Wat versta jij onder loadbalancing? Het is een begrip dat nogal ruim wordt gebruikt hier op GoTMakrolon schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:08:
[...]
Ik had dan toch die 375 er bij gelegd voor de peblar denk ik... Dan heb je in ieder geval wat fatsoenlijks hangen. Van die readian heb ik nog nooit gehoord.
Heeft ie wel loadbalancing?
Van wat ik heb gezien kun je in ieder geval het Ampèrage terugschroeven en ook een schedule instellen.
Je kunt er ook een kitje bij bestellen met 3 CT-klemmen voor het afstemmen op de opwek van je zonnepanelen en dynamic load balancing. Meer info hier.
Ik heb die CT-kit er niet bij besteld want ons - binnenkort - nieuwe huis heeft (nog) geen zonnepanelen. Bovendien heb ik nu een Charge Amps Halo en daarbij gebruik ik het ook niet, die heb ik gewoon via een schedule zo ingesteld dat ie alleen overdag oplaadt (heb hier wel panelen).
Wat interessanter wordt om straks uit te vinden is of de Raedian ook met Home Assistant te integreren valt. Hij ondersteunt gewoon OCPP 1.6 dus als het goed is zou je in ieder geval ook via die API commando's moeten kunnen sturen mocht ik dat ooit willen.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)
:strip_exif()/f/image/e3clZNx03dbyaELsOi3G2Kl6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iDSiCtEeHxf7bJ80rh2NdRLr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/84nVHBnHYLRbT8DsPITga95p.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gFi58tBJFXg0UrcQ6hM3Qsnl.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Y21JNaDSfC3Pu2z3OGyLyRu0.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/oqS2Sl2ZKPDivaj72cGbCxaQ.png?f=user_large)
/f/image/YhkG1V484HiA0w3oZ9cYrR03.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IQqES24NjasOWtGkaus7ZhES.png?f=fotoalbum_large)