• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

REDN4S schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:48:
Ik ben aan het oriënteren op een laadpaal op mijn oprit. Nu zag ik bijvoorbeeld de zappi v2.1. Het aansluiten kan ik zelf, enige wat ik niet helemaal snap is waarom de fasevolgorde zo belangrijk is en gemeten moet worden (dit kan ik namelijk niet zelf). maar lijkt mij als ik CT1 op inkomende fase 1 zet waar dus ook de fase 1 van de laadpaal op zit enz moet dit toch prima zijn?

Daarnaast; de plaatsing van de laadpaal zal waarschijnlijk op een zuidmuur zijn, deze staat de middag/avond in de zon. Zijn er mensen die dit ook hebben en hier problemen door krijgen?
Sowieso CT1 op de fase van je huis die je op L1 in de Zappi aansluit. Zo ook voor de andere 2 fasen. Als het dan niet werkt (er verschijnt geen 3 in je Zappi icoontje) wissel je in de Zappi twee fasen en ook de bijbehorende CT aansluitingen in de Zappi en dan werkt het.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:39
DonJuape schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:54:
[...]

Sowieso CT1 op de fase van je huis die je op L1 in de Zappi aansluit. Zo ook voor de andere 2 fasen. Als het dan niet werkt (er verschijnt een 1 op je Zappi ipv een 3) wissel je in de Zappi twee fasen en ook de bijbehorende CT aansluitingen in de Zappi en dan werkt het.
Er verschijnt niks op de zappi als t draaiveld niet goed is, dus geen 1 en geen 3. ;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Makrolon schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:15:
[...]

Er verschijnt niks op de zappi als t draaiveld niet goed is, dus geen 1 en geen 3. ;)
Hoe kom je er dan achter of de fases in goed volgorde zitten?

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

REDN4S schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:49:
[...]

Hoe kom je er dan achter of de fases in goed volgorde zitten?
Dan verschijnt er een 3.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Pagina: 1 ... 223 224 Laatste

Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen

Als allerlaatste: de ERE regeling is the latest new thing, en ook daar is een dedicated topic voor:
[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen