. En nu kon dat uiteraard niet doordat er zo’n lange rij stond. Dus daar moet hij nog beter op anticiperen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

WouterL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:21:
Zoek maar eens op systeemfout in dit topic. Ik heb het ook gehad. Bij mij is de complete computer vervangen.

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.