Ik denk dat de meeste mensen zo rijden en inderdaad:ColeJ schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:22:
[...]Ik snap dat dit mijn eigen "probleem" is maar is voor mij wel een verandering.
:strip_exif()/f/image/mAJEvLS5xo9BrAyOXQEURZ3u.jpg?f=fotoalbum_large)
😉
Ik denk dat de meeste mensen zo rijden en inderdaad:ColeJ schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:22:
[...]Ik snap dat dit mijn eigen "probleem" is maar is voor mij wel een verandering.
:strip_exif()/f/image/mAJEvLS5xo9BrAyOXQEURZ3u.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je goed kijkt rijdt de andere auto minder dan 90km/u en rijdt de Tesla tijdens inhalen 101-103km/u, dus wel iets meer dan een paar km/u verschilColeJ schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:22:
[...]
Dat klopt maar ik rij op snelweg de VMAX +20/25 (op GPS) en meestal op assertief op de linkerbaan. Ik snap dat dit mijn eigen "probleem" is maar is voor mij wel een verandering.
Op het filmpje zie ik een inhaalactie van een auto die onder de 100 rijdt en met een paar kilometer per uur harder wordt ingehaald. Vrij irritant vind ik dat
Zelfde hier ik zet de tesla op +4 % plak hem meestel op de 2de baan rechts is bijna altijd vrachtwagens en gewoon rustig aan, scheeld ook heel veel in stroom en RangeMar.tin schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:35:
Het zou goed zijn als we weer wat meer snelheidscontroles zouden gaan doen. Goed voor de staatskas.
Ik begrijp de noodzaak nooit zo goed, ook niet als iemand die ergens 50-60k kilometers per jaar maakt. Het kost ellendig veel stroom en inspanning.
Wat dat betreft lekker als de auto vóór mij inhaalt, dan hoef ik me in elk geval niet te irriteren aan iedereen die vindt dat de snelheid en afstandsregels niet voor hen gelden.
Overigens, dat is vooral mijn mening op de 2-baans snelwegen waar ik veel kom (A1 Apeldoorn - Amersfoort bijvoorbeeld). Op 3+ baans is het meestal allemaal niet zo'n issue. Dan heb je de klootzakken - de snelheidslimieters en de vrachtwagens.
Ik merk dat ik in toenemende mate benieuwd ben naar hoe het is om dit als "bestuurder" mee te maken. Zéker na ruim 200k zelfgereden Tesla km's de afgelopen 6 jaar, met Autosteer achter de kiezen.
PSN: FreakGIB
Daarom heet het ook Supervised heZerobase schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:01:
Net als velen inmiddels een FSD demo-rit gemaakt (in Eindhoven).
De rit was niet foutloos. De Tesla-medewerker moest een paar keer ingrijpen. Meest opvallende was dat de auto keurig de busbaan opdraaide bij het vanaf de Estafettelaan linksafslaan naar De Marathonloop (een fout die ik zelf ook had kunnen maken)
FSD rijdt verder erg soepel, nog soepeler dan ikzelf. Als je AutoPilot (heet sinds de laatste update AutoSteer) gewend bent is het een wereld van verschil.
Is het klaar voor op de openbare weg? Ik denk van wel, maar toezicht blijft nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 03-03-2026 08:20 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Tsja, op dit moment doet iedereen waar die zin in heeft. Er zijn mensen die rijden 90 waar 100 is toegestaan en er zijn mensen die rijden continu 130 zonder gepakt te worden. Ik rij zelf dus al jaaaaren (te) hard op de snelweg (nooit binnen de bebouwde kom of in woonwijken) en heb ook al jaaaaren geen bekeuring gehad. Lang leven Flitsmeister...Mar.tin schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:35:
Het zou goed zijn als we weer wat meer snelheidscontroles zouden gaan doen. Goed voor de staatskas.
[ Voor 14% gewijzigd door ColeJ op 03-03-2026 09:50 ]
Het is overigens niet zo dat een gedetecteerde fout direct wordt 'opgeslagen' waardoor het in het vervolg altijd goed zal gaan. Los van dat FSD niet zo werkt, is het ook wettelijk niet toegestaan dat een auto zelfstandig zijn model update.Damian schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:17:
en het voordeel van het Tesla model is waarschijnlijk dat nu die fout gecorrigeerd is door jullie op dat punt hij die fout niet meer maakt de volgende keer.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als je naar de details van 2026.2.9 gaat, zie je onderaan een wereldkaart waar deze versie is geinstalleerd. Je kunt dus ook zien dat er 8 Nederlandse Tesla's (er doen iets van 365 NL Tesla's mee) 2026.2.9 hebben geinstalleerd, allemaal HW4/AI4 (ook 2 legacy Model Y's). FSD wordt in Europa alleen nog maar gebruikt voor shadow mode, dus het zegt niet dat deze versie ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden, het is echter de eerste release in Europa met daarin FSD V14. Volgens mij is het ook in Europa de eerste keer dat er een release uitkomt dat alleen voor HW4/AI4 wordt uitgerold (in US komt dat al sinds FSD V13 voor)FreakGIB schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 05:24:
[...]
hoe moet ik die site begrijpen waar kan je zien wat voor europa is als ik daar kijk en naar de software versie ga die ik nu heb 2026.2.3 zie ik dit staan
version 2026.2.3 Detail
Full Self Driving Supervised Version 12.6.4 & 13.2.9
ik heb EAP maar ik heb geen FSD zit dat er al wel in dan volgens die site?
of bedoel je dit op pagina 7
03/02/2026 05:32 PM
2026.2.9 14.2.2.5
2026.2.3 12.6.4 & 13.2.9 Y Refresh LR RWD Noord-Brabant Netherlands 4
View
pvoutput 6300Wp ZW en NO
Enige notitie bij deze data is dat het dus gaat om wagens uit het "TeslaFi" wagenpark zijn, en dus naar enige waarschijnlijkheid géén officiële auto's van Tesla zelf, de kans dat die een dergelijke tool gebruiken is klein naar mijn nederige mening.pdidi schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:42:
[...]
Als je naar de details van 2026.2.9 gaat, zie je onderaan een wereldkaart waar deze versie is geinstalleerd. Je kunt dus ook zien dat er 8 Nederlandse Tesla's (er doen iets van 365 NL Tesla's mee) 2026.2.9 hebben geinstalleerd, allemaal HW4/AI4 (ook 2 legacy Model Y's). FSD wordt in Europa alleen nog maar gebruikt voor shadow mode, dus het zegt niet dat deze versie ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden, het is echter de eerste release in Europa met daarin FSD V14. Volgens mij is het ook in Europa de eerste keer dat er een release uitkomt dat alleen voor HW4/AI4 wordt uitgerold (in US komt dat al sinds FSD V13 voor)
[Afbeelding]
Sterker nog, die kans is wschl 0 want de release die nu gebruikt wordt voor de FSD Ride Alongs (2025.38.9.21) komt niet voor in de Teslafi statistieken.Mar.tin schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:37:
[...]
Enige notitie bij deze data is dat het dus gaat om wagens uit het "TeslaFi" wagenpark zijn, en dus naar enige waarschijnlijkheid géén officiële auto's van Tesla zelf, de kans dat die een dergelijke tool gebruiken is klein naar mijn nederige mening.
Desalniettemin, het geeft hoop. Ik ben er helemaal klaar voor.
[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 03-03-2026 15:14 ]
HW3 heeft nog geen update gehad, ik hoop echt dat er binnenkort mee info komt hoe ze dat willen aanpakken met HW3.Damian schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:17:
[...]
Daarom heet het ook Supervised he
en het voordeel van het Tesla model is waarschijnlijk dat nu die fout gecorrigeerd is door jullie op dat punt hij die fout niet meer maakt de volgende keer.
Hebben mensen de 2026.2.6 update eigenlijk al langs zien komen op een HW3 Model 3?
hetzelfde als in de USA en Australie zou ik denken, er zijn toch nog niet zo veel HW4 auto's, die worden toch nog niet zo lang verkocht?Daniel. schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:37:
[...]
HW3 heeft nog geen update gehad, ik hoop echt dat er binnenkort mee info komt hoe ze dat willen aanpakken met HW3.
PSN ID: Svennie-NL
Zeg even pakweg halverwege 2023 dat alles met HW4 uitgeleverd werd.Svennie schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:43:
[...]
hetzelfde als in de USA en Australie zou ik denken, er zijn toch nog niet zo veel HW4 auto's, die worden toch nog niet zo lang verkocht?
[ Voor 14% gewijzigd door Mar.tin op 04-03-2026 12:00 ]
Had het vorige maand al eens bekeken voor Nederland. Toen waren dit de HW4 aantallen (beperkt tot 3/Y):Mar.tin schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:57:
[...]
Zeg even pakweg halverwege 2023 dat alles met HW4 uitgeleverd werd.
even heel grof gerekend vanaf begin 2018 - half 2023 rijden er dan 4,1mln HW3 wagens rond.
Q3-2023 t/m Q4 2025 = 4,3mln auto's. Dus grofweg het halve wagenpark is HW3, en de iets grotere helft is HW4, zéker als je Q1 2026 nog +- 3-500k wagens meetelt.
Dat is puur uitgaande van verkoopgetallen, en dus geen rekening houdende met auto's die niet meer rijden voor whatever reden.
Op basis van dit tabelletje: Wikipedia: History of Tesla, Inc.
[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 05-03-2026 12:09 ]
Hij was super vet, het werkt echt heel goed, en ik wil het het liefst vandaag hebben_eLMo_ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:09:
Ik ga ook met 2 vrienden ride-along doen in Arnhem in maart. Wij hebben al een challenge bedacht die ik nog niemand heb zien bedenken![]()
Will report back with results.
/f/image/2YZrWouMjU0CxMiv1DdqKBQv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 05-03-2026 17:20 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Tof bedachte challenge!_eLMo_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:49:
[...]
Hij was super vet, het werkt echt heel goed, en ik wil het het liefst vandaag hebben![]()
Onze challenge kon hij inderdaad niet, maar hij herkende het wel! De challenge was: een veerpont! Hier was nog niet eerder om gevraagd, en hij vond het zelf ook interessant, heeft het 6x opnieuw geprobeerd voor ons![]()
[Afbeelding]
Hij herkende hem, en de "bestuurder" moest het stuur overnemen.
Hebben ze hier eigenlijk al eens een drive-in fastfood geprobeerd?WishmasterNL schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:03:
[...]
Tof bedachte challenge!
Kan er zelf nog wel eentje verzinnen, Automatisch de carwash inrijden![]()
Dat gaat hij natuurlijk ook niet doen
Sick!!_eLMo_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:49:
[...]
Hij was super vet, het werkt echt heel goed, en ik wil het het liefst vandaag hebben![]()
Onze challenge kon hij inderdaad niet, maar hij herkende het wel! De challenge was: een veerpont! Hier was nog niet eerder om gevraagd, en hij vond het zelf ook interessant, heeft het 6x opnieuw geprobeerd voor ons![]()
[Afbeelding]
Hij herkende hem, en de "bestuurder" moest het stuur overnemen.
Zeker. Maar nog geen NL gezien.FreakGIB schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:14:
Hebben ze hier eigenlijk al eens een drive-in fastfood geprobeerd?
Het idee dat je schade zelf had kunnen voorkomen zou ik niet kunnen verkroppen. Zeker in een voorspelbare situatie, dit is niet in de mist een spookrijder zonder verlichting tegenkomen.GarageGoblin schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:54:
In een bocht met hoge stoep, busje komt van andere kant, auto neemt bocht te krap en velgen schrammen langs de stoep. Velg op 2 plekken tegenover elkaar krassen opgelopen.
Dat zou ook betekenen dat we in NL gelijk naar de meest recente FSD 14 versie gaan, 2026.2.9 heeft v14.2.2.5 terwijl de demo auto's V14.1.7 hebben.pdidi schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:07:
Een TFF poll lijkt het vermoeden te bevestigen dat 2026.2.9 (met FSD v14) op dit moment alleen naar HW4 Tesla's wordt uitgerold die al FSD hebben. Dat zou kunnen betekenen dat als FSDs wordt goedgekeurd het op deze auto's middels een switch kan worden aangezet zonder dat er een update nodig is
v14.2 introduceert dit:GarageGoblin schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:54:
In een bocht met hoge stoep, busje komt van andere kant, auto neemt bocht te krap en velgen schrammen langs de stoep. Velg op 2 plekken tegenover elkaar krassen opgelopen. Dit was volgens de medewerker nog nooit gebeurd.
I need it. Beter gaat het “dit keer” echt gebeuren, want ik kijk er stevig naar uit.pdidi schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:07:
Een TFF poll lijkt het vermoeden te bevestigen dat 2026.2.9 (met FSD v14) op dit moment alleen naar HW4 Tesla's wordt uitgerold die al FSD hebben. Dat zou kunnen betekenen dat als FSDs wordt goedgekeurd het op deze auto's middels een switch kan worden aangezet zonder dat er een update nodig is
Ik vraag me af wat de RDW vindt van de profiles die in V14.2 zitten en de volledige controle over de ingestelde snelheid wegnemen.Ifreerider schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:35:
[...]
Dat zou ook betekenen dat we in NL gelijk naar de meest recente FSD 14 versie gaan, 2026.2.9 heeft v14.2.2.5 terwijl de demo auto's V14.1.7 hebben.
Kan me voorstellen dat die middels geo flags aan/uit worden gezetFire69 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:17:
[...]
Ik vraag me af wat de RDW vindt van de profiles die in V14.2 zitten en de volledige controle over de ingestelde snelheid wegnemen.
Als je hier ook 'Mad Max' kan gebruiken en je auto hierdoor +20km/h over de maximum snelheid gaat rijden zal het snel terug gedaan zijn met FSD.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dan gaan er veel Amerikanen vloeken, want daar vragen ze al heel lang om de speed controls terug te krijgenpdidi schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:19:
[...]
Kan me voorstellen dat die middels geo flags aan/uit worden gezet
In principe zou na een goedkeuring van de RDW de rest van de europese lidstaten die goedkeuring over “moeten” nemen binnen korte tijd.Boy1308 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:17:
Even een vraagje… al iets bekend voor België? Ik zou het gek vinden dat sommige landen niet meedoen, woon maar aan de grens…
Dat "moeten" is pas als er binnen de EU is gestemd en er een meerderheid voor een vrijstelling is. Tot die tijd "mogen" EU landen alvast de Nederlandse goedkeuring overnemen. Maar ook als de EU stemming geen meerderheid krijgt, dan "mogen" andere EU landen alsnog de Nederlandse goedkeuring overnemenMar.tin schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:54:
[...]
In principe zou na een goedkeuring van de RDW de rest van de europese lidstaten die goedkeuring over “moeten” nemen binnen korte tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door pdidi op 06-03-2026 20:59 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Mar.tin op 07-03-2026 21:45 ]
Ja, dat doet FSD toch ook?Mar.tin schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 21:37:
Doet me denken aan kids van vrienden (7 en 9) die ik laatst achterin had zitten die wel meenden dat ik ook gewoon alleen maar op de animatie op het scherm kon rijden en eigenlijk wel zonder voorruit zou kunnen
Lijkt mij toch puur toeval. Wordt veel genoemd op X inderdaad, maar dit gaat uiteindelijk over in het algemeen level 2+ systemen, waar FSD er eentje van is - als het gecertificeerd zou worden. Maar zo ver is het simpelweg nog niet.
En daarom denk ik dat het onrealistisch is dat het zo gaat werken. Die demo drives zijn uiteindelijk ook om data te vergaren om naar de RDW te sturen. De RDW is dus 14.1.7 aan het keuren. Onafhankelijk van de datum lijkt het mij heel sterk dat we 14.2 zien bij vrijgave.Ifreerider schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:35:
Dat zou ook betekenen dat we in NL gelijk naar de meest recente FSD 14 versie gaan, 2026.2.9 heeft v14.2.2.5 terwijl de demo auto's V14.1.7 hebben.
Maar deze is dan wel weer raar. Hand gestures zijn een feature sinds v14.2, maar ondertussen heeft pdidi zelf gezien dat 't al werkt bij onze demo drives.and human gestures (New in FSD V14.2)
Zitten we wel echt op v14.1.7? Of zitten we qua 'bediening' op 14.1 en qua algoritme op 14.2 ofzoTesla self-driving now recognizes hand signals https://t.co/AaxH42LDnu
— Elon Musk (@elonmusk) 21 februari 2026
Ik vraag mij nog steeds af of het echt de hand gestures zijn geweest of gewoon die gast die in de weg stond en naar achteren liep waardoor de auto ruimte kreeg en naar voren ging. Pas toen die gast eindelijk een keer echt aan de kant ging reed de auto veel vlotter door.Richh schreef op zondag 8 maart 2026 @ 23:29:
Maar deze is dan wel weer raar. Hand gestures zijn een feature sinds v14.2, maar ondertussen heeft pdidi zelf gezien dat 't al werkt bij onze demo drives.
[X]
Ik denk dat we het nooit zeker zullen weten en dat we het straks zelf maar moeten gaan proberen. Maar ik heb nog nooit een filmpje gezien dat FSD toch gaat rijden terwijl er een voetganger op 4 meter afstand de weg blokkeert. Het probleem was dat hij na wenken steeds weer ging lopen dus FSD weer stopte. Op 0:40 is dit goed te zien: hij blokkeert de doorgang, wenkt, FSD gaat rijden, hij begint weer te lopen, FSD stoptMyrdhin schreef op maandag 9 maart 2026 @ 07:11:
[...]
Ik vraag mij nog steeds af of het echt de hand gestures zijn geweest of gewoon die gast die in de weg stond en naar achteren liep waardoor de auto ruimte kreeg en naar voren ging. Pas toen die gast eindelijk een keer echt aan de kant ging reed de auto veel vlotter door.
Oprechte vraag, waarom is dit een achterhoede discussie? Is het echt zo duidelijk dat vision only the way to go is?karel_G_1981 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:05:
De eenmalige investering zakelijk is ook best handig als je nog wat bedrijfskosten nodig hebt om goed uit te komen. Verder is het gewoon nieuwsgierigheid in de techniek waar geen enkel ander merk zover is met autonoom rijden.
Laten we hopen dat die laatste bureaucratische hordes nu ook genomen worden. LiDAR is een achterhoede discussie , je ziet dat er door onwetenden , “deskundigen” en anti tesla lobby die niet snappen hoe FSD werkt of graag Tesla in een negatief daglicht willen zetten nog wat wordt nageprutteld maar voor voertuigen en autonoom rijden werkt het averechts voor de veiligheid en het is ook nog extreem duur. Vision is de enige weg voorwaarts en dat had Elon goed gezien en de andere merken beginnen zich dat nu pas te realiseren.
Hopelijk gefilmd om ook de keerzijde te laten zien?Masterchiev schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:17:
Hier ook meegereden. Vond het niet zo. Schade aan de velg ter gevolg omdat de tesla meermaals de stoep meenam. Ook de zogenaamde super rotondes met twee banen is niet best. Bijna ongeluk omdat de tesla niet bewijzering op de super rotondes niet snapt.
Ben er niet zo kapot van tot nu toe. Begreep van de medewerker dat we in Europa wel een beknoptere versie krijgen. De functies van snelheid zoals normal,hurry en mad max, gaan we hier niet krijgen. Ook de afstand op de snelweg is standaard 5 voertuigen ipv 2 in Amerika. Dan krijg je dat allerlei auto’s voor je invoegen. Ook het naar links gaan op de snelweg bij een toerit, om invoegend verkeer de ruimte te geven zoals een vrachtwagen werkt niet altijd goed. Ging meermaals hard in de remmen. Hoop dat er flink wat verbeteringen komen.
Nee niet gefilmd. De speed profile nu is wel erg “voorzichtig” waardoor het irritant wordt. Bijv twee baans rechtdoor op een 80 weg. Dan gaat de tesla links staan voor het verkeerslicht. De bestuurders om je heen verwachten dat je dan vlot optrekt, als de rechter baan dan sneller optrekt met een fiat panda en je kan niet terug naar links ivm doorgetrokken streep omdat er een invoegstrook is. Toen kregen we lichtsignalen van verkeer achterop.pdidi schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:38:
[...]
Hopelijk gefilmd om ook de keerzijde te laten zien?
Volgens mij is de afstand niet een aantal voertuigen, maar net als nu een bepaalde tijd afhankelijk van de snelheid. Die Speed profiles worden juist niet enthousiast ontvangen in US waar ze liever "onze" speed offset zouden willen
De echte discussie is niet meer hoe het moet worden waargenomen, maar hoe het moet worden geïnterpreteerd. Musk had al in 2021 toegegeven dat hij zich enorm verkeken heeft hoe complex dat interpreteren is.GainedLotus schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:46:
[...]
Oprechte vraag, waarom is dit een achterhoede discussie? Is het echt zo duidelijk dat vision only the way to go is?
[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 09-03-2026 21:50 ]
en je hebt ook nog Xpeng die ook gekozen hebben voor Vision only maar die hebben in het verleden wel meer gecopy'd van Tesla.pdidi schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:35:
[...]
De echte discussie is niet meer hoe het moet worden waargenomen, maar hoe het moet worden geïnterpreteerd. Musk had al in 2021 toegegeven dat hij zich enorm verkeken heeft hoe complex dat interpreteren is.
Het stoppen van Mercedes met Drive Pilot en BMW met Personal Pilot (beide level 3 met LiDAR) is daar ook een bevestiging van. Enige die nog volledig vast blijven houden aan LiDAR zijn Level 4 systemen zoals Waymo
Je ziet dat alle merken LiDAR loslaten. LiDAR is bijzonder nuttig, maar gewoon te duur en onnodig op een auto. Sterker meerdere sensoren kunne ook conflicten veroorzakend kijk eens naar waymo en hoe matig die door het verkeer heen rijden met al die sensoren en dan nog regelmatig in de problemen. Self driving kun je met vision , data en AI oplossen. mensen hebben 1 paar ogen , een tesla heeft er 4, dus met de juiste ervaring en intelligentie rijdt een tesla altijd beter dan een mens.FreakGIB schreef op maandag 9 maart 2026 @ 23:54:
[...]
en je hebt ook nog Xpeng die ook gekozen hebben voor Vision only maar die hebben in het verleden wel meer gecopy'd van Tesla.
Op dit moment tenminste is Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan. En die doorgaans niet beperkt lijkt te worden door zicht, of in geval dat dat gebeurt zo snugger is om dat te concluderen en zichzelf uit te schakelen op een veilige manier.GainedLotus schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:46:
[...]
Oprechte vraag, waarom is dit een achterhoede discussie? Is het echt zo duidelijk dat vision only the way to go is?
Aannemende dat de algemene intelligentie in orde is van iets op "AI" basis, zou ik willen stellen dat het grootste voordeel naast de éxtra zichtpunten is dat een machine niet moe is, afgeleid raakt etc, en dus altijd consistent "goed" is. En dat het dus al snel gemiddeld beter is dan een mens.karel_G_1981 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 01:08:
[...]
Je ziet dat alle merken LiDAR loslaten. LiDAR is bijzonder nuttig, maar gewoon te duur en onnodig op een auto. Sterker meerdere sensoren kunne ook conflicten veroorzakend kijk eens naar waymo en hoe matig die door het verkeer heen rijden met al die sensoren en dan nog regelmatig in de problemen. Self driving kun je met vision , data en AI oplossen. mensen hebben 1 paar ogen , een tesla heeft er 4, dus met de juiste ervaring en intelligentie rijdt een tesla altijd beter dan een mens.
[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 10-03-2026 11:07 ]
Dat Tesla de enige is klopt niet, zie deze video bv over Shenzen waar volledig autonomone taxis rond rijden (vanaf 06:10)Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:28:
Op dit moment tenminste is Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft, die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan. En die doorgaans niet beperkt lijkt te worden door zicht, of in geval dat dat gebeurt zo snugger is om dat te concluderen en zichzelf uit te schakelen op een veilige manier.
Er is in de VS ook Waymo, maar beiden verkopen niet aan consumenten, en ook de taxi's die jij aanhaalt zijn hevig gemodificeerd met apparatuur die niet minder dan €50k per taxi kan kosten, en waarschijnlijk een stuk meer. En hoewel ik dat niet expliciet schreef bedoelde ik wel: voor consumenten om te kopen.Svennie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:35:
[...]
Dat Tesla de enige is klopt niet, zie deze video bv over Shenzen waar volledig autonomone taxis rond rijden (vanaf 06:10)
[YouTube: WE Spent 48 hours in the WORLD'S most advanced city 🇨🇳]
[ Voor 38% gewijzigd door Mar.tin op 10-03-2026 11:08 ]
Dan is de vraag in hoeverre die specifieke autonome taxi's ook de hardware hebben te functioneren in een gebied wat niet vooraf in kaart is gebracht.Svennie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:35:
[...]
Dat Tesla de enige is klopt niet, zie deze video bv over Shenzen waar volledig autonomone taxis rond rijden (vanaf 06:10)
[YouTube: WE Spent 48 hours in the WORLD'S most advanced city 🇨🇳]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ja op Duitse fora’s was het ook opgevallen dat voertuigen met HW4 en FSD de updates alMar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:28:
Mijn Y RWD van 09-2025, mét FSD pakket staat nu 2026.2.9.1 te installeren. #voordestatistieken. Als hij klaar eens kijken of er nog merkbare verschillen zijn.
Het was een grote update om te downloaden. Volgens mijn thuisWifi heeft hij tot ik wegreed bijna 7GB binnengehengeld voor grofweg de helft.
bedoel je het zo, dan heb je gelijk, Tesla loopt lichjaren voorop in deze.Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:01:
[...]
Er is in de VS ook Waymo, maar beiden verkopen niet aan consumenten, en ook de taxi's die jij aanhaalt zijn hevig gemodificeerd met apparatuur die niet minder dan €50k per taxi kan kosten, en waarschijnlijk een stuk meer. En hoewel ik dat niet expliciet schreef bedoelde ik wel: voor consumenten om te kopen.
Even los van lokale regelgeving hier, kan ik theoretisch vandaag een nieuwe Tesla kopen voor <€40k, FSD "installeren" en dan bezit je een zelfrijdende auto. In de VS is het in elk geval al mogelijk.
Er zal ongetwijfeld remote ingegrepen kunnen worden en wellicht wordt er live mee gekeken voor het geval dat maar ik ga er van uit dat ze echt autonoom rijden.Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:01:
Ik ben er best van overtuigd dat als je maar genoeg geld en processorcapaciteit tegen een auto aansmijt je alles zelfrijdend kan maken. En dan nog ben ik er voor een dergelijke Taxi in china niet van overtuigd dat deze niet gewoon remote wordt bestuurd bijvoorbeeld.
Dat is Tesla/Elon eigen. Een visie verkopen met een totaal onrealistische tijdlijn. Op FSD gebied komen ze daar nog mee weg want daar zijn ze, voorlopig in ieder geval, de enige die dat bieden. Op andere vlakken moeten ze op gaan passen want de concurrentie zit verre van stilMar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:01:
Dat is ook de dualiteit van het merk. Ze hebben een boel beloofd, ook al ten tijde van oudere hardware, en lijken hun beloftes voorlopig gewoon niet na te komen. Dat doet een boel slechts voor het vertrouwen naar mijn mening. Iemand die 5 jaar geleden FSD heeft aangeschaft voor zijn model 3 komt nu van een koude kermis thuis omdat er geen enkel signaal is dat het ooit vrijgegeven wordt in de EU voor die hardware, noch dat ze er een retrofit voor zullen maken.
Ik weet niet hoe de techniek precies werkt maar ook binnen een van te voren in kaart gebracht gebied vind ik het indrukwekkend hoe goed deze taxi rijdt. En dit is geen reclame filmpje maar gebruikers die de rit laten zien.revolution-nl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:08:
[...]
Dan is de vraag in hoeverre die specifieke autonome taxi's ook de hardware hebben te functioneren in een gebied wat niet vooraf in kaart is gebracht.
Tesla loopt inderdaad ver voorop de concurentie op dit vlak, ze zijn de enige die deze mate van supervised zelf rijden aan kunnen bieden.revolution-nl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:08:
Daarnaast zou je denken dat andere (legacy) fabrikanten er alles aan gelegen is om te concurreren met Tesla, het feit dat andere merken nergens zo'n wereldwijde schaal heeft als FSD met daadwerkelijke goedkeuringen, demo's etc. etc. zegt eigenlijk al dat Tesla mijlenver voorloopt op de concurrentie.
Ze doen niet eens de moeite om het publiekelijk op te nemen met Tesla omdat ze weten dat ze geen schijn van kans maken. Als BMW bijv. de technologie wel in huis zou hebben dan hadden ze echt wel demo-rides gehad in Europa.
[ Voor 23% gewijzigd door Svennie op 10-03-2026 12:01 ]
Na een ritje van +- 30 km net, en ook voor het eerst even "Navigate on Autopilot" geprobeerd te hebben (wat een treurnis is dat zeg, ook al wist ik dat al, en had het daarom uit staan, toch was ik voor het niet meer kan nieuwschierig). Lijkt er voor een update van 10GB niets nieuws anders dan dat AutoPilot nu AutoSteer heet, en het betreffende menu "Self-Driving" heet.Masterchiev schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:31:
[...]
Ja op Duitse fora’s was het ook opgevallen dat voertuigen met HW4 en FSD de updates al
Kregen. Daar wordt op een forum alles bijgehouden qua software/hardware.
[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 10-03-2026 11:46 ]
Heb het in mijn originele post voor de zekerheid verduidelijktSvennie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:36:
[...]
bedoel je het zo, dan heb je gelijk, Tesla loopt lichjaren voorop in deze.
Er zijn te veel voorbeelden dat er dingen gefaked worden, of enkel zéér select aangeboden worden enkel aan een influencer. Ook Tesla maakt zich hier schuldig aan, met bijvoorbeeld een supervisorless robotaxi aanbieden . YouTube: NO DRIVER in This Self-Driving Tesla Robotaxi!Er zal ongetwijfeld remote ingegrepen kunnen worden en wellicht wordt er live mee gekeken voor het geval dat maar ik ga er van uit dat ze echt autonoom rijden.
Op een eerste google lijkt het er inderdaad op dat er "echt" door de auto zelf gereden wordt, er schijnt in Shenzhen een gebied van pakweg 1000km weg te zijn dat gebruikt mag worden voor zelfrijdend testen.Ik weet niet hoe de techniek precies werkt maar ook binnen een van te voren in kaart gebracht gebied vind ik het indrukwekkend hoe goed deze taxi rijdt. En dit is geen reclame filmpje maar gebruikers die de rit laten zien.
Waymo, gigantisch duur en compleet gemodificeerd, 8 jaar geleden driverless begonnen.Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:01:
[...]
Er is in de VS ook Waymo, maar beiden verkopen niet aan consumenten, en ook de taxi's die jij aanhaalt zijn hevig gemodificeerd met apparatuur die niet minder dan €50k per taxi kan kosten, en waarschijnlijk een stuk meer. En hoewel ik dat niet expliciet schreef bedoelde ik wel: voor consumenten om te kopen.
Dat is volledig de schuld van de weginrichtingFire69 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:11:
[...]
Waymo, gigantisch duur en compleet gemodificeerd, 8 jaar geleden driverless begonnen.
En dan krijg je nu nog steeds deze levensgevaarlijke situaties!![]()
https://www.reddit.com/r/...sd_do_this_waymo_turning/
https://www.reddit.com/r/...ction_at_an_intersection/Fire69 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:11:
[...]
Waymo, gigantisch duur en compleet gemodificeerd, 8 jaar geleden driverless begonnen.
En dan krijg je nu nog steeds deze levensgevaarlijke situaties!![]()
https://www.reddit.com/r/...sd_do_this_waymo_turning/
[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 10-03-2026 15:21 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Mar.tin op 10-03-2026 15:54 ]
Ja, verkeerslichten is nog wel een ding. Ook die melding "Traffic light may be out of view" lijkt te komen omdat hij het verkeerslicht links niet associeert met rechts afslaan en dus moeite heeft het verkeerslicht rechtsboven te zienMar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:42:
YouTube: Tesla FSD Supervised V14 in The Netherlands, Tilburg
Nog een filmpje van 15 minuten uit Tilburg.
Op 3 minuten blijft de auto stil staan voor een duidelijk groen verkeerslicht![]()
Op 6:41 een mooie interactie met een door rood-wandelende voetganger
Op 7:44 een voor mij nieuwe melding: "Traffic light may be out of view"
Op 9:58 een relatief ingewikkelde bocht naar links en vlak daarna een relatief harde rem-actie bij een oranje verkeerslicht.
Mwah. In Duitsland doet Mercedes dat al vanaf 2021. Okee, nog beperkt qua snelheid en locatie. Maar zeggen dat “Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan” klopt al sinds 2021 niet.Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:28:
Op dit moment tenminste is Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan. En die doorgaans niet beperkt lijkt te worden door zicht, of in geval dat dat gebeurt zo snugger is om dat te concluderen en zichzelf uit te schakelen op een veilige manier.
[ Voor 6% gewijzigd door iamerwin op 10-03-2026 17:48 ]
Hello. Is it me you're looking for?
Ik denk dat Tesla de reputatieschade bij falen gewoon minder kan schelen dan de gevestigde merken. Je leest hier toch ook al dat bij meerdere ride alongs overdag velgen kapot zijn gereden.iamerwin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:29:
[...]
Mwah. In Duitsland doet Mercedes dat al vanaf 2021. Okee, nog beperkt qua snelheid en locatie. Maar zeggen dat “Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan” klopt al sinds 2021 niet.
Linkje linkje linkje
(nu kruip ik snel weer terug in m’n Subaru met 2.0 liter boxermotor, €2,11 per liter)
Oh je bedoelt die real life toepassing waar je met max 60 km/u op een recht stuk snelweg hands-off kon rijden?iamerwin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:29:
[...]
Mwah. In Duitsland doet Mercedes dat al vanaf 2021. Okee, nog beperkt qua snelheid en locatie. Maar zeggen dat “Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan” klopt al sinds 2021 niet.
Linkje linkje linkje
(nu kruip ik snel weer terug in m’n Subaru met 2.0 liter boxermotor, €2,11 per liter)
Goddomme, lees ik opeens dat ze er mee gekapt zijn. Of in ieder geval “temporarily”, ik moet me ook niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van heb.![]()
95 ☝🏻Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:42:
[...]
Oh je bedoelt die real life toepassing waar je met max 60 km/u op een recht stuk snelweg hands-off kon rijden?![]()
![]()
Hoewel technisch gezien waar, vind ik het niet vergelijkbaarEn schijnbaar zijn ze er ook weer mee gestopt
Hello. Is it me you're looking for?
Nou het is echt gestopt hoor. Mercedes gaat nu terug naar Level 2 met nVidia Alpamayo. Er waren ook wel heel veel redenen om te stoppen met Drive Pilot:
[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 10-03-2026 20:31 ]
Even in het FSD topic verder. Onze optimist heeft Banish bijna 2 jaar geleden al aangekondigd en 5 maanden geleden nogmaals dat het er aan zit te komen. Waarschijnlijk gekoppeld aan FSD v14.3. Dat nou uitgerekend de Arrival Options (FSD zoekt zelf een parkeerplek) uit "onze" v14.1.7 is gehaald is dan wel weer jammerMar.tin schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:03:
[...]
Het lijken na doorskimmen van het document zowaar ook heldere, en behapbare voorwaarden waaraan voldaan moet worden, en lijkt mogelijkheden te geven voor méér dan wat ASS nu doet, aangezien dat voornamelijk "come-to-me" is en dit voornamelijk "go-park" lijkt te zijn (maar vermoedelijk beide kanten op werkt).
Een "go park" lijkt me top, bij de ingang uitstappen en je auto parkeert zichzelf wel.
Met EAP krijg je zeer waarschijnlijk een 50% discount, FSD lite voor HW3 wordt in Juni /Juli verwachtBoost9898 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:36:
Wat hoop ik toch dat mijn Model 3 uit 2023 met HW3 ook FSD "krijgt". Wel vraag ik me af wat ik hieraan heb, aangezien ik nu al Enhanced Auto Pilot heb.
Bovendien ga ik in ieder geval geen 100 euro per maand betalen voor FSD. Een eurootje of 30 a 40 per maand zou ik nog wel overwegen maar dit bedrag vind ik buitenproportioneel.
[Afbeelding]
All updates zitten erin , in Nederland ligt het enkel en alleen in het activeren . Wereldwijd is de software hetzelfde . wat werkt is echter regio gebonden.Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:45:
[...]
Na een ritje van +- 30 km net, en ook voor het eerst even "Navigate on Autopilot" geprobeerd te hebben (wat een treurnis is dat zeg, ook al wist ik dat al, en had het daarom uit staan, toch was ik voor het niet meer kan nieuwschierig). Lijkt er voor een update van 10GB niets nieuws anders dan dat AutoPilot nu AutoSteer heet, en het betreffende menu "Self-Driving" heet.
https://www.notateslaapp..../2026.2.9.1/release-notes
De in-auto releasenotes spreken enkel van "bug fixes". Geen GROK (zie nu dat dat ook niet in NL is nog), maar ook geen enkele opmerking over de AP naamsverandering.
Al met al (voor nu) een kale update voor 10GB.
Is AP wel hetzelfde? Kan me niet voorstellen dat hoe ik het zie, gebrek systeem, ook in Amerika zo werkt.karel_G_1981 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:27:
[...]
All updates zitten erin , in Nederland ligt het enkel en alleen in het activeren . Wereldwijd is de software hetzelfde . wat werkt is echter regio gebonden.
Op basis van onze 2026.2.9.2 met 14.2.2.5 erin (aanname op basis van release notes op notateslaapp), acht ik de kans niet 0 dat er “direct” na release van 14.1.7 een update is naar de actuele versie afhankelijk van de vereisten vanuit de RDWpdidi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:44:
[...]
Even in het FSD topic verder. Onze optimist heeft Banish bijna 2 jaar geleden al aangekondigd en 5 maanden geleden nogmaals dat het er aan zit te komen. Waarschijnlijk gekoppeld aan FSD v14.3. Dat nou uitgerekend de Arrival Options (FSD zoekt zelf een parkeerplek) uit "onze" v14.1.7 is gehaald is dan wel weer jammer
[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 11-03-2026 17:52 ]
En fsd verkloot het..Mar.tin schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:38:
YouTube: Tesla FSD vs Keizer Karelplein the worst roundabout in the Netherlands
Kort rondje “moeilijke” rotonde
Ik vind het tot hij stil gaat staan best soepel gaan eigenlijk. Zou het zelf een twijfel noemen, vermoedelijk naar aanleiding van de rode verkeerslichten of de fietsers. Geen gevaarlijke situatie, vooral een onhandigheid.
Mwah, dat klinkt wel heel dramatisch. Er waren allemaal doemscenario's dat FSD niet met een rotonde zonder rijstroken en rechts voorrang overweg zou kunnen
Als je zo ver rond gaat heb je niets op de rechterbaan te zoeken, je rijdt bij iedereen die af wil slaan in de weg.Mar.tin schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:56:
[...]
Ik vind het tot hij stil gaat staan best soepel gaan eigenlijk. Zou het zelf een twijfel noemen, vermoedelijk naar aanleiding van de rode verkeerslichten of de fietsers. Geen gevaarlijke situatie, vooral een onhandigheid.
Pfff je valt bijna in slaap zo langzaam. Midden van baan rijden ook… niet heel best. Nu is het rustig maar in de ochtendspits wordt je links en rechts zo ingehaald.Mar.tin schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:38:
YouTube: Tesla FSD vs Keizer Karelplein the worst roundabout in the Netherlands
Kort rondje “moeilijke” rotonde
Eens, echter de route werd aangepast terwijl de Tesla al rechts was voorgesorteerdgjcvro schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:24:
[...]
Als je zo ver rond gaat heb je niets op de rechterbaan te zoeken, je rijdt bij iedereen die af wil slaan in de weg.
Erg irritant als mensen zo KKP pakken. En 1 van de redenen waarom het zo vaak mis gaat.
't is gewoon niet de juiste manier om zo de rotonde te pakken. Voordeel is wel, dit systeem kan er nog iets van leren, de mensen die dat al jaren zo doen gaan het nooit snappen.pdidi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:02:
[...]
Mwah, dat klinkt wel heel dramatisch. Er waren allemaal doemscenario's dat FSD niet met een rotonde zonder rijstroken en rechts voorrang overweg zou kunnen
Maakt niet uit, kijk filmpje maar terug. In eerste instantie stond de navigatie net na de laatste arm van de rotonde ingevoerd. Bij het nieuwe invoeren bleef de exit van de arm hetzelfde.pdidi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:26:
[...]
Eens, echter de route werd aangepast terwijl de Tesla al rechts was voorgesorteerd
JA, van bijna rond naar helemaal rond. Opstelling links blijft de beste locatie.pdidi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:26:
[...]
Eens, echter de route werd aangepast terwijl de Tesla al rechts was voorgesorteerd
Midden is toch juist goed. Het is een 3 strooks rotonde (zonder belijning). Je gaat toch pas op de rechter strook als je gaat afslaan?Masterchiev schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:25:
[...]
Pfff je valt bijna in slaap zo langzaam. Midden van baan rijden ook… niet heel best. Nu is het rustig maar in de ochtendspits wordt je links en rechts zo ingehaald.
Ja midden is goed als je links staat voorgesorteerd. Maar nu gaat die van rechts voorsorteren, wat inhoudt eerste afslag of rechtdoor, naar het midden. Je ziet dat die Volvo het niet begrijpt bijv. Dan kom je bij de laatste afslag en dan moet je al rechts rijden om de bocht zo kort mogelijk te houden. Eigenlijk gaat die nu van rijstrook 2 direct de afslag nemen. Nu reed er geen verkeer op rijstrook 1 maar anders was die gestopt midden op de rotonde. Nu geen probleem maar in de spits ben ik bang dat die stilvalt zoals ik deze rit nu interpreteer.pdidi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:30:
[...]
Midden is toch juist goed. Het is een 3 strooks rotonde. Je gaat toch pas op de rechter strook als je gaat afslaan?
Ow je hebt gelijk. Ik had niet gezien dat er op de rechter voorsorteerstrook een pijl naar rechts staat (tenminste als ik in google maps kijk)Masterchiev schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:33:
[...]
Ja midden is goed als je links staat voorgesorteerd. Maar nu gaat die van rechts voorsorteren, wat inhoudt eerste afslag of rechtdoor, naar het midden. Je ziet dat die Volvo het niet begrijpt bijv. Dan kom je bij de laatste afslag en dan moet je al rechts rijden om de bocht zo kort mogelijk te houden. Eigenlijk gaat die nu van rijstrook 2 direct de afslag nemen. Nu reed er geen verkeer op rijstrook 1 maar anders was die gestopt midden op de rotonde. Nu geen probleem maar in de spits ben ik bang dat die stilvalt zoals ik deze rit nu interpreteer.
[ Voor 10% gewijzigd door pdidi op 11-03-2026 18:39 ]
Is dit wel een exceptioneel geval vind ik.pdidi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:36:
[...]
Ow je hebt gelijk. Ik had niet gezien dat er op de rechter voorsorteerstrook een pijl naar rechts staat (tenminste als ik in google maps kijk)
Wordt een beetje slow-chat zo, maar ik had me al verbeterd.Masterchiev schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:39:
[...]
Is dit wel een exceptioneel geval vind ik.
[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 11-03-2026 18:44 ]
In de spits moet je wel. Verkeer voor die afslag stroopt op en kom je er niet meer tussen. Je kan niet van rijbaan 2 ineens de afslag nemen en de eerste rijbaan afsnijdenvolgens mij.pdidi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:42:
[...]
Wordt een beetje slow-chat zo, maar ik had me al verbeterd.
De rijbaan waar de Tesla op aankomt heeft geen pijlen en heeft maar 2 rijstroken. Dan vind ik nog steeds dat als je dan van 2 naar 3 rijstroken op de rotonde gaat, je dus ook naar de middelste rijstrook toe kan/moet gaan als je niet meteen gaat afslaan. Over het moment dat hij wel naar de rechter rijstrook zou moeten gaan, kun je wel discussiëren of dat niet eerder had moeten gebeuren
Ik zou vermoeden dat hij bij (veel) meer verkeer ook anders zou gaan rijden. Sowieso is het rondje rond een zeldzaam ding denk ik? Ik heb dr pas 1-2 keer gereden geloof ik om bij de schouwburg te komen.Masterchiev schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:46:
[...]
In de spits moet je wel. Verkeer voor die afslag stroopt op en kom je er niet meer tussen. Je kan niet van rijbaan 2 ineens de afslag nemen en de eerste rijbaan afsnijdenvolgens mij.
Ben echt benieuwd of 20 maart haalbaar is. Updates worden wel in raptempo opgevoerd zag ik op teslafi
Ik zou verwachten dat we nu wachten op papierwerk, en niet op een daadwerkelijke goed of afkeuring. (En dat dat beslissingsmoment dus al geweest is) maar dat is speculatie van mijn kantMasterchiev schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:46:
[...]
Ben echt benieuwd of 20 maart haalbaar is. Updates worden wel in raptempo opgevoerd zag ik op teslafi
En hoe kom je aan deze info?revolution-nl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:01:
[...]
Met EAP krijg je zeer waarschijnlijk een 50% discount, FSD lite voor HW3 wordt in Juni /Juli verwacht
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
[ Voor 9% gewijzigd door GarageGoblin op 11-03-2026 23:00 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq